2017. február 3., péntek

Biblia-Ige-Zsoltárok könyve 51.rész 19.vers


1. Az éneklőmesternek; Dávid zsoltára;
2. Mikor ő hozzá ment Nátán, a próféta, minekutána Bethsabéval vétkezett.
3. Könyörülj rajtam én Istenem a te kegyelmességed szerint; irgalmasságodnak sokasága szerint töröld el az én bűneimet!
4. Egészen moss ki engemet az én álnokságomból, és az én vétkeimből tisztíts ki engemet;
5. Mert ismerem az én bűneimet, és az én vétkem szüntelen előttem forog.
6. Egyedül te ellened vétkeztem, és cselekedtem azt, a mi gonosz a te szemeid előtt; hogy igaz légy beszédedben, és tiszta ítéletedben.
7. Ímé én vétekben fogantattam, és bűnben melengetett engem az anyám.
8. Ímé te az igazságban gyönyörködöl, a mely a vesékben van, és bensőmben bölcseségre tanítasz engem.
9. Tisztíts meg engem izsóppal, és tiszta leszek; moss meg engemet, és fehérebb leszek a hónál.
10. Hallass örömet és vígasságot velem, hogy örvendezzenek csontjaim, a melyeket összetörtél.
11. Rejtsd el orczádat az én vétkeimtől, és töröld el minden álnokságomat.
12. Tiszta szívet teremts bennem, oh Isten, és az erős lelket újítsd meg bennem.
13. Ne vess el engem a te orczád elől, és a te szent lelkedet ne vedd el tőlem.
14. Add vissza nékem a te szabadításodnak örömét, és engedelmesség lelkével támogass engem.
15. Hadd tanítsam a bűnösöket a te útaidra, hogy a vétkezők megtérjenek hozzád.
16. Szabadíts meg engemet a vérontástól, oh Isten, szabadításomnak Istene! hogy harsogja nyelvem a te igazságodat.
17. Uram, nyisd meg az én ajakimat, hogy hirdesse szájam a te dicséretedet.
18. Mert nem kivánsz te véresáldozatot, hogy adnék azt, égőáldozatban sem gyönyörködöl.
19. Isten előtt kedves áldozatok: a töredelmes lélek; a töredelmes és bűnbánó szívet oh Isten nem veted te meg!
20. Tégy jól a te kegyelmedből a Sionnal; és építsd meg Jeruzsálem kőfalait.
21. Akkor kedvesek lesznek előtted az igazságnak áldozatai; az égő és egész áldozat: akkor a te oltárodon áldoznak néked tulkokkal.

Napi Gondolatok Reinhard Bonnkétól

Amikor az embereknek orvosra volt szükségük, JÉZUS lett a gyógyítójuk;
amikor tanítóra volt szükségük, JÉZUS lett az igazságuk;
amikor vezetőre volt szükségük, JÉZUS lett a Jó Pásztoruk;
amikor éhesek voltak, JÉZUS lett az Élet Kenyere számukra;
amikor sötétségben voltak, JÉZUSBAN elnyerték a világ világosságát.
Krisztus ajándéka az emberiség számára nem egy új vallás, egy újfajta elképzelés az életről, vagy a mennybejutás egy új receptje volt. Jézus Önmagát adta számunkra, mint „igaz a nem igazakért, hogy minket Istenhez vezessen”.
A kereszténység nem egy vallás. A kereszténység maga JÉZUS.
Megfogalmazhatunk különféle tantételeket Róla, de tudnunk kell, hogy Jézus nem azért jött, hogy teológiát adjon nekünk.
Az egyházak létrehozták a maguk rituáléit és szertartásait, de Jézusban soha fel se merültek ilyenek. Ő azért jött, hogy személyesen köztünk legyen, hogy elérhető legyen számunkra, és hogy soha ne hagyjon el minket, és el ne távozzon tőlünk.
Legyetek áldottak! REINHARD BONNKE


Alfred Christlieb: Bizonyságaid örökkévaló örökségem

   Ábrahám ezt mondta: "Hozok egy falat kenyeret..." Ábrahám pedig az Úr előtt állt és ezt mondta: "Avagy elveszted-e az igazat is a gonosszal egybe?"

     1Móz 18,5.23

Ábrahámot három angyal látogatta meg egyik napon, akik emberalakban jelentek meg. Hogy mennyire a szeretetben járt Ábrahám, azt ezekhez a vendégekhez való viszonya is mutatja. Nagyon idős volt már, 99 éves.

A vendégek a forró déli időbenjelentek meg, amikor az ilyen idős embernek nagyon nagy szüksége van a pihenésre. Ő mégis szeretettel fogadja őket. Siet Sára sátrába, pogácsát gyárat nekik. Maga pedig az állatokhoz fut, és egy gyenge borjút kiválaszt, azt levágatja és elkészítteti. A legjobbat adja a vendégeknek.

A Zsidókhoz írt levél ezzel kapcsolatban ezt írja: "A vendégszeretetről el ne felejtkezzetek, mert ezáltal némelyek tudtukon kívül angyalokat vendégeltek meg". Micsoda áldás van azon a házon, ahol a vendégszeretetet önzetlenül gyakorolják!

Példás Ábrahám magatartása abban is, hogy a vendégek fogadásakor tekintettel van saját háza népére is. A vendégség munkát jelent. Ábrahám nem ül le kényelmesen a vendégekkel, hanem siet és segít az ellátásuknál. Borjút hoz és átveszi a vendégek kiszolgálását (8. v.). Soha ne hasonlítsunk azokhoz az emberekhez, akik a vendégeknek a jó oldalukat mutatják, miközben a háznépükkel szemben hidegek és zsarnokok!

Ábrahám szeretetének valódiságát és Istennek tetsző voltát az mutatja legjobban, hogy még az ítéletre megérett Sodomáért is buzgón imádkozott.

Mi is legyünk hasonlóak, akik papként tudnak másokért könyörögni! Aki a szeretetben marad, az Istenben marad.

Varga László: Isten asztaláról

  "Mindennek megszabott ideje van,... Megvan az ideje a születésnek, és megvan az ideje a meghalásnak... Megvan az ideje a sírásnak... és a nevetésnek... A gyásznak... és a táncnak... A megőrzésnek... és az eldobásnak... A hallgatásnak... és a beszédnek... A szeretetnek... és a gyűlöletnek... A háborúnak... és a békének."

     Prédikátor 3,1-8

Tizennégy ellentétpár egyetlen szép, gondolatritmusban fogalmazott versben. Átfogja a teljes emberi életet, annak minden fontos mozzanatában. Semmi sem véletlen. Mindennek megvan a maga Istentől rendelt ideje. Nem fatalizmus, nem azt mondja az író, hogy mindennek úgy kell megtörténnie, akár akarod, akár nem. Inkább biztatás: Figyeld meg, tanuld meg, mikor minek van az ideje! Akkor cselekedj! A rosszkor indított cselekvés többet árthat, mint amennyit használ. Akkor leszel eredményes, akkor lesz haszna cselekvésednek, ha annak rendelt idejében teszed. De akkor tenned kell, és tudnod kell, hogy Isten, aki az alkalmakat rendeli, veled lesz. Vele együtt, az Ő segítségével leszel képes megvalósítani azt, amire éppen te rendeltettél. Mert az sem véletlen, hogy te vagy, hogy éppen itt vagy, hogy éppen olyan vagy, olyan a nyelved, a vallásod, a családod, a tehetséged, a vagyonod. Azoknak is megvan a rendelt szerepe. Használd fel őket a rendelt időben, hogy ne váljanak értelmetlenné, értéktelenné!
Köszönöm, Istenem, hogy ebben a világban, melyben annyi értékes ember érzi magát feleslegesnek, elhagyottnak, céltalannak, az én életemnek célt, értelmet adtál, és megmutatod annak értékét. Tudom, mindenki életének éppen olyan rendelt célja van, de nem fedezheti fel az, aki nem nálad keresi. Nem szeretnék hiábavalóvá lenni. Te adtad meg rendeltetésemet, segíts annak megvalósításában! Olyan jó érezni, hogy vezetsz, irányítasz. "És hogyha néha-néha győzök, ő járt, az Isten járt előttem, kivonta kardját, megelőzött." Köszönöm, hogy Adyval ezt én is elmondhatom. Alkalmas időben küldj segítséget, hogy megtehessem azt, amire rendeltél! Ámen.

Andrew Kuyvenhoven: Mindennap az Ige fényében-OLTÁRTÓL OLTÁRIG


A mai napon olvasandó igeszakasz: 1Móz 12,4-9
Abrám elment, ahogyan azt az ÚR mondta neki, és Lót is vele ment. Abrám hetvenöt éves volt, amikor kijött Háránból. Fogta Abrám Szárajt, a feleségét, és Lótot, a testvére fiát, meg minden szerzeményüket, amit csak szereztek, mindenkit, akikre Háránban tettek szert, és elindultak, hogy Kánaán földjére menjenek. El is érkeztek Kánaán földjére.Majd átvonult Abrám az országon egészen a sikemi szenthelyig, Móré tölgyeséig. Akkor még kánaániak voltak ezen a földön. Az ÚR megjelent Abrámnak, és ezt mondta: A te utódaidnak fogom adni ezt a földet! Ő pedig oltárt épített ott az ÚRnak, aki megjelent neki.Onnan továbbvonult a Bételtől keletre eső hegyvidékre, és felütötte sátrát. Bétel esett nyugatra, Aj pedig keletre. Oltárt épített ott is az ÚRnak, és segítségül hívta az ÚR nevét. Azután útnak indult Abrám, és továbbvonult a Délvidék felé. 



