2017. június 10., szombat

Alfred Christlieb: Bizonyságaid örökkévaló örökségem

Akkor Dávid ismét megkérdezte az Urat...-l.Sám 23,4.




Mindenkinek, aki Isten útján akar járni, példakép Dávid abban, hogy újra és újra az Úrhoz fordul világosságot és tanácsot kérni.

Egyszeri megkérdezés nem mindig elég. Ügyünk néha meglepően rövid idő alatt fordulhat. Akkor újra tanácstalanul áll az ember. Dávid példája megmutatja nekünk, mit kell ilyenkor tennünk: Ő megkérdezte az Urat másodszor is! Először megkapta az utasítást: Menj el Kehillába! Emberei között azonban ellenkezés támadt. A kehillái hadjáratban annak a veszélynek a növekedését látták, hogy Saul kezébe kerülnek, mivel Kehilla az ő uralmi körében volt.

Saul későbbi próbálkozása, hogy Dávidot Kehillában elfogja (7. v.) azt mutatja, hogy gondolkozásuk nem is volt alaptalan. Dávid emberei e szerint az elv szerint gondolkoztak: "Ki-ki a maga szerencséjének a kovácsa".

Mit tegyen most Dávid? Egyfelől világos isteni utasítása van arra, hogy Kehillába menjen, másfelől emberei ellene állnak, hogy ezt a tervét véghez vigye. Egyszerűen megváltoztatja szándékát? Ez gyengeség lenne.

Dávid isteni vezetés alatt áll. Istennek kell kimondania minden esetben a végső szót. Ezért Dávid megkérdezte az Urat másodszor is. Isten újra ezt a parancsot adta neki: Menj el Kehillába! Az isteni parancs megerősítése folytán Dávid határozott és rendíthetetlen lett. Emberei nem tudták bizonytalanná tenni, sokkal inkább ő változtatta meg emberei nézetét, hogy bátran menjenek vele.

Sok ember hagyja, hogy környezete befolyásolja; ezáltal magatartása bizonytalan és megbízhatatlan lesz. Olyan lesz, mint a szélkakas. Aki ebből az áldatlan állapotból ki akar szabadulni, az tanulja meg Dávid áldott szokását. Ez teszi életünket állhatatossá, s ez ad bizonyosságot.

Milyen nagy szükség van a mi időnkben olyan emberekre, akiket Isten szilárdakká tett!

Varga László: Isten asztaláról

"Az én juhaim hallgatnak a hangomra, és én ismerem őket, ők pedig követnek engem. Én örök életet adok nekik, és nem vesznek el soha, mert senki sem ragadhatja ki őket az én kezemből." -János 10,27-28

Igen, ez Jézus biztatása. Ha eltűntek a nagyhangú pásztorok, ha a népek úgy ténferegnek, mint a pásztor nélkül maradt juhok, mégsem hajlandók Jézus tanítását megszívlelni, a szeretet szolidaritását mindenki csak másoktól várja, a kemény ige helyett zavaros értelmetlenségek után kapkod, Jézus megkeresi a maga juhait, és azokat fogja vezetni. Lehet, kevesen lesznek. Lehet, megpróbálják elszigetelni, különcöknek fogják tartani őket. De megmaradnak, eredményes életet fognak élni, és ha lesz még megújulása a régi keresztyén népeknek, az is csak belőlük fog kiindulni. Döntő fontossága van ma annak, hogy aki meghallja Jézus hívó szavát, az valóban kövesse Őt. Ne csak a maga boldogságát keresve, ne betokozódva, ne szektaként elszigetelve magát, hanem keményen kiállva, vállalva a lehetetlen feladatot: a küzdelmet az egész társadalomért, Isten akarata szerint való életre vezetéséért. Lehet ezt ma nevetséges igénynek mondani. Az is lenne, ha nem maga a mindenható Isten vezetné őket. De ha Ő akarja, győzni fog a Krisztus kis serege, és új élet fakad a romokon.



Uram, segíts! Népünk teljes romlásban van. Külső ellenségekkel szemben nem tud helytállni, mert megsemmisült belső egysége, hite, áldozatkészsége. Egyházaink pedig tétováznak, a hosszú rabság után nem képesek előállni, határozottan vállalni és ellátni feladatukat. Egyetlen reményünk maradt, hogy neked még van rendelésed a mi számunkra is. Ha mi nem vagyunk igaz követőid, figyelj hitvalló, ha kellett, vértanúságot is vállaló őseinkre, akiknek megígérted, hogy ezeríziglen megáldod őket utódaikban. Adj híveidnek, adj nekem is Lelked erejéből, hogy mi a Te vezetésed alatt tudjunk dolgozni lerontott közösségünk újjáépítésén! Ámen.

Andrew Kuyvenhoven: Mindennap az Ige fényében-AZ ADAKOZÁS KEGYELME

A mai napon olvasandó igeszakasz: Mt 6,1-4 



1 "Vigyázzatok: a kegyességeteket ne az emberek előtt gyakoroljátok, hogy lássanak titeket, mert így nem kaptok jutalmat mennyei Atyátoktól. 
2 Amikor tehát adományt adsz, ne kürtöltess magad előtt, ahogyan a képmutatók teszik a zsinagógákban és az utcákon, hogy dicsérjék őket az emberek. Bizony, mondom néktek: megkapták jutalmukat. 
3 Te pedig amikor adományt adsz, ne tudja a bal kezed, mit tesz a jobb, 
4 hogy adakozásod titokban történjék; a te Atyád pedig, aki látja, ami titokban történik, megfizet neked."

"A te Atyád, aki látja, ami titokban történik, megfizet neked,"(Mt 6,4b)

Az adakozás mindig lényeges része volt a kegyesség gyakorlásának. Nemcsak tennünk kell azonban ezt, hanem jól is kell tennünk.
Urunk hangsúlyozta, hogy tartsuk titokban azt, ha pénzt adunk. Az adakozás az istenimádat aktusa. Gyakorolnunk kell, mivel szeretjük Istent. Ha azonban a kegyességnek ezt az aktusát észreveszik és megdicsérik az emberek, tettünk ott ér véget, ahol elindult, ti. a földön, az emberek előtt. Soha nem ér fel Istenhez. "Úgy tettétek, hogy lássák az emberek? Nos, az emberek azt mondják, hogy fantasztikusak vagytok. Így máris elvettétek jutalmatokat."
Amikor adakozunk, az úgy kell csinálnunk, hogy mások ne lássák, mi pedig ne jegyezzük fel. Az a bizonyos sor a bal kézről, mely nem tudja, hogy mit tesz a jobb kéz, azt jelenti, hogy nem szabad nyilvántartást vezetnünk jó cselekedeteinkről. Vannak emberek, akik ebből arra következtetnek, hogy adományainkat nem szabad beszámítanunk a jövedelemadó levonásba. Ez azonban képtelenség. Amit az Úr mondani akar, az az, hogy nem próbálhatjuk meg kiszámítani a jó pontokat, melyeket Isten előtt szereztünk alamizsnáinkkal. Ha túlságosan jól emlékezünk jó cselekedeteinkre, akkor cselekedetekből élünk, és nem kegyelemből. Vannak emberek, akik el szoktak költeni tíz dollárt is egy vendéglőben, anélkül, hogy sokat gondolkodnának rajta. Ha azonban, a pillanat hevében ugyanazt az összeget jótékony célra fordítják, hetekig nagyon igaz embereknek érzik magukat. Azért kell adakoznunk, mert szeretjük Istent. Ne csináljunk hát belőle nagy ügyet, ne is gondoljunk sokat rá.
Isten nemcsak az eredete az adakozás kegyelmének, hanem a célja is. Az a kegyelem, amely Istenből árad és átárad rajtunk, hozzá tér vissza dollárok formájában. Ez az adakozás szépsége, ha helyesen gyakoroljuk azt.
A másoknak adott pénz nem elvesztegetett pénz. "A te Atyád pedig ... megfizet neked." De ez csak akkor lesz így, ha megfelelő módon adjuk a pénzt. Az adakozás művészete nem könnyű. Az adakozónak számos lehetősége van arra, hogy "learassa a babért". Ha ezt teszi, nem kapja meg a díjat. Adományaink legyenek a "kegyelem virágai", amelyeket Istennek nyújtunk át.

Oswald Chambers: Krisztus mindenek felett-A LEGKÖZELEBBI LEGJOBB TENNIVALÓ

Keress, ha még nem találtál!"Keressetek és találtok!" (Lk 11,9)

"Kéritek, de nem kapjátok, mert nem jól kéritek" (Jak 4,3). 

Ha az élet dolgait kéred Isten dolgai helyett, akkor rosszul kérsz, azaz önmagad kívánsz érvényesülni. Minél inkább kívánod érvényesíteni önmagadat, annál kevésbé keresed Istent. "Keressetek és találtok!" Láss neki a munkának, csak ez az egy érdekeljen! 
Kerested-e már Istent valaha egész szívedből, vagy csak elernyedten kiáltottál fel hozzá egy lelki idegfájdalom állapotában? Keress, szedd össze magad és találsz! "Ó, mindnyájan, akik szomjúhoztok, jertek e vizekre" (Ézs 55,1). 
Szomjazol-e vagy közönyös vagy? Vallásos megtapasztalásod úgy kielégít, hogy semmi többet nem kívánsz Istentől? A tapasztalat csak a kapubejárat, de nem ez a cél. 
Vigyázz, nehogy tapasztalatra építsd hitedet, mert azonnal kiérződik belőle a bírálat hangja. Nem tudod másnak továbbadni, amire te találtál rá, de vágyat támaszthatsz a szívében az után, ami a tiéd. 

