2016. szeptember 27., kedd

C. H. Spurgeon: A két házépítő és házaik-II.



C. H. Spurgeon 918. sz. nyomtatott prédikációja elhangzott 1870. febr. 27.én, Londonban.
Alapige: Mt 7,24-27 Ezek voltak Üdvözítőnk leghíresebb prédikációjának, a Hegyi Beszédnek zárószavai. Vannak prédikátorok, akik minden erejüket arra összpontosítják, hogy valami szép befejezést adjanak igehirdetésüknek; olyan retorikai fényben csillantassák fel azt, mely az igeszólónak aztán dicsőséget szerez. Bizonyára nem Krisztus példája áll ebben előttük, hisz ő ebben a prédikációban nem így tett. Itt van az Üdvözítő befejezése, s éppoly egyszerű szavakkal mondja ezt, mint beszédének többi részét. Világosan látható, hogy ő elkerült minden mesterkélt ékesszólást. Az egész hegyi prédikációja erőteljes volt, s ez az erő, komolyság mindvégig megmaradt, úgy, hogy az utolsó szavak olyanok, mint az égő parázs, s oly élesek mint a nyílvessző. Urunk e befejezéssel nem ékesszólását akarta fitogtatni, hanem egyszerűen komoly figyelmeztetést adott azoknak, akik hallva az ő beszédeit, megelégedtek a hallgatással, s nem mentek tovább, hogy hallottakat gyakorlatba ültessék. Amint történni szokott egy prédikátorral, hogy egyre jobban belemelegszik tárgyába amint abban előrehalad, és egyre erőteljesebben szól, amint utolsó mondataihoz közeledik, úgy fokozott figyelmet kell fordítsunk ez előttünk levő szavakra, melyekkel a prédikátorok prédikátora ez emlékezetes beszédét befejezte. Jézus sok dologról beszélt e prédikációban, de főképpen úgy vélem, két dologra gondolt, amikor ezt mondta: „Ha valaki hallja éntőlem e beszédeket, és megcselekszi azokat…” Az első: „Menjetek be” (Mt 7,13); s a második: „Őrizkedjetek” (Mt 7,15). – Beszélt Urunk a „szoros kapuról”, „a keskeny útról” s azokról a kevesekről, kik azon járnak, s sürgető felszólítása így szólt: „Menjetek be”. Nem azt mondta: „tanuljatok meg mindent felőle, s elégedjetek meg ennyivel.” Nem azt mondta: „Keressétek a hibákat az utasokban, meg az útban”. Azt sem mondta: Igyekezzetek kitágítani a kaput, s kiszélesíteni az utat.” – Hanem: „Menjetek be!” Engedelmeskedjetek az evangéliumnak, s higgyétek el annak Jézusról szóló bizonyságtételét; lépjetek be az annak titkaival való mély közösségbe, fogadjátok el annak áldásait: legyetek ennek az útnak állandó vándorai, egész a célig.” „Menjetek be!” Aki hall a menybe vivő útról, de nem áll rá erre az útra: bolond az az ember; aki a szoros kapuról hall, s igyekszik bemenni, az bölcs. Aztán Urunk egy másik figyelmeztetést fűzött ehhez: „Őrizkedjetek!”. „Őrizkedjetek”, mondja „ a hamis prófétáktól.” S miután egy ideig időzött ennél, hozzátette: „Őrizkedjetek a hamis hitvallástól, kegyességtől.” Őrizkedjetek a hamis prófétáktól, mert megtévesztenek titeket, olyan evangéliumot tárnak elétek, mely meg nem ment titeket, egy puszta délibáb csupán, mely tiszta, üdítő, frissítő folyóhoz hasonlít, de tüneménye szomjúságodból csak csúfságot űz. Őrizkedjetek minden tanítástól, mely az emberi lelkek egyetlen Üdvözítőjéről elvonja figyelmeteket. S aztán hozzáteszi: „Őrizkedjetek a hamis kegyességtől, bármilyen hangos „Uram! Uram!-ozásra késztessen is titeket. Meglehet, hogy rendkívüli ajándékok kíséretében jelentkezik: mint az ördögűzés és prófétálás. De mindez nem segít rajtatok. Ama napon, amikor a Mester menyegzői vacsorájára csak azokat fogja beengedni, kik hűséges bajtársai voltak e földön, azt fogja mondani azoknak, kik nem cselekedték Atyja akaratát: „Sohasem ismertelek titeket; távozzatok tőlem, kik gonoszságot cselekesztek. Itt van tehát Krisztusnak két mondása, s ezek szinte mindent magukba foglalnak: „Menjetek be” és „Őrizkedjetek.” Vigyázzatok hogy ezeknek ne csak hallgatói, hanem cselekvői is legyetek.

