2016. június 4., szombat

Cseri Kálmán-A kegyelem harmatja

Isten beszél


"...kiáltott neki Isten a csipkebokor közepéből, és ezt mondta: Mózes! Mózes!... Majd ezt mondta: Én vagyok atyádnak Istene... "(2Móz 3,4.6)


Az emberek által kitalált úgynevezett istenek, a bálványok, némák. Az élő Isten viszont beszél. Mózes meg akarja nézni, hogyan lehetséges, hogy a csipkebokor ég, de nem ég el. S amikor közeledik hozzá, a saját nevét hallja. Ki van ott a pusztában rajta kívül? Akkor még nem ismerte Istent, csak sok mindent hallott róla.
Isten bemutatkozik: én vagyok atyáid Istene. Mózes átéli életében először a hatalmas Isten jelenlétét, s eltakarja a szemét. Isten pedig folytatja: láttam népem nyomorúságát, és kimentem őket rabszolga helyzetükből. Isten beavatja Mózest terveibe, részletesen tájékoztatja arról, hogy mit fog tenni. S már kapja is a feladatot: elküldelek a fáraóhoz, vezesd ki népemet Egyiptomból!
Ijesztően nagy feladat, Mózes tiltakozik. Mire Isten: én veled leszek. De mit mondjak, ki küld engem? Vagyok, aki vagyok - vagyis mindig ott leszek, ahol ott leszek.
Rendkívül izgalmas párbeszéd. Megszólítás a puszta csendjében, bemutatkozás, feladat, ígéret - ki tudja ezt így egyszerre felfogni és feldolgozni?
Mindenesetre az egyértelmű Mózesnek, hogy ez az Isten létezik, mert beszél. Ismeri őt, kijelenti magát neki, eszerint ő a történelem ura, ő irányítja az eseményeket, hallotta és számon tartotta népe segélykiáltását, teljesen biztos a dolgában (kihozom népemet), és máris rendelkezik Mózessel, bevonja őt munkájába. De nem bábként rángatja, hanem megbeszéli vele feladatát, meggyőzi arról, hogy merjen engedelmeskedni, állandó jelenlétét ígéri neki - s mindezt úgy, hogy valami módon Mózes megértheti őt. Beszélgetnek. Micsoda kiváltság ez!
Isten szava helyreállítja az édenkerti állapotot: az ember újra közösségben van Teremtőjével, s hasznos eszköz lesz az ő kezében. Ismerős ez nekem?

Napi áhítat-Atyai egyesítés fiainak

Olvasmány: Ez 37,15–28
Hét témája: Az Atya gyermekének lenni 

Ne szokj hozzá a békétlenséghez, törésekhez. Dolgozz az Isten szerinti egységért!

„Így szólt hozzám az ÚR igéje: Te emberfia, fogj egy fadarabot, és írd rá: Ez Júdáé és a hozzá tartozó izráelieké. Azután fogj egy másik fadarabot, és arra ezt írd: Ez Józsefé, azaz Efraimé, és az egész hozzá tartozó Izráel házáé. Illeszd őket egymáshoz egy fává, hogy eggyé legyenek a kezedben! Ha majd ezt mondja neked néped: Magyarázd meg, hogy mit jelent ez! - akkor így felelj: Ezt mondja az én Uram, az ÚR: Én kezembe fogom Józsefnek, azaz Efraimnak és Izráel hozzá tartozó törzseinek a fáját, hozzáillesztem Júda fájához, egy fát csinálok belőlük, és eggyé lesznek a kezemben. Amikor szemük láttára kezedben lesznek azok a fadarabok, amelyekre írtál, így beszélj hozzájuk: Ezt mondja az én Uram, az ÚR: Én kihozom Izráel fiait a népek közül, bárhová kerültek. Összegyűjtöm őket mindenfelől, és beviszem őket a saját földjükre. Egy néppé teszem őket abban az országban, Izráel hegyein, és egy király fog uralkodni mindnyájuk fölött. Nem lesz többé két nép, és nem szakadnak soha többé két királyságra. Nem teszik magukat többé tisztátalanná förtelmes bálványszobraikkal és sok vétkükkel. Megszabadítom őket minden vétküktől, mert elpártoltak tőlem, és megtisztítom őket. Az én népem lesznek, én pedig Istenük leszek. Az én szolgám, Dávid lesz a királyuk: egy pásztoruk lesz mindnyájuknak. Akkor az én törvényeim szerint élnek, rendelkezéseimet megtartják és teljesítik. Abban az országban laknak majd, amelyet szolgámnak, Jákóbnak adtam, amelyben őseitek is laktak. Ott laknak ők, fiaik és unokáik örökre, és szolgám, Dávid lesz a fejedelmük örökre. Szövetséget kötök velük, hogy békében éljenek. Örök szövetség lesz az. Letelepítem és megsokasítom őket, szentélyemet pedig közéjük helyezem örökre. Hajlékom náluk lesz, Istenük leszek, ők pedig népem lesznek. Akkor megtudják a népek, hogy én vagyok az ÚR, aki megszentelem Izráelt, amikor szentélyem köztük lesz örökre.”

Magyarázat

Olvastam, hogy a hegymászók biztonsági okokból összekötik magukat egymással, hogy ha az egyikük megcsúszik, ne zuhanjon a mélybe. Társa megtartja. Ez ott tud működni, ahol van összefogás, van közösség.
A történelem egy pontján kettészakadt az ország Izraelre és Júdára. Ezt a nép hamar megszokta, és megtanult élni ezzel a tépett helyzettel, ahogy mi is megtanulunk élni bizonyos testvérek nélkül, akik valamilyen oknál fogva elszakadtak tőlünk. Hamar hozzászokunk az ilyen sebes kapcsolatokhoz, helyzetekhez. Mai igénk azt mondja, hogy talán mi emberek ehhez könnyedén hozzászokunk, de Isten nem! Isten nem...
Nem szokja meg nyavalyáinkat, bűneinket, sebeinket, leterheltségeinket. Sem a miénket, sem a másikét. Mi se törődjünk bele, sem a mieinkbe, sem a ránk bízottakéba!
Az egység azon dolgok közé tartozik, ami nem hull csak úgy magától az ölünkbe, dolgozni kell érte. Szép és gyönyörűséges, ahol van, oda parancsol áldást az Úr! Legyünk ma is – Isten gyermekeiként, egymásnak testvéreiként – az egység munkálói ott, ahová helyezett minket Atyánk.
(Floch Gábor Barnabás)

Andrew Wommack: Erő, amely vonz

És amikor megtalálták, így szóltak hozzá: “Mindenki téged keres.” (Márk 1:37)


jesus


Jézus szolgálata még csak néhány hónapja kezdődött el, mégis emberek tömegei keresték.
Megdöbbentő, ha belegondolsz abba, hogy Jézus a népszerűség keltésének egyetlen konvencionális módszerét sem alkalmazta. Már az első szolgálatánál elutasította a népszerűsítést Jeruzsálemben (János 2:24, 25). Nem volt természetes magyarázat Jézus sikerére.
Isten volt az, aki Jézust támogatta, és Ő természetfeletti eszközöket használt erre a célra.
Ez nem a Medison sugárút ravasz technikája volt, hogy becsábítsa a tömegeket; Isten hatalmas erejének megnyilvánulása volt. Csak egy nappal ezelőtt Jézus démont űzött ki egy emberből a kapernaumi zsinagógában. (Márk 1:21-28.)
Ennek eredményeként az egész város Péter házához gyűlt, ahol azután Jézus mindenkit meggyógyított. (Lukács 4:40.)
Isten erejének Jézus általi bemutatása volt az a szikra, amit a Szent Szellem arra használt, hogy tüzet gyújtson ezeknek az embereknek a szívében. Jézus azért rendelkezett ezzel az erővel, mert bensőséges kapcsolatban volt az Atyával. Folyamatos közösségben volt Vele. Amikor nem az emberek felé szolgált, akkor imádkozott az Atyával.
Amikor keresed a módját annak, hogy másokat is megérints azzal az új élettel, amit Krisztusban találtál, értsd meg, hogy Isten elhozza ezeket az embereket hozzád, ha megengeded a Számára, hogy természetfeletti módon munkálkodjon rajtad keresztül. Határozd el ma magadban, hogy megnyitod az értelmed és szíved a Szent Szellem ereje számára, és engeded Istennek, hogy jelekkel, csodákkal igazolja az Ő Igéjét rajtad keresztül. Könnyű az embereket Jézushoz vezetni, ha meggyógyulnak, megszabadulnak és megkapják azt a bölcsességet, amire szükségük van az Ő nevében!


Ellen G. White: Maranatha-„Vigyázzatok és imádkozzatok!”

„Van-é köze tehozzád a hamisság székének, amely nyomorúságot szerez törvény színe alatt? Egybegyülekeznek az igaznak lelke ellen, és elkárhoztatják az ártatlannak vérét.” 
(Zsolt 94,20–21)


„Miközben az utolsó napok veszedelmei környékezik Isten népét, Sátán komolyan tanácskozik angyalaival, hogy melyik lenne a legsikeresebb elgondolás a Krisztus-követők megrontására. A nagy csaló így szól: »A szombat a nagy kérdés, amely majd lelkek sorsát eldönti. A mi teremtésünk szombatját kell felmagasztalnunk. Elfogadtattuk világiakkal és egyháztagokkal egyaránt, most pedig az egyháznak a világgal kell egyesülnie ennek támogatására. Jelek és csodák segítségével azon munkálkodunk, hogy megvakítsuk őket az igazság iránt, és rá kell bírnunk mindannyiukat, hogy a józan ész és Isten félelme ellenére szokásokat és hagyományokat kövessenek. Majd befolyásolom a népszerű lelkészeket, hogy tereljék el hallgatóik figyelmét Isten parancsolatairól… Ám a legfőbb dolgunk, hogy elhallgattassuk a szombat ünneplők csoportját. Izgassuk fel ellenük a közvéleményt! Majd megnyerjük a nagy embereket és a világi bölcsességgel rendelkező férfiakat, és arra késztetjük a hatóságokat, hogy céljainkat, elképzeléseinket véghezvigyék. Akkor majd az általam létesített ünnepnapot szigorú törvények teszik kötelezővé. Akik pedig nem tartják meg ezeket a törvényeket, azokat kiűzik a városokból és falvakból, éhezni és nyomorogni fognak. Ha egyszer hatalmunk lesz rá, megmutatjuk, mit tudunk tenni azokkal, akik nem tántoríthatók el Isten iránti hűségüktől… Egyszer már rávettük a római egyházat, hogy börtönnel sújtsa, kínpadra vonja, halálra adja azokat, akik nem engedelmeskedtek rendeletünknek. Immár összhangot teremtettünk a protestáns egyházak és a világ között, így a törvény erejével végül kiirtjuk azokat, akik nem vetik alá magukat tekintélyünknek. Ha majd halálbüntetés sújtja ünnepnapunk elutasítóit, akkor a törvénytartók soraiból sokan a mi oldalunkra állnak. Még e szélsőséges intézkedések bevezetése előtt tőrbe kell ejtenünk azokat, akik az igazi szombatot tisztelik. Sokakat elvonhatunk Krisztustól világiassággal, szenvedélyekkel és büszkeséggel. Azt képzelhetik, hogy biztonságban vannak, mert hiszik az igazságot, de vágyaik és alantas szenvedélyeik kielégítése megzavarja értékítéletüket, elpusztítja ítélőképességüket, és a bukásukat okozza.«” (Testimonies to Ministers [Bizonyságtételek prédikátoroknak], 472–473. o.) 

