2016. november 16., szerda

Napi áhítat-Feddhetetlen, romlatlan

Hét témája: A hívő jellem

Olvasmány: Fil 2,14–18.
                
Csillogni sokkal könnyebb, mint álló csillagként irányt mutatni. De csak az utóbbiban van szeretet.

„Zúgolódás és vonakodás nélkül tegyetek mindent, hogy feddhetetlenek és romlatlanok legyetek, Isten hibátlan gyermekei az elfordult és elfajult nemzedékben, akik között ragyogtok, mint csillagok a világban, ha az élet igéjére figyeltek. Ezzel dicsekszem majd a Krisztus napján, hogy nem futottam hiába, és nem fáradtam hiába. Sőt ha italáldozatul kiöntetem is a hitetekért bemutatott áldozatban és szolgálatban, örülök, és együtt örülök mindnyájatokkal; de ugyanígy örüljetek ti is, és örüljetek velem együtt.”
Magyarázat

Hitelődeink meghonosítottak Isten földi országára, a gyülekezetre nézve egy szokatlan, bár jól ismert kifejezést. Vagyis: mi, megváltottak, bárhol éljünk, bármilyen életkorúak lennénk, mi valamennyien Krisztus katonái vagyunk, és így szolgáljuk a szent ügyet.
Istenünknek mára szóló „napi parancsa” tehát ez: Légy feddhetetlen és romlatlan! E két szónak elég széles a jelentéstartalma. Az elsőt így is mondhatnánk: Maradj becsületes, megbízható, tiszta kezű! – A második pedig arra utal, hogy ne vállvonogatva, morgolódva éld keresztény életedet! Ha a „vér” megtisztított, meggyógyított, maradj romlatlan, egészséges. És mivel önként vállaltad, engedelmeskedj a „Főparancsnok” törvényeinek!
Két nagy elvárásról beszél az ige: „Szeresd az Urat, a te Istenedet teljes szívedből, teljes lelkedből és teljes elmédből... A második hasonló ehhez: Szeresd felebarátodat, mint magadat!”
Körültekintve úgy tapasztalom, hogy a régi buzgóságot a lazaság, a szorgalmat a kényelmesség, a teljes átadottságot a maga-féltő visszafogottság kezdi felváltani. Csak egy példa: a nyugalomnap megszentelése. Miért van az, hogy vasárnap délutánra kiüresednek az imaházaink?!
Feddhetetlen az, akit nem kell minduntalan feddeni, dorgálni. A romlatlanság pedig úgy lesz érthetőbb, ha például romlott ételre gondolunk. „Hogy romlatlanok legyetek, Isten hibátlan gyermekei.”
Ragyogsz, mint a csillagok, vagy olyan vagy, mint a füstölgő mécses?
(Gerzsenyi Sándor)

Bizonyságaid örökkévaló örökségem

 Azt akarom tehát, hogy minden helyen a férfiak imádkozzanak és imádságra felemelt kezük szent legyen, ők maguk pedig harag és kételkedés nélkül valók.

     l.Tim. 2,8

Először is arra figyelmeztet Pál, hogy imádságra felemelt kezünk szent legyen. Szentnek nevez az írás mindent, ami Isten számára van elkülönítve, és az Ő szolgálatára van szánva.

Ha igazi imádkozók akarunk lenni, akkor tagjainkat, testünket és életünket oda kell szánnunk az Úrnak, hogy ne magunkért éljünk, hanem érte. Akkor imádságunknak csodálatos ereje lesz. Milyen segítséget jelenthet még távoli országokban élő embereknek is az ég és föld Urához értük felemelt megszentelt kezünk!

Aztán azt mondja Pál, hogy harag nélkül emeljük fel kezünket.

Megfigyeltétek már, hogy a füst a kéményből nem mindig száll fel az ég felé, hanem néha a légköri viszonyok miatt leszáll a földre?

Ha szívünkben neheztelés és keserűség van valakivel szemben, akkor imádságunk ilyen földre visszaszálló füsthöz lesz hasonló. A harag és engesztelhetetlenség elveszi az ima erejét. Ezért bocsássunk meg mindenkinek, hogy szent kezeket emelhessünk fel, harag nélkül!

A harmadik tanítás így hangzik: imádkozó kezeteket kételkedés nélkül emeljétek fel! Aki szívében gondosan figyel Isten akaratára, aki imádságában Isten ígéreteire támaszkodik, annak egy pillanatig nem kell kételkednie abban, hogy Isten imáját meghallgatja.

A Szentírás tele van imameghallgatással. A mennyei tűz nem maradt el, amikor Illés kérte. A hatalmas eső is eljött, amikor térdet hajtott Illés a Kármelen. Sámson nem halt szomjan, amikor Istenhez kiáltott vízért. Pétert nem végezték ki, amikor a gyülekezet szüntelen könyörgött érte Istennek.

Isten minden időben él.

Ezért: szent kezeket emeljetek hozzá, harag és kételkedés nélkül!

Isten asztaláról-Varga László-

   "A kegyelmi ajándékok között ugyan különbségek vannak, de a Lélek ugyanaz. Különbségek vannak a szolgálatokban is, de az Úr ugyanaz... aki úgy osztja szét kinek-kinek ajándékát, amint akarja. Mert ahogyan a test egy, bár sok tagja van... ugyanúgy a Krisztus is. ... Ti pedig Krisztus teste vagytok, és egyenként annak tagjai."
     1Korinthus 12,4-27



Az egyház egyszerre látható és láthatatlan. A látható a megszervezett egyház, a láthatatlan mindazokból áll, akik Krisztust követik. A kettő csak részben fedi egymást. A láthatóban vannak hitetlenek is, a láthatatlanban például idegenben élők. A látható egyház tagjai nyilvántartásba vannak véve. A láthatatlan tagjait csak Krisztus ismeri. Gyönyörű kép: az Egyház a Krisztus teste. Ő a Fej, mi az Ő tagjai vagyunk. Minden tagnak más a szerepe, más a feladata, más a szolgálata, akár a test tagjainak. Ezt a szerepet az egyes tagok ajándékai határozzák meg: a tehetség, a tanultság, a társadalmi helyzet, a többi tagok bizalma, egy választás sikere. A fontos: tudni azt, hogy ez mind Isten ajándéka, akkor is, ha embereken, talán emberek jó- vagy rosszakaratán múlik. A test tagja úgy fogadhatja el azt a helyet, azt a feladatot, amely éppen őrá vár, és úgy segítheti a többi tag munkáját, mint aki közvetlenül Istennek szolgál. Ehhez kell a keresztyén alázat és bátorság: elfogadni az alacsonyabb feladatot, és ha kell, vállalni a magasabbat is.
Istenem, nagy ajándékod, hogy én is Krisztus testének tagja lehetek. Sokszor bosszankodom azon, hogy egyházam nem úgy működik, ahogy én szeretném. Gyarló emberi szervezetet látok, melyben sokszor emberi érdekek, rövidlátás, önzés, veszekedés érvényesül. De azt is látom, hogy ez a beteg test mégis képes volt túlélni minden más, hatalmas, bölcs, uralkodó szervezetet. Csak a Te erőd tarthatta meg. Nekem is kell ez az erő, ez a közösség. Benne akarok élni, benne szolgálni, benne meleg otthonra találni. Nem beletörődni hibáiba, hanem képességem szerint javítani azokon. Vállalni terheit, segíteni szolgáit és tagjait, bírálni keményen is, ha kell, de vállalni benne a magam feladatát. Segíts, hogy megtehessem! Ámen.

Mindennap az Ige fényében- AZ IMÁDSÁG EREJE


A mai napon olvasandó igeszakasz: Jel 3,1-5
"A szárdiszi gyülekezet angyalának írd meg: ezt mondja az, akinél az Isten hét lelke és a hét csillag van: Tudok cselekedeteidről, hogy az a neved, hogy élsz, pedig halott vagy.Ébredj fel, és erősítsd meg a többieket, akik halófélben vannak, mert nem találtam cselekedeteidet teljesnek az én Istenem előtt. Emlékezzél tehát vissza, hogyan kaptad és hallottad: tartsd meg azt, és térj meg! Ha tehát nem ébredsz fel, eljövök, mint a tolvaj, és nem tudod, melyik órában jövök el hozzád.De vannak nálad néhányan Szárdiszban, akik nem szennyezték be a ruhájukat, és fehérben fognak járni velem együtt, mert méltók rá. Aki győz, azt öltöztetik fehér ruhába, annak a nevét nem törlöm ki az élet könyvéből, hanem vallást teszek nevéről az én Atyám előtt és angyalai előtt. 



