2017. szeptember 3., vasárnap

MERJ SZERETNI: 40 nap a szeretet iskolájában-34.nap

SZERETET ÉS ISTEN SZERINTI ÉLET.
Negyven nap, amely megváltoztatja a világot! Legalábbis a tiédet kedves olvasó! De ha te változol, változik a házasságod, változik a családod is. És változik a körülötted levő világ is. És gondolj csak bele, hogy mi minden történhet, ha ezeket a változásokat a szeretet szítja?
"A szeretet nem örül a hamisságnak, de együtt örül az igazsággal" 
(1Korinthus 13:6)
• Könnyen magával ragadhat a tömeg hangja. Ha sokan teszik, vagy mondják, hogy valami értékes, akkor könnyen mi is elfogadjuk ezt a feltételezést. Az igazság az, hogyha Isten Igéjében keressük a "valódi élet" jelentését, minden drámai módon átrendeződik.
• Mikor vagy legbüszkébb férjedre? Egy jó sporteredmény után, vagy amikor összehívja a családot esti imára? Minek örülsz a legjobban feleséged életében? Ha új festéssel látja el a gyerekszobát, vagy amikor megbocsát a szomszédnak amiért a kutyája összepiszkolta a kerteteket?
• Társad életére te vagy a legnagyobb hatással. Mire használod ezt a befolyást? Lehetőséget ad számodra, hogy Istenhez vezesd; de arra is, hogy szégyent hozz rá. A szeretet örül azoknak a dolgoknak, amik Isten számára tetszőek.
"Nincsen annál nagyobb örömem, mintha hallom, hogy az én gyerekeim az igazságban járnak."
(3 János 4)
"Szívemnek egyenessége szerint járok én az én házamban."
(Zsoltárok 101:2, angol fordítás)

Cseri Kálmán Igehirdetései: MIT ÉR AZ EMBER, HA VÉN?

