2016. június 19., vasárnap

Cseri Kálmán-A kegyelem harmatja-Az ároni áldás

"Áldjon meg téged az Úr, és őrizzen meg téged! "(4Móz 6,24)




Isten megparancsolta Áronnak, hogy mint főpap, ezekkel a szavakkal áldja meg a népet. Ez az áldás csaknem minden istentisztelet végén elhangzik, egy-egy sora azonban nehezen érthető.

Mi az áldás? A Biblia szerint minden testi és lelki jónak a foglalata, amit Isten az embernek adhat. Nem azért adja, mert az megérdemli, meghálálja, hanem mert szüksége van rá. Az áldás ajándék, amit Isten szeretetből ad, ha akar.

Tehát nem Áron áldotta meg a népet, hanem Isten. És nem a lelkész áldja meg a gyülekezetet, ő csak hirdeti ennek a lehetőségét, és kívánja, kéri azt az emberek számára. Ugyanígy egy szülő is megáldhatja gyermekét, vagy bárki kívánhatja hittel Isten áldását másokra.

Mit jelent az első mondat: áldjon meg téged az Úr, és őrizzen meg téged? Ez az áldás először a pusztai vándorlás során hangzott el, ahol ezer veszély leselkedett az emberekre. Isten ezekkel a szavakkal azt ígéri (mert ez a kérés egyben ígéret is), hogy mint jó pásztor őrizni fogja népét.

Amikor a babiloni fogságból hazatért a nép, szintén nagyon kiszolgáltatott helyzetben volt, Isten ezt ígérte: „Én magam oltalmazom mindenfelől... mint egy tüzes fal" (Zak 2,9). A zsoltáríró ezt a képet használja: szárnyainak árnyékában biztonságban leszünk.

Isten tehát mindenekelőtt biztonságot, védelmet ígér népének. Nagy szükségünk van erre ma is. A romló közbiztonság, a közlekedésben rejlő sok veszély, a különféle fertőzések, de a saját indulataink vagy félelmeink miatt is nagyon rászorulunk Isten védelmére. Bízzuk rá nyugodt hittel szeretteinket, egzisztenciánkat, egyházunk és népünk jövőjét, és kívánjuk egymásnak hittel: az Úr áldjon és őrizzen meg téged!

Reggeli dicséret-A Te Megváltód

„Ekkor így szóltak egymáshoz: Nem hevült-e a szívünk, amikor beszélt hozzánk az úton, amikor feltárta előttünk az Írásokat?”
Lukács evangéliuma 24:32 


Fáj a lábad, fejedet még süti kitartóan a lemenő nap fénye, és te csak gyalogolsz életúntan. A következő megállóig még van néhány kilométer, addig is próbálod magadban rendezni a dolgokat. Kérdések vágnak egymás szavába a fejedben, és te nem érted. Nem tudod a választ, pedig azt hitted, jó nyomon haladsz. Azt hitted, helyes az irány, a cél, és megtaláltad azt, amit kerestél. 

És mire már kezdtél együttélni a gondolattal, hogy minden rendben lesz, már jött is a koppanás, te pedig próbálod összekapargatni darabjaira hullott életed romjait. Magadban morfondírozol, és szinte észre sem veszed, hogy Valaki melléd szegődik. 

Egy darabig csak hallgat, felveszi az utazótempódat, a lépésed nagyságát, a légzésed ritmusát. Aztán szép lassan kérdez. Türelmesen, kedvesen, egyszerűen. Olyan kérdéseket küld feléd, melyekre szükséged van. Aztán újból hallgat. Meghallgat, figyel rád és együttérez veled. Nem siettet, nem nevet ki, nem ordít rád a rossz válaszért, hanem megvárja, hogy elmondj mindent, amit csak el lehet. 

Aztán Ő kezd el beszélni. Egyszerűen, tapintatosan, de egyre határozottabban és világosabban. És neked kezd valami derengeni. Kezd oszlani a szívedet körülölelő sűrű homály, kezd éledni újra benned valami, ami eddig csak vegetált. 

Közben megérkeztek. Te behívod, Ő pedig nem ellenkezik. Asztalhoz ültök, szíved pedig nyílik tovább. Száll a kenyér illata, szemeiddel látod a különleges mozdulatot, ahogy a cipó megtörik a két sebhelyes kéz között. És villámcapásként derül fel benned minden. 

Ő jött el hozzád. Isten Fia sétált veled az úton. Ő tudja, min mentél keresztül. Ismeri a kérdéseidet, tudja, milyen veszteséggel küzdesz évek óta. Tudja, hogy a jövő mely talányai nyugtalanítanak leginkább, és tudja, mennyi mindent kell tenned és mennyi mindennek kell lenned a jelenben. Ő ül az asztalodnál, és várja a döntésedet. Várja, hogy magadban helyretedd az utolsó kockát, megnyisd az életedet előtte, és együtt induljatok tovább előre a cél felé. 

Hát engedd, hogy veled tartson az életútadon! Engedd, hogy vezessen, hogy tanácsoljon, és erőt adjon a mindennapokhoz! Engedd, hogy a közös séták során minél jobban felnyissa szemedet az igazán lényeges dolgokra, és segítsen megérteni életed nagy kérdéseit! Engedd, hogy a te Megváltód lehessen, és add tovább másoknak, hogy milyen az, amikor Isten Fia az útitársad! 

Bizonyságaid örökkévaló örökségem-

Megharagudott az Úr Salamonra... 
Alfred Christlieb-

Micsoda megrázó Ige! Salamon isteni bölcsességének híre a föld végéig elért, s most - felgyúlt ellene Isten haragja. Hogyan volt ez lehetséges? A Szentírás három okra mutat rá. - Salamon sok idegen, pogány asszonyt vett feleségül, akikről ezt mondta Isten: "... őket se engedjétek magatokhoz jönni, bizonyára az ő isteneik után hajtják szíveteket". (2.v.) Salamon megvetette Istennek ezt a világos parancsát. Ő nagyon okos ember volt. Az 1.Kir 4,32-ben ezt olvassuk: "Salamon szerzett 3000 példabeszédet, és az ő énekeinek száma 1005 volt. Szólott a fákról, ... a barmokról, a madarakról, a csúszó-mászó állatokról és a halakról is". Talán a természettudományos kutatása mellett elhanyagolta Isten Igéjének olvasását? - Hányan bújják ma is az újságokat és könyveket, nézik a TV-adásokat, Isten Igéje számára pedig nincsen idejük! Salamon története intsen bennünket: Isten megharagudott rá!

Aztán az Ige azt mondja Salamonról: "...nem követte olyan tökéletességgel az Urat, mint Dávid, az ő apja". (6.v.) Bár Dávid is vétkezett, de megbánta és az Úrban maradt annyira, hogy Isten ezt mondja róla: "... Dávid megőrizte az én parancsolataimat és rendeléseimet" (34.v.).

Hívő szülők, imádkozó édesanyák gyermekei, gondoljatok arra, hogy Isten haragját kétszeresen is megérdemlitek, ha ti ilyen példaképek mellett istentelen utakra tértek!

S végül a 9. vers ezt mondja: "Megharagudott az Úr Salamonra, hogy elhajlott szíve az Úrtól, Aki megjelent neki kétszer is". Kevés ember részesül ilyen kegyelemben. Ennek ellenére Salamont a pogány feleségek félrevezették, eltávolították Istentől!

Ha ez lehetséges volt ilyen nagy embernél, mint Salamon, mennyivel inkább nálunk!

Isten Igéje figyelmeztet: "Aki áll, vigyázzon, hogy el ne essék"! (l.Kor 10,12)

Isten asztaláról-Varga László

   "És ha szétosztom az egész vagyonomat, és testem tűzhalálra szánom, szeretet pedig nincs bennem: semmi hasznom abból."      (1Korinthus 13,3)
Varga László-

Az előző versekben a szép beszéd, a tudás, sőt a hit csődjét láttuk szeretet nélkül. Most az apostol még mélyebbre ás. Itt a legszebb tetteket találjuk, Krisztus tanításának és követésének legtökéletesebb gyakorlati megvalósítását, a teljes lemondás és az önfeláldozás vállalását. Mi kell még több a hiteles keresztyénséghez? A feleletet itt is a gyakorlat mutatja meg. Sok becsületes keresztyén családot láthatunk, ahol a tagok mindent megtesznek, jóakarattal, becsületből, nagy áldozattal, és mégis fázik az ember, ha a közelükbe kerül. Haszonról beszél az ige. Haszontalanná válik a legszebb önfeláldozás is, ha nem szeretetből fakad. Örülni kell annak, hogy együtt lehetünk. Örülni, ha a társunk ragyogó szemmel néz reánk. Örülni, ha úgy tudunk együtt imádkozni, hogy egymást köszönjük meg Istennek. Örülni, ha egy idegen ember mosolyogva lép ki házunk kapuján, mert azt a lelki meleget kapta meg, ami legjobban hiányzik a társadalmunkban. A szeretetnek ez az öröme az a haszon, ami nem vész el a halállal sem, amit átviszünk oda, ahol Krisztus örömmel vár, vágyik ránk, mert szeret.

Istenem, jó Atyám, bocsáss meg nekem, hogy végtelen szeretetedre nem vagyok képes Krisztustól tanult önzetlen szeretettel felelni. Hiába próbálkozom, ha valami igazi, önzetlen jót képes voltam tenni, azonnal megdicsérem magam. Olyan jólesik jót tenni, de olyan jólesik utána megveregetni a saját vállamat, s megállapítani, milyen jó keresztyén is vagyok én. És ha valaki észreveszi és megdicsér miatta, szerényen lehajtott fejem, és szabadkozásom alatt bizony dülled a mellem, hogy én milyen rendes ember vagyok. Értem, Uram, hogy ha magamért, mások megbecsüléséért tettem, ezzel meg is kaptam jutalmamat. Nem kérhetek, nem is kérek hasznot magamnak azért, amire Te adtál erőt, de add, hogy még így is, bűnösen is tudjak szeretni, szeretetből szolgálni ügyedet. Fogadd el kegyelmesen, s tedd eredményessé szolgálataimat! Ámen.




