2017. április 2., vasárnap

Rómabeliekhez írt levél 6. rész 14.vers


1. Mit mondunk tehát? Megmaradjunk-é a bűnben, hogy a kegyelem annál nagyobb legyen?
2. Távol legyen: a kik meghaltunk a bűnnek, mimódon élnénk még abban?
3. Avagy nem tudjátok-é, hogy a kik megkeresztelkedtünk Krisztus Jézusba, az ő halálába keresztelkedtünk meg?
4. Eltemettettünk azért ő vele együtt a keresztség által a halálba: hogy miképen feltámasztatott Krisztus a halálból az Atyának dicsősége által, azonképen mi is új életben járjunk.
5. Mert ha az ő halálának hasonlatossága szerint vele egygyé lettünk, bizonyára feltámadásáé szerint is azok leszünk.
6. Tudván azt, hogy a mi ó emberünk ő vele megfeszíttetett, hogy megerőtelenüljön a bűnnek teste, hogy ezután ne szolgáljunk a bűnnek:
7. Mert a ki meghalt, felszabadult a bűn alól.
8. Hogyha pedig meghaltunk Krisztussal, hiszszük, hogy élünk is ő vele.
9. Tudván, hogy Krisztus, a ki feltámadott a halálból, többé meg nem hal; a halál többé rajta nem uralkodik,
10. Mert hogy meghalt, a bűnnek halt meg egyszer; hogy pedig él, az Istennek él.
11. Ezenképen gondoljátok ti is, hogy meghaltatok a bűnnek, de éltek az Istennek a mi Urunk Jézus Krisztusban.
12. Ne uralkodjék tehát a bűn a ti halandó testetekben, hogy engedjetek néki az ő kívánságaiban:
13. Se ne szánjátok oda a ti tagjaitokat hamisságnak fegyvereiül a bűnnek; hanem szánjátok oda magatokat az Istennek, mint a kik a halálból életre keltetek, és a ti tagjaitokat igazságnak fegyvereiül az Istennek.
14. Mert a bűn ti rajtatok nem uralkodik; mert nem vagytok törvény alatt, hanem kegyelem alatt.
15. Mit is tehát? Vétkezzünk-é mivelhogy nem vagyunk törvény alatt, hanem kegyelem alatt? Távol legyen.
16. Avagy nem tudjátok, hogy a kinek oda szánjátok magatokat szolgákul az engedelmességre, annak vagytok szolgái, a kinek engedelmeskedtek: vagy a bűnnek halálra, vagy az engedelmességnek igazságra?
17. De hála az Istennek, hogy jóllehet a bűn szolgái voltatok, de szívetek szerint engedelmeskedtek a tudomány azon alakjának, a melyre adattatok.
18. Felszabadulván pedig a bűn alól, az igazságnak szolgáivá lettetek.
19. Emberi módon szólok a ti testeteknek erőtlensége miatt. Mert a miképen oda szántátok a ti tagjaitokat a tisztátalanságnak és a hamisságnak szolgáiul a hamisságra: azonképen szánjátok oda most a ti tagjaitokat szolgáiul az igazságnak a megszenteltetésre.
20. Mert mikor a bűn szolgái valátok, az igazságtól szabadok valátok.
21. Micsoda gyümölcsét vettétek azért akkor azoknak, a miket most szégyenletek? mert azoknak a vége halál.
22. Most pedig, minekutána felszabadultatok a bűn alól, szolgáivá lettetek pedig az Istennek: megvan a gyümölcsötök a megszenteltetésre, a vége pedig örök élet.
23. Mert a bűn zsoldja halál; az Isten kegyelmi ajándéka pedig örök élet a mi Urunk Krisztus Jézusban.

Alfred Christlieb: Bizonyságaid örökkévaló örökségem

   Aratásotok első zsengéjét vigyétek a papnak!... Ne arasd le egészen a vetésed széleit, és az elhullott kalászokat fel ne szedd, a szegénynek és jövevénynek hagyd azokat!

     2Móz 23,10.22
Ha a Szentírás egy igazságot megismétel, ezzel azt akarja, hogy különösen elgondolkozzunk rajta.

Így van ez az aratással kapcsolatos fenti rendelkezéssel is. Isten ügyéről és a szegények szükségéről nem volt szabad ennél sem elfeledkezni. Az aratás kezdeténél is és befejezésénél is gondolni kellett rá. Komolyan belevésődött ez az izraelita parasztemberbe. Nekünk ezt akarja mindez mondani: harcoljatok a földies gondolkozás ellen! Az anyagias gondolkodás ezt diktálja: betakarítani és megtartani, amit csak lehet!

A kapzsiság elleni harc azonban hiábavaló, ha a Szentlélek belénk nem plántálja a mennyei gondolkozást, amely nem akar mást, mint törekedni az odafelvalók után. Csak így tanul meg az ember szeretni, a másikra gondolni és a nyomorultakat felkarolni. A szűkölködőknek mennyi könnyét fel tudnánk szárítani, az éhezőknek mennyi sóhajtását el tudnánk némítani, ha átadnánk nekik az "aratás maradékát"!

Milyen boldogok lennének azok, akik ezt megtanulnák. A Példabeszédek 19,17 ezt mondja: "Kölcsön ad az Úrnak, aki könyörül a szegényen".

Jézus pedig így szól: százannyit adnak néktek.
Adjátok hát oda, amit tudtok ebbe a bankba! Ez soha nem bukik meg. Ha itt a földön egy város, megye vagy az állam vállal is kezességet a takarékbetétekért, jöhet egy szerencsétlen kimenetelű háború, s minden elvész.
Itt azonban csodálatos takarékpénztár van, az elképzelhető legjobb vezetőséggel, amely a benne résztvevőket baráti közösséggé formálja, adómentesen működik és százszorosát adja, ami 10000%-os kamatnak felel meg. Mindenki örül, aki csak szemléli ezt.
Ki akar részt venni benne?

Varga László: Isten asztaláról

   "Utálják az igazak az álnok embert, a bűnös meg a helyes úton járót utálja."

     Példabeszédek 29,27
Milyen jó lenne mindenkire jó szemmel nézni, örömmel találkozni, mosolyogva fogni kezet, senkit nem utálni. Úgy tűnik, ez nem adatott meg bűnnel tele földi életünkben. Mindennap találkozunk olyan emberekkel, hogy legszívesebben átmennénk az utca túlsó oldalára. Jó, ha megtehetjük, sokkal rosszabb, ha naponta együtt kell élnünk, együtt kell dolgoznunk vele. A szeretet parancsa nem azt követeli meg tőlünk, hogy boldogok legyünk, ha ilyen emberekkel kell találkoznunk, csak annyit, hogy ha bajban van, ha ránk szorul, rajta is éppúgy segítsünk, ahogy magunknak kívánnánk. Azt pedig a legutálatosabb emberrel szemben is meg tudjuk tenni. Csak arra legyünk nagyon figyelmesek, aki minket utál. Ha azért utál, mert mi járunk a helyes úton, nincs semmi baj, próbáljuk elkerülni, esetleg megszelídíteni, barátunkká tenni. De nehogy az történjék, hogy míg mi azt hisszük, ezért utál, Ő minket lát álnoknak, és jogos keserűségét tölti ki rajtunk. Jó ezt őszintén, alaposan végiggondolni.
Istenem, igaz bírám, Te ítéld meg, miért utálnak engem ellenségeim! Én úgy érzem, azért, mert én járok az igaz úton, és azért irigyelnek, haragszanak rám. Taníts nagyon őszintén nézni szembe önmagammal, vajon nem nekik van-e igazuk! Akiket pedig én nem állhatok, még inkább segíts, hogy meglássam bennük a jót is, ne csak a rosszat! Hátha csak én látom őket gonosznak, utálatosnak. Hátha éppen rám van szükségük, hogy bennem lássák meg a Te szeretetedet, én segítsem őket, hogy megtisztulva, hitre jutva, boldog, szeretetreméltó emberekké váljanak. Segíts, hogy minden embertársam között tudjalak képmutatás nélkül, őszinte jóakarattal Téged képviselni! Ámen.

Andrew Kuyvenhoven: Mindennap az Ige fényében- ISTEN MESSIÁSA


A mai napon olvasandó igeszakasz: Zsolt 2
Miért tombolnak a népek, milyen hiábavalóságot terveznek a nemzetek? Összegyűlnek a föld királyai, a fejedelmek együtt tanácskoznak az ÚR ellen és felkentje ellen: Dobjuk le magunkról bilincseiket, tépjük le köteleiket! A mennyben lakozó kineveti, az ÚR kigúnyolja őket.Majd így szól hozzájuk haragjában, izzó haragjában így rémíti meg őket: Én kentem föl királyomat szent hegyemen, a Sionon! Kihirdetem az ÚR végzését. Ezt mondta nekem: Az én fiam vagy! Fiammá fogadtalak ma téged! Kérd tőlem, és neked adom örökségül a népeket, birtokul a földkerekséget.Összetöröd őket vasvesszővel, szétzúzod, mint a cserépedényt! 10 Azért ti, királyok, térjetek észhez, okuljatok, ti bírái a földnek! 11 Félelemmel szolgáljátok az URat, reszketve vígadjatok! 12 Csókoljátok a fiút, hogy meg ne haragudjék, és el ne pusztuljatok az úton. Mert hamar föllángol haragja, de mind boldog, aki hozzá menekül! 



