2016. július 24., vasárnap

Isten ígéreteinek tárháza- Tökéletes tisztaság

C. H. Spurgeon -

"Aki győz, azt öltöztetik fehér ruhába" (Jel 3,5)



Kereszt harcosai, ne adjátok fel a küzdelmet! Ne nyugodjatok, amíg teljes nem lesz győzelmetek, mert az örökkévaló jutalom megéri, hogy egész életetekben harcoljatok érte.

Íme, tökéletes tisztaság vár rátok. "Néhányan Szárdiszban, akik nem szennyezték be a ruhájukat", jutalmuk a szeplőtlen tisztaság. Magasztos elhivatásunk jutalma a tökéletes szentség: ne tékozoljuk el!

Milyen nagy lesz az öröm! Ünnepi ruhát ölthetsz, mint aki menyegzőre hivatalos; az öröm ruháját öltheted magadra, és ragyogni fogsz a boldogságtól. A fájdalmas küzdelmet a lelkiismeret békessége és az Úrban való öröm váltja fel.

Lásd, ha győztél, ünnepelhetsz. Pálmaág, koszorú és fehér ruha lesz a jutalmad. Úgy bánnak veled, mint győztessel, és az Úr is elfogadja győzelmedet.

Besoroltatol a papi rendbe: Ott állsz az Úr előtt olyan ruhában, amilyet Áron fiai viseltek; hálaáldozatot mutatsz be neki, és az imádat tömjénfüstjével lépsz színe elé.

Ki ne akarna harcolni az Úrért, aki még a legkisebb szolgájának is ilyen nagy jutalmat tartogat! Ki ne akarná Krisztusért vállalni, hogy bolondnak mondja a világ, amikor odaát a dicsőség fehér ruhája vár rá?

Isten műhelyében- Súlyos bukás

Carl Eichorn -

"Péter elkezdett átkozódni és esküdözni: nem ismerem azt az embert, akiről beszéltek. "(Márk 14, 71)


 

Ilyen mélyre eshetnek Jézus tanítványai! Néhány órával előbb még bizonygatta: kész vagyok veled a halálba menni - most pedig megtagadja Jézust. Azt állítja, hogy nem ismeri, tudni sem akar róla, átkozza magát és hamisan esküszik. Hogyan lehet ilyen rövid idő alatt ilyen nagyot esni? Péter bízott az érzéseiben, a szíve hangulatában, amely olyan melegen dobogott Mesteréért. Nem hitt Jézus szavának: Most nem jöhetsz utánam! Mindenre képesnek tartotta magát és elbukott. Belekeveredett a gonosz bandába a főpap udvarában és melegedett a tüzük mellett.

Ha hivatásunk folytán kerülünk istentelenek társaságába, akkor bízhatunk az Úrban, hogy sértetlenül megőriz minket. De komolyan kell keresnünk az Ő védelmét, engednünk kell, hogy felfegyverezzen és oltalmazzon, amikor olyan emberek közé megyünk, akik semmit sem akarnak tudni Istenről. Tapasztaltuk már, hogy a hitetlen környezet gyengít és lehúz? - Minden embernek van valamilyen lelki atmoszférája. Isten gyermekei mennyei levegőt hordoznak, köztük megerősödünk és felfrissülünk. A világ embere sokszor pokoli légkört áraszt, s ha ilyenek vesznek körül, nem könnyű szilárdan megállnunk. - Péter elbukott; aztán elbukott másodszor és harmadszor is! Péter egyre mélyebbre zuhant, megátkozta saját magát, ha nem igaz, amit mond. Hazudott! - Nem dobunk rá követ, mert aki ismeri saját magát, az tudja hogy az ember minden rosszra képes, ha az Úr erős keze meg nem tartja hit által. Még az is lehetséges, hogy egyazon órában a lelki felemelkedettség magaslatán az Úrnak elkötelezve magunkat, kész vagyunk érte meghalni, de kész vagyunk megtagadni is Őt. Ne higgy a szívednek! Aki a szívére bízza magát, az balga. Csak az Úrban bízzál, önmagaddal szemben légy bizalmatlan.

Péter bukása a mi vigasztalásunkra van feljegyezve. Vajon mi mindig hűségesek voltunk? Soha nem tagadtuk meg az Urat? Megálltunk a próbákban? Soha nem volt vereségünk a hit harcában? - Egyikünk sem hős, ha magunkra maradunk. A test erőtelen, csak az Úrban, az Igébe vetett hitben lehetünk erősek. Vereségeken át visz az út, míg teljesen megszabadulunk gőgös önbizalmunktól.

Krisztus mindenek felett- ADOTTSÁG ÉS CSELEKVÉS


Oswald Chambers -

"Ha a ti igazságosságotok nem több az írástudók és farizeusok igazságosságánál, semmiképpen sem mentek be a mennyek királyságába" (Mt 5,20)
 
 

A tanítványra nem saját jó cselekedetei jellemzők, hanem hogy jók az indítóokai, mert Isten természetfeletti kegyelme jóvá tette azokat. A jó cselekvést egy múlja csak felül: ha jóvá változunk. Jézus Krisztus azért jött, hogy minden emberbe, aki neki nem áll ellent, beleültesse azt az igazságosságot, amely több az írástudók és farizeusok igazságosságánál. Jézus azt mondja, hogyha az Ő tanítványai vagyunk, akkor nemcsak indítóokainknak kell tisztáknak lenniük, hanem álmainknak, elménk legmélyének is. Legyenek indítóokaid olyan tiszták, hogy maga a Mindenható Isten se találjon benne semmit, amit kárhoztatna. Ugyan ki állhat meg Isten örökkévaló világosságában anélkül, hogy ne lenne benne kivetnivaló? Csak Isten Fia! És Ő jogot formál arra, hogy váltsága által bárkibe beleolthassa saját lényét és olyan egyszerűvé és tisztává tegye őt, amilyen a gyermek. Az Isten által megkívánt tisztaság lehetetlen, kivéve, ha belsőleg újjáteremtett vagy; ezt vitte véghez Jézus a megváltásban. Senki sem tisztíthatja meg magát azzal, hogy a törvényeknek engedelmeskedik. Jézus Krisztus nem törvényeket és szabályokat ad nekünk. Tanításai olyan igazságok, amelyeket csak az Ő nekünk ajándékozott természetével érthetünk meg és érhetünk el. Jézus Krisztus váltságának nagy csodája az, hogy általa megváltoztatja öröklött hajlamainkat. Nem az emberi természetet változtatja meg, hanem annak a fő mozgató rugóit.
Hozzászól

Mindennap az Ige fényében- ISTEN ÉS AZ ÁLLAMHATALOM

Andrew Kuyvenhoven -

A mai napon olvasandó igeszakasz: Róm 13,1-7 


 

1 Minden lélek engedelmeskedjék a felettes hatalmaknak, mert nincs hatalom mástól, mint Istentől, ami hatalom pedig van, az az Istentől rendeltetett. 2 Aki tehát ellene szegül a hatalomnak, az az Isten rendelésének áll ellen; akik pedig ellenállnak, azok ítéletet vonnak magukra. 3 Mert a jócselekedet miatt nem kell félni az elöljáróktól, hanem csak a rossz miatt. Azt akarod, hogy ne kelljen félned a hatalomtól? Tedd a jót, és dicséretet kapsz tőle: 4 mert Isten szolgája az a te javadra. Ha azonban a rosszat teszed, akkor félj, mert nem ok nélkül viseli a kardot, hiszen ő Isten szolgája, aki az ő haragját hajtja végre azon, aki a rosszat teszi. 5 Ezért tehát engedelmeskedni kell nemcsak a harag miatt, hanem a lelkiismeret miatt is. 6 Hiszen adót is azért fizettek, mert ők Isten szolgái, akik éppen ebben a szolgálatban fáradoznak. 7 Adjátok meg mindenkinek, amivel tartoztok: akinek az adóval, annak az adót, akinek a vámmal, annak a vámot, akinek a félelemmel, annak a félelmet, akinek pedig tisztelettel: a tiszteletet.

"Minden lélek engedelmeskedjék a felettes hatalmaknak, mert nincsen hatalom mástól, mint Istentől."
(Róm 13,1)

A Rómaiakhoz írt levél tanulmányozóit mindig meglepi, hogy bibliai szakaszunk, mely az evilági kormányokról szól, benne van egy, az új életről és az új világról írt könyvben.
Ezáltal Isten azt mondja el nekünk, hogy a jelenvaló világ az ő irányítása alatt marad mialatt kidolgozza üdvtervét. És éppen a te politikai kormányzatod az egyik útja-módja annak, ahogy Isten gyakorolja világ feletti uralmát. "Mert nincsen hatalom mástól, mint Istentől."
Ma alig van valaki, aki el tudja olvasni azt az alapelvet, hogy minden hatalom Istentől van, anélkül, hogy egy sereg "de" vagy "azonban" elnevezésű ellenvetést ne szegezne szembe. Túlontúl általánosnak és egyszerűnek látszik. És valóban egyszerű. Ebben a hét versben nem olyan fejtegetés áll előttünk, amely az összes, a kormányzatot illetően felvethető kérdést feszegeti, mint pl. a felelősségre vonhatóság, az engedelmesség és engedetlenség kérdése, stb.
Az alapvető elv azonban egyszerű és egyenes: Isten uralkodik a kormányok által. A kormányzók Isten szolgái az állampolgárok javára. Az állampolgárok kötelesek engedelmeskedni a kormányzóknak, mert Istennek úgy tetszik, hogy általuk uralkodjék. Ami a keresztyéneket illeti, számukra a kormánynak való engedelmesség az Isten iránti tisztelet ügye. És ha ezt az alapvető elvet nem tisztelik, a közösségi élet lehetetlenné válik.
A keresztyén közösség nem jut előbbre a keresztyén életben, ha nem hajlandó Istent tisztelni azáltal, hogy engedelmeskedik a kormánynak. Ennek az engedelmességnek meg kell mutatkoznia abban, ahogy kormányzóinkról beszélünk, ahogy engedelmeskedünk a közlekedési szabályoknak, és ahogy kitöltjük az adóbevallást. Ha nem tudjuk Istent ezekben a dolgokban tisztelni, Isten nem tud bennünket használni a nagy dolgokban.
Itt tehát egy nagyon általános szabály van: "Nincs hatalom mástól, mint Istentől, ami hatalom pedig van, az az Istentől rendeltetett. "Engedelmességünk egy olyan elméleten alapul, amelyik nem tűr kivételt.
A bűnös ellenállás (nem a törvényes ellenállás!) lázadás Isten ellen. Amikor Isten gyermekei engedelmeskednek kormányaiknak, megmutatják, hogy tisztelik Istent.