Mindennap az Ige fényében-A KEGYELEM SÁFÁRAI

Andrew Kuyvenhoven-
A mai napon olvasandó igeszakasz: 1Pt 4,7-11


7. Mindennek a vége pedig már közel van: legyetek tehát bölcsek és józanok, hogy imádkozhassatok. 
    8. Mindenekelőtt az egymás iránti szeretet legyen kitartó bennetek, mert a szeretet sok bűnt elfedez.     
   9. Legyetek egymással vendégszeretők zúgolódás nélkül.
  10. Ki milyen lelki ajándékot kapott, úgy szolgáljatok azzal egymásnak, mint Isten sokféle kegyelmének jó sáfárai: 11 ha valaki prédikál, úgy mondja szavait, mint Isten igéit, ha valaki szolgál, úgy szolgáljon, mint aki azt az Istentől kapott erővel végzi, hogy mindenkor az Isten dicsőíttessék Jézus Krisztus által, akié a dicsőség és a hatalom örökkön-örökké. Ámen.

"Ki milyen lelki ajándékot kapott, úgy szolgáljatok azzal egymásnak, mint Isten sokféle kegyelmének jó sáfárai." (1Pt 4,10)


A sáfár azokban a napokban olyan valaki volt, akit ura megbízott az ő házanépe és üzleti dolgai felügyeletével. Gyakran azért jelöltek ki valakit sáfárnak, mert a gazdának huzamosabb ideig távol kellett lennie. De még ha jelen volt is, kinevezhetett egy arra érdemes rabszolgát sáfárnak. A sáfár gondjaira volt bízva az ellátás. Urának raktáraiból kellett táplálnia a háznépet. Józsefnek volt ilyen állása Potifár házánál (1Móz 39)
Amikor a Biblia azt mondja, hogy Isten kegyelme jó sáfárainak kell lennünk, akkor ezzel azt akarja mondani, hogy szorgalmasan kell osztogatnunk Isten házanépének azokat a javakat, amelyeket Isten raktárából vételezünk. Isten házanépe az egyház. A háznép abból a kegyelemből él, amellyel Isten lát el bennünket. Ezen a "kegyelmen" rendszerint Istennek a megbocsátó jóindulatát értjük, azt a jóindulatot, amely üdvözítő és megerősíti Isten népét. Ez a jóindulat az Ige segítségével és a Lélek által jut el hozzánk. És Isten sáfárokat rendelt ki, hogy vigyék ezt a mennyei ellátmányt a háznépnek a raktárból.
Isten raktárai azonban "sokféle kegyelemmel" vannak tele, azaz mindenféle Istentől való ajándékkal. A háznép minden egyes tagja kap egyet vagy kettőt ezekből az ajándékokból, amelyekkel neki "sáfárkodnia" kell.
Isten háztartásában nem úgy áll a helyzet, hogy csak egyetlen személynek van szabad bejárása Isten kegyelmi "ellátmánya" egész gazdagságába. "Ki milyen lelki ajándékot kapott", - eszerint sáfára ki-ki annak, amit kapott.
A példa nem tökéletes. Az ember azt mondhatná, hogy Isten házanépe nem egyazon, mindenki számára főtt ételen él: Isten gyermekei olyan rögtönzött vacsorával tápláltatnak, ahová a sokféle ajándékot ki-ki mindenkinek a javára hozza össze.
Azt halljuk, hogy minden egyes ember kapott ajándékot. De mivel mi sáfárok vagyunk, ezek az ajándékok valójában nem a saját tulajdonaink. Istennek vagyunk felelősök ezekért. Ő azt akarja, hogy a hit egész házanépe hasznát lássa annak, amit ránk bízott. Isten kegyelmi ajándékait tovább kell adnunk.


Dicsőítések-Uram itt vagyok

Uram itt vagyok 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Uram itt vagyok
Változtasd meg szívemet,
Mert tõled árad rám a kegyelem.
Uram beismerem,
Hogy gyengeség van még bennem,
De van szabadító,
Féltõ szereteted.

Jöjj közel, tarts jelenlétedben.
Áraszd rám Szent Kenetedet.
S ahogy várlak,
Felkelek, mint sasmadár,
És szárnyalok Veled,
A Te Szellemed vezet
A mennyhez közelebb.

Nyisd meg értelmem,
Adj új látást nekem,
Tudjam meg hogy szeretsz,
És bennem élsz.
Uram taníts, vezess,
Jóságodra emlékeztess,
Erõs jobbod legyen,
Minden nap velem.

Refr.: Jöjj közel... 

 

 




Krisztus mindenek felett-A SZENVEDÉLYES ODAADÁS SZOLGÁLATA

"Szeretsz-e engem? ...Őrizd az én juhaimat!" (Jn 21,16) 
Oswald Chambers-



Jézus nem azt mondta: "A te gondolkozásmódodhoz térítsd az embereket", hanem nézz az én juhaim után, láss utána, hogy táplálékhoz jussanak az én megismerésemben. Mi szolgálatnak tekintjük mindazt, amit a keresztyén munkában végzünk; Jézus azt nevezi szolgálatnak, amik vagyunk az Ő számára, nem amit teszünk érte. A tanítványság alapja: önmagam átadása Jézus Krisztusnak, nem pedig valamilyen hitbeli irányzatnak. "Ha valaki hozzám jön és meg nem gyűlöli... nem lehet az én tanítványom" (Lk 14,26). Nincs indokolás, nincs kényszer, de egyszerűen "ha az én tanítványaim akartok lenni, át kell adnotok magatokat nekem". Akit a Szent Szellem érint, az egyszerre így szól: "Most látom, kicsoda Jézus!" és ez az átadás forrása. Manapság a személyes hit helyére a hitvallásba vetett hitet tettük; ezért szentelik magukat olyan sokan ügyeknek és olyan kevesen Jézus Krisztusnak. Az emberek nem akarják magukat odaszentelni Jézusnak, csak annak az ügynek, amit Ő kezdett el. Jézus Krisztus a botránkozás köve az észember számára, aki Őbenne csak az embert látja. De Urunk elsősorban Atyja akaratának kívánt engedelmeskedni. Nem arra nézett, mit várnak tőle az emberek, mire van szükségük az embereknek; megmentésük az Atyja iránti engedelmességének volt természetes következménye. Ha csak az emberiség ügyének szánom oda magam, hamar kimerülök és eljutok odáig is, hogy a szeretetem meginog. De ha személyesen és szenvedélyesen szeretem Jézus Krisztust, az emberiségnek is szolgálhatok még akkor is, ha úgy bánnak velem, mint a lábtörlővel. A tanítvány életének titka a Jézus Krisztus iránti odaadás, és jellemző rá a tartózkodó szerénység. Hasonlít a búzaszemhez, amely a földbe hull és meghal, de nemsokára kikel és megváltoztatja az egész tájat (Jn 12,24).

Isten műhelyében-A Megváltó iránti szeretet kell meghatározza

 "A Krisztus szeretete szorongat minket. " (2 Kor 5, 14)   

Az Isten és Jézus iránti szeretet elválaszthatatlan egymástól. Csak Jézus Krisztus által tudjuk megismerni és megragadni Istent. Csak aki Jézust szereti, az szereti Istent is. Ez a Jézus iránti szeretet volt az apostol életében a parancsoló, sürgető erő. Annyira körülvette őt, hogy nem tehetett mást, minthogy azon az úton járt, melyet ez a szeretet mutatott neki. Életében nem a kötelességteljesítés volt az uralkodó érzés, mert az hideg, mint a márvány.

Vannak emberek, akiknek az életében vitathatatlanul komoly kegyesség, buzgóság és határozottság van és mégsincs bennük semmi jóleső és valóban melegítő vonás. Még mindig saját fejük és akaratuk után mennek és önmagukat istenítik, anélkül, hogy tudnának róla, s ezért valami ridegség, keménység és törvényeskedés jellemzi őket. A saját lényük nem szállt alá. "Valakik" akarnak lenni és annak is képzelik magukat; életükben nincsen töredelem. Az az új élet, mely a Jézus iránt való szeretetben mutatkozik meg, náluk még nem kezdődött el. Az apostol életében is akkor állt be a nagy fordulat, amikor megvilágosodott előtte Krisztus halálának jelentősége. Az Ő halálába valamennyien bele vagyunk foglalva. Ez a halál az önző, a csak önmagát kereső óember meghalását jelenti.

Pál fájdalmasan ismerte fel a sötét önzés kárhozatos és megvetésre méltó jellegét és ez elviselhetetlenné vált számára. Belekapcsolódott Jézus halálába, vele együtt meghalt és most csak egyetlen vágya van: annak akar élni, aki szeretetből meghalt és feltámadott érte. Neki élni annyit jelent: az Ő rendelkezésére állni, Őt szeretni. Önmagunk helyébe Ő lép. Ha az énem vele együtt megfeszíttetett, akkor egyre inkább Jézus lesz minden a számomra. Az iránta való szeretet az én törvényem. Ez a törvény parancsolja, hogy azt cselekedjem, ami az Ő szent akaratának tetszik. A Krisztus iránti szeretet révén Isten törvénye van a szívembe írva. "Szeress és azután tedd azt, amit akarsz!" - mondotta Augustinus. Az ember az érzéki szabadságra való törekvésében nem tűr meg semmi törvényt maga felett. Ki akarja élni magát, vagy egyénisége sajátos törvényeit akarja követni. Isten gyermeke hasonlóképpen szabad a törvénytől, de nincsen törvény nélkül. Krisztus az ő törvénye, Őt akarja életében kiábrázolni. A szeretet nem ismer semmiféle előírást, önmagában hordozza saját törvényét. 

Napi áhítat-Gyermekeiket nevelő apák

Hét témája: Család – apakép

Olvasmány: Ef 6,1–4
Jó hatással akarsz lenni gyermekeidre? Légy jelen az életükben napról napra!



„Gyermekek! Engedelmeskedjetek szüleiteknek az Úrban, mert ez a helyes. „Tiszteld apádat és anyádat”: ez az első parancsolat, amelyhez ígéret fűződik, mégpedig ez: „hogy jó dolgod legyen, és hosszú életű légy a földön.” Ti apák pedig ne ingereljétek gyermekeiteket, hanem neveljétek az Úr tanítása szerint fegyelemmel és intéssel.

