2016. június 15., szerda

Rick Warren: Győzni a benned lévő harcban

"Mert nem hús és vér ellen harcolunk, hanem uralkodók, hatalmasságok, e sötét világ erői ellen, és a gonosz lelkének ereje ellen, melyek a magasságban vannak. " (Efézus 6,12)



Talán nem is tudod, hogy harcban állsz. Nincs rajtad a harci fáradtság. Nem egy kantinban szoktál enni.Nem kell elkerülnöd igazi lövedékeket.
De azért harcban állsz - egy láthatatlan harcban. Ezt szellemi hadviselésnek nevezik. A születésed pillanatától a halálodig hadban állsz. A Biblia azt írja, hogy három halálos ellenséged van, amelyek megrontják az életedet és mindazt, amit Isten tervezett az életeddel:
• A világ - jelentős értéket képvisel körülöttünk
• A test - a régi természet bennünk
• A Sátán - egy valóságos lény azzal a szándékkal, hogy "öljön, lopjon, pusztítson" démonjaival együtt.
A győzelem, amiért harcolsz, nem golyók és taktikák által jön el. Arra tanít minket a Biblia, hogy "Nem hús és vér ellen harcolunk, hanem uralkodók, hatalmasságok, e világ sötét erői ellen, és a gonosz lelkének ereje ellen, melyek a magasságban vannak." (Efézus 6,12) Ebben a csatában Jézus számít egyedül. Neki kell életed hadvezérének lennie, annak, aki a haditervért felel. Lehetsz hívő, de ebben a csatában ez nem elég. Jézusnak kell lennie az Úrnak is. Sok ember hisz Jézusban, de ahhoz, hogy győzzünk a harcban a világ, a test és a Sátán ellen Jézusnak többet kell jelentenie, mint valaki, akiben hiszel. 


A Római levél 7, 24-25 így írja: "Milyen nyomorult ember vagyok én! Ki fog megszabadítani ebből a halálra ítélt testből?" A válasz a mindent felemésztő csatára, amiben benne vagy, nem egy önsegítő szeminárium, egy új könyv, egy konferencia, pszichológus vagy valamilyen terápia. Jézus a válasz. Hadd legyen Ő a főnököd

Pál, aki a Római levelet írta, világossá tette, hogy az ereje határán van. Tudta, hogy nem győzhet egyedül. Egyetlen reménye "Jézus Krisztus a mi Urunk." 
A Biblia azt írja, hogy Jézus az, aki téged is hordozni fog. Itt az ideje, hogy egy új nevet adj az életednek: "Új irányítás alatt." Ámen!


Ima a bátorságért

JO REGGELT URAM ! ..... GOOD MORNIN LORD ! ...
IGEI MEGVALLASOK
Ima a bátorságért



Megparancsolta nekem az Úr: Légy bátor és erős! Ne félj és ne rettegj, mert veled lesz az Úr, a te Istened mindenben, amiben jársz. (Józs. 1,8. 9.) Így szól hozzám az én Istenem: Én az Úr, aki előtted megyek, én leszek teveled; el nem maradok tőled, sem el nem hagylak: ne félj és ne rettegj! Veled leszek; el nem hagylak téged, sem el nem maradok tőled. (5Móz. 31,8. Józs. 1,5.) Légy bátor — azt mondja az Úr — légy bátor és cselekedd az Igét, amellyel szövetségre léptem veled, mert én veled vagyok és az én Szellemem benned és közöttetek marad. Ne félj, mert én veled vagyok és megtöltöm házad dicsőséggel. (Agg. 2,4. 5. 7.) Ezért én erős és bátor vagyok, nem félek és nem rettegek, mert az Úr, az én Istenem maga jön velem; nem marad el tőlem, sem el nem hagy engem. (5Móz. 31,6.) Állandóan velem van az Úr keze, sőt az Ő karja erősít meg engem. Nem nyomhat el az ellenség, mert előttem rontja meg szorongatóimat. Velem van az Ő hűsége és kegyelme, és az Úr szent nevével magasztaltatom fel. (Zsolt. 89,21–24.) Veled vagyok mindenütt, valahová mész, és kiirtom minden ellenségedet előtted; és nagy hírnevet szerzek neked, mint a nagyoknak, akik e földön vannak. (2Sám. 7,9.) Uram, Te adtad beszédedet az én számba, és kezed árnyékával födöztél be engem. Ímé, ezért áldott vagyok, magasságos, felséges és dicső leszek nagyon. (Ésa. 51,16. 52,13.) 38 Bátran kijelentem és megvallom Isten Igéjét a Menny és a föld felé. Bátor vagyok, mint az ifjú oroszlán, mert Jézus Krisztusban igazzá váltam, megigazultam Isten előtt. (Péld. 28,1. 2Kor. 5,21.) Nem félek, mert Isten nem a félelem szellemét adta nekem, hanem az erőnek, szeretetnek és józanságnak szellemét. (2Tim. 1,7.) Jézus Krisztusban van az én bátorságom és bizoda− lommal, félelmek nélkül való menetelem Hozzád, Atyám, a Jézus Krisztusban való hit által. (Ef. 3,12.) Atyám, hálát adok, hogy bátorságot adtál nekem, Jézus nevében. Bátorsággal lépek be a mennyei szentélybe Jézus vére által. Bizalommal és bátorsággal járulok Eléd, a kegyelem királyiszékéhez, hogy irgalmasságot nyerjek és kegyelmet találjak a szükséges időben. (Zsid. 10,19. 4,16.) Meg van írva: Álljatok ellen az ördögnek, és megfut tőle− tek. Én Krisztus Jézusban bátran állok szembe az ellen− séggel, erős vagyok a hitben. Ellenállok a betegségnek és a szegénységnek Jézus nevében. Jézus eltörölte a parancsola− tokban az ellenem szóló kézírást, és azt eltette az útból, oda− szegezvén a keresztfára; lefegyverezvén a szellemi fejede− lemségeket és hatalmasságokat, győzelmében bátran muto− gatta őket, diadalt aratván felettük. (Kol. 2,5–7. 10. 14. 15.) Ezért bátran mondom: sátán, te le vagy győzve, az én Istenem és az én Jézusom uralkodik mindörökké. Az Úr az én segítségem, nem félek; ember mit árthat énnékem? (Zsid. 13,6.) Mennyei Atyám, köszönöm Neked, hogy bátorságos lakozást adsz e földön, és igazsággal, ítélettel, kegye− lemmel és irgalommal jegyeztél el magadnak örökre. (Hós. 2,17. 18.)
NEKED LEGYEN HALA ES DICSOSSEG SZENT ATYAM
A JEZUS NEVEBEN ..... AMEN ....


Klára Krizsán-

Kenneth & Gloria Copeland -Vesd a gondjaidat Istenre

Alázzátok meg tehát magatokat Istennek hatalmas keze alatt, hogy felmagasztaljon titeket a maga idejében. Minden gondotokat Őreá vessétek, mert néki gondja van reátok. – 1 Péter 5:6-7


Amikor először tanultam meg a gondjaimat az Úrra vetni, Dél-Texasban prédikáltam egy összejövetelen, amire senki nem jött el. Úgy értem, ezrek maradtak távol. Miután úgy eltelt egy vagy két istentisztelet, hogy csak a prédikátor, néhány másik ember és én voltunk ott, kezdtem aggódni. De az Úr azt mondta, „Vesd rám ezt a gondot,” ezért így is tettem.
Fel-alá járkáltam, csak vigyorogtam és fütyörésztem. Azt mondtam az ördögnek, „Nem fogok idegeskedni egy percig sem. Azért jöttem ide, hogy prédikáljak, és ezt is fogom tenni. Istenre tartozik, hogy eljön-e valaki az alkalomra vagy sem. Nem is lehetnék nyugodtabb!”
Olyan örömmel járkáltam, hogy teljesen bolondnak éreztem magam. Az ördög azt mondta, „Mi van veled? Annyi eszed sincs, hogy egy ilyen dolog miatt aggódj?” Úgy gondoltam, hogy az emberek ilyeneket gondolnak: „Szerintem túl ostoba ahhoz, hogy aggódjon. Biztosan azért, mert még soha nem vett részt tanítóalkalmon. Nem tudja megkülönböztetni a győzelmet a vereségtől.”
De azt mondtam az Úrnak: „Rád vetettem a gondomat, és ha senki nem is jön el az alkalomra azon a drága idős asszonyon kívül, akkor is úgy fogok prédikálni, mintha tömeg lenne jelen.”
Akkor nem ismertem fel, hogy mi történik, de ez a gondtalanság egy kompromisszum nélküli hozzáállást eredményezett az ördöggel szemben. Az ördög már nem tudott engem megfogni. Nem volt képes félelembe és hitetlenségbe rántani többé. Nem tudott nyomás alá helyezni, és rávenni arra, hogy kompromisszumot kössek, mert nem aggódtam. Minden gondomat Istenre vetettem!
Készen állsz arra, hogy megszabadulj az aggodalmaktól? Ha igen, tedd meg ezt a hitmegvallást:
Hiszek, és nem kételkedem. Az Ige működik bennem, és most megalázom magam Isten hatalmas keze alatt. Minden gondomat Őrá vetem. Ettől a perctől kezdve nem aggodalmaskodom, hanem inkább imádkozom. Használom a hitemet, és Ő felemel engem a probléma és az ördög fölé. Mert Jézushoz tartozom, és Ő gondoskodik rólam!
Igei olvasmány: Zsoltárok 55:16-22

Kenneth E. Hagin- Isteni természet


Amelyek által igen nagy és becses ígéretekkel ajándékozott meg bennünket; hogy azok által isteni természet részeseivé legyetek, kikerülvén a romlottságot, amely a kívánságban van e világon.- 2Péter 1,4.

