2016. november 6., vasárnap

Bizonyságaid örökkévaló örökségem

A fiúság Lelkét vettétek, aki által kiáltjuk: Abba, Atyánk!

     Róm. 8,15

A pünkösdi Lélek az imádság Lelke. Ha egy lélek bűnre, haragra, gyűlöletre és gonosz kívánságra indít, az biztos, hogy nem a Szentlélek, de ha imádkozásra ébred vágy benned, akkor biztos lehetsz afelől, hogy az a Szentlélektől ered! Igen, Ő imádságra indít.

Akiben Isten Lelke lakik, annak semmi sincs olyan fontos, mint Istennel, az Úrral való kapcsolat. Emberekkel szemben gyakran int a Lélek bennünket hallgatásra, Istennel kapcsolatban azonban soha!

Isten Lelke buzgó imádkozásra indít. Ezt ebből a kifejezésből is láthatjuk: aki által kiáltjuk: Abba, Atyánk! Ez több, mint egy kérésnek az elmondása, több, mint imamondás.

Üdvözítőnk is erős kiáltás és könnyhullatás közben járult ahhoz, aki képes volt a halálból kimenteni őt. Pál a testébe adott tövis elvételéért háromszor "könyörgött". Igen, a Szentlélek buzgó imádkozókká tesz bennünket.

A Szentlélek kitartó imádkozásra indít. Ez a szó: "kiáltjuk", jelen idejű, folyamatos cselekvést jelent. Újra és újra kiáltásra indít a Lélek. Az első keresztyének "foglalatosak voltak a könyörgésben".

Ábrahám imádkozva az Úr előtt maradt, amikor az angyalok elmentek Sodomába. Ezeket a Lélek munkálta.

A Lélek közös imára is indít. Pál ezt írja: "A fiúság Lelkét kaptátok, aki által kiáltjuk..." Ő egyesíti a keresztyéneket. A Szentlélek a legcsodálatosabb kapcsolatot teremti meg a földön: Jézus Krisztus imádkozó gyülekezetét.

A saját lelkünktől is van imádság. Ez szomorú dolog, így mer az ember imádságban a másiknak prédikálni, vagy így meri a másikat megítélni. Szégyenletes visszaélés ez az imádsággal.

Milyen másként hangzik a Lélektől való könyörgés! Ekkor maga a Lélek imádkozik. Ismerjük az ilyen imádságot?

Mindennap az Ige fényében-HALLOD? ÉNEKELNEK


A mai napon olvasandó igeszakasz: Jel 4,6-11
A trónus előtt mintha üvegtenger lett volna, kristályhoz hasonló, és a trónusnál középen négy élőlény, elöl és hátul szemekkel tele. Az első élőlény oroszlánhoz, a második bikához volt hasonló, a harmadik élőlénynek olyan arca volt, mint egy embernek, a negyedik élőlény pedig repülő sashoz hasonlított.A négy élőlény, amelynek egyenként hat szárnya volt, körös-körül és belül tele volt szemekkel, és szünet nélkül, éjjel és nappal ezt mondta: "Szent, szent, szent az Úr, a mindenható Isten, aki volt, és aki van, és aki eljövendő!" 9És amikor az élőlények dicsőséget, tisztességet és hálát adnak a trónuson ülőnek, aki örökkön-örökké él,10 leborul a huszonnégy vén a trónuson ülő előtt, és imádja az örökkön-örökké élőt; koronájukat is leteszik a trónus elé, és ezt mondják: 11 "Méltó vagy, Urunk és Istenünk, hogy tied legyen a dicsőség, a tisztesség és a hatalom, mert te teremtettél mindent, és minden a te akaratodból lett és teremtetett" 



"Mind a négy élőlénynek hat-hat szárnya volt ... Éjjel-nappal folyvást ezt zengték: Szent, szent, szent az Úr..."
(Jel 4,8 Ld. a róm.kat. ford. Bibliát Bp. 1982. 4. kiadás)


János nem nézhetett egyenesen Isten szemébe. Inkább valami vakító fényt látott, mely fény a királyi széket vette körül színes szivárványként.
Hát persze! A szivárvány! Emlékszel Noéra? Isten trónusa most egyetlen képben mondja el a világ Urának egész történetét. Végrehajtja az ítéletet a bűnön, ahogy azt az özönvíz idején tette. Haragját mégis visszatartja tulajdon kegyelmi ígérete - a szivárvány.
És a királyi szék körül 24 királyi szék van, vagyis kétszer tizenkét királyi szék. Tizenkettő az ószövetségi nép, és tizenkettő az újszövetségi nép számára. Minden korszak egyháza az Úrral együtt uralkodik a mennyben.
A négy élőlény a teremtett világot képviseli, azaz a teremtett világot, ahogy Isten megalkotta azt, romlatlanul és mocsoktalanul.
És a teremtett világ énekel...
Nem mindig halljuk ezt. Számunkra a természet többnyire néma és közömbös. Úgy látszik az emberi szenvedés nem indítja meg a természetet. Madarak énekelnek ott, ahol emberek sírnak. Virágok nőnek ott, ahol katonák meghalnak. És a természet kegyetlen is tud lenni. A jégesők megsemmisíthetik a termést, az árhullámok elpusztítják az életet és tönkreteszik a termőföldet.
De azért több is van a teremtett világban. A teremtett világ énekel.
Mint ahogy angolul mondhatjuk - és ez így van a legtöbb nyelvben -, hogy "esik", és hogy "havazik", úgy a Jel 4 fejezetéből megtanulhatjuk a kifejezést: "énekszó hangzik" vagy "énekelnek". (Az alaki alanynak ez a sajátos, sok indoeurópai nyelvben használatos fordulata magyarul nem mindig adható vissza pontosan. A ford. megj.!)
Ez az ének az egész teremtett világ éneke mindannyiunk Teremtőjéhez.
Figyelj csak! Nincs néma csend. Énekelnek. Miért nem kapcsolódsz be? Ó, Isten, nyisd meg szemeimet, és nyisd meg az ajtót, hogy láthassam a királyi széket, és megismerhesselek téged, a világ Teremtőjét és Megváltóját. Vedd ki a dugót füleimből, és nyisd meg a szívemet. Taníts engem türelmesen, hogy bekapcsolódjam abba az énekbe, amelyet az egész teremtett világ az összes teremtmény Istenének zeng.
Ahol a királyi szék látható, ott magasztaló ének hallható.

Krisztus mindenek felett- A HIT PROGRAMJA



   "Hiszed-e ezt?" (Jn 11,26)


Márta hitt abban a hatalomban, amivel Jézus Krisztus rendelkezett, hitte, hogy meggyógyíthatta volna a bátyját, ha ott lett volna. Azt is hitte, hogy Jézust különös mély bizalom kapcsolja össze Istennel és amit kér, Isten megadja neki. De neki magának lett volna szüksége arra, hogy bensőségesebb, személyesebb legyen a bizalma Jézus iránt. Hite programjának beteljesedését a jövőbe helyezte. Jézus azonban tovább vezette őt, amíg hite személyes tulajdonává nem lett, végül aztán lassan sajátos örökséggé erősödött meg: "Igen, Uram, hiszem, hogy te vagy a Krisztus!" Veled is ehhez hasonlóan bánik az Úr? Téged is ránevel a vele való személyes meghittségre?
Hadd vésse beléd is ezt a kérdést: "Hiszed-e ezt?" Mi a kételkedésed tűzpróbája?
Eljutottál-e már életkörülményeidben te is ilyen megoldhatatlan útszakaszra, mint Márta, ahol hited programja személyes hitté kezd alakulni? Ez semmiképp sem történhetik meg addig, amíg személyes nehézségeid következtében személyes problémád nem támad. A hit állásfoglalást jelent. Az észhit programja szerint csak magamban bízom és kizárok minden egyebet, ami nem egyeztethető össze ezzel az állásfoglalással. A személyes hitben erkölcsileg rábízom magam a hitnek erre az útjára és vonakodom bármiben is megalkudni. A hit egyéni útjára jutva pedig szellemileg rábízom magam Jézus Krisztusra és elhatározom, hogy ebben a dologban egyedül az Úr uralmát ismerem el. Amikor szemtől szemben állok Jézus Krisztussal és Ő azt mondja nekem: "Hiszed-e ezt?" - rájövök, hogy a hit olyan egyszerű, mint a lélegzetvétel és megdöbbenek rajta, miért voltam olyan ostoba és miért nem bíztam benne már előbb is.

Isten műhelyében- Erőnkhöz mérten

"Gondolkodom, hogy ezt megérthessem, de nehéz dolog ez szemeimben. Mígnem bementem az Isten szent helyébe és megértettem azoknak sorsát. "
(Zsoltár 73, 16-17)
Vigasztaló, hogy a Biblia hívő embereit nemcsak hitük erejében, hanem nehéz óráikban is láthatjuk. Aszáfnak a súlyos külső élmények kísértéssé váltak. Szenvedés szenvedésre, fenyítés fenyítésre következett. Minden reggel újra kezdődött számára a nyomorúság. Embereket látott maga körül, akik nem törődtek Istennel, mégis jól ment soruk. Minden tervüket véghezvitték, gőgösségük nem ismert határt. Nagyszájúak és nagyhangúak voltak. A tömeg elismerte és követte őket, Aszáf pedig magányosan, megvetetten, félreállítva, naponként zaklatások közt élt. Itt már nem látott világosan. Isten szeretetében és igazságosságában való kínzó kételkedés lepte meg. Gondolkozott, töprengett, de értelmével nem jutott célhoz és majdnem megingott.