Magyarázat

Jelenlét nélkül nincs valódi hatás! A családi közeg, a szülőkkel való kapcsolat alapvető hatással van minden ember életére. Legyen szó akár kiegyensúlyozott, akár terhelt, megviselt kapcsolatokról. A jelenlegi társadalmi hatások nem feltétlenül segítik természetes módon a kiegyensúlyozott családi kapcsolatokat. Éppen ezért tudatában kell lenni annak, hogy ezért tenni kell. Az apai szerepek, feladatok, szükségletek különbözőek lehetnek attól függően, hogy hol milyen körülmények és élethelyzetek között élünk. Van úgy, hogy az apa lesz munkanélküli, és az anya válik családfenntartóvá, vagy a feleség magasabb beosztásban dolgozik, mint a férj. Mindezek hatással vannak egy család életére, a benne lévő kapcsolatokra. Ma is szükség van az apákra a családban, arra, hogy Isten rajtuk keresztül is tanítsa, fegyelmezze és nevelje a gyermekeket. Fontos a megfelelő életkörülmény, fontos a helyes ismeret, fontos a fegyelmezés, erkölcsi és hitbeli tanítás. De mindezek az apák személyes jelenléte nélkül nem valósulhatnak meg. Jó hatással akarsz lenni gyermekeidre? Ismerd meg gondolataikat, küzdelmeiket, félelmeiket, vágyaikat, álmaikat és céljaikat!

Imaáhítat

Imádkozzunk gyermekeinkért, hogy velünk együtt ők is az Úrnak tetsző módon élhessenek! (Jób 1,1.4–5)
(Kapitány Zsolt)

Kenneth E. Hagin-Mi a hit

A hitté vált remény hoz eredményeket

 



1950-ben Kaliforniában tartottam egy összejövetelt, amelyre egy 83 éves férfi is eljött. Elmondta nekem, hogy az Azusa utcai kiáradás óta "keresi a Szent Szellemet".
Hagin testvér - mondta -, feleségem ötven évvel ezelőtt betöltekezett Szent Szellemmel, az újraéledéskor, Los Angelesben a régi Azusa utcai missziónál. Néhányan azt mondták, hogy mindenki, aki odament, megkapta a Szent Szellemet. Én azonban három évig mindennap ott voltam, napi három alkalmon. Majdnem minden szolgálaton részt vettem, kerestem a Szent Szellemet, de nem kaptam meg.
Amikor másodszor tettem a kezem erre a férfira, akkor kinyilatkoztatás által pontosan tudtam a szellememben mi a probléma vele, de azt is tudtam, hogy abban a pillanatban nem tudom elfogadtatni vele a segítséget. Néha tudod mi a baj az emberekkel, de ez nem jelenti azt, hogy segíteni is tudsz nekik. Fel kell ismerniük a problémájukat és tenniük kell vele valamit.
Tanítani kezdtem a hitről azon az összejövetelen, és az öregúr az esti és reggeli alkalmakra is eljött. Furcsa volt számomra, hogy több mint egy hétig hallotta az igazságot és továbbra sem értette. Újra és újra hallania kellett. (Ezért tanítok bizonyos igazságokat folyamatosan újra és újra. Az emberek nem mindig értik meg a dolgokat az első alkalommal, amikor elmondod.)
Miután azonban kb. tíz napig ott volt minden szolgálaton, odajött hozzám a reggeli szolgálat befejezésekor és így szólt: Hagin testvér, csak ma reggel jöttem rá, most értem, miért nem kaptam meg. Sosem hittem! Ötven évig csak reméltem, hogy megkapom a Szent Szellemet.
Tudtam ezt, testvér - feleltem. - Amikor másodszor tettem rád a kezem és imádkoztam, megkaptam ezt kinyilatkoztatásban. Azt is tudtam, hogy nem tudnám megértetni ezt veled akkor, de ha rendszeresen eljössz, végül meg fogod érteni.
Egy kis időt  kell még adnod nekem - folytatta. - Tudod, ötven éve vagyok ezen az úton és egy kis időre szükségem lesz, hogy megforduljak és a másik irányba menjek.
Rendben van, testvér - mondtam. - Annyi időt adok neked, amennyit csak akarsz, de járj el továbbra is az alkalmakra.
Ó, itt leszünk minden szolgálaton - biztosított engem.
Elmondtam neki, hogy amikor a reménye hitté válik, és is tudni fogom, ő is tudni fogja, és akkor meg fogja kapni a Szent Szellem keresztséget.
Kb. három nappal később, miután az esti szolgálatot befejeztük, ez az ember odajött a pásztorhoz és hozzám.
Nem tudom, megkérhetnélek-e benneteket, hogy rám tegyétek a kezeteket - mondta. - A reményemet hitre változtattam. Kész vagyok elfogadni!
Biztos vagy abban, hogy megkapod? - kérdeztem.
Igen, csak tegyétek rám a kezeteket, és én azonnal megkapom - válaszolta.
A pásztor és én rátettük kezünket, mire szinte azonnal a levegőbe lendültek a karjai, szája kinyílt és nyelveken szólt. Közel ötven évig csak reménykedett - de most megkapta!

Évekkel ezelőtt, amikor vidéki szolgálatokra utaztam, testemben néhány riasztó tünet mutatkozott. Három éjszakán át folytatódtak, félbeszakítva alvásomat.
Vannak akik nem tudnak különbséget tenni aközött, amikor Isten beszél hozzájuk és aközött, amikor az ördög szól nekik. A különbség az, hogy az ördög kétséget és hitetlenséget beszél; Isten nem késztet arra, hogy az Igéjében kételkedj. Tehát az ördög volt az, aki egyre mondogatta nekem: Ez alkalommal nem fogsz meggyógyulni. Most nem fogod megkapni.
Mivel kitartó volt, elkezdtem nevetni rajta. Nem volt kedvem nevetni, de rákényszerítettem magam. Hangosan nevettem, mivel tudtam, ha elég sokáig nevetek, az ördög meg fogja kérdezni tőlem, min nevetek. Így is történt. Kis idő múlva megkérdezte: Min nevetsz?
Rajtad nevetek - feleltem.
Rajtam?
Igen, rajtad nevetek.
Mit nevetsz rajtam?
Azt mondtad, hogy nem fogom megkapni a gyógyulásomat - válaszoltam. - Miért akarnám megkapni, amikor Jézus már megszerezte nekem? Soha nem terveztem, hogy megkapom a gyógyulásomat!
Ördög úr, a Biblia azt mondja az I. Péter 2:24-ben: Aki a mi bűneinket maga vitte fel testében a fára, hogy a bűnöknek meghalván, az igazságnak éljünk: Akinek sebeivel gyógyultatok meg.Közel kétezer éve meggyógyultam Jézus sebei által, és ez az enyém. Nem próbálom megszerezni, már megvan nekem!
A tünetek eltűntek és sosem tértek vissza. Legyőztem az ördögöt a Bárány vére és a bizonyságtételem szavai által (Jel. 12:11.).

Lépjünk tovább, nézzük meg a következő két igerészt:

    Ján. 20:25-29.
    Mondának azért néki a többi tanítványok: Láttuk az Urat. Ő pedig monda nékik: Ha nem látom az Ő kezein a szegek helyeit, és be nem bocsátom ujjaimat a szegek helyébe, és az én kezemet be nem bocsátom az Ő oldalába, semmiképpen el nem hiszem. És nyolc nap múlva ismét bent voltak az Ő tanítványai, Tamás is ővelük. Noha az ajtó zárva volt, beméne Jézus, és megálla a középen, és monda: Békesség néktek! Azután monda Tamásnak: Hozd ide a te ujjadat és nézd meg az én kezeimet; és hozd ide a te kezedet, és bocsássad az én oldalamba: és ne légy hitetlen, hanem hívő. És felele Tamás és monda néki: Én Uram, és én Istenem! Monda néki Jézus: Mivelhogy láttál engem, Tamás, hittél: áldottak, akik nem látnak és hisznek.
    Róm. 4:17-21.
    Amint meg van írva, hogy: sok nép atyjává tettelek téged. Az előtt az Isten előtt, akiben hitt, aki a holtakat megeleveníti, és azokat, amelyek nincsenek, előszólítja mint meglevőket. Aki a reménytelenség ellenére elvárással hitte, hogy sok népnek atyjává lesz, aszerint, amint megmondatott: Így lészen a te magod. És hitében erős lévén, nem tekintett az ő már elhalt testére, mintegy százesztendős lévén, sem Sárának elhalt méhére; Az Istennek ígéretében sem kételkedett hitetlenséggel, hanem erős volt a hitben, dicsőséget adván az Istennek, És teljesen elhitte, hogy amit Ő ígért, meg is cselekedheti.

Látod-e a különbséget Ábrahám és Tamás hite között? Kétségtelenül!

    Tamás azt mondta: Nem hiszek, hacsak nem láthatom a szögek nyomát és a sebet az Ő oldalán. Jézus azt válaszolta neki: Mivelhogy LÁTTÁL engem, Tamás, hittél: áldottak, akik nem látnak és hisznek. (Ján. 20:29.)

    Viszont Ábrahám az, aki azokat, amelyek nincsenek, előszólítja mint meglevőket. (Róma 4:17.)

Ezek közül melyik hit a bibliai hit? Természetesen Ábrahámé! Az Ige azt mondja a Zsidó 11:1-ben:A hit pedig a reménylett dolgoknak valósága, és a nem látott dolgokról való meggyőződés.Ábrahámot is említi a Zsidó levél ugyanezen fejezete. Az ő hite azon alapult, hogy teljesen elhitte, hogy amit Ő (Isten) ígért, meg is cselekedheti. (Róma 4:21.)

Itt van egy egyszerű példa a hit működésére Ábrahám hite alapján, amely a te számodra is működni fog:
- Ábrahámnak megvolt Isten Igéje az adott dologról.
- Ábrahám hitte Isten Igéjét.
- Ábrahám nem tekintett az ellentmondó körülményekre.
- Ábrahám dicsőítette Istent.
(Kövesd ezt a négy lépést, és mindig el fogsz jutni Istenhez.) Ez a négy lépés szükséges a biztos szabaduláshoz, gyógyuláshoz, vagy bármi máshoz, amit keresel.
    Figyeld meg Tamás hitét. Nem azon alapult, amit Isten mondott; Tamás fizikai érzékein alapult. Azt mondta, nem fog hinni anélkül, hogy látná.
    Nagyon sokan ilyenek. Azt mondják: Amikor majd látom, vagy érzem ezt, tudni fogom, hogy megvan nekem. Ez azonban nem bibliai hit. Ez természetes emberi hit. - és bármely bűnös is rendelkezik ezzel a fajta hittel!

    A valódi hit Isten Igéjén alapszik. Az Igében való igaz hit azt mondja: Ha Isten azt mondja, hogy ez igaz, akkor ez igaz. Istennek hinni annyit jelent, hogy az Ő Igéjének hinni!

