2016. június 18., szombat

Cseri Kálmán-A kegyelem harmatja-Ítélkezés

Gyakori bűnünk, hogy az illető távollétében megtárgyaljuk hibáit, gyengeségeit, és elítéljük. Isten ezt nagyon rossznak tartja.



Miért bűn ez? Azért, mert gőg van mögötte, magamat különbnek tartom, őt megbélyegzem. A másik felett ítélkezünk, tehát fölé emeljük magunkat. Mentegetőzés és dicsekvés is lehet emögött. Hallgatólagosan azt bizonygatjuk, hogy mi jobban tudunk, helyesebben gyakorolunk valamit. Pedig gyakran éppen azt a hibát ítéljük el másokban, ami bennünk is megvan. Így ítélgették egymást már az első gyülekezetekben is az erősebb hitűek és a bizonytalan kezdők. Pál apostol őket inti ebben az igében.

Mi ennek a káros gyakorlatnak a gyógyszere? Nem kell mindent kicsinyesen észrevenni és szóvá tenni. Ha valami nagyon helytelent látunk a másik ember életében, neki kell megmondanunk szeretettel. Szabad érte imádkozni, Isten sok mindent közvetlenül elrendez a benne hívőkkel. És törekednünk kell arra, hogy minél több jót mondjunk egymásról. Isten egyenesen arra biztat, hogy aki rosszat mond rólunk, azt is áldjuk - ami azt jelenti: jót mondunk róla.

És akkor egyáltalán nem szabad ítéletet mondanunk senkiről és semmiről? Dehogynem. Csak más dolog Isten igéje alapján megítélni valamiről, hogy helyes-e, vagy pedig elítélni valakit a segítés szándéka nélkül. Tudnunk kell, hogy Isten szerint mi jó és mi nem, de egymás felett öncélúan, szeretetlenül nem szabad ítélkezni.

Ne mi üljünk a bírói székbe, ahonnan ítéletet hirdetünk mások felett, hanem üljünk csak alázatosan a vádlottak padjára, és engedjük, hogy az igaz Bíró ítéljen el és mentsen fel! Aki ilyen lelkülettel néz másokra, az nem ítélkezni fog felettük a kárukra, hanem inteni fogja őket, és imádkozni fog értük épülésükre.


Kenneth Hagin :A forrás!


Ímé, adok néktek hatalmat, hogy a kígyókon és skorpiókon tapodjatok, és az ellenségnek minden
erején; és semmi nem árthat néktek.
— LUKÁCS 10,19.
 

A hatalom átruházott erõ. Értéke attól függ, hogy mekkora erõ áll a hatalmat használó személy mögött. Jézus azt mondta: „Adok néktek hatalmat.” Ki adta
nekünk a hatalmat? Jézus. Ki Jézus? Jézus Isten, aki megjelent testben! Ez azt jelenti, hogy Isten mondta.Ily módon, Isten mondta, hogy: „Adok néktek hatalmat, hogy a kígyókon és skorpiókon tapodjatok, és az ellenségnek minden erején.” (A kígyók és skorpiók jelképezik a démonokat,
a gonosz szellemeket és az ellenség erejét.) Maga Isten az erõ, a forrás, Aki e hatalom mögött áll.
Az a hívõ, aki teljes tudatában van isteni hatalmának, félelem és bizonytalanság nélkül szembenézhet az ellenséggel. A hívõ hatalma mögött álló erõ sokkal nagyobb, mint az az erõ, ami az ellenségeinket támogatja. Ezek kénytelenek behódolni ennek a hatalomnak! Nem csoda, hogy
János azt mondja: „… nagyobb Õ, aki bennetek van, mint az, aki e világban van.” (1Ján. 4,4)
Megvallás: Én hívõ vagyok. Jézus adott nekem hatalmat. Isten adott nekem hatalmat. Maga Isten az erõ, Aki e hatalom mögött áll. Isten pedig hatalmat adott nekem az ellenség minden ereje felett.

KENNETH COPELAND : A hittől az ismeretig!


De mindezekben győzteseknél is többek vagyunk Őáltala, aki minket szeretett.– Róma 8:37
 
 

A Biblia királyoknak és papoknak nevez bennünket (Jelenések 1:6) és győzteseknek a világ fölött. (János 5:4) Sokunk számára ezek a kifejezések még nem váltak teljesen valóságossá. Még most tanuljuk, kik vagyunk valójában.
Ha megnézed az 1 Krónika 14-et, látni fogod, hogy Dávidnak is hasonló problémája volt. Sámuel próféta királlyá kente őt tizenéves korában. Éveken keresztül tudta, hogy egy nap Izrael fölött fog uralkodni. Mégis, valahogy nem igazán jött valóságba a dolog.
De nézd meg, mi történik a 2. versben. „És megismeré Dávid, hogy az Úr őt megerősítette a királyságban Izrael felett, mivelhogy igen felmagasztaltatott az ő országa az Ő népéért, az Izraelért.” Végül meglátta! Dávid megértette, hogy az Úr megerősítette őt a királyságban. El tudom képzelni, ahogy mondogatta magának: „Király vagyok. Tényleg király vagyok! KIRÁLY VAGYOK!” Abban a pillanatban Dávid már nem csupán gondolkozott azon, hogy milyen lenne királynak lenni, hanem tényleg az volt. Látta magát királynak.
Mi köze van ennek hozzád és hozzám? Dávidhoz hasonlóan, nekünk is királyi hivatal adatott. De csak ha hiszünk benne, akkor tudjuk gyakorolni a hatalmat, ami együtt jár ezzel a hivatallal.
Ha beteg vagy, akár ötvenszer is kijelentheted, hogy „Jézus sebeiben meggyógyultam”. Reménykedhetsz a gyógyulásban. Próbálhatsz hinni a gyógyulásban, amíg meg nem őszülsz. De ha nem látod magadat teljesnek és egészségesnek Krisztus Jézusban, ha betegnek látod magad, nem pedig egészségesnek, akkor nem kapsz természetfeletti segítséget. Mégis, ha egyszer kijelentést kapsz arról, hogy valóban egészséges vagy, akkor senki – még az ördög sem – lesz képes megakadályozni, hogy meggyógyulj.
Lakozz Isten Igéjében, és így lépj tovább arról a pontról, ahol csak megpróbálod elhinni a dolgot, oda, ahol már tudod! Gyakorold, hogy az Ige szemével tekintesz magadra, egészen addig, amíg meg nem látod a valóságát annak, hogy Krisztusban király vagy!
Igei olvasmány: Efézus 1:3-23
 

Bizonyságaid örökkévaló örökségem-

-Alfred Christlieb-

  Boldogok ezek a te szolgáid, akik...
 hallhatják a te bölcsességedet. (l.Kir. 10,8)


 Így szólt Sába királynője, aki messziről eljött, hogy megismerhesse Salamon bölcsességét. Sok csodálatos hírt hallott már róla. Ő azonban úgy gondolkozott, hogy csak akkor ismerheti meg igazán Salamon bölcsességét, ha személyesen felkeresi. Így indult el pénzt és fáradságot nem kímélve a hosszú, fáradságos és veszélyes útra.

Az Úr Jézus ezt mondta: "A Délnek királyné asszonya felkél majd az ítéletkor e nemzetség férfiaival és kárhoztatja őket, mert ő eljött a földnek széléről, hogy hallhassa a Salamon bölcsességét, és íme, nagyobb van itt Salamonnál". (Lk 11,31)


És mi? Lélekben és igazságban Jézushoz mentünk már? Ismerjük egyáltalán az Atya vonzását, amellyel a Fiához von (Jn 6,44), s követjük azt? Félünk ezen az úton a szégyentől és fáradságtól? Az utolsó napon ezt nagyon megbánjuk!

A királynő nehéz kérdéseket, rejtvényeket tett fel Salamonnak (1. v.). Nem hiábavaló rejtvények voltak ezek, mint amilyenek az újságokban vannak, hanem az élet nagy kérdései, amivel nem volt tisztában.

Végső soron minden idők minden emberét foglalkoztatnak ilyen kérdések: "Honnan van a fájdalmas, soha el nem csituló vágy, a belső üresség, az elégedetlenség?" "Miért bukunk el mindig a bűn elleni harcban?" "Soha nincs teljes győzelem?!" "Miért van a testi szenvedés?" "Miért nem felel Isten a könyörgéseimre?" "Miért éppen nekem kell ennyit szenvednem?"

Ha Jézushoz megyünk, ilyen feleleteket kapunk: "hogy el ne bizakodjam, tövis adatott testembe". "Én mindenkor Veled vagyok, Te fogod az én jobb kezemet". "Nagy örömest dicsekszem az én erőtlenségeimmel, hogy a Krisztus ereje lakozzék bennem". "Ahol megnövekedik a bűn, ott a kegyelem sokkal inkább bővölködik".

Boldog, aki megtanulja ezeket az igazságokat!


Isten asztaláról-Varga László

"És ha prófétálni is tudok, ha minden titkot ismerek is, és minden bölcsességnek birtokában vagyok, és ha teljes hitem van is, úgyhogy hegyeket mozdíthatok el, szeretet pedig nincs bennem: semmi vagyok."      (1Korinthus 13,29)



Nagyon kemény szó: semmi vagyok. Pedig olyan értékeket sorol fel az ige, melyek a legnagyobbak, legkívánatosabbak az istenfélő keresztyén ember számára. Tudomány, bölcsesség, Isten ismerete, annak hirdetése, hegyeket mozdító, őszinte, igaz hit. Hát nem erre van szükség? Nem erre tanít maga az Írás? - De igen. Erre mind szükség van. De ez mind csak eszköz. Mit ér a legjobb szerszám is, ha beporosodottan áll a ház sarkában? A titkok ismerete és a bölcsesség az értelem eszközei. Sokan úgy gondolják, ha valaki tudja a jót, meg is fogja tenni. Nem igaz. Érzelem nélkül megbukik az értelem. Kell, hogy vágyjunk arra, hogy a körülöttünk élő emberek boldogok legyenek. Kell, hogy szívből jöjjön a segítségünk. Kell, hogy én is örömöt érezzek, ha segíthetek. Kell, hogy szeretni tudjak. Ha a beszéd csak hangszer, a tudás csak villanykörte. Világít, de nem melegít. Hitnek, tudásnak át kell forrósodnia a szeretet tüzében ahhoz, hogy a Krisztus példája szerint tudjon igazi, boldog közösséget teremteni ebben a bölcs, de szomorú világban. 


