2016. június 2., csütörtök

Janyik Józsefné-SEBESSÉGVÁLTÁS

SEBESSÉGVÁLTÁS
L V.
Épp most történik egy sebességváltás. Az Úr megváltoztatja a dolgokat, átrendezi és beállítja a "sebességeket". Ez egy olyan időpont, amikor nagyon rugalmasnak kell maradni, és meg kell maradnunk a Neki való alárendeltségben. Ami előttetek van, az váratlan lehet, és úgy is érezhetitek magatokat, mintha egy hatalmas megrostáláson mennétek keresztül, és valóban ez történik, de ahogy az Ő közelében maradtok, azt fogjátok tapasztalni, hogy a megrostálás elvezet benneteket abba a következő demonstrációtokba, amely a mennyei váltást mutatja be. Lehet, hogy a sebességváltás nem az lesz, amire számítotok, viszont egy még nagyobb áldásba fog elvezetni benneteket.

Igei megvallások

MEGVALLÁS A SÖTÉTSÉG SZELLEMI FEJEDELEMEI FELETTI GYŐZELEMRŐL!!!
ERŐSEK VAGYUNK, ÉS AZ ISTEN IGÉJE LAKIK BENNÜNK, AZÉRT LEGYŐZTÜK A GONOSZT JÚDA OROSZLÁNJA NEVÉBEN! MA MEGVALLJUK, HOGY JÚDA OROSZLÁNJA GYŐZÖTT MÁR 2000 ÉVVEL EZELŐTT GÓG ÉS MAGÓG FEJEDELME FÖLÖTT, JÚDA OROSZLÁNJA GYŐZÖTT ARÁBIA FEJEDELME FÖLÖTT (EDOM ÉS IZMAEL). JÚDA OROSZLÁNJA LEGYŐZTE PERZSA-, BABILON-, EGYIPTOM-, RÓMA-, ÉS GÖRÖG FEJEDELMET!!!
JÚDA OROSZLÁNJA A LÁBUNK ALÁ HELYEZTE EZEKET A KIRÁLYOKAT, ÉS MI TAPOSSUK AZ ELLENSÉGET.
JÚDA OROSZLÁNJÁVAL EGYÜTT GYŐZTÜNK, AZ Ő GYŐZELME A MIENK, AZ Ő HATALMA A MIENK, VELE EGYÜTT TAPOSUNK A KIRÁLYOK NYAKÁN. MEGVALLJUK, HOGY EGY MEGHARCOLT HARCBAN VAGYUNK, EGY GYŐZTES HARCBAN KORMÁNYOZUNK, ÉS URALKODUNK EZEK FELETT A FEJEDELMEK FELETT. MEGVALLJUK, HOGY ENNEK AZ ÉBREDÉSI MOZGALOMNAK MÁR NEM ÁRT SEM HALÁL, SEM PUSZTÍTÁS, SEM GÓG FEJEDELME, SEMMILYEN KÍGYÓ ÉS SÁRKÁNY, MERT JÚDA OROSZLÁNJÁNAK GYŐZELMÉVEL KEZDJÜK EL AZ ALAPOK LERAKÁSÁT. MEGVALLJUK, HOGY LEGYŐZTÜK A SÁTÁN KIRÁLYI SZÉKÉT. MEGVALLJUK, HOGY HATALMUNK VAN A SÁTÁN ZSINAGÓGÁJA FÖLÖTT IS. MEGVALLJUK, HOGY JÉZUSSAL EGYÜTT ÜLÜNK MENNYEI HELYEKEN, ÉS VELE EGYÜTT URALKODUNK.
MERT Ő MONDTA: "AKI GYŐZ, ANNAK MEGENGEDEM, HOGY VELEM EGYÜTT ÜLJÖN TRÓNOMON, MINT AHOGY ÉN IS GYŐZTEM ÉS AZ ATYA MAGA MELLÉ ÜLTETETT TRÓNJÁRA."(JEL.3:21) ÉS URALKODNI FOGUNK A FÖLDÖN.(JEL.5:10) "ÉS SZÉTTAPOSTÁTOK A GONOSZOKAT, HOGY PORRÁ ÉS HAMUVÁ LESZNEK A TALPATOK ALATT!"(MAL.4:3)
AZ IGE LÁNGOLVA JÖN KI, ÉS BEHATOL AZ ELLENSÉGBE JÉZUS NEVÉBEN! JÉZUSSAL LEGYŐZHETETLEN VAGYOK GÓG ÉS MAGÓGGAL, ÉS A TÖBBI FEJEDELEMSÉGEKKEL SZEMBEN!!!

Ellen G. White: Maranatha-A szükséges előkészület

„Keressétek az Urat mindnyájan, e föld alázatosai, akik az Ő ítélete szerint cselekesztek; keressétek az igazságot, keressétek az alázatosságot: talán megoltalmaztattok az Úr haragjának napján!” (Sof 2,3) 


A törvényszegés majdnem elérte végső határát. Zűrzavar tölti be a világot, és nemsokára óriási rettegés lesz úrrá az embereken. A vég közel. Isten népének fel kell készülnie arra, ami feltartóztathatatlanul a világra zúdul.


Nemsokára itt van a »nyomorúságos idő… amilyen nem volt« még. Mindeddig nélkülözött tapasztalatokra van szükségünk, amelyek megszerzésére sokan túlságosan lusták. A mindennapokban sokszor nagyobbnak látjuk a várható bajt, mint amilyen a valóságban. De nem így van ez az előttünk álló valódi veszéllyel. A legéletszerűbb ábrázolás sem tükrözi vissza, milyen súlyos lesz a megpróbáltatás. A próbában mindenkinek egyedül kell megállnia Isten előtt. Ha »Noé, Dániel és Jób« az országban volna, »élek én, mondja az Úr Isten, nem szabadítanának meg sem fiat, sem leányt; igazságukkal csak a maguk lelkét szabadítanák meg« (Ezék 14,20).  


Az igazság és a tévelygés közötti utolsó nagy összecsapás csak az Isten törvénye miatti hosszú küzdelem végső csatája. Mi most kapcsolódunk be ebbe a harcba, az emberi törvények és Jahve rendelkezései, a Biblia vallása és a mesék és hagyományok vallása közötti küzdelembe.


Tanulmányoznunk kell a nagy útjelzőket, amelyek a mi időnkre mutatnak… A legnagyobb igyekezettel kellene imádkoznunk, hogy Isten nagy napjának csatáira felkészülhessünk.
Akik Isten ellenőrzése alá helyezik magukat, hogy vezesse és irányítsa őket, azok meghallják az Isten rendelte következetes lépésütemet. Annak Lelke ihleti őket, aki életét adta a világ életéért, s többé nem vesztegelnek tehetetlenül azon tépelődve, amit képtelenek megtenni.
Magukra öltik a menny fegyverzetét, előrehaladnak a harcban, készen és merészen Istenért, annak tudatában, hogy a Mindenható megadja mindazt, amire szükségük van.

Napi Ige

Az Úrban bízzál; az ilyenek segítsége és pajzsa Ő! -(Zsoltárok 115:9)

Tanítások-Hit

Hit

"A hit pedig a reménylett dolgoknak valósága, és a nem látott dolgokról való meggyőződés." (Zsid 11:1) 

Ha Krisztushoz jövünk, hinnünk kell Őbenne. Be kell Őt vinnünk mindennapi életünkbe; akkor békénk és örömünk lesz, és tapasztalatból tudjuk meg, mit jelentenek ezek a szavak: "Ha az én parancsolataimat megtartjátok, megmaradtok az én szeretetemben; amiképpen én megtartottam az én Atyámnak parancsolatait, és megmaradok az ő szeretetében." (Jn 15:10) Hittel kell igényelnünk ígéretét, hogy megmaradjunk Krisztus szeretetében. Jézus mondta: "Ezeket beszéltem néktek, hogy megmaradjon tibennetek az én örömem és a ti örömetek beteljék." (11. vers)
A hit szeretet által munkálkodik és megtisztítja a lelket. Állandóan felfelé kell néznünk, hogy a hit Isten trónjához kössön bennünket. Ne nézzünk lefelé, mintha a földhöz lennénk ragadva! Ne tartsunk vizsgálatot hitünk felett, ne tépjük ki, mintha egy szál virág lenne, s mi meg szeretnénk nézni, van-e gyökere, vagy nincs.

( E.G.White: ASzentlélek eljő reátok)
"Hit által értjük meg, hogy a világ Isten beszéde által teremtetett, hogy ami látható, a láthatatlanból állott elő."
"Hit nélkül pedig lehetetlen Istennek tetszeni; mert aki Isten elé járul, hinnie kell, hogy ő létezik és megjutalmazza azokat, akik őt keresik." (Zsid 11:3, 6)

Napi Ige- A magvető Lk.8,4-15

4 Amikor pedig nagy sokaság gyűlt össze, és városról városra sokan csatlakoztak hozzá, egy példázatot mondott nekik:
5 Kiment a magvető vetni. Vetés közben némely mag az útfélre esett, és eltaposták, vagy megették az égi madarak.
6 Némelyik a köves helyre esett, és alighogy kihajtott, elszáradt, mert nem kapott nedvességet.
7 Némelyik a tövisek közé esett, és amikor vele együtt felnőttek a tövisek is, megfojtották.
8 Némelyik pedig a jó földbe esett, és amikor felnövekedett, százszoros termést hozott. Amikor ezeket elmondta, így kiáltott: Akinek van füle a hallásra, hallja!
9 Megkérdezték tőle a tanítványai, hogy mit jelent ez a példázat.
10 Ő ezt mondta: Nektek megadatott, hogy ismerjétek az Isten országának titkait, de a többieknek példázatokban adatik, hogy akik látnak, ne lássanak, és akik hallanak, ne értsenek.
11 A példázat pedig ezt jelenti: A mag az Isten igéje.
12 Akiknél az útfélre esett, azok meghallották az igét, de azután jön az ördög, és kiragadja a szívükből, hogy ne higgyenek, és ne üdvözüljenek.
13 Akiknél a köves helyre esett, azok amikor hallják, örömmel fogadják az igét, de nem gyökerezik meg bennük: ezek hisznek egy ideig, de a megpróbáltatás idején elbuknak.
14 A tövisek közé esett mag: ezek azok, akik hallották az igét, de mikor elmennek, az élet gondjai, gazdagsága és élvezetei megfojtják őket, és nem érlelnek termést.
15 A jó földbe esett mag: ezek pedig azok, akik igaz és jó szívvel hallgatják az igét, meg is tartják, és termést hoznak állhatatossággal.

