2016. május 19., csütörtök

Andrew Wommack: A Szent Szellem (4.)-Vágj bele!

Andrew Wommack: A Szent Szellem (1.)http://mennyeikincseslada.blogspot.de/2016/05/andrew-wommack-szent-szellem-1.html
Andrew Wommack:- A Szent Szellem (2.)http://mennyeikincseslada.blogspot.de/2016/05/andrew-wommack.html
Andrew Wommack:A Szent Szellem (3.)http://mennyeikincseslada.blogspot.de/2016/05/andrew-wommack_18.html



A nyelveken szólás nem valami olyasmi, amit egyszer teszünk, hogy bebizonyítsuk, hogy megkaptuk a Szent Szellem keresztségét. Erőteljes eszköz, ami szellemileg felépít minket. Mindig, mikor nyelveken imádkozunk, nyugalmat találunk, felépítjük magunkat legszentebb hitünkben, és Isten szeretete cselekvő, és élő marad a szívünkben. amint kimondjuk a rejtett bölcsességeket, és hittel kérjük a magyarázatot, a kijelentett ismeretek tárháza megnyílik, és olyan válaszokat kapunk, amiket másképp nem kaphatnánk. Ezért harcol az ördög oly keményen ez ellen az ajándék ellen! Halálra van rémülve a gondolattól, hogy a nyelveken szólás egyszer keresztény életünk mindennapjainak részévé válhat.
A Szent Szellem ihleti a szavakat, de nekünk kell kimondani őket. "Mindnyájan megteltek Szent Szellemmel, és különféle nyelveken kezdtek beszélni; úgy ahogyan a Szellem adta nekik, hogy szóljanak" (ApCsel 2,4). Figyeljük meg, hogy a Szent Szelem adta nekik a szavakat. Nem tisztán a Szent Szellem szól rajtunk keresztül. Ő adja a késztetést és a vágyat, de beszélni nekünk kell. Az én felelősségem megtenni a hitbeli lépést és elkezdeni beszélni. Isten ihleti az üzeneteket, de az én személyiségemmel, szókincsemmel, előadásmódommal adom át azokat. Isten nem texasi akcentussal beszél, de én igen! A Szent Szellem adja a tartalmat, és én kézbesítem!
A félelem rövidre zárja képességünket a nyelveken szólásra. Ha aggodalommal fogunk hozzá, vagy megpróbáljuk analizálni, amit mondunk, nehézkes lesz az elején. Nem mintha a Szent Szellem nem adná az ihletet, inkább a saját félelmünk áll az útban. Rendeljük alá nyelvünket a szent Szellemnek. Azután mondjuk ki hittel a szavakat, amiket tőle kapunk.

Prófétai Áhítatok-05.19.

APRÓ JELEK EGY LÁGY SZÉLBEN, MARSHA BURNS:



Vizsgáld meg magad, hogy meglásd, hol kell korrigálni valamit. A te mércéd az Én igém, mondja az Úr. Nem csak olvasnod és hallgatnod kell a szellemi igazságot, hanem példaképpé kell válnod abban, amiről tudod, hogy jó és helyes. Járj a világosságban! Élj a Szellemben! Jakab 1:25 De aki belenéz a szabadság tökéletes törvényébe és meg is marad abban, és nem feledékeny hallgatója, hanem cselekvője is annak, az áldott lesz cselekedeteiben.

https://www.facebook.com/ProfetaiNaplo/?fref=ts

Cseri Kálmán-A kegyelem harmatja,

19. Mindennapi bocsánatunk

...és bocsásd meg vétkeinket, miképpen mi is megbocsátunk az ellenünk vétkezőknek... (Mt 6,12)
https://www.youtube.com/watch?v=9g7xyvjji7k




Ezt a kérést Jézus egy és-sel kapcsolja az előző mondathoz. Azt hangsúlyozza ezzel, hogy amilyen nélkülözhetetlen a mindennapi kenyér, olyan nélkülözhetetlen a harmonikus élethez a mindennapi bocsánat is. Ahogyan elpusztul az, aki nem táplálkozik egy ideig, ugyanúgy elpusztul a lélek, megromlik a közösség, ha nem gyakoroljuk a rendszeres bocsánatkérést és megbocsátást.
Mert minden bűn elválaszt minket Istentől és egymástól. A megbocsátás pedig újra összeköt és eggyé tesz. Vágyunk az őszinte közösségre, de ennek ára az őszinte megbocsátás.
Ez mindig azzal kezdődik, hogy látnunk kell és néven kell neveznünk a saját bűneinket (nem a másokét). Nem szabad úgy tenni, mintha nem lennének, és nem szabad konzerválni sem őket. „...a nap ne menjen le a ti haragotokkal..." (Ef 4,26) A rejtegetett harag, keserűség, vádaskodás megmérgezi nemcsak a kapcsolatot, hanem a saját lelkünket is.
Bátran kérhetünk bocsánatot Istentől, mert „kegyelmes és irgalmas ő... szeretete nagy" (Jóel 2,13). Készen van nála a bocsánat minden bűnünkre, mert Jézus Krisztus elszenvedte minden vétkünk büntetését. A kereszten eltörölte az ellenünk szóló adóslevelet (Kol 2,14).
Tele van a kezünk adóslevelekkel, s ha azokat nem dobjuk el (nem bocsátunk meg szívből másoknak), nem tudjuk elvenni Istentől a nekünk szükséges bocsánatot. Az készen van, tőlünk függetlenül, de úgy lesz a miénk, ha mi is szívből megbocsátunk.
Milyen régi és friss sérelmeket kellene elengednem akár bocsánatkérés nélkül is?

Cseri Kálmán-A kegyelem harmatja -Életünk célja

"Mid van, amit nem kaptál? Ha pedig kaptad, mit dicsekszel, mintha nem kaptad volna?" (1Kor 4,7)



Mi végre vagyunk a világon? Ez a kérdés előbb-utóbb minden gondolkozó emberben felmerül. A Biblia válasza erre ez: hogy Isten jó sáfárai legyünk.

Születésünktől fogva mindnyájan a bűn szolgái vagyunk. Jézus Krisztus ebből a rabságból akar kiszabadítani, és helyreállítva az Istennel való kapcsolatunkat, megtanít felelős életet élni. Az így újjáteremtett ember már érti Istent, és kész egyetérteni vele. Isten tehát rábízhat értékeket, s használja őt mások javára. Így lesz sáfár.

A sáfár az ókorban olyan vagyonkezelő volt, akinek nem volt semmije, de a gazdája egy időre nagy értékeket is rábízott, s azokkal az ő utasítása szerint kellett gazdálkodnia. Ezen belül teljes önállósága volt, de az Úrtól való teljes függés természetesen megmaradt. Egy idő után pedig el kellett számolnia a rábízottakkal.

Mi jellemzi a jó sáfárt?

Tudja, hogy semmi nem az övé, minden az uráé. „Mid van, amit nem kaptál? - kérdezi Pál apostol. - Ha pedig kaptad, mit dicsekszel...?" Tudatában kell lennünk, hogy az életünk, testünk, lelkünk, szeretteink, képességeink mind Isten tulajdonai. És ő azt tesz az övével, amit akar. Ez az alázatos hit minden zúgolódástól megőriz.

De megóv az elégedetlenségtől is, mert néha úgy érezzük, hiányzik valami az életünkből. Isten mindent megad a sáfároknak, amire az általa rájuk bízott feladathoz szükségük van. Az elégedetlenség oka az, hogy mást akarunk tenni, mint amivel ő megbízott. Nem én döntöm el, mi a küldetésem, hanem a Küldőm. Ha a helyemen vagyok, nem lesz hiányom, a nehézségeken pedig ő segít majd át. Én csak bízzam benne, és tegyem a dolgomat!


Igei megvallások

Isten erejében járni

Az én erőm ékessége Te vagy; a Te jóakaratoddal emeled fel az én szarvamat. Hálát adok Neked Uram, hogy megtaláltál engem, szent olajoddal kentél fel engem, állandóan velem van a Te kezed, sőt a Te karod erősít meg engem. Velem van a Te hűséged és kegyelmed, és a Te neveddel magasztaltatik fel az én szarvam. (Zsolt. 89,17. 20–21. 24.)



Uram, teljes tetszésedre és örömödre akarok lenni, mert meg van írva: Az Úr öröme az én erősségem. (Neh. 8,10.)

Az Úr az Ő népének ereje, és az Ő felkentjének megtartó erőssége. Az Úr az én erőm, az Úr az én életemnek erőssége. Erős vagyok, mert az Úr az én erősségem. (Zsolt. 28,8. 27,1.)

Isten az, aki felövez engem erővel, és tökéletessé teszi utamat. Kívánom az Urat és az Ő erejét; keresem az Ő orcáját szüntelen. (Zsolt. 18,32. 105,4.) Áldott vagyok, mert Te vagy az én erősségem, s a Te ösvényeid vannak szívemben. Erőről erőre jutok, míg megjelenek Isten előtt a Sionon. (Zsolt. 84,5. 7.)

Én az örökkévaló Istenben bízom, ha megfáradok erőt ad, ha erőtlen vagyok, erőmet megsokasítja. Az Úrra várok, így erőm megújul, szárnyra kelek mint a saskeselyű, futok és nem lankadok meg, járok és nem fáradok el. (Ésa. 40,28–29. 31.)