Alapige

"Történt pedig, amikor az úton mentek, hogy Jézus bement egy faluba; egy Márta nevű asszony pedig befogadta őt házába. És ennek volt egy Mária nevű testvére, aki Jézus lábainál leülvén, hallgatta az Ő beszédét. Márta pedig foglalatos volt a szüntelen való szolgálatban, és előállván ezt mondta: Uram, nincs-e arra gondod, hogy az én testvérem magamra hagyott engem, hogy szolgáljak? Mondjad ezért neki, hogy segítsen nekem. Felelvén pedig, monda neki Jézus: Márta, Márta, sokat aggodalmaskodsz és töröd magad. De egy a szükséges dolog és Mária a jó részt választotta, amely el nem vétetik őtőle."Lk 10,38-42.
Imádkozzunk!
Így június elején szoktuk tartani az öregek és betegek vasárnapját, amikor külön is megemlékezünk gyülekezetünk idős, beteg, magányos tagjairól. Persze az a jó, ha nemcsak egyszer egy évben emlékezünk meg róluk, hanem folyamatosan, naponta körülvesszük őket szeretetünkkel és gondoskodásunkkal. Főleg a magunk öregjeit és betegjeit, mert a másét sokszor könnyebb szeretni. Ilyenkor azonban mégis úgy nyitjuk ki a Szentírást, hogy keresünk az igék között olyan evangéliumot, amely elsősorban az ő számukra lehet örömhírré.
Amikor ezen gondolkodtam az elmúlt héten, eszembe jutott egy találkozás. Itt a fasor vadgesztenyéi alatt az ősszel megszólított egy idős férfi. Egyebek között ezt mondta: Könnyű a tiszteletes úrnak, amíg ilyen könnyedén lépked. De ha majd megöregszik, megtudja mi a balsors! Tudja mit ér az ember, ha vén? Semmit! Két félét akarok venni az üzletben, és mire odaérek, az egyiket elfelejtem. Hiába kötök csomót a zsebkendőmre, mert amikor előveszem, semmi nem jut eszembe róla. Hol itt fáj már, hol ott fáj, és az ember órákig üldögélhet egy-egy orvosi rendelőben vagy fürdőben. És egyáltalán semmit nem tud már tenni az ember. Tudja milyen tevékeny ember voltam. És most is az lennék, hiszen mióta nyugdíjba vagyok, az egész család elhalmoz kérésekkel, mondván, hogy a papa ráér. Rá is érek, de nem bírom. A nagy akaraterőmből megmaradt az akarat, de elszállt az erő. Így pedig nem érdemes élni! Én nem tudok örülni már semminek. Olyan az öreg ember is, mint ezek a vadgesztenyék itt - mutatott fel a fára -, még a virág is tüskés gombóccá lesz rajta őszre. Szívesen beszélgettem volna még vele ezekről a kérdésekről, de azután az órájára nézett és sietve elbúcsúzott. Az óvodából kellett hazakísérnie az unokáját.
Most azonban a nyitott Bibliával a kezemben, újra és újra végiggondoltam, amiket mondott. Próbáltam megkérdezni, hogy vajon mindenben igaza van ennek az én kedves bátyámnak? Csakugyan semmit sem ér az ember, ha vén? Valóban nem tud már tenni semmit, ha az ereje megfogyatkozik? És ha kevesebbet tud tenni, akkor kevesebbet is ér? Minden igaz abból, amit ő mondott? Valóban vadgesztenyévé válik minden idős és beteg atyánkfia? Tüskéssé, szúróssá, aki terhére van önmagának és a környezetének is?
Nem hinném! Arcok jelentek meg előttem, akik mind sorban cáfolták ezeket a kijelentéseket. Idős, megfáradt, sokat harcolt emberek arca, akikhez olykor fiatalodni jártam vagy járok, akiktől nagyon sokat tanultam és tanulok, nemcsak tapasztalatot, életbölcsességet, higgadtságot, hanem jókedélyt, derűt, szellemességet. Betegek jutnak eszembe, akiktől meggazdagodva jöttem el egy-egy látogatás után. Emberek, akiknek hatóerejük van, tehetetlenül, erőtlenül ágyban fekve is, akikkel élmény együtt imádkozni, akiktől örömhírt, evangéliumot hallhat mindenki, aki meglátogatja őket. Öreg emberek, beteg emberek, akik formálták a jellememet, akik sok tekintetben eszményképemmé váltak, és akik mind azt tanítják nekem, hogy nem semmit ér az ember, ha vén.
Eszembe jutott az az idős asszony akinek fülem hallatára azt mondta egyszer a veje: "Mama, ha maga nem lenne, nem tudom mi lenne itt velünk. Akármi történik a hivatalban, olyan jó magához hazajönni." Pedig nem ők laktak a mamánál, hanem az anyósa költözött oda hozzájuk. És az anyósa olyan beteg volt, hogy otthon még valamit tudott tennivenni, de lejárni már nem tudott, bevásárolni is a fiataloknak kellett. De légköre volt ennek a sokféle betegségtől meggyötört idős asszonynak. Olyan légkört árasztott maga körül, hogy ő határozta meg az otthoni levegőt. És jó volt hazajönni abba a levegőbe, akármi történt is napközben a hivatalban.
Úgy érzem tehát, hogy nincs mindenben igaza az én kedves bátyámnak. Tegyük fel hát most úgy magunkban ezt a kérdést, mintha még nem hangzott volna el rá felelet: Mit ér az ember, ha vén? És keressünk rá az igéből feleletet.
Kutatásunkat kezdjük egy másik kérdéssel: Mit ér az ember, ha gyermek? Az előző vélemény szerint semmit, mert semmit nem tud tenni a családért. Csak gondot okoz. Tisztába kell tenni, éjjel felsír, orvost kell hozzá hívni, mindenbe belebeszél, erőszakosan követelőzik és semmivel nem járul hozzá a háztartáshoz, legalábbis hosszú ideig nem. Semmi haszna a családnak belőle. És mégis, hogy örülnek neki! A puszta léte, a családban való jelenléte egy csomó örömnek a forrása. Pedig semmit nem tesz a családért, csak éppen ott van.
Vajon amikor Jézus azt mondta, hogy ha olyanok nem lesztek, mint a kis gyermekek, nem mehettek be a mennyek országába, nem gondolt valami effélére is? Nem kellene nekünk megtanulni úgy élni, hogy amikor semmit sem teszünk, akkor is tudjunk örömet szerezni egymásnak? Hogy úgy tudjunk jelen lenni egy közösségben, hogy annak hatóereje legyen? Hogy a puszta jelenlétükből is áldások fakadjanak mások számára? Nem kellene-e nekünk a szó jézusi értelmében kis gyermekké válnunk, hogy azután értelmes felnőttekként tudjunk tevékenykedni és boldogan tudjunk megöregedni? Nem kellene nekünk megtanulnunk néha csak lenni és nem mindig csak tenni? Mégpedig mindkettőt a maga idejében. Mert az Isten világában mindennek rendelt ideje van és Ő mindig ahhoz ad erőt és abban tanít meg boldognak lenni, aminek akkor van az ideje.
