2017. január 18., szerda

Kenneth Hagin : A feltámadás nagyszerűsége!

…annyival kiválóbb lévén az angyaloknál, amennyivel különb nevet örökölt azoknál. Mert kinek mondotta valaha az angyalok közül: Én Fiam vagy Te, én ma szültelek téged?…—ZSIDÓ 1,4–5. 

És mi hirdetjük néktek az atyáknak tett ígéretet, hogy azt az Isten betöltötte nékünk, az Ő fiaiknak, feltámasztván Jézust: mint a második Zsoltárban is meg van írva: Én Fiam vagy Te; ma nemzettelek téged. — APOSTOLOK CSELEKEDETEI 13,32. 33.

Mikor örökölte Jézus a nevét? Mikor lett neki adományozva? Akkor lett neki adományozva, amikor életre kelt a szellemi halálból, amikor Isten feltámasztotta a halálból.

Jézus feltámadásakor mondta azt Isten: „…Én Fiam vagy Te, én ma szültelek téged.” A feltámadása után pedig Jézus kinyilatkoztatta, hogy minden hatalom a mennyben és a földön neki adatott. Minden kijelentés, ami szerint Jézus úgy örökölte a nevét, illetve úgy adományoztatott neki, azt mutatja: Jézus azután kapta meg nevének nagyságát, teljességét, miután feltámadt a halálból.

Megvallás: Jézus az Úr. Feltámadt a halálból, és Ő az Úr. A feltámadáskor bemutatott erő és hatalom a nevében van, és Ő nekem adta ezt a nevet.

Mikor válhat el és házasodhat újra egy keresztény?

Korábban ritkán merült fel ez a kérdés, mert válás szinte soha nem fordult elõ a keresztények között és a nem hívõk között is szokatlan esemény volt. Ma viszont a válás valós problémává vált az evangéliumi keresztények körében.

A hûtlenség már koránt sem ritka még az egyházi fõemberek között sem. Szinte hetente lehet hallani valamilyen “pásztor-afférról” és annak az illetõ pásztor gyülekezetére gyakorolt végzetes hatásáról. Ilyen példák mellett szabályszerû, hogy a gyülekezeti tagok körében is magasabb a félrelépések száma.
A keresztény otthon stabilitásának ebbõl fakadó hanyatlása ma minden bizonnyal egy a sok egyre inkább riasztó jel közül. Korábban a kérdés bibliai úton való megválaszolása inkább csak tudományos kísérletnek számított, valószínûleg azért, mert a válás annyira idegen volt a választ keresõktõl. Manapság viszont, amikor a válás tragédiája már nemcsak a gyülekezeten, hanem a közeli barátokon és a rokonokon keresztül is beférkõzik minden keresztény életébe, nagyon fontos, hogy a kérdés megválaszolásához ne csak a Bibliát használjuk fel, hanem együttérzéssel közelítsük meg a témát.
Elõször is a házasság Isten szemében egy élethosszig tartó elkötelezettség, se több se kevesebb. Noha néhány esetben az ótestamentum engedélyezte a válást, Krisztus világossá tette számunkra, hogy Isten elképzelése más.
Egyszer feltettek neki egy kérdést "õ így válaszolt: "Nem olvastátok-e, hogy a Teremtõ kezdettõl fogva férfivá és nõvé teremtette õket? Majd így folytatta: "Ezért hagyja el a férfi apját és anyját, ragaszkodik feleségéhez, és lesznek ketten egy testté. úgyhogy már nem két test, hanem egy. Amit tehát az Isten egybekötött, ember azt el ne válassza." (Máté 19,4-6).
Ez nagyon egyenes válasznak tûnik, és mégis Jézus a következõ nyilvánvaló kivétellel zárta feleletét: "Mondom nektek, hogy aki elbocsátja feleségét - a paráznaság esetét kivéve -, és mást vesz feleségül, az házasságtörõ… és aki elbocsátottat asszonyt vesz feleségül, az házasságtörést követ el." (Máté 19,9; Máté 5,31-32).
A fentiekbõl az tûnik ki, hogy a házastárs házasságon kívüli kapcsolatának felfedezése kellõ alapot nyújt a váláshoz.
Valóban, Isten nagyon sokra tartja a hûséget - mind a menyasszony, mind a võlegény részérõl - mint a boldog és hosszan tartó házasság alapját. A paráználkodás az ó- és az újtestamentumban is elítélendõ bûn. Manapság viszont, a szexuális szabadosság korában, a fentiek eléggé sûrûn szolgáltatnak alapot a válásra a keresztények között. A válás azonban igenis szembehelyezkedik az Isten által kijelentett “egy test” alapelvvel, amely az igazi házasságot jellemzi. "Vagy nem tudjátok, hogy aki parázna nõvel egyesül, egy testté lesz vele? Mert - amint az írás mondja - "lesznek ketten egy testté."… Kerüljétek a paráznaságot! Minden más bûn, amit elkövet az ember, kívül van a testén, de aki paráználkodik, a saját teste ellen vétkezik." (1Kor 6,16.18)
A fenti idézet azt sugallja, hogy egy házasságon kívüli szexuális életet élõ nõ Isten szemében prostituálttá válik attól függetlenül, hogy testét pénzért vagy más, számára elõnyõsnek tûnõ, indokért adja másnak.
Másrészt viszont fontos megjegyeznünk, hogy Jézus egy másik alkalommal nem tartotta a paráznaságot válóoknak. 
"Aki elbocsátja feleségét, és mást vesz el, házasságtörõ, és aki férjétõl elbocsátott asszonyt vesz el, szintén házasságtörõ." (Lukács 16,18)
Ha esetleg bárkinek kétsége lenne, a fentiek a feleségekre is érvényesek. "és ha az asszony bocsátja el a férjét, és máshoz megy férjhez, szintén házasságtörést követ el." (Márk 10,12).
Mivel az úr nem mond ellent önmagának, arra a következtetésre kell jutnunk, hogy míg lehetnek helyzetek, melyekben a házasságon kívüli szex következménye inkább a válás kell legyen, semmint a fájdalmas együttélés folytatása, általában azonban jobb megbocsátani a korábbi félrelépést (persze ha az megbánással és a jelenben hûséggel párosul), ahelyett, hogy felbontsuk az egyébként jónak ígérkezõ házasságot.
Krisztus azonban mindkét esetben figyelmeztetett, hogy a válás utáni újraházasodás házasságtöréssel egyenlõ, mely bûnt Isten hetedik parancsolata egyértelmûen megtiltja.
Ezért mind a válás, mind pedig az újraházasodás nagyon komoly lépés, amely a házasság állandó egységének és hûségének isteni alapelvét sérti.
De ez még nem minden. "Irgalmas és kegyelmes az úr, türelme hosszú, szeretete nagy… Hiszen tudja, hogyan formált, emlékszik rá, hogy porból lettünk." (Zsolt 103,8.14) "
Ha megvalljuk bûneinket, hû és igaz õ: megbocsátja bûneinket, és megtisztít minket minden gonoszságtól." (1János 1,9).
Ez az ígéret a keresztények számára a házasságtörés bûnét is magában foglalja, ha a bûnt õszinte megbánás követi. Az úr világossá tette eme szándékát, amikor a házasságtörõ asszony felett ítélkezett (János 8,4).
Emlékeztette az asszony vádlóit, hogy õk is vétkesek és nincs joguk, hogy a nõ felett ítélkezzenek. Ezután ezt mondta az asszonynak: "én sem ítéllek el téged, menj el, és mostantól fogva többé ne vétkezz!" (János 8,11).
Jézus egyáltalán nem ítélte el az asszony bûnét, hanem megbocsátott neki, amikor az õszinte megbánást mutatott és a bûn további elkerülésérõl tett tanúbizonyságot. Ilyen feltételek mellett hívei helyesen tennék, ha követnék Jézus példáját. Ebben a konkrét esetben ugyanis Jézus nem támasztott további követelményt a nõ elé, szabadon dönthetett arról, hogy visszatér-e férjéhez, ha az õt visszafogadja vagy máshoz megy feleségül, ha már eleve elvált.
Van még egy másik fontos bibliai tényezõ, amit figyelembe kell vennünk a válás és újraházasodás kérdésében.
Egy kereszténynek soha sem lenne szabad egy nem kereszténnyel házasságra lépnie, mivel ez késõbb szinte elkerülhetetlenül komoly súrlódásokhoz vezet, kivéve ha Isten kegyelmébõl a hitetlen házastárs Krisztus követõjévé válik. “Ne legyetek hitetlenekkel felemás igában.” (2Kor 6,14).
Mégis sok keresztény ragaszkodik, hogy pont a fent vázolt utat kövesse és azután?
Az is elõfordulhat, hogy valaki házasságban élve megtér, a házastársa pedig nem.
Mindkét esetben ott van az aránytalanul nehéz teher, és a keresztény házastárs esetleg vágyhat arra, hogy ettõl a tehertõl megszabaduljon.
Erre az esetre Pál apostol így rendelkezik: "Ha egy testvérnek hitetlen felesége van, aki kész vele élni, ne bocsássa el. és ha egy asszonynak hitetlen férje van, és ez kész vele élni, ne hagyja el a férjét." (1Kor 7,12-13) 
A következõ vers világossá teszi, hogy ez különösen fontos a gyermekek érdekében, akiket a válás a leginkább megvisel. Tegyük fel azonban, hogy a nem keresztény házastárs ragaszkodik a váláshoz. "Ha pedig a hitetlen házastárs válni akar, váljék el, nincs szolgaság alá vetve a hívõ férj, vagy a hívõ feleség az ilyen esetekben. Mert arra hívott el minket az Isten, hogy békességben éljünk." (1Kor 7,15). Ez nyilvánvalóan azt jelenti, hogy a keresztény házastárs a válást követõen szabadon újraházasodhat. Sõt mi több, ha a válásból gyermekek is maradnak, akkor az õ érdekükben jobb az újraházasodás - feltéve ha sikerül gondviselõ keresztény társat találni.
A gyermekeknek ugyanis szükségük van mind apai, mind anyai szeretetre és tanácsra, feltéve persze, hogy a mostohaszülõ “az úrban” van (1Kor 7,39) és fel kívánja vállalni ezt a felelõsséget.
Kicsit továbbgondolva ezek az alapelvek olyan helyzetekre is érvényesek lehetnek, melyekre a Szentírás nem ad egyértelmû útmutatást. Amint azt már a korábbiakban is megjegyeztük, Isten képes és hajlandó, hogy minden bûnünket megbocsássa, még azt is, ha a válás triviális okok miatt történik. Békességre és nem pedig jogi kötöttségre szólít minket. Isten képes rá, hogy tekintet nélkül a felek elõéletére, jó házasságot és boldog otthont teremtsen.
Ennek elõfeltétele azonban az igaz megbánás, a megfelelõ helyreállás, és õszinte hit és vágy az úr szolgálatára. Ezek azonban mind csak kompromisszumos megoldások.
Azon fiatalok számára, akik még nem követtek el ilyesfajta hibákat, sokkal jobb, ha az Isten által nekik elrendelt ideális házasságot keresik. Egy ilyen házasság ízelítõ a mennyországból, mivel a mennyei võlegényt és az õ tiszta menyasszonyát jelképezi (Efézus 5,22-33).

