2016. május 27., péntek

Janyik Józsefné-SOKAN VANNAK A HIVATALOSOK DE KEVESEN A VÁLASZTOTTAK 2.


Előző részt azzal fejeztük be, hogy szokássá vált a gyülekezeti összejöveteleken, ha vannak, látogatók felkérik őket a megtérők imájának az elmondásával. Lehet, hogy nem akart egy meghívást egy kedves ismerős vagy barát részére visszautasítani. Sok esetben nincs is őszinte bűnbánat a szívben mondják előtte a szöveget és elvannak, az emberek hitetve, hogy ezzel üdvözölhetnek. Isten Igéje másról beszél, maga Jézus beszéli az igazságot,,,Felele Jézus és monda néki:Bizony mondom, néked valaki újonnan nem születik nem láthatja meg az Isten országát”(János3 : 5. Károli rev f). Újjá születés nélkül nem tudjuk az igei táplálékot megemészteni ezért nincs fejlőd és növekedés sok keresztény életében. Ezért sokan elhagyják a közösségeket, gyülekezeteket, vagy a laodoceai keresztények módján élik vallásos életvitelüket. ,,MERT NEM NYITOTT SZÍVÜK AZOKRA AZ ÜZENETEKRE AMIT A GYÓGYULÁSUK ÉRDEKÉBEN FELAJÁNL AZ ÚR”. A laodoceai keresztények gazdagnak és megelégedettnek, érzik magukat a VALLÁSOS szellem leuralása alatt. Anyagi oldalon pedig a MAMMON szelleme fogságában. NAPJAINKBAN, AKIKNEK NEM AZ ISTEN IGÉJE TISZTA ALAPJÁRA VAN ÉPÍTVE A HITÉLETE ÉS HIÁNYZIK AZ ÉLETÜKBŐL A SZENT SZELLEM JELENLÉTE EZEKNEK. A SZELLEMI ERŐKNEK FOGSÁGÁBAN ÉLIK FÉLSZÍNES KERESZTÉNY ÉLETÜKET” Nézzük mi az Úr véleménye róluk! ,,...és nem tudod, hogy te vagy a nyomorult és a nyavalyás és szegény és vak és mezítelen”(Jelenések 5:17. Károli rev f ). A KÖVETKEZŐ MEGÁLLAPÍTÁSA AZ ÚRNAK MEZÍTELENSÉG. ITT IS ADJA A TANÁCSOT MEGVÁLTOZTATÁSÁRA A SZENT SZELLEM AZ ISTEN IGÉJÉBŐL. „Hogy a ti kipróbált hitetek, ami sokkal becsesebb a veszendő, de tűz által kipróbált aranynál, dicséretre, tisztességre és dicsőségre méltónak találtassék a Jézus Krisztus megjelenésekor”(I Péter 1: 7. Károli rev f). A következő igei alátámasztás. „Szeretteim, ne rémüljetek meg attól a tűztől, amely megpróbáltatásul támad, köztetek mintha valami rettenetes dolog történnék veletek” (I Péter 4: 12. Károli rev f ). NEM EGYSZERŰ DOLOG A TŰZBEN, A PRÓBÁKBAN HÁLÁT ADNI DE ÍGY FOG NÖVEKEDNI ÉS SZILÁRDDÁ ÉRLELŐDNI HITÜNK. Nézzük az Úrnak a következő megállapítását: a fehér ruhavásárlást, hogy ne legyen látható a szégyenteljes mezítelenség. MI LEHET E SZÉGYENLETES MEZÍTELENSÉG OKA? Tiszta, világos üzenetet kapunk ezzel kapcsolatosan is az igéből. „Ti nem így ismertétek meg a Krisztust, ha ugyan hallottatok róla, és úgy kaptatok tanítást őbenne, amint az a Jézusban megvalósult igazságnak megfelel, hogy levessétek az ó embert, mely magát korábbi forgolódástokhoz szabja, mely a csalárd kívánságok útján megromlik, de értelmetek szelleme által megújuljatok, és felöltsétek azt az új embert, mely Isten útján igazságosságban és igaz jámborságban teremtetett. Azért vessétek le a hazugságot és szóljon ki-ki igazságot a felebarátjával, mert egymásnak vagyunk tagjai. Haragudjatok, de ne vétkezzetek, a nap le ne menjen felindult haragotokon, se helyet ne adjatok a vádlónak. A tolvaj többé ne lopjon, fáradjon inkább, saját két kezével munkálja a jót, hogy legyen miből adakoznia a szűkölködőknek. Semmiféle romlott beszéd szájatokból ki ne jöjjön, hanem csak ami jó a szükség - szerű építésre, hogy kedves legyen azoknak, akik hallják. Az Istennek Szent Szellemét, kivel a megváltás napjára elpecsételtek titeket, meg ne szomorítsátok. Tűnjék el belőletek minden keserűség, indulat, harag, kiáltás és káromlás, minden gonoszsággal egyetemben, legyetek egymás iránt jóságosak, irgalmasak, egymásnak megkegyelmezők, ahogy Isten is a Krisztusban megkegyelmezett nektek.” (Efézus 4: 20 – 32.Csia Lajos f). ,,ELÉG HOSSZAN MUTATTA BE AZ IGE MIBEN LÁTSZIK MEG A MEZÍTELENSÉGÜNK RÚTSÁGA”. Ehhez nem szükséges bármit is hozzá fűzni, beszéljen velünk személyesen a Szent Szellem, és ha rávilágít bennünk azokra a cselekedetekre, ahol az ó emberünk a korábbi forgolódásaihoz szabta magát – tartsunk őszinte bűnbánatot, és az Úr Jézus Krisztus Golgotán kifolyt vére, újra szabaddá és tisztává tesz bennünket. Vizsgáljuk meg az igékből, hogyan vásárolhatunk magunknak új ruhákat. ,,Uram! Te tudod!” – szóltam hozzá. Ő pedig ezt felelte nekem: ,,Ezek azok, akik a nagy szorongattatásból jönnek, és akik a ruháikat megmosták és megfehérítették a Bárány vérével” (Jelenések 7: 14. Csia Lajos f). Még egy fehérítési folyamatot mutasson be számunkra a Szent Szellem Isten igéjéből. „Mert az Ő alkotása vagyunk, újjáteremtetvén a Krisztus Jézusban jó cselekedetekre, amelyeket előre elkészített az Isten, azokban járjunk” ( Efézus 2: 10. Károli rev f). Még egy ige ,,… a fehér gyolcs a szenteknek igazságos cselekedetei”(Jelenések 19: 8.Károli rev f). ,, ISTEN IGÉJÉBŐL TISZTA ÉS ÉRTHETŐ ÜZENETET KAPTUNK, HOGY ÖLTÖZHETJÜK FEL A FEHÉR RUHÁNKAT. BÍZZUK MAGUNKAT A SZENT SZELLEM VEZETÉSÉRE, Ő MEG FOGJA MUTATNI MINDIG, MIT KELL CSELEKEDNÜNK. AZOK VÁLNAK ÁLDÁSSÁ A SZÁMUNKRA HA FELISMERJÜK AZOKAT A JÓ CSELEKEDETEKET AMIT ISTEN KÉSZÍTETT SZÁMUNKRA. A következő, amit vásárlásra ajánl az Úr a szemgyógyító ír, ez a vásárlás a látás meggyógyítására szükségeltetik.,, AZ IGE PRÓFÉTAI SZAVÁVAL HIRDETJÜK : EZ PEDIG, A KIJELENTÉS SZELLEMÉT JELENTI”. A laodíceai keresztények nagy többsége a vallásos szellem befolyásolása és irányítása alá került. Nem működtek a Szent Szellem ajándékai, így elveszítették a tiszta látást. Az ATYA TERVÉBEN NAPJAINKBAN EGY ÚJ KORSZAK KEZDŐDÖTT EL. JÖN A KIJELENTÉS SZELLEME! NAGYON SOK IGE NAPJAINK ÜZENETÉT HORDOZZA. PRÓFÉTAI ÜZENETKÉNT LESZ KIJELENTVE A SZENT SZELLEM ÁLTAL. EZ ATYA NAGY SZERETETÉRŐL TESZ TANÚBIZONYSÁGOT.,,Sietve ki lesznek jelentve azok az üzenetek, amik jelképekbe lettek öltöztetve, a Jelenések 1:1- olvastunk róla. A laodíceai keresztény gyülekezetek, közösségek és keresztény emberek nagy többsége a vallásos szellem vezetése és leuralása alá került. Ahol a vallásos szellem átveszi a vezetést, az irányítás. ONNAN A SZENT SZELLEM ELTÁVOZOTT Az Úr felajánlja a laodíceabeli gyülekezetek, közösségek tagjainak a megtérés lehetőségét. „Akinek van füle a hallásra, hallja, hogy mit mondd a Szellem a gyülekezeteknek. (folytatjuk).

AZ ÖRÖKKÉVALÓSÁGRÓL





Életednek legfontosabb kérdése: Tudod-e, mi történik veled a halálod után? Egy napon mindannyiunknak szembesülnünk kell a fizikai halállal. Az élet azonban a fizikai halál után is folytatódik: az ember szelleme és lelke továbbra is létezik. Tudod-e, hova kerül a szellemed és a lelked a fizikai halál után? Két hely létezik a Biblia szerint: az egyik a mennyország, a másik a pokol. Vajon mi dönti el, hová jutunk? Ha úgy gondolod, hogy a jó cselekedeteid alapján jutsz el a mennyországba, akkor tévedsz Kedves Olvasó! Ha viszont úgy gondolod, hogy te már annyi rosszat tettél az életben, és oly sok bűnt követtél el, hogy számodra nincs esély, hogy a mennybe kerülj, akkor is tévedsz.