------------------------------------

II. Ennyit a két építőről. Elmélkedjünk most már AZ Ő HÁZAIKRÓL. Az egyik lényeges különbség a két épület közt valószínűleg az volt, hogy egyikük sokkal hamarabb felépítette házát, mint a másik. A bölcs embernek sok idejét igénybe vette a földalatti munka. Lukács tudtunkra adja, hogy mélyre ásott, s kősziklára vetett fundamentumot. Nos, az a sziklahasítás, az erős gránit vágása, tördelése bizonyára sok napig, sőt hetekig tartott. A bolond építő viszont nem akart időt vesztegetni: a fövény lágy volt, s számára megfelelően készen állt; azonnal neki láthatott a falazásnak, s hamarosan fel is emelte, s tető alá is rakta a házat. De „hamar munka ritkán jó”, és sokszor „aki lassan jár, messzebb ér”. A hamis hívők látszólag gyors lelki növekedésnek indulnak. Tegnap még megtéretlenek voltak, ma hitre jutnak, holnap tanítani kezdenek, s holnapután már elérik a tökéletességet. Úgy tűnik, teljes érettséggel születtek, s minden tekintetben felszerelve, akárcsak Minerva, aki a mese (mítosz) szerint Jupiter agyából ugrott ki. Egy éjszaka alatt felnőnek, akárcsak a Jónás könyvében említett tök, de sajnos, egy éjjel alatt el is vesznek. Nos, ezzel semmiképp sem akarok kétséget támasztani a hirtelen megtérések hitelessége felől. Úgy hiszem, hogy ezek legigazibb megtérési formák közé tartoznak. Látjuk ezt, például, a Pál apostol esetében is. De mégis, azok között, kik azt vallják, hogy hirtelen megtérésben volt részük, sajnálatos módon sokan vannak, kik a fent említett leírásnak felelnek meg, mert az építést nagyon-nagyon elhamarkodva végezték, túl gyorsan ahhoz, hogy az építmény erős és tartós legyen. Meglehet, hogy egyes bűnbánók keservesen azért sírnak, mert a kegyelemben nagyon lassan haladnak előre. „Hónapok óta keresem Istent imában – szól talán valaki – összetörten, megalázkodva nyögök hetek óta bűneim terhe alatt, s csak itt-ott nyertem egy reménysugarat, amikor Isten Lelke által képesíttettem szemeimet a megfeszített Megváltóra emelni. Most is kevés a vigaszom, de annál több a kételyem. úgy kívánom, hogy a szeretetnek teljes fénye hassa át szívemet, de a hajnal oly lassan hasad.” – Nos, barátom, te lassan haladsz az építéssel, de biztosan; s végül nem lesz okod bánni, amiért oly mélyre ástál. Nem kell majd bánkódj, hogy több időbe telt míg békességre jutottál, mint kapkodó barátodnak, ha a te békéd örökké tartó lesz, miközben az ő reménysége felhőként oszlik szét, mihelyt a szél ráfuvall. A két ház közül az egyik, nem kétlem, kevesebb nehézséggel épült, mint a másik. Kemény sziklákba fundamentumot ásni, amint mondottam, időbe telik, de úgyszintén nehéz munkát is igényel. A bölcs házépítőnek bizonyára gyakran meg kellett állnia, hogy verejtékét letörölje homlokáról; sokszor vonult ágyába kimerülten a napi munka után, s mégis, még egy kő sem látszott ki a földből. Szomszédja magasan rakta már falait, be is fejezte, már a tetőzeten dolgozott, mielőtt egy lábnyi magasságra emelkedett volna a bölcs ember épülete. „Ó mennyi haszontalan vesződség, – hallatszott a fövényre építő részéről – annyit kínlódsz ott, és semmi látszatja nincs. Ide nézz, milyen gyorsan emeltem én e falakat, s mégsem merülök ki annyira, mint te. Én a dolgokat könnyen veszem; nem zavartatom magamat a sziklákkal, s mégis, nézd milyen nagyra emeltem házamat, s milyen szépen néz ki! A te régimódi módszereid értelmetlenek. Annyit csákányolsz és ásol odalenn, mintha a földet akarnád átlyukasztani. Mért nem használod a józan eszedet, és haladnál te is, mint én. Hagyd abba sóhajaidat és nyögéseidet, tégy úgy, mint én: egyszeriből örvendezz! Az aggodalom meg fog téged ölni.” Ilyen módon az igazán felébredt lelkek sokszor gyalázatot, csúfolást szenvednek a könnyelműektől. Az egyik ember, úgymond, egyet ugrik, s máris békességben van, s üdvbizonyosságával dicsekszik; hogy bizodalma jó-e vagy sem, nem áll meg, hogy megvizsgálja; túl jól érzi magát ahhoz, hogy a dolog felől vizsgálódjék. Sorsa jól megy, nagy vagyonból él, mit számít az, hogy ki a jogos tulajdonos? A vacsora gazdag, mit törődik ő a menyegzői ruhával! Ha egy kétely felmerül, a testi biztonságban élő ember azt nyomban a Sátánnak tulajdonítja, s elveti; holott saját lelkiismerete s a menny figyelmeztető hangja az, mely arra inti, hogy vigyázzon, meg ne csalja magát. Sohasem bocsát imát az Úrhoz őszintén azért, hogy vizsgálja meg szívét és veséjét. Az ilyen ember nem szereti az önvizsgálatot; s nem szenvedheti, ha azt mondják neki, hogy megtéréshez méltó gyümölcsöket kell teremnie. Ő a dolgokat könnyen veszi, találomra, sejtés szerint, elhamarkodottan következtet, s szemeit behunyja a kedvezőtlen tények előtt. Azt álmodja, hogy gazdag, s mindenben bővőlködik, miközben mezítelen, szegény, vak és nyomorult. Ó micsoda felébredésben lesz egykor része! Komoly gondolkozású társa azonban, aki vele egy időben ébredt fel lelkileg, sokkal óvatosabb és bizalmatlanabb önmagával szemben, mint ő; amikor imádkozik, szíve sóhajt Isten előtt, és sohasem kel fel térdeiről önmagával megelégedve. Hitének valódisága sem elégíti ki őt oly könnyen, mint a másikat; „Talán”, mondja, „mégis, meglehet, hogy nem Isten választottainak a hite az.” Önmagát vizsgálgatja, hogy vajon hitben van-e. Attól retteg, nehogy csak a kegyesség látszatát bírja erő nélkül. Fél a hamisítástól, utánzatoktól, s tűzben megpróbált aranyat kíván venni. „Vajon biztos lehetek megtérésem felől”, kérdi, „hogy a bűnt igazán annak bűnössége miatt útálom, vagy egyszerűen egy-két könnycseppet ejtettem én is, egy ébredési igehirdetés pillanatnyi érzelmi hatása alatt? Biztos lehetek-e afelől, hogy új természetet nyertem a Szent Lélek munkája folytán, vagy az egész csak egy emberi változás?” – Látjátok hát, hogy e második ember lelkét komolyan vizsgálja, s igyekszik bemenni ama nyugodalomba, attól félve, nehogy valamiképpen fogyatkozásban lévőnek találtassék. Számos harca, tusakodása, aggodalma van, szívét állandóan fürkészi, azért mert őszinte, és nagyon fél a megtévesztéstől. A mennynek országát ő erőszakoskodással veszi be; a kaput szorosnak találja és az utat keskenynek, s átlátja, hogy az igaz is nehezen tartatik meg. Légy hálás, kedves hallgatóm, ha e második csoportba tartozol, mert ezek Isten igaz fiai, és a halhatatlanság örökösei. Házad felépítése sokba kerül neked, de az árat megéri, mert ahhoz méltó is lesz. Ó, őrizkedj a juhok ruhájának viselésétől, anélkül, hogy a juhok természetével bírj; őrizkedj az „Uram, Uram” mondogatásától, miközben a bűnnek szolgálsz. Őrizkedj a képzeletbeli, másodkézből vett vallástól, hogy tapasztalataidat életrajzokból, vagy anyád, apád kegyességéből merítsd, vagy akár barátaidtól és ismerőseidtől. Bármennyi szívfájdalomba, vesződségbe és aggodalomba kerüljön is, gondosan vigyázz arra, hogy biztos fundamentumra építs, s a ház úgy épüljön, hogy kibírja a próbákat, melyek elkerülhetetlenül el fognak jönni. Szeretném szavaimat könnyekkel fűszerezni, oly fontosnak, szükségesnek látom e figyelmeztetést, úgy önmagamnak, mint nektek. Elgondolom, hogy bár a bolond építő kevesebb költséggel építette házát, és sokkal gyorsabban mint a másik, de az idő teltével az ő falai nagyon rosszul néztek ki a fundamentum hiánya miatt. Mert az olyan falak, melyeknek nincs fundamentumok, hanem fövényre épülnek, itt-ott folytonosan repedeznek, omladoznak, nagy romlások keletkeznek rajtuk; csúnya rések tátongnak rajtuk; folyton javítgatásra szorulnak: hol itt indul meg egy kő, vagy onnan esik ki egy tégla; folyton tartozást, igazítást igényelnek. Mennyi munkába kerül a kőműveseknek és mázolóknak, hogy a romlott falat széppé varázsolják, hogy az omladozó ház kastélyként nézzen ki. És bizonyára, amikor az egyik helyen megtörtént a helyreigazítás, a másik falon nyomban más baj támadt; mert ilyen alapozással nagyon nehéz összetartani az épületet; és hosszú távon, úgy hiszem sokkal többe került a bolond építőnek fenntartani idétlen tákolmányát, mint a bölcsnek egyszer felépíteni, ki a fundamentum öntésekor, legelőször oly keményen dolgozott. Jól jegyezzétek meg: a pusztán formális vallásosság és képmutató kegyesség fenntartása végül nagyon nehéz lehet. Az embernek sok erőfeszítésébe kerül, hogy hírnevét megőrizze, folyton új meg új hazugságokkal foltozva azt. Olykor az újjá nem született ember fékezhetetlen természete vadul kitör; s a nyomorúságok alatt nehéz megnyugvást színlelnie; emellett le nem győzött testi vágyai uralomra törnek, szívében helyet igényelnek, s a bűn elrejtésén nagy rafináltsággal kell dolgoznia. Az imádsági formula unalmassá válik, a vallásos cselekedetek terhessé válnak, s eközben külső élete késhegyen áll: folyton a leleplezéstől retteg. Így, vagy úgy állandóan remeg, akárcsak egy körözött bűnöző fél, nehogy a rendőrség rátaláljon. Minden szélfúvás lakását összeomlással fenyegeti. Félig-meddig már bánja, mért is nem vette a fáradságot annak idején, hogy kősziklába ásson fundamentumot; de kétségbeesett döntéssel elhessegeti magától az ilyen lelkiismereti hangokat, s nem tűri, hogy valaki is feddést emeljen ellene. Ó, kedves igehallgató, győződj meg afelől, hogy az igazság, végül is a legolcsóbb és a legérdemesebb, hosszú távon nézve. Aranyozott bűneid, színlelt kegyességed, képmutatásod hamarosan kimerítenek, ezzel szemben a valóság költségmentesen élvezetedre szolgál, s ékesíti életedet. Még ha csak e földi életet nézzük is, sokkal nehezebb a színlelést fenntartani, mint a valóságot; s végül is Isten mögötted van, ki minden valótlanságot utál. Esdve kérlek, őrizkedjetek attól, hogy falaitokat rögtönzött habarccsal mázoljátok, nehogy azt tapasztaljátok, hogy nemcsak nagy zuhanással fog leomlani, amikor leginkább szükségetek lesz az oltalmára, hanem már most is, riasztó jeleit adja az omlásnak. Minél magasabbra emelte a bolond a házát, annál nehezebben tudta azt rendbe tartani, mert természetes, hogy minden sor tégla csak súlyosabbá tette a falat, s ennek következtében a fövény folyton engedett alatta. Minél közelebb emelkedett a mennyhez az építő, annál közelebb hozta a saját romlását. Egy olyan személy, kinek célja csupán annyi, hogy tisztességes embernek láttassák, s ezért jár az imaházba, sikerrel fenntarthat egy ily alacsony falat még fundamentum nélkül is; egy másik ki világias egyházhoz szegődik – oly egyházhoz, mely nem követel tagjaitól tisztaságot – úgyszintén könnyűszerrel megállhat. Ámde ha Jézus Krisztusnak egy olyan gyülekezetéhez szegődik, mely gondosan igyekszik, fenntartani tagjai közt a tisztaságot, úgy nem lesz könnyű neki felmutatni azt a mércét, melyet követelnek tőle. Tegyük fel, hogy még tovább jut és diakónus, vagy gyülekezeti vén lesz belőle, de mivel nincs benne a kegyelem ereje, nagyratörése nagyon sokba fog neki kerülni – mert sok embernek a szeme függ rajta, és sokat követelnek tőle. Most nyilvános imát kell mondania, aztán oktatást ad a hit iránt érdeklődőknek, s micsoda szorultságba s zavarba kerül szegény ember, hiszen folyton saját szájával mondja ki maga felett az az ítéletet. „Hiszen – mondja szívében -, én ezen dolgokról semmit sem tudok saját lelki tapasztalatom szerint, s mégis, úgy kell szóljak és cselekedjek, mintha Istentől tanított lennék.” Ha prédikátor lesz, még nyomorúságosabb és sajnálatra méltóbb helyzetbe jut; micsoda kemény munka lesz akkor fenntartani a jellemet! Amikor az épület egyre magasabbra emelkedik egy ilyen gyenge alapon, végül olyan ferde lesz, mint a Pisai torony; de ellentétben ez egyetlenszerű épülettel, nem fog megállni, hanem nagy robajjal, veszéllyel teljes ledőléssel fenyeget. Olykor-olykor egy-egy része a háznak máris leomlik, s annak helyreállítása csak elősegíti a végső katasztrófát. Így tehát, kedves igehallgatók, minél lelkibb célra törtök, s minél hasznosabbak kívántok lenni, annál rosszabb nektek, ha nem jó fundamentumon kezditek, nem igaz őszinteségben, s valódi hitben. Oly rettenetes a beteges vallás átka, hogy minél előbbre juttok benne, annál rosszabbá válik. A fő különbség tehát a két ház között nem a repedésekben s ezek helyrehozatalában volt, sem az építkezés olcsó vagy gyors kivételezésében, hanem mélyen, a szem elől elrejtve, a föld alatt rejlett. Minden a fundamentumon dőlt el. Mily sokan vannak, akik úgy vélik, hogy ha egy dolog a szem elől el van rejtve, az úgyszintén lényegtelen is, és nem kell törődni vele. Kit gondolsz, hogy leás, és megnézi, milyen fundamentumot ástál? „Nos hát” – mondja az ember, – „nem látom értelmét annak, hogy felettébb pontos legyek; és nem hiszem, hogy ennyire szőrszálhasogatónak kell lenni. Amit senki sem lát, az nem jelentős dolog.” Sokan vannak, akik helyeslően aláírják ez istentelen dalt: „A hit és kegyelem után csak fusson a sok bolond kegyes. Nem tévedhet az olyan útján kinek élete erkölcsös, helyes.” „Dobj egy húsz shillingest a perselybe, végy részt az istentiszteleten, úrvacsorázz, légy jótékony, mond el imádságaidat, és ne törődj semmi többel!” – ez a népszerű szólásmód. – „Mi értelme van, hogy felettébb emészd a szívedet? Hisz az egész átláthatatlan értelmetlenség. Mi jelentősége lehet annak?” – Nos a bolond házépítő ilyen gondolatokkal vigasztalta magát, s bizonyára gúnyosan legyintett a bölcs házépítő felett, mint szegény fanatikuson, ki felettébb igaz és búskomor. Az embereknél minden a külső látszaton múlik, de nem az Istennél. A lényeges különbséget Isten igaz gyermeke és az üres hitvalló között nem lehet gyorsan felfedezni, olykor még lelki emberek előtt is rejtve van: de az Úr jól látja. Van egy rejtélyes titka a hitéletnek, amit az Úr nagyra értékel; „mert Ő ismeri az övéit.” Ő különbséget tesz az értékes és hitvány között. Félreállítja a képmutatókat, mint salakot, de azt nem engedi hogy egy őszinte szív is elvesszen. Mi tehát ez a lényeges dolog? Válasszon a következő: Kedves igehallgató, ha sziklára akarsz építeni, legyen gondod rá, hogy bűneidet igazán átérezd. Nem azt mondom, hogy egyszerűen bűntudatodból áll a Krisztushoz való előkészület, s hogy az embereket vissza kell tartanunk az evangéliumtól addig, míg át nem érzik bűneiket; de úgy hiszem, hogy ahol Jézusban vetett igaz hit van, ott ez mindig a bűn iránti mély utálattal együtt jelentkezik. A töredelmesség nélküli hit halott és értéktelen hit. Amikor olyan hívőkkel találkozok, akik könnyelműen beszélnek a bűnről, s könnyen veszik a bűnt, bizonyosan tudom, hogy fundamentum nélkül építettek. Ha valaha is érezték volna lelkükben a Léleknek bűnt leplező, sebző és öldöklő kardját, úgy menekülnének a bűntől, mint egy medvétől vagy oroszlántól. A valóban bűnbocsánatot nyert bűnösök rettegnek és őrizkednek mindattól, ami gonosznak látszik, akárcsak a gyermek, ki megégette az ujját, fél a tűztől. A felszínes megtérés mindig könnyelmű élethez vezet. Az a hit, mely sohasem volt megtéréssel, bűnbánattal beágyazva, sohasem fogja a szentség virágait megteremni. Imádkozz komolyan megtört szívért. Jól jegyezd meg, Isten előtt a töredelmes lélek az, ami kedves. Ne hidd, hogy lehet okod az örvendezésre, ha sohasem láttál okot a sírásra. A megígért vigasz csak azoknak van biztosítva, kik sírnak. (Mt 5,4). Továbbá, vigyázz, hogy hited valódi legyen. Sok dolog, amit az emberek hitnek neveznek, nem Isten választottainak, értékes, drága hite. A Jézus Krisztusban való őszinte bizalom ezer féle módon hamisítva van, és gyakran oly pontosan van imitálva, hogy csak szigorú önvizsgálattal fedezheted fel a csalást. Teljesen rá kell épülj Krisztusra, a Sziklára; teljesen tőle kell függj; minden reményed és bizalmad benne kell legyen. Ha teljes szívvel hiszel, s nem csak névlegesen, úgy biztonságban vagy, de másképp nem. Megtérésed igaz, és hited valódi kell legyen, vagy másként bolond házépítő vagy. Továbbá, igyekezzetek, törekedjetek arra, hogy az isteni igazság tapasztalatilag bevésődjék szívetekbe. Könyörögjetek, hogy Isten égesse azt lényetekbe. Miért van az, hogy az emberek oly könnyen feladják a kegyelem tanait, ha a szabad akarat egy ékesszóló ügyvédére akadnak? Miért van, hogy lemondanak az igazhitű, ősi hitvallásról, ha olyan elegáns érvelőkre találnak, kik azzal mernek ellentmondani? – Azért, mert sohasem fogadták be az Igét a Szent Lélek erejében úgy, hogy az szívűkben megpecsételtessék. Én rettegek gyülekezeteink miatt, most, hogy a hamis tanítások feltámadnak, mert attól félek, hogy sokan nincsenek meggyökerezve az igazságban. Könyörgök értetek az Úrhoz, drága báránykáim, hogy megismerjétek az igazságot, s maga az Úr tanítson meg arra titeket, mert akkor sohasem fogtok félrevezettetni. A tolvajok és rablók jönni fognak, de ti, mint Krisztus nyája, ne hallgassatok rájuk. Egy dolog az, hogy egy jól megfogalmazott hitvallással rendelkezzetek, s teljesen más dolog, hogy az igazság szívetek tábláira legyen bevésve. Sokan elbuknak itt, mivel tapasztalatilag sohasem sajátították el az igazságot. Könyörögjetek, továbbá, hogy hitetek személyes szentséget eredményezzen bennetek. Ne gondoljátok magatokról, hogy megszabadultatok a bűnből, ha még mindig bűnben éltek. Ha gyönyörűséget találtok a testi kívánságokban, nem vagytok Isten gyermekei. Ha részegségre adjátok magatokat – és jegyezzétek meg, sok úgynevezett hívő így tesz, csak otthon isznak, s nem láthatók az utcákon, – ha így tesztek, miként lehet bennetek az Istentől nyert új élet kegyelme? Ha könnyelmű zenékben gyönyörködtök, s hiábavaló szórakozóhelyeket látogattok, fogyatkozásotok máris nyilvánvaló, nem kell hosszasan mérlegeljétek magatokat. Ha meg lennétek újulva elmétek lelke szerint, úgy többé nem szeretnétek ezeket a dolgokat, szívetekben angyali tisztaságra vágynátok. Szívetekbe újjászületett természet kell plántáltassék, s ahol ez nem tükröződik a szent életvitelben, úgy építhettek bármilyen magasra, s dicsekedhettek akármilyen hangosan épületetekkel, nem más az végül is, mint egy nyomorult kunyhó s az utolsó nagy orkán le fogja dönteni. A mélység hiánya, az őszinteség hiánya, a valódi kegyesség hiánya – ezek a mi korunk nagy hiányai. Az Istenre való figyelés hiánya a vallásban; a saját lelkünkkel való őszinte bánásmód hiánya; szívünk vizsgálását elhanyagolása; a sebészkés használatának mellőzése; az Isten által adott kitételek könnyelműen vétele, melyeket ő a bűn leleplezésére meghatározott; a Krisztusból való élés felőli könnyelmű gondolkozás; a felőle való túl sok olvasás, beszélés, de kevés táplálkozás az ő testéből, és véréből, az ő szava szerint – ezek az okai az ingadozó hívőségnek s az alaptalan reményeknek. Ekként megpróbáltam e példázatot feltárni: s célom semmiképpen sem az volt, hogy valamely őszinte lelket elbátortalanítsak; szándékom csak az, hogy lelketekre kössem: „Igyekezzetek elhívatástokat és kiválasztástokat erőssé tenni. Építsetek Krisztus szeretetére; őszintén kívánjátok a Szent Lélek munkáját, és meg ne csaljátok magatokat. 