És vajon az elcsendesedésnek, az Istenre való figyelésnek, a nyugodt szemlélődésnek és magunkba mélyedésnek nem akkor van-e kiváltképpen való alkalma, amikor már nem kell vagy nem is lehet teljes erőnkkel tevékenykedni? Persze hogy máskor is kell keresni az alkalmakat erre. Nem lehet ezt csak az öregségre halasztani, mert hátha nem is fogunk megöregedni. És nem lehet mindezt csak az idősekre áthárítani. Mindig, szüntelenül, már most kell nekünk keresni azokat az alkalmakat, amiket Isten erre készít. De vajon az idős kor és egy-egy betegség nem kiváltképpen való alkalom erre, hogy minket így gazdagítson meg a mi Urunk?
Jézus azért foglal állást ebben a történetben Mária mellett, mert Ő ismerte ezt a titkot. Ő nem ítéli el a szorgalmas gazdasszony gondolkodását, nem ítéli el Mártát sem azért, mert háziaskodik, hanem megdicséri Máriát azért, mert miután elvégezte a munkáját, odaült Jézuslábához, hogy hallgassa Őt. Mária tudott tenni és abba is tudta hagyni a tevékenységet és utána teljes odaadással tudott Jézusra figyelni. Talán megérzett valamit abból, hogy ez soha vissza nem térő alkalom, mert Jézus akkor járt náluk utoljára, akkor hallhatott tőle még valami fontosat, amire neki szüksége volt.
Félreérti Mária és Márta történetét az, aki úgy magyarázza ezt, mintha Mária és Márta két egymással ellentétes embertípus megszemélyesítői lenének… Márta a tevékeny, aktív, Mária a szemlélődő, a passzív típus. Szó sincs erről. Mária is segített neki. Amiatt háborog Márta, hogy nem segít tovább neki. (És amikor úgy látta, hogy elég volt abból, odatelepedett Jézus lábához és attól kezdve Őreá figyelt.) Ó, ha idősek és fiatalok kölcsönösen azt figyelnék, hogy a másiknak mire van szüksége és azt próbálnák adni. Ó, ha idősek és fiatalok egyaránt azt figyelnék, hogy mikor akar nekünk Jézus adni valamit! És akkor nem mi nyüzsögnénk és tevékenykednénk tovább, hanem tudnánk elcsöndesedni, reá figyelni. Mert egyikünk sem tudja, hogy mikor szól hozzá Jézus utoljára ebben az életben. Mint ahogyan ott akkor abban a bethániai hajlékban Máriához utoljára szólt. Milyen könnyen lemondunk sokszor az ige hallgatásáról, mert sok egyebet kell elintézni. Milyen könnyen le kellene tudnunk mondani minden egyébről, hogy az igét hallhassuk, ha tudnánk azt, hogy ez jelenti számunkra az életet, mert "az én beszédem Lélek és élet", - mondja Jézus, és ha komolyan vennénk, hogy Ő a beszédén keresztül ad nekünk olyan kincseket, amelyek gazdaggá teszik a földi életünket és amelyek nem vétetnek el tőlünk. Mária tehát nemcsak adni skart mindig, hanem tudott elfogadni is. Engedte, hogy a Mester kézbe vegye, formálja, alakítsa.
Vannak olyan helyzetek az életben, amikor nem az a fontos, hogy mit teszünk, hanem az, hogy kik vagyunk. Hogy kikké formálódtunk Jézus lábainál. Egy kórterembe új beteget hoznak, újabb tehetetlent a tehetetlenek közé, és néhány nap alatt megváltozik a szoba légköre, mert ebből az emberből biztatás, reménység, békesség, megértés és derű árad. Mert mindannyiunkból az árad, ami a lényegünk. Mert a személyiségnek kisugárzása van. Ezért tudnak fizikailag egészen erőtlen emberek is hatni a környezetre jó és rossz értelemben egyaránt.
Egy ideges, nyugtalan ember akár akarja, akár nem, nyugtalanná teszi a környezetét. Egy kiegyensúlyozott, békességet hordozó ember lecsendesíti maga körül a viharokat is, sokszor a puszta jelenlétével. Akik sokat időznek Jézus lábainál, azok telítődnek az Ő lényével, és azokon - Pál apostol szavaival élve -, a Krisztus jó illata jelenik meg és ez az illat árad róluk akár akarják, akár nem. Mi lehetne ennél szebb program egy idős embernek, egy beteg embernek, mint telítődni Krisztussal és a Krisztus jó illatát árasztani maga körül.
Mit ér az ember, ha vén? Sokat, nagyon sokat érhet, hanem a maga keserűségének a szagát, hanem Krisztus jó illatát árasztja ebbe a világba. Azt a szolgálatot végezhetik el az idős emberek, amit a parkok. Egy nagy városban, ahol kémények százai ontják a füstöt, de amelyben itt-ott vannak vén vagy kevésbé vén fák vagy facsoportok, ezek folyamatosan tisztítják a levegőt, oxigénnel frissítik azt. Nem csinálnak tulajdonképpen semmit, csak vannak. Úgy vannak jelen, hogy hatnak és az áldásukat sokan érzik. Azt, hogy a kéményekből száll a füst, mindenki látja. Azt, hogy a fákból oxigén száll föl, senki sem látja. De nem is az a fontos, hogy lássák, fontos az, hogy szálljon. És a füstölő kémények közül milyen jó odamenekülni az árnyas fák közé! Akkor tudjuk meg csak mit jelentettek, ha már nincsenek.
Kedves idős testvérek! Ez az ige azt üzeni most nektek (és rajtunk keresztül akik itt vagyunk, másoknak is), hogy parkokká kell válnotok. (Olyanokká, ahol néha szívesen üldögéltek ti magatok is). Hogy amikor a füstös kémények közül este fáradtan hazajönnek a fiatalok, sokszor maguk is füstölögve, akkor jó legyen nekik hazajönni, üdítő legyen leülni mellétek. Tudjunk frissíteni, erőt árasztani, áldássá lenni. Egy-egy családban egy-egy idős ember tudjon ilyen levegőt teremteni maga körül. És erre még az is képes, akinek már arra sincs ereje, hogy lemenjen az üzletbe bevásárolni. Mert napközben, otthon, a nagy csendben minden idős és beteg testvérünk odatelepedhet Jézus lábaihoz, sokat beszélgethet a Mesterrel, és telítődhet olyan áldásokkal, amelyeket senki nem tud elvenni tőle, legfeljebb amiket ő tud továbbadni azoknak, akik körülötte élnek.