Valóban, Isten vezetései néha nagyon rejtettek és érthetetlenek. De hát meg kell nekünk értenünk mindjárt azokat? Tersteegen azt írja: "Minél inkább felülről valók a vezetések, annál kevésbé tudjuk őket felfogni." Megütközzünk akkor? Vagy jobban akarjuk tudni Istennél, mi a jó? Aszáf beismeri: "Hogyha keseregne szívem és háborognának veséim, akkor balgatag és tudatlan volnék én, oktalan állat volnék te irántad" (Zsolt 73, 21-22). Mi hozta létre benne a nagy fordulatot? Az, hogy bement Isten szent helyébe. Gyümölcstelen tépelődések helyett imádkozva közeledett Istenhez, akivel kapcsolatban kétségek támadtak benne. Lábaihoz borult. Nem engedte Őt el, bár Isten látszólag tudni sem akart róla. Most megvilágosodott és a mélyből a magasságba jutott. Szégyellte, hogy kételkedett az Úr szeretetében, akinek neve irgalom és hűség. Aszáf a gyötrelem éjszakájából a hit világos magaslataira emelkedett. Mégha elepedne is teste és lelke, ha mindent elveszítene, ami az életet széppé és kívánatossá teszi, még akkor is csak Isten az ő szívének vigasztalása és osztályrésze.

Ha kétségek viharzanak át szívünkön, menjünk be mi is Isten szent helyébe, az imádság szentélyébe,ahol mi beszélünk Ővele.Minél inkább úgy látszik, mintha Isten eltűnne, annál inkább közeledjünk hozzá, megalázkodva, bűnbánattal kétségeink és gonosz gondolataink miatt. Akkor megvigasztalódunk és új emberként jövünk ki a szentélyből, mint egykor Aszáf.

Isten ígéreteinek tárháza- Gyönyörűség és kívánságok

"Gyönyörködj az Úrban, és megadja szíved kéréseit!" (Zsolt 37,4)



Az Úrban való gyönyörködésnek átalakító ereje van, mert felülemeli az embert romlott természetének kívánságain. Az Úrban való gyönyörködés nemcsak önmagában jó dolog, hanem a szívünkben is olyan kívánságokat ébreszt, amelyek teljesítésében az Úr kedvét leli. Avagy nem magasztos dolog-e az, hogy kívánságaink annyira átalakulnak, hogy végül azonosak lesznek Isten akaratával?

Az ember azonban, nagy ostobán, először kíván valamit, azután nekilát, hogy megszerezze magának, amit megkívánt. Nem Isten rendelése szerint cselekszünk, mert Ő azt tanácsolja, hogy először Őt kell keresnünk, azután várhatjuk, hogy minden egyéb ráadásul megadatik nekünk. Ha engednénk, hogy Isten betöltse a szívünket, mígnem az túlárad a Benne való gyönyörűségtől, akkor Isten maga gondoskodna arról, hogy semmi jóban ne lássunk hiányt. Ezért ahelyett, hogy a világban rohangálnánk múló örömöket keresve, maradjunk csak "otthon" Istennél, és igyunk az Ő forrásából. Ő többet tud tenni értünk, mint valamennyi barátunk együttvéve. Jobb megelégedni Istennel, mint az érzékek ideig-óráig tartó gyönyörűségei után futkosni. Kezdetben talán csalódást érzünk majd, de ha ezáltal még közelebb kerülünk az Úrhoz, végtelenül hálásak lehetünk érte, mert végül minden helyénvaló kívánságunk teljesülni fog.


Napi áhítat-Önvizsgálatra hív

Hét témája: Mi vagy? 

Olvasmány: 1Kor 11,26–30.

Csak annyit vizsgálj mindig magadban, hogy valódi meggyőződésből teszed-e azt, amit teszel! Mert ami nem hitből fakad, az bűn.

„Mert valamennyiszer eszitek e kenyeret, és isszátok e poharat, az Úr halálát hirdessétek, amíg eljön.
Azért, aki méltatlanul eszi az Úr kenyerét, vagy issza az Úr poharát, vétkezik az Úr teste és vére ellen. Vizsgálja meg azért az ember önmagát, és úgy egyék abból a kenyérből, és úgy igyék abból a pohárból. Mert aki úgy eszik és iszik, hogy nem becsüli meg az Úr testét, ítéletet eszik és iszik önmagának.”
Magyarázat

Sokkal könnyebb egymás életét vizsgálni, mint saját magunkét. Nemegyszer találkoztam azzal a jelenséggel, hogy igehirdetés után odajöttek hozzám testvérek, hogy megköszönjék az elhangzott üzenetet, mert végre megmondtam az embereknek azt a bűnt vagy hibát, amiből meg kellene térniük. Nem maguknak, hanem a másik embernek hallgatták az igét.
Saját életünkre nézve gyakran vakok vagyunk. Nem látjuk vagy nem akarjuk felismerni tévedéseinket, bűnös kívánságainkat, talán így védjük meg önmagunkat. Pedig szükségünk van helyes önismeretre, önvizsgálatra ahhoz, hogy Istennel és emberekkel is rendezett viszonyban éljünk. Bele kell néznünk az Isten tükrébe, hogy meglássuk önmagunkat, még akkor is, ha nem mindig tetszik az a kép, amit látunk.
Önmagunkat nem láthatjuk helyesen, saját szemünkön keresztül, sőt még a másik szemén keresztül sem, csakis Isten szemén keresztül. Ezért jó újból és újból odaállni Isten elé, és kérni a zsoltárossal együtt: „Vizsgálj meg, Istenem, ismerd meg szívemet! Próbálj meg, és ismerd meg gondolataimat! Nézd meg, nem járok-e téves úton, és vezess az örökkévalóság útján!” (Zsolt 139,23–24)
Imaáhítat

Könyörögjünk, hogy rendezett szívvel hozhassuk az Úr elé áldozatainkat! (3Móz 22,29)
(Merényi Zoltán)

Cseri Kálmán-A kegyelem harmatja-Meddig?

"Meddig rejted el orcádat előlem? Meddig kell... bánkódnom szívemben naponként?" (Zsolt 13)



Dávid kezdett belefáradni abba, hogy Saul király féltékenyen üldözte, és Istenhez fordult: meddig tart ez, Uram? Meddig kerekedik fölém ellenségem?

Sokunk szívében megszólalnak ilyen kérdések. Meddig várjak még, hogy legyen társam, szülessen gyermekünk, békén hagyjon, aki gyötör, megszabaduljon egy családtag a szenvedélyéből...

Illik ilyet kérdezni egy hívő embernek? Illik, nem illik, kérdezi. Csakhogy Dávidnak ez a rövid imádsága egészen más lelkületről árulkodik, mint ha nem lenne istenfélő ember.
Először is Istent kérdezi. Nem róla beszél másokkal, hanem neki önti ki a szívét. Úgy, mint aki mást is megbeszél vele, nemcsak most, a bajban, türelme fogytán jön hozzá, ők beszédes kapcsolatban vannak. E kapcsolatnak csak egy része az, hogy most kérdez. Uramnak szólítja, és ezzel elismeri, hogy élete az ő uralma alatt van, és ez nagyon jó.

Kérdez. Nem vádol, nem kér számon semmit Istenen, hogy hogyan engedheti meg... Tudja, kivel beszél. Teljes tisztelettel és bizalommal szól hozzá. „Mert én hűségedben bízom..."

Ezért egészen bizonyos abban, hogy választ és szabadítást fog kapni, „...szívből ujjongok, hogy megsegítesz. Éneklek az Úrnak, mert jót tett velem." De hiszen még nem tett semmit! Dávid a bekövetkező segítségben olyan bizonyos, hogy előre megköszöni. Ő valóban ismeri Istent, és bízik hűségében.

Szabad bármit kérdeznünk az Úrtól. Aki ilyen hittel borul elé, az megérti: addig tart nehéz helyzete, amíg a javára van, s amíg ebben is felragyog majd Isten dicsősége.

Úrvacsora-A kegyelmi szövetség

KRISZTUS VÉRE ÁLTAL ÉRVÉNYESÍTVE

„Mert valamennyiszer eszitek e kenyeret, és isszátok e pohárt, az Úrnak halálát hirdessétek, amíg eljövend.” (1Kor 11:26)

Krisztus az emberért hozott nagy áldozatának emlékezetét hagyta egyházára, amikor az úrvacsora szent intézményét a húsvét helyett elrendelte.
 „Ezt cselekedjétek az én emlékezetemre” – mondta. Ez volt az átmenet a két rendtartás és a két nagy ünnep között. Az egyik mindörökre megszűnt, és helyébe lépett a másik, amelyet éppen akkor létesített, és amely mindenkor halálának emlékezete marad…
Krisztus ezzel az utolsó tettével, hogy tanítványaival együtt részesült a kovásztalan kenyérből és erjedetlen borból, Megváltójukként kötelezte el magát az új szövetség által. Ez a szövetség írásba foglalja, és pecséttel igazolja, hogy mindazok, akik hittel elfogadják Krisztust, a Menny minden áldásában részesülnek, mind ezen a Földön, mind pedig az eljövendő életben. Ezt a szövetséget Krisztus saját vérének kellett megerősítenie, és a régi áldozati szertartások célja is az volt, hogy ezt a tényt állandóan a választott nép szeme előtt tartsa. Krisztus szándéka, hogy ezt a vacsorát gyakran ünnepeljük meg, hogy emlékezetünkbe hozhassa áldozatát, amely során életét adta mindazok bűnéért, akik hisznek benne, és befogadják Őt.