2016. június 3., péntek

TANÍTÁSOK-

"Az Úr bizodalmas az Őt félőkhöz" (Zsolt 25,14).

Miről ismered meg, hogy valaki barátod-e? Arról, hogy közli veled titkait? Elmondja neked titkos örömeit. Sokan rád bízzák titkos bánatukat, de a bensőséges kapcsolat döntő jele a titkos örömök megosztása. Beszélhetett-e már Isten nekünk titkos örömeiről, vagy mi mondogatjuk neki szakadatlanul a saját titkainkat, hogy Ő szóhoz sem juthat? Keresztyén életünk kezdetén tele vagyunk kérdésekkel Isten felé, de azután rájövünk, hogy Isten olyan kapcsolatba akar hozni önmagával, hogy ránk bízhassa terveit. Annyira eggyé lettünk-e már Jézus Krisztus imádságával - "Legyen meg a te akaratod" -, hogy Isten titkait megértjük? Istent nem nagy áldásai teszik nekünk drágává, hanem az apró dolgok, mert ezek mutatják meg, milyen csodálatosan közel van hozzánk; ismeri egyéni életünk minden kis részletét. "Megmutatja annak az utat, amelyet válasszon" (Zsolt 25,12). Eleinte tudatosan érezni kívánjuk, hogy Isten vezet, de amint előbbre jutunk, annyira tudatában vagyunk Isten jelenlétének, hogy már nem kell megkérdeznünk, mi az Ő akarata, mert eszünkbe sem jut, hogy mást válasszunk. Ha meg vagyunk mentve és megszentelődtünk, Isten egyszerű döntéseink útján vezet minket. De ha mégis azt választanánk, amit Ő nem akar, akkor visszatart attól, és erre figyelnünk kell. Amint kétely merül fel, rögtön állj meg! Ne próbáld saját érveiddel alátámasztani és ne mondd ezt: Miért ne tenném meg? Isten döntéseinkben tanít minket. Úgy vezeti józan eszünket, hogy ne zaklassuk Szent Szellemét folytonosan kérdezve: "Uram, most mi a Te akaratod?"

Kenneth E. Hagin

A szívnek embere

Akiknek ékessége ne legyen külső, hajuknak fonogatásából és aranynak felrakásából vagy öltözékek felvevéséből való; hanem a SZÍVNEK ELREJTETT EMBERE, a szelíd és csendes SZELLEM romolhatatlanságával, ami igen becses az Isten előtt.- 1Péter 3,3. 4.


Senki sem tudja, hogy te hogyan nézel ki. Azt hiszik, hogy tudják, és mégsem tudják. Te — a te valóságos éned — egy elrejtett ember. Szellem vagy; van lelked; és testben élsz. (1Thess. 5,23) Amit az emberek látnak az csupán a ‘ház’, amiben élsz. Hallottam már olyan szolgálókat, akik idézték az 1Péter 3,3 kétharmad részét és azt mondták, hogy a nőknek nem szabad a hajukat befonni és nem szabad aranyat viselniük.
Ha Péter tényleg erre gondolt volna, akkor a nőknek ruhát sem lenne szabad felvenniük! Ha ugyanis Péter azt mondta, hogy a nőknek nem szabad a hajukat befonni és nem szabad aranyat hordaniuk, akkor azt is mondta, hogy ne vegyenek fel ruhát. (Mert hiszen a ruha öltözék.) Nem, Péter itt valójában azt mondja — talán mert a nők hajlamosabbak erre — „Ne a hajaddal, a ruházatoddal és a külső emberrel töltsd az időt. Mindenekelőtt arra legyen gondod, hogy a szívnek elrejtett embere — vagyis a szellemi ember, a valóságos ember, a belső embered — ékességében a szelíd és csendes szellemmel légy felékesítve.”
Megvallás: Én szellem vagyok. Én a szellemek Atyjának vagyok a gyermeke. Van lelkem és testben lakom. Gondom van rá, hogy a valós énem — a szívnek elrejtett embere — fel legyen ékesítve.

Ellen G. White: Maranatha-A hűség próbája

,,Sokat szól a Felséges ellen, és a magasságos egek szentjeit megrontja, s véli, hogy megváltoztatja az időket és a törvényt; és az ő kezébe adatnak ideig, időkig és fél időig.” (Dán 7,25) 


 
„Az ember boldogságának nagy ellensége a negyedik parancsolatban foglalt szombatot rendkívüli támadások célpontjává teszi a keresztény korszak idején. Sátán így beszél: »Isten céljaival ellentétben cselekszem. Követőimet felhatalmazom arra, hogy tegyék félre Isten emlékünnepét, a hetedik napi szombatot. Így megmutatom a világnak, hogy megváltozott az a nap, amelyet Isten megszentelt és megáldott. Az emberek el fognak feledkezni róla. Kitörlöm emlékezetükből, és olyan nappal helyettesítem, amely nem hordja magán Isten hitelesítő jelét; olyan nappal, amely nem lehet jel Isten és népe között. Arra késztetem ennek elfogadóit, hogy tulajdonítsák ennek a napnak azt a szentséget, amelyet Isten a hetedik napnak adott. Eszközeim által felmagasztalom magam.
Az első napot fogják dicsőíteni, és a protestáns világ a hamis szombatot valódinak fogadja el.
Azzal, hogy az Isten által létesített szombatot nem tartják meg, teljesen elvetik a Teremtő törvényét.
Ezeket a szavakat: Jel az énközöttem és tiköztetek nemzetségről nemzetségre, az én nyugalomnapom szolgálatába állítom. Így enyém lesz a világ. Én lesz a Föld ura, a világ fejedelme. Annyira uralom majd az emberek lelkét, hogy Isten szombatja különös megvetés tárgya lesz. Ami pedig a jelet illeti? A hetedik nap megtartását a földi hatalmasságokkal szembeni hűtlenség jelévé teszem. Olyan szigorúak lesznek az emberi törvények, hogy nem merik majd megtartani a hetedik napi szombatot, attól félve, hogy nem lesz mit enniük és mibe öltözniük. Ezért a világgal tartanak, és figyelmen kívül hagyják Isten törvényét. Én leszek a világ teljhatalmú ura!«”


„A hűség nagy próbája a szombat lesz, mert az igazságnak különösen vitatott pontja.
A végső próbatétel idején éles határvonal húzódik majd Isten szolgái és azok között, akik nem szolgálják Őt.” 

Napi áhítat- Atyánk tudja szükségeinket

Olvasmány: Lk 12,22–32
Hét témája: Az Atya gyermekének lenni 
 
Ő mindent jobban tud! Azt is, mire van szükségünk úgy testileg, mint lelkileg!



„Tanítványaihoz pedig így szólt: „Ezért mondom nektek: ne aggódjatok életetekért, hogy mit egyetek, se testetekért, hogy mivel ruházkodjatok, mert több az élet a tápláléknál, és a test a ruházatnál. Nézzétek meg a hollókat: nem vetnek, nem is aratnak, nincsen kamrájuk, sem csűrük, Isten mégis eltartja őket. Mennyivel értékesebbek vagytok ti a madaraknál! De aggodalmaskodásával ki tudná közületek akár egy arasznyival is meghosszabbítani életét? Ha tehát a legcsekélyebbre sem vagytok képesek, miért aggódtok a többi miatt? Nézzétek a liliomokat, miként növekednek: nem fáradoznak, nem is fonnak, de mondom nektek, hogy Salamon teljes dicsőségében sem öltözött úgy, mint ezek közül bármelyik. Ha pedig a mező füvét, amely ma van, és holnap a kemencébe vetik, az Isten így öltözteti, mennyivel inkább titeket, kicsinyhitűek! Ti se kérdezzétek tehát, hogy mit egyetek, vagy mit igyatok, és ne nyugtalankodjatok. Mert mindezeket a világ pogányai kérdezgetik. A ti Atyátok pedig tudja, hogy szükségetek van ezekre. Inkább keressétek az ő országát, és ráadásul ezek is megadatnak nektek. Ne félj, te kicsiny nyáj, mert úgy tetszett a ti Atyátoknak, hogy nektek adja az országot!”

