2017. február 13., hétfő

Amanda Buys: Karizmatikus varázslás-Megtagadó ima 6.rész

Ima kormányzati vezetőkért: 

Megtérek és elutasítok magamtól és a generációs vonalamtól minden olyan viselkedést, amikor nem imádkoztunk a vezetőkért és mindazokért, akiket Te helyeztél fölénk tekintélyként.
Megtérek és elutasítok magamtól és a generációs vonalamtól minden olyan viselkedést, amikor nem vetettük alá magunkat a kormányzati tekintélynek, amikor a felettünk lévők ellen imádkoztunk, kormányzati hivatalnokokért, akiket Te helyeztél fölénk.
Bocsánatot kérek azért, hogy a szabadságot arra használtam fel, hogy átkozzak és rossz dolgokat mondjak imáimban a kormányzat ellen.
Megtérek abból, hogy nem tisztelem a nemzetemnek a vezetőit, és megtérek abból is, hogy nem imádkoztam a nemzetemért és nem kerestem a városomnak, országomnak, nemzetemnek a békességét, ahová te állítottál engem.
Megtörök minden egyes szövetséget minden istentelen, vallásos és kormányzati tekintéllyel.
Uram kérlek téged, hogy törd össze az életemben és a családom életében az apátlanságnak, elhagyatottságnak és elutasítottságnak a következményeit és azt, hogy engedtük, hogy az a szellem, amit illésinek gondoltunk erőt vegyen a közbenjárásunkon és imáinkon.
Megtérek és elhatárolom magam és a generációs vonalamat minden olyan visszatartott imától és közbenjárástól, amellyel szabadon tudtam volna engedni Istennek a fiait és lányait.
Uram kérlek, hogy távolíts el minden istentelen erőt, tekintélyt, vént, vezetőt és eszközt, ami engem Istennek nem tetsző közbenjárásra késztetett.

Hamis próféták:

Megtérek abból, hogy hamis próféták és varázslók által hagytam magam megtéveszteni, valamint hagytam, hogy megtévesszen a média és ez negatív imákra késztetett engem, azért mert nem a Te akaratodat kerestem, hanem ezeknek a befolyása alatt voltam.
Elhatárolom magam minden generációs terrorizmustól, gyilkosságtól, lázadástól és árulástól.
Kérlek téged Uram, hogy távolíts el minden egyes ítéletet, ami ellenem van, a családom ellen van, a Krisztusban levő testvéreim ellen van, amelyeket magunkra hoztam ezek által az istentelen imák által.
URAM, lennél előttem a faltörő kosnak a kenetével, hogy át tudjak menni a kapun, ki tudjak törni az anyaméhből és elő tudjam hozni azt a sokasodást és gyarapodást minden irányba, amit Te nekem készítettél?

Emberektől való félelem:

Megtérek és elhatárolom magam és a generációs vonalamat minden olyan imától, amelyikkel jó benyomást akartam gyakorolni másokra, szelleminek, jónak akartam magam megmutatni mások előtt, amikor imádkoztam, ahelyett hogy a Te orcádat, jelenlétedet és a Veled való közösséget kerestem volna Uram.
Megtérek és elhatárolom magam és a generációs vonalamat azért, mert hazugságoknak , elbátortalanító dolgoknak, félelmeknek, fájdalmaknak, szenvedéseknek, csalódásoknak, reménytelenségnek hittem, és hagytam, hogy ezek negatív módon befolyásolják a közbenjárásomat.

Bálványimádás:

Megtérek és elhatárolom magam és a generációs vonalamat minden olyan istentelen közbenjárástól, ami bálványoknak, isteneknek, istennőknek szólt, tárgyak, mennyei és földi testek felé való irányultságból fakadt, vagy halottak iránt, ami akadályozta az igazi imádkozást.
URAM, összetörnéd az ilyen fajta közbenjárásoknak a következményeit, amelyek akadályozták, hogy megkapjam a választ a te trónod felől?
Megtérek és elhatárolom magam és a generációs vonalam minden istentelen kántálásból, rituális vagy ismétlődő, mormoló, gyümölcstelen imákból.
URAM, eltávolítanád azokat az átkokat, amelyeket azok az istentelen szellemi erők aktiváltak és előrejutottak ezeken az igazságtalan imákon keresztül.
Megtérek és elhatárolom magam és a generációs vonalamat azért, hogy különböző imaformulákat használtam annak érdekében, hogy számomra kedvező kimenetelért forduljak hozzád.
Atyám, eltávolítanád a megtévesztéseket, a hamis motivációkat és szándékokat a szívemből, elmémből és értelmemből, amelyek ezekre a félrevezető imákra késztettek engem?
Eltávolítanád Uram ezeknek a hamis imáknak a mennyet eltakaró akadályait?
Atyám, megnyitnád számunkra a mennyet és kiöntenéd a szentek imáinak az edényét a Te akaratod szerint való módon?
Megtérek és eltávozok a magam részéről és a generációs vonalam részéről minden olyan cselekedettől, amikor imákban emberek, angyalok, bálványok vagy egyéb faragott képek előtt hajoltam meg.
Megtérek minden egyes olyan dologból, amikor a térdeimmel nem előtted hajoltam meg.
Megtérek minden zavaros és panaszkodó imából, amit a fenyítésnek az ideje alatt mondtam. Elismerem, hogy neked lehet egy olyan akaratod, amellyel az én gyenge térdeimet megerősíteni akarod, megtérek abból, amikor az én hozzáállásom és imáim akadályoztak téged ebben a szándékodban.
URAM, bocsáss meg nekem, hogy imában nem emeltelek föl téged, mint Urat, olyan Urat, aki előtt minden térdnek meg kell hajolnia.
Megtérek a saját magam életében és az őseim életében minden egyes túlzott térdelésért, önmagunknak tetszelgő alázatoskodásért, és olyan imában való küzdelmekért, amik felül haladták már a Te Szent Szellemed vezetését azért, hogy ne tudjunk dicsekedni az imáinkkal. Bocsánatot kérek azért, hogy nem erősítettem a gyenge kezeket és a gyenge térdeket.
Megtérek és elutasítom magamtól azokat az imákat, amelyeket olyan lelkületben mondtam, ami nem a Te Testeddel való egységből fakadt és olyan szívből fakadt, ami tele volt önző kívánságokkal, irigységgel, féltékenységgel és ezáltal eltévesztettem a célt.
Bocsáss meg minden olyan alkalomért, amikor eltévesztettem az utat, akár az ellenség, akár a saját magam kemény akarata miatt.
Bocsáss meg, amikor inkább a saját akaratomat akartam előléptetni és felmagasztalni a te akaratod helyett.
Megtérek és elutasítok magamtól minden bálványimádást, azt választom, hogy az arcomat tefeléd irányítom és a Te szívedre koncentrálok, ami tele van könyörülettel, irgalommal, és hogy a Te szívedből fakadó imákat tudjam mondani az én akaratom helyett.
URAM, Bocsásd ki a Te hangodat, mint egy csatakiáltást belém és másokba, hogy tudjunk Téged egy akarattal imádni és hogy ezzel az erővel tudjunk áttörni minden falat, minden akadályt és minden szellemi mennyezetet, ami eddig visszatartotta a generációs áldásokat.
URAM, a magam részéről és ami az őseimet illeti, megtérek és elutasítok magamtól minden egyes olyan viselkedést, amellyel megengedtem az ellenségnek, hogy ellopja az imáimat.
URAM, eltávolítanád az összes generációs átkot a közbenjárásunkból?
URAM, adnál nekünk egy áttörést, hogy át tudjunk hatolni az ellenségnek a táborán és vissza tudjunk venni minden egyes igaz, de megválaszolatlan imát a magam számára és az előző generációm számára?
Atyám, a Jézus nevében azt választom, hogy kiüresítem magam az érzéseimtől, a kívánságaimtól és arra kérlek téged hatalmas Isten, hogy töltsél meg a Te értelmeddel, a Te szíveddel és a Te akaratoddal.
URAM, arra kérlek téged, hogy bocsáss meg nekem és a generációs vonalamnak, amiért nem úgy közeledtünk igazi közbenjárással Hozzád, hogy tudtunk volna téged azért imádni, aki Te vagy és érzékelni, hogy igazából Te kicsoda vagy. Megtérek és elhatárolom magam és a generációs vonalamat minden olyan közbenjárástól, amikor a jelenlétedbe értéktelen ajándékokkal jöttünk, vagy gonosz összegyülekezéseink voltak, tisztátalan kezeink, megtéretlen szívünk, büszkeségünk és más egyéb gonoszság.
URAM, kérlek téged, hogy törd össze azt a bűntudatot és azt az átkot, amit azzal szereztem magamra, hogy nem megfelelően jártam közbe.
Azt választom, hogy megbocsátok magamnak a hamis bűntudatért.
Uram, én most elfogadom tőled az igazi közbenjárásnak az ajándékát és tudatosan elfogadom a közbenjárásnak azt a köntösét, amelyet Te adsz nekem.
URAM, eltávolítanál tőlem és a családomtól minden egyes megtévesztést?
Megtérek és bocsánatot kérek mind a magam számára, mind a családi vonalamon belül azoknak a nevében, akik elherdálták a tálentumaikat, ajándékaikat, forrásaikat és pénzüket, amit tőled kaptak a kezdettől fogva mind a mostani napig.
Kijelentem, hogy ezen túl nem támaszkodok a saját megértésemre, de minden utamban felismerlek téged a közbenjárás alkalmával.
URAM, én kijelentem, hogy veled együtt vagyok mennyei helyeken és kibocsátom a te határozataidat, hogy azok megvalósuljanak.
Kijelentem és parancsolok az érzéseimnek, hogy teljesen üresedjenek ki belőlem, hogy az elmém és szívem azokkal a gondolatokkal legyen tele, amelyek
Tőled származnak és a te elméddel, akaratoddal legyenek egyek.
Uram, kijelentem, hogy megengedem neked, hogy taníts engem, hogyan kell imádkozni.
ÁMEN. 
Forrás: Salamon Tornáca Misszió 

Amanda Buys: Karizmatikus varázslás-Megtagadó ima 5.rész

Asszonyokért való ima:


Megtérek és elutasítok magamtól és a generációs vonalamban minden egyes asszonytól, aki olyat vett magára és úgy viselkedett, mintha ő lett volna a Szent Szellem a férfiak számára. Bocsánatot kérek azoknak az asszonyoknak a cselekedeteiért, akik nem engedték meg a férfiaknak, hogy szellemi vezetők legyenek a házasságukban, ellenben inkább ők maguk akarták magukhoz venni ezt a pozíciót.