Bizonyságaid örökkévaló örökségem

   Az Úr angyala így szólt Fülöpnek: ... menj arra az útra, amely Jeruzsálemből Gázába megy.  (Csel 8,26.)

 


A szerecsen főember megtérésének a történetével foglalkozunk. Ő az első zsenge Afrikából, a fekete földrészről.

Mielőtt közelebbről szemügyre vennénk őt, nézzük Fülöpöt, a misszionáriusát!

Fülöp szemmel láthatóan Isten különös vezetése alatt áll. Közvetlenül irányítja az Úr, amikor Gáza felé vezeti. Angyalnak kell ezt a parancsot átadnia.

Mindmáig vezethet bennünket Isten, ha Ő úgy akarja.

Csodálatos módon is tudtul adhatja kézzelfoghatóan akaratát. Ezek azonban kivételek. Ilyeneket sohasem kell keresnünk és igényelnünk.

A történetben az isteni vezetésnek egy másik módját is láthatjuk, a Lélek által való vezetést.

Amikor Fülöp a megparancsolt helyre ért, ahol a kocsit meglátta, így szólt a Lélek neki: "Menj oda és csatlakozzál ehhez a kocsihoz!"

Nagy lelki érzékenység és szent józanság szükséges ahhoz, hogy a Lélek szavát különleges esetekben meghalljuk.

Sok rajongó összetéveszti a saját ötletét a Szentlélek hangjával, s minden tettét így menti: "a Lélek mondta ezt nekem".

Igazán a Lélek vezetése volt, amikor Simeon a Lélek indítására a templomba ment; amikor Pált megakadályozta a Lélek abban, hogy Ázsiában munkálkodjék. Nemcsak Pál vette észre ezt a tiltást, hanem kísérői is (Csel 16,6).

Végül Fülöpöt az írott Ige által vezette Isten. A főember hangosan olvasta Ézsaiás könyvét, az 53. részt, az Igét Isten Bárányáról. Itt már nem kellett angyali utasítás. Az evangélium középpontjához, az Úr Jézus keresztjéhez érkeztek.

Tudunk-e örülni Isten vezetésének?

Isten asztaláról-Varga László

 "Mert ahová te mégy, odamegyek, ahol te megszállsz, ott szállok meg. Néped az én népem, és Istened az én Istenem... Úgy bánjék velem az Úr most és ezután is, hogy csak a halál választ el engem tőled!" (Ruth 1,16-18.)


Egy fiatal pogány özvegy szava istenfélő anyósa felé. Hogy viselkedhetett ez az anyós, hogy így magához tudta láncolni fiatal menyét a fia halála után? Nem volt ehhez elég az ő anyai szeretete. Az kellett, hogy Istenébe vetett hite az özvegységben, férje és fiai elvesztése után úgy ragyogjon, hogy idegen menye megérezze: csak ott van élet az ő számára is, ahol úgy tisztelik Istent, ahogy anyósától tanulta. Ez az örök eszménye a keresztyén egyháznak és a keresztyén embernek és családnak. Ne magunkhoz akarjuk láncolni az embereket, a kívülállókat és idegeneket, hanem hitünkhöz és annak gyümölcseihez. Istent szeressék meg a mi magatartásunkon keresztül. De ugyanaz a módja gyermekeink nevelésének, házastársunk megtartásának, munkatársaink megbecsülésének, gyülekezetünk missziójának is. Maga a szó, akármilyen szép és hatásos legyen, nem elég. Főleg akkor nem elég, ha tetteink nem felelnek meg a szépen mondott szavaknak. Igazi meggyőző ereje csak a tetteknek van. Úgy élj, hogy életeden Isten szeretete váljon felismerhetővé a többi ember számára!