Tetszik nekem az, amit Smith Wigglesworth mondott: Nem érthetem meg az Atya Istent érzések által. Nem érthetem meg az Úr Jézus Krisztust érzések által. Az Atya Istent és az Úr Jézus Krisztust egyedül azáltal érthetem meg, amit az Ige mond Róluk. Majd így folytatta: Az Igén keresztül kell megismerkednünk az Atya Istennel. Ő mindaz, amit az Ige mond Róla. Az Úr Jézus Krisztussal az Igén keresztül kell megismerkednünk. Ő mindaz, Akinek az Ige Őt mondja.

Túl sokan próbálják megismerni Istent az érzéseiken keresztül. Amikor jól vannak, azt gondolják, Isten meghallgatta őket. Ha nincsenek jól, azt gondolják, hogy nem hallja őket. Az érzéseiken alapul a hitük.
Az én hitem Isten Igéjén alapszik. Ha Isten Igéje azt mondja, hogy Ő hall engem, akkor tudom, hogy Isten hall engem, mert Ő mondta és az Igéje nem hazudhat. Ha hitem az érzéseimen alapulna, akkor a természetes emberi hitet használnám, és ezt nem tehetem; az igei hitet kell használnom - a BIBLIAI HITET.
Ráadásul, ha a hitem Isten Igéjén alapul, akkor hinni fogom az Igét függetlenül attól, hogy annak bármilyen látható bizonyítéka lenne. Túl sokan próbálják Ábrahám áldását a Tamás-féle hittel megkapni - de ez egyszerűen nem fog működni.
Mi hívők az Ábarhám-féle hittel rendelkezünk, mert a Galata 3:29 azt modja: Ha pedig Krisztuséi vagytok, tehát az Ábrahám magva vagytok, és ígéret szerint örökösök. A Galata 3:7 szerint:Értsétek meg tehát, hogy akik hitből vannak, azok az Ábrahám fiai. Ez azt jelenti, hogy az Ábrahám-féle hittel rendelkezünk. Nem próbáljuk megszerezni - megvan nekünk!
Bárki hinni tudja azt, amit érez, hall vagy lát a fizikai világban - és az idő legnagyobb részében a fizikai világban működünk -, de amikor szellemi dolgokra kerül sor, nem látás által járunk.
-Az orvostudomány a testen keresztül gyógyít.
-A keresztény tudomány az elmén keresztül gyógyít.
-Isten a szellemen keresztül gyógyít.
A szellemi gyógyulást - az isteni gyógyulást - az Atya Istentől kapjuk ugyanúgy, ahogy az újjászületést: az emberi szellemben.
Az újjászületés az emberi szellem újbóli születése. Amikor újjászülettél, nem a tested született újjá; a szellemed. Még mindig ugyanaz a tested, ami addig volt. A II. Kor. 5:17 nem a tested újjászületéséről beszél:
    II. Kor. 5:17.
    Azért ha valaki Krisztusban van, új teremtés az; a régiek elmúltak, ímé újjá lett minden.
Amikor üdvösséget nyersz, a benned lévő én - a belső ember - születik és lesz újjá; a testi embered ugyanaz marad. Jézus mondta: Ami testtől született, test az; és ami Szellemtől született, szellem az. (Ján. 3:6.)
Nem tudod ránézésre megmondani valakiről, hogy mi történt benne, bár idővel mindez kívülről is látható lesz.
Néha a bolondját járatták velünk. Néhányan az oltárhoz jöttek, imádkoztak, sírtak, felugrottak és mindenkit megöleltek, boldognak mutatkoztak és aztán soha többé nem láttuk őket, nem is hallottunk többé róluk.
Mi valóban azt gondoljuk, hogy kaptak valamit, de csak valami érzelmi dolgoról volt szó, és nem az újjászületésről.
Mások egyáltalán nem voltak érzelmeikben túláradóak. Rájuk nézve azon gondolkodhattál volna, kaptak-e egyáltalán valamit; úgy tűnt, nem voltak elég ideig az oltárnál ahhoz, hogy sok minden történhessen. Mégis láttuk, hogy kitűnő keresztényekké váltak.
Hitünk túl gyakran a fizikai dolgokon alapszik - azon, amit a fizikai érzékeink mondanak nekünk. Mindenképpen hiszek az érzésekben, de az utolsó helyre teszem.
- Először jön Isten Igéje.
- Hit Isten Igéjében - a második.
 - Az érzékelés az utolsó.
Túl sokan megfordítják a sorrendet, és az érzéseket engedik az első helyre, az érzésükbe vetett hitet a másodikra és Isten Igéjét utolsónak. Ez a fajta hit semmiben sem lesz sikeres.
Nos, én reménykedek és imádkozom - mondják néhányan az imáról. - Imádkozom és reménykedek.
A remény jó várakozó, de rossz elfogadó.
Évekkel ezelőtt egy pásztor otthonában szálltam meg, aki a legrosszabb volt azok közül a világon, akik azt mondták: Egyre csak reménykedek és imádkozom. Legalább egy tucatszor mondta el ezt naponta.
Engem az döbbentett meg, hogy ott ült minden szolgálaton, ahol a remény és hit közötti különbségről tanítottam. Azonban ez úgy pergett le róla, mint a víz a kacsa hátáról. Ott ült és nem értette meg.
Egy napon, amikor egyedül voltunk az autójában, a pásztor megszólalt: Hagin testvér, szeretném, ha imádkoznál velem valamiért.
Rendben - feleltem. - Mi az a dolog?
Nos, van itt egy üzletember, nem a gyülekezetem tagja, aki nekem akarja adni egy tó melletti házikó tulajdonjogát, amihez néhány hold föld is tartozik. Csak 900 dollár tartozása van rajta. ű
Azt mondta, átvehetném havi részletért, vagy ő kifizeti ezt és én visszafizethetem neki az egészet kamat nélkül. Mivel a feleségének ez nem nagyon tetszett, így a férfi most 30 napon belül közölni fogja velem, hogy nyélbe üthetjük-e az üzletet.
Amikor hozzátette: Csak reménykedem és imádkozom, hogy sikerüljön neki megoldani ezt a helyzetet, közbeszóltam: Testvér - mondtam -, ha csak ezt teszed, csupán az idődet fogod vesztegetni! 
Ezt nem szigorúan mondtam. Ez már a második összejövetel volt, amit ennek a pásztornak tartottam, és ő még mindig nem értette meg, amit prédikáltam! Egy percig nem tudtam, mi fog történni. 
Döbbent szemeiből arra következtettem, hogy le fog hajtani az útról. Aztán kapcsolt:Tudod, ez igaz! - mondta. - Igen, ez igaz. Csak az időmet vesztegetem és Isten idejét is. Lássuk csak - gondolkozott. 
Csak az időmet vesztegetem. Ugyanis Isten nem hallott engem, így a saját időmet vesztegetem csak.
Amikor a pásztor felhagyott a reménykedéssel és hinni kezdett, megkapta a birtokot és a kunyhót is.

A hit oly egyszerűen működik, akár a szellemi, akár a pénzügyi, akár az anyagi világban. 
A hit jelen idő! A hit most van.

    A hit azt mondja: Ez most megvan nekem.

    A remény ezt: Meg fogom kapni valamikor - és ez nem fog működni.


Figyelj a szádra. Imádkozás és remény helyett kezdd el mondani: Imádkozom és hiszek. És ha ezt mondod, működni fog neked - most!

(Forrás: Kenneth E. Hagin - Mi a hit c. könyv)

2016. június 18., szombat

Cseri Kálmán-A kegyelem harmatja-Ítélkezés

Gyakori bűnünk, hogy az illető távollétében megtárgyaljuk hibáit, gyengeségeit, és elítéljük. Isten ezt nagyon rossznak tartja.



Miért bűn ez? Azért, mert gőg van mögötte, magamat különbnek tartom, őt megbélyegzem. A másik felett ítélkezünk, tehát fölé emeljük magunkat. Mentegetőzés és dicsekvés is lehet emögött. Hallgatólagosan azt bizonygatjuk, hogy mi jobban tudunk, helyesebben gyakorolunk valamit. Pedig gyakran éppen azt a hibát ítéljük el másokban, ami bennünk is megvan. Így ítélgették egymást már az első gyülekezetekben is az erősebb hitűek és a bizonytalan kezdők. Pál apostol őket inti ebben az igében.

Mi ennek a káros gyakorlatnak a gyógyszere? Nem kell mindent kicsinyesen észrevenni és szóvá tenni. Ha valami nagyon helytelent látunk a másik ember életében, neki kell megmondanunk szeretettel. Szabad érte imádkozni, Isten sok mindent közvetlenül elrendez a benne hívőkkel. És törekednünk kell arra, hogy minél több jót mondjunk egymásról. Isten egyenesen arra biztat, hogy aki rosszat mond rólunk, azt is áldjuk - ami azt jelenti: jót mondunk róla.

És akkor egyáltalán nem szabad ítéletet mondanunk senkiről és semmiről? Dehogynem. Csak más dolog Isten igéje alapján megítélni valamiről, hogy helyes-e, vagy pedig elítélni valakit a segítés szándéka nélkül. Tudnunk kell, hogy Isten szerint mi jó és mi nem, de egymás felett öncélúan, szeretetlenül nem szabad ítélkezni.

Ne mi üljünk a bírói székbe, ahonnan ítéletet hirdetünk mások felett, hanem üljünk csak alázatosan a vádlottak padjára, és engedjük, hogy az igaz Bíró ítéljen el és mentsen fel! Aki ilyen lelkülettel néz másokra, az nem ítélkezni fog felettük a kárukra, hanem inteni fogja őket, és imádkozni fog értük épülésükre.


Kenneth Hagin :A forrás!


Ímé, adok néktek hatalmat, hogy a kígyókon és skorpiókon tapodjatok, és az ellenségnek minden
erején; és semmi nem árthat néktek.
— LUKÁCS 10,19.
 

A hatalom átruházott erõ. Értéke attól függ, hogy mekkora erõ áll a hatalmat használó személy mögött. Jézus azt mondta: „Adok néktek hatalmat.” Ki adta
nekünk a hatalmat? Jézus. Ki Jézus? Jézus Isten, aki megjelent testben! Ez azt jelenti, hogy Isten mondta.Ily módon, Isten mondta, hogy: „Adok néktek hatalmat, hogy a kígyókon és skorpiókon tapodjatok, és az ellenségnek minden erején.” (A kígyók és skorpiók jelképezik a démonokat,
a gonosz szellemeket és az ellenség erejét.) Maga Isten az erõ, a forrás, Aki e hatalom mögött áll.
Az a hívõ, aki teljes tudatában van isteni hatalmának, félelem és bizonytalanság nélkül szembenézhet az ellenséggel. A hívõ hatalma mögött álló erõ sokkal nagyobb, mint az az erõ, ami az ellenségeinket támogatja. Ezek kénytelenek behódolni ennek a hatalomnak! Nem csoda, hogy
János azt mondja: „… nagyobb Õ, aki bennetek van, mint az, aki e világban van.” (1Ján. 4,4)
Megvallás: Én hívõ vagyok. Jézus adott nekem hatalmat. Isten adott nekem hatalmat. Maga Isten az erõ, Aki e hatalom mögött áll. Isten pedig hatalmat adott nekem az ellenség minden ereje felett.