Amikor Isten gyermekévé lettél, Isten a saját természetét — az örök életet — plántálta el benned. Isten élete, természete, létezése benned, azonnal megváltoztatta a szellemedet. Átmentél a szellemi halálból — a sátán birodalmából — az életbe, amely Isten birodalma. (1Ján. 3,14) Átkerültél a sátán uralmából a Krisztus Királyságába.
Amikor megkaptad az örök életet, a sátáni természet eltávozott tőled. Az a romlás, amiből kimenekültél, a szellemi halál, a sátáni természet. (2Pét. 1,4)
A sátáni természet eltávozott tőled, nem elméletileg, hanem ténylegesen. A 2Korintus 5,17 kijelenti: „…a régiek elmúltak…” És Isten természete került beléd. Immár részese vagy az Ő isteni természetének — Isten természetének — Isten életének!
Megvallás: Isten élete van bennem. Isten természete van bennem. Isten képessége van bennem. Isten bölcsessége van bennem. Ahhoz, hogy én kudarcot valljak, Istennek kellene kudarcot vallania. Isten azonban sohasem vallhat kudarcot! Én részese vagyok az Ő isteni természetének.

Légy tűz


https://www.youtube.com/watch?v=RzsKYfdKgZk

Légy tűz
You won’t relent
Misty Edwards-Jesus Culture
magyar szöveg: Kerekes Ernő & KREDIT

Nem akarsz félszívű követőt. Lényem tiéd.
Jöjj, légy karomra tett örök pecsét, pecsét a szívemen.
Mint a halál, szerelmed oly erős, szenvedélyed mély akár a sír,
kerek tenger nem olthatja el.
(Vizek nem olthatják el)

Légy tűz, mely lelkem mélyén ég
Légy bennem folyton izzó láng
Légy tűz, mely lelkem mélyén ég
Amíg egybeolvadnánk

Nem akarom azt az érzést, mintha távol lennél
Mikor terád nézek, Mikor dicsőítlek

Nincs több, mire vágyhatnék
Nincs több, mire vágyhatnék
Nincs több, mire vágyhatnék
Csak rád, Jézus



Isten ígéreteinek tárháza- Az áldott otthon áldás lesz másoknak is

Charles H. Spurgeon-

"Áldjon meg téged a Sionról az Úr, hogy láthasd Jeruzsálem jólétét egész életeden át"
(Zsolt 128,5) 
 Ez az ígéret az istenfélő embernek szól, aki buzgó igyekezettel jár a szentség útján. Az ilyen ember otthonát megáldja az Úr: felesége és gyermekei nagy boldogság forrása. A gyülekezetben is arra törekszik, hogy az Úr ügye ott is virágozzék, mert éppúgy gondja van az Úr házára, mint a magáéra. Ha az Úr építi háznépünket, illő, hogy mi is igyekezzünk az Úr házát építeni. Javaink csak akkor értékesek igazán, ha a kiválasztottak gyülekezetének építését szolgáljuk velük.

Áldás lesz életeden, ha felmégy a gyülekezetbe, a Sionra. Ott tanít, megelevenít, megvigasztal az Úr, ott száll fel az imádság és az áldás. Ott hangzik a bizonyságtétel a Nagy Áldozatról. Megáld téged az Úr a Sionról.

De ez nemcsak neked válik hasznodra; maga a gyülekezet is így virágzik. Sokasodnak a hívők, és szent munkájukat siker koronázza. Vannak olyan áldott emberek, akiknek egész élete folyamán megvalósul ez az ígéret. Sajnos, amikor meghalnak, Krisztus ügye gyakran kárt szenved. Igyekezzünk hát, hogy mi is hasznosan munkálkodjunk Isten gyülekezetében, és boldognak láthassuk Jeruzsálemet egész életünkben.

Uram, légy hozzam irgalmas, hogy ilyen áldott ember lehessek. 

Napi áhítat-A testvérharc nem lehet szerencsés

Hét témája: A testvérszeretet szépsége
Olvasmány: 2Krón 13,1–18

Ha testvéred ellen harcolsz, Atyád ellen harcolsz. 


„Jeroboám király tizennyolcadik évében Abijjá lett Júda királya. Három évig uralkodott Jeruzsálemben. Anyja neve Míkájáhú volt, a gibeai Úriél leánya. Háború tört ki Abijjá és Jeroboám között. Abijjá indította meg a háborút négyszázezer válogatott harcosból álló haderővel. Jeroboám pedig nyolcszázezer válogatott harcossal indult harcba ellene. Abijjá kiállt a Cemáraim-hegyre, amely az Efraim hegyvidékén volt, és így szólt: Hallgassatok meg engem, Jeroboám és egész Izráel! Nektek tudnotok kellene, hogy az ÚR, Izráel Istene Dávidnak és fiainak adta Izráel királyságát, örökre megmaradó szövetséggel. De fölkelt Jeroboám, Nebát fia, Salamonnak, Dávid fiának a szolgája, és föllázadt ura ellen. Hitvány és elvetemült emberek gyűltek hozzá, és ellene szegültek Roboámnak, Salamon fiának, mivel Roboám még ifjú és lágy szívű volt, és nem volt elég erős velük szemben. Ti most azt gondoljátok, hogy elég erősek vagytok az ÚR királyságával szemben, amely Dávid fiainak a kezében van, mert nagy tömeggel vagytok, és veletek vannak az aranyborjak, amelyeket Jeroboám csináltatott, hogy isteneitek legyenek. Elkergettétek az ÚR papjait, Áron fiait és a lévitákat! Olyan papokat szereztetek magatoknak, mint más országok népei: akárki eljött egy fiatal bikával vagy hét kossal, hogy fölavassák, papja lehetett azoknak, amik nem istenek. Mi azonban megmaradtunk Istenünk, az ÚR mellett, nem hagytuk el őt. A papok az ÚR szolgálatában állnak, Áron fiai és a léviták is munkában vannak. Minden reggel és minden este égőáldozatokat és jó illatú füstölőszereket füstölögtetnek az ÚRnak. Sorba rakják a kenyeret a tiszta asztalon, meggyújtják az arany lámpatartó mécseseit minden este, mert mi megtartjuk Istenünknek, az ÚRnak a szolgálatát, de ti elhagytátok őt. Bizony, velünk van vezérünk, az Isten, és papjai zengő trombitákkal fújnak riadót ellenetek! Izráel fiai, ne harcoljatok őseitek Istene, az ÚR ellen, mert nem boldogultok! Ekkor Jeroboám kiküldött egy csapatot, hogy lesbe álljanak mögöttük; a sereg ott volt Júdával szemben, a lesben álló csapat pedig mögötte. Amikor a júdaiak körülnéztek, látták, hogy elől is, hátul is harc vár rájuk, ezért az ÚRhoz kiáltottak segítségért, a papok megfújták a trombitákat, a júdaiak pedig harci kiáltásban törtek ki. És miközben a júdaiak harci kiáltása hangzott, megverte az Isten Jeroboámot és egész Izráelt Abijjá és Júda előtt. Futásnak eredtek Izráel fiai Júda elől, de Isten a kezükbe adta őket. Abijjá és hadinépe nagy vereséget mért rájuk, úgyhogy ötszázezer válogatott férfi esett el halálos sebbel Izráelből. Ilyen megaláztatás érte Izráel fiait abban az időben, Júda fiai viszont megerősödtek, mert az ÚRra, őseik Istenére támaszkodtak.”

Magyarázat

Amikor Júda és Izráel csapatai felsorakoznak egymással szemben, Abijjá júdai király beszédet intéz az izráeliek seregéhez, innen való idézet a fenti vers. Abijjá királynak ez a beszéde nem tévedhetetlen prófétai beszéd, se nem Istentől kapott kijelentés, hanem egy politikai beszéd, melyben keverednek egymással az igaz és a hamis elemek. Távolról sem olyan egyértelmű a helyzet a Jeroboám-Roboám konfliktusban, mint ahogy ő egyoldalúan lefesti. (Vö. 1Kir 11,26–12,24!)
Amiben viszont kétségtelenül igaza van Abijjának, az az, hogy aki Isten népe ellen harcol, az nem boldogulhat, még akkor sem, ha Isten népének egyik fele harcol Isten népének másik fele ellen. A testvérharcon nincs áldás! Amikor a hívők egymás ellen harcolnak, az örömünnep a sátánnak, és kacagásra, illetve megbotránkozásra ok a nem hívőknek.
Ha nincs egyetértés valamiben, akkor imádkoznunk kell a kérdéssel kapcsolatban, hogy a Szentlélek adjon közös látást; és imádkoznunk kell egymásért is, hogy ne romoljon meg a közösség. Még a legvégső esetben is, ha a nézetkülönbségek miatt nem tudunk testvéreinkkel együtt tovább dolgozni, az elválásnak akkor is békében és szeretetben kell megtörténnie! Ne adjunk okot arra az Úr ellenségeinek, hogy miattunk gyalázzák őt!
(Nemeshegyi-Horváth Anna)

2016. június 14., kedd

Kenneth E. Hagin- Miért jött el Jézus?

A tolvaj nem egyébért jön, hanem hogy lopjon és öljön és pusztítson; én azért jöttem, hogy életük legyen, és bővölködjenek. - János 10,10.

Miért jött Jézus?