Magyarázat

Jézus itt arra kérte tanítványait, hogy hagyják abba a tehetetlen tépelődést. Nyilván nem arról van szó, hogy a hívő ember sosem aggódhat, de arról igen, hogy nem folytathat aggodalmaskodó életmódot.
Nagyon fájna, ha gyermekeim állandóan aggodalmaskodnának minden miatt, mert az azt jelentené, hogy nem bíznak meg bennem. Minden okunk megvan, hogy bízzunk Atyánk­ban. Gondoskodásában, megváltásában, szeretetében, mindenben. Olyan jó, hogy Istent gondoskodó Atyánknak ismerhetjük, de ez még nem elég. El kell jutni a megváltásig. Nemcsak a testünkről, de a lelkünkről is gondoskodni akar!
A szakasz második felében pedig arról is beszél Jézus, hogy Isten ismeri a szükségeinket. Néha mások az igényeink, mint a szükségeink. Ígéretet a szükségeink betöltésére kaptunk. Érdemes ezen lelki szempontból is elgondolkodni: bizonyos igényekkel olvassuk a Bibliát, hallgatjuk az igehirdetéseket, de könnyen lehet, hogy a szükségünk meg teljesen más, mint amit igénylünk. Ne válogassunk Isten üzenetében, fogadjuk el, amit éppen üzenni akar, bízzunk meg benne ilyen értelemben is!
(Floch Gábor Barnabás)

Kenneth & Gloria Copeland

Kenneth & Gloria Copeland - Szabadon a félelemtől




Mert nem a félelem szellemét adta nékünk az Isten, hanem erőnek és szeretetnek és józanságnak szellemét. – 2 Timótheus 1:7
Mire gondolnál, ha azt mondanám neked, hogy lehetséges félelem nélkül élni? Elhinnéd nekem mindannak ellenére, amit a híradóban látsz, hogy élhetsz tökéletes békességben? Lehetetlen? Irreális? Nem!
Tudod, a félelem nem csupán egy reakció a külső körülményekre, hanem egy szellemi erő. A bensőnkből indul. És teljesen destruktív. Valójában a félelem a sátán elsődleges fegyvere. Ő a félelemre mozdul, míg Isten a hitre. Az ördög a félelemmel Isten ígéreteit kérdőjelezi meg az életedben.
A Máté 14-ben egy tökéletes példát találunk erre. Jézus azt mondta Péternek, hogy jöjjön hozzá a vízen, „de látva a nagy szelet, [Péter] megrémüle; és amikor kezd vala merülni, kiálta, mondván: Uram ments meg engem!” (30. vers)
Mi tette lehetővé azt, hogy Péter a vízen járjon? A Jézus Szavába vetett hite. Miért kezdett el süllyedni? Mert meglátta a nagy szelet, és megijedt. Nem a szél győzte le Pétert, hanem az attól való félelme! A körülményekre tekintett, megadta magát a félelemnek, és ennek az eredménye kudarc lett. Ha Péter továbbra is Jézusra figyelt volna, nem ingott volna meg a hitében. Semmilyen égzengés vagy földindulás sem tudta volna elterelni a figyelmét.
A hit azáltal fejlődik ki bennünk, hogy elmélkedünk Isten Igéjén. A félelem úgy alakul ki, hogy elmélkedünk a sátán hazugságain.
Isten Igéje a Szellem kardja. Ezt használd minden alkalommal, amikor a sátán ellened jön. Tartsd magad elé a hit pajzsát, és oltsd ki az ördög tüzes nyilait! Szóld a hit szavát, és a félelem el fog távozni!
Igei olvasmány: Zsoltárok 27

Napi Ige

Jeremiás 17:14

 
Gyógyíts meg Uram, s akkor igazán meggyógyulok!
Szabadíts meg,akkor valóban megszabadulok!
Téged, csak téged dicsérlek!

Napi Ige



Mert az Örökkévaló visszahív magához,
mint elhagyott és kesergő asszonyt a férje.
Mint a magányos asszonynak, akit még fiatalon elküldött a férje,
azt mondja neked Istened: „Röpke pillanatra elhagytalak, igaz,
de nagy irgalommal ismét magamhoz gyűjtelek! Mivel megharagudtam rád nagyon, egy szempillantásig eltakartam előled arcomat, de örök szeretettel könyörülök rajtad!

(Ézsaiás 54:6-8.)


Napi Ige

Ne félj, csak higgy! Márk 5.36



...ne félj, mert nem vagy egyedül! Én megyek előtted, és utat török neked a kilátástalan körülmények között is. Én megyek előtted, és mutatom, merre lépj tovább. Én megyek előtted, és nem akarom, hogy félelem legyen a szívedben a remény és szeretet helyén. Én még mindig vagyok, még mindig Isten vagyok, ugyanaz a hatalmas és örök, aki a régi időkben, és gondot viselek rád. Kezemben tartom az eseményeket és a te életedet is.Ezért kérlek, ne félj, hanem bízz bennem! Hagyd a miérteket rám, és ígérem, egyszer megérted, minek mi volt az értelme. Nemsokára véget vetek minden rossznak, és nem lesz többé félelem a világon. Addig tarts ki, bízz bennem, mert soha nem hagylak téged egyedül.

Andrew Wommack-“Jézus nevében!”

,,Mikor a hetven tanítvány visszatért, örömmel jelentette: “Uram, még az ördögök is engedelmeskednek nekünk a te nevedre!” (Lukács 10:17)

Jézus nevének ereje és a tanítványok hite ebben az erőben együttesen engedelmességre kényszerítette a démonokat. Ez az igazság világosan látható az Apcsel 19:13-17-ben, ahol bizonyos zsidó emberek Jézus nevét hívták segítségül, hogy démonokat űzzenek ki valakiből. Jézus nevét használták, de nem működött, mivel nem helyezték a hitüket ebbe a névbe.

Ezek a zsidók vándor ördögűzők voltak, akik mágikus szavakat ismételgetve próbálták megszabadítani a démonizált személyeket. Az első században élt történész, Josephus beszámol egy ördögűzésről, aminek maga is tanúja volt Vespasianus és számos más katona jelenlétében. Az ördögűző egy olyan rituálét követett, amely a feltételezések szerint Salamon királytól származott. A történelem során az emberek megpróbáltak ellenállni a démoni szellemeknek, de ahogy a példa is mutatja, csak Jézus és az Ő életét befogadók lettek sikeresek.

Azok, akik a démoni szellemek létezését a babona kategóriájába száműzik, valójában nem hisznek Isten Beszédének teljességében. Csak az evangéliumok több mint kilencven utalást tartalmaznak az ördögre és az ördögökre (démonok). Pál apostol mondja az Efézusi levélben: “Mert a mi harcunk nem test és vér ellen folyik, hanem erők és hatalmak ellen, a sötétség világának urai és a gonoszság lelkei ellen, amelyek a mennyei magasságban vannak.” (Efézus 6:12.) Az ördög és a démonok valóban léteznek, de valamennyi hívő Jézus nevében osztozik az Ő általa a felettük megszerzett teljes győzelemben.

Jézus neve nem mágia. Nem bűbájként működik.
Ahogy Péter mondja:
“Az ő nevébe vetett hitért erősítette meg az ő neve ezt az embert.” (Apcsel 3:16.)
Ez ma is eredményes.

Dicsőítések-Új Forrás

Nekem már nincs

Nekem már nincs hova mennem Tőled,
S nincs egyebem kívüled, nincs amit adhatna még e világ.
Mert Uram a Te beszéded az maga az örök élet,
Újra és újra ha szólsz hozzám.
Mert nincsen más,aki megtarthatna,más aki közben járna
a halállal szemben, Aki mellém állsz.
Csak Uram a Te beszéded,mert maga az örök élet
Újra és újra ha szólsz hozzám.
Mert szólsz egy szót és meggyógyulok,
mondod és szabad vagyok,hívsz és jövök ki a síromból.
Mert Uram a Te beszéded,az maga az örök élet,
Újra és újra ha szólsz hozzám.
Mert itt van már az a kellemes óra,vár a felüdülés napja
az Úrtól,ha dicsősége ha leszáll.
Mert Uram a Te beszéded,az maga az örök élet,
Újra és újra ha szólsz hozzám.
Kihez mennék,ha máshol nincs helyem,s amikor csak Te vagy nekem.
Akit nem adhat meg senki más,mert tudom és megismertem
és teljes szívemből hiszem,hogy Te vagy Isten Fia a Messiás!

https://www.youtube.com/watch?v=zdvX_rDZwdM

Isten ígéreteinek tárháza

C. H. Spurgeon -

Biztos léptekkel

"Az Úr, az én Uram ad nekem erőt, olyanná teszi lábamat, mint a szarvasokét, és magaslatokon enged járni engem" -(Hah 3,19)


Ez Isten emberének a bizakodása, amely szintén egy ígéret, mert amiről ő hittel meg van győződve, az egyezik Isten akaratával is. A prófétának le kellett mennie a szegénység és az éhség mélységeibe, de úgy léphetett lefelé, hogy a lába nem csúszott meg, mert az Úr erőt adott lépteinek. Máskor a küzdelem hegyeinek csúcsára kellett felkapaszkodnia; de fölmentében éppúgy nem félt, mint amikor útja lefelé vezetett, mert az Úr erőt adott neki. Isten volt az ereje. Gondolj erre: maga a Mindenható Isten a mi erőnk.
De figyeljük meg, hogy az Úr biztos lépteket is adott neki. A szarvas szikláról sziklára szökell, de soha nem téveszti el a lépést. Az Úr kegyelmét kínálja, hogy a kötelesség legnehezebb ösvényein is megcsúszás nélkül járhassunk. Lábunkat alkalmassá teszi a sziklás úton való járáshoz, úgyhogy otthonosan mozgunk ott is, ahol Isten nélkül elvesznénk.
Rövidesen talán még magasabb helyekre szólít minket. Fel kell kapaszkodnunk, egészen a Sion (az Isten) hegyére, ahol a megdicsőültek gyülekeznek. Ó, milyenek is a hit lábai, hogy felhághatunk velük az Úr hegyére!

2016. június 2., csütörtök

Janyik Józsefné-SEBESSÉGVÁLTÁS

SEBESSÉGVÁLTÁS
L V.
Épp most történik egy sebességváltás. Az Úr megváltoztatja a dolgokat, átrendezi és beállítja a "sebességeket". Ez egy olyan időpont, amikor nagyon rugalmasnak kell maradni, és meg kell maradnunk a Neki való alárendeltségben. Ami előttetek van, az váratlan lehet, és úgy is érezhetitek magatokat, mintha egy hatalmas megrostáláson mennétek keresztül, és valóban ez történik, de ahogy az Ő közelében maradtok, azt fogjátok tapasztalni, hogy a megrostálás elvezet benneteket abba a következő demonstrációtokba, amely a mennyei váltást mutatja be. Lehet, hogy a sebességváltás nem az lesz, amire számítotok, viszont egy még nagyobb áldásba fog elvezetni benneteket.

