2017. április 5., szerda

Kenneth E. Hagin: A hatalom közelében

Mi valóban „bölcsességet” szólunk azok között, akik érettek; ez azonban nem e világ bölcsessége, sem ama trónjuktól megfosztott erők bölcsessége, akik uralkodnak e világon, ez Isten titkolt bölcsessége… 
—1KORINTHUS 2,6. 7. (Moffatt)


Isten Igéje azt tanítja, hogy a sátán és a gonosz szellemek egy lázadás során magukhoz ragadták a hatalmat, és az Úr Jézus megfosztotta őket a trónjuktól. Figyeljük meg: a Moffatt fordítás „trónjuktól megfosztott erőknek” nevezi őket. Isten teremtette a földet és annak teljességét. Majd Ádámnak adott uralmat, vagyis hatalmat, keze minden munkája felett. (1Móz. 1,27. 28. Zsolt. 8,3–6) Ádámé lett a föld feletti uralom. Valójában Ádám e világ istenének lett teremtve. Amikor Ádám felségárulást követett el és eladott mindent a sátánnak, akkor Ádám révén ő lett e világ istene (2Kor. 4,4), és azóta a lázadó bitorolja Ádám hatalmát.
A Biblia azonban Jézus Krisztust az utolsó Ádámnak hívja. (1Kor. 15,45) Jézus eljött, mint a mi képviselőnk — a mi helyettesítőnk —, és legyőzte a sátánt! Jézus ezt nem önmagáért tette, hanem értünk! Mindaz, amit Jézus megtett, minket illet. Nekünk hívőknek nem szabad elfelejtenünk, hogy ebben a világban vagyunk, viszont nem e világból származunk. A sátán nem uralkodhat felettünk. Nekünk kell uralkodnunk felette. Mi képesek vagyunk uralkodni a sátán felett. Van hatalmunk felette. Jézus legyőzte őt helyettünk.
Megvallás: Én megkapom a kinyilatkoztatást Isten Igéjének igazságáról. Megértem, hogy mi az, ami hozzám tartozik és használom is.

Alfred Christlieb: Bizonyságaid örökkévaló örökségem

  Mózes így szólt: Nem viselhetem magam mind az egész nép terhét, mert erőm felett van az.

     4Móz 11,14

A 4.Móz 11. és 12. részében Isten úgy mutatja meg magát Mózesnek, mint aki mindenben segíthet. Háromszoros nehézségből menti ki. Először is hivatali terhén könnyít.

A nép megújuló zúgolódása olyan erővel nehezedett lelkére, hogy összeroppanással fenyegette. Isten meghallotta fohászkodását és segített rajta azzal, hogy 70 vénet, akikben Isten Lelke volt - mellé adott segítőül.

Isten ma is le tud venni olyan terheket, amelyek alatt egykor övéi sóhajtoztak, mint pl. Illés a fenyőfa alatt, vagy Jeremiás, akit összeverve verembe dobtak, de ott is elmondhatta: "de az Úr velem van, mint hatalmas hős" (Jer. 20,11).

A hivatali terhek mellett ott volt Mózesen a mindennapi kenyér gondja. Izrael a mannát nagyon egyoldalú tápláléknak találta és megunta. Vágyott Egyiptom változatos ételei után. De hogyan teremthetett volna Mózes a milliónyi népnek húst a pusztában?

Isten meghallotta sóhajtását. A Mindenható erős szelet támasztott, amely fürjeket hozott a táborra. A nép ehetett húst gyomorrontásig.

Az az Isten, aki Mózesen segített és Illést a hollók által táplálta, ma is él!
Végül Isten Mózest egy családi nehézségben segítette meg. Saját testvérei támadtak ellene. Milyen rettenetes szenvedést jelenthetett ez Mózesnek, aki nagyon érzékeny ember volt. Micsoda fájdalmas volt ez a megalázás neki azok előtt, akik a nép közül is ellene támadtak. Isten azonban közbelépett. Mirjámot poklossággal büntette meg, Mózest pedig igazolta. Mózes megtapasztalta az Ige igazságát:
"Az Úré a szabadítás!" - Ő segíthet.

Varga László: Isten asztaláról

  "Új parancsolatot adok nektek, hogy szeressétek egymást: ahogyan én szerettelek titeket, ti is úgy szeressétek egymást! Arról fogja megtudni mindenki, hogy az én tanítványaim vagytok, ha szeretitek egymást."

     János 13,34

Csodálkozhattak a tanítványok, amikor három év után, mialatt egyebet se tanultak, csak a szeretetet, új parancsolatként megint azt hallják Jézustól. Nekünk is a könyökünkön jön ki, ha a templomban megint arról prédikálnak. Pedig két szempontból is új ez a parancsolat. Egyik értelme az, hogy ezt nem lehet egyszer s mindenkorra megtanulni. Mindennap újként kell tudatosítani, hogy ma is szeretni kell, családot, embereket, munkát, igét. Ez életünk alapja. De a nagypéntek előtt való estén, amikor Jézus búcsúzik tanítványaitól, különös értelmet nyer az, hogy "ahogy én szerettelek titeket", ne másképpen, ne megalkuvásokkal, kibúvókkal, bölcselkedésekkel, hanem éppen úgy szeressétek egymást. A keresztre induló Jézusnak valóban új, megismételhetetlen példája jelenik meg ebben a parancsolatban, amelyet senki nem mondhat olyan tekintéllyel, ahogy Ő mondta. Senki nem másíthatja meg, ha ránéz a keresztre. Ez az emberlétnek, minden emberi magatartásnak, minden emberi viszonynak örök eszménye. Nem tudjuk betartani, de annyi hiányzik az emberi társadalom boldogságából, amennyi ebből az új parancsolatból, és anynyi valósul meg belőle, amennyire képesek vagyunk megtartani.
Szerető Atyám, taníts meg igazán szeretni! Jézus megtanított rá, elméletben én is nagyon tudom. A mindennapi gyakorlatára kérem, hogy taníts. Megértettem, másképp sem én nem lehetek boldog, sem mást nem tudok azzá tenni, mintha béna volnék. Köszönöm neked, hogy a családban szeretjük egymást. Köszönöm, hogy az enyéimet áldozattal is tudom szeretni. Jól látom, addig vagyunk boldogok otthon, ameddig szeretetet tudunk adni egymásnak. Jólesik, ha más közösségben is érezzük egymás segítő szeretetét. Mintha egy fészekben lennénk a körülöttünk gyűlölködő világ zivatarában, a Te szárnyaid alatt. Tarts meg ebben a fészekben! Ámen.

Andrew Kuyvenhoven: Mindennap az Ige fényében-BÉKE ÉS REND



A mai napon olvasandó igeszakasz: Zsolt 5,11-20
11 Derítsd ki vétküket, Istenem, bukjanak bele fondorlataikba! Taszítsd el őket sok vétkük miatt, mert ellened lázadtak! 12 Mind örülnek majd, akik hozzád menekülnek. Örökké ujjonganak, mert oltalmazod őket. Örvendeznek általad, akik szeretik nevedet. 13 Mert te, URam, megáldod az igazat, körülveszed kegyelmeddel, mint pajzzsal.



"Kelts bennük félelmet, Uram, hadd tudják meg a népek, hogy ők csak emberek."

(Zsolt 9,20)


A világban a béke a rendtől függ. A békét biztosító rendhez az kell, hogy Istent uralkodóként ismerjék el és hogy az emberek tudják a helyüket. "Kelts bennük félelmet, Uram, hadd tudják meg a népek, hogy ők csak emberek."
Ez egy imádság a békéért és egy imádság Isten királyságáért. A "béke", ahogy ezt a szót a Biblia használja, rend, tehát egy olyan helyzet, ahol minden rendben van, a helyén van. Ezért mondja a Biblia: "Mert Isten nem a zűrzavarnak, hanem a békességnek Istene" (1Kor 14,33). Ő gyűlöli az összevisszaságot és megköveteli a rendet.
A Messiás királysága a békesség királysága. De az ő királysága több, mint azok a békés pásztorjeleneteket ábrázoló képek. A békesség királysága egy olyan új rend, melyben Istent imádják, az emberek egymást szeretik, a dolgokat pedig sem nem imádják, sem nem szeretik, hanem használják. Ez az igazi rend, ez a békesség.
Nem lesz addig békesség, amíg az emberek nem kerülnek összhangba Isten rendjével. A népeknek tudniok kell, hogy ők csak emberek - és hogy Isten, Isten.
A gőgösség a bűn atyja. A gőgösség nem csupán túlzott kérkedés. Erről mindenki elismeri, hogy bűn. De a mindennapi gőgösséget sokkal nehezebb felismerni. Az ugyanis azt jelenti, hogy nem vagyunk hajlandók Isten előtt meghajolni. Az ilyenfajta gőgösség tönkreteszi az emberek életét, még azokét is, akik máskülönben rendes és civilizált emberek. Mert nem tudják, hogy "ők csak emberek".
Az alázat a gőgösség ellentéte. Ez az egyetlen ajtó, amelyen át megtalálhatjuk Istent. Ezért találják meg őt a gyermekek, míg a bölcsek sötétségben maradnak.
Az a mód, ahogy Isten alázatra tanítja az emberi nemet az isteni humor, s ez megindítja az embereket is, az angyalokat is. Az emberiség bűnbe esett, mivel olyan akart lenni, mint Isten. De amikor Isten olyan lett, mint az ember, kikerültünk a veremből. A "békesség a rend által" új világához vezető út Betlehemben kezdődik, az isteni gyermekkel. Az egész gőgös emberi fajnak ide kell járulnia és hódolnia kell a jászolbölcsőnél. Csak akkor találhatjuk majd meg helyünket Isten királyságának áldott rendjében.