Férfiakért való ima:

Megtérek és elutasítok magamtól és a generációs vonalamban minden egyes férfitól azon megnyilvánulásokat, amikor nem vettük figyelembe, nem tiszteltük eléggé és nem ismertük el a feleségünket, mint Isten kegyelmében való örököstársunkat.
Azt választom, hogy meg akarom tisztelni az én feleségemet, mint az én örököstársamat Isten kegyelmében.
Megtérek és elutasítom magamtól és a generációs vonalamban minden férfitól azt a viselkedést, amikor félelemből vagy passzivitásból lemondtunk a férfiúi vezető felelősségünkről.
Elutasítom magamtól és a generációs vonalamtól Jézabelnek és Ahábnak a szellemét, és bocsánatot kérek azoknak a férfiaknak a nevében, akik nem tudták vagy nem akarták a közbenjárásnak a felelőségét felvenni.

Az imádkozás hiánya:

Megtérek és elutasítok magamtól és a generációs vonalamtól minden olyan megnyilvánulást, amelyik nem értékelte a közbenjárást és azt mondta, hogy ez mások számára való, illetve nem tudták, hogy imádkozzanak és ezért nem is tették azt.
Atyám, bocsáss meg nekünk azért, hogy nem imádkoztunk.
Megtérek és elutasítok magamtól és az őseimtől minden olyan viselkedést, amikor nem tiszteltük az Isten szerint való papokat és papnőket, akik a Te szívedből imádkoztak.
URAM öntsd ki elém a te szentjeid imájának az edényét, hogy lássam, hogy tegyem én is.
Kreatív művészet
Törd meg a családomban a csúfolódásnak a következményeit, amelyek akkor jöttek , amikor a szenvedélyes dicsőítést és közbenjárást, ami sokszor táncon vagy egyéb művészi formákban nyilvánult meg, nem ismertem el dicsőítésként és közbenjárásként.
URAM azt választom, hogy a te pitvaraidba megyek dicsőítéssel és imádattal mindazért, aki te vagy szellemben és igazságban.
Kérem a Te megbocsátásodat, amiért nem ismertem el a kreatív művészi kifejezéseket közbenjárásként.
Megtérek abból, hogy a táncot, a festést, a zenét és a vizuális művészeteket, nem gondoltam olyan eszközöknek, amellyel téged imádni lehet, és amelyeken keresztül közbenjárni lehet.
Uram megtérek és elhatárolom magam és a generációs vonalamat ettől a szűklátókörűségtől, hogy nem öleltelek át téged és a Te királyságodat.
Bocsánatodat kérem azért, hogy ilyen szűklátókörű voltam a Te királyságodra nézve.
Arra kérlek, hogy távolíts el tőlem minden szűklátókörűséget és behatároltságot annak érdekében, hogy felfogjam és megértsem a Te bölcsességed és ismereted, a Te megértésed és mindannak a teljességét aki Te vagy.
Úgy döntök, hogy megbocsátok mindazoknak, akik a Krisztus Testéhez tartozva becsapták az ajtót előttem és a kreativitásomat behatárolták imádóként és közbenjáróként.
Úgy döntök, hogy elismerem és megáldom a másokban is jelen lévő kreatív művészeteket, mint Istennek a szavát és az igazságnak a kenetét.

Amanda Buys: Karizmatikus varázslás-Megtagadó ima 4.rész

URAM, megtérek abból is, hogy nem tőled kértem, ahogyan Te parancsoltad nekem, annak érdekében, hogy el tudjam fogadni azt, ami Tőled jön és hogy az örömem teljes legyen.

URAM, megtérek abból, hogy nem vetettem alá magam a Szent Szellemnek a közbenjáráskor és ezért nem tudtam a Szellemnek az értelmével Isten akaratát imádkozni. URAM, megtérek abból, hogy nem folytattam a vajúdó imákat, mint Illés, addig amíg az ígéreteid örömteljesen be nem lesznek töltve, amíg a menny esőt nem ad és a föld nem hoz gyümölcsöt.
URAM, visszaállítanál- e engem, mint egy fát, ami folyóvizek mellé van ültetve, és gyümölcsöt hoz minden időszakban, hogy bármit is teszek, az prosperáljon, fejlődjön, gyarapodjon.
URAM, megtérek és elutasítok magamtól és az őseimtől minden olyan imát, ami nem hitből fakadt.
URAM, megtérek és elutasítok a magam részéről és az őseim részéről minden olyan hitetlenséget, ami miatt nem imádkoztam azért, hogy meggyógyíthasd a betegeket.
URAM, vágyakozom arra, hogy hitben mondott imákkal minden lehetséges annak, aki hisz. Elhiszem, hogy Te jó vagy és minden jó és tökéletes ajándék Tőled származik a világosság Atyjától.
Megtérek és elutasítok magamtól és a generációs vonalamtól minden egyes megegyezést, az ördögnek a trükkös és megtévesztő dolgaival, amelyek azt idézték elő bennem, hogy átadjam az Istentől kapott tekintélyemet és így az imáim, a nyilatkozataim, a kijelentéseim és saját magam is kompromittálódtunk, károsodtunk.
Köszönöm neked Uram, hogy előhozod az igazságnak a kinyilatkoztatását és én meg tudok térni és vissza tudom szerezni a tekintélyemet.
Megtérek és elutasítok magamtól és a generációs vonalamtól minden olyan dolgot, amikor hízelgést használtam, vagy megtévesztést, vagy rombolást és ezáltal nem megfelelően képviseltem Istennek az igazságát, mert a saját érdekemben kontrollálni akartam másokat.
URAM, én megtérek és elutasítok magamtól és az őseimtől minden olyan szent oltárodhoz jövetelt, amit nem előzött meg előtte egy megtisztulás, a bűneimnek, a hibáimnak és a sérelmeimnek a megvallása által. Megtérek és elhatárolom magam és az őseimet minden olyan viselkedéstől, amikor nem kerestünk Téged naponta, nem gyönyörködtünk a Te utaidban, hanem a saját élvezetünket kerestük a böjt és ima napján.
Megtérek és elutasítok magamtól és az őseimtől minden olyan hamis hitet, amely azt feltételezte, hogy a böjtnek és az imának csupán a külsőségei bármilyen eredményt is tudnának hozni, de elvetette annak lehetőségét, hogy széthúzások alakulhatnak ki, amelyek Isten gyermekeinek megátkozásához, megbántásához és kihasználásához vezethetnek.
Uram, én azt a böjtöt akarom választani, amit Te választottál, hogy elvágjam az igazságtalanságnak a köteleit, hogy felszabadítsam az iga alól az elnyomottakat,hogy megetessem az éhezőket, hogy gondoskodjak az otthontalanokról és hogy felruházzam a mezíteleneket.
Azt választom, hogy jót cselekszem, keresem az igazságot, bátorítom az elnyomottakat, védelmezem az árváknak az ügyét és támogatom az özvegyeket és segítek az intézésükben.

Amanda Buys: Karizmatikus varázslás-Megtagadó ima 3.rész

Én megtérek és elhatárolom magam attól, hogy a saját tekintélyem uralmában harcoljak olyan harcokat, amelyeket nem Te mondtál, hogy harcolnom kell.

