"Jöjjetek el, örvendezzünk az Úrnak, hangosan kiáltsunk a mi szabadításunk kősziklájának! Menjünk
elébe hálaadással, magasztaljuk Őt zenével és énekkel. Jöjjetek,
hajoljunk meg az imádásban; essünk térdre az Úr előtt, a mi alkotónk
előtt! Ma, ha halljátok az Ő szavát, ne keményítsétek meg a ti
szíveteket…" (Zsoltárok 95, 1-2; 6; 7-8)
Csodálatos folyamatot látunk
itt, amely Isten közvetlen jelenlétébe vezet. Hangos és ujjongó
dicsérettel és hálaadással kezdődik: "…örvendezzünk… hangosan
kiáltsunk…" Isten bátorít bennünket, hogy szabadon fejezzük ki
dicséretünket és hálaadásunkat. Mindannyiunknak szükségünk van erre a
szellemi felszabadulásra. Majd ahogy tovább haladunk, megváltozik
viselkedésünk: "Jöjjetek, hajoljunk meg az imádásban; essünk térdre az
Úr előtt, a mi alkotónk előtt!" A dicséret és a hálaadás vezet be
bennünket az imádásba. Az imádás nem annyira kifejezési mód, mint inkább
magatartás. Meghajlás, térdre esés - sőt olykor arcra borulás Isten
előtt. Lényünk minden része, személyiségünk minden területe benne van.
Minden Istennek való teljes, fenntartás nélküli alárendeltségben
egyesül. Mikor az imádásnak ebbe az állapotába kerülünk, képesek vagyunk
Isten hangjának közvetlen meghallására. Ezért folytatja így a
zsoltáros: "Ma, ha halljátok az Ő szavát…" Ez felemel minket az olyan
cselekedetek fölé, mint például egy ima elmondása vagy a bibliaolvasás,
akármilyen fontosak is ezek. Szellemünket közvetlen kapcsolatba hozza
Istennel. Az ösvény, amit itt a zsoltáros megmutat, a dicséreten és a
hálaadáson keresztül visz be bennünket az imádásba és Isten előtti
megnyugvásba. A gyönyörnek és a bőségnek olyan földjére juthatunk
ezáltal, amit természetes gondolatokkal soha nem foghatunk fel, olyan
földre, amit "szem nem látott, fül nem hallott, és embernek szíve meg se
gondolt, amiket Isten készített az Őt szeretőknek." (1Korinthus 2,9)
Ámen!
2016. június 17., péntek
Napi megvallás
HA
MAJD A BOSEG KOSARABOL MINDENKI EGYARANT VEHET OLVASTUK
EGY VERSBEN ...; NOS ITT A BOSEG KOSARA AMIBOL
MINDENKINEK JOGAVAN MERITENI ..
FELOLTOZOTTEN AZ UR JEZUS KOTELEKEBEN !!!!!!!
AZ UR JEZUS BOLCSESSEGE AZ EN BOLCSESSEGEM .
AZ URJEZUS ERTELME AZ EN ERTELMEM .
AZ UR JEZUS TANACSA AZ EN VEZETESEM .
AZ UR JEZUS HATALMA AZ EN URALKODASOM .
AZ UR JEZUS ISMERETE AZ EN DRAGA KINCSEM ES OROKELETEM .
AZ UR JEZUS FELELME AZ EN ELLENSEGEIM MEGRETTENTESE ..
AZ UR JEZUS KIJELENTESE AZ EN MEGERTESEM .
AZ UR JEZUS SZENTSEGE AZ EN SZENTSEGEM .
AZ UR JEZUS TISZTASAGA ES SZEPLOTELENSEGE AZ EN SZEPLOTELENSEGEM .
AZ UR JEZUS SZERELME AZ OROK TUZ A SZIVEMBEN .
AZ UR JEZUS GONDOLATAI AZ EN GONDOLATAIM .
AZ UR JEZUS UTJAI AZ EN UTJAIM .
AZ UR JEZUS BEKESSEGE AZ EN BEKESSEGEM .
AZ UR JEZUS SZEPSEGE AZ EN SZEPSEGEM .
AZ UR JEZUS DICSOSSEGE AZ EN VILAGOSSAGOM .
AZ UR JEZUS IRGALMA AZ EN MEGVALTASOM .
AZ UR JEZUS IGAZSAGA AZ EN MEGIGAZULASOM .
AZ UR JEZUS ELETE AZ EN OROKELETEM .
AZ UR JEZUS AKARATANAK MEGCSELEKEDESE AZ EN ELEDELEM .
AZ UR JEZUS OROME AZ EN EROSSEGEM .
AZ UR JEZUS GAZDAGSAGA AZ EN OROKSEGEM .
AZ UR JEZUS GONDVISELESE AZ EN BIZTONSAGOM .
AZ UR JEZUS MINDENHATO JOBBJA AZ EN SZABADITASOM .
AZ UR JEZUS IGEJE AZ EN MEGVALLASOM .
AZ UR JEZUS VERE AZ EN VALTSAGOM .
AZ UR JEZUS SEBEI AZ EN GYOGYULASOM .
AZ UR JEZUS TESTENEK TAGJA VAGYOK ,
AZ O TESTEBOL ES AZ O CSONTJAIBOL VALO .
AZ UR JEZUS TESTEBOL VALO
TOKELETESEN EGESZSEGES TEST VAGYOK .
AZ UR JEZUS CSONTJAIBOL VALO
TOKELETESEN EGESZSEGES CSONTOZAT VAGYOK .
AZ UR JEZUS EREIBOL VALO ,
TOKELETESEN EGESZSEGES ERRENDSZER VAGYOK .
AZ UR JEZUS EREIBEN ISTEN DICSOSSEGE ..
UGY KERING AZ EGESZSEGES VER AZ EN EREIMBEN .
TETOTOL TALPIG OLYAN VAGYOK ,
MINT AZ UR JEZUS KRISZTUS MERT ;
MERT A SZELLEMEMRE FELOLTOM AZ ABBAT ,
A SZELLEMEM ATYJAT ..
A LELKEMRE FELOLTOM A DRAGA SZENT SZELLEMET ,
A LELKEM VEZETOJET ES VIGASZTALOJAT .
A TESTEMRE FELOLTOM A FOPAP ES KIRALY
URJEZUS KRISZTUST , AKI A MEGVALLASAIM FOPAPJA
HITEM SZERZOJE ES DICSOSSEGES BEVEGZOJE .
AZ ELMEMRE FELOLTOM A KRISZTUS ELMEJET
AZ INDULATAIMRA FELOLTOM A KRISZTUS INDULATAT .
AZ AKARATOMRA FELOLTOM A KRISZTUS AKARATAT .....
A KOTES HATALMAVAL
A GONDOLATAIMAT OSSZEKOTOM AZ UR JEZUS GONDOLATAIVAL ;
UTJAIMAT OSSZEKOTOM AZ URJEZUS UTJAIVAL ;
AZ AKARATOMAT OSSZE KOTOM AZ UR JEZUS AKARATAVAL ;
TESTEM GYOGYULASRA RENDELTETETT MINDEN SEJTJET ES SZERVET OSSZEKOTOM AZ UR JEZUS SEBEIVEL
AMIT ISTEN AKARATABOL ES RENDELESEBOL AZ UR JEZUS
AZ EN GYOGYULASOMRA SZENVEDETT EL .;
HOGY MINDEN CSELEKEDETEM ISTEN DICSOSSEGERE LEGYEN ,
MINDEN UTAMON ALDOTT LEGYEK ES ALDAS LEHESSEK ..
AZ URJEZUS KEZE , AZ EN KEZRATETELEM , IGY
A VAKOK LATNAK A SUKETEK HALLANK A SANTAK JARNAK , A
HALOTTAK FELTAMADNAK ES ISTEN KIRALYSAGA
HIRDETTETIK SZELES E VILAGBAN .
MMERT AMINT O VAN A MENNYBEN AZ ATYA JOBBJAN
UGY VAGYOK EN IS ITT A VILAGBAN .
ISTEN DICSOSSEGE A KRISZTUS ARCAN AZ EN
OROK VILAGOSSAGOM ES KIRAGYOGASOM .
AZ UR EKESSEGEBEN ES DICSOSSEGEBEN HALADOK ELORE
DIADALLAL AZ IGAZSAGERT A SZELIDSEGERT ES JOGERT ES
RETTENETESRE ES HATALMASRA TANIT MEG ENGEM AZ
UR JEZUS JOBB KEZE ... !!!!!
LEGYEN ALDASODRA NEKED AJANLOM , MINDEN NAP UJ EROT MERITHETSZ EBBOL A MELY ES KIMERITHETETLEN ,,, KOSARBOL ,,,,
Forrás: Klára Krizsán
FELOLTOZOTTEN AZ UR JEZUS KOTELEKEBEN !!!!!!!
AZ UR JEZUS BOLCSESSEGE AZ EN BOLCSESSEGEM .
AZ URJEZUS ERTELME AZ EN ERTELMEM .
AZ UR JEZUS TANACSA AZ EN VEZETESEM .
AZ UR JEZUS HATALMA AZ EN URALKODASOM .
AZ UR JEZUS ISMERETE AZ EN DRAGA KINCSEM ES OROKELETEM .
AZ UR JEZUS FELELME AZ EN ELLENSEGEIM MEGRETTENTESE ..
AZ UR JEZUS KIJELENTESE AZ EN MEGERTESEM .
AZ UR JEZUS SZENTSEGE AZ EN SZENTSEGEM .
AZ UR JEZUS TISZTASAGA ES SZEPLOTELENSEGE AZ EN SZEPLOTELENSEGEM .
AZ UR JEZUS SZERELME AZ OROK TUZ A SZIVEMBEN .
AZ UR JEZUS GONDOLATAI AZ EN GONDOLATAIM .