"Zörgessetek és megnyittatik néktek." "Közeledjetek az Istenhez!" Zörgess! 
Az ajtó be van zárva és fájdalmas szívdobogással zörgetsz. "Tisztítsátok meg kezeteket" (Jak 4,8), zörgess kicsit hangosabban, és rájössz, hogy piszkos vagy. "Tisztítsátok meg szíveteket!" Milyen személyesen hangzik ez - most már kétségbeejtően komoly a dolog, most kész vagy mindenre. "Gyötrődj és kínlódj!" (Mik 4,10). Gyötrődtél-e már valaha Isten színe előtt belső életed állapota miatt? Most már nyoma sincs benned az önsajnálkozásnak, de összetört szívvel, leverten és rémülten fedezed fel, miféle ember vagy úgy, ahogy vagy. 
 "Alázzátok meg magatokat!" (Jak 4,10). Isten ajtaján zörgetni megalázó foglalkozás, a megfeszített latorral egy sorban kell zörgetned, de "a zörgetőnek megnyittatik" (Mt 7,7)


Carl Eichhorn: Isten műhelyében/-A buzgóság és hűség követelménye

"Igyekezzetek a ti elhivatástokat és kiválasztásotokat minél inkább erőssé tenni. "
(2 Péter 1, 10)



Üdvösségünk teljes egészében Isten cselekedetén nyugszik. Mi az Ő műve vagyunk; Jézus Krisztusban teremtett minket, hangsúlyozza az apostol (Ef 2, 10). És azokat, akiket előhív a bűn álmából, igazzá is teszi s ezzel egyszersmind meg is dicsőíti őket a belső ember szerint (Róma 8, 30). Mindent megkaptunk, ami az élethez és az Isten szerint való járáshoz szükséges. Mindenünk megvan, mihelyt eljutottunk a mi dicsőséges Megváltónk megismerésére (2 Pét 1, 3).
Nekünk magunknak ehhez nem kell már semmit sem hozzátennünk; mert teljes üdvösségünk van. Ezt pedig egyedül Ő munkálta, nekünk nincs részünk benne.


Mindez nem jogosít fel minket a semmittevésre. Éppen azért, mert az Ő isteni ereje mindennel megajándékozott minket, amire szükségünk van, igyekeznünk kell, hogy jótetszésére szolgáljunk mindazzal, amit alapjában véve Ő adott nekünk. Ha azonban már megmunkálta szívünk talaját, ott "szőlőskertet" létesített s ezzel kapcsolatban minden munkát elvégzett, akkor nyilvánvaló hogy a gyümölcsöket is látni akaraja (Ézs 5). A mi feladatunk az, hogy az isteni elhívást és kiválasztást megerősítsük. Ez egyrészt igen sok buzgóságot kíván, másrészt Isten az, aki munkálja mind az akarást, mind a véghezvitelt (Fil 2, 12-13). - Ami feladatunk az engedelmes követés. Isten hív, mi nem dughatjuk be a fülünket. Felfedi bűneinket és nekünk nem szabad azokat takargatnunk. Az ember veheti Isten kegyelmét hiába is, akkor ez még súlyosabb ítéletet von maga után. A megtérésnek mindig párosulnia kell a helytállással. Ez azt jelenti, hogy kitartunk a próbák alatt és győzedelmeskedünk azokban. A kegyelem nem gyengéket, hanem hősöket nevel. "Te azért, fiam, erősödjél meg a Krisztus Jézusban való kegyelemben!" (2Tim 2, 1). A kegyelem által minden erőnk lendületbe kerül. Isten gyermekeinek életében csodálatosan kapcsolódik össze a nyugalom és a tevékenység. A szív elcsendesül és Isten szeretetében nyugszik. Ugyanakkor azonban feltámad a lángoló buzgóság, hogy dicsőítsük Őt és kegyelmét magasztaljuk. Isten gyermekeinél mindenkor együttjár a nyugalom a tettrekészséggel. Az apostol fejezi ki ezt a legszebben, amikor azt mondja: "Ezért fáradozom én is és tusakodom az Ő ereje szerint, amely bennem hatalmasan munkálkodik" (Kol 1, 29).

Charles H. Spurgeon: Harmatgyöngyök és aranysugarak

„Ha élünk, az Úrnak élünk.”  -(Róma 14,8)


Ha az Isten előtt helyes lett volna, úgy mindegyikünk megtérésének pillanatában a legszívesebben azonnal a mennybe ment volna. Nem okvetlen szükséges az örök életre való előkészülésünkhöz, hogy sokáig itt kelljen időznünk. Nagyon lehetséges, hogy valaki a mennyben felvétetik és alkalmasnak bizonyul, hogy a szentek örökségének, mely a világosságban van, részesévé legyen, jó lehet éppen csak rövid ideje, hogy a Jézusban való hithez jutott.
Habár szentségünk egy hosszú és szakadatlanul haladó munka s mi nem leszünk azzal készen, míg testünket le nem vetjük és be nem megyünk a belső szentélybe. Mindazáltal az Úr, ha az volna az Ő kegyelmes akarata, elváltoztathatná a tökéletlenséget tökéletességre és rögtön felvehetne minket a mennybe.

Ugyan miért vagyunk még itt? Vajon akarja-e Isten a szükségesnél csak egyetlen szempillantásnál is hosszabb ideig távol tartani az Ő szeretett gyermekeit a paradicsomtól?
Miért áll még az élő Isten serege a harcmezőn, hacsak egyetlen támadás is győzelmet juttatna neki? Miért bolyong népe még mindig a pusztában ide-oda, hiszen szájának egyetlen szava az óhajtott ígéret föld közepére, a mennybe helyezhetné őket?
A felelet így hangzik: Azért vannak itt, hogy az „Úrnak éljenek” és másokkal is megismertessék szeretetét. E földön maradunk, mint magvetők, kik a jó magot hintik, mint földművesek, kik az ugart szántják, mint üdvkövetek, kik békét és üdvöt hirdetnek.
Itt vagyunk, mint „a föld szava”, hogy áldásul legyünk a világnak. Itt vagyunk, hogy Krisztust életünkkel megdicsőítsük. Úgy vagyunk itt, mint az Ő munkásai és „munkatársai”.

Bár megfelelne életünk az Ő céljának! Éljünk komoly, tevékeny és szent életet, „az Ő dicsőséges kegyelmének dicséretére.” 
Addig is vágyódunk Ő nála lenni és naponként énekeljük:

Veled óhajtok Jézusom
Lenni abban az örömben,
Íme, reád várakozom
Menyegzői öltönyben.
Vidáman nézek menny felé,
Szívem folyton csak arra kér:
Jövel hamar Úr Jézus!

Heti imagondolatok: ENGEDELMESSÉG ÉS HIT: AZ IMÁDSÁG FELTÉTELE

"Keressétek az Urat, amíg megtalálható, hívjátok őt segítségül, amíg közel van. Hagyja el a gonosz az ő útát, és a bűnös férfiú gondolatait, és térjen az Úrhoz, és könyörül rajta, és a mi Istenünkhöz, mert bővelkedik a megbocsátásban." -(Ésaiás 55:6-7)

MILYEN FELTÉTELEKNEK KELL ELEGET TENNEM, HOGY ISTEN VÁLASZOLHASSON IMÁIMRA?

Éreznünk kell szükségünket: "Vannak feltételek, melyek alapján elvárhatjuk, hogy Isten meghallgassa imáinkat. Az első feltétel az, hogy segítségének szükségét érezzük és felismerjük."

Teljes odaszentelődésre van szükség: "Mindazok, akik Istennek szentelik testüket és lelküket, állandóan megkapják majd a Lélek újabb és újabb testi és lelki ajándékát. Kimeríthetetlen mennyei készletek állnak a rendelkezésükre. Krisztus nekik adja saját Lelke leheletét és életét az Ő életéből. Krisztussal való együttmunkálkodásuk útján részesülnek Krisztus teljességében. Emberi gyengeségükben is képesek megcselekedni a Mindenható tetteit."érfiú gondolatait, és térjen az Úrhoz, és könyörül rajta, és a mi Istenünkhöz, mert bővelkedik a megbocsátásban." (Ésaiás 55:6-7)


Engedelmesség szükséges: "Az ima nem foglalhatja el a kötelességteljesítés helyét. 'Ha engem szerettek, az én parancsolataimat megtartsátok' - mondja Jézus. Aki az ígéretekre hivatkozva, de a feltételek teljesítése nélkül kér Istentől, megsérti Jahvét. Krisztus nevének emlegetésével formál jogot az ígéretek teljesítésére, de cselekedeteivel nem bizonyítja, hogy szereti Krisztust és hisz benne." | "Isten, akitől minden áldást kaptunk, javainkból bizonyos részt igényel. Így gondoskodik az evangélium hirdetéséhez szükséges anyagiakról. A tizedrész visszaadásával mutatjuk meg, hogy értékeljük Isten ajándékait. De hogyan igényelhetjük áldását, ha megtartjuk magunknak azt, ami az övé? Ha hűtlen sáfárok vagyunk a földi dolgokban, hogyan várhatjuk el, hogy megbíz minket a menny dolgaival? Talán itt kell keresnünk a meg nem hallgatott imák titkát." | "Ha csak részleges, fél szívből származó engedelmességet tanúsítunk iránta, nekünk tett ígéreteit nem teljesíti be."

A hit a következő feltétel: "Az ima meghallgatásának következő feltétele a hit. Szaván fogjuk-e Őt?" "Túl kevés a hitünk. Bár elvezethetném népünket az Istenbe vetett hitre. Nem szabad úgy érezniük, hogy a hit gyakorlásának feltétele a felfokozott érzelmekben keresendő. Egyet kell tenniük: hinni Isten szavában úgy, ahogy hisznek egymás szavaiban. Mivel Ő megmondta, be is fogja teljesíteni szavát. Teljes nyugalommal hagyatkozzunk ígéreteire, mert komolyan gondolja azt, amit mond. Mondjuk ezt: Isten szólt hozzám az Ő Igéjében, és be fogja teljesíteni mindazt, amit megígért. Viselkedjetek úgy, mint akik tudják, hogy megbízhatnak mennyei Atyjukban."

ÖSSZEFOGLALÁS ÉS IMAGONDOLATOK

A bűn és a hitetlenség együtt jár. Ha nem hisszük, hogy Isten kész megtisztítani bennünket, hitet, krisztusi természetet és az Ő Lelkével való közösséget adni, akkor nincs alap, amire építhetnénk. Ne higgyük, hogy Isten meghallgatja a hitetlen imáját. A kétkedők kezei üresek maradnak. Amikor végre elismerjük, hogy Istenre van szükségünk, és azt, hogy semmit nem tudunk adni, csak a keresztre borulunk, és hogy nincs igazságunk, mert a mi legjobb szavaink és tetteink is olyanok, mint a szennyes ruha, ezért leborulunk a kereszt lábához és kérjük, hogy Isten tisztítson meg bennünket bűneinktől és hitetlenségeinktől, és elismerjük, hogy a Szentlélek ereje nélkül semmit sem tehetünk, akkor a menny kezébe veszi a dolgokat.

