2017. augusztus 21., hétfő

MERJ SZERETNI: 40 nap a szeretet iskolájában-23.nap

A SZERETET MINDIG OLTALMAZ 

Negyven nap, amely megváltoztatja a világot! Legalábbis a tiédet kedves olvasó! De ha te változol, változik a házasságod, változik a családod is. És változik a körülötted levő világ is. És gondolj csak bele, hogy mi minden történhet, ha ezeket a változásokat a szeretet szítja?

"A szeretet mindig oltalmaz" (1Korinthus 13:7, angol fordítás)

• A házasságodnak vannak ellenségei is, melyek különböző formákban jelentkeznek, és összefognak kapcsolatotok lerombolása érdekében. Némely egész vonzónak tűnik, mások pedig egészségtelen fantáziálásokkal és irreális összehasonlításokkal próbálják elcsábítani szívedet.

• Ártalmas hatások. Az internet és a televízió szórakoztató része lehet életednek, de ártalmas hatásokat hozhatnak be az otthonodba. Igaz ez mindenre, ami feleslegesen veszi el a közös időtöktet. Harcolnod kell a helyes egyensúly fenntartásáért!

• Élősködők. Bármi, ami kiszívja az erőt a házasságotokból. Általában függőség formájában jelentkezik: szerencsejáték, kábítószer, pornográfia. Élvezetet ígérnek, de ehelyett felemésztik gondolataidat, idődet és pénzedet.


"Ha a hamisságot messze eltávolítod sátradtól, helyreállításban lesz részed."
(Jób 22:34, angol fordítás)

AZ IGAZ SZERELEM TÖBB, MINT ÉRZÉS 2/2.

AZ IGAZ SZERELEM TÖBB, MINT ÉRZÉS 1/2.

http://mennyeikincseslada.blogspot.de/2017/08/az-igaz-szerelem-tobb-mint-erzes-12.html


AZ IGAZ SZERELEM TÖBB, MINT ÉRZÉS 2/2.


A fellángolás gyorsan kezdődik. Egy fiú vonzódik egy lányhoz, ezért melegen rámosolyog. A lány veszi az üzenetet, és válaszol. Azzal van elfoglalva, hogy vonzó legyen a másik szemében. Nemsokára mindketten azt gondolják, "Mi történt velem? Soha nem éreztem így. Szerelmes vagyok! Azt hiszem, megtaláltam végre az igazit!"

Közben nem is igazán tudják, hogy nem a másik személybe szerelmesek, hanem a szerelembe. Csodálatos érzés, az biztos, de az egész a saját személyük körül forog. "Én nem éreztem soha így. Én biztosan szerelmes vagyok. Én azt hiszem, hogy én megtaláltam a tökéletes személyt magamnak."

A szerelem érzése soha nem tartós. Az érzés változik. Lehetsz a csodálatos érzésed csúcsán, de csalódsz, ha azt hiszed, ez már így marad az életed végéig. A romantikus vágyakozás soha nem állandó. Hol erős, hol gyenge.

Kétféle komoly hibát követnek el a fiatalok, amikor belebolondulnak valakibe.

1. Nemi kapcsolatba lépnek.

Ez nagyon nagy fájdalommal járhat, nemcsak nekik, hanem a családjuknak is.

2. Elsiethetik a házasságot.

Elég gyakran megtörténik, hogy összeházasodnak, mielőtt biztosak lennének az érzésükben. Ha csak fellángolás volt, egy reggelen a csodálatos érzés nélkül ébrednek, és arra a következtetésre jutnak, hogy már nem szerelmesek egymásba. Az igazság az, hogy soha nem is voltak. Csak elbolondította őket a fellángolással járó szenvedély.

A valódi szerelem több, mint csodálatos érzés.



A valódi szerelem elkötelezettség, olyan felelős döntés, amit tettek támogatnak. A Biblia azt mondja: "Férfiak, szeressétek a feleségeteket." (Az efézusiakhoz írt levél 5. fejezetének 25. verse) Nem azt, hogy romantikus érzése legyen a felesége iránt. Az a parancs, hogy szeresse. A házassággal a teljes életre elkötelezed magadat a társadnak. Az ígéretet meg kell tartani, akár tetszik, akár nem. Az igazi szerelemben a férj a pillanatnyi érzésétől függetlenül szereti a feleségét. Szereti, tekintet nélkül arra, hogy abban a pillanatban éppen szeretetreméltó-e, vagy sem. Ugyanez igaz a feleségre is.

A házastársak nagyon sokszor úgy ébrednek fel reggel, hogy nincsen romantikus érzésük, de ettől még nem indítják be a válópert. Biztonságban tudják magukat egymás szerelmében. A csodálatos az, hogy ha a férj és a feleség hűséges szeretettel ragaszkodik egymáshoz, a romantikus érzés sem marad el. Az érzésed ugyanis kész az akaratod döntését követni. Ezért annyira fontos ragaszkodni az ígérethez, és azt tettekkel alátámasztani.

Az idő próbája

A valódi szerelem legjobb próbája az idő. A fellángolás általában gyorsan kezdődik, és sokszoros hullámzással jár. Olyan, mint a hullámvasút; élvezetes, de nem sokáig tart. Az igazi szerelem lassan bontakozik ki. Kezdetben gyakran nem több a barátságnál. A barátság növekszik, és egy napon más elemet is felfedezel abban, a romantikus szerelmet.

Rájössz, hogy összenőtt a szívetek


Az igazi szerelem az idő múlásával nő, a fellángolás halványul. Ezért az idő a legjobb barátod, ha meg akarod határozni, mit is érzel. Általában a házasság előtt nem árt 1-2 évig együtt járni és ismerkedni a másikkal. Várd a szerelmet, és készülj fel arra! Előbb vagy utóbb mindenki részesül romantikus élményben.

Ha nem ért még el, legyél türelmes. Biztosan eljön a te időd is. A kérdés az, mit fogsz tenni azzal. Ne feledd, a romantikus érzés kétféle hibához szokott vezetni. Nemi kapcsolathoz, ami felkavarja az életedet, és nagyban csökkenti a boldog házasság esélyét, vagy korai, éretlen házassághoz, amit az egész hátralevő életedben bánni fogsz. Ne kövesd el egyik hibát sem. Vigyázz az érzésedre! Várj a megfelelő személyre, körülményre és időre!

Kenneth E. Hagin: Tanács a bensőnkben!

,,Mély víz a férfiúnak elméjében [„az ember szívében” – King James] a tanács; mindazáltal a bölcs ember kimeríti azt.,, – PÉLDABESZÉDEK 20,5.

Bár Isten valóban vezet látomásokon és más természetfeletti megnyilvánulásokon keresztül is, én mégis arra intenélek: ne törekedj arra, hogy látomásaid legyenek
Ne keress látomásokat vagy hasonló megtapasztalásokat. Miért? Mert esetleg túl jutsz az Igén, oda, ahol az ördög be tud csapni téged. (lásd 2Kor. 11,14) 
Néha jobban szeretnénk, ha kapnánk egy közvetlenebb útmutató szót. De nem mindig kapjuk meg. Mégse próbálj magad előállítani valami ilyesmit, ha ez nem történik meg. A Biblia sehol sem mondja azt, hogy a hívők keresték volna ezeket a megtapasztalásokat vagy, hogy ezek akkor jöttek volna, amikor törekedtek rájuk. A látomások egyszerűen megtörténtek, anélkül, hogy az emberek keresték volna. Elégedj meg azzal, hogy mindig rendelkezésedre áll a belső bizonyosság. Elégedj meg azzal, hogy követheted ezt a bizonyosságot. 

Viszont tanítsd, képezd és fejleszd a szellemedet addig a pontig, amikor ez a bizonyosság mindjobban valóságossá válik a számodra. Aztán, ha Isten jónak látja és ad neked természetfeletti látogatásokat és megnyilvánulásokat, akkor köszönd meg Neki.

Megvallás: Én tanítani, képezni és fejleszteni fogom a szellememet, hogy a belső bizonyosság mindjobban valóságos legyen nekem.

Köszöntünk Szent Szellem!: ÚJRA TALPRA ÁLLOK:

 "Fölemelt engem a Lélek, és hallottam mögöttem a nagy dörgés szavát:  Áldott az Úrnak dicsősége az Ő helyéről! 
(Ez 3:12)

Istennek sokféle lelkesítő, kreatív módszere van arra, hogy lelki értelemben lábra állítson bennünket. Tizenéves fiatal lányként Ellen Harmon néha az egész éjszakát imával töltötte. Buzgón kereste az Urat, elméjét mégis a reménytelenség érzete töltötte be, ha üdvösségére gondolt. Ebben a helyzetben álmot kapott Istentől, amelyben egy hatalmas templomot látott.

A templom óriási volt, mégis csak egy masszív oszlop tartotta, amelyhez oda volt kötözve egy vérző bárány. Mindenki, aki belépett a templomba, odajárult a bárány elé, és megvallotta a bűneit. A bárány előtt Ellen magasított ülőhelyeket látott, és azokon ültek a bűnbocsánatot nyert, boldog emberek. "Arcukon a menny dicsősége fénylett, dicsőítették Istent, és boldog, hálaadó himnuszokat énekeltek, amelyek úgy hangzottak, mint az angyalok zenéje." Mielőtt Ellen maga is alázattal a bárány elé járulhatott volna, megszólalt egy trombita, és minden sötétségbe borult. Most már valójában azt érezte, hogy a Szentlélek elhagyta őt, és már soha nem tér vissza.

Isten azonban nyilvánvalóan nem hagyta Ellent ebben az állapotban. Miként annak idején felemelte Ezékielt, úgy emelte föl ezt a fiatal tizenévest is. Nem sokkal első álma után Ellen egy másikat kapott, amelyben Jézus színe elé hívták. Amint felemelte tekintetét, és megpillantotta a Fiú csodálatos arcát, mosolyt látott rajta. A Megváltó a vállára tette a kezét, és így szólt hozzá: "Ne félj! Örömében sok-sok szépséges, dicső jelenet vonult el előtte, és úgy érezte, megérkezett a menny biztonságába és békességébe. Krisztus jelenléte szent tisztelettel és kimondhatatlan szeretettel töltötte be a lány szívét.

A reménység, amely Ellent az Istenbe vetett egyszerű hit nyomán betöltötte, téged is lábra állíthat. A Szentlélek olyan látást ad neked az Isten Igéjében található igazságok valóságával kapcsolatosan, amelynek segítségével túlláthatsz a földi élet csüggesztő próbáin.

Imádság a mai napra
"Uram, amint Jézus színe elé járulok, dicsőítelek téged a megváltás csodájáért és szereteted bizonyosságáért!"


Csendes percek: VÉGTELEN CSODA

,,Taníts, URam, rendelkezéseid céljára, hogy megfogadjam azokat mindvégig!
Tégy értelmessé, hogy megfogadjam törvényedet, és megtartsam teljes szívvel.
Vezess parancsolataid útján, mert abban gyönyörködöm.
Add, hogy szívem intelmeidre hajoljon, ne a haszonlesésre!
Fordítsd el tekintetemet, hogy ne nézzek hiábavalóságra, a te utadon éltess engem!
Teljesítsd be szolgádon ígéretedet, amelyet az istenfélőknek adtál!
Fordítsd el tőlem a gyalázatot, amelytől borzadok, mert jók a te döntéseid!
Eleveníts meg igazságoddal, mert vágyódom utasításaidra.,, Zsolt 119,33-40.