Napi Ige

"Nincsen azért immár semmi kárhoztatásuk azoknak, akik Krisztus Jézusban vannak, kik nem test szerint járnak, hanem Szellem szerint. Mert a Jézus Krisztusban való élet szellemének törvénye megszabadított engem a bűn és a halál törvényétől. (Róma 8:1.)


Mert ami a törvénynek lehetetlen volt, mivelhogy erőtlen volt a test miatt, az Isten az Ő Fiát elbocsátván bűn testének hasonlatosságában és a bűnért, kárhoztatá a bűnt a testben.
Hogy a törvénynek igazsága beteljesüljön bennünk, kik nem test szerint járunk, hanem Szellem szerint.
Mert a test szerint valók a test dolgaira gondolnak; a Szellem szerint valók pedig a Szellem dolgaira.
Mert a testnek gondolata halál; a Szellem gondolata pedig élet és békesség. Mert a test gondolata ellenségeskedés Isten ellen; minthogy az Isten törvényének nem engedelmeskedik, mert nem is teheti.
Akik pedig test szerint élnek, nem lehetnek kedvesek Isten előtt.
Ti azonban nem test, hanem Szellem szerint éltek, ha ugyan az Isten Szelleme lakik bennetek.
Akiben pedig nincs a Krisztus Szelleme, az nem az övé.
Hogyha pedig Krisztus bennetek van, jóllehet a test holt a bűn miatt, a szellem azonban élet a megigazultság miatt.
De ha annak a Szelleme lakik bennetek, aki feltámasztotta Jézust a halálból, ugyanaz, aki feltámasztotta Krisztus Jézust a halálból, megeleveníti a ti halandó testeiteket is az Ő tibennetek lakozó Szelleme által.
Annakokáért atyámfiai, nem vagyunk adósok a testnek, hogy test szerint éljünk: Mert, ha test szerint éltek, meghaltok; de ha a test cselekedeteit a Szellem által megöldöklitek, éltek.
Mert akiket Isten Szelleme vezérel, azok Istennek fiai.
Mert nem kaptatok szolgaság szellemét ismét a félelemre, hanem a fiúságnak Szellemét kaptátok, aki által kiáltjuk: Abbá, Atyám!

Római levél 8:1-15.
Áldott, szép napot!

Krisztus mindenek felett

Oswald Chambers -

MI TÖLT BE TÉGED?

"Kicsoda az, aki féli az Urat?" (Zsolt 25,12)

Mi tölt be téged? Talán azt mondod: semmi! Pedig mindnyájunkat betölt valami, legtöbbször saját magunkkal vagyunk eltelve, vagy mint keresztyének - a megtapasztalásainkkal. A zsoltáros szerint Istennel kellene betelnünk. Isten töltse be a tudatunkat, ne pedig a róla való gondolkozás. Isten jelenléte töltse be teljes életünket kívül-belül. A gyermek tudata annyira anyjával van eltelve, hogy ha tudatosan nem is gondol rá, de ha valami baja támad, az anyjához tartozás érzése az, ami megmarad benne. Így élhetünk, mozoghatunk és létezhetünk mi is Istenben, láthatunk mindent Isten szemszögéből, ha mindig előtérbe nyomul bennünk az Isten-tudat. Ha Isten betölt minket, semmi másnak nincs helye bennünk, se gondnak, se bánatnak, se félelemnek. Most értjük meg, miért mondja Urunk az aggodalmaskodást bűnnek. Hogy merünk hitetlenkedni, amikor Isten annyira körülvesz minket? Ha Istennel vagyunk betelve, biztos menedékünk van az ellenség minden támadása ellen. "Lelke megmarad a jóban" (13) - nyomorúságban, félreértések, és rágalmak közepette is. Ha életünk el van rejtve Krisztussal együtt az Istenben (Kol 3,3), Ő megőriz minket a nyugalomban. Mi fosztjuk meg magunkat Isten állandó társaságának csodálatos kinyilatkoztatásától. "Isten a mi oltalmunk" (Zsolt 46,2). Ezen a védőfalon semmi sem törhet át.

Napi Ige

"Áldott ember az, akinek Te vagy erőssége, s a Te ösvényeid vannak szívében." Zsoltárok 84:6.

Napi Ige

Jöjjetek, hajoljunk meg, boruljunk le; essünk térdre az Úr előtt, a mi alkotónk előtt! Mert Ő a mi Istenünk, mi pedig az Ő legelőjének népei és az Ő kezének juhai vagyunk; vajha ma hallanátok az Ő szavát. Ne keményítsétek meg a ti szíveteket  (Zsoltárok 95, 6-8)

Gloria Copeland: A később elérkezett!


Kicsoda hát a hű és bölcs szolga, akit az ő ura gondviselővé tett az ő háza népén? (Máté 24,45)



  hűséges Isten iránt. A hibák, amelyeket elkövetünk, nem fogja Isten munkáját leállítani az életünkben. Csak a hűtlenségünk képes erre. Ki nevezhető hűségesnek? Az, aki azzal tölti az idejét, amire Isten elhívta. Vagy ahogy Jézus mondja: aki felveszi a keresztjét, és követi Őt. Aki megtagadja a testi kívánságait, és azokkal a dolgokkal tölti az életét, amelyekkel Isten szeretné, hogy töltse. Talán Isten arra indított téged, hogy tölts több időt az Igében és imádságban, vagy foglalkozott veled azzal kapcsolatban, hogy szolgálj többet a körülötted lévő emberek felé. Talán arra hívott, hogy imádkozz a betegekért, vagy tanítsd az Igét. De túl elfoglalt vagy, a jó szándékokkal tovább éldegélsz, és azt mondod Istennek, majd később megteszed. Nos, a később elérkezett! Határozd el ma, hogy hű és bölcs szolga leszel! Járj utána, mi az, ami elveszi az idődet az Úrtól. Szolgáld az Ő érdekeit a sajátjaid helyett! Gondviselő akarsz lenni Isten háza népén? Azt akarod, hogy megmutassa az erejét irányodban? Akkor Jézus gondolataival foglald el magad! Kövesd az Ő szándékait és terveit! Most van itt az idő, hogy hűséges legyél! Ámen!
Az Ige azt mondja, hogy Isten megmutatja az erejét azoknak, akiknek a szíve "tökéletes" Őiránta (2Krónika 16,9 King James-féle fordítás). A "tökéletes" szó nem azt jelenti, hogy mindent jól kell tennünk, és nem szabad hibát elkövetnünk. Hála Istennek, nem kell így élnünk. A "tökéletes" azt jelenti, "odaszánt" – olyan szív, amely elkötelezett és

Napi áhítat-Az atyai fenyítés előnyei

Olvasmány: Zsid 12,4–11
Hét témája: Az Atya gyermekének lenni 


Fiú, ne vesd meg és ne csüggedj!


„Mert a bűn ellen való harcban még nem álltatok ellen egészen a vérig, és elfeledkeztetek a bátorításról, amely nektek mint fiaknak szól: „Fiam, ne vesd meg az Úr fenyítését, és ne csüggedj el, ha megfedd téged, mert akit szeret az Úr, azt megfenyíti, és megostoroz mindenkit, akit fiává fogad.” Szenvedjétek el a fenyítést, hiszen úgy bánik veletek az Isten, mint fiaival. Hát milyen fiú az, akit nem fenyít az apja? Ha pedig fenyítés nélkül maradtok, amelyben mindenki részesül, fattyak vagytok, nem pedig fiak. Azután: testi apáink fenyítettek minket, és tiszteletben tartottuk őket, nem kell-e sokkal inkább engedelmeskednünk a lelkek Atyjának, hogy éljünk? Mert ők rövid ideig, a saját elgondolásuk szerint fenyítettek, ő pedig javunkra teszi ezt, hogy szentségében részesüljünk. Pillanatnyilag ugyan semmiféle fenyítés nem látszik örvendetesnek, hanem keservesnek, később azonban az igazság békességes gyümölcsét hozza azoknak, akik megedződtek általa.”

Magyarázat

A Rejtekhely című filmben van egy jelenet a ravenscbrucki német koncentrációs táborból. Corrie ten Boom és testvére, Betsy együtt van tízezer más nővel, akiket szörnyen meggyaláztak és kegyetlen körülmények közt gyötörtek. Egy este összejöttek néhány asszonnyal a barakkjukban az ágyak közepén, fázva, éhesen és tetvesen. Betsy vezette a „házicsoportot”. Egy másik nő csúfolkodva bújt ki rongyai közül, és kigúnyolta az istentiszteletet. Beszélgetésbe elegyedtek, és ez az asszony a következő kérdést tette fel: „Ha Istenetek olyan jó Isten, miért engedi meg ezt a szenvedést?” Aztán drámai módon leszaggatta a rongyokat felkötött kezeiről, és bemutatta összetört, nyomorékká tett ujjait, és ezt mondta: „Én vagyok a szimfonikus zenekar elsőhegedűse. A ti Istenetek akarta ezt?” Egy pillanatig halálos csend ült a barakkra. Aztán Corrie ten Boom odalépett az asszony mellé, és így szólt: „Nem tudunk válaszolni erre a kérdésre. Csak azt tudjuk, hogy Isten lejött e földre, olyanná lett, mint mi, velünk együtt szenvedett, keresztre feszítették és meghalt. Mindezt szeretetből tette.”
Igen, fáj, amikor szenvedünk, de pont emiatt vallhatjuk, amit Dietrich Bonhoeffer, a náci érában megölt mártír: „Rajtam csak a szenvedő Isten segíthet!”
Amikor valami fáj, jusson eszünkbe, hogy Isten tudja, mi az a szenvedés, ezért is tud segíteni, és az is, hogy Isten gyermekének az életében nincs értelmetlen és céltalan szenvedés. Mindegyikből tanulhatunk valamit, és erősödhetünk általa. Ezt akkor se feledjük, amikor épp benne vagyunk egy próbában, ahogy azt se, hogy ő nemcsak tud róla, de velünk is van!
(Floch Gábor Barnabás)

Zsoltárok könyve 1. rész

 
  1. Boldog ember az, a ki nem jár gonoszok tanácsán, bűnösök útján meg nem áll, és csúfolódók székében nem ül;
  2. Hanem az Úr törvényében van gyönyörűsége, és az ő törvényéről gondolkodik éjjel és nappal.
  3. És olyan lesz, mint a folyóvizek mellé ültetett fa, a mely idejekorán megadja gyümölcsét, és levele nem hervad el; és minden munkájában jó szerencsés lészen.
  4. Nem úgy a gonoszok, hanem, mint a polyva, a mit szétszór a szél.
  5. Azért nem állhatnak meg a gonoszok az ítéletben; sem a bűnösök az igazak gyülekezetében.
  6. Mert tudja az Úr az igazak útját; a gonoszok útja pedig elvész.