És akkor még megtörténhet az is, hogy egy fiatalasszony egy este így szólt az anyósához: Anyuka, annyi bajom összejött most, tudna-e nekem segíteni? Én nem tudok imádkozni, de a maga imádságát meghallgatja a jó Isten. A férjem, a főnököm, a gyerekek, a vizsgám, az egészségem ... és sorolta, hogy mi minden nyomja most. És attól kezdve az anyósa napközben sokat imádkozik érte és mindannyiukért, és este izgatottan várja a híreket. És kiderül, hogy egy több év óta betegágyban fekvő asszony csöndesen igazgatja népes családjának az életét - az imádságaival. És egy erőtlen, magatehetetlen, idős ember tartja a lelket az olyannyira tevékeny fiatalokban, akik már nem tudnak és talán nem is akarnak elcsendesedni, - tartja a lelket hitével és szeretetével bennük.
Mit ér az ember, ha vén? Ennyit, ilyen sokat érhet. És kiderülhet az, hogy egyáltalán nem szükségszerű, hogy élete őszére minden emberen a virág is tüskés gombóccá váljék, mert vannak olyan fák, amelyeken a virág ízes gyümölccsé válik őszre. Nem a vadgesztenyefák, hanem a gyümölcsfák. Mert nem attól függ, hogy mennyi egy fa életkora, vagy hogy milyen évszak van, hogy mi terem rajta, hanem attól, hogy milyen az a fa. És akik a Krisztusba oltattak, tavasztól őszig, azok is megváltoznak. Őket is megtépázzák a viharok, ők is ki vannak téve sok kártevő támadásának, megritkul a lombjuk meggörnyednek egy kicsit, de a poros és rozsdásodó levelek között ízes gyümölcsök vannak. Olyanok, amilyeneket egyetlen tavaszi pompájában virágzó fán sem lehetne mutatni, amik az öregkor kiváltsága és áldásai, amiket akkorra lehet megteremni. Mert igaz, hogy a vadgesztenye termése őszre lesz igazán szúróssá, de igaz, hogy a körte is őszre érik igazán édessé. Az tehát a döntő kérdés, hogy milyen faként él valaki egész életében, mert úgy fog megöregedni. Évtizedes vadgesztenye-múlt után nem válik csak úgy magától, hirtelen körtévé valaki, mert megöregedett. Akkor tüskés gombócokat tud adni. De akik már előzőleg időztek a Mester lábainál, akik tanulgatják azt a nagy hajszában is, hogy szabad néha lenni és nem kell mindig csak tenni, akik megtanulták Jézustól azt, hogy a mi feladatunk igenis az, hogy becsülettel helytálljunk, alkotó, munkás, szorgalmas életet éljünk, de éppen ennek érdekében néha meg kell állni, és Őreá figyelni és tőle új erőket kapni. Akik komolyan veszik, hogy nem mindig az a fontos, hogy mit teszünk, hanem néha az a döntő, hogy kik vagyunk, azok egyszer csak ízes gyümölcsöket fognak majd teremni. Nem mutogatják azokat, sokszor nem is nagyon tudnak róla, mások veszik észre és mások áldják az Istent érte.
Mire képes az ember, ha vén? Attól függ! Attól függ, hogy magában vagy Krisztusban van. Nem én mondom, én még nem tapasztaltam, az öreg Pál mondja, hogy ha Krisztusban van, akkor mindenre képes az ember, akkor is, ha vén. Azért olvastam fel a Filemonhoz írt levélnek ezt a részét, mert itt vallja be magáról egyetlen egyszer, hogy megvénhedett. "Én, Pál, írom ezt neked, aki megvénhedett, aki beteg is, meg fogoly is most a Krisztusért, én írom ezt a levelet." Mit ír benne? Kiderül, hogy ő, aki beteg is, meg megvénhedett, fogoly is, egy szökött rabszolga hitre jutásával törődik, szüntelenül imádkozik a gyülekezetekért és azok tagjaiért is név szerint, egyenként. Levelez erre-arra, mások érdekében, önmagáról megfeledkezve. Arról tesz vallást egy másik öregkori levelében is, hogy aki Krisztusban van, az képes értelmesen élni, szépen megöregedni, elviselni önmagát minden nyavalyájával együtt, képes türelmesen szenvedni, képes másoknak segíteni akkor is, amikor ő szorul már segítségre, képes áldássá lenni akkor, amikor néha kínjaiban átokra nyílna a szája, és képes még idejében szépen, bátran, józanul felkészülni arra, hogy egyszer mindnyájunknak meg kell jelenni a Krisztus ítélőszéke előtt. Mert aki a Krisztusban van, az Pál szerint minden jóra képes, akár fiatal, akár idős. "Mindenre van erőm a Krisztusban, aki engem megerősít." (Fil 4,13). Ezért az erőért könyörögjünk most.
Imádkozzunk!
Köszönjük, Urunk a te józanságra intő szavadat. Alázattal megvalljuk, hogy nem tudunk bölcsen élni. Amikor dolgoznunk kellene, akkor ábrándozunk, amikor imádkoznunk lehetne, akkor belemenekülünk valami tevékenységbe, csakhogy ne kelljen megnyílnunk előtted és tereád figyelnünk.
Bocsásd meg, hogy olyan sok minden nincs a helyén az életünkben és mi sem vagyunk sokszor a helyünkön. Taníts meg minket összeszedetten, céltudatosan, hűségesen dolgozni, és taníts meg minket az imádság jó ízére is. Hadd legyen a veled eltöltött csendes idő erőforrásunk ahhoz, hogy igazán helyt tudjunk állni ebben az életben.
Taníts meg minket csendben lenni, a munka után a te lábadhoz telepedni, az erőiddel telítődni és azokat kisugározni magunk körül. Hogyne a magunk hitetlenségének, fáradtságának, panaszainak a rossz illata, hanem a te jó illatod áradjon a szívünkből.
Könyörgünk hozzád ma különösen is az idős, beteg, magányos testvéreinkért. Légy társuk, gyógyítójuk, vigasztalójuk, erősítőjük. És taníts meg mindannyiunkat felkészülni idejében, hiszen az öregség olyan feladat, aminek a megoldásához előbb kell hozzálátni. Engedd, hogy idejében hozzálássunk.
Taníts meg mindannyiunkat élni – fiatalon, idősen, egészséges vagy beteg testben, és adj nekünk örök életet a te kegyelmedből.
Ámen.
1975. június 01, vasárnap

