2016. június 10., péntek

Cseri Kálmán-A kegyelem harmatja-Jézus csendje

"...elvonult velük külön... De amikor a sokaság észrevette, utánament. "(Lk 9,10-11)



Isten néhány jellemző tulajdonsága után foglalkozzunk most Jézus személyével! Kinek ismerjük meg őt az evangéliumok leírásából?

Ez a szakasz arról szól, hogy a tanítványok beszámolói után Jézus elvonult, csak velük, egy csendes helyre. Rendszeresen kereste az alkalmat, hogy egyedül, csendben legyen az Atyával, vagy tanítványaival külön is beszélgessen. Jézus sokat dolgozott, előfordult, hogy enni sem volt idejük. Ezt csak úgy lehetett bírni, hogy az Atya előtti csendben kapott mindig új erőt.

Az emberek azonban megzavarják. Mindig sok problémájuk volt, hozták a betegeiket, utánamentek. Mit tesz most Jézus? Nem háborodik fel, nem küldi el a népet, nem zúgolódik emiatt, hanem „örömmel fogadta őket". Hirdette az evangéliumot, és meggyógyította a betegeket. - Mi vajon hogyan viselkednénk hasonló helyzetben?

Miért tett így Jézus? Mert soha nem a maga akarata szerint járt el, hanem azt tette, amit az Atya akart. S tudta, hogy ez a sokaság nem véletlenül jött éppen most. Akit pedig az Atya küldött hozzá, azt ő soha nem küldte el.

Megszánta őket. Neki volt érző és együtt érző szíve, és soha nem önmagát kímélte, hanem másokért szolgált. Akkor is, ha az neki éppen alkalmatlan volt.

S mint jó pásztor enni adott a nyájnak. Mit? Igét, egészséget, kenyeret. Először hirdette az Isten királyi uralmáról szóló igét, utána gyógyított, s végül jóltartotta a sokaságot. Mi fordított sorrendet szeretnénk. Ő azonban tudta, hogy ez vezet az ember életének teljes gyógyulásához: a lélek felől kell elindulni.

A helyén van-e mindez az életünkben: a csend és a munka, magánélet és szolgálat, a lélek és a test egészsége?


Napi áhítat-Az ellenséges katona álma

Hét témája: Gedeon mint szabadító  
Olvasmány: Bír 7,9–14
Ha megijesztenek a körülmények, engedd, hogy Isten elkezdje nyitogatni a szemed!




„Azon az éjszakán ezt mondta neki az ÚR: Kelj föl, támadd meg a tábort, mert a kezedbe adtam azt! De ha félsz megtámadni, menj le előbb a legényeddel, Purával, a táborhoz. Hallgasd meg, miről beszélnek, akkor majd felbátorodsz és rá mersz támadni a táborra! Lement tehát legényével, Purával, egészen a tábori előőrsökig.  Midján, Amálék és a keleti törzsek úgy ellepték a völgyet, mint egy sáskahad, tevéiknek nem volt se szeri, se száma: annyian voltak, mint a tenger partján a föveny. Amikor Gedeon odaért, egyikük éppen az álmát mesélte el a társának, és ezt mondta: Azt az álmot láttam, hogy egy kerek árpakenyér gurult le Midján táborára, és amikor a sátorhoz ért, úgy megütötte, hogy ledőlt; felfordította és összedőlt a sátor. A társa így felelt neki: Nem más ez, mint az izráeli Gedeonnak, Jóás fiának a fegyvere. Kezébe adta az Isten Midjánt és az egész tábort.”

Magyarázat

A hit emberei is ismerik a félelmet. Isten ezt jól tudja, mint ahogyan azt is, hogy bátorításra van szükségük. Ezt úgy teszi, hogy megmutatja nekik, minden az ő kezében van.
Gedeon vállalta félelmét. Elindult az ellenséges táborba. Isten útmutatása szerint figyelt, és hallott. De nem csupán egy álmot mesélő katona szavait, hanem az élő Úr bátorító üzenetét.
Mivel van tele mostanság a szíved? Van valami olyan dolog az életedben, amely összeszorít, félelemmel tölt el? Hozzád is így szól Isten: „Ti süketek, halljatok! Ti vakok, nézzetek föl és lássatok!” (Ézs 42,18)
Ha nem indul el Gedeon, akkor megretten a felszíntől, attól hogy „Midján, Amálék és a keleti törzsek úgy ellepték a völgyet, mint a sáskahad”. Míg ők csak háromszázan vannak... Így azonban megragadhatta, hogy Isten nem szűnik meg munkálkodni, még ha ijesztő is a látszat.
A látványos és hangos dolgok rá akarnak telepedni a lelkedre, korlátok közé akarják zárni a gondolataidat, hogy a félelem szorítása megroppantsa az életedet. Isten mindeközben csendes szemlélődésre hív, hogy a harsány hangok és impulzusok között megmutathassa, figyel rád és vezet téged. Nincs bátorítóbb annál, mint amikor látod és hallod őt. Látod? Hallod?
(Hajnal Zoltán)
 

Joel Osteen: Istenbe vetett bizalom

Dávid "receptje" a következő volt: az Úrba vetette bizalmát. A csüggedés szelleme megpróbálta meghiúsítani, hogy betölthesse az elhívását. Azokban a sötét időkben Dávid nagyon levert és reményvesztett volt, de a 43. zsoltár 5. versszakában ezt mondja:

"Miért csüggedsz el lelkem, miért nyughatatlankodsz bennem? Bízzál Istenben..." Azt kérdezte magától: "Dávid, mi bajod van? Hová tűnt a reménységed, örömöd? Isten még mindig uralkodik és jó dolgokat tartogat számodra. Ideje újra Benne bíznod!" Amikor a kétségbeesés próbál úrrá lenni rajtunk, nekünk is ezt kell tennünk. Nézzünk bele tükörbe és mondjuk: "Na, ide figyelj! Ne búslakodj, tessék pozitívan hozzáállni a dolgokhoz! Nem maradunk levertek, legyőzöttek, hanem Úrba vetjük bizalmunkat, érthető? Annyi baj és jaj van ezen a világon, annyi a rossz hír és információ, hogy ha nem vigyázz az ember, könnyen a hatásuk alá kerülhet. A csüggedés szelleme ránk akar telepedni, és elakarja venni a lelkesedésünket, és az örömünket. "De hát annyira rettenetes helyzetben vagyok!" - mondhatja erre valaki. A Szentírásban erre is megtalálhatjuk a megoldást: vegyük fel a "dicsőségnek palástját a csüggedés lélek helyett" (Ézsaiás 61,3) Amikor halljuk, hogy a csüggedés szellem olyasmiket suttog a füleinkbe, hogy "rád már nem vár semmi jó" vagy "a legszebb napjaid már mögötted vannak", azonnal le kell dobnunk magunkról ezt a "palástot". Dobjuk félre az önsajnálat dzsekijét , szabaduljunk meg a letargia zakójától és öltözzünk új ruhába, a dicséret köntösébe! Adjunk hálát Istennek azért, amit már eddig véghez vitt az életünkben, köszönjük meg a múltbéli győzelmeket, az elért eredményeket. Aztán lépjünk ki hitben, és adjunk előre hálát azokért a dolgokért, amiket ezután cselekszik az Úr. Köszönjük meg Neki, hogy új ajtókat nyit meg előttünk, megváltoztatja a helyzetünket, és adjunk hálát a kegyelméért, amivel támogatni fogja a jövőnket. Ha így teszünk, új öröm és új hit indul növekedésnek a bensőnkben. Nem legyőzöttnek, hanem győztesnek érezzük majd magunkat. Ha valamit nagyon megtanultam az az, hogy Istent dicsérő ember nem maradhat legyőzött állapotban. Olyan nincs, hogy valaki dicséri az Urat és közben depressziós marad. Ámen!

Kenneth & Gloria Copeland- Fejleszd ki a szeretetet

És ez a szeretet abban áll, hogy az Ő parancsolatai, rendelései, utasításai, tanításai szerint és azok által vezérelve járunk és élünk. Ez a parancsolat, amint kezdettől fogva hallottátok, hogy szeretetben járjatok, a szeretet vezéreljen, és azt kövessétek. – 2 János 1:6 ¹


Egyszerű a képlet: Isten azt mondja, az a szeretet, ha megtartjuk az Ő parancsolatait. Ez a szeretet definícióját egyből világossá teszi. De Isten többet tett annál, mint hogy meghatározta a szeretet fogalmát számodra. Útmutatásokat adott neked, hogy tudd, hogyan szeress úgy, ahogy Ő. Isten az Igéje által fekete-fehér használati utasítást adott a szeretetben járáshoz. Annyit kell tenned, hogy követed azt, és akkor szeretetben fogsz járni.
Ha Jézus Krisztust az életed Urává tetted, akkor megtetted az engedelmesség első lépését. Isten szeretete megszületett benned. De ha nem teszel lépéseket, hogy kifejleszd, ez a szeretet rejtve marad benned. A szeretet hasonlóan működik, mint a hit. A szeretet is az Ige ismerete által aktiválódik.
Kövesd a szeretet azáltal, hogy megvallod Isten Igéjét, és cselekszel az alapján a mai napon. Ahogy elmélkedsz ezeken az igeverseken, lásd magad úgy, hogy a szeretet életét éled! Lásd magad úgy, hogy Jézus parancsolataival összhangban élsz, és azok irányítanak. Fejleszd ki a szeretetet, amit Ő elrejtett a bensődben.
Igei olvasmány: 1 János 2:3-11

Suchné S. Ilona-Bétel szellemi valósága 2.rész

A következő üzenetek személyes kijelentésként jött hozzám, de jónak látom megosztani, mert mások számára is építő lehet.

Sok évvel ezelőtt Isten házának az építésére kaptad az elhívásodat, mégpedig az I.Krónika 17:11 alapján: „ Ha majd letelik az időd és pihenni térsz őseidhez, fölemelem majd utódodat, az egyik fiadat, és szilárddá teszem az ő királyságát. Ő épít nekem házat,én pedig megerősítem a trónját örökre. Atyja leszek neki, és ő a fiam lesz. Nem vonom meg tőle szeretetemet, hanem házam és királyságom szolgálatába állítom örökre, és trónja örökké szilárd lesz.” 
/ Ezt az elhívást a gyász időszakában kaptam, édesanyám halála után a szobájában. / 
Azt mondta most a Szent Szellem, hogy az Úrnál ott van a teljes tervrajza az Úr házának, te is ismered már egyes elemeit. A kijelentett tudás, a bölcsesség, és ismeret beszédén keresztül folyamatosan fogom veled közölni lépésről – lépésre a tervrajzot. 
 Láttam, hogy a mennyben az angyalok kezükbe kapták az Atyától ezt a tervrajzot, nézik, és elkezdett egy mozgolódás lenni az angyalok körül. Már vége van a Mihály angyal harcos időszakának, átjárható a légtér a menny és a föld között, mostmár a szolgáló angyalok kezdtek el dolgozni. Le és föl járnak, készítik elő a tervrajzhoz szükséges dolgokat, helyzeteket. 
 Nektek együtt kell velük munkálkodni. Elkezdődött az angyalok szolgálatának az ideje, sürgés – forgás van a szellemvilágban. Az Atya terve elkezd kézzelfoghatóvá válni, manifesztálódni. Az események napról – napra fognak változni, fejlődni, nektek csak figyelni kell, és vigyázni erre a légi folyosóra, amely mindig átjárhatóvá kell, hogy legyen, ahhoz, hogy az angyalok tudjanak a válaszokkal, megoldásokkal jönni. 
 A ti szellemi állapototoktól függ, hogy ott mi történik, az angyalok tudnak e dolgozni, ez mindig rajtatok múlik. Ők mindig az imáitokkal munkálkodnak együtt, fontos, hogy azok Szent szellemtől vezetett imák legyenek. 
 A tervrajz legyen mindig előttetek, ez alapján tudjátok irányítani a szolgáló angyalokat. 
Ennek a világnak meg vannak a  megoldási módszerei, a vallásos rendszernek is meg vannak a maguk jól bevált emberi megoldásai helyzetekre. De én azt akarom, hogy te felette legyél ezeknek, és az én gondolkodásom szerint élj, várj az én módszereimre, várj az én időzítésemre. 
Mert az én királyságom megoldásai magasabb rendűek minden földi megoldásnál. 
I.Mózes 31:13 
„ Én vagyok Bétel Istene, ahol szent oszlopot kentél fel, és fogadalmat tettél nekem. Most készülj, menj el erről a földről, és térj vissza szülőföldedre.”