Jézus a mi Megváltónk!


Így szól az Isten: Annyiszor akartam már beszélni veled, de nem hagytál időt nekem.
Annyiszor akartam már mondani neked: "Itt vagyok számodra!"
De Te féltél, Annyiszor akartam már mondani neked:
"Ne félj, mert én veled vagyok!" De Te nem hittél nekem,
Hanem távolinak és halottnak gondoltál.
Annyiszor akartam már beszélni veled, de nem hagytál szóhoz jutni, hiszen szabadságodban áll,
hogy eldöntsd, meghallgatsz-e, vagy ha akarsz, kikapcsolsz.
Ha kész vagy arra, hogy meghallgass, akkor azt szeretném mondani Neked:
"Örök szeretettel szeretlek Téged." Akár elfordulsz tőlem, akár odafordulsz hozzám:
Szeretlek Téged! Szeretlek Téged, mert élsz. Szeretlek, mert ember vagy.
Szeretlek, mert fejlődsz. Szeretlek, mert hozzá tartozol a Földhöz.
Szeretlek, mert hely és idő keretei között, adott helyen és adott időben kell megvalósítanod magad.
Szeretlek, mert nem élhetsz remény és hit nélkül. Örök szeretettel szeretlek.
Rám bízhatod magad. Van időm számodra. Bármikor, bárhol, bármilyen gyakran,
Éjjel vagy nappal, gyere hozzám, ülj le, nem kell semmit elmondanod.
Látlak. Ha akarod, beszélhetsz.
Beszélj, kiálts, átkozódj, imádkozz, imádj, fuss el, gyere újra, örök szeretettel szeretlek.
Mielőtt a világra jöttél volna, irántad való szeretetem már működött.
Szeretlek. Azért maradsz fenn, mert szeretlek. Nem fogsz meghalni.
Nem semmisítelek meg, mert szeretlek. Bármit teszel, veled megyek.
Amint az anya akkor sem hagyja el gyermekét, ha az valami rosszat tesz,
Így nem hagytalak el semmilyen esetben sem, mert szeretlek.
Engedd magad szeretni! Nyílj meg, engedd, hogy szerethesselek!
Engedd hogy szerethessenek a dombok, amelyeket látsz.
Engedd, hogy szerethessenek a hegyek,
engedd, hogy szerethessen a virágzó rét, és engedd, hogy szerethessen a forrásvíz.
Engedd, hogy szerethessenek az emberek, akik rád mosolyognak,
engedd, hogy szerethessenek az emberek, akikkel együtt vagy.
Engedd magadat szeretni! Engedd, hogy szerethessen a Föld,
és engedd, hogy szerethessenek a csillagok.
Örök szeretettel szerettelek Téged, embernek fia, ismerem történetedet, semmi sincs rejtve előlem.
Várom, hogy igent mondj rám. Nem szeretnélek kényszeríteni. Időről időre áthaladok az úton, ahol
jársz, nem félek, reménnyel telve várok, hitedre, irántam való bizalmadra.
Semmi részem nincs abban, ha Te félsz tőlem, de én, a Te Istened mindent megteszek azért, hogy
elnyerjem bizalmadat. 


ÁMEN!

Bizonyságaid örökkévaló örökségem

Alfred Christlieb -


Azért hívják e helyet "segítségül hívás forrásának" Leniben, mind e mai napig.-Bír 15,19




Az ezer filiszteus elleni harc kimerítette Sámson erejét. Égő szomjúság gyötörte. Ekkor felkiáltott az Úrhoz és ezt mondta: "Te adtad szolgád kezébe ezt a nagy győzelmet, s most szomjan kell meghalnom". Isten pedig forrást fakasztott ott, víz tört elő, Sámson ivott és feléledt.
Segítségül hívás forrásának nevezik ezt a kutat mind a mai napig. Vannak kiaszott helyek, ahol az emberek elepedve fekszenek a földön. Ha valaki itt imádkozóvá válik, akkor az ilyen helyek is válhatnak vízforrásokká.
Oberlin (áldott életű német ev. lelkész 1740-1826), amikor a Kő-völgybe költözött, ott minden siralmasan nézett ki, olyan volt, mint Lehi. Oberlin azonban imádkozó ember volt, és Isten forrásokat fakasztott. A Vas-völgye egyre inkább Isten kertjévé vált. Senki se csüggedjen el, ha árvának és elhagyatottnak érzi magát!
Isten az Ő segítségének a csodáját néha úgy ismerteti meg velünk, hogy nyomorúságokba enged bennünket. Azt akarja, hogy megtanuljunk kiáltani. Égő kívánságod változzék át Isten segítségül hívásává így: "Te adtál győzelmet, s most szomjan kell meghalnom"! S te is megtapasztalod: Isten forrást fakaszt! Egyetlen imádkozó kérheti egész halott vidékek Istentől való megéledését. Majdnem mindig vannak kilátástalan nyomorúságok; de nem lehet kilátástalanabb a helyzetük, mint Sámsonnak Lehiben. De nincs az a helyzet sem, amelyben hálásabb lehetne az ember, mint ott. A város megmenekült, a száraz, kiaszott vidéknek kútja lett: a segítségül hívás forrása.
A Zsolt 84,6-ban ezt olvassuk: "Boldog ember az, akinek Te vagy erőssége, a Te ösvényeid vannak szívében. Átmenvén a siralom völgyén, forrássá teszik azt".
Bárcsak sok "segítségül hívás forrása" születne ott, ahol még most pusztaság van!

TANÍTÁSOK-Jelenések

JÁNOS APOSTOLNAK MENNYEI
JELENÉSEKRŐL VALÓ KÖNYVE
5-8.FEJEZET
A Bárány elveszi
a hétpecsétes könyvet
rev_5_1-3..jpg
5 És láték annak jobb kezében, aki
a királyiszékben üle, egy könyvet,
amely be volt írva belül és hátul, és le
volt pecsételve hét pecséttel.
Ésa. 29,11. Ezék. 2,9. 10. Dán. 12,4.
2. És láték egy erős angyalt, aki nagy
szóval kiálta: Ki volna méltó arra, hogy
felnyissa a könyvet, és felbontsa annak
pecsétjeit?
rész 4,11.
3. És senki, sem mennyen, sem föl−
dön, sem föld alatt, nem tudta a könyvet
felnyitni, sem ránézni.
4. Én azért igen sírtam, hogy senki
nem találtaték méltónak a könyv felnyi−
tására és elolvasására, a ránézésre sem:
rev_5_5..jpg
5. És egy a vének közül monda né−
kem: Ne sírj: ímé, győzött a Júda
nemzetségéből való oroszlán, Dávid
gyökere, hogy felnyissa a könyvet, és
felbontsa annak hét pecsétét.

rész 3,21. 6,1. Ésa. 11,1. 10. Zsid. 2,10.
6. És láték a királyiszék és a négy élő−
lény között és a vének között egy
Bárányt állani, mint egy megölettet,
hét szarva és hét szeme volt, ami az
Istennek hét Szelleme, amely elkül−
detett az egész földre.
rész 4,5. 13,8.
Ésa. 53,7. Zak. 3,9. 4,10. Ján. 1,29. 1Pét. 1,19.
7. És eljöve és elvevé a könyvet a
királyiszékben ülőnek jobb kezéből.
vers 1. rész 4,2.
8. És mikor elvevé a könyvet, a négy
élőlény és a huszonnégy vén leborula
a Bárány előtt, mindeniknél hárfák
és aranypoharak lévén, jó illatokkal
tele, amik a szentek imádságai.

rész 8,3. 14,2. 15,2. Zsolt. 141,2.
9. És éneklének új éneket, mondván:
Méltó vagy, hogy elvedd a könyvet
és megnyisd annak pecsétjeit, mert
megölettél, és megváltottál minket
Istennek a Te véred által, minden
ágazatból és nyelvből és népből és
nemzetből,
rész 14,3. Róm. 5,9. Ef. 1,7.
Kol. 1,14. 20. Zsid. 9,14. 1Pét. 1,19. 1Ján. 1,7.
Királyokká és papokká tettél minket
10. És tettél minket a mi Istenünk−
nek királyokká és papokká; és ural−
kodunk a földön.

rész 1,6. 20,6. 2Móz. 19,6. 1Pét. 2,9.
11. És látám és hallám a királyiszék,
az élőlények, és a vének körül sok
angyalnak szavát; és az ő számuk tíz−
ezerszer tízezer és ezerszer ezer vala;
Zsolt. 68,17. Dán. 7,10. Zsid. 12,22.
12. Nagy szóval ezt mondván: Méltó
a megöletett Bárány, hogy vegyen
erőt és gazdagságot és bölcsességet
és hatalmasságot és tisztességet és
dicsőséget és áldást.

