2016. augusztus 11., csütörtök

MAI IGE - Bob Gass írásaiból-A látomás ereje (1)

„Fiaitok és leányaitok prófétálni fognak, véneitek álmokat álmodnak, ifjaitok látomásokat látnak.” (Jóel 3:1)

Joel 3 
Egy fiú egyszer megkérdezte Michelangelót, hogy miért dolgozik olyan elszántan azon a márványtömbön, amiből aztán egyik legnagyobb remekművét, Dávid szobrát faragta ki. A művész így felelt: „Egy angyal van a kőbe zárva, és én azon dolgozom, hogy kiszabadítsam.” Az Istentől kapott látás ereje segít meglátni a mestermű lehetőségét abban, amin mások keresztülnéznek vagy értéktelennek tartanak. Azt is elősegíti, hogy felfedezz magadban olyan dolgokat, amiről addig nem is tudtál. A legjobbat hozza ki belőled. A Szentírás sok szereplője, akiket Isten használt, veszteseknek tűntek, mielőtt győztesekké lettek volna. Miután Péterék egész éjszaka halásztak, de nem fogtak semmit, Jézus azt mondta neki: „Ne félj, ezentúl emberhalász leszel!” (Lukács 5:10).
Így is lett, és a tanítványok
a) felépítették az egyházat, mely kétezer évvel később is gyarapodik;
b) megírták a világtörténelem legnagyszerűbb könyveit;
c) mi pedig ma is róluk nevezzük el gyermekeinket.
Azt jelenti ez, hogy csak megálmodsz valamit, és Isten majd beteljesíti? Nem. Pál azt mondja: „… nem a magatokéi vagytok; áron vétettetek meg: dicsőítsétek tehát Istent…” (1Korinthus 6:19–20 NIV). A Golgotánál elveszítetted a jogot arra, hogy tehetségedet, lehetőségeidet és tapasztalataidat arra használd, amire csak kedved van. De miért is akarnál így tenni? Mi adhatna nagyobb beteljesülést, mint Isten életedre vonatkozó terve? És mi lenne tragikusabb, mint elmulasztani azt? Evilági teljesítmények nem oltják lelked szomját. A benned lévő űrnek olyan örökkévaló dimenziója van, amit csak Krisztus tud betölteni. Ezért kell így imádkoznod: „Uram, mutasd meg, te milyennek látod a jövőmet!”


Bizonyságaid örökkévaló örökségem

Alfred Christlieb-

Elvette Ezékiás a levelet a követek kezéből, elolvasta, és felment az Úr házába és kiterjesztette azt Ezékiás az Úr előtt és imádkozott... Uram, halld meg Sénakhérib beszédét, aki ideküldött, hogy szidalommal illesse az élő Istent!... Szabadíts meg, kérlek, minket az Ő kezéből! (2.Kir. 19,14-19)

Ezékiás mindenekelőtt a mindenható Istenre nézett. A föld minden országa az Ő kezében van. Micsoda az emberek serege Istennel szemben? Ha Ezékiás csak a Sénakhérib óriási seregére és a saját parányi csapatára nézett volna, valóban elcsüggedhetett volna.

De hitének szeme az élő Istenre nézett. A hit emberei minden időben ezt tették.

Így tekintett Dávid a seregek Urára, amikor Góliát, az óriás le akarta vágni a fejét, így néztek fel az első keresztyének, amikor az izraeli hatóságok Jézus gyülekezete ellen fordultak.

Így kell nekünk is tekintetünket bajainkban és félelmeinkben mindig a mindenható Istenre és Atyára emelnünk.

Aztán Ezékiás ellenségének nagy bűnére nézett: "Halld meg Sénakhérib beszédét, aki szidalommal illette az élő Istent!"

Ezt a bűnt Isten nem hagyja büntetés nélkül. Ezt kellett megtapasztalnia Góliátnak, Sénakhéribnek és a világtörténelem során sok másnak. Gondoljunk csak Napóleonra, vagy Hitlerre (a ford.)! Meg kellett tapasztalniuk, mit jelent Istent, az Urat káromolni.

Döntő az a körülmény is, hogy Ezékiás nem a saját seregének megmaradását tartja szem előtt, hanem így imádkozik: "Szabadíts meg, kérlek, minket az ő kezéből, hogy megismerje a föld minden országa, hogy Te, az Úr vagy az egyetlen Isten!"

Mi adott a zsoltárénekeseknek minden időben indítást a könyörgésre? Mi indította Illést, hogy tüzet kérjen az égből?

"..., hogy megismerje a föld minden országa, hogy Te, az Úr vagy az egyetlen Isten!"
-------------------

Elizeus megátkozta őket az Úr nevében. (2.Kir. 2,24)

Mennyire fájhatott a gyermekek szemtelen viselkedése a prófétának! Ő a bételieknek a legjobbat akarta adni: Isten Igéjét, és ezt nyerte: utcagyerekek kicsúfolják.

Remélhette Elizeus, hogy őt Bételben Isten követeként elismerik, ha a gyerekek nyilvánosan gyalázhatják?

Talán először hallatlanná tette Elizeus a csúfolódást, úgy tett, mint korábban Saul, amikor királlyá választásánál így csúfolták: "Mit segíthet ez rajtunk?" (l.Sám. 10,27).

De a csúfolódó szavak itt ismétlődtek, és egyre hangosabban áradtak. Elizeus érezte: ez az ifjúság menthetetlenül megromlott. Isten ítéletének kell bekövetkeznie. S megátkozta őket az Úr nevében.

A Szent Isten pedig kiállt emellett az átok mellett. Két medve tört elő az erdőből, és hatalmas mancsukkal széttéptek negyvenkét gyermeket a csúfolódók közül. A megmaradtak ordítva menekültek a városba, és elbeszélték, mi történt.

Milyen rettenetes lehetett a hiányzó gyermekek szüleinek a helyzete! Felismerhették és megsirathatták a gyermeknevelésben elkövetett mulasztásaikat - de már későn.

Vegyük ezt szívünkre saját gyermekeinknek nevelését tekintve!

De gondoljunk arra is, Istennek és szolgáinak megvetése mit eredményez, mindenekelőtt Annak a megvetése, Aki mindenkit felülmúl: Jézus Krisztusé; Isten Fiáé.

Isten Igéje ezt mondja: "Ha valaki nem szereti az Úr Jézus Krisztust, legyen átkozott!" (l.Kor. 16,22). Milyen ítéletnek kell érnie azt, aki Őt nyilvánosan megveti és kigúnyolja!

Ha a csúfolódókra ránéz az, Aki megemésztő tűz, és Akinek szemei olyanok, mint a tűzláng, azoknak el kell pusztulniuk. Isten őrizzen meg bennünket és gyermekeinket ilyen romlástól!


 

Isten asztaláról- Varga László

"Boldogok az irgalmasok, mert ők irgalmasságot nyernek." (Máté 5,7)
 

Annyi a nyomorúság körülöttünk, akármerre lépünk, akárkivel beszélünk, abba ütközünk. Belefáradtunk, beleközömbösödtünk. Már meg sem látjuk, már részvétet sem tudunk érezni a sírók iránt. A magunk nyomorúságát se tudja átérezni senki. Milyen szükségünk volna arra, hogy valaki őszinte segíteni akarással megkérdezze, mi fáj. Ebben a lelki sivatagban kapjuk az üzenetet: Boldog akarsz lenni? Ne süllyedj bele az általános közömbösségbe! Ne várd másoktól az irgalmasságot, vedd észre te magad, hol van rád szükség, hol vannak azok, akiket rád bízok, akiknek nyomorúsága hozzád kiált! Nincs hozzá erőd? Már elvesztetted az együttérzés képességét? Fordulj Uradhoz, tőle kérd! Azt kívánja tőled, hogy légy szentjánosbogár, gyertya a sötétben. Ne arra gondolj, hogyan lehetne a világ közömbösségén változtatni! Rád csak annyi van bízva, amennyi nyomorúsághoz hozzáférsz. De ha azt vállalod, Istentől kapod meg csodálatosan a segítséget, és egyszer csak megtapasztalod, hogy erős és boldog vagy, ragyogó arcok vesznek körül, szeretni tudsz és szeretnek, mert Isten irgalma árad át rajtad mind magad, mind mások felé.
 

Uram, csodálatos az irgalmad. Míg azt várom, hogy rajtam segítsen valaki, Te megadod a segítséget, ha elfeledkezem a magam nyomorúságáról, és meglátom a másokét. Ha ezt kívánod, add meg hozzá a képességet és az erőt, hogy ne rémüljek meg az egyetemes közömbösségtől, a feladat nagyságától, a magam erőtlenségétől, lehetőségeim szűkösségétől, hanem kezdjem meg az irgalmasság szolgálatát közvetlenül magam mellett. Ha Te erőt adsz, képes leszek engedelmeskedni. Tudom, hogy nem várhatok irgalmat, míg én nem leszek irgalmas. Ne hagyj tehetetlenségben, mutasd meg, hol akarsz felhasználni, és segíts a szolgálatban, mert én is boldog szeretnék lenni. Ámen. 