 Bétel Istene, hogyha megadta a látást, az meg lesz próbálva, ahogy Jákóbnál is meg volt próbálva, 20 évig csak hitte, hogy az a föld, amit Isten ígért neki az övé lesz egyszer. De eljött az idő, amikor Bétel Istene újból szólt: „ Most menj el erről a földről, Kánaánba!”

 Csak azok a Jákóbok képesek kijönni a szolgaság házából, ( ez sokszor csak egy rossz gondolkodásból fakadó életforma ) és bemenni az Ő Kánaánjukba, ( az Istentől való örökségükbe ) akik előtte találkoztak Bétel Istenével, akiknél nyitott a menny, akik teljes hittel megragadják az ott kapott Isteni kijelentést. Lábán házában, a szolgaságban, a kiszolgáltatottságban, a más munkájában, csalások közepette, azoknak lesz kitartásuk és rendíthetetlen  a hitük, akiknek Bétel Istenével személyes kapcsolatuk van, nemcsak betű az Ige, hanem élő szellemi valóság.
 Ennek a hitnek 20 év alatt sem szabad elkopnia, nem homályosodhat el, mert akkor Jákób szolga marad Lábán házában mindig.
 A kijövetelhez szükséges a határozott, erőteljes, magragadó hit, amely nem a körülményekre figyel, sem nem a hírekre, nem esik kétségbe a kivonulás közben. Az erőszakos hit, amely újból megragadja Isten kijelentését, és teljes határozott meggyőződéssé válik a számára. Isten népe, akkor képes leszel bemenni a te Kánaánodba, a szolgaságból, a te saját ígéreted földjére.
De Bétel áldását, a nyitott mennyet ne veszítsd el.
 Nem fogsz kétségeskedni, nem leszel kishitű, azt a tervet,amit Isten sok évvel ezelőtt  neked mondott, most menj és kezd el megvalósítani. Teljes meggyőződéssel, állj neki annak a munkának,mert Bétel Istene küld téged. „ Most menj!” 
 Az angyalok szolgálatát blokkolják a hitetlen gondolatok, a kétségbeesés, és a kételyek, ne engedj ezeknek, hogy a légi folyosó mindig nyitott legyen feletted, és az angyalok tudjanak feléd szolgálni valóságosan.
 Jézusnak amikor elkezdődött a szolgálata, és előjöttek az első tanítványai, azt mondta nekik:
„ Meg fogjátok látni, hogy megnyílik az ég, és az Isten angyalai felszállnak és leszállnak az Emberfiára.” 
( János ev.1:51 ) 
Jézus szolgálata valóban egy nyitott menny alatt történt. Amikor Isten Királysága elérkezik a az egyházba, akkor megnyílik a menny, és az természetes dolog lesz, hogy az angyalok le és föl járva szolgálnak, mert együttműködnek a hivőkkel.
Jézus is Isten házát építette csak magasabb szinten, a menny kapuja  tárva volt számára szolgálatának 3 éve alatt végig.
Ezekben a napokban nekünk kell Bétel kenetét, Isten Királyságát bemutatnunk, és hordoznunk, itt a földön, azért hogy megváltoztassunk városokat,és az országunkat is.
Hogyha Jákóbnak és Jézusnak lehetséges volt, akkor nekünk is lehetséges lesz.

Jákóbnak a szolgaságban, Lábán házában nem voltak mennyei találkozásai. Volt akkor mielőtt Lábánhoz ért, és ez azt hiszem kellett is neki, hogy megerősítse, és ki tudjon tartani az elkövetkezendő 20 évben. Majd miután végleg elvált Lábántól ismét találkozott Isten angyalaival, és elnevezte azt a helyet Mahannaimnak, ami annyit jelent, az Isten tábora.
( I.Mózes 32:3 )
Lábán háza a keresztények életében sokszor egy nem túl korrekt munkáltatót jelent, vagy esetleg valakinek a szolgálatát, a más munkájában való hűséget méri le az Úr ezekben a helyzetekben.
 Sokszor azonban hogyha ez szellemi szolgaság is egyben,akkor nem tud felfakadni a mennyei találkozás istennel. Lehet hamis befedezés is, amely blokkolja a mennyei szférát, és ott Jákób egy hamis tekintély alatt volt.
 Ézsau elől menekülve Bételben találkozott Istennel, ott megkapta az ígéretét, az Úr beszélt vele. Majd amikor kibékült Ézsauval, akkor Isten újból elküldi Bételbe, amely Kánaán földjén van. Itt aztán másodjára nevezi őt Izraelnek, és megkapja Izrael áldását, a testületi áldást és kenetet is. Bétel az Isten házában az Isten szavának a helye, az Isteni örökség megnyerésének a helye. Isten itt már nemcsak megnevezi az új nevét, mert ezzel csak a saját új életére utalt volna, hanem megkapja az örökségét is, mint nép. Harmadik generációs áldás, amely sokkal mélyebb, kiterjedtebb, és nagy gyülekezetre vonatkozó áldást jelent.
(  I.Mózes 35 :7 ) „ nép, sőt népek gyülekezete származik tőled.”

 Ez az áldás azonban nem jött magától. Másodszor is el kellett mennie Bételbe a családjával is Jákóbnak, ahol egész háza népének meg kellett térnie, és kidobálni az idegen isteneket, a bálványokat, megszabadulni minden szentségtelen dologtól.
 Aztán Isten kijelenti magát, most nincsenek angyalok, nincs lajtorja, most Isten testületi áldását kapja meg, a szolgálat áldását, és kenetét kapja meg Jákób.
Hatalmas dolog ez, amiről Ábrahámnak és Izsáknak is volt kijelentése, azt Jákóbnak is meg kellett kapnia, ő azonban már többet látott ebből a szaporodásból, mint a nagyapja. Izrael, mint nép közvetlenül tőle származik. Izrael = Isten harcol, Isten harcosa, hőse, fejedelme
A harmadik generációs áldás ma is magába foglalja ezt az örökséget, azonban mégis mindenkinek el kell jutnia Bételig, nem jön automatikusan.
Ezért Jézus Nevében legyen megáldva a magyar Eklézsia Bétel kenetével, és áldásával, lépjen bele ez a nemzedék a harmadik generációs áldásba.
Bétel szellemi valósága legyen láthatóvá a magyar egyházban, és ezen az új nemzedéken.

Kati Fejes Köszönöm, hogy olvashattam ezt a próféciát, tetszett és valódinak éreztem. Mégis, szívemben kérdés volt az Úr felé, a megerősítés nem sokat késett. Józs. 3, 6-9. Mint Gedeon, néha bizonytalan vagyok, a megerősítés, most is gyorsan jött: Mt. 25,34. Ámen.

Ellen G. White: Áhitatok-KRISZTUS PÉLDÁZATAI

Nicelife könyvajánló-


Az evangéliumokban az egyik legérdekesebb szerepet a pédázatok játszák. Hogy miért? Mert a legrövidebb, legérthetőbb módon tárják fel Isten nagy igazságait az érdeklődő embernek. A szerző ezeket a példázatokat csoportosítja, hogy lelki mondanivalójukat még érthetőbbé téve tárja Isten igazságait az olvasó elé.

A könyv Jézus Krisztus tanításait akarja mélyen gyakorlati módon megismertetni az olvasóval. Jézus Krisztus nem elvont, filozofáló módon mutatta be hallgatóinak az Isten országáról szóló tanításait, hanem egyszerű, a mindennapi életből, természetből vett hasonlataival. E, G, White a mai emberhez is közel valóvá tudta tenni a mindennapjaink kérdéseire adott evangéliumi válaszokat. 

Nem csupán az egész könyvet végigolvasva értékes e könyv, hanem egy- egy fejezet is olyan lelki élményt nyújt, mintha végig olvastuk volna a könyvet. Ajánlom akkor is amikor csupán rövid időnk van olvasni, e könyv egy-egy fejezete is egészen közel hozza hozzánk Jézus Krisztust, egyben mindenapjainkra szóló hasznos tanácsokkal lát el.


Részlet
" A magvetőről szóló példázatban Krisztus a mennyek országát és a nagy Magvetőnek népe érdekében végzett munkáját szemlélteti. Miként a magvető "kiméne vetni", Krisztus is lejött a földre, hogy itt a mennyei igazságok magvát hintse. A példázatok is olyan magvak, amelyekkel kegyelmének legdrágább igazságait szórta.
A magvetőről szóló példázatot egyszerűsége miatt nem értékelték kellőképpen. Krisztus a földbe vetett valóságos magvakról akarja figyelmünket az evangélium magvára irányítani, amelynek elhintése nyomán emberek térhetnek Istenhez.
A menny Királya azért adta nekünk a parányi magról szóló példázatot, mert az igazság magvetését is ugyanazok a törvények szabályozzák, mint a földbe vetett magvakét. A Galileai-tenger partján lelkes, vágyakozó tömeg gyűlt össze, hogy lássa és hallja Jézust. Voltak közöttük gyékényen heverő betegek is, akik arra vártak, hogy betegségükkel Jézushoz fordulhassanak.
Krisztusnak Istentől kapott joga volt, hogy enyhítse a bűnös emberiség szenvedéseit. 
Krisztus megdorgálta a betegséget: életet, egészséget és békességet árasztva maga körül. "

Cseri Kálmán-A kegyelem harmatja

Féltőn szerető Isten

"Ha bemégy arra a földre, amelyet Istened, az Úr ad neked, ne tanuld el azokat az utálatos dolgokat, amelyeket azok a népek művelnek. "(5Móz 18,9)


Isten a népével kötött szövetség feltételéül szabta, hogy „ne legyen más istened rajtam kívül". Vagyis hitét és bizalmát a nép csak Istenbe vesse. Azért fontos kikötés ez, mert az ördög mindig az Istenbe vetett bizalmunkat igyekszik megingatni, s olyan „segítséget" kínál fel, amellyel elszakít Istentől.
Ezért az ígéret földjének határán Isten egész konkrétan óvta népét ettől a bűntől: ne legyen köztetek varázsló, igéző, jövendőmondó, se halottaktól tudakozódó, mert utálatos az Úr előtt mindaz, aki ilyet cselekszik. Ezek azért veszélyesek az emberre, mert a hitét kötik le, s így Istentől elszakadva védtelenné válik. Ettől félti Isten az övéit, ezért mondja a Biblia, hogy ő féltőn szerető Isten.
Amíg Mózes átvette a tízparancsolatot az Úrtól, addig a nép fülbevalókból borjút öntött, és úgy kezdték imádni, mintha az hozta volna ki őket Egyiptomból. Ugyanilyen ostobaság és istenkáromlás minden mai babonaság is. Sokan nem tudják, hogy ősellenségünk, az ördög, mindent elkövet, hogy Isten helyett őt imádják, benne bízzanak, tőle kérjenek segítséget. Aztán benyújtja a számlát, s az ilyennek gyakran súlyos következményei vannak. A ma divatos ezoterikus ajánlatok mögött is ez az ördögi szándék bújik meg.
Tudjuk a Szentírásból, hogy Jézus Krisztus legyőzte az ördögöt. Ezért tud segíteni azokon is, akik a gonosz csapdájába léptek. Jézushoz kell fordulnia mindenkinek, mert ő azért jött, „hogy az ördög munkáit lerontsa" (1Jn 3,8). A benne való állhatatos hit védelmet nyújt minden sötét támadástól.

