2016. május 1., vasárnap

Charles H. Spurgeon: A hibákról

Aki azzal dicsekszik, hogy tökéletes, az tökéletes bolond. Sokfelé jártam már e világon, de tökéletes lovat vagy embert még nem láttam, és nem is fogok látni addig, amíg két vasárnap egy napra nem esik. Szeneszsákból nem hullhat ki fehér liszt. Az emberi természet sem tökéletes, és aki ezt emberben keresi, az éppúgy kereshet cukrot a tengerben. Egy régi közmondás szerint: "Nincs élet hiba nélkül". A halottakról nem illik rosszat mondani, de ami az élőket illeti, azok többé- kevésbé feketére vannak festve annyira, hogy ez már félszemmel is észrevehető. Minden fejnek van lágy helye. Minden szívnek van egy kis keserűsége. Nincsen rózsa tövis nélkül, nincsen nappal éjjel nélkül. A napnak is van foltja, és az égen is vannak felhők. Nincs olyan bölcs, aki ne volna annyira balgatag, hogy ne állítana magának egy kis bódét a hiúság vásárán. Ahol nem láttam a bolondsapkát, ott hallottam a csörgőket. A napnak is van árnyéka, és minden emberi jó többé-kevésbé rosszal van keverve. A szegényügyi bizottság is téved néha és a falusi kántor sincs mennyei anyagból gyúrva. A legjobb bornak is van söprűje (üledéke). A hibák nincsenek az emberek homlokára írva, és ez jó, mert különben a széles karimájú kalap volna a divat. De amilyen biztos, hogy minden tojás hasonlít egymáshoz, olyan biztos, hogy valamilyen bűn van minden ember szívében. Senki sem tudja, mikor jönnek napfényre a hibái. A nyulak is akkor ugranak ki a bokorból, amikor nem is sejti az ember. A vén cirmos most nem nyalakodik, de ha nyitva felejted a kamra ajtaját, rögtön látod, hogy ő sem különb, mint a kiscicái. Ha mindig arra gondolunk, hogy tökéletlen emberek közt forgunk, nem esünk kétségbe, ha észrevesszük barátunk hibáit. Ami avult, az szakad s a repedt cserépből kifolyik a víz. Boldog ember az, aki e nyomorult testtől és vértől nem vár semmit, mert az nem is csalódik. A legjobb emberek a legjobb esetben is csak emberek és a legjobb viasz is olvad. Szóbeszéd, hogy a jó ló sosem lép félre és a jó asszony sosem csap lármát. Igen ám, de az ilyen lovak és az ilyen asszonyok csak meseországban találhatók! ? gonosz világon a legegyenesebb fában is van csomó és a legtisztább búza közt is akad konkoly. A legóvatosabb kocsis is elüthet egyszer valakit és a legügyesebb szakácsné is elsózza néha a levest. A legtehetségesebb legény is - amint azt szomorú tapasztalatból tudom -, néha eltöri az ekét, vagy ferdén húzza a barázdát. Balgaság kipróbált jó baráttal szakítani egy-két hibája miatt, mert lehet, hogy megszabadulunk egy félszemű lótól, de helyette teljesen vakhoz juthatunk. Minthogy mindnyájan üvegházban lakunk, ne dobáljuk meg egymást kővel! Mindenki nevetne, ha a serpenyő azt mondaná az üstnek: "Jaj de fekete vagy!" Az emberek tökéletlenségei a magunk tökéletlenségét mutatják. Az egyik juh körülbelül olyan, mint a másik és ha a szomszédomnak két szeme van, úgy valószínűleg nekem is. Szomszédjainkat használjuk tükörnek, amelyben saját hibáinkat fedezzük fel, és magunkon javítsuk ki azt, amit másokban észreveszünk. Nincs türelmem azokhoz, akik mindenbe beleütik az orrukat, hogy kiszimatolják a hibákat, és hogy felebarátjuk hibáit hamarabb megtalálják, nagyítóüveggel keresik azt. Az ilyeneknek azt ajánlom, hogy saját otthonukban nézzenek körül, mert az ördögöt ott fogják megtalálni, ahol nem is gondolják. Amit látni akarunk, azt mindig látni fogjuk. A hibák mindig vastagok ott, ahol vékony a szeretet. A fehér tehenet is feketének látod, ha úgy akarod. Ha sokáig szagoljuk a rózsát, elveszti végül az illatát. Kellemesebb volna - legalább is a többiek számára -, ha a hibavadászok kutyáikat az emberek jó oldalainak a kiszimatolására tanítanák. Mindenesetre több haszon volna belőle, és nem kellene senkinek sem vasvillával távol tartania a "vadászt" a házától. Saját hibáink feljegyzésére sok papírra lenne szükség, de hála Istennek, ha szabadulni akarunk tőlük, tudjuk, hová vigyük őket. Minden hibánk ellenére Isten azt akarja, hogy hittel tekintsünk Jézus Krisztusra. Ne csüggedjünk el, hanem higgyünk abban, hogy amíg élünk, mindennap fejlődünk s így mielőtt meghalunk sok jót tehetünk. Bár nyikorog a taliga, mégis hazaér terhével, és ha az öreg lónak meg is gyengültek a lábai, még kitesz magáért. Hibásan vagy hibátlanul, de szántani kell, mégpedig tökéletlen emberekkel, különben nem lesz aratás.

A B S Z O L Ú T - E L S Ő

"Én csak annak életében vagyok abszolút első, akinek életében nincs második. 
Akinek életében így élek, annak Én mindig megmondom, hogy mit tegyen boldogsága érdekében...




Kereszténnyé senki nem válik szertartások által, csak olyan magatartás melletti döntés által, melyben Én nem egy leszek életében a sok között, hanem abszolút ELSŐ

Vagyis Én mondom meg, hogy ki, vagy mi a második....

Tudomásul kell vennetek, hogy Én vagy első vagyok valakinek életében, vagy nem is vagyok ott. Ez természetemből adódó követelmény felétek. Csak azok számára vagyok a körülményeknek is Istene, akik életében abszolút első lehetek, tehát akik életében mindig és minden más csak utánam következhet. Ez megint természetes, ha meggondolod, hogy Magamra és nem egymásra teremtettelek benneteket. Aki ezt nem fogadja el, az csak tönkremehet. Ez magától értetődő.

Ha valaki mérgezetten él, az rövid távon érezheti jól magát, de csak rövid távon. A méreg hatása idővel magától nem válik hatástalanná, hanem fölerősödve szétroncsolja a szervezetet.
Így van ez lelki síkon is. Akiben nincs jelen állapotszerűen az Irántam való hódolat, azt előbb-utóbb olyan bódulat keríti hatalmába, mely bensőleg szétroncsolja az illetőt. Bizony igaz: vagy leborulni, vagy kiborulni. Harmadik út nincs.

Mitől is kell meg-, és fölszabadulnia annak, aki nem akar csalódni, aki boldog akar lenni házastársa, családja mellett? Föl-, és meg kell szabadulnia attól a téveszmétől, hogy ember embert boldogíthat. Két út áll mindenki előtt, aki házasságában nem mond le a boldogságkeresésről.
-Az egyik a születendő gyermekekért való önfeláldozástól remélt boldogság. Meg kell mondjam, ez csak elodázza a csalódás, az önbecsapás valóságára ébredés idejét.
-A másik út/ÚT Én vagyok. Aki Engem abszolút elsőnek vállal, az, bár a szenvedések kelyhét ki kell innia, de rátalál a földön elérhető boldogság valóságára.
De aki bárkit jobban szeret, mint Engem, az nemcsak azt éli meg, hogy csalódik házastársában, gyermekeiben, hanem azt is, hogy csalódni fog Bennem is.
Igen, mert Engem nem lehet másokkal egy sorba állítani akkor sem, ha első helyre tesz is Engem az illető életében.
 Ez tehát azt jelenti, hogy a párkapcsolat sem lehet célprogram, csak eszköz jellegű lehetőség, talentum arra, hogy valaki Hozzám közelebb kerüljön.
Ha valaki nem erre használja fel párkapcsolatát, az nem értett meg semmit abból, amire az Isten őt teremtette. Vagyis abból az igazságból, melyet Ágoston barátom így fogalmazott meg:
'Önmagadra teremtettél minket Urunk, és nyugtalan a mi szívünk, míg Benned meg nem nyugszik.'
Ameddig olyan ELSŐNEK állítasz be életedbe, hogy Én mondom meg mindig, ki, mi a második, harmadik, tehát a ABSZOLÚT ELSŐ lehetek, addig nemcsak vezetni tudlak, de erővel is el tudlak látni, hogy az Általam megkívánt önfegyelem ne elfojtása legyen vágyaidnak, hanem az Értem vállalt áldozatos szereteted számára isteni ERŐFORRÁSSÁ tudjon válni.

