2016. november 24., csütörtök

Alfred Christlieb: Bizonyságaid örökkévaló örökségem

   Az angyalokat is, akik nem őrizték meg eredeti méltóságukat, hanem elhagyták lakóhelyüket, a nagy napon végbemenendő ítéletre örökkévaló bilincsekben, sötétségben tartja.

     Júd. 6.

Ahogy van Istentől adatott hatalom, úgy van saját maga szerezte hatalom is, amely ragadomány.

Hogy ez utóbbi milyen szomorú dolog, azt mutatja a Sátán története.

Ő angyalfejedelem volt, nagy hatalommal és dicsőséggel, de nem maradt meg Isten előtt való alázatban és alárendeltségben, hanem hamis önállóságot keresett. Elvesztette méltóságát.

Mint ahogy egy hadseregben senki sem hagyhatja el őrhelyét, így ez az angyalfejedelem sem cselekedhetett saját akarata szerint. Elhagyta az Istentől neki szánt utat. Önálló hatalmat akart, s meg is kapta. De mily szomorú sorsot választott magának! Nyugtalanul bolyong ide s tova - mint a Biblia leírja -, s keresi az embereket, hogy a maga pártjára állítsa őket.

A hűséges imádkozókat gyűlöli, és rágalmazza őket. Kárhozatban van, s másokat is oda akar vonni.

Ahol Isten Igéjét hirdetik, ott résen van, "kiragadja az Igét a szívekből, hogy ne higgyenek és ne üdvözüljenek" (Lk. 8,12).

Elimás, a varázsló, akiről a Csel. 13,8 beszél, hűséges tanítványa volt a Sátánnak.

Sergius Paulus tiszttartót el akarta fordítani a hittől.

Ilyen volt a gyilkos Jézabel is. Ki adta szívébe a gonosz tervet? Ki segített neki, hogy hamis, hazug tanúkat toborozzon Nábót kivégzéséhez?

A Sátán a hazugságnak és a hazugoknak atyja. Sohase feledjük el: a Sátán félelmes valóság.

Reátekintve szóljunk így: "Uram, figyelj rám!" (Jer 18,19), "Őrizd meg életemet a rettenetes ellenségtől!", "Ne add a fenevadnak a te gerlicéd lelkét!" (Zsolt 74,19).

Varga László: Isten asztaláról

   "Némelyek, akik Júdeából jöttek le, így tanították a testvéreket: Ha nem metélkedtek körül a mózesi szokás szerint, nem üdvözülhettek... Péter felállt és így beszélt hozzájuk: ...Most tehát miért kísértitek azzal Istent, hogy olyan igát tegyetek a tanítványok nyakába, amelyet sem atyáink, sem mi nem tudtunk elhordozni? ...Mi is az Úr Jézus kegyelme által üdvözülünk. Éppen úgy, mint ők."

     Apostolok cselekedetei 15,1-11

Tanulságos végigolvasni az első, jeruzsálemi zsinat történetét. Az egyház kezdettől fogva nem volt egységes. Gyakorlatában alkalmazkodott hívei állapotához. Az első keresztyének zsidók voltak, természetesen tartották tovább is a zsidó kóser szabályokat. A pogányokból lett keresztyéneknél ez szóba se került, ez pedig megbotránkoztatta a zsidó keresztyéneket, akik így asztalhoz ülni sem tudtak velük együtt. A kérdést rendezni kellett. Összegyűltek hát az apostolok és az egyház többi vezetői, alapos, kemény vita után a Szentlélek irányítása alatt megegyeztek, és minden keresztyénre kötelező törvényt hoztak. Eszerint a zsidó származásúak ezután is tartsák meg a mózesi törvényt, a pogány származásúakat ez ne kötelezze. Ezzel megszületett, és még évszázadokig fennállt a két felekezet. Ez volt az ősi ökuménia. Mindkettő a maga törvénye szerint élt, kölcsönös testvéri szeretetben. Ma is ez a keresztyén közösség egyetlen útja. Akkor még tudták, hogy "mi is az Úr Jézus kegyelme által üdvözülünk, mint azok." Ma ezt meg kell tanulni.
Uram, olyan kellemetlen az, hogy Krisztus követői nem tudnak Téged egyféleképpen imádni és szolgálni. Mennyi harc, mennyi átok származott ebből, milyen sok családban okoz ma is meghasonlást! Köszönöm, hogy annyi csapás után kezdjük megtanulni egymás megbecsülését anélkül, hogy saját meggyőződéséről bárkinek le kellene mondania. Adj békességet közöttünk, Atyánk! Taníts meg arra, hogy mindnyájunk imája kedves előtted! Hadd tudjuk tisztán megőrizni hitünket, a veled való közvetlen közösség ajándékát, de tartsuk testvérünknek azokat is, akik másképpen keresnek Téged, s tanuljuk meg testvérként szeretni minden gyermekedet! Ámen.

Andrew Kuyvenhoven: Mindennap az Ige fényében- A HAMIS PRÓFÉTA


A mai napon olvasandó igeszakasz: Jel 13,11-18
11 És láttam, hogy a földből feljön egy másik fenevad; két szarva volt, amely hasonló volt a Bárányéhoz, de úgy beszélt, mint a sárkány. 12 Ez gyakorolja az első fenevad teljes hatalmát az ő nevében, és rábírja a földet és lakóit, hogy imádják az első fenevadat, amelynek meggyógyult a halálos sebe.13 Nagy jeleket tesz, még tüzet is parancsol le az égből a földre, az emberek szeme láttára; 14 és megtéveszti a föld lakóit azokkal a jelekkel, amelyeket képes megtenni a fenevad nevében; és azt mondja a föld lakóinak, hogy készítsenek bálványképet a fenevad tiszteletére, akin a kard által ejtett seb van, de életre kelt. 15 Megadatott neki, hogy lelket leheljen a fenevad képmásába, hogy megszólaljon a fenevad képmása, és hogy akik nem imádják a fenevad képmását, azokat mind megölesse.16 És megadatott neki, hogy mindenkit, kicsiket és nagyokat, gazdagokat és szegényeket, szabadokat és szolgákat jobb kezükön vagy homlokukon bélyeggel jelöltessen meg, 17 és hogy senki se vehessen vagy adhasson, csak az, akin bélyegként rajta van a fenevad neve vagy nevének a száma. 18 Itt van helye a bölcsességnek! Akinek van értelme, számítsa ki a fenevad számát, mert egy embernek a száma az. Az ő száma pedig hatszázhatvanhat. 



"És láttam hogy a földből feljön egy másik fenevad."
(Jel 13,11)


A második fenevad nem a tengerből való. Ezzel azt mondjuk, hogy nem a politikai hatalmak zűrzavarából jön. Ez a vadállat a földből emelkedik ki, tehát abból a rendezett világból, amely Isten kezéből eredt. És jobban mutat, mint az első fenevad. Még emlékeztet is a Bárányra - ámbár úgy beszél, mint a sárkány.
Ez az a vallási és kulturális hatalom, amelyik támogatja az első fenevadat. Egyetlen egy politikai hatalom sem állhat meg pusztán erőszak segítségével. A fenevadnak szüksége van erőszakra és hitványságra, de ennél még több is kell neki. Szüksége van ideológiára, amely igazolja a fenevad imádatát. Minden zsarnoknak kell egy politikai kiáltvány.
A második fenevad fogalmazza meg a jelszavakat, amelyeket mindenki elhisz. A hamis próféta formálja a fenevad királyságának az eszméit, és komponálja annak himnuszait. Csodákat mutat be, melyeket mindenki csodál. Ez a hamis vallás késztet mindenkit arra, hogy hű legyen a vadállat társadalmi rendjéhez.
Megfigyelted-e, hogy a fenevad királysága Isten királyságának a pontos karikatúrája? Van messiása, és vannak jelei és csodái. Célja egy új társadalmi rend, amely az élet egészét felöleli. Még egyfajta keresztelési szertartása is van, azaz van egy olyan jele, mely tanúsítja, hogy hová tartozol. Ez nem Isten, hanem a fenevad bélyege.
Az evangélium nem ideológia, de az Isten országáról szóló evangéliumnak van világnézete és életszemlélete. Szükségünk van keresztyén eszményekre, amelyeket világosan kifejtünk elméletileg, programokra, amelyeket alkalmazunk a politikára és a gazdasági életre. Szükségünk van keresztyén tudósokra, akik ízekre szedik a hamis próféta jelszavait az elemzés éles bonckésével. A keresztyén üzletembereknek nyíltan ki kell mondaniuk a véleményüket. A keresztyén újságíróknak ésszerűen és mértékletesen kell írniuk ebben a tömény őrületben.
Ha csak a saját lelkünk üdvösségének a megmentésével törődünk, akkor hűtlenek vagyunk az Úrhoz, s a hazát kiszolgáltatjuk korunk hamis prófétáinak.
Csak Isten országának az evangéliuma adhatja a kezünkbe azokat a fegyvereket, amelyekkel megküzdünk a hamis próféta vadállati gondolataival.

Oswald Chambers: Krisztus mindenek felett-TÖREKVÉSÜNK IRÁNYVONALAI



   "Íme, mint a szolgák szemei uruk kezére, ...úgy néznek szemeink az Úrra, a mi Istenünkre" (Zsolt 123,2).