"Csend lett a mennyben, mintegy fél óráig ... és felszállt a füstölőszerek füstje a szentek imádságaival az angyal kezéből az Isten elé."

(Jel 8,1.4)



Amikor a hetedik pecsét felbontatik, azt várjuk, hogy elértük a csúcspontot. A könyvtekercsnek hét pecsétje volt. Ezek egyenként feltörettek. Most jön az utolsó, a hetedik, vagyis az, amelyik a teljességnek a száma. Amikor azonban a hetedik pecsét felbomlik, semmi sem történik: "Csend lett a mennyben, mintegy fél óráig."
Nagy csend támad a mennyei seregek között. Az énekkarok, amelyek soha nem fáradnak bele, hogy elzengjék allelujáikat, elcsendesednek. Mennydörgés sem hangzik a királyi szék felől. És ebben a félelmetes mennyei csendben Isten gyermekeinek imái emelkednek Isten trónusához.
Íme itt a bizonyítéka annak, hogy Isten meghallgatja imádságainkat. Szükségünk van erre a bizonyosságra. Mindenki, aki valaha is imádkozott, tud arról a "pszichológiai" segítségről, mely ebből a tevékenységből fakad. Ha könnyítünk lelkünkön Isten színe előtt, akkor megnyugszunk. Az imádság első eredménye az az érzelmi megkönnyebbülés, hogy "mindent elmondtunk az Atyának". Ez azonban nem elég. Hogyan győződhetünk meg arról, hogy az imádkozás esetében többről van szó, mint hogy csupán kielégítjük a gyóntató atya szolgálata iránti nagyon is emberi szükségletünket? Tudnunk kell, hogy van valaki, aki figyel arra, amit mondunk.
Ezt a Biblia sok helyen elmondja nekünk, itt azonban nagyon feltűnő módon teszi. Imádságaink eljutnak magának Istennek a füléig. A menny "csupa fül" lesz, mert a szentek imádkoznak. "Csend lett a mennyben." És nemcsak arra vonatkozóan kapunk biztosítékot, hogy Isten meghallgatja a szentek imáit - úgy van, a mi imáinkat! -, azt is halljuk, hogy ezek az imák szerepet játszanak abban, hogy Isten eljön ítélettel és szabadítással. Istent cselekvésre indítják népének imádságai.
Amikor ezek az imádságok eljutnak a földről az égbe, válasz érkezik az égből a földre (5.v.). A válasz az: "mennydörgés és zúgás, villámlás és földrengés", azaz Isten félelmetes megjelenésének az összes jele. És ha azt gondolod, hogy ez a felelet nem illik a mi imáinkhoz, gondolkodj újból. Hát mit mondasz, amikor az kéred az Atyától, hogy szentelje meg az ő nevét, és hogy hozza el az ő országát? Ez az az imádság, amelyre a menny lélegzet-visszafojtva figyel.

Krisztus mindenek felett- MÉG MINDIG EMBERI!



   "...akármit cselekesztek, mindent az Isten dicsőségére cselekedjetek" (1Kor 10,31).


A testté létel nagy csodája egy kisgyermekben megy végbe, a megdicsőülés nagy csodája újra leereszkedik a démonoktól megszállt völgybe, a feltámadás csodája pedig egy tengerparti reggelibe alázkodik bele. Ezek nem ellentétek, hanem Isten nagy kijelentései. Hajlamosak vagyunk arra, hogy keresztyén tapasztalatunkban valami csodálatosat várjunk; hősies érzéseink még nem jelentik azt, hogy hősök is vagyunk. Diadalmasan átmenni egy válságon egészen más, mint mindennap Istent dicsőítve élni, amikor annak nincs tanúja, nincs rivaldafény, amikor senki a legcsekélyebb figyelemre sem méltatja. Ha tán nem is kívánjuk a középkori szentek dicsőségét, mégis legalább annyit megkívánnánk, hogy az emberek megjegyezzék rólunk: "Milyen csodálatosan imádkozik ez az ember!" "Milyen kegyes, áhítatos asszony!" Amikor igazán odaszántad magad Jézus Krisztusnak, elérted azt a fenséges magaslatot, ahol már soha senki nem gondol arra, hogy észrevegyen téged, hanem csak azt az egyet veszik figyelembe, hogy Isten hatalma mindig újra kiárad rajtad át. "Csodálatos elhívást kaptam Istentől!" A mindenható Istennek kell testet öltenie bennünk ahhoz, hogy a legkisebb kötelességünket is Isten dicsőségére végezhessük el. Isten bennünk munkálkodó Szelleme az, aki emberi módon olyan tökéletesen a magáévá tesz, hogy az fel sem tűnik. A szent életének próbája nem a siker, hanem a hűség. Keresztyén munkánk céljaként a sikert akarjuk látni; pedig a cél az, hogy Istent dicsőítsük életünkkel. Istenben Krisztussal elrejtve éljünk emberi állapotunkban. A mi emberi kapcsolataink talaján látszik meg Isten tökéletes élete.

Isten műhelyében-Ideigvaló tanítványok




   "Ettől fogva sokan visszavonultak a tanítványai közül és nem jártak többé vele. "

(János 6, 66)   


Sokan hittek Jézusban, de hitüket nem az Ő beszédére alapozták, amely pedig lélek és élet. Ezért csak felszínes, látszathitük volt. Jézus felismerte ezeket az áltanítványokat és átlátott rajtuk. Nem is akarta maga mellett tartani ezeket, hanem választás elé állította őket. Mi indította követőit, hogy hátat fordítsanak a Megváltónak? Megütköztek a beszédén. Kemény, emészthetetlen beszéd volt ez számukra. Jézus először csodálatosan megvendégelte őket, ami tetszett nekik. De most tovább akarja őket vezetni: az adománytól az adományozóhoz, aki nemcsak adja a kenyeret, hanem Ő maga az igazi kenyér.
Sokan várnak áldást az Úrtól, de Őt magát nem kívánják. Nyomorúságukban hozzá jönnek segítségért, kegyelmének jeleit szívesen elfogadják, de nem lépnek bensőséges közösségre vele. A Jézussal való kapcsolatban nemcsak akaratunk és tudatunk részesül, hanem egész lényünk. Természetünket is áthatja az Ő megdicsőült lénye. Sőt, ha alvás közben, vagy eszméletlenségben öntudatunk ki is hagy, a Vele való kapcsolatunk megmarad. Ezt a boldog igazságot nem értették meg az említett tanítványok és megütköztek benne. Még nem ismerték fel azt, hogy nekik kizárólag és egészen az Úrra van szükségük. Jézus ekkor szándékosan idézte elő a szétválást. Úgy beszélt, hogy azokat, akik nem teljes szívükből keresték Őt, visszariasztotta. Ő döntésre hív, el akarja választani a valódit a hamistól. Jézusnál nem a tömeg számít, Ő odaszentelt tanítványokat akar. Amikor egy alkalommal nagy tömeg kísérte, olyan döntő, kemény szót mondott az Ő követéséről, hogy azok, akik csak sodródtak, minden kedvüket elvesztették (Lk 14, 25-26).

Jézus elküldi magától azokat, akik nem szívből ragaszkodnak hozzá. Ezzel tiszta helyzetet teremt. Akit most elutasít, talán később igazán jön majd. Senkít ne akarjunk minden eszközzel Jézushoz kapcsolni. Akit Jézus és az evangélium nagyszerűsége nem ragad meg, inkább menjen. Talán később szükségét érzi majd, hogy megkeresse Őt. Jobb az elszakadás, mint a felemás helyzet és félszívvel történő állásfoglalás. Jézus nem tartóztatta azokat, akik elmentek és nem volt megbántva, amiért cserbenhagyták. Sajnálja őket, mert tudja, hogy nélküle sötét éjszakába jutnak. De az Úr csak teljes értékű tanítványokat akar, akiket szilárd hit kapcsol össze vele.

Isten ígéreteinek tárháza- Hatástalan fegyverek

"Célt téveszt minden fegyver, amit ellened kovácsoltak, meghazudtolsz minden nyelvet, amely törvénykezni mer veled..."
(Ézs 54,17)



Az ellenség táborában nagy a csengés-bongás: fegyvereket kovácsolnak a hívők legyőzésére. Nem tehetnék azonban ezt sem még, ha a hívők Ura nem engedné meg nekik, hiszen Ő teremtette a kovácsot is, aki az izzó parazsat éleszti. Lám, milyen szorgalmasan dolgoznak! Mennyi kardot és dárdát készítenek! Hadd csinálják csak, úgysem mennek velük semmire, mert minden fegyveren ott a felirat: "Célt téveszt".