AZ UR JEZUS UTJAI AZ EN UTJAIM .
AZ UR JEZUS BEKESSEGE AZ EN BEKESSEGEM .
AZ UR JEZUS SZEPSEGE AZ EN SZEPSEGEM .
AZ UR JEZUS DICSOSSEGE AZ EN VILAGOSSAGOM .
AZ UR JEZUS IRGALMA AZ EN MEGVALTASOM .
AZ UR JEZUS IGAZSAGA AZ EN MEGIGAZULASOM .
AZ UR JEZUS ELETE AZ EN OROKELETEM .
AZ UR JEZUS AKARATANAK MEGCSELEKEDESE AZ EN ELEDELEM .
AZ UR JEZUS OROME AZ EN EROSSEGEM .
AZ UR JEZUS GAZDAGSAGA AZ EN OROKSEGEM .
AZ UR JEZUS GONDVISELESE AZ EN BIZTONSAGOM .
AZ UR JEZUS MINDENHATO JOBBJA AZ EN SZABADITASOM .
AZ UR JEZUS IGEJE AZ EN MEGVALLASOM .
AZ UR JEZUS VERE AZ EN VALTSAGOM .
AZ UR JEZUS SEBEI AZ EN GYOGYULASOM .
AZ UR JEZUS TESTENEK TAGJA VAGYOK ,
AZ O TESTEBOL ES AZ O CSONTJAIBOL VALO .
AZ UR JEZUS TESTEBOL VALO
TOKELETESEN EGESZSEGES TEST VAGYOK .
AZ UR JEZUS CSONTJAIBOL VALO
TOKELETESEN EGESZSEGES CSONTOZAT VAGYOK .
AZ UR JEZUS EREIBOL VALO ,
TOKELETESEN EGESZSEGES ERRENDSZER VAGYOK .
AZ UR JEZUS EREIBEN ISTEN DICSOSSEGE ..
UGY KERING AZ EGESZSEGES VER AZ EN EREIMBEN .
TETOTOL TALPIG OLYAN VAGYOK ,
MINT AZ UR JEZUS KRISZTUS MERT ;
MERT A SZELLEMEMRE FELOLTOM AZ ABBAT ,
A SZELLEMEM ATYJAT ..
A LELKEMRE FELOLTOM A DRAGA SZENT SZELLEMET ,
A LELKEM VEZETOJET ES VIGASZTALOJAT .
A TESTEMRE FELOLTOM A FOPAP ES KIRALY
URJEZUS KRISZTUST , AKI A MEGVALLASAIM FOPAPJA
HITEM SZERZOJE ES DICSOSSEGES BEVEGZOJE .
AZ ELMEMRE FELOLTOM A KRISZTUS ELMEJET
AZ INDULATAIMRA FELOLTOM A KRISZTUS INDULATAT .
AZ AKARATOMRA FELOLTOM A KRISZTUS AKARATAT .....
A KOTES HATALMAVAL
A GONDOLATAIMAT OSSZEKOTOM AZ UR JEZUS GONDOLATAIVAL ;
UTJAIMAT OSSZEKOTOM AZ URJEZUS UTJAIVAL ;
AZ AKARATOMAT OSSZE KOTOM AZ UR JEZUS AKARATAVAL ;
TESTEM GYOGYULASRA RENDELTETETT MINDEN SEJTJET ES SZERVET OSSZEKOTOM AZ UR JEZUS SEBEIVEL
AMIT ISTEN AKARATABOL ES RENDELESEBOL AZ UR JEZUS
AZ EN GYOGYULASOMRA SZENVEDETT EL .;
HOGY MINDEN CSELEKEDETEM ISTEN DICSOSSEGERE LEGYEN ,
MINDEN UTAMON ALDOTT LEGYEK ES ALDAS LEHESSEK ..
AZ URJEZUS KEZE , AZ EN KEZRATETELEM , IGY
A VAKOK LATNAK A SUKETEK HALLANK A SANTAK JARNAK , A
HALOTTAK FELTAMADNAK ES ISTEN KIRALYSAGA
HIRDETTETIK SZELES E VILAGBAN .
MMERT AMINT O VAN A MENNYBEN AZ ATYA JOBBJAN
UGY VAGYOK EN IS ITT A VILAGBAN .
ISTEN DICSOSSEGE A KRISZTUS ARCAN AZ EN
OROK VILAGOSSAGOM ES KIRAGYOGASOM .
AZ UR EKESSEGEBEN ES DICSOSSEGEBEN HALADOK ELORE
DIADALLAL AZ IGAZSAGERT A SZELIDSEGERT ES JOGERT ES
RETTENETESRE ES HATALMASRA TANIT MEG ENGEM AZ
UR JEZUS JOBB KEZE ... !!!!!
LEGYEN ALDASODRA NEKED AJANLOM , MINDEN NAP UJ EROT MERITHETSZ EBBOL A MELY ES KIMERITHETETLEN ,,, KOSARBOL ,,,,
Forrás: Klára Krizsán
Janyik Józsefné-SOKAN VANNAK A HIVATALOSOK DE KEVESEN A VÁLASZTOTTAK 5.
Van ennek az üzenetnek még több hangsúlyos része, mivel próbálják még a
kiválasztottakat elhitetni. NAPJAINKRA ANNYI MEGTÉVESZTŐ TANÍTÁS
JELENIK, MEG, HOGY AKINEK NINCS ALAPOS IGEI ISMERETE ÉS ÉLŐ KÖZÖSSÉGE AZ
ÚRRAL. NAGYON KÖNNYEN LETÉRHET ISTEN IGÉJÉNEK A SZENT SZELLEM ÁLTAL
KIJELENTETT ÚTJÁRÓL. ARRA KÜLÖNÖS KÉPEN FIGYELNI KELL AZOK A
MEGTÉVESZTÉSEK, AMELYEK EGY - EGY KIRAGADT IGEI VERSRE - RÉSZRE VANNAK
ÉPÍTVE. ILYEN PÉLDÁUL, ,,A HAMIS KEGYELEM TANÍTÁSA”. Ugyan is azt
tanítják, hogy ha elfogadtuk a kegyelmet, akkor minden múltbeli és
jövőbben elkövetet, bűneink meg vannak bocsátva. ,,NÉZZÜK, MIT MOND
ERRŐL AZ IGE”. ,,Mert megjelent az Istenüdvözítő kegyelme minden
embernek. Amely arra tanít minket, hogy megtagadva a hitetlenséget és a
világi kívánságokat, mértékletesen, igazán és szentül éljünk a jelenvaló
világon” (Titus 2 : 11, 12. Károli rev f).ISTEN IGÉJE MEGGYŐZŐEN
BIZONYSÁGOT TESZ ARRÓL, HOGY MIT KELL AZOKNAK A SZENT SZELLEM
SEGÍTSÉGÉVEL A MINDEN NAPI GYAKORLATI ÉLETBEN CSELEKEDNI. AKI ELFOGADTÁK
A KEGYELMET. Nagyon nagy szükségünk van arra, hogy az új tanításokat az
igékben vizsgáljuk meg. Mert ha nem ezt tesszük, úgy gondoljuk, hogy az
Isten országában jutunk a legnagyobb meglepetésre a pokolban kötünk ki
ezekkel a hamis tanításokkal. ,, VAN EGY NAGYON ÁRTALMATLANNAK LÁTSZÓ
ESEMÉNY, IS AMI ZSÁKUTCÁBAN VEZETHET A NAPI PRÓFÉCIÁK, ,,AMIKNEK NINCS
ISTENIGÉJÉBEN ALAPJA” . Netten találhatok, ezek ahol napi próféciákat
osztanak meg. ,,NAGY A VESZÉLYE HA A KERESZTÉNYEK ERRE ÉPÍTIK A
HITÉLETÜKET”. ,,Jézus pedig felelvén monda nékik: Tévelyegtek, mivelhogy
nem ismeritek sem az Írásokat, sem az Istenek hatalmát”(Máté 22: 29.
Károli rev f). ,,A prófécia soha nem helyettesíti a Bibliát és a Biblia
sem a próféciát” Ebben a rohanó világban a lelkünk ellensége igyekezik,
elrabolni az időnket ne táplálkozunk az igével a Mennyei kenyérrel. A
Szent Szellem állttal kijelentet igével, ha betudjuk építeni az igét a
minden napi gyakorlati életünkbe, akkor, ismerjük meg igazán az Isten
hatalmát. ,, A KÖVETKEZŐ ERŐTELJES HITETÉS IS SZEMEINK LÁTTÁRA ÉS
FÜLEINK HALÁSÁRA TELJESEDIK BE”. ,,Ha aztán meglátjátok, hogy a Dániel
prófétán át kijelentett utálatos pusztítás a szent helyen áll – aki
olvassa, értse meg” (Máté 24: 15. Károli rev f). Az Úr Jézus itt egy
kettős kódú próféciát mondd. Az első kód Izraelre vonatkozik. Ha az
Atyától elérkezik az időszak, akkor, felbontva ki lesz jelentve minden
bizonnyal ennek a kódnak az üzenete is. A második kód már napjainkra
szóló hangsúlyos üzenet. Isten kijelentett igéje alapján vizsgáljuk meg,
hol látható ez a pusztító utálatosság napjainkban. Tiszta megértés
véget megnéztük a héber nyelvű Bibliában és az eredeti görögben, hogy
mit jelent az utálatos szó. A héber Bibliában több értelmezése van ennek
a szónak, hosszú lenne az igei alátámasztásokat felsorolni, de nézzük a
szavakat: Héber jelentések pl: - gyűlöletes, - undorító – utálat, -
irtózatos. Görög jelentések pl: - utálat tárgya, ami undorító. Az
utálatos pusztítást a gonosz régi ellenség, Lucifer mutatta be az
Édenkertben először. „Hanem, tudja Isten, hogy amely napon esztek abból,
megnyilatkoznak a ti szemeitek, és olyanok lesztek, mint az Isten:
jónak és gonosznak tudói”( 1 Mózes 3:5. Károli rev f.). Tehát a kulcsszó
a ,,HITETÉS”. Nagyon érti ezt a mesterségét napjainkban is. „Hát ti
kinek mondotok engem?” – kérdezte tovább tőlük, Mire Simon Péter ezt
felelte: „Te vagy a Krisztus, az élő Istennek Fia!”. Mire Jézus a
következőt felelte neki: „Boldog vagy Simon, Jónás fia, mert hús és vér
leplezhette le előtted ezt, csak az én mennybéli Atyám. Én meg azt
mondom neked: Te Péter (kőszikla) vagy! Én ezen a kősziklán építem fel
majd az én eklézsiámat s azon még a láthatatlan ország (Hádész) kapui
sem vehetnek majd erőt” ( Máté 16 :15 – 18. Csia Lajos f ).,, ITT ARRÓL
BESZÉL, AZ ÚR JÉZUS PÉTERNEK,HOGY AZ ATYÁTÓL VETT KIJELENTÉSRE FOGJA
FELÉPÍTENI AZ Ő EKLÉZSIÁJÁT” Tehát az Pünkösd után az Eklézsia erre lett
felépítve. MERT A SZENT SZELEM HOZTA MENNYBŐL A KIJELENTÉST. ERRE A
KIJELENTÉSRE ÉPÜL ÚJJÁ AZ EKLÉZSIA JÉZUS KRISZTUS ÉLŐ TESTE”. ,, …
Ugyanis még sok olyan dolog van, amit Krisztusnak el kell szenvednie a
,,Testében” vagyis az Eklézsiában …” ( Kolossé 1 : 24. Egyszerű f).