A Megváltó halálával a sötétség hatalmai látszólag felülkerekedtek, és örvendeztek győzelmükön.
De József kölcsönadott sírjából Jézus jött ki győztesen.

Jézus nem akarta elfogadni övéinek hódolatát mindaddig, amíg meg nem bizonyosodott arról, hogy az Atya elfogadta áldozatát. Felemelkedett a mennyei udvarokba, és ott maga bizonyosodott meg arról, hogy az emberek bűnéért hozott áldozata elégséges az egész emberiség számára, és így vére által mindenki elnyerheti az örök életet.
Az Atya jóváhagyta, és törvénybe iktatta azt az új szövetséget, amelyet Krisztussal kötött, aminek értelmében Isten bűnbánó és engedelmes embereket kapna, akiket éppen úgy szeretne, mint ahogy Fiát szereti. Krisztusnak be kellett fejeznie a munkáját, és teljesítenie kellett fogadalmát, miszerint
„Drágábbá teszem az embert a színaranynál és a férfit az Ofir kincsaranyánál” (Ésa 13:12)

Úrvacsorához gyakorlati útmutatás
https://www.youtube.com/watch?v=Yj-TBYPfFJE


Napi Ige, Napi Gondolatok

Napi Ige:
Ha te tisztán és becsületesen élsz, ha Istent keresed, ha a Mindenhatóhoz könyörögsz, akkor Ő maga siet segítségedre, hamar helyreállítja otthonod. Többet ad kárpótlásul, mint amit elvesztettél. (Jób.8:5-7)



Napi Gondolat:

Máté 14:29-31 Mire ő így szólt: "Jöjj!" Péter erre kiszállt a hajóból, elindult a vízen, és Jézus felé ment. Amikor azonban az erős szélre figyelt, megijedt, és amint süllyedni kezdett, felkiáltott: "Uram, ments meg!" Jézus azonnal kinyújtotta a kezét, megragadta őt, és ezt mondta neki: "Kicsinyhitű, miért kételkedtél?"

Hitben növekednünk kell, ez viszont magába foglalja azt a döntést hogy kockáztatunk.
Amikor hittel kilépünk egy számunkra ismeretlen területre, mindig fennáll a bukás lehetősége.
Péter valóban elbukott amikor elkezdett merülni? Egy bizonyos szempontból igen, mert a hite nem volt elég erős. A kétségei erősebbek voltak. Látta a szelet, és elkezdett erre összpontosítani.
Eredmény....lassú merülés. Mit tett Jézus? Azonnal kinyújtotta a kezét és megragadta őt.

De mi a helyzet a többi tanítvánnyal? Akik a csónakból szemlélték az eseményt?
Ők semmit sem kockáztattak, megmaradtak a kis komfortzónájukban, de nem is tapasztalták meg azt az érzést hogy milyen lehet a vízen járni.

Jól jegyezd meg: Jézus a csónakban alszik, és a vízen jár!
Ha találkozni akarsz vele, ki kell lépned a komfortzónádból, és hittel el kell indulnod a Mester felé.
Ő ott van kint, és rád vár. Arra vár hogy segíthessen, ha a félelem a hatalmába kerít.
Járj hát a gondok és terhek tengerén!
A Jézus nevében! Ámen!
                 

Az én életem ma- HOGYAN NÖVEKEDHETÜNK A KEGYELEMBEN?

Növekedés a bölcsességben
„Isten hatalmas arra, hogy reátok árassza minden kegyelmét, hogy mindenben, mindenkor teljes elégségetek lévén, minden jótéteményre bőségben legyetek, amint meg van írva: Szórt, adott a szegényeknek, az ő igazsága örökké megmarad.” (Korinthusi II. levél 9,8–9)



Sokan vágyakoznak arra, hogy növekedjenek a kegyelemben, imádkoznak érte, és csodálkoznak, hogy imájukra nem érkezik válasz. Mesterük adott nekik munkát, amely által növekedni fognak. Mi értéke van az imának akkor, amikor munkára van szükség? A kérdés az, igyekszem-e megmenteni azokat az embereket, akikért Krisztus meghalt? Lelki növekedésünk attól függ, hogy továbbadjuk-e másoknak azt a világosságot, amelyet Isten nekünk adott. Legjobb gondolatainkat tevékeny munkában kell kifejeznünk, hogy jót cselekedjünk, és csak jót tegyünk otthonunkban, a gyülekezetben és szomszédságunkban.

Ne aggasszon a gondolat, hogy nem fejlődsz a kegyelemben, inkább teljesítsd minden felmerülő kötelességedet, és viseld szíveden mások megsegítését! Minden elképzelhető módon törekedj az elveszettek megmentésére! Legyél kedves, udvarias, könyörületes, beszélj alázattal boldog reménységedről, Jézus szeretetéről, jóságáról, kegyelméről, igazságáról, és ne aggódj afelől, hogy növekedsz-e, vagy sem. A növények sem a saját erőfeszítéseik által növekednek.
A kegyelemben való növekedés egyedüli útja az, ha érdeklődéssel végezzük azt a munkát, amelyet Krisztus ránk bízott: hogy minden képességünkkel áldására és segítségére legyünk azoknak, akiknek szükségük van a segítségünkre. A valódi keresztények állandóan fejlődnek – bölcsességük és az a képességük, hogy tudják, hogyan munkálkodjanak helyesen, növekedni fog. Megértik a legnagyobb terveket, készek belefogni a legnagyszerűbb vállalkozásokba, s nem adnak helyet a közönynek és a restségnek. A kegyelem határtalan, Isten kegyelmének kincsei felmérhetetlenek.

Köszöntünk Szent Szellem!- A KÖTÉL TARTÁSA

"Minden imádsággal és könyörgéssel imádkozván minden időben a Lélek által, és ugyanezen dologban vigyázván minden állhatatossággal és könyörgéssel minden szentért." (Efézus 6:18)


Dr. Tom Lovorn beszél el egy történetet, amely egy örvényes folyó torkolatánál fekvő halászfaluban esett meg. Egyik nap kiáltás harsant: "Gyerek a vízben!" Hirtelen nagy tömeg verődött össze. Valaki kötéllel rohant oda, és egy erős úszó vállalkozott, hogy kimenti a fuldokló fiút. A kötél egyik végét a derekára hurkolta, a másikat odadobta az embereknek, és a zajló folyóba gázolt. Minden tekintet a férfira szegeződött, amint úszott az erős áramlattal szemben, és elérte a fiút. Izmos karjába kapta, majd kikiáltott a partra: "Most húzzátok!" A falu lakói egymásra néztek. "Ki fogja a kötél végét?" - kérdezgették egymástól. Aztán rémülten vették észre, hogy senki! A rájuk bízott vége becsúszott a vízbe. Mivel már nem tudtak segíteni, a falusiak tehetetlenül nézték, ahogy két drága lélek a habokban leli halálát, csak mert senki sem vállalta fel, hogy tartsa a kötelet.
Abszolút létfontosságú, hogy a keresztények imában tartsák egymásnak a mentőkötelet. Lehet, hogy a gonosz árjával szemben úszunk, vagy már csaknem elsüllyedünk a bűntudat, a depresszió és a csüggedés örvényes vizeiben, de ha biztosak vagyunk abban, hogy mások tartanak bennünket imáikban, akkor mindent képesek leszünk túlélni.
A Szentlélektől származik az az erő és kitartás, hogy másoknak tartsuk az ima mentőkötelét. Kéréseinket, buzgó könyörgésünket azért tudjuk felküldeni Istenhez, mert a Lélek munkálkodik bennünk. Gyakran olyan súlyos a helyzet és mélységes a küzdelmünk a másik emberért, hogy imáinkban már nem találjuk a szavakat. Ilyenkor a Szentlélek is csatlakozik hozzánk, és együtt könyörög velünk az Atyához "kimondhatatlan fohászkodásokkal" (Római levél 8:26). A Lélek arra is képessé tesz, hogy megnyissuk Istennek szívünket, és dicsőítsük Őt mindazért, amit hitünk szerint tenni fog életünkben és mindazok életében, akik a "kötélfogó" listánkon szerepelnek.
Imádság a mai napra
"Uram, támogass engem, hogy mindig kapcsolatban legyek veled imában, tudván, hogy a Szentlélek így ad segítséget és erőt."
Garrie F. Williams írása alapján