"Ő pedig oltárt épített ott (ti. Sikemnél) az Úrnak, ... Oltárt épített ott is (ti. Bételnél) az Úrnak."

(1Móz 12,7-8)

Az út az Eufrátesz síkságától Juda dombjáig öt versszakban van elmondva. Szárajnak, gyermektelen feleségének és unokaöccsének, Lótnak a társaságában Ábrám virágzó országot hagyott ott. Ábrám és házanépe északról nyomult be Kánaánba, és haladt déli irányba, egészen a júdeai pusztaságon lévő Bételig. Ez volt az a nagy utazás, a történelmi jelentőségű utazás, amelynek során az érdeklődés központja, az isteni kijelentés fókusza Kánaánba került át a következő 2000 évre. A beszámoló mégis olyan mértéktartó, mint amilyen rövid. Kilométerek százai és események sokasága van belesűrítve néhány mondatba. De kétszer történik említés arról, hogy Ábrám oltárt épített az Úrnak. Az oltár azt a pontot jelöli, ahol Isten szól, és Ábrám hitben válaszol. Az oltárok azok a helyszínek, ahol Ábrám az ő Istenével találkozik. A hosszú út valamennyi veszélyét és szépségét ki lehet hagyni az úti feljegyzésből, de az oltárépítés fontos. Itt van hát az Istennel élt élet egyik kiemelkedő vonása. Az előrehaladást nem a megtett kilométerek és a mindennapi események jelzik. Mindezeket mellőzni lehet, amikor megírják a beszámolót. De az oltárépítés alkalmai olyan lényeges kérdések, amelyeket meg kell említeni. Ezért az Istennel élt élet titok marad a kívülállónak. Minden más élet állomásai: a diploma megszerzésétől, az előléptetésen át a fizetési jegyzékig. Az emberek életútjukat azokkal a házakkal mérik, amelyekben laktak, s az utazásaikkal, amelyeket megtettek. Az Istennel élő ember életét azonban az oltártól oltárig megtett út méri. Az ilyen élet akkor éri el a célját, amikor majd Isten jelenléte zavartalan lesz és utolsó ígérete is beteljesül: "...hogy eljussak Isten oltárához, Istenhez, akinek ujjongva örülök. Hadd magasztaljalak ... Isten, én Istenem". (Zsolt 43,4).

Oswald Chambers: Krisztus mindenek felett-A VILÁG SZEMETJE



   "Szinte a világ szemetjévé lettünk..." (1Kor 4,9-13).


Nem túlzás ez a kijelentés. Szavai nem azért nem illenek ránk, az evangélium szolgáira, mintha Pál elfelejtené a teljes igazságot, hanem azért, mert túl sok rejtett kötöttség van az életünkben és ezek nem engedik, hogy a világ szemetjévé legyünk. "Betöltöm, ami híja van Krisztus szenvedéseinek az én testemben" (Kol 1,24); ez sem a megszentelődésre utal, hanem arra, hogy ki vagyunk választva az evangélium hirdetésére. Péter így szól: "Ne rémüljetek meg attól a tűztől, amely próbáltatás végett támadt köztetek, mintha valami meglepő dolog történnék veletek" (1Pt 4,12). Ha megrémülünk azoktól, amik történnek velünk, ez azért van, mert nyúlszívűek vagyunk. Sok titkos büszkeség visszatart attól, hogy alábbszálljunk - le a pocsolyáig. "Én nem akarok megalázkodni, magamat lealacsonyítani." Nem is kényszerít rá senki. Kimenekülhetsz, ha akarsz. Tiltakozhatsz, kivonhatod magad azok közül, akik ki vannak választva az evangélium hirdetésére. Vagy pedig ezt mondod: "Nem bánom, ha a világ szemetjeként kezelnek is, csak hirdettessék az evangélium!" Az Jézus Krisztus igazi szolgája, aki Isten evangéliuma valóságáért kész vértanúságot is vállalni. Amikor a saját erkölcsösségére beállított ember hitványsággal, becstelenséggel és hűtlenséggel találkozik, akkor a benne levő emberi jóság olyan borzasztó ütést kap, hogy szíve kétségbeesetten bezárkózik. Isten valóságos szabadításának éppen az a csodája, hogy még a legrosszabb, legelvetemültebb ember sem eshet mélyebbre az Ő szeretete mélységénél! Pál nem azt mondja, mintha Isten azért választotta volna ki őt, hogy megmutassa, milyen csodálatra méltó embert farag belőle, hanem "hogy kijelentse az Ő Fiát énbennem" (Gal 1,16).

Carl Eichhorn: Isten műhelyében-Az Istennel való élet alaptörvénye



   "Ha az Urat keresitek, megtaláljátok, de ha őt elhagyjátok, ő is elhagy titeket. "

(2 Krónika 15, 2)  

Isten engedi, hogy megtaláljuk őt. Micsoda vigasztalás ez! Az eredménytelen keresés megbénít, nyomasztólag hat, elbátortalanít. Viszont mennyi mindent elér az ember, ha buzgón, törekvő módon keres. Hány ember szeretne valamire jutni földi vonatkozásban és soha nem ér célt. De aki keresi Istent, az megtalálja őt. Persze e keresésnek teljes komolysággal kell történnie. Vannak ugyanis istenkeresők, akik soha nem jutnak előre, mindig csak keringenek, mert nem komoly náluk a dolog, inkább csak játék. Értelmük kételkedik és egyik kételyből a másikba esnek. Lehet, hogy tényleg Istent keresik, de vagy nem akarnak alázatosan meghajolni, vagy valamiféle bűnükkel nem akarnak szakítani.

Istent mindenekelőtt ott és olyan úton kell keresnünk, ahol megtalálható, azaz Igéjében és Fiában, Jézus Krisztusban. Isten a Fiúban lépett hozzánk közel, úgyannyira, hogy testünket is felvette. Mihelyt Jézust mint Szabadítódat hitben megragadod, megtalálod az Istent. A legnagyobb nyomorúság az Istentől való elhagyatottság érzése, mint ahogy minden boldogság teljessége az, mikor Isten szeretete vesz minket körül. Az ember azonnal ellenségei hatalmába kerül, mihelyt elhagyja őt az Isten. Izrael népéről olvassuk, hogy Isten "átadta őket ellenségeik kezébe" (Neh 9, 28). Isten minden lelket, mely elhagyja őt, ellenség kezére ad, azaz kiszolgáltatia őket sötét szenvedélyeknek és gonosz hajlamoknak. Mihelyt kezét leveszi valakiről, annak lelkén az ellenség vesz erőt és feltartózhatatlanul levonja őt a mélybe. A vége mindig súlyos bukás. Isten olyan értelemben is elhagyhat valakit, hogy elveszi a bizonyságtevőket és helyükbe a hazugságot hirdetők, vak őrállók kerülnek. Kérjük tehát az Urat, hogy ne vegye le rólunk a kezét, mert az minden csapásnál, még a halálnál is súlyosabb ítélet. De bármennyire is rettenetesen hangzik ez, hogy "ha őt elhagyjátok, ő is elhagy titeket" - még ebben is van rejtett vigasztalás. Isten nem ejt el senkit csak úgy, minden ok nélkül, mint valami szeszélyes zsarnok. Nem ötletszerűen jár el, hanem szent törvényszerűséggel. - És abban is vigasztalás van, hogy nem örökre hagyja el az embert. Izraelt, az ő népét is csak egy időre hagyta el. Azért tette, hogy a bajok súlya alatt hozzá térjenek, ismét őt keressék és szívükben vágy támadjon az igazi békesség után.

Charles H. Spurgeon: Isten ígéreteinek tárháza- Ő ingyen ajándékozott mindent


"Aki tulajdon Fiát nem kímélte, hanem mindnyájunkért odaadta, hogyne ajándékozna nekünk vele együtt mindent?"

(Róma 8,32)
Alakjában nem, de tartalmában ez is igéret. Sőt, több ígéret ötvözete. Rubintok, smaragdok és gyémántok koszorúja arany foglalatban. Olyan kérdés ez, amelyet sohasem lehet úgy megválaszolni, hogy az nekünk bármilyen szívbéli aggodalmat okozzon. Mit tagadhatna meg tőlünk Isten, miután már nekünk adta Jézus Krisztust? Amire csak a menny és a föld között valóban szükségünk van, azt mind megadja nekünk. Hiszen ha adakozó jóságának határa lenne, nem adta volna oda tulajdon Fiát értünk.