Fordította: Varga Zsolt Részlet Henry Morris és Martin Clark: The Bible Has the Answer címû könyvébõl

Biblia-Ige- Zsoltárok könyve 51.rész 9.vers



1. Az éneklőmesternek; Dávid zsoltára;
2. Mikor ő hozzá ment Nátán, a próféta, minekutána Bethsabéval vétkezett.
3. Könyörülj rajtam én Istenem a te kegyelmességed szerint; irgalmasságodnak sokasága szerint töröld el az én bűneimet!
4. Egészen moss ki engemet az én álnokságomból, és az én vétkeimből tisztíts ki engemet;
5. Mert ismerem az én bűneimet, és az én vétkem szüntelen előttem forog.
6. Egyedül te ellened vétkeztem, és cselekedtem azt, a mi gonosz a te szemeid előtt; hogy igaz légy beszédedben, és tiszta ítéletedben.
7. Ímé én vétekben fogantattam, és bűnben melengetett engem az anyám.
8. Ímé te az igazságban gyönyörködöl, a mely a vesékben van, és bensőmben bölcseségre tanítasz engem.
9. Tisztíts meg engem izsóppal, és tiszta leszek; moss meg engemet, és fehérebb leszek a hónál.
10. Hallass örömet és vígasságot velem, hogy örvendezzenek csontjaim, a melyeket összetörtél.
11. Rejtsd el orczádat az én vétkeimtől, és töröld el minden álnokságomat.
12. Tiszta szívet teremts bennem, oh Isten, és az erős lelket újítsd meg bennem.
13. Ne vess el engem a te orczád elől, és a te szent lelkedet ne vedd el tőlem.
14. Add vissza nékem a te szabadításodnak örömét, és engedelmesség lelkével támogass engem.
15. Hadd tanítsam a bűnösöket a te útaidra, hogy a vétkezők megtérjenek hozzád.
16. Szabadíts meg engemet a vérontástól, oh Isten, szabadításomnak Istene! hogy harsogja nyelvem a te igazságodat.
17. Uram, nyisd meg az én ajakimat, hogy hirdesse szájam a te dicséretedet.
18. Mert nem kivánsz te véresáldozatot, hogy adnék azt, égőáldozatban sem gyönyörködöl.
19. Isten előtt kedves áldozatok: a töredelmes lélek; a töredelmes és bűnbánó szívet oh Isten nem veted te meg!
20. Tégy jól a te kegyelmedből a Sionnal; és építsd meg Jeruzsálem kőfalait.
21. Akkor kedvesek lesznek előtted az igazságnak áldozatai; az égő és egész áldozat: akkor a te oltárodon áldoznak néked tulkokkal.

Alfred Christlieb: Bizonyságaid örökkévaló örökségem

  Ádám pedig ismerte feleségét és az szült néki fiat és nevezte azt Séthnek, mert adott úgymond énnékem az Isten magot Ábel helyett, kit megölt Kain.

     1Móz 4,25

Mennyi könnyet hullathatott az első szülői pár hűséges és kegyes fiuk holtteste mellett! A saját testvér volt a gyilkos. Milyen közel állhattak volna hozzájuk ilyen gondolatok: Miért engedte ezt meg Isten? Inkább Kain halt volna meg! Inkább a kedves Ábel maradt volna meg nekünk!

Ilyenekről azonban nem olvasunk. Isten az Ő nagy jóságából nemsokára újra fiúval ajándékozta meg őket. Ennek az apja ezt a sokat mondó nevet adta fiának: "Seth", magyarul kárpótlás. Ezzel a névadással ilyesmit akart mondani: Beletörődtem az Ábel halálába. Szívemnek mély sebét meggyógyította Isten. Séthben kárpótlást adott nekem a felejthetetlen Ábelért.

Ahogy az Isten őt megvigasztalta, úgy meg tud vigasztalni téged is és engem is, ha tőlünk egy-egy kedves "Ábelt" elvesz. Legyen ez családtagunk, kedves barátunk, munkatársunk, vagy lelkigondozónk.

Sok ember jár ezen a földön vérző szívvel. Ezek azt gondolják, soha sem lehetnek boldogok a veszteség és lelki fájdalom miatt. Micsoda vigasztaló, hogy mondhatjuk nekik, hogy él még Isten, aki az első szülői pár könnyeit felszárította, és aki Ábel helyett Séthet ajándékozta! Isten teljes kárpótlást tud adni. Ha e földön ezt nem is tenné meg, ha a fájdalmas űr az életünk végéig megmaradna, akkor is ad Ő minden keresztyén számára kárpótlást, azt, aki minden pótlásnál több: az Úr Jézust magát. Ő lesz a mi "Séthünk" minden veszteségben. A legfájdalmasabb veszteségnél is elmondhatjuk az énekköltővel: "Ha nehéz az élet terhe, roskadozva hordom azt, Bús orcám Hozzá emelve, Jézusban lelek vigaszt".

Varga László: Isten asztaláról

 "Ne gyűjtsetek magatoknak kincseket a földön, ahol a moly és a rozsda megemészti, és ahol a tolvajok kiássák és ellopják, hanem gyűjtsetek magatoknak kincseket a mennyben, ahol sem a moly, sem a rozsda nem emészti meg, és ahol a tolvajok sem ássák ki, és nem lopják el. Mert ahol a kincsed van, ott lesz a szíved is."
     1Máté 6,19-2

Mai életünk ettől a figyelmeztetéstől áll a legtávolabb. Mindenki kétségbeesetten gyűjti a földi kincseket. Minden házban, a legszegényebben is annyi a felesleges kacat, hegyeket lehetne építeni belőle. Egyik kizsákmányolja a lelket is embertársaiból, hogy többje legyen, a másik irigységében egy kanál vízben fojtaná meg a felebarátját, mert neki kevesebb jutott. Nem akarunk tanulni a közelmúltból, amikor minden összegyűjtött kincsünket hivatalosan ásták ki és lopták el a tolvajok, pedig jól tudjuk, hogy ma sincs semmi biztosítékunk arra nézve, hogy a most pótlólag gyűjtött kincseink nem fognak ugyanúgy elveszni. Nem is a kinccsel van a baj, hanem azzal, hogy annál van a szívünk is. Arról álmodozunk, azért harcolunk, azért kockáztatjuk a becsületünket és az egészségünket, veszítjük el gyermekeinket, még Istentől is csak azt tudjuk kérni. Megéri? A végén mindig tudjuk, hogy nem éri meg. Nem azért, mert úgyis itt hagyjuk halálunk pillanatában, hanem azért, mert közben elfelejtünk boldognak lenni, s lehet, hogy az örök életet is elprédáljuk múló sikereink kedvéért. Isten azt akarja, hogy boldogok legyünk. Biztosabb lenne elérni a boldogságot az Ő irányítása szerint.
Istenem, jó Atyám, mutass rá, életemnek mennyi tőled kapott lelki kincsét prédáltam el értelmetlenül olyan hamis gazdagságért, melynek soha semmi hasznát nem vettem. Nagyon fájt, amikor minden vagyonomat hazug eszmék nevében elrabolták tőlem, de anélkül is meg tudtam élni, talán még nyugodtabban, kevesebb gonddal. Most megint arra kényszerít mai életformánk, hogy rohanjak apró kincsek után. Nem tehetek mást, vergődöm, hogy megszerezzem családom szükségleteit. Segíts meg, hogy megkaphassam azt, amire valóban szükségünk van, és abban is, hogy a szívem a Tied maradjon, és ne rontson meg a kincsvadászat szenvedélye! Ámen.

Andrew Kuyvenhoven: Mindennap az Ige fényében-ISTEN MÁR MINDENT ELINTÉZETT


A mai napon olvasandó igeszakasz: Zsolt 130
Zarándokének. A mélységből kiáltok hozzád, URam! Uram, halld meg szavamat, füled legyen figyelmes könyörgő szavamra!Ha a bűnöket számon tartod, URam, Uram, ki marad meg akkor? De nálad van a bocsánat, ezért félnek téged. Várom az URat, várja a lelkem, és bízom ígéretében.Lelkem várja az Urat, jobban, mint az őrök a reggelt, mint az őrök a reggelt. 7 Bízzál, Izráel, az ÚRban, mert az ÚRnál van a kegyelem, és gazdag ő, meg tud váltani. Meg is váltja Izráelt minden bűnéből. 



"Meg is váltja Izráelt minden bűnéből."