Hatalmas változások következnek be. Akkor Pállal együtt elmondhatjuk: "élek többé nem én, hanem él bennem a Krisztus". Mivel Krisztus él bennünk, képesek vagyunk jót cselekedni. Jézus azt mondta, hogy még nála is nagyobb dolgokat tehetünk (János 14:12).
Ez az, amit nekünk, Isten alvó gyülekezetének fel kell ismernünk. Imádkozzunk olyan hittel - mint eddig még soha - azért, hogy a Szentlélek ereje kitöltessék a késői eső tapasztalatában éppen most.

Köszöntünk Szent Szellem!:JÖHET A HADSEREG IS!

"Imádkozott Elizeus és mondta: Ó, Uram! Nyisd meg, kérlek, az ő szemét, hadd lásson! És megnyitotta az Úr a szolga szemét és látta, és ímé, a hegy rakva volt tüzes lovagokkal és szekerekkel Elizeus körül."  (2Királyok könyve 6:17)

Talán tapasztalatból tudod, milyen az, amikor több oldalról is ellenséges személyek vesznek körül, és egyedül érzed magad. Munkahelyen vagy iskolában, otthonodban vagy a gyülekezetben úgy tűnhet, hogy a gonosz nyomása már-már elviselhetetlen. Ebben a feszült helyzetben találkozol egy kereszténnyel, aki csöndesen bátorítani kezd: "Ne félj! Mert többen vannak, akik mellettünk állnak, mint akik ővelük! Ilyenkor arra érzel kísértést, hogy így gondolkodj: "Könnyű ezt mondani, ő nem éli át azt, amit én! Neki nagy hite van, de nekem? Hogy fogom én ezt az egészet túlélni?"

Egyik kora reggel Elizeus és fiatal szolgája bajban találták magukat: körülvéve lovak és szekerek hatalmas seregével, ami a kor legkiválóbb harcászati felszerelésének számított. A prófétában ott élt a józan ítélőképesség lelke és ezen felül az Isten hatalmába vetett megingathatatlan hite, tehát nem volt szüksége a mennyei seregek Ura jelenlétének bármiféle jelére vagy bizonyosságára. Elizeus azonban szerette volna, hogy ifjú barátjának olyatn látványban legyen része, amit aztán soha életében nem felejt el. Amint megnyílt a szeme, és a természetes dolgokon túl látta a természetfelettit, megpillanthatta a menny hatalmas Istenének tűzerejét. Láthatta a seregek Urának Lelkét (Zak 4:6).
Én magam is számos esetben megtapasztaltam már életem során az angyalok közvetlen beavatkozását. Ez megerősítette Isten természetfeletti hírnökeinek jelenlétébe vetett hitemet, de ma már nincs szükségem erre a bizonyítékra ahhoz, hogy higgyek bennük.

Imádság a mai napra
"Uram, ne engedd, hogy túlzott jelentőséget tulajdonítsak a nagy számoknak! Add, hogy bízzak a Te hatalmad legyőzhetetlen túlerejében!"


Garrie F. Williams írása alapján

Reggeli dicséret: Ki segít imádkozni?

"Ugyanígy segít a Lélek is a mi erőtlenségünkön. Mert amiért imádkoznunk kell, nem tudjuk úgy kérni, ahogyan kell, de maga a Lélek esedezik értünk kimondhatatlan fohászkodásokkal."  -Róma 8,26

"A Szentlélek önt szavakba minden őszinte imát. Felismertem, hogy amikor másokért imádkozom, akkor a Lélek esedezik értem és minden szentekért. Az ő közbenjárása Isten akarata szerint való, és sohasem ellenkezik azzal."A Lélek is segítségére van a mi erőtelenségünknek"; és a Lélek - mivel Ő is Isten - tudja Isten gondolatait; ennélfogva minden betegekért, vagy más szükségletekért mondott imánkat Isten akarata szerint veszi figyelembe."Mert kicsoda tudja az emberek közül az ember dolgait, hanemha az embernek lelke, amely őbenne van? Azonképpen az Isten dolgait sem ismeri senki, hanemha az Istennek Lelke." (1Kor 2:11)

Ha Isten tanít bennünket, akkor az ő kinyilatkoztatott akaratával összhangban fogunk imádkozni, és úgy, hogy az általunk nem ismert akaratának alávetjük magunkat. A drága Igére hagyatkozva Isten akaratával összhangban kell imádkoznunk, bízva abban, hogy Krisztus nemcsak tanítványaiért, hanem tanítványainak is adta önmagát. Az Írás kijelenti:"rájuk lehele, és monda nékik: Vegyetek Szent Lelket". (Jn 20:22)

Jézus arra vár, hogy rálehelhessen tanítványaira, nekik adhassa megszentelő Lelkének ihletését, és éltető befolyását önmagából lelkükbe tölthesse. Szeretné megértetni velük, hogy nem szolgálhatnak egyszerre két úrnak. Életük nem lehet megosztott. A hírnökökben Krisztusnak kell élnie, neki kell munkálkodnia képességeiken keresztül, és neki kell cselekednie adottságaik által. Akaratukat alá kell vetniük az Ő akaratának. Lelkétől áthatottan kell cselekedniük, hogy többé ne ők éljenek, hanem éljen bennük Krisztus. Jézus szeretné elméjükbe vésni azt az ígéretét, hogy Szentlelkének adománya által az Atyától kapott dicsőséget adja nekik, hogy Ő és népe egyek legyenek Istenben. Utunkat és akaratunkat alá kell rendelnünk Isten akaratának, tudván hogy az szent, igaz és jó. (Signs of the Times, 1892. október 3.)

"Krisztus, a mi közbenjárónk és a Szentlélek állandóan munkálkodik az emberek javára. 
A Szentlélek azonban nem úgy könyörög értünk, mint ahogyan Krisztus teszi, aki a világ megalapítása óta elhatározott áldozatára, az ő kiontott vérére hivatkozik érdekünkben. A Lélek a mi szívünkben végez munkát: ösztönzi, bátorítja könyörgésünket és hálaadásunkat. A hála, amely ajkunkról árad, a Lélek munkájának eredménye, aki megmozgatja szívünk húrjait, szent emlékezésre serkentve, és megszólaltatva bennünk a »szív muzsikáját«." 

"Imáinkat ne csak Krisztus nevében mondjuk el, hanem a Szentlélek sugallata szerint is. 
Ez a magyarázata annak, hogy a "Lélek esedezik miérettünk kimondhatatlan fohászkodásokkal" 
(Róm 8: 26). 
Az ilyen imára Isten örömmel felel... Az ilyen imára Isten örömmel felel."

Bejegyezte: Restás László

Zsoltárok könyve 104. rész



Zsoltárok könyve 104. rész

1. Áldjad én lelkem az Urat! Uram én Istenem, nagy vagy te igen, ékességet és fenséget öltöztél magadra!
2. A ki körülvette magát világossággal, mint egy öltözettel, és kiterjesztette az egeket, mint egy kárpitot;
3. A ki vizeken építi fel az ő palotáját, a felhőket rendeli az ő szekerévé, jár a szeleknek szárnyain;
4. A ki a szeleket teszi követeivé, a lángoló tüzet szolgáivá.
5. Ő fundálta a földet az ő oszlopain, nem mozdul az meg soha örökké.
6. Vízáradattal, mint egy ruhával borítottad be azt, a hegyek felett is vizek állottak vala.
7. Egy kiáltásodtól eloszlának, és mennydörgésednek szavától szétriadának.
8. Hegyek emelkedének fel és völgyek szállának alá arra a helyre, a melyet fundáltál nékik.
9. Határt vetettél, a melyet át nem hágnak, nem térnek vissza a földnek elborítására.
10. A ki elbocsátja a forrásokat a völgyekbe, hogy folydogáljanak a hegyek között;
11. Megitassák a mezőnek minden állatát; a vadszamarak is megoltsák szomjúságukat.
12. Mellettök lakoznak az égnek madarai, az ágak közül hangicsálnak.
13. A ki megöntözi a hegyeket az ő palotájából; a te munkáidnak gyümölcséből megelégíttetik a föld.
14. A ki füvet sarjaszt a barmoknak és növényeket az embereknek hasznára, hogy eledelt vegyenek a földből,
15. És bort, a mely megvidámítja a halandónak szívét, fényesebbé teszi az orczát az olajnál; és kenyeret, a mely megerősíti a halandónak szívét.
16. Megelégíttetnek az Úrnak fái, a Libánonnak czédrusai, a melyeket plántált;
17. A melyeken madarak fészkelnek: az eszterág, a melynek a cziprusok a háza.
18. A magas hegyek a vadkecskéknek, a sziklák hörcsögöknek menedéke.
19. Teremtett holdat ünnepeknek mutatására; a napot, a mely lenyugovását tudja.
20. Szerzett setétséget, hogy éjszaka legyen, a melyben szétjárjanak a mezőnek összes vadai;
21. Az oroszlánkölykök, a melyek ordítanak a prédáért, sürgetvén Istentől eledelöket.
22. Ha felkél a nap, elrejtőznek és hajlékaikban heverésznek;
23. Az ember munkájára megy ki, és az ő dolgára mind estvéig.
24. Mily számtalanok a te műveid, Uram! Mindazokat bölcsen alkottad meg, és betelt a föld a te gazdagságoddal.
25. Ez a nagy és széles tenger! Itt vannak benne a megszámlálhatatlan csúszók; apró állatok nagyokkal együtt.
26. Amott gályák járnak s czethal, a melyet azért formáltál, hogy játszadozzék benne.
27. Mindazok te reád néznek, hogy megadjad eledelüket alkalmas időben.
28. Adsz nékik és ők takarnak; megnyitod kezedet, és megtelnek a te jóvoltoddal.
29. Elfordítod orczádat, megháborodnak; elveszed a lelköket, kimulnak és porrá lesznek újra.
30. Kibocsátod a te lelkedet, megújulnak, és újjá teszed a földnek színét.
31. Legyen az Úrnak dicsőség örökké; örvendezzen az Úr az ő teremtményeiben;
32. A ki, ha rátekint e földre, megrendül az; megilleti a hegyeket, és füstölögnek azok.
33. Éneklek az Úrnak egész életemben; zengedezek az én Istenemnek, a míg vagyok!
34. Legyen kedves néki az én rebegésem; örvendezem én az Úrban;

35. Veszszenek el a bűnösök a földről, és a hitetlenek ne legyenek többé! Áldjad én lelkem az Urat; dicsérjétek az Urat!

2017. június 9., péntek

Alfred Christlieb: Bizonyságaid örökkévaló örökségem

Akkor megkérdezte Dávid az Urat... l.Sám 23,2

Dávid, Isten kedves embere különféle nehézségekbe jutott, de mindig ugyanazt az utat járta. Mindennel, ami nem volt világos előtte, az Úrhoz sietett, hogy világosságot és vezetést kérjen tőle. Ebből a szent szokásból sokféle áldás fakadt Dávid életében. Elsősorban is annak a tudatában élt, hogy Isten útján, s nem a maga útján jár. Ez különösen jelentős volt olyan helyzetben, amelyről az I.Sámuel 23. rész beszél. Dávidot akkor még üldözte Saul. Egyszer azt a hírt hozták neki, hogy a filiszteusok rátörtek Kehilla határvárosra, és fosztogatják a termést. Benne volt ebben a hírben a ki nem mondott segélykérés. Dávid azonban nem kelt azonnal útra, hanem Istent kereste és Tőle kérdezte: "Elmenjek-e és leverjem-e ezeket a filiszteusokat"? Más ilyen helyzetben fölöslegesnek tartotta volna a vezetésért való imádkozást és saját maga döntött volna. Dávid azonban helyesen ragaszkodott ahhoz, hogy Istent megkérdezze. Ő egy esetleges hadjáratban mindenekelőtt bizonyossá akart lenni afelől, hogy akarja-e Isten ezt a vállalkozást. Amikor efelől világossága volt, akkor már bizonyos volt a győzelem felől is.