Az Úrhoz méltón járok, az Ő teljes tetszésére. Minden jó cselekedettel gyümölcsöt termek, és növekszem az Isten megismerésében. Minden erővel meg vagyok erősítve az Ő dicsőségének hatalma szerint minden kitartásra és hosszútűrésre örömmel. Újjászülettem, mindenre van erőm a Krisztusban, aki engem megerősít. (Kol. 1,10–11. 2Kor. 5,17. Fil. 4,13.)

Isten az én oldalamon áll. Isten bennem lakozik és velem jár, ki lehet ellenem? (2Kor. 6,16. Róm. 8,31.)

Én az Istentől születtem, és a bennem lévő hit legyőzte a világot, mert nagyobb Ő, aki bennem van, mint az, aki e világban van. (1Ján. 4,4. 5,4.)

Őbenne vagyok, nincs saját igazságom a törvényből, hanem Istentől van az igazságom a Krisztusban való hit által: hogy megismerjem Őt és az Ő feltámadásának erejét. (Fil. 3,9–10.)

Az Ő isteni ereje mindennel megajándékozott engem, ami az életre és istenfélelemre való. Igen nagy és becses áldásokkal ajándékozott meg engem, hogy azok által az isteni természet részesévé legyek. (2Pét. 1,3–4.)

Jézus nekem adta a nevében lévő hatalmat. Ezáltal amit megkötök a földön, a mennyben is kötve lesz; és amit megoldok a földön, a mennyben is oldva lesz. (Mát. 18,18.)

Erős vagyok az Úrban és az Ő hatalmának erejében. Felöltöm Isten minden fegyverét, hogy megállhassak az ördögnek minden ravaszságával szemben. Jézus Krisztus nevében hatalmam van a sötétség minden ereje felett. Felöltöm Istennek minden fegyverét, hogy ellenállhassak ama gonosz napon, és mindeneket elvégezvén megállhassak. Előállok, körülövezvén derekamat igazsággal, és felöltve a megigazultság mellvasát, és felsaruzva lábaimat a békesség Evangéliumának készségével. Mindezekhez fölveszem a hitnek pajzsát, amellyel ama gonosznak minden tüzes nyilát megoltom. Az üdvösség sisakját is fölveszem és a Szellemnek kardját, amely az Isten Igéje. Minden imádsággal és könyörgéssel imádkozom minden időben engedelmesen a Szellem által minden szentekért. Mindezek által eljutok Isten fiainak dicsőséges szabadságára. (Ef. 6,10–18. Róm. 8,21.)
Ámen.

Napi Ige-,,.. senki sem törődik velem" (Zsoltárok 142:5)

Az emberek azért jönnek a gyülekezetbe, mert fényt és meleget keresnek.


Tudni akarják, hogy törődünk velük. A jó prédikáció és a zene lehet, hogy behozza őket, de a gondosan ápolt kapcsolatok miatt fognak újra meg újra visszajönni.
 Nagy tömegben is egyedül érezheted magad, még akkor is, ha te vagy az, aki a szeretetről prédikálsz, és ha minden istentiszteleteden elhangzik is a "köszöntsd a szomszédodat" felszólítás. Ha meg tudnánk tartani a 10%-át azoknak, akik bejönnek a gyülekezetünk ajtaján, akkor folyamatosan növekednénk. Azt mondod: "Nos, a Biblia arra tanít, hogy ha az ember barátokat szeretne, akkor barátságosnak kell mutatkoznia". Igaz, de az emberek magukkal hozzák a múltjuk sebeit, a jelenük küzdelmeit és a jövőjük miatti kimondatlan aggodalmakat. Azt akarják tudni: "Szeretni fogsz olyannak, amilyen vagyok, akkor is, ha nem felelek meg az elvárásaidnak, és nem változom olyan gyorsan, ahogyan szeretnéd?" Gyakran a merev struktúránk az, ami visszatartja őket. Lelkipásztor, ha hétfőn az foglalkoztat leginkább, hogy "hányan voltak a gyülekezetben tegnap?" - vizsgáld meg újra a szívedet! Lehet, hogy jobban érdekel a saját imázsod, mint az, hogy betöltsd az emberek szükségeit. Jézus azt mondta tanítványainak: "...titeket barátaimnak nevezlek..." (János 15:15).
Sok ember félénk, bizalmatlan és ziláltak a kapcsolatai.

Az a megbízatásunk, hogy "barátokká" formáljuk őket, nem csupán padmelegítőkké és pénzügyi támogatókká. A Szentírás azt mondja: "Egymás terhét hordozzátok..."(Galata 6:2), mert a megosztott teher könnyebb teher. Sokan azok közül, akik a gyülekezetbe jönnek, nem mély értelmű válaszokat keresnek, csak azt szeretnék érezni, hogy törődnek velük.
Ha ez megtörténik, akkor megnyílnak Isten szeretetének, és csodák veszik kezdetüket.

A HIT-IMA

„Higgyétek, hogy mindazt, amiért imádkoztok, és amit kértek, megkapjátok, és meg is adatik nektek.” (Márk 11:24)



De ne feledd: HIT ISTENBEN- HIT pedig a reménylett dolgok valósága- Ima-könyörgés-Megbocsátás! Ez így együtt

20. Reggel pedig, a mikor mellette menének el, látják vala, hogy a fügefa gyökerestől kiszáradott.
21. És Péter visszaemlékezvén, monda néki: Mester nézd, a fügefa, a melyet megátkoztál, kiszáradott.
22. És Jézus felelvén, monda nékik: Legyen hitetek Istenben.
23. Mert bizony mondom néktek, ha valaki azt mondja ennek a hegynek: Kelj fel és ugorjál a tengerbe! és szívében nem kételkedik, hanem hiszi, hogy a mit mond, megtörténik, meg lesz néki, a mit mondott.
24. Azért mondom néktek: A mit könyörgéstekben kértek, higyjétek, hogy mindazt megnyeritek, és meglészen néktek.
25. És mikor imádkozva megállotok, bocsássátok meg, ha valaki ellen valami panaszotok van; hogy a ti mennyei Atyátok is megbocsássa néktek a ti vétkeiteket.
26. Ha pedig ti meg nem bocsátotok, a ti mennyei Atyátok sem bocsátja meg a ti vétkeiteket.

Napi Áhítat-Megerősíti belső emberünket

Olvasmány: Ef 3,14–19

 

A belső ember erősségétől függ az ember igazi ereje. Ezt teszi velünk a Szentlélek.
„Ezért meghajtom térdemet az Atya előtt, akiről nevét kapja minden nemzetség mennyen és földön: adja meg nektek dicsőségének gazdagsága szerint, hogy hatalmasan megerősödjék bennetek a belső ember az ő Lelke által; hogy a Krisztus lakjék szívetekben a hit által, a szeretetben meggyökerezve és megalapozva képesek legyetek felfogni minden szenttel együtt: mi a szélesség és hosszúság, magasság és mélység; és így megismerjétek Krisztusnak minden ismeretet meghaladó szeretetét, hogy teljességre jussatok, az Isten mindent átfogó teljességéig.”

Magyarázat

Ami bennünk valódi értéket képvisel, annak a lelkünkhöz és a Szentlélekhez van köze. A belső ember kifejezés lényegénél ragadja meg az embert. Teremtettségünkből fakadó hitvallásunk, hogy Isten lehelete által lettünk élő lélekké. Ebben a titokzatos és nehezen leírható valóságban áll mindaz, ami a Teremtő legmélyebb törekvése volt velünk kapcsolatban.
Talán szomorú, de mindenképpen elgondolkodtató, hogy miért kell az apostolnak könyörögnie? Azért, hogy legyen erős bennünk az, ami emberi teremtettségünkben eleve az erősségünknek volt szánva. Isten mai csodája, az újjászületés és a növekedés, valamint az emberi hit, utat nyit e természetfeletti számára.
Magasztaljuk Istent, hiszen még forog a világ kereke, számíthatunk erre a bensőnkben végzett munkára! De vegyük észre a mi feladatunkat és felelősségünket is, ami többek között abban áll, hogy hisszük, valljuk és kutatjuk mindazt a csodát és valóságot, ami a teremtő Isten szeretetében és kegyelmében rejlik. Megismerni a kegyelem és szeretet felfoghatatlan léptékét, egyszerre jelent békességre jutást, bizakodást, és ráhangolódást a kegyelem világára, hogy aki csak velünk kapcsolatba kerül, ízelítőt kaphasson e végtelen szeretetből és kegyelemből.

(Katona Béla)
 

GLORIA COPELAND- Emlékezz Noéra

És monda az Úr: Eltörlöm az embert, akit teremtettem, a földnek színéről; az embert, a barmot, a csúszómászó állatokat és az ég madarait; mert bánom, hogy azokat teremtettem. De Noé kegyelmet talála az Úr előtt.- 1 Mózes 6:7-8



 

Az ördög egyik legmocskosabb, legártalmasabb hazugsága a következő: „Nem vagy fontos.” Soha ne hidd ezt el!

Fontos vagy! Jézus Krisztus Gyülekezetében minden újjászületett tagnak van része Isten tervében. Isten tud olyat, amit senki más nem tud úgy elvégezni, mint te. Ha nem foglalod el a helyedet, és nem teszed meg a részed, a dolgok nem fognak jól menni.

Már hallom is, mire gondolsz: „Ó Gloria, én csak egyetlen ember vagyok. Mi fontosat tehetnék?”