Varga László - Isten asztaláról


"Emberfia! Téged ilyen őrállóvá tettelek... Ha ezt mondom a bűnösnek: Bűnös vagy, meg kell halnod! és te nem mondod meg, és nem figyelmezteted... akkor az a bűnös meghal ugyan bűne miatt, de vérét tőled kérem számon. De ha te figyelmeztetted a bűnöst, hogy térjen meg útjáról, és az nem tért meg útjáról, akkor az meghal a bűne miatt, de te megmented a lelkedet."
Ezékiel 33,7-9
 
A legnagyobb és legkellemetlenebb felelősség a Szentírásban. Nincs olyan ember, aki ne volna őrálló ebben az értelemben. Családunkért, barátainkért, egyházunk, népünk vezetőiért, de talán egy vonaton megismert idegenért is felelőssé tesz az ige. Ha látod a veszedelmet - szól az előző versekben -, már felelős vagy. Persze, ha megszólítom a bűnöst, akár joggal, mint gyermekemet, hivatalbeli társamat, alárendeltemet, vagy mint tanára, lelkésze, orvosa, majdnem biztos, hogy haragost szereztem magamnak. Kell az nekem? De ha nem szólok, ismét csak haragost szerzek magamnak, ítélő Istenemet. Melyik a nagyobb veszedelem? Nem mindegy, hogy hogyan figyelmeztetem a bűnöst. Semmiképpen nem úgy, hogy felülről, nagyképűen vágom oda bűnösségét. Egyedül a szeretet parancsa tanít meg a helyes szóra. De az nem szeretet, ha tapintatból hallgatok. Van egy jó próba: hogyan fogadnám el én, ha engem figyelmeztetnének? Ha erre figyelek, megtalálom a hangot, és enyém a latinul is sokszor idézett felmentés: dixi et salvavi animam meam, szóltam, és megmentettem a lelkemet.

Uram, nagyon szeretnék kibújni a rám rótt felelősség alól. Elég nekem a saját bűnösségem terhe, miért rakod rám még a másét is? Ha mindenkit figyelmeztetek a bűnére, úgy megutálnak, még szóba se áll velem senki. Mennyivel jobb lenne mindenkivel szemben kedves, elnéző lenni, oda se figyelni akár magán, akár a közösség ellen elkövetett bűneire. Tudom, az ilyen elnézés halált is okozhat, de nem én, ő szerzi azt magának, mért teszel felelőssé engem? De azt köszönöm, hogy volt, aki engem neveljen, figyelmeztessen, hozzád vezessen. Taníts meg a megfelelő figyelmeztető szóra, hogy ne harag, hanem élet legyen az eredménye! Ámen.
 

Bizonyságaid örökkévaló örökségem-


Alfred Christlieb -

Elizeus megáldozott egy pár ökröt,...és a húsát a népnek adta. (l.Kir. 19,21)
 
 

Elizeus elhívásához méltón járt el. Sietett, hogy a lehető legrövidebb időn belül találkozhasson Illéssel. Áldozatul egy pár ökröt vágott, amivel szántott, s elkészítésükhöz nem hozott tűzifát. Az ekéhez tartozó szerszámokból rakott tüzet. Semmi nyoma nincs itt a kényelmeskedésnek. Szent buzgóság töltötte el.

Ilyen buzgóságot kellene találnunk mindazoknál, akiket elhívott Jézus Krisztus; nemcsak a misszionáriusoknál és hasonló bizonyságtevőknél, hanem mindenkinél, aki Krisztus igazságának a palástját hordja.

Elizeus az övéitől való búcsúzásnál sem feledkezett el arról az Úrról, aki Illés által elhívta őt. Elizeus szülei iránti szeretete erős volt és mély. Ezt jelenti a kifejezés: "Kérlek, hadd csókoljam meg az atyámat és anyámat"! Elizeust mélyen érintette a búcsúzás, de nem hatalmasodott el rajta. - Gondoljátok ezt meg jól, Krisztus követői! Mesterünk ezt mondta: "Aki inkább szereti apját vagy anyját, mint engemet, nem méltó énhozzám". (Mt. 10,37) Istennek egyik szolgája így imádkozott a halálos ágyán: "Uram, mindenkitől el kell búcsúznom, csak Tetőled nem, Úr Jézus"!

S végül: Elizeus az áldozati lakomára nem a szomszédos földbirtokosokat hívta meg, hanem a szegény népet, a szolgákat. Nekik akart még különös örömet szerezni. Ha csupán egy jó darab hús volt az, amit adhatott nekik - ez is nagy örömet jelentett. Ezeknek az egyszerű embereknek többet tett ez, mintha egy szép prédikációt tartott volna nekik Elizeus. Jegyezzétek meg ezt is, Krisztus elhívottai: Olyan világban éltek, amely tele van megkeseredett emberekkel. A szeretetből való adomány többet jelent nekik, mint a figyelmeztetés!
 

Cseri Kálmán-A kegyelem harmatja- Van-e a pénznek szaga?

"De valóban nagy nyereség az istenfélelem megelégedéssel... "(1Tim 6,6 - Károli)




A keresztény ember számára nagyon fontos a pénz eredete. Mert a pénznek igenis van szaga, és ha tisztátalan pénz kerül hozzánk, megbűzhödik tőle az egész életünk. Tiszta az, amit a munkájáért kap valaki, amit ha szükségbe kerül, testvérek szeretettel adnak (tudni kell elfogadni is), és néha Isten készít ajándékot, „akit az Úr szeret, annak álmában is ad eleget" (Zsolt 127,2).

Kié a pénzünk? A miénk - mondják a legtöbben. A tizede az Úré -vallják, akik hallottak erről valamit. Az egész az Úré - állítja a Biblia. „Az Úré a föld és ami betölti, a földkerekség és a rajta lakók." (Zsolt 24,1) Isten gyermeke tudja, hogy mindenestől Isten tulajdona, akitől sáfárságra kapott sok mindent, a pénzét is, amivel felelősen lehet gazdálkodnia, s a végén majd el kell számolnia.

Az Újszövetség nem írja elő a tized fizetését, de akik a jövedelmük tizedét félreteszik Isten céljaira, mások megsegítésére, jól teszik, Isten áldása van rajta. De tudnunk kell, hogy az egészet felelősen kell beosztanunk. Jézus nélkül könnyen a szerzésvágy uralkodik el rajtunk, ővele az ajándékozás öröme lesz a részünk.

Mennyi az elég? „Se szegénységet, se gazdagságot ne adj nekem! Adj annyi eledelt, amennyi szükséges..." (Péld 30,8) „...megtanultam, hogy körülményeim között elégedett legyek." (Fil 4,11) Isten az egyik kezünket tele akarja rakni, de a másik maradjon szabad a szolgálatra (Préd 4,5-6)!

Az istenfélő embernek a kevés is mindig elég, Isten nélkül a sok is mindig kevés. Nélküle a másokét is kívánom, vele a magamét is megosztom. Aki Istenben gazdag, annak nem árt meg a szükség sem, a bőség sem.

Dicsőítések- ÁLDOTT AKI AZ ÚR NEVÉBEN JÖN



Szerzõ: Simonfalvi Zsolt

Áldott, aki az Úr nevében jön.
Hozsánna, hozsánna.
Áldott, aki az Úr nevében jön.
Az Izrael Királya.

Emeljük fel Jézus nevét,
Vallja meg a föld és az ég,
Hogy Jézus Krisztus gyõztes Király,
Ki feltámadt és él,
Gyere hát dicsérd Õt.

Áldott, aki az Úr nevében jön...