...az Én Lelkem bölcsessége abban a türelmes, várni tudó szíven talál otthont magának, amely Engem nem csupán elsőnek, hanem ABSZOLÚT ELSŐNEK hordoz magában.
De csak azt tudja Lelkem irányítani, aki ALÁZATOS!

...Én mindenkit képes vagyok boldogítani, akár házasságban él, akár nem, csak Engem tartson életében abszolút ELSŐNEK. Tehát bízza rám, hogy életében ki a második, illetve, ki az, aki most neki a legfontosabb kell, hogy legyen. Egyáltalán nem biztos, hogy a házastársa lesz az! Aki ezt nem érti meg, az boldogtalan lesz, bármilyen is a házastársa.
Aki ezt megérti, az átveheti Tőlem az Én békémet.

Az élet CÉLJA az, hogy ÉN abszolút ELSŐ helyre kerüljek az újraszületett életében.
Tehát annak, aki megszabadult megkötözöttségeitől (2.Kor. 3;17), és így Lelkemnek lelkében szabad bejárata van, tehát Velem együtt hozza meg döntéseit. Ennek legfőbb előfeltétele az újjászületés.

Kimondhatatlanul fáj szívemnek az, mikor azt kell tapasztalnom, hogy nem kerülhetek az abszolút ELSŐ HELYRE életetekben. Igen, mert ahol Én irányíthatok, ott megteremtem az alázatnak azt a légkörét, amelyben a felszínen lehet ugyan vihar, de a mélyben mindig várja Enyéimet az Én békém. A legerősebb tölgyet is ketté törheti egy nagy vihar. De a legnagyobb vihar sem tud mit kezdeni a kicsiny ibolyával. Az ibolya ismeri a törvényszerűség hatalmát, bele simul anélkül, hogy lázadna ellene. Így a vihar elmúltával nem megtépázottan, hanem még frissebben, még üdébb illatozással mosolyog a Nap felé.
Azok a párok egymáshoz valók, akik mindketten Engem tartanak életükben abszolút Elsőnek, tehát akik mindketten miattam vannak egymással elfoglalva.
Aki bárkit jobban szeret, mint Engem, az nem méltó Hozzám(Lukács 14;26)!
Aki pedig nem méltó Hozzám, az nem méltó másik emberhez sem.
Az az ember boldog, akinek a szíve egy ütemre dobog Jézuséval"

Charles H. Spurgeon: Az otthonról 2. rész

A kocsmák társadalmunk átkai s a kárt, amit okoznak nem lehet felmérni. Szeretném, hogy azok, akik a kocsmákat megengedték, kötelezhetők lennének arra, hogy eltartsák azokat a családokat, amelyek a kocsmák miatt tönkrementek. A kocsmák a családi élet ellenségei és üdvös volna minél előbb betiltani azokat. Szegény emberek az ilyen helyekre nem valók, a gazdagok pedig még kevésbé. Mindaz, ami az "otthont" szétrombolja, átok. Hajtóvadászatot kellene rendezni ellenük, mint ahogy az erdészek vadásznak azokra a ragadozókra, amely állatállományukat pusztítják. A férfinak arra kell törekednie, hogy otthonát boldog és szent hellyé tegye. Rossz madár az, amely saját fészkébe piszkít és rossz férfi az, aki saját otthonát szerencsétlenné teszi. Házunk legyen templom, amelynek kapuja fölött ki van írva: "Az Úrnak szentelt hely!" De semmi esetre sem börtön, ahol sok a törvény és a szabály, de kevés a szeretet és hiányzik az öröm. A házasélet sem csupa méz, de a legtöbb kellemetlenség eltűnik, ha a szív a kegyelem hatása alá kerül. Isten kegyelme és a szeretet képessé teszi az embert, hogy mint a madár a bokorban - tüskék és tövisek között -, énekelni tudjon és másokat is énekelni taníthasson.
A férfi abban lelje örömét, hogy feleségét boldoggá teszi, feleségnek pedig arra kell törekednie, hogy a férjének gondját viselje. Aki feleségével szemben barátságos, az tulajdonképpen saját maga iránt az. Attól tartok, hogy sok ember viselkedésének kiindulópontja a saját személye, és ha ez az eset áll fenn a családban, akkor a ház boldogsága csak kívánság marad. Ha a férj és feleség egy kötelet húznak, mindkettőjük terhe könnyebb lesz. Két ember egy pár, de sajnos e két ember nem mindig talál egymásra. Az igazi otthonban csak abban lehet versenyezni, hogy ki járul hozzá többel a család boldogságához. A ház legyen Béthel, nem pedig Bábel. A férfi legyen a család pillére, amelyen a ház nyugszik, ne pedig malomkő, amely mindent szétmorzsol. Kemény, zsarnok férfiak ne nevezzék magukat keresztyéneknek, mert viselkedésük homlokegyenest ellentétben áll Krisztus törvényével. A családban a férfinak kell rendet tartani, mert különben az bolondok háza és a környék szégyene lesz. Ha az apa kiengedi a kezéből a gyeplőt, a család kocsija hamar az árokba fordul. A szeretetnek és a szigorúságnak ésszerű egyesítése a legjobb, mert a csak szigorúság vagy a csak lágyszívűség nem vezet eredményre. Az a család, ahol a gyerekek nem engedelmeskednek a szülőknek, nem otthon. Az ilyen házban tartózkodni kellemetlen. Boldog az, aki gyermekei között boldog, és boldogok azok a gyerekek, akik apjuk mellett jól érzik magukat. Nem minden apa ért a jó neveléshez. Ha nem keresünk gyermekeink megfenyítésére vesszőt, akkor ők fonnak ellenünk korbácsot. Aki nem akar nekik itt- ott fájdalmat okozni, az saját magának szerez szenvedést. Salamon mondja: "Fenyítsd meg fiadat... és szerezz gyönyörűséget a te lelkednek" (vesd össze: Példa 29,17). Nem tudom, vannak-e ma bölcsebbek Salamonnál? — habár sokan azt tartják magukról. A fiatal csikókat be kell törni a hámba, mert különben vadlovakká növekednek. Némely apa csupa tűz és láng, a legkisebb hiba miatt éktelen haragra gerjed. Ez még rosszabb, mint a komolyság hiánya; mert az otthonból - amelynek kis mennyországnak kellene lennie - kis poklot csinál. Az enyhe szellő a molnárnak ünnep, de az orkán romba dönti a malmot. Olyan emberek, akik dühükben törnek-zúznak, legtöbbször eltévesztik a célt. Ha Isten segítségével a gyeplőt szorosan tartjuk a kezünkben anélkül, hogy a lovak száját megsértenénk, akkor rendben van a szénánk. Ha az otthon házirendjét Isten Igéje szabja meg, akkor angyalokat is hívhatunk vendégségbe és ők is otthonosan fogják érezni magukat nálunk. Az asszonyoknak be kellene látni, hogy a házuk tája tulajdonképpen az ő rendelkezési helyük és birodalmuk, amelynek boldogsága legfőképpen tőlük függ. Rossz asszony az, aki férjét nyelvével kikergeti a házból. Múltkoriban azt mondta egy férfi a feleségének: "Csavard össze az ostort!" - amivel azt akarta mondani: hallgass! Nyomorúságos egy élet az, ahol az ember ilyen ostorcsapásoknak van kitéve. Azt mondják, Isten Ádámnak és Évának a beszédből tíz részt adott, de a nők kilencet maguknak tartottak meg. Attól félek, hogy ez a mondás néha igaz. Egy piszkos és fecsegő asszony férjét a bolondok házába kergetheti és ha az esténként a kocsmába megy, akkor annak a feleség az oka. Nyomorúságos élet az, hol az asszony ahelyett, hogy a férjét tisztelné, állandóan veszekszik. Valóságos szerencse, ha az ilyen asszonyok végre berekednek és roppant nagy kár, hogy nincs a nyelvükön annyi hólyag, mint amennyi fog van a szájukban. Isten óvjon bennünket ezektől az asszonyoktól, akik angyalok az utcán, szentek a templomban és ördögök odahaza! Ε keserű füvet sose kellett kóstolnom és minden részvétem azoké, akik minden nap ezen élnek. Mutassatok nekem szerető férjet, tiszteletreméltó feleséget, illedelmes gyerekeket és én biztos vagyok abban, hogy egy év alatt sem tudnék szebb helyet felkutatni, ahol kellemesebb látványban lenne részem, mint e családban! Az otthon a legnagyszerűbb intézmény a földön! Csak beszéljetek nekem a magasztos képviselőházról; csendes otthonom mégis sokkal kedvesebb nekem. Dicsérjétek csak az új törvényeket; én mégis jobban érzem magam kis kertemben, ahol gyermekeimet énekre és versekre taníthatom. Hogy mit biztosít számunkra az ország alkotmánya nem tudom, de ha mindenki számára nyújt egy csendes otthont, akkor azt háromszor megéljenzem. Ha nem volna hazám, akkor számomra az egész világ börtön lenne. Falum nevét nem árulom el, mert különben nyakamra járnának a vendégek, akik látni szeretnének. Barátaim közül sokan kivándoroltak és új hazát kerestek. A guruló kövön nem nő
moha! Legyen nekik jobb dolguk! Igaz, hogy rossz időben megnőnek az emberek szárnyai, de én lábamnál fogva vagyok hazámhoz kötve és az a szándékom - ha Isten is úgy akarja -, hogy honfitársaim között haljak meg. Ha máshol jobb soruk is van az embereknek, én mégis azt mondom: "Hazám mindenekelőtt!"