Nézd meg az 1 Mózes 6-ot, és megtalálod a kérdésre a választ. A földön olyan gonosszá váltak az emberek, hogy Isten megbánta, hogy megteremtette őket. Ki akarta irtani az egész emberiséget –de nem tette. Miért? Egy ember – Noé – miatt! Egyetlen engedelmes férfi mentette meg az emberiséget.

Gondolkozz el ezen! Mi lett volna, ha Noé azt mondja: „Túl nagy a nyomás rajtam. Nem élhetek igazul Isten előtt ilyen istentelen emberek között. Körülöttem mindenki más úton jár. Mindenki csak gonoszat gondol a szívében. Úgysem tudom jobbá tenni ezt a sötét világot. Én csak egyetlen ember vagyok.”

Dicsőség Istennek, Noé nem mondta ezt. Nem gondolta magát jelentéktelennek, olyannak, akinek nem számít az élete. A Zsidókhoz írt levél szerint olyan embernek tekintette magát, akihez szólt Isten, és ő hittel engedelmeskedett Neki. Ezért ő lett az, aki megakadályozta az emberiség teljes pusztulását.

Legközelebb, amikor kísértést érzel, hogy megvond a vállad Isten utasításaira, és engedetlen legyél, legközelebb, amikor azon kapod magad, hogy azt gondolod, nem számít, mit teszel, akkor jusson eszedbe Noé. Gondolj arra, hogy akár érted, akár nem, Isten számít arra, hogy te véghezviszed a részedet a tervében. Élj úgy, hogy fontosnak tekinted magad Isten királyságában! És előbb vagy utóbb fel fogod fedezni, hogy az vagy!

Igei olvasmány: 1 Mózes 6

Kenneth Hagin : Megfosztva!

Lefegyverezvén a fejedelemségeket és a hatalmasságokat,azokat nyilvánosan megszégyenítette és mutogatta, győzelmet aratván felettük a keresztfa által.
 — KOLOSSÉ 2,15.

 



És az ellenséges fejedelmeket és hatalmasságokat lerázta magáról, és bátran közszemlére tette õket, mint az Õ gyõzelmének tárgyait…— Kolossé 2,15. 


A Biblia itt azt tanítja nekünk, hogy Jézus semmivé tette a sátánt és diadalmaskodott felette. Egy másik fordítás szerint: kifosztotta õt. Mitõl fosztotta meg a sátánt? Az ember feletti hatalmától. Amikor Jézus semmivé tette a sátánt és megfosztotta hatalmától, te voltál az Krisztusban,
aki elvégezte ezt a munkát. Krisztus téged képviselt, helyetted cselekedte ezt meg. Érted tette meg. Amit Krisztus tett meg, a te javadra lett írva. Helyettesítõdként cselekedett. (Õ helyetted tette meg, Isten pedig neked tulajdonította, úgy, mintha te magad tetted volna meg!)
Nem, mi nem azzal dicsekszünk, hogy mik vagyunk a hústest szerint. (Test szerint nem sokra visszük.) Arról beszélünk, hogy ki vagy te a Krisztusban. Mondhatod: Krisztusban legyõztem a sátánt. Megfosztottam a hatalmától. És amikor Jézus feltámadt a halálból, én is feltámadtam Õvele.


Megvallás: Krisztus Jézus kielégítette az igazságosság velem szembeni követelményeit. 

Õ fizette ki a bûnért járó büntetést helyettem. Megfosztotta a sötétség seregeit felettem való hatalmuktól. A sátánnak ezért nincs hatalma felettem!

Kenneth Copeland -Gerjeszd fel az erőt!

Megemlékezvén a te könnyhullatásaidról, kívánván téged látni… emlékeztetlek téged, hogy gerjeszd fel az Isten kegyelmi ajándékát, amely benned van… Mert nem a félelem szellemét adta nékünk az Isten, hanem erőnek, szeretetnek és józanságnak szellemét. 

- 2 Timótheus 1:4,6-7




Előfordul, hogy tudod, mire hívott el Isten, de egyszerűen nem érzed, hogy képes lennél megtenni azt.
Valahogyan kiszáradtál. Tudod, hogy az Ige azt mondja, „élő víznek folyamai folynak a belsődből” (János 7:38), de még egy kis patakot sem látsz, nemhogy egy folyót.
Isten Igéje világosan elmondja, hogyan kezeljük az ilyen helyzeteket: „gerjeszd fel az Isten kegyelmi ajándékát, amely benned van.”
TE gerjeszd fel MAGADAT! Bármi, amire szükséged van, már benned van. Jézus tette oda. Bármit, amire valaha is szükséged lesz Isten elhívásának betöltéséhez, a bensődbe helyezte a Mindenható.
A hit benned van. Az erő benned van. A szeretet benned van. Hidd ezt el. Mondd ki. Mondd most hangosan:
„Jézus nevében, felgerjesztem az ajándékot, ami bennem van. Felgerjesztem a hitemet. Nem várok addig, amíg úgy érzem magam. Hittel kilépek, és elvárom, hogy az érzéseim kövessenek!
Felgerjesztem Isten szeretetét, ami bennem van. Felgerjesztem az erőt. Felgerjesztem magamat, és kiűzöm az ördögöt az életem dolgaiból. Felgerjesztem magamat az élő Isten Szellemében.
Az ajándékok felgerjedtek bennem!”

Igei olvasmány: 2 Timótheus 1:1-8

  1. Pál, Jézus Krisztusnak apostola, Isten akaratából, a Krisztus Jézusban való életnek ígérete szerint,
  2. Timótheusnak, az én szeretett fiamnak: kegyelem, irgalmasság, békesség az Atya Istentől és Krisztus Jézustól, a mi Urunktól.
  3. Hálát adok az Istennek, a kinek szolgálok őseimtől fogva tiszta lelkiismerettel, hogy szüntelen gondolok reád könyörgéseimben éjjel és nappal,
  4. Kívánván téged látni, megemlékezvén a te könyhullatásaidról, hogy örömmel teljesedjem be;
  5. Eszembe jutván a benned levő, képmutatás nélkül való hit, a mely lakozott először a te nagyanyádban Loisban és anyádban Eunikában; meg vagyok azonban győződve, hogy benned is.
  6. Minekokáért emlékeztetlek téged, hogy gerjeszd fel az Isten kegyelmi ajándékát, a mely benned van az én kezeimnek rád tétele által.
  7. Mert nem félelemnek lelkét adott nékünk az Isten; hanem erőnek és szeretetnek és józanságnak lelkét.
  8. Ne szégyeneld hát a mi Urunk bizonyságtételét, se engem az ő foglyát; hanem együtt szenvedj az evangyéliomért Istennek hatalma szerint.  



ÉS MOST Ó JÁKÓB



https://www.youtube.com/watch?v=IjeQRJfX0w8

És most ó Jákób, így szól az Úr
A te Teremtõd, Alkotód, ó Izrael
Ne félj én népem, mert megváltottalak
Én téged neveden hívtalak, enyém vagy

Mikor vízen mégy át, én veled vagyok
És ha folyókon, azok el nem borítanak
Ha tûzben jársz, akkor sem égsz meg
és a láng meg nem perzsel téged

Hallgass rám, és szolgám Jákób
És figyelj rám, ó Izrael
Ne félj én népem, mert megváltottalak
Én téged neveden hívtalak, enyém vagy

Mert én vagyok az Úr, a te Istened
Megtartód, Izrael Szentje
Népeket adtam váltságul érted
Mivel kedves vagy és szeretlek téged.

Újra hív az a hang

https://www.youtube.com/watch?v=iuwJu2ZXqGc  

Újra hív az a hang, megalázni magam
Egy gyermek jön feléd
nem a pénz, nem a rang, csak a szív maga van
Emlékszem,úgy, mint rég

Refrén:

Lelked, véred itallá lett értünk
A tested kenyerére, mint koldus, éhezünk

Hogy világ lehetett, kellett sár , lehelet
És emberré tettél
És kitárt kezedet kérve, átszegezett
Akit megmentettél

Refrén újra kétszer:
Inst:
Coda:

Kezed minden terhet átvesz
Mert a bűnös igazzá lesz
És a szívünk lángra gyullad
Halleluja, Ámen

Aki vak volt, maga jár, kel
Szeme új világra rálel
Süket fül most hallhat újra
Halleluja, Ámen

Inst.

Coda újra háromszor.

Újra hív az a hang, megalázni magam
Egy gyermek jön feléd

2016. május 18., szerda

Andrew Wommack- A Szent Szellem (3.)

A Szent Szellem (1.)- Sötétségből világosságra

 A Szent Szellem (2.)- Legyőzött vallásos előítélet
http://mennyeikincseslada.blogspot.de/2016/05/andrew-wommack.html

A Szent Szellem (3.)- Tökéletes ima


Amikor nyelveken imádkozunk, természetes elménk nem érti. "Ha ugyanis nyelveken imádkozom, a szellemem ugyan imádkozik, de az értelmem nem vesz részt benne" (1 Korinthus 14,14 - egysz. ford.).
Hacsak nincs magyarázat, az értelmünk nem tudja, mit imádkozik a szellemünk.
Szellemünk rendelkezik Krisztus értelmével. Mert ki ismerte meg úgy az Úr gondolatát, hogy őt kioktathatná? Bennünk pedig Krisztus értelme van" (1 Korinthus 2,16). 