Istenem, köszönöm, hogy engem is megajándékoztál olyan emberekkel, akik saját életük bizonyságtételén át a Te szereteteddel ismertettek meg. Jó volt látni rajtuk azt az erőt, ami nem belőlük, hanem belőled sugárzott - rajtuk keresztül. Segíts meg engem is, hogy a hitem tudja hozzád láncolni szeretteimet, s ha lehet, az idegeneket is. Tudom, hogy hozzám is akkor fognak ragaszkodni, én is akkor nyerhetek igazi testvéreket, ha együtt tudunk Téged szolgálni. A Te szereteted kapcsoljon egymáshoz minket, családom tagjait, felnövő gyermekeimet, munkatársaimat, barátaimat, hogy ebben a rohanó világban oázissá váljék az a közösség, melyben szereteted az úr, melynek én is alapító és építő tagja lehetek. Ámen.

Mindennap az Ige fényében- AZ ARANYBORJÚ

A mai napon olvasandó igeszakasz: 2Móz 32:1-6; 15-20

1 Amikor azt látta a nép, hogy Mózes késlekedik, és nem jön le a hegyről, összegyülekezett a nép Áron köré, és azt mondták neki: Jöjj, és készíts nekünk istent, hogy előttünk járjon, mert nem tudjuk, hogy mi történt azzel a Mózessel, aki felhozott bennünket Egyiptomból. 2 Áron ezt mondta nekik: Szedjétek ki az aranyfüggőket feleségeitek, fiaitok és leányaitok füléből, és hozzátok ide hozzám! 3 És kiszedte az egész nép az aranyfüggőket a füléből, és odavitte Áronhoz. 4 Ő átvette tőlük, vésővel mintát készített, és borjúszobrot öntött. Ekkor azt mondták: Ez a te istened, Izráel, aki kihozott Egyiptom földjéről. 5 Ezt látva Áron, oltárt épített elé, majd kihirdette Áron, hogy holnap az ÚR ünnepe lesz. 6 Másnap tehát korán fölkeltek, égőáldozatokat áldoztak, és békeáldozatokat mutattak be. Azután leült a nép enni és inni, majd mulatozni kezdtek. 15 Azután megfordult Mózes, és lement a hegyről, kezében a bizonyság két táblájával. A táblák mindkét oldalukon tele voltak írva; erről is, arról is tele voltak írva. 16 A táblákat Isten készítette, az írás is Isten írása volt a táblákra vésve. 17 Amikor Józsué meghallotta a nép hangos kiáltozását, így szólt Mózeshez: Harci lárma ez a táborban! 18 De ő így felelt: Nem diadalének hangja ez, nem is legyőzöttek gyászénekének hangja, dalolás hangját hallom én! 19 Amikor odaért a táborhoz, és meglátta a borjút meg a táncot, haragra lobbant Mózes, ledobta kezéből a táblákat, és összetörte a hegy lábánál. 20 Majd fogta a borjút, amelyet készítettek, elégette, porrá zúzta, vízbe szórta, és megitatta azt Izráel fiaival.

"Ez a te Istened, Izráel, aki kihozott Egyiptom földjéről."(2Móz 32,4)

Amikor az aranyborjú történetét olvassuk, van egy kérdés, melyet nem tudunk magunkba fojtani: Hogy tehették ezt? Ezek az emberek épp most hallották Isten hatalmas hangját: "Ne legyenek idegen isteneid énelőttem." "Ne legyenek faragott képeid." És ők ünnepélyes szavakkal válaszoltak: "Engedelmesen megtesszük mindazt, amit az Úr rendelt" (2Móz 24,7). Most pedig, mindazok ellenére, amit az élő Úrral éltek át, készítenek maguknak egy néma bálványt. Hát hogyan tehették ezt?
Jusson csak eszünkbe, hogy ez az irzáeli nép, ahogy kijött Egyiptomból, nagyon messzire eltávolodott az élő Isten imádatától. Minden bizonnyal nagyon felületesen ismerték csak az Úr akaratát, míg a pogányságnak alaposan és hosszasan ki voltak téve. Vágyódásuk a látható istenek és a kézzelfogható vezetés után természetes volt nekik. Ez is az egyik oka annak, amiért Isten olyan sokáig ott a Sínai-hegynél tartotta őket. A szent sátor segítségével meg kellett tanulniuk Isten útjait, és meg kellett tanulniuk, hogy istentiszteleti közösséggé szerveződjenek.
Mózes most már majdnem hat hete távol volt. Áron pedig - legalábbis ebben a történetben - gyenge és gyáva volt. Néhány bibliai tudós azzal próbál meg segíteni, hogy azt mondják, Áronnak és a népnek valójában nem az volt a szándéka, hogy egy másik istent csináljanak maguknak, ők az igaz Istent akarták szolgálni ennek a faragott képnek a segítségével. Más szavakkal: nem az első, hanem a második parancsolatot szegték meg. Gyakorlatilag azonban nincs különbség. Ez határozottan a bálványimádás bűne volt.
Mindenesetre nincs okunk, hogy ítélkezzünk. A bálványimádás minden ember főbenjáró bűne. Sokan vannak, akik azt vallják, hogy keresztyének, és imádják az igaz Istent. Mégpedig vasárnap. Hétfőn meg szolgálnak egy bálványt. Akkor hát kérdezhetné az ember, még nagyobb felháborodással: hogy tehetnek ilyet?
Az izráeliták elvesztek volna közbenjáró nélkül, aki szót emelne érdekükben. Mózes volt a közbenjárójuk. Amikor Istenhez fordult, szíve telve volt Izráel iránti szeretettel. Amikor Izráelhez szólt, szíve tele volt Isten haragjával. Mi, egy új szövetség tagjai, szintén a mi Közbenjárónktól függünk. Jézus szeretete és haragja az, ami távol tart bennünket a bálványimádástól.
 

Krisztus mindenek felett- "MENJ EL" A LEMONDÁS ÚTJÁRA

"Követlek téged, Uram, valahova mégy" (Lk 9,57)

Urunk magatartása ezzel az emberrel szemben szigorúan visszautasító volt, mert Ő tudta, mi volt az emberben. Mi ezt mondtuk volna: "El ne szalasszuk ezt a jó alkalmat, hogy megnyerjük ezt az embert! Micsoda elképzelés volt, ilyen jeges fuvallattal megfagyasztani, visszariasztani őt!" Uradat nem kell soha mentegetned. Az Ő szavai addig sebeznek és sértenek minket, amíg már semmi bántani vagy sebeznivaló nincs bennünk. Jézus Krisztus nem kímél semmit - bármi legyen is az -, ami végül is tönkre tenné az Isten szolgálatában álló embert. Urunk feleleteit nem a pillanatnyi ötletek, hanem az emberismeret irányítja. Ha Isten Szent Szelleme eszedbe juttatja az Úrnak valamelyik szavát, ami neked fáj, akkor biztos lehetsz abban, hogy van valami benned, amit Ő halálra akar sebezni. Az 58. vers szavai kiverik fejünkből azt a gondolatot, mintha az Úrnak kedvtelésből lehetne szolgálni. Ilyen szigorú visszautasítás után nem marad más, mint az Úr, én magam és a szétzúzott reménység. "Jöjjön csak, aminek jönnie kell, vezércsillagod a velem való kapcsolat legyen. Nekem pedig nincs hova lehajtanom a fejemet." Az 59. vers. Ez az ember sem Jézust nem akarta cserben hagyni, sem az Atyját megbántani. A rokonaink iránti lágyszívű ragaszkodást választjuk a Jézus Krisztus iránti hűség helyett. Jézus utoljára jön számításba. Ha a hűség vonalán ilyen válságba jutsz, minden áron engedelmeskedj Jézus Krisztusnak! A 61. vers. Az olyan ember, aki ezt mondja: "Igen Uram, de...", az mindig nagy buzgalommal készülődik, de soha nem indul útnak. Ennek még van egy-két kikötése. Jézus Krisztus határozott hívása nem ad helyet búcsúzkodásoknak, mert ahogyan mi mondunk búcsút, az inkább pogány szokás, nem keresztyén. Amikor eljut hozzád Isten hívása, azonnal kezdj el "menni", és soha ne állj meg!
 

Joel Osteen- Mai napon az eltökéltségről szól az életem. :)

Joel Osteen Üzenetei fényképe.

Könnyű megadni magunkat a csábításnak, és megtenni bármit, amihez éppen kedvünk támad, de nehezebb feladat megtartóztatni nyelvünket és eltűrni a sérelmeket, amikor valaki kritizál, vagy gyaláz bennünket. Először nehezen megy a megbocsátás, de biztos hogy hosszútávon megéri.

 /Joel Osteen/

Isten műhelyében- Az egység isteni alapjai

"Egy az Úr, egy a hit, egy a keresztség; egy az Isten és mindeneknek Atyja. " 

(Ef 4, 5-6) 

Az emberek között levő különbözőségekből, a népek, fajok, társadalmi osztályok, a műveltség, vagyon és tehetség különbözőségéből ellentétek keletkeznek a bűn miatt. A mennyben azonban Isten megteremtette az egység alapját és mindenki számára rendelt egy Urat, egy Főt: Krisztust.