NÉZZÜK A KULCSSZÓT A,,HITETÉST”, HOGY MŰKÖDIK NAPJAINKBAN MINT A HITETÉS
ESZKÖZE:. A legnagyobb történelmi egyház Pétert tette az építkezésének
az alapjára, erre az ingatagalapra építették az egyházukat. Péternek
lett földi helytartója és ma a mindenkori pápa személyében. Nagyobb
tisztelettel és imádással vannak felé, mint az élő Isten és Jézus
Krisztus felé. ITT JÖTT BE A MEGTÉVESZTÉS, HOGY AZ EGYHÁZUKAT NEM ISTEN
KIJELENTET IGÉJÉRE ÉPÍTETTÉK. HANEM EGY INGATAG EMBERE PÉTERRE. ,,EZÉRT
LETT, EZ AZ EGYHÁZ AZ ÖRDÖGNEK ÁTJÁRÓ HELYE MERT NINCS MEGADVA A HAMIS
ÉPÍTMÉNYRE AZ ISTENI VÉDELEM !!! Azok az Isten gyermekei, akik élő
közösségben vannak Jézus Krisztussal, azok csak irtózni tudnak. Isten
előtt magukat megalázva, őszinte közbejárói imával esedeznek a
félrevezetett és megtévesztett emberekért, hogy kapjanak az Úrtól
világosságot. Nézzük a karizmatikus gyülekezetek mire építettek? Többen
közülük a protestáns egyház nagy családjához tartozónak vallják magukat,
valamint a Niceai, Konstantinápolyi hitvallás az egyik alappillérük.
Hangsúlyos kérdés: Hol van az Isteni kijelentés és a Jézusi Kőszikla?
Nagyon találó ez a mondás: „Pünkösdkor megszületett az EKLÉZSIA, az
Eklézsia tagjai, mintegy nagycsalád úgy éltek, Niceában megszületett az
EGYHÁZ. Itt már sok esetben megromlót az egyházak közötti közösség és
kapcsolat.”Napjainkra, Amerikában megszülettek a nagy BIZNISZ
GYÜLEKEZZETEK. Szent Szellem jelenléte és vezetése kiszorult a
gyülekezetekből, helyette a vallásos szellem programozza az
összejövetelek műsorát, ami a választottak számára nem kívánatos és
irtózat tárgya. Sajnos ez a jelenség már hazánkban is megtapasztalható.
,, EZEKBŐL LÁTHATJUK A PUSZTÍTÓ UTÁLATOSSÁGOT OTT A SZENT HELYEN, AHOL A
SZENT SZELLEM ÁLTAL KIJELENTETT IGÉNEK KELLENE HANGOZNI. GYÓGYULÁSOKNAK
ÉS SZABADULÁSOKNAK KELLENE, TÖRTÉNNI. AHELYETT RENDEZVÉNYEK ÉS ELŐRE
ÖSSZEÁLLÍTOTT PROGRAMOK VANNAK”, ( tisztelet a kivételnek). Az Úr a mi
szerető Atyánk kijelenti az Ő igéjéből napjainkra időzített terveit.
(Efézus 4:11-13) „ Ő volt az is, aki némelyeket apostolokul rendelt,
némelyeket prófétákul, némelyeket örömhirdetőkül , némelyeket
pásztorokul és tanítókul a szentek helyreigazítására, kiszolgálás
munkájára, a Krisztus testének építésére, míg csak mind el nem jutunk a
hitnek és az Isten Fia megismerésének egységére, míg férfiasságunk
bevégzetté nem lesz, s a Krisztussal való teljes beteltség korának
mértékéig el nem jutunk”. Az Atya terve és akarata, a Jézus Krisztus
Testének felépítése, az ige alapján. Hozza elő az ajándékokat a test
építésére, alig van olyan egyház, közösség gyülekezet, aki ne Jézus
Krisztus Testének vallaná magát. ,,De hol vannak az ajándékok?" Mert
azok nem működnek. Az Úr igéje igaz és megmásíthatatlan, ha Ő azt
mondja, hogy ezen ajándékok általépíti fel Jézus Krisztus teste, akkor
az úgy fog működni. A többi hitetés, ha a lelkész, pap, vagy pásztor
prédikátor. szájából is hangzik el –,, PUSZTÍTÓ UTÁLATOSSÁG”.Tudom,
érzem a súlyát, ezek nagyon kemény beszédek,de az Úr szeretetéből
küldött üzenet,hogy figyelmeztesse a keresztény világot és az Ő
gyermekeit. A választottakat nem lehet elhitetni, mert ők megízlelték a
mennyei eledelt és ez az eledel az, amelyikkel Jézus is táplálkozott.
(János 4:31-34 Csia ford.)„Közben arra kérték őt a tanítványok: „Rabbi,
egyél. De ő így felelt nekik: „Van nekem eledelem, melyről ti nem
tudtok. „Vajon valaki enni hozott neki?” – kérdezték a tanítványok
egymástól, Jézus ezt mondta nekik: „Az én eledelem, hogy annak akaratát
tegyem, aki elküldött engem és bevégezzem az ő művét.”Az Atyának olyan
emberekre van szüksége ezekben a napokban, hogy az Ő művét be tudjak
fejezni ezen a földön, akik a Krisztus hasonlatosságára átváltoznak, és
az Ő hatalmas Szelleme által ezen munkálkodik. Lucifer a régi, gonosz
ellenség az Antikrisztus szellemével egyre inkább összefonódik és végzi a
,,PUSZTÍTÓ UTÁLATOSSÁGOKAT”.Az úgynevezett szent helyeken, az
egyházakban, a gyülekezetekben, ahol a Szent Szellem által hirdetett
igének kellene, hogy hangozzék. A Dánieli prófécia második kódja
felnyitása szerint!!! Az Úr szólt, beszélt, figyelmezteti az Ő
választottait, hogy ne higgyenek a megtévesztésnek. Bennük lakozó Szent
Szelemre figyeljenek a kenet által megvizsgált és Isten igéje alapján
álló igazságokat fogadják csak el. ,,És néktek kenetetek van a Szenttől,
és mindent tudtok"( 1 János 2:20 Károli f). Akinek van füle a hallásra,
hallja, hogy mit mondd a Szellem a gyülekezeteknek.
( Ezt a 5 részes kijelentett üzenetet 2016 5 hó 19.(- től -) Kiemelt részek nagy betűvel lettek árt írva).
Dudar 2016.06.16. Janyjk Jné.
( Ezt a 5 részes kijelentett üzenetet 2016 5 hó 19.(- től -) Kiemelt részek nagy betűvel lettek árt írva).
Dudar 2016.06.16. Janyjk Jné.
Reggeli dicséret- Pál hite
„Ezért is szenvedem ezeket, de nem szégyellem, mert tudom,
kinek hittem, és meg vagyok győződve róla, hogy a nála letett kincsemet meg
tudja őrizni arra a napra.”
2Timóteus 1:12.
Szerinted nem szégyen az, amikor egy meglett felnőtt férfit
nyilvánosan megvesszőznek? Aztán meg tényleg ártatlanul egy dohos, nyirkos
börtönbe zárnak. Lábát kalodába szorítják. Nagyon elkötelezettnek kell lennie
annak a felnőtt férfinek, aki mindezt vállalja, mert úgy érzi, küldetésébe ez
még belefér, sőt, annyira bízik megbízójában, hogy teljes bizonyossággal közli:
tudom, hogy a nála letett kincsemet megőrzi arra a bizonyos napra.
Egy verset találtam ezzel kapcsolatban. Bár nem fejezi ki tökéletesen Pál elkötelezettségét, de egy pici betekintést enged a tökéletes bizalomba.
Egy verset találtam ezzel kapcsolatban. Bár nem fejezi ki tökéletesen Pál elkötelezettségét, de egy pici betekintést enged a tökéletes bizalomba.
Túrmezei Erzsébet
MÉG
NEM KÉSZ
Régi történet.
Egyházatyától arcképet kértek,
s nem tett eleget a kérésnek,
"Olyan csúf az ó-emberem
- felelte -, hogy azt semmiképpen
lepingáltatni nem merem.