,,Ó, Isten gazdagságának, bölcsességének és ismeretének mélysége!,, (Róm 11,33)

Barátomat foglalkoztatta a szomszédságában élő hajléktalanok sorsa. Segítette őket pénzzel és étellel. Egyszer egy hajléktalan azt mondta neki, hogy igaziból úgy sem érti meg, mit jelent hajléktalannak lenni. Barátom úgy döntött, egy hétig hajléktalan szállón fog élni. Életet átformáló tapasztalattá vált ez a hét számára. "Régen távolról ismertem az emberek fájdalmát. Most egész közelről tudom, mit jelent: a csontjaimban érzem.,,

A készség és hajlandóság arra, hogy tanuljunk, nagyon fontos az Istennel való kapcsolatunkban.
A keresztyének néha apatikusak, azt hiszik, eleget tudnak Istenről. Dávid király egészségesebb lelkülettel bírt. "Isten szíve szerinti ember" volt (1Sám 13,13-14; ApCsel 13,21-22).
Dávid valóban magába tekintett, és kérte az Urat, hogy változtassa meg. Bizonyára ez volt az, ami elnyerte Isten tetszését. Ezt olvassuk a Zsolt 51,12-ben: "Tiszta szívet teremts bennem, Istenem, és az erős lelket újítsd meg bennem."
Minden nap készek lehetünk arra, hogy többet megtudjunk azokról, akikkel találkozunk, különösen azt figyelve, Isten hogyan munkálkodik bennünk és körülöttünk. Ha így teszünk, akkor megtudhatjuk, hogy rengeteg jóság és fenség van még, amit felfedezhetünk Istenben és a körülöttünk lévőkben.

Imádság: Istenünk, segíts nekünk tanulni rólad és népedről, hogy együtt érzőkké válva dicsőítsünk téged. Ámen.

Mindig tanulhatunk valami újat Istenről és Isten útjairól.

Keith Andrew Hwang (Kalifornia, USA)

Derek Prince: "Ha a földbe esett gabonamag nem hal el" részlet

Előszó

Nagy dilemma a hatásfokok és a stabilitás módjainak megtartása, illetve annak növekedése. Egyre többen keresik és kutatják azt a szolgálati vagy életvezetési sikert, hogy feltöltőnek, motiválónak, megújítónak feltüntessék magukat, mások számára.

Az Istentől jövő változtatás lehet csakis, az önmagunk megerősítésének és megőrzésének egyetlen módja. A felülről kapott direktívák és motivációk óriási lökést tudnak adni, a vezetés vagy az egyéni élet irányelveinek megújításaiban. Derek Prince életének egy szakaszából szeretném szemléltetni ezt. Neki sikerült...

"...hogy mind a vető, mind az arató együtt örvendezzen..." -Jn. 4:35-38

A legtöbb prédikátor túlságosan elfoglalt. Én is elfoglalt vagyok, de nem vagyok túl elfoglalt. Tudtátok, hogy nem szellemi, túlságosan elfoglaltnak lenni? Ez nagy benyomást tesz az emberekre, de ez nem szellemi. Isten egy személlyé tett Téged és soha nem fogod tudni két személy munkáját kielégítően elvégezni, bármilyen keményen is dolgozol érte.

Olvastam egy rövid cikket J. Buckingamtől, arról az elhatározásáról, hogy fel fogja adni a sürgős dolgokat azért, hogy meg tudja tenni a fontos dolgokat. A legtöbb prédikátor annyira belemerül a sürgős dolgok intézésébe, hogy soha nem jutnak el a fontoshoz.

Egyik leghasznosabb ima a Bibliában a 90.Zsoltárban van:
„Taníts minket úgy számlálni napjainkat, hogy bölcs szívhez jussunk.”

Taníts engem, hogy hogyan használjam az időmet! Ez egyike azoknak a dolgoknak, amelyeket mindig csodáltam Jézusban. Ő soha nem volt nyugtalanságban. Ő soha nem sietett. Soha nem volt túl elfoglalt. Valójában az énem kiterjedése az, hogyha én nélkülözhetetlenné teszem magamat. A legtöbb ember valójában nem akar nélkülözhető lenni. Ami engem illet, a legnagyobb győzelmem az, ha nélkülözni tudnak engem. Akkor sikert értem el.

Elmondok egy kis történetet, aztán befejezzük. Annyira személyes, hogy óvatosnak kell lennem, de az eredménye még most is munkálkodik az életemben.

1971 júniusában Seattle-be mentem, Washington államba, hogy részt vegyek egy közösségi csendességen, amelyet szolgáló testvérek számára tartottunk. Ott voltak Bob Mumford, Charles Simpson, Larry Cristenson, David Wilkerson, David du Plessis, Denis Bennet, Bexter és sok más ismert tanító is. Kb. öt napig tartott. Minden reggel és délután közösségben voltunk egymással és ez sok tapasztalatot jelentett mindegyikőnk számára. Másfél napot azzal töltöttünk, hogy démonokról beszélgettünk, két napot a vízkeresztségről. Mikor az ember ezt a két akadályt sikeresen vette, akkor már előbbre jutott.

De ilyen sok tanítót az Egyesült Államoknak eme távoli sarkába eljuttatni drága volt. Nem volt alap, amiből ezt ki tudták volna fizetni. így a konferencia szervezői azt mondták: „Testvérek, mi nem ígérünk nektek semmit. De megpróbálunk pénzt gyűjteni a költségekre.”
E célból szolgálatokat szerveztek a hét minden estéjén, öt prédikáló-központban, Seattle-ben és körülötte. Két-három prédikátor volt egy-egy helyen minden este. A helyek zsúfolásig megteltek. Mielőtt a találkozó elkezdődött volna, az emberek reagálása hatalmas volt. Mikor a csendesség befejeződött, én tovább maradtam Seattle-ben, hogy a hétvégén még szolgáljak Isten gyülekezetében. Így volt még lehetőségem a helyi testvérektől hallani ezekről a szolgálatokról. Minthogy korábban egy seattlei gyülekezet pásztora voltam, sokakat ismertem közülük és tudtam, hogy az igazi véleményüket mondják.
A lényege ez volt: emlékezetük szerint, eddig még egyetlen egy találkozónak sem volt ilyen óriási hatása Seattle városára, mint ezeknek. De a komikus ezekben a találkozókban az volt, - emberi oldalát nézve – hogy nem azért szervezték őket, hogy nagy hatással legyenek Seattle városára, hanem hogy a prédikátorok útiköltségét összegyűjtsék.

Hétfőn reggel már repülőgépen ültem. Seattle-ből Atlantába repültem, ahol a következő találkozóimat kellett tartanom. A repülőgép egyike a legjobb elmélkedő helyeknek. Telefonon nem tudnak elérni, senki nem tud zavarni. Csak ülsz a helyeden és elmerülhetsz gondolataidban. Ahogy így ültem, elkezdem magamnak mondani: Nem furcsa ez? Azok a találkozók, amelyek nem arra voltak rendezve, hogy a városra benyomást tegyenek, nagyobb hatást tettek rá, mint azok, amelyeket ezért terveztek.” Abban a pillanatban az Úr elkezdett szólni hozzám – nem hallhatóan, csendesen és nagyon világosan, határozottan, és ezt mondta: „Most mond meg nekem, kivel volt több probléma, Jónással vagy Ninivével? „Egy pillanatig gondolkodtam és válaszoltam: „Uram, mivel Te Jónást egyenesbe hoztad, már nem volt több problémád Ninivével.” S akkor Ő azt mondta: „Amikor Én a prédikátorokat rendbe hozom, már nincs problémám az emberekkel.”

Azért mondtam el ezt a történetet, mert én is prédikátor vagyok. Az Úr nem azt mondta, hogy amikor a többi prédikátort egyenesbe hozom, hanem azt mondta: „amikor a prédikátorokat egyenesbe hozom” Akkor én is benne voltam a többiekkel együtt. Miután Atlantába értem, az Úr továbbfolytatta ezt velem. Találkozóimat egy szállodában tartottam. Két találkozó között pihentem a szobámban az ágyamon és az agyam többé-kevésbé passzív volt. Úgy gondolom, hogy mikor az agyunk nem túl aktív, akkor Isten könnyebben tudja felkelteni a figyelmünket.

Ahogy ott feküdtem az ágyon, szavak sora jött elém, legtöbbjük helységnév. Olyan világosak és olyan élénkek voltak, mintha egy papírra nyomtatták volna a szemem előtt. A következő szavak voltak: Kérith-ből Sareptába, Sareptából Kármelre, Kármelről Hórebre és a Hórebről sok életre. Eléggé ismerem a Bibliát ahhoz, hogy rájöjjek: e szavak Illés pályafutásának vázlatai voltak. A helységnevek pedig az állomáshelyek, ahol az ő szolgálatai voltak. Kérith-ből Sareptába, Sareptából Kármelre, Kármelről a Hórebre – kezdtem betölteni ezeket a részleteket az elmémben. És nagyon világosan láttam, hogy Illés szolgálatának tetőpontja a Kármel hegyen volt.

Ezen a helyen gyűjtötte össze az egész Izraelt. Itt hívott ki 850 hamis prófétát. Itt hívott le tüzet az égből. És itt látta az egész Izrael, amint azok az arcukra esnek és így kiáltanak: „Az ÚR az Isten!” Ha volt valaki ember, - akinek egyéni, személyes diadala volt, akkor az Illés volt a Kármel hegyén. Aztán az Úr mutatta, hogy néhány napon belül Illés menekült Jézabel elől, a varázslónő elől, és kérte Istent, vegye el az életét. Ilyen rövid a Kármel-hegyi diadal.

A következő gondolatom ez volt: Ha Isten meghallgatta volna Illés kérését és elvette volna az életét, Illés úgy halt volna meg, hogy a hivatását nem töltötte volna be és nem lett volna szellemi örököse. Nem lett volna senki, aki befejezze és továbbvigye az ő munkáját. De mikor végül a Hórebhez jutott és Istennel szemtől szembe került, akkor meghallotta Isten tervét. És az nagyon más volt, mint az Illés terve. Isten megkérdezte: „Mit csinálsz itt, Illés?” Azt válaszolta: „Nagy búsulásom van az Úrért, a Seregek Istenéért!” Aztán elsorolta mindezeket a cselekedeteket és eredményeket. Az Úr azt mondta: „Ezt tudom Illés, de mit csinálsz te itt?” S mikor Illés elmondta az úrnak mindazt, amit tett, az Úr megmondta neki, hogy mit akar, hogy tegyen legközelebb.

„... kend királlyá Hazáélt Szíriában, és Jéhut, a Nimsi fiát kend fel királlyá Izraelben, és Elizeust, az Ábelméhollabeli Sáfát fiát pedig kenjed prófétává magad helyébe.”

Ha elolvassátok még a következő fejezeteket a Királyok könyvében, akkor azt fogjátok látni, hogy ez a három ember, aki Isten és Illés Hóreb-hegyi beszélgetésének a gyümölcse, fejezett be minden munkát, amelyet Isten Illésnek jelölt ki. Nem maradt semmi befejezetlenül. Illés nem fejezhette be saját maga a munkát, de megtalálhatta az ő örököseit és átadhatta azt nekik.

Ahogy ez átvillant az agyamon, rájöttem, hogy Isten nagyon közvetlenül szól hozzám. Megmutatta nekem, hogy két választás van előttem.


  • Egyrészt, hogy továbbmehetek és csinálhatom a saját dolgaimat, továbbfolytatva saját szolgálatomat, használva a hitet és a hatalmat, amelyet Isten adott nekem, addig a mértékig, ameddig én képes vagyok eljutni – és elérhetek valami személyes diadalt. De örökös nélkül fejezem be és nem lesz tartós gyümölcse a szolgálatomnak. 
  • De Isten megmutatta a másik lehetőséget is. Ne légy törekvő a magad számára! Ne munkáld a saját szolgálatodat! Ne csináld a saját dolgodat! Fektess be mások életébe! Hagyd, hogy az övék legyen a hited!


Hagyd, hogy átvegyék, amit Te otthagysz! Engedd, hogy ők sikeresebbek legyenek, mint Te! Bizonyos értelemben mindig sikeres ember voltam. Nem dicsekvésből mondom, de visszatekintve, mikor pl. 12 éves voltam, akkor iskolakapitány, diákvezető, aztán legfiatalabb professzor voltam és így tovább. És ez belevésődött a gondolkodásmódomba, hogy azt várjam, hogy sikeres leszek. De Isten megmutatta nekem, hogy van egy magasabb szintű siker.