Charles H. Spurgeon: Az otthonról 1. rész

Ε szó: otthon, úgy hangzik, mint egy szép költemény, vagy mint az esküvői harangszó, de hangja ennél is lágyabb, kedvesebb és szívhez szólóbb. Legyen az nádfödeles kunyhó vagy pompás palota, egyre megy - a szülői ház, ha még oly igénytelen is, mindig szülői ház marad, mert a föld kerekségén semmiféle hely sem hasonlítható hozzá. Bárcsak övezné falait mindenkor örökzöld folyondár és tetejét födné be mindenkor friss moha! Csiripeljetek és csevegjetek vidáman ti verebek és fecskék e drága hajlék körül, amely örömöm és nyugalmam elhagyott otthona. Minden madár szereti a fészkét. A bagoly a régi várromot, amelyet a hold világít meg, tartja a legszebb lakásnak és a róka abban a tudatban él, hogy a domb alatt lévő kis verem a legkellemesebb lakóhely. A gazdám lova is tudja, mikor megyünk hazafelé s akkor nem kell többé ostor, mert teljes erejével azon van, hogy minél hamarabb otthon legyen. Én magam is azt gondolom, hogy a hazafelé vezető út a legszebb út a világon. Saját kéményem füstjét sokkal jobban szeretem, mint más tűzhelyének a lángját. Mindig kedves látvány számomra, ha e drága hajlék füstje kanyarogva száll a fák fölött és lassan elenyészik a magasban. A hideg burgonya jobban ízlik a saját asztalomon, mint a szomszédom asztalán a sült hús és sehol a világon nincs az akácnak oly kellemes illata, mint az ajtóm előtt. Ha vendégségben vagyok, ott is jól érzem magam, mert mindennel ellát a házigazda, de ez mégsem az édes "otthon". "Erezd magad úgy, mint otthon" - mondja a barátom -, mert köztudomású, hogy otthon lenni annyit jelent, mint jól érezni magunkat. "Mindenütt jó, de legjobb otthon!" És joggal, mert otthon valóban otthon vagyunk és kell- e ennél több? Itt senki sem veszi tőlünk rossz néven, ha jobb az étvágyunk és nem kell félnünk az éjszakától, hogy nyirkos ágyba fektetnek. Saját otthonában, várában - mint király a palotájában -, bizton érzi ma¬gát az ember, és nem kell félnie, hogy ezért büszkének tartják. Minden kakas úr a saját szemétdombján és a komondor is oroszlánnak érzi magát a saját udvarán. Otthon nem kell minden szót a mérlegre tenni, mintha ellenség közt élnénk, mert mihelyt az ajtó be van csukva, a szabadság levegőjét szívjuk és senki sem figyel, vagy kémkedik körülöttünk. Tudom, hogy sok olyan hely van, ahonnan pompás kilátás nyílik szebbnél-szebb tájakra, de ismerek egy helyet, amely e tájakat számomra felülmúlja szépségben s ez Szántó János szobája, ahol egy teáskannában víz forr a tűzhelyen, a tűzhely előtt pedig macska fekszik és alszik. Felesége a széken ül és köt, a gyerekek pedig oly vígan ugrálnak a szobában, mint báránykák a mezőn. Különös tény, amelyet sokan kétségbe vonnak - de ez éppen az illetők hitetlenségét bizonyítja hogy a saját gyerekeink messze vidéken a legszebbek és a hasonló korú gyermekeknél mindig egy-két kilóval nehezebbek. Ha karunkon ülnek vagy játszunk velük, nem fáradunk el úgy, mintha ezt idegen gyerekkel tennénk. De így van ez a többi dologgal is. Például a vidék öt kilométeres körzetben a legszebb, mert házunk annak közepén van, a kertünk pedig valóságos paradicsom, mert a házunkhoz tartozik. Nem tudom megérteni, hogy némely ember miért tölti estéit a kocsmában, amikor a saját otthona sokkal kellemesebb és olcsóbb. Órákat töltenek a borosüveg mellett és a sok ostobaság mellett megfeledkeznek az otthon hagyott családról, akik elfáradnak az utánuk való vágyakozásban. Pénzük a kocsmáros zsebét tömi, holott ez a feleséget és a gyerekeket illetné, és a bor, amit a pénzükért kapnak, tulajdonképpen a bolondok teje, amelybe az eszüket fullasztják. Az ilyen betyárokat nyilvánosan kellene megverni, akik pedig őket a bűnre csábítják és verítékükből élnek, azok megérdemelnék, hogy az ostor vastagabb végét érezzék a hátukon.

Kenneth Copeland- Elveszettekért mondott ima két lépcsője:

1/ megkötözni a sötétség fogvatartó és megvakító erőit,

2/ kiküldeni az aratómunkásokat!

Nyisd fel a szemüket!




Ha mégis leplezett a mi Evangéliumunk, azoknak leplezett, akik elvesznek: Akikben e világ istene megvakította a hitetlenek elméit, hogy ne lássák a Krisztus dicsőséges evangéliumának világosságát, aki az Isten képe.– 2 Korinthus 4:3-4
Mivel Isten senkit nem üdvözít akarata ellenére, van-e értelme annak, hogy olyanokért imádkozzunk, akik tudatosan elutasítják Jézust?-Igen. Igen! IGEN! De még mennyire!

A legtöbb hitetlen ember, aki szándékosan nem fogadta el Jézust élete Urának, azt gondolja, hogy a saját szabad akaratából hozta ezt a döntést – pedig nem így van. Isten Igéje azt mondja, hogy a sátán vakította meg őket. Megakadályozza, hogy felismerjék az igazságot. Ezért van az, hogy ezek az emberek nem szabad akaratukból hoztak döntést.

Fontos, hogy ezt megértsd. A közbenjáró ima által ugyanis meg tudod akadályozni a sátáni erők munkáit, így le tudnak kerülni a szemellenzők! Az imáiddal megváltoztathatod a körülményeket, és olyan helyzeteket teremthetsz, amelyek közel viszik ezeket az embereket az Úrhoz. Szellemi jogodban áll ezeket a dolgokat megtenni.

Egyszer egy barátommal imádkoztam, aki azelőtt évekig imádkozott az elveszett testvéréért. Jézus azt mondta a Máté 12:29// Avagy mi módon mehet be valaki a hatalmasnak házába és rabolhatja el annak kincseit, hanemha megkötözi előbb a hatalmast és akkor rabolja ki annak házát? //-ben, hogy először az erős embert kell megkötözni, majd bemenni a házába, és kirabolni.
Ezért így szóltunk, „Te szellem, aki megvakítod a szemét, hagyd abba, amit teszel, és ne tartsd távol őt Isten királyságától. Jézus nevében, hagyd abba MOST!”

Jézus azt is mondta a Máté 9:38-ban, „Kérjétek azért az aratásnak Urát, hogy küldjön munkásokat az Ő aratásába.”
Ezért így imádkoztunk: „Uram, küldj valakit .....................-hoz az Igével. 
Te tudod, kire fog hallgatni. Követeljük őt Isten királysága számára. Hisszük, hogy megkapjuk az üdvösségét és a szabadulását. Hitben dicsérünk Téged ezért.”

Alig telt el egy kis idő, és a barátomat felhívta a testvére. „Mit csináltál odafönt?” kérdezte. „Az elmúlt pár napban mindenki, akivel találkoztam, prédikálni kezdett nekem!”

Az imáink megakadályozták a sátán erőit, amikkel meg akarta vakítani ennek az embernek a szemeit, és olyan körülményeket teremtettek, amelyek által bekerült Isten királyságába. Néhány napon belül újjászületett!

Használd ugyanezt az imát a szeretteidért, és amikor imádkozol, hidd el, hogy ugyanezeket az eredményeket kapod.