2016. június 9., csütörtök

TANÍTÁSOK- A prófétálás adományáról

Dániel próféta

1. „aki a prófétálást kapta, tegyen tanúságot a hit szerint” (Róm 12,6)



A sok buzdítás közül azért választottam a prófétálás adományát elmélkedésünk tárgyául, mert ez a legkevésbé ismert karizma az egyházban, leszámítva az ősegyház korát. A prófétálás a közösség épülését, építését szolgáló kegyelmi adomány, a Szentlélek ajándéka, Isten Lelkének jelenléte a közösség egy vagy több tagjában. Ezt az ajándékot megkapták többen mind az Ó és mind az Új Szövetségben. Ilyen volt pl. az agg Simeon, aki karjaiba véve a kisded Jézust a jeruzsálemi templomban, a jövőbe látva prófétált. Hasonló korú társa, Anna prófétaasszony is ugyanezt tette ugyanakkor. Zakariás és Erzsébet, Keresztelő János szülei és maga Keresztelő János is rendelkeztek ezzel az adománnyal. Az ószövetségi próféták is mind, a Lélek által jövendöltek. Pál apostol is képes volt a prófétálásra.

Legalább két kérdése lehet a mai kereszténynek a prófétálás adományával kapcsolatban.
Az egyik, az hogy hogyan működik valamely emberben ez a képesség? A másik pedig az, hogy évszázadok múltával miért szűnt meg működni a keresztény közösségekben ez a karizma?
Nem túl nehéz megválaszolni ezeket a kérdéseket.
Az első kérdésre az a válasz, hogy nem olyan idegen az emberi természettől ez a képesség, mint általában gondolják az emberek. A próféta olyan jelekből is olvas, melyeket mindenki lát, csak nem mindenki tud összerakni. A környezet is segítheti vagy lehetetlenné teheti a prófétálás képességének működését. Ahogy Jézus hitetlen környezetben nem tudott csodákat tenni, úgy a prófétálás adománya sem működik cinikus vagy materialista szellemű emberek között.
Érdekes megfigyelni a csodák természetét. Katolikus hívek körében történnek „csodák”, protestáns környezetben ez nem jellemző.
   
A második kérdésre pedig az a válasz, hogy ma is vannak ilyen képességű emberek, de nem szeretik a feltűnést, és a mai ember erős ellenszenvvel fogadja az ilyen jelenségeket, és ezért titokban maradnak, vagy csak nagyon szűk körben ismertek.
Végül, ne feledjük, hogy már Szent Pál is felhívja kortársai figyelmét arra, hogy a legértékesebb karizma, a szeretet. A prófétálás és minden más karizma megszűnik, de a szeretet soha el nem múlik. És hozzá teszi: „törekedjetek a szeretetre!”

Buzgán József atya-

Kenneth E. Hagin-Az ember három dimenziója

Maga pedig a békesség Istene szenteljen meg titeket mindenestől, és a ti egész valótok: szellemetek, lelketek és testetek feddhetetlenül őriztessék meg a mi Urunk Jézus Krisztus eljövetelére.- 1Thessalonika 5,23.




Mérhetetlenül nagy segítségedre lesz a szellemi növekedésben, ha különbséget tudsz tenni a szellemed és a lelked között. Sok ember hiszi azt, hogy a szellem és a lélek ugyanaz. Még prédikátorok is! Úgy prédikálnak a lélekről, mintha az lenne a szellem.
A kettő azonban nem lehet ugyanaz. Ha az Ige alapján állíthatnánk azt, hogy a test és a lélek ugyanaz, akkor azt is állíthatnánk, hogy a szellem és a lélek is ugyanaz. A Zsidó 4,12 azonban azt mondja, hogy Isten Igéje által a lélek és a szellem szétválasztható. Segít megérteni az ember három dimenzióját, ha kizárásos alapon végiggondolod a következőket:
(1) Testemmel a fizikai világhoz kapcsolódom.
(2) Szellememmel a szellemi világhoz kapcsolódom.
(3) Lelkemmel az értelem és az érzelmek világához kapcsolódom.
Az ember szellem. A szellem az embernek az a része, amelyik ismeri Istent. Az embernek van lelke — az értelem, az érzelmek, az akarat. És testben él.
Megvallás: Én Istennek a fia vagyok, Isten gyermeke vagyok. A szellemem által vagyok kapcsolatban az én Atyámmal a szellemi világban.

Suchné S. Ilona-BÉTEL szellemi valósága

Bétel = Isten háza

A Szent Szellem azt mondja ma nekem, hogy az Úr háza nem ott van, ahol az emberek felépítenek neki házat.
Az Isten háza ott van, ahol Isten is ott van, ahol ott van a sekina, az Ő jelenléte, és ott van az Ő  élő, kijelentett Szava.

Az igaz virul, mint a pálmafa, magasra nő, mint a libánoni cédrus. Az Úr házában vannak elültetve, ott virulnak Istenünk udvarain. Öregkorban is sarjat hajtanak, dús lombúak és zöldek maradnak, és hirdetik: Igaz az ÚR, kősziklám Ő, akiben nincs álnokság!” (92. Zsoltár.)

Az igaz ember folyamatosan Isten házában van, az Úr jelenlétében, ez egy életmód.

I.Mózes 28:10-től

 10. Jákób pedig kiindula Beérsebából, és Hárán felé tartott.
  11. És juta egy helyre, holott meghála, mivelhogy a nap lement vala: és vőn egyet annak a helynek kövei közűl, és feje alá tevé; és lefeküvék azon a helyen.
  12. És álmot láta: Ímé egy lajtorja vala a földön felállítva, melynek teteje az eget éri vala, és ímé az Istennek Angyalai fel- és alájárnak vala azon.
  13. És ímé az Úr áll vala azon és szóla: Én vagyok az Úr, Ábrahámnak a te atyádnak Istene, és Izsáknak Istene; ezt a földet a melyen fekszel néked adom és a te magodnak.
  14. És a te magod olyan lészen mint a földnek pora, és terjeszkedel nyugotra és keletre, északra és délre, és te benned és a te magodban áldatnak meg a föld minden nemzetségei.
  15. És ímé én veled vagyok, hogy megőrizzelek téged valahova menéndesz, és visszahozzalak e földre; mert el nem hagylak téged, míg be nem teljesítem a mit néked mondtam.
  16. Jákób pedig fölébredvén álmából, monda: Bizonyára az Úr van e helyen, és én nem tudtam.
  17. Megrémüle annak okáért és monda: Mily rettenetes ez a hely; nem egyéb ez, hanem Istennek háza, és az égnek kapuja.
  18. És felkele Jákób reggel, és vevé azt a követ, melyet feje alá tett vala, és oszlopul állítá fel azt, és olajat önte annak tetejére;
  19. És nevezé annak a helynek nevét Béthelnek, az előtt pedig Lúz vala annak a városnak neve.
  20. És fogadást tőn Jákób, mondá: Ha az Isten velem leénd, és megőriz engem ezen az úton, a melyen most járok, és ha ételűl kenyeret s öltözetűl ruhát adánd nékem;
  21. És békességgel térek vissza az én atyámnak házához: akkor az Úr leénd az én Istenem;
  22. És ez a kő, a melyet oszlopul állítottam fel, Isten háza lészen, és valamit adándasz nékem, annak tizedét néked adom,, 

Amikor Jákob megkapta Bétel áldását, akkor ott istentisztelet kezdődött azon az éjszakán. 
Egy olyan istentisztelet, ahol Isten megjelent, ahol nyitott volt a menny,ahol az angyalok szolgáltak, közvetítettek a menyből; ez nem vallásos istentisztelet volt.
A menny leszállt a földre, az Isten látható és hallható volt. Isten ígéretet adott, jövőképet,és látást ezen a helyen Jákobnak. Isten háza ott van, ahol Isten ilyen módon jelen van, a menny kapuja nyitott, és a természetfeletti Isten valóságos, hallható és látható.
Isten háza ott van,ahol az emberekbe szent istenfélelem van. A menny kapuja ott van, ahol az áldozat is ott van.
Bétel korábbi neve Lúz volt.  Lúz= elfordítani, süllyedő
Abban a házban ahol Isten háza ilyen módon valóságosan jelen van, ott a város neve és sorsa is megváltozik, nem lesz többé ugyanaz, mert az Isten jelenléte kihatással lesz arra a városra.
Jákob egyedül valódi istentiszteletet tartott azon az éjszakában újszövetségi módon.
Az Istennel való valóságos találkozása után, biztos, hogy nem kötelességből vagy kényszerből, vagy megszokásból, hanem élő kijelentésből kezdett el tizedet adni ezután az Úrnak.
Ezért bárhol vagyunk, akár egyedül, akár közösségben, Isten háza nem ott van, ahol fizikailag áll a templom; Isten háza ott van, ahol Isten és ember között kialakul a személyes istentisztelet.
Isten háza valóban ott lesz a gyülekezetekben is, hogyha a tagok egyenként Bétel áldásával mennek oda, és ilyen módon személyesen mindenki hordozza Bétel kenetét, és áldását.
 Az a keresztény, aki folyamatosan Bételben van, a nap 24 órájában, az bárhová megy, ott mindenütt Isten háza, és Isten jelenléte lesz. Felette mindig nyitott az ég, körülötte mindig angyalok szolgálnak, a Szent Szellem vezetése folyamatosan ott van az életében.
 Ahol vagyunk, ott mindig összeköttetés van a menny és a föld között, ott mindig egy a menny a földdel, ahogy Jézusban is a menny egyesült a földdel.
Hadd legyünk Istennek ilyen szolgái, akik Bétel kenetét hordozzák, akik folyamatosan Isten házában vannak, akiknek az egész élete Isten háza.
  Jeroboám ezen a helyen később arany borjúszobrot állított fel, bálványimádás zajlott ezen a szent helyen, ahol korábban az Isten jelenléte volt, Ámós és Hóseás ítéletet hirdetett felette.
 Az igaz istentiszteletet Jósiás állította helyre később.
„ Templomodat szentség ékesíti” – mondja a zsoltáros.
Az Isten házában levő hamis istentiszteletre előbb – utóbb az Isten ítélete jön.
Hamis istentisztelet pedig az, amikor nem Isten a legfontosabb az életünkben, amikor bűnökkel megyünk a jelenlétébe. Ilyenkor Istennek nincs szava, nincs ott a jelenléte, és nincsenek természetfeletti események az életünkben.
 Jákob egyedül találkozott az élő Istennel, de ez a személyes élmény, még azt a várost is megváltoztatta, ahol ez a találkozás megtörtént.
 Hogyha mi nyitott mennyet hordozunk, akkor lehetünk egyedül egy városban, arra a városra biztos, hogy hatással leszünk, és átterjed Isten áldása, megváltoztatva azt.
Ámen

Suchné S. Ilona-Harc a befolyásolás ellen

  A szilárd jellem

A szilárd jellem két nagy ellensége a befolyásolhatóság és a manipulálhatóság.

Nézzük mit mondd a pszichológia, és a tudomány a befolyásolásról és a manipulációról?