Megtérek és elhatárolom magam és a generációs vonalamat is azért, amiért a saját körülményeimből nézve imádkoztam és egy lelki perspektívából imádkoztam, egy földi látásból. Uram bocsáss meg nekem, hogy félre voltam vezetve és egy olyan rendszernek hittem, ami összeomlott, mert nem az igazságra, és a Veled való szeretetre volt építve. Te pedig teljesen kifizetted már az én bűneimnek az árát.
Megtérek és elhatárolom magam és a generációs vonalamat azoktól az imáktól, amik kétségből és hitetlenségből, önigazultságból, büszkeségből, féltékenységből, irigységből, félelemből, keményszívűségből, viszálykodásból, önző ambíciókból, ítélkezésből, vagy megtévesztésből táplálkoztak.
Uram, eltávolítanád-e az ítélkezésnek minden keserű gyökerét a családomból, amivel én eddig egyetértettem?
Kérlek téged, hogy távolítsál el minden istentelen közbenjáró lelkületet, ami a fent említett bűnökre épült.Istentelen közbenjárás
Atyám a Jézus Krisztus nevében kérjük, hogy törd meg, oszlasd el és bomlaszd fel az összes istentelen közbenjárást, az összes istentelen imát, minden önigazoló imát, minden lelki imát, minden gonosz elméből való imát, mert te azt mondtad, hogy erőben, szeretetben és józanságban járjunk. Megtérek és elutasítok magamtól és a generációs vonalamtól minden irigységet, minden féltékenységet és minden olyan kísérletet, amikor megpróbáltam mások ajándékát vagy elhívását elvenni.
Megtérek abból, hogy rácsukjam az ajtót Isten gyermekeire, annak érdekében, hogy elveszítsék az elhívásukat. Uram, elismerem, hogy ezek a dolgok megakadályozták a Veled való intimitásomat és a másokért való közbenjárásomat. Azt választom, hogy megbocsátok azoknak, aki ezt tették velem az én életemben. Uram, én most azt választom, hogy szabadon átadom neked azt, amit Te adtál nekem, annak érdekében, hogy meg tudd fenyíteni a tolvajt az én és a mások életében.
Úgy döntök, hogy leteszem az életem neked, azért, hogy Te újra fel tudd támasztani azt.
Atyám, eltávolítanád és hatástalanítanád az összes lelki imának, istentelen közbenjárásnak, próféciának és egyéb kijelentésnek a hatását, amit kibocsátottak rám és a családomra? Én most egyetértésre jutok az isteni közbenjárással magamért és a családomért.
Kérlek téged, hogy bocsáss meg azoknak, akik nem tudták, hogy mit cselekszenek, amikor ilyen közbenjárásban vettek részt. Megtérek és elhatárolom magam és a generációs vonalamat, amikor kontrolláló, manipulatív imákat mondtam önző motivációból azért, hogy önző érdekből másokat kontrollálni tudjak. Megtérek és elválasztom magam és a generációs vonalam azoktól, akik megtagadták az Isten Fiúsággal való identitást, és az adoptáló szellemet, és az elméjük hiábavalósága szerint jártak. Uram, én elfogadom a Fiúságnak a szellemét, amelyik azt kiáltja: „Abba, Atyám!” Azt választom, hogy hitben és látásban fogok járni és imádkozni. Egyetértek azzal, hogy a gyermeked vagyok és megközelítem a trónodat hit által és Jézus Krisztus vére alatt és direkt kapcsolatom lehet veled.
Megtérek és elutasítok magamtól és a generációs vonalamtól minden egyes megrögzött kényszeres imát, ami a lelkemnek a szorongásából származott és nyugtalanságából, nem pedig abból a nyugalomból, amely abból fakad, hogy tudhatjuk, hogy veled a mennyei helyekre vagyunk ültetve. Uram, én azt választom, hogy arra a győzelemre koncentrálok, amit te szeretnél a számomra, hogy legyen.
Megtérek és elutasítom magamtól és a generációs vonalamtól azt, amikor vallásos, szervezeti és ember csinálta közbenjárásnak az igáját vettem magamra, ahelyett, hogy a Te közbenjáró terhedet vettem volna magamra. Arra kérlek, hogy törj össze minden egyes istentelen igát és hamis terhét a közbenjárásnak, amit magamra illetve a családomra helyeztem. Uram, megtérek abból, hogy nem a Te királyságodat kerestem először, és nem bíztam benned, hogy Te ismered és be tudod tölteni az összes szükségemet.
Elfogadom az ígéreted, mely szerint, hogy ha a királyságod keresem először, akkor az össze szükségem be lesz töltve.

Maranatha: Jön a király!-A betlehemi tanulság

„Azonképpen Krisztus is egyszer megáldoztatván sokak bűneinek eltörlése végett, másodszor bűn nélkül jelenik meg azoknak, akik Őt várják.” (Zsid 9,28)


„Krisztus első eljövetelekor Jeruzsálem papjai és írástudói, akikre Isten a kinyilatkoztatásait bízta, felismerhették volna az idők jeleit, és hirdethették volna a Megígért jövetelét. 
Mikeás megjövendölte a Messiás születési helyét, Dániel pedig meghatározta adventjének idejét
(Mik 5,2; Dán 9,25). A zsidó vezetők ismerték ezeket a próféciákat. Nem volt mentségük arra, hogy nem tudták és nem hirdették a népnek, hogy a Messiás eljövetele a küszöbön van. Tudatlanságuk bűnös mulasztás következménye volt.

Az egész népnek őrködni és figyelni kellett volna, hogy az elsők között köszönthesse a világ Megváltóját. De íme, a názáreti dombok felől két fáradt vándor érkezett Betlehembe, végigment a keskeny utcán, egészen a város keleti határáig, hiába keresve fedett helyet éjszakára. 
Egyetlen ajtó sem nyílt meg előttük. Végül egy ütött-kopott istállóban találtak menedéket. 
Ott született meg a világ Megváltója.

A mennyei hírnök senkit sem látott, aki várta volna Krisztust. Senki sem készült az élet Fejedelmének fogadására. A döbbent hírnök már-már visszatért a mennybe a szégyenteljes hírrel, amikor pásztorok egy csoportjára lett figyelmes. Miközben a pásztorok őrizték a nyájat, a csillagos eget nézték, s eltűnődnek a prófécián, mely szerint a Messiás eljön a földre. Vágyakoztak a világ Megváltójának adventjére. Itt voltak azok az emberek, akik felkészültek a mennyei üzenet fogadására! Egyszer csak megjelent előttük Isten angyala, és elmondta az örömteljes hírt.

Micsoda tanulság rejlik ebben a csodálatos betlehemi történetben! 
Megdorgálja hitetlenségünket, büszkeségünket és önelégültségünket. Arra int, hogy vigyázzunk, nehogy bűnös nemtörődömségünk miatt a mi figyelmünket is elkerüljék az idők jelei, és ne ismerjük fel meglátogattatásunk napját.”

*********************************************1.rész.*********************************

Maranatha- JÖN A KIRÁLY- Jézus első eljövetele


„Mikor pedig eljött az időnek teljessége, kibocsátotta Isten az Ő Fiát, aki asszonytól lett, aki törvény alatt lett, hogy a törvény alatt levőket megváltsa, hogy elnyerjük a fiúságot.”
(Gal 4,4–5)



„Az Üdvözítő eljövetelét már az Édenben prófécia hirdette. Amikor Ádám és Éva először hallották az ígéretet, arra számítottak, hogy gyorsan beteljesedik. Örömmel fogadták elsőszülött fiukat, s azt remélték, hogy talán ő a Szabadító. Ám az ígéret valóra válására még várni kellett. Akik elsőként kapták ezt az ígéretet, nem láthatták a beteljesedését. Énok napjaitól kezdve pátriárkák és próféták ismételték az ígéretet, és életben tartották az örömhírt, de a Megígért még nem jött el. Dániel megjövendölte eljövetelének időpontját, azonban nem mindenki értelmezte helyesen az üzenetet. Teltek-múltak az évszázadok, és a próféták elhallgattak. Az elnyomó keze súlyosan ránehezedett Izráelre, és sokan vélték úgy, hogy »a napok csak haladnak, ám semmivé lesz minden látás«
(Ezék 12,22).

Ám amint a csillagok haladnak kijelölt útjuk roppant körpályáin, úgy Isten elgondolásai sem ismerik a sietséget vagy a késedelmet. Az óriási sötétség és a füstölgő kemence jelképei által Isten kijelentette, hogy a zsidó nép rabságának ideje négyszáz évig tart majd. »Annakutána – mondta – kijönnek nagy gazdagsággal.« (1Móz 15,14) Az ígéret ellen hiába harcolt a büszke fáraó birodalma teljes erejével. »Ugyanazon a napon«, az isteni kijelentésben megjelölt időpontban, »az Úr minden serege kijött Egyiptom földjéről« (2Móz 12,41). Így határozták meg a mennyei tanácsban Krisztus eljövetelének óráját is. Amikor a hatalmas időmérő mutatója a kijelölt időponthoz ért, Jézus megszületett Betlehemben.

»Amikor eljött az időnek teljessége, kibocsátotta Isten az Ő Fiát.« A Gondviselés irányította a nemzetek megmozdulásait, az emberi elhatározások és tettek összességét, míg a világ megérett a Szabadító eljövetelére. 

Jézus eljött, hogy helyreállítsa, amit a pusztító tönkretett. Krisztuson kívül senki sem képes újjáalakítani a jellemet, amelyet a bűn megrontott. Ő eljött, hogy kiűzze az emberi akaratot uraló démonokat.
Eljött, hogy fölemeljen bennünket a porból, megromlott jellemünket az Ő isteni jellemének mintájára alakítsa, és saját dicsőségével megszépítse.”
***********************
Mit jelent Maranatha:
Maranatha : egy arámi kifejezés az Újszövetségben a Bibliában:,, Uram, jöjjön,,
Maranatha : Karizmatikus / pünkösdi-orientált keresztyén szolgálat
Maranatha: Ez egy ima Krisztus visszatérésére..

Ha az arám szavak másképp vannak osztva (Maran Atha, "Urunk jött")
Az előbbi értelmezést támasztja alá, amit úgy tűnik, hogy a görög megfelelője ennek közfelkiáltással a Jelenések könyve 22:20 "
  Ámen. Jöjj, Uram Jézus!"

Biblia-Ige- Zsoltárok könyve 139.rész 9-10.vers


1. Az éneklőmesternek, Dávid zsoltára. Uram, megvizsgáltál engem, és ismersz.
2. Te ismered ülésemet és felkelésemet, messziről érted gondolatomat.
3. Járásomra és fekvésemre ügyelsz, minden útamat jól tudod.
4. Mikor még nyelvemen sincs a szó, immár egészen érted azt Uram!
5. Elől és hátul körülzártál engem, és fölöttem tartod kezedet.
6. Csodálatos előttem e tudás, magasságos, nem érthetem azt.
7. Hová menjek a te lelked elől és a te orczád elől hova fussak?
8. Ha a mennybe hágok fel, ott vagy; ha a Seolba vetek ágyat, ott is jelen vagy.
9. Ha a hajnal szárnyaira kelnék, és a tenger túlsó szélére szállanék:
10. Ott is a te kezed vezérelne engem, és a te jobbkezed fogna engem.