Igei megvallások

MEGVALLÁS A SÖTÉTSÉG SZELLEMI FEJEDELEMEI FELETTI GYŐZELEMRŐL!!!
ERŐSEK VAGYUNK, ÉS AZ ISTEN IGÉJE LAKIK BENNÜNK, AZÉRT LEGYŐZTÜK A GONOSZT JÚDA OROSZLÁNJA NEVÉBEN! MA MEGVALLJUK, HOGY JÚDA OROSZLÁNJA GYŐZÖTT MÁR 2000 ÉVVEL EZELŐTT GÓG ÉS MAGÓG FEJEDELME FÖLÖTT, JÚDA OROSZLÁNJA GYŐZÖTT ARÁBIA FEJEDELME FÖLÖTT (EDOM ÉS IZMAEL). JÚDA OROSZLÁNJA LEGYŐZTE PERZSA-, BABILON-, EGYIPTOM-, RÓMA-, ÉS GÖRÖG FEJEDELMET!!!
JÚDA OROSZLÁNJA A LÁBUNK ALÁ HELYEZTE EZEKET A KIRÁLYOKAT, ÉS MI TAPOSSUK AZ ELLENSÉGET.
JÚDA OROSZLÁNJÁVAL EGYÜTT GYŐZTÜNK, AZ Ő GYŐZELME A MIENK, AZ Ő HATALMA A MIENK, VELE EGYÜTT TAPOSUNK A KIRÁLYOK NYAKÁN. MEGVALLJUK, HOGY EGY MEGHARCOLT HARCBAN VAGYUNK, EGY GYŐZTES HARCBAN KORMÁNYOZUNK, ÉS URALKODUNK EZEK FELETT A FEJEDELMEK FELETT. MEGVALLJUK, HOGY ENNEK AZ ÉBREDÉSI MOZGALOMNAK MÁR NEM ÁRT SEM HALÁL, SEM PUSZTÍTÁS, SEM GÓG FEJEDELME, SEMMILYEN KÍGYÓ ÉS SÁRKÁNY, MERT JÚDA OROSZLÁNJÁNAK GYŐZELMÉVEL KEZDJÜK EL AZ ALAPOK LERAKÁSÁT. MEGVALLJUK, HOGY LEGYŐZTÜK A SÁTÁN KIRÁLYI SZÉKÉT. MEGVALLJUK, HOGY HATALMUNK VAN A SÁTÁN ZSINAGÓGÁJA FÖLÖTT IS. MEGVALLJUK, HOGY JÉZUSSAL EGYÜTT ÜLÜNK MENNYEI HELYEKEN, ÉS VELE EGYÜTT URALKODUNK.
MERT Ő MONDTA: "AKI GYŐZ, ANNAK MEGENGEDEM, HOGY VELEM EGYÜTT ÜLJÖN TRÓNOMON, MINT AHOGY ÉN IS GYŐZTEM ÉS AZ ATYA MAGA MELLÉ ÜLTETETT TRÓNJÁRA."(JEL.3:21) ÉS URALKODNI FOGUNK A FÖLDÖN.(JEL.5:10) "ÉS SZÉTTAPOSTÁTOK A GONOSZOKAT, HOGY PORRÁ ÉS HAMUVÁ LESZNEK A TALPATOK ALATT!"(MAL.4:3)
AZ IGE LÁNGOLVA JÖN KI, ÉS BEHATOL AZ ELLENSÉGBE JÉZUS NEVÉBEN! JÉZUSSAL LEGYŐZHETETLEN VAGYOK GÓG ÉS MAGÓGGAL, ÉS A TÖBBI FEJEDELEMSÉGEKKEL SZEMBEN!!!

Ellen G. White: Maranatha-A szükséges előkészület

„Keressétek az Urat mindnyájan, e föld alázatosai, akik az Ő ítélete szerint cselekesztek; keressétek az igazságot, keressétek az alázatosságot: talán megoltalmaztattok az Úr haragjának napján!” (Sof 2,3) 


A törvényszegés majdnem elérte végső határát. Zűrzavar tölti be a világot, és nemsokára óriási rettegés lesz úrrá az embereken. A vég közel. Isten népének fel kell készülnie arra, ami feltartóztathatatlanul a világra zúdul.


Nemsokára itt van a »nyomorúságos idő… amilyen nem volt« még. Mindeddig nélkülözött tapasztalatokra van szükségünk, amelyek megszerzésére sokan túlságosan lusták. A mindennapokban sokszor nagyobbnak látjuk a várható bajt, mint amilyen a valóságban. De nem így van ez az előttünk álló valódi veszéllyel. A legéletszerűbb ábrázolás sem tükrözi vissza, milyen súlyos lesz a megpróbáltatás. A próbában mindenkinek egyedül kell megállnia Isten előtt. Ha »Noé, Dániel és Jób« az országban volna, »élek én, mondja az Úr Isten, nem szabadítanának meg sem fiat, sem leányt; igazságukkal csak a maguk lelkét szabadítanák meg« (Ezék 14,20).  


Az igazság és a tévelygés közötti utolsó nagy összecsapás csak az Isten törvénye miatti hosszú küzdelem végső csatája. Mi most kapcsolódunk be ebbe a harcba, az emberi törvények és Jahve rendelkezései, a Biblia vallása és a mesék és hagyományok vallása közötti küzdelembe.


Tanulmányoznunk kell a nagy útjelzőket, amelyek a mi időnkre mutatnak… A legnagyobb igyekezettel kellene imádkoznunk, hogy Isten nagy napjának csatáira felkészülhessünk.
Akik Isten ellenőrzése alá helyezik magukat, hogy vezesse és irányítsa őket, azok meghallják az Isten rendelte következetes lépésütemet. Annak Lelke ihleti őket, aki életét adta a világ életéért, s többé nem vesztegelnek tehetetlenül azon tépelődve, amit képtelenek megtenni.
Magukra öltik a menny fegyverzetét, előrehaladnak a harcban, készen és merészen Istenért, annak tudatában, hogy a Mindenható megadja mindazt, amire szükségük van.

Napi Ige

Az Úrban bízzál; az ilyenek segítsége és pajzsa Ő! -(Zsoltárok 115:9)

Tanítások-Hit

Hit

"A hit pedig a reménylett dolgoknak valósága, és a nem látott dolgokról való meggyőződés." (Zsid 11:1) 

Ha Krisztushoz jövünk, hinnünk kell Őbenne. Be kell Őt vinnünk mindennapi életünkbe; akkor békénk és örömünk lesz, és tapasztalatból tudjuk meg, mit jelentenek ezek a szavak: "Ha az én parancsolataimat megtartjátok, megmaradtok az én szeretetemben; amiképpen én megtartottam az én Atyámnak parancsolatait, és megmaradok az ő szeretetében." (Jn 15:10) Hittel kell igényelnünk ígéretét, hogy megmaradjunk Krisztus szeretetében. Jézus mondta: "Ezeket beszéltem néktek, hogy megmaradjon tibennetek az én örömem és a ti örömetek beteljék." (11. vers)
A hit szeretet által munkálkodik és megtisztítja a lelket. Állandóan felfelé kell néznünk, hogy a hit Isten trónjához kössön bennünket. Ne nézzünk lefelé, mintha a földhöz lennénk ragadva! Ne tartsunk vizsgálatot hitünk felett, ne tépjük ki, mintha egy szál virág lenne, s mi meg szeretnénk nézni, van-e gyökere, vagy nincs.

( E.G.White: ASzentlélek eljő reátok)
"Hit által értjük meg, hogy a világ Isten beszéde által teremtetett, hogy ami látható, a láthatatlanból állott elő."
"Hit nélkül pedig lehetetlen Istennek tetszeni; mert aki Isten elé járul, hinnie kell, hogy ő létezik és megjutalmazza azokat, akik őt keresik." (Zsid 11:3, 6)

Napi Ige- A magvető Lk.8,4-15

4 Amikor pedig nagy sokaság gyűlt össze, és városról városra sokan csatlakoztak hozzá, egy példázatot mondott nekik:
5 Kiment a magvető vetni. Vetés közben némely mag az útfélre esett, és eltaposták, vagy megették az égi madarak.
6 Némelyik a köves helyre esett, és alighogy kihajtott, elszáradt, mert nem kapott nedvességet.
7 Némelyik a tövisek közé esett, és amikor vele együtt felnőttek a tövisek is, megfojtották.
8 Némelyik pedig a jó földbe esett, és amikor felnövekedett, százszoros termést hozott. Amikor ezeket elmondta, így kiáltott: Akinek van füle a hallásra, hallja!
9 Megkérdezték tőle a tanítványai, hogy mit jelent ez a példázat.
10 Ő ezt mondta: Nektek megadatott, hogy ismerjétek az Isten országának titkait, de a többieknek példázatokban adatik, hogy akik látnak, ne lássanak, és akik hallanak, ne értsenek.
11 A példázat pedig ezt jelenti: A mag az Isten igéje.
12 Akiknél az útfélre esett, azok meghallották az igét, de azután jön az ördög, és kiragadja a szívükből, hogy ne higgyenek, és ne üdvözüljenek.
13 Akiknél a köves helyre esett, azok amikor hallják, örömmel fogadják az igét, de nem gyökerezik meg bennük: ezek hisznek egy ideig, de a megpróbáltatás idején elbuknak.
14 A tövisek közé esett mag: ezek azok, akik hallották az igét, de mikor elmennek, az élet gondjai, gazdagsága és élvezetei megfojtják őket, és nem érlelnek termést.
15 A jó földbe esett mag: ezek pedig azok, akik igaz és jó szívvel hallgatják az igét, meg is tartják, és termést hoznak állhatatossággal.

Napi Ige

"Nincsen azért immár semmi kárhoztatásuk azoknak, akik Krisztus Jézusban vannak, kik nem test szerint járnak, hanem Szellem szerint. Mert a Jézus Krisztusban való élet szellemének törvénye megszabadított engem a bűn és a halál törvényétől. (Róma 8:1.)