Krisztusom, szeretlek Téged, és őszintén kívánlak szolgálni. Van hitem, nem hegyeket mozgató, de annyi van, hogy rád bízzam magam. Tudást is kaptam, fontos, hasznos tudást. Bölcsességem nem nagy, de hitem fényében eléggé el tudok igazodni a világ dolgai között. Mégis milyen sokszor érzem, hogy sokkal többre volna szükség, sokkal több szeretetre, lelki melegségre. Olyan sok embert érzek, látok idegennek. Sokan idegesítenek, amikor saját bajaikkal zavarnak. Sokszor bosszant, miért nem intézik el maguk. Rengeteg ember van, akit semmiképpen nem érzek testvéremnek. Ajándékozz nekem több szeretetet, nem szeretnék semmi lenni a Te országodban! Ámen. 

Mindennap az Ige fényében-ÁLLJ KI AZ IGAZSÁGÉRT!

Andrew Kuyvenhoven-

A mai napon olvasandó igeszakasz: 1Pt 3,13-17 


13 De ki az, aki bántalmaz titeket, ha buzgón igyekeztek a jóra?
14 De még ha szenvednétek is az igazságért, akkor is boldogok vagytok; a fenyegetésüktől pedig ne ijedjetek meg, se meg ne rettenjetek.  
15 Ellenben az Urat, a Krisztust tartsátok szentnek szívetekben, és legyetek készen mindenkor számot adni mindenkinek, aki számon kéri tőletek a bennetek élő reménységet.
16 Ezt pedig szelíden és tisztelettudóan, jó lelkiismerettel tegyétek, hogy amivel rágalmaznak titeket, abban megszégyenüljenek azok, akik gyalázzák a ti Krisztusban való jó magatartásotokat.
17 Mert jobb jót, mint gonoszt cselekedve szenvedni, ha ez az Isten akarata.

"De ki az, aki bántalmazni fog titeket, ha buzgón igyekeztek a jóra?" (1Pt 3,13)


Isten kegyelme csendessé és szerénnyé tesz bennünket, de szenvedélyessé is: szenvedélyes igazságszeretővé. Isten kegyelme visszatart bennünket attól, hogy hangoskodók és erőszakosak legyünk. Isten Lelke azonban igenis eltölt minket buzgósággal aziránt, ami igaz.
A keresztyének erősen meg vannak győződve az igazságot, és a hamisságot illetően. Nem elég, ha csak azon a véleményen vagyunk, hogy a bűn nem fizetődik ki. Ez a tv-erkölcs. Határozottan az a meggyőződés éljen bennünk, hogy az igazság örök osztalékkal fizet.
Ha hiszünk Istenben, bátran ki kell állnunk az igazságért. Ami csak igaz, való és jó, az Istentől jön. Ezért az igazság, valóság és jóság keresése tőle való. Általa megy végbe, és hozzá vezet. Miért legyünk hát félénkek, ha magának Istennek az útján járunk?
Vannak fiúk és lányok, akik mélyen hallgatnak, amikor bűncselekmények történnek az iskolában. Pedig aranyos kölkök. Hiszik, hogy a bűn nem fizetődik ki. Azt viszont nem hiszik, hogy az igazságosság kifizetődik.
Még mindig rengeteg "becsületes állampolgár" van, akik nem vesznek részt bűncselekményekben. Azt viszont nem hiszik, hogy az ő dolguk, hogy keresztes hadjáratot indítsanak az igazságért.
A tisztességes, de hitetlen állampolgárok langymeleg magatartása még érthető. Végtére is az a fő törekvésük, hogy saját dolgukkal törődjenek. Eddig terjed érdeklődési körük. A keresztyéneket azonban más fából faragták. Bennünket Isten szólított meg. Ő tette ránk kezét. Lelkét adta belénk. Ha egyre csak langymelegek vagyunk, amikor igazságról és hamisságról, valóságról és valótlanságról van szó, megtagadjuk Urunkat.
Isten azt akarja, hogy legyenek olyan emberek, és teremt is olyan embereket, akik cselekszik az igazságot, mégpedig csak azért, mert az igazság. És ha bántanak bennünket, miközben cselekedjük az igazságot, tulajdonképpen nem bántalmaznak. Az egyetlen eset, amikor szenvedést okoz nekünk a gonosz, az, ha gonoszt cselekszünk vagy ha nem vagyunk hajlandók az igazságot cselekedni.


Krisztus mindenek felett-NE GONDOLKOZZ TOVÁBB, INDULJ EL!

 "És Péter... járt a vízen és Jézushoz ment. De látva az erős szelet, megrémült" (Mt 14,29-30). 

Oswald Chambers-


A szél tényleg viharos volt, a hullámok valóban magasra csaptak, de Péter eleinte nem látta ezt. Nem számolt velük, egyszerűen csak megismerte az Urat és kilépve a hajóból, járt a vízen. Amint elkezdett a valóság tényeivel számolni, azonnal süllyedni kezdett. Miért ne tudta volna az Úr arra is képessé tenni, hogy járjon a víz alatt éppúgy, mint a víz színén? Sem az egyik, sem a másik nem volt lehetséges az Úr Jézus megismerése nélkül. A nehézségeken keresztül mi is Isten felé lépkedünk talán, de azután magunkra nézünk és süllyedni kezdünk. Ha felismerted Uradat, nem a te dolgod többé, merre irányítja életed körülményeit. A dolgok valóban itt vannak, de ha rájuk nézel, azonnal legyőznek. Nem tudod felismerni Jézust és Ő megfedd: "Miért kételkedsz?" (31. v.) Hagyd a körülményeket, ahogy vannak, maradj meg Jézus megismerésében és bízd rá magad teljesen! Ha csak egy másodpercig is meginogsz, miután Isten szólt, akkor mindennek vége. Ne mondd ezt soha: "Kétlem, hogy Ő szólt volna." Légy nyomban vakmerő, vess mindent Őreá. Nem tudhatod, mikor hangzik fel a szava, de ha az, az elképzelhető leghalkabban szól is, bátran add át magad neki. Csak az átadás által ismerheted meg Őt! Tégy kockára mindent, hogy tisztábban halljad az Ő hangját. 

Isten műhelyében-Kifinomult lelki érzékenység

  "Még éjjel is oktatnak engem az én veséim. " (Zsoltár 16, 7)   
Carl Eichhorn-

A Szentírás szerint a vese a lélek legbelsőbb és legfinomabb rezdüléseinek és érzéseinek központja. Az Úr a szívek és vesék vizsgálója, mondja az Ige. Az "oktat" szó héberül azt is jelenti, hogy tanít, int, serkent. Tulajdonképpen mindig az Úr az, aki dicséretre, magasztalásra indít. Dávid a lelkének legmélyéből megérezte ezt az indíttatást a csendes éjszakában. "Éjfélkor felkelek, hogy hálát adjak neked, igazságod ítéleteiért (Zsolt 119, 62).







Ismered-e belsődnek ezt a rejtett, dicséretre és hálaadásra való indíttatását? És vajon helyet is adsz neki? 
Van egy bizonyos jó értelme is annak, hogy "veséim oktatnak" - fegyelmeznek engem. Gyakran valamilyen belső intést érzünk magunkban és emögött Isten Lelke áll. Sajnos belső érzékeink éppen úgy tönkremehetnek, mint a hallásnak vagy a látásnak az érzékszerve. A Biblia beszél "gyakorlott" érzékekről, melyek lehetővé teszik azt, hogy pontosan meg tudjuk különböztetni a jót a rossztól (Zsid 5, 14). De szól az Ige arról is, hogy "megbomolhatnak" ezek a belső érzékek és az igazság szavát már nem képesek meghallani: "... járnak elméjük hiábavalóságában, mert értelmükben meghomályosodtak, az isteni élettől elidegenültek a bennük levő tudatlanság miatt, szívük megkeményedése miatt" (Ef 4, 17-18). Manapság tele vagyunk ilyen szomorú emberekkel. Jól érzik magukat a sötétségben, Istentől távol. Az Isten utáni vágyakozásnak minden szikrája kialudt szívükben. Ezzel egyszersmind minden erkölcsi érzéküket is elvesztették, nem azt keresik, ami a helyes, hanem csupán azt, ami előnyös vagy kellemes nekik. Számukra bűn sincs többé, ők legfeljebb csak valami "ostobaságot" követnek el.

De hogyan juthat az ember gyakorlott belső érzékenységhez? A


belső érzék, ill. érzékenység mindannyiszor fokozódik, ha az ember gondosan ügyel rá, kíméli és nem zavarja vagy akadályozza működését. Ekkor Isten Lelke is érzékelhetővé és hallhatóvá tudja tenni magát rajta keresztül. Ezt különösen a csendesórák idején teszi vagy éjszaka, amikor a napi lárma elcsitul. Ekkor felélednek, működésbe lépnek belső érzékeink. Rögtön észrevesszük, ha valami zavarólag Isten és a lélek közé kerül. Az engedelmesség és igazság vonalától való legfinomabb elhajlást is észrevesszük. Bárcsak engedelmeskednénk az ilyen belső figyelmeztetéseknek!


Napi áhítat-Testvérszeretet és munkás élet

Hét témája: A testvérszeretet szépsége
Olvasmány: 1Thessz 4,9–11
Légy becsületes testvéreddel szemben, s ne élj vissza a jóságával! 

 „A testvéri szeretetről pedig nem szükséges írnom nektek, hiszen titeket is az Isten tanított az egymás iránti szeretetre; és mert gyakoroljátok is ezt minden testvér iránt egész Macedóniában.
De kérünk titeket, testvéreim, hogy egyre inkább gyarapodjatok ebben, és tartsátok becsületbeli dolognak, hogy csendesen éljetek, tegyétek a magatok dolgát, és saját kezetekkel dolgozzatok, ahogyan elrendeltük nektek.