(Zsolt 130,8)

"Fiút fog szülni, akit nevezz el Jézusnak, mert ő szabadítja meg népét bűneiből." (Mt 1,21) Az ókori őrnek az éjszakai várakozás minden bizonnyal hosszabbnak tűnt, mint a modern munkásnak az, amíg várja az éjjeli váltást. Izráelben az őrnek nem volt órája. Nem tudta, hány óra van már mögötte. Minden, amit tehetett, csak annyi volt, hogy keletre nézett és várta az új nap első jelét. Költőnk összeveti az éjszakai őrnek ezt a sóvárgó várakozását a maga vágyakozásával: "Én lelkem erős hittel az Urat óhajtja, mint a virrasztó éjjel a virradtát várja" - énekeljük a 130. zsoltár 3. versében.
Az első őrök, akikkel az Újszövetségben találkozunk, pásztorok, akik "őrködtek éjszaka nyájuk mellett". Ez lett a történelem legemlékezetesebb éjjele, mert megjelent a fény, mielőtt az éjszakának vége volt. Azok az őrök voltak az elsők, akik meghallották, hogy Jézus megszületett.
Jézus volt az, akire a 130. zsoltár költője várakozott. Miért? Azért, mert Jézus meg tudja tenni azt, amire egyedül Isten képes, nevezetesen, hogy megszabadítson a bűntől.
Vigyázzunk, nehogy szem elől tévesszük ezt az igazságot. Az Ószövetség várja Istent, az Urat, aki majd elhozza a napot és "megváltja Izráelt minden bűnéből". Az Újszövetség bejelenti, hogy a várakozás ideje lejárt: "Fiút fog szülni, akit nevezz el Jézusnak, mert ő szabadítja meg népét bűneiből."
Ha Jézus nem Isten, akkor mi még mindig sötétségben vagyunk. De mivel Jézus Isten, neki megvan a hatalma arra, hogy megbocsásson és megújítson. Számunkra az éjszaka véget ért. A nappal elkezdődött: "Ébredj fel, aki alszol, támadj fel a halálból, és felragyog neked a Krisztus."
A sötétségnek vége. Nincs miért várnunk többé a világosságra, mert Jézus eljött. Nincs miért hordanunk többé a bűn terhét, mert Jézus eljött. Az üdvösség munkája tökéletes, mert Isten már minden elintézett.

Oswald Chambers: Krisztus mindenek felett-AZ ÚR AZ!



   "És felelt Tamás és mondta neki: Én Uram és én Istenem!" (Jn 20,28).


"Adj innom!" (Jn 4,7). Hányan csak saját szomjúságuk csillapításáért tapadnak rá Jézus Krisztusra, holott nekünk kellene Őt megelégítenünk. Túlcsorduló szívvel a végsőkig odaszántan kellene neki adnunk mindenünket, nem pedig a magunk megelégítésére igénybe venni az Ő erejét. - "Lesztek nekem tanúim" - (Csel 1,8) - ez szeplőtelen, meg nem alkuvó és megvesztegethetetlenül az Úr Jézusnak odaszentelt életet jelent, amely örömet szerez neki, bárhova állít is minket. Őrizkedj mindentől, ami Jézus Krisztus iránti hűségedre pályázik. Jézus Krisztus iránti odaadásunk legerősebb vetélytársa az érte végzett szolgálat. Könnyebb szolgálni, mint megengedni, hogy utolsó cseppig kiigyanak. Isten hívásának egyetlen célja, hogy Őt megelégítsük, nem pedig az, hogy tegyünk valamit érte. Nem arra küld el, hogy harcoljunk érte, hanem Ő akar felhasználni minket az Ő harcaiban. Ha inkább a szolgálatnak szenteljük oda magunkat, mint magának Jézus Krisztusnak - nem elégítjük meg őt.

Carl Eichhorn: Isten műhelyében-Bizonytalan Isten-keresés




   "Odafutott hozzá egy ember, térdre borult előtte és megkérdezte tőle: Jó Mester, mit cselekedjem, hogy az örök életet elnyerjem? Jézus pedig így válaszolt neki: Miért mondasz engem jónak? Senki sem jó, csak egy: az Isten. "

(Márk 10, 17-18)  

Ebben az ifjú emberben igazán nemes törekvés, felfelé vonzódás élt, amit Isten ébresztett benne. A legmagasabb cél lebegett szeme előtt: az igazi és örök élet elnyerése. De még nem ismerte igazán saját magát. Térdre borult az Úr előtt, hogy a békesség után való forró vágyakozását így is kifejezésre juttassa. Néhány perc múlva mégis kedveszegetten hagyja ott Jézust. A lelkesedés gyakran csap át az ellentétbe. Az igazság igen józan valami. S mivel Jézus maga az igazság, gyakran kijózanítólag hat. "Miért mondasz engem jónak? Senki sem jó, csak egy: az Isten." Jézus nem azt mondja önmagáról, hogy ő nem jó, mert hiszen ő igazán az volt. Tőlünk bűnös emberektől el is határolja magát, mikor ezt monda: "...ti gonosz létetekre..." (Lk 11, 13); vagy amikor ezt a kérdést teszi fel: "Közületek kicsoda bizonyíthat rám bűnt?" (Jn 8, 46). De ugyanakkor tudta, mint senki más, mi a bűn. - Az ifjú azonban nem ismerte fel Jézusnak, mint Isten Fiának ezt az egyedülálló vonását, hogy közvetlen részese az abszolút isteni jónak. Csak egy tanítómestert látott benne, s így ez a megszólítás "jó Mester" az ő esetében helytelen volt. Jézus meg is rója érte. Látva, hogy ez a fiatalember túlságosan bőkezűen osztogatja a "jó" jelzőt. Persze önmagát is annak tartja, mert nincs tudatában annak, hogy ő is bűnös Isten törvényének megszegésében. Túlértékeli önmagát. Jézust azonban nem lehet udvariaskodással megvesztegetni: "senki sem jó" - te sem!

Mennyire szüksége van nemcsak szívünknek, de beszédünknek, kifejezési módunknak is a megtisztulásra. Sokszor esünk túlzásokba, használunk hangsúlyozottabb kifelezéseket, hízelgő szavakat s közben belül egészen mást gondolunk. Vagy nagyon is lelki módon akarunk beszélni, sokszor vesszük a szánkra, hogy "az Úr" s közben lassanként csak üres "uram-uramozás" lesz belőle. Minden olyan beszéd, mely nem fedi a tényeket, a belső igazságot, csak üres frázis-halmaz, fedezet nélkül való hamis pénz. Legyünk beszédünkben is mértéktartók, egyszerűek, igazak, ragaszkodván mindig a teljes igazsághoz. Így jutunk ahhoz is közelebb, aki maga az Igazság.

Charles H. Spurgeon: Isten ígéreteinek tárháza-Jézus Krisztus és gyermekei


"De ha fel is áldozta magát jóvátételül, mégis meglátja utódait, sokáig él (Ézs 53,10). A mi Urunk Jézus Krisztus nem hiába halt meg. Halála áldozat volt: helyettünk halt meg, mert halála a mi bűneink büntetése volt, és mivel értünk hozott áldozatát Isten elfogadta, megszabadította azokat, akikért életét áldozatul adta. Halálával olyanná lett, mint a gazdagon termő gabonamag. Jézus Krisztust gyermekei sokasága követi. Ő az "örökkévaló Atya", és ezt mondja majd egyszer: "Én pedig és e
(Ézs 8,18a)
A férfi büszkesége a fiak, "mint hős kezében a nyilak" (Zsolt 127,4). Jézus Krisztus tegze telve van ilyen nyilakkal, mind egy-egy gyermeke. A férfit fiai képviselik, ugyanígy Krisztust a keresztyének. A férfi élete mintegy meghosszabbodik, és tovább él leszármazottaiban, ugyanígy folytatódik az Úr Jézus Krisztus élete a hívőkben.

Jézus Krisztus él, ezért látja "utódait". Szemét rajtunk tartja, gyönyörködik bennünk, felismeri bennünk szolgálatának gyümölcsét. Örüljünk, hogy Urunk örvendezik gyötrelmes áldozatának eredményében, és hogy Ő mindvégig rajtunk tartja a szemét, mint halálának gyümölcsein. Azok a szemek, amelyek egykor könnyeket hullattak értünk, most gyönyörködve kísérnek minket. Ő szemmel tartja azokat, akik rá néznek. Szemeink találkoznak, és milyen nagy örömet jelent ez!

Charles H. Spurgeon: Harmatgyöngyök és aranysugarak

„A szombati nyugalom tehát még ezután vár az Isten népére.” (Zsidó 4,9)


Ó, mennyire egészen másként lesz a hívők állapota a mennyben, mint idelenn!
Itt szenvedésre és nyomorúságra születtek, de az örökkévalóság honában nem fogják ismerni a gondot és a fáradalmat.
Ha idelenn a Mestert akarják követni, erejük soha sem felel meg törekvésüknek, folyton sóhajtozniuk kell: „Ó, segíts Istenem, hogy szolgálhassak neked.”

Ha igazán tevékeny, úgy igen sok munka néz rá; akarata előtt nem sok, de erejénél sokkal több, azért így kell kiáltania: „A munkakedv nem hiányzik nálam, de a munkának terhe igen nagy.”

Ó, kedves keresztyén, a heves fáradalmak napja nem tart örökké, a nap máris kezd leáldozni, majd ismét felvirrad és lesz egy dicső nappal, melyen Istennek szolgálnak éjjel és nappal, mindamellett pihennek a munkától.
Idelent a nyugalom részleges, ott tökéletes. Itt a keresztyén állandóan nyugtalankodik, érzi, hogy a célt még nem érte el, ott mindnyájan élvezik a nyugalmat, Istenük szívén találják meg a nyugalmukat.
Ó, te bajoktól megfáradt lélek, gondolj ez örök nyugalomra, mely rád vár! Fel bírod-e ezt fogni? Ez egy örökös nyugalom, olyan nyugalom, amely maradandó.
Idelent legjobb barátaink is ezt a feliratot viselik: „halandó”. Legszebb virágaink is elhervadnak, legkedveltebb poharunkban is található üledék, legvidámabb és legtarkább madarainkat is elejti a halál nyila.
A legélvezetesebb nappalt is éj követi és örömeink dagálya a gond apályába megy át – ott azonban minden halhatatlan, a hárfát nem fogja meg a rozsda, a koszorú nem hervad el, a szem nem homályosodik meg, a hang nem romlik el, a szív nem csügged el, a hallhatatlan lélek egészen elmerül a kimondhatatlan örömben.
Boldog nap! Boldog nap, mikor a halandóságot elnyeli a hallhatatlanság és megkezdődik az örök szombat!