Napi áhitat- Botránkoztatást elkerülő áldozatok

Olvasmány: Mt 17,22–27


Néha érdemes lemondani vagy áldozatot hozni azért, hogy embertársaid veled kapcsolatban ne akadjanak fenn.

 „Amikor újra együtt voltak Galileában, így szólt hozzájuk Jézus:
„Az Emberfia emberek kezébe adatik,  megölik, de a harmadik napon feltámad.”
Ekkor igen elszomorodtak.  Amikor Kapernaumba értek, odamentek Péterhez azok, akik a templomadót szedték, és megkérdezték tőle: „A ti mesteretek nem fizet templomadót?”  „De igen” - felelte. Amikor bement a házba, Jézus megelőzte, és így szólt: „Mit gondolsz, Simon, a földi királyok kiktől szednek vámot vagy adót: fiaiktól-e vagy az idegenektől?”  Miután így felelt: „Az idegenektől”, Jézus ezt mondta neki: „Akkor tehát a fiak szabadok.  De hogy ne botránkoztassuk meg őket, menj a tengerhez, vesd be a horgot, és fogd ki az első halat, amely ráakad. Amikor felnyitod a száját, találsz benne egy ezüstpénzt, vedd ki, és add oda nekik értem és érted.”

Magyarázat

Jézus megbotránkoztatta kortársait. Küldetése és az igazság kérdésében soha nem kötött kompromisszumot. A szombatnappal kapcsolatos szabályok megszegésével például gyakran felháborította korának vallási vezetőit. Más kérdésekben viszont hajlott arra, hogy engedjen az elvárásoknak.
A templom az Isten háza, vagyis Atyjának háza, tehát Jézusé is. Egy atya sem szed adót a gyermekétől. Persze ezt a kortársak közül kevesen értették és hitték el. Jézus számukra ugyanolyan embernek számított, mint minden más zsidó, akiknek kötelező volt 20 éves kor felett kétnapi munkabérnek megfelelő adót fizetniük. Hogy Jézus ne botránkoztassa meg az embe­reket, ezért inkább befizeti a templomadót.
Nekünk is fontos, hogy lássuk, melyek azok a kérdések, területek, ahol nem köthetünk kompromisszumot, ahol ragaszkodnunk kell hitvallásunkhoz, gyakorlatunkhoz, hagyományunkhoz, valamint látnunk kell azt, hogy hol érdemes a kapcsolatok érdekében engedni véleményünkből, és akár áldozatokat is hozni ennek érdekében. Sajnos néha kompromisszumot kötünk ott, ahol nem szabadna, és megkeményítjük magunkat ott, ahol engednünk kellene.
Csakis Isten adhat bölcsességet az egyes helyzetekben.

Oswald Chambers: Krisztus mindenek felett-AZ Ő HALÁLTUSÁJA ÉS A MI TANÍTVÁNYSÁGUNK



   "Akkor elment Jézus velük egy helyre, amelyet Gecsemánénak hívtak és mondta tanítványainak: ...maradjatok itt és vigyázzatok énvelem" (Mt 26,36-38).


Sohasem mérhetjük fel a Gecsemánéban lejátszódott halálos küzdelem mélységeit, de legalább ne értsük félre. Isten és ember halálos harca ez egy személyben szemtől szemben a bűnnel. Semmit sem ismerünk a Gecsemánéból személyes tapasztalás útján. Gecsemáné és Golgota egyedülállóak: nekünk az életre nyitnak kaput. Nem a kereszthaláltól félt Jézus a Gecsemánéban: a legnyomatékosabban hangsúlyozta, hogy meghalni jött erre a világra. A Gecsemánéban attól félt, hogy mint ember Fia nem tudja befejezni művét. Mint Isten Fia befejezhette - a Sátán nem nyúlhatott hozzá -, de a Sátán támadása arra irányult, hogy csak mint elszigetelt valaki jusson át a halálon. Ez azt jelentette volna, hogy nem lehetett volna Megváltó. Olvasd el ennek a harcnak a leírását a kísértés történetének fényében: "Akkor eltávozott tőle az ördög egy időre" (Lk 4,13). Gecsemánéban a Sátán visszatért, de újra vereséget szenvedett. Gecsemánéban a Sátán végső támadást indított Urunk ellen, mint ember Fia ellen. A Gecsemáné halálos harca Isten Fiának haláltusája világmegváltói rendeltetésének betöltésére. Azért leplezi le, hogy világosan lássuk, mekkora árat fizetett Ő azért, hogy mi Isten fiaivá lehessünk. Az Ő halálküzdelme teszi lehetővé a mi megváltatásunkat. Krisztus keresztje az ember Fiának diadala. Nemcsak annak a jele, hogy győzött az Úr, hanem hogy az emberi nemzetség megmentése érdekében győzött. Most már minden emberi lény odajuthat Isten színe elé, azért, mert az ember Fia megvívta a haláltusát.

Carl Eichhorn: Isten műhelyében-Izrael, vagy: éjszakából világosságra



   "És a nap felkelt rajta, amint elment Peniel mellett, ő pedig sántított csípőjére. "

(1 Móz 32, 31)  

Nem véletlen dolog, hogy éppen akkor kelt fel a nap. Jelképe volt annak, hogy Jákób előtt egy másik nap, a kegyelemnek a napja is felkelt és most már ott ragyogott az ő élete felett is. A felhők eltűntek. Valóban beteljesedett, hogy "eltöröltem álnokságaidat, mint felleget és mint felhőt bűneidet" (Ézs 44, 22). Jákób életében is nappal lett.

Amikor Jézus Krisztus szívünkben feltámad, elkezdődik a nappal, és mi Isten és a világosság gyermekei lettünk. Előzőleg sötét, elégedetlen emberek vagyunk. Csak az a megelégedett, akinek Jézusa van. Az ilyen ember a napos oldalon lakik. Nemcsak a kellemetlen dolgokat látja meg, hanem mindent a felülről jövő világosságban Iát és még a nem örvendetes dolgokban is valami jót fedez fel. Ahol Jézus van, ott a hála uralkodik. Az ember mindenben Isten jóságos kezét ismeri fel: Egyre kevesebb a panasz és egyre több a dicséret. "Ő pedig sántított a csípőjére", azaz külső embere nem került ki meggazdagodva ebből a harcból. Éppen ellenkezőleg, természeti ereje megtört. Kereszthordozó emberré vált, aki újra meg újra felismeri tehetetlenségét. Isten gyermekeinek az élete állandóan a szakadatlan meghalás jegyében folyik le. "Naponként halál révén állok" - mondja Pál apostol.

Ez a megfékezettség áldás lett Jákób számára; állandó emlékeztető jel és eszköz annak megakadályozására, hogy valamikor Istentől ismét elfusson. Így tekintsük mi is, ha Isten valamiféle hiányosságot enged meg életünkben. Sokkal jobb bénán és csonkán bemenni az örökéletre, mint teljes egészünkben kárhozatba kerülnünk. Ne nehezményezd tehát, ha egyik-másik csapás következményeit egy életen keresztül hordoznod kell, vagy félig-meddig belerokkantál. Isten nem akar túl tág teret adni arra, hogy ismét elkerüld őt. Ugyanakkor az ő kegyelmi erői sokkal jobban ki tudnak bontakozni gyengeségedben. Pál is így tapasztalta ezt. Arra gondolt, hogy mennyivel jobban tudna működni, ha az őt terhelő "tövistől" megszabadulhatna. De tévedett. Az Úr maga azt mondta neki: "az én erőm erőtlenség által végeztetik el". Ti. így kerül Isten ereje teljes kibontakozásra. Oda lesz önteltségünk és megtanuljuk azt, hogy minden lépésben ráhagyatkozzunk, mert ő erőt ad a legtehetetlenebbnek is. Erőtlenségünkben dicsőíti meg önmagát.

Charles H. Spurgeon: Isten ígéreteinek tárháza-El nem felejtve


"... én szolgám vagy te, Izráel, nem feledkezem meg rólad!"

(Ézs 44,1)
Urunk nem feledkezik meg szolgáiról, nem szűnik meg szeretni őket. Nem csupán egy időre az övéi, hanem végleaesen. Tudta, mi lesz belőlük, amikor elhívta őket. Eltörölte bűneiket, mint a felhőt, és bizonyosak lehetünk, hogy nem veti el őket már (egyszer) eltörölt bűnökért. Istenkáromlás lenne, ha ezt képzelnénk.