Ez a vers leírja, milyen a teljes ráhagyatkozás Istenre. Mint ahogyan a szolgák szeme mesterük kezére néz, úgy nyugszik meg a mi szemünk Urunk kezén és így ismerjük fel az Úr karját (Ézs 53,1). Szellemileg léket kapunk, ha tekintetünket levesszük Őróla. A hajótörést nem annyira külső nehézségek okozzák, inkább a képzelődésünk. A kelleténél jobban nyújtózkodtunk, lábujjhegyre állva próbáltunk Istenhez hasonlóvá lenni, ahelyett hogy alázatos emberek maradtunk volna. A valóságban pedig mégsem tudunk eléggé igyekezni. Ha például válságba kerülsz, amikor bizonyos szellemi döntésre jutottál Isten előtt és ott van benned a Szent Szellem bizonyossága, hogy minden rendben van, de ahogy telnek a hetek és az évek, lassanként arra a következtetésre jutsz: "Belátom, talán mégis egy kicsit nagyhangú voltam." Jönnek barátaid, észemberek és azt mondják: "Ne légy bolond! Mi már akkor tudtuk, amikor szellemi ébredésedről beszéltél, hogy csak átfutó lelkesedés fogott el, nem maradhatsz meg ebben a feszültségben, ezt Isten sem várja tőled." Te pedig ezt mondod: "Igaz, lehet, hogy túl sokat vártam." Alázatosan hangzik ez a kijelentés, de a valóságban azt jelenti, hogy már nem hagyatkozol Istenre, a közben támadt világi véleményekre figyelsz. Fennáll az a veszély, hogy már nem bízol benne és nem Őrá emeled a szemed. Csak amikor Isten hirtelen megállít, akkor ébredsz rá, milyen kifosztott vagy. Ha léket kaptál, javítsd ki azonnal! Ismerd be, hogy valami közéd és Isten közé tolakodott és hozd rendbe azonnal.

Carl Eichhorn: Isten műhelyében- Ne ismételgess imádságodban!



   "Ne legyetek bőbeszédűek, mint a pogányok. 

Ezek azt gondolják, hogy az ő bőbeszédűségükért hallgattatnak meg. "

(Máté 6, 7)   


Az imádkozásban való bőbeszédűség vagy szószaporítás mélyen megrögzött pogány szokás. Nemcsak az ima lélektelen mondogatására utal ez, hanem arra, hogy mindig ugyanazokat a szavakat ismétlik. Azt gondolják, hogy három Miatyánkkal többet érnek el Istennél, mint eggyel. Ez pogány babonaság. Baál papjai is azt kiáltozták órákon át: "Baál, hallgass meg minket!" Illés imádsága viszont rövid, tömör, de nagy hatású volt. Mindig az élő Isten előtt állt, szívét felemelte hozzá mielőtt egy szót is szólt volna. "Isten az égben van, te pedig a földön, azért a te beszéded kevés legyen"(Préd 5, 2). Méltatlanul bánunk Istennel, ha mindig ugyanazt mondogatjuk, úgy kiáltozunk, mintha nagyothallana. Ő tudja, mire van szükségünk, mielőtt kérnénk tőle. Akarja ugyan, hogy kérjük és mondjuk el neki, mire van szükségünk, de az olyan imádság, amely mindig ugyanazokat a szavakat ismétli, nem tetszik neki.

Viselkedjünk méltó tisztelettel a leghatalmasabb Úrral szemben. Ne akarjunk erőszakoskodni vele, ne támadjunk imádságunkkal! A folytonos "Uram" vagy "Megváltóm" mondogatása is visszaélés szent nevével. Minden okunk megvan rá, hogy megalázkodjunk imádságainkkal elkövetett bűneink miatt. Persze ebből nem következik az, hogy a legrövidebb imádság a legjobb. Jézus maga is órákon, sőt éjszakákon át imádkozott. De az Ő imádsága Isten jelenlétében való csendes elmélyülés, imádatteljes várakozás volt és nem semmitmondó szószaporítás, ami üresen kong, nincs benne mélység és élet. Vannak imádságok, amelyekkel Istent ki akarják oktatni, mintha Ő nem ismerné nyomorúságainkat és a segítés módját. Ő tudja, mire van szükségünk. - A hamis imádságok is sértik Isten fülét. Különösen nyilvános imádságoknál fennáll az a veszély, hogy dicsérő szavak, könyörgések hangzanak el, de a szív kegyelemért kiált a saját maga számára, mert megbocsátatlan bűnök terhelik a lelkiismeretet. Sokszor a magasztalás helyett azt kellene mondanunk: "Isten, légy irgalmas nekem, bűnösnek!" - Az Istennek tetsző igazi imádság felülről kapott ajándék. Magunktól nem is tudunk helyesen imádkozni. Ezért beszél az Ige az "imádság Lelkéről", mint az imádkozás nélkülözhetetlen előfeltételéről. Uram, taníts minket imádkozni!

Charles H. Spurgeon: Isten ígéreteinek tárháza-Kegyelem és bűnbocsánat

"Nem perel mindvégig, nem tart haragja örökké" (Zsolt 103,9)



Isten olykor megfedd bennünket. Ha ezt nem tenné, nem lenne az a bölcs Atya, aki figyelemmel van oktalan, tévelygő gyermekeire. Feddése fájdalmasan érinti azokat, akik hűségesek akarnak lenni, mert érzik, mennyire megérdemlik a szidást, és milyen hálátlan dolog volt tőlük, hogy megszomorították Atyjukat. Mi már tudjuk, mit jelent ez a feddés, és meghajolunk az Úr előtt, őszintén megbánva, hogy megharagítottuk.

Milyen vigasztaló is ez az ígéret: "Nem perel mindvégig" az Úr. Ha bűntől megtört szívvel megtérünk Hozzá és a bűnt megtagadjuk, Atyánk tüstént kegyelmébe fogad. Mert nem szívesen fordít haragos arcot azok felé, akiket szeret. Abban van öröme, ha mi is teljes örömmel örvendezni tudunk.

Gyertek azért, keressük arcát! Nincs okunk sem kétségbeesésre, sem csüggedésre. Szeressük a minket fenyegető Istent, és akkor nemsokára így énekelhetünk: "... bár haragudtál rám, elmúlt haragod, és megvigasztaltál" (Ézs 12,1). Félre minden sötét gondolattal, amely csak rágja a lelkünket. Jöjjenek az alázatos reménységek és hálára fakasztó emlékek, szívünk szelíd vigasztalói. Aki mint bíró régen megkegyelmezett nekünk, mint Atyánk, újra meg fog bocsátani. Örvendezzünk hát végtelen, változhatatlan szeretetének!

Cseri Kálmán-A kegyelem harmatja- A keresztény szabadság

"..többé ne emberi vágyak, hanem az Isten akarata szerint éljétek le testi életetek hátralevő idejét. "(1Pt 4,2)



A kereszténységet kezdettől fenyegette két végletes gondolkozás: a törvényeskedés és a szabadosság. A törvényeskedés azt vallja, hogy ha bizonyos előírásokat megtartunk, kapjuk érte az üdvösséget. A szabadosság ennek az ellenkezője: senki ne írjon elő semmit, mi szabjuk a normákat, és megoldjuk az életünket egyedül is. Mindkettő mögött az ember gőgje van. Az egyik így szól: én teljesítek, Isten fizet, a másik: nekem senki se parancsoljon!

Közben pedig észre sem vesszük, mennyire az emberi vágyak, szokások, igények szerint élünk: megmondják, mi illik, hogyan kell viselkedni, beszélni, öltözködni, boldogulni. És ezt gyakran gondolkozás nélkül áthagyományozzuk a gyerekeinkre is.

A keresztény szabadság ott kezdődik, amikor valaki felismeri: egyedül Isten tudja, hogyan lehetek azzá, akinek ő teremtett. S ebből a bizalomból az következik, hogy az illető önként elkezdi cselekedni Isten akaratát. Már nem mások befolyása, az események kényszere vagy saját romlott szíve diktál neki, hanem arra hallgat, aki neki mindig jót akar. Nem sodródik, hanem céltudatosan él. Szabaddá vált az Isten nélküli gondolkozás minden kényszerétől, s szabaddá vált az Istennek való következetes engedelmességre. Ez így paradox fogalmazás, de aki így él, tapasztalja, hogy szabad, s minden korábbi kísérlete egyfajta rabság volt ehhez képest.

Ugyanakkor tudja, hogy ez nem olyan teljesítmény, amiért neki Istentől bármi járna. Ez nem megelőzi az üdvösséget, hanem követi azok életében, akik már előbb Isten kegyelmét hittel megragadták. Ez a szabadság, az Isten akaratának felismerése és boldog cselekvése már gyümölcs, következmény. Pál apostol így nevezi: az Isten gyermekeinek dicsőséges szabadsága (Róm 8,21)

Joel Osteen- Mai napon váratlan áldásoknak nézek elébe..

Joel Osteen Üzenetei fényképe.