11. Ha azt mondom: A sötétség bizonyosan elborít engem és a világosság körülöttem éjszaka lesz,
12. A sötétség sem borít el előled, és fénylik az éjszaka, mint a nappal; a sötétség olyan, mint a világosság.
13. Bizony te alkottad veséimet, te takargattál engem anyám méhében.
14. Magasztallak, hogy csodálatosan megkülönböztettél. Csodálatosak a te cselekedeteid! és jól tudja ezt az én lelkem.
15. Nem volt elrejtve előtted az én csontom, mikor titokban formáltattam és idomíttattam, mintegy a föld mélyében.
16. Látták szemeid az én alaktalan testemet, és könyvedben ezek mind be voltak írva: a napok is, a melyeken formáltatni fognak; holott egy sem volt még meg közülök.
17. És nékem milyen kedvesek a te gondolataid, oh Isten! Mily nagy azoknak summája!
18. Számlálgatom őket: többek a fövénynél; felserkenek s mégis veled vagyok.
19. Vajha elvesztené Isten a gonoszt! Vérszopó emberek, fussatok el tőlem!
20. A kik gonoszul szólnak felőled, és nevedet hiába veszik fel, a te ellenségeid.
21. Ne gyűlöljem-é, Uram, a téged gyűlölőket? Az ellened lázadókat ne útáljam-é?
22. Teljes gyűlölettel gyűlölöm őket, ellenségeimmé lettek!
23. Vizsgálj meg engem, oh Isten, és ismerd meg szívemet! Próbálj meg engem, és ismerd meg gondolataimat!
24. És lásd meg, ha van-e nálam a gonoszságnak valamilyen útja? és vezérelj engem az örökkévalóság útján!

Biblia-Ige- Zsoltárok könyve 62. rész



1. Az éneklőmesternek, Jedutun szerint; Dávid zsoltára.
2. Csak Istenben nyugoszik meg lelkem; tőle van az én szabadulásom.
3. Csak ő az én kősziklám és szabadulásom; ő az én oltalmam, azért nem rendülök meg felettébb.
4. Meddig támadtok még egy ember ellen; meddig törtök ellene valamennyien, mint meghanyatlott fal és dűlő kerítés ellen?
5. Csak arról tanácskoznak, mimódon vessék őt le méltóságából; szeretik a hazugságot; szájukkal áldanak, szívükben átkoznak. Szela.
6. Csak Istenben nyugodjál meg lelkem, mert tőle van reménységem.
7. Csak ő az én kősziklám és szabadulásom; ő az én oltalmam, azért nem rendülök meg.
8. Istennél van szabadulásom és dicsőségem; az én erős kősziklám, az én menedékem Istenben van.
9. Bízzatok ő benne mindenkor, ti népek; öntsétek ki előtte szíveteket; Isten a mi menedékünk. Szela.
10. Bizony hiábavalók a közembernek fiai és hazugok a főembernek fiai; ha mérőserpenyőbe vettetnek, mind alábbvalók a semminél.
11. Ne bízzatok zsarolt javakban, és rablott jószággal ne kevélykedjetek; a vagyonban, ha nő, ne bizakodjatok;
12. Egyszer szólott az Isten, kétszer hallottam ugyanazt, hogy a hatalom az Istené.
13. Tiéd Uram a kegyelem is. Bizony te fizetsz meg mindenkinek az ő cselekedete szerint!

Varga László: Isten asztaláról

   "Isten azonban nem feledkezett meg Nóéról, sem azokról az élőlényekről, azokról az állatokról, amelyek vele voltak a bárkában."

     1Mózes 8,1

Nem lehetett kellemes dolog hónapokat tölteni a bárkában, miközben kint halál, pusztulás dúlt mindenfelé. Százszor is lemondhattak életről, jövőről, arról, hogy Isten még adhat számukra szabadulást. Csak teltek a napok, reménytelen összezártságban, elégedetlenségben, kínos, keserves egyedülvalóságban, "a mindennapi szörnyű szürkeségben", amiről Reményik Sándor panaszkodik. Hányszor éreztük ezt a reménytelen szürkeséget életünkben! Hányszor gondoltuk, hogy Isten már régen elfeledkezett rólunk, más világ felé fordította az arcát; körülöttünk, és a mi számunkra nincs más, csak halál és pusztulás! Imádságaink csak a falakig jutnak, Isten már nem hallja őket. Még azt sem vettük észre, hogy bárkában vagyunk: Isten gondviselése őriz minket, míg mások a semmibe hullanak körülöttünk. Aztán "egyszerre megnyílt az ég, mely nem tárult ki átokra, imára". Egyszerre valaki megfogta a kezünket a reménytelenségben, megnyílt az a lehetőség, amire éveken át készültünk, kiderült, hogy valaki éppen ránk vár, hogy éppen arra van nagy szükség, amiért keservesen megkínlódtunk. Hogy Isten velünk volt és velünk van. "Nem feledkezik el", sem rólad, sem azokról, akik veled vannak. Legyen türelmed kivárni! Tudd meg, minden percben tudjad, Isten szeme rajtad van, és éppen akkor fogja kinyitni bárkád fedelét, amikor kint már süt a nap, és napsugaras mezőre fogja vezetni lábadat. Ne félj, Ő rólad meg nem feledkezik!
Urunk, segíts, hogy meglássuk, hogy mindaz, amit mi börtönünknek gondolunk, valójában a Te bárkád! Hogy ne csak akkor jöjjünk rá erre, amikor már megváltozott körülöttünk a világ, de a reménytelen szürkeségben is tudjuk, higgyük és érezzük, hogy Te vagy velünk. Hogy akkor is örülni tudjunk, amikor a legsötétebb a helyzetünk, el nem felejtve, hogy Te rólunk el nem feledkezel. Ámen.

Alfred Christlieb: Bizonyságaid örökkévaló örökségem

 "Elfutott Mózes a Fáraó elől."

     2Móz 2,15

Mózes teljes csődbe jutott. Megszégyenült okosságában, saját erejében és úgyvélt istenfélelmében. - A Szentírás úgy beszél Mózesről, mint aki "hatalmas volt cselekedetben és beszédben". Ereje azonban korántsem volt elegendő ahhoz a munkához, amibe belefogott.

Meg kellett tanulnia Luther énekének igazságát: "Erőnk magában mit sem ér, mi csakhamar elesnénk".

Ha Isten egy embert eszközként kezébe vesz, annak először meg kell szégyenülnie a saját erejében. Gedeonnak nagy seregét erősen le kell csökkentenie, Dávidnak le kell vetnie a Saul páncélját, Mózesnek a királyi méltóságából midiánita juhásszá kell lennie - mielőtt Isten használhatná őket.

Mózesnek azonban meg kellett szégyenülnie úgyvélt istenfélelmében is. "Azt gondolta, hogy atyafiai megértik, hogy Isten az ő keze által ad szabadulást" - mondja a Csel 7,25. Mózesnek ez a bizakodása Istenben azonban nem volt tiszta. Keveredve volt saját cselekvési kényszerével és türelmetlenséggel. Nem volt világos isteni megbízatása, félreérthetetlen isteni kijelentése, mint amilyen később a Fáraó elé való álláskor megvolt.

Csak az ördögnek szerez örömet az ember, ha saját erejéből elébe szalad Istennek, és úgy véli, hogy különösen erős az Istenben való bizalma.

Az Úr tegyen bennünket kicsinyekké, alázatosakká, Tőle függő emberekké, amilyenné lett a megtisztított Mózes, aki később egyetlen lépést sem akart tenni, ha az Úr arca nem járt előtte. Különben csúfosan megszégyenülünk minden okosságunk, erőnk és úgy vélt Istenben való bizodalmunk ellenére is.

Andrew Kuyvenhoven: Mindennap az Ige fényében-A SZÖVETSÉG


A mai napon olvasandó igeszakasz: 1Móz 15,7-18
Azután ezt mondta neki: Én az ÚR vagyok, aki kihoztalak Úr-Kaszdimból, és neked adom ezt a földet örökségül. Abrám ezt mondta: Ó, Uram, URam! Miből tudom meg, hogy én öröklöm azt? 9 Ezt mondta neki: Hozz nekem egy hároméves üszőt, egy hároméves kecskét és egy hároméves kost, egy gerlicét és egy galambot. 10 Elhozta neki mindezeket, azután kettéhasította őket, és mindegyiknek az egyik felét a másik felével szemben helyezte el; de a madarakat nem hasította ketté.11 Ekkor ragadozó madarak szálltak a húsdarabokra, de Abrám elhessegette őket. 12 Naplementekor az történt, hogy mély álomba merült Abrám, és rémítő nagy sötétség borult rá. 13 Ekkor az ÚR azt mondta Abrámnak: Tudd meg, hogy a te utódaid jövevények lesznek egy olyan országban, amely nem az övék: rabszolgákká teszik, és nyomorgatják őket négyszáz évig. 14 De ítéletet tartok azon a népen is, amelyet szolgálnak, és azután nagy vagyonnal jönnek ki.15 Te pedig békességgel térsz őseidhez, és késő vénségedben temetnek el. 16 Csak a negyedik nemzedék tér vissza ide, mert az emóriak gonoszsága még nem telt be. 17 Amikor lement a nap, és koromsötét lett, hirtelen füstölgő kemence és tüzes fáklya ment át ezek között a húsdarabok között. 18 Ezen a napon kötött az ÚR szövetséget Abrámmal, és azt mondta: A te utódaidnak adom ezt a földet Egyiptom folyójától a nagy folyamig, az Eufrátesz folyamig, 



"Ezen a napon kötött az Úr szövetséget Ábrámmal."