13. Sőt hallám, hogy minden terem−
tett állat, amely van a mennyben és
a földön, és a föld alatt és a tengerben,
és minden, ami ezekben van, ezt mond−
ja vala: A királyiszékben ülőnek és
a Báránynak áldás és tisztesség és
dicsőség és hatalom örökkön örök−
ké.
Ján. 5,23. Ef. 3,21. Fil. 2,10.
14. És a négy élőlény monda: Ámen.
És a huszonnégy vén leborult és imádá
az örökkön örökké élőt.
Az első hat pecsét felnyitása
rev_6_1..jpg
6 És látám, mikor a Bárány a pecsé−
tekből egyet felnyitott, és hallám,
hogy a négy élőlény közül egy monda,
mintegy mennydörgésnek szavával: Jöjj
és lásd.

2. És látám, és ímé egy fehér ló, és a
rajta ülőnél íj volt; és adaték néki koro−
na; és kijöve győzve, és hogy győzzön.

rész 14,14. 19,11. Zsolt. 45,4. 5. Zak. 6,3.
3. És mikor a második pecsétet felnyi−
totta, hallám, hogy a második élőlény
ezt mondá: Jöjj és lásd.
4. És előjőve egy másik, veres ló és
aki azon üle, megadaték annak, hogy
a békességet elvegye a földről, és hogy
az emberek egymást öljék; és adaték
annak egy nagy kard. Zak. 1,8. 6,6. Mát. 24,6.
5. És mikor felnyitotta a harmadik
pecsétet, hallám, hogy a harmadik élő−
lény mondá: Jöjj és lásd. Látám azért, és
ímé egy fekete ló; és annak, aki azon üle
egy mérleg volt kezében. Zak. 6,2.
6. És hallék a négy élőlény közt szóza−
tot, amely ezt mondta: A búzának mér−
céje egy dénár, és az árpának három
mércéje egy dénár; de a bort és az olajt
ne bántsd. rész 9,4.
7. És mikor felnyitotta a negyedik
pecsétet, hallám a negyedik élőlény
szavát, amely ezt mondta: Jöjj és lásd.
8. És látám, és ímé egy sárgaszínű ló;
és aki rajta üle, annak a neve halál, és
a pokol követte azt; és adaték azoknak
hatalom a földnek negyedrészén, hogy
öljenek fegyverrel és éhséggel és halál−
lal és a földnek fenevadai által.
3Móz. 26,22. Ezék. 14,21.
9. És mikor felnyitotta az ötödik
pecsétet, látám az oltár alatt azoknak
lelkeit, akik megölettek az Istennek
Igéjéért és a bizonyságtételért, amelyet
kaptak. rész 1,9. 20,4. 2Tim. 1,8.
10. És kiáltának nagy szóval, mond−
ván: Uram, te szent és igaz, meddig
nem ítélsz még, és nem állasz bosszút
a mi vérünkért azokon, akik a földön
laknak? Zak. 1,12. 2Thess. 1,6.
11. Akkor adatának azoknak egyen−
ként fehér ruhák; és mondaték nékik,
hogy még egy kevés ideig nyugodja−
nak, amíg beteljesedik mind az ő szol−
gatársaiknak, mind az ő atyafiaiknak
száma, akiknek meg kell öletniük,
amint ők is megölettek.
rész 3,5. 7,9. Zsid. 11,40.
12. Azután látám, mikor a hatodik
pecsétet felnyitotta, és ímé nagy föld−
indulás lett, és a nap feketévé lett, mint
a szőrzsák, és a hold egészen olyan lett,
mint a vér; Jóel 2,10. Mát. 24,7. 29.
13. És az ég csillagai a földre hullá−
nak, miképpen a fügefa hullatja éretlen
gyümölcseit, mikor nagy szél rázza.
14. És az ég eltakarodék, mint mikor
a papírtekercset összegöngyölítik; és
minden hegy és sziget helyéből elmoz−
díttaték. Jer. 3,23. 4,24. Zsid. 1,12.
15. És a földnek királyai és a fejedel−
mek és a gazdagok és a vezérek és a
hatalmasak, és minden szolga és min−
den szabad, elrejték magukat a barlan−
gokba és a hegyeknek kőszikláiba;
Ésa. 2,19.
16. És mondának a hegyeknek és a
kőszikláknak: Essetek mireánk, és rejt−
setek el minket annak színe elől, aki a
királyiszékben ül, és a Bárány haragjától:
17. Mert eljött az Ő haragjának ama
nagy napja; és ki állhat meg?
Zsolt. 76,7. Ésa. 13,6. Sof. 1,14.
A tizenkét törzsből elpecsételtek
7 Ezek után láték négy angyalt állani
a földnek négy szegletén, a földnek
négy szélét tartva, hogy szél ne fújjon a
földre, se a tengerre, se semmi élőfára.
Dán. 7,2.
2. És láték más angyalt feljőni napke−
let felől, akinek a kezében az élő Isten
pecsétje volt; és nagy szóval kiálta a
négy angyalnak, akiknek adatott, hogy
ártson a földnek és a tengernek,
rev_7_3..jpg
3. Ezt mondván: Ne ártsatok se a föld−
nek, se a tengernek, se a fáknak addig,
míg meg nem pecsételjük a mi Iste−
nünk szolgáit az ő homlokukon.

rész 6,6. Ezék. 9,4. Ef. 4,30. 2Tim. 2,19.
rev_7_4..jpg
4. És hallám a megpecsételtek szá−
mát: Száznegyvennégyezer, az Izrael
fiainak minden nemzetségéből elpecsé−
telve.
rész 9,16. 14,1. Ésa. 4,2. 3.
5. A Júda nemzetségéből tizenkétezer
elpecsételt; a Ruben nemzetségéből
tizenkétezer elpecsételt; a Gád nemzet−
ségéből tizenkétezer elpecsételt;
6. Az Áser nemzetségéből tizenkétezer
elpecsételt; a Nafthali nemzetségéből
tizenkétezer elpecsételt; a Manassé nem−
zetségéből tizenkétezer elpecsételt;
7. A Simeon nemzetségéből tizenkét−
ezer elpecsételt; a Lévi nemzetségéből
tizenkétezer elpecsételt; az Izsakhár
nemzetségéből tizenkétezer elpecsételt;
8. A Zebulon nemzetségéből tizenkét−
ezer elpecsételt; a József nemzetségé−
ből tizenkétezer elpecsételt; a Benjámin
nemzetségéből tizenkétezer elpecsételt.
Megváltottak minden népekből
9. Azután látám, és ímé egy nagy
sokaság, amelyet senki meg nem
számlálhatott, minden nemzetből és
ágazatból, és népből és nyelvből; és
a királyiszék előtt és a Bárány előtt
álltak, fehér ruhákba öltözve, és az
ő kezeikben pálmaágak;

rész 3,5. 5,9. Ésa. 2,2. 43,6. Róm. 11,25.
10. És kiáltanak nagy szóval, mond−
ván: Az üdvösség a mi Istenünké, aki
a királyiszékben ül, és a Bárányé!

rész 5,13. Zsolt. 3,8. Ésa. 43,11. Jer. 3,23. Hós. 13,4.
11. Az angyalok pedig mindnyájan a
királyiszék, a vének és a négy élőlény
körül álltak, és a királyiszék előtt arccal
leborulának, és imádák az Istent,
12. Ezt mondván: Ámen: áldás és
dicsőség és bölcsesség és hálaadás
és tisztesség és hatalom és erő a mi
Istenünknek mind örökkön örökké.
Ámen.
rész 5,13.
13. Akkor felele egy a vének közül és
monda nékem: Ezek, akik a fehér ruhák−
ba vannak öltözve, kik és honnét jöttek?
14. És mondék néki: Uram, te tudod.
És monda nékem: Ezek azok, akik jöt−
tek a nagy nyomorúságból, és meg−
mosták az ő ruháikat, és megfehérí−
tették ruháikat a Bárány vérében.

Ésa. 1,18. Zak. 3,3. Csel. 14,22. Zsid. 9,14. 1Ján. 1,7.
15. Ezért vannak az Isten királyi−
széke előtt; és szolgálnak néki éjjel
és nappal az Ő templomában; és aki
a királyiszékben ül, kiterjeszti sátorát
felettük.
Ésa. 4,5.
16. Nem éheznek többé, sem nem
szomjúhoznak többé; sem a nap nem
tűz rájuk, sem semmi hőség:

Zsolt. 121,6. Ésa. 49,10.
17. Mert a Bárány, aki a királyiszék−
nek közepette van, legelteti őket, és a
vizeknek élő forrásaira viszi őket; és
eltöröl Isten az ő szemeikről minden
könnyet. Zsolt. 23,1. 36,8. Ésa. 25,8. Ján. 10,11.
A hetedik pecsét felnyitása
8 És mikor felnyitotta a hetedik
pecsétet, lett nagy csendesség a
mennyben, mintegy fél óráig.
2. És látám azt a hét angyalt, aki az
Isten előtt álla; és adaték nékik hét
trombita. 2Krón. 29,25−−28. Mát. 18,10. Luk. 1,19.
3. És jöve egy másik angyal, és
megálla az oltárnál, aranytömjénezőt
tartva; és adaték annak sok tömjén,
hogy tegye minden szenteknek
imádságaihoz az aranyoltárra, amely
a királyiszék előtt volt.
rész 5,8. Ef. 5,2.
4. És felméne a tömjén füstje a
szentek imádságaival az angyal kezé−
ből az Isten elébe.
Zsolt. 141,2.
fire_on_the_alter_3.jpg