Nincs olyan bűn, ami meg tudna akadályozni, hogy a mennybe kerülj. Másrészt nem kerülhetsz a mennyországba csupán azért, mert annyi jót tettél az életedben.

Mi határozza meg akkor, hogy hova kerülünk?

Jézus egyetlen feltételt említ:

Szükség néktek újonnan születnetek. (Ján. 3,7.)

Kérdezheted: Hogyan kell újjászületnem? Nikodémus sem értette Jézus szavait az újjászületésről, hiszen megkérdezte: Mi módon születhetik az ember, ha vén? Vajon bemehet-é az ő anyjának méhébe másodszor, és születhetik-é? (Ján. 3,4.)

Jézus így válaszolt: Ami testtől született, test az; és ami Szellemtől született, szellem az. (Ján. 3,6.)

A szellemi újjászületésedért Isten hatalmas árat fizetett, az egyszülött Fiát adta érted, mert annyira szeretett, és olyan nagyon vágyott arra, hogy újra közösségben lehessen veled.

Mert úgy szerette Isten e világot (benne téged), hogy az Ő egyszülött Fiát adta, hogy valaki (te) hiszen Őbenne, el ne vesszen, hanem örök élete legyen. (Ján. 3,16.)

Ez csodálatos. Isten kidolgozta számodra az utat, hogy üdvözülhess. Tudnod kell, hogy nincs más út az Atyához, csak Jézus Krisztus által. Senki sem mehet az Atyához, csak énáltalam — mondja Jézus. (Ján. 14,6.)

Sem gyülekezethez való tartozás, sem vallási hagyományok követése, sem jócselekedetek, sem tökéletes életvitel nem vezet az Atyához. Egyetlen út vezet az Atyához: Jézus Krisztus. Az ember nem képes arra, hogy önmagát megváltsa. Szüksége van egy Üdvözítőre, egy Megváltóra. Ezért jött Jézus.

Az üdvösségedhez — újjászületésedhez — nem kell mást tenned, mint szívedben elfogadni Jézus Krisztust, Isten Fiát, mint Megváltót. Ha szeretnéd Jézust megkérni, legyen az életed Megváltója, akkor mondd el a következő imádságot.

A Biblia tanítja: a hitünkről megvallást kell tennünk. Ezért az imát ne csak magadban mondd el, hanem mondd ki hangosan.

Drága Mennyei Atyám, Jézus nevében jövök Eléd. Azt mondod az Igében: „Ha a te száddal vallást teszel az Úr Jézusról, és szívedben hiszed, hogy az Isten feltámasztotta Őt a halálból, üdvözülsz.” (Róm. 10,9.)

Hiszem a szívemben, hogy Jézus Krisztus az Isten Fia.
Hiszem, hogy Jézus meghalt az én bűneimért.
Hiszem, hogy Jézus feltámadt a halálból, az én megigazulásomért.

Kérlek Jézus, legyél az én Uram!
Kérlek Jézus, legyél az én Megváltóm!
Kérlek Jézus, legyél az én Gyógyítóm!

A Te Igéd szerint: „Szívvel hiszünk a megigazulásra, szájjal teszünk pedig vallást az üdvösségre.” (Róm. 10,10.)

Én hiszem a szívemben, és most a számmal vallást teszek a hitemről:

Jézus az én Uram!
Jézus az én Megváltóm!
Jézus az én Gyógyítóm!
Meg vagyok váltva!
Köszönöm, Úr Jézus, az örök életemet! Ámen.

Sid Roth – Akinek volt bátorságuk című könyvének 10. fejezetéből idézünk részleteket:

Az a csodálatos könyv és az Isten formálta lyuk a szívemben 


„És kerestek engem, és megtaláltok, mert teljes szívvel kerestek engem.” (Jeremiás 29,13)

Nem kell sok évet élnie valakinek ahhoz, hogy felfedezzen a szíve mélyén egy bizonyos ürességet, egy hiányt, vákuumot, amit ennek a világnak a dolgai soha nem képesek betölteni. Sem a pénz, sem a szex, vagy az utazás, a hírnév, a drogok, a címek és a rangok, a javak, vagy más emberi dolgok nem képesek betölteni ezt az ürességet.

Ezt a vákuumot és úgy nevezem: „Isten formálta lyuk a szívemben”. Váratlanul felfedeztem, hogy ez a bizonyos üresség egyedül a Világmindenség Teremtője számára van fenntartva. Magának Ábrahám, Izsák és Jákob Istenének, hogy személyesen lakjon mindegyikünkben.

Íme egy történet a személyes keresésemről a valláson, a tanulmányon, a sporton, üzleti életen és a médián át; arról, ahogy felfedeztem a Bibliát – ezt a csodálatos könyvet, és megértettem, miként lehet személyes kapcsolatom Istennel, és hogyan tapasztalhatom meg az Ő örökkévaló életét.

A vallással kezdtem. Csodálatos vallásom volt… De valahogy úgy tűnt, hogy Ábrahám, Izsák és Jákob Istene túl messze van tőlem… A tanulással folytattam… Aztán jött a sport… Kipróbáltam az üzleti életet is… Megismerkedtem a médiák világával…

Kiváltságosnak mondhatom az életemet, hiszen olyan tapasztalatokat szerezhettem, amiről sokan csak álmodnak, de nem adatik meg nekik. Azonban akár azok a sikerek, amelyeket itt említettem, akár számos más tapasztalatom, amiről nem írtam, nem tudták betölteni ezt az Isten által formált lyukat a szívemben.

Egy napon, még az előtt, hogy a fent leírt tapasztalatokon átmentem volna, találkoztam egy Georg nevű emberrel. Georg hitt a Bibliában. Ő és felesége, magasabb szinten élték az életüket, mint bárki más, akivel valaha is találkoztam. Igazi örömöt, békességet, boldogságot éreztem bennük. Azt is éreztem, hogy szeretetük őszinte. Kíváncsi lettem, mi teszi ezeket az embereket ennyire mássá, ennyire eltérővé.

Georg egy baseball- és kosárlabdacsapat edzője volt… A verseny mellett bibliai tanulmányokat is vezetett az írásokból minden résztvevő csapattag számára. Ez volt az első alaklom, hogy komolyan kezdtem venni a Biblia üzenetét és hitelességét.

Először is észrevettem, hogy a Biblia történelmileg mennyire pontos, mikor más történelmi feljegyzések alapján ellenőriztem azokat. Vannak olyan korok és események is, amikor a Biblia az egyetlen megbízható történelmi forrás.

Az írások földrajzilag is megbízhatóak, és azt sokszor megerősítették olyan régészek, akik a Bibliát térképként használták, hogy eltemetett városokat és történelmi alkotásokat azonosítsanak. A legcsodálatosabb azonban az, hogy a Biblia tökéletes pontossággal előre jelezte és jelzi a jövő eseményeit. Ahogy kutattam az Írásokat, felfedeztem Istennek bűneim bocsánatára és a vele való személyes kapcsolatra vonatkozó tervét…

Amikor azzal a ténnyel találkozol, hogy Isten egyedül Jézusban, a Messiásban szabja meg az üdvösség útját, ne gondold, hogy el kellene hagynod csodálatos bibliai örökségedet. Inkább teljessé teszi gyökereidet az, hogy elnyerted az engesztelés vérét, és a Messiást, és véget nem érő személyes kapcsolatra jutottál Ábrahám, Izsák és Jákob Istenével. Nem elegendő azonban az, ha elméletben elismered, hogy valóban Jézus a Messiás.

Akkor válik érvényessé a számodra a véráldozat és Istennel való személyes kapcsolat, ha kéred Jézust, a Messiást, hogy a szívedbe és életedbe lépjen. Ekkor érzed meg az Ő örök életének az ízét. A Messiás nem fogja ráerőltetni az Ő útját az életedre. Azt akarja, hogy te hívd.

„De mindaz, aki segítségül hívja az Úr nevét, megmenekül [üdvözül]”. (Róma 10,13)

Az „üdvösség” azt jelenti: „szabadulás” a bűntől… Aki behívja Jézust, a Messiást a szívébe, az elfogadja a megváltást és az örök életet. Ahogy valaki növekszik Benne szellemileg, személyes békességet, örömöt, boldogságot, vezetést, értelmet és célt tapasztal, és még sokkal többet, mint amit elképzelni tudunk.

Itt szeretnék segíteni abban, hogyan hívhatod be a Messiást a szívedbe és az életedbe. Ez a kis ima nem más, mint a szívedben levő hitből fakadó cselekedet, amellyel kifejezed, hogy elfogadod a megváltás vérét. Sok emberben mély érzelmeket vált ki, amikor a Messiást behívja az életébe, másokban viszont nem. Csak köszönd meg, hogy a szívedbe költözik, és ne az emberi érzésekre alapozd hitedet, hanem a Biblia tekintélyére. Ez a hitnek olyan cselekedete, amelyet Isten elfogad.

Itt egy egyszerű ima, amit mintának használhatsz. Kifejezi ez az ima a szíved vágyát? Ha igen, imádkozd most, és a Messiás belép az életedbe, ahogyan azt megígérte.


„Ímé, az ajtó előtt állok és zörgetek, ha valaki meghallja az én szómat és megnyitja az ajtót, bemegyek ahhoz…” (Jelenések 3,20)
„Mert ha a te száddal megvallást teszel az Úr Jézusról és a szívedben hiszed, hogy Isten feltámasztotta Őt a halálból, üdvözülsz.
Mert szívvel hiszünk a megigazulásra és szájjal teszünk megvallást az üdvösségre.”