Nem feledkezik meg róluk, szüntelen gondol rájuk. Ha Isten csak egy pillanatig nem gondolna ránk, az pusztulásunkat jelentené. Ezért bátorít: "Nem feledkezem meg rólad!" Az emberek elfeledkeznek rólunk. Akivel jót tettünk, ellenünk fordul: nincs "állandó lakhelyünk" az emberek ingatag lelkében. Isten azonban egyetlen hű szolgájáról sem feledkezik meg soha. Nem az köti hozzánk, amit mi teszünk érte, hanem amit Ő tett értünk. Túl régóta szeret és túl nagy árat fizetett értünk ahhoz, hogy elfeledkezhetnék rólunk. Jézus Krisztus úgy néz minket, mint akikért feláldozta saját magát, hogyan is tudna bennünket elfelejteni. Az Atya a Fiá(ban lát minket) menyasszonyát látja bennünk, a Szent Szellem pedig saját művét szemléli bennünk. Az Úr gondol ránk. Ma is segít és támogat minket. Ó, bárcsak soha ne feledkeznénk meg az Úrról!

Cseri Kálmán-A kegyelem harmatja: Júdás

"Ettől fogva kereste az alkalmat, hogy elárulja őt. "(Mt 26,16)


Az evangéliumok a legrészletesebben Jézus Krisztus szenvedéstörténetét (passióját) írják le. Ennek kapcsán sok szereplőt közelről is megismerhetünk. Vegyük őket sorba!

Időrendben Júdás volt az első. Ő árulta el Jézus ellenségeinek, hogy hol foghatják el a Mestert feltűnés nélkül. A látszat azt mutatta, hogy Júdás Jézus tanítványa, hallotta, látta őt éveken keresztül. A tanítványi kör pénztárosa volt, aki néha el is csent a közös kasszából. De egyébként úgy tűnt, rendben van az élete, követi a Mestert. A valóság azonban az volt, hogy végig mást várt Jézustól, mint amit ő hozott. Júdás azt akarta, hogy Jézus messiási hatalmával űzze ki a rómaiakat, Jézus pedig az egész emberiség bűnkérdését jött megoldani. Árulásával is kényszerhelyzetbe akarta hozni a Megváltót, hogy végre cselekedjen. S amikor látta, hogy nem ez történt, hanem valójában Jézus kínhalálának az okozója lett, öngyilkosságot követett el. Ő karddal akart segíteni egy kis népen, Jézus a kereszttel segített az egész világon. Júdásnak Jézus segítsége kellett volna, hogy elérje saját célját, de nem kellett neki uralma. Bensőleg soha nem azonosult vele.

Milyen nagy dolog, ha valaki őszintén bevallja: vétkeztem! De ha a bűnével nem Jézushoz megy, és nem lesz abból bűnvallás, a bűne megfojtja az embert.

Jézus közelében is maradhat valaki tőle távol, ha nem rendeli alá magát mindenestől a Megváltónak.

Az idők folyamán az emberi fantázia sok mindent kitalált Júdásról, aminek semmi történeti alapja nincs. Ne zavarja ez meg az evangéliumok hiteles tudósítását! Júdás nem hős és nem áldozat.
A maga függetlenségét Jézus mellett is megőrző, képmutató ember, aki saját bűnének csapdájába esett: pénzért elárulta azt, aki mindvégig szerette őt.

Csendes percek Istennel: 7 napos "Kétség Diéta" 3. nap: Az előidéző okok


„Az Úr ekkor odafordult hozzá, és azt mondta: Menj és a te erőddel szabadítsd meg Izraelt … Én küldelek téged”
(Bírák 6:14)

Nem lenne nagyszerű, ha kereszténynek lenni azt is jelentené, hogy ezzel az összes félelmünk elszáll? Gondolkodtál-e valaha azon, hogy miért van önértékelési zavarod, ha egyszer Isten gyermeke vagy?

Lehet, hogy egyszer azt érezted, hogy Isten hív, hogy szolgálj egy misszióban, de végül nem lett belőle semmi, mert nem tartottad magad alkalmasnak. Lehet, hogy szerettél volna gyermekeket, és most hogy van is családod, nem tartod magad jó anyának. Lehet, hogy éppen egy jó munkalehetőség van kilátásban, de félsz az újtól és az ezzel járó kudarctól.

Egy magabiztos szív című könyvem 1. fejezetében arról írtam, hogyan környékezett meg ennek az érzésnek az árnyéka. Miután hosszasan könyörögtem Istenhez, hogy szabadítson meg, és rájöttem, hogy ez nem fog megtörténni, arra kértem Őt, hogy mutassa meg nekem mitől lettem bizonytalan.
Gedeon jutott eszembe, akit hívott Isten, de lebénították a saját félelmei. Olvasva a történetét a Bírák 6. részében, Gedeon felülkerekedett saját kételyein úgy, hogy arra nézett, hogyan tekint rá Isten és nem arra, hogyan tekint ő saját magára. Ugyanakkor nagyon őszintén beszélt saját érzéseiről. Az Úr angyalának bevallotta, hogy megkérdőjelezte Isten jelenlétét és ígéreteit. Mikor az angyal harcosnak nevezte őt és mondta, hogy menjen és győzze le Midjánt, Gedeon bizonytalansága mindenféle ürügyet kezdett el felhozni, hogy miért nem megfelelő a feladatra.
Az egyik dolog, ami beindította Gedeon kételyeit, az a saját magáról alkotott kép volt. Az angyalhoz fordult és megkérdezte, „… hogyan szabadítsam meg Izraelt? Hiszen az én nemzetségem a legszegényebb Manasséban, és én a legkisebb vagyok atyám házában.” (Bírák 6:15) Múltunkból származó megtiport érzéseink és bizonytalanságunk nagyon erős befolyással bírnak énképünk kialakításában.

Ahogy ott álltam a fürdőszobában, tudtam, hogy nekem is őszintének kell lennem Istennel. Többre volt szükségem, mint egy ideiglenes kis javításra. Meg akartam tudni, mi idézi elő ezeket a gondolatokat. Visszaidéztem a hetemet, és eszembe jutott egy konfliktus egy barátommal, ami megkérdőjelezte bennem, hogy egyáltalán miért vagyok misszionárius. Ha nem vagy képes egészséges emberi kapcsolataidat fenntartani minden területen, hogy vagy képes másokon segíteni?

Véleményeket is kaptam e-mailen nem régen történt előadásaim kapcsán. Volt köztük sok pozitív visszajelzés, de volt egy negatív is. Egyszerűen nem tudtam kiverni a fejemből ezt a negatív kritikát, és elkezdtem magamat összehasonlítani más előadókkal. A kisebbségi érzetem azt súgta, nekem nincs annyi ajándékom ehhez, mint más személyeknek.

Konfliktus, negatív kritika és összehasonlítás indította be ezt a reakciót nálam. És nálad? Amikor vitába kerülsz otthon vagy a munkahelyen, érzed-e azt, hogy ettől alkalmatlan vagy Isten országát építeni? Vagy a negatív kritika lebénít-e olyannyira, hogy nem hiszed el, képes vagy valamire. Esetleg az összehasonlítgatás során gondoltad-e azt, hogy egy bizonyos dolgot más jobban meg tud csinálni, mint te?

Azelőtt a bizonyos nap előtt a fürdőben, biztos voltam benne, hogy ez a bizonytalanság csupán egy rossz érzés. Egy kis kihagyás a hitemben és az önbizalmamban. Azt akartam, hogy Isten vegye el ezt tőlem vagy gyógyítson meg, de ehelyett arra tanított meg, hogy bízzam rá magam még jobban a kétségeim közepette.

Amikor kételyeim árnyéka kerülget, kérem Jézust, hogy mutassa meg az előidéző okokat. Ezután ezeket az okokat átengedem Isten igéjének szűrőjén. Kérem, hogy mutassa meg, mi az a hazugság a szívemben, amit le kell cserélni az igazságra. Kérem Őt, hogy változtassa meg a gondolkodásmódomat, ami képes megváltoztatni azt, ahogy érzek, és végeredményképp azt, ahogy élek.

Idővel megtanultam rábízni magam Isten hatalmára és így már képes vagyok legyőzni saját bizonytalanságomat. Ez felszabadított arra, hogy beteljesítsem az Ő akaratát az életemben. Erre te is képes vagy! Isten arra hív, hogy lépjünk át kétségeink árnyékán, de ez nem mindig arról szól, hogy Ő mit akar, hogy mi mit tegyünk érte, hanem hogy Ő mit akar véghezvinni mibennünk.

Uram, szeretnék a Te ígéreteidben bízni és élni. Kérlek, mutasd meg, ha önértékelési zavaraim vannak, és segíts arra néznem, hogy Te hogyan tekintesz rám, ahelyett hogy én hogyan tekintek magamra. Hálás vagyok, amiért a te kegyelmed elég, és a Te erőd erőtlenség által ér célhoz. Még ha a testem és a szívem el is enyészik, a szívem kősziklája te vagy! Jézus nevében kértem, ámen.

Olvasd el a következő igéket is:

Ha elenyészik is testem és szívem, szívemnek kősziklája és örökségem te maradsz, Istenem, örökké!
( Zsoltárok 73: 26)

De ő ezt mondta nekem: "Elég neked az én kegyelmem, mert az én erőm erőtlenség által ér célhoz." Legszívesebben tehát az erőtlenségeimmel dicsekszem, hogy a Krisztus ereje lakozzék bennem.