Napi Gondolatok-A Húsvét valódi üzenete

Mert az Emberfia azért jött, hogy megkeresse az elveszett embereket, és megmentse őket. (Lukács Evangéliuma 19:10)

 

krisztus
Mai világunkban egyre kevesebben ismerik a Húsvét valódi jelentését és jelentőségét. Kívánnak egymásnak boldog nyuszit, locsolkodáshoz kötik össze ezeket a napokat, miközben a valódi tartalomról nincs tudomásuk.
Egy kereszténynek kötelessége elmondani annak, aki nem tudja, hogy megismerhessék az elveszettek azt az áldozatot, amit hozott értünk. Mindannyiunkért, mindezt önzetlen szeretetből.
Nem azért jöttem, hogy elítéljem a világot, hanem azért, hogy megmentsem (János Evangéliuma 12:47)
Mikor Isten megteremtette az eget és földet, amikor életre hívta az embert, akkor még minden jó volt. De jött a bűn, jött a kígyó és az ember engedetlen lett, így behozva a bűnt a világba, megfertőzve ezzel nem csak magát, de a jövő nemzedékét is. A bűn zsoldja a halál – mondja a Biblia. Nekünk, bűnösöknek, akik nem csak tettel, de akár szájjal és gondolattal is minden nap tömegével követünk bűnt, a halál – nem a testi halál, hanem Istentől végleg elszakítva, örök kínban létezni, mivel Isten azzal tette különlegessé az embert, különböztetve meg a többi élőlénytől, hogy halhatatlan lelket adott neki – lett volna a büntetésünk, de Isten jósága és mérhetetlen szeretete ezt nem hagyta, így emberré lett, megüresítette magát, szolgává lett, hogy kifizesse mindenki helyett ezt az árat.
A bűntelen halt meg a bűnösért.
Jézus Krisztus 33 évet élt a Földön emberi formában és egyetlen egyszer sem, még gondolatban sem követett el bűnt! Még akkor sem, amikor leköpték, megalázták, a saját édesanyja előtt pucérra vetkőztették, megkorbácsolták úgy, hogy a bőre levált a testéről, a fején lévő tövis korona mélyen fúródott a bőre alá, még akkor is a bűnös emberért könyörgött az Atyához:
Jézus pedig így könyörgött: “Atyám, bocsáss meg nekik, mert nem tudják, mit cselekszenek.” Azután sorsvetéssel osztozkodtak ruháin.(Lukács Evangéliuma 23:34)
A Húsvét a halálról, az Istentől való elszakadásról, a feltámadásról és a kegyelemről szól. Kegyelem, mert nem nekünk kell ezt elviselni, ha kérjük a kegyelmet. Csak kérni kell! Mert Jézus él és szeret mindenkit. Gyógyítani és üdvözíteni akar. Eltörli a bűneinket és a sebzett szívet örömmel tölti meg bánat és keserűség helyett. Vád helyett szeretettel vesz körbe, azzal a szeretettel, ami által felment helyettünk a keresztre és meghalt, pedig az a mi helyünk volt, nekünk kellett volna ott lenni.
A Húsvét nem a nyúl ünnepe. Nem a piros tojásé, ezek egyszerű emberi hagyományok. A hagyomány pedig nem ünnep! A Húsvét Jézus vérébe csomagolva hozta el nekünk a kegyelmet és az üdvösséget. Csak kérni kell. Ő zörget az ember szívén, elég kinyitni neki az ajtót. Ő szeretni akar minket és ezt bizonyította, mert mennyből alászállva vett fel szolgai formát és szeretett, szeretett, szeretett még a kereszten is, pedig a testét megkínozták, és ő mégis ránk gondolva viselte el, végig benne maradva a szeretetbe!
Tegnap nagypéntek volt. E napon feszítették meg Krisztust. A zsidók átadták, a rómaiak, bár Pilátus ártatatlannak mondta, kínzás után megfeszítették. Déltől három óráig sötétség borult a világra, 3 órakor pedig Jézus átadta lelkét az Atyának. Önként.

2016. július 23., szombat

Joyce Meyer- Újítsd meg az életed a szavaiddal!

A szavaknak nagy hatalmuk van, és emiatt neked is sokkal nagyobb hatalmad van, mint gondolnád. Nagyon befolyásos személy vagy. Nem kell főnöknek lenned, nem kell, hogy ilyen-olyan doktori címed vagy titulusod legyen, híresnek sem kell lenned, sőt kiemelkedően okosnak sem. Mindössze egy dologgal kell rendelkezned: a beszéd képességével. A szavainkkal bátoríthatunk, vagy éppen lelombozhatunk valakit, inspirálhatunk, vagy bánthatunk, álmodhatunk, vagy kételkedhetünk. A Biblia tele van olyan igékkel, amik arról szólnak, hogy a szavainkkal képesek vagyunk befolyásolni az életünk folyását. A Példabeszédek 18,21-ben ez áll: "Élet és halál van a nyelv hatalmában, amelyiket szereti az ember, annak a gyümölcsét eszi." Az élet és a halál, azaz az áldás és átok lehetősége, ami a szánkat olyan jelentőségteljessé teszi. És az a kemény igazság, hogy felelősséggel tartozunk aziránt, hogy mit engedünk kijönni a szánkon. Mi magunk döntjük el, hogy mit teszünk a szavainkkal. A világban történő események következtében könnyű a halált, átkot és a negativitást felfedeznünk mindenhol és mindenben: a hírekben, sorban állás közben a boltban, a kávéházban és a munkahelyen. Elégedetlenséggel, panaszkodással, mások hibáztatásával, gúnyolódással találkozunk mindenfelé, sajnos sokszor még keresztények körében is. Úgy gondolom, nagyon fontos, hogy változtassunk, és az életünket a helyes irányba tereljük. De ehhez a szánkat kell először a megfelelő irányba terelnünk. Képzeld el, mi lenne, ha valaki rögzítette volna mindazt, amit az elmúlt huszonnégy órában mondtál, és most ezt visszajátszanánk? Miről szólnának a szavaid? Élet lenne bennük, vagy inkább halál? Építő, életet adó szavakat hallanánk? Mennyi lenne benne a panaszkodás, elégedetlenség, netán gúnyolódás? Fontos, hogy tudjuk: ami a szánkon kijön felfedi, hogy kik vagyunk valójában. Ez tulajdonképpen a Krisztust követők érettségének a mérője. Isten azt szeretné, ha az élet és az áldás szavait szólnád. Építs és ne rombolj. Ha megváltoztatod a szavaidat, akkor az életed is meg fog változni! Dave, a férjem, és én pár évvel ezelőtt megtanultuk ezt a leckét. Már egészen jól megy, de természetesen még most is növekszünk, fejlődünk ebben. Rájöttünk, hogy mennyire megváltozott az életünk, mióta minden napot a következő szavakkal kezdünk: "Istenem, Jézus nevében kérlek, hogy áldd meg ezt a napot. Megáldom a házastársamat, a gyermekeimet, az unokáimat, a barátaimat, az üzleti partnereinket, a munkatársaimat, a szomszédjaimat, és minden embert, akivel ma találkozom." Ha a szavainkat arra használnánk, hogy minden embert megáldjunk, akikkel kapcsolatba kerülünk, akkor megváltozna az életünk, és azok az életek is, melyeket megérintünk. Ha komolyan vesszük, hogy a szavainkkal másokat megáldjunk, akkor Isten garantáltan gondoskodni fog arról, hogy minket is nagyon megáldjon! Ámen!

Cseri Kálmán-A kegyelem harmatja-Magába szállt

"Ekkor magába szállt és ezt mondta: Az én apámnak hány bérese bővelkedik kenyérben, én pedig itt éhen halok!" (Lk 15,17)

Valaki azt mondta, nyári pihenésének egyik eredménye az volt, hogy végre magába szállt, s ennek sok jó következménye lett. Jézus a tékozló fiú példázatában használta ezt a kifejezést. Mit kell ezen érteni? Mit jelentett ez a tékozló fiú esetében?

Nagyon sok ember olyan értelemben magán kívül van, hogy a bajainak okát önmagán kívül keresi. Másokat vádol, önmagát mentegeti. A tékozló fiú is élte világát, amíg volt pénze, olyan harsogás volt körülötte, hogy nem hallott meg semmit. A disznók vályújáig kellett eljutnia, hogy végre befelé nézve megérkezzen önmagához, felismerje, hogy egyedül ő minden bajának az oka.

Amikor magába szállt, eszébe jutott az apja, de nem önmagában találta meg, hanem haza kellett mennie hozzá. Senki sem önmagában találja meg Istent, lelke mélyebb rétegeiben, valamiféle meditáció során, hanem az önmagára lelt ember leborul a rajta kívül, tőle függetlenül létező kegyelmes Isten előtt, meghallja hívását, és vall neki: „vétkeztem az ég ellen és teellened".

Amikor magába szállt, rádöbbent, hogy mi nyomorúságainak az oka. Addig csak azt látta, hogy nincs otthona, az éhhalál szélére került, megalázzák, és kilátástalan a jövője. Most ismerte fel, hogy mindennek az az oka, hogy nincs a helyén. Ha otthon lenne, mindez nem így lenne. Otthon a béres is jóllakik mindennap.

Az embereknek sem hitbeli problémáik vannak, hanem megélhetési, egészségügyi, társkapcsolati, önértékelési... Magunkba szállva látjuk meg, az a baj, hogy eljöttünk otthonról, hogy gyakorlatilag Isten nélkül telnek a napjaink. S ha a Szentlélek elsegít oda, hogy leborulunk Isten előtt, s kimondjuk: vétkeztem, de szeretnék veled élni, akkor kezdődik új szakasz az ember életében.