"Az én fiam vagy! Fiammá tettelek ma téged! Kérd tőlem, és neked adom örökségül a népeket."
(Zsolt 2,7-8)


A távlat kitágítja az igazságot. Míg részese vagy egy perpatvarnak, nem vagy képes meghallani azokat az ostobaságokat, amelyeket mondasz, és meglátni, milyen bolond módon cselekszel. Sok évvel később, fájdalmasan visszatekintve, világosan látod, milyen buta voltál. Egy férj-feleség szóváltás mindig kínos egy harmadik szereplőnek. Ugyanígy lenne ezzel a szóváltással a férj és a feleség is, amennyiben önmagukat a kellő távlatból tudnák látni.
Ha az emberi távlat kitágítja a mi oktalanságunk igazságát, milyennek is tűnhetnek az Isten ellen lázadó ostoba emberek, amikor Isten trónjának távlatából szemléljük őket? Ilyen távolságból olyanok, mint ostoba dühödt hangyák. "A mennyben lakozó kineveti, az Úr kigúnyolja őket."
A zsoltár megjövendöli, hogy ezeket az engedetlen és lázadó embereket végül is engedelmességre készteti majd Isten Messiása. Ezért az összes királyocska azt a tanácsot kapja, hogy hajtson fejet Isten királya előtt. Máskülönben darabokra fogja törni őket, mint valami cserépedényt.
Jézus ez a Messiás. Nem látszott félelmetes uralkodónak amikor Betlehemben megszületett, és természetesen akkor sem, amikor Jeruzsálem közelében megölték. De Isten feltámasztotta őt a halottak közül. "Az én fiam vagy", - mondja Isten. "...neked adom örökségül a népeket."
Ma Jézus kezében teljhatalom van. Az ő irgalmának vagyunk kiszolgáltatva - a szó legszorosabb értelmében. Ha elvetjük őt, vagy megpróbáljuk figyelmen kívül hagyni, ez nem csupán súlyos bűn, hanem ostoba dolog is. Emberek, legyetek bölcsek, és vigyázzatok! Mindnyájan! Hódoljatok meg, vagy elpusztultok!
Az evangélium Igéje az az eszköz, mellyel Krisztus térdre kényszeríti a nemzeteket. Az evangélium az Isten szeretetéről szóló örömhír. Csak akiket nem lehet megnyerni az ő szeretetét hirdető történettel, csak ők nem kerülhetik el, hogy találkozzanak haragjának vesszejével. Ezt a sajátos távlatot tartva szemünk előtt, ugyan milyen választásunk lehetne?

Oswald Chambers: Krisztus mindenek felett-MINDENT FELÜLMÚLÓ DICSŐSÉG


   "Az Úr küldött engem..., hogy szemeid megnyíljanak" (Csel 9,17).


Amikor Pál visszanyerte szeme világát, szellemi látást is kapott Jézus Krisztus személyéről. Egész hátralevő életében és igehirdetésében nem akart tudni másról, mint Jézus Krisztusról: "Elhatároztam, hogy egyébről ne tudjak köztetek, mint Jézus Krisztusról, mégpedig a megfeszítettről" (1Kor 2,2). Pál szívét és gondolkozását soha többé nem vonzotta más, csak Jézus Krisztus. Meg kell tanulnunk, hogy minden ízében épségben tartsuk a Jézus Krisztus meglátása által kapott jellemvonásunkat. A szellemi ember maradandó jellemvonása, hogy önmaga elé állítja Jézus Krisztust, másoknak pedig értésére adja Isten céljait. Életének minden szenvedélye Jézus Krisztusra van összpontosítva. Valahányszor erre az ismertetőjelre bukkansz egy ember életében, megérzed, hogy az Isten szíve szerint való ember. Ne engedd, hogy bármi is elfordítson téged Jézus Krisztus belső szemlélésétől! Ez a próbája annak, hogy szellemi ember vagy-e, vagy sem. Nem szelleminek lenni azt jelenti, hogy más dolgok hatnak rád növekvő vonzóerővel. Mióta Jézust megláttam Veszni hagytam minden mást. Lelkem szomjasan csodálja a Bárányt a Golgotán!

Carl Eichhorn: Isten műhelyében- Izrael, vagy: éjszakából világosságra



   "...és monda: bocsáss el engem, mert feljött a hajnal. És monda Jákób: nem bocsátlak el téged, míg meg nem áldasz engemet. "

(1 Móz 32, 26)  

Jákób először még szívesen szabadult volna attól a férfitől, aki éjszakának idején megtámadta. Utána azonban már nem tudott elszakadni tőle, sőt ellenkezőleg, amikor az azt mondotta: "bocsáss el engem" - Jákób erősen belekapaszkodott. Ezekkel a szavakkal - bocsáss el engem - az Úr próbára tette őt. Éppen úgy, mint ahogy Jézus is az emmausi úton úgy tett, mintha tovább akart volna menni. Nyilvánvalóvá kellett lennie, vajon a két tanítvány ragaszkodik-e hozzá, vagy sem. Jézus azonban szívesen vette, hogy azok ragaszkodtak hozzá. Hasonló volt az eset a kánaáni asszonnyal. Jézus el akart tőle fordulni, de az nem engedte őt el, hiába utasította el az asszonyt, az még szaván is fogta őt.

"Nem bocsátlak el téged!" Ez a hitnek a szava. Jákób átérezte Istennek a bűn iránt való haragját, de ragaszkodott ahhoz a szeretethez, mely e harag mögött rejtőzött. Igazat adott Istennek, amikor az komolyan számadásra vonta, de ugyanakkor ragaszkodott az Isten kegyelméhez.

Amikor Isten eléd lép az úton, vagy elrekeszti utadat, akkor azt akarja, hogy te a karjába hullj. Lehet, hogy te szívesen kitérnél. Ne tedd, hanem állj oda a kínos ítélet alá és ne hagyd ott a vádlottak padját. De ne is engedd magad kétségbeesésbe taszítani. Ragadd meg a harag mögött levő kegyelmet.

Jákóbnak Isten húsz évvel ezelőtt csodálatos ígéreteket adott és ezekhez tartotta magát. - Minket Isten még hatalmasabb módon biztosított szeretetéről. Engedte, hogy Fia meghaljon értünk a kereszten. Amikor a Mindenható rettentései utolérnek minket és kénytelenek vagyunk magunkat halálra méltó bűnösnek nyilvánítani, szabad tekintetünket a keresztre irányítani. Isten nem akarja a bűnös halálát. Ezért engedte, hogy egyszülött Fia meghaljon értünk. Nem megsemmisíteni, hanem megmenteni akar. Az ő gondolata a békesség gondolata, még akkor is, ha bűneink miatti haragját érezteti velünk. A hit még az ítélet közepette is ragaszkodik a kegyelemhez. És igazán akkor kezdődik el a hit, amikor nem bocsátja el az Urat. Isten az ilyen hitet figyelembe veszi, mert nem válhat hűtlenné ígéreteivel kapcsolatban. A hit tehát még magát Istent is legyőzi.

Charles H. Spurgeon: Isten ígéreteinek tárháza-A szív igazi odaszánása


"Ezekkel törődj, ezekkel foglalkozz, hogy előrehaladásod nyilvánvaló legyen mindenki előtt"

(1Tim 4,15)
Ez az ígéret gyakorlatilag azt jelenti, hogy az Ige feletti szorgalmas elmélkedés és az Úrért teljes odaadással végzett munka révén fejlődni fogunk, és fejlődésünk mindenki számára látható lesz. Nem a Biblia sietős olvasása, hanem az olvasottakban való elmélyülés jár igazán szellemi haszonnal. Nem a felületesen végzett munka, hanem a munkának való igazi odaadás a gyümölcsöző. "Minden munkádban gyümölcsöző leszel", de nem a sietős kapkodás útján, hanem a szívünk igazi odaszánása által.

Ha megosztjuk magunkat Isten és a Mammon között, Krisztus és önmagunk között, nem fejlődünk semmit. Mindenestől oda kell szánnunk magunkat a szent feladatok végzésére, különben siralmas ügynökei leszünk a mennyei dolgoknak, és a hitben sem fogunk növekedni.

Igehirdető vagy? Légy egészen az, és ne fecséreld energiádat másodrangú dolgokra. Mi közöd akkor a világ dolgaihoz vagy a tartalmatlan szórakozásokhoz? Keresztyén vagy? Tedd Jézus Krisztus szolgálatát életed legfőbb feladatává, egyetlen céloddá! Először légy te magad mindenestől Krisztusban, csak azután cselekedj mindent Krisztusért, különben nem fogsz fejlődni, és fáradozásod hiábavaló lesz, mert sem a gyülekezet, sem a világ nem fogja tapasztalni rajtad keresztül azt az erőt, amellyel Krisztusról kellene bizonyságot tenned.

Joel Osteen: Őbenne

A János 11:25-ben Jézus ezt mondta: „Jézus ekkor ezt mondta neki: Én vagyok a feltámadás és az élet, aki hisz énbennem, ha meghal is, él.” 



