2017. június 9., péntek

Alfred Christlieb: Bizonyságaid örökkévaló örökségem

Akkor megkérdezte Dávid az Urat... l.Sám 23,2

Dávid, Isten kedves embere különféle nehézségekbe jutott, de mindig ugyanazt az utat járta. Mindennel, ami nem volt világos előtte, az Úrhoz sietett, hogy világosságot és vezetést kérjen tőle. Ebből a szent szokásból sokféle áldás fakadt Dávid életében. Elsősorban is annak a tudatában élt, hogy Isten útján, s nem a maga útján jár. Ez különösen jelentős volt olyan helyzetben, amelyről az I.Sámuel 23. rész beszél. Dávidot akkor még üldözte Saul. Egyszer azt a hírt hozták neki, hogy a filiszteusok rátörtek Kehilla határvárosra, és fosztogatják a termést. Benne volt ebben a hírben a ki nem mondott segélykérés. Dávid azonban nem kelt azonnal útra, hanem Istent kereste és Tőle kérdezte: "Elmenjek-e és leverjem-e ezeket a filiszteusokat"? Más ilyen helyzetben fölöslegesnek tartotta volna a vezetésért való imádkozást és saját maga döntött volna. Dávid azonban helyesen ragaszkodott ahhoz, hogy Istent megkérdezze. Ő egy esetleges hadjáratban mindenekelőtt bizonyossá akart lenni afelől, hogy akarja-e Isten ezt a vállalkozást. Amikor efelől világossága volt, akkor már bizonyos volt a győzelem felől is.

Dávidot nem hagyta Isten felelet nélkül. Világosságot adott neki arra nézve, hogy kehillái útja Őszerinte való. Most már nyugodtan és bizalommal mehet. A mi terveinknél is minden azon múlik, hogy azok egyeznek-e Isten akaratával. Ha igen, akkor semmi akadály nem tartóztathat fel bennünket.

Sokféle követelményt támasztanak ma a hívő keresztyének életében. Ezáltal fennáll az a veszély, hogy erejük szétforgácsolódik, s olyan feladatok véghezvitelébe fognak, amelyekre nem hívta el őket Isten.

Boldogok vagyunk, ha nem a saját belátásunk, hanem Isten akarata vezet bennünket!

Varga László: Isten asztaláról

"Amikor [Jézus] látta a sokaságot, megszánta őket, mert elgyötörtek és elesettek voltak, mint a juhok pásztor nélkül. Ekkor így szólt tanítványaihoz: 

Az aratnivaló sok, de a munkás kevés: kérjétek tehát az aratás Urát, hogy küldjön munkásokat az aratásába."-Máté 9,36-38

Sokszor megdöbben az ember: mintha éppen ma írták volna az evangélium egy-egy igéjét. Lehetne-e pontosabban jellemezni a mi társadalmunkat? Egy juhnyáj, mely megszomjazott, és ráébred arra, hogy nincs pásztora, kétségbeesetten béget, szaladgál, tehetetlen, céltalan. A XX. század első fele tele volt "pásztorokkal", megváltást, új életet hirdető vezérekkel. Eredményét megtapasztaltuk. Második felében egyetlen új eszme, egyetlen reményt keltő tanítás nem keletkezett, a régiek egymásután maradtak szégyenben. Eltűntek a nagy vezéralakok is. Krisztus pedig nem kell a tömegnek. Páll Lajos "Erdőirtás" című versének záró sorait idézem: "Ameddig látok, csupa törpeség. Hencegő gőgjüknek fű makogja: Fenség!" A tömeg pedig önmagától semmire nem képes. Egy reményünk maradt: Jézus megszánja az elgyötört sokaságot. Ő maga küld pásztorokat, tanítványait. És valóban új élet keletkezett ott, ahova ők eljutottak. De mai tanítványainak is szól parancsa: ha túl sok és túl nehéz a pásztorolás feladata, kérni és újra kérni kell szerető Atyánkat, küldjön hívő, szolgálatot, felelősséget vállaló, kitartó munkásokat a nyáj mellé.

Atyám, sokszor elszomorodok én is vezetőink tehetetlensége miatt, s egyáltalán nem vigasztal, hogy más népeknek sincsenek különb vezetői. A tehetetlenség, üres hatalomvágy, kíméletlen zsarnokság uralma után nem is maradhatott más, csak az üresség. Töltsd meg, Uram, Lelked sugalmazásával lelkünk ürességét. Adj nekünk igaz vezetőket, akik nem fejni és nyúzni, hanem akaratod szerint, a szeretet törvénye szerint pásztorolni tudják pásztor nélkül tengődő nyájadat. Tudom, erre csak neked szolgáló vezetők képesek. Ilyeneket adj nekünk, egyházadnak, népünknek, Édesatyánk! Ámen.

Andrew Kuyvenhoven: Mindennap az Ige fényében-ISMERNI AZ URAT

A mai napon olvasandó igeszakasz: 1Sám 2,12-17

12 Éli fiai azonban elvetemült emberek voltak, nem törődtek az ÚRral. 
13 A papok szokása a néppel szemben az volt, hogy ha valaki áldozatot mutatott be, odament a pap szolgája, amikor a húst főzték, kezében a háromágú villával, 
14 és beleütötte az üstbe vagy fazékba, bográcsba vagy lábosba, és elvette a pap mindazt, ami a villára akadt. Így bántak egész Izráellel, amikor odajártak Silóba. 
15 Sőt mielőtt elfüstölögtették a kövérjét, odament a pap szolgája, és ezt mondta az áldozó embernek: Adj a papnak sütni való húst, mert nem fogad el tőled főtt húst, csak nyerset! 
16 És ha azt felelte neki az az ember, hogy előbb el kell füstölögtetni a kövérjét, és csak azután veheti el, amit megkíván, akkor ezt mondta neki: Most add ide, mert ha nem, erőszakkal is elveszem! 
17 Igen nagy volt tehát az ifjak vétke az ÚR előtt, mert megutálták az emberek az ÚRnak szóló áldozatot.
"Éli fiai azonban elvetemült emberek voltak, nem törődtek az Úrral (nem ismerték az Urat)." (1Sám 2,12) 
"Aki szeret, az az Istentől született, és ismeri az Istent." (Jn 4,7b)
Éli fiai "elvetemült emberek" voltak. Többnyire úgy mondják, azért voltak rossz magatartásúak és istentelenek, mert apjuk túlságosan gyengekezű volt. Igaz, hogy Éli nem volt elég szigorú (1Sám 3,13), de ez még nem magyarázza meg, hogy fiai miért voltak istentelenek. Sámuel minden kétséget kizáróan jobb nevelő volt, de az ő fiai sem jártak az Úr útján (1Sám 8,3).
Éli fiai nem ismerték az Urat. Némely fordítás így olvassa: "Nem törődtek az Úrral." Természetesen ezt jelenti a textus. De a Biblia arról, aki ellop az Úrnak hozott áldozatokból és erkölcstelen cselekedeteket követ el az Úr házában, egyszerűen ezt mondja: "Nem ismeri az Urat."
Ez a két fiatalember vallásos nevelésben részesült. A főpap fiai voltak. Ha napjainkban élnének, azt mondanánk, hogy vallásoktatásban vettek részt, bibliaórára és istentiszteletre jártak. Csakhogy "nem ismerték az Urat".
Itt érezzük, hogy mennyire képtelenek vagyunk bárkit is megtanítani az Úr ismeretére, mert "ismerni az Urat", ez személyes dolog. Ha nincs személyes kapcsolatunk Istennel, ki van zárva, hogy ismerjük őt.
A biblia ismerete feltétele annak, hogy megismerjük az Urat. Ugyanakkor Isten nem ismerése általában összefüggésben van a bibliaismeret hiányával. Elképzelhető azonban, hogy valaki kívülről meg tudta tanulni a Bibliát, anélkül, hogy ismerné az Urat.
"Aki szeret ... ismeri az Istent." Ez nem azt jelenti, hogy egy szerető szívű embernek, vagy "egy meleg személyiségnek", vagy bárki hasonlónak van igaz ismerete Istenről. Amit a textus jelent, az az, hogy Isten élete és szeretete átfolyik gyermekein. Csak akkor ismerjük Istent, ha már átéltük az ő szeretetét. És ha átéltük már az ő szeretetét, mi magunk is képesek vagyunk szeretni.
Ha bizonyságát adjuk a keresztyén szeretetnek életünkben, akkor ismerjük Istent.

Oswald Chambers: Krisztus mindenek felett-A LEGKÖZELEBBI LEGJOBB TENNIVALÓ

Keress, ha még nem találtál!"Keressetek és találtok!" (Lk 11,9)



"Kéritek, de nem kapjátok, mert nem jól kéritek" (Jak 4,3). Ha az élet dolgait kéred Isten dolgai helyett, akkor rosszul kérsz, azaz önmagad kívánsz érvényesülni. Minél inkább kívánod érvényesíteni önmagadat, annál kevésbé keresed Istent. "Keressetek és találtok!" Láss neki a munkának, csak ez az egy érdekeljen! Kerested-e már Istent valaha egész szívedből, vagy csak elernyedten kiáltottál fel hozzá egy lelki idegfájdalom állapotában? Keress, szedd össze magad és találsz! "Ó, mindnyájan, akik szomjúhoztok, jertek e vizekre" (Ézs 55,1). Szomjazol-e vagy közönyös vagy? Vallásos megtapasztalásod úgy kielégít, hogy semmi többet nem kívánsz Istentől? A tapasztalat csak a kapubejárat, de nem ez a cél. Vigyázz, nehogy tapasztalatra építsd hitedet, mert azonnal kiérződik belőle a bírálat hangja. Nem tudod másnak továbbadni, amire te találtál rá, de vágyat támaszthatsz a szívében az után, ami a tiéd. "Zörgessetek és megnyittatik néktek." "Közeledjetek az Istenhez!" Zörgess! Az ajtó be van zárva és fájdalmas szívdobogással zörgetsz. "Tisztítsátok meg kezeteket" (Jak 4,8), zörgess kicsit hangosabban, és rájössz, hogy piszkos vagy. "Tisztítsátok meg szíveteket!" Milyen személyesen hangzik ez - most már kétségbeejtően komoly a dolog, most kész vagy mindenre. "Gyötrődj és kínlódj!" (Mik 4,10). Gyötrődtél-e már valaha Isten színe előtt belső életed állapota miatt? Most már nyoma sincs benned az önsajnálkozásnak, de összetört szívvel, leverten és rémülten fedezed fel, miféle ember vagy úgy, ahogy vagy. - "Alázzátok meg magatokat!" (Jak 4,10). Isten ajtaján zörgetni megalázó foglalkozás, a megfeszített latorral egy sorban kell zörgetned, de "a zörgetőnek megnyittatik" (Mt 7,7).