5. Azután vevé az angyal a tömjénezőt;
és megtölté azt az oltárnak tüzével,
és leveté a földre; és lettek mennydör−
gések és szózatok és villámlások és
földindulás.
rész 16,18. 2Sám. 22,8.
6. És a hét angyal, akinél a hét trom−
bita volt, készüle a trombitáláshoz.
7. Az első angyal azért trombitála,
és lett jégeső és tűz, vérrel elegy, és
vetteték a földre; és a földnek harmad−
része megége, és az élőfáknak har−
madrésze megége, és minden zöldellő
fű megége. Ésa. 2,13.
rev_8_8..jpg
8. A második angyal is trombitált, és
mint egy tűzzel égő nagy hegy vetteték
a tengerbe; és a tengernek harmad−
része vérré lett;
Ezék. 14,19.
9. És meghala a tengerben lévő
teremtett állatoknak harmadrésze,
amelyekben élet volt; és a hajóknak
harmadrésze elvesze.
10. A harmadik angyal is trombitált,
és leesék az égről egy nagy csillag,
égve, mint egy fáklya, és esék a folyó−
vizeknek harmadrészére, és a vizek
forrásaira;
11. A csillagnak neve pedig Üröm:
változék azért a folyóvizek harmad−
része ürömmé; és sok ember meghala
a vizektől, mivel keserűkké lettek.
12. A negyedik angyal is trombitált,
és megvereték a napnak harmadrésze,
és a holdnak harmadrésze, és a csilla−
goknak harmadrésze; hogy meghomá−
lyosodjék azoknak harmadrésze, és a
nap az ő harmadrészében ne fényljék,
és az éjszaka hasonlóképpen.
Ésa. 13,10. Ámós 8,9.
Három jaj
13. És láték és hallék az égnek köze−
pette egy angyalt repülni, aki ezt mond−
ja vala nagy szóval: Jaj, jaj, jaj a föld la−
kosainak a három angyal trombitájának
többi szavai miatt, akik még trombitálni
fognak. rész 9,12. 11,14. 12,12.
ÁMEN.

Isten asztaláról

Varga László -


"Ezután az arimátiai József, aki Jézus tanítványa volt, de csak titokban, mert félt a zsidóktól -, megkérte Pilátust, hogy levehesse Jézus testét. Pilátus megengedte neki. Elment tehát, és levette Jézus testét." -János 19,38




Különös személy ez az arimátiai József. Tekintélyes vezetője társadalmának, tagja a zsidó főtanácsnak, a Szanhedrinnek. Titokban hallgatja Jézust és a róla szóló híreket, meggyőződik róla, hogy Ő a Messiás, de nem kívánja kockáztatni a pozícióját. Az evangéliumok nem tudnak róla, hogy Jézus perében egy szót is szólt volna mellette. Típusa tehát a hívő, de megalkuvó, gyáva tanítványnak. És csalódik, mert nem olyan Messiást várt, akit elítélnek és kivégeznek. Az volna a logikus, hogy csalódottan elforduljon tőle. Ő pedig akkor áll elő. Tekintélyét felhasználva kihallgatást kér Pilátustól, és elkéri a Jézus holttestét, majd saját előre elkészített sziklasírboltjába helyezi. Mi történt vele? Talán az, ami igen sok mai keresztyénnel az utóbbi évtizedekben, akik akkor álltak bátran Krisztus és az egyház mellé, amikor a legnehezebb volt a helyzet. Megértette, hogy Jézus érte halt meg. Megértette, hagy halálával tette rá a pecsétet életére és tanítására. Megértett valamit, amit csak a hit tud megérteni. Aki ezt a megértést keresi, találkozni fog a Megváltó Krisztussal.
Jó Istenem, milyen sokszor éreztem, hogy szükséged lenne rám, hogy ki kellene állnom ügyed és egyházad mellett, de úgy gondoltam, mások alkalmasabbak, jobban ráérnek, nem rám tartozik a dolog. Lehet, hogy gyáva voltam, lehet, hogy nem volt elég hitem, lehet, hogy igen lekötöttek a magam dolgai, az eredménye csak az lett, hogy nem vállaltam, amit kellett volna. Bocsásd meg nekem, Istenem! Adj újabb lehetőséget, mikor annyi nyomorúságot látok, és alkalmilag segíteni tudnék, vagy éppen állandó feladatot, melyet képes lennék betölteni! Add, hogy ne legyek gyáva tanítványod, s terhet, kockázatot vállalva is tudjak kiállni melletted! Ámen.

Isten műhelyében-Az elvehetetlen öröm

Carl Eichorn -

"Örülni fog a szívetek és senki sem veszi el tőletek a ti örömötöket. "(János 16, 22)



Jézus nem csupán valami felszínes örömöt, hanem mély, szívbeli örömöt ad. A világ örömét kívül csillogás, belül romlottság jellemzi. Néhány órára elfeledhetjük belső szorongásainkat, mint ahogy a testi fájdalmat is meg lehet szüntetni rövid időre egy-egy morfium injekcióval. Jézus a nyomorúságoknak legmélyebb okát veszi el: a bűnt. Megkönnyíti szívünket, miután a gonosz lidércnyomást megszüntette. Ő ad derűs lelkiismeretet. Az alvó lelkiismeret, mely az embert nem kínozza közvetlenül, még távolról sem jó lelkiismeret. Azt az örömet, melyet Jézus ajándékoz, senki sem tudja tőlünk elrabolni. Ez az "Ő" öröme. János 17, 13 szerint így imádkozott: "... hogy az én örömem teljes legyen őbennük."
Isten Fiának az volt a legnagyobb öröme, hogy az Atya szerette Őt és gyönyörűsége telt benne. Jézus szívét még a legsötétebb órában is áthatotta az a fiúi öröm, melyet az Atya szeretetének és dicsőségének gazdagsága felett érzett. Ez az öröm kell eltöltse a tanítványok szívét is: Istennek kegyelmet nyert és szeretett gyermeke vagyok Krisztus, az én Megváltóm által! - Ez az az öröm, amelyet senki és semmi el nem rabolhat és meg nem zavarhat. Elveszíthetetlen. Csak ha Jézust magát elvehetnék tőlünk, szűnne meg az örömünk, mert Ő örömünknek alapja. Külsőleg megszomorodhat az ember, de belül megelégedett és boldog az Úrban. Ezt az örömet a sokféle fájdalom és noyomorúság sem tudja elfojtani, hanem csak megtisztítja és elmélyíti.
Pál már három esztendeje volt fogságban; minden tevékenységében megakadályozták, és ő, aki csupa tűz és buzgóság volt, mégsem csüggedt el. Amikor a filippibelieknek ír, nem panaszos a levele, hanem az öröm hangja hatja azt át. Még a küszöbönálló halál gondolata sem tudja elnyomni ezt az örömet. "Ha kiontatik is vérem italáldozatként ... örülök" (Fil 2, 17). Még arra is gondol, hogy az elcsüggedt és levert filippibelieket a saját örömébe bevonja. - A pizidiai Antiochiában az újonnan hitre jutott keresztyének az üldözés viharába kerültek. Pált, lelkiatyjukat elszakították tőlük és elkergették a város határain kívül. Vajon búskomorságba esnek most? "A tanítványok megteltek örömmel és Szentlélekkel" (Csel 13, 52). Ilyen a hívő öröme. A sötétben világít a legtisztábban és legfényesebben

Ne félj, mert én veled vagyok



Így szól hozzám az én Istenem: Én az Úr, aki előtted me−

gyek, én leszek teveled; el nem maradok tőled, sem el nem
hagylak: ne félj és ne rettegj! Veled leszek; el nem hagylak
téged, sem el nem maradok tőled. (5Móz. 31,8. Józs. 1,5.)
Irgalmas Isten az Úr, az én Istenem, nem hagy el engem,
sem el nem veszít, sem el nem felejtkezik a szövetségéről,
amely felől megesküdt nekem az Úr. (5Móz. 4,31.)
Légy bátor — azt mondja az Úr — légy bátor és cselekedd
az Igét, mert én veled vagyok. Az Igét, amellyel szövetségre
léptem veled, és az én Szellemem benned marad. Ne félj!
Ne félj, mert én veled vagyok és megtöltöm házad dicsőség−
gel. (Agg. 2,4. 5. 7.)
Megparancsolta nekem az Úr: Légy bátor és erős!
Ne félj és ne rettegj, mert veled lesz az Úr, a te Istened
mindenben, amiben jársz. (Józs. 1,8. 9.)
Ezért én erős és bátor vagyok, nem félek és nem rettegek,
mert az Úr, az én Istenem maga jön velem; nem marad el
tőlem, sem el nem hagy engem. (5Móz. 31,6.)
Mikor vizen mész át, én veled vagyok, és ha folyókon, azok
el nem borítanak, ha tűzben jársz, nem égsz meg, és a láng
meg nem perzsel téged. (Ésa. 43,2.)
Veled vagyok mindenütt, valahová mész, és kiirtom min−
den ellenségedet előtted; és nagy hírnevet szerzek neked,
mint a nagyoknak, akik e földön vannak. (2Sám. 7,9.)
Veled vagyok mindenütt, valahová mész, minden ellensé−
gedet elvesztem a te orcád előtt, és olyan hírnevet szerzek
neked, amilyen híre a hatalmasoknak van, akik e földön
vannak. (1Krón. 17,8.)
26
Nem félek, mert Te velem vagy, nem csüggedek, mert
Te vagy az én Istenem, megerősítesz, sőt megsegítesz,
és igazságod jobbjával támogatsz. Megszégyenülnek,
akik fölgerjednek ellenem, semmivé lesznek és elvesznek,
akik velem perlekednek. Megsemmisülnek teljesen, akik
engem háborgatnak. Mivel Te a jobb kezemet fogod, és
ezt mondod nekem: Ne félj, én megsegítelek! (Ésa. 41,10–13.)
Így szól hozzám az Úr, a Teremtőm, az én alkotóm: Ne félj,
mert megváltottalak, neveden hívtalak téged, enyém vagy!
Mivel kedves vagy az én szemeimben, becses vagy és
én szeretlek. (Ésa. 43,1. 4.)
Az én szolgám vagy, akit gyámolítok, az én választot−
tam vagy, akit szívem kedvel, Szellememet adtam beléd. (Ésa. 42,1.)
Azt mondod az Igédben: Nem hagylak el, sem el nem
távozom tőled, nem hagylak segítség nélkül, nem hagyom
hogy elvessz, bizony nem hagyom! Ezért bizalommal telve
és bátran mondom: Az Úr az én segítségem, nem félek;
ember mit árthat nékem? (Zsid. 13,5. 6.)
LEGYEN ALDOTT SZEP NAPOD HOZZON JO GYUMOLCSOT A SZAMODRA .... JEZUS URUNK NEVE DICSOSSEGERE
AMEN ...