(Róma 10,9-10)

Teremtő Istenem,
Eléd állok és fennhangon imádkozom:
Hiszem, hogy Jézus Istennek Fia.
Hiszem, hogy Jézus meghalt az én bűneimért,
a Biblia tanítása szerint.
Hiszem, hogy Jézus feltámadt a halálból,
hogy én Isten igaz gyermeke lehessek!
Kérlek, Jézus, költözz a szívembe
és teremts újjá engem.
Kérlek, Jézus, legyél az én Uram,
Megváltóm és Gyógyítóm!
JÉZUS, EZENTÚL TE VAGY AZ ÉN URAM, MEGVÁLTÓM ÉS GYÓGYÍTÓM!
Meg vagyok váltva! Újjászülettem Krisztusban!
Az Ő szent vére megtisztított minden bűntől.
Köszönöm, Úr Jézus az örök életemet! Ámen.


Ha hittel és hangosan elmondtad, akkor üdvösséget nyertél Isten kegyelméből! (Efézus 2,8-9.)
ÜDVÖZLÜNK ISTEN MENNYEI CSALÁDJÁBAN!
MOST KEZDŐDIK ÉLETED HÁTRALEVŐ RÉSZE!
ISTEN ÁLDJON!
Ha az imát követően bármiféle kérdésed lenne,
vagy szeretnél egy teljes-evangéliumi közösséget találni a környezetedben, a következő címre írhatsz: iteb@citromail.hu
Soha ne feledd!

JÉZUS AZ IGAZSÁG ÉS

AZ EGYETLEN ÚT AZ ATYÁHOZ!


Zsoltárok 139,4-6

„Még nyelvemen sincs a szó, te már pontosan tudod, Uram. Minden oldalról körülfogtál, kezedet rajtam tartod. Csodálatos nekem ez a tudás, igen magas, nem tudom felfogni.”

 

Amikor egy halandó és véges, azaz korlátozott értelemmel rendelkező ember próbálja megismerni a végtelent, akkor azzal szembesül, hogy milyen kicsiny, apró és jelentéktelen, a világmindenségben. Viszont a makacs ember, még ekkor is ragaszkodni szokott kicsinyes és napról napra változó elméleteihez, amivel próbálja beazonosítani az életét, annak eredetét és a világmindenségének eszenciáját. Ez az eszencia, akárhogy is ágál ellene az ember, az a teremtő, aki személyében gondoskodó és féltőn szerető Isten! Ő az a személyes Isten, akiről a zsoltáríró is úgy tesz említést, hogy minden oldalról körülfogja őt és kezét rajta tartja. Ez minden tudás végső lényege. Aki ezt felismerte, mindent megismert. Ez az ismeret az, amelyben kérdéseinkre választ és szívünkben megnyugvást lelhetünk. Ez az egyszerű tudás, ami végtelen és felfoghatatlan. Mert bonyolult a bonyolultnak és egyszerű az egyszerűnek. Egyedül Isten az, aki világossá tehet előttünk bármit is. De milyen szerencsések is vagyunk, mert a hatalmas teremtő megmutatta nekünk titkát Jézus Krisztusban.
– Áldalak téged Uram!

Napi Gondolatok

Ima Istenhez

„Én Istenem! Fordítsd felénk füledet, és hallgass meg minket! Nyisd ki szemedet, és tekints pusztulásunkra, és a városra, amely a Te nevedet viseli! Mert nem a mi igazságunkban, hanem a Te nagy irgalmasságodban bízva terjesztjük eléd könyörgésünket.” Dániel 9:18.

 

Ez az ima több mint 2500 évvel ezelőtt hangzott el Dániel szájából, de aktualitásából semmit nem veszített. Legföljebb néhány szót kéne kicserélni. Ezt az imát elmondhatnám a családomért, a gyülekezetemért, a városomért, az országunkért és a földünkért. Rohamléptekkel pusztul, megy tönkre, esik szét körülöttünk minden. Egyre többünknek kéne legyen ez napi imája: Uram, tekints ránk.
Tekints családjainkra, akik fuldokolnak egymás közelében.
Tekints a gyülekezetünkre, ahol akkora a lazaság!
Nyisd ki füleidet az emberiség segélykiáltására, hisz akkora a nyomor, mint még soha ezelőtt.
Uram, nézz a városunkra, hozz össze a tieiddel, hogy együtt tusakodjunk, könyörögjünk hozzád.
Tekints sovány lelki életemre, és lehelj belém új erőt!

Nem a mi igazságunkban bízunk! A Te irgalmadért kérünk! Jöjjön el már a Te országod. Elég volt a rosszból. Nem kérünk több bizonyítékot arra, amit Sátán tett földünkkel. Elég. Jöjj el Urunk, és vigyél haza minket. Nem a mi igazságunkért, hanem a Te határtalan irgalmadért könyörgünk Hozzád. Ámen

Örömteli mindennapok-Dicsérjétek az Örökkévalót!

,,Dicsérjétek az Örökkévalót!
Áldom az Urat minden időben,
én mindig őt dicsérem!
Jöjjetek, dicsérjétek velem az Örökkévalót,
jöjjetek, dicsérjük együtt őt!,, -Zsolt.34,1-3-


Cseri Kálmán-A kegyelem harmatja


Naomi

"Áldott az Úr, aki nem hagyott most téged rokoni támasz nélkül!" (Ruth 4,14)


Ruth könyve arról szól, hogy éhínség volt Izrael földjén, s egy négy tagú család átköltözött a szomszédos Móáb országába, mert ott volt kenyér. Hamarosan meghalt az apa, s ott maradt Naomi két fiával. Ők felnőve pogány lányokat vettek feleségül, de egy idő után ők is meghaltak. Ekkor Naomi hazaindult Betlehembe, menyeit pedig bátorította, hogy maradjanak otthon, menjenek újra férjhez. Egyikük ezt tette, Ruth azonban ragaszkodott anyósához, és vele tartott. Isten nagyon kegyelmesen rendezte az életét, s később az ő dédunokája lett Dávid király.

Naomi életútja nagyon tanulságos. Elindultak idegenbe úgy, hogy nem kérdezték Istent. Pogányokkal házasodtak össze a fiai, amit tiltott Isten törvénye. Amikor azonban mindkét fia meghalt, felébredt lelki álmából. Nem lázadt, sőt rábízta magát Istenre, s életében felragyogott valami Isten jelenlétéből. Menyeit meglepte, hogy így is lehet gyászolni. Isten a próbákat így használja fel lelki megtisztításunkra.

Amikor hazaindul, már egészen ez az Istentől kapott szeretet tölti be. Ezért tud a menyei fejével gondolkozni, s nem azt javasolja nekik, ami önmagának lenne jó, hanem ami nekik. Kész értük áldozatot hozni. Jézus szeretetét is ez jellemzi, tőle lehet ilyen szeretetet kapni.

Hazaérve már Isten boldog bizonyságtevője, arról beszél, mit tett vele, velük az Úr. Bevallja, hogy Isten nélkül mentek el annak idején, de most az Úr hozta őt haza. Nem is akarja nincstelen özvegységét másra bízni, csak az élő Istenre.

Isten pedig úgy irányította az eseményeket, arra indította az embereket, úgy formálta közben Naomi és Ruth hitét is, hogy az ő kegyelmét hatalmasan megtapasztalhatta ez a két kiszolgáltatott özvegy.

Isten ma is ugyanilyen, merjük rábízni magunkat!

Mi Atyánk

 
 
Mi Atyánk - dalszöveg
 
 
Mi Atyánk, Isten,
aki vagy a Mennyekben,
Szenteltessék meg a Te neved!
Jöjjön el országod hozzánk a földre,
A Te akaratod legyen meg!
Minden napon add meg kenyerünket,
És bocsásd meg vétkeinket,
Mint ahogy mi tesszük ellenségeinkkel,
S a gonosztól
szabadíts meg!
Mert Tiéd az Ország,
Tiéd a hatalom,
S a dicsőség most és örökké,
Mert a föld megismer,
teljes lesz neveddel,
Ahogyan a tenger vizekkel!
 

Napi áhítat, -A legnagyobb név

A győzelem előzménye az önmegtagadás

Olvasmány: Fil 2,5–11



„Az az indulat legyen bennetek, ami Krisztus Jézusban is megvolt: mert ő Isten formájában lévén nem tekintette zsákmánynak, hogy egyenlő Istennel, hanem megüresítette önmagát, szolgai formát vett fel, emberekhez hasonlóvá lett, és magatartásában is embernek bizonyult; megalázta magát, és engedelmeskedett mindhalálig, mégpedig a kereszthalálig. Ezért fel is magasztalta őt Isten mindenek fölé, és azt a nevet adományozta neki, amely minden névnél nagyobb, hogy Jézus nevére minden térd meghajoljon, mennyeieké, földieké és földalattiaké; és minden nyelv vallja, hogy Jézus Krisztus Úr az Atya Isten dicsőségére.”

Magyarázat

A Krisztus-himnusz záróakkordjaként az Úr Jézust látjuk felmagasztalva. Kötőszóval kezdődik igénk: Ezért. Miért is? Mivel Krisztus megalázkodott, szolgált, engedelmes volt a csúfos kereszthalálig, Isten felmagasztalta őt, a legnagyobb nevet adta neki. Számunkra is szól ma az ige: sokan szeretnék azt, hogy Isten emelje, felmagasztalja őket a megaláztatás, szenvedés, önmegtagadás vállalása nélkül. Pedig a dicsőséghez a halálon (az óember halálán) keresztül vezet az út. Nem népszerű ez az evangélium. Itt nem földi dicsőségről, hanem mennyei, kimondhatatlan dicsőségről beszélünk. Ezért kedves testvérem, ha itt talán hited miatt megaláztatásban van részed, bátorítson a tudat, Krisztus is ezt az utat járta. Ahogyan az Úr Jézusnak adatott a dicsőség, nekünk sem kell könyökölni, magunkat előtérbe helyezni. Istennek gondja lesz rá, hogy gyermekeit a megfelelő helyen és időben értékeljék. Hadd jegyezzük meg azonban, hogy az Úr Jézus státusza egyedi, ilyen hódolatra csak ő méltó.
Meggyőződve arról, hogy Jézus az urak Ura, mi sem tehetünk mást, mint hogy megalázkodunk előtte, meghajlunk a legnagyobb név előtt, hogy az utolsó napon ne kényszerű legyen meghajlásunk!