Egyetlen mentőeszköz áll mindenki rendelkezésére: a hit. Mindnyájan Isten előtt állnak, egyformán bűnösök és egyformán elveszettek. Az emberek különbséget tesznek a "rendesek" és haszontalanok, a tisztességesek és elzüllöttek, erkölcsösek és romlottak között. De Isten előtt nincs különbség: mindnyájan vétkeztek. Nincs aki jót cselekedjék, nincs egy igaz sem. Mindannyian elhajlottak, alkalmatlanná lettek. És mindenki ingyen és kegyelemből igazul meg, csakis hit által. Egy az életük alapja, tartalma és egyetlen az életcéljuk, egy a reménységük a jövőre nézve. Egy Isten van felettük, aki őket eszközként használja és a Szentlélek által bennük lakik. Így kiegyenlítődnek, eltűnnek és háttérbe szorulnak a különbözőségek a nagy egység előtt, amely áthidalja az ellentéteket. Mindannak, ami szét akar választani, el kell tűnnie.

Az emberi élet külső kereteinek különböző volta Istentől van, éppen úgy, mint a tehetségek és az adottságok különbözősége. Nem kell mindent külsőképpen, erőszakosan egyenlővé tenni, mint ezt az utópisták kívánják. Az emberek sokfélesége miatt nem kell panaszkodnunk. Inkább az igazi egység megvalósításán kell fáradoznunk! Ez az egység nem jelent egyformaságot. Figyeld csak meg a zenét. Ha csak egy hang dominálna egy zenedarabban, ez fárasztóan, üresen hangzanék. De a zeneszerző számtalan hangot kapcsol össze csodálatos harmóniába, minden hamis hang nélkül. Így a mennyei Mester is a különféle emberszíveket csodálatos egységgé tudja összeszerkeszteni. Egység a sokféleségben és sokféleség az egységben - ez az Úr utolérhetetlen művészete.
 

Isten ígéreteinek tárháza- Isten fénye a sötétségben

„Mert Te gyújtasz nekem mécsest Uram, fénysugarat ad nekem Istenem a sötétségben" (Zsolt 18,29)


Megtörténhet, hogy lelki sötétségben ülök, és ha ez egyben szellemi sötétség is, akkor semmilyen emberi erő nem adhat nekem világosságot. De áldott legyen az Isten, aki képes megvilágítani életemet és meggyújtani „mécsesemet". Még ha akkora is körülöttem a sötétség, hogy már szinte tapintható, az ő fénye át tudja törni a feketeséget, és képes azonnal világosságot támasztani körülöttem.

Az a nagy kegyelem ebben, hogy ha Isten gyújtja meg a lámpásomat, azt senki el nem olthatja, nem is fogy ki belőle az olaj, sem nem alszik el magától. A fény, amelyet az Úr a világ hajnalán teremtett, még ma is árad. Isten olykor talán tisztogatja lámpásait, de kialudni sohasem hagyja őket.

Ezért énekelhetek a sötétben is, mint a fülemüle. Vágyakozásom dallamot formál, reménységem adja a hangot. Hamarosan örvendezhetek az Isten által meggyújtott lámpás fényének. Most még komor és elcsüggedt vagyok. Talán az időjárás okozza, talán testi gyöngeség, vagy egy hirtelen támadt baj. Bármi is okozta sötét hangulatomat, tudom, hogy egyedül Isten gyújthat ebben a sötétségben világosságot. Csak Őrá nézek. Nemsokára itt lesz lámpása, és az ő világosságában ítélhetem meg a dolgokat. Egyszer pedig, ha majd eljön az ideje, ott leszek, ahol nem lesz már szükség sem lámpásra, sem napfényre; mert az új Jeruzsálemet Isten dicsősége fogja megvilágítani (Jel 21,23).

Cseri Kálmán-A kegyelem harmatja-Miért nem ad foltnak valót Isten?

"Senki sem tesz foltot új posztóból régi ruhára, mert a toldás kitép a ruhából..."

 (Mt 9,16)

 

Ha új anyaggal foltoznak meg régi ruhát, az csak addig jó, míg nedvesség nem éri. Ha például kimossák, az új összehúzódik, és körben kiszakítja a régit. Egészen mások a tulajdonságai az újnak, mint a réginek.

Ezzel szemléltette Jézus azt, hogy az ő gondolatai annyira eltértek az akkori vallásos és világi gondolkozástól, hogy nem lehet összepárosítani őket. De az Istentől elszakadt ember gondolkozása is teljesen más, mint Isten normái, amelyeket a mi érdekünkben adott és újra kínál. Ezért sem akarja Isten mindenestől megromlott életünket javítgatni, hanem újat ad.

És ezért nem teljesít sok olyan kérést, amelyet az emberek hozzá intéznek. Sok ilyen megrendelésről azt gondolják, hogy az imádság, s utólag így szólnak: Isten nem hallgatta meg az imádságomat. Ezek általában így hangzanak: Istenem, segíts meg! De miben? Abban, amit én nélküled elterveztem. Képtelenség lenne, hogy Isten olyan vállalkozáshoz adja segítségét, amelyet egy őt negligáló ember nélküle (vagy olykor ellenére) meg akar valósítani. Az imádság lényege éppen az, hogy valaki előre kérdezi, mi Isten akarata, mert tudja, hogy neki is az a legjobb. Aztán ha elmondja is kérését, hozzáteszi: mindazáltal a te akaratod legyen meg! Az ilyen ember nemcsak alkalmilag kiált Istenhez segítségért, hanem állandó kapcsolatban van vele, s így egyre inkább egyet akar vele.

Különös, hogy Isten néha mégis válaszol a segítséget kérő ember kiáltására akkor is, ha emögött nincs igazi hit. Miért? Mert olyan kegyelmes, hogy gondviselő szeretetéből a hitetleneket is megajándékozza, s egy-egy ilyen „folttal" arra bátorít, hogy fogadjuk el tőle a mindenestől újat, saját érdekünkben, „...téged az Isten jósága megtérésre ösztönöz..." (Róm 2,4)

Napi áhítat- Krisztusban egyek

  Olvasmány: Gal 3,23–29

Minél közelebb vagyunk Krisztushoz, annál szilárdabb a gyülekezet egysége.
„Mielőtt pedig eljött a hit, a törvény őrzött bennünket, egybezárva az eljövendő hit kinyilatkoztatásáig. Tehát a törvény nevelőnk volt Krisztusig, hogy hit által igazuljunk meg.
 De miután eljött a hit, többé nem vagyunk a nevelőnek alávetve. Mert mindnyájan Isten fiai vagytok a Krisztus Jézusban való hit által. Akik Krisztusba keresztelkedtetek meg,
Krisztust öltöttétek magatokra. Krisztusban tehát nincs zsidó, sem görög, nincs szolga, sem szabad, nincs férfi, sem nő, mert ti mindnyájan egyek vagytok a Krisztus Jézusban.
 Ha pedig Krisztuséi vagytok, akkor Ábrahám utódai vagytok, és ígéret szerint örökösök.”

A gyülekezeti egység mindig valami mentén jött létre. Voltak, vannak gyülekezetek, melyek egy divatos tevékenység közös művelésével képeztek egységet. Vannak, akiket egységben tart valaminek az elutasítása. Sajnos vannak olyanok is, akik megmaradtak a törvény tételeinél, és bilincsbe zárja őket a betűhöz ragaszkodás. Abban vélik igaz voltukat, hogy még akkor is a „nevelőnek” alávetve élik „hívő” életüket, amikor már az istenfiak szabadságában kellene lenniük. A „nevelőnek” rendelt ideje és célja volt: hogy Krisztushoz vezéreljen.
Ők viszont megrekedtek az út egy szakaszán. Egységet élnek meg ők is, de nem helyénvaló módon, nem Isten országának rendje szerint. Krisztus gyülekezete viszont egységének alapját abban látja, hogy minden tagja megbékült Istennel, és teljes örömmel elfogadja, hogy felszabadult a bűnvád alól.
Életét a „Krisztusba belemerülve” éli, új emberként Krisztust felöltve magára.
A krisztusi ember élete nem életkor kérdése, sem nemi hovatartozásé, de nem is nemzeti vagy faji kérdés. Egyetlen, ami számít: Krisztusban van, a Krisztus tulajdona. Ennek titkát az apostol mint üdvös tényt tárja fel: „Ha pedig Krisztuséi vagytok, akkor Ábrahám utódai vagytok, és ígéret szerint örökösök.” A Krisztusban nyert üdvösség a keresztény egység alapja.

(Lukács Tamás)

Köszöntünk Szent Szellem!- TÜKRÖM, TÜKRÖM A FALON

"Mi pedig az Úrnak dicsőségét mindnyájan fedetlen arccal szemlélvén, ugyanazon ábrázatra elváltozunk, dicsőségről dicsőségre, úgy, mint az Úrnak Lelkétől."   

(2Kor 3:18)
A betlehemi Jeromos, aki először fordította latin nyelvre a Bibliát, így írt Kr. u. 400 körül: "Az arc a lélek tükre, a szemek pedig szavak nélkül is vallják a szív titkait." Az ősi időkben a tükröt csiszolt fémből készítették, általában rézből, ami a ragyogó napfényben dicsőséges arany ragyogást kölcsönzött az arcnak.
Vajon Jézustól egoista kijelentésként hangzott az az ígéret, hogy a Szentlélek Őt fogja megdicsőíteni? Természetesen Jézus arra tekintett előre nagy-nagy várakozással, amikor majd visszatér Atyjának trónjára, de nagy reménysége és öröme volt abban, ha követőinek életében megdicsőülhet itt a földön (Jn 17:10, 21-22). Habár a keresztény átalakulása a Fiú képére nem fizikai jelenség, ám az arc - miként Jeromos mondta - a lélek tükre. Amikor a Lélekkel telt keresztény belenéz a tükörbe, saját képmását láthatja ráncokkal és minden mással együtt. Igen nagy azonban a különbség, amikor az arc olyan személy jellemét tükrözi vissza, akiben "Krisztus értelme van" (1Kor 2:16). Az ilyen vonásokon felszabadult öröm és nyíltság látható, nem olyan elgyötört tekintet, mint annak kifejezésén, aki bűntudattal és félelemmel viaskodik. Tekintete szelíden sugárzik a belső üdvbizonyosságtól.
Egy napon a betlehemi születés temploma melletti barlangban üldögéltem, és Jeromosra gondoltam, aki éveket töltött azzal, hogy lefordítsa népe nyelvére a Bibliát. Már az ő korában sok keresztény főember korruptnak bizonyult. Jeromos ezt írta róluk: "Kerüld, mint a pestist, az olyan papot, aki kereskedő is." Másrészről elmondhatjuk, hogy Jeromos és sok más hívő a környezetében a Szentlélek hatalma által a maga személyes módján Jézus képmását tükrözte vissza.
Imádság a mai napra
"Köszönöm, Uram, hogy készségesen végbeviszed az átalakítás folyamatát életemben!"
Garrie F. Williams írása alapján-
 

Isten csodálatos kegyelme- A HALHATATLANSÁG ÖRÖKÖSEI

''Hogy az Ő kegyelméből megigazulván, örökösök legyünk az örök élet reménysége szerint''

  (Tituszhoz 3:7).
  