Dávidot nem hagyta Isten felelet nélkül. Világosságot adott neki arra nézve, hogy kehillái útja Őszerinte való. Most már nyugodtan és bizalommal mehet. A mi terveinknél is minden azon múlik, hogy azok egyeznek-e Isten akaratával. Ha igen, akkor semmi akadály nem tartóztathat fel bennünket.

Sokféle követelményt támasztanak ma a hívő keresztyének életében. Ezáltal fennáll az a veszély, hogy erejük szétforgácsolódik, s olyan feladatok véghezvitelébe fognak, amelyekre nem hívta el őket Isten.

Boldogok vagyunk, ha nem a saját belátásunk, hanem Isten akarata vezet bennünket!

Varga László: Isten asztaláról

"Amikor [Jézus] látta a sokaságot, megszánta őket, mert elgyötörtek és elesettek voltak, mint a juhok pásztor nélkül. Ekkor így szólt tanítványaihoz: 

Az aratnivaló sok, de a munkás kevés: kérjétek tehát az aratás Urát, hogy küldjön munkásokat az aratásába."-Máté 9,36-38

Sokszor megdöbben az ember: mintha éppen ma írták volna az evangélium egy-egy igéjét. Lehetne-e pontosabban jellemezni a mi társadalmunkat? Egy juhnyáj, mely megszomjazott, és ráébred arra, hogy nincs pásztora, kétségbeesetten béget, szaladgál, tehetetlen, céltalan. A XX. század első fele tele volt "pásztorokkal", megváltást, új életet hirdető vezérekkel. Eredményét megtapasztaltuk. Második felében egyetlen új eszme, egyetlen reményt keltő tanítás nem keletkezett, a régiek egymásután maradtak szégyenben. Eltűntek a nagy vezéralakok is. Krisztus pedig nem kell a tömegnek. Páll Lajos "Erdőirtás" című versének záró sorait idézem: "Ameddig látok, csupa törpeség. Hencegő gőgjüknek fű makogja: Fenség!" A tömeg pedig önmagától semmire nem képes. Egy reményünk maradt: Jézus megszánja az elgyötört sokaságot. Ő maga küld pásztorokat, tanítványait. És valóban új élet keletkezett ott, ahova ők eljutottak. De mai tanítványainak is szól parancsa: ha túl sok és túl nehéz a pásztorolás feladata, kérni és újra kérni kell szerető Atyánkat, küldjön hívő, szolgálatot, felelősséget vállaló, kitartó munkásokat a nyáj mellé.

Atyám, sokszor elszomorodok én is vezetőink tehetetlensége miatt, s egyáltalán nem vigasztal, hogy más népeknek sincsenek különb vezetői. A tehetetlenség, üres hatalomvágy, kíméletlen zsarnokság uralma után nem is maradhatott más, csak az üresség. Töltsd meg, Uram, Lelked sugalmazásával lelkünk ürességét. Adj nekünk igaz vezetőket, akik nem fejni és nyúzni, hanem akaratod szerint, a szeretet törvénye szerint pásztorolni tudják pásztor nélkül tengődő nyájadat. Tudom, erre csak neked szolgáló vezetők képesek. Ilyeneket adj nekünk, egyházadnak, népünknek, Édesatyánk! Ámen.

Andrew Kuyvenhoven: Mindennap az Ige fényében-ISMERNI AZ URAT

A mai napon olvasandó igeszakasz: 1Sám 2,12-17

12 Éli fiai azonban elvetemült emberek voltak, nem törődtek az ÚRral. 
13 A papok szokása a néppel szemben az volt, hogy ha valaki áldozatot mutatott be, odament a pap szolgája, amikor a húst főzték, kezében a háromágú villával, 
14 és beleütötte az üstbe vagy fazékba, bográcsba vagy lábosba, és elvette a pap mindazt, ami a villára akadt. Így bántak egész Izráellel, amikor odajártak Silóba. 
15 Sőt mielőtt elfüstölögtették a kövérjét, odament a pap szolgája, és ezt mondta az áldozó embernek: Adj a papnak sütni való húst, mert nem fogad el tőled főtt húst, csak nyerset! 
16 És ha azt felelte neki az az ember, hogy előbb el kell füstölögtetni a kövérjét, és csak azután veheti el, amit megkíván, akkor ezt mondta neki: Most add ide, mert ha nem, erőszakkal is elveszem! 
17 Igen nagy volt tehát az ifjak vétke az ÚR előtt, mert megutálták az emberek az ÚRnak szóló áldozatot.
"Éli fiai azonban elvetemült emberek voltak, nem törődtek az Úrral (nem ismerték az Urat)." (1Sám 2,12) 
"Aki szeret, az az Istentől született, és ismeri az Istent." (Jn 4,7b)
Éli fiai "elvetemült emberek" voltak. Többnyire úgy mondják, azért voltak rossz magatartásúak és istentelenek, mert apjuk túlságosan gyengekezű volt. Igaz, hogy Éli nem volt elég szigorú (1Sám 3,13), de ez még nem magyarázza meg, hogy fiai miért voltak istentelenek. Sámuel minden kétséget kizáróan jobb nevelő volt, de az ő fiai sem jártak az Úr útján (1Sám 8,3).
Éli fiai nem ismerték az Urat. Némely fordítás így olvassa: "Nem törődtek az Úrral." Természetesen ezt jelenti a textus. De a Biblia arról, aki ellop az Úrnak hozott áldozatokból és erkölcstelen cselekedeteket követ el az Úr házában, egyszerűen ezt mondja: "Nem ismeri az Urat."
Ez a két fiatalember vallásos nevelésben részesült. A főpap fiai voltak. Ha napjainkban élnének, azt mondanánk, hogy vallásoktatásban vettek részt, bibliaórára és istentiszteletre jártak. Csakhogy "nem ismerték az Urat".
Itt érezzük, hogy mennyire képtelenek vagyunk bárkit is megtanítani az Úr ismeretére, mert "ismerni az Urat", ez személyes dolog. Ha nincs személyes kapcsolatunk Istennel, ki van zárva, hogy ismerjük őt.
A biblia ismerete feltétele annak, hogy megismerjük az Urat. Ugyanakkor Isten nem ismerése általában összefüggésben van a bibliaismeret hiányával. Elképzelhető azonban, hogy valaki kívülről meg tudta tanulni a Bibliát, anélkül, hogy ismerné az Urat.
"Aki szeret ... ismeri az Istent." Ez nem azt jelenti, hogy egy szerető szívű embernek, vagy "egy meleg személyiségnek", vagy bárki hasonlónak van igaz ismerete Istenről. Amit a textus jelent, az az, hogy Isten élete és szeretete átfolyik gyermekein. Csak akkor ismerjük Istent, ha már átéltük az ő szeretetét. És ha átéltük már az ő szeretetét, mi magunk is képesek vagyunk szeretni.
Ha bizonyságát adjuk a keresztyén szeretetnek életünkben, akkor ismerjük Istent.

Oswald Chambers: Krisztus mindenek felett-A LEGKÖZELEBBI LEGJOBB TENNIVALÓ

Keress, ha még nem találtál!"Keressetek és találtok!" (Lk 11,9)



"Kéritek, de nem kapjátok, mert nem jól kéritek" (Jak 4,3). Ha az élet dolgait kéred Isten dolgai helyett, akkor rosszul kérsz, azaz önmagad kívánsz érvényesülni. Minél inkább kívánod érvényesíteni önmagadat, annál kevésbé keresed Istent. "Keressetek és találtok!" Láss neki a munkának, csak ez az egy érdekeljen! Kerested-e már Istent valaha egész szívedből, vagy csak elernyedten kiáltottál fel hozzá egy lelki idegfájdalom állapotában? Keress, szedd össze magad és találsz! "Ó, mindnyájan, akik szomjúhoztok, jertek e vizekre" (Ézs 55,1). Szomjazol-e vagy közönyös vagy? Vallásos megtapasztalásod úgy kielégít, hogy semmi többet nem kívánsz Istentől? A tapasztalat csak a kapubejárat, de nem ez a cél. Vigyázz, nehogy tapasztalatra építsd hitedet, mert azonnal kiérződik belőle a bírálat hangja. Nem tudod másnak továbbadni, amire te találtál rá, de vágyat támaszthatsz a szívében az után, ami a tiéd. "Zörgessetek és megnyittatik néktek." "Közeledjetek az Istenhez!" Zörgess! Az ajtó be van zárva és fájdalmas szívdobogással zörgetsz. "Tisztítsátok meg kezeteket" (Jak 4,8), zörgess kicsit hangosabban, és rájössz, hogy piszkos vagy. "Tisztítsátok meg szíveteket!" Milyen személyesen hangzik ez - most már kétségbeejtően komoly a dolog, most kész vagy mindenre. "Gyötrődj és kínlódj!" (Mik 4,10). Gyötrődtél-e már valaha Isten színe előtt belső életed állapota miatt? Most már nyoma sincs benned az önsajnálkozásnak, de összetört szívvel, leverten és rémülten fedezed fel, miféle ember vagy úgy, ahogy vagy. - "Alázzátok meg magatokat!" (Jak 4,10). Isten ajtaján zörgetni megalázó foglalkozás, a megfeszített latorral egy sorban kell zörgetned, de "a zörgetőnek megnyittatik" (Mt 7,7).