„Adjatok szárnyakat! Hadd menjünk,
Itt sokáig nem időzhetünk.
Mert ott már boldog sereg vár!
Fel, fel lelkem, fel vigadozni!
Készülj fel győzedelmeskedni,
A nyugalom készen van már!”

Napi áhítat- Hasonlóan „működik”, mint a vetőmag

Hét témája: Márk evangéliuma

Olvasmány: Mk 4,1–20              
              


Ne hanyagold el Isten szavát: biztosítsd a növekedéséhez szükséges feltételeket! Közben pedig várd türelemmel életadó áldását!
„Ismét tanítani kezdett a tengerparton, és igen nagy sokaság gyülekezett hozzá, ezért hajóba szállva a tengeren tartózkodott; az egész sokaság pedig a tengerparton volt. Sokat tanította őket példázatokban; és ezt mondta nekik tanítás közben: „Halljátok! Íme, kiment a magvető vetni, és történt vetés közben, hogy egyik mag az útfélre esett, de jöttek a madarak, és felkapkodták. Másik meg a sziklás helyre esett, ahol kevés volt a föld, és azonnal kihajtott, mert nem volt mélyen a földben; amikor pedig felkelt a nap, megperzselődött, és mivel nem volt gyökere, kiszáradt. Egy másik a tövisek közé esett, de a tövisek megnőttek, megfojtották, és így nem hozott termést. A többi pedig a jó földbe esett, és termést hozott, miután kikelt és szárba szökkent, és meghozta egyik a harmincszorosát, másik a hatvanszorosát, sőt némelyik a százszorosát is.” Majd hozzátette: „Akinek van füle a hallásra, hallja!” Amikor egyedül maradt, a körülötte levők a tizenkettővel együtt megkérdezték őt a példázatokról. Jézus így szólt hozzájuk: „Nektek megadatott az Isten országának titka, de a kívülvalóknak minden példázatokban adatik; hogy akik néznek, nézzenek ugyan, de ne lássanak, és akik hallanak, halljanak ugyan, de ne értsenek, hogy meg ne térjenek, és bűneik meg ne bocsáttassanak.” Azután így szólt hozzájuk: „Nem értitek ezt a példázatot? Akkor hogyan fogjátok megérteni a többit? A magvető az igét veti. Akik az útfélen vannak: oda hull az ige; de amikor meghallják, azonnal jön a Sátán, és kiragadja a beléjük vetett igét. Akiknél a mag a sziklás talajra hullott: amikor meghallják az igét, azonnal örömmel fogadják, de nem gyökerezik meg bennük, ezért csak ideig való, és ha nyomorúságot vagy üldözést kell szenvedniük az ige miatt, azonnal eltántorodnak. Másoknál a tövisek közé hullott a mag: ezek meghallják az igét, de e világ gondja, a gazdagság csábítása, vagy egyéb dolgok megkívánása megfojtja az igét, úgyhogy ez sem hoz termést. Akiknél a jó földbe hullott a mag: ezek hallgatják az igét, befogadják, és az egyik harmincszoros, a másik hatvanszoros és némelyik százszoros termést hoz.”

Magyarázat

Pusztán életösztöntől vezérelve a vetőmagot közvetlenül éhségcsillapításra használnánk föl. Mivel azonban az istenadta belátás és értelem fölülírni hivatott a reflexeket, inkább egy időre eltemetjük a magot. Vállaljuk, hogy még a szemünk elől is eltűnik, hogy aztán a tapasztalat szerint sokkal többet nyerjünk általa. A kifejlődés, növekedés idején nem esünk kétségbe, mert tudjuk, jó helyen van a mag, és a türelemmel együtt majd megtermi gyümölcsét a mi javunkra.
Urunk kegyelme, hogy körülményektől és fogadókészségtől függetlenül szorgalmasan szórja szavának magvait, mert feltett szándéka, hogy megszólítsa az embert. 
Akkor is teszi ezt, amikor szava látszólag veszendőbe megy, ugyanis nem profitorientált pénzpiaci módon gondolkodik, hanem kész áldozatot is hozni a szent cél érdekében. Isten igéje örök és változhatatlan, az élethelyzeteink és lelkiállapotunk ellenben ingatagok, így nem elvárható a szabályszerű hozam. Isten igéjének több-kevesebb időre van szüksége, hogy tápláló életté érjen bennünk. Az a lényeg, hogy ma is hinti feléd szavát. Őrizd meg gondolataidban! Légy türelemmel, és várd, míg áldássá érik! Ne tedd hiábavalóvá magvetését!
(Várady Endre)

Cseri Kálmán-A kegyelem harmatja-Mindennapi kenyerünk

"...mindennapi kenyerünket add meg nékünk ma... " (Mt 6,11)



A három te-kérés után következik három mi-kérés. Ezek között az első ez. 

Gondolkozzunk el minden szaván!

Kenyéren a Szentírás érti mindazt, ami testi jólétünket biztosítja. Az élelem, ruházat, lakás, munka, emberi kapcsolataink, siker, téli tüzelő -mind beletartozik ebbe (Luther). Isten fontosnak tartja, hogy ezekkel mindenki rendelkezzen. Annak, hogy sokak hiányt szenvednek, önzésünk az oka. Ő a pusztában vándorló népéről is évtizedeken át hűségesen gondoskodott. Minden nélkülözés oka a bűnös ember mohósága vagy élősködő természete. Az, hogy tőle kérjük a mindennapi kenyeret, nem azt jelenti, hogy nem akarunk megdolgozni érte. De ahhoz is az ő gondviselő szeretetére van szükség, hogy legyen munkánk, erőnk, és eredményes legyen a fáradozásunk. E kérés mögött alázat van: rászorulok Isten segítségére. Helyes önismeretre vall: nem tudom magam előteremteni, ami szükséges. Bizalom: ő meg fogja adni.

A mi kenyerünket kérjük. Legyen nekem fontos a más kenyere is, ne csak a magamé! És vegyem észre, hogy abból, amit Isten nálam tett le, nem kell-e egy részt továbbadnom! Ne legyek rest sáfárként tekinteni tőle kapott javaimra! Hadd legyek gondviselő szeretetének eszköze! Nagy kiváltság Isten háztartásában kézbesítőként szolgálni.

Naponként kérjük a szükséges javakat. Ez nem azt jelenti, hogy nem szabad tervezni, tartalékolni, gyűjteni, de ez a kérés kizár a hívő életéből minden mohóságot, telhetetlenséget, kapzsiságot, követelőzést (Kálvin). Aki így imádkozik, az bízik Istenben, hálás és elégedett ember. Neki a kevés is mindig elég, míg másoknak a sok is gyakran kevés. És az ilyen embernek nem árt meg a bővölködés sem (Fil 4,12).

„Valóban nagy nyereség a kegyesség megelégedéssel..." (1Tim 6,6) Jellemző ez rám?



Reggeli dicséret- Isten meghallgat – nem is akárhogyan

,,És mielőtt kiáltanának, én felelek, ők még beszélnek, és én már meghallgattam.,,
Ésaiás könyve 65:24

A modern életformában lételemünkké vált a kommunikáció, és megannyi eszköz támogat is ebben bennünket. Bárhol járunk is, igényünk, hogy kapcsolatban maradjunk másokkal és az információk forrásával, ha pedig valami ebben mégis megakadályoz (pl. nincs térerő és ezáltal kapcsolat), akkor nyugtalanná válunk, és kiderül, hogy ez már egyfajta függőség.

Miközben alapvetően társaságra, figyelemre, és adott esetben segítségre vágyunk, mégis ritkán keressük azt a Valakit, akinek a "hálózata" ingyen használható, ráadásul mindenhol elérhető, és bármikor rákapcsolódhatunk. 
Nem tudunk olyan helyre menni, ahol nincsen „térerő”, ahol kívül kerülünk a hatókörén, a hallókörén (Zsolt. 139:7-10). 
Időpontot sem kell előzetesen egyeztetnünk ahhoz, hogy kapcsolatba lépjünk Vele, és sorba sem kell állnunk, ha szeretnénk megszólítani. Ki hallott már ilyet a mai világban? Mindössze az igénynek kell beérnie bennünk, hogy szeretnénk az örömünkkel, a bánatunkkal, vagy éppen a bűnbánatunkkal Hozzá fordulni, és ez elég. Ha őszinte a szándék, akkor már mondhatjuk is, Ő biztosan meghallgat és nem is akárhogyan! Még beszélünk, de már meghallgatott, sőt megértett. 
„Mikor még nyelvemen sincs a szó, immár egészen érted azt Uram!” (Zsolt. 139:4). 
Sokszor még a szeretetteink is félreértenek, a legjobb szándékuk ellenére is. Milyen fárasztó is tud lenni, amikor újra és újra nekifutunk, hogy elmagyarázzunk valamit! Ő ráadásul nem csak jól ért, hanem mindig rá is ér! Soha nem foglalt, nem kapcsol üzenetrögzítőre, nem igyekszik lezárni a „hívást” azzal, hogy már valaki más vár a vonalban. Neki mindig van ideje ránk. Éppen annyi, amennyi nekünk Őrá - mi döntjük el, hogy mikor ér véget a „beszélgetés”.

Neked ma mennyi időd lesz Rá, és arra, hogy beszélj vele?

Gondoltál-e arra, hogy ha előbb érti a mondandódat, mint ahogy elmondanád, akkor valójában nem is Neki van szüksége az imáidra és arra, hogy időt találj erre, hanem neked? Voltaképpen magadat fosztod meg valamitől akkor, ha nincs időd Rá. 
Élj ma is, és ne csak formálisan és röviden azzal a csodálatos lehetőséggel, amit Isten ajánl fel neked is és mindenkinek ezen a mai napon is: hogy Hozzá fordulhatunk, elé járulhatunk imában, közvetlenül. 
Ő megőrzi a titkainkat, meg tudja oldani a problémáinkat, ezért ne utolsóként fordulj Hozzá, amikor már látod, hogy senki nem tud segíteni, hanem fordulj Hozzá elsőként! 
Ő álljon a sor elején – ma is!