Hagyd, hogy az a kis gabonamag, amit a kezedben tartasz, beleessen a földbe és elhaljon. Isten majd gondoskodik a következményekről.

És mondom ma nektek, hogy valószínűleg a legszabadabb személy vagyok, mert én hagytam, hogy Isten munkálkodjon és nem érdekel a többi. Nem űzök ki egyetlen démont sem. Ha Isten nem akarja, hogy tegyem, akkor a legkevésbé sem érdekel. Nem érdekel, ha többé nem vezetek egyetlen szemináriumot sem, ha nem írok egy könyvet sem. Ha Isten úgy vezet, hogy eltűnjek a nyilvánosság elől, akkor ez számomra teljesen rendben van, mivel ez az én befektetésem. Ahol befektettem, tudom, hogy jól fog gyümölcsözni. Azt sem tudom, hogy mennyim van, de nem is kell tudnom. De amim van, azt át kell adnom, hogy beessen a földbe. Akarom, hogy beessen. Ennek eredményeként boldog vagyok, valóban szabad vagyok.

Tudom, mit jelent szabadon cselekedni; tudom, mit jelent szabadságot prédikálni, de a legjobb dolog szabadnak lenni. Ma elmondhatom teljes őszinteséggel Isten előtt: Szabad vagyok!. 

Napi áhítat: A terméketlen kert

Hét témája: Kert

Olvasmány: Ézs 5,1–7

A férfitársadalom is kert, amit ápolni, gyomlálni, gondozni kell, hogy a nők gyönyörködhessenek bennük.

„Dalt éneklek kedvesemről, szerelmesem szőlőjéről! Szőlője volt kedvesemnek kövér hegyoldalon. Fölásta és megtisztította a kövektől, beültette nemes vesszővel. Közepére tornyot épített, sajtót is vágatott benne. Várta, hogy jó szőlőt teremjen, de vadszőlőt termett! Most azért, Jeruzsálem lakói és Júda férfiai, tegyetek igazságot köztem és szőlőm közt! Mit kellett volna még tennem szőlőmmel, amit meg nem tettem? Vártam, hogy jó szőlőt teremjen, miért termett vadszőlőt? Most én megmondom nektek, mit teszek szőlőmmel: lerombolom a kerítését, hogy lelegeljék, kidöntöm a kőfalát, hogy összetiporják! Hagyom, hogy elvaduljon: nem metszik, nem kapálják, fölveri a tövis és a gaz. Megparancsolom a felhőknek is, hogy ne adjanak rá esőt! A Seregek URának szőlője: Izráelnek háza, és gyönyörű ültetvénye: Júda férfiai. Törvényességre várt, és lett önkényesség, igazságra várt, és lett kiáltó gazság!”

Magyarázat


Rólam szól ez a szép „rege”, és rólad, ki most olvasod.
Isten kiválasztottai vagyunk. Csoportnevünk: eklézsia, gyülekezet. – Én is egy tő nemes vesszőből (hívő család) fejlődött szőlőtőke vagyok. A „kövér hegyoldal” gyermekkorom óta a baptista közösség lehetett. Szorgalmas szülők és nevelők kapálgatták-metszegették szív- és értelemvilágomat. Tisztogatták, pallérozták lobogó lelkemet, sziporkázni kezdő elmémet.
Középen – a „toronyból” – áradt rám a fény, vigyázott rám az őriző.
Kezdett a bokrom fürtöket érlelni. Eleinte savanykásak, fanyar ízűek voltak a szemek, alig élvezhető must csorgott a „csanak”-ba. Volt olyan év is, hogy vadszőlőt termett a tő.
Mit kellett volna még megtenned értem, Uram?! Te mindent jól elrendeztél bennem és körülöttem. És adtál néhány termő ágat. Hirdethettem szent kegyelmedet, szóban és írásban.
Jaj! De a gazok! A gonosz kívánságok, a félelem és a hiúság, a háborgó békétlenség és az értetlenség zúgolódásai! Fölverte földemet a tövis és a gaz!
De hála türelmedért és a megkegyelmezésért! Hiszen egyszer s másszor mintha hallottam volna is, amit a „gazda” a „vincellérnek” mond: „Vágd ki őt! Miért foglalja a helyet a kertben?!” – De a válasz eddig még mindig így hangzott: „Hagyd még életben... Hátha terem jövőre...”
(Gerzsenyi Sándor)

Reggeli gyöngyszemek: Isten teljességében részesedünk

„Mi mindnyájan az ő teljességéből kaptunk kegyelmet kegyelemre.” (Jn 1:16)


Krisztus nem úgy akarta megmenteni a világot, hogy alkalmazkodott hozzá, hanem azáltal, hogy felfedte a világ előtt Isten hatalmának és kegyelmének átformáló erejét, mely az ember jellemét Krisztus jellemének hasonlatosságára alakítja.

Sátán önzőnek, elnyomónak mutatta be Istent, olyannak, aki mindent követel, de semmit sem ad, a saját dicsőségére igényli teremtményei szolgálatát, és semmilyen áldozatot nem hoz értük. Krisztus odaajándékozása azonban kinyilatkoztatja Isten szívét... Láthatóvá teszi, hogy Isten bűngyűlölete erős, mint a halál, ám a bűnös iránti szeretete erősebb a halálnál. Miután magára vállalta megváltásunkat, semmit sem tart vissza, legyen bármilyen drága is, amire művének megvalósításához szükség van. Egyetlen igazságot sem rejtett el, amelyet ismernünk kell megváltásunk érdekében. Az irgalom egyetlen csodatételét sem mulasztotta el, egyetlen isteni eszközt sem hagyott kihasználatlanul. Elárasztott bennünket kegyelmével, ajándékaival. A menny egész kincsestára nyitva áll azok előtt, akik elfogadják a megmentő szeretetet. Miután Isten a világegyetem kincseit összegyűjtötte és feltárta a végtelen hatalom forrásait, mindet Krisztus kezébe tette, és így szólt: „Mindez az emberé! Használd fel ezeket az ajándékokat az ember meggyőzésére, hogy nincs nagyobb szeretet az enyémnél sem az égen, sem a földön. A legnagyobb boldogságát abban találja meg, ha szeret engem.”

Az Atya minden lelket értékel, akit Fia élete odaadásával vásárolt meg. Minden segítséget megkaptunk, hogy az isteni hatalomban részesedhessünk, és így győzhessünk a kísértések felett. Az Isten minden parancsolata iránti engedelmesség által a lélek megőriztetik az örök életre.

Isten a menny minden áldását azokra kívánja árasztani, akik buzgón kérik a segítséget, melyet egyedül az Úr adhat meg. 

Zsoltárok könyve 6. rész 10-11.vers

1. Az éneklőmesternek a neginóthra, a seminith szerint; Dávid zsoltára.
2. Uram, ne feddj meg engem haragodban, és ne ostorozz engem búsulásodban.
3. Könyörülj rajtam Uram, mert ellankadtam: gyógyíts meg engem Uram, mert megháborodtak csontjaim!
4. Lelkem is igen megháborodott, és te, oh Uram, míglen?
5. Térj vissza Uram, mentsd ki lelkemet, segíts meg engem kegyelmedért;
6. Mert nincs emlékezés rólad a halálban, a seolban kicsoda dicsőít téged?
7. Elfáradtam sóhajtozásomban, egész éjjel áztattam ágyamat, könyhullatással öntöztem nyoszolyámat.
8. Szemem a bánattól elbágyadt, megvénhedett minden szorongatóm miatt.
9. Távozzatok tőlem mind, ti bűnt cselekedők, mert meghallgatja az Úr az én siralmam szavát.
10. Meghallgatja az Úr az én könyörgésemet, elfogadja az Úr az én imádságomat.
11. Megszégyenül majd és igen megháborodik minden ellenségem; meghátrálnak és megszégyenülnek hirtelen.

Reggeli dicséret: A siker

„Dávid minden útján sikerrel járt, mert vele volt az Úr.”- Sámuel első könyve 18:14

„Hidd, hogy megkaptad a gyógyulásodat, és mi fog történni? Meglesz neked! Látjátok, csak azután kapjuk meg, miután hittük!” – kiáltotta lelkesen Kenneth Hagin, a „Hit szava” mozgalom alapítója. Kenneth Copeland pedig – aki jelenleg az USA elnökének hittanácsadója – úgy nyilatkozott, hogy az ima erejével valósággá tud tenni egy 30 méteres jachtot. Amikor Creflo Dollar magánrepülője, egy Gulfstream III jet egy landolás közben meghibásodott és balesetet szenvedett, arra kérte gyülekezetének híveit, hogy adakozzanak neki „300 dollárt, vagy többet”, hogy megvehesse a legújabb, 60 millió dolláros Golfstream G650-es jetet. Így szerezte meg Creflo Dollar a világ leggyorsabb magánkézben lévő repülőjét, és a sikert Isten gondviseléseként és áldásaként értelmezte.

Hagin, Copeland, Dollar és a hozzájuk hasonló „jóléti evangéliumot” hirdető prédikátorok az vallják, hogy ha velünk van az Úr, akkor mindenben sikeresek lehetünk, mind anyagi, mind pedig egészségi téren. Úgy gondolom nem kell sokat magyaráznom azt, hogy ez a teológia nem könyvelhet el túl nagy missziós sikereket az afrikai törzsek között, vagy az indiai városok nyomornegyedeiben. Hívei egytől egyik a jóléti társadalom fölső tízezeréből kerülnek ki. Az már jóval nehezebben érthető számomra, hogy mit gondolnak ezek a népszerű lelkészek, amikor a szegény özvegy két filléréről olvasnak az evangéliumban (Márk 12:41-44), vagy mikor Jób történetével szembesülnek?

Véleményem szerint a Biblia – ha összefüggésében nézzük, akkor – azt tanítja, hogy nincs kapcsolat nagy hit és anyagi jólét, illetve hitetlenség és balsors között. Azt mondja a Prédikátor: „Minden érhet mindenkit. Ugyanaz történhet az igazzal és a bűnössel, a jóval, a tisztával és a tisztátalannal, azzal, aki áldozik és azzal, aki nem áldozik” (Prédikátor 9:2), Jézus pedig úgy nyilatkozik az Atyáról, hogy „ő felhozza napját gonoszokra és jókra, és esőt ad igazaknak és hamisaknak” (Máté 5:45).

Ha mindez így van, akkor hogy kell érteni a Biblia Dávidról elejtett megjegyzését? A kulcs a „siker” fogalmában van. Ha mi „siker” alatt pénzt, karriert és egészséget értünk, akkor a sámueli ige óhatatlanul a „jóléti evangélium” alátámasztására szolgál. De ha „siker” alatt az Istenhez és az ő akaratához való ragaszkodást értjük, akkor sokkal árnyaltabb képet kapunk. Lehetünk sikeresek akkor is, ha rossz tanulók, munkanélküliek, csórók vagyunk, vagy éppen ha gyógyíthatatlan betegséggel küzdünk. Mert a siker nem számokban és statisztikákban, sem pedig aranyban és csillogásban, hanem az Istennel való szoros kapcsolatban mérhető. Legyen hát ma is sikeres minden utunk, mert velünk lesz az Úr!

Bejegyezte: Árvai Tamás

2017. augusztus 20., vasárnap

Gloria Copeland: Belülről kifelé!


,,Mi pedig az Úrnak dicsőségét mindnyájan fedetlen arccal szemlélvén, ugyanazon ábrázatra elváltozunk dicsőségről dicsőségre, az Úrnak Szellemétől.,, (2Korinthus 3,18)

Gondoltál-e már arra, hogy az ember Isten egyetlen olyan teremtménye, akinek ruhát kell hordania? Minden más teremtmény a saját "ruháját" hordja. Egyiknek bunda, másiknak toll, pikkely vagy irha borítja a testét. Ezeket maguk növesztik belülről kifelé.
Nem sokan foglalkoznak vele, de kezdetben az ember is így öltözködött. Isten képére teremtetett, és ha megnézed az Ezékiel 8,2-t, látni fogod, hogy Isten "derekának alakjától fogva lefelé tűz volt, és derekától fogva fölfelé mint a fényesség, mint az izzó érc." Ez a tűz az Ő dicsősége, ami a lényéből belülről sugárzott ki. 
Teremtésekor az ember is ilyen volt. Isten dicsősége borította be, ami a bensőjéből sugárzott ki. Ezért egészen addig nem zavarta, hogy meztelen, amíg bűnt nem követett el, és ez a dicsőség el nem távozott tőle. Tragikus nap volt, amikor az ember elvesztette a dicsőség "ruháját".