(1Móz 15,18)

Ezekben a versekben tanúi vagyunk a szövetségkötésnek, amely a világ teremtője és annak a népnek az őse között jött létre, amely népnek Isten eszközévé kellett lennie a világ üdvözítésében. A szövetségkötés elemei (a levágott állatok) ugyanolyanok voltak, mint amilyeneket sok száz esetben használtak az ókori uralkodók, ha szerződésre léptek egymással. A szövetség azt jelenti, hogy A ígéretet tesz B-nek és B megkövetelheti A-tól, amit az megígért. B-nek azonban teljesítenie kell azt, amit A szerződésileg előír. A levágott állatok ünnepélyes figyelmeztetést jelentenek a szövetségi hűtlenség meggátlására. A szövetségkötés mint ilyen, nem volt tehát szokatlan. Ami szokatlan volt a különös szövetségben, az az, hogy maga Isten ígér hűséget egy embernek és az ő leszármazottainak. Isten megalázta magát és ilyen emberi módját alkalmazta a szerződéskötésnek, hogy biztosítsa Ábrámot: ígéretei megbízhatók. Ábrám megtette az előkészületeket, de szövetséges társa megvárakoztatta őt. Bízva abban, hogy Isten jön, Ábrám tisztán tartotta az "elemeket". S akkor sötétség támadt. Nem csupán Ábrám körül támadt sötétség, hanem "rá is szállt Ábrámra": nagy rémület fogta el, és mély álomba merült. Valami mély vallásos félelem igézetében Ábrám találkozott partnerével - Istennel. A füst és a tűz Isten megjelenésére utal. Egyedül Isten az (ahelyett, hogy mindkét szerződő fél ezt tenné), aki átmegy a levágott állatok között. Az Istennel kötött szövetség szükségszerűen egyoldalú ígéret, mintsem kétoldalú egyezség. Ezért a vele való kapcsolatunkat kegyelmi szövetségnek hívjuk. Ő szabad elhatározásából tett ígéretet, mi pedig bátorsággal kérhetünk tőle. Isten természetesen megköveteli partnereitől, hogy hitben és engedelmességben járjanak vele. "Ember, megmondta neked, hogy mi a jó, és hogy mit kíván tőled az Úr! Azt, hogy élj törvénye szerint, törekedj szeretetre és légy alázatos Isteneddel szemben" (Mik 6,8).

Oswald Chambers: Krisztus mindenek felett-ODAADÁSSAL HALLGASD ŐT



   "Szólj Uram, mert hallja a te szolgád" (1Sám 3,10).


Abból, hogy egy dologban határozottan döntöttem Isten szava mellett, még nem következik, hogy mindenre figyelek majd, amit Ő mond. Szívem és felfogóképességem tompasága Isten mondanivalója iránt elárulja, hogy sem nem szeretem, sem nem tisztelem Őt. Ha szeretem barátomat, önkéntelenül rájövök, mire gondol, és Jézus azt mondja: "Ti az én barátaim vagytok" (Jn 15,14). Engedetlen voltam ezen a héten az Úr egyik vagy másik szava iránt? Ha felismertem volna, hogy Jézus szólt, aligha lettem volna iránta tudatosan engedetlen. De a legtöbben annyira nem tiszteljük Istent, hogy meg sem halljuk, amit mond, mintha meg sem szólalt volna. Szellemi életemnek az a rendeltetése, hogy teljesen eggyé váljék Jézus Krisztussal és mindig meghalljam, ha Isten szól és tudjam hogy Ő is mindig hall engem (Jn 11,40). Ha kapcsolatban vagyok Jézus Krisztussal és odaadással figyelek rá, akkor mindig meghallom Istent. Egy szál liliom, egy fa, vagy Istennek egyik szolgája is továbbíthatja nekem az Ő üzenetét. Az akadályoz meg a figyelésben, hogy más dolgokkal foglalkozom. Nem azon múlik hogy nem akarom meghallani Őt, hanem az átadásom körül van a baj. Átadom magam bizonyos dolgoknak, szolgálatnak, meggyőződéseknek, Isten pedig mondhat, amit akar, meg se hallom. A gyermek magatartása mindig ez: "Szólj Uram, mert hallja a te szolgád, gyermeked". Ha nem gyakorlom ezt, hogy odaadással figyeljek rá, akkor Isten szavát csak bizonyos alkalmakkor hallom meg; máskor pedig olyasmikkel foglalom el magam, amikről azt gondolom, meg kell tennem, közben azonban megsüketülök Isten felé. Hallottam-e ma Isten szavát?

Carl Eichhorn: Isten műhelyében-A megtérés Isten műve



   "A pogányoknak is adott az Isten megtérést az életre. "

(Cselekedetek 11, 18)  

A megtérés Isten ajándéka. Az ember nem akkor tér meg, amikor éppen eszébe jut. Izrael népének megtérési mozgalmát Jézus fellépte előtt Isten egyengette. Megtérési prédikátort támasztott. Felruházta őt teljhatalommal és Lelkének erejével. Ez volt Keresztelő János. Amint Isten ajándékozza az igazság tanúit, akik egyenesen járnak, nem emberekre néznek, a bűnt nevén nevezik és kíméletlenül feltárják, éppúgy Isten az, aki megnyitja a szíveket és felébreszti a lelkiismeretet. Ha bűneid utolérnek téged és ellened tanuskodnak, ha szíved nyugtalanná válik és nyomás nehezedik lelkedre, ez a kegyelem munkája és világos bizonyítéka annak, hogy Isten meg akar szabadítani. Ne térj ki előle, állj az ő ítélete alá. Ne ellenkezz, mert Isten elkezdte benned munkáját.

Isten egyéb eszközöket is alkalmazhat, hogy embereket megtérésre vezessen. "Isten jósága is megtérésre akar indítani téged" (Róm 2, 4). De sokszor éppen az élet megrendítő tapasztalatait használja fel. Nem egyszer álmok által rettenti meg az embereket. Általában az álmok megbízhatatlanok. Ha azonban az álom felrázza lelkiismeretedet és utána szorongást érzel lelked üdvössége miatt, akkor ez bizonyára Istentől van (Jób 33, 15-16). Milyen gyakran teszik a szenvedések és bajok készségessé a szívet arra, hogy meghallgassa az igazság üzenetét. De a súlyos csapások egyedül még nem térítik meg az embert. Azt az Ige végzi el. Jób könyvében olvassuk, hogy Isten súlyos betegség által hogyan tesz alapos próbára egy életet és engedi azt egészen a sír széléig. De azután egy angyal, azaz emberi alakban megjelenő isteni követ megmagyarázza Jóbnak ezt az egész isteni eljárást. Feltárja előtte az Úr útját, Isten megrendítő mondanivalóit, felfedi a bűn és szenvedés közötti benső összefüggést és arra inti őt, hogy keresse a megváltó kegyelmet. Az ilyen követek azonban nem túlságosan gyakoriak. Egy ilyen követ szájából jövő isteni útmutatás a szabadulás módjára irányítja figyelmünket (Jób 33, 19-29). Nem adhatunk eléggé hálát Istennek, ha a mi utunkba is küld valakit követként, talán életünknek egy különösen súlyos órájában. És ha az illetőnek igen megalázó dolgokat is kell mondania nekünk, akkor is fogadjuk el és hajoljunk meg Isten üzenete előtt. Ez az egyetlen mód, hogy kegyelemhez jussunk.

Biblia-Ige-János Apostol I. levele 4. rész


1. Szeretteim, ne higyjetek minden léleknek, hanem próbáljátok meg a lelkeket, ha Istentől vannak-é; mert sok hamis próféta jött ki a világba.
2. Erről ismerjétek meg az Isten Lelkét: valamely lélek Jézust testben megjelent Krisztusnak vallja, az Istentől van;
3. És valamely lélek nem vallja Jézust testben megjelent Krisztusnak, nincsen az Istentől: és az az antikrisztus lelke, a melyről hallottátok, hogy eljő; és most e világban van már.
4. Ti az Istentől vagytok fiacskáim, és legyőztétek azokat; mert nagyobb az, a ki bennetek van, mint az, a ki e világban van.
5. Azok a világból valók; azért a világ szerint beszélnek, és a világ hallgat rájok.
6. Mi az Istentől vagyunk: a ki ismeri az Istent, hallgat reánk, a ki nincsen az Istentől, nem hallgat reánk. Erről ismerjük meg az igazságnak lelkét és a tévelygésnek lelkét.
7. Szeretteim, szeressük egymást: mert a szeretet az Istentől van; és mindaz, a ki szeret, az Istentől született, és ismeri az Istent.
8. A ki nem szeret, nem ismerte meg az Istent; mert az Isten szeretet.
9. Az által lett nyilvánvalóvá az Isten szeretete bennünk, hogy az ő egyszülött Fiát elküldte az Isten e világra, hogy éljünk általa.
10. Nem abban van a szeretet, hogy mi szerettük az Istent, hanem hogy ő szeretett minket, és elküldte az ő Fiát engesztelő áldozatul a mi bűneinkért.
11. Szeretteim, ha így szeretett minket az Isten, nekünk is szeretnünk kell egymást.
12. Az Istent soha senki nem látta: Ha szeretjük egymást, az Isten bennünk marad, és az ő szeretete teljessé lett bennünk:
13. Erről ismerjük meg, hogy benne maradunk és ő mibennünk; mert a maga Lelkéből adott minékünk.
14. És mi láttuk és bizonyságot teszünk, hogy az Atya elküldte a Fiút a világ üdvözítőjéül.
15. A ki vallja, hogy Jézus az Istennek Fia, az Isten megmarad abban, és ő is az Istenben.
16. És mi megismertük és elhittük az Istennek irántunk való szeretetét. Az Isten szeretet;és a ki a szeretetben marad, az Istenben marad, és az Isten is ő benne.
17. Azzal lesz teljessé a szeretet közöttünk, hogy bizodalmunk van az ítélet napjához, mert a mint ő van, úgy vagyunk mi is e világban.
18. A szeretetben nincsen félelem; sőt a teljes szeretet kiűzi a félelmet, mert a félelem gyötrelemmel jár: a ki pedig fél, nem lett teljessé a szeretetben.
19. Mi szeressük őt; mert ő előbb szeretett minket!
20. Ha azt mondja valaki, hogy: Szeretem az Istent, és gyűlöli a maga atyjafiát, hazug az: mert a ki nem szereti a maga atyjafiát, a kit lát, hogyan szeretheti az Istent, a kit nem lát?
21. Az a parancsolatunk is van ő tőle, hogy a ki szereti az Istent, szeresse a maga atyjafiát is.