Bejegyezte: Stramszki István

2017. január 17., kedd

Carl Eichhorn: Isten műhelyében- Két keresõ lélek

,,Ekkor Jézus hátrafordult és látta, hogy két tanítvány követi és így szólt hozzájuk: Mit kerestek?,,- (János 1, 38)

János és András, e két istenkeresõ ember elõzõleg Keresztelõ Jánoshoz csatlakoztak s most Jézus felé fordulnak. Keresztelõ János bizonyságtétele: „Íme, az Isten Báránya!" adta ehhez az indíttatást. Az a prédikáció, mely a lelkeket nem indítja keresésre s a keresõket nem segíti abban, hogy találjanak, teljesen értéktelen, még ha szépen hangzó és érdekes is. Átütõ ereje igazán csak Jézusról, az Isten Bárányáról való bizonyságtételnek van, aki magára vette s ezzel elvette a világ bûnét. Az Isten Bárányáról való bizonyságtétel annyira mélyen belevésõdött annakidején János apostol szívébe, hogy késõbb evangéliumában és a Jelenések könyvében fõleg Jézusnak ezt a képét állítja elénk.

Jézus megfordult. Érezte, hogy két keresõ lélek közelít hozzá. Tulajdonképpen õ kereste azokat. Meg akarta õket nyerni. Komoly, lelkiismeretbe vágó kérdést tesz fel nekik: „Mit kerestek?" - A világban az emberek mindent megtesznek, ha kell erõszakoskodnak is, csakhogy másokat megnyerjenek valamiféle ügynek, irányzatnak. Az Isten országa esetében másként van ez. Soha sem szabad a lelkeket rábeszéléssel „lerohanni". Ki-ki elõtt váljék világossá, hogy valóban vágyik-e Isten és a mennyei javák után.

Te mit keresel Jézusnál? Talán inkább külsõ segítséget testi szükségeidre? Akkor csalódás ér majd. Külsõ emberünk nem talál jólétet Jézusnál, sokkal inkább szomorúságot és szenvedést; tisztesség helyett gyalázatot. Nehéz ezt megérteni. Jézus korában a zsidók is inkább csak a római uralom alól szerettek volna megszabadulni s nem a bûn uralma alól.

De aki ezzel az égetõ kérdéssel jön: „ó, én nyomorult ember, kicsoda szabadít meg engem...?" - annak Jézus azt mondja: „jöjj és lásd meg!" És vele is az történik majd, mint a két tanítvánnyal:„elmentek... meglátták... nála maradtak." Nem hagyták el többé Jézust. Lelkük legmélyebb vágyakozását lecsillapította. Felejthetetlen maradt számukra az az óra, mikor Jézus szemébe nézhettek. „Körülbelül tíz óra volt" (délután négy óra) - írta le János vagy 60 évvel késõbb evangéliumában. S e hosszú idõszak alatt Jézus mindig csak nagyobb és nélkülözhetetlenebb lett számára. Az igazi keresésbõl megtalálás, majd újabb keresés és még teljesebb megtalálás lesz.

Biblia-Ige- Hóseás próféta könyve 14. rész


1. Meglakol Samaria, mert daczolt az ő Istenével. Fegyver által hullanak el; csecsemőik földhöz veretnek, és terhes asszonyaik ketté vágatnak.
2. Térj vissza hát Izráel az Úrhoz, a te Istenedhez, mert elbuktál álnokságod miatt!
3. Vigyetek veletek beszédeket, és térjetek vissza az Úrhoz! Mondjátok néki: Végy el minden álnokságot! És fogadd el azt, a mi jó, és ajkaink tulkaival áldozunk néked.
4. Assiria nem segít meg minket; lóra sem ülünk, és nem mondjuk többé kezeink csinálmányának: Istenünk! Mert nálad talál kegyelmet az árva.
5. Kigyógyítom őket hűtlenségökből; szeretem őket ingyen kegyelemből, mert elfordult tőlök az én haragom.
6. Olyanná leszek Izráelnek, mint a harmat. Virágozni fog, mint a liliom, és gyökeret ver, mint a Libánon.
7. Kiterjednek az ő ágai, és olyan lesz az ő ékessége, mint az olajfáé, illata pedig, mint a Libánoné.
8. Visszatérnek az ő árnyékában lakók, és felelevenednek, mint a búzamag, és virágoznak, mint a szőlőtő; híre olyan lesz, mint Libánon boráé.
9. Efraim így szól: Mi közöm nékem többé a bálványokhoz?! Én meghallgatom és figyelek reá. Olyan vagyok, mint a zöldelő cziprusfa! Tőlem származik a te gyümölcsöd!
10. Kicsoda a bölcs, hogy értse ezeket? Kicsoda az értelmes, hogy eszébe vegye ezeket?! Bizony igazak az Úrnak útai, és az igazak járnak azokon, az istentelenek pedig elesnek rajtok.

Joel Osteen pásztor üzenete: Mik a céljaid?


Mindennel kapcsolatban, amivel kötelezettségeid vannak, céljaid is kell, hogy legyenek. Legyen az egy több száz embert foglalkoztató vállalat, vagy a gyermeked nevelése. Kell, hogy legyen egy terved: most itt vagyunk, ezek a céljaim és így akarom elérni. Ne éld tétovázva, céltalanul az életed! Így eltéveszted a küldetésed, azt, amiért teremtettél. Ismerned kell a különbséget az álom, amit Isten ültetett el benned és egy egyszerű kívánság között.

Gyermekként sokan álmodozunk, hogy hősök, híres focisták, színészek leszünk. Legtöbbször ezek csak kívánságok, kinőjük ezeket az álmokat. De vannak olyan álmok, amiket Isten ültetett szívünkbe. Úgy lehet egy álomról megállapítani, hogy Istentől származik-e, hogy az ilyen vágy nem múlik el. Ez egy igazi álom, ha nem hagy el téged, még akkor sem, ha te elhagyod őt. Elnyomod, figyelmen kívül hagyod, megpróbálsz szabadulni tőle, de újból és újból visszatér hozzád. Ez az Isten által adott álom. Sokszor hallom emberektől: Joel, én szeretném ezt a vállalkozást megcsinálni. Nem tudom kiverni a fejemből. Vagy, hogy én szeretnék oda eljutni… Az álom bennük van, a vágy nem hagyja el őket, de van még valami, amit tenni kell. Ezt a vágyat egy tervnek is kísérnie kell. Egy álom terv nélkül csak egy óhajként fogja végezni.

A Biblia azt írja Jakab 2:17-ben:”Faith, without corresponding actions, is dead.” Így a hit is, ha tettei nincsenek, halott önmagában.

Olvastam valahol, hogy az emberek 95%-ának nincsenek célprogramjai. Nincs tervük mindazon álmok megvalósítására, melyeket Isten ültetett el szívükben. 1953-ban meginterjúvolták a Yale egyetem egyik végzős osztályát. Megkérdezték, hogy kinek vannak leírva céljai egy azok elérésére vonatkozó tervvel együtt. Kevesebb, mint 3%-uknak voltak céljai. 20 évvel később megkérdezték ugyanezt az osztályt. Kiderült, hogy az a 3%, akiknek céljaik le voltak írva, nemcsak elégedettebb, boldogabb volt, mint a másik 97%, hanem jövedelmük is sokkal magasabb volt, mint a többieké.

Miért van ez?

Mert ők fókuszáltak, célorientáltak voltak. Minden napjuknak célja volt, tudván, hogy mit akarnak véghezvinni. Nem csak a célkép volt előttük, hanem az eléréséhez szükséges terv is megvolt hozzá. A Biblia azt mondja, írd le látomásod és tisztázd. Arra akarlak bíztatni, hogy írd le céljaidat. Írd le, mit akarsz elérni. Ne mondd azt, hogy: Joel, én tudom, mit akarok, minden itt van a fejemben. Valami történik, ha elég komolyan gondolod és leírod papírra céljaidat. Tartsd a céljaid magad előtt. Tedd ki a tükörre vagy az íróasztalodra. Minden év első napján írj le 4-5 fő dolgot, amit szeretnél megvalósítani. Egész héten látom magam előtt céljaimat. Ha látod ezt a képet magad előtt, ez segíteni fog abban, hogy fókuszban maradj. 2-féle cél van.

Hova akarsz eljutni 10 év múlva?

Kellenek hosszú távú célok.

Hol akarsz lenni mához 10 évre?

Hol látod magad a karrieredben, anyagiakban, a párkapcsolatodban?

Nézz messze előre az úton és tűzd ki a jelet, az útirányt. Hozz döntést, hogy ebbe az irányba tartok. 10 év múlva nem fogok ebben a pozícióban dolgozni, hanem a menedzsmentben leszek. Mához 10 évre nem ezt a lakást fogom bérelni, hanem saját otthonom lesz. 10 év múlva már nem leszek egyedülálló, hanem házas. 10 év múlva saját vállalkozásom lesz. Szükséged van nagy, messze mutató célokra. Ha 1-2 év alatt meg tudod valósítani céljaid, akkor azok túl kicsik. Kell, hogy legyenek 10-15-éves céljaid. Ugyanakkor rövidtávú célok is kellenek. Ez az, amin most éppen dolgozol. Például, hogy ebben az évben lefogyok 10 kilót, elvégzek egy tanfolyamot, ami fejleszti képességeimet. Azért kellenek a rövidtávú célok, hogy általuk ünnepeljük győzelmünket a nagy célokhoz vezető úton. Más szóval, lehet, hogy nem szoktam le a cigarettáról, de 2 szállal kevesebbet szívok, ezért most ünnepelhetek. Vagy a hölgyeknél: Ugyan még nincs 38-as méretem, de lefogytam 2 kilót, ezért ünnepelhetek. Vagy, még ugyan nem másztam ki az adósságból, de a hitelkártyám legalább már nem ment mínuszba, ezért most ünnepelhetek. Szükséged van rövidtávú, elérhető célokra, hogy ünnepelni tudj. Ez segít, ösztönöz. De sokan abban hibáznak, hogy egy cél önmagában nem elég. Kell egy terv is.

