A mai napon olvasandó igeszakasz: Zsid 8,1-7
1 Az elmondottakban pedig ez a legfontosabb: olyan főpapunk van, aki a felséges Isten trónusának a jobbjára ült a mennyekben;
2 annak a szentélynek és igazi sátornak szolgájaként, amelyet az Úr épített, nem pedig ember.
3 Mert minden főpapot ajándékok és áldozatok bemutatására rendelnek, ezért szükséges, hogy ő is vihessen valamit áldozatul.
4
Ha tehát a földön volna, még csak pap sem lehetne, mert már vannak
olyanok, akik a törvény szerint bemutatják az áldozati ajándékokat.
5 Ezek a papok a mennyei dolgok
képmásának és árnyékának szolgálnak, ahogyan Isten parancsolta Mózesnek,
amikor el akarta készíteni a sátort. Mert így szólt: "Vigyázz, mindent
aszerint a minta szerint készíts el, amelyet a hegyen megmutattam
neked."
6 Most azonban a mi főpapunk
annyival különb szolgálatot nyert, amennyivel annak a különb
szövetségnek lett a közbenjárója, amely jobb ígéretek alapján köttetett.
7 Mert ha az első hibátlan lett volna, nem lett volna helye egy másodiknak.
"Mert ha az első szövetség tökéletes lett volna, akkor nem kellett volna egy másodikról gondoskodni."
(Zsid 8,7 Dr. Budai ford. szerint)
Ha találkozunk valakivel, aki meg akarja ismerni Istent, akkor adjunk neki
egy Bibliát. Igen valószínű azonban, hogy Istenről szóló tanulmányokat vél
találni a Bibliában. Akkor meg kell neki magyaráznunk, hogy ez éppen nem az
a könyv, amelyik mindent elmond nekünk Istenről. És nem is az emberről
szóló könyv. A Biblia egy olyan könyv, amelyik az Isten és az ember közötti
kapcsolattal foglalkozik. Ők együtt indultak el (1Móz 1-2 részek),
elvesztették egymást (1Móz 3), de a végén megint együtt lesznek, örökkön
örökké (Jel 21).
Továbbá el kell magyaráznunk barátunknak, hogy a Bibliának két fő része
van: az Ótestamentum és az Újtestamentum. Megmutathatjuk neki a nagyobbik
részt, amely az Ótestamentum címet viseli, és a kisebbik részt, amelyik
azután a lap után következik, amelyikre rá van nyomtatva az Újtestamentum
név.
A testamentum szó szövetséget jelent. Megmagyarázzuk, hogy ezek a szavak
ugyanazt a fogalmat fedik, mivel hogy mindkettő fogadalmakkal és
ígéretekkel függ össze.
Az Ószövetség az a kapcsolat, amely Isten és az ő népe között áll fenn a
sínai-hegyi törvények értelmében. Az Újszövetség pedig az Isten és az ő
népe közötti kapcsolat a Jézus Krisztus vére és lelke által.
Meglehet, hogy ekkorra már elveszítettük tanítványunkat a sok-sok
szakkifejezés miatt, melyeket használtunk. De hát megpróbáltad-e
megmagyarázni valakinek a baseballt (egy Amerikában divatos labdajáték, a
ford. megj.) vagy a labdarúgást anélkül, hogy szakkifejezéseket használtál
volna? Milyen kár, hogy több sportrajongó van, mint bibliaszerető!
Bizonyosodjunk meg felőle, hogy barátunk nem felejti el: a szövetség szó
tartja össze az egész Bibliát. Ez azt jelenti, hogy véges végig a
történelmen Isten az, aki szól, s az embernek válaszolnia kell. Isten
fogadalmakat tesz, az embernek bíznia és válaszolnia kell. És Isten végső
szava Jézus Krisztusban jut el hozzánk.
Ha egyszer eljutunk Krisztushoz, magyarázzuk meg barátunknak, hogy mi is az
Újszövetség. És képtelenek leszünk megmagyarázni azt, míg mi magunk nem
ismerjük a vér fontosságát és a lélek erejét.