(Vékás Benjámin)
 

Andrew Wommack-Szerető Édesapád

Ti tehát így imádkozzatok: Mi Atyánk, aki a mennyekben vagy, szenteltessék meg a te neved. (Máté 6:9)


apa-fia

Bár az Ószövetség 13 alkalommal “mi Atyánk” kifejezéssel utalt Istenre, ennek a megszólításnak Jézus általi gyakori használata teljesen új jelentést adott az Istennel való kapcsolatunknak.
Jézus több mint 150 alkalommal utalt Istenre, mint az Ő Édesapjára, és 30 alkalommal a “mi Édesapánk” kifejezést alkalmazta. Ez felbosszantotta kora vallásos zsidóit. Botrányosnak tartották Isten Édesapaként való megnevezését, mivel értették, hogy ez Istennel való egyenlőséget jelentett. (János 5:17, 18.)

Ez a cím annyira megszokottá vált a mai egyházban, hogy gyakran nem is érzékeljük valódi jelentőségét. Az a kijelentés, hogy Istent nevezzük a “mi Édesapánknak”, felfedi Isten kedves, gyengéd és szerető természetét. (1 János 4:8).
Pál még erre is ráerősít, amikor az Abba Édesapa kifejezést használja (Róma 8:15), ami egy szeretetteljes kifejezése annak, ahogy egy fiatal gyermek az édesapját hívja.
Az Abba szó az angol daddy, vagy a magyar apuci kifejezés megfelelője. Jézus az Istennel való kapcsolatunkról beszél, és arról, hogy ezért dicsérnünk kell Őt.
Ez egy olyan kapcsolat, amely meghaladja valamennyi földi, emberi kapcsolatunkat.
Egy olyan Édesapához tartozunk, aki azért szeret bennünket, mert az Övéi vagyunk, megkötések nélkül.
Ma, ha a dolgok keménynek tűnnek, vagy csak szükséged van valakire, hogy veled ünnepeljen, fuss a te Édesapádhoz.
Dobj el minden tettetést és formalizmust, és nevezd Őt Apucikának!

Kenneth & Gloria Copeland

Isten azt akarja, hogy egészséges legyél 

 

 Ha a te Uradnak, Istenednek szavára hűségesen hallgatsz és azt cselekszed, ami kedves az Ő szemei előtt és figyelmezel az Ő parancsolataira és megtartod minden rendelését: egyet sem bocsátok reád ama betegségek közül, amelyeket Egyiptomra bocsátottam, mert én vagyok Jehova Raffa, az Úr, a te gyógyítód – 2 Mózes 15:26





Előfordult már veled, hogy az ördög kárhoztatás alá próbált helyezni azzal, hogy azt mondta, a hit alapelveivel ellentétes, ha orvoshoz mész, vagy gyógyszert veszel be, amikor gyógyulásra van szükséged? Ha igen, mondok neked egy-két bátorító szót, ami hiszem, hogy megnyugtat.
Isten akarata az, hogy meggyógyítson. Ez az első és legfontosabb dolog, amit meg kell értened. Ha erős a hited, és el tudod hinni az Igét kételkedés nélkül (bármilyenek is a körülményeid vagy a tünetek), akkor képes leszel egyedül hit által elfogadni a gyógyulásodat.
De ahhoz, hogy ilyen hited legyen, egy-két gyógyulásról szóló tanítás meghallgatásánál több szükséges. Isten gyógyító erejéről mély, személyes kijelentést kell kapnod. Tehát ha még nem fejlesztetted ki ezt a fajta hitet, a legjobb barátod az orvos legyen.
Ha nem vagy benne biztos, hogy elég erős a hited, vagy orvosi segítségre van inkább szükséged, kövesd Pál útmutatását (Kolossé 3:15), és a békesség legyen a döntőbíród.
Ha félelem támad benned, amikor arra gondolsz, hogy nem veszel igénybe orvosi segítséget, akkor menj el a doktorhoz. És menj hitben! Másrészről, ha teljesen biztos vagy abban, hogy a gyógyulás a tiéd hit által, akkor végezze el a hited a munkáját, és fogadd el a gyógyulásodat. Nem az számít, hogy elmész az orvoshoz vagy nem. Az számít, hogy mit teszel a hiteddel.
Bárhogyan is legyen, örvendezz, tudván azt, hogy Isten együtt munkálkodik veled, és a hited aktuális szintjén foglalkozik veled. Köszönd meg Istennek a gyógyulásodat – akármilyen módon is kapod meg –, és ne engedd, hogy a sátán kárhoztatás alá helyezzen! Ő nem szólhat bele a gyógyulásodba!

Igei olvasmány: 5 Mózes 7:8-15

REINHARD BONNKE


Hit nélkül az emberek mindenfelé keresik a bizonyosságot, még a leghaszontalanabb és legbetegesebb irányokba is. 



 

A néma csillagokhoz fordulnak, az állatöv jegyeit vizsgálgatják, szerencsét hozó dolgokban bizakodnak, hajótörött matrózokként kétségbeesetten keresnek egy olyan sziklát, amibe belekapaszkodhatnak. Ésaiás próféta már 3000 évvel ezelőtt megfigyelte ezt és ezt mondta: „Ha majd azt mondják nektek, hogy forduljatok a halottidézőkhöz, akik suttognak és mormolnak, ezt feleljétek: Nem Istenéhez kell fordulnia a népnek? A holtakhoz kell fordulni az élő helyett?” (Ésa 8:19). Az az ember, aki féli Istent, semmitől sem fél. Ezt mondja az Úr: „A pogányok szokásait ne tanuljátok el, és az égi jelektől ne rettegjetek, mert csak a pogányok rettegnek azoktól!” (Jeremiás 10:2). Mi viszont Istent féljük és Őt ismerjük el mindenható nagyságával és erejével, amellyel védelmez minket. Nála nagyobb erő nem létezik. Őt szeretjük és Benne bízunk! Ámen? REINHARD BONNKE

2016. május 26., csütörtök

Andrew Wommack-Rendkívüli szellem

Biztos vagyok benne, hogy mindegyikőtök szeretne előléptetést.
Akár a munkában, akár a barátaid közt, akár a gyülekezetben – bármilyen helyzetben vagy, elismerést, előmenetelt és valószínűleg több befolyást szeretnél. Sajnos nagyon kevés ember hajlandó megtenni azt, amit Dániel és három zsidó barátja tett annak érdekében, hogy rendkívüli szellem legyen bennük. Még kevesebben kötelezik el magukat arra, hogy csak legyenek hűségesek Istenhez. Nem Isten dönti el, hogy rendkívüli szellemed legyen-e, hanem te.

A„rendkívüli szellem” kifejezés csak Dániel könyvében fordul elő. Ezt a Biblia valójában hűségként ábrázolja. Isten előlépteti és megjutalmazza a hűséget és a hűséges szívű embereket. Az Ige szerint tehát az előmenetel kulcsa a rendkívüli szellem.

Erre egy példa a következő igerész:
,,Szolgák! Félelemmel és rettegéssel engedelmeskedjetek földi uraitoknak, olyan tiszta szívvel, mint Krisztusnak. Ne látszatra szolgáljatok, mintha embereknek akarnátok tetszeni, hanem Krisztus szolgáiként cselekedjétek Isten akaratát: szellemből, jóakarattal szolgáljatok, mint az Úrnak, és nem mint embereknek, mert tudjátok, hogy ha valaki valami jót tesz, visszakapja az Úrtól, akár szolga, akár szabad.,, Efézus 6,5-8

A legtöbb ember, aki ezt olvassa, valószínűleg nem szolga, rabszolga vagy úr, ez azonban vonatkoztatható a munkaadókra, az alkalmazottakra, vagy egy másik ember tekintélye alatt álló emberre is. Az Ige szerint a hatalomban fölöttetek állóknak szolgáljatok „félelemmel és rettegéssel, olyan tiszta szívvel, mint Krisztusnak.”(Ef 6,5)
Más szóval a keresztényeknek úgy kell a munkájukat tekinteni, mint Krisztus szolgálatát, és nem emberekét. A rendkívüli szellem egyik jellemzője az, hogy ahelyett, hogy embereket tekintenél forrásodnak, Istent kell annak tartanod. Ez az igeszakasz így folytatódik: „visszakapja az Úrtól” – jelezve, hogy Isten visszaadja neked, amit érte tettél.
Ha nem léptetnek elő, ha mellőznek, ha úgy tűnik, hogy mindenki más felemelkedik, te pedig ugyanott maradsz, lehetséges, hogy nincs rendkívüli szellemed. Talán engedted, hogy rossz hozzáállás, csüggedés, félelem vagy stressz uraljon.
Tudnod kell azonban, hogy a hozzáállásod határozza meg a „magasságodat”.
Nem emelkedhetsz feljebb, mint ahogy magadban elgondolod vagy elképzeled. Nem tarthatsz az ellenőrzésed alatt másokat vagy a körülményeket, de uralhatod a benned lévő gondolkodást.
A Máté 25,23 szerint ahhoz, hogy sok fölött légy úrrá téve, hűnek kell lenned a kevesen.
Ebbe az is beletartozik, hogy légy hű a szíved titkos gondolatai és szándékai fölött is.
Dánielhez hasonlóan választhatod, hogy rendkívüli szellemed legyen.
Ha így teszel, garantálhatom, hogy előrébb jutsz – nemcsak a munkahelyeden, hanem a családodban, a barátaid közt és a szomszédságodban is.
Ha rendkívüli szellemmel élsz, az bővölködővé tesz, és elhozza Isten jóindulatát az életedre. Isten olyanokat keres, akiket előléptethet – és ebbe te is beletartozol!