Most pedig figyeljünk egy másik lármára: a szidalmazó beszédre. A nyelv félelmetesebb fegyver, mint amit üllőn kikalapálnak, és mélyebb sebet vág a kardnál és a dárdánál. Mi lesz velünk most? Rágalmazás, hamisság, gyanúsítgatás, gúny - a nyelv megannyi mérgezett nyílvesszője; ki állhat meg velük szemben? Az Úr, a mi Istenünk megígéri, hogyha nem is tudjuk elhallgattatni ezeket, Ő megszabadít, hogy a csúf nyelvek tönkre ne tegyenek minket. Most ugyan kárhoztatnak minket, de végül ők fognak kárhoztatni, éspedig mindörökre. A hazugságokat szóló szájak elnémulnak, és valótlanságaik csak dicsőségére válnak majd azoknak, akik annyit szenvedtek miattuk.

A Valóság Rapszódiája-Chris pásztor- Állj meg erősen a “gonosz napon

Annakokáért vegyétek föl az Istennek minden fegyverét, hogy ellentállhassatok ama gonosz napon, és mindeneket elvégezvén megállhassatok (Efézus 6:13)



Pál Apostol leírja az Efézus 5:16-ben, hogy a napok gonoszok: “Áron is megvegyétek az alkalmatosságot, mert a napok gonoszok.” Mintha azt mondaná, hogy a világban minden nap sátáni befolyással bír, Isten azonban elvárja, hogy mi uralkodjunk minden nap, és a Szellem hatalmában járjunk. Most egy általános megállapítást tettünk.
Másrészről szeretném, ha észrevennéd alapigénk figyelmeztetésének specifikusságát. Itt “a gonosz napra” tesz utalást. Ez más. Itt egy konkrét, nehézségekkel teli napra fekteti a hangsúlyt. Arra a napra, amikor a probléma felbukkan.

Előrejelezhető egy ilyen nap, és fülön lehet ragadni a bajt? Határozottan igen! Az Ige és a Szent Szellem vezetése által az életedben mindig győztes leszel a nyomorúság napján. Nem kell rettegned “a gonosz naptól.” Ha azt teszed, mielőtt eljönne, amit
tenned kell, akkor higgadt és rendíthetetlen leszel, és állva maradsz. Értelmetlen imádkozni és sírni, hogy Isten megvédjen a gonosz naptól. Isten már megmondta, hogy mit kell tenned: öltözd fel Isten teljes fegyverzetét!

Ne várd meg, amíg a gonosz nap eljön, hanem mindig legyen rajtad Isten fegyverzete, hogy a nehézség napján sértetlen maradhass, és győzedelmeskedhess! Néhányan képtelenek
megállni az ellenség nyomásával és rettentéseivel
szemben, mert nem veszik fel Isten teljes fegyverzetét.
Felkészületlenül éri őket a nehézség napja. Ne engedd, hogy váratlanul érjen!

Már tudod, hogyan állj ellen és hogyan vedd az uralmad alá a gonosz minden mesterkedését, ravaszságát és támadását. Cselekedj tehát Isten Igéje alapján: állj meg szilárdan körülövezvén derekadat igazlelkűséggel! Öltözd fel az igazság mellvasát. Saruzd fel lábaidat, és légy kész az evangélium
békességének hirdetésére. Mindezekhez vedd föl a hit pajzsát, az üdvösség sisakját, és a Szellem kardját, ami Isten Igéje! (Efézus 6:14-17.)

Isten Igéje a megoldás, a válasz, a képesség, és a hatalom mindarra, amire szükséged van a nehézség napján. Vedd ezért komolyan az Ige tanulmányozását és az Igén való elmélkedést.
Mindig az Igével válaszolj, és mindenkor győztes leszel.

Megvallás
Drága Atyám, Igéd lakozik bennem és mindenkor
győzelemre vezet. Dicsőségesen győzedelmeskedem az ellenség,
és minden nehézség fölött beszéded ereje által. Általa teljes
mértékben működésképtelenné teszem és hatástalanítom az
ellenség minden mesterkedését és cselszövését. Jézus nevében.
Ámen.

Csendes percek Istennel-Jézusnak kell elmondanom

,,Mert elhatároztam, hogy nem akarok másról tudni köztetek, csak Jézus Krisztusról, mégpedig mint megfeszítettről.” I.Kor.2:2


Telefonon beszéletem egyszer az ALS utolsó stádiumában küszködő keresztény nővel, keresve a szavakat, melyekkel megnyugtathatnám. Végül rájöttem, hogy a legtöbb, amit adhatok, az Jézus vigasztalása, ezért elénekeltem az egyik kedvenc énekemet:

Jézusnak kell elmondanom minden próbámat, nem bírom egyedül ezeket a terheket;

Gyötrelmeim közt Ő segítségemre siet, Ő örökké szereti és törődik övéivel.

Jézusnak kell elmondanom! Jézusnak kell elmondanom! Nem bírom egyedül ezeket a terheket;

Jézusnak kell elmondanom! Jézsunak kell elmondanom! Jézus tud segíteni, Jézus egyedül. 

Amikor elhallgattam, éreztem, hogy teljesen megnyugodott és felbátorodott. Már nem a válaszokat kutatta, hanem Jézust kereste. A legjobb, amit tehettem az volt, hogy figyelmét a Megváltóra irányítottam. Amikor úgy érzed magad, mint egy kicsavart szivacs, a fegyelmezett ,, tizenhat jó bibliai ok arra, hogy miért történik ez most” lista csak só a sebedre. Nem így állítod el a vérzést.

Soha ne távolítsuk el a Biblia válaszait Istentől. A szenvedés problémája nem valamiről, hanem Valakiről szól. Ez azt jelenti, hogy a válasz sem valami, hanem Valaki lesz. Egyébként is, a válaszok csak az észt érintik meg. Nem mindig ott érik el a problémát, ahol az fáj- legbelül, a szívben. De Jézus elér minket a fájdalmainkban.

Ha valaki, akit ismersz, betegségben, egy válás, vagy egy szerette elvesztése miatt szenved , irányítsd figyelmét a Megváltóra bizonyságtevés, bátorítás által, egy emlék megosztásával, egy verssel, az igével vagy egy ének által. Amikor szenvedünk, legmélyebb vágyódásunkra a válasz... Jézus.


Uram, adj bölcsességet, hogy pontosan tudjam hogyan irányítsam ma az emberek figyelmét Rád.

(http://www.joniandfriends.org/daily-devotional/, I must tell Jesus, fordítás: Szabó Edit, fotó: pinterest.com)


Napi Ige, Napi Gondolatok

Napi Ige

Szeretteim, szeressük egymást: mert a szeretet az Istentől van; és mindaz, a ki szeret, az Istentől született, és ismeri az Istent. (1 János 4:7)

Napi Gondolat:

A kegyelem a gyógyulás előtt jár. Miért van szükségünk Isten kegyelmére? Mert a kegyelem Isten szeretetének egyik legalapvetőbb megnyilvánulása.
SZERETET NÉLKÜL NINCS KEGYELEM, KEGYELEM NÉLKÜL NINCS GYÓGYULÁS.
Mennyire paradox hogy az emberek több ezer eurót képesek az orvosok zsebében dugni az annyira remélt gyógyulásért, míg az Isten által kínált gyógyulást ami teljesen ingyen van elutasítják.
A kegyelem ingyen van, mert Jézus maga fizette meg az árát.
Ha a kegyelem ingyen van, akkor minden ami Isten kegyelmének a gyümölcse gyógyulás, szabadulás, is teljesen ingyenes.
A Jézus nevében!                        

Ámen!







Az én életem ma-Növekedés a bölcsességben

TANULJUNK A TERMÉSZET KÖNYVÉBŐL!

„Gondold meg Isten csodáit! (…) a tökéletes tudás csodái.” (Jób könyve 37,13–16)



A természetben mindenütt Isten műveiben gyönyörködhetünk. Ádám és Éva számára környezetük telve volt Isten ismeretével és tanításával, ősszüleink a természetben a bölcsesség énekének hangját hallották. A bölcsesség szólt hozzájuk mindazon keresztül, ami körülvette őket, amit láttak és hallottak, mert művei által érintkeztek Istennel. A természet világában Isten az emberek kezébe helyezte a kulcsot, amely megnyitja Igéjének kincstárát. A látható ábrázolja a Láthatatlant. Az isteni bölcsességet, az örök igazságot, mennyei Atyánk végtelen kegyelmét Isten teremtett művei által értjük meg.