Mai napon váratlan áldásoknak nézek elébe. Istenem természetfeletti ajtókat nyit meg előttem. Beszélni fog rólam a megfelelő embereknek. :)

Isten bámulatos dolgokat tartogat a jövődben a te számodra is. Szélesebbre tárja előtted az ajtókat, mint ahogy te lehetségesnek gondoltad. Képzeletedet felülmúló lehetőséget hozhat az utadba. Talán azt gondolod, hogy álmaid soha nem válnak valóra, a házad soha nem lesz kifizetve......
De nem tudod, mit mondott ki veled kapcsolatban Isten. Nem tudod, milyen hirtelen dolgokat készített el neked az Úr. Isten megjutalmazza azokat, akik keresik Őt, és azt mondja: 
"A fizetség már úton van." Hamarosan felszabadítja jóindulatát, amelyet már elkészített számodra. Légy hűséges! /Joel Osteen/

A Valóság Rapszódiája-Chris pásztor-Te magad ismerd Isten Igéjét

Igyekezzél (Tanulj KJV), hogy Isten előtt becsületesen megállj, mint oly munkás, aki
szégyent nem vall, aki helyesen hasogatja az igazságnak beszédét
(2 Timóteus 2:15)

A 2 Timóteus 3:16-ban azt olvashatjuk, hogy a teljes írás Istentől ihletett, ami azt jelenti, hogy ha tanulmányozod a Bibliát, akkor először alá kell rendelned magad a Szent Szellem vezetésének.
Nem tanulmányozhatod úgy a Bibliát, mint ahogyan egy tudományos folyóiratot, vagy tankönyvet tanulmányozol.
Amikor tanulmányozod Isten Igéjét, akkor meg kell nézned az utalásokat, és a Szent Szellemre kell támaszkodnod megértésért.

A Szellem szolgálatának része az életedben, hogy kijelenti Neked Isten Igéjét. Ő belátást biztosít számodra a Királyság titkaiba. Tanítja Isten Igéjét. Nagyon fontos ezért, hogy a Szent Szellemre támaszkodj, és megerősítsd, hogy Ő veled van, hogy tanítson és felfedje számodra az Igét, amint tanulmányozod azt.

Továbbá, bizonyosodj meg róla, hogy egy jó magyarázatos Bibliád van. Nem mindegyik Biblia ilyen. A tanulmányozó Biblia referenciákat, magyarázatokat, tartalmaz. Különböző fogalmakat, szavakat, kifejezéseket vagy mondatokat találhatsz benne, melyek utalnak a Biblia különböző részeire.
A Realitás Rapszódiája Tanulmányozó Bibliában például találhatsz referenciákat, inspiráló
olvasmányokkal együtt, melyek segítik az Ige tanulmányozását és megértését.
Ha meg szeretnéd angol nyelven meg rendelni, látogass el a honlapunkra:
www.rhapsodyofrealitiesbibles.com.

Amíg nem ismered meg saját magad az Igét, áldozattá válsz az életben.
A Hóseás 4:6-ban Isten nem azt mondja, hogy: Elvész az én népem, mert nem imádkozik eleget, nem jár gyülekezetbe eleget, vagy mindig a helytelen dolgot cselekszi. Nem!

Ehelyett ezt mondja: “Elvész az én népem, mivelhogy tudomány nélkül való…” Itt nem tudományos, vagy történelmi ismeretekről van szó. Isten az Ő Igéjének az ismeretére utal.

Fontos, hogy alkalmazd Isten Igéjét az életedben. Ahhoz azonban, hogy alkalmazni tudd, ismerned kell azt. Ezért akarja Isten, hogy tanulmányozd az Ő Igéjét. Minden nap sikeres, győztes és egészséges lehetsz. Ne légy tudatlan! Szánd oda magad az Igének, és a sikered, előrehaladásod és bővölködésed elkerülhetetlen lesz.

Ima
Drága Atyám, köszönöm Igédet, ami megvilágítja ösvényemet, és ami által bölcsességedben járok. Szellemed által megnyílnak megértésem szemei, elmém Igéddel összhangba kerül
és megújul. Előrehaladok, növekedem, bővölködöm és győzedelmeskedem Jézus nevében. Ámen.


Napi áhítat- Ingyenes örök élet

Hét témája: Minden ingyen!

Olvasmány: Róm 6,19–23              

Vannak értékek, amelyek nem forintosíthatók. Köztük legnagyobb az örök élet. Beszerezhetetlen. Mégis bárkié lehet, aki elfogadja.

„Emberi módon beszélek, mivel erőtlenek vagytok. Ahogyan tehát átadtátok tagjaitokat a tisztátalanságnak és a törvénytelenségnek a törvénytelenség szolgálatára, úgy most adjátok át tagjaitokat az igazság szolgálatára, hogy szentek legyetek. Mert amikor szolgái voltatok a bűnnek, szabadok voltatok az igazságtól. De milyen gyümölcsöt termett ez akkor nektek? Bizony, most szégyenkeztek miatta, mert ennek vége a halál! Most azonban, miután a bűntől megszabadultatok, és az Isten szolgái lettetek, már ez meghozta nektek gyümölcsét, a szent életet, amelynek vége az örök élet. Mert a bűn zsoldja a halál, az Isten kegyelmi ajándéka pedig az örök élet Krisztus Jézusban, a mi Urunkban.”
Magyarázat

Állítólag az életben semmi sincs ingyen. Így van ez? Ahogy most végiggondolom, teremtettségük folytán épp az élethez legszükségesebb dolgok ingyen vannak. Szükségünk van levegőre, s a föld légköre ellát vele. Víz nélkül sem tudnánk élni, de adottak az édesvízkészletek. Az élelmünk kinő a földből, mert előhívja az éltető napsugár, és megöntözi az eső. A kereskedelemtől távol ma is sokan élnek a Teremtő ilyen ajándékaiból. Akik városokban lakunk, megszoktuk, hogy mindenért fizetni kell. Még a szép kilátásért is. Ha valamit ingyen osztanak, az gyanús. Vagy romlott, vagy lopott, vagy mézes madzag vagy átverés. Újpesten egy fiatal plébános a missziózás érdekes módját gyakorolja, kiül a bevásárlóközpontok elé egy kalappal, amiben pénz van, és kiírja rá: „Isten megáldott engem. Vegyél belőle!” Az emberek hitetlenkedve állnak meg előtte („Ilyen nincs!” – mondják), de reménysége szerint egy kis beszélgetés után már hitkezdeménnyel a szívükben távoznak.
Mivel Isten ajándékozó, a legeslegnagyobb értéket, ami számunkra létezik, az örök életet is ingyenessé tette. A mögöttes szándékot gyanítók figyelmét fölhívja: ez nem átverés, nem bóvli. Volt ára! S az értéke így még nagyobb lett! Mi mégis ajándékként juthatunk hozzá, ha Krisztushoz tartozunk.
(Szommer Hajnalka)

Reggeli dicséret- Hibáink ellenére is értékelve


„Ezért, szeretett testvéreim, legyetek szilárdak, rendíthetetlenek, buzgólkodjatok mindenkor az Úr munkájában, hiszen tudjátok, hogy fáradozásotok nem hiábavaló az Úrban.”
Pál első levele a korinthusi gyülekezetnek 15:58

Egy olyan hitközségben nőttem föl, ahol az ifjúságvezető sok gondot fordított arra, hogy a fiatalok közel kerüljenek Istenhez. Kirándulásokat, kreatív Biblia-köröket, filmklubot szervezett, és a vele folytatott személyes beszélgetéseket még most is vissza tudom idézni. Emlékszem, mikor először kért meg rá, hogy a következő Bibliatanulmányozás során én vezessem a beszélgetést. Azon a héten, mintha megtáltosodtam volna. Alig vártam, hogy hazaérjek a suliból, és már vettem is elő a tanulmányt. Többször is átolvastam, aláhúztam, az idézett bibliai szakaszokat gondosan kijegyzeteltem. Szóval alaposan fölkészültem – legalább is akkor azt gondoltam. Maga a Biblia-kör – utólag visszaidézve – nem sikerült túl jól, valószínűleg alkalmaztam a legtöbb kommunikációs hibát, amely egy beszélgetésvezetésben előfordulhat. De ebből én akkor nem sokat érzékeltem, lelkesedésem töretlen maradt. És talán nem is maga a téma motivált – bár jól emlékszem, Jézus második visszajöveteléről volt szó –, hanem az az érzés, hogy valaki megbízott bennem. Az ifjúságvezetőm értéket látott bennem, és ezért egy felelősségteljes feladatot bízott rám (még akkor is, ha valószínűleg ő is tudta, nem ez lesz az évszázad Biblia-köre). Az ő megbecsülése és értékelése is hozzájárult ahhoz, hogy ma is „szilárdan, rendíthetetlenül buzgólkodom az Úr munkájában”.

Ugyanakkor egykori ifjúságvezetőm egyszerűen csak rámutatott arra, hogyan működik Isten szeretete. Azóta többet megtudtam a Mindenhatóról, és az ő értékelése és megbecsülése képezi ma már lelki motorom üzemanyagának legnagyobb százalékát. És habár még ma is követek el kommunikációs hibákat, meg más jellegűeket is (sajnos), mégis tudom, hogy „fáradozásom nem hiábavaló”, mert mindez az „Úrban” van, mert mindezt Isten motiválja bennem.

Becsüljük hát meg a környezetünkben élő embereket – még akkor is, ha nem végzik tökéletesen munkájukat –, mert ezzel az értékeléssel Isten felé vezetjük őket.

2016. november 23., szerda

Alfred Christlieb: Bizonyságaid örökkévaló örökségem

   Diotrefes, aki elsőséget kíván, nem hallgat reánk.

     3.Jn. 9.