( 2Kor 12:9)


(Forrás:Renee Swope: The 7 Day Doubt Diet, Day 3, Used with permission http://reneeswope.com/aconfidentheart/)

BIZONYSÁGOK: ELHAGYTAM A GYÜLEKEZETET, DE VISSZATÉRTEM

Amikor több mint tíz év után elhagytam a gyülekezetet, amelyhez tartoztam, részben megkönnyebbültem. Nem akartam másik gyülekezetbe menni, csak egy kis időt akartam végre magammal tölteni és szerettem volna bizonyos gyülekezetben megélt dolgokat, megtapasztalásokat feldolgozni, elengedni..



Ahogy teltek a hónapok, az egykor kihagyhatatlan gyülekezeti együttléteket felváltották az alkalmankénti gyülekezeti találkozók, ami miatt azonban egyre levertebb és feszültebb lettem. Sokat gondolkodtam azon, hogy egyáltalán nem kellene oda járnom. Nem a hitem volt válságban, hanem egyszerűen csak hiányoltam valamit a gyülekezetben.

A bennem felmerült kérdés pusztán annyi volt, hogy mi a célja a gyülekezetnek és mit tettünk ennek érdekében az elmúlt években. Egy olyan személy, mint én, aki szereti a fejlődést, a gyakorlatias megközelítést, igazi küzdelem volt az érzés, hogy itt mindig, minden ugyanolyan és ugyanaz. Dühített, amikor újra és újra ugyanazokat a dolgokat csináltuk, mégis úgy állítottuk be, mintha valami újat tennénk.

Ráadásul bosszantó volt, hogy teljesen elzárkóztunk attól, hogy kapcsolatba kerüljünk a nem hitben járó személyekkel. Képmutatásnak éreztem mindazt, amit ott hallottam. Azt láttam, hogy csak ítélkezünk, miközben azt hangoztatjuk, hogy nem lenne szabad. Idő- és energiapazarlást, diszkriminációt, egyenlőtlenséget éreztem, ami nagyon lehangolt.

Hat hónappal azután, hogy elhagytam a gyülekezetet, egy rejtélyes betegség miatt kórházba kerültem. Nem voltam életveszélyben, de igen kellemetlenek voltak a tünetek. Távol voltam az otthonomtól, a barátaimtól és a férjem is külföldön volt. Ez volt az első alkalom mióta elhagytam a gyülekezetet, hogy támogatásra vágytam. Kaptam néhány kedves üzenetet és meglátogattak páran, amiért nagyon hálás is voltam, de azt szerettem volna a leginkább, ha az egykori gyülekezet, mint egy család imádkozna értem és támogatna abban, hogy jobban legyek. Akkor és ott rájöttem, hogy valami hiányzik az életemből és ezt az űrt csak az a közösség tudja betölteni.

Hosszú idő után először kezdtem el gondolkodni azon, hogy miért van szükségem a gyülekezetre.

Azzal egyidejűleg, hogy újra vágyódni kezdtem oda, az elvárásaim csökkentek. Mindig is lesznek olyan dolgok, bárhova is megyek, amelyek zavarnak és bosszantanak. Nem fogok egyetérteni minden tanítással vagy a szolgálat minden módjával. Néha talán újra megtapasztalom majd mindazt, amiről fentebb írtam. De az elmúlt időszakban hazugságban éltem.

Vágyakozom és szükségem van arra a közösségre, ahová tartoztam, amely ösztönzött, amelyen keresztül az Úr gondoskodott rólam és ahol megtapasztalhattam az Úr természetfeletti csodáit. Szükségem van azokra az emberekre, akik szeretnek vagy talán kevésbé szeretnek engem. Azokra, akikkel nincs különösebben szoros kapcsolatom vagy másképp látnak dolgokat, de mindegyiküknek megvan a saját története, hogy miért és hogyan került oda. Szükségünk van egymásra, hogy közelebb kerülhessünk Istenhez és segíthessük egymást, amikor hitbéli harcainkat kell megvívnunk.

A kritikus időszakokban ott kell lennünk egymásnak, hogy támogatást nyújtsunk a másiknak.

Egy egészséges gyülekezet olyan értékes cserépedény, melyhez nincs fogható. Egyedülálló, amelyet szeret az ember és amelyhez örömmel tartozik (még akkor ha, ha nem mindennel ért egyet). Ez egy család: váratlan fordulatokkal, néha feszültséggel és hiányosságokkal. Csakúgy, mint egy családban, dolgozni kell az egységért. Hiszen emberekből áll, minden önzésükkel és összevisszaságukkal együtt. Minden káosz ellenére, egy olyan hely, ahol hitet, reményt kap az ember. Barátokat szerezhetünk úgy, mint sehol máshol és barátai lehetünk olyanoknak, akikkel lehet, hogy egyébként soha nem is találkoztunk volna.

Ami különösen jó, hogy ez egy olyan hely, ahol mindig felrázzák az embert. Kihozza az emberből a legjobbat és megváltoztatja az életét. Magamhoz tértem összetört világomból és végül visszamentem ebbe a csodálatos történekkel megáldott emberekből álló gyülekezetbe. Megláttam az Isten szeretetének mélységét és végtelenségét a kihívások közepette és az Ő gyönyörűséges útjait.

Biztos vagyok benne, hogy legközelebb és újra és újra felhúzom az ébresztőórát, hogy ne maradjak le a gyülekezeti alkalomról.

Charles H. Spurgeon: Harmatgyöngyök és aranysugarak

„Rátették a keresztet, hogy vigye Jézus után.” (Lukács 23,26)


Simon kereszthordozásában annak a cselekedetnek a példázatát tekintjük, mely Krisztus gyülekezetére nemzedékről-nemzedékre lett bízva. A gyülekezet Jézus követésének a kereszthordozója. Kedves keresztyén, figyeld meg, hogy az Úr Jézus nem úgy szenvedett, hogy téged minden szenvedéstől felmentsen. Ő hordta keresztjét, de nem azért, hogy te a kereszt alól kibújhass, hanem, hogy annál könnyebben hordhasd azt. Krisztus kiszabadít a bűnből, de nem a gondokból; gondold meg ezt és készülj fel a türelemhez!
De vigasztaljuk magunkat azzal a gondolattal, hogy mi épp úgy, mint Simon is, nem a magunk keresztjét, hanem a Krisztus keresztjét hordozzuk. Ha jámborságodért szidnak és gyaláznak, ha isteni félelmedet kegyetlen gúny ítélete alá veszik, akkor jusson eszedbe, hogy ez nem a te kereszted, hanem Krisztus keresztje; s mily dicső dolog az Úr Jézus keresztjét hordozni!
Te a keresztet utána viszed. Ó, mily üdvös kíséreted van, ösvényeidet Urad lábnyomai jelzik. Utad meg van jelölve. Ez az Ő keresztje, ki előtted megy, mint a pásztor a juhai előtt. Vedd fel keresztedet és kövesd Őt.
Azt se feledd el, hogy ezt a keresztet vele együtt hordozod. Némelyek úgy vélik, hogy Simon a keresztnek csak az egyik végét vitte, nem az egész keresztet. Az nagyon lehetséges: Krisztus talán a nehezebb részét – a felső végét – magára vette, Simon pedig a könnyebb végét vihette. Nálad minden esetre így áll a dolog; te csak a könnyebb részét hordod a keresztnek, a nehezebb részt Krisztus hordozta.
Jóllehet, Simonnak a keresztet csak rövid ideig kellett hordozni, mindazáltal örök dicsőséget szerzett az neki. Az a kereszt is, melyet mi hordozunk, csak kevés ideig nehezedik ránk és azután nyerjük a koronát és a dicsőséget. Valóban, a keresztet kedvelnünk kell, ahelyett, hogy attól visszarettennénk, nagyra kell azt becsülnünk, mert az szerez nekünk örök és felfoghatatlanul értékes dicsőséget.

Zsoltárok könyve 27. rész


1. Dávidé. Az Úr az én világosságom és üdvösségem: kitől féljek? Az Úr az én életemnek erőssége: kitől remegjek?
2. Ha gonoszok jőnek ellenem, hogy testemet egyék: szorongatóim és elleneim - ők botlanak meg és hullanak el.
3. Ha tábor fog körül, nem fél szívem; habár had támad reám, mégis ő benne bízom én.
4. Egyet kérek az Úrtól, azért esedezem: hogy lakhassam az Úr házában életemnek minden idejében; hogy nézhessem az Úrnak szépségét és gyönyörködhessem az ő templomában.
5. Bizony elrejt engem az ő hajlékába a veszedelem napján; eltakar engem sátrának rejtekében, sziklára emel fel engem.
6. Most is felül emeli fejemet ellenségeimen, a kik körültem vannak, és én az ő sátorában örömáldozatokkal áldozom, énekelek és zengedezek az Úrnak.
7. Halld meg, Uram, hangomat - hívlak! Irgalmazz nékem és hallgass meg engem!
8. Helyetted mondja a szívem: Az én orczámat keressétek! A te orczádat keresem, oh Uram!
9. Ne rejtsd el orczádat előlem; ne utasítsd el szolgádat haraggal; te voltál segítőm, ne taszíts el és ne hagyj el engem, üdvösségemnek Istene!
10. Ha atyám és anyám elhagynának is, az Úr magához vesz engem.
11. Taníts meg engem a te útadra, oh Uram! Vezérelj engem egyenes ösvényen, az én üldözőim miatt.
12. Ne adj át engem szorongatóim kivánságának, mert hamis tanúk támadnak ellenem, és erőszakot lihegnek.
13. Bizony hiszem, hogy meglátom az Úr jóságát az élőknek földén!
14. Várjad az Urat, légy erős; bátorodjék szíved és várjad az Urat.