Ne lógasd a lábad, és ne engedd, hogy az ördög harc nélkül elvegye a barátaidat és a szeretteidet.
Imádkozz! Imádkozz! IMÁDKOZZ!
Menj ellene e világ istenének. Vedd le az emberek szemellenzőit, és nyisd fel a szemüket, hogy meglássák Isten dicsőséges evangéliumát!

Kenneth E Hagin-Az Ő akarata szerint

 - napi tanítások - Május 1.
az Úrhosszan tűr érettünk, nem akarvánhogy némelyek elvesszenek, hanem hogy mindenki megtérésre jusson. —2PÉTER 3,9.
Tudjuk, hogy az elveszettek megmentése Isten akarata — mert Jézus azért tette le az Ő életét, hogy megmentse az elveszetteket.
Ezért, tudván ezt, nem imádkozhatunk így: „Istenem, mentsd meg anyámat. Ne engedd, hogy a pokolba jusson, ha ez a Te akaratod. Ha nem ez a Te akaratod, akkor csak kerüljön a pokolba.” Így nem szabad imádkozni! Miért? Mert ismerjük Isten akaratát ezzel kapcsolatban. Isten akarata — ami az Ő Igéje — világosan kiderül az olyan igerészekből, mint a János 3,16 vagy a 2Péter 3,9. Isten akarata az, hogy az emberek üdvösségre jussanak. Nagy bátorsággal imádkozhatunk hát ezért.
A hívők különösen nagy tekintéllyel léphetnek fel, amikor családjuk üdvösségéért imádkoznak. Amikor a rokonaimért imádkoztam, én is használtam néhányat azokból az Igékből, amelyeket az imént tanulmányoztunk. Valami ilyesmit mondtam: „Ez az a bizodalom, amellyel Isten iránt vagyunk, hogy ha kérünk valamit az Ő akarata szerint, Ő meghallgat minket. Amit én kérek, az Isten akarata szerint való; ezért meg hallgat engem. Ezt mondja az Ige: ‘És ha tudjuk, hogy meghallgat minket, akármit kérünk, tudjuk, hogy megvan nekünk, amit kértünk tőle! Az Ige szerint, én megkaptam, amit kértem.” 
Azután többször nem kértem, hanem elkezdtem hálát adni érte Istennek. Csodálatos az, ahogy ez működik. Ezzel nem azt akarom mondani, hogy biztosan megtér az egész családod azonnal az Úrhoz, de ahogy megállsz hitben és hálát adsz Istennek, meg fognak térni.
Megvallás: Én bátran járulok Isten elé. Ha kérek valamit az Ő Igéje szerint, tudom, hogy Ő meghallgat engem! És tudom, hogy amikor meghallgat, megvan nekem, amit kértem Tőle!

Bizonyságaid örökkévaló örökségem- És monda az Úr Józsuénak

-Alfred Christlieb
És monda az Úr Józsuénak: Ne félj és ne rettegj! Vedd magadhoz mind a fegyverfogható népet, és kelj fel és menj fel Aiba, meglásd: kezedbe adom Ainak királyát és az ő népét, városát és földét. .(Józs 8,1)

Ai ragyogó győzelmet aratott. Izraelt legyőzték és Sébarimig üldözték. Miután azonban az átok megszűnt, Isten Józsué kezébe adta Ait. A várost elfoglalták, és romhalmazzá változtatták, amely minden időkre az is maradt.

Lélekben járuljunk most e romokhoz és kérdezzük meg, mit mondanak nekünk! Mondanivalójuk kettős.

Isten népének ezt prédikálják ezek a romok: Bátrak legyetek akkor is, ha nehézségek adódnak utatokon! Ne csüggedjetek el, ha vereséget szenvedtek!

Jóllehet Aj feltartóztathatta Izraelt, mert Isten népének megtisztulásra volt szüksége, de tartósan nem állhatott ellent neki. Minden időkre nézve igaz az Ige: "az a győzedelem, amely legyőzte a világot, a mi hitünk" (1.Ján 5,4).

Isten népe ellenségeinek pedig ezt hirdetik Ai romjai: Ne örüljetek mindjárt, ha a kegyeseket legyőztétek.

Mikor Aj harcosai Izrael ellen másodszor is előrenyomultak és győzelemittasan kergették a cselvetésből megszaladt izraelitákat, mindjárt észrevették, hogy a hátuk mögött lángokban áll városuk.

Egy hátulról betört hadsereg elfoglalta Ajt.

Hasonló módon járnak Isten ellenségei az utolsó időkben.

Amikor az antikrisztusi világ a legnagyobb győzelmét ünnepli, és úgy véli, hogy Isten népét kiirtotta, meg fog jelenni az Úr Jézus, hogy ellenségeivel hirtelen végezzen.

Mikeás próféta így jövendölt: "Ne örülj, én ellenségem! Elestem ugyan, de felkelek, mert ha még a sötétségben ülnék is, az Úr az én világosságom" (Mik 7,8).

Ha egyszer-egyszer a sötétségben ülünk is, az még nem olyan nagy baj, csak a sötétség ne üljön bennünk!

2016. április 30., szombat

C.H. Spurgeon- “Immánuel,,

– C.H. Spurgeon (1834 – 1892)-(Ezt a verset Spurgeon 18 éves korában írta.)

“Immánuel,,ami azt jelenti: Velünk az Isten.” (Mát. 1:23).

Bűneim terhét mikor gyászolva cipeltem;
s lelkiismeretem mélyen sebzett engem;
sok gyarló tettem mind félrehullt, erőtlen;
és én térdeimre hulltam, imádkoztam csendben;
s akkor – boldog óra, hogy’ feledhetnélek! –
megismertem szereteted, Uram, Immánuel.
Szomorú viharok olykor tépik lelkem;
máskor a törődés hullámai nagyon átölelnek;
ám vigasz és öröm van, hogy tovatűnnek;
s csak reménytelen bánat tátong fel helyükben;
ám egy szó, s csendesül a vihar dühöngése –
s e szó: szent Neved, Uram, Immánuel.
Az igazságért van, hogy gyalázat ér engem;
ellenségeim botrányokkal sározzák be nevem;
kegyetlen tréfák és gúnykacajok jönnek;
„Básán bikái” körbekerítenek,
ám én tornyodban lakozom biztosan, csendesen –
s e torony: kegyelmed, Uram, Immánuel.
Mikor a dühödt pokol üvölt rám erejével;
és elém vág a sátán, hogy utam szegje nékem;
ellenségeim meg ujjongva várják végemet;
és felém légiónyi seregek nyilai röpülnek;
ne félj, lelkem, csak ronts rá a pokolra bátran –
hangos csatakiáltással: ami a Te Neved, Uram, Immánuel.
Az élet hegyéről mikor már majd lefelé tartok;
s majd’ elsodorják léptem halálos hullámok;
és én már süllyedek a mélyülő árban;
s barátaim könnyezve a meredélyen állnak;
utolsó búcsúmban, mely felszáll belőlem –
a Te gyönyörű Neved lesz ott, Uram, Immánuel.
Könnyeim mikor végleg letörlöd szememről;
s egy szebb világ felém elközelg;
mikor a menny szépsége bűvöli tekintetem;
és én édes örömben mártózom majd meg;
lesz egy boldogság, mely felette áll mindnek –
az, hogy szent arcod láthatom, Uram, Immánuel!

AZ ÉJSZAKA MÚLIK -


 
,,Az éjszaka múlik, a nappal pedig már egészen közel van. 
Tegyük le tehát a sötétség cselekedeteit, és öltsük fel a világosság fegyvereit.,, Róma 13,12

Száguldó világban élünk. Szaladunk-futunk nappal és éjszaka is. 
Ahogyan az autópályákon éjjel sincs megállás, úgy az életben sincs - mindig mozgásban vagyunk. Kivilágítatlan gépjárművel belevágni a sötét éjbe, meglehetősen kockázatos. 
Néhányan mégis megteszik - mert "menni kell"... pedig ilyenkor létszükséglet a világítás. 
Ha gyalog megyünk, elég egy gyertya pislákoló fénye, ha gyorsabban, akkor már nem elég a gyertya, komolyabb fényforrás kell. Sokan vakmerőségükért az életükkel fizetnek...

Úgy látszik, az emberek nagy része nem veszi komolyan az élet realitásait. 
Felkészültnek lenni, tudni, ismerni az utat és a törvényeket nem intellektuális luxus, hanem az életbenmaradás és a célbajutás egyszeregye.
A "sötétség cselekedetei" kifejezés azt az állapotot jelzi, amikor még nem tudja valaki, mi az élete értelme és célja, azaz minek is jött ő erre a világra. 
A válaszkeresés bonyolultsága abban is tükröződik, hogy a választ nem lehet sem gyorsan megkapni, sem könnyen rátalálni.