Új-emberem lefesteni
pedig olyan nehéz,
mert egyre dolgozik rajta a Mester,
de még nem kész!"
Rigófüttyös tavaszi kertben
ma ez a régi történet
ébred fel bennem.
Szállnak - tűnnek az évek.
Jó volna készen lennem!
A drága Krisztus-arcot
egyre formálja a Lélek.
Szépsége néha felragyog.
De jaj, ha még mindig a régi vagyok!
Félek.
"Készíts el engem!" - kértem... s újra kérem.
Hiszen Te megváltottál drága véren.
Ne pihenjen, ne nyugodjék kezed,
míg műved rajtam be nem végezed!
Amit Te kezdtél,
soha nem maradt félbe semmi sem.
Újjá formálsz egészen engem is.
Hiszem.
szerző: Gyürüs Panni
Napi áhítat-Szeretetlen testvérviszony
Hét témája: A testvérszeretet szépsége
Olvasmány: 1Kor 6,1–8
Szeresd testvéredet: ugyanannak a vére kering mindkettőtökben.
„Hogyan merészel közületek valaki, akinek a másikkal peres ügye van, a hitetlenek, s nem a szentek előtt törvénykezni?
Vagy nem tudjátok, hogy a szentek a világ felett fognak ítélkezni? És
ha ti ítélkeztek a világ felett, arra talán méltatlanok vagytok, hogy
jelentéktelen ügyekben ítélkezzetek? Vagy nem tudjátok, hogy angyalok fölött is ítélkezünk majd? Akkor mennyivel inkább ítélkezhetünk a mindennapi élet dolgaiban!
Ha tehát hétköznapi ügyekben pereskedtek, akkor azokat ültetitek a
bírói székbe, akik semmit sem számítanak a gyülekezet előtt? Megszégyenítésül mondom nektek! Ennyire nincs közöttetek egyetlen bölcs sem, aki igazságot tudna tenni testvérei között? Sőt testvér a testvérrel pereskedik, méghozzá hitetlenek előtt.
Egyáltalán már az is nagy gyarlóság bennetek, hogy pereskedtek
egymással. Miért nem szenveditek el inkább a sérelmet? Miért nem tűritek
el inkább a kárt? Sőt ti okoztok sérelmet és kárt, mégpedig testvéreknek!”
Magyarázat
Pál megütközik azon, hogy két korinthusi hívő
beperelte egymást, és kivitték a kettejük között lévő feszültséget egy
világi bíróság elé. Sajnos ma is történik ilyen nemegyszer a
gyülekezetekben. Érdekes, hogy Pál nem azt mondja, hogy X és Y éretlenül
és szeretetlenül viselkednek, hanem az egész gyülekezetet feddi meg,
hogy miért hagyták eddig fajulni a dolgokat. Hát nem akadt egy
„béketeremtő” (Mt 5,9) sem az egész közösségben, aki odaállt volna a
résre a két ember közé? Miért nem vette fel a gyülekezet a kesztyűt, és
miért nem harcolt imádságban azért, hogy ne tudjon sorai közé hatolni a
sátán?
Mi a helyzet a te gyülekezetedben? Ha te vagy az a hívő, aki haragszik egy testvérére, akkor nem tanács, hanem az Úr nyílt parancsa számodra, hogy „békülj meg ellenfeleddel hamar, amíg az úton együtt van veled” (Mt 5,25a). De ha mindenkivel rendezett is a viszonyod a gyülekezetben, akkor sem dőlhetsz hátra közömbösen, vagy titokban lenézve a veszekedőket, hanem az a feladatod, hogy részt vegyél a béketeremtésben: közbenjáró imával, békítő szóval, önfeláldozó cselekedetekkel. Kérd a Békesség Fejedelmét, hogy mutassa meg szíveket hajlító hatalmát a békétleneken!
Mi a helyzet a te gyülekezetedben? Ha te vagy az a hívő, aki haragszik egy testvérére, akkor nem tanács, hanem az Úr nyílt parancsa számodra, hogy „békülj meg ellenfeleddel hamar, amíg az úton együtt van veled” (Mt 5,25a). De ha mindenkivel rendezett is a viszonyod a gyülekezetben, akkor sem dőlhetsz hátra közömbösen, vagy titokban lenézve a veszekedőket, hanem az a feladatod, hogy részt vegyél a béketeremtésben: közbenjáró imával, békítő szóval, önfeláldozó cselekedetekkel. Kérd a Békesség Fejedelmét, hogy mutassa meg szíveket hajlító hatalmát a békétleneken!
(Nemeshegyi-Horváth Anna)
Bizonyságaid örökkévaló örökségem
Salamon az egész Izrael felett királlyá lett.( l.Kir. 4,1)
A fenti bibliai rész Salamon királyságának három kiváló tulajdonságára mutat rá, melyek beteljesedését Jézus Krisztus uralmában találjuk meg.
Salamon országában rend uralkodott. Vége lett annak az önkényuralomnak, amiről a Bírák 21,25 beszél: "Ebben az időben nem volt király Izraelben, azért mindenki azt cselekedte, ami jónak látszott szemei előtt". - Szigorú rend volt a szolgálatokban. Salamon fejedelmeket, tisztviselőket, papokat nevezett ki. A saját kedve szerint senki sem választhatott hivatalt, s nem avatkozhatott a más dolgába. Salamon kemény kézzel uralkodott az egész országon.
Jézus Krisztus országában még csodálatosabb rend van. Az Övéi egy testhez hasonlítanak, amelynek minden tagja a Teremtő által neki kijelölt tevékenységet fejti ki. Élő szervezet ez, amely egyszer tökéletes dicsőségben és erőben nyilvánvalóvá lesz.
Salamon országában öröm uralkodott. A 20. versben ezt olvassuk: "Júda és Izrael... vigadtak". Majd 300 évig kellett Izraelnek háborús időket átszenvednie. Salamon volt az első király, akinek uralma alatt a zavartalan békesség áldását élvezhette az ország. Erre nézve mondja az írás: "Júda és Izrael... vigadtak". Ez érvényes teljes mértékben Jézus Krisztus országára is, amint a Róma 17,14 mondja: "Isten országa - igazság, békesség és Szentlélek által való öröm". Jóllehet sok háborúság által kell nekünk az Isten országába bejutnunk, de Jézus Krisztus igazi tanítványainak öröme olyan mély, hogy Pál például megvesszőzött háttal és kalodába szorított lábbal dicséretet énekelt a börtönben (Csel. 16,25).
Végül a biztonság olyan erős volt Salamon napjaiban, hogy ki-ki a szőlejében és fügefája alatt nyugodtan lakhatott, de Salamon sem és emberei sem mondhatták el, amit Jézus Krisztus szolgái elmondhatnak: "Kicsoda vádolja az Isten választottait? ...
Kicsoda az, aki kárhoztat"? (Róm. 8,33-34)
A fenti bibliai rész Salamon királyságának három kiváló tulajdonságára mutat rá, melyek beteljesedését Jézus Krisztus uralmában találjuk meg.
Salamon országában rend uralkodott. Vége lett annak az önkényuralomnak, amiről a Bírák 21,25 beszél: "Ebben az időben nem volt király Izraelben, azért mindenki azt cselekedte, ami jónak látszott szemei előtt". - Szigorú rend volt a szolgálatokban. Salamon fejedelmeket, tisztviselőket, papokat nevezett ki. A saját kedve szerint senki sem választhatott hivatalt, s nem avatkozhatott a más dolgába. Salamon kemény kézzel uralkodott az egész országon.
Jézus Krisztus országában még csodálatosabb rend van. Az Övéi egy testhez hasonlítanak, amelynek minden tagja a Teremtő által neki kijelölt tevékenységet fejti ki. Élő szervezet ez, amely egyszer tökéletes dicsőségben és erőben nyilvánvalóvá lesz.
Salamon országában öröm uralkodott. A 20. versben ezt olvassuk: "Júda és Izrael... vigadtak". Majd 300 évig kellett Izraelnek háborús időket átszenvednie. Salamon volt az első király, akinek uralma alatt a zavartalan békesség áldását élvezhette az ország. Erre nézve mondja az írás: "Júda és Izrael... vigadtak". Ez érvényes teljes mértékben Jézus Krisztus országára is, amint a Róma 17,14 mondja: "Isten országa - igazság, békesség és Szentlélek által való öröm". Jóllehet sok háborúság által kell nekünk az Isten országába bejutnunk, de Jézus Krisztus igazi tanítványainak öröme olyan mély, hogy Pál például megvesszőzött háttal és kalodába szorított lábbal dicséretet énekelt a börtönben (Csel. 16,25).
Végül a biztonság olyan erős volt Salamon napjaiban, hogy ki-ki a szőlejében és fügefája alatt nyugodtan lakhatott, de Salamon sem és emberei sem mondhatták el, amit Jézus Krisztus szolgái elmondhatnak: "Kicsoda vádolja az Isten választottait? ...
Kicsoda az, aki kárhoztat"? (Róm. 8,33-34)
Isten asztaláról
"Ha emberek vagy angyalok nyelvén szólok is, szeretet pedig nincs
bennem, olyanná lettem, mint a zengő érc vagy pengő cimbalom."