Napi Gondolatok -Kincs, ami van

"A rád bízott drága kincset őrizd meg a bennünk lakozó Szentlélek által." 

Pál második levele Timóteushoz 1:14


Pál életének utolsó levelét Timóteusnak írta. Egy római börtönben volt, ahol kivégzése napját várta. Jól érződik ez azokból a komor szavakból, melyeket az első fejezetben használt: 
 

  • „félelem” (1:7), 
  • „fogoly” (1:8a), 
  • „szenvedés” (1:8b, 12), 
  • „bilincs” (1:16).

Ha el akarnánk magunknak képzelni a rab Pált, akkor bizonyára egy búskomoran maga elé meredő borzos szakállas embert látnánk, aki egy sötét cella nyirkos falánál üldögél. 
 
E kép azonban hamis. Pál utolsó leveléből sugárzik az vidámság és optimizmus: 

  • „nem a félelem lelkét adta nekünk Isten” (1:7) – mondja Pál a halállal szembenézve; 
  • mennyei Urunk „megszabadított minket” (1:9) - miközben földi ura, a császár fogságba vetette; 
  • Krisztus „megtörte a halál erejét” (1:10a) – mondja Pál a kivégzése előtti napokban; 
  • „világosságra hozta az elmúlhatatlan életet” (1:10b) – hangzik a sötét cellában.

Ebben az összefüggésben beszél a rab Pál valamiféle titkos kincsről (1:12), illetve valami hasonló kincs került Timóteus birtokába is (1:14). Ez a rejtélyes kincs valahogy összefüggésbe lehet a börtönben sínylődő Pál érthetetlen jókedvével is. Talán valami mesebeli arannyal megtömött ládát ásott el valahol, aminek a hollétéről egyedül Timóteus tud? Nem. A kincsnek, amiről Pál beszél, semmi köze aranyhoz és ezüsthöz. A kincs, ami Pált élteti, az Isten szeretete. Akármilyen viszontagságos volt is az élete, akármilyen elhagyatottá vált is a fogságában, rendelkezik valamivel, ami biztonságérzetet és nyugalmat ad neki. Érzi, hogy az Úr a legválságosabb helyzetekben is mellette áll, és megerősíti (4:17). Továbbá azt is tudja, hogy az emberré lett Isten saját életét adta, hogy ő megszabaduljon bűneiből és örök élete legyen: „Meg is szabadít engem az Úr minden gonosztól, és bevisz az ő mennyei országába” (4:18).
Pál nem csak Timóteusnak, hanem nekünk is fölkínálja ezt a kincset. Zárjuk a szívünkbe Isten szeretetét, és ennek tudatában nézzük szembe a mai napi nehézségekkel!
 

Cseri Kálmán-A kegyelem harmatja

A mi tetteink és Isten tettei


"Ha az Úr nem építi a házat, hiába fáradoznak az építők." (Zsolt 127,1)




Korunk eszménye a nagy teljesítményekre képes ember. Eszerint mindenki annyit ér, amennyit teljesít. Éppen ezért a teljesítményt kell fokozni, munkában, tanulásban, sportban, szexben, mindenben, kerül, amibe kerül. Ha az emberbe kerül, akkor is. Bele is roppan sok ember és sok emberi kapcsolat ebbe a hajszába. Sok ilyen teljesítményen ott a bélyeg: hiába. „Ha az Úr nem őrzi a várost, hiába vigyáznak rá az őrök." Íme az ember - Isten nélkül.
A vallásos ember így gondolkozik: majd én - Isten segítségével. Megpróbálja bevonni Istent a saját tervei megvalósításába, meg akarja nyerni őt céljai támogatására. Isten azonban sose lesz a mi alkalmazottunk, ő mindenek Ura.
A Biblia azt tanítja, hogy az embert nem a teljesítményei minősítik. A ki már nem tud teljesíteni, mert beteg vagy idős, az is ugyanolyan értékes Isten előtt. És a Biblia nemcsak a mi tetteinkről szól, hanem Isten tetteiről is. Isten előbb cselekedett, mint mi. És a jövőre nézve is megígérte, hogy cselekszik. S a hívő embert az jellemzi, hogy várja, amit Isten megígért, és közben végzi, amivel Isten őt bízta meg. Csak azt akarja tenni, amit Isten akar elvégeztetni vele, vagy amit Isten maga akar elvégezni általa.
Sőt olyan is van, hogy csak Isten akar cselekedni, nekünk pedig ezt mondja: maradj veszteg, és nézd az Úr szabadítását! A mai ember egyik nagy baja, hogy nem tud veszteg maradni. Itt is nagy ajándék, ha valaki ismeri Istent, és bízik benne, s tevékenysége vagy átmeneti tétlensége Isten útmutatásától függ. Az ilyen ember tanulja meg, mi az áldás. Az, amit Isten úgy ad, hogy nem is tettem érte semmit. Mert „akit az Úr szeret, annak álmában is ad eleget".
Bízzam magamat e tekintetben is egészen Istenre!

REINHARD BONNKE

Az evangélista nem vár a lehetőségekre, hanem maga teremti meg azokat. Minden helyzetben kezdeményezőleg lép fel. Nem akkor üti a vasat, AMIKOR az meleg, hanem AMÍG meleg nem lesz - és aztán üti tovább. Nem tart halleluja-partit, amikor Jerikó falai leomlanak, hanem mászik tovább a törmelékeken, és kivont karddal a kezében megküzd minden utcáért és minden lélekért! Isten hatalmasan áldjon meg! REINHARD BONNKE
1991 - Christ for all Nations evangélizációs kampány, Freetown, Sierra Leone. Erre mondhatjuk, hogy tele volt a stadion! Istené legyen minden dicsőség!

REINHARD BONNKE

Az igazi prédikátorok olyan férfiak és nők, akik hallottak Istentől, és ez látszik is rajtuk! Józsué azért nyerhette meg a csatáit, mert előzőleg megadta magát annak, aki megjelent neki kivont karddal. A próféták nem emberi bölcselkedéseket hirdettek, amikről vitát lehetett nyitni. Az isteni bölcsesség NEM vita tárgya. A világi ismeret vég nélküli viták során alakul és változik, sokszor hamis tekintélyekre és üres elképzelésekre hagyatkozva. A világi bölcsesség a suttogásnál is halkabb, ha Isten hangjával vetjük egybe, amely megremegteti az eget és a földet. A Biblia egy szilárd Kőszikla, nem színes kövecskék gyüjteménye! „Halljátok az Úr szavát, ti, akik megremegtek szavára!” (Ézsaiás 66:5) Legyetek áldottak! REINHARD BONNKE

Kinek vallod Jézust?

Életed meghatározója az, hogy ki számodra Jézus.

Olvasmány: 1Jn 4,1–6


„Szeretteim, ne higgyetek minden léleknek, hanem vizsgáljátok meg a lelkeket, hogy azok az Istentől valók-e, mert sok hamis próféta jött el a világba. Az Isten Lelkét erről ismeritek meg: amelyik lélek vallja, hogy Jézus Krisztus testben jött el, az Istentől van. Amelyik lélek pedig nem vallja Jézust, az nem az Istentől van. Ez az antikrisztus lelke, amelyről hallottátok, hogy eljön, most pedig már a világban van. Ti Istentől valók vagytok, gyermekeim, és legyőztétek őket, mert nagyobb az, aki bennetek van, mint az, aki a világban van. Ők a világból valók, ezért a világ szerint beszélnek, és a világ rájuk hallgat. Mi Istentől valók vagyunk: aki ismeri Istent, az hallgat ránk, aki nem Istentől van, az nem hallgat ránk. Erről ismerjük meg az igazság lelkét és a tévelygés lelkét.”

Magyarázat

Az apostol idejében már felütötte fejét a gnosztikus tévtanítás, mely szerint Jézus nem lehet valóságos emberi testben megjelent Isten. János erre is reagálva írja, hogy az Isten Lelkének egyértelmű ismertetőjele Jézus istenségének elismerése.
Manapság már sokan elfogadják, hogy Jézus itt járt a földön, szolgált, meghalt, feltámadt, felment a mennybe. Vannak, akik szeretnék őt gyermek Jézusnak megtartani, aki nem szól bele életünkbe. Ha valóságosan elhisszük, hogy Jézus testben megjelent Isten, ennek mélyreható következményei vannak. Elfogadjuk azt, hogy ember volt, mint mi, mégis az Atya akarata szerint élt mint tökéletes Isten és tökéletes ember. Ha pedig ő emberi testben engedelmeskedett Istennek, nekünk is megnyitotta ezt az utat. Az emberi testet öltött Isten Fiának élete példa számunkra. Áldozata kötelez, a Szentlélek képesít akarata szerint élni. Aki pedig ezt teszi, hitelesen tanúskodik Jézusról, életével és szavaival egyaránt, annak vallva őt, akinek a Biblia bemutatja, és akinek Lelke által megismerhettük. Az ilyen ember felismeri testvéreiben az ő Lelkét, de a hamis tanúkat is. Imádkozzunk, hogy hiteles tanúi legyünk!
(Vékás Benjámin)

Joyce Meyer: Gonosz előérzetek

Mi az, hogy gonosz előérzet?

Rábukkantam a Példabeszédek 15,15-re: 
"Minden napjai a szegénynek nyomorúságosak; a vidám elméjűnek pedig szüntelen lakodalma van."

„A csüggedőnek mindig rossz napja van, a jókedvűnek pedig mindig ünnepe."
Példabeszédek könyve 15:15 - Károli -


Mindennapjai a nekikeseredett embernek és a szegénynek nyomorúságosak az aggodalmaskodó gondolatok és balsejtelmek miatt, a vidám elméjűnek pedig szüntelen lakodalma van függetlenül a körülményektől.