Joel Osteen pasztor uzenete: Mennyei Atyád hazavár az ünnepekre

,,Jöjjetek énhozzám mindnyájan, akik megfáradtatok, és meg vagytok terhelve, és én megnyugvást adok nektek.,, (Máté 11:28)

A Bibliában Jézus elmesél nekünk egy történetet egy fiatalemberről, aki kikérte az örökségét, elhagyta atyja házát, és az összes pénzét bulikra, nőkre és mindenféle vad dolgokra költötte. Mindenét eltékozolta és végül a disznók között találta magát. Amikor elérte élete legmélyebb pontját, eszébe jutott az otthona: „Még a szolgáknak is jobb dolguk van édesapám házában, mint most nekem. Talán legjobb lenne, ha hazamennék és megkérném apámat, hadd dolgozzak nála. Hazamegyek édesapámhoz!”

Amikor az Apa messziről észrevette a fiát, nagyon megörült. Elébe szaladt, hogy üdvözölje. Átölelte, és megparancsolta a szolgáknak, hogy hozzák a legszebb ruhát, öljék le a hízott borjút. „Bizony nagy bulit csapunk, mert az én fiam hazajött!”

Az egyetlen alkalom, amikor a Biblia arról számol be, hogy Isten futott, az, amikor az Atya egy szükségben lévő gyermekéhez szaladt!

Amikor hibát követünk el, gyakran előfordul, hogy negatív hangokra kezdünk el hallgatni, amik ilyeneket mondanak: „Semmi jót nem érdemelsz. Elszúrtad. Innentől kezdve csak a kispadról figyelheted az életet. Már semmi jó nem fog veled történni.” Drága barátom, el ne hidd ezeket a hazugságokat! Ha veszed a bátorságot, mint ez a fiatalember, és elindulsz Mennyei Atyád felé, akkor Ő tárt karokkal fog futni feléd! Nem azzal foglalkozik, hogy mekkora hibát követtél el, hanem az Ő hatalmas szeretetével, amivel téged szeret! Azokkal a jó dolgokkal foglalkozik, amiket kikészített számodra!

Amikor hibázol, a legjobb dolog, amit tehetsz, az, amit ez a fiatalember is tett: „Hazamegyek édesapámhoz!” Ne fuss el Istentől, hanem fuss Hozzá! Ne hallgass azokra a hangokra, amik azt mondják: „Á, én nem kérhetem Istent, hogy segítsen, az képmutatás lenne a részemről, hiszen elszúrtam, rosszat tettem.” Hallgass inkább az Ő hangjára, ami azt mondja: „Gyere Hozzám, ha elfáradtál. Nálam nyugalmat és biztonságot találsz.” Ez a te Mennyei Atyád hangja. Tudd, hogy Ő mindig kész arra, hogy befogadjon téged. Ő mindig kész arra, hogy helyreállítson. Ő mindig kész arra, hogy új kezdetet adjon, amikor segítségül hívod szent nevét.

Forrás: Lisa E. Sz

Reggeli dicséret: Lecke az életről

"Többet ér a szegény, de bölcs gyermek a vén, de ostoba királynál, aki nem ismeri el, hogy figyelmeztetésre szorul." -Prédikátor 4,13

Igazán az teszi érdekessé ezeket a sorokat, hogy szinte bizonyos, hogy egy vén király írta őket. :-)
De hát mit is akar tanítani nekünk a prédikátor?

Talán jobb azzal kezdeni, hogy itt nem valaki olyanról van szó, aki prédikálni akar. Különösen nem ma, amikor ez a szó már elszakadt az eredeti jelentésétől, ti. prédikál - Isten igéjét hirdeti (ami minden ember sorsát jobbá teszi) és pejoratívvá vált - "megmondja a tutit".

Salamon sokkal inkább önkritikát gyakorol magával és az egész világgal szemben. Mert ugye, mindenki király akar lenni, mert azt gondolja, hogy ez egyenlő a hatalommal, az erővel, a gazdagsággal, a bőségben való jóléttel. De ugye, emlékszünk még ennek a könyvnek az elejére, ami valahogy úgy szólított meg minket, hogy: minden hiábavalóság...

Bizony így van! A vén, de bölcs király pontosan tudja, hogy hiábavalóság a hatalom, ha nem jól élnek vele. Hiábavaló az erő, ha nem tudjuk helyesen használni. Hiábavaló a pénz és a bőség, a jólét, ha öncélú.

Mindezeknél többet ér az a szegénység, ami az életre nevel. Ami megmutatja, hogy leginkább nem annak örülünk, ami az ölünkbe pottyan, hanem annak, amiért megdolgoztunk, amiért megszenvedtünk. Ezért fontos nekünk gyermeknek lenni, annak maradni egy bizonyos értelemben. Mert a gyermek még tanulni akar és tanítható. Nem hiszi, hogy mindenben neki van igaza és azt sem, hogy ő az, aki pontosan ismeri és érti a világot. Az élet nagy kérdéseivel kapcsolatban mindig a nálánál bölcsebbre hallgat, megőrizve alázatosságát, tőle vár válaszokat a kérdéseire. 
Ezért szólítja meg a prédikátor a legtöbbször az ifjút: "Örvendezz ifjú, a te ifjúságodban!..."