Amikor a hitedet Jézusba veted, megtapasztalod az Ő feltámadási erejét. Életre kel a szellemed, ami azt jelenti, hogy újjászületsz. Ugyanígy, bármi, amit „Belé” helyezel életre kel. Ő az élet forrása, és amikor a reményedet Belé veted, a remény életre kel. Amikor a hitedet Belé veted, a hited életre kel. Amikor az álmaidat Rá bízod, az álmaid életre kelnek. Ezért mondja János az Írásokban, hogy maradj Benne, mint ahogyan a szőlővessző a szőlőtőn marad. Amikor Benne maradunk, akkor az Ő feltámadási ereje működik bennünk.

Ha van az életednek olyan területe, aminek feltámadásra van szüksége – egy kapcsolat, egy álom, a remény – helyezd a Mindenható Isten kezébe. Hitben add át Neki ilyen egyszerű szavakkal: „Atyám, bízom Benned. A kezedbe helyezem ezt a dolgot, mert tudom, hogy Te vagy az, Aki a halottat életre kelted és a halott dolgokat feltámasztod.” Azután bízz benne, hogy Ő mindent a javadra fog munkálni. Adj hálát és dicsérd Őt, miközben vársz. Maradj hűséges az Igéjéhez és tapasztald meg feltámadási erejét az életed minden területén.

Amikor a hitedet Jézusba veted, megtapasztalod az Ő feltámadási erejét. Életre kel a szellemed, ami azt jelenti, hogy újjászületsz. Ugyanígy, bármi, amit...
Nincs többé szégyen
Mindannyian hallottuk már a kifejezést „szégyelld magad” és sokunknak kora gyerekkora óta ismerősen hangzanak ezek a szavak. Talán nem pakoltunk össze a szobánkban, és akkor hallottuk „szégyelld magad”. Vagy nem jöttünk ki a testvérünkkel, amikor mondták nekünk: „szégyelld magad”. Még felnőttként is...
A fájdalom után
A Bibliában olvasunk Ruth-ról, egy fiatalasszonyról, aki egy fájdalmas életszakaszon ment keresztül. Amikor a férje meghalt, élete egy szempillantás alatt örökre megváltozott. Ruth-nak minden oka meglett volna, hogy hagyja, hogy a fájdalom maga alá gyűrje. Ha az életére tekintett, mondhatta volna:...
Az áldás völgye
Életünk során mindannyian keresztülmegyünk nehéz időkön. Amikor a völgyben vagyunk, könnyű elbátortalanodni, és azt gondolni, soha nem lesz jobb a helyzetünk. Gyakran ez az az időszak, amikor elveszítjük a szenvedélyünket. Azonban a Biblia beszél az áldás völgyéről. Talán ellentmondásnak tűnhet:...
Karácsonyi süti
Egyik barátunk történetét szeretném elmesélni nektek. Úgy beszélték meg a tágabb családjával, hogy a karácsonyi vacsorához ő gondoskodik a süteményekről. Mivel az illető hölgy, szereti, ha rendben mennek a dolgok, mindig mindent időben megszervez. Már két héttel karácsony előtt elment a cukrászdába,...
A hit azt mondja: köszönöm
Milyen jó lenne, ha az év 365 napján tartanánk Hálaadás ünnepét, igaz? Igaz, mert a Hálaadás nem csak egy ünnep, hanem a szív hozzáállása. Minden nap ünnepelhetünk, mert bármi is történik az életünkben, mindig találunk okot a hálaadásra. A hálás hozzáállás egyszerűen fókusz kérdése. Fókuszálhatunk...
Minden alá van vetve a változásnak..
Ismerek egy házaspárt, akik házat akartak venni. Találtak is egyet, ami nagyon megtetszett nekik, de a dolgok mégis úgy alakultak, hogy meghiúsult a házvásárlás. Ez háromszor megismétlődött. Minden alkalommal, valami apróság miatt úszott el a házvétel. Évek múltán még mindig ugyanabban a házban...
Engedd el a hamut
Ismerek egy embert, aki tíz évvel ezelőtt elveszítette feleségét, aki egy autóbalesetben halt meg. Nagyon szívszorító volt az eset. Természetesen a gyásznak is megvan a helye és az ideje. Ez a gyógyulási folyamat része. Így alkotott meg minket Isten. Azonban, több mint tíz év után, ez a férfi még...
Hagyd becsukódni az ajtót
Egy alkalommal, amikor egy kormányépületen mentem keresztül, dupla fotocellás ajtókon kellett átmennem, amik néhány méterre helyezkedtek el egymástól. Amikor átmentem az elsőn, meg kellett várnom, míg az teljesen becsukódott, hogy a másik kinyíljon. Amíg az első ajtó közelében maradtam, a másik nem...
Tökéletesség
Előfordul, hogy nem érezzük értékesnek, nem érezzük elég jónak magunkat. Sokszor a nyomás, hogy tökéletesek legyünk, a saját téves elképzeléseinkből ered. Azt gondoljuk, ha elég tökéletesek leszünk, akkor majd elfogadnak minket. Azonban, Isten nem a tökéletességet keresi bennünk, hanem azt akarja,...

Joel Osteen pasztor batorito uzenete Neked: Győzelmes jobbjával támogat

,,Ne félj, mert én veled vagyok, ne csüggedj, mert én vagyok Istened! Megerősítlek, meg is segítlek, sőt győzelmes jobbommal támogatlak.,, (Ézsaiás 41,10.)



Életünk során mindannyian szembekerülünk olyan helyzetekkel, melyekről úgy érezzük, hogy kicsúsztak az irányításunk alól. Ilyenkor könnyű elbátortalanodni és utat engedni a félelemnek. Azonban, ehelyett összpontosítsunk inkább arra a tényre, hogy Isten győzelmes jobbjával támogat minket! Semmi sincs, ami túl nehéz, vagy lehetetlen lenne a számára, vagy ami meghaladná a képességeit. Ha Isten a jobbjával támogat, akkor biztonságban vagy az Ő gondjaiban.

Az Ő jobbjában győzelem van. Az Ő jobbjában erő van. Az Ő jobbjában gondoskodás van. Minden megvan Benne, amire szükséged van. Nem számít, min mész éppen keresztül, bízhatsz Istenben, hogy Ő érted van. Ahelyett, hogy magadba zuhannál, vagy elcsüggednél a körülményeid miatt, nézz fel Istenre, aki a kezében tartja a helyzetedet.

Ébreszd fel a hitet a szívedben és a figyelmedet az Ő jóindulatára, áldásaira és arra a tényre összpontosítsd, hogy Ő mindig növelni akar téged, hozzáadni az életedhez. Ha elméddel és szíveddel Rá figyelsz, és engedelmeskedsz az Ő Igéjének, olyan mértékű előrejutást fogsz megtapasztalni, amire nem is gondoltál, mivel Ő győzelmes jobbjával természetfölötti módon támogat téged.

Mondd el ezt az imát:
Mennyei Atyám, köszönöm, hogy győzelmes jobboddal segítesz és támogatsz engem. Akkor is Benned bízom, ha nem értem a dolgokat, és ha kicsúsztak az irányításom alól. Minden gondomat Rád vetem, mert tudom, hogy Te mindent a javamra munkálsz, a Jézus nevében. Ámen.

Charles H. Spurgeon: Harmatgyöngyök és aranysugarak

„Jézus azonban nem felelt egyetlen szavára sem” (Máté 27,14)


Soha sem volt Ő takarékos a beszéddel, ha az emberiség java forgott szóban, de saját érdekében nem szólt egy szót sem. „Soha ember úgy nem szólt, mint ez az ember”, viszont: senki sem volt olyan hallgatag, mint Ő. Ez a figyelemreméltó hallgatás a tökéletes önfeláldozás jele volt. 
Ezt bizonyítja az, hogy egyetlen egy szót sem használt arra nézve, hogy szent Személyének meggyilkolását megakadályozza, melyet bűneinkért adott oda áldozatul. Annyira odaadta magát, hogy a legcsekélyebbet sem tette meg önmagáért, sem másoknak nem engedte meg, hanem hagyta magát megkötöztetni és leöletni, mint a bárány, mely nem nyitja meg száját és még nem is vonaglik kínzói előtt! Vagy a bűn menthetetlenségének jele volt ez a hallgatás? Mivel egyetlen egy szóval sem lehetett a bűnt szépíteni vagy menteni, azért Ő, ki annak teljes súlyát hordozta szótlanul állt bírája előtt. Nem a legjobb válasz-e a világ vádjaira a türelmes hallgatás? A nyugodt türelem némely vádat sokkal hatékonyabban cáfol meg, mint a magasztos beszéd. A keresztyénségnek legjobb védelmezői voltak az első idők vértanúi. Az üllő sok kalapácsot széjjeltör csupán az által, hogy azoknak ütéseit türelemmel viseli. Az Istennek Báránya hallgatása által nem mutat-e nekünk magasztos példát a bölcsességre? Ott, ahol minden szó újabb káromlásra ad alkalmat, a kötelesség parancsolja, hogy a bűnös lángoknak ne adjunk újabb tápanyagot. A kétnyelvűek és csalárdok, az alávalók és gonoszok ellentmondásba kerülnek, és mihamar megszégyenülnek; azért az igaz várhat rá, mi lesz belőle, nyugodtan maradhat és tapasztalni fogja, hogy a hallgatás bölcsesség. 
Az Úr az Ő hallgatása által szembetűnően hozzájárult az ígéretek beteljesedéséhez is. 
Ha magát hosszasan védelmezi, az ellentétben lett volna a Jehova jövendölésével: 
„Mint a bárány, mely a mészárszékre vitetett, és mint a juh, mely nyírói előtt megnémul, azonképpen nem nyitja meg az Ő száját.” Nyugodtsága által bizonyította, hogy Ő az Istennek valódi Báránya. 
Légy velünk ó Jézus, hallattasd szeretetednek hangját szívünk csendjében.