A gonosz előérzetek megrabolják az élet élvezetét, megmérgezik az életszemléleletet, a jó dolgokra való meglátás képességét.

Őrizd meg nyelvedet a gonosztól!
1Péter 3,10: "Mert aki akarja az életet szeretni, jó napokat látni, tiltsa meg nyelvét a gonosztól, és ajkait, hogy ne szóljanak álnokságot"

Ez a vers világosan elmondja, hogy az élet élvezete, a jó napok látása szorosan összefügg a pozitív elmével és a pozitív beszéddel.

Nem számít, mennyire vagy negatív és mióta vagy ebben az állapotban, én tudom, hogy megtudsz változni, mivel nekem is sikerült.
Időbe telt, a Szent Szellemtől jó nagy segítségre volt szükség, de megérte. Neked is megéri, meglátod. Bármi történik is, bízzál az Úrban- és légy pozitív! 
Ne engedd, hogy negatív és gonosz előérzetek vegyenek körül, inkább keményen állj ellene nekik, Jézus Krisztus nevében! Ámen!

JÓT TERVEZTÉL

https://www.youtube.com/watch?v=aOOPu38ubR4

Az életben egyetlen egy dolog van, ami magunkban és másokban megváltoztatható, és aminek meg is kell változnia, ez pedig a szívünk. Az egyetlen orvosság a tökéletlenség ellen az evangélium. Nincs más út, nincs más igazság, nincs másban élet. Jézus magáról mondja: „Én vagyok az út, az igazság és az élet, senki sem mehet az Atyához, csakis Én általam” – Jn 14:6. Jézus maga AZ örömhír. Krisztus nélkül mindnyájan elveszettek vagyunk, a szó mindkét értelmében: elveszettek Isten számára és elveszettek az életünkben is, önmagunk számára. Nélküle nem tudjuk, hogy kik vagyunk, és hogy miért vagyunk a világon, nem tudjuk elfogadni a körülményeket, az embereket, az életet sem. Örökké keresni fogjuk, hogy mi az, ami változást hozna, amitől tökéletes lehetne minden, más szóval: mi a megoldás. De Vele tudjuk, és CSAK Vele tudjuk igazán. Krisztus tudta azt, hogy a világ romlott, és mindenkinél mélyebben tudta azt is, hogy mennyire nagy szükségünk van a megoldásra — ezért áldozta fel magát a kereszten. Azt hiszem, ezek után már nem lehet kétséges számunkra az, hogy Isten valóban jót tervezett az életünk felől, még akkor is, ha itt a földi életben nem lesz minden tökéletes.



Em7                Cmaj7 
Jót terveztél az életem felõl
Am7                  Hm7
Szívbõl örülsz mikor jót tehetsz velem.
Em7                C7
Értem adtad Jézust a Bárányt,
       Am7      Hm7         Em
Hogyne ajándékoznál mindent nekem.  (X2)
      Cmaj7        Hm7    Cmaj7      Hm7
Mielõtt megszülettem Te már elhívtál.
        Cmaj7             D   Esus  E
Szerelmed, mint napfény árad rám.
      Cmaj7         Hm7  Cmaj7       Hm7
Kegyelmed örökké tart  sosem múlik el.
    Cmaj7 Am      Hsus H
Fiaddá    fogadtál
Em7            Cmaj7       Am7     Hm7
Jót, igen jót, igen jót, igen jót terveztél!

Jézusban fiad vagyok szeretett gyermek.
Te lettél az igazgyöngy, akiért élek.
Semmi nem választ el te szerelmedtõl,
Te vagy már örökségem!

Kenneth & Gloria Copeland,

Fedezd fel, mit tud elvégezni Jézus neve


Annakokáért az Isten is felmagasztalá Őt, és ajándékoza néki oly nevet, amely minden név fölött való; Hogy a Jézus nevére minden térd meghajoljon, mennyeieké, földieké és föld alatt valóké.– Filippi 2:9-10



Ha egyszer eltökéled magad, hogy megtartod Jézus parancsolatait, és az Ige gazdagon él benned, akkor Jézus neve sokkal erőteljesebbé fog válni számodra. Nem csupán egy szó lesz, hanem olyan erő, amely a szavadra minden akadályozó körülményt és démont térdre kényszerít.

Én mondom neked, Jézus neve működik. Sokkal nagyobb erő van benne, mint azt bármelyikünk tudná.Olyan erős a hitem Jézus nevének hatalmában, hogy van, amikor csak annyit mondok, „a név”, és Isten ereje megnyilvánul.

Arra jöttem rá, hogy Jézus neve akkor hatásos, amikor olyan hívő használja, aki az Igében él. A Jelenések könyve 19:13 azt mondja, hogy Jézus neve Isten Igéje! Ezért amikor egy gonosz szellem betegséget, szegénységet, depressziót vagy bármilyen más szemetet akar a házamba hozni, nem kell az összes igeverset idéznem neki, hogy megállítsam. Csak rámutatok, és azt mondom, Jézus! Ez olyan, mintha az egész Bibliát az arcába dobnám!

Fedezd fel, mi mindent tud Jézus felmagasztalt neve elvégezni. Kezdd el hittel és hatalommal szólni! Jézus nevében erő van!

Igei olvasmány: Apostolok Cselekedetei 3:1-16 

Kenneth E.Hagin- A megbocsátás és a gyógyulás

Ő megvetett volt, és elhagyták az emberek; fájdalmak férfia és betegség ismerője; és mint, aki elrejti az arcát tőlünk, utált volt, mi pedig nem becsültük meg Őt. Pedig Ő csak a mi betegségeinket viselte Önmagán, és a mi fájdalmainkat hordozta: mi pedig valóban azt hittük, hogy Isten ostorozza, vereti és kínozza. Őt azonban a mi törvényszegéseink miatt sebezték meg, a mi bűneink miatt lett összezúzva sebekkel: a mi békességünk büntetése volt Őrajta; és az Ő sebein keresztül adatott meg nekünk a gyógyulás. — ÉSAIÁS 53,3–5. (Leeser ford.)




Bátran ki akarom jelenteni, hogy az nem Isten, a mi Atyánk akarata, hogy rákban és más szörnyű betegségekben szenvedjünk, amelyek fájdalmat és gyötrelmet hoznak ránk. Isten akarata az, hogy mi meggyógyuljunk! Honnan tudom ezt? Onnan, hogy Isten az új szövetségben gondoskodott a gyógyulásunkról. Az Ésaiás 53 élénk képet fest az eljövendő Messiásról. Ez a fejezet foglalkozik a betegség és a bűn problémájával, amelyekkel ma a Gyülekezet szembekerül. Isten megváltása az ember testére éppúgy vonatkozott, ahogy a szellemére és a lelkére is. Isten a vétkeinket és bűneinket Jézusra helyezte — és Jézus elvitte azokat. Isten a mi gyengeségeinket és betegségeinket Jézusra helyezte — Jézus pedig elhordozta azokat. Miért? Azért, hogy mi szabadok legyünk!
Megvallás: Isten megbocsátja a bűnöket, meggyógyítja a betegeket. Elküldte Igéjét és meggyógyított engem, kimentett engem a pusztulásbó

ÁLDJON MEG TÉGED AZ ÚR

https://www.youtube.com/watch?v=I_cEobdoOT8

C          e        dG  C           e        dG
Áldjon meg téged az Úr!  Áldjon meg téged az Úr!
C       G       C
Õrizzen meg tégedet!
    d     a            C e d      a       C  e
//: Világosítsa meg az Úr, az Õ orcáját terajtad,
    d       e        G
    Könyörüljön terajtad,
    C           e       d       G
    Fordítsa az Úr az Õ orcáját rád,
    C           e       d       G
    Fordítsa az Úr az Õ orcáját rád,
      C       G       C
    S adjon békét tenéked! ://





Amit Jóbról tudni érdemes- Jób könyve 11,1-20



1. Felele a Naamából való Czófár, és monda:
2. A sok beszédre ne legyen-é felelet? Avagy a csácsogó embernek legyen-é igaza?
3. Fecsegéseid elnémítják az embereket, és csúfolódol is és ne legyen, a ki megszégyenítsen?!
4. Azt mondod: Értelmes az én beszédem, tiszta vagyok a te szemeid előtt.
5. De vajha szólalna meg maga az Isten, és nyitná meg ajkait te ellened!
6. És jelentené meg néked a bölcsességnek titkait, hogy kétszerte többet ér az az okoskodásnál, és tudnád meg, hogy az Isten még el is engedett néked a te bűneidből.
7. Az Isten mélységét elérheted-é, avagy a Mindenhatónak tökéletességére eljuthatsz-é?
8. Magasabb az égnél: mit teszel tehát? Mélyebb az alvilágnál; hogy ismerheted meg?
9. Hosszabb annak mértéke a földnél, és szélesebb a tengernél.
10. Ha megtapos, elzár és ítéletet tart: ki akadályozhatja meg?
11. Mert ő jól ismeri a csalárd embereket, látja az álnokságot, még ha nem figyelmez is arra!
12. És értelmessé teheti a bolond embert is, és emberré szülheti a vadszamár csikóját is.
13. Ha te a te szívedet felkészítenéd, és kezedet felé terjesztenéd;
14. Ha a hamisságot, a mely a te kezedben van, távol tartanád magadtól, és nem lakoznék a te hajlékodban gonoszság;
15. Akkor a te arczodat fölemelhetnéd szégyen nélkül, erős lennél és nem félnél;
16. Sőt a nyomorúságról is elfelejtkeznél, és mint lefutott vizekről, úgy emlékeznél arról.
17. Ragyogóbban kelne időd a déli fénynél, és az éjféli sötétség is olyan lenne, mint a kora reggel.
18. Akkor bíznál, mert volna reménységed; és ha széttekintenél, biztonságban aludnál.
19. Ha lefeküdnél, senki föl nem rettentene, sőt sokan hizelegnének néked.
20. De a gonoszok szemei elepednek, menedékök eltünik előlök, és reménységök: a lélek kilehellése!