De szeretném tudtodra adni, hogy nem veszett el örökre. Isten Igéje szerint visszaszerezhetjük. Amikor a hitedet Jézus vérébe helyezted, és újjászülettél, Isten dicsősége újra a bensődbe költözött. Lehet, hogy most nagyon el van rejtve, de hidd el, ott van! A
Biblia azt is mondja, hogy amint szemléljük az Úr arcát az Ige tanulmányozása és a Vele való közösség által, amint megújítjuk az elménket, és megértjük, kik vagyunk a Krisztusban, úgy kívül is elváltozunk az Ő képére. 

Ahogy megtanulod meghallani az Ő hangját, és engedelmeskedni neki, úgy fogod tükrözni kívülről is a benned lévő dicsőséget. Lépésről lépésre a benső lényed megnyilvánul kívül is!

Reggelenként ahelyett, hogy a ruhásszekrényedet vizsgálnád, tölts egy kis időt azzal, hogy Jézust és az Ő Igéjét "szemléled". Engedd, hogy a jelenléte dicsőségbe öltöztessen téged.
Ha az Ő dicsősége ragyog rajtad, bármit viselsz is, nagyon jól fogsz kinézni! Ámen!

MERJ SZERETNI: 40 nap a szeretet iskolájában-22.nap

A SZERETET HŰSÉGES

Negyven nap, amely megváltoztatja a világot! Legalábbis a tiédet kedves olvasó! De ha te változol, változik a házasságod, változik a családod is. És változik a körülötted levő világ is. És gondolj csak bele, hogy mi minden történhet, ha ezeket a változásokat a szeretet szítja?

"Bizony, hittel hűségben jegyezlek el téged magamnak, és megismered az Urat"  (Hóseás 2:19, angol fordítás)
• Szeretet viszonozni könnyű. De mit teszel, amikor visszautasítják azt? Hogyan kezeled, ha akinek odaadtad magad, már nem fogadja tőled azt úgy, mint régen?

• Hóseás bibliai történetét érdemes elolvasni. A próféta szerette a feleségét, ő azonban visszautasította férje szeretetét. Isten a nő hűtlensége után is arra kérte a prófétát keresse fel őt. Az asszony mélyre süllyedt, semmibe vette férje szeretetét, elárulta szívét. De Hóseás visszafogadta életébe, és feltétlen szeretettel szerette őt. Micsoda történet!

• A házassági eskünél még nem is gondolja sok pár, hogy szinte ellenséggé válhat majd az évek múltával társa. Sok esetben sajnos tényleg ennyire eltávolodnak egymástól. Színjátékok, hazugságok veszik kezdetét. Krisztus követője számára nem ez a követendő példa.


"A hűség útját választottam." (Zsoltárok 119:30, angol fordítás)

AZ IGAZ SZERELEM TÖBB, MINT ÉRZÉS 1/2.

Nézzünk meg olyan hamis állításokat a szerelem kapcsán, amit gyakran gondolnak az emberek.

1. A lány tartozik valamivel a fiúnak egy szép estéért.
HAMIS. A randevú ideje alatt egymás társaságát élvezitek. Az a szokás, hogy a fiú állja a költséget, de ez nem jogosítja fel semmilyen különleges igényre. Az a fiú, aki pár száz forintot elkölt a lányra, az este hátralevő részében pedig igyekszik "inkasszálni", egyszerűen haszonleső. Ha a lány élvezi az estét, és ezt szeretné kifejezésre juttatni, ezt megteheti két egyszerű mondattal. "Köszönöm. Csodálatosan éreztem magamat."

2. Ha meg tudsz időben állni a csókolózással és pettingeléssel, nincs semmi baj.
HAMIS. A csókolózás és pettingelés a szórakozás olcsó formája, nem kell ahhoz sem ész, sem tehetség. Ugyanakkor veszélyes, mert szexuálisan felizgat, és olyan dolgokba visz, amiket soha nem akartál megtenni.

3. A randin kell eldönteni, mi legyen a következő lépés.
HAMIS. Már azelőtt el kell döntened, milyen értékrendet választasz, azután pedig ragaszkodnod kell ahhoz. Ezt az értékrendet pedig Isten szavához szabd, ne ahhoz, mint amit mások tesznek. Határozd el magadban, hogy annak tartogatod magadat, akivel egy napon összeházasodsz.

4. A keresztény tizenéveseket nem éri az a kísértés, ami másokat.
HAMIS. A keresztény fiatalok sokszor valamiért azt gondolják, hogy ők védettek az olyan problémával szemben, amit más fiatal tapasztal. Azonban a nemi ösztönük ugyanúgy működik, mint másoknak. Ugyanazzal a kísértéssel néznek szembe, mint mások, és ha bűnbe esnek, ugyanúgy el kell szenvedniük a következményt.

5. A szerelem első látásra általában igaz szerelem.
HAMIS. Nem szeretheted igazán azt a személyt, akit nem ismersz. És hogyan ismerhetnéd meg ránézésre? Vonzódhatsz valakihez első látásra is. Megdobbanhat a szíved, ha találkozik a tekintetetek, de ez nem igazi szerelem.

Sokféle helytelen elképzelést népszerű dalok táplálnak.
Az egyikben ez áll. "Szerelemmel a szívemben ébredtem fel ma reggel, mert rólad gondolkodtam, amikor elaludtam." Egy másikban pedig ez. "Mielőtt véget ért volna a tánc, tudtam, szerelmes vagyok beléd."
Egy másik pedig. "Nem tudtam, mit tegyek, ezért ezt súgtam: 'Szeretlek'." Ezek a dalszerzők a "szerelem" szót használják. de nem igazi szerelemről beszélnek, hanem a romantikus fellángolás érzéséről.

6. Ha valakibe nagyon szerelmes vagy, mindig az leszel.
HAMIS. Az érzelem soha nem tartós. Egyszer fellobban, máskor meg lelohad. Amikor feldob, úgy érzed, tied a világ. Pár nappal később pedig, minden különösebb ok nélkül, érzelmi mélypontra zuhansz. S hamarosan megint mindent rózsaszínben látsz. A romantikus érzés is hasonlóképpen hullámzik.


Még akkor is, ha egy férfi és egy nő mélyen szereti egymást, a szerelem érzése változhat. Néha romantikus érzéstől túlfűtött, máskor azonban hiányzik ez az érzés. Mindez nem befolyásolja az igazi szeretetet. Az igazi szerelem elkötelezettségen, nem érzelmen alapul. Az igazi szerelem életre szóló elkötelezettség.

7. Ha igent mondasz egy fiúnak, és lefekszel vele, jobban fog szeretni és becsülni.
HAMIS. Lehet, úgy tűnik, hogy abban a pillanatban szeret, és nagyra értékel, de csak azért, mert kielégíted a nemi vágyát. De ez nem igazi szerelem, és nem tart sokáig.

8. Nem rossz, ha lefekszel azzal, akit szeretsz, és akivel egyébként is jól megértitek egymást.
HAMIS. Sok fiatal elfogadhatónak tartja ezt az elképzelést, de Isten azt mondja, hogy a házasságon kívüli szex rossz. A szex a szerető Isten csodálatos ajándéka, de ezt csak a házastársak számára adta.

9. A boldog házassághoz csak jó nemi élet szükséges.
HAMIS. Több kell. Minden hét 168 órából áll. Amit egy átlagos házaspár szexszel tölt, kevesebb, mint néhány óra. Ha a szexért házasodsz, mit csinálsz a maradék időben? Ha boldog házasságot akarsz, a teljes életre szóló társat keress, ne szexpartnert. A társad a barátod is legyen, ne csak a szerelmed. Ez nagyon fontos.

10. Könnyű különbséget tenni a fellángolás és az igazi szerelem között.
HAMIS. Nem könnyű. A legtöbb fiatal lány hisz "a csodálatos romantikus mítoszban". Ez így szól.

"Gyönyörű lány volt, noha egy kicsit félénk. Kedves volt, imádnivaló és önzetlen. Soha nem ment messze hazulról, mindig segített a házimunkában, megtanult főzni és varrni, és mindig engedelmeskedett az anyukájának. A fiú magas volt, és jóképű, vidám szemű, atlétatermetű. A lányok rajongtak érte, de ő soha rájuk sem nézett. Arra a lányra várt, akit neki szántak. És azután megtörtént! A sors összehozta őket. Noha soha nem látták egymást azelőtt, szerelem gyúlt bennük az első látásra. A találkozásuk pillanatában tudták, egymásnak teremtették őket. Fergetegesen romantikusak voltak! Mindenki megjegyezte, milyen szép pár. Négy héten belül megházasodtak, és boldogan éltek, míg meg nem haltak."

Csodálatos történet, ugye? Csak egy baja van, nem igaz. Ez csak mese, amit annyiszor hallunk, hogy már hiszünk is ebben. Azt kérdezed, miért nem igaz, és mi ezzel a baj? Először is, nincs első látásra igaz szerelem. Meg kell ismerned valakit, mielőtt szerelmes leszel belé. Vonzónak tűnhet az első látásra. Az is lehet, hogy felvillanyoz, de nem szeretheted őszintén, amíg meg nem ismered. Feltűnt a fenti kis történet utolsó mondata? Így szólt. "És boldogan éltek, míg meg nem haltak."

Így végződik a tündérmese is, de az élet nem tündérmese. Az élethez hozzátartozik a kemény munka nap mint nap, a számlafizetés, az ebédfőzés, a mosogatás, pelenkázás, virrasztás egy beteg kisgyerek mellett, és más hasonló nem kimondottan romantikus dolog.

Miért olyan nehéz megkülönböztetni a romantikus fellángolást az igazi szerelemtől? Mert akad néhány közös vonásuk. Az igazi szerelemnél a leghőbb vágyad, hogy a szeretett személlyel legyél. Ez így van a fellángolás esetében is. Az igazi szerelem egyik tartozéka az erős nemi vágy, ami igaz a fellángolásra is. A nemi vágy önmagában nem jelenti azt, hogy igazi szerelemről volna szó.

Cseri Kálmán Igehirdetései: NEM VAGYOK MÉLTÓ

Alapige:Mt 8,8.

De a százados ezt felelte rá: "Uram, nem vagyok méltó arra, hogy hajlékomba jöjj, hanem csak egy szót szólj, és meggyógyul a szolgám."

Imádkozzunk!

Dicsőséges Urunk, Jézus Krisztus, nem tudjuk, hogy hitünket milyennek minősíted. Szégyelljük magunkat, hogy egy pogány ember hitén még te is csodálkoztál. Mi pedig keresztyénnek valljuk magunkat, sokszor mégis kételkedünk a te igazmondásodban, lebecsüljük mindenható erődet, nem bízzuk magunkat rád. Légy irgalmas nekünk, bűnösöknek!

Köszönjük, hogy ennek ellenére most is magad elé engedsz minket. Egyedül a te érdemedben bízva merészkedünk hozzád jönni. Egyedül ezzel a bizalommal merjük elsorolni a magunk nyomorúságait és hozzuk eléd másoknak a terheit.

Kérünk, ajándékozz meg minket most azzal, hogy ebben a csendben egészen személyesen szólsz hozzánk. Azt a gyógyító szót kérjük tőled, amit ez a százados kért és kapott meg annakidején.

Hisszük, hogy te ma is úgy tudsz megszólítani minket, hogy megtisztul, kiteljesedik, meggyógyul az életünk. Hisszük, Urunk, hogy ugyanaz a szó, amit te mondasz, ahányan vagyunk, annyiféleképpen jelenthet áldást nekünk.