Diotrefes és János apostol esetében világosan láthatjuk, hogy kinek adott Isten hatalmat, s ki az, aki a hatalmat csak magához ragadta és bitorolja.

Diotrefesről már az első pillanatban látjuk, hogy az ő hatalma nem Istentől való. Jellemének alapvonása ebben az Igében nyilvánvaló: "elsőséget kíván".

Ebben a bibliai megállapításban benne van az is, hogy nagyravágyásában még János apostol elé is akarta helyezni magát.

Soha ne törekedjünk arra, hogy elsők legyünk!

Gondolkodó keresztyéneknek mindjárt meg kellett döbbenniük azon, hogy Diotrefes "gonosz szavakkal fecsegett" az apostolok ellen. (10. v.)

Hogyan volt ez lehetséges? Hogyan merte ezt megtenni azzal az apostollal szemben, akit Jézus szeretett, és akit az egész gyülekezet igen nagyra becsült?

Diotrefes megkísérelte ezt. Saját látását, adottságát és buzgóságát a legragyogóbb fénybe állította. Értett a beszédhez. Hízelgő fecsegéseivel megnyerte az embereket magának. A gyülekezettel való nézeteltérései mindenekelőtt abból adódtak, hogy befogadják-e azokat a követeket, akiket János apostol küldött, vagy ne.

Diotrefes azt merészelte mondani, hogy az apostol öregsége miatt egyre jobban elveszti emberismeretét és ítélőképességét. Ő, Diotrefes sokkal hamarabb átlátja már a dolgokat, s jobban meg tudja ítélni a lelkeket. Ezért nem engedte a János által küldött embereket szólni a gyülekezetben. Szerinte teljesen elég volt az ő szolgálata.

Sőt, Diotrefes még ennél is tovább ment: egyszerűen kizárta a gyülekezetből azokat, akik János követeit elfogadták.

Isten adjon nekünk alázatos szívet és barátságos nyelvet, hogy soha se hasonlítsunk Diotrefesre!

Varga László-Isten asztaláról

   "Szembe jött vele [Jézussal] tíz leprás férfi, akik távol megálltak és kiáltozva kérték: Jézus, Mester, könyörülj rajtunk! ...Egyikük pedig, amikor látta, hogy meggyógyult, visszatért és hangosan dicsőítette Istent... Jézus ekkor így szólt: Vajon nem tízen tisztultak-e meg? Hol van a többi kilenc? ...Kelj fel, menj el, hited megtartott téged."

     Lukács 17,11-19

Nem miköztünk esett ez meg? Annyira ismerős. Ilyen kevés változás történt kétezer év alatt? Ne csodálkozzunk! A világ változik, de az ember ugyanaz. Minden kornak, minden egyes embernek meg kell vívnia a maga személyes harcát, meg kell tanulnia a saját leckéjét. A nyomorúságok sem sokban különböznek. Akkor a lepra volt gyógyíthatatlan, ma az AIDS. Mindkettő kizárja az embert mind a társadalomból, mind az életnek minden öröméből és reménységéből. Ugyanúgy, mint a bűn, a szégyen, a kiderült lopás vagy a gyilkosság. A mások, a régiek tanulsága csak példa számunkra. Hogy tudunk mi is imádkozni halálos veszedelemben! És Isten ma is segít. Mint ez a tíz leprás, nem mindig, de sokszor menet közben meggyógyulunk. Azután megyünk tovább, és nagyon rosszulesik, amikor újabb nyomorúság kényszerít rá, hogy Istenhez forduljunk. Hányan könyörögtünk a rendszerváltás előtt! Hányan fogadkoznak, milyen mások lesznek nyugdíjazás után! Sajnos, az arány sem változott. Tíz közül ma sem kerül több, akinek nemcsak a nyomorúsága, de az élete is megváltozik. Pedig Isten azért gyógyít, hogy alkalmassá tegyen az új élet új szolgálataira. Jól gondold meg, érdemes volt-e, hogy Isten téged kimentett legutóbbi súlyos veszedelmedből?
Kegyelmes Istenem, nagyon meggondolkoztat ez az ige. Sokszor én is úgy gondolom, hogy ha körülményeim megváltoznak, az életem, a magatartásom is megváltozik. Pedig a körülményeim már többször is változtak, én pedig ugyanaz maradtam. Hányszor vagyok hajlandó segíteni anélkül, hogy haszon származzék belőle? Milyen veszedelmek kell még érjenek, hogy visszatérve hozzád a szolgálatodra szánjam magam? Mutasd meg, Uram, mire akarsz ránevelni! Mutasd meg, mire rendeltél, és segíts, hogy amit nyomorúságomban fogadtam, azután is megtarthassam, hogy megszabadítottál! Ámen.

Andrew Kuyvenhoven: Mindennap az Ige fényében- A FENEVAD URALMA


A mai napon olvasandó igeszakasz: Jel 13,1-10
És láttam, hogy a tengerből feljön egy fenevad, tíz szarva és hét feje volt, szarvain tíz korona, és a fejein istenkáromló nevek. Ez a fenevad, amelyet láttam, párduchoz hasonlított, lába, mint a medvéé, szája, mint az oroszláné: a sárkány átadta neki erejét, trónját és nagy hatalmát. Láttam azt is, hogy az egyik feje szinte halálosan megsebesült, de halálos sebe meggyógyult. Az egész föld csodálta a fenevadat:imádták a sárkányt, hogy átadta a hatalmat a fenevadnak, imádták a fenevadat is, és így szóltak: "Ki hasonló a fenevadhoz, és ki tudna vele harcra kelni?" És adatott neki nagyokat mondó és istenkáromló száj, adatott neki hatalom a cselekvésre negyvenkét hónapon át; és megnyitotta száját káromlásra Isten ellen, hogy káromolja az ő nevét és sátorát, azokat, akik a mennyben laknak.Megadatott neki, hogy hadat indítson a szentek ellen, és legyőzze őket, megadatott neki a hatalom minden törzs és nép, minden nyelv és nemzet felett: hogy imádja őt mindenki, aki a földön lakik, akinek neve nincs beírva a megöletett Bárány életkönyvébe a világ kezdete óta. Ha valakinek van füle, hallja! 10 Ha valakire fogság vár, fogságra jut; ha valakinek kard által kell meghalnia, kard által hal meg. Itt van a helye a szentek állhatatosságának és hitének. 



"Imádták a sárkányt, hogy átadta a hatalmat a fenevadnak, imádták a fenevadat is, és így szóltak: Ki hasonló a fenevadhoz, és ki tudna vele harcra kelni?"
(Jel 13,4)


Ha egy kormány Isten uralma alatt van, akkor az jó dolog. Ezt tudjuk meg a Róm 13-ból.
Az a kormány, amely Isten helyére lép, fenevaddá válik. Ezt tudjuk meg a Jel 13-ból.
Egy országnak a kormánya behódolhat, és gyakran be is hódol a fenevadnak. Valószínűleg ezért van majdnem minden keresztyén ösztönösen ellene annak, hogy megengedjük túl sok hatalomnak csak egy néhány ember kezébe való összpontosítását. Ismerjük az ember természetét, és annak a fenevadnak a jellemét, aki a parancsokat a sárkánytól kapja.
Másfelől azt is tudjuk, hogy a kormánynak rendelkeznie kell hatalommal, azért, hogy az állampolgárok érdekében közbelépjen. Máskülönben a pénz dönti el, hogy ki lesz az elnyomó, és ki lesz az elnyomott. És a mammon is a sárkánytól kapja a parancsokat.
Ezért hát érdeklődnünk kell a politika iránt. A keresztyének, akik első ízben olvasták és hallották ezt a szentírási szakaszt, arra a felismerésre jutottak, hogy a fenevad a római császár, aki akkor a föld ura volt. Ezek a keresztyének saját tapasztalatukból tudták, hogy miként imádják az emberek a fenevadat. Talán ők maguk mondták: "Ki hasonló a fenevadhoz, és ki tudna vele harcra kelni?" A Római Birodalom bukásának a gondolata az idő tájt hihetetlen volt.
Róma azonban mégis elbukott. Róma bukása viszont nem jelentette a fenevad uralmának a végét. A kilencedik században a keresztyének ismerték a fenevadat. A tizenhatodik században Luther Márton meg tudta nevezni a fenevadat. És a huszadik század utolsó évtizedeiben mi megint meg tudjuk nevezni őt.
Amíg az örökkétartó ország meg nem jelenik, a fenevadak, akik a nemzetek politikai tengeréből emelkednek ki, engedélyt kapnak az istenkáromlásra. Ez 42 hónapig tart, vagyis 3 és 1/2 évig. Ideig, időkig és idő feléig, azaz addig, ameddig az ördög őrjöngése és az asszony üldözése tart.

Oswald Chambers: Krisztus mindenek felett- ELTÉRÍTÉS ISTENTŐL



   "Könyörülj rajtunk, Uram, könyörülj rajtunk, mert igen elteltünk gyalázattal" (Zsolt 123,3).