Milyen lépéseket teszel célod eléréséhez?

Sokszor hallom a választ: Imádkozok, hiszek, bízok. Ez fontos, de nem elég. Isten elvárja tőlünk, hogy tervet készítsünk. A Biblia azt mondja, ha nem tervezem meg az útvonalat, Isten nem tudja irányítani lépteimet. Noénak volt terve a bárkára, Salamonnak volt terve a templomra és Istennek megvolt a terve az Univerzumra. Kell egy terv is céljaidhoz. Ha az egyik célod, kapcsolatod megjavítása, ez nagyszerű, de kell egy terv is. Én a következőket tenném házasságom megjavítására. Ebben az évben tiszteletteljesebb leszek, nem fogok vitatkozni jelentéktelen dolgokon, minden nap legalább egyszer megdicsérem a páromat. Én azt hiszem, ez a tervező szakasz a hiányzó láncszem azoknál, akiknek céljai nem valósulnak meg. Fontos célokat kitűzni, álmodozni, de a tervezés a gyakorlati rész. A tervek nélküli célok nem lesznek hatékonyak. Ha te megteszed a rád eső részt és tervet készítesz, a tőled telhető legjobbat hozod, Isten támogatja terved és segít neked véghezvinni. Nem kell mindent kitalálnod, nem kell előre látnod, hogy valósulhat meg a természetben. A lényeg az, hogy légy megfontolt, tedd, amit tudsz, így Isten irányítani tudja lépteidet. Ha teszel egy lépést, Isten is tesz egy lépést és több tudást, leleményességet, előnyöket ad neked.

Beszéltem egy fiatalemberrel, aki évekig kokainfüggő volt. Mindent megpróbált, imádkozott, hitt, elszánt volt, de mindig visszaesett. Most azonban már 6 hónapja tiszta volt. Ez a leghosszabb időszak, amióta próbál leszokni. Kérdeztem, hogy csinálta. 3 dolgot mondott nekem. 1. Megváltoztatta a barátait.
2. Rehabilitációs csoportba járt.
3. Volt egy barátja, aki minden nap felhívta, bíztatta, segített neki, hogy tiszta maradjon.
Ez a 3-dik dolog nagyon fontos, mert vannak dolgok, amikkel egyedül is boldogulunk, de van, ami meghaladja erőnket. Ha tervet készítesz, ne légy túl büszke ahhoz, hogy segítséget kérj! Nekünk szükségünk van egymásra. Ha küszködsz életed valamilyen területén, tudd, hogy Isten tud valakit számodra. Nem kell most tudnod, hogy ki az, de ha nyitott maradsz, Isten vezetni fogja lépteidet. A megfelelő embereket fogja életedbe hozni. Ez az egyik legfontosabb dolog, ami visszatart az előretörésben, álmaink megvalósításában.
Nem tudunk minden álmot, amit Isten elültetett szívünkben, egyedül megvalósítani. Isten arra teremtett bennünket, hogy szükségünk legyen egymásra.
Szükségünk van olyanok tudására, akik előttünk jártak. Szükségünk van barátok bátorítására, ha mélyponton vagyunk. Amikor tervet készítesz, légy nyitott arra, hogy másokat is belevegyél! Ezt tette ez a fiatalember is. Mindig kudarcot vallott, de amikor a megfelelő embereket bevonta és a megfelelő tervet állította céljaihoz, sikerre vitte.

Hadd kérdezzem meg:

Van terved, házasságod fenntartására?

Képességeid fejlesztésére?

Arra, hogyan élj egészséges életet?

Egy álom nem elég, lépj tovább! Írd le céljaid és sorold fel, mit teszel elérésükhöz! Lehet az a célod, hogy előbbre juss karrieredben. Vezető akarsz lenni vagy saját céget alapítani.

Mit kezdesz ezzel a céllal?

Van egy segítőd, aki nálad többet tud?

Vagy könyveket, anyagokat olvasol, tanulmányozol, ezzel a területtel kapcsolatban végezz el egy levelező tanfolyamot vagy esti iskolát. Ezáltal tettekkel is alátámasztod céljaidat.

Van egy barátom, akinek az volt a vágya, hogy saját cége legyen. Van egy jó állása, de érzi, hogy többre képes. Ez az álma nem hagyja őt el. Így szabadidejében mindig tanul és már üzleti tervet is készített. Tudja, mennyi ügyfélre van szüksége ahhoz, hogy nyereséges legyen. Tervet készít.
Ez több mint álmodozás, célkitűzés. Ő már a 3-dik fázisban van, stratégiát készít. Nem ül le és vár, hogy Isten egy céget pottyantson az ölébe. Tudja, hogy a siker rajta is múlik. Megteszi a ráeső részt az előkészítéssel. Mondhatod, hogy szeretnél ezt vagy azt elérni, saját céget alapítani, de mindez csak kívánság, terv nélkül.
Nem elég érezned a vágyat magadban, de lépéseket is kell tenned. Határozd el, hogy ebben az évben nem csak álmodozok, célokat tűzök ki, hanem elkezdek lépéseket is tenni a megvalósításhoz. És újra mondom, nem kell mindent kitalálnod. Csak tedd a tőled telhető legtöbbet és Isten el kezd vezetni téged.

Évekkel ezelőtt olvastam egy tizenévesről, aki Pennsylvaniában egy farmon nőtt fel. A családja tagjai soha nem hagyták el ezt a kisvárost, csak a farmjukon dolgoztak. De ez a fiatalember tudta, hogy ő többre képes, arról álmodozott, hogy főiskolára jár. Valójában nem sok esélye volt rá. Családja szegény volt, nem voltak összeköttetéseik. De ahelyett, hogy leült volna és hagyja, hogy álma kívánsággá váljon, elment a helyi telefontársasághoz és szerzett egy New York-i telefonkönyvet. Oda akart menni, dolgozni és tanulni. Átlapozta a telefonkönyvet és talált egy áruházláncot, aminek 393 üzlete volt Nem York-ban és környékén. Azt gondolta, hogy ez olyan nagyvállalat, biztosan tudnak neki munkát adni.
Elhatározta, hogy minden egyes üzletnek ír és megkérdezi van-e szabad állás. Nem volt sem számítógépe, sem írógépe, kézzel írt 393 levelet. Leírta önéletrajzát, és hogy mindent megtenne, még takarítana is, csak hogy ott dolgozhasson. A célja az volt, hogy naponta 15 levelet írjon. Ezt meg is tette és több mint egy hónap alatt 393 egyéni levelet írt mindegyik üzlet menedzserének.
Hónapról hónapra nem történt semmi.
Újabb hónapok, egy fél év is eltelt és nem kapott választ.
Annyira csalódott volt, már éppen fel akarta adni, de más terve volt. Épp betöltötte a 18-at és megkérte szüleit, engedjék el vonattal New York-ba, hogy elmenjen néhány üzletbe, hátha kap munkát. Mikor megérkezett New Yorkba, elment a legnagyobb üzletbe a Time Squaere-en. Bement az üzletvezetőhöz, mondta neki, hogy ez és ez vagyok és szeretném megtudni, hogy megkapta-e levelemet, amiben állást keresek.
A menedzser azt válaszolta, hogy nem kapta meg, mert ha erre a címre is küldte, akkor is a központba megy a személyzeti osztályra. Ez 4-5 házzal odébb volt, így elment a fiatalember oda és a recepción elmondta miért jött.
Elvezették egy irodába. Magas, elegáns ember, a vezérigazgató ült egy asztal mögött. A fiatalember annyira ideges volt. Elmondta, hogy uram, ez és ez a nevem és szeretném megtudni, hogy megkapta-e a leveleimet, amiben munkát keresek.
A vezérigazgató elfordult az asztaltól és egy nagy köteg papírra tette a kezét. Azt mondta: Igen, mi megkaptuk a leveleit. Mind a 393-at. Mosolygott és azt mondta: Tudtuk, hogy hamarosan el fog jönni. Ma délután kezdheti a munkát. Ez a fiatalember nemcsak elvégezte a főiskolát, hanem az áruházlánc egész régiójának vezetője lett.

Mi a lényeg?

Neki volt célja és terve is hozzá. Ha teszed a tőled telhető legtöbbet, Isten irányítani fogja lépteidet és a megfelelő emberek, megfelelő lehetőségek fogják keresztezni utadat. De ha nem törünk előre, nem készítünk tervet, tesszük amit tudunk, álmaink csak kívánsággá válnak.
Remélem, ez nem történik meg. De ha tudod, hogy Isten valamit szívedbe tett, tudod, hogy ez sorsod része, nem hagy el, elengeded, de mindig visszatér. Ekkor biztos lehetsz, hogy ez olyan álom, amit a teremtő adott neked és mindent meg kell tenned azért, hogy megvalósítsd.
Fel kell készülnöd. Ez jelentheti azt is, hogy meg kell változtatnod barátaidat. Ők egy korszakot jelentettek életedben, de most egy új korszak van és ahhoz, hogy magasabbra juss, meg kell válnod az olyan kapcsolatoktól, amik korlátoznak és alakíts ki új baráti kört. Olyanokkal, akik felhúznak és inspirálnak a magasabbra emelkedésre.
Én úgy találtam, hogy ha te vagy a legokosabb a csoportban, akkor a csoport túl okos. Keress olyan embereket, akik okosabbak nálad, akik arra késztetnek, hogy a következő szintre nyújtózz és mindent megkapj, amire Isten teremtett.
Ez jelentheti azt, hogy a könyvtárba kell menned és felkutatnod azt, amit Isten a szívedbe ültetett. Jelentheti azt, hogy hetente egy este le kell mondanod a fociról és tanfolyamra kell járnod, hogy többet tanulj. Növekedj, tanulj tovább, légy felkészült! A siker szándékos.

Ismerek olyanokat, akik anyagi gondokkal küszködnek. Nagyon mélyen vannak. Szeretnének kijutni, hisznek, imádkoznak, de Isten azt mondja:

Van terved?