Carl Eichorn: Isten műhelyében-Az isteni kiválasztás titka

"Akiket eleve ismert, eleve el is rendelte, hogy azok az Ő Fiának képmására formáltassanak. " (Róma 8, 29) 



Az emberi szív megújítása teljes egészében Isten műve. Annyira az Ő munkája, hogy Isten minden gyermeke az Ő kiválasztásának köszönheti üdvösségét. Ő már eleve ismert és az üdvösségre hívott el minket. - Nagy titok előtt állunk itt. Nem kétséges, hogy az Ige egészen világosan beszél a hívő emberek üdvösségre való eleve-elrendeléséről. A mi értelmünk hajlamos ebből azonnal levonni a következtetést: akkor tehát mindazok, akik kárhozatra jutnak, már eleve arra is voltak rendelve. 
Ez azonban nem így van. Az Ige világosan és határozottan azt tanítja: "Isten azt akarja, hogy minden ember üdvözüljön" (1 Tim 2, 4), mert Krisztus mindenkiért meghalt, és az egész világot kiengesztelte Istennel. Mindenki, aki Jézushoz jön, elfogadásra talál. Isten senkit sem utasít el, aki Jézus Krisztusra hivatkozik.

Isten örökkévaló kiválasztása teljesen és kizárólag Jézus Krisztushoz kapcsolódik. Ezért mondja Pál is, hogy Isten a Krisztusban választott ki minket. Itt nincs semmiféle önkényeskedésről szó. Aki ragaszkodik a Megváltóhoz, azt Isten nem utasíthatja el, s nem zárhatja ki a kegyelemből. - Az isteni kiválasztás ténye igen mélyen meg kell alázzon minket. Érdemeink ki vannak zárva. De ugyanekkor az igazság megvigasztal és fel is emel minket.

Az Isten kegyelmi kiválasztásában van valami mélyen megnyugtató: üdvösségem kizárólag Isten kezében van. Kiválasztása kezeskedik arról, hogy mindenen át vezet engem és majd célhoz is juttat. De semmi körülmények között sem ringathatjuk magunkat hamis bizonyosságba az isteni kiválasztást illetően. A mi feladatunk az, hogy kiválasztásunkat "erőssé" tegyük (2 Pét 1, 10) az engedelmesség és megszentelődés buzgó gyakorlása által. Az isteni kiválasztás tehát nem valami nyugvópárna, hanem ösztönzőleg hat a teljesebb buzgóságra. - Isten a kiválasztás révén nagy célt tűzött maga elé. Azt akarja, hogy az Ő Fiának képmására formáltassunk. Istennek csekélység volt, hogy egy világot létre hívjon. Ehhez elég egy szava is. Ezzel szemben az ember megújításánál latba kell vetnie minden szeretetét, hosszútűrését és türelmét. Bölcsességének minden eszközt és módot meg kell találnia, hogy a dacos emberi szív ellenállását megtörje. Ő azonban amit elkezdett, véghez is viszi.

Megerősítés

Az Úrban bízok, ezért megtagadok minden negatív dolgot az életemben!
SIKERES vagyok! Az Úr gyermeke vagyok, a Királyok Királyának a gyermeke!
Az Úrban bízok, ezért nem félek! BÁTOR vagyok! Ha az Úr velem  ki ellenem!
Az Úrban bízok ezért nem aggódok! HITBEN járok és nem látásban!
Az Úrban bízok ezért nem vagyok depressziós! BOLDOG vagyok!
Az Úrban bízok ezért nem vagyok már fogságban! SZABAD vagyok!
Az Úr az én szabadítom, megváltóm!
Akit az Úr megszabadít,az TELJESEN szabad!
Kihozott Egyiptom Földjéről és elég bátor vagyok, hogy bemenjek az ígéret Földjére!
Az Úrban bízok, ezért megtagadok minden átkot, betegséget! Hisz ELVÉGEZTETETT!
Hittel átveszem a gyógyulásomat, mert az Úr az én Gyógyítom!
ÁLDOTT vagyok! Ámen💖


Cseri Kálmán-A kegyelem harmatja: Féltőn szerető Isten


"Ha bemégy arra a földre, amelyet Istened, az Úr ad neked, ne tanuld el azokat az utálatos dolgokat, amelyeket azok a népek művelnek." (5Móz 18,9)



Isten a népével kötött szövetség feltételéül szabta, hogy „ne legyen más istened rajtam kívül". Vagyis hitét és bizalmát a nép csak Istenbe vesse. Azért fontos kikötés ez, mert az ördög mindig az Istenbe vetett bizalmunkat igyekszik megingatni, s olyan „segítséget" kínál fel, amellyel elszakít Istentől.

Ezért az ígéret földjének határán Isten egész konkrétan óvta népét ettől a bűntől: ne legyen köztetek varázsló, igéző, jövendőmondó, se halottaktól tudakozódó, mert utálatos az Úr előtt mindaz, aki ilyet cselekszik. Ezek azért veszélyesek az emberre, mert a hitét kötik le, s így Istentől elszakadva védtelenné válik. Ettől félti Isten az övéit, ezért mondja a Biblia, hogy ő féltőn szerető Isten.

Amíg Mózes átvette a tízparancsolatot az Úrtól, addig a nép fülbevalókból borjút öntött, és úgy kezdték imádni, mintha az hozta volna ki őket Egyiptomból. Ugyanilyen ostobaság és istenkáromlás minden mai babonaság is. Sokan nem tudják, hogy ősellenségünk, az ördög, mindent elkövet, hogy Isten helyett őt imádják, benne bízzanak, tőle kérjenek segítséget. Aztán benyújtja a számlát, s az ilyennek gyakran súlyos következményei vannak. A ma divatos ezoterikus ajánlatok mögött is ez az ördögi szándék bújik meg.

Tudjuk a Szentírásból, hogy Jézus Krisztus legyőzte az ördögöt. Ezért tud segíteni azokon is, akik a gonosz csapdájába léptek. Jézushoz kell fordulnia mindenkinek, mert ő azért jött, „hogy az ördög munkáit lerontsa" (1Jn 3,8). 
A benne való állhatatos hit védelmet nyújt minden sötét támadástól.

Napi áhítat: Egyetértés Krisztus akarata szerint

Róm 15,1–7


Nem velem kell egyetértenie másoknak, hanem Jézus Krisztusban kell megtalálnunk egymást.
„Mi erősek pedig tartozunk azzal, hogy az erőtlenek gyengeségeit hordozzuk, és ne a magunk kedvére éljünk. Mindegyikünk a felebarátjának kedvezzen, mégpedig annak javára, épülésére. Hiszen Krisztus sem magának kedvezett, hanem ahogyan meg van írva: „A te gyalázóid gyalázásai énreám hullottak.” Mert amit korábban megírtak, a mi tanításunkra írták meg, hogy az Írásokból türelmet és vigasztalást merítve reménykedjünk. A türelem és vigasztalás Istene pedig adja meg nektek, hogy kölcsönös egyetértés legyen közöttetek Jézus Krisztus akarata szerint, hogy egy szívvel, egy szájjal dicsőítsétek a mi Urunk Jézus Krisztus Istenét és Atyját. Fogadjátok be tehát egymást, ahogyan Krisztus is befogadott minket az Isten dicsőségére.”

Magyarázat

A testvéri kapcsolataim a gyülekezetben igen jó hőmérői annak, hogy mennyire élek Krisztus akarata szerint, vagyis mennyire engedtem át az életemet az ő vezetésének. Amikor békességben élek a testvéreimmel, felnézek rájuk, tisztelet van a szívemben feléjük, és öröm tölt el, amikor találkozunk, ez azt jelenti, hogy Jézus szeretete át tudta hatni a lelkemet. Vigyázat, ezt nem lehet emberektől eltanulni, mint a viselkedési mintákat. Akkor sem lesz természetes, ha évek vagy évtizedek óta járok már gyülekezetbe. Ez az igazi tanítványi lét következménye, a Lélek munkája és gyümölcse a szívemben. Egy folyamat, amelyben elkezdek felelősséget érezni a gyülekezeti tagok felé. Az aktuális „testvéri” pletykán nem szörnyülködöm és megbotránkozom, hanem belülről jövő késztetést érzek, hogy valamilyen módon segítsek helyreállni és felépülni annak, aki bajba került. Egyre többet imádkozom másokért, és nemcsak a saját kéréseimet mondom el az Atyának. Felhívom, meglátogatom és beszélgetek olyan testvéreimmel, akik eddig nem voltak közel hozzám.
A türelem és vigasztalás Istene pedig megajándékoz bennünket Jézus Krisztus akarata szerinti egyetértéssel, együttérzéssel és harmóniával. Így fogjuk majd egy szívvel és szájjal közösen dicsőíteni mennyei Atyánkat.
(Paróczi Zsolt)

Napi áhítat: Egy Lélek által

1Kor 12,1–13

A Megváltó már régen eltervezte a te helyedet is az ő testében, az Egyházban. A Lélek által tudod felismerni és betölteni ez a szolgálatodat.
„A lelki ajándékokra nézve pedig, testvéreim, nem szeretném, ha tudatlanok lennétek. Tudjátok, hogy amikor pogányok voltatok, ellenállhatatlanul vitt és sodort valami benneteket a néma bálványokhoz. Ezért tudtotokra adom, hogy senki sem mondja: „Jézus átkozott”, aki Isten Lelke által szól; és senki sem mondhatja: „Jézus Úr”, csakis a Szentlélek által. A kegyelmi ajándékok között ugyan különbségek vannak, de a Lélek ugyanaz. Különbségek vannak a szolgálatokban is, de az Úr ugyanaz. És különbségek vannak az isteni erő megnyilvánulásaiban is, de Isten, aki mindezt véghezviszi mindenkiben, ugyanaz. A Lélek megnyilvánulása pedig mindenkinek azért adatik, hogy használjon vele. Mert némelyik a Lélek által a bölcsesség igéjét kapta, a másik az ismeret igéjét, ugyanazon Lélek által. Egyik ugyanattól a Lélektől a hitet, a másik ugyanazon Lélek által a gyógyítások kegyelmi ajándékait. Van, aki az isteni erők munkáit vagy a prófétálást kapta; van, aki lelkek megkülönböztetését, a nyelveken való szólást, vagy pedig a nyelveken való szólás magyarázását kapta. De mindezt egy és ugyanaz a Lélek munkálja, aki úgy osztja szét kinek-kinek ajándékát, amint akarja. Mert ahogyan a test egy, bár sok tagja van, de a test valamennyi tagja, noha sokan vannak, mégis egy test, ugyanúgy a Krisztus is. Hiszen egy Lélek által mi is mindnyájan egy testté kereszteltettünk, akár zsidók, akár görögök, akár rabszolgák, akár szabadok, és mindnyájan egy Lélekkel itattattunk meg.”