Kérjétek az Urat, hogy tegye meg értetek azokat a dolgokat, amelyeket nem tudtok megtenni magatokért! Mondjatok el mindent Jézusnak! Tárjátok fel előtte szívetek titkait, mert szemei kutatják lelketek legbensőbb mélységeit, és nyitott könyvként olvassa gondolataitokat. Amikor imátokban kértek tőle valamit, ami lelketek javára szükséges, higgyétek, hogy megkapjátok azokat. Fogadjátok el az ajándékait teljes szívetekkel, hiszen Jézus azért halt meg, hogy a Menny drága áldását a magatokénak mondhassátok. A fiatalok ne gondolják, hogy a megpróbáltatás idején szilárdan kiállnak majd az igazságért, ha továbbra is fenntartják könnyelmű és élvezetkereső szokásaikat, és nem törekednek felkészülni a mennyek országába. Komoly igyekezetet kell tanúsítaniuk aziránt, hogy a Megváltó életére jellemző tökéletességet a saját életükben is megvalósítsák. Ha ezt teszik, akkor Krisztus eljövetelekor készen lesznek arra, hogy átlépjék Isten városának kapuit. Ha a szívükben őrzik Isten szeretetét és állandó jelenlétét, akkor erőt nyernek az önuralomhoz. Gondolkodásuk és jellemük átformálódik. Krisztus kegyelme olyan csatornákba fogja irányítani terveiket, céljaikat és képességeiket, amelyekben erkölcsi és lelki erőt nyerhetnek. 
Ellen White írása alapján-
 
Ezt a hatalmat az ifjaknak nem kell maguk mögött hagyniuk ebben a világban, mert magukkal vihetik az eljövendő örökkévalóságba is. Az egész Menny érdeklődése azok felé a férfiak és nők felé irányul, akiket Isten olyan nagyra becsült, hogy megváltásuk érdekében halálra adta szeretett Fiát. Semelyik teremtmény nem képes olyan fejlődésre, csiszolódásra és nemesedésre, mint az ember. Amikor azonban az ember elbutul saját lealacsonyító vágyaitól, és a bűn mocsarába süllyed, Isten nem láthatja meg benne a vele való eredeti szándékát. Az ember nem tudja felfogni, hogy mivé tudná őt formálni az Úr. Krisztus kegyelme által az ember képes az állandó szellemi növekedésre. Ha az igazság és Isten szeretete beragyogja az elméjét és a szívét, akkor a Krisztus halála által meghozott kegyelem révén a Föld gyermeke a hatalom eszközévé és a halhatatlanság örökösévé válhat.

Napi Gondolatok

,,Mindnyájan, mint juhok eltévelyedtünk, kiki az ő útára tértünk; de az Úr mindnyájunk vétkét ő reá veté. ,, (Ésaiás 53:5:7.)


Új Kezdet Keresztény Közösség fényképe.Kínoztatott, pedig alázatos volt, és száját nem nyitotta meg, mint bárány, mely mészárszékre vitetik, és mint juh, mely megnémul az őt nyirok előtt; és száját nem nyitotta meg!
És ő megsebesíttetett bűneinkért, megrontatott a mi vétkeinkért, békességünknek büntetése rajta van, és az ő sebeivel gyógyultunk meg.
,,Mert azt, aki nem ismert bűnt, bűnné tette értünk, hogy mi Isten igazsága legyünk őbenne.
A Szeretet az amikor valaki letörli a könnyeid, még akkor is, ha otthagytad Őt függni a kereszten, a te bűneidért!,, (2 Korinthus 5:21.)
 Az Ő neve JÉZUS a KRISZTUS!

2016. szeptember 26., hétfő

Bizonyságaid örökkévaló örökségem

 És amikor ezt mondta, elaludt. (Csel 7,60.)

Milyen különbözők az emberek cselekedetei itt a földön!               

Jézabel, amikor eljött utolsó órája, kifestette magát és drága ruhába öltözött. Belsazár vigadott ivócimborái között. A bolond gazdag új csűröket tervezett.

És István? Ő bizonyságot tett Jézusról. A Bibliából utat mutatott ellenségeinek a bűnök bocsánatához és Jézushoz. 
Azt várta volna az ember, hogy saját magát igazolja a vádlói előtt.

Sokkal inkább hallgatói örök üdvössége volt a szeme előtt, mint saját életének a megmentése. Hallgatói megmentése érdekében ezt az utat kellett járnia, s előttük felfedni félelmetes bűnüket: Jézus elvetését.

"Az Igaz gyilkosainak" kellett őket neveznie.

Tegyünk mi is bizonyságot ebben az elveszett világban Jézus Krisztusról, amíg tehetünk!

Aztán István imádkozott. Amikor tovább már nem taníthatta a népet, amikor megragadták, hogy megkövezzék, már csak egyet tudott tenni: imádkozott. Körülötte tombolt a pokol. Az emberek hangosan kiabáltak. Vad átkozódások és nehéz ütések közepette vonszolták ki a városkapun kívülre. És István?

Ő, mint az Úr Jézus, hasonló volt a bárányhoz, amely megnémul, száját sem nyitja meg az ő nyírója előtt. Belsőleg azonban imádkozott. Utolsó cselekedete ellenségeinek a szeretése volt. Haldokolva ezt kiáltotta: "Uram, ne tulajdonítsd nekik ezt a bűnt!" Ez a megbocsátásnak és szeretetnek a szava volt.

Körülötte tombolt a harag és igazságtalanság. Ő azonban szeretve és megbocsátva búcsúzott ellenségeinek körétől.

Bárcsak István utolsó cselekedete naponkénti szokásunkká válna, akkor mi is békességgel mehetnénk el innen!



Isten asztaláról-Varga László

"Tudja meg hát Izráel egész háza... hogy Úrrá és Krisztussá tette őt az Isten: azt a Jézust, akit ti keresztre feszítettetek. Amikor ezt hallották, mintha szíven találták volna őket, ezt kérdezték Pétertől és a többi apostoltól: Mit tegyünk, atyámfiai, férfiak?"
(Apostolok cselekedetei 2,36-39.)
 

A pünkösdi történet része ez az ige. Péter a most nyert Szentlélek hatása alatt elmondja első nagy beszédét, bizonyságtételét a megfeszített és feltámadt Messiásról. Bátran vágja a szemükbe: Megfeszítettétek évszázadok óta várt Messiásotokat! A Lélek nemcsak az apostolokban, a hallgatókban is működik. Micsoda pontos kifejezés: "Mintha szíven találták volna őket." Megértették, hogy nem egy érdekes történetet hallottak, hanem saját ítéletüket. És az életösztön rémületével kiáltják azt a szót, amely mindig a legelső és legfontosabb, ha Isten szava szíven talál bennünket: "Mit tegyünk?" Aki eljutott oda, hogy ezt a kérdést a szíve mélyéből felteszi, már elindult az üdvösségre vezető úton. De ahhoz az kell, hogy megértse, hogy engedetlenségével, önzésével, elkövetett bűneivel maga is megfeszítette magában és a maga számára azt a Megváltót, aki érte adta életét, hogy életet adjon neki, akire a legnagyobb szüksége van, aki nélkül elveszti mindazt, amiért érdemes élni. Hiába az emberiségnek minden bölcsessége és hatalma, Isten a megfeszített Krisztust tette Úrrá az egész világ, hívők és nem hívők felett.

Kegyelmes Istenem, egyszer már szíven talált engem is az üzeneted Krisztusról, a megfeszítettről. De azóta túlságosan megszokott lett a számomra. Nem érzem eléggé azt a megdöbbenést, amit Péter szavaira éreztek a Jeruzsálemben összegyűlt első igehallgatók. Ne engedd, hogy a megszokottság elvegye hitem elevenségét! Inkább rémüljek meg most valamelyik bűnöm következményétől, hogy én is az életösztön rémületével kapaszkodjam kegyelmedbe, úgy kérjem bocsánatodat, szabadításodat, üdvözítésedet! Adj erőt, hogy én is így kérdezzem, és meg is tudjam tenni mindazt, amit kérsz! Ámen.
 

Mindennap az Ige fényében- AZ ÚJ SZÖVETSÉG





A mai napon olvasandó igeszakasz: 1Kor 11,23-32

23 Mert én az Úrtól vettem, amit át is adtam néktek, hogy az Úr Jézus azon az éjszakán, amelyen elárultatott, vette a kenyeret, 24 és hálát adva megtörte, és ezt mondotta: "Vegyétek, egyétek, ez az én testem, amely tiérettetek megtöretik, ezt cselekedjétek az én emlékezetemre." 25 Hasonlóképpen vette a poharat is, miután vacsoráltak, és ezt mondta: "E pohár amaz új szövetség az én vérem által, ezt cselekedjétek, valamennyiszer isszátok az én emlékezetemre."
26 Mert valamennyiszer eszitek e kenyeret, és isszátok e poharat, az Úrnak halálát hirdessétek, amíg eljön. 27 Azért, aki méltatlanul eszi az Úr kenyerét, vagy issza az Úr poharát, vétkezik az Úr teste és vére ellen. 28 Vizsgálja meg azért az ember önmagát, és úgy egyék abból a kenyérből, és úgy igyék abból a pohárból.
29 Mert aki úgy eszik és iszik, hogy nem becsüli meg az Úrnak testét, ítéletet eszik és iszik önmagának. 30 Ezért erőtlenek és betegek közöttetek sokan, és ezért halnak meg számosan. 31 Mert ha mi magunk ítélnénk meg önmagunkat, nem esnénk ítélet alá. 32 De amikor az Úr ítél minket, akkor nevel, hogy a világgal együtt el ne vesszünk.