------------------

   "Kérlek pedig téged az én fiamért, akit a fogságban szültem, Onézimoszért, aki egykor neked haszontalan volt..., hogy örökre visszanyerd, most már nem úgy, mint rabszolgát, hanem rabszolgánál jóval többet: aki nekem is, de sokkal inkább neked, testi értelemben is és az Úrban is szeretett testvéred." (Filemon 10-16)

Pál apostolnak ez az egyetlen fennmaradt, magánügyben írt levele. Mégis társadalmi szempontból a legfontosabb tanítást adja: a rabszolgakérdés megvilágítását. Onézimosz szökött rabszolga, börtönbe kerül, éppen Pál mellé, ott megtér, majd kiszabadul. Régi gazdája az apostol barátja, hű keresztyén. Pál visszaküldi hozzá Onézimoszt, akinek vállalnia kell tehát a szökött rabszolga kegyetlen büntetésének kockázatát. Ugyanakkor Pál kéri és figyelmezteti a gazdáját, ne szolgaként, fenyítéssel, hanem testvérként fogadja vissza, mert ő is kegyelemből szabadult meg Isten megérdemelt büntetésétől és vált Isten gyermekévé, ugyanúgy, mint a rabszolgája. Az apostol itt tehát a bármilyen jogi helyzetben lévők testvéri viszonyát követeli meg. És szinte hihetetlen: a római birodalomban a keresztyénség uralomra jutása után nem a rabszolgák oldaláról induló törekvés, lázadás vagy más felszabadítási mozgalom szüntette meg a rabszolgaságot, hanem az a meggyőződés, hogy keresztyén gazda nem tarthatja rabszolgaként vagyontárgyának keresztyén testvérét. Így a keresztyénné lett gazdák felszámolták a rabszolgaságot. Krisztus követése a gyakorlatban is mindig eredményes.


Istenem, nem könnyű elfogadni, hogy minden ember gyermeked, és testvérként kell rájuk néznem, még a saját hibájából hajléktalanná züllött alkoholistára is. Lelked segítségét kérem arra, nehogy irigységgel tekintsek a társadalmi ranglétrán felettem állókra, nehogy lenézzem azokat, akik alattam állnak. Tudom, nekem is feladatom, hogy felemelkedni segítsem azokat, akik a szolgaság bármely fokán élnek. Szeretném megállni a helyem ott, ahol vagyok, és neked köszönöm, ha megszabadulhatok akár a szegénység, akár bármilyen fajta elnyomatás nyomorúságától, hogy lélekben szabad gyermekedként tudjak minden körülmények közt örömmel élni és szolgálni. Ámen.
 

Mindennap az Ige fényében- ÜDVÖZÍTI AZOKAT, AKIK ENGEDELMESKEDNEK

A mai napon olvasandó igeszakasz: Zsid 5,1-10           


1 Mert minden főpap, akit emberek közül választanak, az emberekért rendeltetett Isten szolgálatára, hogy ajándékokat és áldozatokat mutasson be a bűnökért.
2 Együtt tud érezni a tudatlanokkal és a tévelygőkkel, mivel ő maga is körül van véve erőtlenséggel.
3 Így nemcsak a népért, de önmagáért is köteles bűnért való áldozatot bemutatni.        
4 Senki sem szerezheti meg azonban önmagának ezt a tisztességet, csak az, akit az Isten hív el, mint Áront is. 5 Ugyanúgy a Krisztus sem maga dicsőítette meg magát azzal, hogy főpap lett, hanem az, aki így szólt hozzá: "Az én fiam vagy, ma nemzettelek téged."
6 Ahogyan másutt is mondja: "Pap vagy te örökké, Melkisédek rendje szerint."         7 Ő testi élete idején könyörgésekkel és esedezésekkel, hangos kiáltással és könnyek között járult az elé, akinek hatalma van arra, hogy kiszabadítsa őt a halálból. És meghallgattatott istenfélelméért. 8 Jóllehet ő a Fiú, szenvedéseiből megtanulta az engedelmességet, 9 és miután tökéletességre jutott, örök üdvösség szerzőjévé lett mindazok számára, akik engedelmeskednek neki. 10 Mert az Isten őt a Melkisédek rendje szerint való főpapnak nevezte.

"Jóllehet ő a Fiú, szenvedéseiből megtanulta az engedelmességet, és miután tökéletességre jutott, örök üdvösség szerzőjévé lett mindazok számára, akik engedelmeskednek neki."
(Zsid 5,8-9)



Amikor a Biblia azt mondja, hogy az Isten Fia "megtanulta az engedelmességet", ez nem azt jelenti, hogy azt kellett megtanulnia, hogyan engedelmeskedjék. Mindabban, amit szenvedett, az engedelmesség teljes súlyát kellett megtanulnia.
A Zsidókhoz írt levélnek ez a szakasza minden bizonnyal Krisztusnak a Gecsemáné-kertben lezajlott haláltusájára történő utalás. Ő ott kiáltozott és könnyezett, s megtanulta Isten szent és félelmetes akaratát (Lk 22,39-46). Szenvedése árán megtanulta az engedelmesség szó teljes jelentését.
Aztán "tökéletességre jutott", ami nem azt jelenti, hogy "bűntelen", hiszen ő már bűntelen volt, hanem hogy célba ért. Elérte munkájának célját azáltal, hogy teljes engedelmességet tanúsított a leggyötrőbb körülmények között.
Most hát "örök üdvösség szerzőjévé lett mindazok számára, akik engedelmeskednek neki". A Fiúnak az Atya iránti engedelmessége megfelel a mi engedelmességünknek, amelyet a Fiú iránt tanúsítunk. Az üdvösség, amelyet a Megváltó engedelmessége szerzett meg, elérhetővé válik a megváltottak számára, akik engedelmeskednek.
Mindig meg kell őriznünk azt a sajátos távolságot, amely Krisztus és saját magunk között van. Krisztus a mi Üdvözítőnk. Az ő engedelmessége következtében van üdvösségünk, nem a sajátunk következtében. Ugyanakkor nem szabad azt képzelnünk, hogy annyira mások vagyunk, mint Krisztus, hogy az engedelmességet ráhagyhatjuk, mialatt mi továbbra is engedetlenkedhetünk. Nem mondhatod, hogy hiszel Krisztusban, ha nem vagy hajlandó engedelmeskedni neki. A Biblia nem ismeri az engedelmesség nélküli hitet.
Ha valaki futva bejönne egy gyűlésre, és azt kiáltaná: "Tűz van, meneküljetek!" - csak úgy tudjuk megmutatni, hogy elhisszük szavát, ha megtesszük amit parancsol. Csak akkor hiszed el, hogy tűz van, ha futva menekülsz. Így függ össze a hit és az engedelmesség, mint a bizalom egyetlen aktusa.
Bíznunk kell és engedelmeskednünk. Egyszerűen nincs semmi más út.

Mindennap az Ige fényében- TEJ VAGY KEMÉNY ELEDEL

A mai napon olvasandó igeszakasz: Zsid 5,8-14

8 Jóllehet ő a Fiú, szenvedéseiből megtanulta az engedelmességet, 9 és miután tökéletességre jutott, örök üdvösség szerzőjévé lett mindazok számára, akik engedelmeskednek neki.
10 Mert az Isten őt a Melkisédek rendje szerint való főpapnak nevezte.  
11 Erről nekünk sok mondanivalónk van, amit nehéz megmagyarázni, minthogy eltompult a hallásotok.   
12 Ugyanis ennyi idő múltán már tanítóknak kellene lennetek, mégis arra van ismét szükségetek, hogy titeket tanítson valaki az Isten beszédeinek alapelemeire, mert olyanokká lettetek, mint akiknek tejre van szükségük, nem kemény eledelre.  
13 Aki ugyanis tejen él, járatlan az igazság igéjében, mivel kiskorú.
14 A nagykorúaknak pedig kemény eledel való, mint akiknek érzékszervei a gyakorlat következtében már alkalmasak a jó és a rossz megkülönböztetésére.




"Ugyanis ennyi idő múltán már tanítóknak kellene lennetek, mégis arra van ismét szükségetek, hogy titeket tanítson valaki az Isten beszédeinek alapelemeire, mert olyanokká lettetek, mint akiknek tejre van szükségük, nem kemény eledelre." (Zsid 5,12)


Amikor a Zsidókhoz írt levél szerzője éppen készült arra, hogy megmagyarázza nekik Krisztus papságát, egyszerre csak kétségei támadtak afelől, hogy hallgatói készen vannak-e a témára. Természetesen már készen kellene lenniük: "Tanítóknak kellene lennetek." Azonban továbbra is tejre volt szükségük, a csecsemők eledelére, és nem kemény eledelre, melyet felnőtteknek szolgálnak fel.
Senki nem mehet be Isten országába gyermeki hit nélkül. Ez viszont nem azt jelenti, hogy Isten azt akarja, gyermetegek legyünk. Mindenkinek újjá kell születnie. Máskülönben soha nem látja meg Isten országát. De ez nem azt jelenti, hogy Isten azt akarja, hogy lelki csecsemők maradjunk.
A keresztyén egyházon belüli nevelés csaknem teljesen a gyermekekre korlátozódik. Sok felnőtt ember, aki magas szintet ért el szellemi képességei kibontakoztatásában, olyan fokon érti a Bibliát, mint egy tízéves gyerek. Tanítóknak kellene lenniük, de lelki "tej-diétán" élnek.
Ezért a keresztyén nevelés korunk legfőbb feladata. A furcsa szektáknak, amelyek gomba módra szaporodnak az egész világon, semmi esélyük sem lenne, ha a normális keresztyének ismernék saját tanításaikat. Majdnem minden új szekta egy régi bűn újraéledése.
Természetesen egyikünk sem növi ki sohasem az üdvösség "ábécéjét". Soha nem dobhatod el azt, dolgoznod kell vele és építkezned kell rá. Hacsak nem hatolunk mélyebbre, és nem jutunk magasabbra, valójában fennáll annak a veszélye, hogy még azt a keveset is elveszítjük, amink van.
Az egyház egészének és egyenként minden egyes tagnak sokkal komolyabban kell vennie a nevelést. A gyenge hitnek számtalan oka lehet. Bármelyik az alábbiak közül: kacérkodás a bűnnel, az imádkozás elhanyagolása, kapcsolattartás rossz társasággal. Az ilyen és a hasonló dolgok jól ismert okai az erőtlen hitnek. Azonban minden tapasztalt és istenfélő lelkipásztor egyetért abban, hogy a gyenge hit fő oka a tudatlanság.


------------- -----------------------------------------------------------------------------------------------------

Krisztus mindenek felett-MÉG EZT IS MEG KELL TAPASZTALNOD

Oswald Chambers-

"És nem látta őt többé" (2Kir 2,12). 