Carl Eichorn: Isten műhelyében-Az isteni kiválasztás titka

"Akiket eleve ismert, eleve el is rendelte, hogy azok az Ő Fiának képmására formáltassanak. " (Róma 8, 29) 



Az emberi szív megújítása teljes egészében Isten műve. Annyira az Ő munkája, hogy Isten minden gyermeke az Ő kiválasztásának köszönheti üdvösségét. Ő már eleve ismert és az üdvösségre hívott el minket. - Nagy titok előtt állunk itt. Nem kétséges, hogy az Ige egészen világosan beszél a hívő emberek üdvösségre való eleve-elrendeléséről. A mi értelmünk hajlamos ebből azonnal levonni a következtetést: akkor tehát mindazok, akik kárhozatra jutnak, már eleve arra is voltak rendelve. 
Ez azonban nem így van. Az Ige világosan és határozottan azt tanítja: "Isten azt akarja, hogy minden ember üdvözüljön" (1 Tim 2, 4), mert Krisztus mindenkiért meghalt, és az egész világot kiengesztelte Istennel. Mindenki, aki Jézushoz jön, elfogadásra talál. Isten senkit sem utasít el, aki Jézus Krisztusra hivatkozik.

Isten örökkévaló kiválasztása teljesen és kizárólag Jézus Krisztushoz kapcsolódik. Ezért mondja Pál is, hogy Isten a Krisztusban választott ki minket. Itt nincs semmiféle önkényeskedésről szó. Aki ragaszkodik a Megváltóhoz, azt Isten nem utasíthatja el, s nem zárhatja ki a kegyelemből. - Az isteni kiválasztás ténye igen mélyen meg kell alázzon minket. Érdemeink ki vannak zárva. De ugyanekkor az igazság megvigasztal és fel is emel minket.

Az Isten kegyelmi kiválasztásában van valami mélyen megnyugtató: üdvösségem kizárólag Isten kezében van. Kiválasztása kezeskedik arról, hogy mindenen át vezet engem és majd célhoz is juttat. De semmi körülmények között sem ringathatjuk magunkat hamis bizonyosságba az isteni kiválasztást illetően. A mi feladatunk az, hogy kiválasztásunkat "erőssé" tegyük (2 Pét 1, 10) az engedelmesség és megszentelődés buzgó gyakorlása által. Az isteni kiválasztás tehát nem valami nyugvópárna, hanem ösztönzőleg hat a teljesebb buzgóságra. - Isten a kiválasztás révén nagy célt tűzött maga elé. Azt akarja, hogy az Ő Fiának képmására formáltassunk. Istennek csekélység volt, hogy egy világot létre hívjon. Ehhez elég egy szava is. Ezzel szemben az ember megújításánál latba kell vetnie minden szeretetét, hosszútűrését és türelmét. Bölcsességének minden eszközt és módot meg kell találnia, hogy a dacos emberi szív ellenállását megtörje. Ő azonban amit elkezdett, véghez is viszi.

Megerősítés

Az Úrban bízok, ezért megtagadok minden negatív dolgot az életemben!
SIKERES vagyok! Az Úr gyermeke vagyok, a Királyok Királyának a gyermeke!
Az Úrban bízok, ezért nem félek! BÁTOR vagyok! Ha az Úr velem  ki ellenem!
Az Úrban bízok ezért nem aggódok! HITBEN járok és nem látásban!
Az Úrban bízok ezért nem vagyok depressziós! BOLDOG vagyok!
Az Úrban bízok ezért nem vagyok már fogságban! SZABAD vagyok!
Az Úr az én szabadítom, megváltóm!
Akit az Úr megszabadít,az TELJESEN szabad!
Kihozott Egyiptom Földjéről és elég bátor vagyok, hogy bemenjek az ígéret Földjére!
Az Úrban bízok, ezért megtagadok minden átkot, betegséget! Hisz ELVÉGEZTETETT!
Hittel átveszem a gyógyulásomat, mert az Úr az én Gyógyítom!
ÁLDOTT vagyok! Ámen💖


Cseri Kálmán-A kegyelem harmatja: Féltőn szerető Isten


"Ha bemégy arra a földre, amelyet Istened, az Úr ad neked, ne tanuld el azokat az utálatos dolgokat, amelyeket azok a népek művelnek." (5Móz 18,9)



Isten a népével kötött szövetség feltételéül szabta, hogy „ne legyen más istened rajtam kívül". Vagyis hitét és bizalmát a nép csak Istenbe vesse. Azért fontos kikötés ez, mert az ördög mindig az Istenbe vetett bizalmunkat igyekszik megingatni, s olyan „segítséget" kínál fel, amellyel elszakít Istentől.

Ezért az ígéret földjének határán Isten egész konkrétan óvta népét ettől a bűntől: ne legyen köztetek varázsló, igéző, jövendőmondó, se halottaktól tudakozódó, mert utálatos az Úr előtt mindaz, aki ilyet cselekszik. Ezek azért veszélyesek az emberre, mert a hitét kötik le, s így Istentől elszakadva védtelenné válik. Ettől félti Isten az övéit, ezért mondja a Biblia, hogy ő féltőn szerető Isten.

Amíg Mózes átvette a tízparancsolatot az Úrtól, addig a nép fülbevalókból borjút öntött, és úgy kezdték imádni, mintha az hozta volna ki őket Egyiptomból. Ugyanilyen ostobaság és istenkáromlás minden mai babonaság is. Sokan nem tudják, hogy ősellenségünk, az ördög, mindent elkövet, hogy Isten helyett őt imádják, benne bízzanak, tőle kérjenek segítséget. Aztán benyújtja a számlát, s az ilyennek gyakran súlyos következményei vannak. A ma divatos ezoterikus ajánlatok mögött is ez az ördögi szándék bújik meg.

Tudjuk a Szentírásból, hogy Jézus Krisztus legyőzte az ördögöt. Ezért tud segíteni azokon is, akik a gonosz csapdájába léptek. Jézushoz kell fordulnia mindenkinek, mert ő azért jött, „hogy az ördög munkáit lerontsa" (1Jn 3,8). 
A benne való állhatatos hit védelmet nyújt minden sötét támadástól.

Napi áhítat: Egyetértés Krisztus akarata szerint

Róm 15,1–7


Nem velem kell egyetértenie másoknak, hanem Jézus Krisztusban kell megtalálnunk egymást.
„Mi erősek pedig tartozunk azzal, hogy az erőtlenek gyengeségeit hordozzuk, és ne a magunk kedvére éljünk. Mindegyikünk a felebarátjának kedvezzen, mégpedig annak javára, épülésére. Hiszen Krisztus sem magának kedvezett, hanem ahogyan meg van írva: „A te gyalázóid gyalázásai énreám hullottak.” Mert amit korábban megírtak, a mi tanításunkra írták meg, hogy az Írásokból türelmet és vigasztalást merítve reménykedjünk. A türelem és vigasztalás Istene pedig adja meg nektek, hogy kölcsönös egyetértés legyen közöttetek Jézus Krisztus akarata szerint, hogy egy szívvel, egy szájjal dicsőítsétek a mi Urunk Jézus Krisztus Istenét és Atyját. Fogadjátok be tehát egymást, ahogyan Krisztus is befogadott minket az Isten dicsőségére.”

Magyarázat

A testvéri kapcsolataim a gyülekezetben igen jó hőmérői annak, hogy mennyire élek Krisztus akarata szerint, vagyis mennyire engedtem át az életemet az ő vezetésének. Amikor békességben élek a testvéreimmel, felnézek rájuk, tisztelet van a szívemben feléjük, és öröm tölt el, amikor találkozunk, ez azt jelenti, hogy Jézus szeretete át tudta hatni a lelkemet. Vigyázat, ezt nem lehet emberektől eltanulni, mint a viselkedési mintákat. Akkor sem lesz természetes, ha évek vagy évtizedek óta járok már gyülekezetbe. Ez az igazi tanítványi lét következménye, a Lélek munkája és gyümölcse a szívemben. Egy folyamat, amelyben elkezdek felelősséget érezni a gyülekezeti tagok felé. Az aktuális „testvéri” pletykán nem szörnyülködöm és megbotránkozom, hanem belülről jövő késztetést érzek, hogy valamilyen módon segítsek helyreállni és felépülni annak, aki bajba került. Egyre többet imádkozom másokért, és nemcsak a saját kéréseimet mondom el az Atyának. Felhívom, meglátogatom és beszélgetek olyan testvéreimmel, akik eddig nem voltak közel hozzám.
A türelem és vigasztalás Istene pedig megajándékoz bennünket Jézus Krisztus akarata szerinti egyetértéssel, együttérzéssel és harmóniával. Így fogjuk majd egy szívvel és szájjal közösen dicsőíteni mennyei Atyánkat.
(Paróczi Zsolt)

Napi áhítat: Egy Lélek által

1Kor 12,1–13

A Megváltó már régen eltervezte a te helyedet is az ő testében, az Egyházban. A Lélek által tudod felismerni és betölteni ez a szolgálatodat.
„A lelki ajándékokra nézve pedig, testvéreim, nem szeretném, ha tudatlanok lennétek. Tudjátok, hogy amikor pogányok voltatok, ellenállhatatlanul vitt és sodort valami benneteket a néma bálványokhoz. Ezért tudtotokra adom, hogy senki sem mondja: „Jézus átkozott”, aki Isten Lelke által szól; és senki sem mondhatja: „Jézus Úr”, csakis a Szentlélek által. A kegyelmi ajándékok között ugyan különbségek vannak, de a Lélek ugyanaz. Különbségek vannak a szolgálatokban is, de az Úr ugyanaz. És különbségek vannak az isteni erő megnyilvánulásaiban is, de Isten, aki mindezt véghezviszi mindenkiben, ugyanaz. A Lélek megnyilvánulása pedig mindenkinek azért adatik, hogy használjon vele. Mert némelyik a Lélek által a bölcsesség igéjét kapta, a másik az ismeret igéjét, ugyanazon Lélek által. Egyik ugyanattól a Lélektől a hitet, a másik ugyanazon Lélek által a gyógyítások kegyelmi ajándékait. Van, aki az isteni erők munkáit vagy a prófétálást kapta; van, aki lelkek megkülönböztetését, a nyelveken való szólást, vagy pedig a nyelveken való szólás magyarázását kapta. De mindezt egy és ugyanaz a Lélek munkálja, aki úgy osztja szét kinek-kinek ajándékát, amint akarja. Mert ahogyan a test egy, bár sok tagja van, de a test valamennyi tagja, noha sokan vannak, mégis egy test, ugyanúgy a Krisztus is. Hiszen egy Lélek által mi is mindnyájan egy testté kereszteltettünk, akár zsidók, akár görögök, akár rabszolgák, akár szabadok, és mindnyájan egy Lélekkel itattattunk meg.”