Könyörgünk most hozzád különösen azokért, akik a közelmúltban veszítették el szerettüket. Kérjük, hogy az űrt, amit hagytak maguk mögött, te magad töltsd ki. Hadd tudjanak egész szívükkel odafordulni hozzád, életnek és halálnak, élőknek és holtaknak diadalmas Urához. Te adj nekik igazi vigasztalást, élő reménységet.

Te ajándékozz meg mindnyájunkat azzal a békességgel, amit ígértél a benned hívőknek, ami a te békességed, és amit te nem úgy adsz, ahogy a világ adja.

Segíts így figyelni most rád: nyitott szívvel, a te Lelkedtől megvilágosított értelemmel, s kérünk, tedd könnyűvé a neked való engedelmeskedést. Hadd legyünk valóban Isten gyermekei, akiket Isten Lelke vezérel.

Ámen.

Igehirdetés

Múlt vasárnap este ennek a történetnek az elejével foglalkoztunk. Láttuk, hogy ez a kapernaumi százados megragadta a kínálkozó alkalmat. Mihelyt Jézus a városba érkezett, azonnal felkereste Őt és előterjesztette a kérését. Láttuk azt is, hogy tudta, kihez beszélt, ezért szólította Jézust Uram-nak. Ez egyáltalán nem volt természetes az ő helyzetében. Az is feltűnt nekünk, hogy milyen szeretettel beszél a szolgájáról, aki csak egy a sok közül, és neki mégis fontos. Úgy beszélt róla Jézusnak, mintha a fia lett volna: Az én fiacskám nagyon nyomorult és fájdalmai vannak.

Ez a kettő szükséges ahhoz, hogy közbenjárhassunk, mások nyomorúságait Jézus elé vihessük eredményesen, hogy igazán szeressük azokat, akiknek a nyomorúsága nekünk is fájni kezd, és így járunk közben értük, és tudjuk, hogy kihez beszélünk, amikor Jézus előtt leborulunk.

Aztán egymás mellé került ez a két szó: Uram - otthon... Próbáltuk megvizsgálni, hogy mi van nálunk otthon. Remélem, hogy akik itt voltak, azoknak az életében, otthonában azóta némi változás is bekövetkezett.

Folytassuk ezt a történetet, és ma is egyetlen mondatot, sőt egyetlen kifejezést emeljünk ki ebből. Miután Jézus kedvesen közli a századossal: elmegyek és meggyógyítom, ő így felel neki: "Uram, nem vagyok méltó arra, hogy hajlékomba jöjj, hanem csak egy szót szólj, és meggyógyul a szolgám."

Nem vagyok méltó... Azt a kort, meg ezt a kifejezést ismerve, feltűnik nekünk, hogy három vallomás is belesűrűsödik ebbe. Egyszerű szavakat mond ez az ember, de a szíve mélyére tekinthetünk be.

Mindenekelőtt bizonyos figyelmesség, tapintat szólal meg ebben, de benne van ebben a mondatban az, hogy ennek a századosnak volt bűnismerete, sőt volt önismerete is. - Végül szeretnék majd szólni arról, itt a megterített asztalnál, hogy az úrvacsora szereztetési igéjében mindig elhangzik: aki méltatlanul veszi a kenyeret és issza az Úrnak poharát, vétkezik az Úr teste és vére ellen. Mit jelent ez: méltatlanul?

1. Mit érthetett ez az ember azon: Uram, nem vagyok méltó, hogy az én házamba gyere, innen is meg tudod gyógyítani a szolgámat, csak szólj egy szót?

Ez a százados pogány ember volt. Tudjuk róla, hogy kereste Istent, szerette a zsidókat, tisztelte a vallásukat, sőt zsinagógát építtetett Kapernaumban. De ettől ő még pogány, vagyis vallási értelemben tisztátalan volt. És ha egy zsidó ember egy ilyennek a küszöbét átlépte, vallási értelemben ő is tisztátalanná lett, és csak bizonyos áldozatok, szertartások után tisztulhatott meg. A kapernaumi százados ettől akarja megkímélni Jézust. Aggódik Jézus miatt. Nem akarja kényelmetlen helyzetbe hozni, hogy utána megszólják, vagy ezeket a szertartásokat el kelljen végeznie. Nem akarja kényszerhelyzetbe hozni, hogy tisztátalanná váljék vallásilag. Ezért mondja: ne jöjj el hozzám, az neked kellemetlen lenne. Én nem szeretnék neked kellemetlenséget okozni.

Egyszerű figyelmesség és tapintat ez, mégis sokat jelent. Annyira hiányzik ez a fajta figyelem és tapintat sokszor a személyes érintkezéseinkből is, és a társadalmi életből is. Amikor valaki kész és képes a másik helyébe helyezni magát, megpróbál az ő fejével gondolkozni, az ő szemével látja a dolgokat, és azt akarja, hogy neki jó legyen. És nem akarja, hogy a másiknak valami kellemetlen vagy kényelmetlen legyen. Inkább ő lemond valami előnyről, csak ne okozzon senkinek ezzel semmi kellemetlenséget.

Azért kell itt megállnunk, mert abban az időben ez különösen nagy dolog volt, hogy ez a pogány ember így gondolkozott, és így beszélt. Mert kölcsönösen illett egymást gyűlölniük zsidóknak és pogányoknak. Ez volt az általános, ez volt az elvárás. A zsidók minden pogányt, vagy ahogy sokszor olvassuk: körülmetéletlent megvetettek. Nem tartoznak az Isten népéhez, egy sorba sorolták őket a bűnözőkkel, rablókkal, hazaárulókkal.

Viszont is így volt. A rómaiak hihetetlen gőggel lenézték a megszállt területeken lakókat, és különösen megvetették a zsidóságot a maguk furcsa vallásossága miatt, mert azt mondják: egy Istent tisztelnek, és annak az Istennek még csak egy valamire való szobra sincsen, szemben az ő sok istent imádó, csillogó vallásosságukkal. Horatius és Ovidius élcelődő, gunyoros verseket írt az ő vallásos gyakorlatukról.

Nos, ebben a világban adva van egy pogány, egy római, egy magas rangú katonatiszt, aki ilyen alázattal beszél Jézushoz, akiben ennyi figyelmesség, tapintat, sőt szeretet van. Aki nem érzi kötelezőnek magára azt a gyűlöletet, amiben ő is él. Aki szabad arra, hogy túllépjen ezen a társadalmi méretekben elharapózott előítéleten, és nem hajlandó gyűlölni a másik tábor tagjait. Szabad arra, hogy szeresse őket. Még akkor is, ha esetleg megjegyzéseket kell majd hallgatnia. Nem akar kellemetlenséget okozni a másiknak, még olyan áron sem, hogy emiatt ő kerül kényes helyzetbe, és őt érik majd bántó megjegyzések. A kapernaumi százados aggódik Jézusért, és ezért mondja: ne gyere el a házamba, mert ebből neked bajod lehet.

Ó, ha ez az indulat sokakban ott lenne, mennyire leomlanának válaszfalak, és mennyire épülnének hidak emberek között, népek között, csoportok között, felekezetek között! És mennyire kialakulna egy olyan nyelv, amit mindenki ért, a szeretet nyelve, és ezen a nyelven tudnánk egymással szót érteni, minden közös dolgunkat eredményesen megbeszélni.

Ne feledjük el, hogy ez a figyelmesség és tapintat nemcsak hívő keresztyének erénye. De akik hívő keresztyénnek tartják magukat, azoknak a szívében ennek ott kell lennie. Mert a mi Mesterünk és Megváltónk ilyen. Gondoljunk csak egész röviden Jézus legkényesebb, legnehezebb személyes beszélgetéseire, amikor megvetett embereket keresett fel. Mennyi figyelmesség, tapintat, gyöngéd szeretet árad belőle.

A samáriai asszonyt rekkenő hőségben, déli tizenkettőkor várja, és beszél vele, akivel már senki nem áll szóba a faluból. Ő tanító létére kedvesen és tisztelettel megszólítja, és úgy nyúl az életének a legfájóbb pontjához, hogy azt felvágja, mint egy gennyes kelést, de a másik kezében már ott van a gyógyszer, és amit megsebzett, be is kötözi. És ez az asszony meggyógyul, és misszionáriusként megy vissza azokhoz, akik őt megvetették, és hívja őket Jézushoz.

Vagy Zákeus, akit közutálat vett körül. Ellenségnek tekintették. Római kollaboráns, kiszolgálja az ellenséget. És Jézus nyilvánosan rehabilitálja őt. Nevén szólítja és a tömeg füle hallatára bejelenti, hogy megtiszteli ezt a megvetett embert a látogatásával. Ezzel kezdődik Zákeus gyógyulása, és azzal folytatódik, hogy kárpótolja azokat, akiket becsapott, pedig Jézus erről egy szót sem szól neki.

Emlékezzünk a tetten ért bűnös asszonyra, akinek a bűnét Jézus nem kisebbíti, de az alól az ítélet alól, amivel a vádolói büntetni akarják, kegyelmesen felmenti.

Vagy Pétert említem még. Milyen hihetetlen gyöngédség, gyógyító szeretet van abban, ahogy húsvét után beszél vele Jézus. Nemcsak azt nem mondja neki: ejnye, bejnye, mit csináltál péntek hajnalban, és végképp nem alázza, szégyeníti meg. A három kérdéssel emlékezteti a háromszoros tagadásra. De tudja, hogy azt Péter megbánta, mert keservesen sírt. Megbánt bűnökre pedig soha nem hivatkozik többé, és azok nem választanak el minket tőle, hanem megkapja Péter a feladatát: legeltesd az én juhaimat. Tisztázzák a múltat és egyértelmű lesz a jövője. Mégis tanítvány maradhat. Ez a jézusi lelkület.

Valami ebből jelent meg ennek a pogány századosnak a szívében, és sokkal több megjelenhet belőle a mi szívünkben. Azokhoz is, akikkel nap mint nap érintkezünk, akikkel egy fedél alatt lakunk, vagy egy levegőt szívunk a munkahelyen, sőt még az ellenség iránt is.

Ez a százados nem magát félti Jézustól. Nem azért mondja, hogy ne gyere hozzám, hanem Jézust óvja önmagától, és ez nagyon nagy különbség. Mi sokszor magunkat féltjük Őtőle. Ki ne derüljön a környezetünkben, hogy szimpatizánsai kezdünk lenni Jézusnak. Látványosan ne jöjjön a házunkba. Valahogy titokban csempésznénk be, vagy ha tiszteljük is tisztes távolból, maradjon csak messze, mert még megjegyzés érhet minket Őmiatta. A századosban ennek az ellenkezője volt: nehogy megjegyzésekkel bántsák Őt énmiattam.

2. A második, ami benne van ebben, hogy a maga tisztátalanságától is védi Jézust. Jézus közelében ő tudja, hogy tele van bűnnel. Jézus tiszta és szent, a szent Isten Fia, ő pedig bűnös ember, és a kettő együtt, egy fedél alatt nem tartózkodhat.

Ugyanaz az indulat ez, ami Péterben szólalt meg a nagy halászat után, amikor egész éjszakai hiábavaló erőlködést követően Jézus szavára megtelt a hajójuk hallal, és akkor Péter megdöbbenve ezt mondta: Uram, eredj el tőlem, mert én bűnös ember vagyok. Ez nem az udvariasság gesztusa, nem elküldeni akarja magától Jézust. Ő nem mehet el, mert amíg ki nem kötnek, addig a hajóhoz van kötve, de egyszerre a bűnei jutnak eszébe. És mi juttatta eszébe a bűneit? Jézusnak a jósága. Az a nagy fogás, aminek a tanúja volt.

Sokszor nem az ítélet tör össze minket, hanem az a mérhetetlen jóság, az az érthetetlen kegyelem, irgalom, ami a mi Urunkból árad. Az Ő jóságát, szentségét, isteni hatalmát látva döbben rá Péter arra, hogy hiszen én tele vagyok bűnnel, és mi ketten itt egy hajóban? Ez képtelenség!