Amiképpen Éden lakói tanultak a természet könyvének lapjairól, és ahogyan Mózes felismerte Isten kezének munkáját az arábiai pusztaságokon és hegyeken, s a gyermek Jézus Názáret hegyoldalain, úgy a mai kor gyermekei is tanulhatnak belőle. Mindenütt szemlélhetjük Isten képmását, az erdő legmagasabb fájától a sziklához tapadó zuzmóig, a határtalan óceántól a tengerpart legkisebb kagylójáig.

Itt olyan titkok rejtőznek, amelyek kutatása bölccsé tesz. Mindenki találhat tanulmányoznivalót a fűszálakban, amelyek zöld bársonyszőnyegként borítják a földet, a növényekben és virágokban, a magas hegyekben, a sziklákban, a ragyogó csillagokban, amelyek drágakövekként díszítik az eget, hogy széppé tegyék az éjszakát, a Hold ünnepélyes dicsőségben, a napfény kimeríthetetlen gazdagságában, a visszatérő évszakokban, a tökéletes rendben és összhangban, amelyet egy Végtelen Hatalom kormányoz. A természetből olyan ismeretek tárulnak elénk, amelyek mély gondolatokat ébresztenek bennünk, és megragadják a képzeletünket.

Köszöntünk Szent Szellem!- NEM ÚJ MÓDSZER AZ ÜDVÖSSÉGRE

"Mi pedig mindenkor hálaadással tartozunk az Istennek tiérettetek, atyámfiai, akiket szeret az Úr, hogy kezdettől fogva kiválasztott titeket Isten az üdvösségre a Lélek szentelésében és az igazság hitében." (2Thessz 2:13)

Pál ezen szavainak félreértelmezése nyomán háromféle tévedés kúszott be a kereszténységbe. Először: vajon Isten valamikor régen önkényesen eldöntötte, hogy egyes emberek üdvözülnek, mások pedig elkárhoznak? Másodszor: a Szentlélek csak azokat menti meg, akik megszenteltek? Harmadszor: szükséges-e az üdvösséghez egy sor helyes tantételbeli igazságban hinni? Az apostol világossá teszi, hogy az üdvösségnek egyetlen útja van: az általa hirdetett evangélium (2Thessz 2:14). Az üdvösség ajándék, amit az Úr kegyelemből ad, mi pedig hit által elfogadjuk (Efézus 2:7-9). Az Üdvözítő ingyen biztosítja mindenkinek kegyelmét, megigazítását és igazságát (Római levél 5:18). Az "igazság iránti engedelmesség" azt jelenti, hogy hit által elfogadjuk Jézus Krisztust és az Ő igazságát. Pál azt mondja: akik abban hisznek, hogy "a törvény cselekedeteiből"üdvözülhetnek, azokat "megigézte" valaki (Gal 3:1-3), és ki vannak téve az Antikrisztus csalásainak (2Thessz 2:9-10).
Sonny kételkedett üdvösségében. "Nem tudom, Isten kiválasztottja vagyok-e" - adott hangot reménytelenségének. "Az Úr nem az emberek sorsát döntötte el előre, hanem az üdvösség útját - válaszoltam neki. - A Szentlélek arra vágyik, hogy mindenkinek megadja a lehetőséget Krisztus elfogadására." "Én hiszek Jézusban, és járok gyülekezetbe, de nem érzem magam elég szentnek az üdvözüléshez - folytatta Sonny. - Abban sem vagyok biztos, hogy mindent értek, és hiszek-e abban, amit az egyházam tanít."
"Sonny, - bátorítottam - amikor elfogadtad Jézust mint Megváltódat, a Szentlélek az életedbe költözött, és a Lélek szolgálata által Isten attól a pillanattól kezdve szentnek tartotta az életedet, ami teljesen az övé (1Kor 6:11). A Szentlélek fokozatosan vezet el az igazság és annak különböző szempontjainak mélyebb megismerésére. Nem azért teszi ezt, hogy még jobban megbonyolítsa az üdvösséget, vagy a kegyelmet cselekedetekre váltsa, hanem hogy több örömöt adjon neked az Úrban, és világosabban tehess bizonyságot róla."
Imádság a mai napra
"Uram, bár naponta növekednék keresztény életemben!"
Garrie F. Williams írása alapján

Isten csodálatos kegyelme- BOCSÁSD MEG A MI VÉTKEINKET



''Bocsásd meg a mi vétkeinket, miként mi is megbocsátunk az ellenünk vétkezőknek.'' (Máté 6:12)

Ez a kérés olyan feltétel mellett hangzik el, amelyet mi magunk fogalmazunk meg. Azt kérjük, hogy Isten ahhoz képest terjessze ki ránk irgalmát, amilyen irgalmasok mi vagyunk embertársainkkal szemben. Krisztus kijelenti, hogy az Úr a következő szabály szerint viszonyul hozzánk: ''Mert ha megbocsátjátok az embereknek az ő vétkeiket, megbocsát néktek is a ti mennyei Atyátok. Ha pedig meg nem bocsátjátok az embereknek az ő vétkeiket, a ti mennyei Atyátok sem bocsátja meg a ti vétkeiteket'' (Mt 6:14-15). Sajnos, nagyon kevéssé éltjük és vesszük figyelembe ezeket a szavakat! Az egyik legáltalánosabb bűntett, amelynek ugyanakkor igen átkos következményei vannak, a másoknak való megbocsátás hiányát tanúsító lelkület ápolása. Milyen sokan táplálnak haragot és bosszúvágyat a lelkükben, és közben Isten előtt meghajolva kérik, hogy bocsásson meg nekik, amint ők is megbocsátanak másoknak. Bizonyára nincsenek tisztában ennek az imának a jelentőségével, máskülönben nem mernék ezt mondani. Ha minden nap és minden órában Isten megbocsátó irgalmára kell támaszkodnunk, hogyan táplálhatunk a szívünkben keserűséget és rosszindulatot bűnös embertársaink irányában?

A tény, hogy annyira lekötelezettek vagyunk Krisztusnak, szent felelősséget helyez ránk azok irányában, akikért Krisztus meghalt. Ugyanolyan megértéssel, gyöngéd szánakozással és önzetlen szeretettel viselkedjünk irántuk, mint amilyet Krisztus tanúsított velünk szemben. Aki nem bocsát meg, azt az utat zárja el, amelyen ő is kegyelmet nyerhetne Istentől. Ne gondoljuk, hogy ha az ellenünk vétkezők nem vallják be bűnüket, jogunk van megvonni tőlük a bocsánatot. Igaz, kötelességük volna bűnbánattal és bűnvallással megalázni a szívüket, nekünk azonban, akár bevallják hibájukat, akár nem, a szánakozó irgalom lelkületével kell viseltetnünk irányukban. Bármilyen súlyosan bántalmaztak is minket, ne ápoljunk magunkban neheztelést, és ne sajnáltassuk magunkat. Ahogyan reméljük, hogy Isten elleni vétkeink bocsánatot nyernek, úgy bocsássunk meg mindent mindenkinek, bármit is vétett ellenünk... Amikor Istenhez közeledünk, Ő azt a feltételt szabja, hogy miközben irgalmas hozzánk, mi is hirdessük a világnak az Ő kegyelmét.



Reggeli dicséret- A próbák idején


„Engem pedig, aki nyomorult és szenvedő vagyok, emeljen fel, oh Isten, a te segedelmed!” (69. Zsoltár 30. vers)

Azért szeretem a zsoltárok könyvét, mert a leírt élethelyzetek és a rájuk adott emberi reakciók minden korban egyformán aktuálisak. Ugyanakkor ez a könyv megtanít arra, hogy örömben, bánatban, betegségben, egészségben, üldöztetés közepette, vagy a szabadulás idején, hálánkkal vagy kéréseinkkel bátran forduljunk Istenhez.

S mai zsoltárunk azért is érdekes, mert az evangéliumokban ezt a zsoltárt idézik a legtöbbször, például: „Többen vannak fejem hajszálainál, akik ok nélkül gyűlölnek engem” (5.vers) ezt, mint próféciát idézi János 15:25 a vérszomjas főemberekre mutatva.

Vagy „a te házadhoz való féltő szeretet emészt engem” (10.vers) hangzik fel Jézus szájából, mikor megtisztítja a templomot, és a „szomjúságomban ecettel itatnak vala engem” (22.vers) a kereszten függő Megváltó szomjúságának csillapítására is utal.