Mindennek ára van, a kérdések feltevésének is. Ez legtöbbször az idő, amelyből oly kevés van. 
 Csak idővel, néha nagyon hoszzú idő elteltével tudjuk magunknak megfogalmazni életünk kérdését, s ha végre kimondjuk, akkor megszólal bennünk a Hang... Választ kaptunk. 
Személyünkre szabottat, nyugalmat árasztót, békességet teremtőt.

Innentől kezdve tudjuk, mit jelent a Fény az életben, mit kapok a Fénytől naponta, azaz kicsoda az Isten valójában. Életünk mindennapjai változnak így meg. 
Ha nem éget a kínzó kérdés, mert Válaszom van, akkor tudom élni az életemet úgy, ahogyan azt Isten többé-kevésbé látni szeretné. 

Tökéletes nem leszek, mert nem is lehetek. Idő és tér, kívánságok és körülmények sokszor kaleidoszkóposan tükrözik életemet...
bármennyire is szeretnénk, a valóság megragadása csak pillanatokra lehetséges. 
Ha villanásszerűen, jelzésértékűen megtörténik az életünkben, akkor tudnunk kell, ez a kegyelem pillanata volt! 
Tudni, érezni egy pillanatra, hogy velünk az Isten, olyan erőt kölcsönöz, mely jó ideig elűzi félelmeinket. 
Tudni és érezni, hogy nem tévúton rohanunk, hanem Felé közelítünk - a bölcsesség maga.

Napi gondolatok - Szelíd szeretettel💞

"💞Atyámfiai, még ha előfogja is az embert valami bűn, ti lelkiek, igazítsátok útba az olyant szelídségnek lelkével, ügyelvén magadra, hogy meg ne kísértessél te magad is." Galata 6,1

Mai, másokat hibáztató világunkban elgondolkodtatnak ezek a sorok, hogy miként gondolkodjam a hibázó emberekről. Olyan természetes dolog szidni a másokat, okolni a bajokért, elítélni, haragudni a csalódás miatt. Sokszor ezt is tartjuk a természetesnek. 
Alapból pesszimisták és bizalmatlanok vagyunk másokkal szemben ezért üt szíven már ennek a gondolatnak az eleje is: "még ha" meg is történik. 

Már hogyne történne! Hát persze, hogy úgy lesz, ahogy nem kellene. Vagy mégsem? 
Szerintem a hozzáállásról van szó. Nem hiszem, hogy Pál korában az emberek jobbak lettek volna, vagy kevesebb csalódást okoztak volna másoknak a közösségen belül. 
De az öreg apostol azt mondja, hogy a testvéri közösség nem működik bizalom nélkül. 
Igenis néha megtörténik a rossz, de ettől még alapból a jót feltételezzük! Aztán, ha mégis megesik, na akkor igazítsuk helyre a dolgokat. 

 Kiigazítás, helyreigazítás, mert a bűn nem más, mint céltévesztés. 
Aki rosszat tesz elvéti az irányt, nem jó felé indul, rossz irányba tart és ezért szólni kell neki, hogy nem fog odaérni, ahová szeretne. 
Ezt pedig nem lehet haraggal, kiabálva elmondani a másiknak, csak szelíden, szeretettel. 
Mert hát a cél közös, az út is közös és együtt is szeretnénk járni rajta. 
Persze ez a mi döntésünk. Mert dönthetünk mégis úgy, hogy szidunk okolunk, hibáztatunk, csak akkor mi magunk is vállaljuk annak kockázatát, hogy lelketlenek leszünk. 

Mert ez a lelki ellentéte ugye? A döntés a miénk és ez azért érdekes, mert megmutatja nekünk, hogy mindig válaszút elé állunk mi is, amikor a másik rosszul dönt. 
Bizony, ez nem csak az ő próbája, nem csak az ő sorsa! Azért Pál kétszeresen is segít. 
Ne ess abba a kísértésbe, hogy elítélj másokat, mert te is kísértésbe ejthető vagy! 
És ugye te is azt szeretnéd, hogy szelíden igazítsanak helyre, ha megbotlottál...

KÁLEB ÉLETSZEMLÉLETE 2.)

"De szolgámat , Kálebet, mivel más lélek volt benne, és tökéletesen követett engem, beviszem arra a földre..."(4Mózes 14-24)

Káleb ezt mondta Mózesnek:"..Bátran fölmehetünk, és elfoglalhatjuk, mert meg tudunk birkózni vele, de azok a férfiak, akik vele mentek, ezt mondták: 
Nem tudunk az ellen a nép ellen menni, mert erősebb nálunk...
A nép pedig, amelyet ott láttunk,csupa szálas emberekből áll.
Sőt láttunk ott óriásokat is... Olyannak láttuk magunkat, mint a sáskák.." (4Mózes 13:30-33).

Figyeld meg a kétféle hozzáállást ebben a történetben:

1.) A kételkedő szemléletmód.
 

A tizenkét kém közül tízen visszajőve ezt mondták:"Ez teljesen lehetetlen!" 
A többségnek azonban nem feltétlenül van igaza. Ha Isten megígért valamit, akkor az a tiéd, még akkor is, ha a kisebbséghez tartozol.
A többség véleménye elrettentette Isten népét, lelki amnéziát kaptak, elfelejtették, hogy milyen csodálatos, természetfeletti módon gondoskodott róluk eddig is Isten. 
Addig győzködték magukat, míg elhitték, hogy igazából Egyiptom a tejjel és mézzel folyó föld."..elhoztál bennünket a tejjel és mézzel folyó földről, hogy megölj bennünket a pusztában..."(4Mózes 16/13). 

Hihetetlen! Egyiptom a rabszolgaság országa volt, nem pedig tejjel és mézzel folyó föld.
Mi bajuk volt ezeknek? Engedték, hogy a körülmények jobban befolyásolják őket, mint Isten ígéretei. Amikor ez történik, lelkileg kiszáradsz, zúgolódni kezdesz, és ilyesmiket mondatsz:
"Lehet, hogy Isten tett csodákat a múltban, de többé már nem tesz". 

Hitetlenségük következtében senki sem mehetett be az Ígéret földjére Józsuén és Káleben kívül.

2.) A hit viszonyulása. 

Isten azt mondta:
,,De szolgámat, Kálebet, mivel más lélek volt benne, és tökéletesen követett engem, beviszem arra a földre, ahol járt, és az ő utódai birtokolni fogják azt"
(4Mózes 14-24).

Nos, te melyik hozzáállást választod?

Kenneth E. Hagin-Emeld Isten elé az ügyedet

Mert amint leszáll az eső és a hó az égből, és oda vissza nem tér, hanem megöntözi a földet, és termővé, gyümölcsözővé teszi azt, és magot ád a magvetőnek és kenyeret az éhezőnek: Így lesz az én Igém, amely számból kimegy, nem tér hozzám üresen, hanem megcselekszi, amit akarok, és áldott lesz ott, ahová küldöttem.
(ÉSAIÁS 55,10. 11.)



Az Ésaiás 55,11 egy olyan igevers, amit állandóan használnod kellene az imáidban. Ez az imaélet gerince. Az Istentől kiment egyetlen Ige sem térhet vissza hozzá üresen. Isten azt mondta: „… gondom van az én Igémre, hogy beteljesítsem azt.” 
(Jer. 1,12) A King James-Biblia széljegyzete szerint: „Ügyelek arra, hogy az én szavamat végrehajtsam.”

Isten be fogja teljesíteni az Ő Igéjét, ha te rendületlenül kitartasz mellette!

Imáimra akkor jöttek a leghatalmasabb válaszok, amikor Isten elé vittem az Ő Igéjét, és emlékeztettem Őt arra, hogy mit mondott. Dicsőség Istennek, Ő megtartja a Szavát.

Megvallás: Én elfogadom a szövetséget megtartó Isten felhívását! Emlékeztetem Istent az ígéreteire. Előállok az ügyemmel. Megkeresem az én esetemre vonatkozó Igéket, és az ügyet Isten elé viszem. Isten Igéje szerint járulok elé, Isten Igéje pedig nem vallhat kudarcot!

2016. április 29., péntek

Charles H. Spurgeon - Toronyiránt a kereszt felé!

A legjobb prédikáció az, amelyik a leginkább telve van Krisztussal. 
Azt az igehirdetést hallgatjuk szívesen, amelyben szó esik Krisztusról.