Mert ami a törvénynek lehetetlen volt, mivelhogy erőtlen volt a test miatt, az Isten az Ő Fiát elbocsátván bűn testének hasonlatosságában és a bűnért, kárhoztatá a bűnt a testben.
Hogy a törvénynek igazsága beteljesüljön bennünk, kik nem test szerint járunk, hanem Szellem szerint.
Mert a test szerint valók a test dolgaira gondolnak; a Szellem szerint valók pedig a Szellem dolgaira.
Mert a testnek gondolata halál; a Szellem gondolata pedig élet és békesség. Mert a test gondolata ellenségeskedés Isten ellen; minthogy az Isten törvényének nem engedelmeskedik, mert nem is teheti.
Akik pedig test szerint élnek, nem lehetnek kedvesek Isten előtt.
Ti azonban nem test, hanem Szellem szerint éltek, ha ugyan az Isten Szelleme lakik bennetek.
Akiben pedig nincs a Krisztus Szelleme, az nem az övé.
Hogyha pedig Krisztus bennetek van, jóllehet a test holt a bűn miatt, a szellem azonban élet a megigazultság miatt.
De ha annak a Szelleme lakik bennetek, aki feltámasztotta Jézust a halálból, ugyanaz, aki feltámasztotta Krisztus Jézust a halálból, megeleveníti a ti halandó testeiteket is az Ő tibennetek lakozó Szelleme által.
Annakokáért atyámfiai, nem vagyunk adósok a testnek, hogy test szerint éljünk: Mert, ha test szerint éltek, meghaltok; de ha a test cselekedeteit a Szellem által megöldöklitek, éltek.
Mert akiket Isten Szelleme vezérel, azok Istennek fiai.
Mert nem kaptatok szolgaság szellemét ismét a félelemre, hanem a fiúságnak Szellemét kaptátok, aki által kiáltjuk: Abbá, Atyám!

Római levél 8:1-15.
Áldott, szép napot!

Krisztus mindenek felett

Oswald Chambers -

MI TÖLT BE TÉGED?

"Kicsoda az, aki féli az Urat?" (Zsolt 25,12)

Mi tölt be téged? Talán azt mondod: semmi! Pedig mindnyájunkat betölt valami, legtöbbször saját magunkkal vagyunk eltelve, vagy mint keresztyének - a megtapasztalásainkkal. A zsoltáros szerint Istennel kellene betelnünk. Isten töltse be a tudatunkat, ne pedig a róla való gondolkozás. Isten jelenléte töltse be teljes életünket kívül-belül. A gyermek tudata annyira anyjával van eltelve, hogy ha tudatosan nem is gondol rá, de ha valami baja támad, az anyjához tartozás érzése az, ami megmarad benne. Így élhetünk, mozoghatunk és létezhetünk mi is Istenben, láthatunk mindent Isten szemszögéből, ha mindig előtérbe nyomul bennünk az Isten-tudat. Ha Isten betölt minket, semmi másnak nincs helye bennünk, se gondnak, se bánatnak, se félelemnek. Most értjük meg, miért mondja Urunk az aggodalmaskodást bűnnek. Hogy merünk hitetlenkedni, amikor Isten annyira körülvesz minket? Ha Istennel vagyunk betelve, biztos menedékünk van az ellenség minden támadása ellen. "Lelke megmarad a jóban" (13) - nyomorúságban, félreértések, és rágalmak közepette is. Ha életünk el van rejtve Krisztussal együtt az Istenben (Kol 3,3), Ő megőriz minket a nyugalomban. Mi fosztjuk meg magunkat Isten állandó társaságának csodálatos kinyilatkoztatásától. "Isten a mi oltalmunk" (Zsolt 46,2). Ezen a védőfalon semmi sem törhet át.

Napi Ige

"Áldott ember az, akinek Te vagy erőssége, s a Te ösvényeid vannak szívében." Zsoltárok 84:6.

Napi Ige

Jöjjetek, hajoljunk meg, boruljunk le; essünk térdre az Úr előtt, a mi alkotónk előtt! Mert Ő a mi Istenünk, mi pedig az Ő legelőjének népei és az Ő kezének juhai vagyunk; vajha ma hallanátok az Ő szavát. Ne keményítsétek meg a ti szíveteket  (Zsoltárok 95, 6-8)

Gloria Copeland: A később elérkezett!


Kicsoda hát a hű és bölcs szolga, akit az ő ura gondviselővé tett az ő háza népén? (Máté 24,45)



  hűséges Isten iránt. A hibák, amelyeket elkövetünk, nem fogja Isten munkáját leállítani az életünkben. Csak a hűtlenségünk képes erre. Ki nevezhető hűségesnek? Az, aki azzal tölti az idejét, amire Isten elhívta. Vagy ahogy Jézus mondja: aki felveszi a keresztjét, és követi Őt. Aki megtagadja a testi kívánságait, és azokkal a dolgokkal tölti az életét, amelyekkel Isten szeretné, hogy töltse. Talán Isten arra indított téged, hogy tölts több időt az Igében és imádságban, vagy foglalkozott veled azzal kapcsolatban, hogy szolgálj többet a körülötted lévő emberek felé. Talán arra hívott, hogy imádkozz a betegekért, vagy tanítsd az Igét. De túl elfoglalt vagy, a jó szándékokkal tovább éldegélsz, és azt mondod Istennek, majd később megteszed. Nos, a később elérkezett! Határozd el ma, hogy hű és bölcs szolga leszel! Járj utána, mi az, ami elveszi az idődet az Úrtól. Szolgáld az Ő érdekeit a sajátjaid helyett! Gondviselő akarsz lenni Isten háza népén? Azt akarod, hogy megmutassa az erejét irányodban? Akkor Jézus gondolataival foglald el magad! Kövesd az Ő szándékait és terveit! Most van itt az idő, hogy hűséges legyél! Ámen!
Az Ige azt mondja, hogy Isten megmutatja az erejét azoknak, akiknek a szíve "tökéletes" Őiránta (2Krónika 16,9 King James-féle fordítás). A "tökéletes" szó nem azt jelenti, hogy mindent jól kell tennünk, és nem szabad hibát elkövetnünk. Hála Istennek, nem kell így élnünk. A "tökéletes" azt jelenti, "odaszánt" – olyan szív, amely elkötelezett és

Napi áhítat-Az atyai fenyítés előnyei

Olvasmány: Zsid 12,4–11
Hét témája: Az Atya gyermekének lenni 


Fiú, ne vesd meg és ne csüggedj!


„Mert a bűn ellen való harcban még nem álltatok ellen egészen a vérig, és elfeledkeztetek a bátorításról, amely nektek mint fiaknak szól: „Fiam, ne vesd meg az Úr fenyítését, és ne csüggedj el, ha megfedd téged, mert akit szeret az Úr, azt megfenyíti, és megostoroz mindenkit, akit fiává fogad.” Szenvedjétek el a fenyítést, hiszen úgy bánik veletek az Isten, mint fiaival. Hát milyen fiú az, akit nem fenyít az apja? Ha pedig fenyítés nélkül maradtok, amelyben mindenki részesül, fattyak vagytok, nem pedig fiak. Azután: testi apáink fenyítettek minket, és tiszteletben tartottuk őket, nem kell-e sokkal inkább engedelmeskednünk a lelkek Atyjának, hogy éljünk? Mert ők rövid ideig, a saját elgondolásuk szerint fenyítettek, ő pedig javunkra teszi ezt, hogy szentségében részesüljünk. Pillanatnyilag ugyan semmiféle fenyítés nem látszik örvendetesnek, hanem keservesnek, később azonban az igazság békességes gyümölcsét hozza azoknak, akik megedződtek általa.”

Magyarázat

A Rejtekhely című filmben van egy jelenet a ravenscbrucki német koncentrációs táborból. Corrie ten Boom és testvére, Betsy együtt van tízezer más nővel, akiket szörnyen meggyaláztak és kegyetlen körülmények közt gyötörtek. Egy este összejöttek néhány asszonnyal a barakkjukban az ágyak közepén, fázva, éhesen és tetvesen. Betsy vezette a „házicsoportot”. Egy másik nő csúfolkodva bújt ki rongyai közül, és kigúnyolta az istentiszteletet. Beszélgetésbe elegyedtek, és ez az asszony a következő kérdést tette fel: „Ha Istenetek olyan jó Isten, miért engedi meg ezt a szenvedést?” Aztán drámai módon leszaggatta a rongyokat felkötött kezeiről, és bemutatta összetört, nyomorékká tett ujjait, és ezt mondta: „Én vagyok a szimfonikus zenekar elsőhegedűse. A ti Istenetek akarta ezt?” Egy pillanatig halálos csend ült a barakkra. Aztán Corrie ten Boom odalépett az asszony mellé, és így szólt: „Nem tudunk válaszolni erre a kérdésre. Csak azt tudjuk, hogy Isten lejött e földre, olyanná lett, mint mi, velünk együtt szenvedett, keresztre feszítették és meghalt. Mindezt szeretetből tette.”
Igen, fáj, amikor szenvedünk, de pont emiatt vallhatjuk, amit Dietrich Bonhoeffer, a náci érában megölt mártír: „Rajtam csak a szenvedő Isten segíthet!”
Amikor valami fáj, jusson eszünkbe, hogy Isten tudja, mi az a szenvedés, ezért is tud segíteni, és az is, hogy Isten gyermekének az életében nincs értelmetlen és céltalan szenvedés. Mindegyikből tanulhatunk valamit, és erősödhetünk általa. Ezt akkor se feledjük, amikor épp benne vagyunk egy próbában, ahogy azt se, hogy ő nemcsak tud róla, de velünk is van!
(Floch Gábor Barnabás)

Zsoltárok könyve 1. rész

 
  1. Boldog ember az, a ki nem jár gonoszok tanácsán, bűnösök útján meg nem áll, és csúfolódók székében nem ül;
  2. Hanem az Úr törvényében van gyönyörűsége, és az ő törvényéről gondolkodik éjjel és nappal.
  3. És olyan lesz, mint a folyóvizek mellé ültetett fa, a mely idejekorán megadja gyümölcsét, és levele nem hervad el; és minden munkájában jó szerencsés lészen.
  4. Nem úgy a gonoszok, hanem, mint a polyva, a mit szétszór a szél.
  5. Azért nem állhatnak meg a gonoszok az ítéletben; sem a bűnösök az igazak gyülekezetében.
  6. Mert tudja az Úr az igazak útját; a gonoszok útja pedig elvész.

Jézus a mi Megváltónk!