Reggeli dicséret-A szivárvány jele

És mondta az Isten: Ez a jele a szövetségnek, amelyet én örök időkre szerzek közöttem és ti köztetek, és minden élő állat között, mely ti veletek van: Az én ívemet helyeztetem a felhőkbe, s ez lesz jele a szövetségnek közöttem és a föld között.
Mózes 1. könyve 9:12-13



A szivárvány gyönyörű látványa mindenkit megragad. Impozáns, látványos, monumentális jelenség, amely kisgyermekre és felnőttre egyaránt hatással van. Miközben azonban csodáljuk, ritkán gondolunk bele, hogy a szépsége mellett jelentősége is van: ez Isten szövetségének a jele, bizonysága, amelyet közvetlenül az özönvíz után adott.


Ma nehéz elképzelni, hogy mit jelenthetett ez akkor, ott, azoknak, akik a bárkában élték át az özönvizet. Amikor bementek a bárkába, akkor kiléptek egy világból, ami azután nyomtalanul eltűnt, majd amikor elhagyták a bárkát, egy lakatlan és "nyers " bolygó fogadta őket, ahol mindent előröl kellett felépíteniük úgy, hogy mindössze nyolcan voltak az egész bolygón. A Bibliát nem olvasó ember csak tudományos-fantasztikus filmekben találkozik ehhez fogható megrázó eseménnyel és helyzettel. Mi ma sokan vagyunk és egészen mások a problémáink, de mennyire fontos lehetett akkor, az ő számukra ez az ígéret és biztosíték, hogy ebben a formában nem fog újra megtörténni az, amit átéltek és túléltek!


Mennyire megmutatkozott Isten kegyelme is abban, hogy - a megváltás ígéretéhez hasonlóan, amelyet közvetlenül a bűneset után adott, most is - azonnal megnyugtatta őket a jövő felől, és az ígéret mellé egy jelet is adott, ami azóta is újból és újból visszatér, mintegy emlékeztetve őket.


De nem csak őket: Az ígéret az egész „földnek” szól és „örök időkre”, ami azt jelenti, hogy mi is magunkra vonatkoztathatjuk. Bár Jézus szavai szerint a világ ismét olyan állapotba kerül majd, mint az özönvíz előtti napokban volt (ld. Máté 24. fejezete), a katasztrófa ebben a formában nem fog megismétlődni. Bár indokolt, hogy fenyegetettséget érzünk napjainkban amiatt, hogy az emberiség erkölcsi és technikai értelemben is képes arra, hogy kiirtsa magát és lakhatatlanná tenni a bolygót, Isten azonban a saját hatáskörében tartotta a végső szó kimondását, ami ezúttal nem egy újabb özönvíz lesz, hanem Jézus Krisztus visszatérése és ezt követően a végső ítélet.


Nem kell tehát félnünk mint ahogyan azok félnek - érthető módon -, akiknek nincsen reménységük. Ellenben készülnünk erre az eseményre, amit várunk, sőt meg kell osztanunk másokkal is a várakozás reménységét.
Készüljünk ma is és osszuk meg ma is!

Bejegyezte: Stramszki István

Cseri Kálmán-A kegyelem harmatja-Az irgalmasság mozdulatai

"..míg időnk van, tegyünk jót mindenkivel..." (Gal 6,10)


Miután az irgalmas samáriai meglátta az összevert embert, megállt és lehajolt hozzá. Mindkét mozdulat nehezünkre esik.

Megállni azért nehéz, mert rohanunk. Szorítanak a határidők, nem akarunk lemaradni a versenyben, hajszol a kötelesség, a megélhetés, a munkaadónk. A samaritánus is sietett úti célja felé, s időt veszített azzal, hogy segít. Ráadásul megállni is veszélyes volt ott, mégis megtette, mert az irgalmas ember szán időt arra, akiért felelősséget érez. Szán időt a házastársára, a gyerekeire, idős szüleire, beosztottjára, és a lelke, a hite táplálására is. És ezt soha nem bánja meg.

Mivel a sebesült a földön feküdt, le kellett hajolni hozzá. Az irgalmas ember nem leereszkedik, hanem lehajol. Aki leereszkedik, az a másikat alázza meg, aki lehajol, önmagát. De esetleg piszkos lesz a ruhája, véres lesz a keze, s ha az áldozat már halott, vallásilag is tisztátalanná válik. Ez azonban együtt sem nyom annyit a mérlegen, mint az, hogy életmentő segítségre van szükség. Ő nem önmagáért aggódott, hanem a másikért.

Az tud lehajolni, aki nem tartja magát különbnek másoknál. Aki tudja, hogy adósa lett Istennek, és mindenkire úgy néz: én tartozom neki, nem ő nekem. Aki le szokott térdelni Isten előtt, annak könnyebb letérdelnie sebesült felebarátja mellé is.

Mire van időm? Mire szánok időt? Mire nem lenne szabad időt áldoznom, hogy a fontosabbakra jusson? Kész vagyok-e lehajolni? Kit féltek ilyenkor: magamat vagy a másikat?

Jézus olyan mélyre hajolt utánunk, hogy két rablógyilkos között végezték ki a kereszten. De utolsó perceit is másokra áldozta: a gyilkosaiért imádkozott, s az egyik rablót beutalta a mennyországba. Irgalmasságot is tőle tanulhatunk igazán.


Napi áhítat-Egymáshoz illő segítőtársak

Hét témája: Házasság hete


Olvasmány: 1Móz 2,18–25

Egy csavar és egy anya egyáltalán nem hasonlítanak, de tökéletesen egymásba illenek.
Azután ezt mondta az ÚRisten: Nem jó az embernek egyedül lenni, alkotok hozzáillő segítőtársat. Formált tehát az ÚRisten a földből mindenféle mezei állatot, mindenféle égi madarat, és odavitte az emberhez, hogy lássa, minek nevezi; mert minden élőlénynek az a neve, aminek az ember nevezi. Így adott az ember nevet minden állatnak, az égi madaraknak és minden mezei élőlénynek, de az emberhez illő segítőtársat nem talált. Mély álmot bocsátott azért az ÚRisten az emberre, és az elaludt. Akkor kivette az egyik oldalbordáját, és húst tett a helyére. Az emberből kivett oldalbordát asszonnyá formálta az ÚRisten, és odavitte az emberhez. Akkor ezt mondta az ember: Ez most már csontomból való csont, testemből való test. Asszonyember legyen a neve: mert férfiemberből vétetett. Ezért a férfi elhagyja apját és anyját, ragaszkodik feleségéhez, és lesznek egy testté. Még mindketten mezítelenek voltak: az ember és a felesége; de nem szégyellték magukat.”

Magyarázat

Fogadd el hittel, hogy Isten a társadat hozzád illő segítőtársnak rendelte! Sokszor a házastársak úgy tekintenek egymásra, mint akik nemhogy segítik, hanem megnehezítik egymás életét. Egy ilyen házasság oda vezet, hogy a házasfelek önállósult életet kezdenek élni. Erre az Isten válasza az, hogy nem jó az embernek egyedül lennie, főleg a házasságban.
Fogadd el társad másságát! A hozzáillő segítőtárs nem azt jelenti, hogy társam ugyanolyan lesz, mint én. Ne keresd a társadban önmagadat, és ne próbáld ráerőltetni társadra saját ízlésedet, véleményedet vagy szokásaidat. A legtöbb konfliktus az apró nézeteltérésekből fakad, mert valamiben nem úgy vélekedik, mint te. Értékeld a társad másságát mint lehetőséget arra nézve, hogy együtt fejlődjetek.
Egészítsétek ki egymás erősségeit és gyengeségeit. A hozzáillő segítőtárs azt jelenti, hogy lesznek dolgok, amelyekben a társad erősebb, mint te. Légy alázatos, és ismerd be gyengeségeidet. Engedd, hogy társad segítsen. Lesznek dolgok, amelyekben neki lesznek hiányosságai. Légy kész segíteni és kipótolni társad gyengeségeit. A házastársak ahelyett, hogy egymást segítenék, inkább a különbségekre összpontosítanak, és erősségeikkel dicsekednek. Isten olyan hozzád illő segítőtársat rendelt, akinek szüksége van rád, és neked is szükséged van őrá. Így lesztek együtt teljesek és egymáshoz illőek!
(Nagy Ferencz (Szilágycseh))

Charles H. Spurgeon: Harmatgyöngyök és aranysugarak

„Lássátok meg, milyen nagy szeretetet tanúsított irántunk az Atya: Isten gyermekeinek neveznek minket, és azok is vagyunk. Azért nem ismer minket a világ, mert nem ismerte meg őt. Szeretteim, most Isten gyermekei vagyunk.”  (1 János 3,1-2)


Lássátok, milyen szeretetet adott nekünk az Atya! 
Gondoljatok arra, mik voltunk és mi minden fordul elő nálunk még most is, ha a bűn minket izgat és hatalmat akar rajtunk venni. Azért csodáljátok azt, hogy Isten nektek megkegyelmezett! 
„Isten fiainak” hívattattunk. Milyen benső rokonság van a fiúságban és milyen magasztos kiváltsággal jár az! Milyen gondviselést és gyöngédséget élvez a fiú az Ő Atyjánál és milyen szeretettel van az Atya az Ő fiához! Mi mindazt, sőt még többet nyerünk a Jézus Krisztusban. 
Első szülött szenvedő testvérünk ideig tartó megaláztatása és gyalázata dicsőségünkre szolgál. „Azért nem ismer minket e világ, mert nem ismeri Őt”. 
Mi szívesen leszünk lenézettek, vele együtt az Ő megalázkodásában, hogy aztán majd vele fel legyünk magasztalva. 
„Szerelmeseim, most Isten fiai vagyunk”. Ezt könnyű elolvasni, de nem olyan könnyű érezni. Milyen a te szíved ma? Talán az aggodalom sötét éjében botorkálsz? A romlás terjed szívedben, a kegyelem pedig már csak pislog lelkedben, mint az összetiport szikra? Hited kezd elfogyni? Ne félj, mert belső életed forrása úgysem a te tapasztalataidból és érzelmeidből fakad. 
Csupán a Krisztusban vetett bizodalom táplálhat téged. Habár minden ellenünk tör, - a legmélyebb gyász közepette, úgy a völgyben, mint a hegyen – mégis csak „Isten fiai vagyunk”.
 „Ó”, mondod, „nézd, hogyan vagyok öltözve! Erény nem ékesít engem. Igazságom sem ragyog szép pompában.” 
De azért, csak olvasd a következőket: „Még nem tudjuk, hogy mik leszünk; de tudjuk, hogy mikor Ő megjelenik, hasonlatosak leszünk Őhozzá.” A Szentlélek meg fogja világosítani elménket és Istennek ereje megdicsőíti testünket; s akkor „meglátjuk Őt, ahogy van.”