Dr. Acél Petra: A manipuláció olyan szándék és módszer, amely a hozzáállás megváltoztatását, vagy létrehozatalát tűzi ki célul. A manipuláció során valami olyasmi történik a befogadóval, amit az nem akar.
Egy másik megállapítás: A köznapi nyelvben manipuláció alatt inkább a fizikai síkon is észlelhető tevékenységet értik - amikor félreérthető, félrevezető verbális kommunikációval, testbeszéddel és ráutaló viselkedéssel veszünk rá valakit olyan dologra, amiből rendszerint nem neki származik előnye. A manipuláció  negatív cselekedet.
Hajas Tibortól: A média ezen manipulációknak is primér közvetítõje.  A média  manipuláció alattomos, mert meghagyja alanyának azt a hitet, hogy saját maga döntött. A gondoskodás felszínes, édeskés ízét sugallja azzal, hogy látszat-kényelmessé téve életünket, tudatunkat elérhetõ, megvásárolható, elfogadható mirelit demagógiával látja el. Helyettünk gondolkodnak, megadva a passzivitás gyönyörét. 

Bártházi Eszter: „A nyelvhasználat által megvalósuló befolyásolás a kommunikátor azon törekvése, hogy az olvasókban vagy a hallgatókban egy adott véleményt alakítson ki, illetve a már meglévő ismereteiket, véleményüket, attitődjüket megerősítse vagy megváltoztassa”
A manipulatív befolyásolásnak két altípusát lehet megkülönböztetni. Az egyik, amikor a közlő rejtett eszközökkel manipulál (a rejtett itt úgy értendő, hogy a befogadóban az nem tudatosul), mint például a testbeszéd tudatos alkalmazása, a másik pedig, amikor a közlő a nyelvi interakció valódi célját rejti el a befogadó elől, azaz a befolyásoló, illetve jelen esetben a manipulatív szándékot rejti el.  Azonban a manipuláció ellen lehet védekezni. A manipuláció akkor tekinthető sikeresnek, ha a befogadó elhiszi, elfogadja és igaznak véli a közlő megnyilatkozását, és mindeközben nem veszi észre, hogy manipuláció áldozata.
A mentális manipuláció célja a vak engedelmesség.
Mindannyian alkalmazzuk nap, mint nap, még a gyermekeinkkel szemben is. Tekintélyt használunk, hogy kierőszakoljuk az engedelmességet, hogy a mi akaratunk szerint viselkedjenek. Feltételes szeretetet gyakorlunk. A legszörnyűbb fenyegetést alkalmazzuk, aminek kitehetünk egy gyereket: többé nem szeretjük őt, ha... vagy csak addig szeretjük őt, amíg...

Ma a világ különösen az üzleti világ biztat arra, hogy tanuljuk meg művészi módon a befolyásolást, befolyásolási technikákat, és a manipulációt, mert az üzlet sikere függ ettől. Sajnos azonban ez olyannyira természetessé vált már a világban, hogy beszivárgott és egyre természetesebbé vált az egyházban is. A Szent Szellem szólt, hogy írjam le mit tanított nekünk ezzel kapcsolatban az elmúlt években.
 A keresztény embernél különösen értéke van a kitartásnak, megingathatatlanságnak, sziklaszilárdságnak, radikalizmusnak, következetességnek, és állhatatosságnak.

 Ezeket a jellembeli tulajdonságokat Isten erőteljesen beépítette a személyiségünkbe az elmúlt időszakban. Isten igazságát képviseljük a világban, és nem lehet eredményesen képviselnünk befolyásolt jellemmel, megalkuvóan. A befolyásolt személyiségű embertípusok általában nem a domináns természetű emberek. A kifelé nyitott emberek fogékonyabbak mindenféle befolyásra, mint a zárkózottak.
A Szent Szellem szól ma hozzánk, és kérdezi:
Hogyan képviseljük Isten igazságát a világban és az egyházban, a környezetünkben?

Hogyan képviseljük Isten szeretetét? Hogyan képviseljük a Bibliai értékrendet a családban először, a munkahelyeinken, az iskolában, a gyülekezeteinkben?
Mi alapján hozunk meg kisebb – nagyobb döntéseket: Isten Igéje alapján vagy az emberek véleménye, tanácsai alapján, esetleg a bejövő információk alapján? Mi alapján alkotunk emberekről véleményt?  Isten igazsága, a Szent Szellem hangja alapján, vagy az alapján, hogy mások mit mondanak róla, esetleg a pletykák alapján? Amikor a híradót nézed, kinek hiszel, embereknek vagy Isten Beszédének?
Azt kérdezi ma a Szent Szellem: hogyan állsz az állhatatossággal, a sziklaszilárdsággal? Hogyan állsz a határozott hittel, a megalkuvás nélküli keresztény élettel? Az utolsó időkben élünk, tudsz –e  ebben a világi rendszerben engem képviselni radikálisan, határozottan?

  Sámson a határozott, kemény, erős ember engedett felesége erőszakos gyötrésének, befolyásának, de nagyon komoly árat fizetett érte. Sámson az Isten által küldött ember nem tudta betölteni elhívását Isten akarata szerint. Bírák 16. rész. Ma a keresztény emberek így veszítik el sokan az erejüket, és a szellemi látásukat, esnek reménytelenségbe és depressziós helyzetekbe, ahogy Sámson, mert engednek a különböző befolyásnak. Itt nemcsak Delila volt a hibás, hanem Sámson is, aki engedett neki.
Azonban ez a példa fordított esetben is érvényes lehet, amikor a férfi befolyásolja a feleségét rossz irányba.
Szolgálattevők nem értik, nem látják, mert elvesztették a látásukat, nem tudják hogyan ment el az erő az életükről!
Azt kérdezi ma a Szent Szellem a férfiaktól, apáktól, és anyáktól, szolgálattevőktől, és a hivőktől: hogyan képviseled Istent a családban, a munkahelyeden, az iskolában, vagy a gyülekezetben, a szolgálatod során? Hogyan képviseled az Isten igazságát, képviseled egyáltalán? Zsoltár 1:1
„ Boldog ember az, aki nem jár a bűnösök tanácsa szerint. „
Hányszor nyomtad el a Szent Szellem halk, szelíd hangját, mert az a másik hang, vagy az emberek tanácsa, véleménye erősebb volt?
Sámson nem volt gerinces ember, a hatalmas fizikai erő mellett, egy gyenge jellemet látunk, aki engedett a befolyásnak. Az örök életét nem veszítette el, de Isten Királyságát nem tudta tovább képviselni hitelesen.
 Az egyház ma hasonló Sámsoni állapotban áll, és azt hiszi a külső alapján, hogy erős, nagy és ezért minden rendben van. A keresztények magabiztosan úgy érzik, hogy 1-2 csatában győztesek voltak, akkor már nem lehet semmi baj. A Szent Szellem azonban sír, mert elveszett az erő és a látás! Ott a hétköznapokban, amikor Isten igazságát kellett volna radikálisan képviselni, akkor hallgattunk, akkor némák voltunk. Ott a munkahelyen, amikor ki kellett volna állni a Bibliai értékrendet képviselni, akkor csak dünnyögtünk az orrunk alá valamit. Ott a szolgálatban, amikor az emberek tanácsaira hallgattunk, amikor a külsőt néztük, amikor a látszat, és mások véleménye alapján hoztunk meg fontos döntéseket.
Ott az egyházban, amikor a vallásos vezetők elvárásainak feleltünk meg és nem hallgattunk a Szent Szellem inspirációjára.
 És a Szent Szellem sír, mert nem értik meg Őt, és nem képviselik Isten szavát radikálisan, és hitelesen.

Illés komoly elhívással rendelkezett de az elhívását nem tudta végig vinni és kiteljesíteni, pusztán a befolyás miatt. Egy rossz hírt kapott és megijedt, egy fenyegetés megingatta az elhívásában! Ő is elvesztette a látását, az erejét, a kitartását és az Isten terve nem tudott általa kiteljesedni, másnak kellett azt befejezni.
 Ma az Illés napjait éljük, de nekünk meg kell tanulni szilárdnak lenni és csak a Szent Szellem hangjára mozdulni, az alapján beszélni, és Őt képviselni. Meg kell tanulnunk nem elfutni a harc elől, a problémák elől, az ördög taktikájától megijedve menekülni. Ezekben a napokban sok Illésnek kell átadnia a szolgálat palástját a következő nemzedéknek, csak azért mert nem tudták betölteni az elhívásukat. Sok Illés van barlangban, depressziósan, szűk környezetben, szűk látással, bekorlátozva, szellemi sötétségben, kedvetlenül, elbátortalanodva, csüggedten, reményvesztetten, mert engedtek a különböző befolyásnak vagy nyomásoknak.
 Mikor hallottad utoljára személyesen a Szent Szellem hangját?
Érdekel még egyáltalán, hogy mi a véleménye a nap minden percében?
 A Szent Szellem sír és kivonult sok hivő életéből, sok gyülekezetből már régen, de észre sem vették. Minden úgy zajlik, mint régen, csak az erő és a látás veszett el.

Folyik tovább az istentisztelet, a keresztény élet, és nem tűnik fel, hogy nincs ihletett beszéd, nincs ott a Szent Szellem inspirációja, nincs Szent Szellem vezette prédikáció, nincs élő kijelentés a menyből. Hogyha mégis észrevesszük, akkor pedig nem tudjuk, nem látjuk, hogy miért van? Illés és Sámson Isten emberei voltak, ilyen „kis apróságon „múlott, hogy elvesztették a nagy szolgálatukat. Ezek intő példát az igéből, tanuljunk belőlük.

Három forrása van alapvetően a befolyásnak:
  1. emberi  
  2. ördögi
  3. Isteni
Minden nap minden percben meglátszik az embereken, hogy kinek a befolyása alatt vannak.
Az emberi befolyásnak pedig kétféle formája van:
  1. külső – más emberek által bejövő tudatos, vagy tudatlan befolyás
  2. saját értelmünkből, vagy érzelmünkből jövő, a testi kívánságok befolyása  
A Szent Szellem azt kérdezi ma, hogy mi vagy ki irányítja a gondolatainkat, érzelmeinket és akaratunkat?

Van, amikor a saját értelmünket kell elhallgattatni, mert az próbál meg befolyásolni és eltéríteni Isten akaratától. Nem mindig tudjuk felismerni, különösen harc ez azoknak, akik sokat gondolkodnak. Van, amikor az érzelmeinkre hallgatunk pl. találkozunk rossz hangulatú emberrel és hatással lesz ránk, hangulati,érzelmi befolyás.
Az akaratunkat is gyakran szeretné az ördög befolyásolni, hogy ne akarja megtenni Isten akaratát. Azonban sokszor a testünk is, negatív befolyással lehet az akaratunkra. Minden esetben meg kell tagadnunk, és megtérni belőle. Ez belső harc.
Nem engedhetjük meg magunknak, hogy az érzelmeink befolyásolják az Istennel való kapcsolatunkat, vagy a körülmények befolyása alatt legyünk és azok irányítsanak bennünket.
Legyen a szellemünk, a testünk, a lelkünk ( értelmünk, érzelmünk, és akaratunk ) is stabilan a Szent Szellem uralma alatt mindig ahhoz, hogy életünk, és szolgálatunk összhangban legyen Isten akaratával.

Befolyásolhatóság = manipuláció --- látszólag ártatlan dolog, nem bűn a világ szemében, mégis az utolsó idők keresztényeinek nagy erénye lesz. Most kell megerősödnie a hivők jellemének, mert amikor az üldöztetések jönnek, nagy szüksége lesz az állhatatos kitartásra. Nagyon mély ez a téma, nem könnyű észrevenni, felismerni mindig, hogyha elbukunk. Akinek fontos, hogy a Szent Szellem hangját mindig meghallja, annak érzékenynek kell
lennie rá, és nem lehet megalkuvó, mert könnyen elveszítheti ezt a csendes, szelíd hangot.