Isten csodálatos kegyelme: ISTEN MAGÁHOZ VON MINKET

A KEGYELEM CÉLJA

"Örökkévaló szeretettel szerettelek téged, azért terjesztettem reád az én irgalmasságomat.''
(Jeremiás 31:3)

Az élet és dicsőség Ura emberi természetet öltött Istenségére, hogy megmutassa az embernek, Isten Krisztus odaajándékozása által kapcsol bennünket magához. Az Istennel való kapcsolat nélkül senki sem lehet boldog. A bukott embernek meg kell tanulnia, hogy a mennyei Atya mindaddig nem lehet elégedett, amíg a szeplőtelen Bárány érdemei által átformált bűnbánó embert magához nem öleli végtelen szeretetében. A mennyei seregek ezért munkálkodnak minden erejükkel. Vezérük irányítása mellett azért dolgoznak, hogy visszatereljék a helyes útra azokat, aki törvényszegésük által elszakították magukat mennyei Atyjuktól. A megváltási terv feltárja a világ előtt Krisztus csodálatos kegyelmét és szeretetét. Az ember megváltásáért fizetett végtelen ár Isten szeretetét bizonyítja. A dicsőséges megváltási terv bőségesen gondoskodik az egész világ megmentéséről. A bűnös és eltévelyedett ember tökéletessé válhat Jézusban, ha megbocsátást nyer Istentől, aki Krisztus igazságosságát tulajdonítja neki.

Jézus minden irgalmas tettének az volt a célja, hogy bemutassa az embereknek Isten jóságos és szülői vonásait. Jézus meg szeretné értetni velünk az Atya szeretetét, ezért bemutatja az Ő szülői kegyelmét, hogy így vonjon hozzá bennünket. Azt szeretné, hogy látókörünk teljességét az Atya jellemének tökéletessége töltse be. Jézus egyedül az emberek között élve tárhatta fel mennyei Atyja irgalmát és együtt érző szeretetét, hiszen az Isteni kegyelem kizárólag jóságos tetteken keresztül volt megmutatható. Krisztus azért jött el a világba, hogy kinyilvánítsa az Atya szeretetét, és minden ember szívét magához vonzza. Az első lépés az üdvösséghez, hogy válaszolunk Krisztus vonzó szeretetére. Krisztus azért vonja magához az embert szeretetének kinyilatkoztatása által, hogy megismerje a megbocsátás örömét és Isten békéjét.
Ha az ember válaszol Krisztus hívására, és a kegyelmébe helyezi az életét, akkor lépésről lépésre fogja vezetni, mígnem teljesen megismeri Őt, s ez az örök élet.

Isten csodálatos kegyelme: ÚJ SZÍV

A KEGYELEM CÉLJA 

"És adok néktek új szívet, és új lelket adok belétek, és elveszem a kőszívet testetekből, és adok néktek hússzívet.'' (Ezékiel 36:26)

Amikor Jézus az új szívről beszél, akkor az elmét, az életet és az emberi lény teljességét érti alatta. A szívbeli változás a világ szeretetétől való elfordulást és a szeretet Krisztusra való irányítását jelenti. Az új szív új elmét, új célokat és indítékokat jelent. Mi a bizonysága egy megújult szívnek? Az életmód megváltozása. Naponként és óránként meg kell halnunk az önzésnek és a büszkeségnek. A kielégülést sóvárgó étvágy és a szenvedélyek eltapossák az ésszerűséget és a lelkiismeretet. Ez annak az ősellenfélnek a könyörtelen ügyködése, aki egyre elszántabb erőfeszítéseket tesz azoknak a láncoknak a megerősítésére, amelyeken fogva tartja áldozatait. Akik egész életükben helytelen szokásoknak hódoltak, nem mindig jönnek rá, hogy változásra lenne szükségük. Rázzuk fel lelkiismeretünket, mert így sokat nyerhetünk! Csakis az Isten kegyelme tudja meggyőzni, megtéríteni és átalakítani a szívet. A szokások rabszolgái egyedül ebből meríthetnek erőt az őket fogva tartó bilincsek letörésére.


A bűnös kívánságait kielégítő embernek feltétlenül be kell látnia, hogy gyökeres erkölcsi megújulásra van szüksége, ha eleget akar tenni az Isteni törvény rendeléseinek. Tisztátalanná tették a lélek templomát, ezért Isten felszólítja őket, hogy ébredjenek fel, és törekedjenek teljes erejükkel visszanyerni Istentől kapott emberségüket, amelyet feláldoztak a bűnös élvezetek oltárán. Üdvözítőnk mindennapi élete során a szelídség és a szépség tündöklő sugarai ragyogtak mindenkire. Puszta jelenlétéből is jó illat áradt! Isten gyermekeiben ugyanez a lelkület nyilvánul meg. Akikben Krisztus lakozik, azokat Isteni légkör veszi körül. Tiszta és fehér öltözetük az Úr kertjének illatát árasztja. Arcuk visszatükrözi az Isten arcáról rájuk sugárzó fényt, bevilágítva a botladozó és megfáradt lábak ösvényét. Akinek helyes fogalma van a tökéletességről, nem mulasztja el, hogy Jézus részvétével és gyöngédségével viseltessen az emberek iránt. A kegyelem hatására meglágyul a szív, megtisztulnak és megnemesednek az érzelmek, és kifinomult mennyei érzékenységet nyerünk a mindenkori helyzethez illő magatartás felismerésére.

Reggeli dicséret: Nem lesz többé fájdalom

„És az Isten eltöröl minden könnyet az ő szemeikről; és a halál nem lesz többé; sem gyász, sem kiáltás, sem fájdalom nem lesz többé, mert az elsők elmúltak.”
(Jelenések könyve 21. fejezet 4. vers)

A fájdalom - legyen az testi vagy lelki - egy érdekes dolog. Először nagyon rossz, egész lényeddel tiltakozol és harcolsz ellene, keresed az okát, megpróbálod legyőzni étkezéssel, tornával, azt mondogatva: Nem nyugszom bele, a fájdalmat nem lehet, nem szabad megszokni!

Majd, ahogy múlnak az évek és egyre több ’pofont’ kapsz, és a tested olyan részei is fájni kezdenek, amiről addig azt sem tudtad, hogy ’léteznek’ szép lassan megtörsz és megtanulsz együtt élni a fájdalommal, mert hát ez van, a bűn világában élünk. De erős vagyok, kibírom.

Ebben gyötrelemmel, szenvedéssel teli világban elképzelni sem tudjuk, milyen lehet könnyek nélkül élni. Milyen lesz mindig kisimult arccal, frissen ébredni. Milyen lesz gyomorgörcs nélkül munkába menni. Amikor nem aggódunk sem a saját, sem a gyermekeink jövője miatt.

Ma még felfoghatatlan, milyen lehet olyan helyen élni, ahol nincs szükség rendőrre, katonaságra, mentőre, tűzoltóra, mert nincs bűn, nincs erőszak, nincsenek balesetek, nincsenek katasztrófák. És ahol nincs kórház és nincs temető, mert nincs fájdalom és nincs elmúlás…

De az igazán fontos kérdés ma nem az, hogy milyen lesz majd ott élni, vagy hogy mit fogunk ott pontosan csinálni, hanem hogy ott akarsz-e lenni. S ha a válaszod igen, akkor tedd azt, amit Pál apostol tanácsol:

„Az odafelvalókkal törődjetek, nem a földiekkel. Mert meghaltatok, és a ti éltetek el van rejtve együtt a Krisztussal az Istenben. Mikor a Krisztus, a mi életünk, megjelenik, akkor majd ti is, Ő vele együtt megjelentek dicsőségben.” (Kol.3:2-4)