„Istenfiak, ott örökösök,
Mint Jézus tulajdonai.
Ó segíts e kincset megnyerni!”

Charles H. Spurgeon: Isten ígéreteinek tárháza

Áldott vagy a mezőn


"Áldott vagy a mezőn"

(5Móz 28,3)
Milyen gyakran találkoztunk az Úrral, mikor egyedül voltunk a természet csendjében! A bokrok és a fák tanúi voltak örömünknek? Újra meg újra vágyakozunk ez után az áldás után?

Ilyen áldást nyert Boáz, amikor aratáskor a munkásai áldásmondással fogadták. Virágoztassa fel az Úr mindazokat, akik az ekevasat a földbe ersztik! Minden gazda számíthat Istennek az ígéretére, ha valóban engedelmeskedik az Úr Isten szavának.

Kimegyünk a mezőre dolgozni, ahogyan Ádám tette. És habár Ádám bűne nyomán átkozott lett a föld, olyan vigasztaló tudnunk, hogy a második Ádám, azaz Krisztus által áldást hoz reánk a mezőn munkálkodásunk.

Kimegyünk a mezőre, hogy megmozgassuk tagjainkat, és boldogan hisszük, hogy az Úr megáldja kirándulásunkat, és egészséget ad, amelyet az Ő dicsőségére akarunk felhasználni.

Kimegyünk a mezőre, hogy tanulmányozzuk a természetet, és látnunk kell, hogy az egész látható teremtett világban mindenen Isten áldása van, és még az is, amit mi nem látunk hasznosnak, magasabb célnak van szentelve.

Végül kimegyünk a mezőre, hogy eltemessük halottainkat, és ha ránk kerül a sor, mások visznek majd ki bennünket, hogy eltemessenek; de akár gyászolunk egy sírhant fölött, akár alatta nyugszunk, áldottak vagyunk.

Kenneth E. Hagin : A szeretetünkről ismernek meg!

Erről ismeri meg mindenki, hogy az én tanítványaim vagytok, ha egymást szeretni fogjátok. — JÁNOS 13,35.


Miről fog megismerni minket a világ? A szeretetünkről. Erről az isteni szeretetről. Erről az isteni fajta szeretetről. Erről az önzetlen szeretetről.

Isten úgy szeretett, hogy adott. Tudnunk kell: az Ő szeretete nem természetes emberi szeretet. A természetes emberi szeretet önző. Még az anyai szeretet is emberi, önző szeretet, amely a sajátját követelve ezt mondja: „az én gyermekem”!

Ha megtanulnánk átengedni az uralmat a szívünkbe kitöltött Istentől való isteni szeretetnek, az egész életünk valóságosan megváltozna. Orvosolná minden családi problémánkat.

A természetes emberi szeretet átcsaphat gyűlöletbe, amikor nem tudja érvényesíteni az akaratát. Ellenséges lesz, kötekedő, viszálykodó, káromló és aljas. Az isteni szeretet a szitkozódásra nem válaszol szitokkal. Az isteni fajta szeretetet nem az érdekli, hogy mit kaphat, hanem, hogy mit adhat. Ugye látod már, hogy ez az, ami megoldaná minden családi problémádat?

Isten gyermekeként Isten természete van bennünk, Isten természete pedig a szeretet. Természetes tehát, hogy szeretet van a szellemünkben, a szívünkben. De ha megengedjük, hogy a külső emberünk és az elménk uralkodjon felettünk, úgy a szívünkben lévő szeretet természetet bebörtönözzük. Szabadítsuk fel Isten szeretetét, amely bennünk van!

Megvallás: A világ meg fog ismerni engem az én szeretetemről. Felszabadítom a bennem lévő szeretet természetet!

2017. február 12., vasárnap

Maranatha- JÖN A KIRÁLY- Jézus első eljövetele

Maranatha : egy arámi kifejezés az Újszövetségben a Bibliában:,, Uram, jöjjön,,
Maranatha : Karizmatikus / pünkösdi-orientált keresztyén szolgálat
Maranatha: Ez egy ima Krisztus visszatérésére..

Ha az arám szavak másképp vannak osztva (Maran Atha, "Urunk jött")
Az előbbi értelmezést támasztja alá, amit úgy tűnik, hogy a görög megfelelője ennek közfelkiáltással a Jelenések könyve 22:20 "
  Ámen. Jöjj, Uram Jézus!"

**************************

„Mikor pedig eljött az időnek teljessége, kibocsátotta Isten az Ő Fiát, aki asszonytól lett, aki törvény alatt lett, hogy a törvény alatt levőket megváltsa, hogy elnyerjük a fiúságot.”
(Gal 4,4–5)

 

„Az Üdvözítő eljövetelét már az Édenben prófécia hirdette. Amikor Ádám és Éva először hallották az ígéretet, arra számítottak, hogy gyorsan beteljesedik. Örömmel fogadták elsőszülött fiukat, s azt remélték, hogy talán ő a Szabadító. Ám az ígéret valóra válására még várni kellett. Akik elsőként kapták ezt az ígéretet, nem láthatták a beteljesedését. Énok napjaitól kezdve pátriárkák és próféták ismételték az ígéretet, és életben tartották az örömhírt, de a Megígért még nem jött el.
Dániel megjövendölte eljövetelének időpontját, azonban nem mindenki értelmezte helyesen az üzenetet. Teltek-múltak az évszázadok, és a próféták elhallgattak. Az elnyomó keze súlyosan ránehezedett Izráelre, és sokan vélték úgy, hogy »a napok csak haladnak, ám semmivé lesz minden látás« (Ezék 12,22).

Ám amint a csillagok haladnak kijelölt útjuk roppant körpályáin, úgy Isten elgondolásai sem ismerik a sietséget vagy a késedelmet. Az óriási sötétség és a füstölgő kemence jelképei által Isten kijelentette, hogy a zsidó nép rabságának ideje négyszáz évig tart majd. »Annakutána – mondta – kijönnek nagy gazdagsággal.« (1Móz 15,14) Az ígéret ellen hiába harcolt a büszke fáraó birodalma teljes erejével. »Ugyanazon a napon«, az isteni kijelentésben megjelölt időpontban, »az Úr minden serege kijött Egyiptom földjéről« (2Móz 12,41). Így határozták meg a mennyei tanácsban Krisztus eljövetelének óráját is. Amikor a hatalmas időmérő mutatója a kijelölt időponthoz ért, Jézus megszületett Betlehemben.

»Amikor eljött az időnek teljessége, kibocsátotta Isten az Ő Fiát.«
A Gondviselés irányította a nemzetek megmozdulásait, az emberi elhatározások és tettek összességét, míg a világ megérett a Szabadító eljövetelére. 
Jézus eljött, hogy helyreállítsa, amit a pusztító tönkretett. Krisztuson kívül senki sem képes újjáalakítani a jellemet, amelyet a bűn megrontott. Ő eljött, hogy kiűzze az emberi akaratot uraló démonokat. Eljött, hogy fölemeljen bennünket a porból, megromlott jellemünket az Ő isteni jellemének mintájára alakítsa, és saját dicsőségével megszépítse.
(Jézus élete, 23., 28. o.)