Számos olyan hivővel találkoztam, akik hallgattak az emberek hamis véleményére, az előítéletekre és nem a Szent Szellem hangjára hallgattak,nem tudtak különbséget tenni az igaz és a hamis között, és aztán ezáltal meg lettek fosztva bizonyos áldásoktól.
Szél ingatta nádszálnak hívják a megalkuvó embert, aki hol erre, hol arra hajlítható. Sokszor nincs kialakult véleménye, nem tud határozottan képviselni egy dolgot.

 Luk 7:24 „ Mikor pedig elmentek a János követei, elkezdett beszélni a sokaságnak János felől: Miért mentetek ki a pusztába? Nádszálat nézni, amelyet a szél ingat? „

Salamont is nagyon rossz irányba befolyásolták a feleségei, ennek következtében szakadt ketté Izrael. Pedig királysága nagyon fényes és dicső volt.

Azt kérdezi ma a Szent Szellem: kire hallgatsz? Az értelmed, az érzelmed hangjára, a hangulatodra vagy rám? Az iskolatársadnak, munkatársadnak szövetséges társadnak a VÉLEMÉNYE FONTOSABB, MINT AZ ENYÉM? A PLETYKÁK, AZ INFORMÁCIÓK, A KÖRÜLMÉNYEK ALAPJÁN ALKOTSZ VÉLEMÉNYT, EZEK VEZETNEK, VAGY MEGENGEDED, HOGY BELESZÓLJAK AZ ÉLETEDBE?
Ez egy életmód. Az Isten erejét visszaszerezni úgy lehet, és az elveszett látást vissza kapni úgy lehet, hogyha visszamegyünk oda, ahol elvesztettük. Megbánjuk és megtérünk abból, amikor nem Isten hangjára hallgattunk, amikor emberek befolyásoltak, amikor mi befolyásoltunk embereket, amikor a saját értelmünkre támaszkodtunk és nem a Szent Szellem vezetésére. A befolyásolhatóság gyenge jellemre utal. De mi nem emberek véleményét, prédikációit követjük, hanem Istent magát. Mi nem politikusokat, vagy szolgálattevőket követünk, hanem Istent.

 Tünetei:
A befolyásolható ember jellemzője pontosan a hajlíthatósága miatt a döntésképtelenség, az akaratgyengeség, határozatlanság, mindenkivel könnyen egyetértés, véleményének megváltoztatása.  Férfiaknál, családfőknél különösen veszélyes, mert ilyenkor a családban nem megfelelő a kormányzás, sokszor a feleség dönt helyzetekben, ez pedig nem Bibliai, és hosszú távon nem működhet.
Fiatalokra sokszor rossz befolyással van a világ, a divat rendszere, amely nagymértékben beszivárgott a gyülekezetekben is. Meg kell tanulni nemet mondania tévé, az internet erős befolyásának is.

Jézus, amikor valahol megjelent tanításával mindig két táborra szakadt a tömeg. A népnek gyakran el kellett döntenie, hogy ki mellé áll, Jézus mellé, vagy a farizeusok mellé. A farizeus szellemű emberek ma is befolyásolják Isten népét, hogy ne fogadják el a prófétai szolgálatot, és a prófétákat.
Gyakran lehetnek ilyen helyzeteink hivő életünk során, amikor nem hallgathatunk a vallásos farizeusokra, a sokadalomra, akik nem értik meg, hogy Jézus mit miért tesz. Fel kell vállalnunk a konfrontációt a megfelelő formában.
Lesznek olyan helyzetek, amikor el kell döntened, hogy az egyházadra hallgatsz,a pásztorodra hallgatsz, vagy a Szent Szellem hangjára, a gyümölcsök aszerint fognak megjelenni az életedben.
Hogyha befolyásolható a személyiséged, és addigra nem leszel szilárd jellemű ember, akkor ott maradsz a vallásban a farizeusokkal, akik nem az Isten akaratát szabadítják fel az életedre, hanem a saját  akaratukat.
De jönnek olyan helyzetek is, amikor nehéz lesz nyíltan felvállalni Jézust, és az Ő igazságát mert üldöztetéssel jár, hogyha nem válsz határozott, radikális jellemmé, akkor biztosan meg fogsz alkudni.
 Máté 24:10 „ Akkor sokan eltántorodnak, elárulják és meggyűlölik egymást… „


A múlt rendszer bebizonyította ennek az állításnak a valódiságát, a keresztények nagy hányada nem volt képes nyíltan vállalni Jézust, sokan beálltak a
„ kémek” soraiba.

Példab. 12:3 „ Nem áll szilárdan a bűnösen élő ember, de az igazak gyökere mozdíthatatlan. 

Zsolt 78:8 „ Hogy ne legyenek olyanok, mint apáik: szilaj és makacs nemzedék, olyan nemzedék, amelynek szíve nem volt szilárd, és lelke sem volt hű Isten iránt.”

Ézs. 35:3 „  Erősítsétek a lankadt kezeket, és szilárdítsátok a tántorgó térdeket.”

Befolyásolhatóság = behódolás, azonosulás, egyetértés
Amikor a kisgyerekes szülők sétálnak az üzletben, és gyermekük hisztivel próbálja rávenni őket arra, hogy vegyen neki valamit, és a szülők engednek. A kamasz gyermek már gyakran tudatosan is manipulálja érzelmileg szüleit, a szülő enged, mert korunk nevelési elve ezt diktálja, hogy elégítsd ki a gyerek szükségeit minden területen.
Lehet az ember politikai befolyás alatt, a főnökének a befolyása alatt, az egyháza, lelkigondozója befolyása alatt úgy, hogy NINCS ÖSSZHANGBAN ISTEN AKARATÁVAL.
Az üzleti életben ma a reklámok fő célja a befolyásolás. Ma tanítják a marketingben a manipuláció művészetét. De a legnagyobb probléma az, hogy bent van az egyházban is, és szolgálattevőkön keresztül  nagy kárt tud okozni, mert nincs felismerve. Láttam néhány példát arra, hogyan folytja meg a személyiségét, elhívását embereknek a tekintélyből jövő befolyásolás.
Megfigyelhető a világban, az iskolákban, munkahelyeken ahol kialakul a csapatszellem, és aki nem követi a csapatot, azt kiközösítik.

Mi nem vagyunk e világból valók, hogyha még mindig együtt tudunk haladni az ilyen világi csapatokkal, közösségekkel, és egyet értünk velük, és azzal a rendszerrel, nos akkor nagyon is befolyásolásuk alatt vagyunk.
 János 12: 43
Hogyha többre becsüljük az emberek véleményét, mint Jézust, akkor a farizeusok képmutató táborához tartozunk.

Máté 23:3
„ Amit tehát mondanak, azt mind tegyétek meg, és tartsátok meg, de cselekedeteiket ne kövessétek. „

Hogyha kaptál Istentől látást, kijelentést, nem engedheted meg, hogy az ördög elhomályosítsa, vagy ellopja tőled. De hogyha hajlítható vagy, akkor annak a következménye az, hogy elveszted a látásodat, homályosodik a kijelentés, akkor nem fogod tudni megszülni és életre hívni azt a kijelentést. Erőszakkal ragaszkodj a hited megvallásához, amit Ő adott neked azt senki ember el nem veheti tőled, legyen bármilyen is a körülmény most, mert az akkor is meg lesz neked, és beteljesedik, ha nem leszel megalkuvó!

Máté 10:32 Csia fordítás.
„ Vallást fogok tenni menybéli Atyám előtt mindazok mellett, akik mellettem vallást tesznek az emberek előtt!”

 Hogyha nem képviseljük Isten igazságait a világban, akkor Jézus eme kijelentése nem lesz ránk érvényes.

1Pét 5:10 „ A minden kegyelemnek Istene pedig, aki az ő örök dicsőségére hívott el minket a Krisztus Jézusban, titeket, akik rövid ideig szenvedtetek, ő maga tegyen tökéletesekké, erősekké, szilárdakká és állhatatosokká. „

Az akit befolyásolnak, azt könnyű eltéríteni az Isten utasításaitól. A befolyásolhatóság gyakran engedetlenséget szül. Sámuel megkérdezte Saultól:

 „ Miért nem hallgattál az Úr szavára? „  ( I.Sámuel 15:9 )

 Istennek az ítélete jött Saulra emiatt, Ő is elveszítette a szolgálatát, nem lehetett többé király.

  I.Sámuel 15:23
„ Olyan az engedetlenség, mint a varázslás vétke. „

A varázslás egyik jellemvonása a befolyásolás, amely mindkét esetben bűn: aki befolyásol az is varázsol, de aki enged ennek a befolyásnak az is vétkezik. Akinek ez egy megszokott tulajdonsága, az nem az Isten Királyságában jár, és nem is tudja képviselni azt hitelesen.
Van a befolyásolásnak még egy árnyaltabb oldala, a nyomásgyakorlás – abban az esetben, hogyha nem a Szent Szellem szavát szóljuk és nem Isten akaratát, hanem a sajátunkét, akkor ez is varázslás Isten szemében!
Amikor az Isten akarata az értelmünk, az érzelmünk, akaratunk által más irányba van befolyásolva, az varázslás.

                                    Szolgálattevők, apák, édesanyák!

Veszélyes, hogyha a nyájra vagy a gyermekeinkre nem Isten jó tervét szabadítjuk fel, hanem a saját kívánságainkat, ötleteinket, akaratunkat, amire azt hisszük, hogy az jó, az Isten akarata. Ez nem hozza meg azt az áldást, amit Isten egyébként elkészített a számukra.
 Ma, amikor Isten megrázza az egyházat, rázza a hivők életét, előhozza ezeket a jellembeli hiányosságokat, amelyekből minden esetben meg kell térnünk ahhoz, hogy beléphessünk az örökségünkbe. Meg kell térnünk ahhoz, hogy jól tudjunk kormányozni a Szent Szellemmel együtt. Meg kell térnünk belőle ahhoz, hogy az erő, a kenet és a látás újból ott legyen az életünkön és hogy Krisztus Testében ne legyenek benne ilyen tisztátalanságok.

 Isten adjon nekünk győzelmeket ezekben a harcokban, hogy a Szent Szellem vezetése ott maradjon az életünkön, és a Királyságban járhassunk.
 I.Péter 5:10" A minden kegyelemnek Istene pedig, aki az ő örök dicsőségére hívott el minket a Krisztus Jézusban, titeket, akik rövid ideig szenvedtetek,  Ő maga tegyen tökéletesekké, erősekké, SZILÁRDAKKÁ és állhatatosokká."

2011-03-03

 Suchné S. Ilona
Lehoczki Gyöngyi Hát pont ez van bennem is, nagyon aktuális téma! Hagyjuk hogy emberek írányítsanak, vezessenek és nem hallgatunk a Szent Szellem vezetésére. Szolgálók hagyják hogy gyülekezeti stratégiák és hagyományok erősebbek legyenek, mint Istennek Szellemének vezetése.

Napi áhítat-Háromszáz ember elég

Hét témája: Gedeon mint szabadító
 Olvasmány: Bír 7,1–8

Elég a kevés elkötelezett ember, mint a sokféle vágyat dédelgető tömeg, ha komoly feladat áll előtted.