A százados ugyanerre gondol. Szó szerint úgy van a szövegben: az én fedelem alá ne gyere be. Mi nem szívhatunk egy levegőt, Uram. Hol vagyok én tőled? Te tiszta vagy, nekem pedig nagyon sok a bűnöm. Bűnismerete van ennek az embernek.

És van-e vajon nekünk? Olyan sokszor tapasztalom azt, hogy sokan általánosságban elismerik, még mondják is, hogy mindnyájan gyarlók vagyunk. De ha egy ilyen embernek a konkrét bűneit valaki szóvá meri tenni, kikéri magának és megsértődik. Nincs bűnlátása, bűnismerete. Mások bűneit szívesen elsorolja, de a magáét sokszor nem látja.

Isten különös ajándéka az, amikor egy embernek bűnlátást ad. Amikor annak látja az életében levő bűnöket, aminek Isten. Mert a bűnesetben az történt, hogy kivettük Isten kezéből az értékítéletet és azt mondtuk: ne Ő állapítsa meg, hogy mi jó és mi rossz, meg hogy egyáltalán van jó és rossz, azt majd mi eldöntjük Ő nélküle. Ez a bűnnek a lényege, az Isten elleni lázadás lényege. Majd én eldöntöm, majd én tudom.

Amikor valaki az Úr Jézus közelébe kerül, és az Ő jósága bevilágít az életébe, egyszeriben annak látja a dolgokat, aminek Isten. Az ellene való lázadást lázadásnak. A jót és az igazat jónak és igaznak.

Van-e nekünk bűnlátásunk, bűnismeretünk? Isten ajándéka ez mindig és Jézus azt tanította, hogy a Szentlélek segít el rá mindnyájunkat. "Amikor eljön a Szentlélek - mondja Jézus -, meggyőz titeket bűn, igazság és ítélet tekintetében" (Jn 16,8).

3. De itt még ennél is többről van szó, mert a bűnismeretnél több az önismeret. A bűnismeret azt jelenti: tudom, hogy vannak bűneim. Az önismeret azt jelenti: mindenestől bűnös vagyok. Aki bűnismeretre jut, az el tudja sorolni, hogy milyen rosszakat is szokott tenni. Aki önismeretre jut, az Pál apostollal együtt ezt mondja: tudom, hogy nincsen énbennem, azaz a testemben, semmi jó. Hogy még a legtisztább gesztusainkat is olyan sokszor megfertőzi valami, ami tisztátalan.

A mai napig emlékszem arra, hogy amikor kamasz koromban az Isten világosságába került az életem, és kezdtem látni a dolgokat Isten szemével, az ige világosságában, egyszer mennyire kétségbe ejtett az, hogy ami miatt mások megdicsértek, amögött milyen sok szenny lapul. Megdicsértek, hogy mennyit segítek anyukának, a szomszéd özvegy néninek, korrepetálom az osztálytársaimat, de amikor rádöbbentem arra, hogy emögött hiúság van, én ezt sokszor azért teszem, mert be akarom zsebelni a dicséretet, és ha elmarad, fel vagyok háborodva, és emögött versengés van, hogy engem dicsérjenek, a testvéremet ne. Vagy engem jobban dicsérjenek, mint a többieket. Micsoda szennyes dolog! Kívülről szépnek látszik, de nem tudtam, hogy emögött ez van. Magamat nem ismertem. Most Isten igéjének a világosságában ez kiderült. És ami kiderült, azt vallhatjuk meg bűnbánattal. És amit megvallottunk, arra kapunk bocsánatot, és attól ad a mi Urunk szabadulást.

Van-e nekünk már önismeretünk? Hadd kérdezzem így: mi a véleményed önmagadról? El szoktuk-e ítélni magunkat, amikor Isten ítélete szerint kiderül, hogy valami arra méltó?

Megint csak Péter példáját hadd hozzam, hogy mi a különbség a kétféle ismeret között. Péter éveket eltöltött Jézus közvetlen közelében. A rajongásig szerette Mesterét. Sokszor jó tanácsokat akart neki adni, meg is bírálta. Hitt benne, járt a tengeren az Ő szavára, és mégsem ismerte önmagát. A nagy halászat után rádöbbent, hogy neki vannak bűnei. De hogy ő mindenestől romlott, azt még nem hitte el. Annyira nem, hogy az utolsó vacsorát követően, nagycsütörtök este, amikor Jézus azt mondta: holnap reggelig mindnyájan elhagytok engem és megbotránkoztok bennem, akkor azt mondja Péter: lehet, hogy ezek igen, Uram, de én nem! Én kész vagyok veled, ha kell börtönbe, vagy a halálra is menni. És néhány óra múlva esküvel letagadta, hogy ismeri Jézust. És amikor megszólalt a kakas, eszébe jutott, hogy Jézus ezt előre megmondta. Jézus ismerte őt, de ő nem ismerte magát. Most derült ki, mennyi hitványság lapul a szívében, a rajongó szeretet mögött. És kimenvén onnan, keservesen sírt. Egy kemény férfi.

Mert azon csak sírni lehet, amikor kiderül nemcsak az, hogy szoktam bűnöket elkövetni, hanem az, hogy bűnös vagyok mindenestől. És ezután kerülhet sor arra, hogy valaki bocsánatot, sőt szabadítást kap ezekből a nyomorúságaiból.

Olyan jellemző, a másik evangélium leírja, hogy a kapernaumi százados szolgájának az érdekében a helyi zsinagóga vezetői is közbenjártak Jézusnál. Magyarázzák neki (szinte látjuk magunk előtt, olyan lelkesek): Uram, menj és gyógyítsd meg a szolgáját, mert ez az ember méltó arra, hogy megtegyed neki, mert szereti a népünket, és zsinagógát épített nekünk. Kórusban mondják, hogy ez méltó rá. Ő pedig csendesen azt mondja: Uram, nem vagyok méltó, hogy eljöjjél hozzám. Mert azok csak a tetteit látták, ő pedig önmagát ismerte.

Nem azt mondja: rosszak a cselekedeteim. Én nem vagyok méltó - és ez az ismeret sokkal több. Ebből lehet az igazi gyógyulás.

Olyan sokszor látom azt szomorúan, hogy emberek, akik őszintén érdeklődnek Isten dolgai iránt, éveken, évtizedeken át hallgatják az Ő igéjét, mégis úgy élnek, hogy ez az áttörés nem látható az életükben. Az, hogy Jézus valóban úrrá lett az egész gondolkozásuk, hétköznapi életgyakorlatuk, jellemük felett, hogy igazi, működő, szoros közösségük van az élő Krisztussal, és az áttörés hiányának az oka mindig az, hogy önismeretük még nincs.

Lehet, hogy néha még bűnvalló imádságot is el szoktak mondani, és ez is nagy dolog, ha valaki valamit már lát abból, ami Istennek utálatos az életünkben. De amikor Isten igéje és Szentlelke a szívünk mélyére világít be, és ott a rejtett zugok, bugyrok is világosságba kerülnek, és megjelenti a szívnek tanácsait - ahogy olvassuk -, világosságra hozza a sötétség dolgait, és ebből lesz igazi bűnvallás, és ezt követi az igazi bűnbocsánat és szabadulás, akkor következik be az, hogy valaki igazán Jézus tanítványa lesz. Ettől kezdve mindennél fontosabb neki az: Uram, mit akarsz, hogy cselekedjem? És ettől kezdve képes is azt cselekedni, mert kapja Isten Szentlelkét.

Mire vagyunk méltóak? Sokszor meglepő, hogy vannak emberek, akik bármi jóra azonnal alkalmasnak és méltónak találnák magukat. Múltkor egy kis közvélemény-kutatást végeztem e tekintetben. Kiderült, hogy sokan egyáltalán nem csodálkoznának, ha most mindjárt előléptetnék, megjutalmaznák, megdicsérnék, valami nagy elismerés érné őt, hiszen ők méltók arra is. Ezzel szemben, amikor a bűneink gyümölcsei beérnek, és a cselekedeteink méltó következményeivel találkozunk, akkor fel vagyunk háborodva. Erre vagyok méltó? Ennél többet érdemelnék emberektől is, meg Istentől is - mondják ezt sokan. Milyen hamisan ítéljük meg magunkat! És milyen világosan látta ez a százados, hogy mire méltó és mire nem. Azok csak mondják kedvesen, hízelgésből, hogy ez méltó, - én tudom, hogy nem vagyok méltó, de azt is tudom, hogy te innen is tudsz segíteni és meggyógyíthatod az én szolgámat.

Mi segít el valakit erre az igazi, helyes, az életünket kiteljesítő önismeretre? A rövidség kedvéért így mondom: ha odatalál egy ember Jézus Krisztus keresztjéhez. Jézus keresztre feszítése előtt azt kiabálta a tömeg: méltó a halálra! De amikor már keresztre feszítették azzal a két rablógyilkossal együtt, akkor elhangzott ott az egyikük ajkán néhány furcsa mondat. Ez az egyik lator kiigazítja a társát, és azt mondja: ne beszélj már olyanokat, amikkel gyalázod a mellettünk levő Mestert, Megváltót, mert mi a bűneink méltó büntetését szenvedjük, Ő pedig semmi méltatlan dolgot nem cselekedett. Ezután Jézushoz fordul, hogy könyörüljön rajta, és ezt követően hangzik el ez a mondata Jézusnak: "Még ma velem leszel a Paradicsomban."

Mert aki elfoglalja az őt megillető méltó helyét, és azt mondja: én megérdemlem a büntetést, mert rászolgáltam, az kap feloldozást és bocsánatot. Aki megalázza magát, azt emeli fel és magasztalja fel Jézus. Aki ki tudja mondani őszintén: Uram, semmi jót nem érdemlek tőled, egyedül kegyelmedben bízom, de abban bízom. Nem vagyok méltó. Az meghallja: megbocsáttattak a te vétkeid, eredj el békességgel.

Engedjük, hogy a szívünk mélyéig hatoljon az igének ez a tanítása! Gondoljuk végig, hogyan állunk ezzel a másokért aggódó figyelmességgel, tapintatossággal, aminek sokszor ára van. Van-e nekünk bűnlátásunk, és van-e nekünk önismeretünk. Ezt lehet kérni, és magamról tudom, hogy Isten az ilyen imádságot meghallgatja.

4. Röviden még arról, mit jelent az úrvacsora alkalmával elhangzó mondat, hogy aki méltatlanul eszi a kenyeret és issza az Úrnak poharát, vétkezik az Úr teste és vére ellen.

Ebben a mondatban egészen másról van szó, mint amiről a most hallott történetben. Sokan arra gondolnak, hogy ez azt jelenti, hogy ha vétkeztem, akkor méltatlan lettem és akkor nem szabad úrvacsoráznom. Egyáltalán nem erről van szó. Itt egy egészen más kifejezést is használ a Szentírás. Nem azt írja itt Pál, amit a százados mond Jézusnak. Az azt jelenti, amiről szó volt: nem tartja magát méltónak. Ez a szó pedig azt jelenti, hogy nem megfelelő módon úrvacsorázik valaki. Tehát nem én vagyok méltatlan, hanem az a mód, ahogy úrvacsorázom nem megfelelő, ezért jobb, ha úgy nem úrvacsorázom.

Mi a megfelelő mód? Azt olvassuk közvetlenül előtte, hogy valahányszor úrvacsoráztok, az Úrnak halálát hirdessétek. Vagyis megfelelően az úrvacsorázik, aki tudja, hogy Jézusnak azért kellett meghalnia ártatlanul, mert én olyan sok bűnnel provokáltam Istent, rám várna a halálos ítélet; mivel azonban Ő helyettem is elszenvedte ezt az ítéletet, Isten engem már nem ítél halálra. Tehát az őszinte bűnbánat és a Jézus halálának erejébe vetett igazi személyes hit (hogy az énrám is érvényes), ez a kettő kell ahhoz, hogy valaki megfelelő módon úrvacsorázzék. Ha nem így úrvacsorázik, akkor nemcsak hogy nincs értelme számára az úrvacsorának, hanem csak szaporítja a bűneit, mert egy komoly, egyértelmű, szent cselekménnyel komolytalanul, felszínesen akar élni. Nem megfelelő módon.