Napi Ige, Napi gondolat


,, Az Isten országa nem szemmel láthatólag jő el.,
Lukács 17:20-21



Sem azt nem mondják: Íme itt, vagy: Íme amott van; mert íme az Isten országa ti bennetek van.

A Mennyeknek országa nem csupán egy hely ahova menni fogsz, hanem egy valóság amit a szívedben hordozol.
Ámen!

**********************************

Napi Ige:

,,Mert én tudom, hogy az én megváltóm él, és utoljára az én porom felett megáll. És miután ezt a bőrömet megrágják, testem nélkül látom meg az Istent
.,, (Jób 19:25-26)


Morzsák.....

Minden egyes bukás után, ess térdre kérj bocsánatot Istentől, majd szedd össze magad és lépj tovább. A hibáidból tanulhatsz, Isten kegyelméből élhetsz.

2017. április 4., kedd

Charles H. Spurgeon: Harmatgyöngyök és aranysugarak

„Mert azt, aki nem ismert bűnt, bűnné tette értünk, hogy mi Isten igazsága legyünk őbenne.” (2Korintus 5,21)


  Megkeseredett lélek, miért gyászolsz és sírsz? Bűneid fölött szomorkodsz? Akkor nézz fel tökéletes Uradra és Megváltódra s gondolj arra, hogy Ő benne tökéletessé lettél. Isten szemei előtt olyan tökéletes vagy, mintha soha sem vétkeztél volna, sőt mi több, az igazság Ura isteni öltözetet adott rád, úgy, hogy többel rendelkezel, mint emberi igazsággal, Isten igazságát tudhatod magadénak. Kedves keresztyén, ki a veled született bűnösség és gonoszság miatt gyászolsz, lásd, bűneid többé nem kárhoztathatnak. Megtanultad a bűnt gyűlölni, de egyszersmind azon ismerethez is jutottál, hogy a bűn többé nem a tied, azok Krisztus fejére lettek helyezve. Nem vagy többé magadra hagyatva, mert Krisztusban vagy elrejtve. Nem magadért vagy kedves, hanem a te Uradban és Üdvözítődben. Isten előtt már most épp úgy vagy tekintve, minden bűnösséged mellett, mint abban a boldog jövőben, amikor minden romlástól és nyomorúságtól megváltva, megdicsőülve fogysz állni trónja előtt. Kényszerítlek téged, vedd szívedre ezeket a dicső gondolatokat: tökéletessé lettünk a Krisztusban! Tehát „Ő benne tökéletes” vagy.
„Jézusnak vére s érdeme.
Ez lelkem ékes öltönye;
Istennél ezzel állok meg,
Ha egykor mennybe felmegyek.”

  „Ki ítélne kárhozatra? A meghalt, sőt feltámadt Jézus Krisztus, aki az Isten jobbján van, és esedezik is értünk?” 
Keresztyén, ki „kedvessé lettél ama Szerelmesben” mitől kell még félned? Ragyogjon arcod a boldogságtól, élj Mestereddel! Járj a mennyei Jeruzsálem elővárosaiban, mert hamar eljön időd, amikor felemeltetsz oda, ahol Jézusod trónol és uralkodni fogsz az Ő jobbján, ahogyan Ő is Atyjának jobbjára ült.És minden azért lesz, mert az isteni Mester, „mert azt, aki nem ismert bűnt, bűnné tette értünk, hogy mi Isten igazsága legyünk őbenne”.

Napi áhítat--A csodák célja: Isten dicsőítése

Olvasmány: Mt 15,29–39


A csodák ráébreszthetnek, hogy az egész élet egy titok. És mögötte áll valaki.
„Jézus azután eltávozott onnan, elment a Galileai-tenger mellé, felment a hegyre, és ott leült.  Nagy sokaság ment hozzá, és bénákat, nyomorékokat, vakokat, némákat és sok más beteget vittek magukkal. Ezeket Jézus lába elé tették, és ő meggyógyította őket.  A sokaság pedig csodálkozott, amikor látta, hogy a némák beszélnek, a nyomorékok épek lesznek, a bénák járnak, a vakok pedig látnak, és dicsőítette Izráel Istenét.  Jézus ekkor odahívta tanítványait, és így szólt: „Szánakozom a sokaságon, mert már három napja velem vannak, és nincs mit enniük; éhesen pedig nem akarom őket elbocsátani, nehogy kidőljenek az úton.”  Tanítványai így válaszoltak: „Honnan volna itt a pusztában annyi kenyerünk, hogy jóllakassunk ekkora sokaságot?”  Jézus megkérdezte tőlük: „Hány kenyeretek van?” Ők így feleltek: „Hét, és egy kevés halunk.”  Ekkor megparancsolta a sokaságnak, hogy telepedjenek le a földre,  azután vette a hét kenyeret és a halakat, hálát adott, megtörte és a tanítványoknak adta, a tanítványok pedig a sokaságnak.  Mindnyájan ettek, és jóllaktak, azután összeszedték a maradék darabokat hét tele kosárral.  Négyezer férfi volt, aki evett, az asszonyokat és a gyermekeket nem számítva.  Ezek után elbocsátotta a sokaságot, beszállt a hajóba, és lement Magadán vidékére.”

Magyarázat

Jézus galileai szolgálata során sok embert vonzott magához. Egy fejezettel ezelőtt olvashattunk az ötezer ember megvendégeléséről, ahol sokkal nagyobb tömegről volt szó, hiszen ez a szám nem tartalmazta a nőket és a gyermekeket. Most újabb négyezer férfi és sok nő és gyermek megy Jézushoz. Jézus látja az embe­rek szükségeit, látja betegségeiket, és éhségükre is gondja van. Ebben a szakaszban azt üzeni számunkra a Biblia, hogy Istennek gondja van az ő népére, hogy gondoskodni akar rólunk. Jézus természetfeletti eszközöket felhasználva bizonyítja be, hogy számára semmi sem lehetetlen. A csodáknak azon túl, hogy betöltötték a rászoruló emberek szükségleteit az is célja volt, hogy általuk felismerjék, kicsoda Jézus, és megismerjék általa Isten szeretetét. Csodálaton túl eljutott tehát ez a tömeg Isten dicséretéig.
Számtalan csoda kíséri személyes életünket is: gyakran tapasztaltuk már Isten gondviselését, gyógyítását, imameghallgatását, áldását. Dicsőítjük-e őt mi is szavainkkal, tetteinkkel, imáinkkal? Szándékosan nem írja le a Szentírás a dicsőítés formáját, mivel nem ez a legfontosabb, hanem a motiváció. Boruljunk le Isten előtt, és ismerjük el az ő hatalmát, nagyságát, jóságát!

Imaáhítat

Valljuk meg, hogy olykor nem becsüljük meg
a lelki közösséget! (Zsid 10,24–25)
(Merényi Zoltán)

Alfred Christlieb: Bizonyságaid örökkévaló örökségem-Kürtzengés


  Szenteljétek meg az ötvenedik esztendőt, és hirdessetek szabadságot!

     3Móz 25,10

Kürtzengés jelentette be ezt az egyedülálló évet, ezért nevezték "kürtzengés évének". Sóvárogva várták a szegények, eladósodottak és rabszolgasorsra jutottak a kürt szavának felhangzását, mert akik eladósodtak, és ezáltal vagyonukat elvesztették, azoknak ilyenkor minden adóságukat elengedték. Az "elengedés éve" jött el.

A rabszolgákat is, akik személyes szabadságukat vesztették el, szabadon kellett bocsátani. Nagy öröm volt, amikor elérkezett ez a nap, azért ezt az évet "öröm évének", jubileumi évnek is nevezték. Érthető, hogy ezt a boldogító intézkedést szívesen vette jelképül az Úr Jézus annak az örömhírnek tudtul adására, amit Ő hozott. Szülőhazájában azért vett alapigéül első prédikációjánál olyan Igét, amely a kürtzengés évével kapcsolatos, és ezt mondta: "Ma teljesedett be az az írás, amit hallottatok". Ó, halljátok, ti szolgálói a bűnnek, akik a Sátán igája alatt, tisztátalan szenvedélyek, fösvénység és aggodalom láncaiban sóhajtoztok: Jézus megszabadít! "Aki a bűnt cselekszi, szolgája a bűnnek... De akit a Fiú megszabadít, az valóságosan szabad" (Jn 8,34. 36)

Hadd szóljon az evangélium zengése az egész világon: a Sátánnak nincs joga titeket fogva tartani! Szabadok vagytok. Adjatok hálát érte Istennek!