 
Nem baj, ha Illésre bízod magad, addig amíg Isten neked adja. De gondold meg, hogy eljön az ideje, amikor Illésnek mennie kell s nem áll többé melletted mint oltalmazód és vezéred, mert Isten nem akarja őt tovább melletted hagyni. Azt mondod: "Nem tudok Illés nélkül járni." Isten azt mondja: kell! Egyedül Jordánodnál (14. v.). Jordán az elválás képe, ahol nincs már közösséged mással, és senki sem hordozza érted a felelősséget. Most teszed le a vizsgát abból, hogy mit tanultál Illés mellett. Újra meg újra együtt voltál Illéssel a Jordánnál, de most egyedül kell odamenned. Mit használ, ha azt mondod: nem tudok. Itt az ideje: menned kell! Ha meg akarod tudni, hogy Isten valóban az az Isten -e, akinek hited tartja, akkor menj át a Jordánon egyedül. Egyedül Jerikódnál (15. v.). Jerikó az a hely, ahol láttad Illésedet nagy dolgokat véghezvinni. Amikor te eljutsz Jerikódhoz, nagyon húzódozol a kezdeményezéstől és vonakodsz bízni Istenben. Szeretnéd, ha más valaki cselekedne helyetted. De ha hű maradsz ahhoz, amit Illéstől tanultál, kapsz jelet arra, hogy Isten veled van. Egyedül Béthelednél (23. v.). Béthelnél ráébredsz arra, hogy minden tudományod csődöt mondott - itt kezdődik el Isten bölcsessége. Amikor saját okosságodnak végére jutottál és úgy érzed összeroskadsz: ne tedd ezt! Maradj hű Istenhez és Ő úgy viszi diadalra igazságát, hogy életed szentséggé lesz. Vidd át a gyakorlatba, amit Illéstől tanultál, használd az ő palástját és imádkozz! Határozd el, hogy bízni fogsz Istenben és többé ne kutass Illés után!

-----------------
 
Krisztus mindenek felett-Oswald Chambers
A SZENT SZENTSÉGE

   "Azért akik az Isten akaratából szenvednek is, ajánlják neki lelküket, mint hű teremtőnek, jót cselekedvén" (1Pt 4,19)






Ha a szenvedést választom, ez azt jelenti, hogy rossz nyomon járok; de ha Isten akaratát választom akkor is, ha szenvedést jelent, ez már egészen más. Az egészséges lelkű szent soha nem választja a szenvedést, hanem Isten akaratát választja, éppúgy mint Jézus tette, akár szenvedést hoz, akár nem. Egy szent sem mer beleavatkozni egy másik szent életébe a szenvedés fegyelmezésébe. Az a szent, aki megelégíti Jézus szívet, a többi szentet éretté és erőssé teszi Isten számára. Aki sajnál bennünket, nem tesz jót velünk, sőt akadályoz, mert a részvét erőtlenné tesz. Senki nem érti meg a másikat jobban, mint az a szent, aki legközelebb van a Megváltóhoz. Ha elfogadjuk egy másik szent részvétét, ennek a hatására azt érezzük: "Isten keményen bánt velem". - Ezért mondja Jézus, hogy az önsajnálkozás az ördögtől van (Mt 16,23). Óvd Isten tekintélyét! Könnyű Isten jellemét befeketíteni, mert Isten soha nem üt vissza, soha nem védi önmagát. Őrizkedj attól a gondolattól, mintha Jézusnak szüksége lett volna rá, hogy földi életében sajnálják. Ő visszautasította az emberek részvétét, mert nagyon is jól tudta, hogy e földön senki nem értette meg, mire törekedett. Egyedül Atyjától fogadott el együttérzést és az ég angyalaitól (Lk 15,10). Figyeld meg, hogy a világ ítélete szerint Isten milyen kimondhatatlanul pazarlóan bánik szentjeivel. A leghaszontalanabb helyekre küldi választottait. Mi így szólunk: "Isten azért tart itt, mert hasznos vagyok". Isten odateszi szentjeit, ahol Őt dicsőíthetik és mi egyáltalán nem tudjuk megítélni, hogy hol van ez a hely.

Isten műhelyében-Elvilágiasodott keresztyénség

Carl Eichhorn-






  "Ne szabjátok magatokat e világhoz. " (Róma 12, 2) 

Ez nemcsak külső fellépésünkre és magatartásunkra vonatkozik, hanem egész életmódunkra, egyszóval mindenre. Földi hivatásunkban, az üzleti életben, a társadalmi érintkezésben, otthon, a gyermeknevelésben, öltözködésben, mindenben más Isten gyermeke, mint a világ. Idővel kialakult és elterjedt egy világias keresztyénség. Az igazi keresztyén élet az óember halálát jelenti, a világias keresztyén azonban szerződést köt vele. Ha keresztyén ruhát visel, ha formái, szokásai keresztyén jellegűek, akkor életben maradhat. A tövisek, szúrások elmaradnak, amelyek az óembert halálra sebzik. Az önmegtagadást és a világ megtagadását, mely kemény dolog, törvényeskedésnek, szűkkeblűségnek, a világ elől való menekülésnek bélyegzik, egészségtelen, pietista életmódnak csúfolják. Az óembernek meghagyott szabadságot igazi "keresztyén" magatartásnak mondják. Aki barátja a világnak és nem különbözik tőle, az elkerüli a Krisztusért elszenvedett gyűlöletet és szégyent. "De hiszen mi nem pogányok között élünk, hanem csupa megkeresztelt keresztyén között!" - "Az üldözések kora a múlté" - mondják. De sajnos, az evangéliumi keresztyének elleni gyűlölet a világias keresztyének között éppolyan erős, mint régen a pogányoknál volt.

A világias keresztyénség sem nem hideg, sem nem hév, csak ingadozás Isten és a világ között. A megosztott szívű emberben nincs erő. A világ sem becsüli ezt a fáradt, laza keresztyénséget. Az evangéliumi, hívő keresztyéneket a világ ugyan kerüli és gyűlöli, titokban azonban tiszteli. A megosztott szívűek össze akarják kapcsolni azokat a dolgokat, amelyeket lehetetlen összeegyeztetni. Aki a világ barátja akar lenni, az Isten ellenségévé lesz, akár akarja, akár nem. Csak a határozott keresztyénségben van erő, csak ez tud biztosan fellépni. "Mert az Úr szemei forognak az egész földön, hogy hatalmát megmutassa azokhoz, akik őhozzá teljes szívvel ragaszkodnak" (2 Krón 16, 9). Az ilyeneket megerősíti úgy, hógy rémületére vannak a Sátánnak és titkos szolgáinak, a világias keresztyéneknek. "Meddig sántikáltok még kétfelé?" Álljatok már egyszer egészen az Úr oldalára!

Mi nem ebbe a világba tartozunk, amely tele van látszattal, hazugsággal, lelkiismeretlenséggel és tisztátalansággal, hanem a másik világba, ahol igazság, tisztaság és szeretet uralkodik.


Felemás iga
Ne legyetek hitetlenekkel felemás igában! (2 Kor 6, 14)   
         
Kétféle iga van, ami nagyon is különbözik egymástól. Az egyik Krisztus igája, amit tanítványai hordanak, a másik pedig az, ami alatt a világ gyermekei járnak. Mindenki viseli a maga igáját. Még a szabadság rajongóinak is, akiknek zászlajára ez van írva: "Szaggassuk le köteleiket és vessük el bilincseiket!" - van igájuk. Sőt, nekik van csak igazán! Mindenki alá van vetve valamilyen parancsoló hatalomnak, akár akarja, akár nem. Minden embert állandó behatások érnek, amik alól nem vonhatja ki magát. Aki nem akar Krisztus igája alatt élni, az a világ és a bűn igáját hordja. Vállalnia kell a világ szerint való életet, nyugtalanságot; követi barátait, a "társaság" igézete alatt áll; engednie kell örömeinek és szenvedélyeinek, és végre kell hajtania a Sátán akaratát. Magával ragadja a világ széles sodra, s mindez kemény igát jelent. Mögötte ott álla sötétség irgalmatlan fejedelme.

Milyen más a Megváltó szelíd igája! Aki ismeri ezt, csak magasztalja. Idegen igával azonban nem fér össze. Krisztus egyedüli parancsoló ura akar lenni övéinek. Közel van a kísértés, hogy egy időbben a másik igát is húzzuk, főleg emberekre való tekintettel. Így volt ez a korinthusiaknál is. Ha a pogányak áldoztak, nagy lakomával fejezték be, és ezen részt vett a szűkebb és tágabb család. A keresztyén rokonokat is meghívták. Sokan úgy vélték, nem utasíthatják ezt vissza. "Nem vagyunk szabadok? Miért kötözzön meg a törvény és állítson korlátokat? Hiszen úgysem hiszünk már a bálványokban, nincs közünk a pogány babonákhoz." Ilyen gondolatokkal nyugtatták meg lelkiismeretüket. Az apostol másként lát. Tudja, milyen kísértésekbe jut az ilyen ember. Először csak udvariasságból, mások kedvéért teszi, aztán a maga kedvéért is. Olyan befolyás alá kerül így az ember, ami Jézus Lelke ellenére van, amely elragadja őt Jézustól. Az ember nem akar senkit megbotránkoztatni. De ne gondolja senki, hogy egyetlen lelkét is megnyer azáltal, ha hamis módon megy elébe és hidat ver feléje. Előbb fogsz te átmenni hozzájuk azon a hídon, mint amazok hozzád. Nem szabad feladnunk az álláspontot, amit Isten határozott meg. Minden megalkuvás a gonosztól van. Ha meg is haragusznak ránk, a lelkiismeretükben mégis ott maradhat egy tövis. Végül majd hozzád jönnek, csak várd ki! Csupa veszteség, amit az igázság feladása árán nyerünk, ezért ne építs hidakat a bűn világa felé!
-------


Kenneth E. Hagin-A hit felszabadítása!