Így szól az Isten: Annyiszor akartam már beszélni veled, de nem hagytál időt nekem.
Annyiszor akartam már mondani neked: "Itt vagyok számodra!"
De Te féltél, Annyiszor akartam már mondani neked:
"Ne félj, mert én veled vagyok!" De Te nem hittél nekem,
Hanem távolinak és halottnak gondoltál.
Annyiszor akartam már beszélni veled, de nem hagytál szóhoz jutni, hiszen szabadságodban áll,
hogy eldöntsd, meghallgatsz-e, vagy ha akarsz, kikapcsolsz.
Ha kész vagy arra, hogy meghallgass, akkor azt szeretném mondani Neked:
"Örök szeretettel szeretlek Téged." Akár elfordulsz tőlem, akár odafordulsz hozzám:
Szeretlek Téged! Szeretlek Téged, mert élsz. Szeretlek, mert ember vagy.
Szeretlek, mert fejlődsz. Szeretlek, mert hozzá tartozol a Földhöz.
Szeretlek, mert hely és idő keretei között, adott helyen és adott időben kell megvalósítanod magad.
Szeretlek, mert nem élhetsz remény és hit nélkül. Örök szeretettel szeretlek.
Rám bízhatod magad. Van időm számodra. Bármikor, bárhol, bármilyen gyakran,
Éjjel vagy nappal, gyere hozzám, ülj le, nem kell semmit elmondanod.
Látlak. Ha akarod, beszélhetsz.
Beszélj, kiálts, átkozódj, imádkozz, imádj, fuss el, gyere újra, örök szeretettel szeretlek.
Mielőtt a világra jöttél volna, irántad való szeretetem már működött.
Szeretlek. Azért maradsz fenn, mert szeretlek. Nem fogsz meghalni.
Nem semmisítelek meg, mert szeretlek. Bármit teszel, veled megyek.
Amint az anya akkor sem hagyja el gyermekét, ha az valami rosszat tesz,
Így nem hagytalak el semmilyen esetben sem, mert szeretlek.
Engedd magad szeretni! Nyílj meg, engedd, hogy szerethesselek!
Engedd hogy szerethessenek a dombok, amelyeket látsz.
Engedd, hogy szerethessenek a hegyek,
engedd, hogy szerethessen a virágzó rét, és engedd, hogy szerethessen a forrásvíz.
Engedd, hogy szerethessenek az emberek, akik rád mosolyognak,
engedd, hogy szerethessenek az emberek, akikkel együtt vagy.
Engedd magadat szeretni! Engedd, hogy szerethessen a Föld,
és engedd, hogy szerethessenek a csillagok.
Örök szeretettel szerettelek Téged, embernek fia, ismerem történetedet, semmi sincs rejtve előlem.
Várom, hogy igent mondj rám. Nem szeretnélek kényszeríteni. Időről időre áthaladok az úton, ahol
jársz, nem félek, reménnyel telve várok, hitedre, irántam való bizalmadra.
Semmi részem nincs abban, ha Te félsz tőlem, de én, a Te Istened mindent megteszek azért, hogy
elnyerjem bizalmadat. 


ÁMEN!

Bizonyságaid örökkévaló örökségem

Alfred Christlieb -


Azért hívják e helyet "segítségül hívás forrásának" Leniben, mind e mai napig.-Bír 15,19




Az ezer filiszteus elleni harc kimerítette Sámson erejét. Égő szomjúság gyötörte. Ekkor felkiáltott az Úrhoz és ezt mondta: "Te adtad szolgád kezébe ezt a nagy győzelmet, s most szomjan kell meghalnom". Isten pedig forrást fakasztott ott, víz tört elő, Sámson ivott és feléledt.
Segítségül hívás forrásának nevezik ezt a kutat mind a mai napig. Vannak kiaszott helyek, ahol az emberek elepedve fekszenek a földön. Ha valaki itt imádkozóvá válik, akkor az ilyen helyek is válhatnak vízforrásokká.
Oberlin (áldott életű német ev. lelkész 1740-1826), amikor a Kő-völgybe költözött, ott minden siralmasan nézett ki, olyan volt, mint Lehi. Oberlin azonban imádkozó ember volt, és Isten forrásokat fakasztott. A Vas-völgye egyre inkább Isten kertjévé vált. Senki se csüggedjen el, ha árvának és elhagyatottnak érzi magát!
Isten az Ő segítségének a csodáját néha úgy ismerteti meg velünk, hogy nyomorúságokba enged bennünket. Azt akarja, hogy megtanuljunk kiáltani. Égő kívánságod változzék át Isten segítségül hívásává így: "Te adtál győzelmet, s most szomjan kell meghalnom"! S te is megtapasztalod: Isten forrást fakaszt! Egyetlen imádkozó kérheti egész halott vidékek Istentől való megéledését. Majdnem mindig vannak kilátástalan nyomorúságok; de nem lehet kilátástalanabb a helyzetük, mint Sámsonnak Lehiben. De nincs az a helyzet sem, amelyben hálásabb lehetne az ember, mint ott. A város megmenekült, a száraz, kiaszott vidéknek kútja lett: a segítségül hívás forrása.
A Zsolt 84,6-ban ezt olvassuk: "Boldog ember az, akinek Te vagy erőssége, a Te ösvényeid vannak szívében. Átmenvén a siralom völgyén, forrássá teszik azt".
Bárcsak sok "segítségül hívás forrása" születne ott, ahol még most pusztaság van!

TANÍTÁSOK-Jelenések

JÁNOS APOSTOLNAK MENNYEI
JELENÉSEKRŐL VALÓ KÖNYVE
5-8.FEJEZET
A Bárány elveszi
a hétpecsétes könyvet
rev_5_1-3..jpg
5 És láték annak jobb kezében, aki
a királyiszékben üle, egy könyvet,
amely be volt írva belül és hátul, és le
volt pecsételve hét pecséttel.
Ésa. 29,11. Ezék. 2,9. 10. Dán. 12,4.
2. És láték egy erős angyalt, aki nagy
szóval kiálta: Ki volna méltó arra, hogy
felnyissa a könyvet, és felbontsa annak
pecsétjeit?
rész 4,11.
3. És senki, sem mennyen, sem föl−
dön, sem föld alatt, nem tudta a könyvet
felnyitni, sem ránézni.
4. Én azért igen sírtam, hogy senki
nem találtaték méltónak a könyv felnyi−
tására és elolvasására, a ránézésre sem:
rev_5_5..jpg
5. És egy a vének közül monda né−
kem: Ne sírj: ímé, győzött a Júda
nemzetségéből való oroszlán, Dávid
gyökere, hogy felnyissa a könyvet, és
felbontsa annak hét pecsétét.

rész 3,21. 6,1. Ésa. 11,1. 10. Zsid. 2,10.
6. És láték a királyiszék és a négy élő−
lény között és a vének között egy
Bárányt állani, mint egy megölettet,
hét szarva és hét szeme volt, ami az
Istennek hét Szelleme, amely elkül−
detett az egész földre.
rész 4,5. 13,8.
Ésa. 53,7. Zak. 3,9. 4,10. Ján. 1,29. 1Pét. 1,19.
7. És eljöve és elvevé a könyvet a
királyiszékben ülőnek jobb kezéből.
vers 1. rész 4,2.
8. És mikor elvevé a könyvet, a négy
élőlény és a huszonnégy vén leborula
a Bárány előtt, mindeniknél hárfák
és aranypoharak lévén, jó illatokkal
tele, amik a szentek imádságai.

rész 8,3. 14,2. 15,2. Zsolt. 141,2.
9. És éneklének új éneket, mondván:
Méltó vagy, hogy elvedd a könyvet
és megnyisd annak pecsétjeit, mert
megölettél, és megváltottál minket
Istennek a Te véred által, minden
ágazatból és nyelvből és népből és
nemzetből,
rész 14,3. Róm. 5,9. Ef. 1,7.
Kol. 1,14. 20. Zsid. 9,14. 1Pét. 1,19. 1Ján. 1,7.
Királyokká és papokká tettél minket
10. És tettél minket a mi Istenünk−
nek királyokká és papokká; és ural−
kodunk a földön.

rész 1,6. 20,6. 2Móz. 19,6. 1Pét. 2,9.
11. És látám és hallám a királyiszék,
az élőlények, és a vének körül sok
angyalnak szavát; és az ő számuk tíz−
ezerszer tízezer és ezerszer ezer vala;
Zsolt. 68,17. Dán. 7,10. Zsid. 12,22.
12. Nagy szóval ezt mondván: Méltó
a megöletett Bárány, hogy vegyen
erőt és gazdagságot és bölcsességet
és hatalmasságot és tisztességet és
dicsőséget és áldást.

13. Sőt hallám, hogy minden terem−
tett állat, amely van a mennyben és
a földön, és a föld alatt és a tengerben,
és minden, ami ezekben van, ezt mond−
ja vala: A királyiszékben ülőnek és
a Báránynak áldás és tisztesség és
dicsőség és hatalom örökkön örök−
ké.
Ján. 5,23. Ef. 3,21. Fil. 2,10.
14. És a négy élőlény monda: Ámen.
És a huszonnégy vén leborult és imádá
az örökkön örökké élőt.
Az első hat pecsét felnyitása
rev_6_1..jpg
6 És látám, mikor a Bárány a pecsé−
tekből egyet felnyitott, és hallám,
hogy a négy élőlény közül egy monda,
mintegy mennydörgésnek szavával: Jöjj
és lásd.

2. És látám, és ímé egy fehér ló, és a
rajta ülőnél íj volt; és adaték néki koro−
na; és kijöve győzve, és hogy győzzön.