KENNETH COPELAND : A hittől az ismeretig!


De mindezekben győzteseknél is többek vagyunk Őáltala, aki minket szeretett.– Róma 8:37
 
 

A Biblia királyoknak és papoknak nevez bennünket (Jelenések 1:6) és győzteseknek a világ fölött. (János 5:4) Sokunk számára ezek a kifejezések még nem váltak teljesen valóságossá. Még most tanuljuk, kik vagyunk valójában.
Ha megnézed az 1 Krónika 14-et, látni fogod, hogy Dávidnak is hasonló problémája volt. Sámuel próféta királlyá kente őt tizenéves korában. Éveken keresztül tudta, hogy egy nap Izrael fölött fog uralkodni. Mégis, valahogy nem igazán jött valóságba a dolog.
De nézd meg, mi történik a 2. versben. „És megismeré Dávid, hogy az Úr őt megerősítette a királyságban Izrael felett, mivelhogy igen felmagasztaltatott az ő országa az Ő népéért, az Izraelért.” Végül meglátta! Dávid megértette, hogy az Úr megerősítette őt a királyságban. El tudom képzelni, ahogy mondogatta magának: „Király vagyok. Tényleg király vagyok! KIRÁLY VAGYOK!” Abban a pillanatban Dávid már nem csupán gondolkozott azon, hogy milyen lenne királynak lenni, hanem tényleg az volt. Látta magát királynak.
Mi köze van ennek hozzád és hozzám? Dávidhoz hasonlóan, nekünk is királyi hivatal adatott. De csak ha hiszünk benne, akkor tudjuk gyakorolni a hatalmat, ami együtt jár ezzel a hivatallal.
Ha beteg vagy, akár ötvenszer is kijelentheted, hogy „Jézus sebeiben meggyógyultam”. Reménykedhetsz a gyógyulásban. Próbálhatsz hinni a gyógyulásban, amíg meg nem őszülsz. De ha nem látod magadat teljesnek és egészségesnek Krisztus Jézusban, ha betegnek látod magad, nem pedig egészségesnek, akkor nem kapsz természetfeletti segítséget. Mégis, ha egyszer kijelentést kapsz arról, hogy valóban egészséges vagy, akkor senki – még az ördög sem – lesz képes megakadályozni, hogy meggyógyulj.
Lakozz Isten Igéjében, és így lépj tovább arról a pontról, ahol csak megpróbálod elhinni a dolgot, oda, ahol már tudod! Gyakorold, hogy az Ige szemével tekintesz magadra, egészen addig, amíg meg nem látod a valóságát annak, hogy Krisztusban király vagy!
Igei olvasmány: Efézus 1:3-23
 

Bizonyságaid örökkévaló örökségem-

-Alfred Christlieb-

  Boldogok ezek a te szolgáid, akik...
 hallhatják a te bölcsességedet. (l.Kir. 10,8)


 Így szólt Sába királynője, aki messziről eljött, hogy megismerhesse Salamon bölcsességét. Sok csodálatos hírt hallott már róla. Ő azonban úgy gondolkozott, hogy csak akkor ismerheti meg igazán Salamon bölcsességét, ha személyesen felkeresi. Így indult el pénzt és fáradságot nem kímélve a hosszú, fáradságos és veszélyes útra.

Az Úr Jézus ezt mondta: "A Délnek királyné asszonya felkél majd az ítéletkor e nemzetség férfiaival és kárhoztatja őket, mert ő eljött a földnek széléről, hogy hallhassa a Salamon bölcsességét, és íme, nagyobb van itt Salamonnál". (Lk 11,31)


És mi? Lélekben és igazságban Jézushoz mentünk már? Ismerjük egyáltalán az Atya vonzását, amellyel a Fiához von (Jn 6,44), s követjük azt? Félünk ezen az úton a szégyentől és fáradságtól? Az utolsó napon ezt nagyon megbánjuk!

A királynő nehéz kérdéseket, rejtvényeket tett fel Salamonnak (1. v.). Nem hiábavaló rejtvények voltak ezek, mint amilyenek az újságokban vannak, hanem az élet nagy kérdései, amivel nem volt tisztában.

Végső soron minden idők minden emberét foglalkoztatnak ilyen kérdések: "Honnan van a fájdalmas, soha el nem csituló vágy, a belső üresség, az elégedetlenség?" "Miért bukunk el mindig a bűn elleni harcban?" "Soha nincs teljes győzelem?!" "Miért van a testi szenvedés?" "Miért nem felel Isten a könyörgéseimre?" "Miért éppen nekem kell ennyit szenvednem?"

Ha Jézushoz megyünk, ilyen feleleteket kapunk: "hogy el ne bizakodjam, tövis adatott testembe". "Én mindenkor Veled vagyok, Te fogod az én jobb kezemet". "Nagy örömest dicsekszem az én erőtlenségeimmel, hogy a Krisztus ereje lakozzék bennem". "Ahol megnövekedik a bűn, ott a kegyelem sokkal inkább bővölködik".

Boldog, aki megtanulja ezeket az igazságokat!


Isten asztaláról-Varga László

"És ha prófétálni is tudok, ha minden titkot ismerek is, és minden bölcsességnek birtokában vagyok, és ha teljes hitem van is, úgyhogy hegyeket mozdíthatok el, szeretet pedig nincs bennem: semmi vagyok."      (1Korinthus 13,29)



Nagyon kemény szó: semmi vagyok. Pedig olyan értékeket sorol fel az ige, melyek a legnagyobbak, legkívánatosabbak az istenfélő keresztyén ember számára. Tudomány, bölcsesség, Isten ismerete, annak hirdetése, hegyeket mozdító, őszinte, igaz hit. Hát nem erre van szükség? Nem erre tanít maga az Írás? - De igen. Erre mind szükség van. De ez mind csak eszköz. Mit ér a legjobb szerszám is, ha beporosodottan áll a ház sarkában? A titkok ismerete és a bölcsesség az értelem eszközei. Sokan úgy gondolják, ha valaki tudja a jót, meg is fogja tenni. Nem igaz. Érzelem nélkül megbukik az értelem. Kell, hogy vágyjunk arra, hogy a körülöttünk élő emberek boldogok legyenek. Kell, hogy szívből jöjjön a segítségünk. Kell, hogy én is örömöt érezzek, ha segíthetek. Kell, hogy szeretni tudjak. Ha a beszéd csak hangszer, a tudás csak villanykörte. Világít, de nem melegít. Hitnek, tudásnak át kell forrósodnia a szeretet tüzében ahhoz, hogy a Krisztus példája szerint tudjon igazi, boldog közösséget teremteni ebben a bölcs, de szomorú világban. 


Krisztusom, szeretlek Téged, és őszintén kívánlak szolgálni. Van hitem, nem hegyeket mozgató, de annyi van, hogy rád bízzam magam. Tudást is kaptam, fontos, hasznos tudást. Bölcsességem nem nagy, de hitem fényében eléggé el tudok igazodni a világ dolgai között. Mégis milyen sokszor érzem, hogy sokkal többre volna szükség, sokkal több szeretetre, lelki melegségre. Olyan sok embert érzek, látok idegennek. Sokan idegesítenek, amikor saját bajaikkal zavarnak. Sokszor bosszant, miért nem intézik el maguk. Rengeteg ember van, akit semmiképpen nem érzek testvéremnek. Ajándékozz nekem több szeretetet, nem szeretnék semmi lenni a Te országodban! Ámen. 

Mindennap az Ige fényében-ÁLLJ KI AZ IGAZSÁGÉRT!

Andrew Kuyvenhoven-

A mai napon olvasandó igeszakasz: 1Pt 3,13-17 


13 De ki az, aki bántalmaz titeket, ha buzgón igyekeztek a jóra?
14 De még ha szenvednétek is az igazságért, akkor is boldogok vagytok; a fenyegetésüktől pedig ne ijedjetek meg, se meg ne rettenjetek.  
15 Ellenben az Urat, a Krisztust tartsátok szentnek szívetekben, és legyetek készen mindenkor számot adni mindenkinek, aki számon kéri tőletek a bennetek élő reménységet.
16 Ezt pedig szelíden és tisztelettudóan, jó lelkiismerettel tegyétek, hogy amivel rágalmaznak titeket, abban megszégyenüljenek azok, akik gyalázzák a ti Krisztusban való jó magatartásotokat.
17 Mert jobb jót, mint gonoszt cselekedve szenvedni, ha ez az Isten akarata.

"De ki az, aki bántalmazni fog titeket, ha buzgón igyekeztek a jóra?" (1Pt 3,13)


Isten kegyelme csendessé és szerénnyé tesz bennünket, de szenvedélyessé is: szenvedélyes igazságszeretővé. Isten kegyelme visszatart bennünket attól, hogy hangoskodók és erőszakosak legyünk. Isten Lelke azonban igenis eltölt minket buzgósággal aziránt, ami igaz.
A keresztyének erősen meg vannak győződve az igazságot, és a hamisságot illetően. Nem elég, ha csak azon a véleményen vagyunk, hogy a bűn nem fizetődik ki. Ez a tv-erkölcs. Határozottan az a meggyőződés éljen bennünk, hogy az igazság örök osztalékkal fizet.
Ha hiszünk Istenben, bátran ki kell állnunk az igazságért. Ami csak igaz, való és jó, az Istentől jön. Ezért az igazság, valóság és jóság keresése tőle való. Általa megy végbe, és hozzá vezet. Miért legyünk hát félénkek, ha magának Istennek az útján járunk?
Vannak fiúk és lányok, akik mélyen hallgatnak, amikor bűncselekmények történnek az iskolában. Pedig aranyos kölkök. Hiszik, hogy a bűn nem fizetődik ki. Azt viszont nem hiszik, hogy az igazságosság kifizetődik.
Még mindig rengeteg "becsületes állampolgár" van, akik nem vesznek részt bűncselekményekben. Azt viszont nem hiszik, hogy az ő dolguk, hogy keresztes hadjáratot indítsanak az igazságért.
A tisztességes, de hitetlen állampolgárok langymeleg magatartása még érthető. Végtére is az a fő törekvésük, hogy saját dolgukkal törődjenek. Eddig terjed érdeklődési körük. A keresztyéneket azonban más fából faragták. Bennünket Isten szólított meg. Ő tette ránk kezét. Lelkét adta belénk. Ha egyre csak langymelegek vagyunk, amikor igazságról és hamisságról, valóságról és valótlanságról van szó, megtagadjuk Urunkat.
Isten azt akarja, hogy legyenek olyan emberek, és teremt is olyan embereket, akik cselekszik az igazságot, mégpedig csak azért, mert az igazság. És ha bántanak bennünket, miközben cselekedjük az igazságot, tulajdonképpen nem bántalmaznak. Az egyetlen eset, amikor szenvedést okoz nekünk a gonosz, az, ha gonoszt cselekszünk vagy ha nem vagyunk hajlandók az igazságot cselekedni.