Mire van szükségem a mai napon? Csak kérnem kell. Kérhetem komolyan, de nem szabad erőszakoskodnom, és valamit kelletlen ajándékként kicsikarnom az Úrtól, hiszen Ő önként szeretne megajándékozni, önként adta Fiát is értünk. Nyilván senki sem mert volna ilyen nagy ajándékot kérni tőle. Túlságosan vakmerő kívánság lett volna. Ő önként adta Egyszülöttjét. Én lelkem, ezek után ne bíznál a mennyei Atyában, hogy Ő "vele együtt mindent" neked ad? Ha erőszakoskodni kellene a Mindenhatóval, szegényes imádságod mit sem érne. Szeretete azonban úgy buzog, mint valami ki nem apadó forrás. és bőségesen eláraszt mindazzal, amire valóban szükséged van.

Cseri Kálmán-A kegyelem harmatja- A megszólított ember

"Amikor Jézus odaért, felnézett, és így szólt hozzá: „Zákeus, szállj le hamar, mert ma a te házadban kell megszállnom." (Lk 19,5)



Magaslesből nem lehet Jézust megismerni, sem az ajándékait átvenni. De hogyan jön le az, aki végre felkapaszkodott már valamilyen fára? Jézus szelíd hívására. Az ő igéjének különös ereje van.

Az, hogy Zákeust nevén szólította Jézus, arra utal, hogy ismerte, mindent tudott róla, és mégis szerette. Ahogy minket is ismer és szeret. Számon tartotta, fontos volt neki, és Zákeus vágyakozása vonzotta őt. Azzal, hogy a nagy tömeg előtt kedvesen beszélt hozzá, mintegy rehabilitálta őt, megtisztelte azzal, hogy kész bemenni hozzá.

Zákeusnak azonban le kell jönnie a fáról. Fel kell hagynia a rejtőzködéssel, s meg kell aláznia magát Jézus előtt, színt kell vallania és állást kell foglalnia. Amíg valaki fügefalevelekkel takargatja bűneit, nem lehet rajta segíteni. Mihelyt kész felhagyni a látszat fenntartásával, átéli: „Ha megvalljuk bűneinket, hű és igaz ő: megbocsátja bűneinket, és megtisztít minket minden gonoszságtól." (1Jn 1,9)

Egy végzetesen megromlott házasság is úgy jött rendbe, hogy az egyik fél elkezdett őszintén beszélni arról, miben látja vétkesnek magát. Mire a másik is elsorolta, amit ő látott rossznak önmagában. S két bocsánatot nyert bűnös kezdett új életet. De erre csak a fa alatt kerülhet sor, a fáról hiába kiabálunk egymásnak. Mindent Jézus tesz meg életünk megoldása érdekében, de a bűnvallás a mi feladatunk. És ezt nem szabad halogatni. Ezért mondja Jézus: hamar szállj le, ma akarok hozzád menni.

Mert ő kész bemenni egy ilyen megvetett, gonosz emberhez is. Aki egy birkaistállóban született meg, nem fél a mi istállóéletünktől sem. De ha bejön, templom lesz belőlünk.

Az Úr elé, ha tárod A szív alázatát,
Őt nemhiába várod: Betér hozzád, megáld.
A testi gőg: halál! De bűnödet ha bánod,
Szentlelke bőven árad, S a szív üdvöt talál.
(Thilo Bálint)


Charles H. Spurgeon: Harmatgyöngyök és aranysugarak

„Annakokáért, atyámfiai adósok vagyunk”  (Rómabeliekhez írt levél 8 rész 12. vers.)


Istennek mindnyájan adósok vagyunk, mint az Ő teremtményei; tartozunk neki szolgálni testünkkel, lelkünkkel és minden erőnkkel. Törvényének áthágása következtében adósai vagyunk az Ő igazságának, mégpedig oly nagy összeggel, melynek lefizetésére képtelenek vagyunk. A keresztyénről azonban el lehet mondani, hogy Isten igazságának semmivel sem tartozik, mert Krisztus az övéinek adóssággát teljesen kifizette, de aztán annál többel adós a hívő keresztyén az isteni szeretetnek. Adós vagyok az isteni kegyelemnek és a megbocsátásnak; de nem tartozom többé az Ő igazságának, mert nem számítja fel nekem többé azon tartozást, amely már kifizettetett. Krisztus mondta: „Elvégeztetett minden!” és ezzel bizonyítja, hogy népének összes adóssága egyszersmindenkorra töröltetett. Krisztus tökéletesen eleget tett az isteni igazságnak; a számla kiegyenlítetett, a kézírás a keresztre függesztetett, a nyugta aláíratott és így nem tartozunk többé az isteni igazságnak. De éppen azért, mert ilyen értelemben nem tartozunk többé Istennek, tízszerte nagyobb mértékben vagyunk adósok Neki.

Kedves keresztyén fontold meg ezt egy pillanatig. Mennyit köszönhetsz te Isten korlátlan jóságának! Mennyivel tartozol nagy szeretetének, mert Fiát érted halálra adta.

Gondold meg, mire kötelez téged megbocsátó kegyelme, mert bár tízezerszeresen meggyaláztad, mégis szeret téged oly bensőséggel, mint valaha.

Figyeld meg azt is, hogy mennyit köszönhetsz hatalmának, felkeltett téged a bűn halálából, megőrizte lelki életedet, megtartott a romlástól és számtalan tomboló ellenség között átvezetett a biztos ösvényre.

Gondolj arra is, mit köszönhetsz változhatatlan hűségének. Ezerszer is ingadoztál, de Ő változatlanul ugyan az maradt. Isten minden tulajdonságával szemben annyira el vagy adósodva, amennyire csak lehetséges. Istennek köszönheted saját létedet és mindenedet, azért add át magad Neki teljes élő áldozatul, ez az okos istentisztelet.

Napi áhítat- Milyen jó mindaz, amit tesz!

Olvasmány: Mk 7,31–37








Aki számára Isten mindig jó, az már ismeri őt.
„Jézus ismét elhagyta Tírusz határát, és Szidónon át a Galileai-tenger mellé ment a Tízváros határain keresztül. Ekkor egy dadogó süketet vittek hozzá, és kérték, hogy tegye rá a kezét. Jézus félrevonta őt egymagában a sokaságból, ujját a süket fülébe dugta, majd ujjára köpve megérintette a nyelvét; azután az égre tekintve fohászkodott, és így szólt hozzá: „Effata, azaz: nyílj meg!” És megnyílt a füle, nyelvének bilincse is azonnal megoldódott, úgyhogy hibátlanul beszélt. Jézus meghagyta nekik, hogy ezt senkinek se mondják el; de minél inkább tiltotta, annál inkább híresztelték, és szerfölött álmélkodtak, és ezt mondták: „Mindent helyesen cselekedett: a süketeket is hallóvá teszi, a némákat is beszélővé.

Magyarázat

Lelki tanítóink és nevelőink példájára és hatására mindennap akarunk és igyekszünk összetalálkozni ezzel a Jézussal, mert vagy a hallásunkkal, vagy a beszélésünkkel adódik valami probléma, melyet csak ő tud meggyógyítani és kezelni.
Beismerem és bevallom, hogy számtalanszor voltam olyan lelkiállapotban, amikor én voltam ez a „dadogó süket”, aki nem hallottam és nem értettem Jézus akaratát. Amikor a Szentlélek bilincsoldó hatalmára volt szükségem ahhoz, hogy azt és úgy mondjam, ami mások számára is áldás lehet.
Azóta az egész földön hirdetik a megdönthetetlen igazságot, hogy Jézus Krisztus mindent helyesen cselekedett. Ahol őt befogadják, ott ez a történelmi múlt idő azonnal a jelenben is átélhető élménnyé válik. Mert ő tegnap, ma és mindörökké ugyanaz.
Emlékeim közül előlépett egy több száz éves ének. Ennek egyik versét hadd idézzem! „Mind jó, amit Isten tészen. Hűen gondozza lelkem. Mint jó orvos, nem ad nekem mérget – orvosságképpen. A gyógyszere: az ő kegye. Azért őbenne bízom. Intézze el a dolgom.” (A hit hangjai, 204)
Jézus „kálváriájának” egyik legerősebb vonzású mondata: „Mindazáltal ne úgy legyen, ahogy én akarom, hanem amint te!” (Mt 26,39)
(Gerzsenyi Sándor)

Örömteli mindennapok-Kövesd Isten nevelési tervét és közben élvezd gyermekeidet!