A szellemünk mindent tud. "Nektek pedig kenetetek van a Szenttől, és ezt tudjátok is mindnyájan" (1 János 2,20).
 "És felöltöztétek az új embert, aki Teremtőjének képmására állandóan megújul, hogy egyre jobban megismerje őt" (Kolossé 3,10). 
Tehát szellemünk mindig tudja hogyan imádkozzon tökéletesen helyzetekért, magunkért és másokért.
Nagy különbség van aközött, amikor a szellemünkből imádkozunk, vagy az elménkből tesszük. Természetes elménk rendszerint részleges információkkal rendelkezik. 

Nincs meg benne a teljes tudás Isten Igéjéről, az adott helyzetről, és az érintett személyekről. Értelmünkből tehát nem tudunk teljességgel és száz százalékos pontossággal imádkozni. 
De mivel újjászületett szellemünk mindent tud, lehetetlen úgy nyelveken imádkozni, hogy ne Isten akaratát imádkoznánk!

Andrew Wommack- Legyőzött vallásos előítélet- A Szent Szellem (2.)



Minden arra utalt, hogy megkaptam a Szent Szellem keresztségét, de nem szóltam nyelveken. De miért? Korábban ellene szóló tanításokat kaptam. Olyan gyülekezetben nevelkedtem, ahol nem hittek a szent Szellem keresztségébe, és azt tanították, hogy a nyelveken szólás az ördögtől van. A tudatlanság és téves tanítás előítéletet épített ki bennem ez ellen az ajándék ellen. Hiába állt rendelkezésemre a nyelveken szólás, a negatív érzések és a félelem meggátolták, hogy használni merjem.
Hosszú időbe telt mire elmém annyira megújult, hogy megértettem, mit mond Isten Igéje erről az új kapcsolatomról a Szent Szellemmel. Két és fél évvel a Szent Szellem keresztségem után felfedeztem, hogy a nyelveken szólás Istennek a mára is vonatkozó ajándéka. További hat hónap telt el mire eleget értettem meg ahhoz, hogy engedjek a Szent Szellemnek, és ténylegesen szóljak nyelveken. Amíg nem értettem meg, mit mond erről Isten Igéje, a hitem nem volt elég erős ahhoz, hogy éljek vele (Róma 10,17).
Ha nem lettek volna a vallásos előítéleteim, szólhattam volna nyelveken, mihelyt betöltött a Szent Szellem. De azok a gondolatok visszatartottak attól, hogy élvezzem Isten ajándékát, mert a gyökerük hitetlenség volt. Amíg le nem győztem őket, és el nem jutottam arra a pontra, ahol önkéntesen kiléptem belőlük, addig nem tudtam nyelveken szólni. De mihelyt ezt megtettem, életem éppolyan drámai módon megváltozott, mint amikor a Szent Szellem keresztségét megkaptam!
Nem kötelesség nyelveken szólni: kiváltság! Azon kívül semmi okunk nincs rá, hogy ne tegyük! A nyelveken szólás felszabadítja Isten erejét az életünkben. Rendelkezésre áll minden Szent Szellem által keresztelt hívőnek. Nem is hinnéd, mennyit veszítesz, ha nem szólsz nyelveken!

Kenneth E. Hagin

A megmenekülés




A Goodwin házaspárral történt a 2. világháború idején. A feleség úgy érezte egy éjjel, hogy imádkoznia kell valakiért, úgynevezett "imateher" jött rá. Egyszerűen volt szellemi megérzése, egyfajta szellemi érzékelése, hogy veszélyben van valaki élete, aki a gyülekezetük tagja. Hajnali 4-ig a házaspár nyelveken imádkozott egy akarattal, hogy az Úr adjon az illetőnek, bárki legyen is az, álmot vagy látást, és mutassa meg neki a veszélyt, mely közeleg felé.
Másnap a következőt mesélte a gyülekezetük egyik tagja, aki az olajmezőkön dolgozott: A főnöke azt mondta neki, hogy ma a fúrótoronyban kell dolgoznia. Ő elindult a létrán fölfelé a toronyba, de visszafordult és azt mondta: "Nem vállalom."
"Miért nem?" - kérdezte a munkavezető.
"Megmondom, miért. Ma hajnali négykor volt egy álmom. Álmomban másztam a toronyba dolgozni. Ekkor hirtelen egy vastag drótkötél elszakadt, és levágta a fejemet! Láttam is az álmomban a fejemet lehullani a földre - szóval, ma nem mászom fel oda!"
Egy másik munkás nevetett ezen és azt mondta:
"Én nem vagyok babonás. Vállalom."
Felment, még tíz perce sem volt a toronyban, amikor egy vastag drótkötél elszakadt és levágta a fejét, éppen úgy, ahogy az álom mutatta. Aki meghalt, ő is egy egyház tagja volt, hitt az imában, de az ő imádságuk valahogy úgy szólt: "Uram, segíts azokon, akiknek segítségre van szükségük, és áldd meg azokat, akiknek az áldásra van szükségük. Tedd meg, amit tudsz, Uram. Ámen."
AKIK VISZONT NYELVEKEN IMÁDKOZNAK, TERMÉSZETFELETTI MÓDON KÉPESEK ISTENHEZ BESZÉLNI, ÉS ÍGY AZOKÉRT A DOLGOKÉRT IMÁDKOZNAK, AMIÉRT KELL.
A Szent Szellem ismeri Isten akaratát, és segít a hívőknek, hogy Isten akarata szerint imádkozzanak, és ezáltal az Ő tervei és céljai valósuljanak meg itt a földön.
Amikor a nyelveken szólás által átkerülsz az imának ebbe a valóságába, akkor egy másik mélyebb dimenziójában vagy az imának. Ebben a világban sikeresen tudsz imádkozni olyan dolgokért, amelyekért nem tudod, hogyan kellene. A Szent Szellem segít neked imádkozni.

“…Teljesedj be Szellemmel...”

"És meg ne részegedjetek bortól, miben kicsapongás van; hanem teljesedjetek be Szent Szellemmel; Beszélgetvén egymás között zsoltárokban és dicséretekben és lelki énekekben, énekelvén és dicséretet mondván szívetekben az Úrnak" (Effézus 5:18-19).



Befogadni a Szent Szellemet és beteljesedni a Szellemmel két külön dolog. A Szent Szellemet egyszer fogadod be, de a Szellemmel “beteljesedni” olyasmi, aminek folyamatosan kellene történnie. Valójában, a nyitóvers utolsó része ezt szó szerint ábrázolja, “teljesedjetek be Szellemmel” ami egy folyamatos megtapasztalást jelent.
Folyamatosan be kellene lenned töltekezve Szent Szellemmel, és ez olyasmi, amit meg is valósíthatsz magadnak. Nem Isten felelőssége az, hogy te beteljesedj Szellemmel. Az utasítás az, hogy “te” tedd magad teljessé a Szellemmel, azzal, hogy megteszed a nyitóversben felsoroltakat: “Beszélgetvén egymás között zsoltárokban, dicséretekben és lelki énekekben, énekelvén és dicséretet mondván szívetekben az Úrnak...”
Ez azt jelenti, hogy mondd az Igét magadnak zsoltárokban, himnuszokban és szellemi dalokban, énekelj és szívből dicsérd az Urat a Szellemen át – a nyelveken való imádkozáson át. Pál azt mondta, “...énekelek a lélekkel, de énekelek az értelemmel is” (1 Korinthus 14:15). “Énekelj szellemmel”, azaz énekelj nyelveken és ezt érti azalatt is, hogy beszélj magadhoz “szellemi dalokban”. Tehát teljesedj be Szellemmel, szólj és énekelj nyelveken, és dalokkal dicsérd szívedben az Urat.
Lehet, hogy kihívások előtt állsz a házasságodban, az otthonodban, a munkádban, a tanulmányaidban, az anyagi életedben vagy akár az egészségedben, de ha befogadtad a Szent Szellemet, légy boldog! Menj be a szobádba, és cselekedj az Ige szerint! Mondd el magadnak, hogy “Az vagyok, akinek az Úr mond engem! Nagyobb az, aki bennem van, mint az, aki a világban van! Győztes vagyok Jézus Krisztusban! Sosem lehetek előnytelen helyzetben!” Majd kezd el az Igéket zsoltárokban és himnuszokban énekelni, és dalold az Igét a szívedben az Úrnak!
Szólj nyelveken és annak értelmezésével jelentsd ki Isten bölcsességét!
Ima
Drága Uram! Köszönöm a Szellemed beteljesedését. A dicsőséged bennem és rajtam át megnyilvánul a mai napon. A szavaimból és a cselekedeteimből kihallatszik és meglátszik a bölcsességed, mert telve vagyok Szellemmel, a Jézus Nevében! Ámen.

Nyelveken szólás-A nyelveken szólás életváltoztató 16 különleges előnye

Mahesh Chavda: Krisztus menyasszonyának nyelve olyan előnyökkel jár, ami minden hívő életét meg tudja változtatni.

 


 

1. Amikor nyelveken szólunk, akkor az Úr parancsának engedelmeskedünk.
"Hogy van hát? Imádkozom a szellemmel, de imádkozom az értelemmel is; énekelek a szellemmel, de énekelek az értelemmel is. ...vegye eszébe, hogy amiket nektek írok, az Úr rendeletei azok." 