Áldott testvérek, a mai alkalommal, ezen fejezet tanulságán induljunk el, igei tanulmányainkban. Ezen könyv e szereplői, méltatlanul le redukált, és méltánytalanul sekélyes jelentéssel bíró része a kereszténység számára, pedig ha figyelnének is miközben olvasnak… 
Elsőként figyeljük meg, mit tudunk Jóbról: 

Jób könyve 1,1
„Vala Úz földén egy ember, a kinek Jób vala a neve. Ez az ember feddhetetlen, igaz, istenfélő vala és bűn-gyűlölő.”

Kevés olyan szereplője van a Szentírásnak, akinek sem születéséről, sem származásáról nem tudunk semmit, és ez halmozottan figyelemfelkeltő kell, hogy legyen számunkra. 
Az első a Szentírásunkban, akinek nincs származási vonala elbeszélve Melki Cedek, a másik Jób, megint másik Éli (Illés). 
A héber nevek ugyanis három tagból tevődnek össze Pl.: Yúda Ben Húr (csakhogy közismert nevet hozzak példaként) Yúda ez maga a név. Ben jelentése, hogy valakinek a fia, Húr jelentése, hogy Húr fiáról van szó. Tehát egyben Yúda Húr fia. Ez teszi lehetővé, hogy a névről felismerhető legyen, hogy kiről van szó. Ugyanis nem is volt, és most sem túl széles a választék a nevekben, Izráelben. 
Ha egy utcán elkiáltod magad, hogy Dávid, cirka minden második ember rád figyel. 
Hogy a sok Dávid között eligazodj, tudnod kell, hogy az, akit te keresel, annak ki volt az apja. 
Akkor van gond, ha az apa neve is sűrűn használt név. Akkor viszont, azt kell tudni, hogy az, akit keresel, honnan származik. Például (hogy ismert nevet említsek) Magdali Mária. Mivel hogy a Mária név sűrűn használt név volt, és vélhetően az apai név is, így arról történik az azonosítás, hogy mely területről jött. Nos, ez Magdala esetünkben, tehát egy halászfaluból származik. 
További érdekesség a nevekkel kapcsolatban, hogy a héberben, minden névnek van egyszer egy jelentése, és egy profetikus hordozása is. (Erről Jób esetében később.) Tehát Jóbnak sincs származási ága, sem származási helye jelölve, és tudjuk, hogy ez, figyelemfelkeltő számunkra. 
Amit tudunk róla, az az:

„Ez az ember feddhetetlen, igaz, istenfélő vala és bűn-gyűlölő.”

Négy olyan tulajdonság tehát, melyről azt tartjuk, hogy ember nem lehet ily tökéletes, de ne rohanjunk át ezeken a dolgokon, hanem ez egyszer tulajdonítsunk ezeknek figyelmet is ki tudja, talán érdekes következtetésre juthatunk ezek által. Azt még azért tisztáznunk kell, Isten mondta Jóbról ezeket a jelzőket, és nem a kortársaihoz méri őt az Isten, hanem a saját mértékéhez!

Jób könyve 1,7-8
7. És monda az Úr a Sátánnak: Honnét jösz? És felele a Sátán az Úrnak és monda: Körülkerültem és át meg át jártam a földet.
8. És monda az Úr a Sátánnak: Észrevetted-é az én szolgámat, Jóbot? Bizony nincs hozzá hasonló a földön: feddhetetlen, igaz, istenfélő, és bűngyűlölő.


A zsidó gondolkodás szerint, egy ember értéke, a cselekedeteiből és Isten követéséből mérhető le. Na, most az a fura dolog történik tehát a szemeink előtt, hogy Jób, a törvényadás előtt, törvénytisztelőként él, hiszen a bűn fogalmát a törvény határozza meg. Persze Mózes előtt is voltak már parancsolatok, de ezek, mint mondtam is parancsolatok voltak még, és nem „a” törvény. Tehát ebből is és másból is következtethetünk arra, hogy mindenképpen Mózes előtt játszódik a történet. Miből még? Nos, mindenekelőtt a terület, mint Úz földje. Úz jelentése: „homokos talaj” tehát sivatagos területről van szó. Úz, Náchor és Milka fia volt. De ő nem követte Tárét, Ávrámot és Lótot az ígéretföldjére. Tehát feltehetőleg sőt, egyes nézetek szerint megkérdőjelezhetetlenül Mezopotámiában volt Úz földje. És minthogy tudjuk az Istenről, hogy nem egy perccel gondol előre, így arra a következtetésre juthatunk, hogy ez a történet, Ávrám elhívása előtti történet.

Most térjünk vissza a név jelentésére Jób viszonyában, és egy alapvetően félreértéseken alapuló nézetet oszlassunk el. Jób jelentése: „a megtámadott, gyűlölt, üldözött, megvetett”

Figyelem! Ez nagyon fontos! Tehát a félreértéseken alapuló gondolkodás eredete Jóbról:
Jób könyve 3,25
„Mert a mitől remegve remegtem, az jöve reám, és a mitől rettegtem, az esék rajtam.”

Hiszen minden nap áldozatot mutatott be önmagáért és fiaiért, ezért tehát azt tartják keresztény körökben, hogy Jób a félelméért kapta a Sátánnak való kiszolgáltatottságot.
Nos, nem azért, hanem azért, mert ez az állapot, benne volt a nevében!

És akkor nézzük az érdekes párhuzamokat, amik meglétének nem látásához, vakoknak kell lennünk.
-Jób, minthogy már születése után kapta a nevét, de jelentéséről már előbb tudtak a szülei, így az ő sorsa is megpecsételtetett már születése előtt! Pont, mint a?
-Igaz volt, bűn gyűlölő és feddhetetlen! Pont, mint a?

-Vigyázott, hogy mind magát, mind az övéit, Isten kegyelmében tudhassa! Pont, mint a?

-Bár Isten előtt tökéletes volt, mégis bűnnel és istentelenséggel vádolták meg! Pont, mint a?

-Azok fordultak ellene, akik szintén ismerték Istent, hisz mindaz, amit Jób barátai az Istenről mondtak színtiszta igazság volt. Csakhogy azt vádolták meg, akit Isten igaznak és követendőnek mondott! Pont, mint a?

-Majd azokért, akik üldözték, vádolták, rágalmazták, neki volt kizárólag joga közbenjárni!

Pont, mint a?

Ezen „érdekesen tűnő” párhuzamok fényében, Jób története úgy tűnik, mint egy ősi tanítás a Messiásról?!

Azután az idő közeledtével a próféciákban:

Ézsaiás könyve 53,1-4

1. Ki hitt a mi tanításunknak, és az Úr karja kinek jelentetett meg?
2. Felnőtt, mint egy vesszőszál Ő előtte, és mint gyökér a száraz földből, nem volt néki alakja és ékessége, és néztünk reá, de nem vala ábrázata kivánatos!
3. Útált és az emberektől elhagyott volt, fájdalmak férfia és betegség ismerője! mint a ki elől orczánkat elrejtjük, útált volt; és nem gondoltunk vele.
4. Pedig betegséginket ő viselte, és fájdalmainkat hordozá, és mi azt hittük, hogy ostoroztatik, verettetik és kínoztatik Istentől!

„Mint a ki elől orczánkat elrejtjük, útált volt; és nem gondoltunk vele.”

Ez a Jób névnek a jelentése ugye?

Ha lépésről, lépésre végig mennénk a jellemző pontokon és párhuzamokon, és felesleges is ráadásul, hisz Jób történetét, és a Messiás földi pályafutásának állomásait ti is tudjátok. Mindenki magában újraértelmezheti azokat a jellemző párhuzamokat, amiket eddig nem vett észre. Már az ősi tanítás is azt hangoztatja, hogy azokat, akik Isten kezébe teszik az életüket, érhetik kellemetlenségek, vádolások, igaztalanságok, támadások, elárulás stb. Jézus is ezt mondja a követőinek, és az apostolok is ezekre figyelmeztetnek.
Mindezek azért fontosak számunkra, mert megtörtént valami Jóbbal, ami a Messiással nem!

De velünk, köztünk, újra, meg újra megesik sajnos. Ez pedig nem más, mint a sorsunk átkozása, tehát az az állapot, amit a „kétségbeesés” állapotának is nevezhetünk és a feladás állapotának. Pál így kommentálja ezt a tényt:

2Korintusi levél 4,6-11
6. Mert az Isten, a ki szólt: setétségből világosság ragyogjon, ő gyújtott világosságot a mi szívünkben az Isten dicsősége ismeretének a Jézus Krisztus arczán való világoltatása végett.
7. Ez a kincsünk pedig cserépedényekben van, hogy amaz erőnek nagy volta Istené legyen, és nem magunktól való.
8. Mindenütt nyomorgattatunk, de meg nem szoríttatunk; kétségeskedünk, de nem esünk kétségbe;
9. Üldöztetünk, de el nem hagyatunk; tiportatunk, de el nem veszünk;
10. Mindenkor testünkben hordozzuk az Úr Jézus halálát, hogy a Jézusnak élete is látható legyen a mi testünkben.
11. Mert mi, a kik élünk, mindenkor halálra adatunk a Jézusért, hogy a Jézus élete is látható legyen a mi halandó testünkben.