Magyarázat

Csak egy ajtó van, amelyen be lehet lépni az Isten országába: maga Jézus Krisztus. A Szentlélek által vallhatjuk meg őt Urunknak, és általa épülünk be az egy testbe, a gyülekezetbe is. Istent keresőkből tagok leszünk. Elsősorban Krisztus tagjaivá válunk, aminek lesz egy látható következménye: a helyi gyülekezet életének is aktív és szolgáló részévé akar formálni a Lélek. Ez azt jelenti, hogy innentől nem lehet számunkra „színház” a gyülekezet, ahol a nézőtéren ülünk és várjuk, hogy kielégítsék az igényeinket, és ha tetszett, lehet, hogy többet fogunk adni a perselybe. Nem lehetünk kívülálló megmondóemberek, akik bátran hangoztatják igazságukat (véleményüket), de a felelősséget és a munka terhét elkerülik. Az egy Lélek egy testbe merített be mindegyikünket. Nincs több Lélek, és nincs több Krisztus-test sem.
A test valamennyi tagja fontos, mert így alkotta meg a Mindenható. Neked is megvan a szolgálati helyed a gyülekezetben, akkor is, ha még nem végzed azt teljes odaszánással. Másokat, akár csak a családod tagjait beszeretni Isten népe közé az egyik első és mindenkire érvényes mennyei elhívásod. A Lélek nem egyszerűen használni szeretne, mint egy szerszámot, hanem betölteni és veled együtt élni.
(Paróczi Zsolt)

Charles H. Spurgeon: Harmatgyöngyök és aranysugarak

„Hatalmas dolgot tett velünk az Úr, ezért örvendezünk.”  (Zsoltárok 126,3)


Némely keresztyén neki adja magát annak a beteges hajlamnak, hogy mindent csak árnyoldaláról tekint meg, s több súlyt fektet a rajta esett szomorító és kellemetlen dolgokra, mint arra, amit Isten avégből tett vele, hogy megáldja és megörvendeztesse. Ha náluk a keresztyéni életben nyert benyomásaik felől tudakoztok, akkor ők ecsetelik nektek folytonos küzdelmüket, súlyos meglátogatottságukat, szomorú sorsukat, szívük bűnösségét, de alig érintik néhány szóval az Istentől nekik nyújtott kegyelmet és segítséget. De az a keresztyén, kinek lelke egészséges állapotban van, az vidám és azt mondja: „Én beszélek, de nem magamról, hanem Isten dicsőségéről. Ő vont ki engem a rettenetes veremből és az iszapból és kősziklára állította lábaimat, hogy biztosan léphessek. Új éneket adott az én számba, ami Istenünk dicsérete. Hatalmas dolgokat cselekedett az Úr én velem, azért vigadok.” A belső tapasztalatnak ilyen kifejezése a legjobb, amit Istennek valamely gyermeke napfényre hozhat. Igaz, hogy háborúságokon kell keresztül mennünk, de az is éppen olyan igaz, hogy abból megszabadulunk. Igaz, hogy vannak hibáink és gyarlóságaink, amit fájdalommal elismerünk, azonban az is éppen olyan igaz, hogy mindenható Megváltónk van, ki e benső romlottságunkat legyőzi és annak uralmától megszabadít. Ha visszanézünk, helytelen volna letagadni, hogy a kételkedés mocsarába feküdtünk és a megaláztatás völgyén vergődtünk át, de éppen oly élhetetlenség volna, ha elfelejtenénk, hogy sértetlenül és épségben jutottunk azokon keresztül. Nem maradtunk azokban, hála a mi hatalmas Segítőnknek és pásztorunknak, ki bennünket „kivezetett és felüdített”. Minél mélyebb a nyomorunk, annál hangosabb az Isten iránti hálánk, ki bennünket áthozott és máig megőrzött. Szenvedésünk nem zavarhatja dicsénekünk dicső hangzását, mert az annak csak mélyebb kísérete: akkor nevetséggel betelik a mi szánk és nyelvünk vígassággal. Azt fogják mondani a pogányok: hatalmasan cselekedett az Úr ezekkel, „hatalmas dolgot tett velünk az Úr, ezért örvendezünk”.

Reggeli dicséret: Van barátod?

Ha nagyon szent választ akarsz adni erre a kérdésre, azt mondod: Persze, hogy van! Jézus az én Barátom. Helyes! „Ó, mily hű Barátunk Jézus…” – énekeled.

De azért tedd szívedre a kezedet, nem a telefonodhoz nyúlsz először, ha valami baj ér? És ha segítségre van szükséged, vajon először nem a telefonkönyvedben keresgélsz a barátaid között, hogy ebben az esetben ki tudna most hirtelen rajtad segíteni? Kinek a vállán szoktad elzokogni, hogy ma reggel megint morcos volt a férjed, hogy kamasz gyerekedhez nincs igazán recepted, meg hogy valami miatt visszahívtak újabb ultrahang vizsgálatra?

Lehet, most azt gondolod, ez a nem tökéletes „hívőséged” jele. Szeretnélek nagyon gyorsan megnyugtatni, hogy szó nincs erről.

Ma reggel ezt olvashatod a Példabeszédek könyve 18. rész 24. versében:

„A sok barát tönkreteszi az embert, de van olyan barát, aki ragaszkodóbb a testvérnél!”


Két dologra figyelj igazán:

1.) Valóban Jézus legyen a legjobb barátod. Ha bármilyen öröm vagy bánat ér, tanulj meg olyan természetesen Felé fordulni, amilyen természetesen fordul a virág a fény felé. Neki tényleg őszintén, kertelés, tupírozás, önfényezés nélkül kiöntheted a szívedet. Ha ezt teszed, két dolog mindenképpen biztos: ha bűnt követtél el, és bocsánatért könyörögsz, ő azonnal megbocsát. A másik, hogy békesség költözik szívedbe.

2.) Nagyon jó, ha van barátod. Jézusnak is volt. Három is. Ha nagyon figyelsz, talán még be is tudod sorszámozni őket. Őket vitte fel magával a megdicsőülés hegyére, aztán a Gecsemáné kertbe. Sőt még a keresztről is szólt egyik barátjához. Jó, ha van barátod! Igazi, megértő, együtt érző, nem feltétlenül egyetértő – barátod.

Viszont, ha sok barátod van, akkor igaziból NINCS barátod. Nem tudod mindegyiket meghallgatni, elfelejtetted, hogy melyiknek mit mondtál el, és mit nem, teljesen szétszórt leszel. Sok barátot inkább havernak lehetne nevezni. Legyen egy-két őszinte jó barátod, akikben megbízhatsz.

És még egy nagyon fontos kérdés. TE személy szerint milyen barát vagy? Megbízható? Pontos? Figyelmes? Udvarias? Megértő? Nem lekezelő? Nem kioktató? Tudsz imádkozni a barátodért és a barátoddal? Önzetlen vagy? Meg tudsz hallgatni? Meg tudsz bocsátani? És ha kell, meg tudod/mered mondani ellenvéleményedet is?

A sok barát tönkretesz. A sok barát nem barát. De van barát, aki ragaszkodóbb a testvérnél. Ezek közül első számú Jézus legyen, de azért legyen még egy második és harmadik számú barátod is. Így együtt – könnyebb.