(1 Kor. 14,15;37)
2. Amikor nyelveken szólunk, szellemi emberekként a hitet építjük az életünkben.
Szívesen megkérdezném minden hívőtől: Te felhőkarcolót építesz, vagy csak egy kalyibát? Ha úgy érzed, hogy az építményed túl kicsi, van egy isteni terv arra, hogyan tudod magasabbra építeni, és a hitedet növelni. Ha megfelelően használjuk, a nyelveken szólás segít a hit egy csodálatos épületének felépítésében, és szívünkbe beülteti a győzelmek képét Jézus Krisztusban.
"Aki nyelveken szól, magát építi; de aki prófétál, a gyülekezetet építi." (1 Kor. 14,4)
"Ti pedig szeretteim, épülvén a ti szentséges hitetekben, imádkozván Szent Szellem által." (Júd. 1,20)
"Minden féltett dolognál jobban őrizd meg szívedet, mert abból indul ki minden élet." (Péld. 4,23)
3. Amikor nyelveken szólunk, az Úr iránti engedelmességben járunk, és jobban megtapasztaljuk a Szent Szellem erejét, miközben betöltjük Jézus Krisztustól kapott küldetésünket.
"Azokat pedig, akik hisznek, ilyen jelek követik: az én nevemben ördögöket (démonokat) űznek; új nyelveken szólnak. ...betegekre vetik kezeiket, és meggyógyulnak." (Márk 16,17-18)
4. Imanyelvünk olyan titkos igazságokat és rejtett dolgokat hív elő, amit csak a Mennyben ismernek.
"Mert aki nyelveken szól, nem embereknek szól, hanem az Istennek; mert senki sem érti, hanem szellemben beszél titkos dolgokat." (1 Kor. 14,2)
"Mert aki (ismeretlen) nyelven szól, nem embereknek szól, hanem Istennek, mert senki sem érti, vagy fogja fel a jelentését, mert a (Szent) Szellemben mond ki titkos és rejtett igazságokat (amelyek nem nyilvánvalóak az értelem számára)." (1 Kor. 14,2)
5. Amikor nyelveken szólunk, Isten dicsőséges tetteiről szólunk.
"Halljuk, amint szólják a mi nyelvünkön az Istennek nagyságos dolgait." (Csel. 2,11b)
6. Amikor nyelveken szólunk, akkor a Szent Szellem szó szerint berobbantja a hit erejét az életünk minden területére.
Az évek során fantasztikus csodákat éltünk át a szolgálatunkban. Amikor valamilyen kihívás éri a hitemet, azonnal és gyorsan elkezdek nyelveken imádkozni. Ez a hitemnek az a mustármagja, amelyet elvetek, hogy felszabadítsa a hitemet, bármilyen kihívással is találkozom.
"Ti pedig szeretteim, épülvén a ti szentséges hitetekben, imádkozván Szent Szellem által." (Júd. 1,20)
7. Amikor nyelveken szólunk, tökéletesen tudunk imádkozni az Úrhoz.
Mivel az Úrral teljes összhangban vagyunk, át tudunk törni az egeken, hogy megérintsük Isten trónját. A Message-fordítás, amely szabad fordítását nyújtja a Szentírásnak, szemléletesen fejezi ki, hogyan veszi le rólunk a Szent Szellem a terheinket, amikor feltárjuk a szívünket nyomasztó dolgokat az Úr előtt.
"Isten Szelleme megérinti a szellemünket, és megerősíti bennünk azt, hogy kik is vagyunk igazából. Tudjuk, hogy ki Ő, és tudjuk, hogy mi kik vagyunk: Ő az Atya, mi pedig a gyerekek. És azt is tudjuk, hogy meg fogjuk kapni, ami nekünk jár - egy fantasztikus örökséget!" (Róm. 8,16-17)
8. Amikor nyelveken szólunk, olyan dolgokért imádkozunk, amelyek felülmúlják az ismereteinket és az értelmünket.
A nyelveken szólás átemel minket az intellektuális képességeink és a természetes világ korlátain. Minél inkább tudatában vagyunk annak, hogy a dolgokat mindig kielemző gondolkodásunkat le kell szállítani a trónszékéről, annál inkább el tudja foglalni Jézus a trónt az életünkben. Az Ő királyi trónja körül a dicsőségnek olyan atmoszférája lebeg, amiben döbbenetes csodák várnak megszületésre.
"Hasonlatosképpen pedig a Szellem is segítségére van a mi erőtlenségünknek. Mert azt, amit kérnünk kell, amint kellene, nem tudjuk; de maga a Szellem esedezik mi érettünk kimondhatatlan fohászkodásokkal." (Róm. 8,26)
9. A nyelveken szólás a szellemünket a Szent Szellem mellé állítja, hogy megragadja Isten minden ígéretét a Jézus Krisztusban kapott örökségünkkel kapcsolatban.
Ha nyelveken imádkozunk, érvényesíteni tudjuk az igényünket az Isten gyermekeiként minket megillető örökségre.
"Ez a Szellem bizonyságot tesz a mi szellemünkkel együtt, hogy Isten gyermekei vagyunk. Ha pedig gyermekek, örökösök is; örökösei Istennek, örököstársai pedig Krisztusnak; ha ugyan vele együtt szenvedünk, hogy vele együtt is dicsőüljünk meg." (Róm. 8,16-17)
10. A nyelveken szólás Isten szerinti eszköz arra, hogy a hívőknek pihenést és felfrissülést adjon, hogy a fáradtság és a stressz hatásaitól felszabadulhassanak.
"Ezért dadogó ajakkal és idegen nyelven fog szólni e néphez, Ő, aki ezt mondta nekik: Ez a nyugalom, hogy nyugtassátok meg a megfáradtat, és ez a pihenés! És nem akarták hallani!" (Ésa. 28,11-12)
11. A nyelveken szólás felkészíti és megerősíti a benső emberünket, hogy készek legyünk az előttünk álló pálya megfutására, mint ahogy egy sportoló készül az edzések során a versenyre.
"...hogy adja meg néktek az Ő dicsősége gazdagságáért, hogy hatalmasan megerősödjek az Ő Szelleme által a belső emberben." (Efféz. 3,16)
12. Ez a nyelv, amelyen Krisztus menyasszonya kifejezi a szerelmét, azokat is az Úr felé tudja fordítani, akik még nem ismerik Őt.
"A nyelvek tehát jelül vannak, nem a hívőknek, hanem a hitetleneknek; a prófétálás pedig nem a hitetleneknek, hanem a hívőknek." (1 Kor. 14,22)
"Azokat pedig, akik hisznek, ilyen jelek követik: az én nevemben ördögöket (démonokat) űznek; új nyelveken szólnak." (Márk 16,17)
13. Ha nyelveken imádkozom, akkor ez az iránytű, amely az északi irányt mutatja, mindig biztosít engem az Úr jelenlétéről minden kihívás során.
"És elálmélkodtak a zsidóságból való hívők, mindazok, akik Péterrel együtt mentek, hogy a pogányokra is kitöltetett a Szent Szellem ajándéka. Mert hallották, hogy ők nyelveken szólnak és magasztalják az Istent." (Csel. 10,45-46)
14. Ha nyelveken imádkozom, akkor a bölcsességet, vezetést és belátást kapok.
"Mert aki nyelveken szól, nem embereknek szól, hanem szellemben beszél titkos dolgokat." (1 Kor. 2,7)
"Hanem Istennek titkon való bölcsességét szóljuk, azt az elrejtettet, melyet öröktől fogva elrendelt az Isten a mi dicsőségünkre." (1 Kor. 2,7)
15. Felszabadulunk a hálaadásra és a szívből jövő örvendezésre, amikor ezen a mennyei nyelven hirdetjük Isten jóságát.
Az Effézusi levélben az áll, hogy "beszélgetvén egymás között... énekelvén és dicséretet mondván (hálát adva) szívetekben az Úrnak" (Efféz 5,19). Krisztus menyasszonyának mindig a harmónia és a hálaadás atmoszférájában kell lennie. A morgolódó, panaszkodó és hálátlan szív megállítja Isten folyójának természetfölötti áradását. Amikor azt látom, hogy valakinek az életében ez történik, figyelmeztetem, hogy megakadt benne a folyó áradása. A legjobb eszköz, ami újra fel tudja szabadítani ezt az áradást az agresszív imádkozás Szellemben, valamint a dicséret és az imádás. Az Effézus 5,18-ban találunk erre isteni utasítást: "És meg ne részegedjetek bortól, amiben kicsapongás van: hanem teljesedjetek be Szent Szellemmel." Amikor beteljesedünk Szent Szellemmel, az emberek gyakran azt gondolják, hogy meg vagyunk részegedve, mert minél jobban átitat bennünket a Szent Szellem jelenléte, annál vidámabbak leszünk.
A történelem során a legtöbb nagy civilizáció a folyók medencéiben keletkezett. A természetes szinten, ott, ahol folyók vannak, virágzik az élet, terjeszkedik a kereskedelem és fejlődik a mezőgazdaság. A szellemi területen, ahogy szellemben imádkozunk, Isten folyója feltör bennünk, és nyomában élet, gyógyulás, helyreállítás és ellátás fakad.
"Mindenben hálákat adjatok; mert ez az Isten akarata a Krisztus Jézus által tihozzátok." (1 Thess. 5,18)
"Menjetek be az ő kapuin hálaadással, tornácaiba dicséretekkel; adjatok hálákat néki, áldjátok az ő nevét!" (Zsolt. 100,4)
16. Amikor nyelveken szólunk, és engedjük a Szent Szellemnek, hogy uralmat vegyen fölöttünk, a nyelvünk is Isten irányítása alá kerül.
Az életünk olyan területei is összhangba kerülnek Isten Igéjével, amelyek addig nem voltak rendben.
"De a nyelvet az emberek közül senki sem szelídítheti meg; fékezhetetlen gonosz az, halálos méreggel teljes." (Jak. 3,8)
"Mert ha a te száddal vallást teszel az Úr Jézusról, és szívedben hiszed, hogy az Isten feltámasztott őt a halálból, megtartatsz." (Róm. 10,9)