És végezetül egy intés ezek elkerülése felől, mely átvonul, mint felkiáltójel a teljes Szenttanon:
32. Emlékezzetek pedig vissza a régebbi napokra, a melyekben, minekutána megvilágosíttattatok, sok szenvedésteljes küzdelmet állottatok ki,
33. Midőn egyfelől gyalázásokkal és nyomorgattatásokkal nyilvánosság elé hurczoltak titeket, másfelől társai lettetek azoknak, a kik így jártak.
34. Mert a foglyokkal is együtt szenvedtetek, és vagyonotok elrablását örömmel fogadtátok, tudván, hogy néktek jobb és maradandó vagyonotok van a mennyekben.
35. Ne dobjátok el hát bizodalmatokat, melynek nagy jutalma van.
36. Mert békességes tűrésre van szükségetek, hogy az Isten akaratát cselekedvén, elnyerjétek az ígéretet.
37. Mert még vajmi kevés idő, és a ki eljövendő, eljő és nem késik.
38. Az igaz pedig hitből él. És a ki meghátrál, abban nem gyönyörködik a lelkem.
39. De mi nem vagyunk meghátrálás emberei, hogy elvesszünk, hanem hitéi, hogy életet nyerjünk.
Áldott testvérek általános és tény sajnos, ha megkérdezünk egy keresztényt arról „mik a kereszténységnek, tehát az Isten követésének közvetlen jegyei?

A következő választ kapjuk:

Márk evangéliuma 16,16-18
16.A ki hiszen és megkeresztelkedik, idvezül; a ki pedig nem hiszen, elkárhozik.
17.Azokat pedig, a kik hisznek, ilyen jelek követik: az én nevemben ördögöket űznek; új nyelveken szólnak.
18.Kígyókat vesznek föl; és ha valami halálost isznak, meg nem árt nékik: betegekre vetik kezeiket, és meggyógyulnak.

Csakhogy, és itt a félreértés, ezek következmények! És innen indulnak a bajok.

És a megvetettség? És az igaztalan vádak? És az üldöztetések? Megtiprások, rágalmazások a hitünkért és az Istennek való odaszánásunkért? Az Isten igéjének tiszteléséért? 

Hiszen pont ezek miatt válnak sokan állhatatlanokká, meghátrálókká. Sokan, pont ezek miatt térnek át azok oldalára, akik káromolják az Isten nevét, sokakból, pont ezen „nehézségek” miatt lesz testvéráruló! Jézus tanítása is, kikhez szól?

Máté evangéliuma 5,1-17
1. Mikor pedig látta Jézus a sokaságot, felméne a hegyre, és a mint leül vala, hozzá menének az ő tanítványai.
2. És megnyitván száját, tanítja vala őket, mondván:
3. Boldogok a lelki szegények: mert övék a mennyeknek országa.
4. Boldogok, a kik sírnak: mert ők megvígasztaltatnak.
5. Boldogok a szelídek: mert ők örökségül bírják a földet.
6. Boldogok, a kik éhezik és szomjúhozzák az igazságot: mert ők megelégíttetnek.
7. Boldogok az irgalmasok: mert ők irgalmasságot nyernek.
8. Boldogok, a kiknek szívök tiszta: mert ők az Istent meglátják.
9. Boldogok a békességre igyekezők: mert ők az Isten fiainak mondatnak.
10. Boldogok, a kik háborúságot szenvednek az igazságért: mert övék a mennyeknek országa.
11. Boldogok vagytok, ha szidalmaznak és háborgatnak titeket és minden gonosz hazugságot mondanak ellenetek én érettem.
12. Örüljetek és örvendezzetek, mert a ti jutalmatok bőséges a mennyekben: mert így háborgatták a prófétákat is, a kik előttetek voltak.
13. Ti vagytok a földnek savai; ha pedig a só megízetlenül, mivel sózzák meg? nem jó azután semmire, hanem hogy kidobják és eltapossák az emberek.
14. Ti vagytok a világ világossága. Nem rejtethetik el a hegyen épített város.
15. Gyertyát sem azért gyújtanak, hogy a véka alá, hanem hogy a gyertyatartóba tegyék és fényljék mindazoknak, a kik a házban vannak.
16. Úgy fényljék a ti világosságtok az emberek előtt, hogy lássák a ti jó cselekedeteiteket, és dicsőítsék a ti mennyei Atyátokat.
17. Ne gondoljátok, hogy jöttem a törvénynek vagy a prófétáknak eltörlésére. Nem jöttem, hogy eltöröljem, hanem inkább, hogy betöltsem.

Azokhoz szól, akik a megpróbáltatások idejét élik, és elhatározzák, nem hátrálnak meg!

Ézsaiás könyve 53,1-12
1. Ki hitt a mi tanításunknak, és az Úr karja kinek jelentetett meg?
2. Felnőtt, mint egy vesszőszál Ő előtte, és mint gyökér a száraz földből, nem volt néki alakja és ékessége, és néztünk reá, de nem vala ábrázata kivánatos!
3. Útált és az emberektől elhagyott volt, fájdalmak férfia és betegség ismerője! mint a ki elől orczánkat elrejtjük, útált volt; és nem gondoltunk vele.
4. Pedig betegséginket ő viselte, és fájdalmainkat hordozá, és mi azt hittük, hogy ostoroztatik, verettetik és kínoztatik Istentől!
5. És ő megsebesíttetett bűneinkért, megrontatott a mi vétkeinkért, békességünknek büntetése rajta van, és az ő sebeivel gyógyulánk meg.
6. Mindnyájan, mint juhok eltévelyedtünk, kiki az ő útára tértünk; de az Úr mindnyájunk vétkét ő reá veté.
7. Kínoztatott, pedig alázatos volt, és száját nem nyitotta meg, mint bárány, mely mészárszékre vitetik, és mint juh, mely megnémul az őt nyírők előtt; és száját nem nyitotta meg!
8. A fogságból és ítéletből ragadtatott el, és kortársainál ki gondolt arra, hogy kivágatott az élők földéből, hogy népem bűnéért lőn rajta vereség?!
9. És a gonoszok közt adtak sírt néki, és a gazdagok mellé jutott kínos halál után: pedig nem cselekedett hamisságot, és álnokság sem találtatott szájában.
10. És az Úr akarta őt megrontani betegség által; hogyha önlelkét áldozatul adja, magot lát, és napjait meghosszabbítja, és az Úr akarata az ő keze által jó szerencsés lesz.
11. Mert lelke szenvedése folytán látni fog, és megelégszik, ismeretével igaz szolgám sokakat megigazít, és vétkeiket ő viseli.
12. Azért részt osztok néki a nagyokkal, és zsákmányt a hatalmasokkal oszt, mivelhogy életét halálra adta, és a bűnösök közé számláltatott; pedig ő sokak bűnét hordozá, és a bűnösökért imádkozott!

Jöjj közel tarts jelenlétedben


https://www.youtube.com/watch?v=qeKFUabZf3U

Uram itt vagyok
Változtasd meg szívemet,
Mert tõled árad rám a kegyelem.
Uram beismerem,
Hogy gyengeség van még bennem,
De van szabadító,
Féltõ szereteted.

Jöjj közel, tarts jelenlétedben.
Áraszd rám Szent Kenetedet.
S ahogy várlak,
Felkelek, mint sasmadár,
És szárnyalok Veled,
A Te Szellemed vezet
A mennyhez közelebb.
Nyisd meg értelmem,
Adj új látást nekem,
Tudjam meg hogy szeretsz,
És bennem élsz.
Uram taníts, vezess,
Jóságodra emlékeztess,
Erõs jobbod legyen,
Minden nap velem.
Refr.: Jöjj közel...

2016. május 25., szerda

Napi Gondolatok- Az Írás szerepe

„A teljes írás Istentől ihletett és hasznos a tanításra, a feddésre, a megjobbításra, az igazságban való nevelésre, hogy tökéletes legyen az Isten embere, minden jó cselekedetre felkészített.”
(Timótheushoz írt második levél, 3. fejezet 16-17. vers)




Egy vasúti kupéban mások mellett két teológus utazott. Egy tudományos konferenciáról tartottak hazafelé, melynek még mindig annyira hatása alatt voltak, hogy a többiekkel mit sem törődve nagy vehemenciával vitatták tovább az elhangzottakat.
Kis idő múlva pedig már-már utastársaiknak is prédikálva fejtegették a Szentírás nyelvi rejtelmeit. Héber és görög szavak grammatikai, szemantikai, genealógiai különbségeivel dobálóztak, míg egy idős néni meg nem jegyezte nekik: Elnézést fiatalemberek, tudják magam is olvasgatom a Bibliát, de amiről beszélnek azt sehogy sem értem.
Hát hogy is érthetné, - mondta egyikük – hiszen a nagy tudós Bibliafordítók minden igyekezetük ellenére sem tudtak és tudnak olyan hiteles fordítást végezni, melyből az olyan egyszerű ember, mint például maga, megérthetné az eredeti nyelvezet minden rejtett szépségét és mondanivalóját.
Bizony az lehet, - válaszolt a néni – valóban nem értek a teológiához, nyelvész sem vagyok, viszont a Biblia megannyi tanácsát és ígéretét már én is lefordítottam magamnak és azokról teljes bizonyossággal tudom, hogy valóban a Szerző akarata szerint valók, mert működnek.
Mi tehát a Szentírás célja, valódi szerepe? Egy biztos, nem a vallásos kérdésekről való vitatkozgatás elősegítése, és nem Isten akaratának bebiflázással elsajátított lexikális ismerete.
Hanem, hogy saját magad életére ’fordítsd le’, azaz valósítsd meg, amit hallasz, amit olvasol, mert ez az igazi bölcsesség, mely többet ér a világ valamennyi rangos tudományos fokozatánál.
Jézus az ilyenekre mondta; „Valaki azért hallja én tőlem e beszédeket, és megcselekszi azokat, hasonlítom azt a bölcs emberhez, aki a kősziklára építette az ő házát. És ömlött az eső, jöttek az árvizek, fújtak a szelek, és beleütköztek abba a házba, de nem dőlt össze, mert Kősziklára épült.” (Máté 7:24-25)