rész 14,14. 19,11. Zsolt. 45,4. 5. Zak. 6,3.
3. És mikor a második pecsétet felnyi−
totta, hallám, hogy a második élőlény
ezt mondá: Jöjj és lásd.
4. És előjőve egy másik, veres ló és
aki azon üle, megadaték annak, hogy
a békességet elvegye a földről, és hogy
az emberek egymást öljék; és adaték
annak egy nagy kard. Zak. 1,8. 6,6. Mát. 24,6.
5. És mikor felnyitotta a harmadik
pecsétet, hallám, hogy a harmadik élő−
lény mondá: Jöjj és lásd. Látám azért, és
ímé egy fekete ló; és annak, aki azon üle
egy mérleg volt kezében. Zak. 6,2.
6. És hallék a négy élőlény közt szóza−
tot, amely ezt mondta: A búzának mér−
céje egy dénár, és az árpának három
mércéje egy dénár; de a bort és az olajt
ne bántsd. rész 9,4.
7. És mikor felnyitotta a negyedik
pecsétet, hallám a negyedik élőlény
szavát, amely ezt mondta: Jöjj és lásd.
8. És látám, és ímé egy sárgaszínű ló;
és aki rajta üle, annak a neve halál, és
a pokol követte azt; és adaték azoknak
hatalom a földnek negyedrészén, hogy
öljenek fegyverrel és éhséggel és halál−
lal és a földnek fenevadai által.
3Móz. 26,22. Ezék. 14,21.
9. És mikor felnyitotta az ötödik
pecsétet, látám az oltár alatt azoknak
lelkeit, akik megölettek az Istennek
Igéjéért és a bizonyságtételért, amelyet
kaptak. rész 1,9. 20,4. 2Tim. 1,8.
10. És kiáltának nagy szóval, mond−
ván: Uram, te szent és igaz, meddig
nem ítélsz még, és nem állasz bosszút
a mi vérünkért azokon, akik a földön
laknak? Zak. 1,12. 2Thess. 1,6.
11. Akkor adatának azoknak egyen−
ként fehér ruhák; és mondaték nékik,
hogy még egy kevés ideig nyugodja−
nak, amíg beteljesedik mind az ő szol−
gatársaiknak, mind az ő atyafiaiknak
száma, akiknek meg kell öletniük,
amint ők is megölettek.
rész 3,5. 7,9. Zsid. 11,40.
12. Azután látám, mikor a hatodik
pecsétet felnyitotta, és ímé nagy föld−
indulás lett, és a nap feketévé lett, mint
a szőrzsák, és a hold egészen olyan lett,
mint a vér; Jóel 2,10. Mát. 24,7. 29.
13. És az ég csillagai a földre hullá−
nak, miképpen a fügefa hullatja éretlen
gyümölcseit, mikor nagy szél rázza.
14. És az ég eltakarodék, mint mikor
a papírtekercset összegöngyölítik; és
minden hegy és sziget helyéből elmoz−
díttaték. Jer. 3,23. 4,24. Zsid. 1,12.
15. És a földnek királyai és a fejedel−
mek és a gazdagok és a vezérek és a
hatalmasak, és minden szolga és min−
den szabad, elrejték magukat a barlan−
gokba és a hegyeknek kőszikláiba;
Ésa. 2,19.
16. És mondának a hegyeknek és a
kőszikláknak: Essetek mireánk, és rejt−
setek el minket annak színe elől, aki a
királyiszékben ül, és a Bárány haragjától:
17. Mert eljött az Ő haragjának ama
nagy napja; és ki állhat meg?
Zsolt. 76,7. Ésa. 13,6. Sof. 1,14.
A tizenkét törzsből elpecsételtek
7 Ezek után láték négy angyalt állani
a földnek négy szegletén, a földnek
négy szélét tartva, hogy szél ne fújjon a
földre, se a tengerre, se semmi élőfára.
Dán. 7,2.
2. És láték más angyalt feljőni napke−
let felől, akinek a kezében az élő Isten
pecsétje volt; és nagy szóval kiálta a
négy angyalnak, akiknek adatott, hogy
ártson a földnek és a tengernek,
rev_7_3..jpg
3. Ezt mondván: Ne ártsatok se a föld−
nek, se a tengernek, se a fáknak addig,
míg meg nem pecsételjük a mi Iste−
nünk szolgáit az ő homlokukon.

rész 6,6. Ezék. 9,4. Ef. 4,30. 2Tim. 2,19.
rev_7_4..jpg
4. És hallám a megpecsételtek szá−
mát: Száznegyvennégyezer, az Izrael
fiainak minden nemzetségéből elpecsé−
telve.
rész 9,16. 14,1. Ésa. 4,2. 3.
5. A Júda nemzetségéből tizenkétezer
elpecsételt; a Ruben nemzetségéből
tizenkétezer elpecsételt; a Gád nemzet−
ségéből tizenkétezer elpecsételt;
6. Az Áser nemzetségéből tizenkétezer
elpecsételt; a Nafthali nemzetségéből
tizenkétezer elpecsételt; a Manassé nem−
zetségéből tizenkétezer elpecsételt;
7. A Simeon nemzetségéből tizenkét−
ezer elpecsételt; a Lévi nemzetségéből
tizenkétezer elpecsételt; az Izsakhár
nemzetségéből tizenkétezer elpecsételt;
8. A Zebulon nemzetségéből tizenkét−
ezer elpecsételt; a József nemzetségé−
ből tizenkétezer elpecsételt; a Benjámin
nemzetségéből tizenkétezer elpecsételt.
Megváltottak minden népekből
9. Azután látám, és ímé egy nagy
sokaság, amelyet senki meg nem
számlálhatott, minden nemzetből és
ágazatból, és népből és nyelvből; és
a királyiszék előtt és a Bárány előtt
álltak, fehér ruhákba öltözve, és az
ő kezeikben pálmaágak;

rész 3,5. 5,9. Ésa. 2,2. 43,6. Róm. 11,25.
10. És kiáltanak nagy szóval, mond−
ván: Az üdvösség a mi Istenünké, aki
a királyiszékben ül, és a Bárányé!

rész 5,13. Zsolt. 3,8. Ésa. 43,11. Jer. 3,23. Hós. 13,4.
11. Az angyalok pedig mindnyájan a
királyiszék, a vének és a négy élőlény
körül álltak, és a királyiszék előtt arccal
leborulának, és imádák az Istent,
12. Ezt mondván: Ámen: áldás és
dicsőség és bölcsesség és hálaadás
és tisztesség és hatalom és erő a mi
Istenünknek mind örökkön örökké.
Ámen.
rész 5,13.
13. Akkor felele egy a vének közül és
monda nékem: Ezek, akik a fehér ruhák−
ba vannak öltözve, kik és honnét jöttek?
14. És mondék néki: Uram, te tudod.
És monda nékem: Ezek azok, akik jöt−
tek a nagy nyomorúságból, és meg−
mosták az ő ruháikat, és megfehérí−
tették ruháikat a Bárány vérében.

Ésa. 1,18. Zak. 3,3. Csel. 14,22. Zsid. 9,14. 1Ján. 1,7.
15. Ezért vannak az Isten királyi−
széke előtt; és szolgálnak néki éjjel
és nappal az Ő templomában; és aki
a királyiszékben ül, kiterjeszti sátorát
felettük.
Ésa. 4,5.
16. Nem éheznek többé, sem nem
szomjúhoznak többé; sem a nap nem
tűz rájuk, sem semmi hőség:

Zsolt. 121,6. Ésa. 49,10.
17. Mert a Bárány, aki a királyiszék−
nek közepette van, legelteti őket, és a
vizeknek élő forrásaira viszi őket; és
eltöröl Isten az ő szemeikről minden
könnyet. Zsolt. 23,1. 36,8. Ésa. 25,8. Ján. 10,11.
A hetedik pecsét felnyitása
8 És mikor felnyitotta a hetedik
pecsétet, lett nagy csendesség a
mennyben, mintegy fél óráig.
2. És látám azt a hét angyalt, aki az
Isten előtt álla; és adaték nékik hét
trombita. 2Krón. 29,25−−28. Mát. 18,10. Luk. 1,19.
3. És jöve egy másik angyal, és
megálla az oltárnál, aranytömjénezőt
tartva; és adaték annak sok tömjén,
hogy tegye minden szenteknek
imádságaihoz az aranyoltárra, amely
a királyiszék előtt volt.
rész 5,8. Ef. 5,2.
4. És felméne a tömjén füstje a
szentek imádságaival az angyal kezé−
ből az Isten elébe.
Zsolt. 141,2.
fire_on_the_alter_3.jpg

5. Azután vevé az angyal a tömjénezőt;
és megtölté azt az oltárnak tüzével,
és leveté a földre; és lettek mennydör−
gések és szózatok és villámlások és
földindulás.
rész 16,18. 2Sám. 22,8.
6. És a hét angyal, akinél a hét trom−
bita volt, készüle a trombitáláshoz.
7. Az első angyal azért trombitála,
és lett jégeső és tűz, vérrel elegy, és
vetteték a földre; és a földnek harmad−
része megége, és az élőfáknak har−
madrésze megége, és minden zöldellő
fű megége. Ésa. 2,13.
rev_8_8..jpg
8. A második angyal is trombitált, és
mint egy tűzzel égő nagy hegy vetteték
a tengerbe; és a tengernek harmad−
része vérré lett;
Ezék. 14,19.
9. És meghala a tengerben lévő
teremtett állatoknak harmadrésze,
amelyekben élet volt; és a hajóknak
harmadrésze elvesze.
10. A harmadik angyal is trombitált,
és leesék az égről egy nagy csillag,
égve, mint egy fáklya, és esék a folyó−
vizeknek harmadrészére, és a vizek
forrásaira;
11. A csillagnak neve pedig Üröm:
változék azért a folyóvizek harmad−
része ürömmé; és sok ember meghala
a vizektől, mivel keserűkké lettek.
12. A negyedik angyal is trombitált,
és megvereték a napnak harmadrésze,
és a holdnak harmadrésze, és a csilla−
goknak harmadrésze; hogy meghomá−
lyosodjék azoknak harmadrésze, és a
nap az ő harmadrészében ne fényljék,
és az éjszaka hasonlóképpen.
Ésa. 13,10. Ámós 8,9.
Három jaj
13. És láték és hallék az égnek köze−
pette egy angyalt repülni, aki ezt mond−
ja vala nagy szóval: Jaj, jaj, jaj a föld la−
kosainak a három angyal trombitájának
többi szavai miatt, akik még trombitálni
fognak. rész 9,12. 11,14. 12,12.
ÁMEN.

Isten asztaláról

Varga László -


"Ezután az arimátiai József, aki Jézus tanítványa volt, de csak titokban, mert félt a zsidóktól -, megkérte Pilátust, hogy levehesse Jézus testét. Pilátus megengedte neki. Elment tehát, és levette Jézus testét." -János 19,38




Különös személy ez az arimátiai József. Tekintélyes vezetője társadalmának, tagja a zsidó főtanácsnak, a Szanhedrinnek. Titokban hallgatja Jézust és a róla szóló híreket, meggyőződik róla, hogy Ő a Messiás, de nem kívánja kockáztatni a pozícióját. Az evangéliumok nem tudnak róla, hogy Jézus perében egy szót is szólt volna mellette. Típusa tehát a hívő, de megalkuvó, gyáva tanítványnak. És csalódik, mert nem olyan Messiást várt, akit elítélnek és kivégeznek. Az volna a logikus, hogy csalódottan elforduljon tőle. Ő pedig akkor áll elő. Tekintélyét felhasználva kihallgatást kér Pilátustól, és elkéri a Jézus holttestét, majd saját előre elkészített sziklasírboltjába helyezi. Mi történt vele? Talán az, ami igen sok mai keresztyénnel az utóbbi évtizedekben, akik akkor álltak bátran Krisztus és az egyház mellé, amikor a legnehezebb volt a helyzet. Megértette, hogy Jézus érte halt meg. Megértette, hagy halálával tette rá a pecsétet életére és tanítására. Megértett valamit, amit csak a hit tud megérteni. Aki ezt a megértést keresi, találkozni fog a Megváltó Krisztussal.
Jó Istenem, milyen sokszor éreztem, hogy szükséged lenne rám, hogy ki kellene állnom ügyed és egyházad mellett, de úgy gondoltam, mások alkalmasabbak, jobban ráérnek, nem rám tartozik a dolog. Lehet, hogy gyáva voltam, lehet, hogy nem volt elég hitem, lehet, hogy igen lekötöttek a magam dolgai, az eredménye csak az lett, hogy nem vállaltam, amit kellett volna. Bocsásd meg nekem, Istenem! Adj újabb lehetőséget, mikor annyi nyomorúságot látok, és alkalmilag segíteni tudnék, vagy éppen állandó feladatot, melyet képes lennék betölteni! Add, hogy ne legyek gyáva tanítványod, s terhet, kockázatot vállalva is tudjak kiállni melletted! Ámen.