Bejegyezte: Restás László

Mózes IV. könyve 6. rész 24-25.vers




1. És szóla az Úr Mózesnek, mondván:
2. Szólj Izráel fiainak, és mondd meg nékik: Mikor férfi vagy asszony külön fogadást tesz, nazireusi fogadást, hogy így az Úrnak szentelje magát:
3. Bortól és részegítő italtól szakassza el magát; boreczetet és részegítő italból való eczetet ne igyék, és semmi szőlőből csinált italt se igyék, se új, se asszú szőlőt ne egyék.
4. Az ő nazireusságának egész idején át semmit a félét ne igyék, a mi a szőlőtőről kerül, a szőlő magvától fogva a szőlő héjáig.
5. Az ő nazireusi fogadásának egész idején, beretva az ő fejét ne járja; míg be nem teljesednek a napok, a melyekre az Úrnak szentelte magát, szent legyen, hagyja növekedni az ő fejének hajfürteit.
6. Az egész időn át, a melyre az Úrnak szentelte magát, megholtnak testéhez be ne menjen.
7. Se atyjának, se anyjának, se fiú- se leánytestvéreinek holttestével meg ne fertőztesse magát, mikor meghalnak, mert az ő Istenének nazireussága van az ő fején.
8. Az ő nazireusságának egész idejében szent legyen az Úrnak.
9. Ha pedig meghal valaki ő nála hirtelenséggel, és megfertőzteti az ő nazireus fejét: nyírja meg a fejét az ő tisztulásának napján, a hetedik napon nyírja meg azt.
10. A nyolczadik napon pedig vigyen két gerliczét vagy két galambfiat a papnak a gyülekezet sátorának nyílásához.
11. És készítse el a pap egyiket bűnért való áldozatul, a másikat pedig egészen égőáldozatul, és szerezzen néki engesztelést, a miért vétkezett a holttest miatt; és szentelje meg annak fejét azon napon.
12. És az ő nazireusságának napjait szentelje újra az Úrnak, és vigyen az ő vétkéért való áldozatul egy esztendős bárányt; az elébbi napok pedig essenek el, mert megfertőztette az ő nazireusságát.
13. Ez pedig a nazireus törvénye: A mely napon betelik az ő nazireusságának ideje, vigyék őt a gyülekezet sátorának nyílásához.
14. Ő pedig vigye fel az ő áldozatját az Úrnak: egy esztendős, ép hím bárányt egészen égőáldozatul, és egy esztendős, ép nőstény bárányt bűnért való áldozatul, és egy ép kost hálaáldozatul.
15. Továbbá egy kosár kovásztalan kenyeret, olajjal elegyített lánglisztből való lepényeket, és olajjal megkent kovásztalan pogácsákat, a hozzájok való étel- és italáldozatokkal.
16. És vigye azokat a pap az Úr elé, és készítse el annak bűnéért való áldozatát és egészen égőáldozatát.
17. A kost is készítse el hálaadó áldozatul az Úrnak, a kosárban lévő kovásztalan kenyerekkel egybe, és készítse el a pap az ahhoz való étel- és italáldozatot is.
18. A nazireus pedig nyírja meg az ő nazireus fejét a gyülekezet sátorának nyílásánál, és vegye az ő nazireus fejének haját, és tegye azt a tűzre, a mely van a hálaadó áldozat alatt.
19. Vegye azután a pap a kosnak megfőtt lapoczkáját, és egy kovásztalan lepényt a kosárból, és egy kovásztalan pogácsát, és tegye a nazireus tenyerére, minekutána megnyirta az ő nazireus fejét.
20. És lóbálja meg a pap azokat áldozatul az Úr előtt; a papnak szenteltetett ez, a meglóbált szegyen és a felemelt lapoczkán felül. Azután igyék bort a nazireus.
21. Ez a nazireus törvénye, a ki fogadást tett, és az ő áldozata az ő nazireusságáért az Úrnak, azonkivül, a mihez módja van. Az ő fogadása szerint, a melyet fogadott, a képen cselekedjék, az ő nazireusságának törvénye szerint.
22. És szóla az Úr Mózesnek, mondván:
23. Szólj Áronnak és az ő fiainak, mondván: Így áldjátok meg Izráel fiait, mondván nékik:
24. Áldjon meg tégedet az Úr, és őrizzen meg tégedet.
25. Világosítsa meg az Úr az ő orczáját te rajtad, és könyörüljön te rajtad.

26. Fordítsa az Úr az ő orczáját te reád, és adjon békességet néked.
27. Így tegyék az én nevemet Izráel fiaira, hogy én megáldjam őket.

2017. szeptember 2., szombat

Joel Osteen : Egy pár sasszárny vár rád

Mint ahogy az anya sas, aki kiszórja fiókáit a fészekből, így kényszerítve őket arra, hogy szárnyukat használják, Isten is így szór ki bennünket fészkünkből. Ha bezárulnak ajtók, változások történnek, lásd helyes szemszögből. Ez a zavarodás felkészít egy új szintre.
Így késztet Isten arra, hogy kiterjeszd szárnyaid és te is meg tanulj szárnyalni.
Ne ragaszkodj a régihez, a hagyományoshoz!
Akarj kilépni a kényelmi zónából, akarj valami újat kezdeni. Vagy talán egy olyan helyen vagy, ahol az ajtó teljesen bezárult mögötted, nem tudsz visszamenni.
Ne légy negatív, keserű! Ez egy új korszak.
Várd hittel, maradj reményteli!
Kelj fel minden reggel lelkesen, tudván, hogy Isten tenyérén tart. Ha megtanulod nemcsak elfogadni, hanem befogadni a változást, Isten megígéri, hogy újat fog tenni.
Én felfedeztem, hogy Isten új dolga sokkal jobb, mint a régi. Talán nagyszerű sikereid voltak a múltban, de a legnagyobb sikereid a jövődben vannak.
Még nem élted meg a legjobb éveidet. Még nem játszottad le a legjobb játszmád. Még nem kötötted meg életed legjobb üzletét. Egyre magasabbra fogsz emelkedni. A szelek, amikről azt gondoltad, elpusztítanak, új szintre fognak repíteni.
Meg fogod látni, hogy Isten olyan helyekre visz el, amiről álmodni sem mertél.