De nézzünk most Dávid szemüvegén keresztül saját életünkre!

„Mély sárba estem be, hol meg nem állhatok; feneketlen örvénybe jutottam, és az áradat elborít engem.” (3.vers)

Te hogyan reagálsz a szenvedésre? Mit érzel akkor, mikor tehetetlenül ott állsz szeretteid betegágyánál, vagy amikor te magad kerülsz kiszolgáltatott helyzetbe? Te hogyan tekintesz az életed mélységeire? Felteszed a kérdést és egyre hangosabban kiáltasz: Miért Uram? De nincsen válasz.

„Elfáradtam a kiáltásban, kiszáradt a torkom; szemeim elbágyadtak, várván Istenemet.” (4.vers)

Mit teszel a szenvedés és a megpróbáltatás idején? Elemzed mit, hol és hogyan rontottál el, majd magadat hibáztatatod?

„Oh Isten, te tudod az én balgatagságomat” (6.vers)

Aztán úgy érzed, hogy senki sem ért meg téged, hogy minden és mindenki ellened esküdött. Bármit mondasz, vagy teszel, bárhogy próbálsz kapálózni, a csüggedés mocsara erősebb nálad?

„Ha sírok és böjtöléssel gyötröm lelkemet, az is gyalázatomra válik.” (11.vers) „A gyalázat megtörte szívemet és beteggé lettem; várok vala részvétre, de hiába; vigasztalókra, de nem találék.” (22.vers)

Mit teszel akkor, mikor a kétségbeesés és a magatehetetlenség bosszút és gyűlöletet kelt szívedben? Indulataidnak engedve átkozódsz?

„Öntsd ki a te haragodat reájok” (25.vers) „Töröltessenek ki az élők könyvéből, és az igazak közé ne írattassanak.” (29.vers)

Eszedbe jutott már, hogy a megpróbáltatás idején a kiabálás helyett hálát adj? Igen, ez szokatlan, ez váratlan fordulat és ez a 69. zsoltár hatalmas tanulsága.

„Dicsérem az Istennek nevét énekkel, és magasztalom hálaadással. És kedvesebb lesz az Úr előtt az ökörnél, a szarvas és hasadt körmű tuloknál. Látják ezt majd a szenvedők és örülnek; ti Istent keresők, elevenedjék a ti szívetek! (31-33.vers)

„A próba idején fog meglátszani, ki tette Isten Igéjét élete szabályává. A lágymelegek és a képmutatók meginognak, és feladják hitüket. De az igazi keresztény sziklaszilárdan megáll. Hite erősebb, reménysége fényesebb lesz” (Nk.516.o.)
Szerző: Szilárd

Joel Osteen-Mai napon minden nehézségemet átadom Istennek. :)

Dobd le a rád nehezedő nyomást, és add át Istennek a dolgokat. Add át Neki az irányítást, és hagyd, hogy a problémádat arra használja, hogy előrébb és feljebb vigyen. Ne felejtsd el, hogy az az Isten, Aki kezében tartja a világmindenséget, téged a tenyerén tart. Bízz Benne, és hagyd, hogy Isten legyen életed minden területén. /Joel Osteen/


2016. november 15., kedd

Bizonyságaid örökkévaló örökségem

   Megtanultam, hogy... megelégedett legyek.

     Fil. 4,11

Pálnak olyan kegyelemben volt része, amely elég volt az éhezés idejére is. A természeti embernél addig tart a jókedv, ameddig a jólét.

Milyen elégedetlen, zúgolódó, ingerült ilyenkor az ember hit nélkül! Pál békessége nem addig tartott, mint a kenyérkészlete! Nem hasonlított a pusztában vándorló izraelitákhoz, akik zúgolódtak Isten ellen és Mózes ellen, mikor hiányzott a víz vagy hús.

Figyeljük meg Pált! Hallgassuk szavát: "Megtanultam, hogy... megelégedett legyek". Ő nem követel erőszakosan jobb körülményeket. Nem hasonlítja helyzetét keserűen másokéhoz. Nem vet irigy pillantásokat azokra, akik bőségben élnek és dőzsölnek.

Miben van erejének titka? A 13. versben ezt mondja: "Mindenre van erőm a Krisztusban, aki engem megerősít".

Jób feleségénél a jólléttel együtt a hit is elfogyott. Pálnál megmaradt az Úr Jézusban való hit örömének és erejének forrása.

Egy kifejezésről még ne feledkezzünk meg: "Megtanultam".

Vigasztaló azoknak az éhező hívőknek, akiknek nem könnyű ebben Pált követni, azt látniuk, hogy Pál nem henceg.

Nem úgy mutatja be magát, mint aki Szentlélekkel és erővel telve ilyen nélkülözéseken egyszerűen túlteszi magát. Nem szárnyal olyan lelki magasságokban, hogy neki a testi éhezés már semmit sem jelentene. Szerényen így ír: "Megtanultam, hogy... megelégedett legyek". Megfizette tehát a tandíjat.

Pál is, mint Illés, hozzánk hasonló ember volt. Az éhezés idejei a vizsga napjai voltak a szenvedés főiskolájában, amelyből Pál élete végéig nem került ki, de megállt benne.

És mi?

Isten asztaláról-Varga László-

   "Egy szolga sem szolgálhat két úrnak, mert vagy az egyiket gyűlöli, és a másikat szereti, vagy az egyikhez ragaszkodik, és a másikat pedig megveti. Nem szolgálhattok Istennek és a mammonnak."
     Lukács 16,13



A mammon arám szó, általában jelenti a vagyont, a jövedelmet, a pénzt. Igénkben nem a pénzről, hanem a pénz szolgálatáról van szó. Az emberi tévedések között az egyik leggyakoribb és legveszedelmesebb a cél és az eszköz összetévesztése. A vagyon, mint eszköz, hasznos és jó. Akkor válik veszedelmessé, ha céllá tesszük. Ekkor az ember a mammon szolgájává lesz: abban bízik, azért dolgozik, annak veti alá minden tevékenységét és kapcsolatát. Ezt nem lehet összebékíteni Krisztus követésével. A pénz öncélú szolgálata menthetetlenül önzésre, énközpontúságra vezet. Isten szolgálatának alapja a más-központúság, önmagunknak is eszközzé tétele Isten céljainak szolgálatában. A marxizmus és a kapitalizmus egyaránt arra épít, hogy az emberek tetteit az anyagi haszon határozza meg. De, ha komolyabban megvizsgáljuk, inkább a becsvágy az igazi hajtóerő.Ezt nemcsak a kutató tudós, az éhezést is vállaló költő vagy művész, a sokgyermekes családapa és az életét áldozó misszionárius példája igazolja, de a tolvaj is, aki lopott pénzén gyöngyöt vásárol a szeretőjének, és az a munkás is, aki tízdolláros prémiumából ötven dollárral vendégeli meg barátait a kocsmában. Igaz, van, akinek nincs más becsvágya, csak a minél több pénz. Az a legszegényebb ember a világon. Az gazdag, akinek az a becsvágya, hogy Istennek hűséges gyermeke, em-bertársainak jó szolgája legyen.
Istenem, milyen sokszor estem én is ebbe a tévedésbe. Szegényként sóvárogva, gazdagként vagyonomat féltve áldoztam értékes időt, munkát és örömöt, hogy több pénzt szerezzek, mint amire szükségem volt. Csak te taníthatsz meg arra, hogy a kevéssel is lehetek boldog, a sokkal is szerencsétlen. Tégy engem megelégedetté! Kérlek, Te gondoskodj arról, hogy mindig legyen annyi pénzem, amennyire valóban szüksége van a családomnak, sőt, ha lehet, több is, hogy másokról és közösségi céljainkról is tudjak gondoskodni, de ne engedd, hogy akár a pénznek, akár a nyomornak rabjává legyek! Ámen.

Mindennap az Ige fényében-ÉLET FELSŐ FOKON


A mai napon olvasandó igeszakasz: Jel 7,13-17
13 Ekkor megszólalt egy a vének közül, és megkérdezte tőlem: "Kik ezek a fehér ruhába öltözöttek, és honnan jöttek?"14 Ezt mondtam nekik: "Uram, te tudod". Mire ő így válaszolt: "Ezek azok, akik a nagy nyomorúságból jöttek, és megmosták ruhájukat, és megfehérítették a Bárány vérében. 15Ezért vannak az Isten trónusa előtt, és szolgálják őt éjjel és nappal az ő templomában, és a trónuson ülő velük lakik.16 Nem éheznek és nem szomjaznak többé, sem a nap nem tűz rájuk, sem semmi más hőség, 17 mert a Bárány, aki középen a trónusnál van, legelteti őket, elvezeti őket az élet vizének forrásaihoz, és az Isten letöröl szemükről minden könnyet." 