Ha előállsz egy tervvel, Isten irányítani fogja lépteidet. Nagyon sokszor, ha az embereknek adósságai vannak, annyira csalódottak, letörtek, hogy nem is akarnak szembesülni velük. Nem tudják ezrek-e vagy százezres nagyságrendű-e. Nem akarják számolgatni. Attól félnek, hogy számokban ki sem fejezhető.
Ez nem igaz. Isten mindig tud egy kiutat. Kell, hogy legyen egy terved. Ülj le valakivel, aki segíteni tud neked.
Ülj le valakivel, aki jó tanácsot tud adni neked! Én találkoztam már emberekkel, akiknek mindenféle adósságaik voltak, amit te el sem tudsz képzelni. De általános szabály, hogy egy helyes tervvel a legtöbb ember 3-5 év alatt megszabadulhat adósságaitól. Csak kell, hogy legyen egy világos terved. Hadd adjak egy példát.

Ha ötezer Dollár adósság van a hitelkártyádon és a minimum 2%-ot, 100 Dollárt törlesztesz vissza havonta, akkor 86,5 évig fog tartani, hogy visszafizesd. És ha ezt megéred, 38-ezer Dollár kamatot fogsz visszafizetni. A helyes terv az lenne, hogy minél hamarabb visszafizeted. Egy másik példa. Ha 100-ezer $ hiteled van a házadra és azt 8% kamattal 30 év alatt kell törlesztened, akkor évente 1 extra törlesztés mellett 8 évvel rövidül meg átlagosan a visszafizetés ideje. Ez az, amit mi tehetünk.
Azt mondod, Joel én azért vagyok itt, hogy megtudjam hogyan lesz áldott az életem. Én azt mondom, így lesz áldott életed. Tűzz ki célokat és tervezz!

A célod lehet, hogy kimássz az adósságaidból, de a terv, ami követi, hogy pl. nem megyek étterembe vacsorázni, eladom a drága autómat és egy olcsóbbat veszek és a pluszból az adósságomat törlesztem. Ha ilyen lépéseket teszel, Isten azt mondja, neki vannak tervei, megteszi, ami tőle telik, hadd irányítsam lépteit, hadd szerezzek neki forrásokat, előnyöket. Hadd hozzam a megfelelő embereket útjukba. Te megteszed a természetest és Isten megteszi a természetfölöttit. Arra kérlek, hogy állíts fel egy célprogramot: ez a célom, ezt ültette Isten a szívembe és így tervezem ennek elérését.

Az anyagiakban, a karrierben, a kapcsolatodban, ne kezdj új hetet tervek nélkül. Írd le hosszú távú céljaidat, hova akarsz 10 év múlva eljutni? A rövidtávú célok. Min dolgozol most éppen? Leltározz, értékeld ki hogyan töltöd szabadidőd, hogyan költöd pénzed, értékeld ki baráti kapcsolataidat. Részei tervednek?

Légy öntudatos! Ha álmodozáson, célkitűzésen túl tervezel is, Isten megígéri, hogy vezeti lépteidet és megvalósítod álmaidat.


Csendes percek Istennel-Olvasd ezt el, mielőtt döntenél

„Mert aki megkönyörült rajtuk, az vezeti, s a vizek forrásaihoz tereli őket.” Iz 49,10b

Döntést kell hoznod valamiről, ami nagyon izgalmasnak tűnik, de a lelkedben folyton ott a tétovázás?
Van egy barátunk, Wes, aki már kisfiú kora óta odavolt a pilótákért és a repülőgépekért. Mindig is arról álmodozott, ami aztán a foglalkozása lett: oktató egy repülőiskolában.
Csodálatos. Igen ám, de nemrég ez az egész kicsit bonyolultabbá vált. A repülőiskola tulajdonosa felajánlotta Wesnek, hogy vásárolja meg a céget. Káprázatos lehetőség. De ijesztő is. Olyan, ami miatt Wes nem tud azonnal dönteni.
Férjemmel együtt igyekeztünk segíteni Wesnek a helyes döntésben. Én végigelemeztem vele ennek a lépésnek az árát: mit jelent neki személyesen, mit jelent a fiatal feleségének, milyen napi nyomás alatt vannak azok, akik saját cégükben dolgoznak.
Egyik alkalommal beszélgetés közben megosztottam vele egy képet, ami nekem segíteni szokott a döntéshozatalban.
Képzeld el, hogy ez a mostani lehetőség egy gyönyörűséges, de sebes mozgású folyó. Talán meleg van, vagy csak szereted a vizet, mindenesetre, nagyon vonzónak látod, szeretnél beleugrani. Ám ha egyszer benne vagy, erősen lecsökkennek a lehetőségeid.
Olyan gyorsan halad a folyó, hogy téged is arra visz, amerre ő megy. Ha nem gondoltad át időben, hogy valóban mindenhova el akarsz jutni, amerre a folyó halad, akkor bizony bajban leszel.
A végzett egyetemisták gyakran panaszkodnak, hogy tanulmányaik alatt nem volt lehetőségük megtapasztalni azt az életformát, amibe végzettségükkel belekerülnek. Ha kémia szakra jelentkezel, de utálnál laboratóriumban vagy kórházban dolgozni, járd végig a folyópartot, mielőtt beugranál a vízbe.
Akik együtt járnak, és házasságban gondolkoznak, járják végig a partját az „otthonteremtés” vizének. Ha egyikük egy harmadik világbeli országban szeretne szolgálatot teljesíteni, a másik pedig egy közép-amerikai városi otthonról álmodozik, jól gondolják meg, mielőtt beugranak a vízbe.
Az anyuka, aki új üzleti lehetőséggel találkozik, mielőtt belevág, gondolja át a költségeket: az induláshoz szükséges összeget, a gyerekek elhelyezését, az árukészlet vagy a nyersanyagok beszerzését. Ha szeret otthon lenni a gyermekeivel, gondolja meg, mielőtt belevág valamibe, ami minden estéjét igénybe veszi, menjen végig a folyóparton, mielőtt beleugrik.
Meg tudod tenni, hogy le-föl járkálj a parton, mielőtt beugranál a folyóba.
Van lehetőséged beledugni a lábujjaidat, hogy megállapítsd a víz milyenségét.
Beszélgethetsz olyanokkal, akik már ismerik a folyót. És elcsendesedhetsz Isten jelenlétében, hallgatva az Ő suttogását, olvasva az Ő Igéjét, és keresve abban az eligazítást.
Ha már beugrottál, a sodrás a teljes figyelmedet igényelheti. Ez nem jelenti, hogy teljesen magatehetetlen leszel. Talán lesz lehetőséged igazítani kicsit a víz folyásán. De biztos, hogy sokkal nehezebb más irányba fordulni, ha már benne vagy a vízben.
Nekem nagy megnyugvást jelentenek azok az igék, amelyekben arról olvasok, hogy Isten az, aki a vizekhez vezet, irányít, terel minket.

„Mert aki megkönyörült rajtuk, az vezeti, s a vizek forrásaihoz tereli őket” (Iz 49,10b).

„Az Úr az én pásztorom, nem szűkölködöm. Füves legelőkön terelget, csendes vizekhez vezet engem. Lelkemet felüdíti, igaz ösvényen vezet az ő nevéért” (Zsolt 23,1-3).

„Sírva jönnek, és fohászkodnak, miközben vezetem őket; folyóvizekhez vezetem egyenes úton, nem botlanak meg rajta. Mert atyja vagyok Izráelnek” (Jer 31,9).

Sokat beszélünk róla, hogy a keresztények hitben lépjenek előre, amivel én teljes szívemmel egyet is értek, és ezért tartom olyan megnyugtatónak a fenti igeverseket.
Hiszem, hogy olyan is van, amikor Isten egyértelműen arra utasít, hogy ugorjunk be a folyóba.
De ez nem jelenti azt, hogy mindenkinek be kellene ugrania. Néha a hit nagyobb cselekedete az, ha hagyjuk, hogy Isten vezessen, beszéljen hozzánk, és terelgessen a vizek mellett.

Uram, szeretnék mindent végiggondolni, és felelős döntést hozni, mielőtt beugrom ebbe a folyóba. Mutass meg nekem, kérlek, minden szempontot, ami még nem jutott eszembe. Jézus nevében, Ámen.

forrás: Lysa TerKeurst: Read This Before Making That Decision Encouragement for today, 2014.08.07.www.proverbs31.org fordítás:eszmelkedesek.blogspot.hu fotó:pinterest.com

E. W. KENYON: AZ ÚJ-FAJTA SZERETET


Szeretet - a legnagyobb dolog a világon 


A szeretet sohase zúzta össze vagy törte össze a hit lágyan kibontakozó virágát, mely a bizakodó szívből fakad. A szeretet Isten, aki leleplezi Önmagát előttünk. Isten szeretet.
Ez a szeretet-élet nem más, mint Isten, aki ténylegesen bennünk él, ahogy Jézusban is. Volt valami nyers erő és ugyanakkor valami szelíd kedvesség Jézusban, amitől a gyerekek vonzódtak hozzá, amitől odabújtak a karjaiba és elkezdték cirógatni az arcát. Szerették megérinteni, fogni a kezét, a közelében lenni. Az a szeretet, ami a galileai férfiban volt, az kellene uralja az Egyházat, az otthonokat és a szívünket is. A szeretet az a szívnek, ami a virág a rétnek.
A virágok betakarják a földek puszta, sivár helyeit is. Körülölelik a sziklákat. Kinőnek még a fák gyökerei között is. Betakarják a föld sebzett felszínét, az agyagos, sivár földeket a dicsőség és magasztosság palástjával öltöztetik fel, pazarló szépségben. Ugyanígy takarja be a szeretet az emberi természet durva, sebzett helyeit is. A szeretet hozta létre a virágos kertet, csakúgy, mint magát a virágokat. A szeretet csokorba szedi a virágokat, vagy úgy rendezi el egy helységben, hogy gyönyörködtesse a szemet és megörvendeztesse a szívet. A szeretet az, ami gyönyörűvé teszi az otthont. Amikor a szeretet beköltözik egy családba és ott él, akkor az az otthon a boldogság helye lesz. A szeretet a legszebb dolog a világon. Talán a legsérülékenyebb is, mégis magában hordozza a legnagyobb elhordozó erőt. Amikor az embert a szeretet uralja, birtokolja és motiválja, akkor nem riad vissza bármilyen áldozattól sem.
Krisztus nem riadt vissza attól, hogy elhordozza a bűnöket, fájdalmakat és a világ vajúdását.