Magyarázat

Csak egy ajtó van, amelyen be lehet lépni az Isten országába: maga Jézus Krisztus. A Szentlélek által vallhatjuk meg őt Urunknak, és általa épülünk be az egy testbe, a gyülekezetbe is. Istent keresőkből tagok leszünk. Elsősorban Krisztus tagjaivá válunk, aminek lesz egy látható következménye: a helyi gyülekezet életének is aktív és szolgáló részévé akar formálni a Lélek. Ez azt jelenti, hogy innentől nem lehet számunkra „színház” a gyülekezet, ahol a nézőtéren ülünk és várjuk, hogy kielégítsék az igényeinket, és ha tetszett, lehet, hogy többet fogunk adni a perselybe. Nem lehetünk kívülálló megmondóemberek, akik bátran hangoztatják igazságukat (véleményüket), de a felelősséget és a munka terhét elkerülik. Az egy Lélek egy testbe merített be mindegyikünket. Nincs több Lélek, és nincs több Krisztus-test sem.
A test valamennyi tagja fontos, mert így alkotta meg a Mindenható. Neked is megvan a szolgálati helyed a gyülekezetben, akkor is, ha még nem végzed azt teljes odaszánással. Másokat, akár csak a családod tagjait beszeretni Isten népe közé az egyik első és mindenkire érvényes mennyei elhívásod. A Lélek nem egyszerűen használni szeretne, mint egy szerszámot, hanem betölteni és veled együtt élni.
(Paróczi Zsolt)

Charles H. Spurgeon: Harmatgyöngyök és aranysugarak

„Hatalmas dolgot tett velünk az Úr, ezért örvendezünk.”  (Zsoltárok 126,3)


Némely keresztyén neki adja magát annak a beteges hajlamnak, hogy mindent csak árnyoldaláról tekint meg, s több súlyt fektet a rajta esett szomorító és kellemetlen dolgokra, mint arra, amit Isten avégből tett vele, hogy megáldja és megörvendeztesse. Ha náluk a keresztyéni életben nyert benyomásaik felől tudakoztok, akkor ők ecsetelik nektek folytonos küzdelmüket, súlyos meglátogatottságukat, szomorú sorsukat, szívük bűnösségét, de alig érintik néhány szóval az Istentől nekik nyújtott kegyelmet és segítséget. De az a keresztyén, kinek lelke egészséges állapotban van, az vidám és azt mondja: „Én beszélek, de nem magamról, hanem Isten dicsőségéről. Ő vont ki engem a rettenetes veremből és az iszapból és kősziklára állította lábaimat, hogy biztosan léphessek. Új éneket adott az én számba, ami Istenünk dicsérete. Hatalmas dolgokat cselekedett az Úr én velem, azért vigadok.” A belső tapasztalatnak ilyen kifejezése a legjobb, amit Istennek valamely gyermeke napfényre hozhat. Igaz, hogy háborúságokon kell keresztül mennünk, de az is éppen olyan igaz, hogy abból megszabadulunk. Igaz, hogy vannak hibáink és gyarlóságaink, amit fájdalommal elismerünk, azonban az is éppen olyan igaz, hogy mindenható Megváltónk van, ki e benső romlottságunkat legyőzi és annak uralmától megszabadít. Ha visszanézünk, helytelen volna letagadni, hogy a kételkedés mocsarába feküdtünk és a megaláztatás völgyén vergődtünk át, de éppen oly élhetetlenség volna, ha elfelejtenénk, hogy sértetlenül és épségben jutottunk azokon keresztül. Nem maradtunk azokban, hála a mi hatalmas Segítőnknek és pásztorunknak, ki bennünket „kivezetett és felüdített”. Minél mélyebb a nyomorunk, annál hangosabb az Isten iránti hálánk, ki bennünket áthozott és máig megőrzött. Szenvedésünk nem zavarhatja dicsénekünk dicső hangzását, mert az annak csak mélyebb kísérete: akkor nevetséggel betelik a mi szánk és nyelvünk vígassággal. Azt fogják mondani a pogányok: hatalmasan cselekedett az Úr ezekkel, „hatalmas dolgot tett velünk az Úr, ezért örvendezünk”.

Reggeli dicséret: Van barátod?

Ha nagyon szent választ akarsz adni erre a kérdésre, azt mondod: Persze, hogy van! Jézus az én Barátom. Helyes! „Ó, mily hű Barátunk Jézus…” – énekeled.

De azért tedd szívedre a kezedet, nem a telefonodhoz nyúlsz először, ha valami baj ér? És ha segítségre van szükséged, vajon először nem a telefonkönyvedben keresgélsz a barátaid között, hogy ebben az esetben ki tudna most hirtelen rajtad segíteni? Kinek a vállán szoktad elzokogni, hogy ma reggel megint morcos volt a férjed, hogy kamasz gyerekedhez nincs igazán recepted, meg hogy valami miatt visszahívtak újabb ultrahang vizsgálatra?

Lehet, most azt gondolod, ez a nem tökéletes „hívőséged” jele. Szeretnélek nagyon gyorsan megnyugtatni, hogy szó nincs erről.

Ma reggel ezt olvashatod a Példabeszédek könyve 18. rész 24. versében:

„A sok barát tönkreteszi az embert, de van olyan barát, aki ragaszkodóbb a testvérnél!”


Két dologra figyelj igazán:

1.) Valóban Jézus legyen a legjobb barátod. Ha bármilyen öröm vagy bánat ér, tanulj meg olyan természetesen Felé fordulni, amilyen természetesen fordul a virág a fény felé. Neki tényleg őszintén, kertelés, tupírozás, önfényezés nélkül kiöntheted a szívedet. Ha ezt teszed, két dolog mindenképpen biztos: ha bűnt követtél el, és bocsánatért könyörögsz, ő azonnal megbocsát. A másik, hogy békesség költözik szívedbe.

2.) Nagyon jó, ha van barátod. Jézusnak is volt. Három is. Ha nagyon figyelsz, talán még be is tudod sorszámozni őket. Őket vitte fel magával a megdicsőülés hegyére, aztán a Gecsemáné kertbe. Sőt még a keresztről is szólt egyik barátjához. Jó, ha van barátod! Igazi, megértő, együtt érző, nem feltétlenül egyetértő – barátod.

Viszont, ha sok barátod van, akkor igaziból NINCS barátod. Nem tudod mindegyiket meghallgatni, elfelejtetted, hogy melyiknek mit mondtál el, és mit nem, teljesen szétszórt leszel. Sok barátot inkább havernak lehetne nevezni. Legyen egy-két őszinte jó barátod, akikben megbízhatsz.

És még egy nagyon fontos kérdés. TE személy szerint milyen barát vagy? Megbízható? Pontos? Figyelmes? Udvarias? Megértő? Nem lekezelő? Nem kioktató? Tudsz imádkozni a barátodért és a barátoddal? Önzetlen vagy? Meg tudsz hallgatni? Meg tudsz bocsátani? És ha kell, meg tudod/mered mondani ellenvéleményedet is?

A sok barát tönkretesz. A sok barát nem barát. De van barát, aki ragaszkodóbb a testvérnél. Ezek közül első számú Jézus legyen, de azért legyen még egy második és harmadik számú barátod is. Így együtt – könnyebb.