"Ezért vannak az Isten királyi széke előtt, és imádják őt éjjel és nappal az ő templomában, és a királyi széken ülő lakik velük."

(Jel 7,15)



A vén megszólal, s szavai leírják, hogy milyen is a megváltottak élete. Olyan emberekként ábrázolja őket, mint akik átutazták a pusztaságot, s végül megérkeznek az Ígéret Földjére. Amiben hiányt szenvedtek, azt most megkapják. Amit elszenvedtek, azt most elfelejtik. A nagy ünnepség megkezdődik. És az Isten színe előtt végzendő véget nem érő szolgálat betölti minden nappalukat és éjjelüket.
Jóllehet az összes népből, törzsből és nyelvből jön a megváltottak sokasága, élményük és az a boldogság, amelyben részesülnek, a zsidó Biblia szempontjából van körülírva. Minden nép megkapta a világosságra a meghívást, de a világosság Izráelben ragyogott fel. Csak az Izráelbe történő bekebeleztetés révén van megváltás a nemzeteknek. Az egyház az új Izráel, de mégiscsak Izráel.
Eljövendő életünk mégis élet lesz. A keleti vallások (hinduizmus, buddhizmus), amelyeket most importáltak Észak-Amerikába - kissé átalakítva a mi fogyasztásunkra - a Nirvánáról beszélnek. Az elképzelhető legmagasabbrendű állapot számukra az áldott semmi, midőn a lángok kialszanak, és az élet belemerül az örök feledésbe.
A keresztyén ember Bibliája nem ad élesen kihúzott tervrajzot az eljövendő életről. Eleget hallunk azonban ahhoz, hogy tudjuk: a jövő egyfajta felső fokon élt életet jelent. A láng fényesebben ég majd, mint valaha. Nemhogy elapadna életünk, inkább a hullámok taréját lovagoljuk majd meg.
"Imádják őt éjjel és nappal az ő templomában." (Az angol bibliafordítás itt így hangzik: "Szolgálják őt..." A ford. megj.) Az a lelki szolgálat, amelyik ebben az életben megkezdődött, ott folytatódik, véget nem érően és megszakítás nélkül.
A fiatal és éretlen keresztyénekben ez a gondolat az unalomtól való félelem érzését kelti. És nagyon nehéz megmagyarázni az éretlenek előtt is világosan és érthetően, hogy itt valójában egy örökké növekvő és virágzó életről lesz szó. Az unalom a gazdag és rest emberek életének átka, mert nincs semmi unalmasabb annál, mintha saját vágyaink kielégítéséért élünk. A jövő azonban egy vég nélküli közösség végtelen számú emberrel és angyallal, magának Istennek az állandóan felüdítő jelenlétében.

Krisztus mindenek felett-MI KÖZÖD HOZZÁ?



   "Uram, hát ezzel mi lesz? ...Mit tartozik rád? Te kövess engem!" (Jn 21,21-22)


Az egyik legszigorúbb leckénket azért kapjuk, mert nem akarjuk belátni, hogy nem kell beleavatkoznunk mások életébe. Sok időbe telik, amíg rájövünk, hogy veszélyes dolog műkedvelő gondviselést játszani s hogy ezzel belenyúlunk Istennek másokkal kapcsolatos tervébe. Látsz valakit szenvedni és ezt mondod: "Nem kell szenvedned! Majd én gondoskodom róla, hogy ne kelljen" - és ezzel belenyúlsz Isten munkájába, aki megengedte ezt a szenvedést. Meg akarod előzni, Isten pedig azt mondja: "Mi közöd hozzá?" Ha szellemileg megrekedtél, ne hagyd annyiban, hanem Isten jelenlétében állapítsd meg az okát. Talán be kell látnod, azért van, mert beleavatkoztál mások életébe, olyasmit javasoltál, amihez nem lett volna jogod. Amikor neked kell tanácsot adni másnak, akkor Isten adja azt rajtad keresztül úgy, hogy a Szent Szellem közvetlenül megérteti veled. A te részed az, hogy szoros kapcsolatban legyél Istennel, hogy az Ő elhatározása általad jusson el másokhoz az ő áldásukra. Legtöbbünk élete mindig tudatos - tudatosan szolgálunk, tudatosan rendeljük alá magunkat Istennek. Mindez még éretlen dolog és nem valódi élet. Az érett kor a gyermek élete, aki sohasem tudatos. Annyira átadta magát Istennek, hogy fel sem ébred benne az a tudat, hogy most Isten használja őt. Amikor tudatosan vagyunk megtört kenyér és kiöntött bor, akkor még el kell érnünk a következő fokot, ahol a magunkra gondolás tudatossága eltűnik és arra sem gondolunk, amit Isten tesz általunk. A szent sohasem tudatosan szent; a szent tudatosan rendeli alá magát Istennek.

Isten műhelyében-Rejtett tisztátalanság



   "Rád és a te magodra ragad a Naámán poklossága mindőrökké. "

(2 Kir 5, 27)   


Géházit, Elizeus szolgáját ennek a borzalmas betegségnek a büntetése sújtotta. Isten ezzel teszi nyilvánvalóvá rejtett romlottságát. Piszkos pénzvágy rejtőzött szívében, ezt hozza világosságra a poklosság. Mint Isten emberének a szolgája, naponta hallgathatta őt, megfigyelhette magatartását. Elizeus éppen előtte mutatott példát az önzetlenségre, mert bár Naámán felkínálta neki, sőt rá akarta kényszeríteni ezüstjét és aranyát, Isten embere állhatatosan visszautasított minden jutalmazást. Ingyen, felülről kapta a gyógyítás csodálatos ajándékát, ingyen adta tovább. Gyalázatos nyerészkedés lett volna szemében, ha valamit is elfogad érte (1 Pét 5, 2). Géházi azonban nem tudta elviselni, hogy Naámán ismét magával vigye minden drága kincsét. A szívében lakó kapzsiság gonosz tettre indította. Szemenszedett hazugsággal tetemes összeget csalt ki tőle. Ezzel urára, aki előzőleg olyan határozottan utasította vissza a jutalmazást, rossz fényt vetett, Naámánban pedig megütközést kelthetett, hogy kételkedjék lelki vezetője őszinteségében. Később Elizeus előtt még meg is keményedett hazugsága igazolásában.

Géházi minden időkre intő példa. Lehet valaki állandó kapcsolatban Isten valamelyik emberével; mindenütt jelen lehet, ahol Isten Igéjét hatalommal hirdetik, rendszeresen látogathatja a komoly keresztyének köreit és mégsem tartozik oda. Amikor Jézus a földön járt, sokan dicsekedtek azzal, hogy vele ettek és ittak és az ő utcáikon tanított. De Jézus majd elutasítja őket magától, mert belsőleg idegenek maradtak, nem vették át az Ő gondolkodását (Lk 13, 26). Fel lehet venni Isten emberének külső magatartását, kegyes beszédmódját és mégis csak üres frázis, hamis látszat az egész. Nagyon jellemző, hogy Géházi azt mondja: "Él az Úr!" - miközben aljas tervét véghez vitte. Aki vallásos és hívő körökben forog, de mégsem tér meg teljes szívéből, könnyen képmutatóvá válik. És ezek rosszabbak, mint az istentelenek. Mint a Sátán, ők is a világossság angyalainak mutatják magukat és romlására vannak másoknak. Isten őrizzen minket attól, hogy Géházi- és Júdás-lelkek legyünk! Legyen szívünkben iszonyat minden - a szent dolgokkal kapcsolatos - hamis játékkal szemben.

Isten ígéreteinek tárháza-Határtalanul gazdag

"Az én Istenem pedig be fogja tölteni minden szükségeteket az Ő gazdagsága szerint dicsőséggel a Krisztus Jézusban"
(Fil 4,19).


Pál Istene a mi Istenünk is, aki megelégíti minden szükségünket. Pál ezt biztosra vette a filippiekkel kapcsolatban, és mi is biztosra vehetjük magunkra nézve. Isten megteszi ezt, mert Ő ilyen Isten: szeret és örömmel áld meg minket, és végül Ő dicsőül meg azáltal, hogy így cselekszik. Könyörülete, hatalma, szeretete és hűsége mind összefog, csakhogy mi ne lássunk szükséget.