Klára Krizsán-

Örömteli mindennapok- Lépj ki hittel


Ha megteszed az elsőt, Ő megmutatja a következőt.

De ahhoz el kell indulnod azon az úton ,amelyet Ő mutatott neked. Meg kell megtenned az első lépést, teljes hittel, bizalommal. Isten azt akarja, hogy tanuljunk meg ,,vízen járni,, Ővele.
Jézus nekünk is azt mondja, amit Péternek ,,Bízzál ,én itt vagyok,ne félj !,,

Lépj ki bátran, csak előre nézz, ne hagyd, hogy bármi is elvonja a figyelmedet Jézusról. 
Ha elkezdesz hitben járni, látni fogod, hogy működik a természetfeletti.
Lépésről lépésre fog vezetni, csak indulj el. Isten ígérete az engedelmességeden múlik.

REINHARD BONNKE

A Jelenések 4-ben négy élőlényről és huszonnégy vénről olvasunk, akik a trón előtt leborulva imádják azt, aki a trónon ült. Az imádatuk okát a 11. vers írja le:
„Méltó vagy, Urunk és Istenünk,
hogy tiéd legyen a dicsőség, a tisztesség és a hatalom,
mert te teremtettél mindent,
és minden a te akaratodból lett és teremtetett”.

Aztán az ötödik fejezet egy új jelenetet tár elénk. Itt már az említett angyali lények körül „tízezerszer tízezer és ezerszer ezer” emberi lény is imádja Őt, és az imádatuk ezúttal nem a teremtésről szól. Azt énekelik „hatalmas hangon”, hogy
„Méltó a megöletett Bárány,
hogy övé legyen az erő és a gazdagság,
a bölcsesség és a hatalom,
a tisztesség, a dicsőség és az áldás!”
Így lesz teljessé az igazság: Ő teremtett mindent, és Ő váltott meg mindenkit. Istent annyira ismerhetjük csak meg, amennyire Ő megismerteti magát. Ő végtelen. Nem tudhatunk Róla mindent - csak azt, amit megmutat magából. Istennek bizonyosan vannak olyan oldalai, amelyek örökre titokban maradnak számunkra, de amit láthatunk, és amit Ő megmutatott magából, az éppen elég ahhoz, hogy örökre lenyűgözzön minket. Amikor összejövünk, hogy neki énekeljünk és őt dicsérjük, és az a vágyunk, hogy becsatlakozzunk a menny dicsőítésbe, akkor íme, itt van, amiről odafenn énekelnek: Isten Bárányáról, nem csak a teremtésről, hanem a teremtés főszereplőjéről, a Bárányról, aki megöletett. Ő a hívő ember dicsőítésének tárgya. A keresztény dicsőítő énekek a keresztről és a vérről kell, hogy szóljanak. Ha nem ezekről szólnak, akkor nem keresztény dicsőítések.
Isten áldjon benneteket!
REINHARD BONNKE

REINHARD BONNKE

Isten önmaga számára alkotott minket, saját dicsőségére. Nem azért teremtett minket, hogy magunknak éljünk, és csak élvezzük az élet örömeit, hanem azért, hogy önmagát kifejezze általunk (az 1Kor 11:7 szerint az ember „Isten képe és dicsősége”). Ha Isten dicsőségére élünk, összhangba kerülünk létezésünk isteni szándékával. Ezt jelenti a belső békesség. De ha a pénznek élünk, az élvezeteket hajhásszuk, vagy Istenen kívüli egyéb céloknak szenteljük az életünket, akkor állandó stresszben élünk, és az Isten akaratával szembeszegülünk. Egész létezésünk az Isten dicsőségéről szól. Minden egyéb cél, legyen az önzés, pénzszeretet, és a világi dolgokhoz ragaszkodás azt eredményezi, hogy Isten örökkévaló terveivel, az egész teremtett világ szándékával szemben haladunk. Ha azonban az ő dicsőségét keressük, akkor együtt haladunk az elrendelt örök dicsőség és nagyság felé. Így az emberi lét legmagasabb rendű formáját éljük a Föld bolygón. Legyetek áldottak! REINHARD BONNKE

REINHARD BONNKE

A hit a nehéz időkre van, mégis sok hívő éppen ilyenkor nem tud hinni. Az ő hitük csak a dicsőséges összejöveteleken mutatkozik meg. Nem furcsa? A fedélzeten mentőmellényben díszelegnek, de egyből eldobják maguktól, ha a vízbe esnek. Élj hitben! Így élhetsz olyan életet, amelyet Isten gondolt el számodra. Ha Istennel jársz, lesznek nehézségeid, de a nehézségekből is bizonyságtétellel kerülsz ki, mert megtapasztalod Isten szabadítását. Sokan passzívan megadják magukat a sorsnak, beletörődnek, hogy a dolgok megváltoztathatatlanok, és elfogadják, hogy „biztos Isten is így rendelte”. Ennek semmi köze a hithez. A bibliai hit dacol, szembeszáll a sorssal! Jézus demonstrálta, hogy hittel legyőzhetjük a vihart, legyőzhetjük az ördögöt, és megváltoztathatjuk a világot. Isten maga soha nem változik (Malakiás 3,6), de minden mást az élet színpadán meg tud változtatni. Ma is ezt fogja tenni! REINHARD BONNKE

Janyik Józsefné-GONDOLATOK AZ IGÉBŐL

,,Azért jöttem, hogy tüzet hozzak a Földre, és mennyire szeretném, ha már lángolna! Be kell merítkeznem, és nagy teher nehezedik rám, amíg ez meg nem történik! (Lukács ev 12:49,50)


.
Napjainkban is nagyon sok szíveben ég ez a vágy, hogy bár jönne Isten tüze minél hamarább. Jézus azt szerette volna, de Ő világosan látta az Atya tervét amivel Őt beküldte ebben a földi világban, mindent az Ő terve és időzítésében cselekedet.Tudta, hogy neki a szenvedés és megváltás tüzében kell bemerítkeznie, és csak utána jöhet a tűz, ami után úgy vágyakozott. Valóbban Pünkösdkor jött a tűz a kettős tüzes nyelvek. De hogy van ez velem és veled kedves testvérem, akik úgy vágyakozunk a tűz után. Az Isten igéje arról beszél. ,,Mindazoknak, akik befogadták Őt, lehetőséget adott arra, hogy Isten gyermekeivé legyenek."(János 1: 12. Csia Lajos f ).Megkel értenünk az ige üzenetét,hogy Istentől megkaptuk a lehetőséget, hogy a Szent Szellem munkája által fiakká váljunk. (Kedves nő testvérem te sem vagy kizárva, a mert Jézus Krisztusban nincs férfi és nő, mert mindnyájan egyek vagyunk Jézusban). Érzed ennek a súlyát testvérem? Ha fiú vagy, akkor az Atyádnak terve van az életeddel! Eltudtad venni az Ő kezéből azt a tervet, amit neked csak is neked tervezet? Vagy mégy a tömeg keresztyénséggel, a szenzációk és a csodák hallása után. Így nem fog Isten tüze az életedre és az én életemre, leáradni, először kell, hogy az Isten tisztító tüze jöjjön egy mély és fájdalmas bemerítkezés a megtisztulásra.Utána a mennyei tűz, izzani fog benned és bennem, ezek megértése után is vágyakozol arra, hogy égjen az a tűz amit Isten leakar bocsájtani ezekben a napokba ere a megfáradt, alvó elvallássiósodót keresztyén világra. Tudunk e igent mondani az Úrnak? 
J Jné.

Dicsőítések

Hanna & Csiszér László - Oceans

https://www.youtube.com/watch?v=vmiMWfVwf_k

Hillsong United - Oceans Magyarul - Csiszér László

 
https://www.youtube.com/watch?v=NT_i_W4_ThQ


1. Meghívtál, hogy vízre lépjek

hol nélküled elsüllyedek.

Ebben megtalállak Téged
a mélységben megtart hitem.


Ref. :

És NAGY neved hívom én,

S felnézek a vizek a fölé

Ott látlak én

A lelkem megpihen

Enyém vagy és én Tied


2. A mélységnél nagyobb kegyelmed

mely elvezet és tart engem.

Ha elbuknék és nagyon félnék

Te nem hagysz el és nem inogsz meg


Ref.:

És NAGY neved hívom én,

S felnézek a vizek a fölé

Ott látlak én

A lelkem megpihen

Enyém vagy és én Tied óóóó


Ref:

Lélek add hogy benned teljesen megbízzak,

A vízen bátran veled járjak

S bárhová hívsz, menjek

Vigyél tovább mint a lábam tudna menni

Taníts teljes hitben járni

Jelenlétedben élni  -6X


És NAGY neved hívom én,

S felnézek a vizek a fölé

Ott látlak én

A lelkem megpihen 

Enyém vagy és én Tied óóóó

 

Óceánok - Oceans (Where Feet May Fail) Hillsong United - magyar dalszöveggel

https://www.youtube.com/watch?v=1fbxHBt0NZU


Mindennap az Ige fényében-KEGYELEMBŐL MEGÚJÍTVA

Andrew Kuyvenhoven 


A mai napon olvasandó igeszakasz: Ef 2,4-10


 

4 De Isten, gazdag lévén irgalomban, az ő nagy szeretetéért, amellyel minket szeretett, 

5 minket is, akik halottak voltunk a vétkek miatt, életre keltett a Krisztussal együtt - kegyelemből van üdvösségetek! -
6 és vele együtt feltámasztott, és a mennyeiek világába ültetett Krisztus Jézusért, 

7 hogy megmutassa az eljövendő korszakokban kegyelmének mérhetetlen gazdagságát irántunk való jóságából Krisztus Jézusban.
8 Hiszen kegyelemből van üdvösségetek a hit által, és ez nem tőletek van: Isten ajándéka ez; 

9 nem cselekedetekért, hogy senki se dicsekedjék. 
10 Mert az ő alkotása vagyunk, akiket Krisztus Jézusban jó cselekedetekre teremtett, amelyeket előre elkészített Isten, hogy azok szerint éljünk.