Mert bizony mondom néktek, ha valaki azt mondja ennek a hegynek: Kelj fel és ugorjál a tengerbe! és szívében nem kételkedik, hanem hiszi, hogy amit MOND megtörténik, meglesz néki, amit mondott. — MÁRK 11,23



 
Évekkel ezelőtt, miután egy egész napot töltöttem el egy gyülekezet szentélyében imádkozással, Istenre való várakozással, olvasással és az Igén való elmélkedéssel, leborultam az oltár előtti szőnyegre.
Eljutottam arra pontra, ahol az elmém lecsendesedett. Ekkor szólt hozzám az Úr a szellememben, olyan tisztán és hallhatóan, ahogy addig még sohasem hallottam. Azt mondta: „Észrevetted már, hogy a Márk 11,23-ban a ‘mondani’ ige háromszor található meg valamilyen formában, a ‘hinni’ pedig csak egyszer?” Felültem, és hangosan válaszoltam:
—Nem, ezt én eddig sohasem vettem észre! (Számát sem tudom, hányszor olvastam már azelőtt ezt a verset.)
Aztán folytatta az Úr:
— Az enyéimnek főként nem a hitükkel van gondjuk. A kimondásnál rontják el. Megtanították őket arra, hogy higgyenek, de a hitet szavakkal kell felszabadítani, a szánkon keresztül. Az lehet a tiéd, amit kimondasz.—Majd hozzátette:
— Ezután háromszor annyit kell tanítanod a megvallás oldaláról, mint a hit oldaláról, hogy ezt megértsék az emberek.Amit mondok
Vizsgáljuk meg, amit Jézus mond a mai textusban: „…és szívében nem kételkedik, hanem hiszi [azaz hiszi a szívében], hogy amit mond megtörténik…” Mit mondasz? A szavaidat mondod—a megvallásaidat —, és ezek a szavak adnak neked hatalmat a démonok, a betegség és a körülmények felett.
Mit mond Jézus, hogy mi lesz meg neked? Amiben hiszel?
Nem. Sokan gondolkodnak így: „Ha elég erősen hiszem, meg fog történni.” Ugyanakkor hitetlenül beszélnek, és így nem történhet meg, amit kérnek! Jézus nem azt mondta: Meglesz neki, amit hisz; Ő azt mondta: „…meglesz néki, amit MONDOTT.” Valóban azt kapod meg, amit MONDASZ. Ha nem vagy elégedett az életedben azzal, amid van, akkor ellenőrizd le, amit mondasz — ellenőrizd a megvallásaidat. Mindaz, amid van, és mindaz, ami ma vagy, annak az eredménye, amit hittél és mondtál tegnap!
Szavak
Szádnak beszédei által estél tőrbe, meg fogattattál a te szádnak beszédeivel. — PÉLDABESZÉDEK 6,2.
Sok keresztény az ördögöt hibáztatja bizonyos dolgokért, pedig valójában saját szájának szavai ejtik fogságba. Egy író így fogalmazta ezt meg: Azt mondtad, hogy nem vagy rá képes — és abban a pillanatban, hogy kimondtad, vereséget szenvedtél.
Azt mondtad, hogy nincs hited — a kételkedés pedig óriásként feltámadt és megkötözött téged. Bebörtönözted magadat a saját szavaiddal. A kudarcról beszéltél és a kudarc fogva tartott téged. Szavaink uralkodnak felettünk. Ezt mondta Jézus a Márk 11,23-ban: „…meglesz néki, amit mondott.”
Sohase beszélj a kudarcról. Sohase beszélj a vereségről. Soha, még egy pillanatra se ismerd el, hogy Isten képessége vagy ereje nem tud téged sikerre vinni. Ha a kudarcról vagy a vereségről beszélsz, azt ismered el, hogy Isten nem tudja megtenni, nem vitt téged sikerre az életben. De hála Istennek, Ő meg tudja tenni! Ő már meg is tette! Ha helyesen hiszel és helyesen beszélsz, ennek a valóságában fogsz járni!

TANÍTÁSOK-KATHRIN KUHLMAN

KATHRIN KUHLMAN - ISTEN MOST IS MEGTEHETI című könyvéből
1. KATHRIN KUHLMAN - ISTEN MOST IS MEGTEHETI című könyvéből
ELŐSZÓ
2. KATHRIN KUHLMAN - ISTEN MOST IS MEGTEHETI
CSODÁK TÖRTÉNNEK ; Egy riporter beszámolója
3. KATHRIN KUHLMAN - ISTEN MOST IS MEGTEHETI
ISTEN MINDIG VÁLASZOL A KISLÁNYOK IMÁDSÁGÁRA (Egy kételkedő gyógyulása) Fred Burdick
4. KATHRIN KUHLMAN - ISTEN MOST IS MEGTEHETI
NE KUTASSUK, MIÉRT? Clair B. King M.D.
5. KATHRIN KUHLMAN - ISTEN MOST IS MEGTEHETI
NAPFELKELTE KANADÁBAN Kenneth May
6. KATHRIN KUHLMAN - ISTEN MOST IS MEGTEHETI
ISTEN ELŐTT EGYENLŐK Ritva Romanowsky
7. KATHRIN KUHLMAN - ISTEN MOST IS MEGTEHETI
A FÉRFI KÉT BOTTAL Harold Selby
8. KATHRIN KUHLMAN - ISTEN MOST IS MEGTEHETI
MOST MINDEN MEGVÁLTOZOTT Donald Shaw
9. KATHRIN KUHLMAN - ISTEN MOST IS MEGTEHETI
A TE LÁNYODDAL IS ... Charles Wood
10. KATHRIN KUHLMAN - ISTEN MOST IS MEGTEHETI
AZ ORVOS PROBLÉMÁJA Robert S. Hoyt M.D
11. KATHRIN KUHLMAN - ISTEN MOST IS MEGTEHETI
EZUTÁN NYOMORÉK LESZEK? Eugénia Sanderson San Diego, California
12. KATHRIN KUHLMAN - ISTEN MOST IS MEGTEHETI
ÉBENFA PORTRÉ Aaron Jacobs
13. KATHRIN KUHLMAN - ISTEN MOST IS MEGTEHETI
AMIT NEM LEHET PÉNZEN MEGVENNI: Carol Zenallis
14. KATHRIN KUHLMAN - ISTEN MOST IS MEGTEHETI
A BOHÓC ISMÉT NEVET Sanford Silsby
15. KATHRIN KUHLMAN - ISTEN MOST IS MEGTEHETI
VIGYÁZZ, HOGYAN IMÁDKOZOL! Freda Longstaff
16.KATHRIN KUHLMAN - ISTEN MOST IS MEGTEHETI
ELVONÓKÚRA Nick Cadena
17.KATHRIN KUHLMAN - ISTEN MOST IS MEGTEHETI
ORVOSILAG GYÓGYÍTHATATLAN Walter Bennett
18.KATHRIN KUHLMAN - ISTEN MOST IS MEGTEHETI
NÉZZÉTEK, TUDOK JÁRNI! Mary Pettygrew



Kenneth Copeland: Ne állj meg a kapunál

Járuljunk azért bizodalommal a kegyelem királyi székéhez, hogy irgalmasságot nyerjünk, és kegyelmet találjunk; a szükség idején segítséget kapjunk. (Zsidók 4,16) 





Amikor elfogadtad Jézust életed Urának, az egyik privilégium, amit kaptál, az, hogy jogodban áll bármikor Isten trónja elé járulni. Gondold csak meg! Jogod van bátran Isten elé menni, és kérni Tőle bármit, amire csak szükséged van. Bár a Biblia világosan tanítja ezt, sokan mégsem járulnak bátran Isten elé. Azt gondolják: "Én nem mehetek oda Istenhez. Megállok itt kint, majd kiáltok, és remélem, meghall engem." Régen én is így gondolkoztam. Emlékszem egy esetre, amikor imádkoztam, könyörögtem, a menny kapuin dörömböltem szellemi ébredésért esedezve. Egy kis idő múlva az Úr megkérdezte: "Mit csinálsz?". "A menny kapuin dörömbölök, ébredésért imádkozom" - válaszoltam. "Kenneth, mekkora a városom?" - kérdezte. "Azt tudom, amit a Biblia mond: körülbelül 1500 mérföld széles, és 1500 mérföld magas." "Akkor miért dörömbölsz a kapukon? Ha azt vesszük, hogy a trónom a város közepén van, akkor te 750 mérföldre vagy! Különben is, a kapuk nincsenek bezárva. Miért nem hagyod abba a dörömbölést, és jössz be egyszerűen?" Miután bocsánatot kértem, amiért a tradicionális imádkozási formát gondolkodás nélkül átvettem, eszembe jutott, hogy az Ige azt mondja, járuljunk bátran Isten trónjához. Azóta is így teszek. Szükséged van valamire Istentől? Ne vesztegesd arra az idődet, hogy a kapukon kívül álldogálj. Jézus által helyet kaptál Isten tróntermében. Lépj csak be. Az ajtó mindig nyitva áll előtted. Zsidók 4, 14-16; 5, 1-9: "Lévén annakokáért nagy főpapunk, Aki áthatolt az egeken, Jézus, az Istennek Fia, ragaszkodjunk vallásunkhoz. Mert nem oly főpapunk van, Aki nem tudna megindulni gyarlóságainkon, hanem Aki megkísértetett mindenekben, hozzánk hasonlóan, kivéve a bűnt. Járuljunk azért bizodalommal a kegyelem királyi székéhez, hogy irgalmasságot nyerjünk és kegyelmet találjunk, alkalmas időben való segítségül." 5, 1-9: "Mert minden főpap emberek közül választatva, emberekért rendeltetik az Isten előtt való dolgokban, hogy ajándékokat és áldozatokat vigyen a bűnökért, Aki képes együtt érezni a tudatlanokkal és tévelygőkkel, mivelhogy maga is körül van véve gyarlósággal. És ezért köteles, miképpen a népért, azonképpen önmagáért is áldozni a bűnökért. És senki sem veszi magának e tisztességet, hanem a kit Isten hív el, miként Áront is. Hasonlóképpen Krisztus sem maga dicsőítette meg magát azzal, hogy főpap lett, hanem az, Aki így szólott hozzá: Én Fiam vagy te, ma szültelek téged. Miképpen másutt is mondja: Te örökké való pap vagy, Melkisédek rendje szerint. Ki az Ő testének napjaiban könyörgésekkel és esedezésekkel, erős kiáltás és könnyhullatás közben járult ahhoz, Aki képes megszabadítani Őt a halálból, és meghallgattatott az Ő istenfélelméért, Ámbár Fiú, megtanulta azokból, amiket szenvedett, az engedelmességet; És tökéletességre jutva, örök üdvösség szerzője lett mindazokra nézve, akik Neki engedelmeskednek. Ámen!