Milyen mértékkel mér Urunk? "Az Ő gazdagsága szerint dicsőséggel a Krisztus Jézusban." Az Ő kegyelmének gazdagsága nagyon nagy, de vajon milyen nagy dicsőségének gazdagsága? Ki tudná ezt felmérni! Ilyen megmérhetetlen mértékkel tölti be Isten a mi szükségeink feneketlen mélységét. Krisztust teljességének befogadójává és közvetítőjévé teszi, hogy általa árassza reánk szeretetének minden gazdagságát.

E könyv szerzője jól ismeri az Úr szolgálatával járó megpróbáltatásokat. Hűségére sokszor válaszoltak haraggal, nagylelkű adakozók megfeledkeztek róla, de mindettől nem lett egy fillérrel sem szegényebb. Sőt, szüntelenül gazdagabb, mert bebizonyosodott az ígéret: "Isten be fogja tölteni minden szükségeteket." Az Úr gondoskodása biztosabb, mint bármely földi pénzforrás.

Charles H. Spurgeon-

A Valóság Rapszódiája-Chris pásztor-Sugározz szeretetet



Az utolsó időkben élünk, és Krisztus szeretetének a fölfedezése és kifejezése vezet el minket arra a helyre, ahol készek leszünk
a Király várva várt visszajövetelére. Ez készít föl a Gyülekezet elragadtatására, és az Ő kegyelmének a legmagasabb szintjére visz bennünket. Minél hamarabb felfedezed, annál jobb. Nincs két út, szeretetben kell járnod.

A keresztények nagy száma nincs tisztában azzal, hogy mit jelent szeretetben járni. Bámulatos, ahogyan az emberek szolgálják Krisztust anélkül, hogy tudatosítanák, hogy a szeretet mindaz, ami igazán számít. Nem számít mit teszel az Úrért, ha
az nem szerető szívből fakad, akkor haszontalan. Légy mindig szeretetteljes. Beszéld a szeretet nyelvét. Közvetíts szeretetet beszédedben és cselekedeteidben!

A Galata 6:7-ben az áll, hogy: “Ne tévelyegjetek, Isten nem csúfoltatik meg…” Valaki becsaphatja önmagát és tettetheti, hogy szeretetben jár, de a Bibliában azt olvashatjuk, hogy Isten a szívet
vizsgálja. Isten látja a szívedet. Tudja, hogy szeretet vagy önzés motivál-e Téged. A nyelveden keresztül – a beszédedből – megvizsgálhatod, hogy mennyire jársz szeretetben. Jakab így magyarázza: “Atyámfiai, ne legyetek sokan tanítók, tudván azt, hogy súlyosabb ítéletünk lészen. Mert mindnyájan sokképpen vétkezünk. Ha valaki beszédben nem vétkezik, az tökéletes ember, képes az egész testét is megzabolázni” (Jakab 3:1-2).

Szelídítsd meg a nyelvedet, légy kegyes, gyengéd és inspiráló a beszédedben! Hadd emlékezzenek úgy rád az emberek, hogy mennyire dicsőséges, inspiráló és megerősítő hatással voltál rájuk a szavaid által. A bizonyságtételeid meghatározzák, hogy fölfedezted-e Isten szeretetét.

Nem igazán számít, hogy mit gondolnak rólad mások, és mit mondasz vagy gondolsz magadról. A legjobban az számít, hogy naponta milyen szavak hagyják el a szádat függetlenül attól, hogy kihez beszélsz: Istenhez, az emberekhez, a körülményekhez
vagy a természethez. Bizonyosodj meg róla, hogy a szavaid és cselekedeteid közvetítik Krisztus szeretetét, ami a szívedben van.

Ima:
Drága Atyám, köszönöm, hogy képessé tettél arra, hogy
kifejezzem az isteni életet a szavaimon és a cselekedeteimen
keresztül. Az életem naponta kifejezi és kinyilvánítja az Isteni
szeretetet. Felkented az elmém, hogy kifejezze a kegyelmedet
és a szeretetedet, vezessen, hogy kegyes és életet adó szavakat
szóljak Jézus nevében. Ámen.

Andrew Wommack: Az Örökkévalóság bátorítása

Az én Atyám házában sok hajlék van; ha nem így volna, vajon mondtam volna-e nektek, hogy elmegyek helyet készíteni a számotokra? (János 14:2)



Ez Jézus utolsó tanítása a tanítványok számára a keresztre feszítés előtt. Hitük legnagyobb próbatétele előtt álltak, és Jézus felkészítette őket az eljövendőkre. Miért beszélt nekik arról, hogy hajlékot készít számukra a mennyben? Bátorítani akarta őket, és segített abban, hogy a dolgokat megfelelő perspektívába helyezzék. Az 1 Tesszalonika 4:18-ban Pál arról beszél, hogy bátorítsuk egymást azzal a gondolattal, hogy a levegőégben fogunk az Úrral találkozni, mikor Ő összegyűjt bennünket. Pál máskor azt mondta: “Mert azt tartom, hogy a jelen szenvedései nem hasonlíthatók ahhoz a dicsőséghez, amely láthatóvá lesz rajtunk”. (Róma 8:18) Egy napon valamennyi megpróbáltatásunk semminek fog tűnni, és ezt tudni hatalmas bátorítást jelenthet a számunkra.

Amikor arra gondolunk, hogy az Úrral leszünk a teljes örökkévalóságban, ez segít nekünk, hogy jelen problémáinkat a megfelelő perspektívába helyezhessük. Könnyen megijedünk a nehézségek hatására, és azt gondoljuk, hogy most aztán minden elveszett. Azonban számunkra, akik újjászülettünk, ha egyre rosszabb is lenne a helyzet, még mindig ott van Jézus ígérete, hogy minden könnyet eltöröl a szemeinkről, és egy olyan lakhelyet készít számunkra, ahol minden előző fájdalom eltűnik. Ez megőriz bennünket a kétségbeeséstől, és a hitünkben való továbblépésre inspirál.

A mennyben nagyon sok lakóhely van, és Jézus egy különleges helyet készít a Részedre. Ami a mennyet “mennyé” teszi, hogy együtt leszel Vele. Kétségkívül lesznek csodálatos látnivalók és teendők, de semmi sem hasonlítható ahhoz, hogy vele lehetsz, aki szeret téged és meghalt érted.

Forrás: www.awme.hu

Az én életem ma: Növekedés a bölcsességben

TANULJUNK A TERMÉSZET KÖNYVÉBŐL!

„Gondold meg Isten csodáit! (…) a tökéletes tudás csodái.” (Jób könyve 37,13–16)



A természetben mindenütt Isten műveiben gyönyörködhetünk. Ádám és Éva számára környezetük telve volt Isten ismeretével és tanításával, ősszüleink a természetben a bölcsesség énekének hangját hallották. A bölcsesség szólt hozzájuk mindazon keresztül, ami körülvette őket, amit láttak és hallottak, mert művei által érintkeztek Istennel. A természet világában Isten az emberek kezébe helyezte a kulcsot, amely megnyitja Igéjének kincstárát. A látható ábrázolja a Láthatatlant. Az isteni bölcsességet, az örök igazságot, mennyei Atyánk végtelen kegyelmét Isten teremtett művei által értjük meg.

Amiképpen Éden lakói tanultak a természet könyvének lapjairól, és ahogyan Mózes felismerte Isten kezének munkáját az arábiai pusztaságokon és hegyeken, s a gyermek Jézus Názáret hegyoldalain, úgy a mai kor gyermekei is tanulhatnak belőle. Mindenütt szemlélhetjük Isten képmását, az erdő legmagasabb fájától a sziklához tapadó zuzmóig, a határtalan óceántól a tengerpart legkisebb kagylójáig.

Itt olyan titkok rejtőznek, amelyek kutatása bölccsé tesz. Mindenki találhat tanulmányoznivalót a fűszálakban, amelyek zöld bársonyszőnyegként borítják a földet, a növényekben és virágokban, a magas hegyekben, a sziklákban, a ragyogó csillagokban, amelyek drágakövekként díszítik az eget, hogy széppé tegyék az éjszakát, a Hold ünnepélyes dicsőségben, a napfény kimeríthetetlen gazdagságában, a visszatérő évszakokban, a tökéletes rendben és összhangban, amelyet egy Végtelen Hatalom kormányoz. A természetből olyan ismeretek tárulnak elénk, amelyek mély gondolatokat ébresztenek bennünk, és megragadják a képzeletünket.