Isten csodálatos kegyelme- TELJES SZÍVBŐL

''És kerestek engem, és megtaláltok, mert teljes szívetekből kerestek engem.'' (Jeremiás 29:13)


Sokan csak képzelt reményekre támaszkodnak, mindenféle alap nélkül. Ha maga a forrás nem tiszta, a belőle fakadó vízfolyam sem lehet tiszta. Tisztítsuk meg a forrást, és akkor az árjai is tiszták lesznek. Ha a szívetek állapota jó, akkor szavatok, öltözetetek és cselekedetetek is helyénvaló lesz. Hiányzik a valódi Isten-ismeret. Nem tagadhatom meg a Mestert azáltal, hogy egy gondatlan, hányaveti és nem imádkozó személyt is hivőnek tartok. Nem! A keresztény győzelmet arat a kísértései és szenvedélyei felett. Van orvosság a bűnbeteg lélek számára. Ez az orvosság Jézus, a drága Megváltónk. Kegyelme elegendő a leggyengébbeknek is, de kegyelme nélkül el kell pusztulniuk a legerősebbeknek is. Láttam, hogy ez á kegyelem hogyan érhető el. Zárkózz be a belső szobádba, ahol egyedül könyöröghetsz Istenhez, így szólva: ''Tiszta szívet teremts bennem, óh, Isten, és az erős lelket újítsd meg bennem'' (Zsolt 51:12). Légy komoly és őszinte! A buzgó ima sokat számít. Tusakodj Jákobhoz hasonlóan! Vívj élethalálharcot! Jézus a kertben vércseppeket verejtékezett. Neked is meg kell feszítened az erődet. Ne hagyd el addig a belső szobádat, amíg élő erőt nem merítettél Istentől. Azután pedig légy éber, s amíg vigyázol és imádkozol, győzhetsz a kísértéseken. Isten kegyelme így már megnyilvánulhat, és meg is fog nyilvánulni benned. Isten adja, hogy ne hagyjak fel a figyelmeztetéssel.
Fiatal barátom, keresd az Urat teljes szívedből. Jöjj lelkes buzgalommal! Amikor tényleg azt érzed, hogy Isten segítsége nélkül elveszel, és úgy sóvárogsz áldása után, miként a szarvas a forrásvíz után, akkor az Úr megerősít. Békességed minden értelmet meghalad. Ha megváltásra vársz, imádkoznod kell... Kérd Istent, hogy munkálja benned a lelki megújulást, hogy Lelkének gyümölcsei láthatóvá váljanak benned, és világosságot áraszthass a világra... Minden keresztény kiváltsága, hogy örvendjen Isten Lelke késztetéseinek. Édes, mennyei béke hatja át gondolatainkat, és örömünket leljük az Isten és a Menny felett való elmélkedésben. Örvendezhetünk az Ige dicsőséges ígéreteiben. Először azonban győződjünk meg afelől, hogy ráléptünk-e már a kereszténység útjára. Mindenekelőtt meg kell tennünk az első lépéseket az örök élethez vezető úton.
Ellen White írása alapján

Mysty Kata : Ha nem hiszünk

                                                
Ha nem hiszel, még háttal állsz..

Ha nem hiszed, hiába vársz,

Ha nem hiszünk, mind elveszünk,

Nincs életünk, csak keresztünk....

Kenyered van és bort iszol,

Jósága vonz, mégsem bízol...

Vízen is jársz, ha Rá figyelsz,

Jobban tudja, neked mi kell.

Helyetted is majd Ő figyel!

Áldásait megőrzöd - e!?

Elkészített utadra lelj!

Hálával majd, nézz is Rá fel!!

Reggeli dicséret- Nem véletlen

„Az Úr igéje alkotta az eget, egész seregét szájának lehelete.”
Zsoltárok könyve 33:6



Elolvasod ezt az igét, és körülvesz egy már öt évvel ezelőtti emlék. Különös érzések kerítenek hatalmukba, és legszívesebben visszarepülnél az időben, hogy újra ott állhass a nagy tenger partján.


Orrodban ismét ott a sós illat, hajadat szerteszét fújja a vad szél. A nap szikrázóan süt, kellemes meleggel ölelve körül téged. Botorkálva keresel egy viszonylag kényelmes ülőhelyet a göröngyös sziklákon. Elhelyezkedsz, és szemed issza a látványt. A tenger zúg, egyre csak zúg, nem akar megnyugodni egy percre sem. A hullámok vadul csapódnak neki a part menti sziklának, mely millió és millió cseppé szakítja őket szét, hogy aztán visszahullva ismét eggyé váljanak. Minden hatalmas. Hozzád képest. A tenger, a hullámok, a rejtett erő, mely hajtja őket, a szikla és a feletted ragyogó felhőtlen égbolt.

És te újra közel érzed magad Hozzá. Különösen közel. Mintha megszűnne körülötted idő és tér, és csak ti ketten lennétek. Érzed, ahogy láthatatlanul átölel, és veled együtt ül némán a tenger partján. Mintha ott lehetnél a kezdeteknél, amikor Isten az eget teremtve elválasztotta a fenti vizeket a lenti vizektől. Mintha éppen most mondta volna ki, hogy "legyen", és gyönyörködik veled az alkotásában.

Különös ez a csend. Békés. Megnyugtató. Erőt ad az utad folytatásához. Mert Isten nemcsak akkor mondta ki, hogy "legyen". Nemcsak az eget alkotta meg, hanem téged is. Életre hívott, megformált, lelket adott beléd, és célt, amiért érdemes küzdeni.

Ma reggel Isten szeretné benned ezt a célt megerősíteni. Szeretne emlékeztetni téged arra, honnan jöttél és hová tartasz. Szeretné, ha nem felejtenéd el, hogy az Ő gyermeke vagy, nem pedig a véletlen szüleménye.

Isten a te Teremtőd! Ő az, aki elindított ezen az úton, és Ő az, aki tárt karokkal vár majd a végén az Ő országában. Hát éld ezt a napot, az életedet ennek tudatában! Isten akarta, hogy megszüless, és vár téged haza, az Ő országába!
Szerző: Sz-Cs. Andi


2016. november 5., szombat

A Valóság Rapszódiája-Chris pásztor- Szeresd Jézust

Ha valaki nem szereti az Úr Jézus Krisztust, legyen átkozott! Maranatha (1 Korintus 16:22)

Az Úr Jézus azt mondta, hogy:
“Ha engem szerettek, az én parancsolataimat megtartsátok” (János 14:15), és ezen azt értette,
hogy az iránta való szereteted bizonyítéka az, ha megtartod az Ő beszédét. Ráadásul alapigénkben az áll, hogy aki nem szereti az Úr Jézus Krisztust, az legyen “anathema” (átkozott). Jézus szeretése nem vitatható, és nem lehet választás kérdése. Ez olyan valami, amit Isten elvár tőled.
Jézus a menny koronája, és az egész föld öröme.

A világegyetemben minden körülötte forog.
Ő Isten szeretetének a megtestesítője és Isten legteljesebb kinyilatkoztatása! Az Atya, Jézuson keresztül mutatta be magát és a szeretetét.
Az Atya számára nincs Jézuson kívül jobb mód arra, hogy bemutassa szeretetét, és Önmagát az emberiségnek. Jézus az Atya szívének az öröme. Mindent, amit Isten tesz, az Jézus körül forog. Ezért kell teljes szíveddel szeretned Jézust.
Valaki megkérdezheti, hogy “hogyan tudnám Őt szeretni, amikor nem látom testileg?”

Jézus már megadta erre a választ: “Ha engem szerettek, a parancsolataimat megtartsátok.” Tehát az Igén keresztül tudod szeretni Őt. Isten az Igén keresztül cselekszik a szívünkben és az életünkben. Egyszer valaki ezt mondta: “Hiszek Istenben és szeretem Istent, de nem hiszek Jézusban.” Ez ellentmondás, mivel a Bibliában ezt olvashatjuk: “Senkiben nincs meg az Atya, aki tagadja a Fiút. Aki vallást tesz a Fiúról, abban az Atya is megvan” (1 János 2:23).
Ha szereted az Atyát, akkor a Fiút is szeretned kell.

Az Isten iránt való szereteted abban nyilvánul meg, hogy szereted Jézust. Úgy bizonyíthatod be a legjobban a Mester iránt való szeretetedet, hogy megcselekszed az Ő beszédét. Az iránta való szeretetednek az imádatban és cselekedeteidben is meg kell nyilvánulnia. A Jézus iránt való szereteted legyen az életed legnagyobb szenvedélye, és megkülönböztető jele.

Ima
Drága Úr Jézus, szeretlek Téged. Köszönöm mindazt, amit értem tettél. Nagyra értékelem és ünneplem a dicsőségedet az életemben. Köszönöm, hogy örök életet adtál, és hogy örökkévaló szeretettel szeretsz. Te vagy a mindenem, Te vagy egyedül méltó minden imádatra, hódolatra, dicsőségre és tiszteletre örökkön örökké. Ámen.

További tanulmányok:

Róma 5:5;
Mert Krisztus, mikor még erőtelenek valánk, a maga idejében meghalt a gonoszokért.