Egyszerűnek hangzik, mégis nehezen tanuljuk meg, hogy a gyülekezetben adni és elfogadni egyaránt tudni kell.
Vannak, akik rácsimpaszkodnak a gyülekezet erőforrásaira, és csak kapni, kapni, kapni akarnak, és úgy érzik, hogy minden jár nekik – gyakran olyan embe­rek is, akik tudnának dolgozni, csak nem akarnak. És vannak, akik csak adni akarnak, és méltóságon alulinak tartják, hogy elfogadjanak bármit is a gyülekezettől. Mindkét magatartásból meg kell térni.

Pál itt az előbbi típusba tartozókat figyelmezteti, hogy aki csak képes rá, az dolgozzon meg a saját eledeléért. A testvérek anyagi kihasználása nem szeretet, és „bosszút áll az Úr mindezekért” (6. v.).
Sokszor csak a nagy dolgokat tartjuk az érett hívőség jelének: a jeleket, az átütő erejű beszédet, a sok tudományt, az őrült pörgést a szolgálatban.
Lehet, hogy több szeretet és több értelem van azokban, akik csak „csendesen élnek és teszik a maguk dolgát”, mint azt gondoljuk?
Ha önhibádon kívül anyagi szükséget látsz, merj nyugodtan ráhagyatkozni a testvéreidre, Atyád rajtuk keresztül is adhat neked.
De szeresd és becsüld meg annyira őket, hogy nem élsz vissza a jóságukkal és a türelmükkel!

(Nemeshegyi-Horváth Anna)

2016. június 17., péntek

Derek Prince: A hálaadás, dicséret, imádás, Isten jelenlétébe visz

"Jöjjetek el, örvendezzünk az Úrnak, hangosan kiáltsunk a mi szabadításunk kősziklájának! Menjünk elébe hálaadással, magasztaljuk Őt zenével és énekkel. Jöjjetek, hajoljunk meg az imádásban; essünk térdre az Úr előtt, a mi alkotónk előtt! Ma, ha halljátok az Ő szavát, ne keményítsétek meg a ti szíveteket…" (Zsoltárok 95, 1-2; 6; 7-8) 



Csodálatos folyamatot látunk itt, amely Isten közvetlen jelenlétébe vezet. Hangos és ujjongó dicsérettel és hálaadással kezdődik: "…örvendezzünk… hangosan kiáltsunk…" Isten bátorít bennünket, hogy szabadon fejezzük ki dicséretünket és hálaadásunkat. Mindannyiunknak szükségünk van erre a szellemi felszabadulásra. Majd ahogy tovább haladunk, megváltozik viselkedésünk: "Jöjjetek, hajoljunk meg az imádásban; essünk térdre az Úr előtt, a mi alkotónk előtt!" A dicséret és a hálaadás vezet be bennünket az imádásba. Az imádás nem annyira kifejezési mód, mint inkább magatartás. Meghajlás, térdre esés - sőt olykor arcra borulás Isten előtt. Lényünk minden része, személyiségünk minden területe benne van. Minden Istennek való teljes, fenntartás nélküli alárendeltségben egyesül. Mikor az imádásnak ebbe az állapotába kerülünk, képesek vagyunk Isten hangjának közvetlen meghallására. Ezért folytatja így a zsoltáros: "Ma, ha halljátok az Ő szavát…" Ez felemel minket az olyan cselekedetek fölé, mint például egy ima elmondása vagy a bibliaolvasás, akármilyen fontosak is ezek. Szellemünket közvetlen kapcsolatba hozza Istennel. Az ösvény, amit itt a zsoltáros megmutat, a dicséreten és a hálaadáson keresztül visz be bennünket az imádásba és Isten előtti megnyugvásba. A gyönyörnek és a bőségnek olyan földjére juthatunk ezáltal, amit természetes gondolatokkal soha nem foghatunk fel, olyan földre, amit "szem nem látott, fül nem hallott, és embernek szíve meg se gondolt, amiket Isten készített az Őt szeretőknek." (1Korinthus 2,9) Ámen!

Napi megvallás

HA MAJD A BOSEG KOSARABOL MINDENKI EGYARANT VEHET OLVASTUK EGY VERSBEN ...; NOS ITT A BOSEG KOSARA AMIBOL MINDENKINEK JOGAVAN MERITENI ..




FELOLTOZOTTEN AZ UR JEZUS KOTELEKEBEN !!!!!!!

AZ UR JEZUS BOLCSESSEGE AZ EN BOLCSESSEGEM .
AZ URJEZUS ERTELME AZ EN ERTELMEM .
AZ UR JEZUS TANACSA AZ EN VEZETESEM .
AZ UR JEZUS HATALMA AZ EN URALKODASOM .
AZ UR JEZUS ISMERETE AZ EN DRAGA KINCSEM ES OROKELETEM .
AZ UR JEZUS FELELME AZ EN ELLENSEGEIM MEGRETTENTESE ..
AZ UR JEZUS KIJELENTESE AZ EN MEGERTESEM .
AZ UR JEZUS SZENTSEGE AZ EN SZENTSEGEM .
AZ UR JEZUS TISZTASAGA ES SZEPLOTELENSEGE AZ EN SZEPLOTELENSEGEM .
AZ UR JEZUS SZERELME AZ OROK TUZ A SZIVEMBEN .
AZ UR JEZUS GONDOLATAI AZ EN GONDOLATAIM .
AZ UR JEZUS UTJAI AZ EN UTJAIM .
AZ UR JEZUS BEKESSEGE AZ EN BEKESSEGEM .
AZ UR JEZUS SZEPSEGE AZ EN SZEPSEGEM .
AZ UR JEZUS DICSOSSEGE AZ EN VILAGOSSAGOM .
AZ UR JEZUS IRGALMA AZ EN MEGVALTASOM .
AZ UR JEZUS IGAZSAGA AZ EN MEGIGAZULASOM .
AZ UR JEZUS ELETE AZ EN OROKELETEM .
AZ UR JEZUS AKARATANAK MEGCSELEKEDESE AZ EN ELEDELEM .
AZ UR JEZUS OROME AZ EN EROSSEGEM .
AZ UR JEZUS GAZDAGSAGA AZ EN OROKSEGEM .
AZ UR JEZUS GONDVISELESE AZ EN BIZTONSAGOM .
AZ UR JEZUS MINDENHATO JOBBJA AZ EN SZABADITASOM .
AZ UR JEZUS IGEJE AZ EN MEGVALLASOM .
AZ UR JEZUS VERE AZ EN VALTSAGOM .
AZ UR JEZUS SEBEI AZ EN GYOGYULASOM .
AZ UR JEZUS TESTENEK TAGJA VAGYOK ,
AZ O TESTEBOL ES AZ O CSONTJAIBOL VALO .
AZ UR JEZUS TESTEBOL VALO
TOKELETESEN EGESZSEGES TEST VAGYOK .
AZ UR JEZUS CSONTJAIBOL VALO
TOKELETESEN EGESZSEGES CSONTOZAT VAGYOK .
AZ UR JEZUS EREIBOL VALO ,
TOKELETESEN EGESZSEGES ERRENDSZER VAGYOK .
AZ UR JEZUS EREIBEN ISTEN DICSOSSEGE ..
UGY KERING AZ EGESZSEGES VER AZ EN EREIMBEN .
TETOTOL TALPIG OLYAN VAGYOK ,
MINT AZ UR JEZUS KRISZTUS MERT ;
MERT A SZELLEMEMRE FELOLTOM AZ ABBAT ,
A SZELLEMEM ATYJAT ..

A LELKEMRE FELOLTOM A DRAGA SZENT SZELLEMET ,
A LELKEM VEZETOJET ES VIGASZTALOJAT .

A TESTEMRE FELOLTOM A FOPAP ES KIRALY
URJEZUS KRISZTUST , AKI A MEGVALLASAIM FOPAPJA
HITEM SZERZOJE ES DICSOSSEGES BEVEGZOJE .

AZ ELMEMRE FELOLTOM A KRISZTUS ELMEJET
AZ INDULATAIMRA FELOLTOM A KRISZTUS INDULATAT .
AZ AKARATOMRA FELOLTOM A KRISZTUS AKARATAT .....

A KOTES HATALMAVAL

A GONDOLATAIMAT OSSZEKOTOM AZ UR JEZUS GONDOLATAIVAL ;
UTJAIMAT OSSZEKOTOM AZ URJEZUS UTJAIVAL ;
AZ AKARATOMAT OSSZE KOTOM AZ UR JEZUS AKARATAVAL ;

TESTEM GYOGYULASRA RENDELTETETT MINDEN SEJTJET ES SZERVET OSSZEKOTOM AZ UR JEZUS SEBEIVEL
AMIT ISTEN AKARATABOL ES RENDELESEBOL AZ UR JEZUS
AZ EN GYOGYULASOMRA SZENVEDETT EL .;

HOGY MINDEN CSELEKEDETEM ISTEN DICSOSSEGERE LEGYEN ,
MINDEN UTAMON ALDOTT LEGYEK ES ALDAS LEHESSEK ..

AZ URJEZUS KEZE , AZ EN KEZRATETELEM , IGY
A VAKOK LATNAK A SUKETEK HALLANK A SANTAK JARNAK , A
HALOTTAK FELTAMADNAK ES ISTEN KIRALYSAGA
HIRDETTETIK SZELES E VILAGBAN .

MMERT AMINT O VAN A MENNYBEN AZ ATYA JOBBJAN
UGY VAGYOK EN IS ITT A VILAGBAN .

ISTEN DICSOSSEGE A KRISZTUS ARCAN AZ EN
OROK VILAGOSSAGOM ES KIRAGYOGASOM .

AZ UR EKESSEGEBEN ES DICSOSSEGEBEN HALADOK ELORE
DIADALLAL AZ IGAZSAGERT A SZELIDSEGERT ES JOGERT ES
RETTENETESRE ES HATALMASRA TANIT MEG ENGEM AZ
UR JEZUS JOBB KEZE ... !!!!!