Egy walesi szolgálattevő, aki az én kedves bátyám, Jonathan George gyülekezetében prédikált a múlt szombaton, hangsúlyozta, hogy Krisztus az evangélium lényege és esszenciája, majd ezt a rövid történetet mondta:—
Volt egy fiatalember, aki egyszer egy idős, tiszteletre méltó lelkész jelenlétében prédikált. 
Miután befejezte, odament ehhez az idős szolgálattevőhöz, és azt kérdezte: 
“Mi a véleménye az igehirdetésemről?”
“Nos, elég szegényes volt.” – válaszolta az idős lelkész.
“Hogy-hogy szegényes volt?!” – kérdezte a fiatalember. – “Elég sok időmbe került, amíg megtanultam!”
“Igen, efelől semmi kétségem sincs.” – volt a válasz.
“De miért? Nem gondolja azt, hogy a szövegmagyarázásom kitűnő volt?”
“Ó, igen,” – mondta az idős lelkész – “az valóban kiváló volt.”
“Nos, akkor meg miért mondja azt, hogy szegényes volt az igehirdetésem? 
Nem gondolja azt, hogy az általam használt metaforák és érvek meggyőzőek voltak?”
“Igen, alapjában véve azok nagyon jók voltak, de ez mégis egy szegényes prédikáció volt.”
“Elmondaná, miért gondolja azt, hogy ez egy szegényes prédikáció volt?”
“Azért, ” – válaszolta a férfi – “mert nem volt benne Krisztus.”
“Nos,” – felelte a fiatalember – “Krisztus ebben az igeszakaszban pont nem volt benne; és nekünk nem kell mindig Krisztust prédikálnunk – azt kell prédikálnunk, ami abban az adott bibliai szakaszban van.”
De az idős lelkész így válaszolt: “Nem tudja, maga fiatalember, hogy Anglia minden városában, minden falujában, és minden kis községében, legyen az bárhol is, van egy út, amely Londonba vezet?”
“Dehogynem” – felelt a fiatalember.
“Hát ez az!” – mondta az idős lelkész. – “És így van ez minden szentírásbeli igeszakasszal is: mindenhonnan vezet egy út a Szentírás nagy fővárosába, amely Krisztus. 
És kedves testvérem, a te dolgod az, hogy amikor egy adott részhez érsz, akkor feltedd ezt a kérdést: ‘Nos, mi innen a Krisztushoz vezető út?’, és csak azután szolgálj igehirdetéssel, úgy, hogy közben azon az úton haladsz, amely a nagy fővárosba vezet – Krisztushoz! 
És,” – tette hozzá – “én még soha nem találtam egyetlen olyan igeszakaszt sem, amelyben ne lett volna Krisztushoz vezető út, és még ha találnék is egyet, amelyben nincs ilyen út, én akkor is csinálnék egyet; ha kell, árkon-bokron is átmászok, de igenis elérek az én Mesteremhez, mert a prédikációnak semmi haszna sincs, ha egy csipetnyi Krisztus sincsen benne!”

NE HAGYD, HOGY AZ ÖRDÖG KERESZTBE TEGYEN NEKED💛

Mikor [az ördög] hazugságot szól, a sajátjából szól; mert hazug és hazugság atyja.– János 8:44

Sokan nehezen tudják elhinni Isten ígéreteit, mert a fizikai világban sok mindent látnak, ami azoknak ellentmond. Láttak hűséges tizedfizetőket tönkremenni. 
Láttak beteg keresztényeket, akik nem tudták elfogadni a gyógyulásukat.

Valójában pontosabb lenne, ha azt mondanánk, hogy csak gondolják, hogy látták ezeket a dolgokat. Ugyanis egy megtévesztő működik itt a világban. Egy megtévesztő, aki ugyanazzal foglalatoskodik az Éden kertje óta: elhiteti az emberekkel, hogy Isten Igéje nem igaz.
És mivel évezredek óta ezzel foglalkozik, igazán jól érti a dolgát. 

Gondolj erre legközelebb, amikor megpróbálja úgy láttatni a dolgokat, mintha Isten Igéje nem működne a számodra, és amikor el akarja hitetni veled, hogy minden reményed elveszett. 
Mondd ezt: „Nem foglalkozom a láthatókkal. Hiszem az Igét, és nem vagyok hajlandó kételkedni benne.”

Elmondom, hogyan értem ezt. Ismered azt a bűvészmutatványt, amikor valaki bemászik egy dobozba, majd úgy tűnik, mintha a bűvész kettévágná? A saját két szemünkkel láthatjuk. 
Az ember lába kilóg a doboz egyik végéből, a feje pedig a másikból, és a dobozt egész egyszerűen kettévágják. Aztán a bűvész összetolja a két dobozt, és a látszólag két részre szakadt fickó egy darabban kiugrik a dobozból.

Mondd meg nekem, elhitted-e egy pillanatig is, hogy a bűvész tényleg félbevágta azt az embert? Természetesen nem! Tudtad, hogy egy trükköt, egy megtévesztést láttál, ami valójában nem is az volt, aminek látszott. Talán nem tudtad, hogyan csinálták. Talán nem tudtad megmagyarázni a dolgot. 
De tudtad, hogy nem lehetséges az, hogy valakit kettévágnak, majd összeragasztanak, ezért nem hittél a szemednek.
Isten Igéjéhez is így kell hozzáállnod. Meg kell tanulnod annyira megbízni benne, hogy amikor a sátán az Igének látszólag ellentmondó dolgot mutat a természetes világban, azt tudd mondani: „Igen, láttam, de nem vagyok olyan bolond, hogy elhiggyem.
Ragaszkodom az Igéhez.”
Ha így teszel, a hazugság atyja soha nem lesz képes keresztbe tenni neked!

Igei olvasmány: Zsoltárok 119:89-104



Zsoltárok 119,77-80

Teljesedjék be rajtam irgalmad, hogy éljek, mert törvényedben gyönyörködöm. Szégyenüljenek meg a kevélyek, mert galádul bántak velem, én pedig utasításaidon elmélkedem. Forduljanak hozzám az istenfélők, akik ismerik intelmeidet. Bár lenne szívem tökéletes rendelkezéseid szerint, hogy ne valljak szégyent!



„Teljesedjék be rajtam irgalmad,…” Isten irgalma az ember legfőbb vágy kell hogy legyen. Ebben létezem én is napról napra, mert ha ez nem lenne, már rég elvesztem volna. Miért fontos ez? hogy éljek,…”  Mert az Isten irgalma az élet forrása! Ekkor teljesedhet ki az Istenben és az Ő törvényeiben való gyönyörködés: „…mert törvényedben gyönyörködöm.”
„Szégyenüljenek meg a kevélyek, mert galádul bántak velem…” Istenhez mindig fordulhatok, ha örömöm, ha bánatom van, ha ünnepelnek, ha szidalmaznak, vagy akár bántalmaznak is.
„…én pedig utasításaidon elmélkedem…” Minden helyzetben az Úr legyen az én életem központjában.
„Forduljanak hozzám az istenfélők, akik ismerik intelmeidet.” Vágyom a testvérek társaságára, kikkel együtt dicsérhetem az Élő Istent, ezért kérem Őt, hogy legyen társaságukból mindig részem.
„Bár lenne szívem tökéletes rendelkezéseid szerint, hogy ne valljak szégyent!” Istenem kérlek, formáld szívem a te akaratod szerint. Tudom tökéletlen vagyok, de abban is bizonyos vagyok, hogy a te utadon nem vallok szégyent, mert te velem vagy! Ámen!

KÁLEB ÉLETSZEMLÉLETE❣️ 1.rész

"💞...Életben tartott engem az Úr..." (Józsué 14/10)

Káleb már meglehetősen idős volt, nyolcvanöt éves, amikor ezt mondta Józsuénak:
...életben tartott engem az Úr, ahogyan megígérte...
Még ma is olyan erős vagyok, mint amikor Mózes elküldött engem. 
Amilyen akkor volt az erőm, olyan az erőm most is: harcba vonulok, és visszatérek.
Most azért add nekem azt a hegyvidéket, amit megígért az Úr azon a napon...
Józsué megáldotta őt, és örökségül adta Hebont Kálebnek, 
Jefunne fiának...mert teljes mértékben követte az Urat..."(Józsué 14:10-14).

Káleb nem fél szívvel vagy átgondolatlanul élte az életét. 
Álma tartotta életben, és minden reggel azzal a szándékkal kelt fel az ágyból, hogy megvalósítja. 
Amikor Isten olyan nagy álmot ad, mint egy hegység, ez arra fog késztetni, hogy folytasd az utad akkor is, amikor körülötted már mindenki más feladta. 

De légy óvatos, hogy kire hallgatsz! Ne engedd, hogy a bírálóid elcsüggesszenek ezt mondva:"te ehhez már túl öreg vagy"! 
A Biblia azt mondja, hogy a pálmafához hasonlóan te is utolsó éveidben tudod a legnagyobb termést adni (Zsoltárok 92:13-15).
Amikor lemegy a nap, feljönnek a csillagok - te is ragyoghatsz fényesen életed utolsó fejezeteiben.