Mindennap az Ige fényében-AZ ÚJ FEGYVER


Andrew Kuyvenhoven -

A mai napon olvasandó igeszakasz: Róm 12,14-21 
 
14 Áldjátok azokat, akik üldöznek titeket; áldjátok és ne átkozzátok. 
15 Örüljetek az örülőkkel, sírjatok a sírókkal. 
16 Egymással egyetértésben legyetek, ne legyetek nagyratörők, hanem az alázatosakhoz tartsátok magatokat. Ne legyetek bölcsek önmagatok szerint. 
17 Ne fizessetek senkinek rosszal a rosszért. Arra legyen gondotok, ami minden ember szemében jó. 
18 Ha lehetséges, amennyire tőletek telik, éljetek minden emberrel békességben. 
19 Ne álljatok bosszút önmagatokért, szeretteim, hanem adjatok helyet az ő haragjának, mert meg van írva: "Enyém a bosszúállás, én megfizetek" - így szól az Úr. 
20 Sőt, "ha éhezik ellenséged, adj ennie, ha szomjazik, adj innia; mert ha ezt teszed, parazsat gyűjtesz a fejére." 
21 Ne győzzön le téged a rossz, hanem te győzd le a rosszat a jóval.

"Ne győzzön le téged a rossz, hanem te győzd le a rosszat a jóval."(Róm 12,21)

Az evangélium átalakít bennünket, és megtanítja nekünk az Istennek való önátadás új életstílusát (1-2.v.). Ezt az új életmódot az új közösségen, a Krisztus egyházán belül tanuljuk meg (3-13.v.). A Biblia útmutatást ad nekünk arra nézve, hogy hogyan éljünk egymással az egyházon belül. A fő mondanivaló az, hogy szeretnünk kell egymást. De az olyan emberekkel való kapcsolatunkban is a szeretetnek ezt az új fegyverét kell használnunk, akik bajt okoznak nekünk.
A keresztyén élet első- és utolsósorban szeretetet árasztó élet. Ez a szeretet Istentől jön, Krisztus jelenti ki azt nekünk, és a Szentlélek által lesz a miénk. Rajtunk keresztül árad másokhoz, és a legfőbb bizonyítéka annak, hogy Isten gyermekei vagyunk.
A keresztyén szeretet valami új, és megváltást hozó. Kétségbeejtően szükség van rá világunkban, ahol még a természetes gyengédség is nehéz időket él át.
"Ne győzzön le téged a rossz." A "rossz" egy olyan hatalom, amely mindenkit legyőz, aki cselekszi a rosszat, - azt a valakit is, aki rosszat állít szembe rosszal. Ha bosszút állunk magunkért, a rossz kétszeres diadalt aratott: először is a rossz kiszolgáltatottjai voltunk, azután a rossz kiszolgálói lettünk. Mind ellenségem, mind én a rosszaság fegyverét alkalmaztam. A rossz győzött.
"Hanem te győzd le a rosszat a jóval." A keresztyének jót állítanak szembe a rosszal. Míg minden természeti ember a gonoszt használja fel arra, hogy szembeszegüljön a gonosszal, a keresztyén új fegyvert alkalmaz: megpróbálja a gonoszt jóval legyőzni.
Jóllehet sokan nevetnek még a puszta gondolaton is, a keresztyének gyakorolják ezt a szabályt. A szeretet és jóság új fegyverét használják, mert hisznek Isten hatalmában.
De mi van akkor, ha a jó nem bizonyul erősebbnek a rossznál? Nem kellene-e tartózkodnunk attól, hogy jóságot pocsékolunk olyanokra, akik rosszak? Nem! Jobb bolondnak lenni Istenért, mint a rossz áldozatává válni. A rossznak csak akkor vagyunk áldozatai, ha gyakoroljuk a rosszat, és nem akkor, ha a jóság következtében szenvedünk.
 

Krisztus mindenek felett- MEGSZENTELŐDÉS


Oswald Chambers -

"Tőle vagytok pedig ti a Krisztus Jézusban, aki bölcsességül lett nekünk Istentől és igazságosságul, szentségül és váltságul" (2Kor 1,30).


Az élet oldala. A megszentelődésnek az a titka, hogy általa Jézus Krisztus tökéletes tulajdonságaiban részesülök, nem fokról fokra, hanem azonnal, amint hit által valósággá vált bennem, hogy Jézus Krisztus szentségül lett nekem. Nem jelent kevesebbet, mint hogy általa Jézus Krisztus szentsége észrevehetően az enyém lesz. A szent élet egyetlen csodálatos titka nem Jézus utánzása, hanem hogy az Ő tökéletes tulajdonságai megnyilvánuljanak az én halandó testemben. "Krisztus tibennetek" - ez a megszentelődés. Az Ő csodálatos életének részesévé leszek a megszentelődésben - hit által, Isten kegyelmének királyi ajándékaként. Kész vagyok-e oly valóságosan megszentelődni Istenért, amilyen valóság ez az Ő Igéjében? A megszentelődés Jézus Krisztus szent tulajdonságainak elnyerése. Az Ő türelme, szeretete, szentsége, hite, tisztasága, szépsége minden megszentelt lélekben és mindegyik által megmutatkozik. A megszentelődés nem azt jelenti, hogy Jézusból erőt veszünk a szentséghez, hanem hogy Jézussal együtt elfogadjuk azt a szentséget, ami benne van, hogy bennünk is ott legyen. A megszentelődés nem utánzás, hanem részesít valamiben. Az utánzás egészen más. Jézus Krisztusban minden tökéletes; és a megszentelődés titka az, hogy Jézus tökéletessége rendelkezésemre áll és általa lassan de biztosan rendezett, egészséges és szent életet kezdek élni. Isten hatalma birtokba vett (1Pt 1,5).
 

Isten ígéreteinek tárháza-Egyáltalán nem emlékezik meg


C. H. Spurgeon -

"Bűneikről és gonoszságaikról pedig többé nem emlékezem meg" (Zsid 10,17)
 
 


Kegyelmének szövetsége alapján az Úr úgy bánik népével, mintha az soha nem vétkezett volna. Valóban elfelejti összes bűnüket. Minden bűnt elfelejt, mintha soha nem követtük volna el őket, mintha teljesen eltűntek volna emlékezetéből. A kegyelem milyen nagy csodája ez! Isten olyat cselekszik ezzel, ami tulajdonképpen számára is lehetetlen. Irgalma csoda, amely messze felülmúlja az összes többi csodát.

Isten azóta nem emlékezik meg bűneinkről, amióta Krisztus áldozata "szentesítette" a szövetséget. Örvendezhetünk Benne, és nem kell félnünk attól, hogy bűneink miatt fellángol haragja. Íme: befogadott bennünket gyermekei közé, igazaknak tekint és kedvét leli bennünk, mintha tökéletesen szentek lennénk. Sőt: megkülönböztetett tisztességre is méltat bennünket, dicsőségének őrei, nyája védelmezői, az evangélium szolgái lehetünk. Szolgálatára érdemesít bennünket. Ez a legnagyobb és egészen különleges biztosíték arra, hogy Ő nem emlékezik meg bűneinkről. Mi, ha meg is bocsátunk egy ellenségünknek, már nemigen bízunk meg benne újra, ezt nem tartjuk bölcs dolognak. Az Úr azonban megbocsát, és utána úgy bánik velünk, mintha sohasem vétkeztünk volna. - Én lelkem, milyen nagyszerű ígéret ez! higgy benne és örvendezzél!

Bizonyságaid örökkévaló örökségem

Alfred Christlieb -

Menj, de jöjj vissza! Mert tudod, mit cselekedtem veled! (l.Kir. 19,20)


 

Menj! Ezzel a szóval ad engedélyt Illés Elizeusnak, hogy szüleitől és testvéreitől elköszönjön. Meg is tagadhatta volna tőle ezt, és a fiatalembert törvényeskedő módon magához köthette volna, de nem tette. Jó ezt azoknak meggondolniuk, akik fiatalokat vezetnek a Jézus Krisztus követésének útjára. Ha az ember megtiltja nekik a megengedett örömöket is, ezzel képmutatásra és látszatszentségre neveli őket.

Illés azonban így folytatta: "... de jöjj vissza"!

Határozott figyelmeztetés van ebben. Illés azt akarja ezzel kifejezni: Ne engedd, hogy bárki is visszatartson otthon! Szabadságod van arra, hogy szüleidet meglátogasd. El ne felejtsd azonban mennyei elhivatottságod! Ehhez mindenáron hűnek kell maradnod. - Ez a figyelmeztetés bizonyára nem volt felesleges. Nagyon valószínű, hogy mondtak ilyet neki: "Hogyan indulhatsz el ilyen bizonytalan jövőbe? Ki fog gondoskodni megélhetésedről? Csakugyan el akarod dobni az atyai örökséget"? Ekkor hallotta lelkében Elizeus a figyelmeztetést: Jöjj vissza"!

Hasonlóképpen kell segítenünk azokat, akik mint ifjak, vezetésünkre vannak bízva. Pál ezt írja az l.Kor. 6,12-ben: "minden szabad nékem, de én nem engedem, hogy bármi úrrá legyen felettem". Végül ezt mondja Illés: "Tudod, mit cselekedtem veled"! El ne feledkezzél elhívásodról!

Ez különösen fontos Ige a Jézus Krisztus fiatal követőinek is. Lehet, hogy tartósan világi környezetben élsz, lehet, hogy véletlenül rossz társaságba kerültél, gondold meg, mire hívott el Isten! Egy pillanatra se feledd el, amit az Úr Jézus érted tett! Ő a Magasságos Isten fia, és a kereszten életét és vérét adta érted. Ha ezt meggondolod, akkor a világi kívánságok és bűnök elvesztik vonzó erejüket.