Bejegyezte: Szilárd

Smith Wigglesworth története: feltámadás a halálból

Egyszer, mikor hazamentem úgy 11 óra körül, láttam, hogy a feleségem nincs otthon. Megkérdeztem: „Hol
van?” Azt mondták, hogy elment Mitchellékhez. Mitchellt aznap láttam és tudtam, hogy a halálán van.
Tudtam, ha Isten nem tesz valamit, nem éli túl azt a napot. Sok minden adódhat egy betegségben.
Egyszer egy asszonyhoz vittek, aki haldoklott és én azt mondtam neki: „Hogy van?” Azt felelte: „Van
hitem, én hiszek.” Azt mondtam: „Ön tudja, hogy nincs hite. Tudja, hogy meg fog halni. Az nem hit, ami
magának van, ez csak üres szóbeszéd.”
 – Különbség van a szóbeszéd és a hit között. 
Láttam, hogy az ördög kezében van. Addig nincs lehetőség az életre, míg ki nem űzzük a lakásból. Gyűlölöm az ördögöt!
Megfogtam az asszonyt és ezt kiáltottam: „Jöjj ki, te halál szelleme! Megparancsolom neked Jézus nevében,
hogy jöjj ki!” Egy percen belül győztesen állt a lábán.
De hadd térjek vissza Mitchell testvér esetére. Lesiettem hozzájuk. Már amikor a közelükbe értem, nagy ordítozást hallottam. Tudtam, hogy történt valami. Mitchellné elém jött a lépcsőn és megkérdeztem: „Mi a baj?” Azt felelte: „Meghalt, meghalt!” Előtte mentem be a szobába, és azonnal láttam, hogy Mitchell meghalt. Nem tudtam megérteni ezt, de elkezdtem imádkozni. A feleségem mindig aggódik, hogy túlzásokba esem. Megfogott és azt mondta: „Ne tedd ezt, papa. Nem látod, hogy meghalt?” Én tovább imádkoztam. A feleségem hangosan kiáltotta: „Ne tedd ezt, papa, Nem látod, hogy halott?” – De én tovább imádkoztam.
Olyan messzire mentem, ameddig a hitem engedte és megragadtam Istent. Ó, ez olyan fogás volt, hogy mindent tudtam hinni. Az Úr Jézus hite megragadott és a szívembe jött. Felkiáltottam: „Ő él! Él! Ő még ma is él.”
Nagy különbség van a mi hitünk és Jézus Urunk hite között. Az Úr Jézus hite szükséges. A hitet időről időre meg kell újítanunk. A ti hitetek oda juthat, hogy hanyatlik. Krisztus hite sohase fogy el. Ha megvan ez a hited, el van intézve minden. Ha megvan ez a hited, sohasem fogod úgy látni a dolgokat, amint azok állnak, hanem úgy látod, amint az időlegest elnyeli az örök.

2017. április 1., szombat

Biblia-Ige: Ésaiás próféta könyve 60. rész


1. Kelj fel, világosodjál, mert eljött világosságod, és az Úr dicsősége rajtad feltámadt.
2. Mert ímé, sötétség borítja a földet, és éjszaka a népeket, de rajtad feltámad az Úr, és dicsősége rajtad megláttatik.
3. És népek jönnek világosságodhoz, és királyok a néked feltámadt fényességhez.
4. Emeld fel köröskörül szemeidet és lásd meg: mindnyájan egybegyűlnek, hozzád jönnek, fiaid messziről jönnek, és leányaid ölben hozatnak el.
5. Akkor meglátod és ragyogsz örömtől, és remeg és kiterjed szíved, mivel hozzád fordul a tenger kincsözöne, és hozzád jő a népeknek gazdagsága.
6. A tevék sokasága elborít, Midján és Éfa tevecsikói, mind Sebából jönnek, aranyat és tömjént hoznak, és az Úr dicséreteit hirdetik.
7. Kédár minden juhai hozzád gyűlnek, Nebajóth kosai néked szolgálnak, felmennek kedvem szerint oltáromra, és dicsőségem házát megdicsőítem.
8. Kik ezek, kik repülnek, mint a felleg, s mint a galambok dúczaikhoz?
9. Igen, engem várnak a szigetek; és elől jönnek Társis hajói, hogy elhozzák fiaidat messziről, és ezüstjöket és aranyokat azokkal együtt, a te Urad és Istened nevének és Izráel Szentjének, hogy téged megdicsőített.
10. Az idegenek megépítik kőfalaidat, és királyaik szolgálnak néked; mivel haragomban megvertelek, és kegyelmemben megkönyörültem rajtad.
11. És nyitva lesznek kapuid szüntelen, éjjel és nappal be nem zároltatnak, hogy behozzák hozzád a népek gazdagságát, és királyaik is bevitetnek.
12. Mert a nép és az ország, a mely néked nem szolgáland, elvész, és a népek mindenestől elpusztulnak.
13. A Libánon ékessége hozzád jő, cziprus, platán, sudar czédrus, mind együtt szenthelyemnek megékesítésére, hogy lábaim helyét megdicsőítsem.
14. És meghajolva hozzád mennek a téged nyomorgatók fiai, és leborulnak lábad talpainál minden megútálóid, és neveznek téged az Úr városának, Izráel Szentje Sionának.
15. A helyett, hogy elhagyott és gyűlölt valál és senki rajtad át nem ment, örökkévaló ékességgé teszlek, és gyönyörűséggé nemzetségről nemzetségre.
16. És szopod a népek tejét, és a királyok emlőjét szopod, és megtudod, hogy én vagyok az Úr, megtartód és megváltód, Jákóbnak erős Istene.
17. Réz helyett aranyat hozok, vas helyett ezüstöt hozok, és a fák helyett rezet, és a kövek helyett vasat, és teszem fejedelmeiddé a békességet, és előljáróiddá az igazságot.
18. Nem hallatik többé erőszaktétel földeden, pusztítás és romlás határaidban, és a szabadulást hívod kőfalaidnak, és kapuidnak a dicsőséget.
19. Nem a nap lesz néked többé nappali világosságod, és fényességül nem a hold világol néked, hanem az Úr lesz néked örök világosságod, és Istened lesz ékességed,
20. Napod nem megy többé alá, és holdad sem fogy el, mert az Úr lesz néked örök világosságod, és gyászod napjainak vége szakad.
21. És néped mind igaz lesz, és a földet mindörökké bírják, plántálásom vesszőszála ők, kezeim munkája dicsőségemre.
22. A legkisebb ezerre nő, és a legkevesebb hatalmas néppé. Én az Úr, idején, hamar megteszem ezt.

Alfred Christlieb: Bizonyságaid örökkévaló örökségem

Szólj Áronnak, ha lesz valaki utódod közül, akiben fogyatkozás lesz, ne áldozza Istenének kenyerét!

     3Móz 21,17

Zeller Sámuel egyszer ezzel a címmel szolgált: "Isten szépérzéke". Nem lehetett pap, akiben fogyatékosság volt, ha valaki béna, csonkaorrú, rokkant kezű vagy -lábú, púpos, kancsal, sömörgős vagy sérves volt.

Az újszövetségben ennek a törvénynek a betű szerinti érvénye megszűnt. Vannak béna és vak prédikátorok, akik Szentlélekkel és erővel telve szolgálnak nagy áldással.

Lelki értelme azonban megmaradt a 3.Móz 21-nek.

Pál erről az l.Tim 3-ban beszél, és rámutat arra, hogy milyen feltételek szükségesek ahhoz, hogy valaki Isten országának áldott munkása lehessen. Isten Igéje szolgájának nem szabad mértéktelennek lennie. Különösen vonatkozik ez az italra, anyagiakra és a házaséletre. Egy részeges lelkész szolgálata éppen olyan lehetetlen, mint azé, aki az egyház pénzét lopja, vagy hűtlen a feleségéhez.

Az ószövetségi lévitáknak nem lehetett birtokuk. Az Úr maga akart örökségük lenni.
Az Újszövetség szolgáinak ezt kell mondaniuk a szó szoros értelmében: "Kicsodám van az egekben? Náladnál egyébben nem gyönyörködöm a földön".
Pál fontosnak tartja azt is, hogy a lelkipásztor ne újonnan megtért ember legyen. Ha egy csikót már kétéves korában befognak, nem lesz ép ló belőle. Ha a gyümölcsfát kicsiny korában megerőltetik, elszárad. Ha egy ember éppen hogy megtért és már evangélizátor, kegyes fecsegővé válik, aki a rágalmazók csapdájába esik.
Isten őrizzen meg bennünket ezektől a hibáktól, és engedje meg, hogy alkalmas szolgái legyünk az újszövetségi papi szolgálatban.

Varga László: Isten asztaláról

   "Amikor Jézus leült a templomi persellyel szemben, nézte, hogyan dobja a pénzt a sokaság a perselybe. Sok gazdag sokat dobott bele, egy szegény özvegyasszony pedig odamenve beledobott két fillért, azaz egy krajcárt. Jézus odahívta tanítványait, és ezt mondta nekik: Bizony, mondom néktek, hogy ez a szegény özvegyasszony mindenkinél többet dobott a perselybe. Mert mindannyian fölöslegükből dobtak, ő azonban szegénységéből mindazt beledobta, amije csak volt, az egész vagyonát."
     Márk 12,41-44

Nem szoktunk arra gondolni, hogy Jézus ma is ott ül a persely mellett, és nézi, hogy mit dobunk bele. Nemcsak a templomi persely mellett. Ugyanúgy tudja és számon tartja, mit áldozunk Isten és embertársaink ügyéért. Valljuk be, mi is csak a feleslegünknek egy kicsi részét. Az a vigasztaló, hogy mi is elég szegények vagyunk, nem olyan sok a feleslegünk. Isten elfogadja tőlünk a keveset is, éppen olyan értékben, mint a leggazdagabbak legnagyszerűbb ajándékát. Előtte sohasem a mennyiség számít. Ezen a téren sem az áldozat mennyiségét nézi, hanem azt, miről vagyunk képesek lemondani Isten vagy embertársaink hasznáért. Ha nem is vagyunk olyan bőkezűek, mint az az özvegyasszony, de tudunk legalább annyit adni, hogy egy kicsit megérezzük? Tanítványait, minket akar elgondolkoztatni a fenti példával.
Uram, én szeretek adakozni. Olyan jó érzés az, hogy adhatok. De mindjárt ott van a kísértés, hogy különbnek érezzem magam annál, akinek adok, elvárjam a köszönetet érte, és fentről mondjam: ugyan, nem számít. Jó, hogy arra tanítasz: "ne tudja a bal kezem, mit csinál a jobb" (Máté 6,3), hogy maradjon el ennek a kísértésnek a lehetősége. A Te ajándékod az a titkos öröm, ha gyönyörködhetem annak örömében, aki nem tudja, hogy nekem köszönheti. Ha kevésre vagyok képes, legalább ez az örömöm maradjon meg, ha többre, köszönöm, hogy megbíztál bennem, hogy arra fogom adni, amire Te szántad. Te intézd úgy, hogy legyen meg az eredménye! Ámen.