Azért jött Jézus, hogy megosszon velünk néhány alapelvet, ami szerint élnünk kell? Azért jött, hogy egy erkölcsi kódexet adjon nekünk — mit szabad és mit nem — hogy ezzel kiigazítson minket? Vagy talán azért jött, hogy új vallást vagy új gyülekezetet alapítson?
Nem! Jézus egy célból jött el: Hogy nekünk életünk legyen, és hogy bővölködjünk abban!
Ez a szó, ’élet’, az Evangélium legnagyobb szava. Az embernek életre volt szüksége, mert szellemi halott volt. A szellemi halál, ami az ördög természete, Ádám bűnbeesésekor került az emberbe, egyben az ember bukását hozva.
Isten munkája minden korban arra irányult, hogy megsemmisítse ezt az ördögi természetet. Ezért jött el Jézus a földre. Ő kijelentette: „…én azért jöttem, hogy életük legyen…” Egyetlen dolog elégíti ki az ember szükségletét: Isten természete, az örök élet. Ezt semmi nem tudja helyettesíteni. Amikor valaki befogadja az örök életet, Isten természetét, Isten életét fogadja magába. Ez az isteni cselekedet változtatja meg az embert, azonnal átkerül ezáltal a sátán családjából Isten családjába.
Megvallás: Szellemem részesedett Isten életéből. Én élővé váltam Isten előtt. A szellemem részesedett Isten természetéből. Meg fogom engedni, hogy Isten bennem lévő élete és természete uralkodjon felettem.

Napi áhítat- Testvéri-baráti szövetség

Hét témája: A testvérszeretet szépsége
Olvasmány: 1Sám 18,1–5


Miután véget ért a beszélgetés Saullal, Jónátán lelke összeforrt Dávid lelkével. Úgy megszerette őt Jónátán, mint önmagát.
2.Saul pedig magához vette őt azon a napon, és nem engedte, hogy visszatérjen apja házába. 
3.És szövetséget kötött Jónátán Dáviddal, mert úgy szerette őt, mint önmagát. 
4.Levette Jónátán a köpenyét, és Dávidnak adta, sőt a ruháját meg a kardját, az íját és az övét is. 
5.És ha Dávid harcba indult, sikerrel járt mindenütt, bárhová küldte Saul. Ezért a harcosok élére állította őt Saul. Tetszett ez az egész népnek, még Saul udvari embereinek is.

 

Magyarázat

Dávid és Jónátán barátsága évezredek óta híres barátság. Nem az érdekek fűtötték, nem ideig-óráig szólt, hanem ezt olvassuk: „Jónátán lelke összeforrt Dávid lelkével”. Szakaszunkban kétszer is szerepel ez a mondat: „úgy szerette őt, mint önmagát”.
Igazi kincs, ha ilyen barátra akad az ember, aki nem adja ki semmilyen körülmények között, imádkozik érte, javát munkálja, és nem enged semmiféle irigységet vagy rosszhiszeműséget közelférkőzni a kapcsolathoz, sőt a külső nyomásnak is ellenáll. Sokszor a vérségi köteléknél is többet ér az ilyen önzetlen és képmutatásmentes szeretet. Áthidalhatja a családi háttérből vagy szociális helyzetből fakadó különbségeket is, mert nem a díszletek számítanak, hanem hogy két lélek összeforr, jóban-rosszban kitart egymás mellett. Igyekezzünk a különféle kapcsolatainkból legalább azokat értékelni, melyekre ez a feltétel nélküli szeretet és tisztaság jellemző! És törekedni is lehet arra, hogy méltónak bizonyuljunk egy ilyen barátságra. Ha bizalommal fordul hozzánk valaki, ne játsszuk el ezt a bizalmat, hanem tekintsük kivételes megtiszteltetésnek!
Jézus Krisztus még többet tett értünk ennél, hiszen Isten formájában lévén nem tekintette zsákmánynak státuszát, hanem feláldozta magát értünk, méltatlanokért. Értékeljük ezt az áldozatot mindennél jobban!
(Nemeshegyi-Horváth Anna)

Mindennap az Ige fényében-MINDENKINEK UGYANAZT

Andrew Kuyvenhoven-



1 "Hasonló a mennyek országa a gazdához, aki korán reggel kiment, hogy munkásokat fogadjon a szőlőjébe.  
2 Miután megegyezett a munkásokkal napi egy dénárban, elküldte őket a szőlőjébe. 
3 Amikor kiment kilenc óra tájban, látta, hogy mások is állnak a piacon tétlenül,  
4 és ezt mondta nekik: Menjetek ti is a szőlőbe, és ami jogos, megadom nektek.  
5 Azok pedig elmentek. Ismét kiment tizenkét óra körül és délután három óra tájban, és ugyanígy tett.
6 Amikor pedig késő délután öt óra tájban is kiment, még mindig talált ott álldogálókat, és megkérdezte tőlük: Miért álltok itt egész nap tétlenül?  
7 Azok pedig így válaszoltak: Mert senki sem fogadott meg bennünket. Erre ezt mondta nekik: Menjetek ti is a szőlőbe!
8 Miután pedig beesteledett, ezt mondta a szőlő gazdája a vincellérjének: Hívd elő a munkásokat, és fizesd ki a bért, az utolsókon kezdve az elsőkig.  
9 Ekkor jöttek azok, akik öt óra tájban álltak munkába, és kaptak egy-egy dénárt.  
10 Amikor azután az elsők jöttek, azt gondolták, hogy többet kapnak, de ők is csak egy-egy dénárt kaptak. 
11 Amikor átvették, zúgolódni kezdtek a gazda ellen,  
12 és ezt mondták: Ezek az utolsók egy órát dolgoztak, és egyenlővé tetted őket velünk, akik az egész nap terhét hordoztuk, és szenvedtünk a hőségtől.
13 Ő pedig így felelt egyiküknek: Barátom, nem bánok veled igazságtalanul: Nem egy dénárban egyeztél-e meg velem?  
14 Vedd, ami a tied, és menj el. Én pedig az utolsónak is annyit akarok adni, mint neked.  
15 Hát nem szabad-e nekem azt tennem a javaimmal, amit akarok? Vagy a te szemed azért gonosz, mert én jó vagyok?  
16 Így lesznek az utolsókból elsők, és az elsőkből utolsók."

"Ezek az utolsók egy órát dolgoztak, és egyenlővé tetted őket velünk, akik a nap terhét hordoztuk, és a hőségét szenvedtük." (Mt 20,12) 

Nagy bajba jutnánk, ha úgy bánnánk alkalmazottainkkal, ahogy ez a gazda tette. Akik egy órát dolgoztak, azoknak pontosan ugyanannyit fizetett, mint azoknak, akik egy egész napon át fáradoztak - és egy teljes napi munka hajdanában többet tett ki nyolc óránál.
Itt Jézus valamit a mennyek országáról (1.v.) tanított nekünk. Nem az igazságos munkaszerződésre tett javaslatot.
Krisztus azt mondta el nekünk, hogy későn jövők ("az utolsók") élretörők ("elsők") lesznek Isten országában. És valóban: a későn jövő pogányok az "élretörő zsidók" helyére léptek.
Jézus története közülünk azoknak szól különösen is, akik egy ideje már a szőlőben munkálkodunk. Néhányan "a nap terhét hordoztuk, és a hőségét szenvedtük". Minden bizonnyal dolgoztunk. Természetesen tudjuk, hogy kegyelemből vagyunk elfogadottak, azzal is tisztában vagyunk azonban, hogy a kegyelemnek meg kell teremnie az engedelmesség gyümölcseit. És mi engedelmességet tanúsítottunk. Mostanára már egy valóságos lajstromunk van. Néhány keresztyén ember nagyra értékel minket. Már felügyelői munkakörre tettünk szert. Vállalkozó szellemű előmunkások vagyunk. Olykor tulajdonképpen azt szeretnénk tudni, hogy ugyan mi is lenne a szőlőből, ha mi nem dolgoznánk benne napfelkeltétől naplementéig.
És most belép egy "fickó" Isten országába. Hátán van még a tojáshéj. Gőgicsélő hangokat hallat, mint aki éppen most született újjá. Tudod-e, hogy mennyit fizet neki a Mester? Egy dénárt. És tudod-e, hogy mennyit kapnak a veteránok? Egy dénárt.
Igen, a kegyelem engedelmességet munkál, és ennek az engedelmességnek is megvan a jutalma. De az Úr most nyilvános oktatásban részesíti az ő országának munkásait. Nincs helye a korelsőségből fakadó féltékenységnek és büszkeségnek. Mindnyájunknak mélységesen meg kell győződnünk afelől, hogy kegyelemből vagyunk ebben az országban. E nélkül a meggyőződés nélkül egyáltalán nem tartozunk ide.
És ugye a kegyelem mégiscsak ellentéte az érdemnek?
 

Isten ígéreteinek tárháza-Nem veti el népét

-Charles H. Spurgeon-

"Hiszen nem veti el az Úr a saját népét az Ő nagy nevéért, mert tetszett az Úrnak, hogy a saját népévé tegyen benneteket"(1Sám 12,22) 
Isten maga választotta ki magának népét, ezért köztük marad, és nem hagyja el őket. Szeretetből választotta ki, és mert kiválasztotta, szereti azt. Azért választotta ki népét, mert így volt kedves neki, de mert kiválasztotta őket, mindig kedvesek lesznek számára. Tulajdon nevére hozna szégyent, ha elvetné népét, ez azt mutatná, hogy vagy tévedett a kiválasztásban, vagy állhatatlan a szeretetben. Isten szeretete azonban állandó, és soha el nem fogy, ezért dicséret és dicsőség illeti meg mindőrökké.

Az Úr korábban megtapasztalt jósága és szeretete biztosíték arra, hogy Ő soha nem hagy el minket. Ő, aki annyira szeretett, hogy tulajdon népévé tett bennünket, nem fogja érvénytelenné tenni kegyelmének munkáját. Nem azért tett értünk annyi csodát, hogy most elvessen bennünket. Egyszülött Fia, Jézus Krisztus meghalt értünk, biztosak lehetünk abban, hogy nem hiába halt meg. Elhagyhatja-e azokat, akikért vérét ontotta?! Mivel tetszett Az Úrnak, hogy kiválasszon és megváltson bennünket, örömmel fog ezután is megáldani minket. Az Úr Jézus nem állhatatlan szeretetében. Ahogy az övéit szerette, úgy szereti őket most és mindörökké. 