Pásztor Chris-JÉZUS

"Krisztussal együtt megfeszíttettem. Élek pedig többé nem én, hanem él bennem a Krisztus; a mely életet pedig most testben élek, az Isten Fiában való hitben élem, a ki szeretett engem és önmagát adta érettem." (Galata levél 2:20



Pásztor Chris-

Jézus Krisztusba vetett hit azt jelenti, hogy többé nem a magad számára élsz, hanem az Úrért. A nyitó versben Pál Apostol ezt a kijelentést osztja meg velünk. Ha újjászülettél, megfeszíttettél Krisztussal; meghaltál Krisztusban és az életed már nem a Tiéd, mivel áron vett meg Téged. (1 Korinthus 6:20, 7:23)
A 2 Korinthus 5:14-15 szerint: “Mert a Krisztusnak szerelme szorongat minket, Úgy vélekedvén, hogy ha egy meghalt mindenkiért, tehát mindazok meghaltak; és azért halt meg mindenkiért, hogy a kik élnek, ezután ne magoknak éljenek, hanem annak, a ki érettük meghalt és feltámasztatott..” Ez a gondolkodásmód segíteni fog Neked abban, hogy keresztényként helyesen határozd meg a prioritásokat. Kereszténynek lenni többet jelent, mint Isten áldását és a világ minden szépségét élvezni; ez a magadnak való élet. A Márk Evangélium 8:36-37 versszakok szerint “Mert mit használ az embernek, ha az egész világot megnyeri, lelkében pedig kárt vall? Avagy mit adhat az ember váltságul az ő lelkéért?” Más szavakkal élve, miért akarnál olyan életet élni, amely nem hoz számodra semmit az Úrban?
Ne a világ elvárásai szerint élj, hanem élj az Úrért és kötelezd el magadat az Ő akaratát beteljesíteni az életedben. A Kolossé 3:2 azt mondja: “Az odafelvalókkal törődjetek, nem a földiekkel.”Azok a dolgok, melyek számítanak Neked az életben, összhangban kell lenniük az Evangéliummal. A Galata 6:14-ben Pál Apostol egy igen bátorító megállapítást tesz: “Nékem pedig ne legyen másban dicsekedésem, hanem a mi Urunk Jézus Krisztus keresztjében, a ki által nékem megfeszíttetett a világ, és én is a világnak.”
Pál Apostolhoz hasonlóan vedd figyelembe, hogy halott vagy az e világ számára; és a világ is halál számodra. Ezért nem magadnak kell élni többé, hanem az Úrért, mert Ő meghalt érted.
Ima
Drága Atyám! Köszönöm, hogy az Igéd kinyilatkoztatása által megértést adtál nekem. A szívem Rád összpontosít; Te vagy a segítségem, erőm és a mindent meghaladó nagy jutalmam. Uram, Benned gyönyörködöm és mindörökké az akaratodat fogom cselekedni, a Jézus nevében! Ámen.

 

SZERETNÉK

Szeretnék minden szívet megérinteni,
Szeretnék minden sebet bekötözni,
Szeretnék minden gyerekhez odahajolni,
Szeretnék minden öreget megvigasztalni,
Szeretnék minden embert Jézushoz vezetni,
De egy az elhívásom: Engedelmeskedni!

Lehet, hogy csak egy szívhez szólhatok,

Mesét csak egy gyerekkel hallgathatok,
Vigasztalást csak egy öregnek adhatok,
Csak egyetlen egy szomjazót itathatok,
Utat csak egy embernek mutathatok,
De tudom, hogy így Jézussal találkozhatok.
Nem éltem hiába. Már boldog vagyok.
                                                                                
Imreh Orsolya

Biblia-Ige magyarázatok: - A fügefa megátkozása

A gyümölcstelen vallásosság Jézus korában



Három esemény áll előttünk négy részben:
-Jézus Messiás királyként bevonul Jeruzsálembe;
-másnap reggel Jézus megátkoz egy fügefát; 
-Jézus nem kis felfordulást okozva kiűzi a templomból (a templom udvarából) a kereskedőket és a tőlük vásárlókat; 
-majd a következő nap reggelén újra a fügefa: a tanítványok megállapítják, hogy a fügefa elszáradt.

Ebből a három történetből kettőben közös az, hogy Jézus, akit nemzeti hősként és szabadítóként fogadtak a páska ünnepre Jeruzsálembe érkező zarándokok, meglepő módon viselkedik.
A király mintha először egy apróságon, ráadásul értelmetlen apróságon húzná fel magát (megátkozni egy fügefát, mert nincs rajta gyümölcs, különösen, hogy nem volt szezonja?), majd pedig váratlan kitörésével felforgatja Izrael vallásos-lelki életének központját.
Ugyanakkor elhamarkodott lenne úgy ítélni, hogy Jézus hirtelen felindulásból cselekszik ezen a napon.
Az előző este (a bevonulás napján) bement Jeruzsálemben a templomba, és mindent megnézett, azaz szemügyre vett (v.11). Másnap reggel, amikor megátkozza a fügefát, világos, hogy nem úgy viselkedik, mint egy éretlen felnőtt, aki dühöng azért, mert valami nem úgy van, ahogy ő akarja, különösen, hogy ez a helyzet a természet rendje szerint való.
Azt, hogy e két eseményt párhuzamba állítva kell látnunk, megerősíti a Márk evangélista által kedvelt ún. szendvics jellegű szerkesztés is. 

Fügefa megátkozása – templomi kultusz ítélete – fügefa elszáradása.
Az elszáradó gyümölcstelen fügefa, mint kerettörténet, szimbolikus illusztrációja a hiábavaló, gyümölcstelen vallási életnek.
A templomi istentisztelet felett mondott kritika pedig értelmezi a fügefa megátkozásának történetét. Itt van egy zöldellő fa, amely olyan ígéretet hordoz, amit nem teljesít be (még egyszer: Jézus tette prófétikus-szimbolikus).
Itt van az élő, „zöldellő”, látványos templomi istentiszteleti élet, de ha valaki közel megy, nem találja a gyümölcsöt, terméketlen ágakat lát. Isten népének vallása, hitélete, lelki élete, ami Izrael egész nemzeti, politikai, lelki életének a szívdobbanása, csak látszólag élő. Valójában üres és hiábavaló. Miért?
Jézus szavai egészen világosan lerántják a leplet a jeruzsálemi vallásos élet látszatvalóságáról, elhibázott- és cél-tévesztett-voltáról:
 „Nincs-e megírva: Az én házam imádság háza lesz minden nép számára? Ti pedig rablók barlangjává tettétek.” A két mondatrész két ószövetségi prófétai szakaszból származik.
Ha meg akarjuk érteni, mit értett Jézus gyümölcstelen vallásosság alatt, ezeknek a mondatoknak ill. eredeti szakaszoknak alapján érthetjük meg.

Ésaiás próféta arról beszél, hogy Isten nyitott minden ember előtt:
 „nem mondjon ilyet az idegen, aki az Úrhoz csatlakozott: Bizonyára elkülönít engem népétől az Úr. Ne mondja a herélt sem: én már kiszáradt fa vagyok” (És. 56.3)
A herélt Mózes törvénye szerint nem tartozhatott Isten népéhez, amint idegenek (nem zsidók) sem (5Móz. 23.2-4).

De eljön az a kor, amikor Isten háza „imádság háza lesz minden népnek,” amikor mindazok, akik korábban kizárattak, megismerik az Urat és imádják őt. Ez Izrael hitének, vallásának a perspektívája. Ez a templom végső rendeltetése. Hogy eljöhessenek a népek, és dicsőítsék az Urat. Ez a hiteles, igaz, gyümölcsöt termő istentisztelet és élet.