„Korán reggel fölkelt Jerubbaal, azaz Gedeon, egész népével, és tábort ütött a Haród forrásánál. Midján tábora viszont tőle északra volt, a Móre-halomnál a völgyben. Akkor az ÚR ezt mondta Gedeonnak: Sok ez a nép, amely veled van, nem adhatom a kezükbe Midjánt, különben még így fog dicsekedni Izráel velem szemben: Az én kezem szabadított meg engem! Most azért hirdesd ki ezt a nép füle hallatára: Aki fél és retteg, az térjen vissza, távozzék a Gileád hegyéről! Erre visszatért a hadinépből huszonkétezer ember, és csak tízezer maradt ott. Majd ezt mondta Gedeonnak az ÚR: Még ez a nép is sok. Vezesd le őket a vízhez, hadd tegyem próbára őket ott! Amelyikről azt mondom neked, hogy menjen veled, az menjen veled. De akiről azt mondom neked, hogy ne menjen veled, az ne menjen. Akkor levezette a népet a vízhez, az ÚR pedig ezt mondta Gedeonnak: Mindazokat, akik nyelvükkel nyaldossák a vizet, ahogyan a kutya nyaldossa, állítsd külön; meg azokat is, akik letérdelve isznak! És azoknak a száma, akik kezüket a szájukhoz emelve szürcsöltek, háromszáz volt. A nép többi része letérdelve itta a vizet. Az ÚR ezt mondta Gedeonnak: Ezzel a háromszáz emberrel, akik szürcsöltek, szabadítlak meg benneteket, és adom a kezedbe Midjánt. A nép többi része pedig menjen haza! Akkor ez a nép magához vette az élelmet és amazoknak a kürtjeit. A többi Izráelből való férfit pedig elküldte, mindenkit a maga sátrába, és csak a háromszáz férfit tartotta magánál. Midján tábora alattuk volt a síkságon.”

Magyarázat

Megnyugtató, amikor egy küzdelmesen hosszú időszak után végre elsimulni látszanak a dolgaink. Kellő biztosítékot látunk magunk körül, hogy jóra fordulnak a dolgaink, lehetőségek bomlanak ki előttünk, amelyek bizakodással töltenek el a jövő felől. A még előttünk álló küzdelmeket is magabiztosabban várjuk, bízunk a sikerben.
Mit szólnál hozzá, ha Isten arra kérne, hogy engedd el a lehetőségeid többségét? Hogyan hatna rád, ha arra hívna, hogy ne „tarts több vasat a tűzbe”, hanem mindössze egyetlen dologra összpontosíts? Lenne-e bátorságod a segítségre jelentkezők többségét elutasítani, amikor úgy látod, hogy minden kézre szükség van?
Isten munkájában nem a „nagy számok törvénye” alapján működnek a dolgok. Nem feltétlenül ott várható a siker, ahol sokan vannak, ahová nagy erőket összpontosítanak. Gedeonnak azt kellett megtanulnia, hogy a harminc­két­ezer katonánál többet ér a kevésnek tűnő háromszáz. Jobb, ha csupán azok maradnak, akik hozzá hasonlóan bíznak Istenben...
„Bízzál az Úrban teljes szívből, és ne a magad eszére támaszkodj!” (Péld 3,5) Isten meg akar tanítani arra, hogy az előtted álló feladatok nagysága és összetettsége ellenére elsősorban több hitre van szükséged. Mert Isten kezében a „háromszáz” is elegendő...
(Hajnal Zoltán)

NAPI GONDOLATOK

Isten szemszögéből nézve az emberek két csoportra oszthatók: akik a sötétségben vannak, és akik a világosságban (János 3,19; Róma 1,21). 

A világosságban azok vannak, akik befogadták Jézust a szívükbe. Mindenki más, aki még Krisztuson kívül van, a sötétségben van. Az evangélium fénye nem csak egy ERŐSEBB fény, hanem az EGYETLEN fény a világban. Az erkölcsös élet és a kegyes cselekedetek nem hozzák el a hajnalhasadást. Az csak akkor jön el, ha Isten Napja támad fel a szívünkben! A fény és a sötétség nem keveredik egymással. „Mi közössége van a világosságnak a sötétséggel?” - teszi fel a kérdést a Biblia. Ha szellemi dolgokról van szó, a különbségek egyértelműek és világosak: vagy elveszettek vagyunk, vagy megtaláltattunk; vagy Krisztusban vagyunk, vagy Krisztuson kívül; vagy üdvözültünk, vagy elveszettek vagyunk; vagy Istennek élünk, vagy Isten számára halottak vagyunk; vagy megbocsáttattak a bűneink, vagy még bennük élünk. Istennél a kontúrok nem maszatolódnak el, nála nincsenek félig-meddig megváltott, félig-meddig élő, félig-meddig megtalált, félig-meddig Krisztusban élő, vagy félig-meddig megbocsátott emberek. Kövessük hát teljes szívvel Jézust, aki a „világ világossága”, és akkor mi is a világosságban leszünk! Legyetek áldottak!

Janyik Józsefné-

Dicsőítések


ÖRHELYEMRE ÁLLOK

https://www.youtube.com/watch?v=dWK-FOkyeZE 

https://www.youtube.com/watch?v=mlFexduApe4 

Szerzõ: Nemes Ákos

 Õrhelyemre állok, megállok a bástyán, 
 S hallgatom,hogy mit szól Isten hangja hozzám. 
Refr.: Úgy vágyom megállni Elõtte, úgy vágyom meglátni arcát. Mint sok víz zúgását, hallani hangját,  Igazságot szóló Atyának szavát. 
Hófehér haját, bölcs homlokát,  Izzó szemét, tűz tekintetét.  Meglátjuk majd egyszer Õt, elváltozunk ábrázatára, Akiben megvan ez a reménység, önmagát mind megtisztítja.    
Halleluja, szent az Úr. (4x)

Andrew Wommack-Társörökösök Krisztussal

Mert aki cselekszi az én mennyei Atyám akaratát, az az én fivérem, nővérem és az én anyám.” (Máté 12:50)


Nemcsak örökösök vagyunk, hanem Krisztussal együtt társörökösök is. (Róma 8:17.) Fantasztikus dolog lehet bármit is örökölni Isten dicsőségéből és hatalmából, de az a gondolat, hogy egyenlő részben osztozunk azzal, aki mindent örökölt, ami Isten és ami Istené, ez egyszerűen meghaladja minden képzelőerőnket. Ez egy hatalmas áldás, ugyanakkor óriási felelősséget jelent.
Hasonlóan ahhoz, amikor két ember jelenléte és megegyezése nélkül nem fizethető ki egy csekk, társörökösi mivoltunk Jézussal nem működik az együttműködésünk nélkül. Sok keresztény nincs ennek tudatában, és azt gondolják, hogy Jézus fog mindent megtenni. Nekik csak annyit kell tenniük, hogy kérnek Tőle. Tudatában vannak annak, hogy Nélküle semmit sem tehetnek, de nem ismerik fel, hogy Ő semmit sem fog tenni nélkülük. Az Efézus 3:20 szerint: “Aki pedig mindent megtehet sokkal bőségesebben, mint ahogy mi kérjük vagy gondoljuk, a bennünk munkálkodó erő szerint.” Isten rajtunk keresztül jeleníti meg hatalmas erejét.
Az az elképzelés, hogy Isten bőségesen megtesz mindent azon túl, ahogy gondoljuk, vagy kérjük és pont, egyszerűen nem igaz. Abszolút erővel és hatalommal rendelkezik, de a dolgokat az Ő Szavának megfelelően teszi. Uralkodási területet kaptunk Istentől a földön. (1. Mózes 1:26.) és Ő velünk, illetve rajtunk keresztül munkálkodik. Erejének nagysága aszerint a hit szerint munkál, ahogy azt Őbenne és az Igéjében gyakoroljuk. Erre az elvre utalt Pál, amikor kijelentette: “Mindenre van erőm a Krisztusban, aki megerősít engem.” (Filippi 4:13.)
Úgy hagyod jóvá azt a mennyei csekket, ami az életre és a kegyességre való (2. Péter 1:3), hogy elhiszed Isten ígéreteit, amit az Igéjében adott, majd úgy cselekszel, mintha azok igazak lennének. Mert igazak is! Jézus már aláírta a nevét az Ige valamennyi ígérete alá, és te a társörököse vagy. Nem te vársz Rá, Ő vár rád.

Igei megvallások

Megvallás:

Magasztallak Uram, amiért még akkor sem kell félnem, ha rossz hírt kapok a gyermekemről, és azt mondják, hogy hiába fárasztod az Urat imáiddal, mert Te viszont azt mondtad Úr Jézus: Ne félj csak Higgy! És megtartatik gyermeked. (Luk.8,49.50) és Ne félj! Mert néked adtam ajándékba mindazokat, akik veled hajóznak ez élet viharos tengerén, és egy lélek sem vész el közülük (Csel.27,22.24)



2016. június 8., szerda

Napi áhítat-Gedeon sereget gyűjt

Hét témája: Gedeon mint szabadító    
Olvasmány: Bír 6,33–40 

 Ha Isten Lelke betölt, akkor képes leszel a lehetetlenre is.





„Midján, Amálék és a keleti törzsek mind egybegyűltek, átkeltek a Jordánon, és tábort ütöttek a Jezréel síkságán. Ekkor az ÚR felruházta lelkével Gedeont, az pedig megfújta a kürtöt, és hadba szólította Abíezer nemzetségét. Azután követeket küldött egész Manasséba, és az is hadba vonult vele; követeket küldött Ásérba, Zebulonba meg Naftáliba, és azok is felvonultak az ellenséggel szemben. Ekkor Gedeon azt mondta az Istennek: Ha az én kezem által akarod megszabadítani Izráelt, ahogyan megígérted, akkor én most kiteszek egy fürt gyapjút a szérűre, és ha csak maga a gyapjúfürt lesz harmatos, az egész föld pedig száraz marad, akkor tudni fogom, hogy az én kezem által szabadítod meg Izráelt, ahogyan megígérted. Úgy is lett: amikor másnap korán fölkelt, és kinyomkodta a gyapjúfürtöt, harmatot facsart ki belőle, egy tele csésze vizet. Gedeon azonban ezt mondta az Istennek: Ne haragudj meg reám, ha még egyszer szólok! Hadd tegyek próbát még egyszer a gyapjúfürttel: most maga a gyapjúfürt maradjon száraz, az egész föld pedig legyen harmatos! És Isten úgy tett azon az éjszakán: csak a gyapjúfürt maradt száraz, az egész föld pedig harmatos lett.”