"E pohár amaz új szövetség az én vérem által." (1Kor 11,25)

Az új szövetséget is vérontás pecsételte meg. Jézus Krisztus az ő vérét adta az utolsó oltárra. Egész népének úgy kell innia a bort az úrvacsorai kehelyből, mint ami biztosítéka annak, hogy ők Isten szövetséges társai.
Ahogy Isten nem vitte be az ő ószövetségi népét az Ígéret Földjére az Egyiptomból való szabadítás után azonnal, úgy Isten újszövetségi népe sem vétetik ki a világból, amikor Krisztus megszabadítja őket. Át kell vonulniuk ezen a világon. De nem egyedül utaznak: Isten népe örök szövetség által lépett házasságra Istenével.
Istennel való egységünket az úrvacsorában ünnepeljük és hangsúlyozzuk. Szükségünk van arra, hogy megünnepeljük ezt az egységet. A bensőséges közösség pillanatai képezik bármely házasság erejét. Ugyanígy az úrvacsora meghittsége kölcsönöz erőt szövetségi életformánknak.
Soha sem érjük el úti célunkat, ha Istennel való kapcsolatunk nem lesz valóságos, és ha vele való közösségünket nem erősítjük állandóan.
Az úrvacsora - a szövetségi étkezés - egyike azoknak az eszközöknek, amelyekkel maga az Úr erősít meg bennünket.
Pál nagy fontosságot tulajdonít az úrvacsorának, és erről úgy beszél, hogy előhoz egy kínos ügyet. A korinthusi gyülekezet tagjait megdorgálja falánkságukért és önzésükért (20-22.v.). Ezért ítéli meg Isten őket (29-32.v.).
Ezek szerint a bűn örökké megismétli magát? Hát az új szövetség népének is bele kell esnie ugyanabba az engedetlenségbe, amely miatt Izráel elvesztette méltóságát?
Az úrvacsora gyakorlása nem csupán arról biztosít bennünket, hogy Isten szeret, s hogy bűneink meg vannak bocsátva, hanem egyben a szövetségi megújulás alkalma is. Isten azt mondja nekünk, hogy ő megszabadított bennünket a rabszolgaság házából. Amikor eszünk és iszunk, ezzel elkötelezzük magunkat arra, hogy megteszünk bármit, amit az Úr parancsol.


Krisztus mindenek felett- FEDDHETETLEN MAGATARTÁS

"Ha... megemlékezel arról, hogy testvérednek valami panasza van ellened" (Mt 5,23)
 
 

Amikor az oltárhoz mégy és ott eszedbe jut, hogy testvérednek van valami panasza ellened - tehát nem akkor, ha beteges érzékenységedben előkotorsz valamit. "Ha megemlékezel arról", azaz ha Isten Szent Szelleme eszedbe juttatja, "akkor menj el és békülj meg testvéreddel és azután jöjj és hozd fel ajándékodat". Soha ne állj ellent bensődben Isten Szent Szelleme finom indításának, amikor lelkiismereted legmélyéig nevel téged. "Békülj meg először testvéreddel." Az Úr útmutatása nagyon egyszerű: először békülj meg. Menj vissza azon az úton, amin jöttél, térj rá arra az útra, amelyre figyelmeztetést kaptál az oltárnál és amelyről meggyőződtél, hogy az a helyes út. Legyen benned az a belső magatartás és lelki nyugalom, amely a megbékülést olyan egyszerűvé teszi, mint amilyen a lélegzés. Jézus nem is említi a másik személyt, azt mondja: te menj! Itt nincs szó a te jogaidról. A szentre jellemző, hogy le tud mondani jogairól és engedelmeskedik az Úr Jézusnak. "És most jöjj és vidd el a te ajándékodat." A folyamat pontosan le van írva. Először a magad odaáldozásának hősies szelleme, majd hirtelen megállít a Szent Szellem gyengéd intése és megállít a meggyőződésed is. Azután az engedelmesség Isten Igéje iránt, feddhetetlen magatartás az iránt, akivel szemben nem volt igazad. Végül az akadályt félretéve felviszed Istennek az ajándékodat egyszerű, vidám szívvel.

Isten műhelyében- Lélekmentés szeretet nélkül

"Jaj nektek, képmutató írástudók és farizeusok, mert bejárjátok a tengert és a szárazföldet, hogy egyetlen pogányt áttérítsetek! " (Máté 23, 15)



Ezek az emberek valóban nem kíméltek költséget és fáradságot, hogy lelkeket nyerjenek meg ügyüknek. Messzi vidékeket beutaztak, örültek, ha csak egy pogányt is megnyerhettek. Mégis, csak a poklot gazdagították és a Sátánt kötelezték hálára. Intő példa ez minden időre!

Nagy különbség van abban, hogy hogyan nyerünk meg lelkeket. Van térítő buzgóság, amely nagyon hasonlít a farizeusokéhoz. Saját pártjának, szektájának akar az ilyen buzgó ember követőket szerezni és sok időt, költséget fordít rá. Azt állítja, hogy az Úrnak szolgál, de igazában csak a maga becsvágyát elégíti ki. Az ember dicsekszik a számokkal, büszke, ha a saját munkája nő, és mivel alapjában véve nem az Úrért dolgozik, így nem is az Úrban, hanem saját eszközeivel munkálkodik. "Elvégre minden eszköz jó, ha célt érnek el vele" - mondják. Az ember ügyes fogásokat, csalogató eszközöket alkalmaz, és kész a pillanatnyi siker. A siker azonban még nem gyümölcs; arany, ezüst, drágakő helyett csak fa, fű és pozdorja. Üzletszerű foglalkozás ez, ahol csak üres jelszavakkal és sablonos eszközökkel dolgoznak. 
 

Az Ő szeretete teljessé lett bennünk


Kedveseim : Isten szeretetével kell egymást szeretni, mert ez a szeretet Istentől származik. 
Aki így szeret, mind Istentől született és ismeri Istent. Aki nem szeret az nem ismerte meg Istent, mert Isten maga a szeretet.. Isten úgy mutatta nekünk mennyire szeret, hogy elküldte a Földre Egyetlen Fiát. Azért küldte, hogy rajta keresztül örök életet kapjunk. Ez az Isteni szeretet,nem az ,hogy mi szeretjük Istent,hanem ahogy Őszeret bennünket. Ezt pedig abba mutatta meg, hogy a saját Fiát küldte a Földre, hogy általa félretolja az útból a bűneinket.
Kedveseim :ha Isten úgy szeretett bennünket, akkor nekünk is ezzel az Isteni szeretettel kell szeretni egymást. Istent még soha senki nem látta, de ha Isteni szeretettel szeretjük egymást, Isten bennünk él és ez a szeretet kiteljesedik bennünk. Tudjuk hogy Istenben élünk és Isten bennünk él. Honnan tudjuk? Abból hogy a saját szerelméből adott nekünk.. Az Atya elküldte a Fiát a Földre, hogy az egész emberiséget megmentse. Ezt a saját szemeinkkel láttuk és bizonyítsuk hogy így igaz..Aki elismeri és az emberek előtt kimondja hogy Jézus az Istennek Fia, abban az Isten benne él, és Ő is Istenben él. Így ismerjük és tapasztaljuk meg Isten irántunk való szeretetét, és így bízunk ebben az Isteni szeretetben, mert Isten maga a szeretet. Aki ebben az Isteni szeretetben éli az életét azzal valójában Isten vele él és Isten is él őbenne.Így növekszik bennünk Isten szeretete, amíg teljessé nem lesz . Nem kell félni az ítéletnapjától, mert mi is úgy vagyunk ebben a világban ,mint Ő. Ahol Isten szeretete uralkodik, ott nem marad hely a félelem számára, sőt amikor ez a szeretet egészen kiteljesedik, minden félelmet kiszorít belőlünk. Ha valaki fél, attól fél hogy Isten ő megfogja büntetni. Az ilyen ember azért fél ,mert Isten szeretete még nem töltötte be teljesen. Aki azt mondja szeretem Istent a testvérét viszont gyűlöli az hazug.
Hogy szeretheti Istent akit soha nem látott, ha nem szereti a testvérét akit lát. Mert Krisztus azt parancsolta, hogy aki szereti Istent az szeresse a testvérét is. Amen ( 1János 4 : 7- 21 )

Miről szól ez pár Ige? Arról szól, hogy Isten annyira szeretett bennünket, hogy elküldte a Földre Jézust az Ő Egyetlen Fiát, hogy a mi bűneinkért meghaljon,hogy Ő általa örök életet nyerjünk.. Mind ez az Ő nagy szeretete által ,mert Ő szeret bennünket. Ezt meg kell tapasztalnunk, megérzést kell kapjunk. Ismerd meg Én hogyan szeretlek téged és ez következés képen szeresd te is embertársaidat. Krisztusban

Hálát adok drága mennyei Atyám a Te drága Egy szülött Fiadért a Jézus Krisztusért aki meghalt értünk Jézus neve Legyen Áldott Örökkön, Örökké Amen
 
Istvanne Gyolai‎-

Isten ígéreteinek tárháza- Megváltottak idegenben

„E nép egyedül fog lakni, nem számítja magát a nemzetek közé" (4Móz 23,9)



Ugyan ki szeretne pogányok között lakni úgy, hogy közéjük számláltassék? Hiszen még nekünk is, akik magukat keresztyéneknek mondók között élünk, sokszor olyan nehéz közöttük teljes odaadással szolgálni az Urat. Akkora a keveredés, hogy az ember sokszor szeretne valahol magányosan élni.