Köszöntünk Szent Szellem!- VIZET ÖNT A TŰZRE

"A Lelket meg ne oltsátok. A prófétálást meg ne vessétek, mindent megpróbáljatok; ami jó, azt megtartsátok!" (IThessz 5:19-21)

A Szentlélek örömmel erősítette Gabriella szívét a több mint egy évig tartó fájdalmas és bénító betegsége alatt. A Lélek gyakran a kis csoport tagjainak adott lelki ajándékok által szolgált neki, akik hétről hétre az otthonában gyűltek össze. Pál azt tanította, hogy a keresztények különösen imádkozzanak azért, hogy prófétáljanak egymás "épülésére, intésére és vigasztalására" (1Kor 14:1,3). Ezt imádság, bizonyságtevés és lelki tanácsadás által tehetik meg. Ez a lelki ajándék nem csalhatatlan kinyilatkoztatás, a Szentírással kell próbára tenni, hogy mindent, ami jó belőle, megtarthassanak az emberek, és áldássá váljon életükben. Sokan visszautasítják Isten üzenetét, és ők veszélyben vannak, hogy vizet öntenek a Lélek tüzére. Figyeljük meg, hogy Pál I. Thesszalonika 5:19-21. verseiben összekapcsolja a Lélek megoltását, a prófétálást és a próbatételt.
Gabriella otthonában mindegyik csoport hangsúlyt helyez az imára, a dicsőítésre, a közösségre és a Biblia-tanulmányozásra. Egyik péntek esti alkalommal, amit egy kereszténnyé lett egykori zsidó rabbi vezetett, Gabriella késztetést érzett a Szentlélektől, hogy imádkozzon a mellette ülő hölgyért. Sosem találkozott még Kristivel, és nem tudta, miért könyörögjön, ezért eleinte ellenállt a Lélek vezetésének. Végül megfogta a nő kezét, és imádkozott vele. Amikor a fohász ideje véget ért, a Lélek arra késztette Gabriellát, hogy bizonyságot tegyen neki. Ismét ellenkezett, de a Szentlélek csak nem hagyta nyugodni. Üzenete volt Kristi számára, amit aznap este kellett átadnia. Gabriella - még mindig a hölgy kezét fogva - beszélt évekkel korábbi válásáról s arról, hogyan próbálta Sátán kioltani az életét. Dicsőítette Istent azért a győzelemért és szabadításért, amit az ima által kapott. Végül elmondta azt a különleges, bátorító üzenetet, amit az Úr küldött el az egyik jelenlévőnek.
Amikor az összejövetel véget ért, Kristi így szólt: "Gabriella, nekem pontosan a te imádra és bizonyságtételedre volt szükségem ma este. Fogalmam sem volt, hogyan fogok helytállni jelenlegi élethelyzetemben, de az Úr felhasznált téged, és reményt küldött nekem."
Imádság a mai napra
"Uram, én nem akarok hideg vizet önteni Lelked tüzére. Add nekem a bölcsességet, amibe belekapaszkodhatok, és hadd osszam meg másokkal is az abból származó jót!"
Garrie F. Williams írása alapján

Isten csodálatos kegyelme- URALOM A GONDOLATOK FELETT

''Annakokáért felövezvén elmétek derekait, mint józanok, tökéletesen reménykedjetek abban a kegyelemben, amelyet a Jézus Krisztus hoz néktek, amikor megjelenik.'' (1Péter 1:13)

Kevesen érzik kötelességüknek a gondolataik és képzeletük irányítását. A fegyelmezetlen elmét nehéz hasznos gondolatokkal lekötve tartani. Ha viszont a gondolatainkat nem tereljük megfelelő mederbe, a vallás sem lelhet otthont a lelkünkben. Az elménket szent és örök dolgokkal kell lefoglalnunk, máskülönben jelentéktelen és felületes gondolatok lesznek úrrá rajtunk. Értelmi és erkölcsi erőnket fegyelmeznünk kell, mert az csak gyakorlás által fejlődhet és erősödhet meg. Ennek a kérdésnek a helyes megértéséhez emlékeznünk kell arra, hogy az emberi szív természeténél fogva romlott, és önmagunkban képtelenek vagyunk a helyes úton járni. Egyedül úgy juthatunk győzelemre, ha Isten kegyelmét komoly emberi erőfeszítéssel kapcsoljuk össze.

Krisztus kegyelme által minden rossz hajlam visszaszorítható. Ez azonban nem történhet meg lanyha és határozatlan módon, csakis céltudatos elhatározás és a krisztusi minta eltökélt követése által. A szeretetedet irányítsd azokra a dolgokra, amelyeket Krisztus is szeretett, és tartsd vissza azoktól, amelyek nem adnak erőt a helyes lépések megtételéhez. Igyekezz tanulni elszánt lendülettel, és fejleszd jellemedet minden nap! Szilárd elhatározás kell ahhoz, hogy erődet összeszedve azzá válj, aminek Isten látni szeretne téged. Az elménket és szívünket oda kell szentelnünk Krisztus szolgálatára. Isten minden porcikánkra igényt tart. Krisztus követője ne hódoljon olyan élvezeteknek, és ne fogjon olyan vállalkozásba, bármily ártatlannak és kifogástalannak is látszanak azok, amelyek lelkiismeretének intő szava szerint csökkentenék buzgalmát és lelkiségét. Minden keresztény munkálkodjon a gonoszság áradatának visszaszorítására és ifjaink megmentésére azoktól a befolyásoktól, amelyek örök romlásukat okozhatják. Isten segítsen bennünket utat törni az áradattal szemben!

Reggeli dicséret- Segít-e valamiben az ima?


„Közel van az ÚR a megtört szívűekhez, és a sebzett lelkűeket megsegíti.”
34. Zsoltár 19. verse

Válaszol-e Isten az imára, vagy csak az egyszerű lélek megenyhítésére szolgál, ha magunkban vagy éppen hangosan elmormogunk valamit?

Akik gyakorló imádkozók azonnal rávágják, hogy természetesen nemcsak a lélek érzi jobban magát, hanem Isten a kéréseinket is megadja nekünk, ha az a jellemünk épülését szolgálja. De ez nem mindenkinek ennyire egyértelmű. 
Egy 20 évkörüli lány elmondta, hogy igazi problémát jelent számára az ima. Mit mondjon, hogy mondja, jól fejezze ki magát. Úgy érzi, mintha Istennek elvárásai lennének vele szembe, hogy hogyan imádkozik. Tudja, hogy tisztelnie kell az Urat, de ez kettejük közé egy olyan falat emel, ami miatt úgy érzi, nem tudja megszólítani. 
Egy másik 30-32 év körüli fiatalember elmondta, hogy gyakorló keresztény, de sokszor bizonytalan az imáival kapcsolatban. A méltatlanság érzésével kezdi az imát, és a felénél mindig abba hagyja, mert úgy érzi, nem tudja elmondani az Úrnak, amit akar bűnössége miatt. Ez azt jelenti, hogy imádkozni nem is olyan egyszerű! Napjainkra az önzőség olyan méreteket öltött, hogy ima közben is magammal foglalkozok, hogy én milyen vagyok! Pedig azzal kellene kezdeni, hogy elismerem Isten milyen hatalmas!
Jézus tanítása azzal kezdődik, hogy boldogok a lelki szegények. Miért nem a Miatyánkkal? Az imára lelkileg is késznek kell lennünk. Lehet, hogy valamilyen nagy baj segít hozzá bennünket ahhoz, hogy az imáink őszinték legyenek és végre ne csak magunkkal foglalkozzunk.

Megvigasztalja-e az embert, ha imádkozik?

A zsoltár a fogság ideje után keletkezett. Emberek, akiket elszakítottak az otthonuktól, akiknek ki kellett állni nehéz próbákat így szólnak! Közel van az Úr... ha csak ennyit is olvasnánk belőle, a krisztusvárók beleborzongnak örömükben... Közel van az Úr a megtört szívűekhez. Azokhoz az emberekhez, akik készek Jézuséi lenni, akik lelki szegények, mint én is! Jézus maga mondja, hogy a betegekhez jött, mert az, aki egészséges, annak nincs szüksége orvosra. Akikkel én beszéltem az imádságról őszintén, ők sebzett lelkűek, de én magam is az vagyok, és azok is, akik a zsoltárt írták.

Barátom, ha te is nehezen imádkozol, vagy úgy érzed, hogy nem vagy méltó arra, hogy megszólítsd Istent, csatlakozz hozzám, aki szintén nem vagyok méltó rá! Ha a hullámok a fejed felett kezdenek összecsapni, akkor kezdesz készen lenni arra, hogy te is boldog lehess, mint én, Jézus Krisztusban imádság által.