Aki megsértődik, ha ráolvassák a bűneit, ne úrvacsorázzék, mert nincs mire bocsánatot kérnie. Aki tud sírni a bűnei felett, az jöjjön bizalommal. A legutóbbi úrvacsora alkalmával mondta valaki: képzelje el, még ma reggel is összevesztünk otthon. Mindnyájan készültünk az úrasztalához, és valami apróságon kipattant a vita, úgy szégyellem magam. Ugye, mi most nem úrvacsorázhatunk? Ez attól függ, hogy szégyelli-e magát és bocsánatot kér-e Istentől, vagy azt mondja: ez a legjobb családban is előfordul, éppen vasárnap reggel történt, mert akkor vagyunk otthon mindnyájan, akkor tudunk összeveszni. Így ne úrvacsorázzék. Ha fáj neki, és bocsánatot kér rá, és azt mondja: Uram, könyörülj rajtunk, hogy se vasárnap, se hétköznap, akárhányan vagyunk is otthon, ne marjuk egymást, hanem szeressük egymást, akkor úrvacsorázzék. Akkor megfelelő módon jön: bűnbánattal és hittel. Enélkül ítéletet eszik és iszik magának.

Vagyis összekapcsolva a két dolgot: aki a kapernaumi százados lelkületével jön úrvacsorázni, és azt mondja: Uram, nem vagyok méltó, de egyedül tőled várok segítséget, az jöjjön, mert az megfelelő módon, vagyis méltóképpen fog úrvacsorázni.

Mielőtt ezért imádkozunk, énekeljük el a 477. ének 4-5. versét:

Méltók vagyunk, hogy kárhozatban hagyj,
De te, Uram, jó és irgalmas vagy,
Minden megtérőkhöz kegyelmed nagy;
Kérünk, abba minket is béfogadj.

Szent Fiadnak kiontatott vére
Lett lelkünknek váltsága és bére,
Tekints, kérünk, az Ő érdemére.
Bűneinkért ne vonj ítéletre.

Imádkozzunk!

Dicsőséges Urunk, Jézus Krisztus, áldunk téged azért, mert ebben is te vagy a példa előttünk. Segíts minket személyválogatás nélkül mindenkit tőled kapott szeretettel szeretni. Tégy minket szabadokká erre. Ajándékozz meg minket ilyen figyelmes, tapintatos, másokat segítő, másokért aggódó szívvel.

Könyörgünk, Urunk, a te világosságodba hadd kerüljön az életünk, és ajándékozz meg minket tiszta látással, hogy bűnnek lássuk a bűnt, hogy komolyan merjük venni a te bűnbocsátó kegyelmedet, hogy téged is annak ismerjünk meg egyre inkább, aki vagy, és eljussunk helyes önismeretre is.

Köszönjük, hogy te ezzel nem kétségbe ejteni akarsz minket, hanem kiteljesíteni az életünket.

Könyörülj meg rajtunk, hogy világosan lássuk a tőled kapott feladatainkat. Lássuk és tudjunk élni azokkal a lehetőségekkel, amiket a benned hívőknek készítettél.

Így indulunk el a jövő hét útjára. Tudjuk, hogy te hűséges vagy, segíts, hogy mi is azok maradjunk hozzád.

Kérünk, hogy Szentlelked tegye számunkra különösen hangsúlyossá azt, amivel most akarod gyógyítani és gazdagítani az életünket.

Csendes percek: KERESD AZ ARANYAT!

,,Mindenekelőtt az egymás iránti szeretet legyen kitartó bennetek, mert a szeretet sok bűnt elfedez. Legyetek egymással vendégszeretők zúgolódás nélkül. Ki milyen lelki ajándékot kapott, úgy szolgáljatok azzal egymásnak, mint Isten sokféle kegyelmének jó sáfárai: ha valaki prédikál, úgy mondja szavait, mint Isten igéit, ha valaki szolgál, úgy szolgáljon, mint aki azt az Istentől kapott erővel végzi, hogy mindenkor az Isten dicsőíttessék Jézus Krisztus által, akié a dicsőség és a hatalom örökkön-örökké. Ámen.,, 1Pt 4,8-11.

,,Ő engem fog dicsőíteni, mert az enyémből merít, és azt jelenti ki nektek.,, (Jn 16,14)

21 éves koromban Timmel, a barátommal, nyári munkát vállaltunk Alaszkában. Több hónapja jártunk együtt, és nagyon boldog voltam, mikor megkérte a kezem, és aranyrög-gyűrűt húzott az ujjamra. Néhány hónappal később összeházasodtunk.
Ahogy az aranymosók gondosan átszűrik a kavicsokat, hogy megtalálják az aranyrögöket, úgy nekünk is sok mindent kellett "kiszűrnünk".

Esküvőnk után rengeteget vitatkoztunk. Hogy egyet említsek: Tim az egyedüllétből merít erőt, míg én szeretek kimozdulni és a barátaimmal lenni. A köztünk lévő különbségek frusztráltak és dühös voltam.
Ahogy egyre jobban megismertem Istent, kezdtem megbecsülni a tényt, hogy Isten mennyire értékeli személyemet és tehetségemet. Elhatároztam, hogy én is így fogom Timet értékelni. Megdicsértem képességeit, mint például tehetségét a szoftverfejlesztésben, vagy három gyermekünk türelmes meghallgatásában. Imáim és a hitben való növekedésem Timhez is közelebb vittek.
Ha elhatározzuk, hogy szeretteink pozitív tulajdonságaira koncentrálunk, akkor a negatív dolgok szétfoszlanak. Közben képessé válunk arra, hogy Isten elfogadó természetével forduljunk szeretteink felé.

Imádság: Urunk, segíts megszabadulnunk a rosszindulattól és a haragtól, hogy meglássuk egymásban az értéket. Ámen.

Megtalálom-e szeretteimben Isten aranyrögeit?
Lynn Hare (Oregon, USA)

IMÁDKOZZUNK A BÁNYÁSZOKÉRT!

Bob Gass :Lélek szerinti élet

„Mert a test kívánsága a Lélek ellen tör, a Léleké pedig a test ellen, ezek viaskodnak egymással, hogy ne azt tegyétek, amit szeretnétek.” (Galata 5:17)



Ne feledd, bármilyen régóta is jársz Istennel, testi természeted sosem fog megjavulni.
Sohasem lesz Jézushoz hasonlóbbá, bármennyi idő telik is el. Ezért mondja Isten Igéje, hogy naponta meg kell feszítenünk testi természetünket (ld. Galata 5:24). Még maga Pál apostol is küzdött testi természetével: „a test kívánsága a Lélek ellen tör, a Léleké pedig a test ellen, ezek viaskodnak egymással, hogy ne azt tegyétek, amit szeretnétek” (Galata 5:17).

De ha a Szentlélek átveszi az irányítást életünkben, akkor megterem bennünk az ő gyümölcse, a „szeretet, öröm, békesség, türelem, szívesség, jóság, hűség, szelídség, önmegtartóztatás” (Galata 5:22–23).
Azt kérdezed, egyáltalán lehetséges-e ilyen élet? Igen, de a következő négy dolgot meg kell tenned:

1) Ne feledd, a sátán sohasem megy szabadságra. Folyamatosan hadat visel ellened, ezért meg kell védened magad Isten Igéjével és imádsággal.

2) Ismerd fel, hogy melyik bűnre vagy leginkább hajlamos. A Biblia azt mondja: „tegyünk le minden ránk nehezedő terhet, és a bennünket megkörnyékező bűnt” (Zsidók 12:1). Miért? Mert azon a területen fog folyamatos támadás érni, ahol gyenge vagy.

3) Legyen feltöltve a lelki üzemanyagtartályod! „A test törekvése halál, a Lélek törekvése pedig élet és békesség” (Róma 8:6).

4) Járj Isten erejével, ne a magad erejére támaszkodj! Sohasem ér véget a harc? Nem. De ha Isten erejéből merítesz, és eldöntöd, hogy engedelmes leszel és kitartasz a harcban, az mindig egyértelmű és tartós győzelemhez vezet.

Csendes percek Istennel-Ott áll egyedül

„Legyetek tehát állhatatosak és kitartók, szeretett testvéreim! Tegyetek mindig minél többet az Úr ügyéért, hiszen tudjátok, hogy az Úr ügyében való fáradozástok nem hiábavaló.” 1Kor 15,58

Törölgettem a homlokomról az izzadságot, miközben az autó felé toltam a bevásárlókocsit. Gyorsan átrámoltam mindent a csomagtartóba, beültem a kormány mögé, remélve, hogy ott majd jobb lesz. De a hőség utánam jött. Bekapcsoltam a légkondicionálást, s kitolattam az áruház mögötti parkolóból.
Ekkor vettem észre. Ott állt egyedül.
Egy apró alak állt a mellékutcában egy téglaépület előtt, szemben a fallal. Fekete anyagból készült lepel fedte a fejét, lejjebb hosszú ujjú fekete ruha, fekete pamutharisnya, fekete, fűzős cipő. Bár háttal állt az útnak, láttam kezében a nyitott bibliát. Feje a könyv fölé hajolt, ahogy állt ott a tikkasztó hőségben. Egyedül.
Csak pár másodpercig tartott, míg elhajtottam mögötte, de a látvány, ahogy ott áll egyedül, beivódott az agyamba. Persze, láttam már másokat is egyedül állni egy épület előtt. De ez nem akármilyen ház volt. Nem bank volt, nem is étterem. Buszmegálló sem volt előtte. A nők, akik ide betértek, elesettek voltak, és nem gyógyulást keresni mentek oda.
Azon a forró nyári napon egy asszony ott állt egyedül, és imádkozott értük meg a szívük alatt hordott gyermekekért.
Ott állt egyedül, teljesítve Isten akaratát, amit szerinte aznapra szánt neki. A hőségben. Vállalva a kellemetlenséget, a furcsálló pillantásokat, a talán gúnyolódó megjegyzéseket. Mondhatná valaki, hogy értelmetlen áldozat. Sosem tudhatjuk.
Nem tudhatjuk, kinek a szándékai változtak meg az ő imájának hatására, az ő kitartására, hogy ott álljon egyedül.
Mielőtt észrevettem, minden gondolatom a hőség körül forgott. Az ő szilárdsága felvetette bennem a kérdést: Vajon milyen ügyért állnék ki egyedül?
Ez a látvány azért is érintett meg ennyire, mert ismerem a hiábavaló küzdelem okozta kimerültséget. Én inkább csalódott voltam akkor, mint kitartó és állhatatos. Ismerem a csüggedést, amikor látszólag semmi eredménye az erőfeszítéseimnek. Sarokba szorítva érzem magam, nem győztesnek.
Néha nincs erőm, hogy kiálljak azért, amit hiszek. Arra gondolok, mások hatékonyabban kiállhatnak, kevesebb erőfeszítéssel. Jobban megküzdenek a csüggedéssel. Ők irgalmasak tudnak lenni, ahol én csak mérgelődnék. Valaki más… valaki másnak kell ezt helyettem elvégeznie.
Megint megjelenik a szemem előtt az alázatos női alak képe. És az Úr megszólít:
Csak hiszed, hogy egyedül van. Nincs egyedül. Ott állok mellette. És ott fogok állni melletted is. Tarts ki.
Nagy levegőt veszek. Magam elé képzelem a kedves nővért a fal előtt. De már nincs egyedül. Jézus ott áll mellette.
Én pedig az én utcámban, az én életemben, az én otthonomban, a saját hivatásomat követve – elhatározom, hogy ma is ki fogok tartani. Ki fogok állni az ügyért, Krisztus ügyéért, akárhova rendel engem. Ott fogok állni.

Uram, köszönöm, hogy rávilágítottál, hogy amikor azt hiszem, ott állok egyedül, ez nincs így. Köszönöm, hogy reményem vagy a nehéz időkben, hogy megtartasz, amikor már ki akarok szállni. Juttasd mindig eszembe, hogy Te azonnali segítség vagy, bármi történik is.