"Mert az ő alkotása vagyunk, akiket Krisztus Jézusban jó cselekedetekre teremtett, amelyeket előre elrendelt az Isten, hogy azok szerint éljünk." (Ef 2,10
)

A haláltól és a pokoltól való megváltás nem végső célja Istennek. Ez túlságosan negatív. Isten szándéka, amikor adta az ő Fiát, az volt, hogy az új életből jó cselekedetek fakadjanak.
Egy város rekonstrukciója a nyomortanyák lerombolásával kezdődik, de a munka célja az, hogy új házakat emeljenek.
A szántóföldeket nem csupán azért szántják fel, hogy a gyomot elpusztítsák. Az új termés betakarítása a gazda célja.
Ugyanígy, amikor Isten megváltó kegyelméről szólunk, nem elég az eltüntetett nyomorúságról beszélnünk. Mondanunk kell valamit arról az újdonságról is, mely megjelent. Isten nem csupán azért végezte el valamennyi megváltó munkáját, hogy kiragadjon minket a tűzből. Meg akar minket változtatni, hogy Krisztus képét viseljük.
Szabad nemcsak azt tudnod, hogy meg vagy váltva, és hogy hogyan váltattál meg, hanem azt is, hogy mi végre vagy megváltva.
Isten szeretete eltakarítja a régi és halálra ítélt város romhalmazát. Ez történt meg a Golgotán. Az ő kegyelmének az ereje azonban valóban úgy válik láthatóvá, hogy Krisztusban egy új emberiséget teremt. A feltámadás mindannak a kezdete volt, ami új és jó.
A kegyelem megváltja és átalakítja az önző emberi lényeket, hogy új emberekké legyenek, akik jó cselekedeteket teremnek. És ez Isten kegyelmének a célja. A gazdának sok és kemény munkájába kerül, hogy eltávolítsa a gyomot. Nem azért dolgozik olyan szorgalmasan, mert gyűlöli a gazt. Minden erőfeszítése azért van, mert szereti a termést.
"Mi az ő alkotása vagyunk, akiket Krisztus Jézusban jó cselekedetekre teremtett, amelyeket előre elrendelt az Isten, hogy azok szerint éljünk." Isten a "szakmunkás", és mi az ő "termékei", az ő alkotása vagyunk. És amikor ez a szakértő építészmérnök megkezdte kegyelmes munkáját, egy terv lebegett szemei előtt, amelyet "előre elrendelt". Célkitűzése a következő volt: egy új nép jó cselekedetei

Isten ígéretének tárháza- Azonnali szabadulás




C. H. Spurgeon -


 "Most összetöröm a rád nehezedő igát, és köteleidet leszaggatom"(Náh 1,13)


Az asszíroknak megengedte Isten, hogy egy időre elnyomják népét, de eljött az idő, amikor megtörte hatalmukat. Ugyanígy tart egyeseket közülünk is elnyomva a Sátán, és szenvednek igája alatt. Bárcsak elérkezne most hozzájuk az Úr ígérete: "Összetöröm a rád nehezedő igát, és köteleidet leszaggatom".

Az Úr azonnali szabadulást ígér: "Most töröm össze..." Higgyél az azonnali szabadulásban, és megkapod azt hited szerint még ebben az órában. Ha Isten így szól: "most", az ember ne mondja rá azt, hogy "inkább holnap".

Nézd, milyen tökéletes a szabadítása: az igát nemcsak leveszi, hanem össze is töri; a bilincseket nemcsak felnyitja, hanem le is szaggatja. Íme, Isten hatalma biztosít róla, hogy az elnyomó nem tér többé vissza. Igája összetörött, nem hajthatja még egyszer alá a fejünket. A bilincsek szétszakadtak, nem kötözhetnek meg újra. Higgy hát az Úr Jézus teljes és végleges szabadításában! 
"Ha a Fiú megszabadít titeket, valóban szabadok lesztek" (Jn 8,36).

Jöjj Uram, és szabadítsd meg a foglyokat ígéreted szerint!

Dicsőítések

OTT AKAROK LENNI AHOL TE VAGY


https://www.youtube.com/watch?v=DDtMstjo7uc&feature=share 


Ott akarok lenni, ahol Te vagy
Minden nap jelenlétedben
Nem akarlak távolról látni
Vonj magadhoz közel
Ott akarok lenni, ahol Te vagy
Vezess ösvényeden engem
Taníts meg a mennyei útra
Tölts be Szent Szellemeddel.
Mert Nálad lenni oly jó
Nincs ahhoz hasonló
Asztalod terítve
Átjár dicsõséged fénye
Együtt Veled
Ez tesz csak boldoggá engem
Erre szomjazom
Ezután vágyódom én

2016. június 1., szerda

Mindennap az Ige fényében

Andrew Kuyvenhoven -   

KEGYELEMBŐL MEGTARTVA
A mai napon olvasandó igeszakasz: Ef 2,1-7 




1 Titeket is életre keltett, akik halottak voltatok vétkeitek és bűneitek miatt,
2 amelyekben egykor éltetek e világ életmódja szerint; igazodva a levegő birodalmának fejedelméhez, ahhoz a lélekhez, amely most az engedetlenség fiaiban működik.
3 Egykor mi is mindnyájan közöttük éltünk testünk kívánságaival, követtük a test és az érzékek hajlamait, és a harag fiai voltunk emberi természetünk szerint, éppenúgy, mint a többiek.
4 De Isten, gazdag lévén irgalomban, az ő nagy szeretetéért, amellyel minket szeretett,
5 minket is, akik halottak voltunk a vétkek miatt, életre keltett a Krisztussal együtt - kegyelemből van üdvösségetek! -
6 és vele együtt feltámasztott, és a mennyeiek világába ültetett Krisztus Jézusért,
7 hogy megmutassa az eljövendő korszakokban kegyelmének mérhetetlen gazdagságát irántunk való jóságából Krisztus Jézusban.

"Kegyelemből tartattatok meg."(Ef 2,5 Rev. Károli ford.)

Tudnunk kell, hogy megtartattunk-e (az új ford. biblia szerint: üdvösségünk van-e, a ford. megj.!), és azt is tudnunk kell, hogy hogyan tartattunk meg.
Ha felteszik nekünk a kérdést: "Hogyan tartattunk meg?", nem szabad ilyen lényegtelen válaszokat adnunk, mint: "Úgy, hogy találkoztam egy bizonyos asszonnyal", vagy "Átestem azon a műtéten", vagy hogy "Hallgattam egy bizonyos igehirdető prédikációját". Ezek a részletek fontosak lehetnek közvetlen ismerőseinknek és barátainknak, ilyen válaszok azonban nem szabad hogy igehirdetések, könyvek vagy énekek témái legyenek.
Ha felteszik nekünk a kérdést: "Hogyan tartattunk meg?", mindnyájunknak így kell tudnunk rá válaszolni: "Kegyelemből!" Ez lényeges válasz. És méltó arra, hogy témája legyen egy igehirdetésnek, vagy egy könyvnek, vagy egy halhatatlan éneknek.
A "kegyelemből" azt jelenti, hogy nem mi tartottuk meg magunkat. Isten tartott meg minket Jézus Krisztus által. Krisztussal együtt meghaltam és Krisztussal együtt feltámadtam. Így tartattam meg én, és így tartattál meg te, vagy pedig nem tartattunk meg egyáltalán.
A "kegyelem" Isten meg nem érdemelt jóindulata. Nem azt kaptuk, amit megérdemeltünk. Valójában pontosan az ellenkezőjét kaptuk annak, mint amit megérdemeltünk.
A "kegyelemből" azt jelenti, hogy az üdvösség ingyen van. Nem olcsó persze, de mégis ajándék. Isten üdvözítő módszere tréfát űz minden emberi erőfeszítésből és minden "csináld magad" - vallásosságból. Kegyelemből tartattunk meg a Krisztusban való hit által - vagy pedig elvesztünk.
Ha meg kell magyaráznod bárkinek is, hogy mit értesz azon, "Isten kegyelme", egyszer csak azon kapod rajta magad, hogy Jézusról beszélsz. Nem teheted, hogy ne tedd. Miért? Mert Isten nagy szeretete, mellyel minket szeretett (4. vers), tökéletesen nyilvánvalóvá vált Jézus Krisztus megváltó munkájában.
Megtartattunk, mivel Krisztus képviselt minket halálában és feltámadásában. A kegyelem eltörölte bűneinket nagypénteken, és Isten kegyelme "vele együtt feltámasztott" a hét első napján.