Bejegyezte: Gyürüs Panni

Márk Evangyélioma 12. rész



Márk Evangyélioma 12. rész

1. És kezde nékik példázatokban beszélni: Egy ember szőlőt ültetett, és körülvevé gyepűvel, és sajtót ása, és tornyot építe, és kiadá azt munkásoknak, és elutazék.
2. És a maga idejében szolgát külde a munkásokhoz, hogy kapjon a munkásoktól a szőlő gyümölcséből.
3. Azok pedig megfogván azt, megverék, és üresen küldék vissza.
4. És ismét külde hozzájuk egy másik szolgát; azt pedig kővel dobálván meg, fejét betörék, és gyalázattal illetve, visszaküldék.
5. És ismét másikat külde; ezt pedig megölék: és sok másokat; némelyeket megvervén, némelyeket pedig megölvén.
6. Minthogy pedig még egy egyetlen szerelmes fia is vala, utoljára azt is elküldé hozzájok, ezt mondván: A fiamat meg fogják becsülni.
7. Azok a munkások azonban ezt mondák magok között: Ez az örökös; jertek, öljük meg őt, és a miénk lesz az örökség.
8. És megfogván azt, megölék, és a szőlőn kívül veték.
9. Mit cselekszik hát a szőlőnek ura? Eljő és elveszti a munkásokat, és a szőlőt másoknak adja.
10. Ezt az írást sem olvastátok-é? A mely követ az építők megvetettek, az lett a szeglet fejévé.
11. Az Úrtól lett ez, és csodálatos a mi szemeink előtt.
12. És igyekeznek vala őt megfogni, de féltek a sokaságtól. Mert tudták, hogy a példázatot ellenük mondotta. Azért elhagyván őt, tovább menének.
13. És küldének hozzá némelyeket a farizeusok és a Heródes pártiak közül, hogy megfogják őt a beszédben.
14. Azok pedig odamenvén, mondának néki: Mester, tudjuk hogy igaz vagy és nem gondolsz senkivel; mert nem tekintesz emberek személyére, hanem igazság szerint tanítod az Istennek útját. Szabad-é a császárnak adót fizetni vagy nem? Fizessünk-é vagy ne fizessünk?
15. Ő pedig ismervén az ő képmutatásukat, monda nékik: Mit kísértetek engem? Hozzatok nekem egy pénzt, hogy lássam.
16. Azok pedig hozának. És monda nékik: Kié ez a kép és a felírás? Azok pedig mondának néki: A Császáré.
17. És felelvén Jézus, monda nékik: Adjátok meg a mi a Császáré, a Császárnak, és a mi az Istené, az Istennek. És elálmélkodának ő rajta.
18. És jövének hozzá Sadduczeusok, a kik azt mondják, hogy nincsen feltámadás. És megkérdezék őt, mondván:
19. Mester, Mózes azt írta nékünk, hogy ha valakinek fitestvére meghalt, és feleséget hagyott hátra, gyermekeket pedig nem hagyott, akkor az ő feleségét vegye el az ő fitestvére, és támasszon magot a fitestvérének.
20. Heten valának tehát fitestvérek. És az első feleséget vőn, de meghalván, magot nem hagya.
21. És a második elvevé az asszonyt, de meghala, és magot ő sem hagya: a harmadik is hasonlóképen;
22. És mind a hét elvevé azt, és magot nem hagyának. Legutoljára meghalt az asszony is.
23. A feltámadáskor tehát, mikor feltámadnak, melyiköknek lesz a felesége? Mert mind a hétnek a felesége volt.
24. Jézus pedig felelvén, monda nékik: Avagy nem azért tévelyegtek-é, mert nem ismeritek az írásokat, sem az Istennek hatalmát?
25. Mert mikor a halálból feltámadnak, sem nem házasodnak, sem férjhez nem mennek, hanem olyanok lesznek, mint az angyalok a mennyekben.
26. A halottakról pedig, hogy feltámadnak, nem olvastátok-é a Mózes könyvében, a csipkebokornál, hogy mi módon szólott néki az Isten, mondván: Én vagyok Ábrahám Istene, és Izsák Istene, és Jákób Istene.
27. Az Isten nem holtaknak, hanem élőknek Istene. Ti tehát igen tévelyegtek.
28. Akkor hozzá menvén egy az írástudók közül, a ki az ő vetekedésöket hallotta vala, és tudván, hogy jól megfelele nékik, megkérdezé tőle: Melyik az első minden parancsolatok között?
29. Jézus pedig felele néki: Minden parancsolatok között az első: Halljad Izráel: Az Úr, a mi Istenünk egy Úr.
30. Szeressed azért az Urat, a te Istenedet teljes szívedből, teljes lelkedből, és teljes elmédből és teljes erődből. Ez az első parancsolat.
31. A második pedig hasonlatos ehhez: Szeresd felebarátodat, mint magadat. Nincs más ezeknél nagyobb parancsolat.
32. Akkor monda néki az írástudó: Jól van, Mester, igazán mondád, hogy egy Isten van, és nincsen kívüle más.
33. És szeretni őt teljes szívből, teljes elméből, teljes lélekből és teljes erőből, és szeretni embernek felebarátját, mint önmagát, többet ér minden égőáldozatnál és véres áldozatnál.
34. Jézus pedig látván, hogy bölcsen felelt vala, monda néki: Nem messze vagy az Isten országától. És többé senki sem meri vala őt megkérdezni.
35. És felele Jézus és monda, a mint a templomban tanít vala: Mi módon mondják az írástudók, hogy a Krisztus Dávidnak Fia?
36. Hiszen Dávid maga mondotta a Szent Lélek által: Monda az Úr az én uramnak: ülj az én jobb kezem felől, míglen vetem a te ellenségeidet lábaid alá zsámolyul.
37. Tehát maga Dávid nevezi őt Urának, mimódon fia hát néki? És a nagy sokaság örömest hallgatja vala őt.
38. Ő pedig monda nékik az ő tanításában: Őrizkedjetek az írástudóktól, a kik örömest járnak hosszú köntösökben és szeretik a piaczokon való köszöntéseket.
39. És a gyülekezetekben az előlüléseket, és a lakomákon a főhelyeket:
40. A kik az özvegyeknek házát fölemésztik és színből hosszan imádkoznak: ezek súlyosabb ítélet alá esnek.
41. És leülvén Jézus a templomperselynek átellenében, nézi vala, hogy a sokaság miként vet pénzt a perselybe. Sok gazdag pedig sokat vet vala abba.
42. És egy szegény özvegy asszony is odajövén, két fillért, azaz egy negyed pénzt vete bele.
43. Akkor előszólítván tanítványait, monda nékik: Bizony mondom néktek, hogy ez a szegény özvegy asszony többet vetett, hogynem mind a többi, a kik a perselybe vetettek vala.
44. Mert azok mindnyájan az ő fölöslegükből vetének; ez pedig az ő szegénységéből, a mije csak volt, mind beveté, az ő egész vagyonát.

2017. június 8., csütörtök

Alfred Christlieb: Bizonyságaid örökkévaló örökségem-2.rész

Elvette Boáz Rúthot és az felesége lett neki...- Rúth 4.13

Olyan házasságkötés volt ez, amelynek örülhetett az ember! Nem Isten nélkül, vagy az Ő akarata ellenére történt, s nem bűnnel és szégyennel kezdődött. Ez a házasság, amely Isten Igéje szerint köttetett, áldott volt és szerencsés. A Mózes törvénye megparancsolta, hogy ha egy házasságban élt férfi gyermek nélkül hal meg, vegye el az özvegyét a férfi legközelebbi rokona, s az első fiúgyermeket az elhalt nevéről nevezzék el. Boáz eszerint a rendelkezés szerint cselekedett. Ezáltal házasságuk olyan fundamentumra épült, amely sokkal tartósabb, mint a földi előnyök vagy az érzékiség. - Ezt a házasságot azért is mondhatjuk áldottnak, mert mindkettőjüknek szíve és gondolkozása illett egymáshoz. Egy nemes lelkű, adakozó, tiszta életű férfi lépett házasságra egy hűséges, szorgalmas, alázatos asszonnyal. Boldog az ilyen házaspár! A legfontosabb kapocs a házasságban nem a test múló vonzóereje, hanem a lelkek harmóniája. Ahol ketten Isten akarata szerint lesznek egy testté, ahol mindketten ugyanazt az Istent, Izrael Istenét keresik, hogy szárnyai alatt találjanak védelmet, ott áldott házasságról beszélhetünk.

Végül azért is nevezhetjük boldognak ezt a házasságot, mert minden érdekelt fél beleegyezésével történt ill. köttetett. Boáz először is megkérdezte a legközelebbi rokont, akinek el kellett volna vennie Rúthot, hogy akar-e vele házasságra lépni. Nem akart. Így elvehette Boáz Rúthot. A városka vénei áldásukat adták rájuk, így pecsételték meg házasságukat. Rúth esetében pedig tudjuk, hogy Naómi, akihez Rúth tartozott, akarta és egyengette ezt a kapcsolatot.

Milyen másként van ez a mi napjainkban! Milyen gyakran történnek titkos eljegyzések a szülők beleegyezése nélkül, vagy éppen akaratuk ellenére! Adjon Isten sok olyan házasságot köztünk, mint amilyen Boázé és Rúthé volt!


Oswald Chambers: Krisztus mindenek felett-AZ ISTENI SZERETET

A mai napon olvasandó igeszakasz: Mt 5,43-48

43 "Hallottátok, hogy megmondatott: Szeresd felebarátodat, és gyűlöld ellenségedet. 44 Én pedig azt mondom nektek: Szeressétek ellenségeiteket, és imádkozzatok azokért, akik üldöznek titeket, 45 hogy legyetek mennyei Atyátoknak fiai, aki felhozza napját gonoszokra és jókra, és esőt ad igazaknak és hamisaknak. 
46 Mert ha azokat szeretitek, akik titeket szeretnek, mi a jutalmatok? Nem ugyanezt teszik-e a vámszedők is? 
47 És ha csak atyátokfiait köszöntitek, mennyivel tesztek többet másoknál? Nem ugyanezt teszik-e a pogányok is? 
48 Ti azért legyetek tökéletesek, mint ahogy mennyei Atyátok tökéletes."

"Szeressétek ellenségeiteket, és imádkozzatok azokért, akik üldöznek titeket, hogy legyetek mennyei Atyátoknak fiai."- (Mt 5,44 és 45)

A szeretetre való képesség annak a bizonyítéka, hogy Krisztus bennünk lakozik.
Az a fajta szeretet azonban, amelyet a Biblia a "törvény betöltésének" nevez (Róm 13,10), egy nagyon sajátos, Isten gyermekeihez illő szeretet.
A Mt 5,43-48 felhoz egy érvet amellett, hogy ez a szeretet különbözik a többi fajta szeretettől: nem tesz különbséget az emberek között.
Mindenki szereti anyját. Szereti, mert az az ő anyja. És szeretjük barátainkat, mert ők a barátaink. Az ilyenféle szeretet forrása is Istenben van, mert Isten minden jóságnak a forrása, de az ilyenféle szeretet általános mind a keresztyének, mind a nem keresztyének között.
"A keresztyén szeretet" valami különös dolog. Áthatol rajtunk, és eléri a többi embert, nem azért, amik ők, hanem azért, amik mi vagyunk. Nem azért szeretünk másokat, mert kedvesek, vagy ügyesek, vagy mivel a mi egyesületünk tagjai. Azért szeretjük őket, mert mi a mennyei Atya gyermekei vagyunk. Ezért még ellenségeinket is szeretni tudjuk.
Így szeret Isten. Sok ember van az ő világában, akik felettébb megbántották őt. Ahelyett azonban, hogy tűzre adná őket, megengedi nekik, hogy fogyasszák az ő eledelét, és felhozza rájuk az ő napját. Isten nem azért teszi ezt, mert ők olyan jók, hanem mert Ő olyan jó.
Ha mi az Atya gyermekei vagyunk, az ő szeretete átömlik rajtunk és eljut másokhoz. A világ nem képes létrehozni ezt a fajta szeretetet. Ez a szeretet nem a földön, hanem a mennyben készül. Midőn az emberek meglátják ezt a keresztyénekben, képet alkothatnak maguknak a mi mennyei Atyánk nagyságáról.
Csodálatos dolog Isten kegyelme tárgyának lenni. De még jobb, ha az ő kegyelme csatornájává leszünk. Ez Isten velünk való szándéka: áradjon kegyelme, legyen láthatóvá szeretete.