,,Neveld a gyermekedet hozzá illő módon, s akkor még idős korában sem tér el tanításodtól.,, Példa.22,6


Ha mi nem tanítjuk meg gyermekeinket arra, hogy ki Isten, akkor majd valaki más megtanítja őket mindarra aki nem Ő.
Figyelmes, szeretetteljes, eredményes, boldog gyerekek nem csak úgy maguktól lesznek ,hanem ha – nevelik őket!
Bölcsen nevelni csakis Isten Igéje szerint lehet .Első lépésként meg kell tanítíni nekik,hogy ki Isten,hogy ki ő,és együtt megtalálni a számára kijelölt utat, annak megfelelően irányítani őket.Ha azon a helyen vannak, ahová Isten rendelte őket, akkor nincs szükségük arra, hogy bárki is manipulálja, irányítsa, vagy megfélemlítse őket. Akkor el vannak látva minden szükségessel, kreatívak, szembenéznek a kihívásokkal, feladataikat véghez viszik, és boldogan nőnek bele abba a környezetbe, amit Isten jelölt ki számukra!
Ha nem töltünk elég időt gyermekeinkkel ,akkor majd keresnek valaki mást akivel időt töltenek ,de nem biztos, hogy jó hatással lesznek rájuk. Építsd fel őt szavaiddal, ne pedig rombold. Öntsd szavakba szeretetedet és mondd el neki, hogy hatalmas képességek (lehetőségek) rejlenek benne. Épp úgy ahogy Isten reménységgel fordul jövőnk felé, nekünk is ezt a reménységet kell belenevelnünk gyermekeink szívébe.Felelősséggel tartozunk gyermekeinkért. Imádkoznunk kell és keresni Isten akaratát életükre vonatkozóan.
Olyan gyorsan felnőnek… ezért tedd meg most a megfelelő lépéseket, hogy később ne kelljen megbánnod semmit.

Andrew Wommack- Minőségi ima

“Amikor pedig imádkoztok, ne szaporítsátok a szót, mint a pogányok, akik azt gondolják, hogy bőbeszédűségükért hallgattatnak meg.,, (Máté 6:7)


praise2

Néha a leghatékonyabb imáink egyben a legrövidebbek is.
Jézus azt mondta: “Békesség, csendesedj le” – és a szél és a hullámok megnyugodtak. (Márk 4:39.) Azt mondta: “Lázár, jöjj ki.” És Lázár visszajött a halálból (János 11:43-44.)
 Másrészt ma sok gyülekezetben és ima-összejövetelen hangsúlyozzák az ima mennyiségét a minőség helyett. Jézus sohasem támogatta a hosszú imákat, és csak néhány példát találunk arra, hogy ő maga hosszan imádkozott volna. Nem azt mondom, hogy az Istennel való közösség nem fontos, de a formális ima csupán egy része a Vele való közösségünknek.
Sokszor kérjük arra az Istent, hogy szóljon hozzánk, de Ő nem kap egyetlen szót sem tőlünk mellékesen.
Mindent elvégzünk a beszédünkkel. Érdekes, hogy a Zsoltár 5:1,2-ben az ima és a töprengés szavak felcserélhető módon szerepelnek. Ez azt jelenti, ha a gondolataidat Isten dolgain járatod a nap folyamán, akkor imádkozol. Vannak időszakok, amikor szükséges elcsendesedned, és tudnod kell, hogy Ő az Isten. (Zsoltár 46:10). Ez szintén ima.
Nem a hosszúsága, hanem a szívből fakadó hit az, ami az imádat minőségi imává teszi. Ma, amikor imádkozol, értsd meg, hogy Isten nem túl kemény meghallani azt, amit mondasz. Nem szükséges újra és újra ismételned a mondandódat, hogy magadra vonjad a figyelmét, és az ima nem eszköz arra, hogy benyomást tégy Rá, vagy bárki másra. Egyszerűen kommunikálj vele az Ő Beszéde szerint, és nem csupán választ fogsz kapni, hanem növekedni is fogsz Őbenne.

Kenneth E. Hagin : Rábízni!

Hagyd az Úrra a te útjaidat, és bízzál benne, majd Ő teljesíti. — ZSOLTÁR 37,5.


A King James Biblia széljegyzete szerint: „Bízd a te utadat az Úrra.” Vesd, hagyd, bízd rá. Egyszerűen vesd a gondjaidat, terheidet, problémáidat, aggodalmaidat Istenre. Ugye, az Ige azt mondja, hogy ezt nekünk kell megtennünk? Isten nem fog téged megszabadítani a gondjaidtól.

Van, aki mindig azt kéri tőlem: „Kérlek, imádkozz, hogy az Úr megkönnyítse a terhemet.” Isten nem ezt teszi, Ő megmondta, mit tégy a terheiddel. Ha te nem teszed meg, semmi sem történik velük.

A mai szöveg egyértelmű alanya Te vagy. Te hagyd az Úrra az utadat. Te vesd minden gondodat az Úrra. Sokan azért nem kapnak választ, mert nem Isten Igéjével összhangban imádkoznak. Nem azt teszik a gondjaikkal, nehézségeikkel, aggodalmaikkal, és más egyebekkel, amit Isten mondott. Nincs értelme imádkozni a gondjaid felől, ha nem teszed meg, amit Isten mond. Képes vagy megtenni azt, amit Isten mondott, hogy tedd meg.

Megvallás: Én az Úrra hagyom az én útjaimat. Őbenne bízom. Ő pedig beteljesíti.

Joel Osteen: Mai napon...

Mai napon elfogadom Isten egyedi tervét az életemre. 


Ha egy nagy álmod van, az a kishitű embereket iriggyé teszi. Annyira bizonytalanok, hogy úgy érzik, le kell nyomniuk téged, hogy jól érezzék magukat a saját bőrükben. Nem veszik észre, hogy Istennek mindannyiunk életére egyedi terve van. 
/Joel Osteen/

****************************

Mai napon hiszem, csupa jó dolog fog történni velem.
Egyik ajtó a másik után záródik be. De én azt vettem észre, hogy néha azért zárja be Isten az ajtókat, mert túl szűk a látókörünk. Nem jelenti, hogy meg fog történni mindaz, amit Isten a szívedbe helyezett, de ha sikerül, akkor nagyszerűbb lesz, mint valaha is gondoltuk.
/Joel Osteen/


Reggeli dicséret- Nem hagy el a Teremtő

„Mert férjed a te alkotód, akinek Seregek Ura a neve. Megváltód Izrael Szentje, akit az egész föld Istenének hívnak. Mint elhagyott, és fájó lelkű asszonyt hív téged az Úr, és mint megvetett és ifjú asszonynak azt mondja Istened: Egy rövid szempillantásra elhagytalak, de most nagy irgalmassággal összegyűjtelek!”  -Ézsaiás 54:5-7.

Még alig léptünk bele a 2017-es évbe, máris annyi tragédiával találkoztunk, amennyivel régen talán 10 év alatt sem. Pici gyermekek maradtak édesapa nélkül, fiatal feleség férj nélkül, tini gyermekeiket gyászolják szüleik, egyik legjobb tanárukat egy egész iskola. Szerencsétlenségek tömkelege szárazon, vízen és levegőben. Mintha csak „beindult” volna valami. Igen. Hiszem, hogy Jézus visszajövetele előtt ezek a fajta jelek is sokasodni kezdenek. De Isten azt üzeni, hogy amikor mindezeket látjátok, ne csüggedjetek el, hanem emeljétek fel szemeteket, mert már nagyon közel van az az idő, hogy találkozzunk a mi Megváltónkkal.
Azzal a személlyel, aki ma reggel úgy mutatkozott be nekünk, mint Alkotó, mint egy hatalmas, megszámlálhatatlan sereg Ura, mint a Megváltó, mint az egész föld Istene, és mint egy oltalmazó, szerető férj.
De ha Ő ilyen, miért engedi meg ezt a sok borzalmat? Jogos a kérdés. Miért van ennyi szenvedés? Eszembe jutottak azok az emberek, akikről nemrég olvastam. Két-háromezer méter magas hegyekben laknak, ott vannak a falvaik. Csak gyalogosan jutnak el a 4-5 km-re levő központba, ahol vásárolni tudnak. Naponta-kétnaponta teszik meg a több kilométeres utat hegynek föl, völgybe le. Fiatalosak, fürgék, nincs közöttük elhízott, és sokáig élnek. A nehéz körülmények nem a kárukat, hanem a javukat szolgálják.
Jézus néha megenged fájdalmat, veszteséget a mi számunkra, hogy kibillentsen komfortzónánkból, hogy ne bízzunk a „holtbiztos” körülményeinkben, hanem kezdjünk el sokkal jobban benne bízni, rá támaszkodni.
Mint elhagyott, és fájó lelkű asszonyt hív téged az Úr, és mint megvetett és ifjú asszonynak azt mondja Istened: Egy rövid szempillantásra elhagytalak, de most nagy irgalmassággal összegyűjtelek! – olvassuk az Igében.
Ő ott van a kormánykeréknél. Egyetlen pillanatra sem feledkezik meg rólunk – akkor sem, ha a körülmények ezt sugallják. Nem engedi forróbbra fűteni a kemencét, mint amennyit elbírunk viselni. Viszont szeretné, ha a szenvedések kohójában kiégne belőlünk minden salak, hogy ezáltal alkalmassá váljunk arra a hatalmas feladatra, amit Ő szánt nekünk.
Bátorítson Téged is ez a mai ígéret. Ő összegyűjt minket hamarosan, akár a tenger fenekéről is. Összegyűjti darabokra hullott életünket, és a „csontok megelevenednek” – úgy, hogy soha többé nem kell aggódnunk és könnyet ejtenünk. Mivel ott már nem lesz temető, és könny és Alzheimer kór.