Nem elsősorban attól kell tartanunk, hogy Istenben való hitünk károsodik, hanem attól, hogy belső állapotunk kárt szenved. "Őrizzétek meg azért lelketeket és ne csalárdkodjatok" (Mal 2,16). Lelki-szellemi alkatunknak félelmetes hatásai vannak. Ez az az ellenség, amely bensőnkbe hatol és eltéríti gondolkozásunkat Istentől. Van olyan kedélyállapot, amelyet nem szabadna megtűrnünk magunkban. Ha megtűrjük, ráébredünk, hogy eltávolítanak Istenbe vetett hitünktől és mire visszatérünk nyugalmunkba Istenhez, addigra belé vetett hitünk semmivé lett és felülkerekedett bennünk a testbe és az emberi ügyeskedésbe vetett bizalom. Őrizkedj "e világ gondjai"-tól, mert ezek azok, amelyek felkeltik a lélekben a rosszkedvet. Különös dolog, hogy milyen hatalma van a legegyszerűbb dolognak is arra, hogy elfordítsa figyelmünket Istenről. Utasítsd vissza az élet gondjait, hogy el ne borítsanak! A másik, ami elvonja figyelmünket, a védekezés szenvedélye. Augustinus így imádkozott: "Ó Uram, szabadíts meg attól a szenvedélytől, hogy szüntelenül védekezzem." Belső állapotunk lerombolhatja lelkünknek Istenbe vetett hitét. "Ki kell magyarázkodnom; meg kell értetnem magam az emberekkel." Urunk soha semmiben nem magyarázkodott. Hagyta, hogy a tévedések maguktól tisztázódjanak. Amikor észrevesszük az embereken, hogy nem haladnak előre szellemileg, és ez az észrevétel kritikává torzul, akkor saját utunkat torlaszoljuk el Isten felé. Isten nem azért engedte meglátnunk mások hiányait, hogy kritizáljuk őket, hanem hogy közbenjárjunk értük.

Isten műhelyében- A titkon való imádkozás



   "Te pedig mikor imádkozol, menj be a belső szobádba, zárd be az ajtódat és imádkozzál a te Atyádhoz, aki titkon van. "

(Máté 6, 6)   


Jézus szereti az elrejtettséget. A farizeusi kegyesség még imádkozásával is önmagát akarja fitogtatni az emberek előtt; pedig az imádságban csak Istennel van dolgunk. Milyen borzasztó, amikor valaki olyan szívesen hallgatja saját imáit és azt akarja, hogy mások is hallják azt. A színpadias imádkozás utálatos Isten előtt, éppen úgy a "díszimádság" is, amelynél az embernek az a benyomása, hogy nem Istennek, hanem a jelenlevőknek szól.

Jézus nem veti el a közös és nyilvános imádkozást, de imaéletünk súlypontja az egyéni imádkozás (belső csendességben), különben csupán színészkedés az imádságunk. "Menj be a belső szobádba", azaz keresd a magányt, külsőleg is különülj el, hogy mennyei Atyáddal egészen egyedül légy. Az Ő szent jelenlétében maradj csendben, míg betölt a Lelke és az imádat szavai tolulnak ajkadra. - "Zárd be az ajtót" - biztosítsd, hogy semmi ne zavarjon. Egész sereg olyan ellenséges gondolat van, ami akadállyá lehet: a hétköznapok, a munka, a gondok, a világ, értelmed; az éned a maga emberi és nem isteni vágyaival. Mennyi minden hathat gátlóan az imádkozásra! Zárd be az ajtódat: emeld fel szívedet Istenhez, zárkózz el a zavarók elől. - Van-e rejtett helyed az imádkozásra? A magányos imádság nélkülözhetetlen. Itt nyerjük a legmélyebb és legnagyszerűbb megtapasztalásokat. Itt nemcsak a lélek beszél Istennel, hanem Isten is a lélekkel. Itt tudja kijelenteni csodálatos igazságait üdvösségünket illetően. Itt gyűjt a lélek "forrásvizet" (Zsolt 87, 7); különben a hívő ember olyan, mint a kiszáradt kút, kiürül és kegyes fecsegővé válik.

A titkon való imádságot Isten nyíltan jutalmazza. Sok olyan imádkozó hívő kap majd jutalmat odafent, aki itt nem játszott nyilvános szerepet Isten országa munkájában. Sok evangélizáció és ébredés nem az igehirdetők, hanem a rejtett imádkozók munkájának eredménye. Isten már itt láthatóan és megfoghatóan jutalmazza a rejtett imádságban való hűséget. Aki sokat tartózkodik csendben az Úr előtt, az áldott ember. Fellépése határozott lesz, járása biztos, munkája sikeres. Érezhető rajta a mennyei szentség illata. Minél kevésbé akarnak tündökölni az emberek előtt, annál inkább ragyognak. Aki sokat imádkozik titkon, az erőt kap arra, hogy nyilvánosan is imádkozzék. Így jutalmaz Isten.

Charles H. Spurgeon: Isten ígéreteinek tárháza-Állhatatosságra nevel

"De csak apránként űzi el előled ezeket a népeket Istened, az Úr" (5Móz 7,22)



Az Úrért való küzdelmünkben ne várjunk egy csapásra győzelmet. A gonosz gondolatok és cselekedetek szívósak. Vannak vidékek, ahol évek szívós munkája kell ahhoz, hogy csak egy is eltűnjön az ott élő embereket beszennyező számos bűn közül. Ezért teljes erőnkkel tovább kell küzdenünk, még akkor is, ha egyelőre kevés a látható eredmény.

A feladatunk ebben a világban az, hogy Krisztus számára nyerjük meg az embereket. Ne megalkuvásokba menjünk bele, hanem a gonosz ellen küzdjünk. Ne népszerűségre törekedjünk, hanem harcoljunk komolyan minden bűn ellen. Hitetlenség, iszákosság, tisztátalanság, elnyomás, világiasság, tévelygés: mindezek "kiűzendők".

De ezt csak az Úr tudja véghezvinni, éspedig hűséges szolgáin keresztül. Legyen áldott a neve, hogy megígérte, hogy meg is fogja tenni: "elűzi előled ezeket a népeket". De apránként cselekszi ezt meg, hogy állhatatosságra neveljen bennünket, növelje hitünket, éberségre tanítson és arra, hogy ne legyünk testünk kívánságának a rabjai. Ezért adjunk hálát Istennek minden kis sikerért, és könyörögjünk nagyobbakért. Ne dugjuk vissza "hüvelyébe a kardot", míg teljesen be nem fejeztük, amit az Úr rajtunk keresztül akar elvégezni.

Végy bátorságot, én lelkem! Haladj csak apránként mindig előbbre, és meglátod, a sok kis lépésből milyen nagy egész lesz a végén!

Joel Osteen-Mai napon Istennek máris kész megoldásai vannak minden problémára


Mai napon Istennek máris kész megoldásai vannak minden problémára, amellyel valaha is szembe fogok nézni. A megfelelő emberek és a megfelelő helyzetek vannak ott a jövőmben. 

Isten tudja, hogy fordítsa jóra a dolgokat. Isten tökéletes ura minden helyzetnek. Isten kezdettől fogva ismeri a dolgok végkimenetelét. Isten tudja, hogy mire van szükséged egy hét, egy hónap vagy épp tíz év múlva. És a jó hír az, hogy már most gondot visel rólad.
/ Joel Osteen/

A Valóság Rapszódiája-Chris pásztor-Először az Úrral beszéld meg

…Mert igen hasznos az igaznak buzgóságos könyörgése (Jakab 5:16).

Egy drága testvérünk a szellemi tekintély gyakorlásáról tanult, és úgy döntött, hogy gyakorlatba helyezi a hitét.
 Felhős volt az ég, és felhőszakadás közeledett. Kilépett a házából, és parancsolt az esőnek, hogy ne essen. Hamarosan azonban esni kezdett. Parancsolt az esőnek, hogy álljon el, de minél inkább parancsolt, annál jobban kezdett zuhogni az eső, és annál inkább megázott.
Olvasta, hogy Illés miatt nem esett három és fél évig (1 Királyok 17), és azt gondolta: “Ha Illés meg tudta ezt tenni, akkor én miért ne tudnám?” Valamit azonban a fiatalember nem értett meg.
Ha csak az 1 Királyok 17-et tanulmányoznád, lehet, hogy azt gondolnád, hogy Illés egyszerűen kinyilvánította, hogy nem fog esni, kiviharzott Áháb palotájából, és a felhők visszahúzódtak. 
A Jakab 5:17- ből megtudhatjuk, hogy volt ott még valami: “…
imádsággal kéré, hogy ne legyen eső, és nem volt eső a földön három esztendeig és hat hónapig.”
Mielőtt Illés kihirdette, hogy nem fog esni, megbeszélte ezt az ügyet Istennel
Imájában meggyőzte Istent. Ez érvelő ima volt, mert nem emberi befolyástól függ az eső.

Jézus világossá tette ezt a Máté 5:45-ben, hogy az esőzés Isten kezében van: 
“Hogy legyetek a ti mennyei Atyátoknak fiai, aki felhozza az ő napját mind a gonoszokra, mind a jókra, és esőt ád mind az igazaknak, mind a hamisaknak.” 
Illés meggyőző érveket hozott imában az Úr elé, és az Úr teljesítette kérését.

Ezt teszed, amikor különböző helyzetekkel foglalkozol, olyan helyzetekkel vagy ügyekkel, melyek kívül esnek a személyes hatáskörödön. Először győznöd kell imában. 
Szükség van az intenzív, szívből jövő, buzgó ima, könyörgés közbenjárás és hálaadás pillanataira. 
Az ilyen fajta ima a Biblia szerint hatalmas erőt szabadít föl (Jakab 5:16 AMP).