Andrew Kuyvenhoven: Mindennap az Ige fényében-ÁLDOTTAK AZ IGAZAK



A mai napon olvasandó igeszakasz: Zsolt 1
Boldog ember az, aki nem jár a bűnösök tanácsa szerint, nem áll a vétkesek útjára, és nem ül a csúfolódók székére, hanem az ÚR törvényében gyönyörködik, és az ő törvényéről elmélkedik éjjel-nappal.Olyan lesz, mint a folyóvíz mellé ültetett fa, amely idejében megtermi gyümölcsét, és nem hervad el a lombja. Minden sikerül, amit tesz. Nem így járnak a bűnösök, hanem úgy, mint a polyva, amelyet szétszór a szél.Ezért nem állhatnak meg a bűnösök az ítélet idején és a vétkesek az igazak közösségében. 6 Mert ismeri az ÚR az igazak útját, a bűnösök útja pedig semmibe vész. 



"Olyan lesz, mint a folyóvíz mellé ültetett fa... Nem így járnak a bűnösök, hanem úgy, mint a polyva..."

(Zsolt 1,3-4)


Isten népének az énekeskönyve szerint az igaz ember áldott ember. A világ embere így énekel: "Boldog az az ember, aki agyafúrt, és háromszoros éljen azoknak, akiknek minden sikerül." Némelyik mai keresztyén éneke így hangzik: "Boldog a megváltott ember", vagy: "Boldog az, akinek útja a mennyekbe visz." De a Zsoltárok könyve 1. része mélyebben fogalmaz: "Boldog az az ember, aki igaz az Isten előtt".
Tartósan csak azok boldogok, akik az Úr akarata és Igéje szerint élnek. Akik távol tartják magukat a "bűnösök tanácsától", nem járnak a "vétkesek útján", akiket nem a vallásból gúnyt űzők társaságában lehet megtalálni, tehát "a csúfolódók székében". Ellenkezőleg: kegyességüket állandóan gyakorolják. Nappal és éjjel Isten felé fordul a szívük, ahogy az iránytű is kitartóan északi irányba fordul. Igazságot cselekszenek, nem csupán azért, mert nekik "kell" ezt tenniük, hanem mivel akarják. "Gyönyörködnek az Úr törvényében".
Hogy igaz életet éljünk, újjá kell születnünk a Lélektől, és meg kell mosódnunk a "vér által". Ezt mi még jobban tudjuk, mint az ősi énekes.
A mai hívőnek is egyet kell azonban értenie az ősi énekessel: Boldog (áldott) az az ember, aki már most igaz az Isten előtt. Nekünk, akik énekeljük a templomi énekeket míg ülünk Krisztus egyházában, sok tanulnivalónk van az atyáktól, akik a régi szövetség alatt éltek. Ők nem azt mondták, hogy a hívők akkor kezdenek élni, miután elmentek a mennybe, és hogy a hitetlenek majd a másvilágon kapnak büntetést. Számukra a kérdés már itt és most eldőlt. Az igaz él, a bűnös halott. Vagy fa vagy, vagy pedig polyva.
Boldog (áldott) az az ember, aki már most igaz az Isten előtt. Az ilyen valóban él. Olyan, mint fa a folyóvíz mellett. Ami a bűnösöket illeti, ők semmi egyebek, mint polyva. Isten szele el fogja fújni őket.

Oswald Chambers: Krisztus mindenek felett-SZÍVESSÉG VAGY SZÍVTELENSÉG MÁSOKKAL SZEMBEN



   "Krisztus az, ...aki esedezik érettünk." "A Szent Szellem... esedezik a szentekért" (Róm 8,34.27).


Van-e szükségünk más indokolásra ahhoz, hogy közbenjáró imádkozókká legyünk, mint az, hogy "Krisztus mindenkor él, hogy esedezzék érettünk" és hogy "a Szent Szellem esedezik a szentekért"? Olyan eleven kapcsolatban vagyunk-e embertársainkkal, hogy mint Istennek a Szent Szellem által tanított gyermekei végezzük értük a közbenjáró imádság szolgálatát? Kezdjük azokon a körülményeken, amelyek között élünk: otthonunk, foglalkozásunk, a minket, vagy másokat érintő jelenlegi válságos idők vajon letörnek-e bennünket? Nem vonnak-e ki Isten jelenlétéből, hogy ne maradjon időnk Őt dicsérni és neki hálát adni? Akkor álljunk meg és lépjünk Istennel olyan élő közösségbe, hogy a másokkal való kapcsolatunk megmaradjon a közbenjárás talaján, ezáltal Isten csodákat tehet. Vigyázz, nehogy elébe vágj Istennek, miközben túlbuzgóan az Ő akaratát kívánod teljesíteni! Ezerféle tevékenységünkkel túlfutunk rajta és ennek következtében annyira túl vagyunk terhelve emberekkel és nehézségekkel, hogy már nem magasztaljuk Istent és nem járunk közbe másokért. Ha nyomorúság és szorongattatás tör ránk és már nem imádjuk Istent, akkor nemcsak vele szemben keményedünk meg, hanem saját magunkban is kétségbeesés támad. Isten olyan emberekkel hozhat össze minket, akik iránt egy cseppet sem vonzódunk és ha nem dicsőítjük Istent, akkor mi sem természetesebb, mint hogy szívtelenül bánunk velük. Elintézzük őket egy bibliai Igével, amely tőrdöfésként hat rájuk, vagy egy futtában odavetett tanáccsal magukra hagyjuk őket és odébbállunk. A szívtelen keresztyén rettenetes fájdalmat okozhat Urunknak. Urunk és a Szent Szellem közbenjárása alatt élünk-e?

Carl Eichhorn: Isten műhelyében-Izrael, vagy: éjszakából világosságra



   "...és amikor látta, hogy nem vehet rajta erőt, megilleté csípöjének forgócsontját és kiméne helyéből Jákób csípőjének forgócsontja a vele való tusakodás közben. "

(1 Móz 32, 25)  

Hogy értendő ez, hogy Isten nem tudott rajta erőt venni? Hát erősebb volt Jákób, mint Isten? A mindenható Isten szét tudná zúzni az embert, de az emberi akaraton nem akar hatalommal erőt venni. Magának az embernek kell azt önként kiszolgáltatnia. Isten nem kényszeríti az embert erőszakkal a megadásra. Belülről kell annak jönnie. Az ember a lelkiismeretét el is tudja hallgattatni! De amikor lelkiismeretének szavára hallgat, az belülről győzi meg őt. Nem tehet mást, kénytelen Istennek igazat adni. Tehát az igazságnak az ereje az, amin keresztül meggyőzi Isten az embert.
Van azonban egy másik erő is, amivel Isten meg tud győzni. Ez az ő szeretetének hatalma, mely által szívünket meglágyítja, önzésünket megtöri s térdre kényszerít bennünket. Persze Isten szeretete elől is el tud zárkózni az ember, de mégis az igazsággal együtt ez az az erő, mely önátadásra kényszerítheti. Az igazság önmagában véve ezt még nem végzi el. A szereteté a döntő szó.

Istennek azonban sok más egyéb eszköze is van, hogy megtörjön minket. Valamikor Jákóbnál a csípőjének a forgócsontját ficamította ki. A régiek gondolkodása szerint a csípőben összpontosult az erő. Isten tehát mintegy az ő természeti erőit bénította meg s rakott rájuk minden időkre szóló féket. Így vett rajta erőt Isten. Megéreztette Jákóbbal haragját, megrettentette lelkét. Haragja azonban tulajdonképpen nem Jákób ellen irányult, hanem bűne ellen, régi gonosz énje ellen. Tehát Isten nem ellenségünk. Mi vagyunk vele ellenségeskedő, ellenszegülő viszonyban. Amikor az ember igazi ismeretre jut el, megnyílik a szeme és felfedezi, hogy nem Isten az ő ellensége, hanem ő ellenségeskedik Istennel. Így Jákób lelkében is világossá lett abban az órában: hiszen Isten jót akar velem! Már húsz éve, hogy állandóan szeretetével közelít felém. - Már akkor, amikor a menekülés magános útját járta, a sötét éjszakában ő jött felé, de nem fenyegetőlég és büntetőlég. Szeretetét és jóságát ízleltette meg vele és ezt a vigasztaló biztatást nyújtotta: Én veled vagyok. Isten tehát szerető módon közelített Jákóbhoz s ez a felismerés mélyen megalázta őt. Isten erőt vett rajta és győzött.

Charles H. Spurgeon: Isten ígéreteinek tárháza-Imádság, hálaadás, dicséret

"Semmiért se aggódjatok, hanem az imádság és könyörgés alkalmával mindenkor hálaadással vigyétek kéréseiteket az Isten elé; és az Isten békessége, mely minden értelmet meghalad, meg fogja őrizni szíveteket és gondolataitokat a Krisztus Jézusban" (Fil 4,6-7).