Andrew Wommack:Ismerd meg azt, ami a tiéd

Mert belülről, az ember szívéből jönnek elő a gonosz gondolatok, paráznaságok, lopások, gyilkosságok, (Márk 7:21)


Ezek a versek (21-23) megerősítik azt a tényt, hogy szívünk nem csupán a szellemünkből áll.

Még a keresztények is küszködnek a büszkeséggel, bolondsággal, melyekről Jézus azt mondja, hogy a szívből származnak. Biztosan nem újjászületett szellemünk a forrása ezeknek a bűnöknek, ezért szívünk szellemünkön kívül mást is tartalmaz.
A “szellem” szót különböző módon használja az Írás. A leggyakrabban vagy Isten Szellemére, vagy pedig az ember szellemére utal. Ebben a kontextusban a Szent Szellem személyét vagy az ember három részből álló személyének egyik részét írja le. (1. Tesszalonika 5:23.)
De a “szellem” szó mentális irányultságot is jelenthet (Strong alapján).

Az Efézus 1:17-ben Pál azért imádkozik, hogy ami már igaz a szellemünkben az váljon “mentális irányultságunkká” is. Azért imádkozik, hogy ami jelen van, már a szellemi valónkban az szabaduljon fel a fizikai területen is.

A keresztény élet nem azt jelenti, hogy több hitet kellene szereznünk, vagy több kenetet, vagy közelebb kellene jutnunk Istenhez. Mindezekkel a dolgokkal már rendelkezünk teljességükben. Csupán kijelentésre van szükségünk arról, ami már a miénk.
Ha ezt megértjük, akkor rengeteg frusztrációtól és kételytől megszabadulunk.
Sokkal könnyebb valamit felszabadítani, ami már a birtokunkban van, mint megpróbálni megszerezni azt, ami nem a miénk. Vajon miért kételkedne valaki abban, hogy vajon megkaphatja-e azt, ami már az övé? Krisztus által minden szellemi áldásban részesültünk már. Amit tennünk kell, hogy birtokoljuk azt, ami már a miénk – az értelmünk megújítása által.

Ha megváltoztatod a gondolkodásodat és elhiszed azt, amit Isten mond az Igéjében arról, aki vagy és arról, amid van, akkor a szellemed és lelked egyetértésük által többséget alkotnak és tested meg fogja tapasztalni Isten életét, ami a szellemedben van.

Mily nagy Istenünk!

 Magyarul: https://www.youtube.com/watch?v=G6bTbIshHuA

 Angolul: https://www.youtube.com/watch?v=doiiH2FkIO8&feature=player_embedded

Hillsong United - Mily nagy Istenünk!

dalszöveg magyarul

1. versszak

A fény Királya Ő,
Fenségbe öltözött
Örüljön a Föld,
Örüljön a Föld!

2. versszak

Mert fény veszi körül,
a Sötétség menekül
S megremeg, ha szól,
s megremeg, ha szól

Refrén

Mily nagy Istenünk!
Énekeld!
Mily nagy Istenünk
És lásd meg,
Mily nagy, mily nagy
Istenünk

3. versszak

Örökkévaló;
Időn uralkodó
A kezdet és a vég,
a kezdet és a vég

4. versszak

Ő az Atyaisten
a Fiú s a Szentlélek
A győztes oroszlán
s a megölt Bárány

Áthidaló rész

Minden név felett való;
dicséretre méltó
Szívem énekel: mily nagy Istenünk!

2016. június 13., hétfő

Amíg aludtál, Isten közben is tett valamit érted! Induljon benne való bizalommal a napod!

 

Én, az Úr vagyok az őrizője, minduntalan öntözgetem. Éjjel-nappal őrzöm, hogy senki ne bánthassa. Nincs bennem harag, de ha tövis és gaz kerül elém, küzdeni fogok ellene, és elégetem! De aki az én oltalmamra bízza magát, béküljön meg velem, béküljön meg velem!
Ézsaiás 27:3-5

Egy újabb "nem értem" időszak. Miértek keringenek a fejedben, és nem látod a kanyargós út végét és a halvány kis fényt, ami reményt adna a túléléshez. "Én nem így akartam! Én nem akartam ezt egyáltalán!" - szakad fel lelked mélyéről a kétségbeesés sóhaja. "Ez így nem fair. Ennek nem kellett volna megtörténnie, hiszen én nem tettem semmi rosszat! Én ezt nem érdemlem meg..."
Nem, ennek valóban nem kellett volna megtörténnie, de te is tudod jól, hogy ilyen ez a világ. Bárkivel bármi megtörténhet, és a miértekre nem tudunk választ adni. Ez még nem az a hely, ahol minden jóra fordul majd. Még nem vagy otthon.
Isten azt kéri ma reggel tőled, hogy ne harcolj tovább! Fogadd el, ami most neked jutott, és engedd, hogy Ő megmutassa benne gondviselését. Tudom, hogy nehéz, de kérlek, csendesedj el egy kis időre ma reggel, és engedd, hogy Isten beszéljen hozzád! Engedd, hogy elmondja: "Mindez érted van, gyermekem! Bármennyire is nehéz az, amiben most épp vagy, de tudod, neked van szükséged erre a tapasztalatra. Ne félj, én veled küzdök, veled hordozom a terhet, és lesz egy közös kalandunk, amely életben tartja benned a reményt a viszontlátásig! BÉKÜLJ MEG VELEM, ÉN MEGŐRIZLEK!"
------------------------------------------
Ezt egy bizonytalanságokkal teli időszakban írta Ezékiel próféta. Isten egy pillanatra kiemelte a prófétát ebből a problémákkal terhes világból, és egy szélesebb perspektívát mutatott meg neki. A látványt a prófétát vigasztaló szavak kimondására késztette: VAN EGY ISTENÜNK, AKI MEGKERES, VISSZAHOZ, BEKÖTÖZ, MEGERŐSÍT ÉS IGAZSÁGOT SZOLGÁLTAT.
Engedjük ma, hogy Isten bennünket is felemeljen a mindennapi élet problémái közül, és bízzuk Rá magunkat! Bátran bízhatunk Benne, mert Ő Jézusban mindent odaadott nekünk:
"Aki az Ő tulajdon fiának nem kedvezett, hanem Őt mindnyájunkért odaadta, mi módon ne ajándékozna vele együtt mindent minékünk? (Róma 8:32)
Történjen ma bármi veled, tudd:"...azoknak, akik Istent szeretik, minden javukra van, mint akik az Ő végzése szerint hivatalosak."
Akik Istent szeretik, azoknak az életében minden együtt munkálkodik a végső jóra, (más szóval: minden, ami veled történik, az átmegy a Kegyelem Királyi Trónusa előtt, és Isten, ha hozzá fordulsz, akkor ezen történések által fel tud készíteni arra, hogy az örök életben találkozhass vele! )


Kenneth & Gloria Copeland- Bőséges áldás

És monda nékik: Megjegyezzétek, amit hallotok: Amilyen mértékkel mértek, olyannal mérnek nektek.
 – Márk 4:24


Mennyi áldást kapsz Isten Igéjéből? Ez attól függ, hogy mennyit vársz. Amikor Isten az áldást méri neked, a te mércéd szerint teszi azt, nem az Övé szerint. Ez mindig így működik.

Vegyük például azt, hogy két ember hallgatja az Igét a gyógyulásról. Az egyik hittel „méri” azt. „Dicsőség Istennek, Jézus sebeiben meggyógyultam! Teljes szívből hiszem, és egészen addig kitartok ebben, amíg meg nem kapom a gyógyulásomat.”

A másik ember kételkedéssel méri a hallott Igét. „Nem érdekel, milyen igeversekkel jön ez a prédikátor. Egyszerűen nem bízom ebben az emberben. Adok egy esélyt ennek a gyógyulás-dolognak, de nem hiszem, hogy bármi is történni fog.”

Mindkét ember pontosan azt kapja, amit várt. Isten olyan mércével fog mérni nekik, amivel ők mérték az Igét. Az egyik ember meggyógyul… a másik nem.

Figyelmeztetlek azonban, hogy néha nehéz hittel mérni az Igét. Évekkel ezelőtt, amikor Gloria először olvasta azt az igét, hogy „senkinek semmivel ne tartozzatok,” kísértést érzett arra, hogy inkább átoknak értékelje, mint áldásnak. Egy szörnyű állapotban lévő, kis házban éltünk akkor, és Gloria jobban szeretett volna egy újat, mint bármi mást.

Hogyan fogunk valaha is rendes házat venni kölcsön nélkül? Lehetetlennek tűnt a dolog. Úgy tűnt, ez az ige egyet jelentett azzal, hogy „Gloria, neked nem lesz új házad.”

De ő visszautasította, hogy ezt az igeverset így mérje. Torkon ragadta az ördögöt, és azt mondta: „Na idefigyelj, nem fogsz engem lebeszélni az új házamról!” Aztán elkezdte a hitét gyakorolni abban, hogy Isten valamilyen módon ad neki egy házat adósságtól mentesen. Így is lett!

Ha bőséges áldást szeretnél, akkor kezdd el te is ilyen bőségesen mérni az Igét! Tegyél egy nagy adag hitet Isten kezébe, és Ő túláradóan fogja mérni neked az áldást!

Igei olvasmány: Lukács 8:1-18 

Kenneth E. Hagin- A lélek helyreállítása

Ő helyreállítja az én lelkemet- Zsoltárok 23,3. (King James)

Kérlek azért titeket atyámfiai az Istennek irgalmasságára, hogy szánjátok oda a ti testeteket élő, szent és Istennek kedves áldozatul, ez legyen a ti értelmes szolgálatotok. És ne szabjátok magatokat e világhoz, hanem változzatok el a ti elméteknek megújulása által, hogy megvizsgáljátok, mi az Istennek jó, kedves és tökéletes akarata.- Róma 12,1. 2.