Charles H. Spurgeon: Harmatgyöngyök és aranysugarak

„Dávid…Jákób Istenének felkentje és Izráel dalainak kedvence.” -(2 Sámuel 23,1)


Mindazon szentek között, kiknek életük a Szentírásban fel van jegyezve, Dávid magaslik ki az ő legérdekesebb, legváltozatosabb és legtanulságosabb életmódja által. 
Ennek életében találkozunk nyomorúságokkal és kísértésekkel, melyek hasonló egyesülésben az Ószövetség szentjeinek egyikénél sem találhatók meg. 
Azért Ő a mi Urunk és Megváltónk egyik rendkívül találó képmása. 
Dávid magán tapasztalt minden emberi állás és hivatás szenvedéseit. A királyoknak megvannak a maguk próbáltatásaik, s Dávid koronát viselt. A földművesnek megvannak a maga gondjai, Dávid pásztori botot is kezelt. A vándornak sok kellemetlenséget kell eltűrnie. Dávid az Engedi szikla üregeiben és barlangjaiban tartózkodott. A hadvezér nehézségekkel küzd, s Dávid nem viselhette el Sérujának fiait, kik őt bosszantották. Az a férfi, ki gyönyörűséges énekszerző volt Izraelben, barátaitól is megkísértetett: Akitófel, a királyi tanácsos, elhagyta és elárulta őt. „Aki velem kenyeret evett, sarkát felemelte ellenem.” 
Legbántóbb ellenségei saját családtagjai voltak, gyermekei voltak legnagyobb keresztje. A szegénység és gazdagság, a dicsőség és gyalázat, az egészség és betegség kísértései kipróbálták rajta hatalmukat. Külső kísértések zavarták meg békéjét, belső kísértések ásták alá örömét. Alig menekült meg Dávid egyik nyomorúságtól, már a másikba esett. Alig szabadult meg a szomorúság és vigasz nélküli állapotból, újból a nyomor legnagyobb mélységeibe merült. 
Istennek minden habjai és hullámai rá zúdultak és elborították árjaikkal. Dávid zsoltárai valószínűleg éppen ezért szolgálnak a tapasztalt keresztyénnek általános gyönyörűségére. Lelkületünk minden mozzanatát, elragadtatást és lehangoltságot, Dávid kellően ecsetel tapasztalataiban. Ő jól ismerte az emberi szívet, mert a legjobb iskolában neveltetett, a benső személyes tapasztalat iskolájában. 
Ha ebben az iskolában kapunk oktatást, akkor növekedünk korban és kegyelemben, akkor Dávid zsoltárai hovatovább mindig kedvesebbek lesznek előttünk és rájövünk, hogy itt „gyönyörűséges és füves helyeken leszünk legeltetve és kies vizek mellé vitetünk”. 
Lelkem, bár felüdítene és megerősítene téged ma Dávid tapasztalata!

Rick Warren: Jézus eljön hozzád a viharokban

"Reggel három óra felé Jézus átjött hozzájuk a tengeren járva." (Márk 6:48b, NLT fordítás, második kiadás)


Márk evangéliumának 6. részében Jézus előre küldte a tanítványokat Bethsaidába, amíg Ő elvonult imádkozni. Hajóval ez nem volt egy hosszú út, viszont viharba kerültek, amely eltérítette őket és amikor Jézus meglátta, ahogy a széllel küzdenek a tó közepén, a segítségükre sietett.

Kerültél már valaha olyan viharba, ami eltérített? Nem szánt szándékkal kerültél abba a munkába, amit végzel, a házasságodba, az adott anyagi helyzetedbe. Eltérítettek különböző szituációk, amiket képtelen voltál az irányításod alatt tartani. Úgy érzed, hogy mostanra már ott kellene lenned, ahova eredetileg szerettél volna kerülni, azonban ezen a ponton feladtad a reményt, hogy visszakerülhess az eredeti célodhoz. Csak biztonságban vissza akarsz menni.

Talán nagy álmaid voltak az életedre vonatkozóan, amiket már régen feladtál. Már nem is aggódsz érte, hogy valaha eléred-e őket. Csak azon gondolkodsz: "Túl tudom élni?"

Mit tesz Jézus, amikor ilyen kétségbeejtő pillanatba kerülsz? A Márk 6:48-ban azt olvassuk, hogy "Reggel három óra felé Jézus átjött hozzájuk a tengeren járva." (NLT fordítás, második kiadás) Figyeld meg, hogy nem mondta a tanítványoknak, hogy jöjjenek hozzá. Tudta, hogy képtelenek lennének eljutni hozzá. Ő ment el hozzájuk. Amikor kétségbeesés pontjára kerülsz, Jézus eljön hozzád!

Tetszik, hogy Jézus nem a partról kiabált nekik instrukciókat. Amikor viharban vagy nem tanácsokra van szükséged. Csodára van szükséged! Szükséged van valakire, aki feltűnik a színen, és Jézus pont ezt tette. Közbelépett a tanítványok viharában.

Ez az evangélium, hogy Isten nem a partvonalon áll és mondogatja, hogy mit tegyél. Eljön hozzánk és találkozik velük, a fájdalmainkban, a félelmeinkben, a depressziónkban, a viharainkban és a bátortalanságunkban. Eljön hozzánk. Micsoda Isten!

Lehet, hogy most elhagyatottnak érzed magad, de nem vagy az.
A Biblia azt mondja János 14:18-ban: "Nem hagylak cserben és nem hagylak magadra, mint egy árvát a viharban - eljövök hozzád." (TLB fordítás) Számíthatsz rá!

Zsidókhoz írt levél 12. rész 1-2 vers


1. Annakokáért mi is, kiket a bizonyságoknak ily nagy fellege vesz körül, félretéve minden akadályt és a megkörnyékező bűnt, kitartással fussuk meg az előttünk levő küzdő tért.
2. Nézvén a hitnek fejedelmére és bevégezőjére Jézusra, a ki az előtte levő öröm helyett, megvetve a gyalázatot, keresztet szenvedett, s az Isten királyi székének jobbjára ült.

3. Gondoljátok meg azért, hogy ő ily ellene való támadást szenvedett el a bűnösöktől, hogy el ne csüggedjetek lelkeitekben elalélván.
4. Mert még végig nem állottatok ellent, tusakodván a bűn ellen.
5. És elfeledkeztetek-é az intésről, a mely néktek mint fiaknak szól: Fiam, ne vesd meg az Úrnak fenyítését, se meg ne lankadj, ha ő dorgál téged;
6. Mert a kit szeret az Úr, megdorgálja, megostoroz pedig mindent, a kit fiává fogad.
7. Ha a fenyítést elszenveditek, akkor veletek úgy bánik az Isten, mint fiaival; mert melyik fiú az, a kit meg nem fenyít az apa?
8. Ha pedig fenyítés nélkül valók vagytok, melyben mindenek részesültek, korcsok vagytok és nem fiak.
9. Aztán, a mi testi apáink fenyítettek minket és becsültük őket; avagy nem sokkal inkább engedelmeskedünk-é a lelkek Atyjának, és élünk!
10. Mert ám azok kevés ideig, tetszésök szerint fenyítettek; ő pedig javunkra, hogy szentségében részesüljünk.
11. Bármely fenyítés ugyan jelenleg nem látszik örvendetesnek, hanem keservesnek, ámde utóbb az igazságnak békességes gyümölcsével fizet azoknak, a kik általa gyakoroltatnak.
12. Annakokáért a lecsüggesztett kezeket és az ellankadt térdeket egyenesítsétek föl,
13. És lábaitokkal egyenesen járjatok, hogy a sánta el ne hajoljon, sőt inkább meggyógyuljon.
14. Kövessétek mindenki irányában a békességet és a szentséget, a mely nélkül senki sem látja meg az Urat:
15. Vigyázván arra, hogy az Isten kegyelmétől senki el ne szakadjon; nehogy a keserűségnek bármely gyökere, fölnevekedvén, megzavarjon, és ez által sokan megfertőztettessenek.
16. Ne legyen senki parázna vagy istentelen, mint Ézsau, a ki egy ételért eladta első szülöttségi jogát.
17. Mert tudjátok, hogy azután is, mikor akarta örökölni az áldást, megvettetett; mert nem találta meg a megbánás helyét, noha könyhullatással kereste azt az áldást.
18. Mert nem járultatok megtapintható hegyhez, és lángoló tűzhöz, és sűrű homályhoz, és sötétséghez, és szélvészhez,
19. És trombita harsogásához, és a mondásoknak szavához, melyet a kik hallottak, kérték, hogy ne intéztessék hozzájok szó;
20. Mert nem bírták ki, a mi parancsolva volt: Még ha oktalan állat ér is a hegyhez, megköveztessék, vagy nyillal lövettessék le;
21. És oly rettenetes volt a látomány, hogy Mózes is mondá: Megijedtem és remegek:
22. Hanem járultatok Sion hegyéhez, és az élő Istennek városához, a mennyei Jeruzsálemhez, és az angyalok ezreihez,
23. Az elsőszülöttek seregéhez és egyházához, a kik be vannak írva a mennyekben, és mindenek bírájához Istenhez, és a tökéletes igazak lelkeihez,
24. És az újszövetség közbenjárójához Jézushoz, és a meghintésnek véréhez, mely jobbat beszél, mint az Ábel vére.
25. Vigyázzatok, meg ne vessétek azt, a ki szól; mert ha azok meg nem menekültek, a kik a földön szólót megvetették, sokkal kevésbbé mi, ha elfordulunk attól, a ki a mennyekből vagyon,
26. Kinek szava akkor megrendítette a földet, most pedig ígéretet tesz, mondván: Még egyszer megrázom nemcsak a földet, hanem az eget is.
27. Az a "még egyszer" pedig jelenti az állhatatlan dolgoknak mint teremtményeknek megváltozását, hogy a rendíthetetlen dolgok maradjanak meg.
28. Annakokáért mozdíthatatlan országot nyervén, legyünk háládatosak, melynél fogva szolgáljunk az Istennek tetsző módon kegyességgel és félelemmel.
29. Mert a mi Istenünk megemésztő tűz.

Videó tanítások: Glaubensgemeinde München-Magyar-Német gyülekezet

 ,,Bölccsé teszlek, és megtanítalak, melyik úton kell járnod. Tanácsot adok, rajtad lesz a szemem.,, Zsoltárok 32:8.

,,Keressétek az Urat, amíg megtalálható, hívjátok Őt segítségül, amíg közel van.,, Ézsaiás próféta könyve 55. részének 6-7. verse 


Akinek van ideje, indíttatása hallgassa meg ezeket az egyedi, -máshol nem található- tanításokat! 

Mindenkinek nagy szeretettel ajánlom ezeket a nagyon értékes prédikációkat!

Itt Németországban van egy magyar-német gyülekezet, ahol sok vendég tanító is jön Magyarországról, mint például:

Németh Sándor , Dr. Ruff Tibor, Dr. Flaisz Endre, Mézes András és itt élő sok nagyon jó, tanítók tanítását is meghallgathatjátok.


Németh Sándor - Az ébredés feltételei
https://www.youtube.com/watch?v=i3-sII1rVeA

Dr. Flaisz Endre - Átokból való szabadulás
https://www.youtube.com/watch?v=zksSQT0SMxM

Dr. Ruff Tibor - A hatalom 1. - Die Macht (Die Autorität) 1.-2.rész
https://www.youtube.com/watch?v=5BPsbxYMRvw&t=836s

https://www.youtube.com/watch?v=qDeCMoRvX0w

Összes tanítás itt található:
https://www.youtube.com/channel/UC1wIS6AuNOJegajAS-QNlDg

NE feledd, a hitedet táplálni kell! A prédikált tiszta Ige, kincset ér! Tudás nélkül elveszünk..
„elvész az én népem, mert nincsen tudása”-Hóseás próféta

Keressétek az URat, amíg megtalálható, hívjátok segítségül, amíg közel van!-Ézsaiás 55.6
Ámen!