REINHARD BONNKE: Mi az örök élet?

„Élet!” Mindenki él, de vajon milyen életet? Júdás apostol, Jézus testvére, olyan elveszett életekről beszél, akik „gyökerestől kiszakítva kétszer halnak meg” (Júdás 12. vers).

Sőt, egy másik igehely azt mondja, hogy vannak olyanok, akik bár élnek, valójában halottak. Lélegeznek és járkálnak ide-oda, de nincs szikra a szemükben. Az élet Krisztus nélkül mesterséges. Az alkohol, a kábítószerek, az üvegből nyert feldobottság, a bőr alá szúrt tű okozta élvezet, az „élet” egyéb megnyilvánulásai csupán a vágyott boldogság pótszerei. De mankóra csak bénák szorulnak. A Jelenések 3:1 brutálisan őszinte: „Az a neved, hogy élsz, pedig halott vagy”. Hány és hány emberre illik e leírás? Mennyire más, amiről Pál apostol tesz bizonyságot, amikor azt írja a hívőkről, hogy „mint halálra váltak, és íme, élők” (2Kor 6:9)! A hívőknek életük van - ami alatt azt értem, hogy ÉLETÜK van! 
Az élet sokféle lehet: beszélünk jó életről, rossz életről, mozgalmas életről, szomorú életről, üres életről és beteljesedett és boldog életről.
A Biblia az életnek egy új kategóriájáról beszél: ez az „örök élet”.
„Aki hisz a Fiúban, annak örök élete van, aki pedig nem engedelmeskedik a Fiúnak, nem lát majd életet, hanem az Isten haragja marad rajta” (János 3:36).

Ennél magasabb rendű élet elképzelhetetlen. 
Ez minden reménység végcélja. Jézus a válasz! Isten áldjon benneteket!

MERJ SZERETNI: 40 nap a szeretet iskolájában-33.nap

A SZERETET KIEGÉSZÍTI A MÁSIKAT.
Negyven nap, amely megváltoztatja a világot! Legalábbis a tiédet kedves olvasó! De ha te változol, változik a házasságod, változik a családod is. És változik a körülötted levő világ is. És gondolj csak bele, hogy mi minden történhet, ha ezeket a változásokat a szeretet szítja?

"Hogyha együtt feküsznek is ketten, megmelegszenek;
az egyedülvaló pedig mimódon melegedhetik meg?" 
(Prédikátor 4:11)
• Isten az emberiséget egy nővel és férfival indította útjára. Két hasonló, egymást kiegészítő felépítésű teremtménnyel, hogy összhangban éljenek. A másik számára lettünk teremtve.
• Míg egyikőtök szelídebb, a másik hatékonyabban tud nevelni. Egyikőtök jó üzleti érzékkel rendelkezik, a másikra viszont szüksége van, hogy figyelmeztesse nagylelkűségre. Fogadjuk el tehát társunk egyéni jellemvonásait.
"Jobban boldogul kettő, mint egy: fáradozásuknak szép eredménye van. Mert ha elesnek, föl tudják segíteni egymást. De jaj az egyedülállónak, mert ha elesik, nem emeli föl senki."
(Prédikátor 4:9-10)
• Hatékonyságotok együttműködésetektől függ. Fontos döntés előtt állsz? Ne próbálj meg egyedül dönteni; ne zárd ki társad, működj együtt vele! Ha különbözik a véleményetek, az átgondolásra int. Szükségetek van egymásra, hiszen kiegészítitek a másikat.
"Mindezeknek fölébe pedig öltözzétek föl a szeretetet,
mint amely a tökéletességnek kötele."
(Kolossé 3:14)

Charles H. Spurgeon: Harmatgyöngyök és aranysugarak

„A Simon anyósa pedig hideglelésben feküdt, és azonnal szóltak neki felőle.” (Márk 1, 30)

Van-e beteg a ti házatokban? Akkor az Úr Jézus a legjobb orvos, menjetek rögtön Hozzá és mondjatok el Neki mindent.

Kellemesen érint bennünket ez a futólagos bepillantás a halász apostol családi életébe. Mindjárt látjuk itt, hogy a családi öröm és a családi gond nem akadály az evangéliumi tevékenység hű teljesítésében. Nem, sőt inkább azok jobban kioktatják az isteni üdvüzenet hirdetőit, mint akármilyen iskola vagy nevelés, mert alkalom kínálkozik részükre, hogy saját húsuk és csontjuk előtt tanúi legyenek az Úr kegyelmi munkájának. 

Babona és hitetlenség, az önalkotta szentség és a féktelen szabad gondolkozás elvethetik és kárhoztathatják a házasságot, mindannak dacára az igazi keresztyénség és a kedves családi élet kiválóan egybe illenek. 

Péter háza kétség nélkül egyszerű halászkunyhó volt, de a dicsőség Ura belépett oda, benne lakozott és csodát művelt ott. Ha könyvecskénk ma valamely szegényes hajlékban lesz olvasva, annak lakói bátorságot meríthetnek ebből az igéből, hogy a király Jézus társaságát keressék. 
Isten gyakrabban lakik a szegények kunyhóiban, mint a pompás palotákban. Az Úr Jézus megfigyeli földi otthonotokat és várakozik, hogyan és hol tanúsíthatna irántatok kegyelmet. 

Simon házába betért a betegség, halálos hideglelés döntötte betegágyba anyósát és mihelyt eljött Jézus, elbeszélték Neki a súlyos megpróbáltatást, aki azonnal a beteg ágyához sietett. 