Magyarázat

Izrael népe Midján miatt maga által készített rejtekhelyeken bújdosott a hegyekben. Eddig. Az Isten Lelkével felruházott Gedeon hatására valami teljesen más történik. Elkezdenek sereggé szerveződni.
Milyen megszokott megoldásaid vannak életed nehéz időszakaiban? Ha fenyegetve érzed magad, akkor mit csinálsz? A legkézenfekvőbb megoldásnak a védekezés kínálkozik. Van, aki visszahúzodik a maga által készített „barlangjába”, más ugyanakkor a „legjobb védekezést” alkalmazza, agresszívvá, támadóvá válik. Azt tesszük, amit az eddigiekben megszoktunk. Nem vállalunk semmilyen kockázatot, ami ránk vár, az rossz ugyan, de legalább kiszámítható...
Engedd, hogy Gedeonhoz hasonlóan betöltsön Isten Lelke! Új utakat fog megláttatni veled, amelyeket érdemes kipróbálni. „Engedelmeskedjetek azért az Istennek, de álljatok ellen az ördögnek, és elfut tőletek.” (Jak 4,7)
Ne dacból, keserűségből indulj új utakra! Ne a fájdalom vagy a mások iránti harag adja a legfőbb erőt a küzdelmeidhez! Ne minden mindegy alapon indulj tovább! Imádkozz azért, hogy a Szentlélek legyen vezetőd, társad, erőforrásod! Ez a győzelem felé megtett első lépés...
(Hajnal Zoltán)

Isten asztaláról

Varga László -


"Így téríti el az embert a rossz cselekedettől,... Így akarja megőrizni lelkét a sírtól,... Így fegyelmezi... fájdalommal..."- Jób 33,17-19


Mezei Heni fényképe.
Örök kérdése a hitnek: miért kell szenvedni? Valamennyire megnyugtató magyarázat volna: igen, ez a bűn büntetése. De annyit ér Isten szeretete, gondviselése, megváltása, hogy minden bűnt számon tart és igazságosan megbüntet? Hol van akkor atyai szeretete? És főleg, mi a haszna a hitnek és a jóakaratú engedelmességnek? Itt adja meg a választ Jób könyve, a látszólag ok nélküli szenvedés könyve. Újra meg újra mondanunk kell: ha jó eredményt lehetne elérni más úton, mint amit Krisztus elénk adott, nem lenne igaz egy szó sem a Szentírásból. De nem lehet. Minden más út nyomorúságra, megszegényedésre, pusztulásra, halálra vezet mind az egyén, mind a közösség életében. Isten pedig életet akar adni. Azért fegyelmez és irányít. Megmutatja a téves út téves voltát. Ne azt kérdezzem a nyomorúságban, Isten miért büntet. Azt kell keresnem, mit akar elérni, mire akar vezetni engem a szenvedéssel. Úgy találom meg irányítását, a lehetőséget, az egyetlen lehetőséget az életre, a boldogságra, a legmélyebb szenvedés mélyén is megkapható kiegyensúlyozottságra, életem értelmére, üdvösségemre.
Istenem, nagyon keserves a szenvedés. Hol a testem jajgat, hol a lelkem békétlensége, hol a munkám, családom, közösségem csődje, ezernyi oka van a panasznak. Ha tudom, hogy ez milyen bűnömnek a következménye, sokkal könnyebb elviselni. Sokkal nehezebb, mikor úgy érzem, hogy egyenes úton járok, mégis egymásután érnek a csapások, vagy a közös csapást együtt kell elviselnem azzal, aki Téged csak káromolni tud. Taníts meg, Uram, arra, hogy szereteted nem inog meg, s ha kételkedés nélkül rád bízom magam, Te végrehajtod minden jó tervedet. Ne az okát, hanem a célját keressem szenvedésemnek, amit biztosan megmutatsz nekem a maga idejében! Ámen.

Mindennap az Ige fényében

Andrew Kuyvenhoven -

AZ ISTENI SZERETET
A mai napon olvasandó igeszakasz: Mt 5,43-48 



43 "Hallottátok, hogy megmondatott: Szeresd felebarátodat, és gyűlöld ellenségedet.
44 Én pedig azt mondom nektek: Szeressétek ellenségeiteket, és imádkozzatok azokért, akik üldöznek titeket,
45 hogy legyetek mennyei Atyátoknak fiai, aki felhozza napját gonoszokra és jókra, és esőt ad igazaknak és hamisaknak. 46 Mert ha azokat szeretitek, akik titeket szeretnek, mi a jutalmatok? Nem ugyanezt teszik-e a vámszedők is?
47 És ha csak atyátokfiait köszöntitek, mennyivel tesztek többet másoknál? Nem ugyanezt teszik-e a pogányok is?
48 Ti azért legyetek tökéletesek, mint ahogy mennyei Atyátok tökéletes."

"Szeressétek ellenségeiteket, és imádkozzatok azokért, akik üldöznek titeket, hogy legyetek mennyei Atyátoknak fiai."(Mt 5,44 és 45)

A szeretetre való képesség annak a bizonyítéka, hogy Krisztus bennünk lakozik.
Az a fajta szeretet azonban, amelyet a Biblia a "törvény betöltésének" nevez (Róm 13,10), egy nagyon sajátos, Isten gyermekeihez illő szeretet.
A Mt 5,43-48 felhoz egy érvet amellett, hogy ez a szeretet különbözik a többi fajta szeretettől: nem tesz különbséget az emberek között.
Mindenki szereti anyját. Szereti, mert az az ő anyja. És szeretjük barátainkat, mert ők a barátaink. Az ilyenféle szeretet forrása is Istenben van, mert Isten minden jóságnak a forrása, de az ilyenféle szeretet általános mind a keresztyének, mind a nem keresztyének között.
"A keresztyén szeretet" valami különös dolog. Áthatol rajtunk, és eléri a többi embert, nem azért, amik ők, hanem azért, amik mi vagyunk. Nem azért szeretünk másokat, mert kedvesek, vagy ügyesek, vagy mivel a mi egyesületünk tagjai. Azért szeretjük őket, mert mi a mennyei Atya gyermekei vagyunk. Ezért még ellenségeinket is szeretni tudjuk.
Így szeret Isten. Sok ember van az ő világában, akik felettébb megbántották őt. Ahelyett azonban, hogy tűzre adná őket, megengedi nekik, hogy fogyasszák az ő eledelét, és felhozza rájuk az ő napját. Isten nem azért teszi ezt, mert ők olyan jók, hanem mert Ő olyan jó.
Ha mi az Atya gyermekei vagyunk, az ő szeretete átömlik rajtunk és eljut másokhoz. A világ nem képes létrehozni ezt a fajta szeretetet. Ez a szeretet nem a földön, hanem a mennyben készül. Midőn az emberek meglátják ezt a keresztyénekben, képet alkothatnak maguknak a mi mennyei Atyánk nagyságáról.
Csodálatos dolog Isten kegyelme tárgyának lenni. De még jobb, ha az ő kegyelme csatornájává leszünk. Ez Isten velünk való szándéka: áradjon kegyelme, legyen láthatóvá szeretete.

IMA A HAZÁSSÁGODÉRT


IMA A HAZÁSSÁGODÉRT !!!!! AZ ÖRDÖGNEK MA EZ A LEGNAGYOBB STRATÉGIÁJA .... SZÉT AKARJA SZEDNI AZT AMIT ISTEN ÖSSZE SZERKESZTETT ....



ATYAM JEZUS NEVEBEN jovok eled imatsagban . Megvan irva ; a TE SZERELMED KIONTETETT A MI SZIVEINKBE A SZEN SZELLEM EREJE ALTAL , AKI ADATOTT NEKUNK ... ( ROM , 5, 5.. )
Mivel a TE szereteted bennunk van , elismerjuk es vallast teszunk rola , hogy EZ A SZERETET URALKODIK mindenek felett az eletunkben es a HAZASSAUNKBAN . Hisszuk , hogy es a szeretet teljesen athatja a hazassagunkat es egybekot minket az igazsagban , tokeletesse tesz minket minden jo cselekedetre , hogy a TE akaratodat cselekedjuk , azt munalvan bennunk , ami a TE oromodre van .. (kol, 3, 14 . fillippi 2, 1 )
Hazassagunkat hatalmas kincskent orizzuk a Te szeretetedben . A TE SZellemed altal egybekottettunk szeretet altal , teljes osszhangban es egyetertesben elunk a TE oromoddel atitava : ugyanazon szeretettel viseltetunk egymas irant egy erzesben , ugyan azon indulattal , alazatosan egymast kulombnek tartva magunknal .. ( Fill , 2 , 2-3 )
ATYAM , hisszuk es kimondjuk , hogy egymashoz josagosak , irgalmasok , megbocsajtok es turelmesek vagyunk .Minden lepesunkben a bekesseget keressuk , ezaltal nyugalomban es biztonsagban elunk . Mivel szeretetben es bekessegben
van a szivunk , igy nincs akadalya imainknak , hogy eljussanak ELED .
Imatsagaink nem hiusulnak meg , mert ISTEN KEGYELMENEK OROKOS TARSAI VAGYUNK ... (Ef , 4, 32 . 1 peter 3,7.)

HAZASSAGUNKBAN AZ IGAZSAG MUVE BEKESSEG , ES AZ IGAZSAG GYUMOLCSE NYUGALOM ES BIZTONSAG ES HUSEG MINDOROKKE . HAZASSAGUNK TELJES AZ UJJASZULETETT SZELLEM DRAGA GYUMOLCSEIVEL . ( ESAI 32 , 17 . )
HAZASSAGUNKBAN A SZELLEM GYONYORUSEGES GYUMOLCSEI :
szeretet , orom , bekesseg , szivesseg , josag , huseg , szelidseg es mertekletesseg HATALMAS MERTEKBEN NOVEKEDNEK , ATYAM , A TE DICSOSSEGEDRE ES OROMODRE .... ( Gal 5, 22.)
ES AZ ISTENNEK BEKESSEGE , mely minden ertelmet felul halad , megorzi sziveinket es gondolatainkat egymasban ... a krisztus jezusban (fil 4, 7.)
A mi hazassagunk naprol - napra erosodik az egyseg kotelekeben , mert azt a TE IGEDRE alapoztuk es a TE SZERETETEDBEN VER MELYEN GYOKERET . AZ IGE URALKODIK a hazassagunk felett , IGY JEZUS NEVEBEN AZ ELLENSEG MINDEN TERVE MEGSEMMISULT A HAZASSAGUNK ES ELETUNK FELETT ... ( Ef, 3, 18.)
ATYAM A SZENT SZINED ELOTT MEGVALLAST TESZUNK , HOGY CSAK AZOKROL GONDOLKODUNK AMIK IGAZAK , TISZTESSEGESEK , IGAZSAGOSAK , TISZTAK , KEDVESEK , JOHIRUEK , , HA VAN VALAMI ERENY ES HA VAN VALAMI DICSERET ... GONDOLATAINK ES ELMENK FELETT TELJES HATALMAT VESZUNK JEZUS NEVEBEN .. (Fi 4,8.)
MENNYEI ATYAM , koszonjuk , hogy gondod van a te igedre , hogy beteljesitsd azt ... ( JER, 1, 12
MEGVALLJUK , HOGY MI EGYMAS MELLETT ALLUNK , KITARTUNK EGYMAS MELLETT , ES IMABAN TAMOGATJUK EGYMAST .. CSAK OLYAN DOLGOKAT MONDUNK EGYMASROL , AMI MEGEROSIT MINKET . NEM ITELKEZUSNK EGYMAS FELETT , NEM BIRALJUK EGYMAST ,
DE FOLYAMATOSAN KOZBEN JARUNK EGYMASERT IMATSAGBAN, ES ALDAST KERUNK ES MONDUNK EGYMASRA , ES HALAT ADUNK NEKED MENNYEI ATYAM EGYMASERT A KRISZTUSBAN , JEZUS MINDENHATO NEVEBEN AMEN .. AMEN ... AMEN

Klára Krizsán-

Cseri Kálmán-A kegyelem harmatja


A szövetség Istene


."..ti lesztek az én tulajdonom valamennyi nép közül... Papok királysága és szent nép lesztek. "(2Móz 19,5-6)
 
 

Izrael népe a pusztai vándorlás során megtapasztalta Isten gondviselő szeretetét, de még nem volt identitástudata. Márpedig fontos mindenkinek, hogy tudja, honnan jön, hova tart, kihez tartozik, és mi a feladata. Amikor az Úr szövetséget kötött népével a Sínai-hegynél, mindezt világossá tette számukra.

„...ti lesztek az én tulajdonom valamennyi nép közül..." Miért? „Nem azért..., mintha... a legnagyobbak volnátok..., hanem azért, mert szeret benneteket az Úr." (5Móz 7,7)

Tudhatja tehát a nép minden tagja, hogy ő Isten tulajdona, van gazdája, ennek egyetlen oka Isten szabad szeretete, s ennek alapján tartoznak ők egymáshoz, és mint közösség Istenéi. Számíthatnak rá, mert ő hű a szövetséghez. Tőlük viszont ezt kívánja meg: „ha engedelmesen hallgattok szavamra". Meg kell tehát tanulniuk figyelni Istenre, érteni őt, és egyetérteni vele. Így lesznek szent nép, akiket csak Isten használhat jó célokra.