( 1Korinthus 13,1)
A Szentírás egyik legszebb, legtöbbet idézett részéhez érkeztünk, a szeretethimnuszhoz. Csodálatos vers. Az emberi értékek legszebb összefoglalása költői formában. Mit jelent keresztyénnek lenni? Krisztus szerint élni? Közösségben, szeretetben, egymásért élni? Felesleges itt a sok, a szép beszéd. Mindig késznek kell lenni arra, hogy mások életébe boldogságot, örömöt, vigasztalást hozzunk. Hiába határozza el magát erre valaki üres lélekkel, nem lesz képes véghezvinni. Szeretet kell hozzá. Az, hogy meglássa, megérezze az előtte álló embert, aki szerető közösség nélkül éppen olyan nyomorult, mint én is, mint mindenki más, és ne tudja megállni, hogy ne forduljon hozzá. A többi nem érdekes. A szép beszéd, a remek kiállás, az emberek dicsőítése, a tekintély, sorolhatnók mindazt, amire az emberek vágynak, üres külsőség. Elszáll, mint a hangszer hangja, mely lehet csodálatos, de ahogy elhallgat, csak üres ércdarab. Isten nem a hangodat, hanem a tetteidet kéri. Ő is azt adja neked, nemcsak szavakat. Csak azt tedd, amit Krisztus tett érted, s Isten gyermeke maradsz.
Uram, Istenem, olyan jólesik, mikor dicsérnek az emberek. Akár a külsőmért, pedig tudom, hogy az igazán nem az én érdemem, mégis jólesik a dicséret. Hát még, ha szép beszédemért, kedvességemért, okosságomért, eredményeimért dicsérnek! Igyekszem is elnyerni az ilyen dicséretet, mert nagyon kellemes. Igaz, másnapra elfelejti az, aki megdicsért, de bennem megmarad a jó érzés mindaddig, míg egy másik embertársam egy lenéző szóval meg nem töri. Ennyi elég, hogy üres maradjon a lelkem. Segíts, Uram, hogy szeretni tudjak! Olyan erősen, hogy ne is érdekeljen a mások véleménye. Csak azt érezzem, milyen jó volt segíteni! Minél kevesebben tudják, annál jobb, maradandóbb érzés még visszagondolni is rá, hogy örvendett az, akinek szeretetből adni tudtam. Akkor érzem, hogy a Tied vagyok, s ez mindennél többet ér. Ámen.
A Szentírás egyik legszebb, legtöbbet idézett részéhez érkeztünk, a szeretethimnuszhoz. Csodálatos vers. Az emberi értékek legszebb összefoglalása költői formában. Mit jelent keresztyénnek lenni? Krisztus szerint élni? Közösségben, szeretetben, egymásért élni? Felesleges itt a sok, a szép beszéd. Mindig késznek kell lenni arra, hogy mások életébe boldogságot, örömöt, vigasztalást hozzunk. Hiába határozza el magát erre valaki üres lélekkel, nem lesz képes véghezvinni. Szeretet kell hozzá. Az, hogy meglássa, megérezze az előtte álló embert, aki szerető közösség nélkül éppen olyan nyomorult, mint én is, mint mindenki más, és ne tudja megállni, hogy ne forduljon hozzá. A többi nem érdekes. A szép beszéd, a remek kiállás, az emberek dicsőítése, a tekintély, sorolhatnók mindazt, amire az emberek vágynak, üres külsőség. Elszáll, mint a hangszer hangja, mely lehet csodálatos, de ahogy elhallgat, csak üres ércdarab. Isten nem a hangodat, hanem a tetteidet kéri. Ő is azt adja neked, nemcsak szavakat. Csak azt tedd, amit Krisztus tett érted, s Isten gyermeke maradsz.
Uram, Istenem, olyan jólesik, mikor dicsérnek az emberek. Akár a külsőmért, pedig tudom, hogy az igazán nem az én érdemem, mégis jólesik a dicséret. Hát még, ha szép beszédemért, kedvességemért, okosságomért, eredményeimért dicsérnek! Igyekszem is elnyerni az ilyen dicséretet, mert nagyon kellemes. Igaz, másnapra elfelejti az, aki megdicsért, de bennem megmarad a jó érzés mindaddig, míg egy másik embertársam egy lenéző szóval meg nem töri. Ennyi elég, hogy üres maradjon a lelkem. Segíts, Uram, hogy szeretni tudjak! Olyan erősen, hogy ne is érdekeljen a mások véleménye. Csak azt érezzem, milyen jó volt segíteni! Minél kevesebben tudják, annál jobb, maradandóbb érzés még visszagondolni is rá, hogy örvendett az, akinek szeretetből adni tudtam. Akkor érzem, hogy a Tied vagyok, s ez mindennél többet ér. Ámen.
Reggeli dicséret-A VAGYOK SZÓLT!
„És monda Isten Mózesnek. VAGYOK, AKI VAGYOK. És monda.
Így szólj az Izrael fiainak. A VAGYOK küldött engem ti hozzá-tok.”
(2Móz 3:14.-vers.)
1959.-ben két gengszter tört be egy kansasi család otthonába, megölte a szülőket és két tinédzserkorú gyermeküket. Ezek után, mielőtt megtalálták volna a gyilkosokat a meggyilkolt apa fivére a következő levelet írta a helyi lapba. „Rengeteg harag van ebben a közösségben. Nem egyszer hallottam magam is, hogy ha egyszer elkapják ezt az embert, a legközelebbi fára kellene felhúzni.
Ne engedjük az érzelmeinknek! A gaztett megtörtént, de egy másik élet elvétele ezen már mit sem változtat. Inkább bocsássunk meg, ahogy Isten is megbocsát nekünk! Nem helyes gyűlölet táplálni a szívünkben. A bűnözőnek, aki ezt tette, bizonyára nem lesz könnyű együtt élni önmagával.
Csak akkor nyerhet békét a lelkében, ha Istenhez fordul bűnbocsánatért. Ne állítsunk akadályokat ennek az útjába, hanem imádkozzunk, hátha ő is megtalálja a lelki békéjét.”
Félretéve a halálbüntetéssel kapcsolatban felvetődő egyéb kérdéseket, a levélben annak a kegyelemnek a nem mindennapi kifejezését találjuk, amelyet Krisztus ajánl fel mindannyiunknak. Péter még megbocsáthatatlan bűne után sem tagadta meg Krisztust, hanem megbocsátott neki, és megbízta a lelkek megmentésének munkájával. „Péter éppen most jelentette ki, hogy nem is ismeri Jézust, de most keserű fájdalommal rájött, hogy Ura milyen jól ismerte őt, és hogy szívében milyen pontosan elolvasta azokat a hamisságokat, amelyekről jószerével ő maga sem tudott, mert ismeretlenek maradtak számára.”
Jézus tudta, mi lakik Péterben, még mielőtt Péter rájött volna; ahogy azt is tudta, mit fog tenni a tanítványa, mielőtt Péter tudta volna. Kegyelme és szeretete mégis töretlen maradt, annak ellenére, hogy önmagán kívül Péter senkit sem hibáztathatott cselekedeteiért.
Amikor olyanokkal van dolgunk, akik hasonló hibákat követnek el, igen fontos, hogy kegyelmet gyakoroljunk, ahogy magunk is szeretnénk az ő helyükben kegyelmet kapni.
1959.-ben két gengszter tört be egy kansasi család otthonába, megölte a szülőket és két tinédzserkorú gyermeküket. Ezek után, mielőtt megtalálták volna a gyilkosokat a meggyilkolt apa fivére a következő levelet írta a helyi lapba. „Rengeteg harag van ebben a közösségben. Nem egyszer hallottam magam is, hogy ha egyszer elkapják ezt az embert, a legközelebbi fára kellene felhúzni.
Ne engedjük az érzelmeinknek! A gaztett megtörtént, de egy másik élet elvétele ezen már mit sem változtat. Inkább bocsássunk meg, ahogy Isten is megbocsát nekünk! Nem helyes gyűlölet táplálni a szívünkben. A bűnözőnek, aki ezt tette, bizonyára nem lesz könnyű együtt élni önmagával.
Csak akkor nyerhet békét a lelkében, ha Istenhez fordul bűnbocsánatért. Ne állítsunk akadályokat ennek az útjába, hanem imádkozzunk, hátha ő is megtalálja a lelki békéjét.”
Félretéve a halálbüntetéssel kapcsolatban felvetődő egyéb kérdéseket, a levélben annak a kegyelemnek a nem mindennapi kifejezését találjuk, amelyet Krisztus ajánl fel mindannyiunknak. Péter még megbocsáthatatlan bűne után sem tagadta meg Krisztust, hanem megbocsátott neki, és megbízta a lelkek megmentésének munkájával. „Péter éppen most jelentette ki, hogy nem is ismeri Jézust, de most keserű fájdalommal rájött, hogy Ura milyen jól ismerte őt, és hogy szívében milyen pontosan elolvasta azokat a hamisságokat, amelyekről jószerével ő maga sem tudott, mert ismeretlenek maradtak számára.”
Jézus tudta, mi lakik Péterben, még mielőtt Péter rájött volna; ahogy azt is tudta, mit fog tenni a tanítványa, mielőtt Péter tudta volna. Kegyelme és szeretete mégis töretlen maradt, annak ellenére, hogy önmagán kívül Péter senkit sem hibáztathatott cselekedeteiért.
Amikor olyanokkal van dolgunk, akik hasonló hibákat követnek el, igen fontos, hogy kegyelmet gyakoroljunk, ahogy magunk is szeretnénk az ő helyükben kegyelmet kapni.
Mindennap az Ige fényében-A CIVAKODÁS ELTORLASZOLJA A KEGYELEM ÚTJÁT
A mai napon olvasandó igeszakasz: 1Pt 3,7-12
7 És ugyanígy, ti férfiak is, megértően
éljetek együtt feleségetekkel, mint a gyengébb féllel, adjátok meg nekik
a tiszteletet mint örököstársaitoknak is az élet kegyelmében, hogy a ti
imádkozásotok ne ütközzék akadályba.
8 Végül pedig legyetek mindnyájan egyetértők, együtt érzők, testvérszeretők, könyörületesek, alázatosak.
9 Ne fizessetek a gonoszért gonosszal, vagy a gyalázkodásért gyalázkodással, hanem ellenkezőleg: mondjatok áldást, hiszen arra hívattatok el, hogy áldást örököljetek.