Megvallás:
Drága Mennyei Atyám , örvendezik a szívem, mert
megtárgyalhatom Veled az ügyemet komoly, szívből jövő és
folyamatos imában, és győzhetek a kedvezőtlen körülmények
fölött. Köszönöm Uram azt a csodálatos kiváltságot és jogot,
hogy mindenkor meghallgatásra találok, amikor Jézus nevében
imádkozom. Dicsőség a Te nevednek örökkön örökké!

Cseri Kálmán-A kegyelem harmatja-Hűtlenné lett asszony

"..megszegted a szövetséget. De én emlékszem szövetségemre, amelyet ifjúkorodban kötöttem veled, és örök szövetségre lépek veled. "(Ez 16,59-60)



A szép történetnek szomorú folytatása van. A királynévá lett szépasszony elbízta magát, elfelejtette, honnan emelte ki, mentette meg jótevője, magának tulajdonította azt, amit Istentől kapott ajándékba, és megszegte vele kötött szövetségét.

Itt már egyértelmű, hogy Isten választott népéről, azon keresztül mindnyájunkról szól a leírás. Mindnyájunkat kísért, hogy elfelejtjük, honnan szabadított ki az Úr, nem neki adunk dicsőséget életünk eredményeiért, a tőle kapott áldásokért, egy idő után úgy gondoljuk, boldogulunk mi már nélküle is. S ami a legrosszabb: mástól vagy mástól is várunk segítséget, megvonjuk tőle kizárólagos bizalmunkat, ami Izrael esetében a környező pogány népek bálványainak tisztelését jelentette. Ez a legdurvább istengyalázás, a szabadító Isten megcsúfolása. (A Biblia ezt lelki paráznaságnak, házasságtörésnek nevezi.)

Ennek mindig súlyos következményei vannak, mert aki ezt teszi, kilép Isten szövetségéből, s így egyedül marad. Isten nélkül pedig mindenféle bűn és baj áldozata lesz az ember.
A kérdés az, hogy mit tesz ebben a helyzetben. Ha rádöbben bűnére, kertelés nélkül megvallja azt, és bocsánatot kér, Isten kész visszafogadni a szövetségszegőt. Ha azonban megkeményedik hűtlenségében, halálra ítélte önmagát.

Óvakodjunk az ilyen szövetségszegéstől! Mert ha van is kegyelem a bűnbánónak, és ez óriási lehetőség, utólag mindig keservesen bánja a megtérő az elrontott, eltékozolt időt.

Napi áhítat- Elhívás ingyen kegyelemből

Hét témája: Minden ingyen!        

Olvasmány: 2Tim 1,3–10                             

Azért, hogy Isten elhívjon valamire, nem kell fizetnünk. De elhívásának ára van. Ne sajnálj érte semmit!

„Hálát adok az Istennek, akinek őseimhez hasonlóan tiszta lelkiismerettel szolgálok, amikor szüntelenül, éjjel és nappal megemlékezem rólad könyörgéseimben, és könnyeidre emlékezve látni kívánlak, hogy öröm töltsön el. Eszembe jutott ugyanis a benned élő képmutatás nélküli hit, amely először nagyanyádban, Lóiszban és anyádban, Eunikében lakott, de meg vagyok győződve arról, hogy benned is megvan. Ezért emlékeztetlek téged, hogy gerjeszd fel az Isten kegyelmi ajándékát, amely kezeim rád tétele által van benned. Mert nem a félelemnek lelkét adta nekünk az Isten, hanem az erő, a szeretet és a józanság lelkét. Ne szégyelld hát a mi Urunkról szóló bizonyságtételt, se engem, az ő foglyát, hanem szenvedj velem együtt az evangéliumért, Isten ereje által. Mert ő szabadított meg minket, és ő hívott el szent hívással, nem a mi cselekedeteink alapján, hanem saját végzése és kegyelme szerint, amelyet még az idők kezdete előtt Krisztus Jézusban adott nekünk. Ez most nyilvánvalóvá lett a mi Üdvözítőnk, Krisztus Jézus megjelenése által, aki megtörte a halál erejét, és az evangélium által világosságra hozta az elmúlhatatlan életet.”

Magyarázat

Minden évben elénk kerül a reformáció, hogy fölfrissítsük magunkban a reformátori elveket, eseményeket, célokat. Jól van ez így, segít abban, hogy megmaradjon élénken bennünk a folyamatos mérlegre tevés, tisztulás, visszaigazítás és előrelépés igénye, szükségének érzése. Ma sokat emlegetjük Luthert, Kálvint, a nagy reformátorokat, akik épp olyan esendő emberek voltak, mint mi. Ami emléküket naggyá tette, az nem más, mint amit Pál apostol Timóteussal kapcsolatban fölemlít: a képmutatás nélküli hit. Ez az a fajta hit, amit nem rendít meg, ha egyedül marad, ha szenvedések árán lehet csak megélni, vagy csak meghalni lehet érte. Ha a nagy reformátorok láthatták volna a reformáció következményeit a távoli jövőben, a bástyákká erősödő hittételeket, amelyekhez évszázadok múlva is ragaszkodnak a hívők milliói, bátrabbak lettek volna. Miért, nem kellett bátorság ahhoz, amit fölvállaltak? Dehogynem. Mégis úgy hiszem, tele voltak félelemmel. Mert a hitlépések mindig félelemmel teljesek. Az „itt állok, másként nem tehetek” azt jelenti, hogy Luther jobban félt attól, hogy kövesse felettesei képmutatását, mint attól, hogy mit tesznek vele, ha ragaszkodik képmutatás nélküli hitéhez. Ezért a hitért élhette át Isten elhívását. Ezt keresi bennünk is az Isten.
Imaáhítat

Könyörögjünk, hogy az Isten által megítélt régit elhagyva teljességgel megújulhassunk! (Ef 4,22–24)
(Szommer Hajnalka)

Reggeli dicséret- Krisztusban maradni


„Maradjatok én bennem és én ti bennetek. Miképpen a szőlővessző nem teremhet gyümölcsöt magától, hanemha a szőlőtőkén marad, akképpen ti sem, hanemha én bennem maradtok. Én vagyok a szőlőtő, ti a szőlővesszők; Aki én bennem marad, én pedig ő benne, az terem sok gyümölcsöt: mert nálam nélkül semmit sem cselekedhettek.”
(János evangéliuma 15. fejezet 4-5. vers)


"Én vagyok a Szőlőtő, ti a szőlővesszők" (Jn 15:5) - mondotta Krisztus tanítványainak… Krisztus azt mondta, hogy a vessző összeköttetése a szőlőtővel képviseli azt a kapcsolatot, amelyet nekik fenn kell tartaniuk vele.


A vesszőt beoltják az élő szőlőtőbe, és annak rostjai összeforrnak a rostokkal, erei az erekkel, s így a szőlőtő részeivé lesznek. A szőlőtő élete a szőlővessző életévé válik. Így a bűnökben és vétkekben halott lélek új életet kap, a Krisztussal való kapcsolat útján. Krisztusban, mint személyes Üdvözítőben való hit által formálódik ki a Krisztussal való egység. Ha a bűnös egyesíti gyengeségét Krisztus erejével, ürességét Krisztus teljességével, törékenységét Krisztus mindent elhordozó erejével, akkor egy értelemre jut Krisztussal.

Ezt a Krisztussal való egységünket, amely egyszer kialakult, fenn kell tartanunk… Ez nem véletlen kapcsolat, nem valami alkalmi összeköttetés. A vessző, részévé válik az élő szőlőtőnek. Az élet, az erő és a termékenység hatása a gyökértől a vesszőkig akadálytalan és állandó. A vessző nem maradhat élő a szőlőtőtől elválasztva.


Jézus ezzel azt fejezte ki: többé ti sem lehettek nélkülem. Azt az életet, amelyet tőlem kaptatok, csak a velem való folytonos közösségben őrizhetitek meg. Nálam nélkül nem győzhettek le egyetlen bűnt sem, s nem állhattok ellent a kísértéseknek.

A Krisztusban maradás, Lelkének az állandó birtoklását jelenti, azt, hogy életünket minden feltétel nélkül átadjuk az ő szolgálatára. A kapcsolat csatornáját mindig nyitva kell tartani az ember és Isten között.