Újjászületett, Szellemmel betöltekezett keresztényeknek mondja azt Pál a Róma 12-ben, hogy tenniük kell valamit a testükkel és az elméjükkel. Az ember szelleme újraszületik, de a teste és lelke ugyanaz marad. Oda kell tehát szánnia a testét Istennek, és gondoskodnia kell elméje megújulásáról. A Zsoltárok 23-ban ‘helyreállít’-nak fordított héber szó és a Róma 12,2-ben ‘megújulás’-nak fordított görög szó voltaképpen ugyanazt jelenti. Helyre lehet állítani például egy értékes, antik széket, ami ránézésre ócskának tűnik. Utána is ugyanaz a szék marad, csak fel lett újítva. Az ember szelleme azonban nem helyreállítva lesz; újonnan születik, vagyis újjá lesz teremtve. A lelke viszont helyreállítva lesz, amikor az elméje megújul Isten Igéje által. 

A mai Egyháznak leginkább arra lenne szüksége, hogy a hívők megújítsák az elméjüket Isten Igéje által. Isten Igéje az, ami helyreállítja, megújítja és megmenti a lelkeket!

Megvallás: Naponta gondot viselek arra, hogy az elmémet megújítsam Isten Igéjével. Ezért nem szabom magamat e világhoz. Az én elmém megújul, hogy úgy gondolkozzam, ahogy Isten gondolkozik.

Kenneth Hagin : Megbénítva!

Mivel tehát a gyermekek testből és vérből valók,
Õ is hasonlatosképpen részese lett azoknak, hogy a halál által megsemmisítse azt, akinek hatalma volt a halálon, tudniillik az ördögöt.—ZSIDÓ 2,14.
 
Hogy megbénítsa azt, akinek hatalma volt a az ellenséget. —(Rotherham)
Jézus semmivé tette a sötétség seregeit! Megbénította halálosztó erejüket! Amikor Jézus találkozott Jánossal, aki a kijelentést kapta Pathmos szigetén, azt mondta:
„Én vagyok… az élő; pedig halott voltam, és ímé, élek örökkön örökké Ámen, és nálam vannak a pokolnak és a halálnak kulcsai.” (Jel. 1,18)
A kulcsok a hatalmat jelképezik. Jézus legyőzte a sátánt és megfosztotta őt hatalmától. Jézus úrrá lett az egész pokol felett! Azonban nem önmagáért győzte le a sátánt. Értünk győzte le. Olyan volt ez, mintha te és én személyesen találkoztunk volna a sátánnal, legyőztük volna, megfosztva
miden hatalmától, mesterként megállva felette.Megvallás: Jézus az én fejem. Jézus az Úr mindenek
felett. Jézus helyettem győzte le a sátánt. Jézus megfosztotta a sátánt a felettem való hatalmától. Ez olyan volt a menny, a pokol és az egész univerzum szemében, mintha én magam találkoztam volna a sátánnal, és legyőztem volna, megfosztva hatalmától, mesterként állva felette.
Ezért, Krisztus Jézusban én több, mint győztes vagyok. Én a hatalom birtokosa vagyok, a sátán és annak minden serege felett mesterként és úrként állok!

Napi Gondolatok-Keresztelő János ezt hirdette

 "Térjetek meg, mert elközelített az Isten országa!" Mt 3,2

Akkor most itt van, vagy éppen csak jövőben van az Isten országa?
Az idői meghatározás csak az ember számára fontos.
Az Isten teremtettségében az embernek kiváltságos helyet rendelt, s hogy olyannyira szereti, hogy szabad akarattal is felruházta, melyben benne van a természetesen a tagadás lehetősége. Mivel az ember képességei birtokában igen erősnek érzi magát, ezért az Isten rendre prófétákat küldött, hogy figyelmeztessenek: "Térjetek meg!" Ami azt jelenti: forduljatok. Forduljatok énfelém, lássatok meg engem, azt, aki teremtett titeket. Emberi gondolat, de ahogyan örül a szülő gyermeke mosolyának, Isten is ugyanúgy örül, ha gyermekei hálaadással az ajkukon odafordulnak felé.

Megtérni azonban nem könnyű.
Nehéz a bűnökkel megrakott szekérnek a mély kerékvágásból kiemelkedni. Életünk lovait csapkodva azonban gyakran felborul a szekér, ilyenkor repülünk, s bizony fájdalmas a földet érés... és elgondolkodunk: "Jó úton járok?" Isten pedagógiájának része, hogy megengedi a fájdalmakat, hogy nyilvánvaló legyen számunkra a Tőle kapható öröm. Keresztelő János mindenkit megtérésre szólít fel. Szegényt és gazdagot, katonát és civilt, buzgó farizeust, s Istentől eltávolodott "világit" egyaránt. Isten mindenkit megtérésre hív...
Még engem is? Igen, mert hiába döntöttünk mellette valamikor, a bennünk lévő készség az ellenkezésre újra és újra elfordít Tőle. Ezért van szükségünk - ahogy Luther mondja - naponkénti megtérésre. Kinyilvánítani naponta, hogy övéi vagyunk olyan, mint amikor kedvesünknek, társunknak a fülébe suttogjuk: szeretlek.
Megerősítő, felemelő, erőt adó cselekedet ez, Istennel kapcsolatban hitvallásnak nevezzük. 
Isten országa közöttünk van és bennünk. Ezt meglátni, elfogadni, s eszerint élni: a keresztény élet.

Varga László-Isten asztaláról: Mert szégyelltem

  "Mert szégyelltem sereget és lovasokat kérni a királytól, hogy oltalmazzanak az ellenséggel szemben az úton, hiszen azt mondtuk a királynak: Istenünk ereje mindazoknak a javára van, akik őt keresik..."  Ezsdrás 8,22

 A babiloni fogságból több hullámban indultak haza a zsidók. Ezsdrás, főpapként, a második hullámot vezeti. Személyesen beszél a perzsa királlyal, aki nemcsak engedélyt ad a hazamenetelre, de igen komoly adományokat, aranyat, ezüstöt bocsátott a rendelkezésükre. Ezsdrás feldicsérte a király előtt Jáhve hatalmát, aki saját népét is keményen bünteti hűtlenségéért, de mindentől meg tudja oltalmazni a hűségeseket. Ezek után hogy lehet emberi segítséget kérni a veszedelmes, hosszú útra azoknak, akik Jáhve templomának építésére indulnak? Szabad félni, ha Isten szolgálatára vállalkozom?
Annyi szomorú példája van ma ennek a hitetlen félelemnek. Közösségben: nem merünk építkezéshez fogni, mert nincs elég pénzünk. Nem merjük visszakövetelni az egyház jogait, mert majd megharagszanak ellenségeink. Hát még egyedül! Ki segít? Ki garantálja sikeremet? Hogy mernék nekifogni? Nem lehetünk forrófejűek! Ne menj fejjel a falnak!
- Pedig hitünknek éppen az a próbája: Isten segítségét be tudjuk-e úgy számítani terveinkbe, mint a legkézzelfoghatóbb anyagi támogatást? Vagy bízol Őbenne, vagy hagyd abba az imádkozást!


Uram, Istenem, valahányszor benned bízva kezdtünk el egy munkát, mindig megsegítettél. Valahányszor mertem benned bízva vállalni egy feladatot, soha nem hagytál szégyenben. Talán féltem, talán nehézségeim is támadtak, de ha bátran vállaltam valamit, benned bízva, mindig minden megoldódott. Olyan jó ezt utólag hálás szívvel vallani, de félek, hogy újabb feladat előtt megint elfog a kétség: mennyire számíthatok reád? Kérlek, Te adj erőt hitemnek.

Köszönöm, hogy valósággal bízhatok benned. Köszönöm, hogy legközelebb is meg fogsz segíteni. Köszönöm, hogy nem fogsz szégyenben hagyni. Add, hogy biztos és bátor legyen ez a bizonyságtételem. Ámen.

Mindennap az Ige fényében-HIT ÉS CSELEKEDET

Andrew Kuyvenhoven-
 A mai napon olvasandó igeszakasz: Mt 7,24-29 



24 "Aki tehát hallja tőlem ezeket a beszédeket, és cselekszi azokat, hasonló lesz az okos emberhez, aki kősziklára építette a házát.  
25 És ömlött a zápor, és jöttek az árvizek, feltámadtak a szelek, és nekidőltek annak a háznak, de nem omlott össze, mert kősziklára volt alapozva.
26 Aki pedig hallja tőlem ezeket a beszédeket, de nem cselekszi, hasonló lesz a bolond emberhez, aki homokra építette a házát.  
27 És ömlött a zápor, és jöttek az árvizek, feltámadtak a szelek, és beleütköztek abba a házba; az összeomlott, és teljesen elpusztult."
28 Amikor Jézus befejezte ezeket a beszédeket, a sokaság álmélkodott tanításán,  
29 mert úgy tanította őket, mint akinek hatalma van, és nem úgy, mint az írástudóik.