"Menj, de jöjj vissza! Mert tudod, mit cselekedtem veled!"

Isten műhelyében-Lelki mámorosság

Carl Eichorn -

"A részegek éjjel részegednek meg. "(1 Thess 5, 7) 


 
Amíg az ember az Istentől való elszakadottság éjszakájában él, olyan, mint aki mámoros. Nem látja világosan a dolgokat, nincs józan ítélőképessége. Elfeledkezik mindenről, ha elkapja a harag, vagy a kívánság fellobban benne. Nem gondol a szomorú következményekre, sem súlyos felelősségére. Engedi, hogy magával ragadja a mámor, és a pusztulásba rohan. Ha azután már késő, akkor fájdalmas kijózanodással ébred rá a valóságra. Éppen így ködösít el a gond is. Rémületbe hajt, úgy hogy az ember nincs is igazán magánál. A gőgösség, elbizakodottság is olyan mint a köd, körülfogja a lelket. Az ember önmagával van eltelve, álmodozik a saját nagyságáról, ügyességéről és kiválóságáról. Önmagával kapcsolatban elvesztette józan ítélőképességét. Hamis lélek csapja be, a hízelgők csak fokozzák rossz állapotát, annyira, hogy szinte a talajt is elveszti a lába alól. - Néha egy egész népet elfog a gőg. A jelszavaknak félelmetes hatalmuk van, mégha nincs is bölcsesség bennük. A korszellem szinte varázslatos igézete alatt tartja az emberek lelkét.

A Biblia lerántja a leplet mindenről és megmutatja az ilyen mámorosság sátáni eredetét. A démoni hatalmak egész tömegeket elvakíthatnak és majd isznak Isten haragja mámoros kelyhéből, aki odaadja őket a sátáni befolyásnak, hogy napról napra a tévelygést tartsák igazságnak és a gonosztettet erényként dicsőítsék.

Csak egy mód van rá, hogy kijussunk a lelki ittasság állapotából: az igazság Igéje! Aki hallgat rá, józanná lesz. Az Igében a Szentlélek munkálkodik és ha Ő befolyásolhatja az embert, akkor az magához tér, világosan és értelmesen gondolkodik, mint az a megszállott, aki azután Jézus lábainál ült, miután meggyógyult (Lk 8, 35). A világ ugyan az igazi hívőt rajongónak, túlzónak és józantalannak tartja, de valójában a világ szelleme teszi az embert bolonddá és rajongóvá. Önmaguktól várnak mindent, azt hiszik, hogy felfelé haladnak, holott lefelé zuhannak. Azt remélik, hogy az emberiség a külső körülmények megjavítása által is megteremtheti a boldogság állapotát, megtérés és a gondolkodás megváltoztatása nélkül is. Úgy vélik, az emberek csak azért rosszak, mert rosszul megy a soruk. Mindez józantalanság

Isten asztaláról-Varga László

"Amikor Jézus látta, hogy Mária sír, és a vele jött zsidók is sírnak, megrendült lelkében és háborgott, és megkérdezte: Hova helyeztétek őt? ...Uram, jöjj és lásd meg! Jézus könnyekre fakadt. A zsidók ezt mondták: Íme, mennyire szerette!" János 11,33-44


Ez Lázár feltámasztásának története, feltétlenül végig kell olvasni a Szentírásból. Itt csak egy vonást emelünk ki belőle. Amikor Jézus meghallja, hogy Lázár súlyosan beteg, tudja, hogy meg fog halni, de nem mozdul a megmentésére. Pár nap múlva érkezik a gyászoló családhoz. Amikor maga előtt látja a számára olyan kedves családot, előtte zokog a hűséges Mária és a család barátai, átérzi keserűségüket, és szánalomra indul. Egyházunk temetési szolgálata nem a halottnak szól. Ő már Istennél van, túl az ítéleten, amit ember úgysem tud megváltoztatni. A cél az itt maradottak vigasztalása. Ott, Betániában is a halott testvéreinek szól a vigasztalás örök érvényű igéje: "Aki hisz énbennem, ha meghal is, él!" Lázár feltámasztása arra is szolgál, hogy megmutassa Isten hatalmát a halál felett, de ez nem volt maga a megígért feltámadás, Lázár pár év múlva újra csak meghalt. Ugyanolyan fontos célja volt a testvérek könnyeinek letörlése. Számunkra is Jézus legégetőbb parancsai közé tartozik a sírók vigasztalása.

Uram, köszönöm, hogy megmutattad, hogy a halál se nem úr, se nem tragikus előtted. Valóban az, de csak azok számára, akik elkárhoznak, mert nincs több lehetőségük a megtérésre. Én letettem életemet a Te kezedbe, csak azt kérem, addig tarts életben, míg feladatot és ahhoz való erőt is adsz! Ha lehetséges, ne hagyd, hogy tehetetlen teherré váljak családom számára, de engedd meg, hogy ép tudattal fogadjam a halált! És ha még többet is kérhetek, félek a halál előtti testi kínoktól, ha lehetséges, enyhítsd azokat, de ne az én akaratom legyen meg, hanem a Tied. Csak az a fontos, hogy hozzád kerüljek a halál kapuján át. Ámen.

Bizonyságaid örökkévaló örökségem

Alfred Christlieb -

Illés Elizeushoz ment és palástját reá vetette.l.Kir. 19,19






Ez a palást több volt Elizeusnak, mint egy ruhadarab, különben nem hagyta volna cserben érte szüleit, otthonát és minden vagyonát. Mit jelentett Elizeusnak ez a palást? Ez jelentette a prófétai tisztségbe való felemelkedést. Ha emberek sokszor meg is vetették ezt a tisztséget, mert hamis próféták is voltak, de Isten előtt a próféták kedvesek és szeretettek voltak, mint pl. Dániel (Dán. 9,23).

Hasonlókat mondhatunk azokról is, akiket a Jézus Krisztus igazságának palástja fedez be. A Zsid. 12,22-23-ban ezt olvassuk: "... járultatok a Sion-hegyéhez, az élő Isten városához, a mennyei Jeruzsálemhez..., az elsőszülöttek seregéhez és egyházához, akik be vannak írva a mennyekben..., és a tökéletes igazak lelkeihez". Micsoda megtiszteltetés! Aki ezt igazán felismeri, csak nevetni tud a világ csúfolódásain épp úgy, mint azon a hiábavaló dicsőségen, amellyel egymást illetik az emberek!

Elizeusnak ez a palást védelmet is jelentett azokkal szemben, akik prófétai hivatását nem értékelték, s abban lelték örömüket, ha őt kritizálhatták. "Nincs próféta tisztesség nélkül, csak a maga házában". Ha egy-egy rokona vagy szomszédja ezt mondta neki: "Te akarsz próféta lenni? Ismerlek gyermekséged óta, ismerem hibáidat, gyengéidet" - akkor Elizeus palástjára mutatva így szólhatott: "Ezt Illés adta rám, ő hívott el prófétának. Perlekedj ővele, ha kedved tartja"!

Így van ez azokkal is, akiket Isten az Úr Jézus Krisztus igazságának palástjával felruházott. Hangok törnek elő a világból, a pokolból és saját szívünkből, s ezt mondják: "Te akarsz Isten gyermeke lenni? Elfeledted már, hogy honnét jöttél"?

Akkor védelmébe vesz bennünket Isten Igéje, s ezt mondja: "Ilyenek voltatok pedig némelyek, de megmosattatok, megszenteltettetek, megigazíttattatok az Úr Jézusnak nevében". (l.Kor. 6,11)

Boldogok, akiknek előbbi vétkét csodálatosan elfedezte Isten!

Isten asztaláról-


Varga László - 

"Az utolsó időkben némelyek elszakadnak a hittől, ... Ezek tiltják a házasságot és bizonyos ételek élvezetét, melyeket Isten azért teremtett, hogy hálaadással éljenek velük a hívők és az igazság ismerői. Mert az Isten minden teremtménye jó és semmi sem elvetendő..."
1Timóteus 4,1-5


 
Isten az embert szabad ösztönökkel teremtette. Az állatok ösztönei kötöttek, csak akkor és addig működnek, amire be vannak programozva. Az ember ösztönei állandóan működnek, az erkölcs törvényei kell, hogy irányítsák. Ez állandó küzdelmet jelent az erkölcsi meggyőződés és az öncélú ösztöni késztetés között. Minden vallás törvényt ad: fegyelmezi az ösztönöket. Innen származik az a pogány tévedés, hogy Istennek az tetszik, ha elfojtjuk azokat. Éljünk házasság nélkül, ne együk a jónak tartott ételeket, vonjuk meg magunktól az élet örömeit. Isten mást, ennél sokkal többet kíván. Azt kívánja, hogy minden tőlünk telhetőt kövessünk el embertársaink boldogságának, örömének előmozdítására. Örülni kell, és örömöt szerezni. Élni kell az élet javaival, szabadon, hálásan, míg az a mások örömét nem rontja. De ha kell, tudjunk lemondani bármi földi jóról, válogatás nélkül, Isten szolgálatára, a mások javára. Ez a keresztyén szabadság. Azért mondhatok le szívesen bármi földi jóról, mert az enyém. Élvezhetem vagy elhagyhatom aszerint, hogy Isten szerinti szolgálatom mit kíván. A lemondásnál is nagyobb dolog szabadon szolgálni Isten ajándékaival.