LEGYEN ALDASODRA NEKED AJANLOM , MINDEN NAP UJ EROT MERITHETSZ EBBOL A MELY ES KIMERITHETETLEN ,,, KOSARBOL ,,,,


Forrás: Klára Krizsán

Janyik Józsefné-SOKAN VANNAK A HIVATALOSOK DE KEVESEN A VÁLASZTOTTAK 5.

Van ennek az üzenetnek még több hangsúlyos része, mivel próbálják még a kiválasztottakat elhitetni. NAPJAINKRA ANNYI MEGTÉVESZTŐ TANÍTÁS JELENIK, MEG, HOGY AKINEK NINCS ALAPOS IGEI ISMERETE ÉS ÉLŐ KÖZÖSSÉGE AZ ÚRRAL. NAGYON KÖNNYEN LETÉRHET ISTEN IGÉJÉNEK A SZENT SZELLEM ÁLTAL KIJELENTETT ÚTJÁRÓL. ARRA KÜLÖNÖS KÉPEN FIGYELNI KELL AZOK A MEGTÉVESZTÉSEK, AMELYEK EGY - EGY KIRAGADT IGEI VERSRE - RÉSZRE VANNAK ÉPÍTVE. ILYEN PÉLDÁUL, ,,A HAMIS KEGYELEM TANÍTÁSA”. Ugyan is azt tanítják, hogy ha elfogadtuk a kegyelmet, akkor minden múltbeli és jövőbben elkövetet, bűneink meg vannak bocsátva. ,,NÉZZÜK, MIT MOND ERRŐL AZ IGE”. ,,Mert megjelent az Istenüdvözítő kegyelme minden embernek. Amely arra tanít minket, hogy megtagadva a hitetlenséget és a világi kívánságokat, mértékletesen, igazán és szentül éljünk a jelenvaló világon” (Titus 2 : 11, 12. Károli rev f).ISTEN IGÉJE MEGGYŐZŐEN BIZONYSÁGOT TESZ ARRÓL, HOGY MIT KELL AZOKNAK A SZENT SZELLEM SEGÍTSÉGÉVEL A MINDEN NAPI GYAKORLATI ÉLETBEN CSELEKEDNI. AKI ELFOGADTÁK A KEGYELMET. Nagyon nagy szükségünk van arra, hogy az új tanításokat az igékben vizsgáljuk meg. Mert ha nem ezt tesszük, úgy gondoljuk, hogy az Isten országában jutunk a legnagyobb meglepetésre a pokolban kötünk ki ezekkel a hamis tanításokkal. ,, VAN EGY NAGYON ÁRTALMATLANNAK LÁTSZÓ ESEMÉNY, IS AMI ZSÁKUTCÁBAN VEZETHET A NAPI PRÓFÉCIÁK, ,,AMIKNEK NINCS ISTENIGÉJÉBEN ALAPJA” . Netten találhatok, ezek ahol napi próféciákat osztanak meg. ,,NAGY A VESZÉLYE HA A KERESZTÉNYEK ERRE ÉPÍTIK A HITÉLETÜKET”. ,,Jézus pedig felelvén monda nékik: Tévelyegtek, mivelhogy nem ismeritek sem az Írásokat, sem az Istenek hatalmát”(Máté 22: 29. Károli rev f). ,,A prófécia soha nem helyettesíti a Bibliát és a Biblia sem a próféciát” Ebben a rohanó világban a lelkünk ellensége igyekezik, elrabolni az időnket ne táplálkozunk az igével a Mennyei kenyérrel. A Szent Szellem állttal kijelentet igével, ha betudjuk építeni az igét a minden napi gyakorlati életünkbe, akkor, ismerjük meg igazán az Isten hatalmát. ,, A KÖVETKEZŐ ERŐTELJES HITETÉS IS SZEMEINK LÁTTÁRA ÉS FÜLEINK HALÁSÁRA TELJESEDIK BE”. ,,Ha aztán meglátjátok, hogy a Dániel prófétán át kijelentett utálatos pusztítás a szent helyen áll – aki olvassa, értse meg” (Máté 24: 15. Károli rev f). Az Úr Jézus itt egy kettős kódú próféciát mondd. Az első kód Izraelre vonatkozik. Ha az Atyától elérkezik az időszak, akkor, felbontva ki lesz jelentve minden bizonnyal ennek a kódnak az üzenete is. A második kód már napjainkra szóló hangsúlyos üzenet. Isten kijelentett igéje alapján vizsgáljuk meg, hol látható ez a pusztító utálatosság napjainkban. Tiszta megértés véget megnéztük a héber nyelvű Bibliában és az eredeti görögben, hogy mit jelent az utálatos szó. A héber Bibliában több értelmezése van ennek a szónak, hosszú lenne az igei alátámasztásokat felsorolni, de nézzük a szavakat: Héber jelentések pl: - gyűlöletes, - undorító – utálat, - irtózatos. Görög jelentések pl: - utálat tárgya, ami undorító. Az utálatos pusztítást a gonosz régi ellenség, Lucifer mutatta be az Édenkertben először. „Hanem, tudja Isten, hogy amely napon esztek abból, megnyilatkoznak a ti szemeitek, és olyanok lesztek, mint az Isten: jónak és gonosznak tudói”( 1 Mózes 3:5. Károli rev f.). Tehát a kulcsszó a ,,HITETÉS”. Nagyon érti ezt a mesterségét napjainkban is. „Hát ti kinek mondotok engem?” – kérdezte tovább tőlük, Mire Simon Péter ezt felelte: „Te vagy a Krisztus, az élő Istennek Fia!”. Mire Jézus a következőt felelte neki: „Boldog vagy Simon, Jónás fia, mert hús és vér leplezhette le előtted ezt, csak az én mennybéli Atyám. Én meg azt mondom neked: Te Péter (kőszikla) vagy! Én ezen a kősziklán építem fel majd az én eklézsiámat s azon még a láthatatlan ország (Hádész) kapui sem vehetnek majd erőt” ( Máté 16 :15 – 18. Csia Lajos f ).,, ITT ARRÓL BESZÉL, AZ ÚR JÉZUS PÉTERNEK,HOGY AZ ATYÁTÓL VETT KIJELENTÉSRE FOGJA FELÉPÍTENI AZ Ő EKLÉZSIÁJÁT” Tehát az Pünkösd után az Eklézsia erre lett felépítve. MERT A SZENT SZELEM HOZTA MENNYBŐL A KIJELENTÉST. ERRE A KIJELENTÉSRE ÉPÜL ÚJJÁ AZ EKLÉZSIA JÉZUS KRISZTUS ÉLŐ TESTE”. ,, … Ugyanis még sok olyan dolog van, amit Krisztusnak el kell szenvednie a ,,Testében” vagyis az Eklézsiában …” ( Kolossé 1 : 24. Egyszerű f). NÉZZÜK A KULCSSZÓT A,,HITETÉST”, HOGY MŰKÖDIK NAPJAINKBAN MINT A HITETÉS ESZKÖZE:. A legnagyobb történelmi egyház Pétert tette az építkezésének az alapjára, erre az ingatagalapra építették az egyházukat. Péternek lett földi helytartója és ma a mindenkori pápa személyében. Nagyobb tisztelettel és imádással vannak felé, mint az élő Isten és Jézus Krisztus felé. ITT JÖTT BE A MEGTÉVESZTÉS, HOGY AZ EGYHÁZUKAT NEM ISTEN KIJELENTET IGÉJÉRE ÉPÍTETTÉK. HANEM EGY INGATAG EMBERE PÉTERRE. ,,EZÉRT LETT, EZ AZ EGYHÁZ AZ ÖRDÖGNEK ÁTJÁRÓ HELYE MERT NINCS MEGADVA A HAMIS ÉPÍTMÉNYRE AZ ISTENI VÉDELEM !!! Azok az Isten gyermekei, akik élő közösségben vannak Jézus Krisztussal, azok csak irtózni tudnak. Isten előtt magukat megalázva, őszinte közbejárói imával esedeznek a félrevezetett és megtévesztett emberekért, hogy kapjanak az Úrtól világosságot. Nézzük a karizmatikus gyülekezetek mire építettek? Többen közülük a protestáns egyház nagy családjához tartozónak vallják magukat, valamint a Niceai, Konstantinápolyi hitvallás az egyik alappillérük. Hangsúlyos kérdés: Hol van az Isteni kijelentés és a Jézusi Kőszikla? Nagyon találó ez a mondás: „Pünkösdkor megszületett az EKLÉZSIA, az Eklézsia tagjai, mintegy nagycsalád úgy éltek, Niceában megszületett az EGYHÁZ. Itt már sok esetben megromlót az egyházak közötti közösség és kapcsolat.”Napjainkra, Amerikában megszülettek a nagy BIZNISZ GYÜLEKEZZETEK. Szent Szellem jelenléte és vezetése kiszorult a gyülekezetekből, helyette a vallásos szellem programozza az összejövetelek műsorát, ami a választottak számára nem kívánatos és irtózat tárgya. Sajnos ez a jelenség már hazánkban is megtapasztalható. ,, EZEKBŐL LÁTHATJUK A PUSZTÍTÓ UTÁLATOSSÁGOT OTT A SZENT HELYEN, AHOL A SZENT SZELLEM ÁLTAL KIJELENTETT IGÉNEK KELLENE HANGOZNI. GYÓGYULÁSOKNAK ÉS SZABADULÁSOKNAK KELLENE, TÖRTÉNNI. AHELYETT RENDEZVÉNYEK ÉS ELŐRE ÖSSZEÁLLÍTOTT PROGRAMOK VANNAK”, ( tisztelet a kivételnek). Az Úr a mi szerető Atyánk kijelenti az Ő igéjéből napjainkra időzített terveit. (Efézus 4:11-13) „ Ő volt az is, aki némelyeket apostolokul rendelt, némelyeket prófétákul, némelyeket örömhirdetőkül , némelyeket pásztorokul és tanítókul a szentek helyreigazítására, kiszolgálás munkájára, a Krisztus testének építésére, míg csak mind el nem jutunk a hitnek és az Isten Fia megismerésének egységére, míg férfiasságunk bevégzetté nem lesz, s a Krisztussal való teljes beteltség korának mértékéig el nem jutunk”. Az Atya terve és akarata, a Jézus Krisztus Testének felépítése, az ige alapján. Hozza elő az ajándékokat a test építésére, alig van olyan egyház, közösség gyülekezet, aki ne Jézus Krisztus Testének vallaná magát. ,,De hol vannak az ajándékok?" Mert azok nem működnek. Az Úr igéje igaz és megmásíthatatlan, ha Ő azt mondja, hogy ezen ajándékok általépíti fel Jézus Krisztus teste, akkor az úgy fog működni. A többi hitetés, ha a lelkész, pap, vagy pásztor prédikátor. szájából is hangzik el –,, PUSZTÍTÓ UTÁLATOSSÁG”.Tudom, érzem a súlyát, ezek nagyon kemény beszédek,de az Úr szeretetéből küldött üzenet,hogy figyelmeztesse a keresztény világot és az Ő gyermekeit. A választottakat nem lehet elhitetni, mert ők megízlelték a mennyei eledelt és ez az eledel az, amelyikkel Jézus is táplálkozott. (János 4:31-34 Csia ford.)„Közben arra kérték őt a tanítványok: „Rabbi, egyél. De ő így felelt nekik: „Van nekem eledelem, melyről ti nem tudtok. „Vajon valaki enni hozott neki?” – kérdezték a tanítványok egymástól, Jézus ezt mondta nekik: „Az én eledelem, hogy annak akaratát tegyem, aki elküldött engem és bevégezzem az ő művét.”Az Atyának olyan emberekre van szüksége ezekben a napokban, hogy az Ő művét be tudjak fejezni ezen a földön, akik a Krisztus hasonlatosságára átváltoznak, és az Ő hatalmas Szelleme által ezen munkálkodik. Lucifer a régi, gonosz ellenség az Antikrisztus szellemével egyre inkább összefonódik és végzi a ,,PUSZTÍTÓ UTÁLATOSSÁGOKAT”.Az úgynevezett szent helyeken, az egyházakban, a gyülekezetekben, ahol a Szent Szellem által hirdetett igének kellene, hogy hangozzék. A Dánieli prófécia második kódja felnyitása szerint!!! Az Úr szólt, beszélt, figyelmezteti az Ő választottait, hogy ne higgyenek a megtévesztésnek. Bennük lakozó Szent Szelemre figyeljenek a kenet által megvizsgált és Isten igéje alapján álló igazságokat fogadják csak el. ,,És néktek kenetetek van a Szenttől, és mindent tudtok"( 1 János 2:20 Károli f). Akinek van füle a hallásra, hallja, hogy mit mondd a Szellem a gyülekezeteknek.
( Ezt a 5 részes kijelentett üzenetet 2016 5 hó 19.(- től -) Kiemelt részek nagy betűvel lettek árt írva).
Dudar 2016.06.16. Janyjk Jné.