"Aki tehát hallja tőlem ezeket a beszédeket, és cselekszi, hasonló lesz az okos emberhez."
(Mt 7,24)

A Hegyi beszédben (Mt 5-7) Jézus sok nehéz dolgot mondott. Ezért az egyházban hosszú viták folytak arról a kérdésről, hogy miként is kell magyaráznunk ezeket a mondásokat. Vannak akik azt mondják, Jézus azért hirdette ezeket a radikális parancsokat, hogy bűntudatot ébresszen bennünk: ha érezzük, hogy mennyire bűnösök vagyunk, akkor Krisztushoz fordulunk és a bűnbocsánat kegyelmét kérjük tőle.
Mások azt mondják, hogy Jézus a Hegyi beszéd szabályait csak azoknak adta, akik "haladók" a keresztyén életben. Más, erről a prédikációról írt magyarázatok viszont megpróbálják úgy értelmezni Jézus szavát, hogy egy mindennapos keresztyén is "tudjon vele élni".
Úgy látszik azonban, hogy Jézusnak más volt az elgondolása. Azt mondta, hogy csak kétféle hallgató vagy olvasó létezik. Vannak, akik hallgatják és megcselekszik, míg mások hallgatják és nem cselekszik meg, ami mondatott nekik. Az engedelmes ember bölcs, az az ember viszont, aki nem cselekszi amit Jézus mondott, bolond.
A kegyelem célja az engedelmesség. A kegyelem nem azt jelenti, hogy "nálad minden oké, és nálam minden oké, és minden rendben van, mert Isten mindnyájunkat szeret." A kegyelem csakugyan azt jelenti, hogy Isten elfogadja a bűnösöket. "Amint vagyok sok bűn alatt, ... fogadj el, Jézusom" (Ref. énekeskönyv 460:1.). "Jöhetsz te is, jöhetek én is. De ha egyszer az ő társaságában vagyok, nem hagyja, hogy úgy maradjak, "ahogy vagyok". Engedelmességre tanít.
Vannak emberek, akik azt mondják, hogy "Isten szeret minket", és mosolyt varázsolnak arcukra, mintha ez azt jelentené, hogy "mindenre zöld jelzést kaptak". Pedig Isten szeretete soha nem jelent szabad utat a bűnösöknek. Ha egyszer már átélted Isten szeretetét, soha többé nem maradhatsz ugyanaz, ami voltál.
Csak a bolondok hiszik, hogy az ember hallgathatja Jézust anélkül, hogy megtenné, amit ő mond. És a bolondok, Isten könyve szerint, olyan emberek, akik valójában nem hisznek. Ezért nem cselekszenek. A bölcs ember azonban az az istenfélő ember, akit az evangélium megtanított arra, hogy hogyan engedelmeskedjék Isten törvényének.




Isten ígéreteinek tárháza- lstell őrzi az övéit

"Én, az Úr vagyok az őrizője, minduntalan öntözgetem. Éjjel-nappal őrzöm, hogy senki ne bánthassa" 
 (Ézs 27,3) 




Amikor az Úr személyesen jelent ki valamit, nem valamelyik szolgáján keresztül, akkor szava különlegesen jelentős a hívő számára. Itt azt jelenti ki, hogy Ő maga gondozza tulajdon szőlőjét. Nem bízza másra, hanem személyesen ügyel rá. Vajon, akit Isten maga gondoz, lehet az nem jól gondozott?

Öntözget bennünket, nemcsak naponta, nem is csak óránként, hanem minden pillanatban. Hogy kellene növekednünk! Milyen frissnek és gyümölcstermőnek kellene lennünk! Milyen gazdag szőlőfürtöknek kellene csüngeniök a tőkéken!

Jönnek ugyan a kártevők, a kicsiny rókák és vaddisznók, de ha maga az Úr az őrizőnk éjjel-nappal szüntelen, mit árthatnak akkor nekünk? Miért félünk? Ő gondoz, öntöz, őriz; mi másra van még szükségünk?

Ebben a versben az Úr kétszer is hangsúlyozza, hogy Ő maga cselekszik. Milyen erő, szeretet és változhatatlanság van ebben! Ki állhat ellen akaratának? Ha Ő valamiről azt mondja, hogy megcselekszi, akkor ott kétségnek nem lehet helye. Ha Isten minket így őriz, Vele szembe tudunk szállni a bűn, a halál és a pokol minden seregével!

Ó Uram, ha azt mondod, hogy Te vagy az őrizőm, mi mást tetetnék, minthogy dicsőítelek ezért Téged. 



Reggeli dicséret-Hűséges szolgálat és szabadulás

De az Úr mellém állt, és megerősített, hogy elvégezzem az ige hirdetését, és a pogányok valamennyien meghallják azt. Azután megszabadultam az oroszlán torkából. (2Timótheus 4:17)


Isten különleges erőt és támogatást ígér azoknak, akik az evangélium szolgálatára szentelik magukat. Így történhetett meg, hogy Luther eredményekben gazdag, termékeny élet után betegségben halt meg, pedig az ellenségei kezdettől az életére törtek. Pál apostol is megszabadult még „az oroszlán torkából”, azaz Néró hatalmából is. Maga Néró mentette fel. Ez is egyfajta csoda, és nem csak az, amikor angyal vezet ki az őrségeken keresztül (l. Péter – Apcs 12. fej.) A szabadításnak az a formája, amikor Isten „az ember ellenségét is jóakarójává teszi” (Péld 16:7), a mi életünkben is megtapasztalható, ha a fizikai fogság még nem is.

De joggal kérdezhetnénk, hogy ha ekkora hatalma van Istennek, akkor miért engedte meg egyáltalán a fogságot? A fenti ige erre is válasszal szolgál: Azért, mert felhasználta azok javára, akik csak így találkozhattak az evangéliummal: őrök, kihallgatók, bírák. Így teljesedett a korábbi jövendölés Pálról, hogy „ő nékem választott edényem, hogy hordozza az én nevemet a pogányok, királyok és Izrael fiai előtt... Megmutatom neki, mennyit kell neki az én nevemért szenvedni.” (Apcs 9:15-16) Pál a fogsága révén a legmagasabb méltóságokkal is érintkezett, és nem is eredménytelenül. Bizonyságot tett Istenről, aki pedig „mellé állt” és megáldotta, végül pedig megszabadította, ahogyan korábban a három héber ifjút is a Dura mezején (Dán 3. fej.).

Mire tanít mindez bennünket? Nem tudjuk, hogy Isten miért enged meg bizonyos körülményeket az életünkben, azt viszont tudjuk, hogy az evangélium ügyének előbbre vitele közben is tekintettel van gyermekeinek az érdekeire, akiket ebben eszközül használ. Ezért szemléljük mindenkor, így ma is azzal a várakozással a történéseket, hogy mi lehet Isten terve ezekkel, mire akar felhasználni, és mikor hoz megoldást az adott helyzetben.

Napi áhítat-Ne szégyelld könnyeidet, ha azok egy megtisztulási-rendeződési folyamat jelei!

Hét témája: A testvérszeretet szépsége 

Olvasmány: 1Móz 43,26–34

„Amikor József hazaérkezett, bevitték neki a házba az ajándékot, amely náluk volt, és földre borultak előtte. Ő pedig békességgel köszöntötte őket, és megkérdezte: Jól van-e öreg apátok, akiről beszéltetek nekem? Él-e még? Ők így feleltek: Apánk, a te szolgád, jól van, él még. Majd meghajoltak és leborultak. Amikor József föltekintett, és meglátta testvérét, Benjámint, anyja fiát, ezt mondta: Ez a ti legkisebb testvéretek, akiről beszéltetek nekem? Majd ezt mondta: Legyen kegyelmes hozzád az Isten, fiam! Azután elsietett József, mert öccsét látva elérzékenyedett, és sírnia kellett. Bement azért a belső szobájába, és ott kisírta magát. Azután megmosta az arcát, és kijött. Uralkodott magán, és ezt mondta: Tálaljátok föl az ételt! De külön tálaltak neki, külön azoknak is, és külön a vele együtt étkező egyiptomiaknak is. Az egyiptomiaknak ugyanis nem volt szabad együtt enniük a héberekkel, mert utálatosnak tartották ezt az egyiptomiak. Leültették őket vele szemben: az elsőszülöttet az elsőszülöttnek, a legfiatalabbat a legfiatalabbnak járó helyre. Az emberek pedig ámulva néztek egymásra. Őelőle vitték nekik az adagjukat, de Benjámin adagja ötször nagyobb volt mindnyájukénál. Azután ittak, és megmámorosodtak vele együtt.”

 

Magyarázat

Mennyi emlék tolulhatott fel Józsefben, amikor meglátta egy anyától származó öccsét, Benjámint! Hány év telt el, hogy nem találkozhattak, csak magában emésztődött azon, hogy vajon jól van-e atyja és hozzá legközelebb eső testvére? Hány éjszaka őrlődött azon, hogy lesz-e jóvátétel, megbűnhődnek-e a többiek, akik ártottak neki? A száműzetés akkor is száműzetés, ha közben Isten szuverenitása folytán József magasra jutott, és emberi szemmel nézve mindene megvolt. Kimaradt családja életéből, s az eltelt időt senki nem hozhatja vissza már. A találkozás mégis tompítja ezeket a régi sebeket, és a következő fejezetek szerint József felülemelkedik bosszúvágyán.
Bár ne kényszerítenénk egymást hosszas vargabetűkre, hanem azon munkálkodnánk, hogy Istennel, emberekkel és önmagukkal is minél előbb békességre jussanak testvéreink! Ez valódi gyógyulásokat eredményezne, és hihetetlen felszabadító módon gyűrűzne tovább környezetünkben. Az Újszövetség még tovább megy ezen a területen, Jézus „szeressétek ellenségeiteket” parancsába talán nem férne bele József lélektani kísérlete, mellyel megleckéztette testvéreit. Talán jóvátétel volt neki Júda vallomása (44,20–34), vagy ennél jóval komolyabb megbánást várt volna?
Ne várjunk addig, amíg késő lesz, ragadjuk meg a mát kapcsolataink ren
(Nemeshegyi-Horváth Anna)

2016. június 12., vasárnap

Dr. Kováts György-Hála

HÁLA..(1.)


A hála mindent áthat. Bármit teszel. Ha ott van benned, áthat, és mindent megszínesít.
A nem hívő embereknek furcsa: „MIÉRT legyek hálás“ – ha viszon megismerted az Urat, MINDIG átjár, hogy Neki köszönhetsz mindent: életedet, erődet, értelmedet, a sok meghallgatott imádságot, a szabadítást, a jövőt, a reménységet, azt, hogy átformált és formál téged, MINDENT. S ez más hozzáállást jelent.
Uram, köszönöm. Köszönöm Neked, hogy ITT VAGY, hogy velem vagy, hogy nem vagyok egyedül. Még a legrosszabb állapotomban is Veled ébredek, Te vagy, Aki megörvendeztetsz közelségeddel, és Veled minden sokkal jobb. Köszönöm, hogy a morgás helyett a hála az én részem. Ámen.
Ef 5,19-20. "Beszélgetvén egymás között zsoltárokban és dicséretekben és lelki énekekben, énekelvén és dicséretet mondván szívetekben az Úrnak. Hálákat adván mindenkor mindenekért a mi Urunk Jézus Krisztusnak nevében az Istennek és Atyának."