Bejegyezte: Gyürüs Panni

Márk Evangyélioma 12. rész



Márk Evangyélioma 12. rész

1. És kezde nékik példázatokban beszélni: Egy ember szőlőt ültetett, és körülvevé gyepűvel, és sajtót ása, és tornyot építe, és kiadá azt munkásoknak, és elutazék.
2. És a maga idejében szolgát külde a munkásokhoz, hogy kapjon a munkásoktól a szőlő gyümölcséből.
3. Azok pedig megfogván azt, megverék, és üresen küldék vissza.
4. És ismét külde hozzájuk egy másik szolgát; azt pedig kővel dobálván meg, fejét betörék, és gyalázattal illetve, visszaküldék.
5. És ismét másikat külde; ezt pedig megölék: és sok másokat; némelyeket megvervén, némelyeket pedig megölvén.
6. Minthogy pedig még egy egyetlen szerelmes fia is vala, utoljára azt is elküldé hozzájok, ezt mondván: A fiamat meg fogják becsülni.
7. Azok a munkások azonban ezt mondák magok között: Ez az örökös; jertek, öljük meg őt, és a miénk lesz az örökség.
8. És megfogván azt, megölék, és a szőlőn kívül veték.
9. Mit cselekszik hát a szőlőnek ura? Eljő és elveszti a munkásokat, és a szőlőt másoknak adja.
10. Ezt az írást sem olvastátok-é? A mely követ az építők megvetettek, az lett a szeglet fejévé.
11. Az Úrtól lett ez, és csodálatos a mi szemeink előtt.
12. És igyekeznek vala őt megfogni, de féltek a sokaságtól. Mert tudták, hogy a példázatot ellenük mondotta. Azért elhagyván őt, tovább menének.
13. És küldének hozzá némelyeket a farizeusok és a Heródes pártiak közül, hogy megfogják őt a beszédben.
14. Azok pedig odamenvén, mondának néki: Mester, tudjuk hogy igaz vagy és nem gondolsz senkivel; mert nem tekintesz emberek személyére, hanem igazság szerint tanítod az Istennek útját. Szabad-é a császárnak adót fizetni vagy nem? Fizessünk-é vagy ne fizessünk?
15. Ő pedig ismervén az ő képmutatásukat, monda nékik: Mit kísértetek engem? Hozzatok nekem egy pénzt, hogy lássam.
16. Azok pedig hozának. És monda nékik: Kié ez a kép és a felírás? Azok pedig mondának néki: A Császáré.
17. És felelvén Jézus, monda nékik: Adjátok meg a mi a Császáré, a Császárnak, és a mi az Istené, az Istennek. És elálmélkodának ő rajta.
18. És jövének hozzá Sadduczeusok, a kik azt mondják, hogy nincsen feltámadás. És megkérdezék őt, mondván:
19. Mester, Mózes azt írta nékünk, hogy ha valakinek fitestvére meghalt, és feleséget hagyott hátra, gyermekeket pedig nem hagyott, akkor az ő feleségét vegye el az ő fitestvére, és támasszon magot a fitestvérének.
20. Heten valának tehát fitestvérek. És az első feleséget vőn, de meghalván, magot nem hagya.
21. És a második elvevé az asszonyt, de meghala, és magot ő sem hagya: a harmadik is hasonlóképen;
22. És mind a hét elvevé azt, és magot nem hagyának. Legutoljára meghalt az asszony is.
23. A feltámadáskor tehát, mikor feltámadnak, melyiköknek lesz a felesége? Mert mind a hétnek a felesége volt.
24. Jézus pedig felelvén, monda nékik: Avagy nem azért tévelyegtek-é, mert nem ismeritek az írásokat, sem az Istennek hatalmát?
25. Mert mikor a halálból feltámadnak, sem nem házasodnak, sem férjhez nem mennek, hanem olyanok lesznek, mint az angyalok a mennyekben.
26. A halottakról pedig, hogy feltámadnak, nem olvastátok-é a Mózes könyvében, a csipkebokornál, hogy mi módon szólott néki az Isten, mondván: Én vagyok Ábrahám Istene, és Izsák Istene, és Jákób Istene.
27. Az Isten nem holtaknak, hanem élőknek Istene. Ti tehát igen tévelyegtek.
28. Akkor hozzá menvén egy az írástudók közül, a ki az ő vetekedésöket hallotta vala, és tudván, hogy jól megfelele nékik, megkérdezé tőle: Melyik az első minden parancsolatok között?
29. Jézus pedig felele néki: Minden parancsolatok között az első: Halljad Izráel: Az Úr, a mi Istenünk egy Úr.
30. Szeressed azért az Urat, a te Istenedet teljes szívedből, teljes lelkedből, és teljes elmédből és teljes erődből. Ez az első parancsolat.
31. A második pedig hasonlatos ehhez: Szeresd felebarátodat, mint magadat. Nincs más ezeknél nagyobb parancsolat.
32. Akkor monda néki az írástudó: Jól van, Mester, igazán mondád, hogy egy Isten van, és nincsen kívüle más.
33. És szeretni őt teljes szívből, teljes elméből, teljes lélekből és teljes erőből, és szeretni embernek felebarátját, mint önmagát, többet ér minden égőáldozatnál és véres áldozatnál.
34. Jézus pedig látván, hogy bölcsen felelt vala, monda néki: Nem messze vagy az Isten országától. És többé senki sem meri vala őt megkérdezni.
35. És felele Jézus és monda, a mint a templomban tanít vala: Mi módon mondják az írástudók, hogy a Krisztus Dávidnak Fia?
36. Hiszen Dávid maga mondotta a Szent Lélek által: Monda az Úr az én uramnak: ülj az én jobb kezem felől, míglen vetem a te ellenségeidet lábaid alá zsámolyul.
37. Tehát maga Dávid nevezi őt Urának, mimódon fia hát néki? És a nagy sokaság örömest hallgatja vala őt.
38. Ő pedig monda nékik az ő tanításában: Őrizkedjetek az írástudóktól, a kik örömest járnak hosszú köntösökben és szeretik a piaczokon való köszöntéseket.
39. És a gyülekezetekben az előlüléseket, és a lakomákon a főhelyeket:
40. A kik az özvegyeknek házát fölemésztik és színből hosszan imádkoznak: ezek súlyosabb ítélet alá esnek.
41. És leülvén Jézus a templomperselynek átellenében, nézi vala, hogy a sokaság miként vet pénzt a perselybe. Sok gazdag pedig sokat vet vala abba.
42. És egy szegény özvegy asszony is odajövén, két fillért, azaz egy negyed pénzt vete bele.
43. Akkor előszólítván tanítványait, monda nékik: Bizony mondom néktek, hogy ez a szegény özvegy asszony többet vetett, hogynem mind a többi, a kik a perselybe vetettek vala.
44. Mert azok mindnyájan az ő fölöslegükből vetének; ez pedig az ő szegénységéből, a mije csak volt, mind beveté, az ő egész vagyonát.

2017. június 8., csütörtök

Alfred Christlieb: Bizonyságaid örökkévaló örökségem-2.rész

Elvette Boáz Rúthot és az felesége lett neki...- Rúth 4.13

Olyan házasságkötés volt ez, amelynek örülhetett az ember! Nem Isten nélkül, vagy az Ő akarata ellenére történt, s nem bűnnel és szégyennel kezdődött. Ez a házasság, amely Isten Igéje szerint köttetett, áldott volt és szerencsés. A Mózes törvénye megparancsolta, hogy ha egy házasságban élt férfi gyermek nélkül hal meg, vegye el az özvegyét a férfi legközelebbi rokona, s az első fiúgyermeket az elhalt nevéről nevezzék el. Boáz eszerint a rendelkezés szerint cselekedett. Ezáltal házasságuk olyan fundamentumra épült, amely sokkal tartósabb, mint a földi előnyök vagy az érzékiség. - Ezt a házasságot azért is mondhatjuk áldottnak, mert mindkettőjüknek szíve és gondolkozása illett egymáshoz. Egy nemes lelkű, adakozó, tiszta életű férfi lépett házasságra egy hűséges, szorgalmas, alázatos asszonnyal. Boldog az ilyen házaspár! A legfontosabb kapocs a házasságban nem a test múló vonzóereje, hanem a lelkek harmóniája. Ahol ketten Isten akarata szerint lesznek egy testté, ahol mindketten ugyanazt az Istent, Izrael Istenét keresik, hogy szárnyai alatt találjanak védelmet, ott áldott házasságról beszélhetünk.

Végül azért is nevezhetjük boldognak ezt a házasságot, mert minden érdekelt fél beleegyezésével történt ill. köttetett. Boáz először is megkérdezte a legközelebbi rokont, akinek el kellett volna vennie Rúthot, hogy akar-e vele házasságra lépni. Nem akart. Így elvehette Boáz Rúthot. A városka vénei áldásukat adták rájuk, így pecsételték meg házasságukat. Rúth esetében pedig tudjuk, hogy Naómi, akihez Rúth tartozott, akarta és egyengette ezt a kapcsolatot.

Milyen másként van ez a mi napjainkban! Milyen gyakran történnek titkos eljegyzések a szülők beleegyezése nélkül, vagy éppen akaratuk ellenére! Adjon Isten sok olyan házasságot köztünk, mint amilyen Boázé és Rúthé volt!


Oswald Chambers: Krisztus mindenek felett-AZ ISTENI SZERETET

A mai napon olvasandó igeszakasz: Mt 5,43-48

43 "Hallottátok, hogy megmondatott: Szeresd felebarátodat, és gyűlöld ellenségedet. 44 Én pedig azt mondom nektek: Szeressétek ellenségeiteket, és imádkozzatok azokért, akik üldöznek titeket, 45 hogy legyetek mennyei Atyátoknak fiai, aki felhozza napját gonoszokra és jókra, és esőt ad igazaknak és hamisaknak. 
46 Mert ha azokat szeretitek, akik titeket szeretnek, mi a jutalmatok? Nem ugyanezt teszik-e a vámszedők is? 
47 És ha csak atyátokfiait köszöntitek, mennyivel tesztek többet másoknál? Nem ugyanezt teszik-e a pogányok is? 
48 Ti azért legyetek tökéletesek, mint ahogy mennyei Atyátok tökéletes."

"Szeressétek ellenségeiteket, és imádkozzatok azokért, akik üldöznek titeket, hogy legyetek mennyei Atyátoknak fiai."- (Mt 5,44 és 45)

A szeretetre való képesség annak a bizonyítéka, hogy Krisztus bennünk lakozik.
Az a fajta szeretet azonban, amelyet a Biblia a "törvény betöltésének" nevez (Róm 13,10), egy nagyon sajátos, Isten gyermekeihez illő szeretet.
A Mt 5,43-48 felhoz egy érvet amellett, hogy ez a szeretet különbözik a többi fajta szeretettől: nem tesz különbséget az emberek között.
Mindenki szereti anyját. Szereti, mert az az ő anyja. És szeretjük barátainkat, mert ők a barátaink. Az ilyenféle szeretet forrása is Istenben van, mert Isten minden jóságnak a forrása, de az ilyenféle szeretet általános mind a keresztyének, mind a nem keresztyének között.
"A keresztyén szeretet" valami különös dolog. Áthatol rajtunk, és eléri a többi embert, nem azért, amik ők, hanem azért, amik mi vagyunk. Nem azért szeretünk másokat, mert kedvesek, vagy ügyesek, vagy mivel a mi egyesületünk tagjai. Azért szeretjük őket, mert mi a mennyei Atya gyermekei vagyunk. Ezért még ellenségeinket is szeretni tudjuk.
Így szeret Isten. Sok ember van az ő világában, akik felettébb megbántották őt. Ahelyett azonban, hogy tűzre adná őket, megengedi nekik, hogy fogyasszák az ő eledelét, és felhozza rájuk az ő napját. Isten nem azért teszi ezt, mert ők olyan jók, hanem mert Ő olyan jó.
Ha mi az Atya gyermekei vagyunk, az ő szeretete átömlik rajtunk és eljut másokhoz. A világ nem képes létrehozni ezt a fajta szeretetet. Ez a szeretet nem a földön, hanem a mennyben készül. Midőn az emberek meglátják ezt a keresztyénekben, képet alkothatnak maguknak a mi mennyei Atyánk nagyságáról.
Csodálatos dolog Isten kegyelme tárgyának lenni. De még jobb, ha az ő kegyelme csatornájává leszünk. Ez Isten velünk való szándéka: áradjon kegyelme, legyen láthatóvá szeretete.