Kitartás! Az idő közel van!

Bejegyezte: Gyürüs Panni

Biblia-Ige- Zsoltárok könyve 118. rész 28.vers


1. Magasztaljátok az Urat, mert jó, mert örökkévaló az ő kegyelme!
2. Mondja hát Izráel, hogy örökkévaló az ő kegyelme!
3. Mondja hát az Áron háza, hogy örökkévaló az ő kegyelme!
4. Mondják hát, a kik félik az Urat, hogy örökkévaló az ő kegyelme!
5. Szükségemben segítségül hívám az Urat, meghallgatott és tágas térre tett engem az Úr.
6. Velem van az Úr, nem félek; mit árthat nékem ember?
7. Velem van az Úr az én segítőim közt, és nézni fogok az én gyűlölőimre.
8. Jobb az Úrban bízni, mint emberekben reménykedni.
9. Jobb az Úrban bízni, mint főemberekben reménykedni.
10. Körülvettek engem mind a pogányok, de az Úr nevében elvesztém őket.
11. Körülvettek, bizony körülvettek engem, de az Úr nevében elvesztém őket.
12. Körülvettek engem, mint méhek; eloltattak, mint tövis-tűz, mert az Úr nevében elvesztém őket.
13. Igen taszítottál engem, hogy elessem; de az Úr megsegített engem.
14. Erősségem és énekem az Úr, és ő lőn nékem szabadulásul.
15. Vígasságnak és szabadulásnak szava van az igazak sátoraiban: Az Úrnak jobbkeze hatalmasan cselekedett!
16. Az Úrnak jobbkeze felmagasztaltatott; az Úrnak jobbkeze hatalmasan cselekedett!
17. Nem halok meg, hanem élek, és hirdetem az Úrnak cselekedeteit!
18. Keményen megostorozott engem az Úr; de nem adott át engem a halálnak.
19. Nyissátok meg nékem az igazságnak kapuit, hogy bemenjek azokon és dicsérjem az Urat!
20. Ez az Úrnak kapuja; igazak mennek be azon.
21. Magasztallak téged, hogy meghallgattál, és szabadításomul lettél!
22. A kő a melyet az építők megvetettek, szegeletkővé lett!
23. Az Úrtól lett ez, csodálatos ez a mi szemeink előtt!
24. Ez a nap az, a melyet az Úr rendelt; örvendezzünk és vígadjunk ezen!
25. Oh Uram, segíts most; oh Uram, adj most jó előmenetelt!
26. Áldott, a ki jő az Úrnak nevében; áldunk titeket, a kik az Úr házából valók vagytok!
27. Isten az Úr és ő világosított meg minket. Kötelekkel kössétek az ünnepi áldozatot az oltár szarvához.
28. Istenem vagy te, azért hálát adok néked! Én Istenem, magasztallak téged.
29. Magasztaljátok az Urat, mert jó; mert örökkévaló az ő kegyelme!

2017. február 2., csütörtök

SZÖGEK

Tanmese! (ajánlom mindenkinek) 



Volt egyszer egy kisfiú, akinek igen nehéz természete volt. Az apja adott neki egy zacskó szöget, hogy mindannyiszor, amikor elveszíti a türelmét, vagy veszekszik valakivel, üssön be egy szöget az udvar végében lévő kerítésbe.

Az első napon 37 szöget ütött a fiú a kerítésbe. A elkövetkezendő hetek során megtanult uralkodni magán, és a kerítésbe beütött szögek száma, napról napra csökkent: felfedezte, hogy sokkal könnyebb uralkodni magán, mint a szögeket beütni a kerítésbe.

Végül elérkezett az a nap, amikor a fiú egyetlen szöget sem ütött be a kerítés fájába, Ekkor megkereste az apját, és elmesélte neki, hogy ma egyetlen szöget sem kellett a kerítésbe ütnie.

Ekkor az apja, azt mondta neki, hogy minden nap, amikor megőrzi a nyugalmát, és nem kerül veszekedésbe senkivel sem, húzzon ki egy szöget a kerítésből. A napok teltek, amikor egy nap a fiú közölte apjával, hogy már egy szög sincs a kerítésben.

Az apa elkísérte a fiát a kerítéshez, és így szólt:

-Édes fiam, te igen becsületre méltóan viselkedtél, de nézd csak meg mennyi lyuk van ezen a kerítésen. Ez már sosem lesz olyan, mint azelőtt. Amikor összeveszel valakivel, és amikor egy gonosz dolgot mondasz neki, ugyanolyan sérüléseket hagysz benne, mint ezek itt a kerítésen.

Belemárthatsz egy kést egy emberbe, majd kihúzhatod azt, de a seb örökre ott marad. Mindegy hányszor is kérsz bocsánatot, a sérülés ott marad.

A szavakkal okozott seb is olyan, mint egy fizikai seb.

***
Megjegyzem: Az ember lelkében okozott sebek mind addig fájnak, és nem gyógyulnak be, amíg az "Ovosok-orvosa" meg nem gyógyítja, akiről azt mondja az írás:

"Útált és az emberektől elhagyott volt, fájdalmak férfia és betegség ismerője! - mint aki elől orcánkat elrejtjük, útált volt; és nem gondoltunk vele. Pedig betegséginket ő viselte, és fájdalmainkat hordozta, és mi azt hittük, hogy ostoroztatik, verettetik és kínoztatik Istentől! És ő megsebesíttetett bűneinkért, megrontatott a mi vétkeinkért, békességünknek büntetése rajta van, és az ő sebeivel gyógyultunk meg" (Ézs. 53:3-5).

Kiről mondja ezt az írás: "Békességünknek büntetése rajta van, és az ő sebeivel gyógyultunk meg?" - Jézus Krisztusról, aki helyettünk szenvedett halálos sebeket a szegektől. "A kerítésen túl", ha hittel megy valaki Őhozzá, mint Tamás megnézni a szegek helyét, megbizonyosodhat arról, hogy Jézus feltámadott és él!

"Jézus azt monda Tamásnak: Hozd ide a te ujjadat és nézd meg az én kezeimet; és hozd ide a te kezedet, és bocsássad az én oldalamba (győződj meg, hogy én vagyok, akit a szegek átütöttek, de feltámadtam): és ne légy hitetlen, hanem hívő.

És felele Tamás és monda néki: Én Uram és én Istenem!
Monda néki Jézus: Mivelhogy láttál engem Tamás, hittél:
BOLDOGOK, AKIK NEM LÁTNAK ÉS HISZNEK!" (Jn. 20:27-29).

Éppen Tamás példája bizonyítja, hogy a szegek nyomán el lehet jutni arra a boldogságra, hogy a hit bizonyosságával tudja az ember:
VAN SZABADÍTÓ, AKI NEMCSAK AZ INDULATOS MIVOLTUNKTÓL SZABADÍT MEG, HANEM MEGNYITOTTA SZÁMUNKRA A MENNYET IS!
Ezért okafogyottá vált a veszekedés és meg tudjuk őrzni a nyugalmunkat. - a szegek tényleg elvégezték!

Kenneth E. Hagin-Megfosztva

Mivel tehát a gyermekek testből és vérből valók, Ő is hasonlatosképpen részese lett azoknak, hogy a halál által megsemmisítse azt, akinek hatalma volt a halálon, tudniillik az ördögöt.— ZSIDÓ 2,14.


Hogy megbénítsa azt, akinek hatalma volt a halálon, az ellenséget. —(Rotherham)

Jézus semmivé tette a sötétség seregeit! Megbénította halálosztó erejüket! Amikor Jézus találkozott Jánossal, aki a kijelentést kapta Pathmos szigetén, azt mondta:
 „Én vagyok… az élő; pedig halott voltam, és ímé, élek örökkön örökké Ámen, és nálam vannak a pokolnak és a halálnak kulcsai.” (Jel. 1,18)

A kulcsok a hatalmat jelképezik. Jézus legyőzte a sátánt és megfosztotta őt hatalmától. Jézus úrrá lett az egész pokol felett! Azonban nem önmagáért győzte le a sátánt. Értünk győzte le. Olyan volt ez, mintha te és én személyesen találkoztunk volna a sátánnal, legyőztük volna, megfosztva miden hatalmától, mesterként megállva felette.

Megvallás: Krisztus Jézus kielégítette az igazságosság velem szembeni követelményeit. 
Ő fizette ki a bűnért járó büntetést helyettem. Megfosztotta a sötétség seregeit felettem való hatalmuktól. A sátánnak ezért nincs hatalma felettem!