10 Mert aki szeretne örülni az életnek, és jó napokat látni, óvja nyelvét a gonosztól, és ajkait, hogy ne szóljanak álnokságot;
11 forduljon el a gonosztól, és cselekedjék jót, keresse és kövesse a békességet;
12 mert az Úr szeme az igazakon van, és füle az ő könyörgésükre figyel, az Úr arca pedig a gonoszt cselekvők ellen fordul.
"Ti férfiak is, megértően éljetek együtt feleségetekkel ... adjátok meg nekik a tiszteletet, mint örököstársaitoknak is az élet kegyelmében, hogy a ti imádkozásotok ne ütközzék akadályba." (1Pt 3,7)
8 Végül pedig legyetek mindnyájan egyetértők, együtt érzők, testvérszeretők, könyörületesek, alázatosak.
9 Ne fizessetek a gonoszért gonosszal, vagy a gyalázkodásért gyalázkodással, hanem ellenkezőleg: mondjatok áldást, hiszen arra hívattatok el, hogy áldást örököljetek.
10 Mert aki szeretne örülni az életnek, és jó napokat látni, óvja nyelvét a gonosztól, és ajkait, hogy ne szóljanak álnokságot;
11 forduljon el a gonosztól, és cselekedjék jót, keresse és kövesse a békességet;
12 mert az Úr szeme az igazakon van, és füle az ő könyörgésükre figyel, az Úr arca pedig a gonoszt cselekvők ellen fordul.
"Ti férfiak is, megértően éljetek együtt feleségetekkel ... adjátok meg nekik a tiszteletet, mint örököstársaitoknak is az élet kegyelmében, hogy a ti imádkozásotok ne ütközzék akadályba." (1Pt 3,7)
Péter először olyan férjekről szólt, akik nem voltak megtért emberek,
amikor feleségük keresztyénné lett (1Pt 3,1). Most azonban sokkal könnyebb
helyzetben vagyunk. Ebben az esetben mind a férj, mind a feleség Isten
ígéreteinek örököse. Mindketten keresztyének. És minthogy "társak a
házasságban", így hívja őket: örököstársak az élet kegyelmében.
"Megértően éljetek együtt feleségetekkel." Lehet, hogy ilyen kíméletlen háttere volt ezen újdonsült megtértek életének és ez tette szükségessé a figyelmeztetést. Péter arra gondol, hogy a férjeknek gyengédséget és megértést kell tanúsítaniuk. Péter maga nős ember volt. Az örököstársaknak imatársaknak is kell lenniük. Bibliai módon szólva elképzelhetetlen, hogy két keresztyén, akik házasságban élnek, ne imádkozzanak együtt. Egyszer-egyszer mégis találkozom idős keresztyén házaspárral, akik nem tanultak meg együtt imádkozni. És most már túlságosan kellemetlennek találják, hogy elkezdjék. Pedig meg kell tenniük! Még nincs túl késő ahhoz, hogy olyan kincseket gyűjtsenek, amelyeket majdnem elmulasztottak. Amikor azonban egy házaspár gyengéd, harmonikus kapcsolata hajótörést szenved, imádságaik "akadályba ütköznek", vagy "meghiúsulnak". Az apostol említhette volna a házastársi tiszteletlenség többi szomorú eredményét is. A házastársi bajoknak egy sereg szomorú következménye van, de csak a legrosszabbat említi: eltorlaszolja a kegyelem szabad áramlását. Figyeld meg gondosan, hogy mit mond Péter. Nem azt a megjegyzést teszi, amit oly sokszor hallunk: "Ha nehézségeitek vannak, imádkozzatok együtt". Ezt mondja: "Ne okozzatok nehézségeket, egyébként nem tudtok együtt imádkozni." A Biblia nem úgy tekinti az imádságot, mint ami az emberi lények utolsó mentsvára, kísérlet, hogy Istennel elvégeztessük azt, amit nem tudunk megtenni saját erőnkkel. Az imádság egy ajtó, melyen át betér hozzánk Isten kegyelme. E kegyelem nélkül pedig egyszerűen nincs életünk. Ezért hát férjek és feleségek, éljetek úgy, hogy mindig tudjatok együtt imádkozni. |
Krisztus mindenek felett- NEM ÍTÉLKEZŐ LELKÜLET
"Ne ítélj, hogy ne ítéltessél" (Mt 7,1).
Jézus azt mondta az ítélkezésről: ne tedd! Az átlagkeresztyén nagyon élesen ítélkező egyén. Az ember megszokta, hogy ítélkezzék, de a szellemi világban semmit nem érünk el vele. Az ítélkezésben a kritizált ember erejét és képességeit szétromboljuk. Egyedül a Szent Szellem tud a valóságnak megfelelően ítélni, csak Ő tudja sértés és sebek nélkül megmutatni, mi a rossz. Lehetetlen Istennel közösségben lenned, amikor ítélkező vagy: ez keménnyé, kegyetlenné tesz, és meghagy abban a hamis kenetteljességben, hogy felsőbbrendű lény vagy. Jézus azt mondja: mint tanítvány, műveld ki magadban azt, hogy nem ítélkezel. Ezt nem lehet egyszer s mindenkorra elérni. Őrizkedj attól, ami felsőbbrendű lénynek tüntethet fel! Nem lehet kikerülnöd Jézus átható tekintetét. Ha meglátom a szálkát a te szemedben, ez azt jelenti, hogy az enyémben gerenda van. Isten minden rosszat belém helyez, amit meglátok benned. Valahányszor ítélkezem, magamat ítélem el (Róm 2,17-20). Hagyd abba a mások méregetését. Minden ember életében több olyan tényező van, amiről nem tudunk. Isten első dolga, hogy szellemi nagytakarítást végez bennünk; ez után már a lehetősége sem marad meg annak, hogy büszke legyen az ember. Azóta én sem találok olyan embert, aki miatt kétségbe kellene esnem, miután felismertem, hogy én mi lennék Isten kegyelme nélkül.
Jézus azt mondta az ítélkezésről: ne tedd! Az átlagkeresztyén nagyon élesen ítélkező egyén. Az ember megszokta, hogy ítélkezzék, de a szellemi világban semmit nem érünk el vele. Az ítélkezésben a kritizált ember erejét és képességeit szétromboljuk. Egyedül a Szent Szellem tud a valóságnak megfelelően ítélni, csak Ő tudja sértés és sebek nélkül megmutatni, mi a rossz. Lehetetlen Istennel közösségben lenned, amikor ítélkező vagy: ez keménnyé, kegyetlenné tesz, és meghagy abban a hamis kenetteljességben, hogy felsőbbrendű lény vagy. Jézus azt mondja: mint tanítvány, műveld ki magadban azt, hogy nem ítélkezel. Ezt nem lehet egyszer s mindenkorra elérni. Őrizkedj attól, ami felsőbbrendű lénynek tüntethet fel! Nem lehet kikerülnöd Jézus átható tekintetét. Ha meglátom a szálkát a te szemedben, ez azt jelenti, hogy az enyémben gerenda van. Isten minden rosszat belém helyez, amit meglátok benned. Valahányszor ítélkezem, magamat ítélem el (Róm 2,17-20). Hagyd abba a mások méregetését. Minden ember életében több olyan tényező van, amiről nem tudunk. Isten első dolga, hogy szellemi nagytakarítást végez bennünk; ez után már a lehetősége sem marad meg annak, hogy büszke legyen az ember. Azóta én sem találok olyan embert, aki miatt kétségbe kellene esnem, miután felismertem, hogy én mi lennék Isten kegyelme nélkül.
Isten műhelyében-Én Uram vagy Te!
"Ezt mondom az Úrnak: én Uram vagy te.
"
(Zsoltár 16, 2)
Ez az Ige az első parancsolat - Én vagyok az Úr, a te Istened - csodálatos visszhangja. Istenének szava mélyen behatolt Dávid lelkébe s most e nagyszerű hitvallás szavaival visszaadja azt az Úrnak. Sok lélekben egyszerűen "hever" Isten Igéje. Lerakódik bennünk, mint valami holt anyag. Ha azonban életté válik bennünk, akkor az Ige, amit hallottunk, mint vallomás és bizonyságtétel kerül felszínre. Ez a különbség a csak megszokásból hallgatók és az élő lelkű hallgatók között. A zsoltáríró nem tudott hallgatni, mert Isten naggyá, sőt mindenné lett a számára. Az isteni kijelentés a kegyelemben és irgalmasságban való gazdagságával megnyerte Dávid szívét. Egészen különös kegyelmi megtapasztalás volt mögötte. Túláradó, hálás örömmel kiáltja: "igen, te vagy az Isten és rajtad kívül nincs szabadító! Te vagy az én mindenem." Ezt mondotta Istenének és ezzel a vele való szövetséget megszilárdította.
Dávid a fenti megnyilatkozásával Istent egyedüli és feltétlen Urának ismerte el, teljesen átadta és elkötelezte magát neki. Így szól Dávid: "Ezt mondom" - és nem azt fejezi ki, hogy ezt mondtam valamikor. Ezzel azt akarja hangsúlyozni, hogy ezt mondom most és emellett maradok. Ezt többé nem lehet megmásítani. - Amikor Pál apostol háromszor könyörgött az Úrnak, hogy szabadítsa meg őt fájdalmas szenvedéseitől, akkor olyan választ kapott felülről, amely nem felelt meg az ő vágyakozó imádságának, de amelyről világosan tudta, hogy most már mindig így maradnak nála a dolgok. "Az Úr szólt így hozzám" és ezt nem lehet egyszerűen lerázni magunkról (2 Kor 12, 9).