Uram, köszönöm, hogy szabadságra rendeltél. Tapasztalom, menynyivel könnyebb betartani gépies szabályokat, mint állandóan arra figyelni, mit kíván tőlem szeretettörvényed. De így tetted széppé, szabaddá életemet. Köszönöm akaratod szerinti, hű családi életemet. Köszönöm, hogy gyönyörködhetek a természet csodáiban, a művészet alkotásaiban, a jó ételekben, egymás örömében. Abban, ha másokat is örülni látok, s ha abban nekem is részem volt. Köszönöm, hogy Te is örülsz az én örömeimnek. De vigyázz rám, hogy ne felejtsem el, meddig tart örvendező szabadságom! Ámen.

2016. július 22., péntek

Cseri Kálmán-A kegyelem harmatja-Pihenjetek meg!

"Jöjjetek velem csak ti magatok egy lakatlan helyre, és pihenjetek meg egy kissé. "(Mk 6,31)




Sokan mostanában veszik ki nyári szabadságukat, és próbálnak valahol egy kicsit pihenni. Vannak, akik legszívesebben mindig szabadságon lennének, de vannak, akik nem mernek jó lelkiismerettel kikapcsolódni. Pedig Jézus azt tanítja, hogy a pihenés nem fényűzés, hanem a jó minőségű munka egyik feltétele. Persze nem munka helyett, hanem munka után helyes gyakorolni. Megállás nélkül nem lehet jól dolgozni, s itt olvassuk, hogy a tanítványoknak néha enni sem volt idejük.

Hogyan pihenjen egy keresztény ember?

A tanítványok Jézussal mentek el pihenni. Igazi felüdülést a vele való közösség ad. Munka közben is, de néha úgy, hogy csak rá figyelünk. Olyan jellemző, hogy ki mit visz magával évi szabadságára vagy egy-egy szabadnapra. Van, aki fáradtabban jön haza, mint ahogy elment. Tervezzük meg a pihenést, s legyen fontos az Úrral való közösség!

Egy lakatlan helyre viszi Jézus az övéit. Nagy szükségünk van a csendre. Ez önmagában is gyógyít, de Jézus halk és szelíd szavát is jobban értjük így. S csak a tanítványait hívta most. Nem kell ahhoz nagy társaság, hogy felüdüljön az ember, de a legközelebbiekkel fontos ápolni a közösséget. (Ugyanakkor éppen a szabadságunk alatt több lehetőség van meglátogatni olyanokat, akik mindig egyedül, a puszta csendjében élnek.)

Itt a tanítványok végre kibeszélhették magukat Jézusnak. Néha nagyon rövidre szabjuk a vele töltött időt. Szánjunk most többet arra, hogy egészen megnyíljunk előtte!

S végül: egy kissé akarja megpihentetni őket. Mert az élet nem pihenésből áll, a pihenés célja az erőgyűjtés a szolgálatra. De a csendben sokszor jobban látja az ember, mi is valóban a feladata, melyek a jellemző hibái, kiaknázatlan lehetőségei, ki ő és ki az ő Ura. Ezért szükséges munka közben is elvonulni néha a csendbe. Ahogyan Jézus is tette.

Isten ígéreteinek tárháza- Örökkévaló zálog

"Eljegyezlek magamnak örökre, eljegyezlek magamnak az igazság és a törvény, a szeretet és az irgalom ajándékával. Eljegyezlek magamnak a hit ajándékával, és megismered az Urat"
(Hós 2,21-22)


Az Úr jegyesének lenni: micsoda tisztesség és öröm ez! Testvérem, valóban tiéd Krisztus úgy, hogy kegyelmével téged is eljegyzett? Ha igen, vésd a szívedbe, hogy ez örök érvényű eljegyzés volt. Ő soha nem bontja fel a jegyességet azzal, akit egyszer ezzel a kötelékkel magához kötött.

Az Úr háromszor ismétli: "Eljegyezlek", és súlyos szavakkal erősíti meg ezt az eljegyzést. "Igazsággal", tehát ez a szövetség teljesen jogos, törvényes, senki sem teheti érvénytelenné. "Itélettel", tehát bírói végzés szentesíti ezt a szövetséget: senki nem tekintheti elhamarkodott lépésnek, vagy tévedésnek. "Szeretettel", tehát a szövetség alapja a szeretet, mert anélkül az eljegyzés rabszolgaságot jelentene, nem boldogságot. "Irgalommal", amely megsokszorozódik, és beragyogja ezt a drága, szent kapcsolatot.

Végül a "hit ajándékával", hűséggel, ami ezt az eljegyzést egyáltalán lehetővé teszi. A Szent Szellem mondja minderre az "ámen"-t, amikor megígéri, hogy megtanítja az eljegyzettet a magasztos elhíváshoz szükséges szent ismeretre. Milyen drága ígéret ez!

Isten műhelyében- Lelki józanság


Carl Eichorn -

"Mint józanok ... "(1 Péter 1, 13) 


Péter első levelében háromszor szólítja fel olvasóit a józanságra. Megvolt rá az oka. Fájdalmasan tapasztalta saját magán, mit jelent, ha valaki elveszíti józanságát. Mivel Jézus intő szava nem tudta őt józanságra bírni és inkább saját szíve érzéseiben bízott, ezért mélyre esett. Most már felismerte, micsoda szakadékok rejtőznek az ember szívében és mennyire nem józanul gondolkodunk, ha szívünk hangulatainak és elképzeléseinek jobban hiszünk, mint Isten Igéjének. Józan ember az, aki semmit sem vár önmagától, hanem mindent az Úrtól; aki felismeri romlott szívét és belátja, hogy azonnal képes minden rosszra, amint az Úr leveszi róla a kezét. Józan ember az, aki nem önmagának, hanem Isten Lelkének enged, az Ő Igéje alapján él. Szívünket egyedül a kegyelem erősíti meg, különben ide-oda ingadozik, mint a nádszál.

Legyetek józanok! Az apostol azokhoz intézi ezt a felhívást, akik már egyszer kijózanodtak Isten Igéje által. Most meg kell maradniok a józanságban. Nem valami elméleti, hideg és értelmi magatartás ez, mert az ilyen józanság a szeretet buzgóságát, a szent lelkesedést rajongásnak tartja. Vannak idősebb keresztyének, akik lanyhák, lágymelegek; szívükben nem a szent tűz jóleső feltisztultsága ég. Akkor vagyunk teljesen józanok, ha egészen megtölthet a Szentlélek; ha Jézus szeretete tölt be úgy, hogy önmagunkról és minden másról elfeledkezünk, amikor Isten gazdag kincseiben örvendezünk.

Hatoljunk bele egyre jobban a mi Urunk Jézus Krisztussal való közösségbe; mindenekelőtt az igazság Igéjének a mélységébe, hogy józanok lehessünk! Az Ige megtanít helyesen értékelni korunk eseményeit, jelenségeit. Akkor nem kiáltozunk együtt a világgal, nem álmélkodunk azon, amit a világ megcsodál, s nem rajongunk az emberiség nagy eredményeiért és a világbékéért. Nem férkőzik hozzánk mindenféle idegen tanítás sem, amit a gőgös ember talál ki. Mert a gőg a józantalanság forrása, az alázatosság azonban józanná tesz. A legtöbb tévtanítás rejtett elbizakodottságból, gőgből fakad. Különlegeset, rendkívülit akarnak adni és hallani, és így egészségtelen, nem józan utakra tévednek. Pál apostol a megtérést és a hitet mindig a középpontba állította: ez józanság! Aki ebben marad, az nem esik bele abba a veszélybe, hogy ingadozóvá válik és elesik kábultságában.

Krisztus mindenek felett-MEGSZENTELŐDÉS


Oswald Chambers -

"Mert ez az Isten akarata: a ti szentté lételetek" (1Tesz 4,3)
 

A halál oldala. Istennek a megszentelődésünkben az élet és a halál oldalán egyaránt formálnia kell minket. Egyesek túl sok időt töltenek a halál helyén, végül olyanok lesznek, mint a sír. Mindig heves harc folyik a megszentelődés előtt, mindig van valami, ami éles ellentétben áll Jézus Krisztus kívánságaival. Amint Isten Szelleme elkezdi megmutatni, mi a megszentelődés, elkezdődik a küzdelem. "Ha valaki hozzám jön és meg nem gyűlöli... a maga lelkét is, nem lehet az én tanítványom" (Lk 14,26). A megszentelődés folyamatában Isten Szelleme megfoszt engem mindentől, míg nem marad más, csak "önmagam", s ez a halál helye. Hajlandó vagyok-e csak "magam" lenni és semmi több - barátok, szülő, testvér és önző érdek nélkül -, készen a halálra? Ez a megszentelődés feltétele. Nem csoda, hogy Jézus ezt mondta: "Nem békességet hozni jöttem, hanem fegyvert" (Mt 10,34). Itt kezdődik a harc, itt sokan elcsüggedünk. Nem akarjuk azonosítani magunkat Jézus halálával ezen a ponton. "De ez olyan rettenetes és kérlelhetetlen" - mondjuk, Urunk szigorú és elvárja ezt tőlünk. "Nem kívánhatja, hogy ezt tegyem." - Pedig kívánja. Akarok-e egészen "magam" lenni, mindent határozottan lehántani magamról, amit barátaim vagy saját magam gondolok magamról és kiszolgáltatom-e ezt a mezítelen valómat Istennek? Amint kész vagyok erre, Ő megszentel egészen, és életem megszabadul minden nyűgtől, mindentől - Istent kivéve. Amikor így imádkozol: "Uram, mutasd meg, mi nekem a megszentelődés" - Ő megmutatja. Azt jelenti, hogy eggyé lettem Jézus Krisztussal. A megszentelődés nem olyasvalami, amit Ő helyez belém, hanem Ő maga az bennem.