Krisztus mindenek felett-NE GONDOLKOZZ TOVÁBB, INDULJ EL!

 "És Péter... járt a vízen és Jézushoz ment. De látva az erős szelet, megrémült" (Mt 14,29-30). 

Oswald Chambers-


A szél tényleg viharos volt, a hullámok valóban magasra csaptak, de Péter eleinte nem látta ezt. Nem számolt velük, egyszerűen csak megismerte az Urat és kilépve a hajóból, járt a vízen. Amint elkezdett a valóság tényeivel számolni, azonnal süllyedni kezdett. Miért ne tudta volna az Úr arra is képessé tenni, hogy járjon a víz alatt éppúgy, mint a víz színén? Sem az egyik, sem a másik nem volt lehetséges az Úr Jézus megismerése nélkül. A nehézségeken keresztül mi is Isten felé lépkedünk talán, de azután magunkra nézünk és süllyedni kezdünk. Ha felismerted Uradat, nem a te dolgod többé, merre irányítja életed körülményeit. A dolgok valóban itt vannak, de ha rájuk nézel, azonnal legyőznek. Nem tudod felismerni Jézust és Ő megfedd: "Miért kételkedsz?" (31. v.) Hagyd a körülményeket, ahogy vannak, maradj meg Jézus megismerésében és bízd rá magad teljesen! Ha csak egy másodpercig is meginogsz, miután Isten szólt, akkor mindennek vége. Ne mondd ezt soha: "Kétlem, hogy Ő szólt volna." Légy nyomban vakmerő, vess mindent Őreá. Nem tudhatod, mikor hangzik fel a szava, de ha az, az elképzelhető leghalkabban szól is, bátran add át magad neki. Csak az átadás által ismerheted meg Őt! Tégy kockára mindent, hogy tisztábban halljad az Ő hangját. 

Isten műhelyében-Kifinomult lelki érzékenység

  "Még éjjel is oktatnak engem az én veséim. " (Zsoltár 16, 7)   
Carl Eichhorn-

A Szentírás szerint a vese a lélek legbelsőbb és legfinomabb rezdüléseinek és érzéseinek központja. Az Úr a szívek és vesék vizsgálója, mondja az Ige. Az "oktat" szó héberül azt is jelenti, hogy tanít, int, serkent. Tulajdonképpen mindig az Úr az, aki dicséretre, magasztalásra indít. Dávid a lelkének legmélyéből megérezte ezt az indíttatást a csendes éjszakában. "Éjfélkor felkelek, hogy hálát adjak neked, igazságod ítéleteiért (Zsolt 119, 62).







Ismered-e belsődnek ezt a rejtett, dicséretre és hálaadásra való indíttatását? És vajon helyet is adsz neki? 
Van egy bizonyos jó értelme is annak, hogy "veséim oktatnak" - fegyelmeznek engem. Gyakran valamilyen belső intést érzünk magunkban és emögött Isten Lelke áll. Sajnos belső érzékeink éppen úgy tönkremehetnek, mint a hallásnak vagy a látásnak az érzékszerve. A Biblia beszél "gyakorlott" érzékekről, melyek lehetővé teszik azt, hogy pontosan meg tudjuk különböztetni a jót a rossztól (Zsid 5, 14). De szól az Ige arról is, hogy "megbomolhatnak" ezek a belső érzékek és az igazság szavát már nem képesek meghallani: "... járnak elméjük hiábavalóságában, mert értelmükben meghomályosodtak, az isteni élettől elidegenültek a bennük levő tudatlanság miatt, szívük megkeményedése miatt" (Ef 4, 17-18). Manapság tele vagyunk ilyen szomorú emberekkel. Jól érzik magukat a sötétségben, Istentől távol. Az Isten utáni vágyakozásnak minden szikrája kialudt szívükben. Ezzel egyszersmind minden erkölcsi érzéküket is elvesztették, nem azt keresik, ami a helyes, hanem csupán azt, ami előnyös vagy kellemes nekik. Számukra bűn sincs többé, ők legfeljebb csak valami "ostobaságot" követnek el.

De hogyan juthat az ember gyakorlott belső érzékenységhez? A


belső érzék, ill. érzékenység mindannyiszor fokozódik, ha az ember gondosan ügyel rá, kíméli és nem zavarja vagy akadályozza működését. Ekkor Isten Lelke is érzékelhetővé és hallhatóvá tudja tenni magát rajta keresztül. Ezt különösen a csendesórák idején teszi vagy éjszaka, amikor a napi lárma elcsitul. Ekkor felélednek, működésbe lépnek belső érzékeink. Rögtön észrevesszük, ha valami zavarólag Isten és a lélek közé kerül. Az engedelmesség és igazság vonalától való legfinomabb elhajlást is észrevesszük. Bárcsak engedelmeskednénk az ilyen belső figyelmeztetéseknek!


Napi áhítat-Testvérszeretet és munkás élet

Hét témája: A testvérszeretet szépsége
Olvasmány: 1Thessz 4,9–11
Légy becsületes testvéreddel szemben, s ne élj vissza a jóságával! 

 „A testvéri szeretetről pedig nem szükséges írnom nektek, hiszen titeket is az Isten tanított az egymás iránti szeretetre; és mert gyakoroljátok is ezt minden testvér iránt egész Macedóniában.
De kérünk titeket, testvéreim, hogy egyre inkább gyarapodjatok ebben, és tartsátok becsületbeli dolognak, hogy csendesen éljetek, tegyétek a magatok dolgát, és saját kezetekkel dolgozzatok, ahogyan elrendeltük nektek.

Egyszerűnek hangzik, mégis nehezen tanuljuk meg, hogy a gyülekezetben adni és elfogadni egyaránt tudni kell.
Vannak, akik rácsimpaszkodnak a gyülekezet erőforrásaira, és csak kapni, kapni, kapni akarnak, és úgy érzik, hogy minden jár nekik – gyakran olyan embe­rek is, akik tudnának dolgozni, csak nem akarnak. És vannak, akik csak adni akarnak, és méltóságon alulinak tartják, hogy elfogadjanak bármit is a gyülekezettől. Mindkét magatartásból meg kell térni.

Pál itt az előbbi típusba tartozókat figyelmezteti, hogy aki csak képes rá, az dolgozzon meg a saját eledeléért. A testvérek anyagi kihasználása nem szeretet, és „bosszút áll az Úr mindezekért” (6. v.).
Sokszor csak a nagy dolgokat tartjuk az érett hívőség jelének: a jeleket, az átütő erejű beszédet, a sok tudományt, az őrült pörgést a szolgálatban.
Lehet, hogy több szeretet és több értelem van azokban, akik csak „csendesen élnek és teszik a maguk dolgát”, mint azt gondoljuk?
Ha önhibádon kívül anyagi szükséget látsz, merj nyugodtan ráhagyatkozni a testvéreidre, Atyád rajtuk keresztül is adhat neked.
De szeresd és becsüld meg annyira őket, hogy nem élsz vissza a jóságukkal és a türelmükkel!

(Nemeshegyi-Horváth Anna)

2016. június 17., péntek

Derek Prince: A hálaadás, dicséret, imádás, Isten jelenlétébe visz

"Jöjjetek el, örvendezzünk az Úrnak, hangosan kiáltsunk a mi szabadításunk kősziklájának! Menjünk elébe hálaadással, magasztaljuk Őt zenével és énekkel. Jöjjetek, hajoljunk meg az imádásban; essünk térdre az Úr előtt, a mi alkotónk előtt! Ma, ha halljátok az Ő szavát, ne keményítsétek meg a ti szíveteket…" (Zsoltárok 95, 1-2; 6; 7-8) 



Csodálatos folyamatot látunk itt, amely Isten közvetlen jelenlétébe vezet. Hangos és ujjongó dicsérettel és hálaadással kezdődik: "…örvendezzünk… hangosan kiáltsunk…" Isten bátorít bennünket, hogy szabadon fejezzük ki dicséretünket és hálaadásunkat. Mindannyiunknak szükségünk van erre a szellemi felszabadulásra. Majd ahogy tovább haladunk, megváltozik viselkedésünk: "Jöjjetek, hajoljunk meg az imádásban; essünk térdre az Úr előtt, a mi alkotónk előtt!" A dicséret és a hálaadás vezet be bennünket az imádásba. Az imádás nem annyira kifejezési mód, mint inkább magatartás. Meghajlás, térdre esés - sőt olykor arcra borulás Isten előtt. Lényünk minden része, személyiségünk minden területe benne van. Minden Istennek való teljes, fenntartás nélküli alárendeltségben egyesül. Mikor az imádásnak ebbe az állapotába kerülünk, képesek vagyunk Isten hangjának közvetlen meghallására. Ezért folytatja így a zsoltáros: "Ma, ha halljátok az Ő szavát…" Ez felemel minket az olyan cselekedetek fölé, mint például egy ima elmondása vagy a bibliaolvasás, akármilyen fontosak is ezek. Szellemünket közvetlen kapcsolatba hozza Istennel. Az ösvény, amit itt a zsoltáros megmutat, a dicséreten és a hálaadáson keresztül visz be bennünket az imádásba és Isten előtti megnyugvásba. A gyönyörnek és a bőségnek olyan földjére juthatunk ezáltal, amit természetes gondolatokkal soha nem foghatunk fel, olyan földre, amit "szem nem látott, fül nem hallott, és embernek szíve meg se gondolt, amiket Isten készített az Őt szeretőknek." (1Korinthus 2,9) Ámen!