Vajon tudsz-e te is ilyen teljes átadásról? Átadtad-e már neki a kizárólagos rendelkezési jogot önmagad és életed felett? Tersteegen, sok lelki ének híres szerzője, életének egy ilyen megszentelt órájában belekarcolt késheggyel a saját karjába és kiserkenő vérével örök tulajdonul elkötelezte magát az Úrnak. De a dolog nem ilyen külsőségeken fordul meg. Nem ez a lényeges. Egyszer azonban teljes és kizárólagos kapcsolatra kell jutnod az Úrral. Szívünk jégkérgének végre le kell teljesen olvadni és el kell tűnjön az utolsó ellenállás is. Ha viszont az Úrral való szövetséget megkötöttük, akkor Ő szavunkon fog minket és nem enged el többé.
Ez az Ige az első parancsolat - Én vagyok az Úr, a te Istened - csodálatos visszhangja. Istenének szava mélyen behatolt Dávid lelkébe s most e nagyszerű hitvallás szavaival visszaadja azt az Úrnak. Sok lélekben egyszerűen "hever" Isten Igéje. Lerakódik bennünk, mint valami holt anyag. Ha azonban életté válik bennünk, akkor az Ige, amit hallottunk, mint vallomás és bizonyságtétel kerül felszínre. Ez a különbség a csak megszokásból hallgatók és az élő lelkű hallgatók között. A zsoltáríró nem tudott hallgatni, mert Isten naggyá, sőt mindenné lett a számára. Az isteni kijelentés a kegyelemben és irgalmasságban való gazdagságával megnyerte Dávid szívét. Egészen különös kegyelmi megtapasztalás volt mögötte. Túláradó, hálás örömmel kiáltja: "igen, te vagy az Isten és rajtad kívül nincs szabadító! Te vagy az én mindenem." Ezt mondotta Istenének és ezzel a vele való szövetséget megszilárdította.
Dávid a fenti megnyilatkozásával Istent egyedüli és feltétlen Urának ismerte el, teljesen átadta és elkötelezte magát neki. Így szól Dávid: "Ezt mondom" - és nem azt fejezi ki, hogy ezt mondtam valamikor. Ezzel azt akarja hangsúlyozni, hogy ezt mondom most és emellett maradok. Ezt többé nem lehet megmásítani. - Amikor Pál apostol háromszor könyörgött az Úrnak, hogy szabadítsa meg őt fájdalmas szenvedéseitől, akkor olyan választ kapott felülről, amely nem felelt meg az ő vágyakozó imádságának, de amelyről világosan tudta, hogy most már mindig így maradnak nála a dolgok. "Az Úr szólt így hozzám" és ezt nem lehet egyszerűen lerázni magunkról (2 Kor 12, 9).
Vajon tudsz-e te is ilyen teljes átadásról? Átadtad-e már neki a kizárólagos rendelkezési jogot önmagad és életed felett? Tersteegen, sok lelki ének híres szerzője, életének egy ilyen megszentelt órájában belekarcolt késheggyel a saját karjába és kiserkenő vérével örök tulajdonul elkötelezte magát az Úrnak. De a dolog nem ilyen külsőségeken fordul meg. Nem ez a lényeges. Egyszer azonban teljes és kizárólagos kapcsolatra kell jutnod az Úrral. Szívünk jégkérgének végre le kell teljesen olvadni és el kell tűnjön az utolsó ellenállás is. Ha viszont az Úrral való szövetséget megkötöttük, akkor Ő szavunkon fog minket és nem enged el többé.
Igére nézve-Krisztus gyönyörű éveinek mottója
“Mert az ember Fia sem azért jött, hogy neki szolgáljanak, hanem hogy ő szolgáljon, és adja az ő életét váltságnak árául sokakért.”
(Márk 10:45)
Jézus Krisztus élete volt a legnemesebb élet, amelyet valaha is csak megéltek. Egyetlen
földi király sem tudott ilyen ragyogó, ennyire valóságos királyi
fenséget elérni, mint Ő. Nincs egyetlen hős sem a csatamezőkön, aki
olyan dicső hőstetteket hajtott volna végre, mint azok a tettek,
melyeket a Názáreti Ács keze vitt véghez!
Mi
volt hát az Ő életének vezérlő lelkülete? Ugye, hogy a szolgálat? “Nem,
hogy Neki szolgáljanak, hanem hogy Ő szolgáljon” – ez volt az Ő összes
gyönyörű évének mottója! Teljes mértékben másokért élt. Krisztus magára
soha nem gondolt, sem a legkisebb tettet nem hajtotta végre saját
magáért. S végül pedig tulajdon vérét ontotta – szolgálata összes
cselekedetének legnagyszerűbbjeként.
Nem
kellene-e megtanulnunk hát a mi Urunk példájából, hogy a legigazabb
élet e világon az, ha saját magunkról megfeledkezve szeretetben járunk?
Ha bárhol önzőség van, az elrontja és tönkreteszi a legértékesebb tettek
szépségét is. Kell, hogy Krisztus lelkülete legyen bennünk – és akkor
az életünk krisztusi lesz!
“Nektek példát hagyván, hogy az Ő nyomdokait kövessétek.” 1 Péter 2:21
TANÍTÁSOK- SOHA nem hagylak el...
“SOHA nem hagylak el, sem el nem távozom tőled!” Zsid. 13:5 (angolból ford.)
Minden hívő jól értse meg e szavak súlyát, fontosságát, és jól őrizze meg ezeket szívében!
Legyen ez az ígéret mindig közel hozzád, tartsd ezt frissen emlékezetedben – mert egy nap szükséged lesz rá!
Akkor,
amikor rajtad ütnek a filiszteusok; a betegség keze ágyba nyom; a
félelmek királya a közeledbe férkőzik; és a halál árnyékának völgye
feltárul szemeid előtt.
Igen,
akkor jön majd el az óra, amikor semmit sem fogsz annyira vigasztalónak
találni, mint ezt az igeverset, és semmi sem fog neked akkora örömet
okozni, mint az Istennel való közösséged valódi, drága tudata!
Ragaszkodj
erősen e szóhoz, hogy “soha”! Ennek súlya ugyanis túltesz az
aranyénál. Úgy kapaszkodj ebbe, mint süllyedő ember a kötélbe! Ragadd
meg erősen, mint ahogy a katona, akit minden oldalról támadnak,
megragadja jó erősen kardja markolatát. Isten ígérte, és Ő meg is tartja
azt, hogy “Soha el nem hagylak téged, sem el nem távozom tőled!”
SOHA!
Bár van, hogy a SZÍVED elerőtlenedik, és torkig vagy már saját magaddal
is; és a sok kudarcod, meg a gyengeségeid teljesen lenyomnak – ám ez az
ígéret kudarcot akkor sem vall, soha!
SOHA!
Bár az ÖRDÖG azt suttogja, hogy “Végül úgyis az enyém leszel, még egy
kis idő, és elhagy a hited, és az enyém leszel!” – Ám Isten Beszéde áll
ekkor is, rendületlenül!
SOHA!
Amikor a HALÁL hidegsége feléd kúszik, és a barátok már nem tudnak
tenni semmit, és elindulsz azon az úton, amelyről visszaút már nincsen –
Krisztus akkor sem, ott sem hagy el téged!
SOHA!
Amikor az ÍTÉLET napja eljön, és a könyvek megnyittatnak, és a halottak
előjönnek sírjaikból, és elkezdődik az örökkévalóság – még akkor is ez
az ígéret fogja a teljes életed súlyát hordozni; Krisztus fogja ekkor is
lelkedet erősen tartani!
Ó, olvasó, aki hiszel, bízz hát az Úrban örökké, mert Ő mondja, “Soha el nem hagylak téged!”
Vesd
hát Őreá minden terhedet, és ne félj! Legyen örömöd és dicsekedésed az Ő
ígéretében. Örvendezz megvigasztaltatásod erejében!
Mondd hát bátran: “Az Úr az én segítségem, nem félek!”
2016. június 16., csütörtök
Cseri Kálmán-A kegyelem harmatja-Barabás
"Melyiket bocsássam nektek szabadon: Barabást vagy Jézust, akit Krisztusnak mondanak?"
(Mt 27,17)Pilátus választás elé állította a népet, hogy Jézus vagy Barabás szabadon bocsátását akarják-e. Barabás rablógyilkos volt, akit lázadás miatt börtönöztek be. A nép őt választotta, s Jézus kivégzését követelte. Miért népszerűbb Barabás, mint Jézus? Melyiküket mi jellemzi?
Barabás az erőszak embere, Jézus a szereteté. Barabás szerint az ellenséget ki kell irtani, Jézus szerint azt is szeretni kell és meg kell menteni. Barabás alulról kér segítséget, ő felkelő. Jézus felülről vár szabadítást, ezért szelíd és alázatos. Barabás a maga kezébe veszi az ügyek intézését, Jézus az Atya kezére bízta magát. Barabás odaüt és visszaüt, Jézus pedig tűri az ütlegelést. Barabás a seregére néz és parancsol, Jézus az Atyára néz és engedelmeskedik. A Barabások felemelik kezüket, és tőrüket az ellenségbe döfik, Jézus is felemeli a kezét, s még haldokolva is ellenségeiért imádkozik. Barabás azért jön, hogy neki szolgáljanak, s ő uralkodjék. Jézus azért jött, hogy ő szolgáljon és adja életét váltságul sokakért. A Barabások üvölteni szoktak, Jézus nem kiált és nem lármázik. Az ő igazsága halkan kimondva is megáll. Barabást halál és pusztulás követi, Jézus azért jött, hogy életünk legyen és bővölködjünk. Ahol Barabás megjelenik, ott előbb-utóbb meghalnak sokan. Ahol Jézus megjelenik, ott ő hal meg másokért, hogy azok éljenek.
Mennyit szenvedett már a világ a Barabások miatt, és a sokaság mégis újra és újra Barabást választja! Nekem melyikük a követendő példa? Merem-e Jézust választani akkor is, ha Barabás népszerűbb?