Andrew Wommack-Jézus elment, a Pártfogó eljött

Én azonban az igazságot mondom nektek: jobb nektek, ha én elmegyek; mert ha nem megyek el, a Pártfogó nem jön el hozzátok, ha pedig elmegyek, elküldöm őt hozzátok. (János 16:7)


Az a görög szó, amit “jobb nektek”ként fordítunk a következőt jelenti: “előnyös, hasznot hajtó“. Hogy lehet bármely helyzet előnyösebb, vagy hasznosabb Jézus jelenléte nélkül? Amikor Jézus fizikai testében járt ezen a földön, számos fizikai korlát vonatkozott rá. Példának okáért, nem lehetett minden egyes tanítványával együtt minden időben. A Szent Szellem szolgálatán keresztül viszont ez lehetséges a számára.
További előnyei vannak számunkra, hogy a Szent Szellem bennünk van azzal összehasonlítva, hogy Jézus fizikai testében van együtt velünk.
 Ahelyett, hogy EGY Jézussal kellett volna foglalkoznia, Sátán “120 kis Krisztust” talált Pünkösdkor (a keresztény szó szó szerinti fordítása), akik kijöttek a felházból, és további háromezren születettek újjá aznap Péter prédikációját követően.
Jézus úgy tanította a tanítványokat, ahogy egyetlen tanár sem tudta, mégis, nagyon kevés megértésük volt, mivel nem születtek még újjá.
A Szent Szellem eljövetele után elvezette őket minden igazság ismeretére, és még a jövőben megtörténő dolgokat, eseményeket is megmutatta.
Az előnyöket úgy lehetne összefoglalni, hogy Jézus hatalma teljessé vált (Máté 28:18) és többé már nem szorítkozik egyetlen fizikai testre.
Nem élhetünk győzelmes és kielégítő keresztény életet anélkül, hogy ne támaszkodnánk pillanatról pillanatra, óráról órára, napról napra a bennünk élő Szent Szellemre.
A keresztény élet nem csupán nehéz, de egyenesen lehetetlen Isten bennünk lévő élete és ereje nélkül.

Bizonyságaid örökkévaló örökségem

Felindította Sámuelt az Úrnak Lelke.

Bír 15,14

Lehi városának lakói egyszer kínos helyzetbe kerültek.
Sámson átmenetileg ott lakott. Amikor a filiszteusok ezt meghallották, elmentek hozzájuk és megfenyegették őket: ha Sámsont ki nem szolgáltatjátok nekünk két új kötéllel megkötözve, felégetjük városotokat. Lehi emberei ekkor elmentek Sámsonhoz, s megkérdezték, mit tegyenek. Sámson ezt mondta: Esküdjetek meg, hogy ti nem rohantok reám! Aztán megkötözték két új kötéllel és elvezették. Amikor a filiszteusok megpillantották az óriási erejű embert megkötözve, hangosan ujjongtak. Ekkor azonban Isten Lelke Sámsonra szállt, és olyanná lettek a karján lévő kötelek, mint a lenszálak, amelyeket megperzsel a tűz, és lemállottak a kötések kezéről. Sámson felvett egy súlyos szamárállcsontot a földről, és agyonütött vele ezer filiszteust.

Ez a történet Isten Lelkének kettős munkáját mutatja meg.
Feloldoz a megkötözöttségekből. Sámsonon kenderkötelek voltak, amiket emberi erő nem tudott volna szétszakítani. A Lélek erejétől azonban úgy leestek, mint a megperzselt fonál.
Rajtunk súlyosabb megkötözöttségek vannak, mint a kenderkötelek: pénzimádat, testi kívánságok, iszákosság stb.; emberi erő nem nyújt szabadulást. Ezeket a köteleket csak Isten Lelkének ereje oldozza fel egyedül.
Másodszor: ez a Lélek Sámsonnak csodálatos győzelmet ad. Sámsonnál semmi fegyver nem volt, egy szamárcsontot kapott fel a földről, s azzal vert agyon ezer filiszteust.
Isten Lelkének ereje nélkül a legjobb fegyverzet sem használ! Isten Lelke azonban emberfeletti erőt ad. Ilyen erőt ma is adhat Isten. Istvánról olvassuk a Csel 6,8-ban: "István teljes volt hittel és erővel, nagy csodákat és jeleket tett,...és nem állhattak ellene a bölcsességnek és a Léleknek, amely által szólt".
Adjon Isten nekünk is ilyen Lélekkel teljes harcosokat!

Ima a bátorságért

Megparancsolta nekem az Úr: Légy bátor és erős! 

Ne félj és ne rettegj, mert veled lesz az Úr, 
a te Istened, mindenben, amiben jársz. (Józs. 1,8. 9.)

Így szól hozzám az én Istenem: Én az Úr, aki előtted
megyek, én leszek teveled; el nem maradok tőled, sem el
nem hagylak: ne félj és ne rettegj! Veled leszek; el nem
hagylak téged, sem el nem maradok tőled. (5Móz. 31,8. Józs. 1,5.)

Légy bátor — azt mondja az Úr — légy bátor és
cselekedd az Igét, amellyel szövetségre léptem veled,
mert én veled vagyok és az én Szellemem benned és
közöttetek marad. Ne félj, mert én veled vagyok és
megtöltöm házad dicsőséggel. (Agg. 2,4. 5. 7.)

Ezért én erős és bátor vagyok, nem félek és nem rettegek,
mert az Úr, az én Istenem maga jön velem; nem marad el
tőlem, sem el nem hagy engem. (5Móz. 31,6.)

Állandóan velem van az Úr keze, sőt az Ő karja erősít
meg engem. Nem nyomhat el az ellenség, mert előttem
rontja meg szorongatóimat. Velem van az Ő hűsége
és kegyelme, és az Úr szent nevével magasztaltatom fel.
(Zsolt. 89,21–24.)
Veled vagyok mindenütt, valahová mész, és kiirtom
minden ellenségedet előtted; és nagy hírnevet szerzek
neked, mint a nagyoknak, akik e földön vannak. (2Sám. 7,9.)

Uram, Te adtad beszédedet az én számba, és kezed
árnyékával födöztél be engem. Ímé, ezért áldott vagyok,
magasságos, felséges és dicső leszek nagyon. (Ésa. 51,16.52,13.)
 
 Bátran kijelentem és megvallom Isten Igéjét a Menny és a
föld felé. Bátor vagyok, mint az ifjú oroszlán, mert Jézus
Krisztusban igazzá váltam, megigazultam Isten előtt.
(Péld. 28,1. 2Kor. 5,21.)

Nem félek, mert Isten nem a félelem szellemét adta nekem,
hanem az erőnek, szeretetnek és józanságnak szellemét.
(2Tim. 1,7.)

Jézus Krisztusban van az én bátorságom és bizoda−
lommal, félelmek nélkül való menetelem Hozzád, Atyám,
a Jézus Krisztusban való hit által. (Ef. 3,12.)

Atyám, hálát adok, hogy bátorságot adtál nekem, Jézus
nevében. Bátorsággal lépek be a mennyei szentélybe
Jézus vére által. Bizalommal és bátorsággal járulok Eléd,
a kegyelem királyiszékéhez, hogy irgalmasságot nyerjek
és kegyelmet találjak a szükséges időben. (Zsid. 10,19. 4,16.)

Meg van írva: Álljatok ellen az ördögnek, és megfut tőle−
tek. Én Krisztus Jézusban bátran állok szembe az ellen−
séggel, erős vagyok a hitben. Ellenállok a betegségnek és a
szegénységnek Jézus nevében. Jézus eltörölte a parancsola−
tokban az ellenem szóló kézírást, és azt eltette az útból, oda−
szegezvén a keresztfára; lefegyverezvén a szellemi fejede−
lemségeket és hatalmasságokat, győzelmében bátran muto−
gatta őket, diadalt aratván felettük. (Kol. 2,5–7. 10. 14. 15.)

Ezért bátran mondom: sátán, te le vagy győzve, az én
Istenem és az én Jézusom uralkodik mindörökké. Az Úr
az én segítségem, nem félek; ember mit árthat énnékem?(Zsid. 13,6.)

Mennyei Atyám, köszönöm Neked, hogy bátorságos
lakozást adsz e földön, és igazsággal, ítélettel, kegye−
lemmel és irgalommal jegyeztél el magadnak örökre.(Hós. 2,17. 18.)


Klara Krizsan-


Isten asztaláról

Varga László -

"Menjetek be a szoros kapun! Mert tágas az a kapu, és széles az az út, amely a kárhozatba visz, és sokan vannak, akik azon járnak. Mert szoros az a kapu, és keskeny az az út, amely az életre visz, és kevesen vannak, akik azt megtalálják."- Máté7,13-14



Talán soha nem volt időszerűbb ez a figyelmeztetés, mint ma. Akkora a nyüzsgés körülöttünk, megszűntek a hagyományos szokások, a közösségek biztonsága. Politika, média, reklám, minden irányítani akar, hogy ne is legyünk képesek a magunk fejével gondolkozni. Ez így nagyon kényelmes. A propaganda széles útján kábán megyünk a tömeggel. Félünk a döntéstől, félünk attól, nehogy megmosolygott különcökké váljunk. Pedig hit nélkül is minden értelmes ember azt kiáltja, hogy álljunk meg, gondolkozzunk, ne váljunk juhnyájjá, tömegemberekké. Krisztus jó előre figyelmeztet: az életünk és az örökéltünk van a legnagyobb veszedelemben, ha nem gondoljuk meg, hol található az élet, a saját életünk, saját közösségünk, saját, Istentől kapott rendeltetésünk. A keskeny út bizony a kereszt útja, az önként vállalt szolgálat, a tömegélet, a gondolkozás nélküli élet kényelméről való lemondás, a személyes döntés és felelősségvállalás sokszor nehéz útja. Szoros a kapuja, a döntés: én nem megyek a tömeggel, meggondolom, kivel társulok. Még szorosabb: Isten az én Uram, Krisztus megváltott, ha egyedül maradok, akkor is Őt fogom követni.
Uram, Istenem, nehéz ellenállni a minden percben reánk áradó tömegirányítás kényszerének. Én is legtöbbször azt veszem, amit a reklám hirdet. Úgy öltözöm, ahogy a divat kívánja. A véleményeimet a világ dolgaiban keményen befolyásolja a rádió, az újság. Azokban pedig olyan kevés szó van rólad, az is legtöbbször ferdén, kicsavarva, belekeverve a tömegízlésbe. Köszönöm, hogy nekem van egyházam, mely rólad tanít, van családom, melyben együtt imádkozunk, van Bibliám, melyből naponta irányítást nyerek. Aggódom a gyerekeimért. Segíts nekik is: korunk sokféle divatja között tudjanak rád figyelni! Vezesd magad felé ifjainkat, hogy saját életük, örök életük legyen! Ámen.