János 14:21-23;
A ki ismeri az én parancsolataimat és megtartja azokat, az szeret engem; a ki pedig engem szeret, azt szereti az én Atyám, és én is szeretem azt, és kijelentem magamat annak. Monda néki Júdás (nem az Iskáriótes): Uram, mi dolog, hogy nékünk jelented ki magadat, és nem a világnak? Felele Jézus és monda néki: Ha valaki szeret engem, megtartja az én beszédemet: és az én Atyám szereti azt, és ahhoz megyünk, és annál lakozunk.

A Valóság Rapszódiája-Chris pásztor-Isten Igéje: az áldásaid forrása

Az ígének pedig megtartói legyetek és ne csak hallgatói, megcsalván magatokat…De aki belenéz a szabadság tökéletes törvényébe és megmarad amellett, az nem feledékeny hallgató,
sőt cselekedet követője lévén, az boldog lesz az ő cselekedetében (Jakab 1:22,25)




Isten Igéje megbízható, hitelessége megkérdőjelezhetetlen. Amikor Isten valami újat akar az életedben tenni, az Ő Igéjét adja neked. Az pedig megtermi az adott dolgot az életedben (bármi is legyen az), a szavai által, az Ő üzenetén keresztül. Isten Igéje az áldásaid alapanyaga. A Te felelősséged, hogy az Igét a szellemedbe fogadd, bízzál és élj az Igében.

Amikor Ábrahám életét magasabb szintre akarta emelni Isten, szavakkal tette. Azt mondta Ábrahámnak: “És ne neveztessék ezután a te neved Ábrámnak, hanem legyen a te neved Ábrahám,
mert népek sokaságának atyjává teszlek téged.” (1Mózes 17:5). Isten úgy látta Ábrahámot, mint sok nemzet atyját, és ez befejezett dolog volt részéről. Bár Ábrahámnak abban az időben fizikailag még nem voltak gyermekei, Isten részéről ő már sokak atyja volt
a kimondott szavai által.

Mindaddig, amíg Ábrahám nem kapcsolódott Isten Igéjéhez, nem tudott az áldásaiban sem járni. Sok nemzet atyjává lenni Isten rendeltetése volt számára, egy sors, amelyet Isten szavak által
hozott létre – az ő Igéjével. Vannak emberek, akik nem járnak isteni rendeltetésükben, mert nem élik meg az Igét. Ne feltételezd, hogy csupán azért, mert Isten kimondta szavát veled kapcsolatban, hogy meg is fog történni. Neked is szereped van
annak megvalósításában. Hinned kell, és meg kell cselekedned az Igét. Rá kell csatlakoznod, és összhangba kell hoznod az életed Isten üzenetével, hogy megtapasztald az áldásait.

A Bibliában azt olvashatjuk, hogy: “Vajon járnak-é ketten együtt, ha nem egyeztek meg egymással?” (Ámos 3:3). Egyet kell értened Istennel, áldásaival, Igéjével, igazságával és akaratával, hogy a céljai beteljesedjenek az életedben. Ki kell munkálnod az üdvösségedet istenfélelemmel (Filippi 2:12). Az Ige megcselekvője, nem pedig csupán hallgatója lesz áldott. Olvasd el mégegyszer
az alapigénket.

Ima
Drága Szent Szellem, köszönöm a jelenléted az életemben. Szeretlek és megbecsüllek Téged teljes szívemből. Te vagy a mindenem, a vigasztalóm, segítőm , tanácsadóm , ügyvédem, megerősítőm, közbenjáróm, és az, aki kiáll mellettem. Köszönöm a bennem munkálkodó képességedet, bölcsességedet. Teljesen átadom Neked az életem, hogy a Te dicsőségedre használd fel azt a Jézus nevében. Ámen.

A Valóság Rapszódiája-Chris pásztor-Az ima alapvető elemei

Szüntelen imádkozzatok (1 Thesszalonika 5:17)



Az ima fontos része a kereszténységünknek, ez mindannyiunk papi szolgálata. Jézus azt mondta, hogy: “mindig imádkozni kell, és meg nem restülni” (Lukács 18:1).
Az emberek gyakran nehézségeken mennek keresztül és nem tudják, mitévők legyenek.
Nem sokan tudják, hogy hogyan imádkozzanak helyesen. Isten azt mondta, hogy imádkozzunk. Nem önmagában az imádkozás miatt, hanem mivel eltervezte, hogy válaszol rá. Az imának továbbá
létfontosságú szabályai és elemei vannak, és amikor világosan megérted és alkalmazod azokat, sokkal hatékonyabbá válik az imaéleted.

Az ima egyik alapvető eleme, hogy Jézus nevében imádkozunk. Jézus nekünk adta az erőt és a hatalmat az Ő nevének a használatára, ami azt jelenti, hogy amikor imádkozunk, az Ő helyén állunk: “…amit csak kérni fogtok az Atyától az én nevemben, megadja néktek” (János 16:23). Jézus nevében kell élned, az Benne és általa munkálkodnod, az Ő tekintélyével és jellemével. Micsoda gondolat! A Kolossé 3:17-ben azt olvashatjuk, hogy: “...És mindent, amit csak cselekesztek szóval vagy tettel,
mindent az Úr Jézusnak nevében cselekedjetek, hálát adván az Istennek és Atyának Ő általa.” Amikor imádkozol, imád ugyanazt az erőt és tekintélyt hordozza, mint amikor maga Jézus szól.

Az ima második fontos eleme az, hogy az Ige erejével imádkozunk, az Igéből való kinyilatkoztatás és látás alapján. Ezt azt jelenti, hogy a hitünknek azon kell alapulnia, amit Isten Igéje mond. Ugyanis ha Isten Igéje szerint imádkozunk, bizonyosak lehetünk benne, hogy választ kapunk, mert a kérésünk összhangban van az Ő Igéjével.

A hit az Igéből származik. Az igazi hit csupán az Igéből ered. A Róma 10:17 kijelenti: „a hit hallásból származik, a hallás pedig Isten Igéjéből.”

Az ima harmadik eleme, hogy a Szent Szellem ereje által imádkozunk. Többen imádkoznak, és semmi sem történik, mivel nem a Szent Szellem ihlette a szavaikat. Neked mindig a Szent Szellem által kell imádkoznod, hogy a szavaid telve legyenek isteni erővel, inspirációval, kenettel. Ez a különbség.

Amikor az Apostolok Cselekedeteit tanulmányozod, rájössz, hogy az apostolok előnyükre használták az ima három alkotóelemét: Jézus nevét, Isten Igéjét és a Szent Szellem erejét. Nem csoda, hogy ilyen nagyszerű eredményeket értek el, és hatalmas hatást gyakoroltak az evangéliummal.

Ima
Drága Atyám, köszönöm azt a kiváltságot és tisztességet, hogy
Jézus nevében imádkozhatok, annak a dicsőségét, hogy gyakorolhatom Igéd hatalmát, és annak rendkívüli hasznát, hogy a Szent Szellem ereje által imádkozhatok. Átveszem
az imámra adott válaszodat, mert a Szent Szellem vezet engem az imában és semmi sem lehetetlen számomra Jézus nevében. Ámen.

A Valóság Rapszódiája-Chris pásztor- Fejezd ki a szeretetedet a Szent Szellem felé


És én kérem az Atyát, és más vigasztalót ád néktek, hogy veletek maradjon mindörökké. (János 14:16).

Nekünk keresztényeknek a legfontosabb dolog a Szent Szellemel való közösség. Közülünk sokan bármit megtennének, hogy bebizonyítsák a Jézus iránti szeretetüket. Néhányan még ilyeneket is mondanak: “Ha láthatnám Jézust, most azonnal megölelném. Leborulnék a lábaihoz, és lemosnám róla a port.” Nos mindezt megteheted a Szent Szellemért, mert Ő olyan, mint Jézus, és Ő itt van velünk.

Ha annyira szereted Jézust, hogy mindent megtennél érte, akkor fejezd ki ezt a szeretetet a Szent Szellem felé. Mi sem rendelkezünk kevesebbel, mint amivel a tanítványok rendelkeztek Jézus idejében. A Szent Szellem személyében Isten jelenléte
ugyanúgy velünk van, mint ahogy a tanítványokkal is volt. Mindaddig, amíg ez nem tudatosul benned,, a kereszténység csupán egy vallás lesz számodra. Fel kell ismerned, hogy a Szent Szellem nem csupán egy valóságos személy, hanem Krisztus valódi lényege.

Más szóval, Krisztus nem lenne a Szent Szellem nélkül, és nélküle nem lett volna az, aki volt. Mindent, amit szeretsz Jézusban, a Szent Szellem nélkül nem lett volna benne. A Szent Szellem nélkül Isten nem ábrázolódott volna ki Krisztusban, amiért
szereted is Őt. Az Úr Jézus most a mennyben van, a Szent Szellem pedig itt van velünk, és a legcsodálatosabb dolog az,
hogy mindenhol és mindenütt megtapasztalhatjuk Őt. A tanítványok nem vihették haza magukkal Jézust. Jézussal voltak, de amikor Ő az Atyához ment, eljött a Szent Szellem. A tanítványok tudták, hogy a Szent Szellem foglalja el a helyét az eltávozó Jézusnak. Azért nem hiányolták Jézust, mert a Szent
Szellem velük volt. Szerették a Szent Szellemet, és úgy jártak együtt vele, mint Jézussal.