Biblia-Ige- Korinthusbeliekhez írt II. levél 12. rész


1. A dicsekvés azonban nem használ nékem; rátérek azért a látomásokra és az Úrnak kijelentéseire.
2. Ismerek egy embert a Krisztusban, a ki tizennégy évvel ezelőtt (ha testben-é, nem tudom; ha testen kívül-é, nem tudom; az Isten tudja) elragadtatott a harmadik égig.
3. És tudom, hogy az az ember, (ha testben-é, ha testen kívül-é, nem tudom; az Isten tudja),
4. Elragadtatott a paradicsomba, és hallott kimondhatatlan beszédeket, a melyeket nem szabad embernek kibeszélnie.
5. Az ilyennel dicsekeszem; magammal pedig nem dicsekeszem, ha csak az én gyengeségeimmel nem.
6. Mert ha dicsekedni akarok, nem leszek esztelen; mert igazságot mondok; de megtürtőztetem magamat, hogy valaki többnek ne tartson, mint a minek lát, vagy a mit hall tőlem.
7. És hogy a kijelentések nagysága miatt el ne bizakodjam, tövis adatott nékem a testembe, a Sátán angyala, hogy gyötörjön engem, hogy felettébb el ne bizakodjam.
8. Ezért háromszor könyörögtem az Úrnak, hogy távozzék el ez tőlem;
9. És ezt mondá nékem: Elég néked az én kegyelmem; mert az én erőm erőtlenség által végeztetik el. Nagy örömest dicsekeszem azért az én erőtelenségeimmel, hogy a Krisztus ereje lakozzék én bennem.
10. Annakokáért gyönyörködöm az erőtlenségekben, bántalmazásokban, nyomorúságokban, üldözésekben és szorongattatásokban Krisztusért; mert a mikor erőtelen vagyok, akkor vagyok erős.
11. Dicsekedvén, balgataggá lettem; ti kényszerítettetek reá. Mert néktek kellett volna engem ajánlanotok; mert semmiben sem vagyok alábbvaló a fő-fő apostoloknál, noha semmi vagyok.
12. Apostolságomnak jelei megbizonyosodtak közöttetek sok tűrésben, jelekben, csodákban és erőkben is.
13. Mert micsoda az, a miben megkárosodtatok a többi gyülekezetek mellett, hanem ha az, hogy én magam nem voltam néktek terhetekre? Bocsássátok meg nékem ezt az igazságtalanságot!
14. Ímé harmadízben is kész vagyok hozzátok menni, és nem leszek terhetekre; mert nem azt keresem, a mi a tiétek, hanem titeket magatokat. Mert nem a gyermekek tartoznak kincseket gyűjteni a szülőknek, hanem a szülők a gyermekeknek.
15. Én pedig nagy örömest áldozok és esem áldozatul a ti lelketekért; még ha ti, a kiket én igen szeretek, kevésbbé szerettek is engem.
16. De ám legyen, hogy én nem voltam terhetekre; hanem álnok lévén ravaszsággal fogtalak meg titeket.
17. Avagy a kiket hozzátok küldtem, azok közül valamelyik által kifosztottalak-é titeket?
18. Megkértem Titust, és vele együtt elküldtem amaz atyafit; csak nem fosztott ki titeket Titus? Nem egyazon Lélek szerint jártunk-é? Nem azokon a nyomokon-é?
19. Azt hiszitek megint, hogy előttetek mentegetjük magunkat. Az Isten előtt Krisztusban szólunk; mindezt pedig, szeretteim, a ti épüléstekért.
20. Mert félek azon, hogy ha odamegyek, nem talállak majd olyanoknak, a milyeneknek szeretnélek, és engem is olyannak találtok, a milyennek nem szeretnétek; hogy valamiképen versengések, irígységek, indulatoskodások, visszavonások, rágalmazások, fondorkodások, felfuvalkodások, pártoskodások lesznek köztetek;
21. Hogy mikor újra odamegyek, megaláz engem az én Istenem ti köztetek, és sokakat megsiratok azok közül, a kik ezelőtt vétkeztek és meg nem tértek a tisztátalanságból, paráznaságból és bujaságból, a mit elkövettek.

Alfred Christlieb: Bizonyságaid örökkévaló örökségem

   Mózes agyonütötte az egyiptomit.

     2Móz 2,12

Mózes az egyiptomi agyonütésével háromszorosan megfordította Isten rendjét. - Mózes egy külső ellenséget ütött agyon, a saját szívében lévő ellenséget pedig nem bántotta. Az egyiptomi robotmestert úgy megütötte, hogy meghalt, de a saját szívében lévő ellenségeket, amelyek pedig sokkal veszélyesebbek voltak, egyáltalán nem látta. Pedig ott volt a harag, türelmetlenség, dicsvágy és kevélység. Sokkal jobb lett volna, ha Mózes ezekkel szállt volna olyan döntő módon szembe, mint az egyiptomival! Ó, milyen gyakran ütjük mi a körülöttünk lévő ellenséget, ha sokszor csak gondolattal és szóval is, akkor, amikor a Lélek szava a saját szívünkben lévő ellenség ellen indítana!

Az elsietett cselekedet után való napon Mózes két izraelita férfit talált, akik egymással verekedtek. Megkérdezte a bűnöst, miért vered a felebarátodat? Mózesnek ezt először nem önmagától kellett volna-e megkérdeznie?! Megkérdezhette volna magától: Miért ölted meg az egyiptomi embert, holott nem volt rá felhatalmazásod sem Istentől, sem emberektől?! Mózes a jogtalanságot másban meglátta, de önmagában nem. Ez nem volt jó tanácsadó!

Isteni felhatalmazással csak az büntethet, aki saját bűnét kíméletlenül elítéli.

Végül Mózes másokat akart bátorítani, holott magának sem volt igazi bátorsága. Maga is megfélemlett, amikor meghallotta, hogy tette kitudódott. - Testi bátorság nem elegendő az Isten országában. Mózes csak hosszú megaláztatás után tanult meg úgy élni, mint aki látja a láthatatlant (Zsid 11,27), s volt képes félelem nélkül a haragvó Fáraó elé állni, és bátorítani azokat, akik remegtek a Fáraótól.

Aki nem magán kezdi, az másoknál sem ér el sokat!

Varga László: Isten asztaláról

   "Örvendj nagyon, Sion leánya, ujjongj, Jeruzsálem leánya! Királyod érkezik hozzád, aki igaz és diadalmas, alázatos, és szamáron ül, szamárcsikó hátán."

     Zakariás 9,9

Így jelennek meg Jézus életének részletei az Ószövetség próféciáiban. Így idézték azokat az apostolok akkor, amikor még nem létezett az Újszövetség, mert még meg sem írták, össze sem gyűjtötték könyveit. Honnan tudta Zakariás próféta, milyen lesz a Messiás, amikor versekbe foglalta bátorítását? Mert bátorításra mindig szükség volt a múltban is, akár a mában. Mert az ember, ha Istenéről elfeledkezik, vagy dicsekedik, vagy panaszkodik. Isten Lelkének sugalmazása kellett ahhoz, hogy a próféta évszázadokkal előre megértse, és ilyen tömören meg tudja fogalmazni a Jézus magatartásának kettős jellegét: isteni tökéletességgel, hatalommal, diadalmasan valósítja meg tennivalóját, de dicsekvés nélkül, alázatosan, egyszerűen. Tanít egyszerű példázatokban, mindig a nép nyelvén. Gyógyít szelíd szóval, vigasztal nyugodt bátorítással. Ennek jellemző példája a virágvasárnapi bevonulás. Királyként vonul be a fővárosba, de nem a királyok paripáján, hanem az egyszerű, szegény nép szamarán. És mégis, Ő a király. A paripákon, fekete gépkocsikon, repülőgépeken érkező nagy uralkodókat legfeljebb a történelemórákon emlegetik. De a szamáron ülő, alázatos Messiás ma is egyetlen élő és megvalósuló reménysége minden benne bízónak.
Jézusom, köszönöm, hogy szamáron érkeztél, amikor királyként vonultál be néped közösségébe. Milyen idegen lennél számomra, ha a gőgös római tisztek paripáján látnálak magam előtt. Így vagy az én királyom, gyarló, gyenge, sok nyomorúsággal küszködő gyermekedé. Így vagy testvérem, barátom, vigasztalóm. Így biztatsz, hogy munkatársad legyek. Hiszen egy szamárnyi eszközöm nekem is van, amivel neked szolgálhatok. Ha azt felhasználom, tudhatom, hogy nem a magam erejére kell támaszkodnom. Általam is Te valósítod meg céljaidat! Használj fel engem is, mint azt a jószágot! Ámen.

Andrew Kuyvenhoven: Mindennap az Ige fényében-A HIT



A mai napon olvasandó igeszakasz: 1Móz 15,1-6
Ezek után az események után így szólt az ÚR Abrámhoz látomásban: Ne félj Abrám! Én vagyok a pajzsod: jutalmad igen bőséges. De Abrám ezt mondta: Ó, Uram, URam! Mit adhatsz nekem, hiszen gyermektelen vagyok, és házamat a damaszkuszi Eliézer örökli.Nem adtál nekem utódot - mondta Abrám -, ezért a házamnál született szolga lesz az örökösöm. Ekkor így szólt hozzá az ÚR: Nem ő lesz az örökösöd, hanem az lesz az örökösöd, aki tőled fog származni.Azután kivezette az ÚR, és azt mondta: Tekints föl az égre, és számold meg a csillagokat, ha meg tudod számolni! Azt mondta neki: Ennyi utódod lesz! Abrám hitt az ÚRnak, aki ezért igaznak fogadta el őt. 



"Ábrám hitt az Úrnak, aki ezért igaznak fogadta el őt."

(1Móz 15,6)

Krisztus a zsidó népet két csoportra osztotta eljöttével. Ábrahám gyermekeinek egyik pártja elfogadta Jézust, mint a megígért Messiást. A másik oldal viszont elvetette őt. Indulatos vita robbant ki a két csoport között. A kérdés ez volt: Kik Ábrahám igazi gyermekei? Pál, aki eredetileg egyike volt a Krisztust elvetőknek, de később egyike lett a Krisztust megvallóknak, előszeretettel idézte az 1Móz 15,6 versszakot, annak bizonyítékául, hogy akik Krisztust elfogadták, azok Ábrahám igazi gyermekei. Látjátok, - szokta volt Pál mondani - a Krisztusról szóló örömhír minden embertől hitet követel. Csak hitet. Az evangélium nem annak a jutalma, amit az ember tett, hanem az arról szóló híradás, amit Isten tett. Hinned kell ennek az üzenetnek. Akkor megigazulsz Isten előtt. Isten nem azért fogad el, mert te olyan jó vagy, hanem mert Ő olyan jó. Nem azért igazulsz meg Isten előtt, mert te valamit elvégeztél, hanem mivel Krisztus végzett el mindent. Csak higgy! Ami Ábrahámot illeti, Pál rámutatott az 1Móz 15,6-ra: Ahogy Ábrahámnak tulajdoníttatik az igazság, ugyanúgy nekünk is, mégpedig hit által. "Értsétek meg tehát, hogy a hit gyermekei Ábrahám fiai." (Gal 3,7 ld. a Róm 4 is.) Mármost Ábrahám fiai annyian lettek, mint az ég csillagai. Így teljesült be Ábrahám reménysége. Krisztus által részesülünk az Ábrahámnak adott áldásban. Az isteni örömhírben való hit az egyetlen kapu, melyen át bebocsátást nyerek Isten népe közé. Ez a nép azokból a sokakból áll, akik az Istenben való hitben járnak, míg az utolsó ígéret is beteljesül.