HÁLA... (2)

Végiggondoltam – milyen nagyszerű csapata van az Úr Jézusnak. Ezt a 25 órás bábmissziót megszervezni, utána kinek-kinek a maga szerepében helyt állni, nem volt egyszerű feladat.
Ráadásul alig két héttel az egész napos gyermeknapi Palánta-Élménypark után, ami ötven ember munkáját jelentette, egész napon át (s előtte, utána, az előkészítés, rendberakás, stb.).
És mindezt úgy tenni, hogy közben a szíve kinek-kinek az Úr Jézusért ég, és azt látja maga előtt, hogy milyen kivételes lehetőség képviselni Őt, a város szívében, 25 órán át, kicsik, fiatalok és idősebbek előtt, értékes műsorral, tiszta és hiteles jellemmel, szóval és cselekedettel... ez minősíti egy-egy ember életét. És ez a csapat most nagyszerűen vizsgázott.

Az elindulásnál kétszer is rákezdett az eső.
A tévések mondták is, hogy „itt eső lesz“ – mondtam: NEM lesz eső. Kétszer is. S a végére azt mondták: „ezzel az időmeghatározó tevékenységgel sokat lehetne keresni az Ausztrál nagydíjon“. Persze lerögzítettem, hogy én nem határozom meg az időt, csak sokan imádkoznak ezért, és amit kérünk, arra számítunk, hogy az Úr Jézus meghallgatja. De tény, hogy nem esett.

Végig nagyszerű volt az idő. Volt, hogy annyira ragyogott a nap, hogy már-már azt bántam, hogy napvédő sátrunk nincs a közönség feje fölé.
De azután, a vége előtt úgy két órával, rázendített a zápor.

Ameddig csak a felhők gyűltek, még nyugodtan imádkoztam. Parancsoltam magamban a felhőknek, a szélnek, menjenek, itt nem lesz eső. Az első esőcseppeket is visszaparancsoltam, (csöndben, mert közben mentek a dalok, s a bábműsor), de amikor egyre nagyobb esőcseppek hullottak, akkor hirtelen jött az egész.
A nézők eleinte esernyő alól, majd az árkádok alól nézték az előadást – éppen ének volt, és Panni beszélt az eső kapcsán az élő vízről. S utána szakadt, mintha dézsából öntötték volna.

Még azért imádkoztam, hogy ha eláll, tudjuk folytatni, de jött a hír, hogy a sátrak alján végigsöpört a zuhatag, s a bábparavánok szivacsai is eláztak, illetve a végfokba is befoly(hatot)t a víz, úgyhogy elektronikát használni, most nem biztos, hogy bölcs lenne.
Imádkoztam.
Meghallgattam a testvérek tanácsát – és végül kimondtuk: ENNYI volt.

Négykor hagytuk abba, hat helyett.
Drága közönségünk – pici gyerekekkel – egy darabig hűségesen várt, majd útnak eredt.
S jött az eső közbeni, bátor, hűséges, mindent mentő, és rendezgetni tudó összecsomagolás.

Hát, erről fotót sem tudtam készíteni, én is mentettem, ami menthető. CD-k, füzetek, könyvek, szórólapok, bábhátterek, technika, minden, ami összecsomagolásra várt.
És a csapat – figyelj! – a csapat most vizsgázott.

Egy hangos szó, egy kárhoztatás, egy kétségbeesett beszéd, semmi, ami nem hitből fakadt volna. Semmi nem hangzott el. Hanem hálaadás, és elfogadás, hogy most ezt kell tennünk, és ez is az Úr áldása, hogy milyen csodálatos, hogy ez nem az elején volt, és nem éjjel, amikor sokkalta nehezebb lett volna mindent összerakni.
Hálaadás azért, hogy a segítő autókat hatra hívtuk, még két óra addig, átszervezés, a jelen lévő autók bekapcsolása, döntés, mit, hová vigyünk, hogyan terítsünk ki, hogy száradni tudjon... gondoskodás, gondolkodás, szív és felelősségvállalás.
Senki nem bújt ki a feladat alól, nem menekült "száraz helyre", hanem kereste, hol és hogyan tudja hasznosítani magát.
A kicsi babák elsőbbséget élveznek, s az idősebbek is, papíranyagok, és minden, ami befér az első fuvarba.

Kipakolás a missziós központban, még mindig esik az eső, mindent takarva vigyünk, mindent elhelyezünk, hogy ami még jön, legyen helye... s vissza megint a helyszínre.
Gyönyörű volt látni, ahogy megszülettek a megoldások. A Dami 2-be nem tudjuk vinni száradni a dolgokat, ott most éppen istentisztelet van – legyenek áldottak, akik beálltak, és most levezetik, dicsőítenek, üzenetet hoznak, s a testvérek, a háttérben imádkozók, Isten szerető nép – a raktárba nem jó, ... s a megoldás megszületik. Mindegyik területen.

Nagyon hálás vagyok Uram, a jó időért, a testvérekért, a sok-sok jó beszélgetésért, az éjszakaiakért is, a nagyszerű előadásokért, a gyönyörű dalokért, s a szívért, ami áthatotta az egész csapatot. A vidékről bábozni elérkező csapatért, akik már nem tudták előadni, amiért jöttek, de egy rossz szó nem hagyta el szájukat, áldottak, és áldott mindenki, aki a háttérben imádkozott.

Valaki a végén megkérdezte: nem rossz, hogy úgy nyilatkoztam, hogy nem lesz eső, és a végén mégis lett? Nem vereség ez? Hogyan értékelhetik most a nem hívők, és a hívők is?
Én is gondolkodtam róla.
1./ Valahogy olyan öröm maradt bennem.

2./ Persze, ha eláll a zápor, vagy el sem indul, ha nem önti el a sátrak alját a víz, biztos, hogy még nagyobb öröm lett volna bennem, vagyis, más fajta – egy harci és győzelmi öröm, hogy imameghallgatás történt, és az elemek felett is Úr az Úr.

3./ De valójában így is imameghallgatás volt – hiszen egészen eddig nem tudott eső megzavarni bennünket, 23 órát végig báboztunk, énekeltünk és végig bizonyságot tettünk az Úr Jézusról.

4./ És az öröm mégis ott maradt. Még, ha két órával kevesebbet voltunk is kint, de kint voltunk. És még az esőben is jó dicsérni az Urat, és olyan jó, hogy teljes volt a hálaadás bennünk.

5./ Igazából ez is harci öröm. Egy más fajta győzelem. De győzelem ez is.

6./ És, ha erre a hitetlen emberek azt mondják, hogy „te mindig örülsz?“, akár „sikerül“, akár „nem sikerül“ valami? Akkor kicsit lehet, hogy elgondolkodom, de végülis ezt mondom: IGEN. Akár „sikerül“, akár „nem sikerül“, mi Jézussal vagyunk ott, és Ő GYŐZTES, minden körülmények felett.
23 órán át nem volt eső, illetve, ami elkezdődött, kétszer, az el is ment, és nem tudott kibontakozni. Örömünk teljes volt.
És utána, amikor megjött az eső, is Vele voltunk, és amit Ő megengedett, bár nagyon kértük, hogy ne legyen, de mégis lett, tehát megengedte, (ha kevés volt a hitünk, és azért jöhetett, akkor is megengedte), abban mi örvendezünk. Mert Őbenne örvendezünk. Esőben, hóban, szélben, sárban, napsütésben, mindig örvendezünk, és örvendezhetünk is.

7./ És, ha valaki azt mondja, hogy „hol volt a hitetek“, akkor azt mondom, igen, növekednie kell, sőt készek vagyunk még teljesebben ráadni magunkat, és még teljesebben hitben járni, szívesen tanulunk bárkitől, és vesszük a tapasztalatokat, bizonyságokat, másoktól is, hogy erősödjön a hitünk, és legközelebb „még jobban vegyük az akadályokat“, és még jobban helyt álljunk.
De most, ebben az időszakban, így is örvendezünk, és egy esőtől nem hagyjuk elvenni a bátorságunkat, a győzelmünket és örömünket.
Az Úrnak hálát adunk az esőért, és azért is, hogy eddig nem volt, és hogy sikerült az eső ellenére is mindent a legjobban befejezni, rendbe tenni. És még azért is, hogy ilyen csapatunk van, akiknek ilyen szívük van, és ilyen hűségesek az Úr Jézushoz, és szeretik Őt, és egymást is. Jó Megváltó, jó csapat, és jó áldás rajtunk, s mindazokon, akik velünk EGYÜTT végigharcolták ezt a két napot.

Uram, köszönöm. Köszönöm jelenlétedet, közelségedet, köszönöm harci csapatodat, a közbenjárókat, az imádkozók kedvességét, ahogy Téged szeretnek, és Veled a háttérben ugyanúgy végigharcolják a helyzeteket. Köszönöm a hálaadást, amit a szívünkbe adtál, az örömöt, ami a Te országod jellemzője, köszönöm az Öröm Országát, amiben élünk, és ahová tartunk, hogy ott Veled, mindig ilyen örömmel élhetünk. Legyen, Uram, dicsőség Neked, és az elvetett mag, a hirdetett Ige, ne térjen vissza üresen, hanem teremje meg a gyümölcsét, most, és a következő időben. Legyen, Uram, a Te népeden áldott, szerte az országban, és mindenütt, ahol csak szeretnek Téged, legyen a Te hűséged ott a szívekben, és legyen a Te jó munkád áldott, jó szerencsés, töltse be mennyei, megmentő célját, és ismerjenek meg Téged. Ámen.