Barbara Klassen mondta: "Az üknagybátyám százhat éves koráig élt. 
Egészséges volt és fürge, örömét lelte abban,hogy kocsikázni vitte a városban a nála kevésbé munkabíró idősebb barátait.
A századik születésnapján adta be megújításra a jogosítványát. 
Amikor az egészségügyi bizottság elé ment, egy hivatalnok hűvös kétkedéssel megjegyezte:"
Hiszen maga száz éves! Ugyan minek magának jogosítvány?" 
Az üknagybátyám elképedve így válaszolt:" Valakinek az öregeket is fuvaroznia kell!" 
Még öt évre meghosszabbították a jogosítványát." 

Csináld te is Káleb módján: élj az utolsó pillanatig!!

PRÓFÉTAI ÁHÍTAT!

 Tudod mi van a "mennyei szobáidban"?
Írta: Doug Addison


A zsidó pászka ünnep. [Az angol pászka szó, a "passover" (csakúgy, mint a héber eredeti szó) jelentése: átlépés, áthaladás; - a ford.] 
Ez azoknak a csodáknak az ünnepe, amiket Isten tett azért, hogy kiszabadítsa a népét az egyiptomi fogságból (lásd: 2 Mózes 12).

Eddig ez az egyik legerőteljesebb pászka hetem, amit valaha átéltem. 
 Isten prófétai meglátást küldött a következő évekről és rendeltetésről. 
A pászka pedig teljes mértékben arról szól, hogy stratégiákat kapunk az előmenetelre és az ellenség legyőzésére.


Éppen mostanában leplezi le Isten az ellenség terveit és prófétai stratégiákat küld neked, hogy jelentős áttörésben legyen részed. 
Ez az év egy olyan időszak, amikor az elhívásaink még világosabbá válnak.

Teret nyit Isten teret nyit neked és az elhívásodnak, és most ráhangol téged egy fontos pillanatra a rendeltetésedben.
"Az ajándék tág teret nyit az ember előtt, és az előkelők elé juttatja."
[az angol fodításokban a "tér" ugyanaz a szó, mint a "szoba"] Péld. 18:16 ÚF

Ez az ígéret mindenkinek szól! Annak az ideje van, amikor Isten behangol és újrahangol téged, hogy jelentőségteljes hatást tudj gyakorolni olyan dolgokban, amelyek a következő néhány év során jönnek el. Ezért van az, hogy nagyon fontos rugalmasnak lenni és készen állni a hirtelen változásokra.

Szobák a mennyben
Jézus mondott egy jelentőségteljes dolgot, amelyet meggyőződésem szerint tévesen értelmeztek úgy eddig, hogy a jövőre vonatkozik, a Mennyben. Ez is lehetséges, de a jelenről is szól.

"Atyám házában sok lakás van. Ha nem úgy volna, megmondtam volna nektek. Mert azért megyek el, hogy helyet készítsek nektek. És ha elmegyek, és helyet készítek nektek, ismét megjövök, és magamhoz veszlek titeket, hogy ahol én vagyok, ti is ott legyetek."
János 14:2-3 Csia

Isten lakásokat [angolul: szobákat] készített neked a Mennyben, és Jézus azt mondja, hogy visszajön és bevisz egy mélyebb, bensőséges kapcsolatba, és bölcsességet és értelmet fog adni.
Amikor Jézus azt mondja, hogy visszajön, az gyakran jelenti a hatalom és jelenlét visszatérését; sokan tévesen értelmezik úgy, hogy ez Krisztus második eljövetele lesz. Vannak a Mennyben olyan szobák, amik nekünk vannak elkészítve; mind a jövőre, mind a jelenre nézve.

Tavaly január óta számos komolyabb átélésem volt már, amelynek során különböző szobákat láttam a Mennyben. Gyakran látok bírósági tárgyalótermet is, ahol aktívan folyik a munka, mert ott adják át az emberek kérelmeit és imádságait. Láttam egy könyvtárait is a Mennyben, ahol például olyan kijelentéseket tárolnak, amelyek az időkről, az ébredésekről vagy Isten munkálkodásairól szólnak.

Legutóbb olyan szobákat láttam a Mennyben, amelyekre családnevek voltak felírva. Generációs elhívások, ajándékok és áldások vannak elkészítve - amiket névre szólóan tárolnak ott.

Néha egy-egy előtted élt családtag bűne lezárhatja a szobákat. Ezért kell stratégiákat kapnunk Istentől, hogy kinyithassuk ezeket.
"Neked adom az elrejtett kincseket, a rejtekhelyeken tárolt gazdagságot, hogy megtudd, hogy én vagyok az Úr, Izráel Istene, aki neveden szólítalak." Ézsaiás 45:3 (az angol NIV ford. alapján)

Akár tudsz róla, akár nem, a szellemünk folyamatosan kapcsolatban van a szellemi világgal. 
Ez leggyakrabban álmok formájában történik, amik lehetnek lepecsételt és nyilvánvaló álmok is. Vannak olyan szobák a Mennyben, amik tele vannak minden egyes család elhívásához kapcsolódó dolgokkal. Ezért találkozunk olyan sokszor nemzetségtáblázatokkal a Bibliában. 

A te generációs elhívásod is fontos, és Ábrahám és Dávid esetében több mint egy egész generáció kellett a betöltésükhöz.
Elhívások és átkok feltárulása
Isten új kijelentést küld ki most az életedre szóló elhívásokról, valamint azokról a démoni küldetésekről, amelyek mindeddig megpróbálták visszatartani ezt. A generációs elhívásokhoz gyakran kapcsolódnak generációs átkok, amelyek azzal a céllal lettek kiküldve, hogy az elhívás akadályai legyenek.

Még ha keresztül is mentél is generációs gyógyuláson (helyreállításon) korábban, hasznos lehet újra imádkozni és arra kérni Istent, hogy leplezzen le előtted mindent, amiről az ellenség nem akarja, hogy meglásd.

Az utóbbi néhány hét során volt néhány fantasztikus felfedezésem, amelyek megnyitnak bizonyos dolgokat az életemben, és amelyekről tudom, hogy végső soron a gyógyulásomat fogják elhozni, valamint az előttem álló generációk áldásait.

Készüljetek fel, hogy átvegyétek a saját stratégiátokat az új időszakba való átlépésetekhez!

Áldás,
Doug Addison
- - - - - - - - - - -
Fordítás: Országh György -

Prófétai Áhítat-04.29.

AZ ELLENÁLLÁS ÓRIÁSÁNAK A TÚLSÓ OLDALÁN OTT A KETTŐS MÉRTÉK!
Ezen a héten megnövekedett az ellenállás, óriások jöttek elő a múltból, varázsló és jézabeli szellemek támadtak intenzíven sokak ellen, és úgy éreztem, hogy azt mondja az Úr, hogy ezeknek a nektek ellenálló és ellenetek támadó óriásoknak A TÚLSÓ OLDALÁN ott vannak a KETTŐS MÉRTÉKEK.
Talán úgy érzed, hogy nem tudsz területet foglalni, vagy mintha a lendületed hirtelen megtorpant volna. KELJ FEL és HARCOLJ, mert ebben a pillanatban, éppen most, több területet foglalsz el!
Ezek az ellenálló óriások AZ IMÁD KÖZBEN VANNAK LEVÁGVA, és hamarosan teljes mértékben összeomlanak.
Nincs semmi baj veled! Most van a KITÖRÉSED és az ÁTTÖRÉSED egy teljesen új szintre a szabadságban, a bátorságban és az Ő erejének a megmutatkozásában.
KETTŐS MÉRTÉKEK várnak rád ezeknek az óriásoknak a túlsó oldalán! Most fogsz A FEJÜKÖN TAPOSNI, JÉZUS hatalmával és erejével!!!! Azért támadtak ilyen keményen ellened, mert előtted áll az ÁTTÖRÉS és az előléptetésed új szintje.


Prófétai Napló - Országh György

SOK KERESZTÉNY „JOBB IDŐKRE” VÁR❣️

Sok keresztény „jobb időkre” vár az evangelizáláshoz, pedig az idők csak egyre rosszabbak lesznek. „Ma van az üdvösség napja.” Mindig a ma a legalkalmasabb!