⭐A Nap Igéje

Rómabeliekhez írt levél 8. rész 38-39
,,💞Mert meg vagyok győződve, hogy sem halál, sem élet, sem angyalok, sem fejedelemségek, sem hatalmasságok, sem jelenvalók, sem következendők,
Sem magasság, sem mélység, sem semmi más teremtmény nem szakaszthat el minket az Istennek szerelmétől, mely vagyon a mi Urunk Jézus Krisztusban.,,

1. Nincsen azért immár semmi kárhoztatásuk azoknak, a kik Krisztus Jézusban vannak, kik nem test szerint járnak, hanem Lélek szerint. 
2. Mert a Jézus Krisztusban való élet lelkének törvénye megszabadított engem a bűn és a halál törvényétől.
3. Mert a mi a törvénynek lehetetlen vala, mivelhogy erőtelen vala a test miatt, az Isten az ő Fiát elbocsátván bűn testének hasonlatosságában és a bűnért, kárhoztatá a bűnt a testben.
4. Hogy a törvénynek igazsága beteljesüljön bennünk, kik nem test szerint járunk, hanem Lélek szerint.
5. Mert a test szerint valók a test dolgaira gondolnak; a Lélek szerint valók pedig a Lélek dolgaira.
6. Mert a testnek gondolata halál; a Lélek gondolata pedig élet és békesség.
7. Mert a test gondolata ellenségeskedés Isten ellen; minthogy az Isten törvényének nem engedelmeskedik, mert nem is teheti.
8. A kik pedig testben vannak, nem lehetnek kedvesek Isten előtt.
9. De ti nem vagytok testben, hanem lélekben, ha ugyan az Isten Lelke lakik bennetek. A kiben pedig nincs a Krisztus Lelke, az nem az övé.
10. Hogyha pedig Krisztus ti bennetek van, jóllehet a test holt a bűn miatt, a lélek ellenben élet az igazságért.
11. De ha Annak a Lelke lakik bennetek, a ki feltámasztotta Jézust a halálból, ugyanaz, a ki feltámasztotta Krisztus Jézust a halálból, megeleveníti a ti halandó testeiteket is az ő ti bennetek lakozó Lelke által.
12. Annakokáért atyámfiai, nem vagyunk adósok a testnek, hogy test szerint éljünk:
13. Mert, ha test szerint éltek, meghaltok; de ha a test cselekedeteit a lélekkel megöldökölitek, éltek.
14. Mert a kiket Isten Lelke vezérel, azok Istennek fiai.
15. Mert nem kaptatok szolgaság lelkét ismét a félelemre, hanem a fiúságnak Lelkét kaptátok, a ki által kiáltjuk: Abbá, Atyám!
16. Ez a Lélek bizonyságot tesz a mi lelkünkkel együtt, hogy Isten gyermekei vagyunk.
17. Ha pedig gyermekek, örökösök is; örökösei Istennek, örököstársai pedig Krisztusnak; ha ugyan vele együtt szenvedünk, hogy vele együtt is dicsőüljünk meg.
18. Mert azt tartom, hogy a miket most szenvedünk, nem hasonlíthatók ahhoz a dicsőséghez, mely nékünk megjelentetik.
19. Mert a teremtett világ sóvárogva várja az Isten fiainak megjelenését.
20. Mert a teremtett világ hiábavalóság alá vettetett, nem önként, hanem azért, a ki az alá vetette.
21. Azzal a reménységgel, hogy maga a teremtett világ is megszabadul a rothadandóság rabságától az Isten fiai dicsőségének szabadságára.
22. Mert tudjuk, hogy az egész teremtett világ egyetemben fohászkodik és nyög mind idáig.
23. Nemcsak ez pedig, hanem magok a Lélek zsengéjének birtokosai, mi magunk is fohászkodunk magunkban, várván a fiúságot, a mi testünknek megváltását.
24. Mert reménységben tartattunk meg; a reménység pedig, ha láttatik, nem reménység; mert a mit lát valaki, miért reményli is azt?
25. Ha pedig, a mit nem látunk, azt reméljük, békességes tűréssel várjuk.
26. Hasonlatosképen pedig a Lélek is segítségére van a mi erőtelenségünknek. Mert azt, a mit kérnünk kell, a mint kellene, nem tudjuk; de maga a Lélek esedezik mi érettünk kimondhatatlan fohászkodásokkal.
27. A ki pedig a szíveket vizsgálja, tudja, mi a Lélek gondolata, mert Isten szerint esedezik a szentekért.
28. Tudjuk pedig, hogy azoknak, a kik Istent szeretik, minden javokra van, mint a kik az ő végzése szerint hivatalosak.
29. Mert a kiket eleve ismert, eleve el is rendelte, hogy azok az ő Fia ábrázatához hasonlatosak legyenek, hogy ő legyen elsőszülött sok atyafi között.
30. A kiket pedig eleve elrendelt, azokat el is hívta; és a kiket elhívott, azokat meg is igazította; a kiket pedig megigazított, azokat meg is dicsőítette.
31. Mit mondunk azért ezekre? Ha az Isten velünk, kicsoda ellenünk?
32. A ki az ő tulajdon Fiának nem kedvezett, hanem őt mindnyájunkért odaadta, mimódon ne ajándékozna vele együtt mindent minékünk?
33. Kicsoda vádolja az Isten választottait? Isten az, a ki megigazít;
34. Kicsoda az, a ki kárhoztat? Krisztus az, a ki meghalt, sőt a ki fel is támadott, a ki az Isten jobbján van, a ki esedezik is érettünk:
35. Kicsoda szakaszt el minket a Krisztus szerelmétől? nyomorúság vagy szorongattatás, vagy üldözés, vagy éhség, vagy meztelenség, vagy veszedelem, vagy fegyver-é?
36. A mint megvan írva, hogy: Te éretted gyilkoltatunk minden napon; olybá tekintenek mint vágó juhokat.
37. De mindezekben felettébb diadalmaskodunk, Az által, a ki minket szeretett,
38. Mert meg vagyok győződve, hogy sem halál, sem élet, sem angyalok, sem fejedelemségek, sem hatalmasságok, sem jelenvalók, sem következendők,
39. Sem magasság, sem mélység, sem semmi más teremtmény nem szakaszthat el minket az Istennek szerelmétől, mely vagyon a mi Urunk Jézus Krisztusban.

Alfred Christlieb: Bizonyságaid örökkévaló örökségem

   Az Úr ezt mondta Ábrahámnak: Tekints fel az égre és számold meg a csillagokat! ... így lesz a te magod. És hitt az Úrnak és tulajdoníttaték az őnéki igazságul.

     1Móz 15,5-6

Ősapánk, Ádám azáltal hozta be a bűnt a világba, hogy helyet adott szívében az Isten szavával szembeni kételkedésnek.

Ábrahám, a hívők atyja pedig azáltal nyert megigazulást, hogy a rendíthetetlen isteni szót hit által megbízhatóként tisztelte. Ábrahám számára Isten nehézzé tette a hitet. Ábrahám és felesége nagyon idősek voltak. Isten fiút ígért nekik. A dolgok természetes folyása szerint ez lehetetlen volt. A hit azonban így szól: "Ami az embereknél lehetetlen, az Istennél lehetséges". (Lk 18,27).

Mivel ez a "lehetetlen" Ábrahám számára különösen nehéz volt, Isten esküvéssel erősítette meg ígéretét (Zsid 6,17). Ábrahám idejében az eskünek nagyon nagy jelentősége volt. Aki meg akart esküdni valamire, annak egy háromesztendős üszőt, egy háromesztendős kecskét, egy háromesztendős kost, egy gerlét és egy galambot kellett áldoznia. Az illetőnek ezeket az állatokat saját kezével kellett levágni. Azután ketté kellett ezeket hasítani és a két fél részt egymás ellenébe rakni, a galambot egyik, a gerlét másik oldalra tenni egészben. Aztán át kellett menni a vérző darabok között, és ezt mondani: "Ha megszegem az esküt, így vágjanak darabokra, mint ezeket az állatokat." - Nem volt könnyű az így megerősített esküket megszegni.

Az 1Móz 15 elmondja, hogy Ábrahám elhozta ezeket az állatokat, levágta és kettéhasította. Amikor pedig esteledett, Isten átment közöttük füst és tűzoszlop alakjában és ezt mondta: "A te magodnak adom ezt a földet." Megérthetjük, hogy Ábrahám megtanulta és a legnagyobb bizonyossággal tudta, hogy "amit Isten ígért, meg is cselekedheti" (Róm 4,21).

Boldog az, aki így hisz, mint Ábrahám.

Varga László: Isten asztaláról

   "Ti azonban választott nemzetség, királyi papság, szent nemzet vagytok, Isten tulajdonba vett népe, hogy hirdessétek nagy tetteit annak, aki a sötétségből az ő csodálatos világosságára hívott el titeket."