Reggeli dicséret- Pál hite

„Ezért is szenvedem ezeket, de nem szégyellem, mert tudom, kinek hittem, és meg vagyok győződve róla, hogy a nála letett kincsemet meg tudja őrizni arra a napra.”
2Timóteus 1:12.

Szerinted nem szégyen az, amikor egy meglett felnőtt férfit nyilvánosan megvesszőznek? Aztán meg tényleg ártatlanul egy dohos, nyirkos börtönbe zárnak. Lábát kalodába szorítják. Nagyon elkötelezettnek kell lennie annak a felnőtt férfinek, aki mindezt vállalja, mert úgy érzi, küldetésébe ez még belefér, sőt, annyira bízik megbízójában, hogy teljes bizonyossággal közli: tudom, hogy a nála letett kincsemet megőrzi arra a bizonyos napra.
Egy verset találtam ezzel kapcsolatban. Bár nem fejezi ki tökéletesen Pál elkötelezettségét, de egy pici betekintést enged a tökéletes bizalomba.

Túrmezei Erzsébet
MÉG NEM KÉSZ 


Régi történet. 
Egyházatyától arcképet kértek, 
s nem tett eleget a kérésnek, 
"Olyan csúf az ó-emberem 
- felelte -, hogy azt semmiképpen 
lepingáltatni nem merem. 
Új-emberem lefesteni 
pedig olyan nehéz, 
mert egyre dolgozik rajta a Mester, 
de még nem kész!" 
Rigófüttyös tavaszi kertben 
ma ez a régi történet 
ébred fel bennem. 
Szállnak - tűnnek az évek. 
Jó volna készen lennem! 
A drága Krisztus-arcot 
egyre formálja a Lélek. 
Szépsége néha felragyog. 
De jaj, ha még mindig a régi vagyok! 
Félek. 
"Készíts el engem!" - kértem... s újra kérem. 
Hiszen Te megváltottál drága véren. 
Ne pihenjen, ne nyugodjék kezed, 
míg műved rajtam be nem végezed! 
Amit Te kezdtél, 
soha nem maradt félbe semmi sem. 
Újjá formálsz egészen engem is. 
Hiszem.


szerző: Gyürüs Panni

Napi áhítat-Szeretetlen testvérviszony

Hét témája: A testvérszeretet szépsége
Olvasmány: 1Kor 6,1–8
Szeresd testvéredet: ugyanannak a vére kering mindkettőtökben. 

„Hogyan merészel közületek valaki, akinek a másikkal peres ügye van, a hitetlenek, s nem a szentek előtt törvénykezni? Vagy nem tudjátok, hogy a szentek a világ felett fognak ítélkezni? És ha ti ítélkeztek a világ felett, arra talán méltatlanok vagytok, hogy jelentéktelen ügyekben ítélkezzetek? Vagy nem tudjátok, hogy angyalok fölött is ítélkezünk majd? Akkor mennyivel inkább ítélkezhetünk a mindennapi élet dolgaiban! Ha tehát hétköznapi ügyekben pereskedtek, akkor azokat ültetitek a bírói székbe, akik semmit sem számítanak a gyülekezet előtt? Megszégyenítésül mondom nektek! Ennyire nincs közöttetek egyetlen bölcs sem, aki igazságot tudna tenni testvérei között? Sőt testvér a testvérrel pereskedik, méghozzá hitetlenek előtt. Egyáltalán már az is nagy gyarlóság bennetek, hogy pereskedtek egymással. Miért nem szenveditek el inkább a sérelmet? Miért nem tűritek el inkább a kárt? Sőt ti okoztok sérelmet és kárt, mégpedig testvéreknek!”

Magyarázat

Pál megütközik azon, hogy két korinthusi hívő beperelte egymást, és kivitték a kettejük között lévő feszültséget egy világi bíróság elé. Sajnos ma is történik ilyen nemegyszer a gyülekezetekben. Érdekes, hogy Pál nem azt mondja, hogy X és Y éretlenül és szeretetlenül viselkednek, hanem az egész gyülekezetet feddi meg, hogy miért hagyták eddig fajulni a dolgokat. Hát nem akadt egy „béketeremtő” (Mt 5,9) sem az egész közösségben, aki odaállt volna a résre a két ember közé? Miért nem vette fel a gyülekezet a kesztyűt, és miért nem harcolt imádságban azért, hogy ne tudjon sorai közé hatolni a sátán?
Mi a helyzet a te gyülekezetedben? Ha te vagy az a hívő, aki haragszik egy testvérére, akkor nem tanács, hanem az Úr nyílt parancsa számodra, hogy „békülj meg ellenfeleddel hamar, amíg az úton együtt van veled” (Mt 5,25a). De ha mindenkivel rendezett is a viszonyod a gyülekezetben, akkor sem dőlhetsz hátra közömbösen, vagy titokban lenézve a veszekedőket, hanem az a feladatod, hogy részt vegyél a béketeremtésben: közbenjáró imával, békítő szóval, önfeláldozó cselekedetekkel. Kérd a Békesség Fejedelmét, hogy mutassa meg szíveket hajlító hatalmát a békétleneken!
(Nemeshegyi-Horváth Anna)

Bizonyságaid örökkévaló örökségem

   Salamon az egész Izrael felett királlyá lett.( l.Kir. 4,1)



A fenti bibliai rész Salamon királyságának három kiváló tulajdonságára mutat rá, melyek beteljesedését Jézus Krisztus uralmában találjuk meg.

Salamon országában rend uralkodott. Vége lett annak az önkényuralomnak, amiről a Bírák 21,25 beszél: "Ebben az időben nem volt király Izraelben, azért mindenki azt cselekedte, ami jónak látszott szemei előtt". - Szigorú rend volt a szolgálatokban. Salamon fejedelmeket, tisztviselőket, papokat nevezett ki. A saját kedve szerint senki sem választhatott hivatalt, s nem avatkozhatott a más dolgába. Salamon kemény kézzel uralkodott az egész országon.

Jézus Krisztus országában még csodálatosabb rend van. Az Övéi egy testhez hasonlítanak, amelynek minden tagja a Teremtő által neki kijelölt tevékenységet fejti ki. Élő szervezet ez, amely egyszer tökéletes dicsőségben és erőben nyilvánvalóvá lesz.

Salamon országában öröm uralkodott. A 20. versben ezt olvassuk: "Júda és Izrael... vigadtak". Majd 300 évig kellett Izraelnek háborús időket átszenvednie. Salamon volt az első király, akinek uralma alatt a zavartalan békesség áldását élvezhette az ország. Erre nézve mondja az írás: "Júda és Izrael... vigadtak". Ez érvényes teljes mértékben Jézus Krisztus országára is, amint a Róma 17,14 mondja: "Isten országa - igazság, békesség és Szentlélek által való öröm". Jóllehet sok háborúság által kell nekünk az Isten országába bejutnunk, de Jézus Krisztus igazi tanítványainak öröme olyan mély, hogy Pál például megvesszőzött háttal és kalodába szorított lábbal dicséretet énekelt a börtönben (Csel. 16,25).