Az öröm éve akkor kezdődik el számotokra, amikor szíveteket megnyitjátok az Úr Jézus előtt. A szegénységből és szolgaságból egy csapásra gazdagság és szabadság lesz.

A megalázottaknak, megvetetteknek, rabszolgáknak a kürtzengés éve teljes egyenjogúságot hoz Isten választott népének tagjaival.

Addig mint méltatlanoknak félre kellett állniuk - most tisztességük teljesen helyreállt.

Az Úr Jézus az övéit az Isten országának teljes jogú polgáraivá teszi. Ő hozza el az "öröm évét", a szó legszorosabb értelmében.

Alfred Christlieb: Bizonyságaid örökkévaló örökségem

  Szenteljétek meg az ötvenedik esztendőt, és hirdessetek szabadságot!

     3Móz 25,10

Kürtzengés jelentette be ezt az egyedülálló évet, ezért nevezték "kürtzengés évének". Sóvárogva várták a szegények, eladósodottak és rabszolgasorsra jutottak a kürt szavának felhangzását, mert akik eladósodtak, és ezáltal vagyonukat elvesztették, azoknak ilyenkor minden adóságukat elengedték. Az "elengedés éve" jött el.

A rabszolgákat is, akik személyes szabadságukat vesztették el, szabadon kellett bocsátani. Nagy öröm volt, amikor elérkezett ez a nap, azért ezt az évet "öröm évének", jubileumi évnek is nevezték. Érthető, hogy ezt a boldogító intézkedést szívesen vette jelképül az Úr Jézus annak az örömhírnek tudtul adására, amit Ő hozott. Szülőhazájában azért vett alapigéül első prédikációjánál olyan Igét, amely a kürtzengés évével kapcsolatos, és ezt mondta: "Ma teljesedett be az az írás, amit hallottatok". Ó, halljátok, ti szolgálói a bűnnek, akik a Sátán igája alatt, tisztátalan szenvedélyek, fösvénység és aggodalom láncaiban sóhajtoztok: Jézus megszabadít! "Aki a bűnt cselekszi, szolgája a bűnnek... De akit a Fiú megszabadít, az valóságosan szabad" (Jn 8,34. 36)

Hadd szóljon az evangélium zengése az egész világon: a Sátánnak nincs joga titeket fogva tartani! Szabadok vagytok. Adjatok hálát érte Istennek! 

Az öröm éve akkor kezdődik el számotokra, amikor szíveteket megnyitjátok az Úr Jézus előtt. A szegénységből és szolgaságból egy csapásra gazdagság és szabadság lesz.

A megalázottaknak, megvetetteknek, rabszolgáknak a kürtzengés éve teljes egyenjogúságot hoz Isten választott népének tagjaival.

Addig mint méltatlanoknak félre kellett állniuk - most tisztességük teljesen helyreállt.

Az Úr Jézus az övéit az Isten országának teljes jogú polgáraivá teszi. Ő hozza el az "öröm évét", a szó legszorosabb értelmében.

Varga László: Isten asztaláról

  "Se szegénységet, se gazdagságot ne adj nekem! Adj annyi eledelt, amennyi szükséges, hogy jóllakva meg ne tagadjalak,... El se szegényedjek, hogy ne lopjak, és ne gyalázzam Istenem nevét!"

     Példabeszédek 30,8-9

Ez a bölcs ember imádsága. Ez hiányzik legjobban mai életünkből. Szemünk előtt van a túl gazdag emberek dölyfössége, istentelensége, kapzsisága, másik oldalon a szegényeknek az osztályharc ideológiájától eltorzult vak gyűlölete mindenki iránt, akinek többje van. De azt is látjuk, hogy mindketten boldogtalanok. Acsarkodva nézik egymást, állandó, égő gyűlölettel. Gyűlöletből pedig soha nem származik se boldogság, se nyugalom. A bölcs hívő ember ott áll a kettő között, megelégedettsége mint egy golyóálló üvegfal veszi körül. Aki naponta meg tudja köszönni Istennek, amit kapott, aki abból még másnak is tud juttatni, akinek nem szorul azonnal ökölbe a keze, ha akár a gazdag, akár a gyűlölködő szegény elveszi azt, ami az övé lehetne, az lehet nyugodt, boldog, mindig elégedett, rábízva magát Isten gondoskodására.
Taníts meg, Uram, erre az igazságra! Simítsd ki arcom ráncait, ha gazdagabbra nézek, nyisd meg összeszorult öklömet, ha vádol a szegényebb irigysége. Köszönöm, hogy mára is megadtad nemcsak a napi kenyeret, de annyi mindent mellette. Köszönöm, hogy ma is megláthattam teremtett világod szépségeit. A virágok pompáját, a lakásom megszokott rendjét, gyermekeim ragyogó szemét, házastársam simogató szeretetét, és még olyan sok mindent, nekem, személy szerint nekem adott ajándékaidat. Legyen boldog más azzal, amit neki adtál, vagy azzal, amit mástól rabolt magának! De add, hogy minél kevesebb nyomorgó szegényt lássak magam körül! Adj meg mindenkinek annyit, hogy boldog és megelégedett lehessen, és add, hogy ezért én is megtehessem mindazt, amire Tőled erőt és lehetőséget kaptam! Ámen.

Andrew Kuyvenhoven: Mindennap az Ige fényében-OLYAN KICSI ÉS OLYAN NAGY



A mai napon olvasandó igeszakasz: Zsolt 8
A karmesternek: "A szőlőtaposók" kezdetű ének dallamára. Dávid zsoltára. Ó, URunk, mi Urunk! Mily felséges a te neved az egész földön, az égen is megmutattad fenségedet! Gyermekek és csecsemők szája által is építed hatalmadat ellenfeleiddel szemben, hogy elnémítsd az ellenséget és a bosszúállót.Ha látom az eget, kezed alkotását, a holdat és a csillagokat, amelyeket ráhelyeztél, micsoda a halandó - mondom -, hogy törődsz vele, és az emberfia, hogy gondod van rá? Kevéssel tetted őt kisebbé Istennél, dicsőséggel és méltósággal koronáztad meg.Úrrá tetted kezed alkotásain, mindent a lába alá vetettél: a juhokat és marhákat mind, még a mezei vadakat is, az ég madarait, a tenger halait, amelyek a tenger ösvényein járnak. 10 Ó, URunk, mi Urunk! Mily felséges a te neved az egész földön! 



"Micsoda a halandó - mondom -, hogy törődsz vele? ...kevéssel tetted őt kisebbé Istennél."

(Zsolt 8,5 és 6)


Ha valaki egy húszemeletes épület tetejéről készítene rólad egy fényképet miközben te lenn az utcán sétálsz, olyannak látszanál, mint egy hangya a dzsungelben. De ha ez a felvétel úgy készülne, hogy te magad közben azon az épületen állsz, akkor a fénykép azt mutatná, hogy a többi épület fölé tornyosulsz, míg a város lábad alatt van. Minden a látószögtől függ. Az egyik látószögből nézve valaki jelentéktelen, egy másik távlatból pedig lenyűgöző.
A Biblia azt akarja, hogy mindkét látószögből nézzük az embert. Az ember olyan kicsi - és olyan nagy. Olyan kicsi, ha azt vesszük tekintetbe, ami felette van. De nagy, ha mindazt megnézzük, amit Isten alávetett neki. Ha kivetítjük az egekkel a háttérben, jelentéktelen, de a műhelyében (vagyis a Földön) az ember király. Isten mindent a lába alá vetett.
Ezért amikor egy embert kérkedni hallunk, úgy kell őt magunk előtt látnunk, mint aki Isten nagyságos égboltozatával vagy hegyvonulataival a háttérben áll, és össze kell borzadnunk. Miért? Mert egy ember felmagasztalta magát.
Másfelől azonban, akkor is össze kell borzadnunk, amikor látunk valakit, aki annak a rabszolgája lett, amit Isten rábízott: egy gazdaságnak, részvényeinek és kötvényeinek, gépeknek, az anyagnak. Az ember kevéssel lett kisebbé, mint amilyen Isten. Szánalomra méltó koldussá válik azonban, ha a dolgok szolgájává zsugorodik.
Meg kell tanulnunk az embert úgy nézni, ahogy a Biblia nézi. És csak akkor lehetünk Istentől akart emberfajtává, ha Jézus megtanít bennünket megint arra, hogy hogyan legyünk férfiak és nők Isten világában.
A szuverén Isten előtt kicsik vagyunk. Tenyeréből eszünk és kegyelméből élünk. Senkinek nincs joga a saját maga szabályait megalkotni, viszont az emberi erőnél többre van szükség, hogy megtartsuk Isten szabályait. Ugyanakkor az Úr megváltottai soha nem zuhanhatnak bele az emberek és a dolgok rabszolgaságába. Isten palotájának hercegei és hercegnői ők.

Oswald Chambers: Krisztus mindenek felett-A BIZALMATLANSÁG HATÁRAI



   "Íme eljön az óra... hogy eloszoljatok" (Jn 16,32).