Áldott, örömteli napot!  :) 

GLORIA COPELAND- Válj Istenhez hasonlóvá!

,,Mert akiket eleve ismert, eleve el is rendelte, hogy azok az Ő Fia ábrázatához hasonlatosak legyenek.,,– Róma 8: 29.



Arra vagy rendelve, hogy Jézushoz hasonlatos légy – azaz addig növekedj szellemben, amíg hasonlóvá válsz Hozzá. Isten természetfeletti ereje abban a pillanatban elkezdte ezt benned munkálni, amikor újjászülettél; a bensődben már akkor megváltoztál.

Tőled függ, hogy mennyire fog megnyilvánulni ez a változás a külső emberedben. Úgy növekszünk szellemben is, ahogyan fizikailag. Hogyan lehet felgyorsítani a növekedési folyamatot? Tölts több időt a Szellem dolgainak követésével, mint a test dolgainak követésével. Szánd magad oda Isten Igéjének és az Úrral való közösségnek. Légy hajlandó elszakadni a különböző elfoglaltságoktól, és tölts időt Istennel, hogy vezethessen, taníthasson és megmutathassa az arcát neked. Észrevetted, hogy ha erős egyéniségű emberek társaságában vagy, akaratlanul is hatással vannak rád? Egyszer csak azt veszed észre, hogy ugyanazt teszed, amit ők. Rád ragad a viselkedésük. Nem tudsz ellenállni, egyszerűen befolyással vannak rád, különösen, ha olyan emberekről van szó, akiket tisztelsz, akikre felnézel.

Ugyanígy van az Istennel való kapcsolatodban is. Ha elég időt töltesz Vele, hatással lesz rád! Az Ő útjai a te útjaiddá válnak. Ezért tedd magad elérhetővé Isten számára, imádkozz Szellemben, dicsérd, és szeresd Őt. Tölts időt az Igével és olyanokkal, akik szeretik az Igét, és arra alapozzák az életüket. Észre fogod venni, hogy változol, hogy a személyiséged egyre jobban hasonlít Istenére. Úgy kezdesz majd gondolkodni, beszélni, és viselkedni, ahogy Ő. Olyanná kezdesz válni, mint Isten!

Igei olvasmány: 1Korinthus 3: 5 - 18


Kenneth E.Hagin : Győzelem által!

,,Lefegyverezvén a fejedelemségeket és a hatalmasságokat, azokat nyilvánosan megszégyenítette és mutogatta, győzelmet aratván felettük a keresztfa által.,,
 — KOLOSSÉ 2,15. 



Krisztusról tárulkozik elénk egy kép, amint megküzd a sötétség seregeivel! A King James Biblia széljegyzete szerint: „Lerázta magáról a fejedelemségeket és a hatalmasságokat.”

Nyilvánvaló: amikor a démonikus seregek már azt hitték, hogy Jézust hatalmukba kerítették, megkísérelték legyőzni és fogva tartani. Amikor azonban a kiáltás elhagyta Isten trónját, miszerint Jézus eleget tett az igazságosság követelményeinek, a bűn problémája megoldást nyert és az ember megváltása valóságos ténnyé lett, akkor Jézus győzelmet aratott a démonok seregein és magán a sátánon.

Azt hiszem, a Zsidó 2,14. Rotherham-féle fordítása még világosabbá teszi ezt: „…hogy a halál által megsemmisítse azt, akinek hatalma volt a halálon, nevezetesen az ellenséget.” Jézus megbénította a sátánt! Jézus semmivé tette őt. Van hatalom Jézus nevében, mert Jézus megszerezte a nevében levő hatalmat a győzelme által!

Megvallás: Jézus megsemmisítő vereséget mért a fejedelemségekre és a hatalmasságokra. Nyilvánosan megszégyenítette őket, diadalt aratott felettük. Jézus megbénította a sátánt és annak teljes seregét. Ezért van a hatalom Jézus nevében. Nekem pedig törvényes jogom van, hogy használjam ezt a diadalmas nevet az ellenség erői ellen.

Kenneth E.Hagin : Örökség által!

,,Minekutána az Isten sok rendben és sokféleképpen szólott hajdan az atyáknak a próféták által, ez utolsó időkben szólott nékünk Fia által, akit tett mindennek örökösévé, aki által a világot is teremtette, aki az Ő dicsőségének visszatükröződése, és az Ő valóságának képmása, aki hatalma szavával tartja fenn a mindenséget, aki minket bűneinktől megtisztítván, leült a Felségnek jobbjára a Magasságban, annyival kiválóbb lévén az angyaloknál, amennyivel különb nevet örökölt azoknál.,, — ZSIDÓ 1,1–4. 



Fel sem foghatjuk, milyen óriási erő és hatalom van Jézus nevében, ha nem vagyunk tisztában azzal, hogy ezt a nevet Ő örökölte Istentől, a Teremtőtől. Jézus Isten dicsőségének a visszatükröződése. Jézus Isten valóságának a képmása — Istennek, magának az Atyának a kisugárzása.

Jézus az örököse mindennek. Jézus a nevét is örökségül kapta. Nevének nagyságát úgy örökölte az Atyától. Így a nevének ereje csak Isten erejével mérhető. Minden hívő örökölte azt a törvényes jogot, hogy használja Jézus nevét!

Megvallás: Tudom, hogy Jézus nevében benne van a Teremtő Isten ereje és hatalma! Tudom, hogy a Jézus nevében levő erőt csak Isten erejével lehet mérni. És tudom, hogy nekem törvényes jogom van arra, hogy használjam ezt a nevet.

Alfred Christlieb: Bizonyságaid örökkévaló örökségem

 Akkor ezt mondta Lámek feleségeinek: Ó, Háda és Cilla, hallgassatok szómra, Lámek feleségei, halljátok beszédem: embert öltem, mert megsebzett, ifjat öltem, mert megütött. Ha hétszeres a bosszú Káinért, hetvenhétszeres az Láme-kért.

     1Móz 4,23-24

Lámek Kain utóda. Igénk Lámeknek feleségeihez való beszédéről számol be. Meg kellett hallgatniuk és jól meg kellett jegyezniük, amit mondott. Egy ember sebet ejtett rajta. Ezért Lámek agyonütötte azt. Az ifjút ütéséért holtra verte. Részéről minden sértést hetvenhétszeres bosszú követ. Milyen rettenetes beszéd! Mintha ezt mondaná feleségeinek: "Én megmutatom néktek, hogy ki vagyok, És azt is, hogy hogyan tiszteljenek engem! Vigyázzon mindenki, mert büntetlenül egy hajam szála sem görbülhet meg! Jegyezzétek meg, hogyan jár, aki durván bánik velem! Minden sértésért véres bosszút állok!"

Micsoda zsarnokság és bosszúvágy lép elénk Lámekben. "Hagyjanak engem békén! Senki ne zavarjon! Akaratomnak senki ne szegüljön ellene! E tekintetben a legkisebbet sem engedem meg senkinek. Teret és tiszteletet teremtek magamnak."

Lámekben Kain lelke jelenik meg. A Szentírás arról beszél, hogy az utolsó időkben az emberek gyűlölete az Úr Jézus gyülekezete ellen gátlástalanul nyilvánul meg. A hitetlen Istengyűlölők együttesen rátámadnak a kegyesekre, mint Kain Ábelre és mint Lámek arra, aki ellene fellépett.

Ne ítéljük el sem Káint, sem Lámeket, hanem kérjük az Urat, hogy tisztítsa meg szívünket minden gyűlölettől és zsarnokoskodástól.

Varga László: Isten asztaláról

   "Örüljetek az Úrban mindenkor! Ismét mondom: örüljetek."

     Filippi 4,4

Ez parancs. Nem szabad az örömről, Isten egyik legnagyobb ajándékáról lemondani. A keresztyén élet örvendező élet. Vannak benne szomorúságok, szenvedések, de ezek a külső élet dolgai. Az Úrban való öröm felette áll ezeknek. Az, hogy szeret az Isten. Az, hogy rábízhatom magam. Az, hogy Ő tudja, mire van szükségem. Ezek és ehhez hasonlók azok az örömforrások, melyeket semmiféle szenvedés és szomorúság nem homályosíthat el. A börtönben is szabad az ember, és örülni tud, ha Isten kezébe tette le az életét. A legszomorúbb koporsó keserűségén is átüthet a vigasztaló meggyőződés: Istennél van az, aki itt elhagyott. És milyen öröm az, hogy Ő bíz meg egy feladattal, hogy neki szolgálhatok minden erőmmel, hogy Ő vezérli céljaimat, Ő irányítja utaimat! Minden este vedd számba, mennyi örömöt kaptál azon a napon, minden reggel azzal az örömmel indulhatsz: velem van, velem lesz ma is az Úr.
Köszönöm, Uram, hogy Te örömre, nem szomorúságra rendeltél engem. Annyi kísértése van a szomorúságnak, annyi akadálya a boldogságnak, bocsásd meg, ha azok között elfeledkezem legszebb parancsodról. Adj nekem olyan erős hitet, hogy semmi se ingathassa meg lelkemben a legnagyobb, elveszíthetetlen örömöt, szereteted örömét. Szeress engem, bűnös, sokszor siránkozó gyermekedet, s ajándékozz meg újra, naponként azzal a boldog tudattal, amit egyedül csak Te adhatsz meg, hogy most is számon tartasz, most is bízhatom benned, most is velem vagy. Nyisd meg a szemem, hogy lássalak, fülem, hogy halljam biztató szavad! Maradj velem, taníts az igazi örömre, és engedd meg, hogy kérjem, adj naponta alkalmat arra, hogy szívből örülhessek! Ámen.