Carl Eichhorn: Isten műhelyében: Vég nélküli magasztalás

"Az Úrnak kegyelmességeiről emlékezem, az Úr dicséreteiről, mind aszerint, amit az Úr velünk cselekedett. " -(Ézsaiás 63, 7)

Nincs áldottabb foglalatosság, mint Isten kegyelmes tetteinek a visszaidézése! Eközben felismerjük azt az előkészítő irgalmasságot, amellyel Isten megtérésünk útját egyengette. Bár még vakok és értelmetlenek voltunk, Isten jóságos keze már formálta életutunkat és készítgette a nagy fordulatot. Az igazi szabadság és a belső megbékélés utáni vágyakozás, megkötözöttségünk fájdalmas felismerése, anélkül hogy tudtunk volna róla, közelebb vittek minket a Megváltóhoz. Ezután kegyelmének teljes gazdagságával lépett be életünkbe. Életünk legdöntőbb órái ezek. A születésünkre emlékeztetnek. Valami új kezdődik és ezeknek az óráknak a hatása kiárad az egész elkövetkező időre, még az örökkévalóságra is. Nem felejtjük el őket soha. Senki nem ragadja meg a kegyelmet azonnal a maga teljes gazdagságában. Egyesek, akiket különösen megkínzott lelkiismeretüknek a vádaskodása, először talán a kegyelemnek bűnbocsátó jellegét ragadják meg. Mások, akik esetleg hosszú, de sokszor eredményetelen harcban álltak a maguk bűneivel, a kegyelemnek minden akadályt legyőző erejét ismerik fel, amely úrrá lett a magunk tehetetlenségén. Életünk további szakaszaiban a kegyelem újabb megtapasztalásai jönnek elő.

Vajon megragadtuk-e már a kegyelem vigasztaló és mindenre elégséges erejét? Nem adtunk-e gyakran teret magunkban az elégedetlenségnek és az aggodalmaskodásnak? És nem engedtünk-e gyakran a gonosz és utálatos gondolatoknak, ahelyett hogy a kegyelem által legyőztük volna azokat? Mennyi mulasztás terhel minket ezen a téren! Most látjuk csak igazán, hogy milyen megszégyenítően nagy az a jóság és irgalom, amely minket mindezek ellenére hordoz és nem vet el magától.

Továbbá van nevelő és fegyelmező kegyelem! Gondoljunk csak a megaláztatásokra, amiket Isten kegyelme küldött ránk azért, hogy még több kegyelem befogadására legyünk képesek. Ő "mértékkel" fenyített meg minket. Ha Isten úgy bánna velünk, amint azt megérdemelnénk, akkor mindent el kellene, hogy vegyen tőlünk. Szét kellene zúznia minden tagunkat, hiszen szinte valamennyit bűnre használtuk fel. Csak az Ő jósága és kegyelme az, hogy még nincs végünk. Könyörületességének nincsen határa. Mennyi kegyelem, mennyi ok a hálaadásra! - Olvasd el 1 Pét 5, 10-11 verseit.

Charles H. Spurgeon: Isten ígéreteinek tárháza: Kérjünk bölcsességet!

"Ha pedig valaki nem elég bölcs, kérjen bölcsességet Istentől, aki készségesen és szemrehányás nélkül ad mindenkinek, és meg is kapja"- (Jak 1,5)



”Ha valaki nem elég bölcs.” Fölösleges is a ”ha”, mert én biztosan tudom, hogy nem vagyok bölcs. Mit tudok én? Hogyan tudom irányítani a magam útját? Hogyan tudok másokat irányítani?

Uram, merő halgaság vagyok, és nincs bennem semmi bölcsesség. Azt mondod: ”kérjen Istentől”. - Uram, én most kérek. Itt, a Te lábadnál kérek bölcsességet a mai nap bonyolult és egyszerű ügyeihez, mert tudom, hogyha Te nem őriznél, még a legegyszerűbb dolgokban is nagy ostobaságokat követnék el.

Köszönöm Neked, hogy nem kell mást tennem, csak kérnem. Milyen nagy kegyelem, hogy csak hittel kell imádkoznom, és Te megadod a bölcsességet. Ebből az ígéretből láthatom, hogy milyen készséggel és szeretettel nevelsz engem, nem úgy, mint egy haragos tanár. Ingyen adod a bölcsességet - egy ostobának, akiben nincs semmi bölcsesség. Ó Uram, köszönöm neked ezt a biztos és határozott ígéretet: ”Meg is kapja”. Hiszem, hogy így lesz. A mai napon megismerteted gyermekeddel azt az elrejtett bölcsességet, amelyhez a test szerinti bölcsek soha nem juthatnak hozzá. ”Tanácsoddal vezetsz engem, és végül dicsőségedbe fogadsz” (Zsolt 73,24).






Napi áhítat: Ő döntött így

Olvasmány: Róm 9,1–29

Identitásodat ne önismereted, hanem istenismereted határozza meg!
1„Igazat mondok Krisztusban, nem hazudok, lelkiismeretem tanúskodik mellettem a Szentlélek által, 2hogy nagy az én szomorúságom, és szüntelen fájdalom gyötri a szívemet. 3Mert azt kívánom, hogy inkább én magam legyek átok alatt, Krisztustól elszakítva, testvéreim, az én test szerinti rokonaim helyett; 4akik izráeliták, akiké a fiúság és a dicsőség, a szövetségek és a törvényadás, az istentisztelet és az ígéretek, 5akiké az ősatyák, és akik közül származik a Krisztus test szerint, aki Isten mindenekfelett: áldott legyen mindörökké. Ámen. 6De ezt nem úgy értem, mintha Isten igéje erejét vesztette volna. Mert nem tartoznak mind Izráelhez, akik Izráeltől származnak, 7és nem mindnyájan Ábrahám gyermekei, akik az ő utódai, hanem amint meg van írva: „Aki Izsáktól származik, azt fogják utódodnak nevezni.” 8Vagyis nem a testi származás szerinti utódok az Isten gyermekei, hanem az ígéret gyermekei számítanak az ő utódainak. 9Mert az ígéret szava ez: „Abban az időben visszajövök, és fia lesz Sárának.” 10De nem csak ezt az esetet lehet említeni, hanem Rebekáét is, aki egytől fogant, a mi atyánktól, Izsáktól. 11Még ugyanis meg sem születtek gyermekei, és nem tettek semmi jót vagy rosszat, de hogy az Istennek kiválasztáson alapuló elhatározása érvényesüljön, 12ne a cselekedetek alapján, hanem az elhívó akarata szerint, megmondatott Rebekának, hogy „a nagyobbik szolgálni fog a kisebbiknek”, 13úgy ahogyan meg van írva: „Jákóbot szerettem, Ézsaut pedig gyűlöltem.” 14Mit mondjunk tehát? Igazságtalan az Isten? Szó sincs róla! 15Hiszen így szól Mózeshez: „Könyörülök, akin könyörülök, és irgalmazok, akinek irgalmazok.” 16Ezért tehát nem azé, aki akarja, és nem is azé, aki fut, hanem a könyörülő Istené. 17Mert így szól az Írás a fáraóhoz: „Éppen arra rendeltelek, hogy megmutassam rajtad hatalmamat, és hogy hirdessék nevemet az egész földön.” 18Ezért tehát akin akar, megkönyörül, akit pedig akar, megkeményít. 19Azt mondod erre nekem: „Akkor miért hibáztat mégis? Hiszen ki állhat ellene akaratának?” 20Ugyan ki vagy te, ember, hogy perbe szállsz az Istennel? Mondhatja-e alkotójának az alkotás: „Miért formáltál engem ilyenre?” 21Nincs-e hatalma a fazekasnak az agyagon, hogy ugyanabból az agyagból az egyik edényt díszessé, a másikat pedig közönségessé formálja? 22Az Isten pedig nem haragját akarta-e megmutatni és hatalmát megláttatni, és nem ezért hordozta-e türelemmel a harag eszközeit, amelyek pusztulásra készültek? 23Vajon nem azért is, hogy megláttassa dicsőségének gazdagságát az irgalom eszközein, amelyeket dicsőségre készített, 24amilyenekké minket is elhívott, nemcsak a zsidók, hanem a pogányok közül is? 25Hóseás szerint is ezt mondja: „Azt a népet, amely nem az én népem, hívom az én népemnek, és azt, amelyet nem szeretek, szeretett népemnek, 26és úgy lesz, hogy azon a helyen, ahol megmondtam nekik: Nem az én népem vagytok ti, ott fogják őket az élő Isten fiainak nevezni.” 27Ézsaiás pedig ezt hirdeti Izráelről: „Ha Izráel fiainak száma annyi volna, mint a tenger fövenye, akkor is csak a maradék üdvözül, 28mert az Úr teljes mértékben és gyorsan váltja valóra szavát a földön.” 29És előre megmondta Ézsaiás: „Ha a Seregek Ura nem hagyott volna magot nekünk, olyanná lettünk volna, mint Sodoma, és hasonlóvá lettünk volna Gomorához.”