Mindennap az Ige fényében-AZ ÚJ KÖZÖSSÉG


Andrew Kuyvenhoven -

A mai napon olvasandó igeszakasz: Róm 12,3-13 
 

3 A nekem adatott kegyelem által mondom tehát közöttetek mindenkinek: ne gondolja magát többnek, mint amennyinek gondolnia kell, hanem arra igyekezzék mindenki, hogy józanul gondolkozzék az Istentől kapott hit mértéke szerint. 4 Mert ahogyan egy testnek sok tagja van, de nem minden tagnak ugyanaz a feladata, 5 úgy sokan egy test vagyunk a Krisztusban, egyenként pedig egymásnak tagjai. 6 Mert a nekünk adatott kegyelem szerint különböző ajándékaink vannak, eszerint szolgálunk is: ha prófétálás adatott, akkor a hit szabálya szerint prófétáljunk, 7 ha valamilyen más szolgálat adatott, akkor abban a szolgálatban munkálkodjunk: a tanító a tanításban, 8 a buzdító a buzdításban, az adakozó szerénységben, az elöljáró igyekezettel, a könyörülő pedig jókedvvel. 9 A szeretet ne legyen képmutató. Iszonyodjatok a gonosztól, ragaszkodjatok a jóhoz, 10 a testvérszeretetben legyetek egymás iránt gyengédek, a tiszteletadásban egymást megelőzők, 11 a szolgálatkészségben fáradhatatlanok, a lélekben buzgók: az Úrnak szolgáljatok. 12 A reménységben örvendezzetek, a nyomorúságban legyetek kitartók, az imádkozásban állhatatosak. 13 A szentekkel vállaljatok közösséget szükségeikben, gyakoroljátok a vendégszeretetet.

"A Krisztussal való közösségünk által sokan egy test vagyunk ugyan, de ha az egyeseket nézem, egymásnak szolgálatára rendelt tagok vagyunk."
(Róm 12,5 - Dr. Budai ford. szerint)

Az új életstílusról szóló beszéd (1-2 versek) az egyházon belüli élet megvitatásába torkollik (3-13.v.).
Az ember nem teljesen magára nézve alakít ki egy új életstílust. Meg kell tanulnunk az Istentől a Krisztus Jézusban teremtett új közösségben megélni az új életet. Ez a közösség Krisztus egyháza. Itt a Lélek minden egyes embernek ad ajándékokat, hogy mindenki hozzájárulhasson az egész növekedéséhez.
Úgy látszik, hogy ma sok keresztyén kombinálja a Krisztus iránti buzgóságot az egyház iránti nemtörődömséggel. Pál evangéliuma szerint ez ellentmondásos magatartás. Csak akkor jutunk üdvösségre és akkor újulunk meg, ha a Krisztusban "megtestesülünk". És a keresztyének ezen testületének el kell fogadnia, meg kell becsülnie, segítenie és szeretnie kell egymást, mivel egyek a Krisztusban. Ahogy a test tagjaiban nincs élet, ha elkülönülnek attól a testtől, amelyhez tartoznak, ugyanúgy a keresztyének sem élhetnek új életet, ha külön vannak az új közösségtől.
Az Újszövetség nem úgy tekinti a keresztyéneket, mint olyan egymástól különálló tagokat, akik összejönnek, hogy egy testületet, egy egységet alkossanak. Az Újszövetség tanítása abból indul ki, hogy akik Krisztusban vannak, azok eleve egyek. Az egyes hívek sohasem többek vagy kevesebbek, mint "tagok". És minden egyes hívőnek józanul fel kell mérnie, hogy mi az ő szerepe ezen a testületen vagy "testen" belül.
És az egyház miatti sírás-rívásunk nem lehet mentség arra, hogy elkülönülünk. Ezek jelzik saját fogyatékosságainkat, és indokai annak, hogy többet és jobban szolgáljunk "a nekünk adatott kegyelem szerint". (6.v.)
A mi individualista korunkban minden keresztyénnek arra van szüksége, hogy emlékeztessék: az egyház közösségében megvalósítandó új élet éppen annyira része az újszövetségi evangéliumnak, mint az a tanítás, mely magáról az új életről szól.
Isten épp oly jól ismeri a mi hitben való testvéreinknek a gyengeségeit, mint ahogy mi ismerjük, és Ő ismeri a mi saját hibáinkat is. Még jobban, mint mi. Mindnyájunknak imádkoznunk kell, hogy többet kapjunk Istenből, azért, hogy többet tudjunk adni egymásnak, annak a közösségnek az egészsége és növekedése érdekében, amelyik az eljövendő korszakra nézve él.

KENNETH COPELAND-Ideje komolyan venni az Igét!

Isten! én Istenem vagy te, jó reggel kereslek téged… reád gondolok ágyamban: őrváltásról őrváltásra rólad elmélkedem. - Zsoltárok 63:1,6



Ha szent egészségben akarsz élni, akkor előfordul, hogy szélsőségesnek kell lenned Isten Igéjével kapcsolatban. Lehet, hogy olyan komoly betegséggel kell szembenézned, aminek a leküzdéséhez nem lesz elég, ha csak pár percet szánsz az Igére, és elmondasz egy rövid imát.

Elmondom neked, hogy egészen pontosan én mit is tettem ilyen helyzetben.
Reggel, amikor felkeltem, legelőször is úrvacsorát vettem. Azt mondtam: „Uram, a testemet egész nap az Úr Jézusnak adom át. Elfogadom Jézus tiszta vérét, amelyet értem ontott.”
Majd helyére raktam az ördögöt. Azt mondtam: „Megdorgállak, sátán. Nem fogsz ma semmiféle betegséget rám rakni. Nem számít, milyen tüneteim vannak, nem számít, a testem mit gondol erről, Jézus erejében, a Szent Szellem által én legyőztem ezt a betegséget, mert nagyobb Ő, aki bennem van, mint az, aki e világban van.”
Majd egész nap hálát adtam az Úrnak a gyógyulásomért. Tanítókazettákat hallgattam, hogy a felkent Ige járja át az elmémet és szellememet a nap során. Délután dicsértem Istent, és újból úrvacsorát vettem, hogy emlékeztessem magam arra, hogy Jézus vére van az ereimben, és Isten családjának tagja vagyok.
Nem kell a hónap második vasárnapjáig vagy akármeddig várnod, hogy úrvacsorát vegyél. Jézus annyit mondott: „Amikor ezt teszitek, rám emlékezzetek.” És ha az ördög komoly támadásával nézel szembe, akkor éjjel-nappal az Úrról kell megemlékezned. Őrá kell tekintened, amíg a körülötte forgó gondolatok ki nem szorítják a betegség gondolatait az elmédből.
Este megint csak úrvacsorát vettem, majd dicsértem az Urat, amíg el nem aludtam. Ha éjszaka felébredtem, akkor kinyitottam a Bibliámat, és végigolvastam a gyógyulásról szóló igeverseket. Az ördög sajnálhatta, hogy felkeltett!
Ha az ördög komoly támadást intéz az egészséged ellen, ne tétlenkedj. Vedd komolyan az Igét. Helyezd magad állandó gondoskodása alá, és az Ige valóban gondodat fogja viselni.
Igei olvasmány: Zsidó 4:9-16

KENNETH COPELAND- A hit egysége

És Ő adott némelyeket apostolokul, némelyeket prófétákul, némelyeket evangélistákul, némelyeket pedig pásztorokul és tanítókul: A szentek tökéletesbítése céljából szolgálat munkájára, a Krisztus testének építésére: Míg eljutunk mindnyájan az Isten Fiában való hitnek és az Ő megismerésének egységére, érett férfiúságra, a Krisztus teljességével ékeskedő kornak mértékére. - Efézus 4:11-13



Míg mindnyájan eljutunk a hit egységére.
Ez az igevers egyszerűen a következőt jelenti: ha igazán erőteljesek akarunk lenni Isten királyságában, ha fenyegetés akarunk lenni az ördög számára, akkor fel kell növekednünk – mégpedig együtt.
Nem elég csupán néhányunknak felnövekedni, és azt mondani mindenki másra, „nem elég jó”. Ez nem így működik. Egymásnak tagjai vagyunk. A Biblia egy testnek nevez bennünket… Krisztus testének.
Hadd mondjak egy példát. Amikor elkezdtem Isten kijelentéséről tanítani a gyarapodás törvényeivel kapcsolatban, hihetetlen támadásokat kaptam. Prédikátorok kezdtek el hívogatni, és ízekre szedtek, többek között azért, mert nem kértem kölcsön pénzt senkitől. Végül Isten azt mondta nekem, amikor imádkoztam: „Ne taníts többet a gyarapodás törvényeiről, amíg nem szólok neked.”
„Miért nem?” kérdeztem.
„Mert viszálykodás zajlik a testben,” válaszolta Isten. „Más prédikátorok dühösek rád, és viszálykodnak a tanítás miatt.”
Nem ismerték fel, hogy az a szint, ahol megrekedtek, mindannyiunkra hatással volt. Nem ismerték fel, hogy én sem tudok továbbmenni, és nem tudok a gyarapodás további törvényeiben járni, amíg Krisztus Testének többi tagja nem jön velem.
Nem egymagunkban élünk. Nem tehetek semmit úgy, hogy az hatással ne lenne rád. Te sem tehetsz semmit, ami ne lenne hatással rám. Isten kötött bennünket össze, de nekünk kell tenni azért, hogy egységben maradjunk (Efézus 4:16). Csak együtt növekedhetünk fel!
Tanulj meg szeretetben járni. Ne különülj el, ne zárkózz el. Táplálkozz naponta az Igével, és bátorítsd a testvéreidet azáltal, hogy őket is táplálod, így mindannyian eljutunk az „érett férfiúságra, a Krisztus teljességével ékeskedő kornak mértékére.”
Igei olvasmány: 1 Korinthus 12:13-28

2016. július 21., csütörtök

Nicelife- HÁZASSÁG-12. nap

A házasságról a mai társadalom ellentmondó módon nyilvánul meg. Vészjósló válási százalékokat hallunk, míg az esküvőről szóló magazinok sok ezer oldalon jelennek meg. 