Carl Eichhorn: Isten műhelyében: Vég nélküli magasztalás

"Az Úrnak kegyelmességeiről emlékezem, az Úr dicséreteiről, mind aszerint, amit az Úr velünk cselekedett. " -(Ézsaiás 63, 7)

Nincs áldottabb foglalatosság, mint Isten kegyelmes tetteinek a visszaidézése! Eközben felismerjük azt az előkészítő irgalmasságot, amellyel Isten megtérésünk útját egyengette. Bár még vakok és értelmetlenek voltunk, Isten jóságos keze már formálta életutunkat és készítgette a nagy fordulatot. Az igazi szabadság és a belső megbékélés utáni vágyakozás, megkötözöttségünk fájdalmas felismerése, anélkül hogy tudtunk volna róla, közelebb vittek minket a Megváltóhoz. Ezután kegyelmének teljes gazdagságával lépett be életünkbe. Életünk legdöntőbb órái ezek. A születésünkre emlékeztetnek. Valami új kezdődik és ezeknek az óráknak a hatása kiárad az egész elkövetkező időre, még az örökkévalóságra is. Nem felejtjük el őket soha. Senki nem ragadja meg a kegyelmet azonnal a maga teljes gazdagságában. Egyesek, akiket különösen megkínzott lelkiismeretüknek a vádaskodása, először talán a kegyelemnek bűnbocsátó jellegét ragadják meg. Mások, akik esetleg hosszú, de sokszor eredményetelen harcban álltak a maguk bűneivel, a kegyelemnek minden akadályt legyőző erejét ismerik fel, amely úrrá lett a magunk tehetetlenségén. Életünk további szakaszaiban a kegyelem újabb megtapasztalásai jönnek elő.

Vajon megragadtuk-e már a kegyelem vigasztaló és mindenre elégséges erejét? Nem adtunk-e gyakran teret magunkban az elégedetlenségnek és az aggodalmaskodásnak? És nem engedtünk-e gyakran a gonosz és utálatos gondolatoknak, ahelyett hogy a kegyelem által legyőztük volna azokat? Mennyi mulasztás terhel minket ezen a téren! Most látjuk csak igazán, hogy milyen megszégyenítően nagy az a jóság és irgalom, amely minket mindezek ellenére hordoz és nem vet el magától.

Továbbá van nevelő és fegyelmező kegyelem! Gondoljunk csak a megaláztatásokra, amiket Isten kegyelme küldött ránk azért, hogy még több kegyelem befogadására legyünk képesek. Ő "mértékkel" fenyített meg minket. Ha Isten úgy bánna velünk, amint azt megérdemelnénk, akkor mindent el kellene, hogy vegyen tőlünk. Szét kellene zúznia minden tagunkat, hiszen szinte valamennyit bűnre használtuk fel. Csak az Ő jósága és kegyelme az, hogy még nincs végünk. Könyörületességének nincsen határa. Mennyi kegyelem, mennyi ok a hálaadásra! - Olvasd el 1 Pét 5, 10-11 verseit.

Charles H. Spurgeon: Isten ígéreteinek tárháza: Kérjünk bölcsességet!

"Ha pedig valaki nem elég bölcs, kérjen bölcsességet Istentől, aki készségesen és szemrehányás nélkül ad mindenkinek, és meg is kapja"- (Jak 1,5)



”Ha valaki nem elég bölcs.” Fölösleges is a ”ha”, mert én biztosan tudom, hogy nem vagyok bölcs. Mit tudok én? Hogyan tudom irányítani a magam útját? Hogyan tudok másokat irányítani?

Uram, merő halgaság vagyok, és nincs bennem semmi bölcsesség. Azt mondod: ”kérjen Istentől”. - Uram, én most kérek. Itt, a Te lábadnál kérek bölcsességet a mai nap bonyolult és egyszerű ügyeihez, mert tudom, hogyha Te nem őriznél, még a legegyszerűbb dolgokban is nagy ostobaságokat követnék el.

Köszönöm Neked, hogy nem kell mást tennem, csak kérnem. Milyen nagy kegyelem, hogy csak hittel kell imádkoznom, és Te megadod a bölcsességet. Ebből az ígéretből láthatom, hogy milyen készséggel és szeretettel nevelsz engem, nem úgy, mint egy haragos tanár. Ingyen adod a bölcsességet - egy ostobának, akiben nincs semmi bölcsesség. Ó Uram, köszönöm neked ezt a biztos és határozott ígéretet: ”Meg is kapja”. Hiszem, hogy így lesz. A mai napon megismerteted gyermekeddel azt az elrejtett bölcsességet, amelyhez a test szerinti bölcsek soha nem juthatnak hozzá. ”Tanácsoddal vezetsz engem, és végül dicsőségedbe fogadsz” (Zsolt 73,24).






Napi áhítat: Ő döntött így

Olvasmány: Róm 9,1–29

Identitásodat ne önismereted, hanem istenismereted határozza meg!
1„Igazat mondok Krisztusban, nem hazudok, lelkiismeretem tanúskodik mellettem a Szentlélek által, 2hogy nagy az én szomorúságom, és szüntelen fájdalom gyötri a szívemet. 3Mert azt kívánom, hogy inkább én magam legyek átok alatt, Krisztustól elszakítva, testvéreim, az én test szerinti rokonaim helyett; 4akik izráeliták, akiké a fiúság és a dicsőség, a szövetségek és a törvényadás, az istentisztelet és az ígéretek, 5akiké az ősatyák, és akik közül származik a Krisztus test szerint, aki Isten mindenekfelett: áldott legyen mindörökké. Ámen. 6De ezt nem úgy értem, mintha Isten igéje erejét vesztette volna. Mert nem tartoznak mind Izráelhez, akik Izráeltől származnak, 7és nem mindnyájan Ábrahám gyermekei, akik az ő utódai, hanem amint meg van írva: „Aki Izsáktól származik, azt fogják utódodnak nevezni.” 8Vagyis nem a testi származás szerinti utódok az Isten gyermekei, hanem az ígéret gyermekei számítanak az ő utódainak. 9Mert az ígéret szava ez: „Abban az időben visszajövök, és fia lesz Sárának.” 10De nem csak ezt az esetet lehet említeni, hanem Rebekáét is, aki egytől fogant, a mi atyánktól, Izsáktól. 11Még ugyanis meg sem születtek gyermekei, és nem tettek semmi jót vagy rosszat, de hogy az Istennek kiválasztáson alapuló elhatározása érvényesüljön, 12ne a cselekedetek alapján, hanem az elhívó akarata szerint, megmondatott Rebekának, hogy „a nagyobbik szolgálni fog a kisebbiknek”, 13úgy ahogyan meg van írva: „Jákóbot szerettem, Ézsaut pedig gyűlöltem.” 14Mit mondjunk tehát? Igazságtalan az Isten? Szó sincs róla! 15Hiszen így szól Mózeshez: „Könyörülök, akin könyörülök, és irgalmazok, akinek irgalmazok.” 16Ezért tehát nem azé, aki akarja, és nem is azé, aki fut, hanem a könyörülő Istené. 17Mert így szól az Írás a fáraóhoz: „Éppen arra rendeltelek, hogy megmutassam rajtad hatalmamat, és hogy hirdessék nevemet az egész földön.” 18Ezért tehát akin akar, megkönyörül, akit pedig akar, megkeményít. 19Azt mondod erre nekem: „Akkor miért hibáztat mégis? Hiszen ki állhat ellene akaratának?” 20Ugyan ki vagy te, ember, hogy perbe szállsz az Istennel? Mondhatja-e alkotójának az alkotás: „Miért formáltál engem ilyenre?” 21Nincs-e hatalma a fazekasnak az agyagon, hogy ugyanabból az agyagból az egyik edényt díszessé, a másikat pedig közönségessé formálja? 22Az Isten pedig nem haragját akarta-e megmutatni és hatalmát megláttatni, és nem ezért hordozta-e türelemmel a harag eszközeit, amelyek pusztulásra készültek? 23Vajon nem azért is, hogy megláttassa dicsőségének gazdagságát az irgalom eszközein, amelyeket dicsőségre készített, 24amilyenekké minket is elhívott, nemcsak a zsidók, hanem a pogányok közül is? 25Hóseás szerint is ezt mondja: „Azt a népet, amely nem az én népem, hívom az én népemnek, és azt, amelyet nem szeretek, szeretett népemnek, 26és úgy lesz, hogy azon a helyen, ahol megmondtam nekik: Nem az én népem vagytok ti, ott fogják őket az élő Isten fiainak nevezni.” 27Ézsaiás pedig ezt hirdeti Izráelről: „Ha Izráel fiainak száma annyi volna, mint a tenger fövenye, akkor is csak a maradék üdvözül, 28mert az Úr teljes mértékben és gyorsan váltja valóra szavát a földön.” 29És előre megmondta Ézsaiás: „Ha a Seregek Ura nem hagyott volna magot nekünk, olyanná lettünk volna, mint Sodoma, és hasonlóvá lettünk volna Gomorához.”


Magyarázat:

Hol lennénk az Úr Jézusban kínált, megmentő kegyelem nélkül? Átkozottan, erkölcsi sötétségben botorkálnánk, félve és aggódva a holnap felől, majd pedig a halál és a kárhozat földjén találnánk magunkat. Senki sem vádolhatná Istent igazságtalansággal, amiért kárhozatra ítél, hiszen azt kapnánk, amit megérdemlünk, függetlenül attól, hogy mennyire voltunk engedelmesek, törvénytisztelők, erősek és jók. A legjobb törekvéssel és a legnagyobb áldozathozatallal is csak a poklot nyerhetnénk meg, az üdvösséget sosem. Istenünk, hogy észrevegyük kegyelmének mérhetetlen gazdagságát, sokszor megmutatta a történelem során, hogy nem a jókat, az erőseket, a tehetségeseket választja ki, hanem a gyengéket, megvetetteket és alázatosakat emeli fel, az erőseket és elbizakodottakat pedig elveti. Ne azon rágódj tehát, hogy mit érdemelsz, életet vagy halált, áldást vagy átkot, inkább teljes igyekezettel ragadd meg a Krisztusban kapott új esélyt. Hallgasd, mit mond Istened: népem vagy (hozzám tartozol) és fiam vagy, akit szeretek. Identitásodat ne önismereted, hanem istenismereted határozza meg. Ne engedd, hogy bármilyen gondolat, ördögi megtévesztés elhomályosítsa azt a tényt, hogy nem te választottad őt, hanem ő választott ki téged az üdvösségre, hogy megváltott és szeretett népének tagja legyél.

(Nagy-Kasza Dániel)