Magyarázat:

Hol lennénk az Úr Jézusban kínált, megmentő kegyelem nélkül? Átkozottan, erkölcsi sötétségben botorkálnánk, félve és aggódva a holnap felől, majd pedig a halál és a kárhozat földjén találnánk magunkat. Senki sem vádolhatná Istent igazságtalansággal, amiért kárhozatra ítél, hiszen azt kapnánk, amit megérdemlünk, függetlenül attól, hogy mennyire voltunk engedelmesek, törvénytisztelők, erősek és jók. A legjobb törekvéssel és a legnagyobb áldozathozatallal is csak a poklot nyerhetnénk meg, az üdvösséget sosem. Istenünk, hogy észrevegyük kegyelmének mérhetetlen gazdagságát, sokszor megmutatta a történelem során, hogy nem a jókat, az erőseket, a tehetségeseket választja ki, hanem a gyengéket, megvetetteket és alázatosakat emeli fel, az erőseket és elbizakodottakat pedig elveti. Ne azon rágódj tehát, hogy mit érdemelsz, életet vagy halált, áldást vagy átkot, inkább teljes igyekezettel ragadd meg a Krisztusban kapott új esélyt. Hallgasd, mit mond Istened: népem vagy (hozzám tartozol) és fiam vagy, akit szeretek. Identitásodat ne önismereted, hanem istenismereted határozza meg. Ne engedd, hogy bármilyen gondolat, ördögi megtévesztés elhomályosítsa azt a tényt, hogy nem te választottad őt, hanem ő választott ki téged az üdvösségre, hogy megváltott és szeretett népének tagja legyél.

(Nagy-Kasza Dániel)

Cseri Kálmán-A kegyelem harmatja: Isten nem felejti el népét

"Kemény munkával keserítették az életüket..., kegyetlenül dolgoztatták őket. "(2Móz 1,14)


Sokan tiltakoznak az ellen, hogy Isten nélkül kényszerpályára került az emberiség. A tudomány és technika nagyszerű eredményeinek birtokában egyre büszkébbek leszünk. Pedig ugyanaz a helyzetünk, mint Isten népének volt Egyiptomban: láthatatlan hajcsárok állnak mögöttünk, és hajszolnak bennünket. Mi pedig tehetetlen rabszolgák vagyunk, nem tudjuk kiszabadítani magunkat.

Dolgozunk, hogy legyen mit ennünk, és eszünk, hogy tudjunk dolgozni. Csakhogy egyre gyakrabban munkalehetőség sincs, és egészséges élelem sem jut sokaknak. Tudjuk, hogy mi lenne jó, s tesszük mégis azt, ami árt - magunknak is, másoknak is. Mennyi pénzt elköltenek sokan arra, hogy tönkretegyék az egészségüket, s utána mindent megadnának, hogy valaki helyreállítsa azt. Igyekeznek leszoktatni bennünket a gondolkozásról, olcsó élvezetekkel elvonják figyelmünket a valóban fontos igazságokról, rablógazdálkodással feléljük a tartalékainkat, mérhetetlen önzésünk felborítja a biológiai egyensúlyt, tönkretesszük az Istentől kapott védőernyőt, az ózonpajzsot, és sem egységes akarat, sem erő nincs arra, hogy megálljunk ezen a lejtőn.

Ilyen reménytelen volt Isten népének a helyzete is Egyiptomban. De ő nem felejtette el népét: „Isten meghallotta panaszkodásukat, és visszaemlékezett Isten az Ábrahámmal, Izsákkal és Jákóbbal kötött szövetségére. Rátekintett Isten Izrael fiaira, és gondja volt rájuk Istennek." (2Móz 2,24-25)

Ilyen Istenünk van. Ő nem felejti, amit megígért, egyoldalúan is megtartja szövetségét, s nem hagyja népét még abban a nyomorúságban sem, amibe az önmagát sodorta. Sőt még azt is arra használja fel, hogy emlékeztesse népét az elfelejtett Istenre, hogy újra imádkozzanak. Ő pedig kegyelmesen meghallgatja imádságukat.

Varga László - Isten asztaláról

"Ezért tehát, hogy el ne bizakodjam, tövis adatott a testembe... háromszor kértem az Urat, hogy távozzék az el tőlem. De ő ezt mondta nekem: Elég neked az én kegyelmem, mert az én erőm erőtlenség által ér célhoz." -2Korinthus 12,7-9


Mekkora feladat állt Pál apostol előtt! Semmi másra nem vágyott, csak hogy minél többet valósítson meg a Krisztus szolgálatában. És folyton akadályozta a betegsége. Nem magáért, hanem a szolgálat eredményességéért kérte a gyógyulást, ő, akinek kérésére Isten annyi másnak megadta azt. Ő pedig nem kapta meg. Isten jobban tudta, mennyit kell elérnie. A mennyiségnél fontosabb volt, hogy se ő maga, se más ne mondhassa, hogy ez az erős ember végezte el az egyházépítés hatalmas munkáját. Ez jobban gátolt volna másokat - bennünket - a feladatvállalásban, akár gyengeségünk tudatában, akár elbizakodottságunk miatt.
Mind a mai napig tudni kell, hogy az eredményt nem Pál, hanem Isten Lelke hozta létre.
Hogy mi se dicsekedjünk, ha jó eredményeink vannak, de meg se hátráljunk, ha úgy érezzük, a feladat erőnk felett való.
A feladatot is, az erőt is Isten adja, ahogy Ő akarja, amennyit Ő akar elvégeztetni velünk. Vállalhatjuk a kapott feladatot azzal a bizalommal, hogy ha a mi erőnk nem is, Isten kegyelme elég lesz hozzá.
Uram, szolgálni szeretnék. Annyi dolgom volna, annyi szépnek látott cél áll előttem családom, közösségem, népem, egyházam érdekében. Azt is vállaltam, hogy Téged szeretnélek szép munkával, szép eredményekkel szolgálni. És nincs hozzá elég erőm, időm, lehetőségem. Telnek az évek, múlik az életem, és egyre szomorúbban látom, milyen kevés az, amit elértem.
Hányszor kértem Tőled több erőt, s nem kaptam meg. Pedig máskor talán nem is kértem, s szinte repültem a cél felé. Nyugtass meg, Uram, hogy mindez nem tőlem függ.
Hogy ha kérem és vállalom, Te pontosan annyit fogsz megvalósítani általam, amennyire neked s magamnak szükségem van örök, nagy terveidben.
Így őrizz meg a kishitűségtől, és attól is, felelőtlenné váljak, vagy Téged hibáztassalak azért, amit én követtem el a szolgálatban! Ámen

Reggeli dicséret: "Jól megy dolga"

„...hanem ezt parancsoltam nekik: Hallgassatok az én szavamra, akkor én Istenetek leszek, ti pedig az én népem lesztek. Mindig azon az úton járjatok, amelyet én mutatok nektek, hogy jó dolgotok legyen!”
-Jeremiás könyve 7. fejezet 23. verse


Viszonylag egyszerű a választás hogy melyik úton kell járni, vagy fogalmazhatnék úgy is, hogy milyen döntéseket kell hozni: „ami jó nekem”. Sokszor bizony az élet nagyon nehéz döntések elé helyez, és nehéz kitalálni, hogy mi lenne a legjobb.


„Jól megy dolga” szoktuk mondani. Mit jelent ez? Van, akinek azt jelenti, hogy annyi szabadideje van, hogy évente kétszer még abba is belefárad és nyaralnia kell, hogy kipihenje magát, vagy valaki, aki szakmai elismerése révén olyan emberekkel találkozik, mutatkozik, akikkel „hétköznapi” emberek nem teszik, vagy talán azt, hogy valakinek a vállalkozása, karrierje beindul, stb...


Nem használjuk ezt a kifejezést azokra a hívő emberekre, akiknek az életében meglátszik Krisztus szeretete, az iránta való hűségük, vagy az a fajta lelki kiegyensúlyozottság, amit olyan nagyon sokan keresnek a világban. Pedig ezt jelentené: Isten a tenyerén hordoz, ahogy a 139. zsoltárban is olvashatjuk, hogy Isten hogy vesz körbe, hogyan védelmez minket minden oldalról.



Ha követjük Isten szavát, akkor ígérete szerint jó dolgunk lesz. Ezt azonban nem szabad úgy elképzeljük, hogy csak ideiglenesen döntünk úgy, hogy Isten szava szerint kívánjuk élni az életünket. Legyünk kitartóak és türelmesek, mert az Isten soha nem hagy válaszok nélkül, még akkor sem, ha mi úgy érezzük, hogy az imáink csak hiába vannak. Isten sosem hagy válasz nélkül!

Bejegyezte: Laszlo Osvald

Oswald Chambers - Krisztus mindenek felett: MI KÖVETKEZIK EZ UTÁN?

Határozd el, hogy többet ismersz meg, mint mások.
"Ha tudjátok ezeket, boldogok lesztek, ha cselekszitek ezeket" (Jn 13,17).




Ha magad nem akarod elvágni a horgonyköteleket, Isten viharral szakítja majd el és kiküld téged. Vess rá mindent Istenre, aztán indulj ki az Ő céljainak nagy, áradó vizeire, akkor majd megnyílik a szemed! Ha Jézusban hiszel, nem töltöd egész idődet csendes vizeken a kikötő gátjain belül -teli örömmel ugyan, de mindig lekötve. Ki kell menned a kikötőből, a gáton túl Isten nagy mélységeire, hogy ismerni tanulj és legyen szellemi ítélőképességed.
Amikor tudod, hogy meg kellene tenned valamit és megteszed, mindjárt többet tudsz. Kutasd fel, hol rekedtél meg szellemileg és rá fogsz jönni, hogy ott, ahol tudtad: meg kellene tenned valamit és nem tetted meg, mert közvetlenül senki sem szólított fel rá. Csakhogy most már oda a felfogó- és ítélőképességed. Döntő válságok idején szellemileg szétszórt vagy, ahelyett hogy szellemileg fegyelmeznéd magad. Veszedelmes, ha a megismerés útján húzódozol a továbblépéstől. Az engedelmesség utánzata az az állapot, amikor az önfeláldozás alkalmait hajszolod.
A buzgóság nem azonos a szellemi ítélőképességgel. Könnyebb feláldoznod magad, mint betöltened szellemi rendeltetésedet, amiről a Róma 12,1-2 beszél.
Sokkal jobban teszed, ha Isten akaratát felismerve, az Ő célját igyekszel betölteni, mintha önfeláldozásból nagy tetteket viszel véghez. 
"Jobb az engedelmesség a véres áldozatnál" (1Sám 15,22). 
Őrizkedj attól, hogy visszafelé figyelj és arra nézz, ami valamikor voltál, mikor Isten azt akarja, hogy azzá légy, aki sohasem voltál.
 "Ha valaki cselekedni akarja az Ő akaratát, megismerheti..." (Jn 7,17).