Jézus itt nem feddi tanítványait. Hitük valódi volt, de meg volt zavarva; a valóság tényei közepette nem működött. A tanítványok "szétszóródtak" ki-ki saját érdekeihez. Fogékonyak voltak olyan dolgok iránt, amelyeknek semmi közük sincs Jézus Krisztushoz. Miután a megszentelődésben teljesen összekapcsolódtunk Istennel, hitünknek meg kell valósulnia hétköznapi életünk minden helyzetében és körülményeiben. Szét kell szóródnunk, nem a munkába, hanem a belső pusztaságba, hogy ott megismerjük, mit jelent belsőleg elhalni Isten áldásaival szemben. Készen vagyunk erre is? Nem mintha mi választanánk ezt az állapotot, de Isten irányítja úgy a körülményeinket, hogy ide jutunk. Míg át nem éltük ezt a megtapasztalást, hitünk érzésekkel és áldásokkal van kipárnázva. De amikor eljutottunk idáig, akkor már mindegy, hová állít bennünket Isten, vagy hogy miből származik belső vigasztalanságunk - már magasztalni tudjuk Istent, hogy mindent jól cselekedett. Ez az a hit, amit a valóság formál ki. "...és engem egyedül hagytok." Magára hagytuk-e Jézust, amikor gondviselése szétszórt minket? Azért hagytuk-e magára, mert nem ismertük fel Istent életkörülményeinkben? Isten fenséges akarata, hogy időnként sötétségbe jussunk. Kész vagyunk-e megengedni Istennek, hogy tetszése szerint cselekedjék velünk; felkészültünk-e arra, hagy bizonyos áldásaitól megfosztva maradjunk? Amíg Jézus Krisztus igazán Urunkká nem lesz, saját céljainknak szolgálunk. Hitünk valódi, de még nem állhatatos. Isten sohasem siet; ha várunk, rá fog mutatni arra, hogy nem Őt magát kívánjuk, hanem csak az áldásait. Ez az Istenben való életnek csak a kezdő foka. "Bízzatok, én meggyőztem a világot!" Szellemi bátorságra van szükségünk.

Carl Eichhorn: Isten műhelyében-Izrael, vagy: éjszakából világosságra




   "És megkérdé Jákób és monda: Mondd meg kérlek a te nevedet. Az pedig monda: ugyan miért kérded az én nevemet? És megáldá őt ott. "

(1 Móz 32, 29)  

Jákób most végre áldást nyert, amit valamikor csalárd módon próbált magának biztosítani. Ugyan miből állt ez az áldás? Nem szavakból. Isten mindig valósággal és tettekben áld meg minket. Ebben az órában Jákób előtt felragyogott Isten kegyelmes arca. Megkapta bűneinek teljes bocsánatát. Isten önmagát ajándékozta neki. Szívét és szeretetét nyitotta meg előtte.

Jákób ugyancsak sok áldást tapasztalt meg már. Ő maga tesz vallomást arról: "kisebb vagyok minden te jótéteményednél". Most végre igazán elnyeri az áldást. Nem gondol többet még arra a veszélyre sem, mely Ézsaú részéről fenyegette. Csak egy dolog töltötte be szívét, hogy kegyelmet találjon Istennél. És ezt meg is találta. - Istennek sok földi ajándéka tulajdonképpen áldásának a jele. Jákób most végre beletekinthetett Isten irgalmasságtól sugárzó tekintetébe. Mikor elnyerte az áldást, egész lénye áradt a világosságtól és a szeretettől. S midőn Jákób később összetalálkozott Ézsaúval, igazán elmondhatta: "mindenem van nekem" (1 Móz 33, 11), míg Ézsaú csak annyit mondhatott: "van nekem elég". Miért volt meg Jákóbnak mindene? Mivel rátalált az Úrra.

Jákób azt kérdezi, "mi a te neved?" Ez a kérdés felesleges volt. Annak, aki Isten kegyelmét és békéjét elnyerte, Istenről személyes megtapasztalása lett. Sok mindent el lehet mondani vagy tanítani Istennel kapcsolatban. De igazán a személyes megtapasztalás útján ismerhetjük meg Őt. Úgy van ez a bűnnel is. Sokféle magyarázatot lehet adni arról, hogy mi a bűn, de csak az tudja igazán, akinek lelkiismerete felébredt s megtapasztalta, mit jelent Isten ítélete alatt állni. És hogy kicsoda Isten, azt csak az tudja igazán, aki elnyerte, amit senki emberfia nem adhat nekünk: a bűnbocsánat bizonyosságát és a szív békességét. Most már Isten nem a megismerhetetlen és kikutathatatlan nagyság előtted, hanem könyörülő Istened, aki szeret téged.

Jákób ezt a helyet Penielnek nevezte, ami magyarul azt jelenti: Isten orcája. Ott lett előtte ugyanis nyilvánvalóvá Isten orcája, azaz legbensőbb lénye, az ő kegyelme. Isten keze a hatalmát fejezi ki, Isten orcája azonban az ő szeretetét sugározza.

Charles H. Spurgeon: Isten ígéreteinek tárháza

"Darazsakat küldök előtted, hogy kiűzzék előled a hivvieket, kánaániakat és hettitákat (2Móz 23,28)



Hogy mik voltak ezek a darazsak, azon ne töprengjünk. Isten külön hadserege, amelyet elküldött népe előfutáraként, hogy szurkálják az ellenséget és könnyűvé tegyék Izráel győzelmét. Istenünk a maga választotta módon harcol népéért. Gyakran meggyötri az ellenséget, még mielőtt a tulajdonképpeni csatára sor kerülne. Időnként úgy összezavarja az igazság ellenségeit, hogy az igazaknak ahhoz már semmit sem kell tenniük. A levegő telve van titokzatos hatásokkal, amelyek gyötrik Izráel ellenségeit. Azt olvassuk a Jelenések könyvében, hogy "segített a föld az asszonynak" (Jel 12,16).

Ezért soha ne féljünk. A csillagok is lelkünk ellenségei ellen harcolnak, míg pályájukat befutják. Gyakran, mire a küzdőtérre érünk, már nem találjuk ott az ellenséget, aki ellenünk támadt. "Az Úr harcol értünk, ti pedig maradjatok veszteg" (2Móz 14,14). Isten darazsai többet érnek, mint saját fegyvereink. Mi még álmodni sem merünk olyan győzelemről, amilyet az Úr a maga fegyvereivel ki tud vívni. Engedelmeskedjünk ezért a missziói parancsnak, induljunk a népeket meghódítani Krisztus számára, és meg fogjuk látni, hogy az Úr már járt előttünk és előkészítette az utat. Így a végén örömmel valljuk majd: "Szabadulást szerzett jobbja, az ő szent karja" (Zsolt 98,1)

Cseri Kálmán-A kegyelem harmatja- Életmentő lemondás

"Nem úgy böjtöltök, ahogyan ma illenék... "(Ézs 58,4)



Valaki, miután körbenézett a társaságon, nem mondott el egy viccet, mert az az egyik jelenlévőnek rosszulesne. Pedig sikere lett volna, ha előadja. Valaki lemondott arról, hogy visszakapja a kölcsönadott pénzét, mert megtudta, hogy akinek adta, még elesettebb helyzetben van, mint ő. Valaki egy várva várt, ajándékba kapott, értékes hangversenyjeggyel a zsebében elment költöztetni egy ismerősét, mert azt cserbenhagyták a segítői.

A böjtnek számtalan lehetősége van. Ézsaiás könyvének 58. fejezete színes felsorolást ad. Böjt minden ki nem mondott bántó szó, böjt minden meg nem torolt sérelem, böjt az, ha másnak kedvezek, s én mondok le valamiről ezért.

Ma sokak vezérelve: a cél, hogy én most jól érezzem magam - és minden szót külön hangsúlyoznak. Ha mindenki erre törekedne, kipusztulna az emberiség. A böjt létfeltétel lett az emberiség számára.

Mindnyájunkat fenyegető veszéllyé vált az általános anyagiasság és az élvhajhászat. A világ mindent alárendel a profitnak, s ez embertelenné tesz. Mivel pedig Istent száműztük a közéletből, úgy véljük, nem tartozunk senkinek felelősséggel, ez pedig felelőtlenné tesz. Az anyagiasság és hedonizmus a jövő ellen dolgozik. Ha az emberiség nem ismer mértéket, az rablógazdálkodáshoz vezet, s tönkretesszük a földet, a légkört -önmagunkat.

Személyes boldogságunk és a globális kilátások egyaránt szükségessé teszik, hogy megtanuljunk önként, értelmesen, céltudatosan, örömmel böjtölni. Úgy, ahogyan az Isten szerint helyes.

Kenneth E. Hagin: Párhuzam

,,Ha énbennem maradtok, és az én beszédeim bennetek maradnak, kérjetek, amit csak akartok, és meglesz az néktek.,, —JÁNOS 15,7.


Az Úr mondta nekem ezt, amikor egyik szerettemért imádkoztam, aki közel volt a halálhoz: „Amit csak mondasz ezzel kapcsolatban, én azt fogom tenni.”
Egy konkrét

esetben, amint a jogaimnak hangot adtam a helyzetet illetően, az Úr eljött hozzám látomásban és azt mondta: „Rendben van, adok neki még ennyi és ennyi évet. És ezt csak ezért teszem meg, mert megkértél rá. Nincs a földön olyan apa, aki valaha is jobban vágyakozott volna arra, hogy többet tegyen a gyermekeiért, mint ahogy én vágyakozom az enyémekkel kapcsolatban erre. Bárcsak engednének nekem.”