     1Péter 2,9

Felvágás, gőg áradna ezekből a nagyigényű szavakból? Akkor lenne így, ha a keresztyéneknek valamilyen bennük lévő tulajdonsága vagy tette lenne az alapja, mint a származás, jó cselekedetek, aszkézis, kegyesség vagy valami hasonló. Itt semmi efféléről nincs szó. Isten választott ki, Ő hívott el, Ő vett a maga tulajdonába, általa jól meghatározott céllal. Nincs ebben semmi dicsekednivaló, csak alázatos nagy öröm és felelősség. Minden hívő keresztyén tudja, hogy nem önmagától vált azzá. De ha Isten akaratából azzá vált, annak megfelelően kell élnie. A szent szó annyit jelent: más, mint a többi. Isten szent, egészen más, mint minden teremtménye. Aki vagy ami hozzá tartozik, mássá válik. A keresztyének mássá kell, hogy legyenek, másként kell, hogy viselkedjenek, mint a világ többi nemzete vagy csoportja. Nekik külön feladatuk van: Isten nevének, törvényének, cselekedeteinek hirdetése szavakban és tettekben. Ezért papság: a Király szolgái. Erre vannak kiválasztva minden ember közül. Felülről kapott világosságban, hitben élnek, látják Isten mennyei dicsőségét. Ezt kell továbbadniuk mindaddig, míg minden nép el nem éri ugyanezt a méltóságot.
Jó Atyám, Te választottál engem is néped tagjai közé. Te adtál előbb érdeklődést, majd vágyat, végül hitet nekem. Jól tudom, mindezt nem érhettem volna el, ha nem Te veszel a kezedbe. Arra kérlek, ha elfogadtál, tarts is meg magadnak! Taníts tovább, mélyebb ismeretre! Buzdíts hűségesebb szolgálatra! Építs be egyházad közösségébe, ott mutasd meg, mi az én feladatom, és segíts, hogy betölthessem! Jogom van ezeket kérni tőled, mert Te indítottál el a hit útján, Te akarod, hogy szent nemzeted tagja és munkása legyek. Vezess úgy tehát, hogy szavammal hirdethessem, életemmel példázhassam, tetteimmel felmutathassam a Te nagy tetteidet, parancsod szerint. Ámen.

Andrew Kuyvenhoven: Mindennap az Ige fényében-EGYÜTT ISTENNEL, AZ Ő ÚTJÁN


A mai napon olvasandó igeszakasz: 1Móz 12, 1-4
Az ÚR ezt mondta Abrámnak: Menj el földedről, rokonságod közül és atyád házából arra a földre, amelyet mutatok neked! Nagy néppé teszlek, és megáldalak, naggyá teszem nevedet, és áldás leszel. Megáldom a téged áldókat, s megátkozom a téged gyalázókat. Általad nyer áldást a föld minden nemzetsége. Abrám elment, ahogyan azt az ÚR mondta neki, és Lót is vele ment. Abrám hetvenöt éves volt, amikor kijött Háránból.



"Ábrám elment, ahogyan az Úr mondta neki."

(1Móz 12,4)

A hitből való engedelmesség nagyon egyszerűen van megfogalmazva: "Ábrám elment, ahogyan az Úr mondta neki." Isten szólt és Ábrám azt tette, amit Isten mondott. Ennél a pontnál nagyon vigyáznunk kell, nehogy egészen belemerüljünk azoknak az áldozatoknak az ecsetelésébe, amelyeket Ábrám, a mi hősünk hozott. Rendszerint elkezdünk beszélni a búcsúzás fájdalmáról, a kötelékek elszaggatásáról, arról, hogy bátor hittel mindent fölégetett maga után. Hajlamosak vagyunk arra, hogy így beszéljünk, mert ezt a nyelvet mindenki érti. Ez az általános emberi tapasztalat nyelve. Csakhogy az Istennel élő ember nem így okoskodik. Ábrám semmit nem áldozott fel. Amit maga mögött hagyott, az semmi sem volt ahhoz képest, ami várt reá. Egy kiégett egzisztenciának mondott búcsút, különösen is, ha arra gondolunk, hogy Józsué "más isteneknek" hívta azokat, akiket Ábrám atyái tiszteltek (Józsué 24,2). Ábrám rálépett egy olyan útra, amelyet Isten ígéretei ragyogtak be. Annak az embernek a szempontjából nézve, akit Isten igéje ragadott meg, Ábrám volt az elfogadó és Isten volt az ajándékozó. Az út azzal kezdődött, hogy egy ember egy szót hallott. Egy szót, amelyet Isten szólt neki. Így kezdődik az Istennel való élet. Így élték át azok a halászok ott a Galileai-tengernél, amikor Jézus hangját hallották: Kövessetek engem! Egy szót hallunk "onnan túlnanról", Istentől. Ez az evangélium hívása. Isten igéje megszabadít minket sok régi dologtól. Ha bölcsek és engedelmesek vagyunk, gyorsan széttépjük mindazt, ami megkötöz, ahelyett, hogy sopánkodnánk és haboznánk. Azok, akiket megragad az őket hívó Isten, nem sokat törődnek a búcsú fájdalmával. Életüket egy egészen új dimenzióban élik már: Isten jelenlétének és ígéreteinek az erőterében.

Oswald Chambers: Krisztus mindenek felett- AZ ELHÍVÁS BELSŐ KÉNYSZERE




   "Jaj nekem, ha az evangéliumot nem hirdetem" (1Kor 9,16).


Vigyázz, nehogy befogd a füled, ha Isten hívását hallod. Minden megváltott ember arra kapott elhívást, hogy a váltságról tanúskodjék: de ez nem igehirdetői elhívás, csak az igehirdetés szemléltetése. Pál azokról a gyötrelmekről beszél, amelyeket az igehirdetés belső kényszere idézett elő benne. Ebben az összefüggésben elmondott szavait ne alkalmazd azokra, akik az üdvösség elnyeréséért jönnek Istenhez. Nincs könnyebb, mint az üdvösségre eljutni, mivel ez Isten fejedelmi műve. "Jöjjetek énhozzám, én megszabadítalak titeket." Az Úr különbséget tesz az üdvösség és a tanítványság helyzete között. Jézus Krisztus keresztje mindannyiunkat üdvösségre rendel, a tanítványság azonban szabad választásunktól függ. "Ha valaki..." (Mt 16,24). Pálnak ezek a szavai Jézus tanítványaira vonatkoznak. Tőlük nem kérdezik meg, mit akarnak tenni vagy hova akarnak menni. Isten megtört kenyérré és kiöntött borrá teszi a tanítványt - tetszése szerint. "Kiválasztva Isten evangéliumának hirdetésére..." (Róm 1,1) azt jelenti: meghallottuk Isten hívását. De amikor az ember erre a hívásra felfigyel, olyan halálos küzdelem kezdődik benne, amiben minden becsvágyó törekvés csírájában elhal, minden kívánság kialszik, minden terv elmosódik és homályba vész ennek az egynek a kivételével: "Elválasztva Isten evangéliumának hirdetésére." Jaj annak a léleknek, aki más irányba próbál fordulni, ha elhangzik felé ez a hívás! Ezután kiderül, van-e itt olyan ember, akinek szívügye az evangélium hirdetése, kiderül, vajon Isten megragadhat-e téged. Amikor megteszi, vigyázz, nehogy valami versenyre keljen benned Isten hívásával!

Carl Eichhorn: Isten műhelyében-Az Istennel való élet alaptörvénye



   "Közeledjetek az Istenhez és közeledni fog hozzátok. "

(Jakab 4, 8)  

Isten Igéje és Lelke arra int bennünket, hogy közeledjünk hozzá. "Fordulj már végre Isten felé!" - ezt az igazság Lelke mondja neked. Ha azonban ezt hallod: "Nincs szükséged megtérésre, jó szíved van, nem vagy rosszabb, mint mások" - ezt a hazugság lelke sugalmazza neked. A Lélek arra int, hogy ne halogasd a megtérést, a gonoszság lelke pedig azt suttogja: van még idő, élvezd az életet, még később is lesz alkalmad Istenhez fordulni. - Persze Istenhez ne csak szájjal, hanem szívvel is közeledj. Panaszkodsz, hogy csalódtál, mert Isten nem hallgatta meg imáidat. De kérdezd csak meg őszintén önmagadat, kit ért alapjában véve több csalódás. Nem sokkal inkább Isten a megcsalt és csalódott? (Malakiás 3, 8). Mag nélküli, üres héjat adunk neki. A lényeg, a szív valódi és őszinte átadása mindig elmarad. Az ember látszólag közelebb lép Istenhez, valójában azonban maga akar rendelkezni életével, idejével és javaival, s még arról mer panaszkodni, hogy csalódott Istenben.

Istenhez csak egy úton lehet közeledni: a bűntől való teljes és őszinte elfordulás és az Úr Jézusnak való átadás útfán. Ő az az élő híd, amely Istenhez vezet. Ha fájdalmasnak találod Istentől való eltávolodásodat, akkor szabad az Úr Jézusra hagyatkoznod. Ő Istenhez visz téged, Jézusban pedig Isten közeledik hozzánk. Hogyan vesszük ezt észre? Úgy, hogy Isten naggyá és dicsőségessé lesz előttünk. Mindaddig, míg távol vagyunk valamitől, csak homályosan látjuk azt; így vagyunk Istennel is. Mindaddig, míg távol vagyunk tőle, nincs világos szemléletünk lényével kapcsolatban. Csak akkor pillantjuk meg dicsőségét, amikor közeledik hozzánk. Ha pedig ismét túlságosan elveszünk a földi és hiábavaló dolgokban, az éppen olyan, mintha Isten képe halványulna el. A bűn mindig zavarossá teszi és homályba borítja Isten arcát előtted. - Továbbá abban mutatkozik meg az ő közelsége, hogy belekerülünk áldásának az áramlásába. Isten soha nem jön üres kézzel, amikor hozzánk közeledik. Ez rendíthetetlen törvény: közeledsz Istenhez és ő is közeledik hozzád. Vannak, akik panaszkodnak, hogy nem éreznek semmit ebből a közellétből. Csak őszinte komolysággal közeledj. Ő már akkor közel van hozzád, amikor te még semmit sem érzel ebből. - Minden egyes ember vagy közeledik Istenhez, vagy menekül előle. Te melyik úton vagy?