Ef 5,19-20. "Beszélgetvén egymás között zsoltárokban és dicséretekben és lelki énekekben, énekelvén és dicséretet mondván szívetekben az Úrnak. Hálákat adván mindenkor mindenekért a mi Urunk Jézus Krisztusnak nevében az Istennek és Atyának."



Napi áhítat-Aki szereti Istent, szeresse a testvérét is

Hét témája: A testvérszeretet szépsége

Olvasmány: 1Jn 4,15–21
Ne mulassz el egyetlen lehetőséget sem a szeretet kifejezésére! Nem fogod megbánni.

„Ha valaki vallja, hogy Jézus Isten Fia, abban Isten marad, ő pedig Istenben; és mi ismerjük és hisszük azt a szeretetet, amellyel Isten szeret minket. Isten szeretet, és aki a szeretetben marad, az Istenben marad, és Isten is őbenne. Abban lett teljessé a szeretet közöttünk, hogy bizalommal tekinthetünk az ítélet napja felé, mert ahogyan ő van, úgy vagyunk mi is ebben a világban. A szeretetben nincs félelem, sőt a teljes szeretet kiűzi a félelmet; mert a félelem gyötrelemmel jár, aki pedig fél, nem lett tökéletessé a szeretetben. Mi tehát azért szeretünk, mert ő előbb szeretett minket. Ha valaki azt mondja: „Szeretem Istent”, a testvérét viszont gyűlöli, az hazug, mert aki nem szereti a testvérét, akit lát, nem szeretheti Istent, akit nem lát. Azt a parancsolatot is kaptuk tőle, hogy aki szereti Istent, szeresse a testvérét is.”

Magyarázat

Isten iránti szeretetünknek kiábrázolása, hogy mennyire szeretjük testvéreinket. Egy gyülekezetbe lépve szinte azonnal érzékelhetjük a testvérek egymásra nézéséből, interakcióiból, hogy milyen a légkör. Felszabadult, szeretetteli helyre érkeztünk, vagy hideg „jégországba”, ahol rég megfagyott minden a testvérek között. A lelkiség és közösség összekapcsolódik elválaszthatatlanul. Az emberen belül is így van ez, tehát a lelki és szellemi szint hat egymásra – nem is beszélve a fizikumunkról, mely sokszor tükrözi az előbbi két szint állapotát vagy a légkört, melyben élnünk kell (pszichoszomatikus betegségek). Éppen ezért mesterkélt lenne különválasztani, és nem is hiteles – János épp erre figyelmeztet bennünket.
A megbocsátás, kiengesztelődés létszükséglet. Ha nem bocsátunk meg valakinek, és a múltban ellenünk elkövetett tettei alapján ítéljük meg őt évtizedek múltán is, akkor megkérdőjelezzük Isten kegyelmét és mindenhatóságát. Hiszen ő alakíthat mindenkin, és megtérésre vezetheti a bűnöst. Olyan, mintha egy rózsa bimbóját levágnánk, mielőtt kivirágoznék. Nem fogjuk megtudni, milyen lett volna, ha tovább növekedhetett volna. Legyünk szeretetteljesek és irgalmasak, hiszen mi is érdemtelenül nyertünk irgalmat!

Imaáhítat

Adjunk hálát a testvéri közösségért! (1Thessz 3,6–9)
(Nemeshegyi-Horváth Anna)

Cseri Kálmán-A kegyelem harmatja

Jézus családja
"Mert aki cselekszi az én mennyei Atyám akaratát, az az én fivérem, nővérem és az én anyám. "(Mt 12,50)




Jézus emberi testét nem József nemzette, hanem a Szentlélek teremtő műve volt (Lk 1,35). Születése után azonban Máriának és Józsefnek több gyermeke született, a Mk 6,3 név szerint felsorolja őket. Tehát Jézusnak voltak féltestvérei.
Családja sokáig nem értette meg őt. Testvérei sürgették, hogy tegye ismertté magát a világ előtt. Amikor pedig a hatóság is támadni kezdte Jézust, félelmükben őrültnek akarták nyilváníttatni. „Amikor ezt meghallották hozzátartozói, elindultak, hogy elfogják, mivel azt mondták: magánkívül van." (Mk 3,21) Jézus és családja kapcsolatában ez a mélypont, ennyire egyedül maradt ő küldetésével a családon belül.
Egy alkalommal tanított, s „még beszélt a sokasághoz, amikor íme, anyja és testvérei megálltak odakint, mert beszélni akartak vele". Miért nem hallgatták ők is? Ennyire kívülállók maradtak? Jézus ekkor mondta: ki az én anyám, és kik a testvéreim? Az, aki cselekszi az én mennyei Atyám akaratát.
De mindvégig szerette családját, gyermekként szót fogadott szüleinek, s még utolsó perceiben is gondoskodott anyjáról, amikor a kereszten haldokolva tanítványára, Jánosra bízta őt. János gondoskodott is Máriáról, mindkettőjüket Efézusban temették el, sírjukat sokáig gondozták a keresztények.
Jézus mennybemenetele után csatlakozott Mária a gyermekeivel együtt a keresztény közösséghez. Az ApCsel 1,14 szerint már ők is együtt imádkoznak Jézus tanítványaival.
A vér szerinti összetartozás mellett tehát van egy hit szerinti is. Jézus testvérének tekinti azt, aki Isten akaratát cselekszi. Ez azt is jelenti, hogy a benne hívők „örökösei Istennek, és örököstársai Krisztusnak" (Róm 8,17). Én vajon Jézus testvére vagyok már?
Szeressük nagyon a még nem hívő rokonainkat is! És higgyünk Jézusban, hogy így Isten fogadott gyermekeivé lehessünk (Jn 1,12; Róm 8,29, Zsid 2,11)!

Kenneth & Gloria Copeland- Úgy játssz, hogy nyerj

Ki az, aki legyőzi a világot, ha nem az, aki hiszi, hogy Jézus az Isten Fia?!– 1 János 5:5


Gyakran hallom ezt az emberektől: „nem az számít, hogy nyersz vagy veszítesz, hanem hogy miként játszol.” Ez ostobaság. Ha jól játszol, akkor nyersz!
Minden edző azt mondja, hogy ha jól játszol, akkor egyúttal győztes hozzáállásod is van. Ezt akarja tőlünk Isten is – legyen olyan nagy hitünk Őbenne, hogy hittel elvárjuk, hogy Ő minden akadályt eltávolít, amit az ördög elénk hoz, és elvárjuk, hogy nyerjünk az élet játékában.
Nem mindig könnyű ezt a mentalitást felvenni. Annyira hozzászoktunk a kudarchoz, hogy teljesen meg kell változtatnunk a gondolkodásmódunkat. Az efézusi levélben Pál azt mondta a gyülekezetnek, hogy újítsák meg az elméjüket. Meg kellett változtatniuk a hozzáállásukat, meg kellett újítaniuk az elméjüket aszerint a tény szerint, hogy Jézus legyőzte a világot.
Ha még nem tetted meg, akkor ez rád is vonatkozik! Ki kell fejlesztened egy dicsőséges bizodalmat, ami azt mondja: „Hé, ördög, én győztes leszek, és sehogy nem tudsz megállítani!”
„De Copeland testvér, te nem ismered a problémáimat.”
Igen, ez így van, de Jézus ismeri, és Ő azt mondta, örvendezz, mert Ő békességet tud adni a megpróbáltatás közepette is. Azt mondta, hogy amikor a sátán minden erejével ellened jön, te bízzál, mert Jézus már legyőzte őt, és te is le tudod győzni!
Az 1 János 5:5 így fogalmaz: „Ki az, aki legyőzi a világot, ha nem az, aki hiszi, hogy Jézus az Isten Fia?!”
Tudod, mit jelent ez az igevers? Azt, hogy ha újjászületett hívő vagy, akkor teljes jogod van a győzelemre, arra, hogy a gonosz világot legyőzd. Gondolkodj el ezen. Elmélkedj rajta. Kezdj el kifejleszteni egy győztes hozzáállást!
Igei olvasmány: Róma 8:29-39

Kenneth E. Hagin-Lelkünk megmentése

Az Ő akarata szült minket az igazságnak Igéje által, hogy első zsengéje legyünk az Ő teremtményeinek… Elvetvén azért minden undokságot és a gonoszságnak sokaságát, szelídséggel fogadjátok a beoltott Igét, amely képes megmenteni a lelkeiteket.- Jakab 1,18. 21.



Mi a helyzet a lelkünkkel? A lelkünk nem üdvözül, amikor mi újjászületünk? Nem. Sok olyan keresztény van, akinek már van üdvössége és be van töltekezve a Szent Szellemmel évek óta, de a lelke még nincs megmentve! Akadnak, akik éltek és meghaltak anélkül, hogy a lelkük megmentésére valamit is tettek volna. A mennybe jutottak? Természetesen. Isten gyermekei voltak, a szellemük Istentől született. Tudnunk kell azonban, hogy a lélek nem születik újjá. A lélek megmentése egy folyamat.
Jakab levele nem bűnösöknek, hanem keresztényeknek íródott. És Jakab azt mondja nekünk, hogy a lelkünknek még nincs üdvössége. A Jakab 1,21 mindaddig zavart okozott bennem, amíg rá nem jöttem a szellem és a lélek közti különbségre. Az ember szelleme — a belső ember — megkapja az örök életet és újjászületik. Az értelmével és az érzelmeivel — tehát a lelkével — azonban még foglalkoznia kell. Meg kell újítania.
Megvallás: Én szellem vagyok. Nekem van lelkem. Testben élek. Isten szült ENGEM az Igazságnak Igéje által. Én újjászülettem. Most pedig szelídséggel fogadom a beoltott Igét, amiben megvan az erő, hogy megtartsa a lelkemet. Az értelmem folyamatosan megújul Isten Igéje által.