De valami egészen más született helyette: „ti pedig rablók barlangjává tettétek.” Ennek megértéséhez egy másik prófétához, Jeremiáshoz kell visszamennünk: „Ne bízzatok ilyen hazug szavakban: az Úr temploma, az Úr temploma, az Úr temploma van itt! Mert csak ha igazán megjobbítjátok útjaitokat és tetteiteket, ha igazságosan ítéltek ember és embertársa között, ha a jövevényt, árvát és özvegyet nem nyomjátok el, és ártatlan vért sem ontotok ezen a helyen, nem követtek más isteneket a magatok romlására: akkor megengedem, hogy ezen a helyen tartózkodjatok, azon a földön, amelyet őseiteknek adtam, öröktől fogva mindörökké.
Ti hazug szavakban bíztok, amelyek semmit sem érnek. Loptok, gyilkoltok, paráználkodtok, hamisan esküsztök, a Baalnak tömjéneztek, és más isteneket követtek, akiket nem ismertek.
Azután idejöttök, és megálltok előttem ebben a házban, amelyet az én nevemről neveztek el, és ezt mondjátok: Megszabadultunk!
De azután ugyanazokat az utálatos dolgokat követitek el. Vajon rablók barlangjának nézitek ezt a házat, amelyet az én nevemről neveztek el? Majd én is annak nézem! - így szól az Úr.” (Jer. 7.4-11) Képmutatás és elnyomás. Szívet melengető imádság a templomban, másokat elnyomó és kifosztó, Istent semmibe vevő élet a mindennapokban. Folyik a kereskedelem, a biznisz, mennek a mindennapok a szent helyen, de mi köze ennek ahhoz, amit Isten vár, amit Isten keres a népe életében?
"És beméne Jézus az Isten templomába, és kiűzé mindazokat, akik árulnak és vásárolnak vala a templomban; és a pénzváltók asztalait és a galambárusok székeit felforgatta. És monda nékik: Meg van írva: Az én házam imádság házának mondatik. Ti pedig azt latroknak barlangjává tettétek. És mentek hozzá vakok és sánták a templomban; és meggyógyítá őket. A főpapok és írástudók pedig, látván a csodákat, amelyeket cselekedett, és a gyermekeket, akik kiáltottak a templomban, és ezt mondták: Hozsánna a Dávid fiának: haragra gerjedének, És mondának néki: Hallod, mit mondanak ezek? Jézus pedig monda nékik: Hallom. Sohasem olvastátok-é: A gyermekek és csecsemők szája által vettél dicsőséget? És otthagyván őket, kiment a városból Betániába, és ott marada éjjel.
Reggel pedig, a városba visszajövet, megéhezett.
És meglátva egy fügefát az út mellett, odament és nem talált azon semmit, hanem csak levelet; és monda annak: Gyümölcs rajtad ezután soha örökké ne teremjen. És a fügefa azonnal elszáradt. És látván ezt a tanítványok, elcsodálkoztak, mondván: Hogyan száradt el a fügefa oly hirtelen?
Jézus pedig felelvén, monda nékik: Bizony mondom néktek, ha van hitetek és nem kételkedtek, nemcsak azt cselekszitek, ami e fügefán esett, hanem ha azt mondjátok e hegynek: Kelj fel, és zuhanj a tengerbe, az is meglészen; És amit imádságotokban kértek, mindazt meg is kapjátok, ha hisztek." -Máté 21:12-22

Forrás: Biblia az élő könyv

Cseri Kálmán-A kegyelem harmatja

18. Mindennapi kenyerünk


 ...mindennapi kenyerünket add meg nékünk ma... (Mt 6,11)
https://www.youtube.com/watch?v=3KlKwlC8lPY
 


A három te-kérés után következik három mi-kérés. Ezek között az első ez. Gondolkozzunk el minden szaván!
Kenyéren a Szentírás érti mindazt, ami testi jólétünket biztosítja. Az élelem, ruházat, lakás, munka, emberi kapcsolataink, siker, téli tüzelő -mind beletartozik ebbe (Luther). Isten fontosnak tartja, hogy ezekkel mindenki rendelkezzen. Annak, hogy sokak hiányt szenvednek, önzésünk az oka. Ő a pusztában vándorló népéről is évtizedeken át hűségesen gondoskodott. Minden nélkülözés oka a bűnös ember mohósága vagy élősködő természete. Az, hogy tőle kérjük a mindennapi kenyeret, nem azt jelenti, hogy nem akarunk megdolgozni érte. De ahhoz is az ő gondviselő szeretetére van szükség, hogy legyen munkánk, erőnk, és eredményes legyen a fáradozásunk. E kérés mögött alázat van: rászorulok Isten segítségére. Helyes önismeretre vall: nem tudom magam előteremteni, ami szükséges. Bizalom: ő meg fogja adni.
A mi kenyerünket kérjük. Legyen nekem fontos a más kenyere is, ne csak a magamé! És vegyem észre, hogy abból, amit Isten nálam tett le, nem kell-e egy részt továbbadnom! Ne legyek rest sáfárként tekinteni tőle kapott javaimra! Hadd legyek gondviselő szeretetének eszköze! Nagy kiváltság Isten háztartásában kézbesítőként szolgálni.
Naponként kérjük a szükséges javakat. Ez nem azt jelenti, hogy nem szabad tervezni, tartalékolni, gyűjteni, de ez a kérés kizár a hívő életéből minden mohóságot, telhetetlenséget, kapzsiságot, követelőzést (Kálvin). Aki így imádkozik, az bízik Istenben, hálás és elégedett ember. Neki a kevés is mindig elég, míg másoknak a sok is gyakran kevés. És az ilyen embernek nem árt meg a bővölködés sem (Fil 4,12).
„Valóban nagy nyereség a kegyesség megelégedéssel..." (1Tim 6,6) Jellemző ez rám?
 

Cseri Kálmán-A kegyelem harmatja: Isten akarata

...legyen meg a te akaratod, amint a mennyben, úgy a földön is...(Mt 6,10)
https://www.youtube.com/watch?v=Z3E3v0Kl-VI


Ez a kérés egyenesen következik az előzőből: Isten királyi uralma ott valósul meg, ahol az ő akaratát cselekszik. Ennek viszont mi vagyunk a legfőbb akadályai, mert a bűnbe esett ember szakadatlanul szembeszegül Isten akaratával. Vagy nyíltan, mert a maga ura akar lenni, vagy vallásos módon: megpróbálja rávenni Istent, hogy segítse megvalósulni az ember akaratát, vagy kénytelen-kelletlen beletörődik Isten akaratába.
Aki azonban így kezdi az imádságát: Atyám, és őszintén kérte, hogy valósuljon meg életében Isten királyi uralma, az kész minden kérése után odatenni Jézus kiegészítését: „mindazáltal ne úgy legyen, ahogyan én akarom, hanem amint te." (Mt 26,39)
Az ilyen embernek Dávid kérése lesz a szíve vágya: „Taníts akaratod teljesítésére, mert te vagy Istenem!" (Zsolt 143,10)
Aki ezt őszintén kéri, az már nem a maga istene akar lenni, hanem azzal szenteli meg Isten nevét, hogy feltétel nélkül bízik benne, s látatlanban igent mond az ő akaratára. Bizonyos abban, hogy Isten akarata mindig jobb, mint a mienk, mert egyedül ő tudja, mi jó valóban nekünk.
Itt a bűnös ember maga ellen imádkozik. Ebbe a magunk hiúságának, büszkeségének, önzésének, akaratosságának bele kell halnia. De baj az? Hát nem ezek miatt tör ki minden veszekedés és békétlenség? Aki szívből kéri: legyen meg a te akaratod, az a mennyet kéri le a földre, amit mi oly gyakran pokollá teszünk az akaratok állandó ütközése miatt.
Jézus egyszer ezt mondta: „aki cselekszi az én mennyei Atyám akaratát, az az én fivérem, nővérem és az én anyám." (Mt 12,50) Jézus testvére leszel, ha Isten akaratát cselekszed. Lehet ennél nagyobb kiváltság?
Kérdezd őt, miben mi az ő akarata, és kezdj el még ma valami konkrét dologban engedelmeskedni neki!

Cseri Kálmán-A kegyelem harmatja-Még van hely

"Menj ki gyorsan a város útjaira és utcáira, és hozd be ide a szegényeket, a nyomorékokat,... hogy megteljék a házam. "(Lk 14,21.23)

 


Isten szívébe enged bepillantanunk Jézus ezzel a példázattal (Lk 14,15-24).


Egy ember vacsorára hívta ismerőseit, ők azonban különböző akadályokra hivatkozva nem mentek el. Erre azt mondta szolgáinak, tereljék be az utcákról az embereket, mindenki jöhet, van hely és van ennivaló is bőven.

Ilyen Istenünk van, aki kész velünk újra közösségre lépni. Mert az együtt étkezés a közösségvállalás kifejezése volt. Mi hagytuk ott őt, de ő jött utánunk, mert nélküle elvesznénk. Mindent elkészített Isten, hogy újra életünk legyen és bővölködjünk. Nincs feltétele a visszatérésnek, nem kell teljesítenünk semmit, nem kell (és nem is tudnánk) hozzájárulni a vacsorához semmivel. Az evangélium Isten meghívása: jöjjetek, mert minden készen van!

És milyen az ember? Nem ér rá. Visszaüzen, hogy fontosabb dolga van, mint Istennel találkozni. Ma így mondanánk: ki kell menni a telekre, ki kell próbálni az autót, párkapcsolati problémáink vannak. Ez mind fontos, de csak az Istennel való közösség helyett lehet mindezt elvégezni? Nem akkor kerülne a helyére az életünkben mindez, ha Isten szereteturalma ragyogna be mindent? Hiszen ami Isten helyére kerül, az istenné válik, és uralkodik rajtunk. Ezért mondják a meghívottak: kell. Nem is veszi észre az Isten nélkül maradt ember, hogy rab, kényszerpályára állt. Éppen innen akarja Isten kiszabadítani!

Mi erre Isten válasza? Ha nem jöttek a meghívottak, jöhet mindenki. Ha nem kellett a Messiás a választott népnek, jöhetnek a bűnösök, sőt a megvetett pogányok is - mindenki előtt nyitva van a menny, aki elfogadja a meghívást. Ne önmaga méltatlanságára nézzen, mert mindenki az, hanem vegye komolyan a hívást és a Hívót! „Még van hely." - A te helyed üres még, vagy már boldog vendége vagy a Gazdának?