Az mutatja meg, hogy valóban kapcsolatban vagyunk-e Krisztussal, hogy milyen a jellemünk és a magatartásunk. Ha nem termünk gyümölcsöt, akkor nem vagyunk igazán élő szőlővesszők, Krisztustól való elkülönülésünk olyan romlást foglal magába, amely éppen olyan teljes, mint amit a halott vessző ábrázol…

Isten általunk akarja kinyilvánítani saját lényének a szentségét, a jóakaratot és irgalmasságot. Az Üdvözítő mégsem azt parancsolja nekünk, tanítványainak, hogy a gyümölcstermésért munkálkodjunk. Jézus csak azt mondja nekünk, hogy maradjunk őbenne…


Krisztus élete bennünk is ugyanazt a gyümölcstermést hozza, ami Őbenne látható volt. Krisztusban élve, Krisztushoz tartozva, Krisztus által támogatva, táplálékunkat Krisztustól szerezve, Krisztus életéhez hasonló gyümölcsöket terem a mi életünk is." (E.G. White: Jézus élete 'Ne nyugtalankodjék a ti szívetek' c. fejezetéből)

2016. november 22., kedd

Meggyógyulva a rákból-Doddie Osteen



I. fejezet
Gyógyulás a rákból
Annyira hálás vagyok, hogy élek ma, és képes vagyok a reménység üzenetét hozzád elvinni.Maga Jézus is ez: REMÉNYSÉG. Úgy érzem magam, mint Dávid, aki a zsoltárokban eztmondta (30,2-3): Ó Uram, könyörögtem hozzád, és te újra egészséget adtál nekem,visszahoztál a sírból, és íme én élek most. (angol ford.) Isten Igéje különösen fontos, nagyonfontos azoknak, akik éppen a betegséggel küzdenek. Mert gyakran csak ez lehet az egyedülireménységük. Tudom, meghaltam volna, ha nem lett volna a Bibliám. Sok éven keresztültanultam Isten igazságát, Isten Igéjéből. Hallottam a hit üzenetét, ami felépített engem.Tudtam, Jézus nem akarja, hogy gyermekei betegek legyenek. Nem csak azért halt meg, hogya bűneinkből megszabadítson, hanem a betegségeink miatt is meghalt. Ha nem lett volna IstenIgéje, nem élnék ma, és nem tudtam volna megírni ezt a könyvet. Isten azt mondja: az énnépem pusztul az ismeret hiánya miatt (Hós.4,6) Ez szomorú tény, de igaz. Nagyon sok ember nem tudja, mi is Isten akarata a gyógyulással kapcsolatban.
 Pedig ez az ismeret jelenti akülönbséget élet és halál között!
Dávid egy másik zsoltárban ezt mondja: Tisztelünk téged, ohIsten, tisztelünk; neved közel van, hirdetik csodatetteid! (Hálát adunk neked Uram, a tehatalmas csodáid bizonyítják, hogy tegondoskodó vagy.–Angol ford.) Zsoltár 75,2 Istenvalóban gondoskodik a gyermekeiről. Az a tény, hogy engem meggyógyított, bizonyítja, hogyŐ gondoskodó. És azt akarja, hogy te is egészséges légy. A Zsid.11,1 azt mondja: a most hit aREMÉNYLETT dolgok valósága. Ha rákod van, vagy a májad nem működik helyesen, vagymás súlyos betegséggel küzdesz, ami fájdalmat és gyengeséget hoz a testedbe, szeretném, hatudnád: Jézusban reménységed van. Ő nem akarja, hogy korai halállal halj meg. Ő azt akarja,hogy élj, és az Úr munkáját hirdesd. (Zsolt.118,117)
 Mindig egészséges és aktív voltam
Én egy tevékeny ember vagyok, mindig keményen dolgoztam, és még élveztem is. Agyerekeim gyakran mondják: „mi anyát soha nem láttuk lustálkodni–mindig dolgozott.” Aférem, John sokszor mondta: „Dodie, itt az ideje, hogy végre pihenj egy kicsit. Már elegetdolgoztál ma.” Mindig egészségben éltem. Himlős voltam kisbabaként, de erre már nem isemlékszem. Nem tudok róla, hogy míg Johnnal házasok voltunk, látott volna engem betegenaz ágyban. Hacsak akkor nem, mikor a gyerekeink megszülettek. Tehát mindig kiválóegészségnek örvendtem. És hálás is voltam ezért, de utólag rájöttem, hogy úgy gondoltam,számomra ez egy garantált dolog. Ez nekem adatott. Emlékszem, mikor valaki megkérdeztetőlem: hogy vagy? Én azt feleltem: borzasztó egészségesen. Amikor a rák megtámadta atestemet, rájöttem, mennyire bolond beszéd volt ez! Most minden napom drága számomra. Ésígy utólag visszagondolva, mindig is drágák voltak. Tanuld meg, hogy ne mondj kiistentelenszavakat. Hála Istennek az egészségért. És légy hálás minden napért, amit Ő neked adott.


32.
Egy olyan keresztény, aki hisz a gyógyulásban, kenjenmeg téged olajjal.
 Jak 5,14-15 Beteg-é valaki köztetek? Hívja magához a gyülekezet véneit, és imádkozzanakfelette,megkenvén őt olajjal az Úrnak nevében. És a hitből való imádság megtartja a beteget, és azÚr felsegíti őt. És ha bűnt követett is el, megbocsáttatik néki.
Bátorítalak, hogy hívd fel agyülekezet véneit, hogy kenjenek meg olajjal és imádkozzanakérted az Úr nevében. Isten aztmondja, hogy a hit imádság megmenti a beteget. Ha nincsenek vének, akik tudnák, hogyan iskell imádkozni a hit-imádságát, akkor találj valakit, aki ezt tudja, és kérd meg, hogy kenjenek meg olajjal. Ezután csak higgy abban, hogy Isten megtartja a szavát. És az Úr felsegít téged.
33.
Jézus már kifizette az árat a gyógyulásodért.
1Pét2,24 Aki a mi bűneinket maga vitte fel testében a fára, hogy a bűnöknek meghalván, az igazságnak éljünk: akinek sebeivel  gyógyultatok meg.
Ézs azt mondta, „az Ő sebeiben mi meggyógyultunk.” Péter a SzentSzellem kijelentése által visszanézett az Ézs 53,5-re és azt mondta: „akinek a sebei által temeggyógyultál.” A gyógyulásodat maga Jézus vásárolta meg, és kifizette érte az árat.
34.
Legyélbiztos abban, hogy az imádságod célba ér.
1Ján.5,14-15 És ez az a bizodalom,amellyel ő hozzá vagyunk, hogy ha kérünk valamit az ő akarata szerint, meghallgat minket: És ha tudjuk, hogy meghallgat bennünket, akármit kérünk, tudjuk, hogy megvannak akéréseink, amelyeket kértünk ő tőle.
Hogyan is tudnál úgy imádkozni, hogy Istent kéred agyógyulásoddal kapcsolatban, ha nem tudod, hogy az Ő akarata az, hogy meggyógyulj? Nemleszel képes! Azt tanultad a világban, hogy ha megbetegszel, akkor szenvedned kell. És haszerencsés vagy, lehet, hogy meggyógyulsz. Ha így vagy, itt az idő, hogy megújítsd azelmédet a gyógyulás Igéivel. Akármire is van szükséged, találd meg azokat az ígéreteket,amelyek azokra a szükségekre vonatkoznak Isten Igéjében, és így kérd azŐ akaratának megfelelően.
 Az Ő akarata megegyezik az Ő Igéjével.
Amikor megtaláltad az ígéretet aszükségedre, és elimádkoztad azt, akkor már bizonyos lehetsz abban, hogy Ő meghallgatta, ésválaszol az imádságodra.
35.
Isten válaszol azoknak az imádságaira, akikmegtartják az Ő parancsolatait.
1Ján 3,21-22Szeretteim, ha szívünk nem vádol minket, bizodalmunk van az Istenhez; És akármit kérjünk,megnyerjük tőle, mert megtartjuk az ő parancsolatait, és azokat cselekedjük, amik kedvesek előtte.
Ha nem kaptad meg azt, amire szükséged van Istentől, tarts egy önvizsgálatot,ellenőrizd le magad. Vajon megtartod az Ő parancsolatait, és azokat cselekszed, amik tetszenek neki?
36.
A félelemnem Istentől jön. Dorgáld meg!
2Tim1,7 Mert nem félelemnek lelkét adott nékünk az Isten; hanem erőnek és szeretetnek és józanságnak lelkét.
Sohasem voltam egyfélős ember. de amikor a rák megtámadta a testemet, küzdenem kellett a félelemmel. Lehet,hogy most azt gondolod, milyen furcsa, hogy pont egy pásztor felesége mondja ezt, aki SzentSzellemmel betöltött keresztény! Nem próbálom meg igazolni magam, vagy magyarázkodni.De ez így volt. És ha ezt elmondom neked, talán segíteni fog. Egy emberi lény vagyok, ésugyanazok a dolgok támadnak meg, amelyek másokat is. Tehát küzdenem kellett afélelemmel. És én ezt az Igékkel harcoltam meg, mint a 2 Tim1,7. Azt mondogattam: „Atyám,nem a félelem szellemét adtad nekem, hanem az erő, a szeretet, és a józan értelem szellemét.Ez a félelem nem tőled van Istenem, hanem az ördögtől. Ezért énazt parancsolom afélelemnek, hogy most elhagy engem Jézus nevében!” Kijelöltem egy napot, szeptember 6.-át,mint egy olyan napot, amitől fogva szabad leszek a félelem gyötrésétől. Azt mondtam: „a mainaptól nincs több félelem bennem. Elment, Jézus nevében.” Ha a félelem támad, dorgáld megés mondd azt „ezen a napon, ahogy olvasom ezeket az Igéket, felül kerekedem a félelmen.Félelem elhagysz engem Jézus nevében. Nincs jogod gyötörni Isten egy gyermekét. Én tele