Akkor miért nem teszi meg Isten? Azért, mert nekünk együtt kell működnünk Istennel hitben!

Az az elképzelés, hogy Isten egy olyan zsarnok, aki uralkodik az emberek felett, szigorúan elnyomva őket, és mindent megtehet, amit csak akar, akár együttműködik vele az ember akár nem, csupán a tudatlanságból fakad. Nekünk is részünk van a dologban! De, hála Istennek, mi elfoglalhatjuk azt a helyet, ami jogosan illet minket. Az Úr Jézus Krisztus — Aki feje mindeneknek az Ő Teste javára — akadályoztatva van hatalmas terveiben és munkáiban, mert az Ő Teste nem tudja értékelni az Ő felmagasztalásának mérhetetlen jelentőségét és azt a tényt, hogy mi együtt ülünk Ővele az Atya jobbján!

Megvallás: Én Krisztusban maradok, és az Ő Igéje énbennem marad. Ezért kérhetek, amit csak akarok, és meglesz az nekem!

Csendes percek Istennel:A 7 napos kétség diéta 2. napja: Lerombolva vagy felépítve?

„Mit mondjunk tehát erre? Ha Isten velünk, ki lehet ellenünk?” Róm 8:31

Egyik reggel nagyon kedvetlenül ébredtem. A fejemben mindenféle kétségeskedő gondolat cikázott: "Mindezt nem tudom egyedül végigcsinálni! Nem lehetek egyszerre feleség, anya, és egy szervezet vezetője, ami nők felé szolgál világszerte!"

A gondolataim, és az érzéseim is ellenem fordultak!
Ahogy ott feküdtem az ágyban tehetetlenül,egyszer csak megszólalt a rádió ébresztője. A gondolataimat hirtelen Twila Paris énekhangja szakította félbe. "Ez nem a félelem ideje, hanem a hité és az elhatározásé." Ez az igazság megérintette a szívemet.

Ez arra bátorított, hogy ne veszítsem el a célt a szemem elől, és ne a pillanatnyi érzéseimre hallgassak, hanem mindahhoz ragaszkodjak, ami a szívemben már el van rejtve és amiben hiszek. Twila arra is emlékeztetett, hogy Istennél minden tudva van, ő irányít.
Amikor ezeket a sorokat hallgattam, a gondolataim összhangba kerültek Isten igazságával. Megváltoztatta az egész látásmódomat. A félelemből elhatározás lett, és újra rádöbbentem, hogy nem én, hanem Isten irányít! Örülök, hogy előző este egy keresztény állomásra állítottam a rádiót, mert így egy bátorító üzenetre ébredhettem.

Két választásunk van: vagy hagyjuk, hogy a kétségeink leromboljanak, vagy hagyjuk, hogy Isten építsen fel.
Ha Krisztus bennünk él, Isten ereje és ígéretei elérhetők lesznek számunkra. De ez nem fog csak úgy megtörténni. Ehhez nekünk is tennünk kell. Éppen úgy, ahogy ezt a rádióállomást állítottam be, a gondolatainkat is szándékosan tudnunk kell Istenre hangolni.
Ahogy a rádión van AM és FM frekvencia, úgy van 2 különböző frekvencia a gondolkodásunkban is. Legyen az AM a magunk ellen hangoló, míg az FM az értünk létező frekvencia. Az igazság az, hogy mi vagyunk saját magunk legkeményebb kritikusai és rengeteg AM gondolatunk van. Nemcsak a gondolataink, hanem az érzéseink is saját magunkat támadják.

Amikor ilyen önmarcangoló gondolatok és érzések kerítenek hatalmukba, próbálj megállni egy pillanatra, és Istenhez fordulni. Hasonlítsd össze a te gondolataidat az Övéivel az Ige tükrében. Passzolnak? Ha nem, keress egy ígéretet a Bibliában, ami felváltja azt a hazugságot, ami a szívedet uralja.

Kezdésnek íme néhány AM és FM gondolat:
Amikor azt gondolod gyenge vagy és magányos, próbálj arra az igazságra fókuszálni, hogy Isten veled van! Erős és bátor lehetsz, mert Ő veled van, nem hagy el téged. (5Móz 31:6)

Amikor azt gondolod nem vagy elég jó egy bizonyos munkára, ne feledd, hogy Isten veled van és érted munkálkodik! „Mert az Ő alkotása vagyunk, akiket Krisztus Jézusban jó cselekedetekre teremtett, amelyeket előre elkészített Isten, hogy azok szerint éljünk.” (Efézus 2:10)

Uram, köszönöm, hogy én Krisztusban kiválasztott vagyok, királyi pap, szent gyermeked. Hozzád tartozok. Amikor kételyek gyötörnek, emlékeztess, hogy a sötétségből hívtál világosságra. Kérlek, taníts meg mindig rábízni magam a Te ígéreteidre, és hogy Te Uram, Te harcolsz velem az önértékelési küzdelmeimben. Te adsz győzelmet nekem. Tiéd a dicsőség, Uram. Jézus nevében, ámen.

Olvasd el a következő igéket:

Ti azonban választott nemzetség, királyi papság, szent nemzet vagytok, Isten tulajdonba vett népe, hogy hirdessétek nagy tetteit annak, aki a sötétségből az ő csodálatos világosságára hívott el titeket;

(1 Péter, 2:9)

Mert Istenetek az Úr veletek megy, harcol értetek ellenségeitek ellen, és megsegít benneteket.
(5Móz 20:4)

De mindezekkel szemben diadalmaskodunk az által, aki szeret minket.

(Róma 8:37)



(Forrás: Renee Swope, "The 7 Day Doubt-free Diet", used with permission)

Zsoltárok könyve 23. rész


1. Dávid zsoltára. Az Úr az én pásztorom; nem szűkölködöm.
2. Fűves legelőkön nyugtat engem, és csendes vizekhez terelget engem.
3. Lelkemet megvidámítja, az igazság ösvényein vezet engem az ő nevéért.
4. Még ha a halál árnyékának völgyében járok is, nem félek a gonosztól, mert te velem vagy; a te veszsződ és botod, azok vigasztalnak engem.
5. Asztalt terítesz nékem az én ellenségeim előtt; elárasztod fejem olajjal; csordultig van a poharam.
6. Bizonyára jóságod és kegyelmed követnek engem életem minden napján, s az Úr házában lakozom hosszú ideig.

2017. április 3., hétfő

Maranatha: JÖN A KIRÁLY! -A harmadik angyal utolsó intései

„Ezek után láttam más angyalt leszállani a mennyből, akinek nagy hatalma volt, és a föld fénylett annak dicsőségétől.” (Jel 18,1)


„A harmadik angyalhoz csatlakozó angyal az egész földet betölti majd dicsőségével. Világméretű munka és rendkívüli erő megnyilvánulásának megjövendölése ez. Az 1840–44-es adventmozgalom Isten hatalmának dicsőséges megnyilatkozása volt. Az első angyal üzenete eljutott a világ minden misszióállomásához, és egyes országokban olyan érdeklődés támadt a vallás iránt, amelyre a XVI. századi reformáció óta nem volt példa. De mindezt túl fogja szárnyalni az a hatalmas megmozdulás, amely a harmadik angyal utolsó intését viszi a világnak.

Nem lesz kisebb az erő, amellyel Isten az evangélium hatalmas munkáját lezárja, mint amilyennel elindította. A próféciák, melyek az evangélium hirdetésének kezdetén a korai eső kiáradásában teljesedtek, a késői esőben ismét teljesedni fognak.

Isten szolgái szent lelkesedéstől fénylő arccal sietnek egyik helyről a másikra, hogy hirdessék a menny üzenetét. Az egész világon ezernyi hangon szól majd a figyelmeztetés. Csodálatos dolgok történnek: betegek gyógyulnak meg, és a hívők munkáját jelek és csodák kísérik. Sátán is tevékenykedik, de hamis csodákkal. Még tüzet is hoz alá az égből az emberek szeme láttára (Jel 13,13). A Föld lakóinak el kell dönteniük, ki mellé állnak.

Az üzenet nem annyira érveléssel, mint Isten Lelkének mélységes meggyőzése nyomán terjed majd. Az érvek már korábban elhangzottak. A magvetés megtörtént, s most a mag kikel, és termést hoz. A missziómunkások által terjesztett irodalom megteszi hatását. De sok embert, aki az igazság hatása alá került, még mindig gátol valami az igazság tökéletes megértésében és az engedelmességben. A fénysugarak mindenhova bevilágítanak, és az igazság tisztán felragyog. Isten őszinte gyermekeit a családi és egyházi kapcsolatok nem tudják már visszatartani. Elszakítják ezeket a kötelékeket, mert az igazság mindennél drágább nekik. Az ellenük szövetkező erőkkel szemben sokan az Úr oldalára állnak.” (Korszakok nyomában, 543–545. o.)