Charles H. Spurgeon: Isten ígéreteinek tárháza-Növekedés


"Úgy ugrándoztok majd, mint a hizlalóból kiszabadult borjak"

(Mal 3,20)
Amikor kisüt a nap, a betegek elhagyják szobáikat és kimennek friss levegőt szívni. Amikor a napsütés elhozza a tavaszt és a nyarat, a jószág elhagyja istállóját és magasabban fekvő havasi legelőket keres.

Így van ez velünk is. Amikor élő hitben közösségünk lesz az Úrral, mi is elhagyjuk a kétségbeesés sötét mélységeit és kimegyünk a szent bizalom tágas mezőire. Felmászunk az öröm hegyeire, és ott friss mennyei táplálékot találunk, nem olyant, mint a testi emberek földi "száraztakarmánya".

"Kiszabadulni" és "örömmel ugrándozni": ez kettős ígéret. Én lelkem, vágyakozzál mindkét áldás után! Miért maradnál rabságban? Kelj fel és járj-kelj szabadon! Jézus Krisztus azt mondta, hogy az ő juhai bejárnak és kijárnak, és legelőt találnak. Indulj hát, és táplálkozz a határtalan szeretet dús legelőin!

Miért maradnál kisded a kegyelemben? Növekedjél! A fiatal borjak gyorsan nőnek, ha gondosan táplálják őket. Hogyne növekedne a te hited is, aki Megváltód kitűnő gondoskodásában részesülsz. Növekedj hát a kegyelemben, és Urad és Megváltód ismeretében! Ne maradj szűkös viszonyok között a hit dolgában, sem pedig satnyán! Hiszen már fölragyogott az igazság napja számodra is. Felelj sugarai hívó szavára, ahogy a fák is rügyezni kezdenek a napsugár hatására! Nyisd meg szívedet, "növekedjél fel szeretetben mindenestől őhozzá, aki a fej, a Krisztus" (Ef 4,15).

Charles H. Spurgeon: Harmatgyöngyök és aranysugarak,

"Vérontás nélkül nem lészen bocsánat." (Zsid. 9,22)


Ez a változtathatatlan igazság hangja. Az ótestamentomi rendszer idején a bűn soha nem engesztelhetett ki vérontás nélkül. Ez áll még ma is: Engesztelés nélkül nincs bűnbocsánat. 
Azért világos, hogy Krisztuson kívül nincs reménység számomra, mert nem létezik más vérontás, melyet bűneinkért való engesztelésnek lehetne nevezni.
Hiszek Benne? Befecskendeztetett szívem az engesztelő áldozat vérével?
Abban minden ember egy nézeten van, t.i. hogy Jézusra szüksége van. 
Lehetünk bár jószívűek, tiszta erkölcsűek, szeretetreméltók vagy áldozatkészek, mindazonáltal ezen szabály alól mégsem képezhetünk kivételt. A bűn nem távozik csekélyebb hatalom elől, melyet Isten állított a kegyelem zsámolyául. Mily nagy kegyelem, hogy a megbocsátás ezen egyetlen útja előttünk nyitva van? Keressünk mást?

A külső keresztyénséggel megelégedő emberek, nem bírják felfogni afölött való örömüket, hogy Krisztusért minden bűnünk megbocsáttatott. Cselekedeteik, imáik és istentiszteletük vajmi kevés vigaszt nyújt nekik, így nem lehet valami nagy reményük, mert az egyetlen üdvöt elszalasztják és vér nélkül keresnek bocsánatot.
Szállj magadba lelkem és figyeld meg, hogy Isten igazsága a bűnt büntetés nélkül nem hagyja; lásd ez a büntetés teljesen az Úr Jézusra nehezedett; borulj le alázatos örömmel és csókolgasd annak drága lábait, ki saját vérével szerezte meg ezen engesztelést. A felébredt lelkiismeret hiába keres menedéket és vigaszt érzésekbe és okoskodásokban; ezt megszoktuk a törvény szolgaságának Egyiptomában.
A bűnnel terhelt lelkiismeret számára egyetlen enyhülést a kereszten szenvedő Megváltóra való pillantásban található. "Vérben van az élet," ezt mondja a lévitai törvény, ragaszkodjunk mi is azon bizonyossághoz, hogy az a hitnek, az örömnek és minden más kegyelemnek élete.

"Hittel szent vérére pillantva
Szívem bátorságra jutott;
A gazdag kegyelem forrása
A vér, mely értem ontatott!"

IMA

Mennyei Atyám !


A Názáreti Jézus Krisztus Szent és Hatalmas nevében , jövök eléd és meghajolok a Te nagyságod előtt, és köszönetet mondok neked , mert vigyáztál ránk és meg tartottál minket a Te szeretetedben , a kegyelmed által .

Drága Jézus ! Kérlek , hogy a mai napon is nyújtsd ki a Te gyógyító kezeidet minden betegre és gyógyítsd minden betegséget , Uram kérlek hogy mutasd meg a Te gyógyító erődet és a csodáidat a mai napon is , mert Te nem változol , Te tegnap , ma  és mindörökké ugyan az vagy , köszönöm Uram , hogy Te a mai napon is meg tartod az ígéreteidet mert Te nem ember vagy Te Isten vagy és amit megígérsz , mindazt megadod nekünk .Köszönöm Uram !

Köszönöm , hogy Te vagy az Út , az igazság , és az élet , és senki nem mehet az Atyánkhoz csak is Te általad!  Köszönöm , drága Jézus , hogy Te azt mondtad , hogy bármit kérhetünk az Atyánktól a Te nevedben , és meg adja azt nekünk a mi mennyei Atyánk .

Köszönöm drága Jézus , hogy ki hoztál minket a sötétség fogságából  és most már a világosságban járhatunk veled , mert Te vagy a világ világossága és aki veled jár az nem járhat a sötétségben.

Köszönöm drága Jézus , hogy Te vagy a mi Istenünk és szeretsz minket , köszönöm hogy bennem élsz és én benned élhetek , mert nincs náladnál nagyobb. Uram , mert Te vagy a világ mindenség Ura, Te vagy a mi főpapunk  és Te vagy a Jó Pásztor aki ha a száz bárányból elveszik egy, Te ott hagyod a kilencven kilencet és meg keresed azt az egy elveszettet és amikor meg találod a válladra veszed és vissza viszed a kilencven kilenchez mert úgy örülsz neki .

Köszönöm drága Jézusom hogy így szeretsz minket .

Drága Vigasztaló Szent Szellem , kérlek hogy jöjj a mai napon is és áradj szét rajtunk és kenj fel minket , a Te keneteddel és kérlek , hogy taníts , és vezess minket az igazság útján , kérlek drága Szent Lélek , hogy erősíts meg minket a mai napon is , hogy győztesen fussuk meg a pályánkat a mai napon is, hogy a Jézus nevében, betegekre tegyük a kezeinket és meg gyógyuljanak és a Jézus nevében démonokat űzzünk  és a Jézus nevében halottakat támasszunk, fel a Jézus nevében kígyókon és skorpiókon tapossunk és az ellenség minden erején és semmi meg nem árthat nékünk .

Drága Vigasztaló Szent Szellem , köszönöm , hogy az én testem a Szent Szellem temploma , mert Az Isten Szelleme lakik én bennem , és nagyobb az aki bennem van , mint aki a világban van  és nem félek mert az Isten velem kicsoda ellenem ember mit árthat nekem .

Mennyei Atyám , a Jézus nevében , kérlek , hogy tarts meg és őrizz meg minket a mai napon is a Te kegyelmedben és a szeretetedet áraszd ki ránk , Uram a Jézus nevében , kérlek , töltsd be a mai napon is minden szükségünket és a Te akaratod legyen meg a mai napon is mindenki életében .

Mennyei Atyám , a Jézus Krisztus Szent és Hatalmas nevében köszönöm, hogy meg hallgatsz és megadod minden kéréseinket , legyen áldott a Te neved , minden tisztelet és hála a tied legyen , minden imádás és dicsőség a tied legyen a Te Fiad a Jézus Krisztus Szent és Hatalmas nevében , amely név áldott , amely névben van a mi váltságunk és az örök életünk , most és mindörökké .

Halleluja !!!

Drága Jézus ! Köszönöm , hogy a mai napon is tart a kegyelem napja és Te meg tartasz minket és a Te kegyelmedet ki árasztod mi ránk .

Áldott legyen a mi Urunk és az Istenünk a Jézus Krisztus Atyja , a Jézus nevében , most és mindörökké .

Amen !!! Amen !!! Amen !!!

Balog Gusztáv megosztása-