Tudatosítsd tehát, hogy a Szent Szellem jelenléte benned van. A kereszténység a Szent Szellem nélkül csupán vallás. Nem csoda, hogy Jézus azt mondta a János 14:16-17-ben, hogy: “És én kérem az Atyát, és más vígasztalót ád néktek, hogy veletek maradjon
mindörökké. Az igazságnak ama Szellemét: akit a világ be nem fogadhat, mert nem látja őt és nem ismeri őt; de ti ismeritek őt, mert nálatok lakik, és bennetek marad.”

Ima
Drága Szent Szellem, köszönöm a jelenléted az életemben.
Szeretlek és megbecsüllek Téged teljes szívemből. Te vagy
a mindenem, a vigasztalóm, segítőm , tanácsadóm , ügyvédem, megerősítőm, közbenjáróm, és az, aki kiáll mellettem. Köszönöm a bennem munkálkodó képességedet, bölcsességedet. Teljesen
átadom Neked az életem, hogy a Te dicsőségedre használd fel
azt a Jézus nevében. Ámen.

További tanulmányok:

János 14:25-26;
Ezeket beszéltem néktek, a míg veletek valék. Ama vígasztaló pedig, a Szent Lélek, a kit az én nevemben küld az Atya, az mindenre megtanít majd titeket, és eszetekbe juttatja mindazokat, a miket mondottam néktek.

János 15:26;
Mikor pedig eljő majd a Vígasztaló, a kit én küldök néktek az Atyától, az igazságnak Lelke, a ki az Atyától származik, az tesz majd én rólam bizonyságot.

János 16:7;
De én az igazat mondom néktek: Jobb néktek, hogy én elmenjek: mert ha el nem megyek, nem jő el hozzátok a Vígasztaló: ha pedig elmegyek, elküldöm azt ti hozzátok.

A Valóság Rapszódiája-Chris pásztor- Járj Isten Bölcsességében

“Mert e világ bölcsesssége bolondság Isten előtt (1 Korintus 3:19)



Ahhoz, hogy igazán sikeres légy az életben, isteni bölcsességben kell járnod. Isteni bölcsességben járni annyi, mint Isten Igéjében
járni és megélni az Igét, mert Isten Igéje az Isten bölcsessége. A hit nagy férfiai és asszonyai, akikről a Bibliában olvashatunk, azzal tűnnek ki, hogy követték Isten Igéjét. Józsué például Istennel járt a Tőle kapott utasítások szerint, ezért fényes győzelmeket jegyeztek fel Izrael gyermekeiről (Józsué 8:1-24).

Izsák is Istennel járt. Éhség volt az országukban és sokan kivándoroltak Egyiptomba zöldebb legelőkért. Izsák is kész volt Egyiptomba menni, de Isten azt mondta, hogy ne menjen. Arra utasította, hogy maradjon Gérárban, ahol éhség volt, és vessen
abba a földbe (1 Mózes 26:4).

Képzeld el, hogy Isten azt mondaná Neked, hogy maradj abban az éhínség sújtotta országban, ahol rosszul mennek a dolgok, és szárazság uralkodik. Hallgatnál-e a szavára? Isten “gondolatai” és útjai különböznek az ember útjaitól. Bölcs dolog megteni azt, amit Ő mond, és követni az Ő utasításait még akkor is, ha emberileg értelmetlennek tűnik.

Izsák nem a saját tervét követte, hanem az Úr vezetését, és tulcsordulóan bővelkedett azon az elszegényedett, éhínség sújtotta földön. Amikor az emberek ástak, hogy vizet találjanak, nem találtak, de Izsák is leásott vízért, és Ő talált, ugyanazon a száraz földön. A Bibliában ez áll: “És vete Izsák azon a földön, és lett néki abban az esztendőben száz annyia, mert megáldá őt az Úr. És gyarapodék az a férfiú, és elébb-elébb megy vala a gyarapodásban, mígnem igen nagygyá lőn. És vala néki apró és öreg barma és sok cselédje, s irigykedének ezért reá a Filiszteusok” (1 Mózes 26:12-14).

Lehet, hogy a saját meggyőződésed szerint teszed a dolgaidat az életben és az Isten házában való szolgálatban, de Isten bölcsessége nagyobb, mint az emberi bölcsesség. Működj abban és az által, az Ige megértésében és bölcsességében! Kövesd a Szellem vezetését az életedben, és mindig győztes leszel!

Ima:

Drága Atyám, köszönöm a bennem munkálkodó bölcsességed, amely növekszik most is Igéd által, és amelyet a mai napon is befogadtam. Isteni bölcsességben járok, betöltöm a töléletes akaratodat, és dicsőséget szerzek Neked mindenben, amit teszek. Jézus nevében. Ámen.

További tanulmányok:

Apostolok Cselekedetei 20:32;
És most, atyámfiai, ajánlak titeket az Istennek és az ő kegyelmessége ígéjének, a ki felépíthet és adhat néktek örökséget minden megszenteltek közt.

Példabeszédek 4:7;
A bölcseség kezdete ez: szerezz bölcseséget, és minden keresményedből szerezz értelmet.

Korinthusbeliekhez írt I. levél 1:24-25
Ámde magoknak a hivatalosoknak, úgy zsidóknak, mint görögöknek Krisztust, Istennek hatalmát és Istennek bölcseségét.
Mert az Isten bolondsága bölcsebb az embereknél, és az Isten erőtelensége erősebb az embereknél.

Csendes percek Istennel- Senkiből valaki

Elgondolkodtál már valaha is azon, hogy Isten tudja a neved? Megkérdőjelezted-e már valaha gondoskodását, amikor keresztül mentél valami nehézségen? Érezted már magad teljesen egyedül és értéktelenül? Én igen. Teljes mértékben azonosulni tudok azzal az asszonnyal, aki a Lukács 13-ban jelenik meg. Talán nem ugyanazok a problémáink, de az érzések és indulatok igen – így hát a válaszok is.

http://virtualiskavezonoknek.blogspot.de/2016/11/senkibol-valaki.html

Bizonyságaid örökkévaló örökségem

    "Nem a szolgaság lelkét vettétek, hogy ismét félnetek kelljen, hanem a fiúság Lelkét vettétek, aki által kiáltjuk: Abba, Atyánk!

     Róm. 8,15

Nagyon fontos, hogy a Szentlélek ismertetőjegyeit alaposan megvizsgáljuk. Napjainkban sokakat becsap a rajongás lelke.

Miről ismeri fel az ember a Szentlelket? Ő a fiúság Lelke.

Lutherről jegyzi meg egyik életrajzírója, hogy benne egyszerre lakott az erőnek és a gyermeki egyszerűségnek a Lelke. Ez teljesen érthető.

Mivel Szentlélekkel teljes ember volt, telve volt szent természetességgel és egyszerűséggel is, mint az az igazi gyermekeknél látható.

Jó lesz itt még a következőket kiemelnünk: a fiúság Lelke, az alárendeltség Lelke. Egy gyermek minden szeretet mellett, amit élvez, a szülei vezetése alatt él, és őket kell követnie.

Így a fiúság Lelke sohasem a fennhéjázás, az arcátlanság lelke, aki helyzeténél fogva azt hihetné, hogy neki mindent szabad, hanem olyan Lélek, amely mindig érzi a mennyei Atyától való függőséget.

A fiúság Lelke azonban a bizalomnak a Lelke is, aki mindig bizalommal veti magát Atyja karjába, tudván, hogy az Atya szereti őt, s mindig bízhat az Ő közelségében.

Végül a fiúság Lelke azt is jelenti, hogy Atyánk gazdagon gondoskodott rólunk. Ez a Lélek boldogan elhiszi, amit az Atyáról szóló példázat tanít a Lk 15. részében: "Fiam, te mindenkor velem vagy, és mindenem a tiéd".

Pál így mer írni: "Ha pedig gyermekek vagyunk, örökösök is vagyunk, örökösei Istennek, Krisztusnak pedig örököstársai" (17. v.).

Micsoda gazdagság!



Mindennap az Ige fényében-A KIRÁLYI SZÉK



A mai napon olvasandó igeszakasz: Jel 4,1-5
Ezek után láttam, hogy íme, nyitva van egy ajtó a mennyben, és az előbbi hang, amelyet olyannak hallottam, mint egy trombitáét, beszél velem, és így szól: "Jöjj fel ide, és megmutatom neked azokat, amiknek meg kell történniük."Azonnal elragadtattam lélekben, és íme, egy trónus állt a mennyben, és a trónuson ült valaki. Aki ott ült, hasonlónak látszott a jáspishoz és a karneolhoz; és a trónus körül szivárvány volt, amely pedig a smaragdhoz látszott hasonlónak.A trónus körül láttam huszonnégy trónt, és a trónusokon huszonnégy vént, amint ott ültek fehér ruhába öltözve, és a fejükön aranykorona. A trónusból villámok törtek elő, hangok és mennydörgések; a trónus előtt pedig hét lámpás égett lobogó lánggal: az Isten hét lelke. 