Nicelife-HARAG-16. nap

Az autósok erőszakos durvasága. Családon belüli erőszak. Bántó szavak. Érzelemkitörések. Mindezek arra emlékeztetnek bennünket, hogy sok ember jó adag haraggal jár-kel. 

Ha úgy érezzük, rosszul bántak velünk, hogyan kezeljük a megszülető haragot úgy, hogy másokat ne bántsunk? A választ A Könyvben találjuk.
A KÖNYVBŐL
"...és ne igazodjatok e világhoz, hanem változzatok meg értelmetek megújulásával, hogy megítélhessétek: mi az Isten akarata, mi az, ami jó, ami neki tetsző és tökéletes... A szeretet ne legyen képmutató. Iszonyodjatok a gonosztól, ragaszkodjatok a jóhoz, a testvérszeretetben legyetek egymás iránt gyengédek, a tiszteletadásban egymást megelőzők, a szolgálatkészségben fáradhatatlanok, a lélekben buzgók: az Úrnak szolgáljatok..
A reménységben örvendezzetek, a nyomorúságban legyetek kitartók, az imádkozásban állhatatosak. A szentekkel vállaljatok közösséget szükségeikben, gyakoroljátok a vendégszeretetet. Áldjátok azokat, akik üldöznek titeket; áldjátok és ne átkozzátok. Örüljetek az örülőkkel, sírjatok a sírókkal. Egymással egyetértésben legyetek, ne legyetek nagyratörők, hanem az alázatosakhoz tartsátok magatokat. Ne legyetek bölcsek önmagatok szerint..
 

Ne fizessetek senkinek rosszal a rosszért. Arra legyen gondotok, ami minden ember szemében jó. Ha lehetséges, amennyire tőletek telik, éljetek minden emberrel békességben" (Róm 12:2, 9-18).
"Tanuljátok meg tehát, szeretett testvéreim: legyen minden ember gyors a hallásra, késedelmes a szólásra, késedelmes a haragra, mert az ember haragja nem szolgálja az Isten igazságát" (Jak 1:19-20).
"A higgadt válasz elhárítja az indulatot, de a bántó beszéd haragot támaszt" (Péld 15:1).
"Az értelmes ember türelmes, díszére válik, ha megbocsátja a vétket" (Péld 19:11).
ISTEN ÍGÉRETE
"Ne álljatok bosszút önmagatokért, szeretteim, hanem adjatok helyet az ő haragjának, mert meg van írva: 'Enyém a bosszúállás, én megfizetek' - így szól az Úr. Sőt, 'ha éhezik ellenséged, adj ennie, ha szomjazik, adj innia; mert ha ezt teszed, parazsat gyűjtesz a fejére.' Ne győzzön le téged a rossz, hanem te győzd le a rosszat a jóval" (Róm 12:19-21).

CSELEKVÉSI PONT
MA JÓVAL GYŐZD LE A GONOSZT! HA VALAKI ROSSZAT TESZ NEKED, SZÁNJ EGY PERCET AZ IMÁDKOZÁSRA, ÉS KÉRD ISTENT, HOGY SZÍVEDBEN MEGBOCSÁTÁST MUNKÁLJON. KERESS ALKALMAT, HOGY EGY INZULTUSÉIT KEDVES SZÓVAL FIZETHESS, VAGY EGY KÖZLEKEDÉSI HIBÁÉRT MEGBOCSÁTÓ PILLANTÁSSAL! INDÍTSD EL A BÉKESSÉG LÁNCREAKCIÓJÁT, ÉS FIGYELD ANNAK HATÁSÁT SAJÁT ÉS MÁSOK ÉLETÉBEN!
 


Napi áhítat-Együtt vacsorázom vele

Hét témája: Közösség Istennel 

Olvasmány: 1Kor 10,14–22

„Örülj, parányi tag, a nagy titoknak: egy test, sok tagja van!”
„Ezért, szeretteim, kerüljétek a bálványimádást! Úgy beszélek hozzátok, mint értelmes emberekhez: ítéljétek meg magatok, amit mondok. Az áldás pohara, amelyet megáldunk, nem a Krisztus vérével való közösségünk-e? A kenyér, amelyet megtörünk, nem a Krisztus testével való közösségünk-e? Mert egy a kenyér, egy test vagyunk mindannyian, akik az egy kenyérből részesedünk. Nézzétek a test szerinti Izráelt! Akik az áldozatokat eszik, nincsenek-e közösségben az oltárral? De mit mondok ezzel? Talán azt, hogy a bálványáldozat vagy a bálvány ér valamit? Sőt inkább azt, hogy amit a pogányok áldoznak, azt ördögöknek áldozzák és nem Istennek: azt pedig nem szeretném, ha ti az ördögökkel lennétek közösségben. Nem ihattok az Úr poharából is, meg az ördögök poharából is, nem lehettek részesei az Úr asztalának is, meg az ördögök asztalának is. Vagy haragra ingereljük az Urat? Talán erősebbek vagyunk nála?”

Magyarázat

Jézus Krisztus áldozata árán ihatunk az áldás poharából, valamint az élet kenyerével táplál bennünket. Teste és vére összeköt bennünket, testvérekké leszünk. A vele való közösség meggazdagítja emberi kapcsolatainkat is. Életünk így olyan örömet nyerhet, amit eddig el sem tudtunk képzelni. Egymást segítve, egymásra figyelve könnyebb, hogy ne tévelyegjünk, ne bizonytalanodjunk el, hanem álljunk meg erősen a hitben, a kegyelemben. A gyakorlati életben nagyon nehéz meghúznunk a határt az elfogadás, a „tolerancia” mentén. Meddig nyúlhat ki a szeretet keze azért, hogy lelkeket mentsünk, hogy kereső embertársaink felfigyeljenek az isteni szeretet gazdagságára, ne pedig törvénykező, ítélkező mivoltunk ijessze el őket Jézus Krisztus szeretetétől, vagy mikor kell határozott „nem”-et mondanunk csupán azért, mert akkor mi magunk játszunk kettős játékot. Ugyan már, miért kell olyan szigorúnak lennünk, mondhatjuk. De Pál nagyon határozott figyelmeztetése nem szól hiába. Ember, ébredj fel! Nem áldozhatsz két úrnak. Heti sorozatunkban már figyelmeztetett bennünket az ige, vagy Jézus Krisztust választom, vagy a Sátánnal paktálok. Az éle­tünk nem lehet játék határok nélkül. Érezd meg, kedves olvasó, napodban az áldást, melyet a Krisztus testével és vérével való közösség által nyersz.
(Újváriné Szabó Anikó)

Cseri Kálmán-A kegyelem harmatja-Teéretted

"Úgy sejtem, hogy te éretted áldott meg engem az Úr. "(1Móz 30,27 Károli)

 

Különös megfigyelés a Bibliában: Isten a benne hívőkre való tekintettel néha másokat is sok jóban részesít.

Jákob búcsúzik az apósától, Lábántól, akinek a juhait sokáig ő gondozta. Lábán nézi a megnövekedett nyájat, és ezt mondja: megtudtam, hogy teérted áldott meg engem az Úr.

Több király elmegy szorult helyzetben tanácsot kérni Elizeus prófétához. Ő ezt mondja: „ha nem nézném Jósáfátnak, Júda királyának a személyét, rád sem tekintenék." (2Kir 3,14)

A többiek csak most a bajban szeretnének segítséget kapni Istentől, de van köztük egy igazán hívő. Rá való tekintettel kap tanácsot a többi is.

Izrael több királyának mondta hasonló helyzetben Isten: te nem érdemelsz semmi jót, de Dávidért, az én szolgámért (aki akkor már régen meghalt), mégis segítek neked.

Pál apostol életében is láttuk: ő ragaszkodott az Úrhoz, vele terve volt Jézus Krisztusnak, és érette megmentette mind a kétszázhetvenhat embert a hajón.

Legfontosabb azonban az, hogy Jézus Krisztusért könyörült rajtunk a mindenható Isten. „Ő bűnhődött, hogy nekünk békességünk legyen, az Ő sebei árán gyógyultunk meg." (Ezs 53,5) Ezt a bocsánatot és üdvösséget azonban mindenkinek magának kell hittel elfogadnia Istentől. Mások hitéért nem kapunk üdvösséget, csak valamilyen más ajándékot.

Vajon kik azok, akikre nézett az Úr, és engem áldott meg? Köszönjem meg őket neki! És lesznek-e, akik azért kapnak valami jót, mert Isten engem néz?

Babilon folyóvizeinél

Babilon folyóvizeinél                                                


c f c
Babilon folyóvizeinél, ott ültünk és sírtunk,
f G7 c g c
Mikor Sionról megemlékezénk,
c f c
A fűzfáknak közepette, oda függesztettük hárfáinkat,
f G7 c g c
Mert énekre nógattak kínzóink, mondván :
G c
"énekeljetek Sion dalaiból"!