Isten műhelyében-Az elvehetetlen öröm

Carl Eichorn -

"Örülni fog a szívetek és senki sem veszi el tőletek a ti örömötöket. "(János 16, 22)



Jézus nem csupán valami felszínes örömöt, hanem mély, szívbeli örömöt ad. A világ örömét kívül csillogás, belül romlottság jellemzi. Néhány órára elfeledhetjük belső szorongásainkat, mint ahogy a testi fájdalmat is meg lehet szüntetni rövid időre egy-egy morfium injekcióval. Jézus a nyomorúságoknak legmélyebb okát veszi el: a bűnt. Megkönnyíti szívünket, miután a gonosz lidércnyomást megszüntette. Ő ad derűs lelkiismeretet. Az alvó lelkiismeret, mely az embert nem kínozza közvetlenül, még távolról sem jó lelkiismeret. Azt az örömet, melyet Jézus ajándékoz, senki sem tudja tőlünk elrabolni. Ez az "Ő" öröme. János 17, 13 szerint így imádkozott: "... hogy az én örömem teljes legyen őbennük."
Isten Fiának az volt a legnagyobb öröme, hogy az Atya szerette Őt és gyönyörűsége telt benne. Jézus szívét még a legsötétebb órában is áthatotta az a fiúi öröm, melyet az Atya szeretetének és dicsőségének gazdagsága felett érzett. Ez az öröm kell eltöltse a tanítványok szívét is: Istennek kegyelmet nyert és szeretett gyermeke vagyok Krisztus, az én Megváltóm által! - Ez az az öröm, amelyet senki és semmi el nem rabolhat és meg nem zavarhat. Elveszíthetetlen. Csak ha Jézust magát elvehetnék tőlünk, szűnne meg az örömünk, mert Ő örömünknek alapja. Külsőleg megszomorodhat az ember, de belül megelégedett és boldog az Úrban. Ezt az örömet a sokféle fájdalom és noyomorúság sem tudja elfojtani, hanem csak megtisztítja és elmélyíti.
Pál már három esztendeje volt fogságban; minden tevékenységében megakadályozták, és ő, aki csupa tűz és buzgóság volt, mégsem csüggedt el. Amikor a filippibelieknek ír, nem panaszos a levele, hanem az öröm hangja hatja azt át. Még a küszöbönálló halál gondolata sem tudja elnyomni ezt az örömet. "Ha kiontatik is vérem italáldozatként ... örülök" (Fil 2, 17). Még arra is gondol, hogy az elcsüggedt és levert filippibelieket a saját örömébe bevonja. - A pizidiai Antiochiában az újonnan hitre jutott keresztyének az üldözés viharába kerültek. Pált, lelkiatyjukat elszakították tőlük és elkergették a város határain kívül. Vajon búskomorságba esnek most? "A tanítványok megteltek örömmel és Szentlélekkel" (Csel 13, 52). Ilyen a hívő öröme. A sötétben világít a legtisztábban és legfényesebben

Ne félj, mert én veled vagyok



Így szól hozzám az én Istenem: Én az Úr, aki előtted me−

gyek, én leszek teveled; el nem maradok tőled, sem el nem
hagylak: ne félj és ne rettegj! Veled leszek; el nem hagylak
téged, sem el nem maradok tőled. (5Móz. 31,8. Józs. 1,5.)
Irgalmas Isten az Úr, az én Istenem, nem hagy el engem,
sem el nem veszít, sem el nem felejtkezik a szövetségéről,
amely felől megesküdt nekem az Úr. (5Móz. 4,31.)
Légy bátor — azt mondja az Úr — légy bátor és cselekedd
az Igét, mert én veled vagyok. Az Igét, amellyel szövetségre
léptem veled, és az én Szellemem benned marad. Ne félj!
Ne félj, mert én veled vagyok és megtöltöm házad dicsőség−
gel. (Agg. 2,4. 5. 7.)
Megparancsolta nekem az Úr: Légy bátor és erős!
Ne félj és ne rettegj, mert veled lesz az Úr, a te Istened
mindenben, amiben jársz. (Józs. 1,8. 9.)
Ezért én erős és bátor vagyok, nem félek és nem rettegek,
mert az Úr, az én Istenem maga jön velem; nem marad el
tőlem, sem el nem hagy engem. (5Móz. 31,6.)
Mikor vizen mész át, én veled vagyok, és ha folyókon, azok
el nem borítanak, ha tűzben jársz, nem égsz meg, és a láng
meg nem perzsel téged. (Ésa. 43,2.)
Veled vagyok mindenütt, valahová mész, és kiirtom min−
den ellenségedet előtted; és nagy hírnevet szerzek neked,
mint a nagyoknak, akik e földön vannak. (2Sám. 7,9.)
Veled vagyok mindenütt, valahová mész, minden ellensé−
gedet elvesztem a te orcád előtt, és olyan hírnevet szerzek
neked, amilyen híre a hatalmasoknak van, akik e földön
vannak. (1Krón. 17,8.)
26
Nem félek, mert Te velem vagy, nem csüggedek, mert
Te vagy az én Istenem, megerősítesz, sőt megsegítesz,
és igazságod jobbjával támogatsz. Megszégyenülnek,
akik fölgerjednek ellenem, semmivé lesznek és elvesznek,
akik velem perlekednek. Megsemmisülnek teljesen, akik
engem háborgatnak. Mivel Te a jobb kezemet fogod, és
ezt mondod nekem: Ne félj, én megsegítelek! (Ésa. 41,10–13.)
Így szól hozzám az Úr, a Teremtőm, az én alkotóm: Ne félj,
mert megváltottalak, neveden hívtalak téged, enyém vagy!
Mivel kedves vagy az én szemeimben, becses vagy és
én szeretlek. (Ésa. 43,1. 4.)
Az én szolgám vagy, akit gyámolítok, az én választot−
tam vagy, akit szívem kedvel, Szellememet adtam beléd. (Ésa. 42,1.)
Azt mondod az Igédben: Nem hagylak el, sem el nem
távozom tőled, nem hagylak segítség nélkül, nem hagyom
hogy elvessz, bizony nem hagyom! Ezért bizalommal telve
és bátran mondom: Az Úr az én segítségem, nem félek;
ember mit árthat nékem? (Zsid. 13,5. 6.)
LEGYEN ALDOTT SZEP NAPOD HOZZON JO GYUMOLCSOT A SZAMODRA .... JEZUS URUNK NEVE DICSOSSEGERE
AMEN ...

Klára Krizsán-

Örömteli mindennapok- Lépj ki hittel


Ha megteszed az elsőt, Ő megmutatja a következőt.

De ahhoz el kell indulnod azon az úton ,amelyet Ő mutatott neked. Meg kell megtenned az első lépést, teljes hittel, bizalommal. Isten azt akarja, hogy tanuljunk meg ,,vízen járni,, Ővele.
Jézus nekünk is azt mondja, amit Péternek ,,Bízzál ,én itt vagyok,ne félj !,,

Lépj ki bátran, csak előre nézz, ne hagyd, hogy bármi is elvonja a figyelmedet Jézusról. 
Ha elkezdesz hitben járni, látni fogod, hogy működik a természetfeletti.
Lépésről lépésre fog vezetni, csak indulj el. Isten ígérete az engedelmességeden múlik.

REINHARD BONNKE

A Jelenések 4-ben négy élőlényről és huszonnégy vénről olvasunk, akik a trón előtt leborulva imádják azt, aki a trónon ült. Az imádatuk okát a 11. vers írja le:
„Méltó vagy, Urunk és Istenünk,
hogy tiéd legyen a dicsőség, a tisztesség és a hatalom,
mert te teremtettél mindent,
és minden a te akaratodból lett és teremtetett”.

Aztán az ötödik fejezet egy új jelenetet tár elénk. Itt már az említett angyali lények körül „tízezerszer tízezer és ezerszer ezer” emberi lény is imádja Őt, és az imádatuk ezúttal nem a teremtésről szól. Azt énekelik „hatalmas hangon”, hogy
„Méltó a megöletett Bárány,
hogy övé legyen az erő és a gazdagság,
a bölcsesség és a hatalom,
a tisztesség, a dicsőség és az áldás!”
Így lesz teljessé az igazság: Ő teremtett mindent, és Ő váltott meg mindenkit. Istent annyira ismerhetjük csak meg, amennyire Ő megismerteti magát. Ő végtelen. Nem tudhatunk Róla mindent - csak azt, amit megmutat magából. Istennek bizonyosan vannak olyan oldalai, amelyek örökre titokban maradnak számunkra, de amit láthatunk, és amit Ő megmutatott magából, az éppen elég ahhoz, hogy örökre lenyűgözzön minket. Amikor összejövünk, hogy neki énekeljünk és őt dicsérjük, és az a vágyunk, hogy becsatlakozzunk a menny dicsőítésbe, akkor íme, itt van, amiről odafenn énekelnek: Isten Bárányáról, nem csak a teremtésről, hanem a teremtés főszereplőjéről, a Bárányról, aki megöletett. Ő a hívő ember dicsőítésének tárgya. A keresztény dicsőítő énekek a keresztről és a vérről kell, hogy szóljanak. Ha nem ezekről szólnak, akkor nem keresztény dicsőítések.
Isten áldjon benneteket!
REINHARD BONNKE