"Íme, nyitva van egy ajtó a mennyben ... és íme egy királyi szék állt a mennyben, és a királyi széken ült valaki."
(Jel 4,1.2)


A Jelenések könyvének az egyik nevezetessége az a mód, ahogyan Istenről beszél. Szinte alig nevezi őt Istennek. Majdnem mindig (a 22 fejezetből 19-ben) így írja körül : "a királyi széken ülő".
Ez a kifejezés önmagában véve is üzenet.
Természetesen nem új üzenetről van itt szó. Az egyház régi énekeskönyvében, a Zsoltárok könyvében Isten állandóan úgy van leírva, mint aki uralkodik és a királyi széken ül. Van két zsoltár, amelyik majdnem ugyanúgy kezdődik, mégis van közöttük egy lényeges különbség. A 97. zsoltár így kezdődik: "Uralkodik az Úr, örüljön a föld!". A 99. zsoltár kezdő sora pedig ezt mondja: "Uralkodik az Úr; reszkessenek a népek!" A vigadozás és a reszketés okát majd elárulja nekünk a Jelenések könyve. De a könyv a nyitott ajtóval és magával a királyi székkel kezdődik.
Ő "a királyi széken ülő". Egy trón van a világmindenség fölött. A háborúk, csapások és a éhínség fenyegetése az emberek félelme és a gyermekek sírása fölött van egy királyi szék. A háborúk nem ellenőrzés nélkül folynak, és a sírást is meghallja valaki, mert van Valaki, aki a királyi széken ül.
Manapság jobb helyzetben van az ember, mint bármikor korábban volt, hogy teljes képet kapjon a világ helyzetéről. A televízió hírszolgálata mégis egyike a leglehangolóbb dolgoknak, amelyeknek ki vagyunk téve. A hírek többnyire tragikusak, vagy ostobák, vagy dühítők. És a hírközléseket állandóan félbeszakítják a kutyaeledellel és a szappannal kapcsolatos reklámok. Egy félórai ilyen egyveleg után sokan elfordulunk a készüléktől, azt motyogva magunkban, hogy őrült ez a világ.
Az emberi tevékenység látványának valóban nem sok értelme van. Ezért lesz oly sok gondolkodó ember cinikus, sokan mások pedig nem gondolkodnak.
De most egy ajtó ki van nyitva.
Íme, egy királyi szék, és az a Valaki, aki a királyi széken ül. A mi nyugtalan történelmünk csendes háttere Isten örökkévaló trónusa.

Krisztus mindenek felett-SZENVEDÉSÉNEK RÉSZESE



   "Amennyiben részetek van a Krisztus szenvedéseiben, örüljetek" (1Pt 4,13).


Ha Isten téged eszközévé készít fel, akkor sok olyan tapasztaláson visz át, amelyek egyáltalán nem neked vannak szánva. Csak mert használhatóvá akar tenni az Ő kezében, képessé arra, hogy megértsd, mi megy végbe más lelkekben, azért visz át dolgokon, hogy soha ne lepődj meg, bármivel kerülsz is szembe. Nem tudsz bánni ezzel az emberrel! Miért nem? Isten elég alkalmat adott már neked, hogy ezen a vonalon is áthasson az Ő igazsága, de te eltűntél, mert ostobaságnak találtad, hogy időt szentelj ilyesmire. Krisztus szenvedései nem a közönséges ember szenvedései. Ő "Isten akaratából" szenvedett, nem a mi egyéni szenvedéseink értelmében. Csak amikor kapcsolatunk van Jézus Krisztussal, akkor érthetjük meg, mi Isten terve velünk. A keresztyén ember kiműveléséhez hozzátartozik az is, hogy tudja, mi Isten célja. A keresztyénség történetében az volt az irányzat, hogy kikerüljék a Jézus Krisztus szenvedéseiben való részesülést. Az emberek megpróbálták Isten parancsait a saját elképzelésük szerint rövid úton teljesíteni. Isten útja mindig a szenvedés útja, a "hosszú, fáradságos út". Részesedünk-e mi a Krisztus szenvedéseiben? Felkészültünk-e arra, hogy Isten kedvéért kiirtsuk személyes becsvágyunkat? Készen vagyunk-e arra, hogy átformálódásunk közben leromboljuk saját elhatározásainkat? Ez nem azt jelenti, hogy pontosan tudjuk, miért vezet Isten ezen az úton - ez szellemileg beképzeltté tenne minket. Soha sem vesszük észre mindjárt, hogy min akar most átvezetni Isten; csak átmegyünk rajta többé-kevésbé értetlenül, aztán egyszerre elérkezünk egy világos útszakaszra és ezt mondjuk: "Csodálatos! Hiszen Isten őrzött, pedig nem is tudtam!"

Isten műhelyében-Erőnkhöz mért próbák



   "Csak emberi kísértés esett rajtatok; de hű az Isten, aki nem hagy titeket feljebb kísértetni, mint elszenvedhetitek, sőt a kísértéssel együtt a menekvést is megadja majd, hogy elszenvedhessétek. "

(1 Kor 10, 13)  

Emberi kísértés az, ami nem haladja túl az ember erejét. Senki nem mondhatja: "El kellett buknom, a kísértés túl nagy volt; nem tehettem mást, engedtem neki; meghaladta ellenálló képességemet." Isten megadja a kimenetelt a kísértésből úgy, hogy kibírjuk. Nehéz próbákat küld, ezekre néha elvetemült embereket is felhasznál, sőt magát a gonoszt is, de a mértéket és a határt Ő szabja meg. Nem engedi, hogy a kísértés a végtelenségig tartson. Nem engedi, hogy megrekedjünk és elvesszünk a kísértésben, mert Ő hű. Ő hívott ki és fogadott el, ezért nem ejt el minket többé. Drága ígéreteket adott nekünk és hű marad szavához. "Ha vízen mégy át, én veled vagyok és ha folyókon, azok el nem borítanak; ha tűzben jársz, nem égsz meg és a láng meg nem perzsel téged." - "Ne félj, mert én veled vagyok!"

Ha a kísértésből szomorú bukás lesz, ez kizárólag a mi számlánkat terheli. "Aki azt hiszi, hogy áll, meglássa, hogy el ne essék!" Elbizakodottság, önbizalom, magabiztosság, hamis bizonyosság bukásra vezet. Aki tehetetlenségének a tudatában van és egészen a kegyelemre hagyatkozik, Jézusba kapaszkodik és Isten nagy ígéreteire támaszkodik, az nem esik el. Aki a jó napokban hű Jézushoz, azt Ő nem hagyja elveszni a "gonosz" napon (Jel 3, 10). A fiatal hívők vállaira nem helyez elhordozhatatlan, az érettkorúaknak való terhet. A hit ereje szerint nő a próba mértéke. A kezdőkkel lassú léptekkel halad, azután nő a tempó. Gyakran egyik próba a másikat éri, de mindig jön közbe szünet is.

Még soha senki nem állt ki olyan kísértést, mint az Embernek Fia. Negyven nap és negyven éjjel kísértette Őt a Sátán. Emberfeletti volt az és a teljes kimerültségig tartott. De azután megnyílt az ég és angyalok szolgáltak neki. Utoljára jött a legnehezebb próba: a kereszten való szenvedés. Nemcsak a teste gyötrődött és szenvedett a szomjúságtól, hanem lelke is az Istentől való elhagyatottság kimondhatatlan fájdalmától. De minden percnyi pontossággal elő volt készítve, és amikor elvégeztetett a munka, jött a szabadulás pillanata. Isten egy perccel sem hagyja tovább gyermekeit a tüzes kemencében, mint szükséges.

Cseri Kálmán-A kegyelem harmatja-A Pásztor hangja

"Amikor a maga juhait mind kivezeti, előttük jár, és a juhok követik, mert ismerik a hangját." (Jn 10,4)



A jó pásztorról szóló példázatban Jézus Krisztus fontos igazságokat mondott arról, hogy ki és hogyan értheti meg az ő tanácsait.

1. A Biblia ritkán ír vezetésről, de gyakran a vezetőről. Vagyis arról, hogy milyen fontos, hogy újra Isten vezetése alá rendeljük az életünket. Mert más megrendelni a vezetést, vagy alárendelni magunkat feltétel nélkül Isten vezetésének. Mi az előbbit szeretnénk, Isten viszont csak az utóbbira hajlandó. Nem elveket taníttat meg velünk, hanem a vele való személyes közösséget kínálja fel. Eközben megismerjük őt, együtt él vele a hívő, nem „probléma" lesz a vezetés, hanem napi gyakorlat.

2. Isten csak a maga útján vezet, és nem ahhoz szolgáltat tanácsokat, hogy a magunk útján hogyan juthatunk előre. Az ókori pásztor nem terelgette nyáját, hanem hívogatta. Nem ő követte a nyájat, hanem előttük járt, és mutatta az utat. Az vezethető és az érti Istent, aki előtt ő, az ő akarata és igéje feltétlen tekintély. Aki bízik benne, bizonyos abban, hogy Isten jobban tudja, mi jó nekünk, mint mi magunk. Ezért meggyőződéssel követjük. A vezetés tehát azzal kezdődik, hogy a magunk útjáról megtérünk Isten útjára.