Mózes V. könyve 30. rész


Mózes V. könyve 30. rész

1. És ha majd elkövetkeznek reád mind ezek: az áldás és az átok, a melyet elődbe adtam néked; és szívedre veszed azt ama nemzetek között, a kik közé oda taszított téged az Úr, a te Istened;
2. És megtérsz az Úrhoz, a te Istenedhez, és hallgatsz az ő szavára mind a szerint, a mint én parancsolom néked e napon, te és a te fiaid teljes szívedből és teljes lelkedből:
3. Akkor visszahozza az Úr, a te Istened a te foglyaidat, és könyörül rajtad, és visszahozván, összegyűjt majd téged minden nép közül, a kik közé oda szórt téged az Úr, a te Istened.
4. Ha az ég szélére volnál is taszítva, onnét is összegyűjt téged az Úr, a te Istened, és onnét is felvesz téged;
5. És elhoz téged az Úr, a te Istened a földre, a melyet bírtak a te atyáid, és bírni fogod azt; és jól tesz veled, és inkább megsokasít téged, mint a te atyáidat.
6. És körülmetéli az Úr, a te Istened a te szívedet, és a te magodnak szívét, hogy szeressed az Urat, a te Istenedet teljes szívedből és teljes lelkedből, hogy élj.
7. Mind ez átkokat pedig rábocsátja az Úr, a te Istened a te ellenségeidre és gyűlölőidre, a kik üldöztek téged.
8. Te azért térj meg, és hallgass az Úr szavára, és teljesítsd minden parancsolatát, a melyeket én e mai napon parancsolok néked.
9. És bővölködővé tesz téged az Úr, a te Istened kezeidnek minden munkájában, a te méhednek gyümölcsében, a te barmodnak gyümölcsében és a te földednek gyümölcsében, a te jódra. Mert hozzád fordul az Úr és öröme lesz benned a te jódra, a miképen öröme volt a te atyáidban.
10. Hogyha hallgatsz az Úrnak, a te Istenednek szavára, megtartván az ő parancsolatait és rendeléseit, a melyek meg vannak írva e törvénykönyvben, és ha teljes szívedből és teljes lelkedből megtérsz az Úrhoz, a te Istenedhez.
11. Mert e parancsolat, a melyet én e mai napon parancsolok néked, nem megfoghatatlan előtted; sem távol nincs tőled.
12. Nem a mennyben van, hogy azt mondanád: Kicsoda hág fel érettünk a mennybe, hogy elhozza azt nékünk, és hallassa azt velünk, hogy teljesítsük azt?
13. Sem a tengeren túl nincsen az, hogy azt mondanád: Kicsoda megy át érettünk a tengeren, hogy elhozza azt nékünk és hallassa azt velünk, hogy teljesítsük azt?
14. Sőt felette közel van hozzád ez íge: a te szádban és szívedben van, hogy teljesítsed azt.
15. Lám elődbe adtam ma néked az életet és a jót: a halált és a gonoszt.
16. Mikor én azt parancsolom néked ma, hogy szeressed az Urat, a te Istenedet, hogy járj az ő útain, és tartsd meg az ő parancsolatait, rendeléseit és végzéseit, hogy élj és szaporodjál, és megáldjon téged az Úr, a te Istened a földön, a melyre bemégy, hogy bírjad azt.
17. Ha pedig elfordul a te szíved, és nem hallgatsz meg, sőt elhajolsz és idegen isteneket imádsz, és azoknak szolgálsz;
18. Tudtotokra adom ma néktek, hogy bizony elvesztek: nem éltek sok ideig azon a földön, a melyre a Jordánon általkelvén, bemégy, hogy bírjad azt.
19. Bizonyságul hívom ellenetek ma a mennyet és a földet, hogy az életet és a halált adtam előtökbe, az áldást és az átkot: válaszd azért az életet, hogy élhess mind te, mind a te magod;
20. Hogy szeressed az Urat, a te Istenedet, és hogy hallgass az ő szavára, és ragaszkodjál hozzá; mert ő a te életed és a te életednek hosszúsága; hogy lakozzál azon a földön, a mely felől megesküdt az Úr a te atyáidnak, Ábrahámnak, Izsáknak és Jákóbnak, hogy nékik adja azt.

2017. június 7., szerda



Maranatha: JÖN A KIRÁLY-Vallási türelmetlenség és üldözés

„Emlékezzetek meg ama beszédekről, amelyeket én mondtam néktek: Nem nagyobb a szolga az ő uránál. Ha engem üldöztek, titeket is üldöznek majd; ha az én beszédemet megtartották, a tiéteket is megtartják majd.” (Ján 15,20) 


„Az üldözés különböző formái mögött az az elv áll, amely mindaddig érvényesül, míg Sátán és élő kereszténység létezik. Aki Istennek szolgál, szükségképpen kihívja maga ellen a sötétség seregeit. Gonosz angyalok támadnak ellene, akik attól félnek, hogy Isten szolgája elragadja zsákmányukat.
A gonosz emberek pedig, akiket a jó példa megítélt, a bukott angyalokkal összefogva csábító kísértésekkel akarják elszakítani a hűségeseket Istentől. Ha így nem érnek célt, akkor kényszerrel próbálnak hatni a lelkiismeretükre.

De amíg Jézus a mennyei szentek szentjében közbenjár az emberért, a Szentlélek fékező befolyása érezhető lesz a vezetők és a nép között egyaránt. Az országok törvényeire is hatást gyakorol. 
E törvények nélkül a világ helyzete még sokkal rosszabb volna. Míg sok vezető Sátán serény eszköze, Istennek is megvannak az eszközei a nemzetek vezetői között. Az ellenség olyan intézkedéseket javasol szolgái útján, amelyek súlyosan hátráltatnák Isten ügyét. A szent angyalok pedig arra indítják az istenfélő államférfiakat, hogy megdönthetetlen érvekkel ellenezzék a gonosz javaslatokat. Így néhány ember szab majd határt a gonoszság hatalmas áradatának, féken tartva az igazság ellenségeit, hogy a harmadik angyal üzenete elvégezhesse munkáját. Amikor felhangzik az utolsó intés, azok a vezetők, akik által az Úr most munkálkodik, felfigyelnek rá. Némelyikük el is fogadja az üzenetet, és a megpróbáltatás idején közösséget vállal Isten népével.

»Örvendezzetek és vigadjatok az Úrban, a ti Istenetekben, mert megadja néktek az esőt igazság szerint, s korai és késői esőt hullat néktek.« (Jóel 2,23) 
»Az utolsó napokban, ezt mondja az Isten, kitöltök az én Lelkemből minden testre. És lészen, hogy mindaz, aki az Úr nevét segítségül hívja, megtartatik.« (Csel 2,17. 21)




Nem lesz kisebb az az erő, amellyel Isten az evangélium hatalmas munkáját lezárja, mint amilyennel ezt a munkát elindította.” (Korszakok nyomában, 543–544. o.) {Mar 31.5}

Maranatha: JÖN A KIRÁLY- Tanulmányozzuk a próféciákat!

„Boldog, aki olvassa, és akik hallgatják e prófétálás beszédeit, és megtartják azokat, amelyek megírattak abban, mert az idő közel van.” (Jel 1,3)


„Hirdessük azt az üzenetet, amely felébreszti az egyházakat! Mindent meg kell tennünk, hogy terjesszük a világosságot nemcsak saját népünk körében, hanem a világban is. Utasítást kaptam, hogy adjuk ki Dániel és Jelenések könyvét kisebb könyvek formájában, a szükséges magyarázatokkal, és küldjük szét az egész világban. Saját népünknek is szüksége van arra, hogy a világosságot érthetően eléje tárjuk.

Akik Isten Igéjével táplálkoznak, azok Dániel és Jelenések könyvéből a Szentlélek által ihletett igazságokat hoznak majd elő. Olyan erőket indítanak el és mozgatnak meg, amelyeket nem lehet visszaszorítani. Gyermekek ajkáról hangzanak majd el olyan titkok, amelyek mindeddig el voltak rejtve az emberek értelme elől…

Több prófécia gyors egymásutánban teljesedik. A múlt történelme ismétlődik, régi viszályok kelnek új életre, és Isten népét veszedelem környékezi majd minden oldalról. Az emberi család állandó feszültségben él.

Tanulmányozzuk Jelenések könyvét Dániel könyvével összefüggésben, mert a történelem megismétlődik! Lehetőségeink folytán ma már sokkal többet kellene tudnunk, mint amennyit valójában megismertünk.

Angyalok vágyakoznak betekinteni az igazságokba, amelyeket Isten azoknak adott, akik töredelmes szívvel kutatják Isten szavát, és olyan ismeret elmélyítéséért imádkoznak, amelyet csak Isten adhat.

Amint a földi történelem végéhez közeledünk, különösen az utolsó időkre vonatkozó próféciákat kell tanulmányoznunk. Értsük meg az Újszövetség utolsó könyvének igazságait! Sátán sok ember értelmét elvakította: mennyire örülnek annak, ha kifogást találhatnak, hogy e könyv tanulmányozását elkerülhessék. Ám szolgája, János által Krisztus kijelentette az utolsó napok eseményeit, és Ő ezt mondja: »Boldog, aki olvassa, és akik hallgatják e prófétálás beszédeit, és megtartják azokat, amelyek megírattak abban.«”
(Bizonyságtételek a prédikátoroknak, 116–117. o.) 