Ne aggodalmaskodj, hanem imádkozz! Ne félj, hanem keresd az Istennel való örvendező kapcsolatot. Add elő kívánságaidat életed Urának, lelked őrizőjének. Ha imádságod kétharmad része könyörgés, egy harmad része őszinte dicséret legyen. Hálás bizalommal imádkozzál, ne kétkedve. Gondolj arra, hogy kérésedet már meghallgatta, és ezért adj mindjárt hálát is Istennek kegyelméért. Ő kegyelmét adja neked, te hálát adj neki. Ne titkolj el semmit! Ne engedd, hogy bármi kívánság ólomsúllyal meglapuljon a lelkedben! "Tárjátok fel kívánságaitokat!" Ne futkoss emberekhez! Csak Istenedhez fordulj, aki Krisztus érdeméért szeret téged! Ez meghozza számodra Isten békességét. Olyan békesség ez, amelyet nem fogsz megérteni, Isten határtalan szeretetét megsejtető békesség. Szíved és lelked elmerül a nyugalom tengerébe. Jöjjön élet vagy halál, szegénység, rágalmazás vagy akármi, te Krisztusban fölülemelkedsz a süvítő szeleken és a sötét felhőkön. Akarsz-e engedelmeskedni ennek a drága parancsnak?

Igen, Uram, én hiszek benned; de kérlek, légy segítségül az én hitetlenségemben!

Charles H. Spurgeon: Harmatgyöngyök és aranysugarak

„Csókoljon meg engem szája csókjaival!” (Énekek Éneke 1,2)


Néhány nap óta Megváltónk szenvedésének történetével foglalkozunk és a következő napokban is emellett fogunk időzni. A hónap elején olyan vágyat törekszünk kelteni magunkban az Úr iránt, mint amilyen egy kiválasztott jegyes szívében lángol. 
Nézd, hogyan fut Vőlegénye elé; nem használ bevezető szót; nevén se szólítja, hanem mindjárt azon kezdi, ami szívében van, s úgy beszél róla, mint akin kívül nem létezik más számára e világon. Milyen merész az Ő szeretete? Már az nagy nyájasság volt, mely megengedte, hogy egy könnyező, bűnbánó nő az Ő lábait drága kenettel megkenhette; bőséges szeretet volt az, mely azt megengedte, hogy a szelíd Mária az Ő lábaihoz üljön és tanuljon Tőle. De itt az erős és benső szeretet még nagyobb fokon reméli a vonzalom bizonyságát és várja a barátságnak bensőbb nyilvánulását.
Eszter remegett Ahasvérus jelenlétében, de a menyasszony nem ismer félelmet a tökéletes szeretet boldogító szabadságában.
Ha mi a szabadságnak azonos lelkét vettük, akkor mi is számíthatunk hasonló élvezetre.
A csók a szeretetnek azon különböző megnyilvánulását jelzi, mely által a hívő Megváltójában boldognak és leírhatatlanul szerencsésnek érzi magát.
A kiengesztelés csókját megtérésünk alkalmával kaptuk, mely oly édes volt, mint a csepegő méz. Az elfogadás csókjának helye még meleg homlokunkon, mivel tudjuk, hogy a mi cselekedetünk és lényünk kedvessé lett a kegyelem gazdagsága folytán.
A naponként megújuló közösség csókja az, ami után mi folyton kívánkozunk napról-napra, míg végre az az elnyerés csókjává válik, mely a lelket gyönyörrel tölti meg.
A hit a mi eljárásunk, az érezhető közösség azonban nyugalmunk. A hit az út, az Úr Jézussal való közösség pedig az a forrás, melyből merítve felüdíti magát a zarándok.
Lelkünk barátja, oh, ne maradj hozzánk idegen; hadd közeledjen a te kegyelmednek ajka a mi könyörgésünk ajkához; hadd érintse teljességednek ajka a mi szegénységünknek ajkát, így a benső közösség csókja által teljes lesz a szeretet pecsétje.

Biblia-Ige: Péter Apostol I. levele 3. rész



1. Hasonlóképen az asszonyok engedelmeskedjenek az ő férjöknek, hogy ha némelyek nem engedelmeskednének is az ígének, feleségük magaviselete által íge nélkül is megnyeressenek;
2. Szemlélvén a ti félelemben való feddhetetlen életeteket.
3. A kiknek ékessége ne legyen külső, hajuknak fonogatásából és aranynak felrakásából vagy öltözékek felvevéséből való;
4. Hanem a szívnek elrejtett embere, a szelíd és csendes lélek romolhatatlanságával, a mi igen becses az Isten előtt.
5. Mert így ékesítették magokat hajdan ama szent asszonyok is, a kik Istenben reménykedtek, engedelmeskedvén az ő férjöknek.
6. Miként Sára engedelmeskedett Ábrahámnak, urának nevezvén őt, a kinek gyermekei lettetek, ha jót cselekesztek, és semmi félelemtől nem rettegtek.
7. A férfiak hasonlóképen, együtt lakjanak értelmes módon feleségükkel,az asszonyi nemnek, mint gyöngébb edénynek, tisztességet tévén, mint a kik örökös társaik az élet kegyelmében; hogy a ti imádságaitok meg ne hiúsuljanak.
8. Végezetre mindnyájan legyetek egyértelműek, rokonérzelműek, atyafiszeretők, irgalmasak, kegyesek:
9. Nem fizetvén gonoszszal a gonoszért, avagy szidalommal a szidalomért; sőt ellenkezőleg áldást mondván, tudva, hogy arra hivattatok el, hogy áldást örököljetek,
10. Mert a ki akarja az életet szeretni, jó napokat látni, tiltsa meg nyelvét a gonosztól, és ajkait, hogy ne szóljanak álnokságot:
11. Forduljon el a gonosztól, és cselekedjék jót; keresse a békességet, és kövesse azt.
12. Mert az Úr szemei az igazakon vannak, és az ő fülei azoknak könyörgésein; az Úr orczája pedig a gonoszt cselekvőkön.
13. És kicsoda az, a ki bántalmaz titeket, ha a jónak követői lesztek?
14. De ha szenvedtek is az igazságért, boldogok vagytok, azoktól való félelemből pedig ne féljetek, se zavarba ne essetek;
15. Az Úr Istent pedig szenteljétek meg a ti szívetekben. Mindig készek legyetek megfelelni mindenkinek, a ki számot kér tőletek a bennetek levő reménységről, szelídséggel és félelemmel:
16. Jó lelkiismeretetek lévén; hogy a miben rágalmaznak titeket, mint gonosztevőket, megszégyenüljenek a kik gyalázzák a ti Krisztusban való jó élteteket.
17. Mert jobb ha jót cselekedve szenvedtek, ha így akarja az Isten akarata, hogynem gonoszt cselekedve.
18. Mert Krisztus is szenvedett egyszer a bűnökért, mint igaz a nem igazakért, hogy minket Istenhez vezéreljen; megölettetvén ugyan test szerint, de megeleveníttetvén lélek szerint;
19. A melyben elmenvén, a tömlöczben lévő lelkeknek is prédikált,
20. A melyek engedetlenek voltak egykor, mikor egyszer várt az Isten béketűrése a Noé napjaiban, a bárka készítésekor, a melyben kevés, azaz nyolcz lélek tartatott meg víz által;
21. A mi minket is megtart most képmás gyanánt, mint keresztség, a mi nem a test szenyjének lemosása, hanem jó lelkiismeret keresése Isten iránt, a Jézus Krisztus feltámadása által;
22. A ki Istennek jobbján van, felmenvén a mennybe; a kinek alávettettek az angyalok, hatalmasságok és erők.

2017. március 31., péntek

Biblia-Ige-Ésaiás próféta könyve 54. rész



1. Ujjongj te meddő, ki nem szűltél, ujjongva énekelj és kiálts, ki nem vajudtál, mert többek az elhagyottnak fiai a férjnél való fiainál, azt mondja az Úr.
2. Szélesítsd ki a sátorod helyét, és hajlékidnak kárpitjait terjeszszék ki; ne tiltsd meg; nyújtsd meg köteleidet, és erősítsd meg szegeidet.
3. Mert mind jobb-, mind balkézre kiterjedsz, és magod népeket vesz örökségbe, és puszta városokat megnépesítnek.
4. Ne félj, mert meg nem szégyenülsz, és ne pirulj, mert meg nem gyaláztatol, mert ifjúságod szégyenéről elfeledkezel, és özvegységednek gyalázatáról többé meg nem emlékezel.
5. Mert férjed a te Teremtőd, seregeknek Ura az Ő neve, és megváltód Izráelnek Szentje, az egész föld Istenének hívattatik.
6. Mert mint elhagyott és fájó lelkű asszonyt hív téged az Úr, és mint megvetett ifjú asszonyt; ezt mondja Istened:
7. Egy rövid szempillantásig elhagytalak, és nagy irgalmassággal egybegyűjtlek;
8. Búsulásom felbuzdultában elrejtém orczámat egy pillantásig előled, és örök irgalmassággal könyörülök rajtad; ezt mondja megváltó Urad.
9. Mert úgy lesz ez nékem, mint a Noé özönvize; miként megesküvém, hogy nem megy át többé Noé özönvize e földön, úgy esküszöm meg, hogy rád többé nem haragszom, és téged meg nem feddelek.
10. Mert a hegyek eltávoznak, és a halmok megrendülnek; de az én irgalmasságom tőled el nem távozik, és békességem szövetsége meg nem rendül, így szól könyörülő Urad.
11. Oh te szegény, szélvésztől hányt, vígasztalás nélkül való! Ímé, ólomporba rakom köveidet, és zafirokra alapítalak.
12. Rubinból csinálom falad párkányzatát, és kapuidat gránátkövekből, és egész határodat drágakövekből;
13. És minden fiaid az Úr tanítványai lesznek, és nagy lesz fiaid békessége.
14. Igazság által leszel erős, ne gondolj a nyomorral, mert nincsen mit félned, és a rettegéssel, mert nem közelg hozzád.
15. És ha összegyűlvén összegyűlnek, ez nem én tőlem lesz! A ki ellened összegyűl, elesik általad.
16. Ímé, én teremtettem a kovácsot, a ki a parazsat éleszti és fegyvert készít mestersége szerint: és én teremtém a pusztítót is a vesztésre!
17. Egy ellened készült fegyver sem lesz jó szerencsés, és minden nyelvet, mely ellened perbe száll, kárhoztatsz: ez az Úr szolgáinak öröksége, és az ő igazságuk, mely tőlem van, így szól az Úr.