Napi megvallás

HA MAJD A BOSEG KOSARABOL MINDENKI EGYARANT VEHET OLVASTUK EGY VERSBEN ...; NOS ITT A BOSEG KOSARA AMIBOL MINDENKINEK JOGAVAN MERITENI ..




FELOLTOZOTTEN AZ UR JEZUS KOTELEKEBEN !!!!!!!

AZ UR JEZUS BOLCSESSEGE AZ EN BOLCSESSEGEM .
AZ URJEZUS ERTELME AZ EN ERTELMEM .
AZ UR JEZUS TANACSA AZ EN VEZETESEM .
AZ UR JEZUS HATALMA AZ EN URALKODASOM .
AZ UR JEZUS ISMERETE AZ EN DRAGA KINCSEM ES OROKELETEM .
AZ UR JEZUS FELELME AZ EN ELLENSEGEIM MEGRETTENTESE ..
AZ UR JEZUS KIJELENTESE AZ EN MEGERTESEM .
AZ UR JEZUS SZENTSEGE AZ EN SZENTSEGEM .
AZ UR JEZUS TISZTASAGA ES SZEPLOTELENSEGE AZ EN SZEPLOTELENSEGEM .
AZ UR JEZUS SZERELME AZ OROK TUZ A SZIVEMBEN .
AZ UR JEZUS GONDOLATAI AZ EN GONDOLATAIM .
AZ UR JEZUS UTJAI AZ EN UTJAIM .
AZ UR JEZUS BEKESSEGE AZ EN BEKESSEGEM .
AZ UR JEZUS SZEPSEGE AZ EN SZEPSEGEM .
AZ UR JEZUS DICSOSSEGE AZ EN VILAGOSSAGOM .
AZ UR JEZUS IRGALMA AZ EN MEGVALTASOM .
AZ UR JEZUS IGAZSAGA AZ EN MEGIGAZULASOM .
AZ UR JEZUS ELETE AZ EN OROKELETEM .
AZ UR JEZUS AKARATANAK MEGCSELEKEDESE AZ EN ELEDELEM .
AZ UR JEZUS OROME AZ EN EROSSEGEM .
AZ UR JEZUS GAZDAGSAGA AZ EN OROKSEGEM .
AZ UR JEZUS GONDVISELESE AZ EN BIZTONSAGOM .
AZ UR JEZUS MINDENHATO JOBBJA AZ EN SZABADITASOM .
AZ UR JEZUS IGEJE AZ EN MEGVALLASOM .
AZ UR JEZUS VERE AZ EN VALTSAGOM .
AZ UR JEZUS SEBEI AZ EN GYOGYULASOM .
AZ UR JEZUS TESTENEK TAGJA VAGYOK ,
AZ O TESTEBOL ES AZ O CSONTJAIBOL VALO .
AZ UR JEZUS TESTEBOL VALO
TOKELETESEN EGESZSEGES TEST VAGYOK .
AZ UR JEZUS CSONTJAIBOL VALO
TOKELETESEN EGESZSEGES CSONTOZAT VAGYOK .
AZ UR JEZUS EREIBOL VALO ,
TOKELETESEN EGESZSEGES ERRENDSZER VAGYOK .
AZ UR JEZUS EREIBEN ISTEN DICSOSSEGE ..
UGY KERING AZ EGESZSEGES VER AZ EN EREIMBEN .
TETOTOL TALPIG OLYAN VAGYOK ,
MINT AZ UR JEZUS KRISZTUS MERT ;
MERT A SZELLEMEMRE FELOLTOM AZ ABBAT ,
A SZELLEMEM ATYJAT ..

A LELKEMRE FELOLTOM A DRAGA SZENT SZELLEMET ,
A LELKEM VEZETOJET ES VIGASZTALOJAT .

A TESTEMRE FELOLTOM A FOPAP ES KIRALY
URJEZUS KRISZTUST , AKI A MEGVALLASAIM FOPAPJA
HITEM SZERZOJE ES DICSOSSEGES BEVEGZOJE .

AZ ELMEMRE FELOLTOM A KRISZTUS ELMEJET
AZ INDULATAIMRA FELOLTOM A KRISZTUS INDULATAT .
AZ AKARATOMRA FELOLTOM A KRISZTUS AKARATAT .....

A KOTES HATALMAVAL

A GONDOLATAIMAT OSSZEKOTOM AZ UR JEZUS GONDOLATAIVAL ;
UTJAIMAT OSSZEKOTOM AZ URJEZUS UTJAIVAL ;
AZ AKARATOMAT OSSZE KOTOM AZ UR JEZUS AKARATAVAL ;

TESTEM GYOGYULASRA RENDELTETETT MINDEN SEJTJET ES SZERVET OSSZEKOTOM AZ UR JEZUS SEBEIVEL
AMIT ISTEN AKARATABOL ES RENDELESEBOL AZ UR JEZUS
AZ EN GYOGYULASOMRA SZENVEDETT EL .;

HOGY MINDEN CSELEKEDETEM ISTEN DICSOSSEGERE LEGYEN ,
MINDEN UTAMON ALDOTT LEGYEK ES ALDAS LEHESSEK ..

AZ URJEZUS KEZE , AZ EN KEZRATETELEM , IGY
A VAKOK LATNAK A SUKETEK HALLANK A SANTAK JARNAK , A
HALOTTAK FELTAMADNAK ES ISTEN KIRALYSAGA
HIRDETTETIK SZELES E VILAGBAN .

MMERT AMINT O VAN A MENNYBEN AZ ATYA JOBBJAN
UGY VAGYOK EN IS ITT A VILAGBAN .

ISTEN DICSOSSEGE A KRISZTUS ARCAN AZ EN
OROK VILAGOSSAGOM ES KIRAGYOGASOM .

AZ UR EKESSEGEBEN ES DICSOSSEGEBEN HALADOK ELORE
DIADALLAL AZ IGAZSAGERT A SZELIDSEGERT ES JOGERT ES
RETTENETESRE ES HATALMASRA TANIT MEG ENGEM AZ
UR JEZUS JOBB KEZE ... !!!!!

LEGYEN ALDASODRA NEKED AJANLOM , MINDEN NAP UJ EROT MERITHETSZ EBBOL A MELY ES KIMERITHETETLEN ,,, KOSARBOL ,,,,


Forrás: Klára Krizsán

Janyik Józsefné-SOKAN VANNAK A HIVATALOSOK DE KEVESEN A VÁLASZTOTTAK 5.