3. A pásztor egy sajátos sípoló hangon hívta mindig a juhokat. Azok megismerték a hangját, és így követték. Mivel egész nap együtt voltak, megtanulták, és idegent nem követtek. A Jézussal való állandó együttlét a hívő ember életformája. És a naponkénti bibliatanulmányozás, rendszeres igehallgatás során megszokja a lelki fülünk a Pásztor hangját. Így tudunk majd igeszerűen gondolkozni, dönteni és cselekedni.

Ő egyenként, név szerint ismeri a juhait, de mint nyájat gondozza őket. Én magamban is fontos vagyok neki, de a hívők közösségében lehet fejlődni, és ott vagyunk védve is.

Cseri Kálmán-A kegyelem harmatja-Ne zárkózz el!

"Oszd meg kenyeredet az éhezővel..., és ne zárkózz el testvéred elől! "(Ézs 58,7)





Miért zárkózunk el testvérünk elől? Azért, mert nem testvért látunk benne, hanem vetélytársat, ellenfelet, sőt olykor ellenséget. Félünk tőle, féltjük tőle a javainkat. És őt miért nem féltjük? Mióta az ember szembefordult Istennel, szembekerült embertársával is. S ez így tapasztalható -attól kezdve, hogy egy családban megszületik a második gyermek, egészen a világűr birtoklásáig.

Isten arra figyelmeztet, hogy az emberiség egy vérből van teremtve, tehát egy nagy család, ügy kellene néznünk mindenkire, mint testvérre. A bizalmatlan, önző, közönyös magatartás elzár egymástól, a magára maradt ember még inkább fél, és aki fél, az agresszív lesz.

Hogyan lehet ennek véget vetni? Pál apostol tanácsa: béküljetek meg Istennel (2Kor 5,20)! Isten nem ellenség, ti se hadakozzatok ellene, és ne is védekezzetek ellene! Nem büntetni készül, hanem ajándékot kínál. Aki őt elkezdi szeretni és szolgálni, az képes lesz szeretni és segíteni a másik embert is. Függetlenül attól, hogy kicsoda. Nem azt nézi, hogy megérdemli-e, vagy hogy megéri-e segíteni neki, csupán azt, hogy szüksége van rá. Isten is csak azt nézte, amikor könyörült rajtunk.

Az ilyen ember megszabadul az önzéstől. „Az volt a bűne... Sodornának, hogy bár... kenyérbőségben... volt része..., a nyomorultat és a szegényt mégsem támogatta." (Ez 16,49)
Megszabadul a közönytől. „Ne nézd el, ha embertársadnak... juha elcsatangol, ne menj el mellettük közömbösen..." (5Móz 22,1-4)

Felszabadul arra, hogy sose érvényesítse a maga előnyeit mások kárára, de mindig legyen kész akár a saját rovására is segíteni, adni, örömöt szerezni, áldozatot hozni másokért. Jézus Krisztus erre adott példát, s az a mi lelki gazdagságunk forrása, hogy ő azért jött, hogy szolgáljon, és az életét adja váltságul sokakért (Mk 10,45). Boldog az, aki meri őt követni ezen az úton.

Cseri Kálmán-A kegyelem harmatja-Kárhozat, kegyelem, küldetés

"Titeket is életre keltett, akik halottak voltatok vétkeitek és bűneitek miatt... "(Ef 2,1)




Kezdetben Isten szép küldetést adott az embernek, hogy legyen az ő képviselője a teremtett világban, s művelje és őrizze azt, amit Isten alkotott.

Egy képpel folytatva: alig kezdte el az ember ezt a boldog életet, megállt mellette a kísértő, és egy érdekes hajóútra hívta az „unalmas" éden-kertből. Az ember engedett a csábításnak, de amikor a hajóra lépett, lefogták, megkötözték, az evezőpadhoz láncolták, s azóta gályarabként tengeti életét. Már nem Isten az ura, de a maga ura sem lett, hanem az Isten elleni lázadás, a bűn uralma alá került. Tehetetlen, a helyzetén nem tud változtatni. Ezt az Isten nélküli létet nevezi a Biblia halálnak, s ennek a végleges formája a kárhozat.

Jézus Krisztusról azt tudjuk, hogy megjelent ezen a gályán, és kihirdette a jó hírt: aki hisz benne, az szabad. Ezek álljanak fel! Aki az ő szavára felállt, arról lehullottak a láncok, Jézus neve is ezt jelenti: szabadító, megmentő, üdvözítő. A vele való kapcsolat újra az életet jelenti a raboknak, ennek végleges formája az üdvösség.

A bűn uralma alól felszabadított ember újra képes küldetését végezni. Felismeri, milyen érdekes és fontos lehetőségeket készített el neki Isten, aki minket „jó cselekedetekre teremtett..., hogy azok szerint éljünk" (Ef 2,10). Az ilyen ember már nem rab, nem kénytelen szüntelenül Isten akarata ellen cselekedni, hanem képes őt megérteni, vele egyetérteni, neki engedelmeskedni. S eközben „valósul meg", lesz azzá, akinek Isten teremtette. Ez az igazi szabadság.

Ez a megszabadult, hitre jutott ember útja: küldetés, kárhozat, kegyelem, küldetés. A második állomásig mindnyájan eljutottunk. A kárhozat állapotából hív ki minket Jézus, hogy Isten kegyelmet nyert gyermekeiként újra eredeti küldetésünket tudjuk végezni.

Isten ígéreteinek tárháza-Haragjának vége lesz

"Mert nem örökké perlek, és nem vég nélkül haragszom, hiszen elalélna előttem a szellem és a lélek - az emberek -, akiket én alkottam" (Ézs 57,16)



Mennyei Atyánk tanítani akar minket, nem elveszíteni. Velünk való perlekedése mögött szerető szándéka rejlik. Nem akar mindvégig haragos lenni irántunk. Mi csak azért gondoljuk, hogy hosszasan fenyít minket, mert rövid a türelmünk. Atyánk irgalma örökké tart, de perlekedése nem. Olykor igen hosszúnak és kimerítőnek tűnik az éjszaka, de végül felvirrad a hajnal. Mivel Atyánk perlekedése csak egy bizonyos ideig tart, haragja is, amely a perlekedésre indította, csak rövid ideig marad meg. Az Úr túlságosan szereti választottait ahhoz, hogy vég nélkül tudna haragudni rájuk.

Ha Urunk mindig olyan keményen bánna velünk, ahogyan azt olykor teszi, reményt vesztetten, kábultan és nyomorultul elpusztulnánk. Ne veszítsd hát el reménységedet, én lelkem! Az Úr hamarosan véget vet a fenyítésnek. Tarts ki benne, hiszen az Úr tart téged és átsegít rajta. Atyád, aki ilyennek teremtett, tisztában van azzal, hogy milyen gyenge vagy és milyen keveset tudsz elviselni. Hogyne bánna gyengéden azokkal, akiket olyan törékenynek teremtett. Ezért ne rémítsen meg a keserves jelen, mert boldog jövő virrad még rá. Az gyógyít meg, aki megfenyített, és jelenlegi haragját, meglátod, az irgalom bősége követi majd.


Cseri Kálmán-A kegyelem harmatja- Élő reménység

"Áldott a mi Urunk Jézus Krisztus Istene és Atyja, aki... újjászült minket Jézus Krisztusnak a... feltámadása által élő reménységre..." (1Pt 1,3)




A szakemberek azt mondják, hogy a sok öngyilkosság oka a reménytelenség. Vagy nincs semmilyen megalapozott távlat az emberek előtt, vagy pedig csalódtak olyan elképzeléseikben, amelyeknek nem volt alapjuk. Erről írja Csokonai Vitéz Mihály:

Földiekkel játszó
Égi tünemény,
Istenségnek látszó
Csalfa, vak Remény!
Kit teremt magának
A boldogtalan,
S mint védangyalának
Bókol untalan.

Ezzel szemben Isten a benne hívőknek egészen bizonyos jövőt készített. Az ő ígéretei igazak, s Jézus Krisztus feltámadásával megalapozta a jövőnket. Péter apostol ebben a levélben részletesen leírja: mi várjuk Jézus második eljövetelét, de addig is örömmel végezzük a munkánkat, sőt így vállaljuk Jézusért még a szenvedéseket is. Mert sohasem csupán a pillanatnyi körülményeinkre nézünk, hanem túllátunk azokon a mi Urunk ígéreteire. Mivel biztos jövőnk van, nem szédítenek meg a pillanatnyi sikerek, és nem csüggesztenek el a pillanatnyi kudarcok, hitünk az örökkévalóságban gyökerezik, s ezért kiegyensúlyozott az életünk.

Olyan a Krisztusban reménykedő ember élete, mint egy mélyen gyökerező fa, ami bírja a viharokat, sőt közben megtermi még a szeretet gyümölcseit is - ahogy az ige folytatásában írja.

Az élő Krisztus nemcsak a jelen megpróbáltatásai közt biztos támasz, hanem tudjuk azt is, milyen gazdag örökséget készített el az övéinek amit senki el nem vehet, ami örök értékű kincsekből áll. Akinek ilyen biztos a jövője, az örömmel él a mában.

Ismerem-e ezt a reménységet, és él-e ez a szívemben?