Eb Ab Eb
Hogyan énekelnénk az Úr énekét,
c f Eb
Távol idegen földön,
Eb Ab Eb
Hogyan énekelnénk az Úr énekét,
c f G
Távol idegen földön,


f c
Ha elfelejtkezem rólad Jeruzsálem,
f c
Felejtkezzen el rólam az én jobb kezem,
A7 Eb
Nyelvem tapadjon ínyemhez ha elfeledlek,
f G c
Gyönyörűségem, Jeruzsálem!

2016. augusztus 10., szerda

Cseri Kálmán-A kegyelem harmatja-Elköltözés


"Mert én nemsokára feláldoztatom, és elérkezett az én elköltözésem ideje. "(2Tim 4,6)
 


Valaki ezt mondta: milyen kár, hogy végigrohanjuk az életet, nem is tudjuk, mit jelentett volna élni, és utána készületlenül zuhanunk a sírba. Pál apostol nem így tett. Ő a Krisztusban élt, és így is készült meghalni.

Aki Krisztusban (a vele való lelki közösségben) él, az nehéz körülmények közt is boldog. Aki Krisztusban él, Krisztusban is hal meg. És aki Krisztusban hal meg, az azután is boldog. Mert „boldogok a halottak, akik az Úrban halnak meg" (Jel 14,13). De csak azok halnak meg az Úrban, akik vele járták végig földi életük útját is.

Amikor Pál utolsó levelében erről ír lelki gyermekének, Timóteusnak, egy nagyon kifejező szót használ: elköltözésem ideje elérkezett. Akkor használták ezt a szót, amikor a nomád pásztorok szedték a sátorfájukat, és más legelőre indultak. Vagy amikor eloldották a hajót, és új kikötőbe indult. Nem a semmibe, hanem meghatározott, biztos helyre.

Ránk sem a megsemmisülés vár, amikor meghalunk, hanem folytatódik a létünk: Krisztussal vagy nélküle. Ez az örök élet vagy az örök kárhozat. Itt dől el, hogy mi lesz a folytatás. Ritkán gondolunk erre őszinte komolysággal.

Aki Krisztusban van, annak a meghalás nem az élet végét jelenti, csak a mulandóság végét. Mindannak a befejezését, ami itt rossz volt. Ezért ilyen nyugodt Pál és minden hívő ember. Aki arra használta földi életét, amire kapta, teljes békességgel hagyja itt. És aki már itt átment a halálból (az Isten nélküli létből) az életbe, az maga mögött tudja a halált, csak a meghalás (a biológiai halál) van előtte, az pedig még közelebb viszi Krisztushoz.

Akinek az élet Krisztus, annak a meghalás nyereség (Fil 1,21). És nekem?
 

Isten műhelyében-Felemás iga

   "Ne legyetek hitetlenekkel felemás igában! " (2 Kor 6, 14)   

 

Kétféle iga van, ami nagyon is különbözik egymástól. Az egyik Krisztus igája, amit tanítványai hordanak, a másik pedig az, ami alatt a világ gyermekei járnak. Mindenki viseli a maga igáját. Még a szabadság rajongóinak is, akiknek zászlajára ez van írva: "Szaggassuk le köteleiket és vessük el bilincseiket!" - van igájuk. Sőt, nekik van csak igazán! Mindenki alá van vetve valamilyen parancsoló hatalomnak, akár akarja, akár nem. Minden embert állandó behatások érnek, amik alól nem vonhatja ki magát. Aki nem akar Krisztus igája alatt élni, az a világ és a bűn igáját hordja. Vállalnia kell a világ szerint való életet, nyugtalanságot; követi barátait, a "társaság" igézete alatt áll; engednie kell örömeinek és szenvedélyeinek, és végre kell hajtania a Sátán akaratát. Magával ragadja a világ széles sodra, s mindez kemény igát jelent. Mögötte ott álla sötétség irgalmatlan fejedelme.

Milyen más a Megváltó szelíd igája! Aki ismeri ezt, csak magasztalja. Idegen igával azonban nem fér össze. Krisztus egyedüli parancsoló ura akar lenni övéinek. Közel van a kísértés, hogy egy időbben a másik igát is húzzuk, főleg emberekre való tekintettel. Így volt ez a korinthusiaknál is. Ha a pogányak áldoztak, nagy lakomával fejezték be, és ezen részt vett a szűkebb és tágabb család. A keresztyén rokonokat is meghívták. Sokan úgy vélték, nem utasíthatják ezt vissza. "Nem vagyunk szabadok? Miért kötözzön meg a törvény és állítson korlátokat? Hiszen úgysem hiszünk már a bálványokban, nincs közünk a pogány babonákhoz." Ilyen gondolatokkal nyugtatták meg lelkiismeretüket. Az apostol másként lát. Tudja, milyen kísértésekbe jut az ilyen ember. Először csak udvariasságból, mások kedvéért teszi, aztán a maga kedvéért is. Olyan befolyás alá kerül így az ember, ami Jézus Lelke ellenére van, amely elragadja őt Jézustól. Az ember nem akar senkit megbotránkoztatni. De ne gondolja senki, hogy egyetlen lelkét is megnyer azáltal, ha hamis módon megy elébe és hidat ver feléje. Előbb fogsz te átmenni hozzájuk azon a hídon, mint amazok hozzád. Nem szabad feladnunk az álláspontot, amit Isten határozott meg. Minden megalkuvás a gonosztól van. Ha meg is haragusznak ránk, a lelkiismeretükben mégis ott maradhat egy tövis. Végül majd hozzád jönnek, csak várd ki! Csupa veszteség, amit az igázság feladása árán nyerünk, ezért ne építs hidakat a bűn világa felé! 

Isten ígéreteinek tárháza- Megaláz, hogy felemelhessen


Charles H. Spurgeon-
 
„Az Úr tesz szegénnyé és gazdaggá, Ő aláz meg, és Ő magasztal fel" (1Sám 2,7)
 
 

Életem minden változása az Úrtól van, aki nem változik. Ha gazdag volnék, az Ő kezét kell lássam abban is, és Őt kell érte dicsérnem, de ha szegénnyé tesz, lássam meg abban is kezének munkáját, és dicsérjem érte ugyanúgy teljes szívből. Ha a világ szemében egyre kevesebbet érünk, az az Úrtól van, és türelmesen kell hordoznunk. Ha emelkedünk a világ szemében, az is az Úrtól van, fogadjuk hálásan. Mindezt az Úr műveli, tehát így a jó számomra.

Az Úr „munkamódszere", hogy megalázza azokat, akiket fel akar emelni, és levetkőzteti azokat, akiket fel akar öltöztetni. Ha pedig ez az Ő módszere, akkor nyilván ez a legjobb és a legbölcsebb módszer. Ezért ha most megaláztatást kell is hordoznom, örvendezhetek, mert már közeledik felemeltetésem napja. Minél jobban megaláz kegyelme, annál jobban felmagasztal majd az örökkévalóságban. Örömmel kell azért fogadnunk azt a fajta elszegényedést, amely végül gazdagságunkat szolgálja majd.

Ó Uram, az utóbbi időben megaláztál, megláttattad velem, milyen tökéletlen és bűnös ember vagyok. Ez nem kellemes élmény; de kérlek, add, hogy hasznomra váljék. Tégy így alkalmassá arra, hogy örömmel viseljek nagyobb terheket, és hasznosabb legyen az életem! Nagyon szeretném ezt, ajándékozz meg ilyen lelkülettel, a Krisztusért kérlek. Ámen.

Reggeli dicséret- Az Úr vezet



„És vezérel téged az Úr szüntelen, megelégíti lelkedet nagy szárazságban is, és csontjaidat megerősíti, és olyan leszel, mint a megöntözött kert, és mint vízforrás, amelynek vize el nem fogy.”

(Ézsaiás könyve 58. fejezet 11. vers)



Egy kollégám mesélte, hogy ismert egy atyafit, aki olyan életveszélyesen vezetett, – a gyorshajtás mellett rendszeresen átment a piroson, előzött akkor is, ha jöttek szemben… -, hogy mindenki rettegve ült be mellé az autóba. Pedig közben végig énekelte a hitünk énekeiből a 217-es számú éneket (ez volt a kedvence), melynek refrénje: Az Úr vezet, az Úr vezet…
S míg fejcsóválva megmosolyogjuk, nézzünk magunkba; Vajon hányszor teszünk mi is hasonlóan? Hányszor tulajdonítjuk vágyainkat Isten sugallatának? Hányszor mentegetőzünk azzal, hogy ’Isten akarta, hogy így tegyek’?
Miközben azt állítjuk, hogy az Úr vezet, semmivel és senkivel sem törődve gázolunk át az életen…
De akkor mit tegyünk, hogy valóban Isten vezesse az életünket? Vannak, akik azt mondják, ehhez át kell adni a kormányt az Úrnak, le kell mondani akaratunkról, minden vágyunkról, álmunkról, átülnünk az anyósülésre és hátradőlve végigszunyókáljuk az utat…
Ezzel szemben, ahogy a Szentírás példáiból is láthatjuk; a kormány, a szabad akarat a mi kezünkben van. Ő annyit kér, mint a GPS, hogy a cél elérése érdekében mindenben kövessük az Ő útmutatását.
Mérsékeljük a sebességet! Ne rohanjunk elébe a dolgoknak, mint például Ábrahám és Sára… Ne térjünk le se jobbra, se balra, amint Izrael népe tette a bírák és a királyok korában… Fogadjuk el, még ha nem látjuk is, hogy veszélyes kanyar következik, nem úgy, mint Jézus kortársai, vagy akár a mai, önmagát kereszténynek valló társadalom, akik a világos prófétai beszéd ellenére vesztükbe rohanva, csak esznek, isznak, házasodnak…
Isten nem kivenni akarja a kezedből a kormányt! A döntés a tied! S ha eddig rossz irányba haladtál, ha eltévedtél az élet gondjainak nagy útvesztőjében, akkor se félj! A mennyei GPS-en most még van újratervezés! Ha célhoz akarsz érni, fogadd el iránymutatását!