Napi áhítat: Egy szívet ad

Jer 32,36–44

Jézus már eltervezte a legszebb jövőt számunkra, ami csak lehetséges. Ez pedig a Lélek által kiformált egy szív által kezdődik.
„Most mégis ezt mondja az ÚR, Izráel Istene, erről a városról, amelyről azt mondjátok, hogy fegyver, éhínség és dögvész folytán a babilóniai király kezébe kerül: Összegyűjtöm majd népét mindazokból az országokból, ahová szétszórtam lángoló haragomban és nagy felháborodásomban. Visszahozom őket erre a helyre, letelepítem, és biztonságban lesznek. Az én népem lesznek, én pedig Istenük leszek. Egy szívet és egy utat adok nekik, hogy engem féljenek mindenkor, és jó dolguk legyen nekik is, meg utódaiknak is. Örök szövetséget kötök velük, nem fordulok el tőlük, jót teszek velük, és olyanná teszem szívüket, hogy féljenek engem, és ne hajoljanak el tőlem. Örömmel teszek jót velük teljes szívemmel és lelkemmel, és véglegesen elültetem őket ebbe a földbe. Mert ezt mondja az ÚR: Ahogyan elhoztam erre a népre mindezt a nagy rosszat, ugyanúgy elhozom rájuk mindazt a jót is, amit most ígérek nekik. Mert fognak még szántóföldet venni ebben az országban, amelyről azt mondjátok, hogy ember és állat nélkül maradt pusztaság, amely a káldeusok kezébe került. Ezüstért vesznek szántóföldet, lepecsételt és tanúkkal hitelesített szerződést írnak róla Benjámin földjén, Jeruzsálem környékén és Júda városaiban, a hegyvidék, az alföld és a Délvidék városaiban, mert jóra fordítom sorsukat! – így szól az ÚR.”

Magyarázat

Pont erre vágyunk a szívünk mélyén, hogy jó dolgunk legyen nekünk is meg a gyermekeinknek is. Ezért fáradunk és dolgozunk éjt nappallá téve, vásárlunk és építünk szebbet, nagyobbat és kényelmesebbet, és közben nem vesszük észre, hogy ez az ígéret nem öncélú és nem csak rólunk és a családunkról szól. Isten népe kapta ezt a reménységet, benne természetesen mi is, de nem függetlenül másoktól.
Jeruzsálemet még nem vették be, de már érzékelhető, hogy közel a végzet, amiről Jeremiás beszélt. Az ostromsáncok a városig érnek. A városban pedig éhínség és dögvész pusztít. Elhagyták az Úr útját, és most el kell szenvedniük a következményét is. Isten azonban már ebben a helyzetben is készíti a reményteljes jövőt. Mindez akkor következik be, ha a nép szíve helyreáll, és egy közös test tagjaként dobbannak egymásért. Megtalálják az egyetlen utat, ami a mennyei Atya felé vezet. Isten félelmetes szeretetének útját, amely különleges áldásokkal van tele.
A Szentlélek képes beteljesíteni ezeket az ígéreteket az életünkben. Bármilyen élethelyzetben vagyunk, és lehet, hogy éppen nagy megpróbáltatások előtt, ez az ige nekünk szól. Ez a Megváltó jó terve gyülekezetünkkel. Amikor ennek megvalósulásáért imádkozunk, a legjobbat kérjük, amit csak lehet.
(Paróczi Zsolt)

Napi áhítat: A Lélek egysége

Ef 4,1–16


A Lélek egysége nem egy elérhetetlen, távoli cél, hanem a benned élő Krisztus terve az életeddel.
„Kérlek tehát titeket én, aki fogoly vagyok az Úrért: éljetek méltón ahhoz az elhívatáshoz, amellyel elhívattatok, teljes alázatossággal, szelídséggel és türelemmel; viseljétek el egymást szeretettel, igyekezzetek megtartani a Lélek egységét a békesség kötelékével. Egy a test, és egy a Lélek, aminthogy egy reménységre kaptatok elhívást is: egy az Úr, egy a hit, egy a keresztség, egy az Istene és Atyja mindeneknek; ő van mindenek felett, és mindenek által, és mindenekben. A kegyelem pedig mindegyikünknek a Krisztus ajándékának mértéke szerint adatott. Ezért mondja az Írás: „Felment a magasságba, foglyokat vitt magával, ajándékot adott az embereknek.” Az pedig, hogy „felment”, mi mást jelent, mint azt, hogy le is szállt erre a földre. Aki leszállt, az „fel is ment”, feljebb minden égnél, hogy betöltse a mindenséget. És ő „adott” némelyeket apostolokul, másokat prófétákul, ismét másokat evangélistákul, vagy pásztorokul és tanítókul, hogy felkészítse a szenteket a szolgálat végzésére, a Krisztus testének építésére, míg eljutunk mindnyájan a hitnek és az Isten Fia megismerésének egységére, a felnőttkorra, a Krisztus teljességét elérő nagykorúságra, hogy többé ne legyünk kiskorúak, akik mindenféle tanítás szelében ide-oda hányódnak és sodródnak az emberek csalásától, tévútra csábító ravaszságától; hanem az igazsághoz ragaszkodva növekedjünk fel szeretetben mindenestől őhozzá, aki a fej, a Krisztus. Az egész test pedig az ő hatására egybeilleszkedve és összefogva, a különféle kapcsolatok segítségével, és minden egyes rész saját adottságának megfelelően működve gondoskodik önmaga növekedéséről, hogy épüljön szeretetben.”

Magyarázat

A Gyülekezet a Lélek tüzében született. Ez a mennyei láng azóta is képes valódi egységet kovácsolni ember és embertársa között. Ez a kapcsolat nem a kölcsönös vonzalomra vagy közös érdeklődési körre, de még csak nem is családi vagy nemzeti kötelékekre épül. Ez a Szentlélek egysége, amely Isten Fiának megismerésére és a benne való hitre alapozódik. Beépít bennünket Krisztus testébe, hogy ott szeretetben növekedjünk és szolgáljunk. Ez a folyamat fog sérülni minden esetben, amikor a Lélek egysége helyett valami mást igyekszünk megőrizni.
Szeretnél az Egyház élő és építő tagja lenni? Kötelezd el magad arra, hogy a Lélek egységét munkálod a békesség által minden helyzetben. Ne engedd meg, hogy gondolataidba bármi beférkőzzön, ami az alázat, a szelídség vagy a türelem helyét átvenné. A gyülekezet élete sohasem lesz teljes nélküled, mert a Megváltó téged is beleszeretett a közösségbe. Építsd és bátorítsd testvéreidet még akkor is, ha néha csak szeretetben tudod elviselni őket. Hidd el, veled is vannak így néhányan. Erre azonban nem elég csak vágyni, hanem tenni kell érte napról napra és hétről hétre. Ebbe azonban megéri befektetned, mert ez a mennyei Atya akarata. Hallod a Szentlélek hangját? Figyelj rá!
(Paróczi Zsolt)

Köszöntünk Szent Szellem!: MIÉRT ÉPPEN ÍGY, URAM?

"Küldött Elizeus követet őhozzá, mondván:
Menj el és fürödj meg hétszer a Jordánban, és megújul a te tested, és megtisztulsz."
(2Királyok könyve 5:10)

Szükségét érzed a lelki gyógyulásnak? Ha igen, az Úr talán váratlan utasításokkal lát el, mint ahogy Naámánt is meglepte a leprájára adott különös gyógymóddal. Elizeus szolgálata során ez a második alkalom, hogy a hetes szám valamilyen formában megjelent. A súnemi asszony fia hétszer tüsszentett, Naámánnak pedig hét alkalommal kellett a Jordán folyóban alámerülnie.
Habár a fővezér erről mit sem tudott, a hetes szám fontos a Szentlélekkel kapcsolatos szimbólumrendszerben. Például abban a próféciában, amely arról szól, hogy a Szentlélek megnyugszik majd Jézuson, a Lélek hatalmának hétféle vonatkozásáról olvashatunk. Ő "az Úrnak Lelke. bölcsességnek és értelemnek Lelke, tanácsnak és hatalomnak Lelke, az Úr ismeretének és félelmének Lelke" (Ézsaiás könyve11:2).
Amikor az Úrnak Lelke kitöltetik, hétféle embercsoportra árad ki: minden testre, fiaitokra és leányaitokra, az idősek és fiatalokra, a szolgálókra és szolgálóleányokra (Jóel 2:28-29). A Jelenések könyve ötször mutatja be a hetes számon keresztül a Szentlélek személyét. A hét a lelki tökéletesség szimbóluma, és ez egyértelműen fontos szempontja mindannak, ahogyan a Lélek csodálatos módon bemutatja az Atya és a Fiú jellemét.
Naámánt zavarta ez a néhány egyszerű utasítás, amit nem értett, és ez velünk is így történik, amikor a Szentlélek valami egészen triviális vagy éppen ellenkezőleg: szokatlan lépést kér tőlünk. Teréz anyát Calcuttába vezette és nem Horvátországba. Dávid Livingstone-t Afrikába küldte Aberdeen helyett; Adoniram Judsont Burmába és még véletlenül sem Birminghambe; végezetül pedig James Hudson Taylort egy afrikai missziós szolgálat helyett Kínába irányította.
Ahhoz, hogy meggyógyulj a bűn leprájából, talán neked is valami egészen különbözőt kell tenned attól, amit elképzeltél. "Arra kértek, hogy én legyek az ifjúságvezető a gyülekezetben! - kiáltott fel az egyik testvér. - Ezt nem hiszem el! Hiszen én a presbiterséget akartam! Néhány hónappal később már együtt örült barátaival annak a sok és hatalmas változásnak, amelyet a váratlanul jött szolgálat hozott az életébe.



Imádság a mai napra
"Rendben van, Uram, örömmel követem Lelked vezetését, még ha nem is azokra a kellemes helyekre vezet, amelyeket én választanék magamnak!"