És mire választotta ki Isten az ő népét? Papi feladatot szánt nekik, tehát közvetíteniük kell Isten és az emberek közt. Képviselni Istent a pogányok előtt, és közbenjárni Isten előtt másokért. Bizonyságtétel szóval és élettel, s kitartó imádkozás. Ha ezt végzik, Isten áldott eszközei lesznek sokak javára s az Úr dicsőségére.

Ugyanez az új szövetség tartalma is. Tudhatjuk, hogy Jézushoz tartozunk, aki vére árán vásárolt meg bennünket hiábavaló életünkből, és arra rendelt, hogy hirdessük nagy tetteit annak, aki a sötétségből az ő csodálatos világosságára hívott el (1Pt 2,9).

A hívő keresztény önazonossága: Jézusé vagyok, neki szolgáltatom ki az életemet, másnak nem is akarok szolgálni, ő használjon arra, amire akar! (Ezt jelenti a királyi papság és szent nép kifejezés.)
 
 

Kenneth E. Hagin- A mi választásunk

Mert nékem az élet Krisztus, és a meghalás nyereség. De ha e testben való életem munkámat gyümölcsözteti; hogy melyiket válasszam, meg sem mondhatom. Mert szorongattatom e kettő között, kívánván elköltözni és a Krisztussal lenni; mert ez sokkal inkább jobb; de e testben megmaradnom szükségesebb tiérettetek. És ebben bízva, tudom, hogy megmaradok és együtt maradok mindnyájatokkal a ti hitben való gyarapodástokra és örömötökre.- Filippi 1,21-25.





Pál itt a fizikai halálról beszél. Természetesen, a valóságos Pál, a belső ember nem fog meghalni. Továbbra is élni fog a kettő közül valamelyik módon: vagy elmegy és Krisztussal lesz, vagy megmarad a hústestben.
Pál azt mondja, hogy még nem döntötte el. „Szorongattatom e kettő között” — mondja. Szeretnék elmenni és Krisztussal lenni, mert ez sokkal jobb. (Ha csak annyit mondott volna itt, hogy ez jobb, már az is csodálatos lenne, de ő azt mondta, hogy ez még a jobbnál is jobb!) Majd azt: „De tudom, hogy e testben megmaradnom szükségesebb tiérettetek.”
Ha Pál a hústestében van, taníthatja az embereket, és szolgálhat feléjük. Ez szükségesebb az ő érdekükben. Jegyezzük meg, Pál az, aki választ. Nem azt mondja: „Istenre fogom hagyni, és amit Isten választ, azt elfogadom.” Több közünk van annak eldöntéséhez, hogy éljünk-e vagy meghaljunk, mint gondolnánk!
Megvallás: Az én igazi valóm örök szellemi lény.

Napi Gondolatok-

Isten a kőszikla

„De én mindenkor veled vagyok, te fogod az én jobb kezemet. Tanácsoddal igazgatsz engem, és azután dicsőségbe fogadsz be engem. Kicsodám van az egekben? Náladnál egyébben nem gyönyörködöm e földön! Ha elfogyatkozik is testem és szívem: szívemnek kősziklája és az én örökségem te vagy, oh Isten, mindörökké!  (73. Zsoltár 23-26. vers)
 
Ha nyitott szemmel járunk a világban és igazán őszinték vagyunk, Aszáf eme Zsoltárának sorait, ha nem is ugyanezen szavakkal, de már mindannyian elmondtuk, elsírtuk az Istennek.

Mikor mindenütt azt látjuk, hogy istentelen emberek háborítatlanul bántalmazhatják embertársaikat, gúnyolhatják az Örökkévalót, ez kérdőjelet karcol szívünkbe: „Mert irigykedtem a kevélyekre, látván a gonoszok jó szerencséjét.” (3.vers)

„És mondják: Mint tudhatná ezt az Isten, s van-é a Magasságosban értelem? Ímé, ezek gonoszok, és örök biztonságban vagyont gyűjtenek!” (11-12.vers)

Látszólag, jelen körülményeink között, a hívő élet egy végeláthatatlan, kilátástalan küzdelem a világ minden sötét elemével, másokkal és önmagunkkal, melyben úgy tűnik, csak vesztesek lehetünk.

Igen, úgy tűnik, ennek a világnak bolondjai, vesztesei vagyunk egészen addig, „Mígnem bemenék az Isten szent helyébe: megértém azoknak sorsát.” (17.vers)

A Szentírás beteljesedő próféciáit és ígéreteit szemlélve rá kell eszmélnünk, hogy minden emberi megoldást romba dönt (Dán.2:44) az, „A kő, a melyet az építők megvetettek, az lett a szegeletnek fejévé és megütközésnek kövévé s botránkozásnak sziklájává” (1Pét.2:7)

Jézus, aki sokak számára ma is csak kis jelentéktelen ’kavicsnak’ tűnik, az a változhatatlan Kőszikla, aki egyetlen menedék a világunkat elnyelő nyomorúság vihara ellen számodra is.

„A leggyöngébb is rábízhatja magát, és akik a legerősebbnek képzelik magukat, a leggyöngébbnek fognak bizonyulni, hacsak nem választják Krisztust erősségüknek. "Átkozott az a férfi, aki emberben bízik és testbe helyezi erejét" (Jer 17:5). Az Úr "Kőszikla, cselekedete tökéletes!" (5Móz 32:4) "Boldogok mindazok, akik őbenne bíznak!" (Zsolt 2:12)”
/E.G.White; Jézus élete 350.o./
 

2016. június 7., kedd

Cseri Kálmán-A kegyelem harmatja

A gondviselő Isten


"De keressétek először az ő országát (királyi uralmát) és igazságát, és ezek is mind ráadásul megadatnak nektek." (Mt 6,33)





Ha tovább követjük a pusztában vándorló nép életét, számos jelét látjuk Isten gondoskodó szeretetének. Adott nekik éveken át kenyér gyanánt mannát, húsnak fürjeket, víztelen helyeken is friss karsztvizet, ha pedig megtámadták őket, a túlerővel szemben is győzelmet. Isten fontosnak tartja, hogy meglegyenek testi szükségleteink, Jézus Krisztus is belefoglalta a miatyánkba mindennapi kenyerünket.

A nép mégis gyakran zúgolódott, elégedetlenkedett. Miért? Mert amíg valaki csak Isten gondviselését élvezi, de nincs személyes kapcsolata vele, addig mindig hiányérzete van. Így is szokták mondani ezek az emberek: hiszek a gondviselésben. Amikor megjelenik valakiben a hála, akkor néz fel az ajándékokról az Ajándékozóra, s ha először kimondta: köszönöm, akkor kerül beszédes viszonyba Istennel. Akkor viszont már nemcsak Isten ajándékait követeli, hanem az élő Istennel való személyes közösségért hálás, s ez többet jelent, mint akármennyi ajándéka. A gondviseléstől eljut a Gondviselőig.

Isten azonban ennél is többet tartogat nekünk: önmagát adta ajándékul, amikor Jézus Krisztus személyében lehajolt hozzánk. S aki Jézust hittel befogadta az életébe, az a Gondviselőtől eljutott a Megváltóig, Isten gyermeke lett. Az tudja, hogy aki egyszülött Fiát feláldozta értünk, vele együtt mindent kész nekünk adni (Róm 8,32).

Merjük bátran minden anyagi, egészségi, testi, fizikai gondunkat is hittel Istenre bízni! De ne érjük be ennyivel, keressük az ő országát, cselekedjük akaratát, s meg fogjuk látni, hogy vele közösségben a kevés is mindig elég, a hiány is javunkra lesz, s mi is tudunk továbbadni másoknak tőle kapott testi és lelki ajándékokat.

Napi áhítat-Gedeon mint szabadító

Hét témája: Gedeon mint szabadító
Olvasmány: Bír 6,25–32 
Még ha először titokban is és csak kevesekkel is, de merd megtenni azt, ami egyedül helyes!




„Ugyanazon az éjszakán ezt mondta neki az ÚR: Végy egy bikát apád barmai közül, egy kifejlett hétéves bikát. Rombold le apád Baal-oltárát, a mellette levő szent fát pedig vágd ki! Azután építs oltárt Istenednek, az ÚRnak, ennek az erődnek a tetején, a kőrakásból. Vedd a bikát és áldozd fel égőáldozatul a kivágott szent fa hasábjain! Gedeon tíz embert vett maga mellé a szolgái közül, és úgy tett, ahogyan megparancsolta neki az ÚR. De nem merte nappal megtenni, mert félt apja háza népétől és a városbeli emberektől; ezért éjjel tette meg. Amikor másnap korán reggel fölkeltek a városbeli emberek, látták, hogy a Baal oltárát lerombolták, a mellette levő szent fát kivágták, a bikát pedig feláldozták az imént épített oltáron. Ekkor azt mondták egymásnak: Vajon ki tette ezt? Addig kérdezősködtek és kutattak, míg megmondták: Gedeon, Jóás fia tette ezt. Ekkor azt mondták a városbeli férfiak Jóásnak: Hozd ki a fiad! Meg kell halnia, mert lerombolta a Baal oltárát, és kivágta mellőle a szent fát! Jóás azonban ezt mondta mindazoknak, akik szembeszálltak vele: Ti akartok perelni a Baalért? Ti akarjátok megmenteni őt? Aki perbe száll érte, az meg fog halni reggelig! Ha isten ő, akkor pereljen ő magáért, amiért lerombolták az oltárát! El is nevezték Gedeont azon a napon Jerubbaalnak, mivel azt mondták: Pereljen vele a Baal azért, amiért lerombolta az oltárát!”

Magyarázat

Nagyon felszabadító számomra ez a történet. Egyszerűen azért, mert egy olyan személyt, akit a hit hősei között említ a Biblia (lásd Zsid 11,32), nagyon emberinek láthatok. Engedelmeskedett Isten elhívásának, de csak óvatosan...
A hit hősei hozzánk hasonló emberek. Ők is ismerik a gyengeséget, a gyámoltalanságot, a félelmet, a kétségeskedést stb. Ám mindezek nem tartják vissza őket az Istennek való engedelmességtől. Így szereznek olyan bizonyságokat, mint Pál apostol, aki így írt erről: „Mindenütt szorongatnak minket, de nem szorítanak be, kétségeskedünk, de nem esünk kétségbe; üldözöttek vagyunk, de nem elhagyottak, letipornak, de el nem veszünk; Jézus halálát mindenkor testünkben hordozzuk, hogy Jézus élete is láthatóvá legyen testünkben.” (2Kor 4,8–10)
Az Istennek való szolgálat során ne szégyelld a bizonytalanságaidat, ne engedd, hogy úrrá legyenek rajtad! Ha gyámoltalanul is, de tedd meg az engedelmesség első lépéseit! Olyan megtapasztalásokat hoz ez neked, amelyek erősítik az Istenbe vetett bizalmadat.
Hasonló ez ahhoz, amikor gyerekek biciklizni tanulnak. Az első bizonytalan, félve megtett próbálkozásoktól függ, hogy mernek-e később hosszú utakat megtenni. Ismerek olyan valakit, aki a kezdeti, első méterek után feladta. Azóta is csak gyalog jár... Kész vagy megtenni az engedelmesség első – talán titkos – lépéseit, hogy a hit hősévé lehess?
(Hajnal Zoltán)