MAI IGE - Bob Gass írásaiból-Minden Istené (4)

„Íme, az Úré, Istenedé az ég és az egeknek egei, a föld és minden rajta levő.” (5Mózes 10:14)



Ha a pénzünkről van szó, szeretjük azt gondolni: „én kerestem meg, tehát az enyém.” Csakhogy ilyenkor nagyot tévedünk! A Biblia azt mondja: „az Úré, Istenedé az ég és az egeknek egei, a föld és minden rajta levő” (5Mózes 10:14). „Tied, Uram, a nagyság, a hatalom és a fenség, a ragyogás és a méltóság, bizony minden, ami a mennyben és a földön van!” (1Krónikák 29:11). „Enyém az ezüst, enyém az arany – így szól a Seregek Ura” (Haggeus 2:8). A gazdagság olyan, mint a játékpénz a Monopolyban; ha ügyesebb vagy a többi játékosnál, akkor megszerzed a legdrágább ingatlanokat. De tudod mit? Amikor vége a játéknak, a résztvevők mind felállnak az asztaltól, és minden visszakerül a társasjáték dobozába. És ha agresszívan játszottál, a többi játékos nem fog kedvelni. Íme, egy alázatra késztető ige: „Ne törődj azzal, ha valaki meggazdagszik, ha sok kincs lesz is házában. Úgysem vihet magával semmit, ha meghal, nem követi kincse. Bár életében áldottnak tartja magát, és dicsérik, hogy jól megy sora, mégis őseinek nemzedékéhez kerül, soha többé nem lát napvilágot. Mert a gazdag ember sem marad meg, hasonló az állatokhoz, amelyek kimúlnak.” (Zsoltárok 49:17–21).
Isten, aki a tulajdonosa mindennek, azért ad nekünk dolgokat, hogy:
1) élvezzük azokat;
2) hogy befektessük azokat Isten terveinek megvalósításába itt e földön.

Ha ilyen a hozzáállásunk, akkor félelem helyett Istenbe vetett hitben élhetünk.

Győztes élet-Istennek fontos vagy!

Egy pillanatra se gondold azt, hogy az Úr nem törődik veled és nem vagy fontos a számára, mert ez nem így van. Igen is fontos vagy és nagyon szeret téged.

Te számon tudod tartani, mennyi könnycseppet hullajtottál már el? Ugye, hogy nem?. Viszont az Úr igen! Ő nagyon is jól tudja, mennyi könnycsepp gördült végig az arcodon.

(Zsoltárok 56,9)

„Bujdosásomnak számát jól tudod: szedd tömlődbe könnyeimet! Avagy nincsenek-é számon tartva könyvedben?”
Vajon, te megtudod számolni hány szál hajad van? Bizony, hogy nem, mert az számunkra lehetetlen. Viszont Isten még azt is tudja, mert számon tartja az utolsó szálig.
Lukács 12/7
De néktek a fejetek hajszálai is mind számon vannak
A veréb egy értéktelen kis madár, de még azok közül sincs egy sem Istennél elfelejtve.
Lukács 12/6
Nemde öt verebet meg lehet venni két filléren? és egy sincs azok közül Istennél elfelejtve
Csodálatos, hogy Isten ennyire szeret bennünket, ennyire fontosak vagyunk számára. Ha még a madarakról is gondoskodik, akkor mennyivel inkább rólunk.
Lk. 12:24
"Nézzétek meg a hollókat: nem vetnek, nem is aratnak, nincsen kamrájuk, sem csűrük, Isten mégis eltartja őket. Mennyivel értékesebbek vagytok ti a madaraknál!"

Soha ne mond és még csak ne is gondold, hogy téged az Úr nem szeret és nem törődik veled. Sokkal jobban szeret, mint ahogy azt eltudod képzelni. Te az Ő szeme fénye vagy!

(Zakariás könyve 2,8)
„Mert így szól a Seregeknek Ura: Dicsőség után küldött engem a pogányokhoz, akik fosztogatnak titeket, mert aki titeket bánt, az ő szeme fényét bántja.”

Ámen

Legyen szép napod!
Szerző: Püski Julianna

2016. augusztus 9., kedd

Isten asztaláról

  "Szíveteket szaggassátok meg, ne a ruhátokat, úgy térjetek meg Istenetekhez, az Úrhoz! Mert kegyelmes és irgalmas ő, türelme hosszú, szeretete nagy, és megbánja, még ha veszedelmet hoz is. Ki tudja, hátha most is megbánja, és áldást hagy maga után?"      Jóel 2,13-14



Ritkán olvasott kispróféta könyvében találjuk ezt a mély, Krisztus szájába illő vallástételt. Nagy nyomorúságban meg szokott térni a nép, megszaggatták ruhájukat, ami akkor a gyász jele volt, úgy kértek szabadulást. De csak addig, amíg elmúlt a veszedelem. Azután mindent lehetett úgy folytatni, mint azelőtt. Isten irgalmas. Jóra tudja és szokta fordítani még a rosszat is. De mit ér, ha mi újra nyomorúságba rántjuk magunkat bűneinkkel és hitetlenségünkkel? Ha jő az elkerülhetetlen csapás - mert lehetetlen, hogy a bűnnek, a közösen elkövetett és jónak tartott bűnnek ne legyen meg a negatív következménye -, nem elég jajgatni. Még az sem elég, ha beismerjük, hogy bizony ezt magunknak szereztük. Szívből kell megvallani, hogy bűnünk hozta azt ránk, és ezt meggondolva komoly elhatározással kezdeni új életet, új célokkal, új, erős akarással. Ez a megtérés. Ehhez viszont tudni kell és állandóan szem előtt is tartani, hogy Isten előtt vagyunk felelősek, tőle függ a jövőnk, minden eredményünk, és nemcsak a bajban, a tőle kapott örömben és sikerekben is éppen olyan hűséggel kell figyelnünk rá, mint amikor csapással és nyomorúsággal kényszerít rá.

Jó Istenem, kegyelmezz nekem, ne legyen erősebb a teher mint ahogy el tudom viselni. Sokszor van rajtam csapásod. Tudom, vallom, magam vagyok az oka. Nem úgy éltem, ahogy kellett volna. Más céljaim voltak, nem a Te rendelésed megvalósítása. Te a szolgálatodra rendeltél, én a magam útját próbáltam járni, és beleestem annak szakadékába. Tudom, nem elég jajgatni, segítségedért kiáltani. Miért segítenél, ha én továbbra is ugyanazt akarom? Tudom, nem fogsz segíteni rossz céljaimban. 
Új utakra vezess, Uram! Adj új célokat, mutasd meg igazi küldetésem szépségét, és nyújts erőt, hogy a bajban is, szabadításod után is azt szolgáljam! Ámen. 

Mindennap az Ige fényében-EGYÜTTÉRZÉS ÉS SEGÍTSÉG

A mai napon olvasandó igeszakasz: Zsid 4,11-16   



11 Igyekezzünk tehát bemenni abba a nyugalomba, hogy senki el ne essék az ehhez hasonló engedetlenség következtében.  
12 Mert Isten igéje élő és ható, élesebb minden kétélű kardnál, és áthatol az elme és a lélek, az ízületek és a velők szétválásáig, és megítéli a szív gondolatait és szándékait.  
13 Nincsen olyan teremtmény, amely rejtve volna előtte, sőt mindenki mezítelen és fedetlen az ő szeme előtt. Neki kell majd számot adnunk.  
14 Mivel tehát nagy főpapunk van, aki áthatolt az egeken, Jézus, az Isten Fia, ragaszkodjunk hitvallásunkhoz 
15 Mert nem olyan főpapunk van, aki ne tudna megindulni erőtlenségeinken, hanem olyan, aki hozzánk hasonlóan kísértést szenvedett mindenben, kivéve a bűnt. 16 Járuljunk tehát bizalommal a kegyelem trónusához, hogy irgalmat nyerjünk, és kegyelmet találjunk, amikor segítségre van szükségünk.


"Mert nem olyan főpapunk van, aki ne tudna megindulni gyarlóságainkon, hanem olyan, aki éppúgy, mint mi, mindenben megkísértett, de bűntelen maradt. Járuljunk azért bizalommal a kegyelem királyi székéhez, hogy irgalmat nyerjünk és kegyelmet találjunk még kellő időben segítségül." (Zsid 4,15-16 Dr. Ravasz L. ford.)

Gyakran van olyan érzésünk, hogy mások soha nem értik meg a mi problémáinkat egészen. "Te meg sem érted, hogy min kell nekem átmennem." Lehet, hogy ezzel mentegetjük magunkat kudarcaink miatt. Vagy talán így juttatjuk kifejezésre átélt magányosságunkat.
Sohasem mondhatjuk azonban Krisztusnak, hogy ő nem tudja, mit kell nekünk elviselnünk. Megkísértett, éppúgy mint mi, minden ponton. Nincs olyan gyarlóság vagy gyengeség bennünk, amit ő ne ismerne, és mi nem tudunk szembenézni olyan bajjal, amelyben ő ne lenne ismerős.
Krisztus osztozott a mi gyengeségeinkben, anélkül, hogy bűnt követett volna el. Tudja, hogy mit jelent fáradtnak lenni. Csalódott emberekben, sokkal inkább, mint bárki valaha is. Megízlelte a szenvedéstől való félelmet, és a halálfélelembe beleremegett. Ő tudja, hogy milyen kísértést jelenthetnek valakinek mindezek a tapasztalatok. De nem vétkezett.
Nos, ennek a bibliai szakasznak a lényege nem az, hogy mivel Krisztus tudja, mily nehéz lehet nekünk, ezért gyorsan megbocsát nekünk. (Vannak emberek, akik azt mondják: "Mindent megérteni - mindent megbocsátani.") Nem! A lényeg az, hogy mivel mi tudjuk, hogy ő ezen átment, bátran és bizalommal kell mennünk a kegyelem királyi székéhez a megpróbáltatás órájában. Ő tudja, ő érti és ő segíthet.
Nemcsak arról van szó, hogy Krisztus mélységesen együtt érez velünk, hanem arról is, hogy rendkívüli a hatalma. Most a királyi széken ül, ezért habozás nélkül menjünk hozzá. "Bizalommal" vagy "bátran", vagyis hittel és merészen kell hozzáfordulnunk.
Akkor hát ne csak együttérzést kérjünk, hanem segítséget is. Kérhetjük, hogy irgalmából vegye el terhünket. Vagy kérhetjük tőle, hogy kegyelme által adjon erőt a teher elhordozásához. De imádságaink fő célja az - vagy annak kell lennie - , hogy a megpróbáltatás órájában őriztessünk meg a bűntől, éppúgy, ahogy Krisztus nem vétkezett amikor próbát élt át.  