Joel Osteen: Megvallásaim

31 ígéret, amelyeket kihirdethetsz az életed felett




Első nap
Kihirdetem Isten lenyűgöző áldásait az életemre.
Meg fogom látni Isten jóságának kirobbanását,
ahogy hirtelen, mindenre kiterjedően megnyilvánul.
Meg fogom tapasztalni Isten jóindulatának mindent felülmúló nagyságát.
Ez magasabb szintre emel annál, amiről valaha is álmodtam.
Túláradó áldások jönnek az utamba.
Ez az én megvallásom.Ámen.

Egy barátom egy nagynevű egyetemre szeretett volna menni, de tanulmányi költségeinek fedezéséhez ösztöndíjra volt szüksége. Hónapokkal a tanévkezdés előtt megpályázta az ösztöndíjat. Bár a jegyei elég jók voltak ahhoz, hogy bejusson, tájékoztatták, hogy nincs több elérhető ösztöndíj. Ezért helyette beiratkozott egy főiskolára.
Úgy tűnt, hogy a nagynevű egyetemre vonatkozó álma kútba esett. Úgy tűnt, a helyzet végleges. Minden tény arra utalt, hogy nem fog megtörténni, amit szeretett volna. Az iskolakezdés előtt néhány héttel azonban az ösztöndíj iroda visszahívta azzal, hogy új forrás nyílt meg. A kétéves, részleges ösztöndíj helyett, amelyre pályázott, négyéves, teljes körű ösztöndíjat ajánlottak neki; kirobbanó áldást.
Lehet, hogy te is úgy gondolod, hogy a helyzeted végleges. Régóta benne vagy már. Nem látod, hogyan emelkedhetnél ki valaha is belőle. Minden tény arra utal, hogy ez lehetetlen. De Isten ma azt mondja: „Fel kell készülnöd! Ahol most tartasz, az nem végleges. Kirobbanó áldásokat tartogatok számodra az utadon. A béredet meghaladó növekedést adok neked. Megáldalak a megszokott jövedelmeden felül. Hirtelen fogom megváltoztatni a dolgokat az életedben.”
Ez a robbanás szó meghatározása: hirtelen, széles körű változás. Ezt akarja Isten megtenni mindegyikünk életében. Hirtelen. Váratlanul. A mindennapostól eltérő módon, és nem kis mértékben. Nem középszerű változás lesz ez. Széles körű növekedés lesz. Azt jelenti: annyira elképesztően bámulatos, hogy tudod, ebben Isten kezének kellett benne lennie.
Éppen ez történt egy férfivel, aki nemrégiben megállt a gyülekezetnél, és hatalmas adományt hozott a szolgálatunk számára. A tizede volt. Azt mondta, hogy örökölt egy olyan rokona után, akivel soha nem is találkozott. Valójában azt sem tudta, hogy rokonok, ez az ember mégis olyan örökséget hagyott rá, amely az egész családját egy új szintre emelte. Nemcsak arra volt módja, hogy kifizesse a házát, hanem arra is, hogy sok más ember házát kifizesse.
Nem tudom, te hogy vagy ezzel, de én hiszem, hogy vannak ilyen rég elveszettnek hitt rokonaim. Hiszek a kirobbanó áldásokban.
Pál apostol beszélt erről az Efézus 2:7-ben. Azt mondta, meg fogjuk látni „Isten jóindulatának korlátlan, megmérhetetlen, mindent felülmúló nagyságát” (az angol fordítás alapján). Azt mondta, olyan jóindulatot fogunk megtapasztalni, mint soha korábban.
A látható világban úgy tűnhet, soha nem tudjuk megvalósítani az álmainkat. Máris kiszámoltad, hogy sohasem fogsz kilábalni az adósságból. Végigfuttattad a számításokat – de Isten azt mondja: „Még nem láttad meg az én kirobbanó áldásaimat. Még nem láttad a jóindulatom mindent felülmúló nagyságát! Olyan áldásaim vannak számodra, amelyek évekkel előre röpítenek. Olyan növekedést adok, amely meghaladja a természetes számításaidat.”
Megtanulta, hogy Isten nem mindig az átlagos emelések szerint bánik velünk. Van úgy, hogy apránként ad növekedést. Minden nap, és egész nap hűségesnek kell lennünk. Amikor azonban ilyen kirobbanó áldásban részesülünk, akkor ahelyett, hogy hétről a nyolcra, onnan meg a kilencre araszolnánk, Isten a „hétről a nyolcra” jutást a „hatvanháromról a hatvannégyre” szintjére emeli. Ez aztán a széles körű növekedés!

Napi Ige- KITARTÁS

Olvassuk el az Istennel küzdő Jákob történetét (1Mózes 32)! Mi az állhatatosság szerepe még a csüggedés közepette is? Mielőtt válaszolnánk, gondolkodjunk a kérdésre Jákob helyzetének összefüggésében!






Tudjuk, mi a helyes, és képesek is vagyunk akaratunkat arra használni, ami jó. CSakhogy nyomás alatt nem mindig könnyű ragaszkodni Istenhez és igéreteihez, éppen a gyengeségünk és félelmeink miatt. A keresztények egyik erőssége tehát a kitartás, ha képesek vagyunk továbbmenni akkor is, amikor minden porcikánk azt kivánja, hogy adjuk fel.

A kitartás egyik legnagyszerűbb bibliai példája Jákob története. Évekkel korábban Jákob becsapta fivérét Ézsaut, és atyját is, hogy megszerezze az elsőszülöttségi jogot (1Mózes 27). Azóta menekült, attól tartva, hogy Ézsau meg akarja ölni. Még mindig félt, az áldásokól és vezetésről szóló csodálatos igéretek dacára is, amelyeket Isten az égig érő létra álmában nyilatkoztatott ki neki (1Mózes 28). Jákob vágyott egy jelre, hogy ISten elfogadja őt, és a sok évvel korábban kapott igéretek még mindig érvényesek. Miközben viaskodott valakivel, aki történetesen Isten  volt, csipője kiment a helyéről. Ettől a pillanattól lehetetlen volt immár harcolni a gyötrő fájdalom miatt. Alig észrevehető változás történt: eddig küzdött ellenfelével, most belekapaszkodott. Jákob Istenbe  csimpaszkodott a már-már elhordozhatatlan fájdalmai között, egészen addig, mig el nem nyerte az áldás bizonyosságát. Isten ekkor igy szól hozzá: "Bocsáss el engem, mert feljött a hajnal."(1Mózes 32:26)

Jákob azért nyerte el az áldást, mert a fájdalmak ellenére is kitartott. Igy van ez velünk is. Isten a mi "csipőcsontunkat" is kifordíthatja a helyéről,majd hív, hogy a fájdalmunkban is kapaszkodjunk belé. Isten megengedte, hogy a fájdalom megmaradjon - Jákob még akkor is sántított, amikor fivérével találkozott. Külsőre ez gyengeségnek tűnt, de Jákob számára épp ez volt az erő jele.

Napi áhítat-Szentlélekben egész az Atyáig mehetünk

Olvasmány: Ef 2,14–19

A bennünk élő isteni Lélek győz meg arról nehézségek és gyengeségek között is, hogy Isten az Atyánk.
„Mert ő a mi békességünk, aki a két nemzetséget eggyé tette, és az ő testében lebontotta az elválasztó falat, az ellenségeskedést, miután a tételes parancsolatokból álló törvényt érvénytelenné tette, hogy békességet szerezve, a kettőt egy új emberré teremtse önmagában. Megbékéltette mindkettőt egy testben az Istennel, miután a kereszt által megölte az ellenségeskedést önmagában, és eljött, és „békességet hirdetett nektek, a távoliaknak, és békességet a közelieknek”. Mert általa van szabad utunk mindkettőnknek egy Lélekben az Atyához. Ezért tehát nem vagytok többé idegenek és jövevények, hanem polgártársai a szenteknek és háza népe Istennek.”

Magyarázat

Isten és az ember közössége igényli Isten teljességét. Krisztusban, Lélekben az Atyához. Az Örökkévaló nagyságát és jóindulatát mutatja megrendítő módon ez a teljesség. A Szentlélek ma is aktívan tapasztalható törekvése, hogy az emberi szívekben Krisztus áldozatára építve ösztönözze az embert megtérésre. Hallgatva megtérők bizonyságtételét, kétségünk sincs a Lélek egyedi és nélkülözhetetlen munkájával kapcsolatban.
E csoda megvalósulásához az ember teljességére is szükség van. Teljes lényünk, testünk, lelkünk, akaratunk, elménk és erőnk mind rászorul a Szentlélek megjobbító munkájára, és ezért valamennyinek érintetté kell válnia. Mi rendelkezünk szabadságunkból fakadóan önmagunk fölött, ezért nekünk kell olyan döntést hozniuk, ami utat nyit életünkben a Léleknek. Ez is része a megtérésnek.
Olyan lelki békességbe vezet, vonz a Lélek, ami egyébként embernek nem lenne megtapasztalható. Egészen helyreállítja azt a bűn által elrontott kapcsolatot, amit az ember már csak mesének tart. Korunkban nevetségesnek tűnik az imádság, és önámításnak a gondviselésbe vetett hit. Pedig mindez valóság. Vissza-, hazatalálhatunk az Atyához. Dicséret illeti ezért az Urat!
(Katona Béla)