Végül a biztonság olyan erős volt Salamon napjaiban, hogy ki-ki a szőlejében és fügefája alatt nyugodtan lakhatott, de Salamon sem és emberei sem mondhatták el, amit Jézus Krisztus szolgái elmondhatnak: "Kicsoda vádolja az Isten választottait? ...
Kicsoda az, aki kárhoztat"? (Róm. 8,33-34)

Isten asztaláról

   "Ha emberek vagy angyalok nyelvén szólok is, szeretet pedig nincs bennem, olyanná lettem, mint a zengő érc vagy pengő cimbalom."     ( 1Korinthus 13,1)



A Szentírás egyik legszebb, legtöbbet idézett részéhez érkeztünk, a szeretethimnuszhoz. Csodálatos vers. Az emberi értékek legszebb összefoglalása költői formában. Mit jelent keresztyénnek lenni? Krisztus szerint élni? Közösségben, szeretetben, egymásért élni? Felesleges itt a sok, a szép beszéd. Mindig késznek kell lenni arra, hogy mások életébe boldogságot, örömöt, vigasztalást hozzunk. Hiába határozza el magát erre valaki üres lélekkel, nem lesz képes véghezvinni. Szeretet kell hozzá. Az, hogy meglássa, megérezze az előtte álló embert, aki szerető közösség nélkül éppen olyan nyomorult, mint én is, mint mindenki más, és ne tudja megállni, hogy ne forduljon hozzá. A többi nem érdekes. A szép beszéd, a remek kiállás, az emberek dicsőítése, a tekintély, sorolhatnók mindazt, amire az emberek vágynak, üres külsőség. Elszáll, mint a hangszer hangja, mely lehet csodálatos, de ahogy elhallgat, csak üres ércdarab. Isten nem a hangodat, hanem a tetteidet kéri. Ő is azt adja neked, nemcsak szavakat. Csak azt tedd, amit Krisztus tett érted, s Isten gyermeke maradsz.



Uram, Istenem, olyan jólesik, mikor dicsérnek az emberek. Akár a külsőmért, pedig tudom, hogy az igazán nem az én érdemem, mégis jólesik a dicséret. Hát még, ha szép beszédemért, kedvességemért, okosságomért, eredményeimért dicsérnek! Igyekszem is elnyerni az ilyen dicséretet, mert nagyon kellemes. Igaz, másnapra elfelejti az, aki megdicsért, de bennem megmarad a jó érzés mindaddig, míg egy másik embertársam egy lenéző szóval meg nem töri. Ennyi elég, hogy üres maradjon a lelkem. Segíts, Uram, hogy szeretni tudjak! Olyan erősen, hogy ne is érdekeljen a mások véleménye. Csak azt érezzem, milyen jó volt segíteni! Minél kevesebben tudják, annál jobb, maradandóbb érzés még visszagondolni is rá, hogy örvendett az, akinek szeretetből adni tudtam. Akkor érzem, hogy a Tied vagyok, s ez mindennél többet ér. Ámen. 

Reggeli dicséret-A VAGYOK SZÓLT!

 „És monda Isten Mózesnek. VAGYOK, AKI VAGYOK. És monda. Így szólj az Izrael fiainak. A VAGYOK küldött engem ti hozzá-tok.” (2Móz 3:14.-vers.) 


 

1959.-ben két gengszter tört be egy kansasi család otthonába, megölte a szülőket és két tinédzserkorú gyermeküket. Ezek után, mielőtt megtalálták volna a gyilkosokat a meggyilkolt apa fivére a következő levelet írta a helyi lapba. „Rengeteg harag van ebben a közösségben. Nem egyszer hallottam magam is, hogy ha egyszer elkapják ezt az embert, a legközelebbi fára kellene felhúzni. 


Ne engedjük az érzelmeinknek! A gaztett megtörtént, de egy másik élet elvétele ezen már mit sem változtat. Inkább bocsássunk meg, ahogy Isten is megbocsát nekünk! Nem helyes gyűlölet táplálni a szívünkben. A bűnözőnek, aki ezt tette, bizonyára nem lesz könnyű együtt élni önmagával. 
Csak akkor nyerhet békét a lelkében, ha Istenhez fordul bűnbocsánatért. Ne állítsunk akadályokat ennek az útjába, hanem imádkozzunk, hátha ő is megtalálja a lelki békéjét.”

Félretéve a halálbüntetéssel kapcsolatban felvetődő egyéb kérdéseket, a levélben annak a kegyelemnek a nem mindennapi kifejezését találjuk, amelyet Krisztus ajánl fel mindannyiunknak. Péter még megbocsáthatatlan bűne után sem tagadta meg Krisztust, hanem megbocsátott neki, és megbízta a lelkek megmentésének munkájával. „Péter éppen most jelentette ki, hogy nem is ismeri Jézust, de most keserű fájdalommal rájött, hogy Ura milyen jól ismerte őt, és hogy szívében milyen pontosan elolvasta azokat a hamisságokat, amelyekről jószerével ő maga sem tudott, mert ismeretlenek maradtak számára.” 
Jézus tudta, mi lakik Péterben, még mielőtt Péter rájött volna; ahogy azt is tudta, mit fog tenni a tanítványa, mielőtt Péter tudta volna. Kegyelme és szeretete mégis töretlen maradt, annak ellenére, hogy önmagán kívül Péter senkit sem hibáztathatott cselekedeteiért. 

Amikor olyanokkal van dolgunk, akik hasonló hibákat követnek el, igen fontos, hogy kegyelmet gyakoroljunk, ahogy magunk is szeretnénk az ő helyükben kegyelmet kapni.


Mindennap az Ige fényében-A CIVAKODÁS ELTORLASZOLJA A KEGYELEM ÚTJÁT

A mai napon olvasandó igeszakasz: 1Pt 3,7-12 

7 És ugyanígy, ti férfiak is, megértően éljetek együtt feleségetekkel, mint a gyengébb féllel, adjátok meg nekik a tiszteletet mint örököstársaitoknak is az élet kegyelmében, hogy a ti imádkozásotok ne ütközzék akadályba.  
8 Végül pedig legyetek mindnyájan egyetértők, együtt érzők, testvérszeretők, könyörületesek, alázatosak.  
9 Ne fizessetek a gonoszért gonosszal, vagy a gyalázkodásért gyalázkodással, hanem ellenkezőleg: mondjatok áldást, hiszen arra hívattatok el, hogy áldást örököljetek.  
10 Mert aki szeretne örülni az életnek, és jó napokat látni, óvja nyelvét a gonosztól, és ajkait, hogy ne szóljanak álnokságot; 
11 forduljon el a gonosztól, és cselekedjék jót, keresse és kövesse a békességet;  
12 mert az Úr szeme az igazakon van, és füle az ő könyörgésükre figyel, az Úr arca pedig a gonoszt cselekvők ellen fordul.  


"Ti férfiak is, megértően éljetek együtt feleségetekkel ... adjátok meg nekik a tiszteletet, mint örököstársaitoknak is az élet kegyelmében, hogy a ti imádkozásotok ne ütközzék akadályba." (1Pt 3,7)



Péter először olyan férjekről szólt, akik nem voltak megtért emberek, amikor feleségük keresztyénné lett (1Pt 3,1). Most azonban sokkal könnyebb helyzetben vagyunk. Ebben az esetben mind a férj, mind a feleség Isten ígéreteinek örököse. Mindketten keresztyének. És minthogy "társak a házasságban", így hívja őket: örököstársak az élet kegyelmében.
"Megértően éljetek együtt feleségetekkel." Lehet, hogy ilyen kíméletlen háttere volt ezen újdonsült megtértek életének és ez tette szükségessé a figyelmeztetést. Péter arra gondol, hogy a férjeknek gyengédséget és megértést kell tanúsítaniuk. Péter maga nős ember volt.
Az örököstársaknak imatársaknak is kell lenniük. Bibliai módon szólva elképzelhetetlen, hogy két keresztyén, akik házasságban élnek, ne imádkozzanak együtt. Egyszer-egyszer mégis találkozom idős keresztyén házaspárral, akik nem tanultak meg együtt imádkozni. És most már túlságosan kellemetlennek találják, hogy elkezdjék. Pedig meg kell tenniük! Még nincs túl késő ahhoz, hogy olyan kincseket gyűjtsenek, amelyeket majdnem elmulasztottak.
Amikor azonban egy házaspár gyengéd, harmonikus kapcsolata hajótörést szenved, imádságaik "akadályba ütköznek", vagy "meghiúsulnak".
Az apostol említhette volna a házastársi tiszteletlenség többi szomorú eredményét is. A házastársi bajoknak egy sereg szomorú következménye van, de csak a legrosszabbat említi: eltorlaszolja a kegyelem szabad áramlását.
Figyeld meg gondosan, hogy mit mond Péter. Nem azt a megjegyzést teszi, amit oly sokszor hallunk: "Ha nehézségeitek vannak, imádkozzatok együtt". Ezt mondja: "Ne okozzatok nehézségeket, egyébként nem tudtok együtt imádkozni."
A Biblia nem úgy tekinti az imádságot, mint ami az emberi lények utolsó mentsvára, kísérlet, hogy Istennel elvégeztessük azt, amit nem tudunk megtenni saját erőnkkel. Az imádság egy ajtó, melyen át betér hozzánk Isten kegyelme. E kegyelem nélkül pedig egyszerűen nincs életünk.
Ezért hát férjek és feleségek, éljetek úgy, hogy mindig tudjatok együtt imádkozni.



Krisztus mindenek felett- NEM ÍTÉLKEZŐ LELKÜLET

 "Ne ítélj, hogy ne ítéltessél" (Mt 7,1). 