Krisztus mindenek felett- AZ ATYA MEGHALLGATJA A

  "Atyám, hálát adok neked, hogy meghallgattál engem" (Jn 11,41). 

Amikor Isten Fia imádkozik, csak egyetlen egynek van tudatában, és ez az egy az Ő Atyja. Isten mindig meghallja Fia imádságait, és ha Isten Fia kiformálódott bennem, az Atya mindig meghallja az én imádságaimat is. Tehát egyedül arra kell törekednem, hogy Isten Fia kiábrázolódjék az én halandó testemben. "A ti testetek a Szent Szellem temploma", tehát Isten Fiának Betleheme. Adok-e erre lehetőséget Isten Fiának bennem? Vajon Isten Fiának őszintén egyszerű élete éppúgy munkálkodik-e bennem, mint tette, mikor itt járt a földön? Amikor engem, mint közönséges emberi lényt az élet eseményei érintenek, megszólal-e akkor a bensőmben Isten örök Fiának imádsága Atyjához? "Azon a napon az én nevemben kértek majd..." (Jn 16,26). Melyik napon? Azon a napon, amikor eljött a Szent Szellem és engem valóságosan eggyé tett az én Urammal. Teljesen megelégedetten élheti-e benned életét az Úr Jézus Krisztus vagy szellemi gőgbe öltöztél? Ne engedd soha, hogy józan eszed előre tolakodjék és háttérbe szorítsa Isten Fiát! Isten ajándékba adta az embernek a józan észt, de ez nem Isten Fiának az ajándéka. Az Ő ajándéka az, hogy fel tudd fogni a természetfeletti dolgokat. Ne ültesd trónra az emberi észt! A Fiú jelenti ki az Atyát, a józan ész sohasem fogja felismerni az Atyát és nem is akarja. Az emberi értelem nem tiszteli az Atyát, hacsak Isten Fiának belső élete át nem formálta már. Gondoskodjunk róla, hogy ez a halandó test maradjon tökéletes alárendeltségben vele szemben és hogy Ő munkálkodjék percről percre rajta keresztül. Emberileg olyan függő viszonyban vagyunk-e Jézus Krisztussal, hogy élete "láthatóvá válhat a mi halandó testünkben"? (2Kor 4,10) 

Isten műhelyében-Összeegyeztethetetlen ellentétek

Carl Eichhorn-

"Mi köze van az igazságnak a gonoszsághoz? Vagy mi köze van a világosságnak a sötétséghez? És hogyan egyeznék meg Krisztus Béliállal? " (2 Kor 6, 14-15)   



 

Ne próbáljuk mi összeegyeztetni azt, amit Isten szétválasztott. Ahol igazság van, ott békesség, igazi élet van, de az igazságtalansággal és bűnnel békétlenség jár együtt. Ott a halál uralkodik. Nagyon gonosz dolog elmozdítani azokat a határköveket, amelyeket Isten állított. Élesen szét van választva egymástól az igazság és igazságtalanság, a világosság és a sötétség területe. Nem bizonytalan határ ez. Nem lehet egyszerre mind a két területen mozogni. Jól ismert az a fáradozás, amivel el akarják tolni a határokat: "Nem kell azt olyan komolyan venni!" - "Ne légy olyan merev és türelmetlen!" - "Egyszerűen nem él meg ma az, aki a Biblia szerint akar élni!" Igaz, az egész üzleti életet átszövi az igazságtalanság és a társadalmi életet a hamisság. Aki isteni szabály szerint cselekszik, megütközést kelt, és sokszor lehetetlenné teszi magát. De mégsem szabad elegyíteni. Aki a sötétség területének szabályait követi, az kizárja magát a világosság birodalmából.

Krisztus és Béliál, a két vezér kiengesztelhetetlenül állnak egymással szemben. Krisztus az üdvösség hozója és közvetítője, Béliál a pusztító. Krisztus megmenti az embert, Béliál szakadékba taszítja. Az első összegyűjti az embereket, a másik szétszórja, harcra uszít mindenkit mindenki ellen. Az első jó magot vet, a másik konkolyt. Maga Isten szerzett ellenségeskedést a kígyó és utódai, Éva és utódai között. Az asszony magva, Jézus, az egyetlen igaz ember; örök ellenségeskedéssel áll szemben vele az ördög és követői. Akik Jézuséi, soha nem elegyedhetnek össze a sötétség embereivel - azok gyűlölik őket és nem is érzik jól magukat a társaságukban. Nem tudják elfogadni életmódjukat. De éppen így elviselhetetlen a világosság fiai számára a Sátán gondolkozásmódja. Szakadék ez, amelyet nem lehet és nem is szabad áthidalni. Hívőnek a hitetlennel nincs közössége. A hívők azonnal megértik egymást még akkor is, ha előzőleg nem ismerték egymást. A világ csak az övéit szereti, Jézus gyülekezete neki idegen test. Milyen visszás és érthetetlen, amikor egy hívő hitetlennel köt házasságot, vállalva vele a legbensőbb közösséget a természetes élet területén. Együtt élnek és belsőleg mégis idegenek egymás számára.

Cseri Kálmán-A kegyelem harmatja-A kincs

"Ellenben azt, ami nekem nyereség volt, kárnak ítéltem a Krisztusért. "(Fil 3,7)




Jézus ezt mondta Pálról: „ő nékem választott edényem, hogy hordozza az én nevemet a pogányok... előtt" (Károli). A név magát a személyt jelentette. Pál tehát olyan edény, akiben Krisztus él, és őt viszi másokhoz. Krisztus-hordozó lett, úgy, ahogyan ezt Istvánnál látta korábban. Később ő írta Korinthusba: a mi kincsünk cserépedényben van. Élete tartalma tehát Krisztus lett.

Ugyanakkor leveleiben igen gyakran használja ezt a kifejezést: a Krisztusban. Ezen elsősorban azt értette, hogy Isten őt Krisztuson keresztül látja, s így olyan tisztának és igaznak találja, mint Krisztus maga. A saját erejéből nem tudta elérni, amíg a törvény betartásától remélte ezt az Igazságot, most azonban Krisztusban megkapta. De jelent ez biztonságot, védelmet is.

Eddig számára a törvény volt a legnagyobb érték, törekedett azt megtartani. De soha nem tudhatta, hogy eleget teljesített-e már. Most értékpiramisán a csúcsérték Krisztus lett. Minden egyéb leértékelődött, sőt feleslegessé vált. Erről szól mai igénk s annak folytatása. Krisztusban bűnbocsánatot, jó lelkiismeretet, rendezett múltat és kiszámítható jövőt kapott. Még mennyei polgárjogot is.

Kosztolányi Dezső panaszolja a Boldog, szomorú dalban:
Mert nincs meg a kincs, mire vágytam,
a kincs, amiért porig égtem.
Itthon vagyok itt e világban,
s már nem vagyok otthon az égben.

Pál boldog, mert Krisztussal szoros közösségben itthon van itt, és elkészített otthona van a mennyben is. Nem ő érdemelte ki, kegyelemből kapta mindkettőt. Itt küldetést, ott jutalmat, de mindenütt Krisztus jelenlétét. Küzdelmei közt, halála óráján s azon túl is. Ez teszi boldoggá.

Isten ígéreteinek tárháza-Ha benne bízol, nem csalatkozol

Charles H. Spurgeon-
„Az én Uram, az Úr megsegít engem" (Ézs 50,7)



Ez az igerész prófétai előrelátással beszél a Messiás szenvedésének arról a napjáról, amikor mindhalálig engedelmes volt, amikor hagyta, hogy verjék a hátát és az arcába vágjanak. Ezen a napon megtapasztalta az ÚR segítségét.

Én lelkem, minden szenvedésed csak semmiség Jézus Krisztus szenvedéséhez képest. Miért nem bízol hát abban, hogy az Úr téged is megsegít? Megváltónk különleges helyzetben volt, mert a bűnös ember helyett szenvedett - mint helyettes áldozat. Ezért még Atyjának is el kellett hagynia, és lelke az istennélküliség állapotától kellett hogy szenvedjen. De neked nem kell ezt végigszenvedned és így felkiáltanod: „Miért hagytál el engem?!" Lásd, a Megváltó még ebben a helyzetben is bízott Istenében, te miért ne tudnál bízni? Ő érted halt meg, immár lehetetlen, hogy magadra maradj; légy hát jó reménységgel!

A mai nap munkája és próbatételei között is szólj így: „Az én Uram, az ÚR, megsegít engem". Menj bátran előre. Vedd fel a hit pajzsát, és szánd el magad, hogy sem gyengeség, sem félelem nem fog eltántorítani. Ha Isten a segítséged, mi állhatja utadat? Ha bizonyos vagy abban, hogy a Mindenható veled van, mi lehet túlságosan nehéz számodra? Kezdd örömmel napodat, és ne engedd, hogy bármi is eltakarja előled az örökkévaló nap sugarát.