A legújabb tudományos kutatások a jó házasság egészségre gyakorolt hatását dicsérik, igazolva ezzel A Könyv igazát, amely már több, mint kétezer éve rendelkezik mondanivalóval ebben a témában.
A KÖNYVBŐL
"A férfi ezért elhagyja apját és anyját, és ragaszkodik feleségéhez, és lesznek ketten egy testté.. Ti is, mindenki egyenként úgy szeresse a feleségét, mint önmagát, az asszony pedig tisztelje a férjét"
(Ef 5:31-33).
"Legyen megbecsült a házasság mindenki előtt, és a házasélet legyen tiszta! A paráznákat és a házasságtörőket pedig ítéletével sújtja az Isten " (Zsid 13:4).

"És ugyanígy, ti férfiak is, megértően éljetek együtt feleségetekkel mint a gyengébb féllel, adjátok meg nekik a tiszteletet mint örököstársaitoknak is az élet kegyelmében, hogy a ti imádkozásotok ne ütközzék akadályba" (1Pt 3:7).
"Férfiak! Úgy szeressétek feleségeteket, ahogyan Krisztus is szerette az egyházat.. Hasonlóképpen a férfiak is szeressék a feleségüket, mint a saját testüket. Aki szereti a feleségét az önmagát szereti"
(Ef 5:25-28).
"Én szerelmesemé vagyok, és ő is utánam vágyódik. Jöjj hát, szerelmesem, menjünk ki a mezőre, háljunk a ciprusok közt! Menjünk korán a szőlőkbe, nézzük meg, fakad-e a szőlő, kinyílt-e virága, virágoznak-e a gránátalmafák? Ott ajándékozlak meg szerelmemmel" (Énekek 7:11-13).
ISTEN ÍGÉRETE
"Aki jó feleséget talált, kincset talált, és elnyerte az Úr jóakaratát" (Péld 18:22).

CSELEKVÉSI PONT
EGY TÁRSADALOM EGÉSZSÉGÉHEZ ELENGEDHETETLENEK A JÓ HÁZASSÁGOK. A KÖNYV ISTENE JÓ HÁZASSÁGOKAT SZERETNE LÁTNI. HA HÁZASSÁGBAN ÉLSZ, SZENTELD ENERGIÁDAT ARRA, HOGY ABBAN TISZTESSÉG, MEGBECSÜLÉS ÉS SZERELEM JELENJEN MEG. SZERVEZZ MEG EGY RANDEVÚT, ADJ MEGLEPETÉSÜL AJÁNDÉKOT, ÉS NE FELEDKEZZ MEG ARRÓL, HOGY HÁZASTÁRSADNAK MA VALAMIVEL KAPCSOLATBAN KIFEJEZD ELISMERÉSEDET!
 


 


Dicsőítések-Uram az éltem, kezedbe tettem


 
Uram, az éltem, kezedbe tettem,
Nem félek többé, áldlak örökké.

Kezedben hadd legyek agyag csupán,
Áraszd rám Lelkedet, pecséted nyomd rám.

Nekem ködös még, de te tudod rég,
Mi van előttem, s mi lesz belőlem.

Kezedben hadd legyek agyag csupán,
Áraszd rám Lelkedet, pecséted nyomd rám.

Kegyelmed várom, Uram Királyom,
Igéd vezessen fényben, sötétben!

Kezedben hadd legyek agyag csupán,
Áraszd rám Lelkedet, pecséted nyomd rám.

Klára Krizsán-IMA A HAZASSAGODERT !!!!!

AZ ORDOGNEK MA EZ A LEGNAGYOBB STRATEGIAJA .... SZET AKARJA SZEDNI AZT AMIT ISTEN OSSZESZERKEZTETT ....




ATYAM JEZU NEVEBEN jovok eled imatsagban . Megvan irva ; a TE SZERELMED KIONTETETT A MI SZIVEINKBE A SZEN SZELLEM EREJE ALTAL , AKI ADATOTT NEKUNK ... ( ROM , 5, 5.. )
Mivel a TE szereteted bennunk van , elismerjuk es vallast teszunk rola , hogy EZ A SZERETET URALKODIK mindenek felett az eletunkben es a HAZASSAUNKBAN . Hisszuk , hogy es a szeretet teljesen athatja a hazassagunkat es egybekot minket az igazsagban , tokeletesse tesz minket minden jo cselekedetre , hogy a TE akaratodat cselekedjuk , azt munalvan bennunk , ami a TE oromodre van .. (kol, 3, 14 . fillippi 2, 1 )
Hazassagunkat hatalmas kincskent orizzuk a Te szeretetedben . A TE SZellemed altal egybekottettunk szeretet altal , teljes osszhangban es egyetertesben elunk a TE oromoddel atitava : ugyanazon szeretettel viseltetunk egymas irant egy erzesben , ugyan azon indulattal , alazatosan egymast kulombnek tartva magunknal .. ( Fill , 2 , 2-3 )
ATYAM , hisszuk es kimondjuk , hogy egymashoz josagosak , irgalmasok , megbocsajtok es turelmesek vagyunk .Minden lepesunkben a bekesseget keressuk , ezaltal nyugalomban es biztonsagban elunk . Mivel szeretetben es bekessegben
van a szivunk , igy nincs akadalya imainknak , hogy eljussanak ELED .
Imatsagaink nem hiusulnak meg , mert ISTEN KEGYELMENEK OROKOS TARSAI VAGYUNK ... (Ef , 4, 32 . 1 peter 3,7.)

HAZASSAGUNKBAN AZ IGAZSAG MUVE BEKESSEG , ES AZ IGAZSAG GYUMOLCSE NYUGALOM ES BIZTONSAG ES HUSEG MINDOROKKE . HAZASSAGUNK TELJES AZ UJJASZULETETT SZELLEM DRAGA GYUMOLCSEIVEL . ( ESAI 32 , 17 . )
HAZASSAGUNKBAN A SZELLEM GYONYORUSEGES GYUMOLCSEI :
szeretet , orom , bekesseg , szivesseg , josag , huseg , szelidseg es mertekletesseg HATALMAS MERTEKBEN NOVEKEDNEK , ATYAM , A TE DICSOSSEGEDRE ES OROMODRE .... ( Gal 5, 22.)

ES AZ ISTENNEK BEKESSEGE , mely minden ertelmet felul halad , megorzi sziveinket es gondolatainkat egymasban ... a krisztus jezusban (fil 4, 7.)
A mi hazassagunk naprol - napra erosodik az egyseg kotelekeben , mert azt a TE IGEDRE alapoztuk es a TE SZERETETEDBEN VER MELYEN GYOKERET . AZ IGE URALKODIK a hazassagunk felett , IGY JEZUS NEVEBEN AZ ELLENSEG MINDEN TERVE MEGSEMMISULT A HAZASSAGUNK ES ELETUNK FELETT ... ( Ef, 3, 18.)

ATYAM A SZENT SZINED ELOTT MEGVALLAST TESZUNK , HOGY CSAK AZOKROL GONDOLKODUNK AMIK IGAZAK , TISZTESSEGESEK , IGAZSAGOSAK , TISZTAK , KEDVESEK , JOHIRUEK , , HA VAN VALAMI ERENY ES HA VAN VALAMI DICSERET ... GONDOLATAINK ES ELMENK FELETT TELJES HATALMAT VESZUNK JEZUS NEVEBEN .. (Fi 4,8.)
MENNYEI ATYAM , koszonjuk , hogy gondod van a te igedre , hogy beteljesitsd azt ... ( JER, 1, 12

MEGVALLJUK , HOGY MI EGYMAS MELLETT ALLUNK , KITARTUNK EGYMAS MELLETT , ES IMABAN TAMOGATJUK EGYMAST .. CSAK OLYAN DOLGOKAT MONDUNK EGYMASROL , AMI MEGEROSIT MINKET . NEM ITELKEZUSNK EGYMAS FELETT , NEM BIRALJUK EGYMAST ,
DE FOLYAMATOSAN KOZBEN JARUNK EGYMASERT IMATSAGBAN, ES ALDAST KERUNK ES MONDUNK EGYMASRA , ES HALAT ADUNK NEKED MENNYEI ATYAM EGYMASERT A KRISZTUSBAN , JEZUS MINDENHATO NEVEBEN AMEN .. AMEN ... AMEN


Forrás: Klára Krizsán