Van ennek az üzenetnek még több hangsúlyos része, mivel próbálják még a kiválasztottakat elhitetni. NAPJAINKRA ANNYI MEGTÉVESZTŐ TANÍTÁS JELENIK, MEG, HOGY AKINEK NINCS ALAPOS IGEI ISMERETE ÉS ÉLŐ KÖZÖSSÉGE AZ ÚRRAL. NAGYON KÖNNYEN LETÉRHET ISTEN IGÉJÉNEK A SZENT SZELLEM ÁLTAL KIJELENTETT ÚTJÁRÓL. ARRA KÜLÖNÖS KÉPEN FIGYELNI KELL AZOK A MEGTÉVESZTÉSEK, AMELYEK EGY - EGY KIRAGADT IGEI VERSRE - RÉSZRE VANNAK ÉPÍTVE. ILYEN PÉLDÁUL, ,,A HAMIS KEGYELEM TANÍTÁSA”. Ugyan is azt tanítják, hogy ha elfogadtuk a kegyelmet, akkor minden múltbeli és jövőbben elkövetet, bűneink meg vannak bocsátva. ,,NÉZZÜK, MIT MOND ERRŐL AZ IGE”. ,,Mert megjelent az Istenüdvözítő kegyelme minden embernek. Amely arra tanít minket, hogy megtagadva a hitetlenséget és a világi kívánságokat, mértékletesen, igazán és szentül éljünk a jelenvaló világon” (Titus 2 : 11, 12. Károli rev f).ISTEN IGÉJE MEGGYŐZŐEN BIZONYSÁGOT TESZ ARRÓL, HOGY MIT KELL AZOKNAK A SZENT SZELLEM SEGÍTSÉGÉVEL A MINDEN NAPI GYAKORLATI ÉLETBEN CSELEKEDNI. AKI ELFOGADTÁK A KEGYELMET. Nagyon nagy szükségünk van arra, hogy az új tanításokat az igékben vizsgáljuk meg. Mert ha nem ezt tesszük, úgy gondoljuk, hogy az Isten országában jutunk a legnagyobb meglepetésre a pokolban kötünk ki ezekkel a hamis tanításokkal. ,, VAN EGY NAGYON ÁRTALMATLANNAK LÁTSZÓ ESEMÉNY, IS AMI ZSÁKUTCÁBAN VEZETHET A NAPI PRÓFÉCIÁK, ,,AMIKNEK NINCS ISTENIGÉJÉBEN ALAPJA” . Netten találhatok, ezek ahol napi próféciákat osztanak meg. ,,NAGY A VESZÉLYE HA A KERESZTÉNYEK ERRE ÉPÍTIK A HITÉLETÜKET”. ,,Jézus pedig felelvén monda nékik: Tévelyegtek, mivelhogy nem ismeritek sem az Írásokat, sem az Istenek hatalmát”(Máté 22: 29. Károli rev f). ,,A prófécia soha nem helyettesíti a Bibliát és a Biblia sem a próféciát” Ebben a rohanó világban a lelkünk ellensége igyekezik, elrabolni az időnket ne táplálkozunk az igével a Mennyei kenyérrel. A Szent Szellem állttal kijelentet igével, ha betudjuk építeni az igét a minden napi gyakorlati életünkbe, akkor, ismerjük meg igazán az Isten hatalmát. ,, A KÖVETKEZŐ ERŐTELJES HITETÉS IS SZEMEINK LÁTTÁRA ÉS FÜLEINK HALÁSÁRA TELJESEDIK BE”. ,,Ha aztán meglátjátok, hogy a Dániel prófétán át kijelentett utálatos pusztítás a szent helyen áll – aki olvassa, értse meg” (Máté 24: 15. Károli rev f). Az Úr Jézus itt egy kettős kódú próféciát mondd. Az első kód Izraelre vonatkozik. Ha az Atyától elérkezik az időszak, akkor, felbontva ki lesz jelentve minden bizonnyal ennek a kódnak az üzenete is. A második kód már napjainkra szóló hangsúlyos üzenet. Isten kijelentett igéje alapján vizsgáljuk meg, hol látható ez a pusztító utálatosság napjainkban. Tiszta megértés véget megnéztük a héber nyelvű Bibliában és az eredeti görögben, hogy mit jelent az utálatos szó. A héber Bibliában több értelmezése van ennek a szónak, hosszú lenne az igei alátámasztásokat felsorolni, de nézzük a szavakat: Héber jelentések pl: - gyűlöletes, - undorító – utálat, - irtózatos. Görög jelentések pl: - utálat tárgya, ami undorító. Az utálatos pusztítást a gonosz régi ellenség, Lucifer mutatta be az Édenkertben először. „Hanem, tudja Isten, hogy amely napon esztek abból, megnyilatkoznak a ti szemeitek, és olyanok lesztek, mint az Isten: jónak és gonosznak tudói”( 1 Mózes 3:5. Károli rev f.). Tehát a kulcsszó a ,,HITETÉS”. Nagyon érti ezt a mesterségét napjainkban is. „Hát ti kinek mondotok engem?” – kérdezte tovább tőlük, Mire Simon Péter ezt felelte: „Te vagy a Krisztus, az élő Istennek Fia!”. Mire Jézus a következőt felelte neki: „Boldog vagy Simon, Jónás fia, mert hús és vér leplezhette le előtted ezt, csak az én mennybéli Atyám. Én meg azt mondom neked: Te Péter (kőszikla) vagy! Én ezen a kősziklán építem fel majd az én eklézsiámat s azon még a láthatatlan ország (Hádész) kapui sem vehetnek majd erőt” ( Máté 16 :15 – 18. Csia Lajos f ).,, ITT ARRÓL BESZÉL, AZ ÚR JÉZUS PÉTERNEK,HOGY AZ ATYÁTÓL VETT KIJELENTÉSRE FOGJA FELÉPÍTENI AZ Ő EKLÉZSIÁJÁT” Tehát az Pünkösd után az Eklézsia erre lett felépítve. MERT A SZENT SZELEM HOZTA MENNYBŐL A KIJELENTÉST. ERRE A KIJELENTÉSRE ÉPÜL ÚJJÁ AZ EKLÉZSIA JÉZUS KRISZTUS ÉLŐ TESTE”. ,, … Ugyanis még sok olyan dolog van, amit Krisztusnak el kell szenvednie a ,,Testében” vagyis az Eklézsiában …” ( Kolossé 1 : 24. Egyszerű f). NÉZZÜK A KULCSSZÓT A,,HITETÉST”, HOGY MŰKÖDIK NAPJAINKBAN MINT A HITETÉS ESZKÖZE:. A legnagyobb történelmi egyház Pétert tette az építkezésének az alapjára, erre az ingatagalapra építették az egyházukat. Péternek lett földi helytartója és ma a mindenkori pápa személyében. Nagyobb tisztelettel és imádással vannak felé, mint az élő Isten és Jézus Krisztus felé. ITT JÖTT BE A MEGTÉVESZTÉS, HOGY AZ EGYHÁZUKAT NEM ISTEN KIJELENTET IGÉJÉRE ÉPÍTETTÉK. HANEM EGY INGATAG EMBERE PÉTERRE. ,,EZÉRT LETT, EZ AZ EGYHÁZ AZ ÖRDÖGNEK ÁTJÁRÓ HELYE MERT NINCS MEGADVA A HAMIS ÉPÍTMÉNYRE AZ ISTENI VÉDELEM !!! Azok az Isten gyermekei, akik élő közösségben vannak Jézus Krisztussal, azok csak irtózni tudnak. Isten előtt magukat megalázva, őszinte közbejárói imával esedeznek a félrevezetett és megtévesztett emberekért, hogy kapjanak az Úrtól világosságot. Nézzük a karizmatikus gyülekezetek mire építettek? Többen közülük a protestáns egyház nagy családjához tartozónak vallják magukat, valamint a Niceai, Konstantinápolyi hitvallás az egyik alappillérük. Hangsúlyos kérdés: Hol van az Isteni kijelentés és a Jézusi Kőszikla? Nagyon találó ez a mondás: „Pünkösdkor megszületett az EKLÉZSIA, az Eklézsia tagjai, mintegy nagycsalád úgy éltek, Niceában megszületett az EGYHÁZ. Itt már sok esetben megromlót az egyházak közötti közösség és kapcsolat.”Napjainkra, Amerikában megszülettek a nagy BIZNISZ GYÜLEKEZZETEK. Szent Szellem jelenléte és vezetése kiszorult a gyülekezetekből, helyette a vallásos szellem programozza az összejövetelek műsorát, ami a választottak számára nem kívánatos és irtózat tárgya. Sajnos ez a jelenség már hazánkban is megtapasztalható. ,, EZEKBŐL LÁTHATJUK A PUSZTÍTÓ UTÁLATOSSÁGOT OTT A SZENT HELYEN, AHOL A SZENT SZELLEM ÁLTAL KIJELENTETT IGÉNEK KELLENE HANGOZNI. GYÓGYULÁSOKNAK ÉS SZABADULÁSOKNAK KELLENE, TÖRTÉNNI. AHELYETT RENDEZVÉNYEK ÉS ELŐRE ÖSSZEÁLLÍTOTT PROGRAMOK VANNAK”, ( tisztelet a kivételnek). Az Úr a mi szerető Atyánk kijelenti az Ő igéjéből napjainkra időzített terveit. (Efézus 4:11-13) „ Ő volt az is, aki némelyeket apostolokul rendelt, némelyeket prófétákul, némelyeket örömhirdetőkül , némelyeket pásztorokul és tanítókul a szentek helyreigazítására, kiszolgálás munkájára, a Krisztus testének építésére, míg csak mind el nem jutunk a hitnek és az Isten Fia megismerésének egységére, míg férfiasságunk bevégzetté nem lesz, s a Krisztussal való teljes beteltség korának mértékéig el nem jutunk”. Az Atya terve és akarata, a Jézus Krisztus Testének felépítése, az ige alapján. Hozza elő az ajándékokat a test építésére, alig van olyan egyház, közösség gyülekezet, aki ne Jézus Krisztus Testének vallaná magát. ,,De hol vannak az ajándékok?" Mert azok nem működnek. Az Úr igéje igaz és megmásíthatatlan, ha Ő azt mondja, hogy ezen ajándékok általépíti fel Jézus Krisztus teste, akkor az úgy fog működni. A többi hitetés, ha a lelkész, pap, vagy pásztor prédikátor. szájából is hangzik el –,, PUSZTÍTÓ UTÁLATOSSÁG”.Tudom, érzem a súlyát, ezek nagyon kemény beszédek,de az Úr szeretetéből küldött üzenet,hogy figyelmeztesse a keresztény világot és az Ő gyermekeit. A választottakat nem lehet elhitetni, mert ők megízlelték a mennyei eledelt és ez az eledel az, amelyikkel Jézus is táplálkozott. (János 4:31-34 Csia ford.)„Közben arra kérték őt a tanítványok: „Rabbi, egyél. De ő így felelt nekik: „Van nekem eledelem, melyről ti nem tudtok. „Vajon valaki enni hozott neki?” – kérdezték a tanítványok egymástól, Jézus ezt mondta nekik: „Az én eledelem, hogy annak akaratát tegyem, aki elküldött engem és bevégezzem az ő művét.”Az Atyának olyan emberekre van szüksége ezekben a napokban, hogy az Ő művét be tudjak fejezni ezen a földön, akik a Krisztus hasonlatosságára átváltoznak, és az Ő hatalmas Szelleme által ezen munkálkodik. Lucifer a régi, gonosz ellenség az Antikrisztus szellemével egyre inkább összefonódik és végzi a ,,PUSZTÍTÓ UTÁLATOSSÁGOKAT”.Az úgynevezett szent helyeken, az egyházakban, a gyülekezetekben, ahol a Szent Szellem által hirdetett igének kellene, hogy hangozzék. A Dánieli prófécia második kódja felnyitása szerint!!! Az Úr szólt, beszélt, figyelmezteti az Ő választottait, hogy ne higgyenek a megtévesztésnek. Bennük lakozó Szent Szelemre figyeljenek a kenet által megvizsgált és Isten igéje alapján álló igazságokat fogadják csak el. ,,És néktek kenetetek van a Szenttől, és mindent tudtok"( 1 János 2:20 Károli f). Akinek van füle a hallásra, hallja, hogy mit mondd a Szellem a gyülekezeteknek.
( Ezt a 5 részes kijelentett üzenetet 2016 5 hó 19.(- től -) Kiemelt részek nagy betűvel lettek árt írva).
Dudar 2016.06.16. Janyjk Jné.

Reggeli dicséret- Pál hite

„Ezért is szenvedem ezeket, de nem szégyellem, mert tudom, kinek hittem, és meg vagyok győződve róla, hogy a nála letett kincsemet meg tudja őrizni arra a napra.”
2Timóteus 1:12.

Szerinted nem szégyen az, amikor egy meglett felnőtt férfit nyilvánosan megvesszőznek? Aztán meg tényleg ártatlanul egy dohos, nyirkos börtönbe zárnak. Lábát kalodába szorítják. Nagyon elkötelezettnek kell lennie annak a felnőtt férfinek, aki mindezt vállalja, mert úgy érzi, küldetésébe ez még belefér, sőt, annyira bízik megbízójában, hogy teljes bizonyossággal közli: tudom, hogy a nála letett kincsemet megőrzi arra a bizonyos napra.
Egy verset találtam ezzel kapcsolatban. Bár nem fejezi ki tökéletesen Pál elkötelezettségét, de egy pici betekintést enged a tökéletes bizalomba.

Túrmezei Erzsébet
MÉG NEM KÉSZ 


Régi történet. 
Egyházatyától arcképet kértek, 
s nem tett eleget a kérésnek, 
"Olyan csúf az ó-emberem 
- felelte -, hogy azt semmiképpen 
lepingáltatni nem merem. 
Új-emberem lefesteni 
pedig olyan nehéz, 
mert egyre dolgozik rajta a Mester, 
de még nem kész!" 
Rigófüttyös tavaszi kertben 
ma ez a régi történet 
ébred fel bennem. 
Szállnak - tűnnek az évek. 
Jó volna készen lennem! 
A drága Krisztus-arcot 
egyre formálja a Lélek. 
Szépsége néha felragyog. 
De jaj, ha még mindig a régi vagyok! 
Félek. 
"Készíts el engem!" - kértem... s újra kérem. 
Hiszen Te megváltottál drága véren. 
Ne pihenjen, ne nyugodjék kezed, 
míg műved rajtam be nem végezed! 
Amit Te kezdtél, 
soha nem maradt félbe semmi sem. 
Újjá formálsz egészen engem is. 
Hiszem.


szerző: Gyürüs Panni