Az az Úr nyilvánvaló akarata, hogy népe más úton járjon, mint a világ fiai, és az övéi határozottan és félreérthetetlenül különbözzenek a világtól. Isten megváltott és elhívott bennünket, és szellemi életünk alapján lényegesen különbözünk a világ fiaitól. Semmi keresnivalónk tehát a „hiúság vásárában" és a „romlottság városában". Helyünk a keskeny úton van, amelyen minden igazi zarándoknak az Urat kell követnie.

Ez adjon nekünk békességet, amikor a világ kinevet vagy megvet bennünket, sőt, segítsen abban, hogy egyenesen örömmel tudjuk elfogadni a gúnyt, mint ami Istennel való szövetségünk velejárója. Nevünk egy másik könyvben van felírva, nem ugyanazon magból valók vagyunk, a mi otthonunk máshol van, mint ahol ők laknak, nem ugyanazon úrnak szolgálunk. Ezért érthető, hogy a világ megvet bennünket, és nem számlál saját fiai közé. Ha egyszer már bizonyosak vagyunk afelől, hogy Isten a megváltottak közé sorolt bennünket, akkor nem bánjuk többé, ha a világ különcnek tart és magányosságra kárhoztat bennünket.

Cseri Kálmán-A kegyelem harmatja-Foltozni vagy átöltözni?

"Vessétek le a régi élet szerint való óembert, aki... megromlott..." (Ef 4,22)



Isten nem foltozó, hanem teremtő. Ő nem foltozgatni akarja rongyos életünket, hanem egészen újat kínál helyette. Vagy kell ez valakinek, vagy csalódni fog a maga elvárásaiban.
Gyakori kísértés ez: éli sok ember a maga életét Isten nélkül, aztán valahol szakadni kezd, s csak oda kérne - lehetőleg azonnal - egy foltot. Jelentkezik egy betegség, megromlik a házasság, nehézségek támadnak a gyerekekkel, jó lenne tisztán látni egy döntés előtt - s ebben az egy ügyben kér hamar segítséget az illető Istentől, de a hozzá való viszonyulásán, egész életén nem kíván változtatni.

Isten azonban nekünk nem egy kis vigasztalást, egy kis megnyugvást, alkalmi jó tanácsot (amit aztán lehet, hogy meg sem fogadunk) akar adni, hanem újjá akar teremteni: új gondolkozást, Jézus indulatát, örök életet kínál.

Amikor a tékozló fiú a maga disznószagú, rongyos ruhájában hazatért, nem megfoltozták rajta, hanem levetette, az apja szeretete tisztára mosdatta, és ráadták „a legszebb ruhát". Isten nekünk is Jézus Krisztus igaz voltának, szentségének fehér ruháját adja a megváltásban. De ehhez le kell vetni a magunk megszokott bűneinek szennyesét. A megváltás átöltözés. Nem foltozom a régit, nem veszem rá az újat, hanem a bűnvallás őszinteségében meztelenre vetkőzöm Isten előtt, elvetek magamtól mindent, ami az ő szemében tisztátalan, és boldog hálával magamra veszem az újat. „Felöltözöm Krisztust." Vagyis hittel komolyan veszem, hogy ő megbocsátott, gyermekévé fogadott, és ezentúl ehhez méltóan is akarok élni.

„...végy tőlem... fehér ruhát, hogy... ne lássék szégyenletes mezítelen séged..." (Jel 3,18)

Cselekedeteink rongyaiban nem lehet bemenni Isten országába, csak Jézus igazságában.

Victoria Osteen-Az „állandóan elfoglalt vagyok” jelvénye

A Biblia azt mondja: 

„Bízd rá az Örökkévalóra minden dolgodat, így lesznek sikeresek a terveid”

(Példabeszédek 16:3)



Nem azt mondja, hogy „Bízd rá az Örökkévalóra minden dolgodat, így meglesz minden, amit akarsz.” Nem, azt tanítja nekünk, hogy bízzuk az Úrra a dolgainkat, és hagyjuk, hogy Ő irányítsa a lépteinket.
Tudnunk kell, hogy Isten már előre terveket állított fel számunkra. A kérdés az, hogy vajon az Ő terveiben járunk, vagy a saját fejünk után megyünk? Minden jó szándékunk ellenére, időnként letérünk a kijelölt útról, mert annyira elfoglaltak vagyunk. Amikor sok minden kerül az utunkba, könnyen elterelődik a figyelmünk és elveszítjük a fókuszt.
Sokszor az emberek úgy viselik az állandó elfoglaltságot, mint egy jelvényt. Mai társadalmunkban az a sikk, ha valaki egyszerre csinál száz dolgot, és mindezt ezres fordulatszámon. Azonban, az állandó elfoglaltság nem egyenlő a produktivitással. Lehetünk egész nap rettentő elfoglaltak, és mégsem érjük el azt, amit Isten tartogat a számunkra. Időt kell szánnunk arra, hogy az Atyához menjünk, Rá bízzuk a dolgainkat, és hagynunk kell, hogy az Ő tervei érvényesüljenek minden egyes nap.
Ha te is az „állandóan elfoglalt vagyok” jelvényt viseled, kérlek, szabadulj meg tőle. Hagyd az Úrra utadat, bízzál Benne, hogy Ő elrendezi a napodat. Engedd el az aggodalmaidat. Légy állhatatos abban, hogy Tőle meríted az erőt, a győzelmet a bátorítást, és az Ő terveiben jársz.
„Bízd rá minden dolgodat, benne bízz, majd Ő véghezviszi” (Zsoltárok 37:5,EF)
Az „állandóan elfoglalt vagyok” jelvénye

Magyar fordítás: ahitatok.hu

Chris pásztor- Többféle kegyelem létezik



Amint hogy méltó, hogy én ilyen értelemben legyek mindenitek felől, azért, mert én szívemben hordalak titeket, mint akik mind az én fogságomban, mind az evangyéliomnak oltalmazásában és megbizonyításában mindnyájan részestársaim vagytok a nékem adott kegyelemben 
(Filippi 1:7)

Pál Apostol a nyitó igéjét a Filippibelieknek címezte, és azt mondta neki, hogy részesei az ő (Pál) kegyelmének, annak a kegyelemnek, melyet Isten adott neki. Az emberek életén különféle szintű kegyelmek nyugszanak, eltekintve Jézus Krisztus általános kegyelmétől, melyet az újjászületésünkkor kaptunk.
Az 1. Péter 5:5-ben azt olvashatjuk, hogy: “mindnyájan pedig, egymásnak engedelmeskedvén, az alázatosságot öltsétek fel, mert az Isten a kevélyeknek ellene áll, az alázatosaknak pedig kegyelmet ád.”
Figyeld meg, hogy Péter Apostol ezt nem a hitetleneknek írta, hanem a Gyülekezetnek, azoknak az embereknek, akiknek az életén már ott volt Isten kegyelme. Világos tehát, hogy Isten adhat több kegyelmet. Két okból növelheti meg az életeden nyugvó kegyelmét: először is, az alázatosságod miatt, másodszor, az életeden lévő elhívása miatt.
A Jakab 4:6-ban olvashatjuk, hogy: “De majd nagyobb kegyelmet ád; ezért mondja: Az Isten a kevélyeknek ellenök áll, az alázatosoknak pedig kegyelmet ád.”
Isten általános kegyelme által nyertél üdvösséget, és ez is tart meg az üdvösségedben. Amikor azonban Isten elhív, felelősséget ad, és megadja hozzá a kegyelmet is, hogy betöltsd a felelősséged.
Az Efézus 3:8-ban Pál azt monta, hogy: “Nékem, minden szentek között a legeslegkisebbnek adatott ez a kegyelem, hogy a pogányoknak hirdessem a Krisztus végére mehetetlen gazdagságát.” Pál személyesen hivatkozik arra a kegyelemre, amit Istentől kapott, és arra, hogy milyen célból kapta azt. Azért kapta, hogy hirdesse Krisztus végére mehetetlen gazdagságát.
Pál hasonló kijelentést tesz a Róma 15:15-16-ban: “Bátorságosabban írtam pedig néktek atyámfiai, részben, mintegy emlékeztetvén titeket az Istentől nékem adott kegyelem által, Hogy legyek a Jézus Krisztus szolgája a pogányok között, munkálkodván az Isten evangyéliomában....”
Isten kegyelmet adott Neked arra, amire elhívott. Ismerd fel ezt a kegyelmet, és működj ebben a kegyelemben. Maradj szeretetben és alázatban, és Isten folyamatosan növelni fogja kegyelmét az életedben, hogy még hatékonyabban tölthesd be az életeden lévő elhívását.

Ima:
Bővölködöm Isten kegyelmében és a megigazultság ajándékában. Ezért uralkodom az életben, a világ megrontó befolyása felett. Köszönöm Uram, hogy kegyelmet adtál a szolgálatra, tudatában vagyok ennek a kegyelemnek és a hasznának az életemre nézve. Jézus nevében. Ámen.

További Tanulmányok:
János 1:16-17;
És az ő teljességéből vettünk mindnyájan kegyelmet is kegyelemért. Mert a törvény Mózes által adatott, a kegyelem pedig és az igazság Jézus Krisztus által lett.
Galata 2:9;
És elismervén a nékem adatott kegyelmet, Jakab és Kéfás, meg János, kik oszlopokul tekintetnek, bajtársi jobbjukat nyujták nékem és Barnabásnak, hogy mi a pogányok között, ők pedig a körülmetélés között prédikáljunk:
2 Timóteus 2:1;
Te annakokáért, én fiam, erősödjél meg a Krisztus Jézusban való kegyelemben;
Apcsel 11:22-23;
Elhatott pedig a hír ő felőlük a jeruzsálemi gyülekezet fülébe; és kiküldék Barnabást, hogy menjen el egész Antiókhiáig. Ki mikor oda jutott és látta az Isten kegyelmét, örvendeze; és inté mindnyájukat, hogy állhatatos szívvel maradjanak meg az Úrban.
1 éves Biblia olvasási terv: Efézus 3:1-21; Ézsaiás 19-22;
2 éves Biblia olvasási terv: 2 Timóteus 2:1-10; Jeremiás 44;

Forrás: A Valóság Rapszódiája - Chris Oyakhilome pásztor