Alfred Christlieb: Bizonyságaid örökkévaló örökségem

Ne járjatok annak a népnek rendtartásai szerint... Ti örökölni fogjátok földjüket... Szentek legyetek nékem!

     3Móz 20,23

Kánaán lakói a legistentelenebb emberek voltak, akik a legszörnyűbb bűnöket követték. Azért parancsolta meg Isten, hogy ki kell irtani őket, s földjüket Izraelnek kell elfoglalnia.

Ez az eset előképe annak a nagy újjárendezésnek, amely előtt ez az egész Föld áll. Hovatovább a Föld a gonosz emberek hatalma alá kerül, akik botránkoztató bűnökben élnek.

Isten Igéje szerint a helyzet egyre súlyosabbá válik. Végül is Isten olyan ítéletet bocsát a Földre, amelyben ellenségei elpusztulnak. Akkor teljesedik be az Úr Jézus ígérete: "Boldogok a szelídek, mert ők öröklik a földet." (Öröklik = uralkodnak rajta az Úr Jézus nevében.) Nem messze vagyunk ettől az időtől. Vajon nem kiáltanak-e az égre a bűnök a földről?!

Isten pedig szent. Amikor három és félezer év után betelt a kanaániták bűneinek mértéke, beállt az ítélet.

Így lesz a napok végén is, amikor beteljesedik a dánieli prófécia:

"Az ország és a hatalom és az egész ég alatt lévő országok nagysága átadatik a magasságos egek szentjei népének, az Ő országa örökkévaló ország, és minden hatalmasság néki szolgál és engedelmeskedik." (Dán. 7,27)

Mindez megtörténik, amikor az Antikrisztus megítéltetik. Ez a sátáni ember uralkodni fog az egész földön. Istent, a Magasságost káromolja, és Jézus követőit üldözi és gyilkolja bosszútól lihegve - mint egykor Saulus.

Ezt a szörnyet elpusztítja az Úr, és az Úr Jézus gyülekezete - amely az üldöztetésekben megtisztul, mint József a börtönben - az Úr Jézussal él és uralkodik a földön ezer esztendeig.

Varga László: Isten asztaláról

   "Elfáradnak és ellankadnak az ifjak, még a legkiválóbbak is megbotlanak. De akik az Úrban bíznak, erejük megújul, szárnyra kelnek, mint a sasok, futnak, és nem lankadnak meg, járnak, és nem fáradnak el."

     Ézsaiás 40,30-31

Kétféle biztatást kapunk ezekben a gyönyörű verssorokban. Az első, hogy ne rémüljünk meg, ha elfáradunk és megbotlunk! Velejárója ez az emberi életnek. Nem lehet egy életen át folyton lelkesedni, egyfolytában boldog örömmel dolgozni, mindent pontosan, jól végezni. Igen, tudni kell, hogy el fogunk fáradni. Meg fogunk botlani. Hibákat fogunk elkövetni, és el fogunk keseredni. Csalódni fogunk önmagunkban és másokban, és nagyon szomorúak leszünk. Amikor ez bekövetkezik, tudnunk kell: igen, ez olyan természetes, mint nyár után az ősz. De azt is tudnunk kell, hogy ez akkor következik be, amikor eltévesztettük a helyes irányt. Olyankor meg kell torpanni, körül kell nézni, hogy újra megtaláljuk. A másik biztatás a fontosabb: tudatosítani kell magunkban, hogy Isten akkor is velünk van, tőle kaphatunk új iránymutatást, azzal együtt új erőt. Ha benne bízunk, ha rá figyelünk, akkor ahogy a helyes irányt megtaláljuk az Ő segítségével, meg fogjuk kapni a hozzá való új erőt is. Erőnk megújul, szárnyakat kapunk, feladataink kedvesek lesznek, újra lendülettel vághatunk neki az élet rengetegének. De csak ha Istenben bízunk. Ez az, amit nem szabad elfelejteni. 
Jó Istenem, édes Atyám, elfáradt gyermekként jövök hozzád segítséget kérni. Megfáradtam, megbotlottam. Nagyon nehéz ez a mi életünk. Annyi a tévút, annyi az árok, annyi a veszedelem. Túl sok az, amit kérnek tőlem, nem vagyok hozzá elég erős. Nem tudok megállni, új erőt gyűjteni, a mindennapi hajszában egy kicsit megpihenni. Nem bízhatom másban, egyedül csak benned. Kérlek, adj új erőt, több erőt! Szállni szeretnék, repülni feléd és az emberek felé, jókedvvel, lendülettel végezni a rám váró feladatokat. Állj mellém, kérlek, és Szentlelked erejét újítsd meg bennem! Ámen.

Andrew Kuyvenhoven: Mindennap az Ige fényében-RÖVID IDEIG



A mai napon olvasandó igeszakasz: 1Pt 5,6-11
Alázzátok meg tehát magatokat Isten hatalmas keze alatt, hogy felmagasztaljon titeket annak idején. Minden gondotokat őreá vessétek, mert neki gondja van rátok.Legyetek józanok, vigyázzatok, mert ellenségetek, az ördög mint ordító oroszlán jár szerte, keresve, kit nyeljen el: álljatok ellene a hitben szilárdan, tudván, hogy ugyanazok a szenvedések telnek be testvéreiteken e világban.10 A minden kegyelem Istene pedig, aki elhívott titeket Krisztusban az ő örök dicsőségére, miután rövid ideig szenvedtetek, maga fog titeket felkészíteni, megszilárdítani, megerősíteni és megalapozni. 11 Övé a dicsőség és a hatalom örökkön-örökké. Ámen. 



"A minden kegyelem Istene pedig, aki elhívott titeket Krisztusban, az ő örök dicsőségére, miután rövid ideig szenvedtetek, maga fog titeket felkészíteni..."

(1Pt 5,10)


Dicsőségre hívattunk el, nem szenvedésre. A szenvedés az útnak az a szakasza, amelyen végig kell mennünk mielőtt elérjük célunkat.
"Miután rövid ideig szenvedtünk", eljutunk az örök dicsőségbe. De vajon miért úgy van szó szenvedésünk idejéről, hogy az "rövid ideig" tartó? Mindenekelőtt azért, mert az csupán rövid időtartam, ha összevetjük azzal az "örök dicsőséggel", amelyre elhivattunk. Éppúgy, ahogy a szülési fájdalomról megfeledkeznek, amint a gyermek megszületett, és éppen úgy, ahogy Jákób ősatya csak néhány napnak találta a Ráhelért végzett 7 évi munkát, az örök dicsőség túláradó öröme csak rövid ideig tartóvá teszi jelenlegi szenvedésünket.
Ugyanakkor Isten ezekkel a szavakkal biztosít minket afelől, hogy nem fogunk mértéken felül, vagy tűrési határon túl szenvedni. A "rövid ideig" azt jelenti, hogy Isten bizonyos határokat szabott. Hirtelen vége szakad, s akkor bevalljuk majd, hogy nem is volt olyan hosszú.
Emlékeztetésül azt a vigasztalást is megkapjuk, hogy a "minden kegyelem Istene" az, aki elhívott minket. Nemcsak arról van szó, hogy kegyelemből hivattunk el, és végképp nem arról, hogy méltók voltunk az elhívásra, hanem arról, hogy Ő, aki elhívott minket, kegyelmét is adja minden körülmények között, szenvedésünk idején. Ezért ő "a minden kegyelem Istene". Kegyelme végigkíséri életünket. Ő maga fog minket felkészíteni, megszilárdítani és megerősíteni. Péter, aki ilyen bizonyosságról beszél nekünk, nagyon jól tudja, mennyire szükségünk van még mindig Isten kegyelmes karjára, mely felemel és erősen tart, miután engedelmeskedtünk a hívásnak: vedd fel a keresztet és kövesd a Mestert.
Az út örök dicsőségbe vezet. Sokat nem mondhatunk erről. A dicsőség Isten létének kisugárzása, és az ő jelenlétének élvezete. Képzelőtehetségünk csődöt mond. Minden bizonnyal nagyszerűbb és gazdagabb lesz, mint ahogy előre látjuk. Tökéletesen távol lesz azonban minden szenvedés, mert teljesen jelen lesz maga Isten. Miután rövid ideig szenvedtél, meg fogod látni.