 Jézus azt mondta az ítélkezésről: ne tedd! Az átlagkeresztyén nagyon élesen ítélkező egyén. Az ember megszokta, hogy ítélkezzék, de a szellemi világban semmit nem érünk el vele. Az ítélkezésben a kritizált ember erejét és képességeit szétromboljuk. Egyedül a Szent Szellem tud a valóságnak megfelelően ítélni, csak Ő tudja sértés és sebek nélkül megmutatni, mi a rossz. Lehetetlen Istennel közösségben lenned, amikor ítélkező vagy: ez keménnyé, kegyetlenné tesz, és meghagy abban a hamis kenetteljességben, hogy felsőbbrendű lény vagy. Jézus azt mondja: mint tanítvány, műveld ki magadban azt, hogy nem ítélkezel. Ezt nem lehet egyszer s mindenkorra elérni. Őrizkedj attól, ami felsőbbrendű lénynek tüntethet fel! Nem lehet kikerülnöd Jézus átható tekintetét. Ha meglátom a szálkát a te szemedben, ez azt jelenti, hogy az enyémben gerenda van. Isten minden rosszat belém helyez, amit meglátok benned. Valahányszor ítélkezem, magamat ítélem el (Róm 2,17-20). Hagyd abba a mások méregetését. Minden ember életében több olyan tényező van, amiről nem tudunk. Isten első dolga, hogy szellemi nagytakarítást végez bennünk; ez után már a lehetősége sem marad meg annak, hogy büszke legyen az ember. Azóta én sem találok olyan embert, aki miatt kétségbe kellene esnem, miután felismertem, hogy én mi lennék Isten kegyelme nélkül.

Isten műhelyében-Én Uram vagy Te!

 "Ezt mondom az Úrnak: én Uram vagy te. " (Zsoltár 16, 2)   



Ez az Ige az első parancsolat - Én vagyok az Úr, a te Istened - csodálatos visszhangja. Istenének szava mélyen behatolt Dávid lelkébe s most e nagyszerű hitvallás szavaival visszaadja azt az Úrnak. Sok lélekben egyszerűen "hever" Isten Igéje. Lerakódik bennünk, mint valami holt anyag. Ha azonban életté válik bennünk, akkor az Ige, amit hallottunk, mint vallomás és bizonyságtétel kerül felszínre. Ez a különbség a csak megszokásból hallgatók és az élő lelkű hallgatók között. A zsoltáríró nem tudott hallgatni, mert Isten naggyá, sőt mindenné lett a számára. Az isteni kijelentés a kegyelemben és irgalmasságban való gazdagságával megnyerte Dávid szívét. Egészen különös kegyelmi megtapasztalás volt mögötte. Túláradó, hálás örömmel kiáltja: "igen, te vagy az Isten és rajtad kívül nincs szabadító! Te vagy az én mindenem." Ezt mondotta Istenének és ezzel a vele való szövetséget megszilárdította.

Dávid a fenti megnyilatkozásával Istent egyedüli és feltétlen Urának ismerte el, teljesen átadta és elkötelezte magát neki. Így szól Dávid: "Ezt mondom" - és nem azt fejezi ki, hogy ezt mondtam valamikor. Ezzel azt akarja hangsúlyozni, hogy ezt mondom most és emellett maradok. Ezt többé nem lehet megmásítani. - Amikor Pál apostol háromszor könyörgött az Úrnak, hogy szabadítsa meg őt fájdalmas szenvedéseitől, akkor olyan választ kapott felülről, amely nem felelt meg az ő vágyakozó imádságának, de amelyről világosan tudta, hogy most már mindig így maradnak nála a dolgok. "Az Úr szólt így hozzám" és ezt nem lehet egyszerűen lerázni magunkról (2 Kor 12, 9).

Vajon tudsz-e te is ilyen teljes átadásról? Átadtad-e már neki a kizárólagos rendelkezési jogot önmagad és életed felett? Tersteegen, sok lelki ének híres szerzője, életének egy ilyen megszentelt órájában belekarcolt késheggyel a saját karjába és kiserkenő vérével örök tulajdonul elkötelezte magát az Úrnak. De a dolog nem ilyen külsőségeken fordul meg. Nem ez a lényeges. Egyszer azonban teljes és kizárólagos kapcsolatra kell jutnod az Úrral. Szívünk jégkérgének végre le kell teljesen olvadni és el kell tűnjön az utolsó ellenállás is. Ha viszont az Úrral való szövetséget megkötöttük, akkor Ő szavunkon fog minket és nem enged el többé. 

Igére nézve-Krisztus gyönyörű éveinek mottója

“Mert az ember Fia sem azért jött, hogy neki szolgáljanak, hanem hogy ő szolgáljon, és adja az ő életét váltságnak árául sokakért.” 

(Márk 10:45)


Jézus Krisztus élete volt a legnemesebb élet, amelyet valaha is csak megéltekEgyetlen földi király sem tudott ilyen ragyogó, ennyire valóságos királyi fenséget elérni, mint Ő. Nincs egyetlen hős sem a csatamezőkön, aki olyan dicső hőstetteket hajtott volna végre, mint azok a tettek, melyeket a Názáreti Ács keze vitt véghez! 
Mi volt hát az Ő életének vezérlő lelkülete? Ugye, hogy a szolgálat? “Nem, hogy Neki szolgáljanak, hanem hogy Ő szolgáljon” – ez volt az Ő összes gyönyörű évének mottója! Teljes mértékben másokért élt. Krisztus magára soha nem gondolt, sem a legkisebb tettet nem hajtotta végre saját magáért. S végül pedig tulajdon vérét ontotta – szolgálata összes cselekedetének legnagyszerűbbjeként. 
Nem kellene-e megtanulnunk hát a mi Urunk példájából, hogy a legigazabb élet e világon az, ha saját magunkról megfeledkezve szeretetben járunk? Ha bárhol önzőség van, az elrontja és tönkreteszi a legértékesebb tettek szépségét is. Kell, hogy Krisztus lelkülete legyen bennünk – és akkor az életünk krisztusi lesz!
“Nektek példát hagyván, hogy az Ő nyomdokait kövessétek.” 1 Péter 2:21

TANÍTÁSOK- SOHA nem hagylak el...

“SOHA nem hagylak el, sem el nem távozom tőled!”  Zsid. 13:5 (angolból ford.)

                                                                                    
Minden hívő jól értse meg e szavak súlyát, fontosságát, és jól őrizze meg ezeket szívében!
Legyen ez az ígéret mindig közel hozzád, tartsd ezt frissen emlékezetedben – mert egy nap szükséged lesz rá!
Akkor, amikor rajtad ütnek a filiszteusok; a betegség keze ágyba nyom; a félelmek királya a közeledbe férkőzik; és a halál árnyékának völgye feltárul szemeid előtt.
Igen, akkor jön majd el az óra, amikor semmit sem fogsz annyira vigasztalónak találni, mint ezt az igeverset, és semmi sem fog neked akkora örömet okozni, mint az Istennel való közösséged valódi, drága tudata!
Ragaszkodj erősen e szóhoz, hogy “soha”! Ennek súlya ugyanis túltesz az aranyénál. Úgy kapaszkodj ebbe, mint süllyedő ember a kötélbe! Ragadd meg erősen, mint ahogy a katona, akit minden oldalról támadnak, megragadja jó erősen kardja markolatát. Isten ígérte, és Ő meg is tartja azt, hogy “Soha el nem hagylak téged, sem el nem távozom tőled!” 
SOHA! Bár van, hogy a SZÍVED elerőtlenedik, és torkig vagy már saját magaddal is; és a sok kudarcod, meg a gyengeségeid teljesen lenyomnak – ám ez az ígéret kudarcot akkor sem vall, soha! 
SOHA! Bár az ÖRDÖG azt suttogja, hogy “Végül úgyis az enyém leszel, még egy kis idő, és elhagy a hited, és az enyém leszel!” – Ám Isten Beszéde áll ekkor is, rendületlenül! 
SOHA! Amikor a HALÁL hidegsége feléd kúszik, és a barátok már nem tudnak tenni semmit, és elindulsz azon az úton, amelyről visszaút már nincsen – Krisztus akkor sem, ott sem hagy el téged! 
SOHA! Amikor az ÍTÉLET napja eljön, és a könyvek megnyittatnak, és a halottak előjönnek sírjaikból, és elkezdődik az örökkévalóság – még akkor is ez az ígéret fogja a teljes életed súlyát hordozni; Krisztus fogja ekkor is lelkedet erősen tartani!
Ó, olvasó, aki hiszel, bízz hát az Úrban örökké, mert Ő mondja, “Soha el nem hagylak téged!” 
Vesd hát Őreá minden terhedet, és ne félj! Legyen örömöd és dicsekedésed az Ő ígéretében. Örvendezz megvigasztaltatásod erejében!
Mondd hát bátran: “Az Úr az én segítségem, nem félek!” 

2016. június 16., csütörtök

Cseri Kálmán-A kegyelem harmatja-Barabás

"Melyiket bocsássam nektek szabadon: Barabást vagy Jézust, akit Krisztusnak mondanak?"

(Mt 27,17)



Pilátus választás elé állította a népet, hogy Jézus vagy Barabás szabadon bocsátását akarják-e. Barabás rablógyilkos volt, akit lázadás miatt börtönöztek be. A nép őt választotta, s Jézus kivégzését követelte. Miért népszerűbb Barabás, mint Jézus? Melyiküket mi jellemzi?

Barabás az erőszak embere, Jézus a szereteté. Barabás szerint az ellenséget ki kell irtani, Jézus szerint azt is szeretni kell és meg kell menteni. Barabás alulról kér segítséget, ő felkelő. Jézus felülről vár szabadítást, ezért szelíd és alázatos. Barabás a maga kezébe veszi az ügyek intézését, Jézus az Atya kezére bízta magát. Barabás odaüt és visszaüt, Jézus pedig tűri az ütlegelést. Barabás a seregére néz és parancsol, Jézus az Atyára néz és engedelmeskedik. A Barabások felemelik kezüket, és tőrüket az ellenségbe döfik, Jézus is felemeli a kezét, s még haldokolva is ellenségeiért imádkozik. Barabás azért jön, hogy neki szolgáljanak, s ő uralkodjék. Jézus azért jött, hogy ő szolgáljon és adja életét váltságul sokakért. A Barabások üvölteni szoktak, Jézus nem kiált és nem lármázik. Az ő igazsága halkan kimondva is megáll. Barabást halál és pusztulás követi, Jézus azért jött, hogy életünk legyen és bővölködjünk. Ahol Barabás megjelenik, ott előbb-utóbb meghalnak sokan. Ahol Jézus megjelenik, ott ő hal meg másokért, hogy azok éljenek.