A Barabások felett átszalad az idő, Jézus Krisztus azonban tegnap, ma és örökké ugyanaz. Boldog ember, aki benne bízik!
Jákób tusakodása
Szükségünk van jellemformálódásra.
Bevezetés: 1Móz 32,23-33
Alaptermészetünk – megromlott képmások lettünk
Alaptermészetünk – testi
Megtérésünk után bár Isten bűneinket eltörölte – még hosszú idő, míg Isten átformálja életünket, hogy jó gyümölcsöket teremjünk.
A JELLEMFORMÁLÓDÁS FOLYAMAT
Nem értünk még célba!!!
A baj az, ha azt gondoljuk nekünk már nem kell változnunk!
Engednünk kell, hogy Isten kezébe vegye életünket
Felhasználja ebben:
- Igét
- Imát
- Közösséget
- Szolgálatot
Ma egy ötödik eszközt nézünk meg, a próbákat
Ez a legkeményebb, de
Isten mégis használja, mert sokunk szíve olyan, hogy nem hallgat az
Igére, sem a közösségre… De mikor nehéz helyzetbe kerül az életünk,
akkor megállunk, készek vagyunk változni.
Nézzük Jákob életét!
Neve: Csaló, hazug – ez kifejezte jellemét is
Vallásos nevelést kap, ahol Isten megtapasztalásáról beszélgettek (Ábrahám, Izsák élete)
Ennek ellenére önző, akaratos ember lesz belőle. Gyakori a gyülekezetekben is
-
elveszi az elsőszülöttségi jogot
-
elveszi az atyai áldást
-
két feleséget is szerez magának (Lea és Ráchel)
Talpraesett, életrevaló
ember. Kész megdolgozni a szükségletei beteljesítéséért, de ha ez nem
megy, akkor csaláshoz is folyamodik.
Saját elképzeléseink a boldogságról, az életről, gyakran mások, mint amit Isten gondol róla!
Pont egy mai
emberideál! – De Isten szemében nem kedves az ilyen embernek az élete.
Szomorúan nézhette Jákob életét. Mint sokunk életét is így szemléli az
ÚR a mennyben
Tapasztalataim Németországban
Imája is önző: 1Móz 28,20-21
-
feltételeket szab
-
Ha minden OK, te vagy az ÚR
De ha nem segítesz, akkor majd megfogom én szerezni. Tulajdonképpen nincs Rád szükségem, csak arra, hogy add az áldásodat!
Torz Istenkép: Isten értünk van, azért, hogy kiszolgáljon minket, hogy mindig jól érezzük magunkat
Sokan szeretnének ilyen
Istent: Olyan, mint egy mennyei kifogyhatatlan bankkártya, vagy egy automata: bedobom az imát, kiadja a kért áldást!
Azt gondolja az ember: NEKEM EZ JÁR!, MERT MEGÉRDEMLEM!
Nem érezzük ezek mögött a gondolatok mögött az önzést?!
Gyakran hívők is úgy
vagyunk Istennel, hogy elvárjuk Tőle, hogy szemet hunyjon bűneink,
rendezetlen dolgaink felett, de számon kérjük Őt, ha nem adja meg azt,
amit szeretnénk! Követelőzőek vagyunk! Isten tartozik nekünk azzal, hogy
kényelmessé tegye életünket, minden szükségünket kiszolgálja…
Megrendül a belé vetett bizalmunk
De legtöbbször mi hívők is megtaláljuk, hogyan szerezhetjük meg magunk az áldásokat: Jer.2.13.
Be akarjuk biztosítani
magunkat az életre. Közben elfeledjük, mit jelent igazán hívőnek lenni,
mit jelent tudni, hogy a célunk nem ezen a földön van.
ITT ÉS MOST AKARUNK MINDENT MEGSZEREZNI, pedig ezen a földön küldetésünk van!
Jákob élete is ilyen volt, nagy csalódásokat, konfliktusokat nem élt meg: 12 fia, 1 lánya született
De Isten meg akarja
tanítani valami nagyon fontos igazságra, hogy higgyen! Bízzon teljesen
az Istenben. De ehhez ki kell hízni Jákob alól a talajt!
Sajnos más lehetőség nincs sokszor: Jak 1,2-4
„Próbák nélkül csak elkényeztetett gyerekek jutnának a mennybe, az pedig pokollá tenné azt”
Istennek be kell törnie jellemedet, mint Jákob jellemét! – szelídítés
Tusakodás
Megy haza Jákob. Jákob
tönkretette testvére Ézsau életét. De annak már több mint húsz éve.
Gondolhatta, az idő már megoldotta a problémát: DE NEM TETTE
Ézsau szíve megkeményedett, tele volt haraggal, gyűlölettel, élete megkeseredett.
Önzésünk, mások életét is tönkre teszi,
nemcsak a magunkét. Az idő pedig nem old meg semmit. Gyakran tesszük
ezt: tönkretesszük egymás életét játékainkkal, önzéseinkkel,
kegyetlenkedéseinkkel. Közben nem érezzük, hogy mit is tettünk
(empátiahiány)
Ézsaut az évek során megedte a méreg!
Jákobi természetünk
gyakran jelen van a gyülekezetben, mikor egymást bántjuk, egymás életét
tesszük tönkre, és még nem is látjuk ezt problémának. Mert nekünk van
igazunk!
Imádkozunk, tele vagyunk kritikával, meggyőződéseink vannak, közben a mélyben feszülnek az indulatok.
Jákob az élete eddigi
menetére tekintve gondolja ezt a problémát is megoldja. Egy igazi
menedzseri gondolat: lefizetem a tesómat.
CSAK AZ EMBERI KAPCSOLATOK NEM ÍGY MŰKÖDNEK!
Pénzen nem lehet
mindent megvásárolni. Küldök néhány ökröt, juhot, aztán minden rendben.
Kiszúrnánk egymás szemét is látszat megoldásokkal.
Ézsaut azonban nem
kápráztatja el a pénz – szíve tele van bosszúval. (ez sem dicséretes
hozzáállás) 400 emberrel jön, nem azét, hogy barátkozzon
Jákob még nem tudja,
hisz sohasem gyakorolta, hogy a rendezésnek más módja van. Ő még jákobi
természete szerint gondolkodik: képtelen az alázatra, a bocsánat
kérésre, az áldozatra, az együttérzésre.
Szüksége van, hogy Isten a kezébe vegye egy kicsit!
Most jön a tusakodás!
Gyakran, amikor már minden emberi lehetőség véget ér, akkor kezdi
keresni az ember az Urat, akkor kezdi Istent keresni, mikor már önmaga
képtelen megoldani problémáját.
Nem szeretjük az ilyen
helyzeteket, de ilyenkor mutat rá az Úr, mennyire önzőek, mennyire hamis
úton járók vagyunk. Istentől függ az életünk, s mi megpróbáltuk saját
magunk irányítani azt.
Vak sötét van – ez is lehet üzenet értékű!
Volt már ilyen
helyzetben az életed, mint Jákobnak, ha még nem nem igazán tudod, milyen
fájdalmas is ez a tusakodás, de milyen csodás az eredmény, ha
megharcolod.
Amikor az életedben
minden összeomlik, összetörnek az álmaid, kapcsolataid felmondják a
szolgálatot, pénzed nem számít, akkor kétségbeesel
És ha akkor odaállsz
Isten elé, tudod, csak Benne bízhatsz, ha Ő most nem segít mindennek
vége. De ebben a küzdelemben elsősorban a te jellemed változik. Isten
megtöri a te büszkeségedet, önteltségedet, önzésedet. Nem szereted, de
szükséged van rá, ha Isten szerint való életet akarsz élni!
Jákob kéri az Isten
áldását: el nem engedlek, amíg meg nem áldasz. Most nem számít az idő,
hogy jó műsor van a tévében, hogy várnak a barátok. Most csak ISTEN VAN.
S tudod, ha meg nem áld téged véged van.
Éreztél
már ilyet. Voltál már ilyen tusakodásban? Ha nem csak magadban,
magaddal tusakodsz állandóan, akkor nem jutottál el odáig mint Jákob.
Nagyszerű kereszténynek
lenni, mikor minden sikeres az életedben, de szükséges, hogy Isten összetörje hamis illúzióidat. RÁMUTASSON EGYEDÜL BENNE BÍZZ? CSAK TŐLE
FÜGG AZ ÉLETED.
Jákob megsérül. Tulajdonképpen olyan sebet szerez, amely egész életében magán hordoz. Az
ilyen tusakodások, életszakaszok mindig ottmaradnak jelként az
életeden, de a szíved változik közben.
Ki győzött ebben a harcban? Isten, mégis azt mondja, hogy JÁKOB.
Amikor Isten győz az
életed, a büszkeséged, az önző vágyaid felett, akkor vagy Te a győztes.
Különben vesztes vagy. A vereség sokszor a győzelem (Csodás álmok
jönnek)
Jákobnak megváltozik a neve: Izrael (Isten győztese, harcosa)
Kifejezi megváltozott a jelleme, élete.
Akarsz te is Izrael lenni?
Milyen ez az új jellem? 1Móz 33,2-3
Leborul 7szer a bátyja
előtt. Erre képtelen lett volna azelőtt. Tele volt gőggel, önzéssel.
Most tud alázatos, szelíd és szerető szívű lenni.
Ézsau reakciója: eléje futott, nyakába borult és sírtak
Csodálatos – egy húsz
éves konfliktus oldódik meg egy pillanat alatt. Mert az egyik embert
átformálta az ÚR, s adott alázatot az életébe! Képes lennél erre te is,
vagy tele van a szíved önzéssel, gyűlölettel, indulatokkal. Szükséges,
hogy Isten megtörje jellemedet.
Feliratkozás:
Bejegyzések (Atom)