vagyok az Úr békéjével és szeretetével. Mostminden gondomat rád vetem Uram, Atyám,mert tudom, hogy neked gondod van rám. És köszönöm, hogy szabad vagyok a félelemtől.”
37.
Vesd ki azokat a gondolatokat és képeket az elmédből, amelyek nem felelnek meg Istenigéjének.
2Kor10,4-5 Mert a mi vitézkedésünk fegyverei nem testiek, hanem erősek az Istennek, erősségek lerontására; Lerontván okoskodásokat és minden magaslatot, amely Istenismerete ellen emeltetett, és foglyul ejtvén minden gondolatot, hogy engedelmeskedjék a Krisztusnak;
Amikor beteg voltam,ki kellett vetnem azokat a képeket, képzelgéseket,amelyek a tüneteimmel voltak kapcsolatosak. S neked is meg kell ezt tenned. Érd el, hogy agondolataid engedelmeskedjenek neked. Ejtsd foglyul ezeket a gondolatokat, hogyengedelmeskedjenek Krisztusnak. Mondd azt: „gondolatok, kerüljetek összhangba IstenIgéjével, amely azt mondja, hogy Jézus sebei által meggyógyultam. Gondolatok, kerüljetek harmóniába Isten Igéjével, mely azt mondja, hogy akármit is kérek, megkapom tőle, mertmegtartom az Ő parancsolatait, és azokat cselekszem, amelyek tetszenek neki. Gondolatok,legyetek összhangban Isten Igéjével, Jézus nevében.” És dicsőség Istennek, ez így lesz, megfog történni!
38.
Légy erős az Úr erejében. Vedd föl a fegyverzetét, hogy küzdj a gyógyulásodért
.Ef6,10-13 Végezetre, atyámfiai, legyetek erősek az Úrban, és az ő hatalmas erejében. Öltözzétek föl az Isten minden fegyverét, hogy megállhassatok az ördögnek minden ravaszságával szemben.Mert nem vér és test ellen van nékünk tusakodásunk, hanem a fejedelemségek ellen, ahatalmasságok ellen, ez élet sötétségének világbírói ellen, a gonoszság lelkei ellen, melyek amagasságban vannak. Annakokáért vegyétek föl az Istennek minden fegyverét, hogyellenállhassatok ama gonosz napon, és mindeneket elvégezvén megállhassatok.
Szükségedvan Isten teljes fegyverzetére minden nap. És szükséged van arra, hogy ezt fel is vedd. Álljellene az ördögnek, mindennap mondd el: „vedd el a kezedet ördög rólam, és a testemrőlJézus nevében.” S ezután emlékeztesd a testedet, hogy Isten Igéjének megfelelően működjön,és kerüljön összhangba Isten Igéjének az állításaival. Működni fog!
39.
Tégy bizonyságot a gyógyulásodról.
 Jel 12,11 És ők legyőzték azt a Bárány véréért, és aző bizonyságtételöknek beszédéért; és az ő életöket nem kímélték mind halálig. Mikor Istenmeggyógyít, és helyre álltál, és képes vagy már bizonyságot tenni–tedd!
Az Úr akarata az,hogy adj dicsőséget Neki mindazokért, amiket elvégzett érted. Ha korábban nem éltél Istenért,akkor az Ő irgalma van rajtad. Azért,mert szeret téged, megérintett, és meggyógyított. Mosthogy már egészséges vagy, ne menj vissza a világba, hanem szánd oda teljesen magadJézusnak. 100%-ban szolgáld őt. Isten nem azért gyógyít meg téged, hogy aztán visszamenj avilágba. Azért gyógyít meg,hogy elválasszon. Te az Ő választott edénye vagy, hogy érte élj,és hogy Ő használni tudjon téged.
40.
A betegséged el fog távoznitőled, és nem fog visszajönni.
 Náhum 1,9 Mit koholtok az Úr ellen? Elpusztít ő, nem lészen kétszer veszedelem. (Mit terveztek, és milyen őrült a tikísérletetek, hogy az Úr ellen fellépjetek? Ő teljesen bevégzi Ninivét, és bántás (ami miatt anépem szenvedni fog Asszíriától) nem fog másodszor visszajönni. Másodszor nem fog visszajönni a bántás.–ang.ford.)
Ez az ige annyirasokat jelent nekem, amiótameggyógyultam, mert egészséges akarok maradni! De tudnod kell, az ördög az egy gyötrő, éső folytatni akarja a támadást ellened. Rák esetén pl. az orvosok azt mondják, a gyógyulásodután öt évvel vagy teljesen gyógyult. De az ördög megpróbál gyötörni téged kétségekkel,félelemmel. Ha fájdalmad van, azt fogja mondani: „na, itt van megint, a rák visszajötthozzád!” neked küzdened kell ezekkel a hazug gondolatokkal, erősségekkel. Vesd ki ezeket,hogy minden gondolatod Isten Igéjévellegyen összhangban. Ez az a pillanat, amikor emlékeztetned kell a Náh 1,9-re, ami azt mondja: „ördög ez a bántás nem fog visszajönni másodszor.
Soha nem fog már a testemre visszajönni újra.” És nem fog!
ÁMEN

Horváth Ilonától kaptuk-köszönjük! :)

Alfred Christlieb: Bizonyságaid örökkévaló örökségem

   A krétaiak mindig hazugok, gonosz vadak, rest hasak.
     Tit. 1,12

Pál bölcsessége mellett az igazságossága is meglátszik ebben a részben.
Első pillantásra a krétaiak fölött mondott ítélete túlságosan élesnek és igazságtalannak tűnik. 

De közvetlenül előtte (10. v.) éppen ilyen élesen nyilatkozik arról a zsidó népről, amelyhez ő maga is tartozik. Ezt írja: "Mert sok az engedetlen, hiábavaló beszédű és hitető, különösen a zsidóságból valók közül, akiket el kell hallgattatni, ... olyasmiket tanítanak, amiket nem kellene". 

Itt láthatjuk, hogy Pál a bűnök feltárásában kérlelhetetlenül igazságos. A népe iránti szeretet nem befolyásolja a bűn megítélésében. A legélesebben elítéli azt, akár saját népe tagjaiban, akár idegenekben találja. 

Ez az igazságosság nagyon fontos minden időben. Az igazi keresztyénnek minden bűnt élesen el kell ítélnie, akár saját népénél, akár idegen népeknél jelentkezik az.

De lássuk meg Pál szeretetét is. Ebben Isten szeretetének egy sugara ragyog. - Ha úgy ismerünk meg embereket, hogy azok hazugok, gonosz ragadozó állatok és rest hasak, az ilyenektől legszívesebben teljesen elzárkózunk. Úgy gondoljuk, ilyen emberek között nem érdemes munkálkodni. Pál egészen másként gondolkozott! Nem azt mondta: "Mindenütt lehet Jézusért munkálkodni, nemcsak Krétán". 

Sokkal inkább buzdítja Titust a munka folytatására, amelynek célja ez: "...hogy egészségesek legyenek a hitben". 

Itt van az örömhír! A szeretet mindent remél. Bízik Jézusban, hogy Ő a legrosszabb és leghazugabb embert is megmentheti és üdvözítheti.

Higgyünk, reméljünk, szeressünk Pállal, amíg Isten győzelme nyilvánvalóvá nem lesz.

Varga László: Isten asztaláról

   "Ez az én szolgám, akit támogatok, az én választottam, akiben gyönyörködöm. Lelkemmel ajándékoztam meg, törvényt hirdet a népeknek. Nem kiált, nem lármáz, és nem hallatja szavát az utcán. A megrepedt nádszálat nem töri össze, a füstölgő mécsest nem oltja el, igazán hirdeti a törvényt... tanítására várnak a szigetek."
     Ézsaiás 42,1-4



A próféta a Messiásról beszél. Kijelentést kapott róla, azt foglalja írásba. Maga se látja tisztán az arcát. Csak a munkájáról tud vallani. De azt világosan látja, hogy Isten szeretete lakik majd benne. Ezen a helyen három vonását mutatja meg: Nem lesz benne semmi idegen, semmi rossz, mindenben Isten akaratát fogja megvalósítani, azért gyönyörködhet benne az Atya. Törvényt fog hirdetni, nemcsak a zsidó népnek, a föld minden népének. Még a távoli szigeteken is csak akkor lesz rend és békesség, amikor megismerik az ő törvényét. Mindezt hangoskodás nélkül, csendben, teljes szeretettel fogja végrehajtani. Megértéssel fordul majd a gyengék, a megtörtek felé, és akikben már csak pislákol az élet öröme, mind hozzá fordulhatnak. Majdnem ötszáz év kellett ahhoz, hogy ez a prófécia valóra váljék. De Jézus és tanítványai teljes joggal hivatkoznak rá. Ötszáz év múltán csodálatosan beteljesedett, kétezer-ötszáz évvel később pedig mi is gyönyörködhetünk benne, és vallhatjuk: igaz, ma is Őrá várunk, hogy pislákoló mécsesünkre életet leheljen az örökkön élő Messiás.
Köszönöm, Uram, ezt a szép tanítást. Csodálatos az, hogy ma is gyönyörködhetem benne, megérthetem és igaznak vallhatom a kétezer-ötszáz évvel ezelőtti szép versbe foglalt próféciát. Tudom, ez azért van, mert hozzám is Te szólsz általa, aki tegnap és ma és örökké ugyanaz vagy. A faekével kínlódó, báránnyal áldozó héberhez ugyanazzal a szeretettel fordultál, mint hozzám, aki az atomok és gének problémáin tépelődöm. Ő ugyanúgy várta szabadító Messiását Babilon nyilainak árnyékában, mint én az atombomba félelmében. Csak az eszközeink változtak, mi ugyanolyan bűnösek, gyengék, védtelenek és kiszolgáltatottak maradtunk. De a Messiás is ugyanaz, s én boldog vagyok, hogy engem is megváltott. Ámen.