Mennyit szenvedett már a világ a Barabások miatt, és a sokaság mégis újra és újra Barabást választja! Nekem melyikük a követendő példa? Merem-e Jézust választani akkor is, ha Barabás népszerűbb?

A Barabások felett átszalad az idő, Jézus Krisztus azonban tegnap, ma és örökké ugyanaz. Boldog ember, aki benne bízik!


Jákób tusakodása

Szükségünk van jellemformálódásra.

 

 Bevezetés: 1Móz 32,23-33

 

Alaptermészetünk – megromlott képmások lettünk
Alaptermészetünk – testi

Megtérésünk után bár Isten bűneinket eltörölte – még hosszú idő, míg Isten átformálja életünket, hogy jó gyümölcsöket teremjünk.

A JELLEMFORMÁLÓDÁS FOLYAMAT

Nem értünk még célba!!!

A baj az, ha azt gondoljuk nekünk már nem kell változnunk!
Engednünk kell, hogy Isten kezébe vegye életünket
Felhasználja ebben:
  • Igét
  • Imát
  • Közösséget
  • Szolgálatot
Ma egy ötödik eszközt nézünk meg, a próbákat

Ez a legkeményebb, de Isten mégis használja, mert sokunk szíve olyan, hogy nem hallgat az Igére, sem a közösségre… De mikor nehéz helyzetbe kerül az életünk, akkor megállunk, készek vagyunk változni.

Nézzük Jákob életét!

Neve: Csaló, hazug – ez kifejezte jellemét is

Vallásos nevelést kap, ahol Isten megtapasztalásáról beszélgettek (Ábrahám, Izsák élete)

Ennek ellenére önző, akaratos ember lesz belőle. Gyakori a gyülekezetekben is
  • elveszi az elsőszülöttségi jogot
  • elveszi az atyai áldást
  • két feleséget is szerez magának (Lea és Ráchel)
Talpraesett, életrevaló ember. Kész megdolgozni a szükségletei beteljesítéséért, de ha ez nem megy, akkor csaláshoz is folyamodik.

Saját elképzeléseink a boldogságról, az életről, gyakran mások, mint amit Isten gondol róla!

Pont egy mai emberideál! – De Isten szemében nem kedves az ilyen embernek az élete. Szomorúan nézhette Jákob életét. Mint sokunk életét is így szemléli az ÚR a mennyben 
Tapasztalataim Németországban

Imája is önző: 1Móz 28,20-21
  • feltételeket szab
  • Ha minden OK, te vagy az ÚR
De ha nem segítesz, akkor majd megfogom én szerezni. Tulajdonképpen nincs Rád szükségem, csak arra, hogy add az áldásodat!

Torz Istenkép: Isten értünk van, azért, hogy kiszolgáljon minket, hogy mindig jól érezzük magunkat

Sokan szeretnének ilyen Istent: Olyan, mint egy mennyei kifogyhatatlan bankkártya, vagy egy automata: bedobom az imát, kiadja a kért áldást!

Azt gondolja az ember: NEKEM EZ JÁR!, MERT MEGÉRDEMLEM!

Nem érezzük ezek mögött a gondolatok mögött az önzést?!
Gyakran hívők is úgy vagyunk Istennel, hogy elvárjuk Tőle, hogy szemet hunyjon bűneink, rendezetlen dolgaink felett, de számon kérjük Őt, ha nem adja meg azt, amit szeretnénk! Követelőzőek vagyunk! Isten tartozik nekünk azzal, hogy kényelmessé tegye életünket, minden szükségünket kiszolgálja…

Megrendül a belé vetett bizalmunk

De legtöbbször mi hívők is megtaláljuk, hogyan szerezhetjük meg magunk az áldásokat: Jer.2.13.
Be akarjuk biztosítani magunkat az életre. Közben elfeledjük, mit jelent igazán hívőnek lenni, mit jelent tudni, hogy a célunk nem ezen a földön van.
ITT ÉS MOST AKARUNK MINDENT MEGSZEREZNI, pedig ezen a földön küldetésünk van!

Jákob élete is ilyen volt, nagy csalódásokat, konfliktusokat nem élt meg: 12 fia, 1 lánya született

De Isten meg akarja tanítani valami nagyon fontos igazságra, hogy higgyen! Bízzon teljesen az Istenben. De ehhez ki kell hízni Jákob alól a talajt!

Sajnos más lehetőség nincs sokszor: Jak 1,2-4

„Próbák nélkül csak elkényeztetett gyerekek jutnának a mennybe, az pedig pokollá tenné azt”


Istennek be kell törnie jellemedet, mint Jákob jellemét! – szelídítés

Tusakodás

Megy haza Jákob. Jákob tönkretette testvére Ézsau életét. De annak már több mint húsz éve. Gondolhatta, az idő már megoldotta a problémát: DE NEM TETTE
Ézsau szíve megkeményedett, tele volt haraggal, gyűlölettel, élete megkeseredett.

Önzésünk, mások életét is tönkre teszi, nemcsak a magunkét. Az idő pedig nem old meg semmit. Gyakran tesszük ezt: tönkretesszük egymás életét játékainkkal, önzéseinkkel, kegyetlenkedéseinkkel. Közben nem érezzük, hogy mit is tettünk (empátiahiány)

Ézsaut az évek során megedte a méreg!

Jákobi természetünk gyakran jelen van a gyülekezetben, mikor egymást bántjuk, egymás életét tesszük tönkre, és még nem is látjuk ezt problémának. Mert nekünk van igazunk!

Imádkozunk, tele vagyunk kritikával, meggyőződéseink vannak, közben a mélyben feszülnek az indulatok.

Jákob az élete eddigi menetére tekintve gondolja ezt a problémát is megoldja. Egy igazi menedzseri gondolat: lefizetem a tesómat.
CSAK AZ EMBERI KAPCSOLATOK NEM ÍGY MŰKÖDNEK!

Pénzen nem lehet mindent megvásárolni. Küldök néhány ökröt, juhot, aztán minden rendben. Kiszúrnánk egymás szemét is látszat megoldásokkal.
Ézsaut azonban nem kápráztatja el a pénz – szíve tele van bosszúval. (ez sem dicséretes hozzáállás) 400 emberrel jön, nem azét, hogy barátkozzon
Jákob még nem tudja, hisz sohasem gyakorolta, hogy a rendezésnek más módja van. Ő még jákobi természete szerint gondolkodik: képtelen az alázatra, a bocsánat kérésre, az áldozatra, az együttérzésre.

Szüksége van, hogy Isten a kezébe vegye egy kicsit!

Most jön a tusakodás! Gyakran, amikor már minden emberi lehetőség véget ér, akkor kezdi keresni az ember az Urat, akkor kezdi Istent keresni, mikor már önmaga képtelen megoldani problémáját.

Nem szeretjük az ilyen helyzeteket, de ilyenkor mutat rá az Úr, mennyire önzőek, mennyire hamis úton járók vagyunk. Istentől függ az életünk, s mi megpróbáltuk saját magunk irányítani azt.
Vak sötét van – ez is lehet üzenet értékű!

Volt már ilyen helyzetben az életed, mint Jákobnak, ha még nem nem igazán tudod, milyen fájdalmas is ez a tusakodás, de milyen csodás az eredmény, ha megharcolod.

Amikor az életedben minden összeomlik, összetörnek az álmaid, kapcsolataid felmondják a szolgálatot, pénzed nem számít, akkor kétségbeesel

És ha akkor odaállsz Isten elé, tudod, csak Benne bízhatsz, ha Ő most nem segít mindennek vége. De ebben a küzdelemben elsősorban a te jellemed változik. Isten megtöri a te büszkeségedet, önteltségedet, önzésedet. Nem szereted, de szükséged van rá, ha Isten szerint való életet akarsz élni!

Jákob kéri az Isten áldását: el nem engedlek, amíg meg nem áldasz. Most nem számít az idő, hogy jó műsor van a tévében, hogy várnak a barátok. Most csak ISTEN VAN. S tudod, ha meg nem áld téged véged van.

Éreztél már ilyet. Voltál már ilyen tusakodásban? Ha nem csak magadban, magaddal tusakodsz állandóan, akkor nem jutottál el odáig mint Jákob.
Nagyszerű kereszténynek lenni, mikor minden sikeres az életedben, de szükséges, hogy Isten összetörje hamis illúzióidat. RÁMUTASSON EGYEDÜL BENNE BÍZZ? CSAK TŐLE FÜGG AZ ÉLETED.

Jákob megsérül. Tulajdonképpen olyan sebet szerez, amely egész életében magán hordoz. Az ilyen tusakodások, életszakaszok mindig ottmaradnak jelként az életeden, de a szíved változik közben.

Ki győzött ebben a harcban? Isten, mégis azt mondja, hogy JÁKOB.

Amikor Isten győz az életed, a büszkeséged, az önző vágyaid felett, akkor vagy Te a győztes. Különben vesztes vagy. A vereség sokszor a győzelem (Csodás álmok jönnek)

Jákobnak megváltozik a neve: Izrael (Isten győztese, harcosa)
Kifejezi megváltozott a jelleme, élete.

Akarsz te is Izrael lenni?

Milyen ez az új jellem? 1Móz 33,2-3
Leborul 7szer a bátyja előtt. Erre képtelen lett volna azelőtt. Tele volt gőggel, önzéssel. Most tud alázatos, szelíd és szerető szívű lenni.

Ézsau reakciója: eléje futott, nyakába borult és sírtak

Csodálatos – egy húsz éves konfliktus oldódik meg egy pillanat alatt. Mert az egyik embert átformálta az ÚR, s adott alázatot az életébe! Képes lennél erre te is, vagy tele van a szíved önzéssel, gyűlölettel, indulatokkal. Szükséges, hogy Isten megtörje jellemedet.