A Szent Szellem soha nincs szabadságon. Sokan örökké csak készülnek az evangélizációra, pedig a legjobb módja a felkészülésnek, ha elkezdjük tenni. 
A „hogyan evangélizáljunk” típusú konferenciák és előadások hasznosak lehetnek, de túl gyakran csak a fejbeli tudást növelik a hallgatókban, és nem a lélekmentés tüzét gerjesztik fel. 
Túl sok időt töltenek azzal, hogy megtanulják, hogyan evangélizáljanak, és nem marad idejük arra, hogy elkezdjék. 
Az elménk trenírozásával egyetlen darabka missziós földet sem szántunk fel. 
Jézus soha nem sietett, de mindig aktív volt. 
 Azt mondta, addig kell hirdetnie az Isten országát, „amíg nappal van, mert eljön az éjszaka, amikor senki sem munkálkodhat” (János 9,4). 

Isten áldjon benneteket!

REINHARD BONNKE -

A GOLGOTA KERESZTJE BIZTOS TALAJ❣️

A Golgota keresztje biztos talaj. Ha Jézus meghalt értem, mi az, amit nem tenne meg?

 „Aki tulajdon Fiát nem kímélte, hanem mindnyájunkért odaadta, hogyne ajándékozna nekünk vele együtt mindent?” (Róma 8:32) 

Gyógyulásra van szükséged? Imádkozom a gyógyulásodért ma! Bízzál Jézusban! Légy áldott!

REINHARD BONNKE -


Nem csak kenyérrel...1/1

Mi a személyválogatás, vagy modernebb kifejezéssel: az előítélet?



Ezek is a bölcsek mondásai: Nem jó a személyválogatás a törvénykezésben.
Aki igaznak mondja a bűnöst, azt átkozzák a népek, és kárhoztatják a nemzetek. 
De akik igazságot szolgáltatnak: jó dolguk lesz, és gazdag áldás száll rájuk. (Példa 24,22-25)

A bölcsek mondásainak első darabjai ezek a példabeszédek – nem ok nélkül. Később az első verset megtaláljuk szóról szóra egy vérfagyasztó figyelmeztetéssel együtt:

         A személyválogatás nem jó dolog, egy falat kenyérért is vétekbe viheti az embert. (28,21)

Mi tehát a személyválogatás, vagy modernebb kifejezéssel: az előítélet?
 Amikor elmarasztaló ítéletet mondunk egy ember felett még azelőtt, hogy megismertük volna
Ez olyan, mint amikor hamarabb van készen az ítélet a bíróságon, mint a vádirat – Lásd még: Pelikán elvtárs. Jézust már az előtt halálra ítélték, mielőtt meg tudták volna mondani, hogy miért. Elfogása után kerestek kétségbeesetten vádat, ami legalább látszólag megáll.
Nikodémus éppen erre figyelmeztette Izrael bíráit:
         „Elítéli-e az embert a mi törvényünk, míg ki nem hallgatták, és meg nem tudták tőle, hogy mit tett?” (Jn7,51).
Mózes törvénye ugyanis szigorúan előírta a bíráknak, hogy nem lehetnek személyválogatók: gazdagot, szegényt, honfit és idegent ugyan aszerint a mérce szerint kell ítélni. A törvénynek egyformán vonatkoznia kell mindenkire. A szegénység vagy gazdagság nem lehet sem enyhítő, sem súlyosbító körülmény:
        “Ne legyetek személyválogatók az ítélkezésben, a kicsit éppúgy hallgassátok meg, mint a nagyot. Embertől ne tartsatok, mert az ítélet Isten ügye.” (5M1,17)
Ennek oka pedig abban volt, hogy maga Isten is ilyen bíró:

16Metéljétek azért körül a szíveteket, és ne legyetek többé kemény nyakúak! 17Mert Istenetek, az ÚR, istenek Istene és uraknak Ura. Ő a nagy, erős és félelmes Isten, aki nem személyválogató, és akit nem lehet megvesztegetni.
18Igazságot szolgáltat az árvának és az özvegynek, szereti a jövevényt, kenyeret és ruhát ad neki.
 (5M16-18)

Jób az őt bűnnel vádoló barátait éppen ez előítéletességükre és annak következményeire figyelmezteti. Nem tudták megmondani, hogy Jób miben vétkezett, csak azt bizonygatták, hogy megérdemelte, ami vele történt.
  7Isten érdekében beszéltek álnokságot? Az ő érdekében beszéltek hamisságot? 8Neki akarjátok pártját fogni, vagy Isten mellett perbe szállni? 9Jó lesz-e, ha            megvizsgál benneteket? Becsaphatjátok-e, ahogyan becsapjátok az embereket? 10Szigorúan megbüntet titeket, ha titokban személyválogatók vagytok. 11Nem ijedtek meg fenséges voltától?       (Jób 13,7-11)
Ha valaki úgy gondolná, hogy mindez csak a szigorú ószövetség miatt van így, az hallja meg, mit mondanak az apostolok:
Pál (Róma2)
6Mert mindenkinek cselekedetei szerint fog megfizetni: 7azoknak, akik állhatatosan jót cselekedve törekszenek dicsőségre, megbecsülésre, és halhatatlanságra, örök életet ad; 8azoknak pedig, akik viszálykodók, akik ellenállnak az igazságnak, és a hamisságot követik, haraggal és bosszúállással fizet majd. 9Gyötrelem és szorongás lesz a része minden ember lelkének, aki a rosszat cselekszi, zsidónak elsősorban, de görögnek is; 10viszont dicsőség, tisztelet és békesség jut majd osztályrészül mindenkinek, aki a jót cselekszi, zsidónak elsősorban, de görögnek is! 11Mert Isten nem személyválogató. 
 Jakab ugyanezen az alapon száll síkra, hogy embereket a vagyoni vagy társadalmi helyzetük alapján ítéljünk értékesebbnek vagy kevésbé értékesnek:
         Testvéreim, amikor dicsőséges Urunkba, a Jézus Krisztusba vetett hitetek szerint éltek, ne legyetek személyválogatók… (2,1)
Péter pedig a megszentelődésünk kapcsán figyelmeztet az előítéletességre, mivel az a megfertőzött lelkiismeret terméke. A megszentelődés pedig a jó lelkiismerettel kezdődik:

14Mint engedelmes gyermekek ne igazodjatok azokhoz a korábbi vágyaitokhoz, amelyek tudatlanságotok idején voltak bennetek, 15hanem – mivel ő, a Szent hívott el titeket – magatok is szentek legyetek egész magatartásotokban, 16úgy, amint meg van írva: „Szentek legyetek, mert én szent vagyok.” 17Ha pedig mint Atyátokat hívjátok őt segítségül, aki személyválogatás nélkül ítél meg mindenkit cselekedete szerint, félelemmel töltsétek el jövevénységetek idejét, … (1Pé1,14-17)
 Az előítéletesség testi magatartás, amire a romlott emberi természet végtelen önzése miatt hajlamos. Mást gyorsan felcímkézünk és elítélünk, míg magunkhoz igen „irgalmasak” és „megbocsátóak” vagyunk.
Isten az embert a tettei és a jelleme alapján ítéli meg, és nem aszerint, hogy férfi vagy nő, milyen néphez, rasszhoz, nyelvhez vagy kultúrához tartozik.
Péterben nagy előítélet volt a pogányokkal (gójokkal) szemben, de az Úr Joppéban kemény munkával és nagy kijelentésekkel rávette, hogy elmenjen egy római centúrióhoz Cézáreába, és minden előítélet nélkül hirdesse neki és barátainak az evangéliumot. Péterben ekkor omlottak le a zsidó előítélet falai:
        34Erre Péter beszélni kezdett, és ezt mondta: „Most kezdem igazán megérteni, hogy nem személyválogató az Isten, 35hanem minden nép között kedves előtte, aki       féli őt, és igazságot cselekszik. (ApCsel 10).
Halld meg az apostol szavait: Féld Istent és cselekedj igazságot, és az Úr előtt kedves leszel.
Akármit is gondolsz egy népről, kultúráról, vallásról, előbb vedd szemügyre az embert, mielőtt ítéletet mondasz felette. Lehet, hogy találkoztál már 99 pirézzel, akik mind aljas gazemberek voltak, és jogosan tartasz tőlük, de lehet hogy a századik – akin te a mérgedet kitöltöd – éppen jó ember, és magadat teszed bűnössé, ha bántod a többiek bűnei miatt. Egy falat kenyér miatt is vétkes lehetsz, ha az előítélet vezet. A fasizmus alatt embereket gyilkoltak meg azért, mert megpróbáltak kenyeret adni a nyomorult üldözötteknek.
Tudom, hogy akik a menekültektől most tartanak, valójában nem a szerencsétlen menekülő családoktól félnek, hanem attól a vallástól, kultúrától, mentalitástól, amit hoznak.
Ezért a következő írásomban ezzel fogok foglalkozni.
folyt. köv.

Görbicz Tamás-