Van-e beteg a ti házatokban? Akkor az Úr Jézus a legjobb orvos, menjetek rögtön Hozzá és mondjatok el Neki mindent. Ismertessétek meg Vele azonnal körülményeiteket. Övéinek egyikét illeti az, azért nem lehet Előtte közömbös. 

Figyeljétek meg, hogy a Megváltó a beteg asszonyt azonnal meggyógyította. Senki sem tud úgy gyógyítani, mint Ő. Persze arra nem számíthatunk, hogy az Úr azonnal elvesz minden betegséget szeretteinkről. De azt tudjuk, hogy a hívő ima sokkal hamarabb eszközli a beteg gyógyulását, mint az emberi művészet és tudomány. S ahol az ima nem teszi meg a remélt hatást, alázattal kell meghajolnunk Annak akarata előtt ki az életnek és halálnak Ura. 
Jézus szerető szíve vár és hallgat sóhajainkra, nyugodjunk meg tehát vidáman akaratában.

Mózes V. könyve 31. rész 8.vers


1. És méne Mózes, és ez ígéket mondotta vala az egész Izráelnek;
2. Monda pedig nékik: Száz és húsz esztendős vagyok ma, nem járhatok többé ki és be: az Úr pedig azt mondá nékem: Nem mégy át ezen a Jordánon.
3. Az Úr, a te Istened maga megy át előtted, ő pusztítja el e nemzeteket előtted, hogy bírjad őket; Józsué az, a ki átmegy előtted, a mint megmondotta az Úr.
4. És akképen cselekeszik azokkal az Úr, a miképen cselekedett Szíhonnal és Óggal az Emoreusok királyaival, és azoknak földjökkel, a melyeket elpusztított vala.
5. Ha azért előtökbe adja őket az Úr, egészen a szerint a parancsolat szerint cselekedjetek velök, a mint parancsoltam néktek.
6. Legyetek erősek és bátrak, ne féljetek és ne rettegjetek tőlök, mert az Úr, a te Istened maga megy veled; nem marad el tőled, sem el nem hágy téged.
7. Szólítá azért Mózes Józsuét, és monda néki az egész Izráel szemei előtt: Légy erős és bátor, mert te mégy be e néppel a földre, a mely felől megesküdt az Úr az ő atyáiknak, hogy nékik adja, és te osztod el azt nékik örökségül.
8. Az Úr, ő az, a ki előtted megy, ő lesz te veled; el nem marad tőled, sem el nem hágy téged: ne félj és ne rettegj!
9. És megírá Mózes e törvényt, és adá azt a papoknak, a Lévi fiainak, a kik hordozzák az Úr szövetségének ládáját, és Izráel minden vénjének.
10. És megparancsolá nékik Mózes, mondván: A hetedik esztendő végén, az elengedés esztendejének idejében, a sátorok innepén;
11. Mikor eljön az egész Izráel, hogy megjelenjék az Úr előtt, a te Istened előtt azon a helyen, a melyet kiválaszt: olvasd fel e törvényt az egész Izráel előtt fülök hallására.
12. Gyűjtsd egybe a népet, a férfiakat, az asszonyokat, a kicsinyeket és a te jövevényedet, a ki a te kapuidon belől van, hogy hallják és tanuljanak, és féljék az Urat, a ti Isteneteket, és tartsák meg és teljesítsék e törvénynek minden ígéjét.
13. És az ő fiaik is, a kik nem tudják még, hallják és tanulják meg, hogy az Urat, a ti Isteneteket kell félni mind addig, a míg éltek azon a földön, a melyre általkeltek a Jordánon, hogy bírjátok azt.
14. Monda azután az Úr Mózesnek: Ímé elközelgettek a te napjaid, hogy meghalj; hívd elő Józsuét, és álljatok fel a gyülekezetnek sátorában, hogy parancsolatokat adjak néki. Elméne azért Mózes és Józsué, és felállának a gyülekezet sátorában.
15. És megjelenék az Úr a sátorban, felhőoszlopban, és megálla a felhőoszlop a sátor nyílása felett,
16. És monda az Úr Mózesnek: Ímé te elaluszol a te atyáiddal, és ez a nép felkél, és idegen istenek után jár és paráználkodik azon a földön, a melyre bemegy, hogy lakozzék azon; és elhágy engem, és felbontja az én szövetségemet, a melyet én ő vele kötöttem.
17. De felgerjed az én haragom ő ellene azon a napon, és elhagyom őt, és elrejtem az én orczámat ő előle, hogy megemésztessék. És mikor utóléri a sok baj és nyomorúság, mondani fogja azon a napon: Avagy nem azért értek-é engem ezek a bajok, hogy nincsen az én Istenem én közöttem?
18. Én pedig valóban elrejtem az én orczámat azon a napon az ő minden gonoszsága miatt, a melyet cselekedett, mivelhogy más istenekhez fordult.
19. Most pedig írjátok fel magatoknak ez éneket, és tanítsd meg arra Izráel fiait; adjad azt szájokba, hogy legyen nékem ez ének bizonyságul Izráel fiai ellen.
20. Mert beviszem őt arra a földre, a mely felől megesküdtem az ő atyáinak, a tejjel és mézzel folyó földre; és eszik, jóllakik és meghízik, azután pedig más istenekhez fordul, és azoknak szolgál, és meggyaláz engem, és felbontja az én szövetségemet.
21. Mikor pedig utóléri őt a sok baj és nyomorúság: akkor szóljon ez az ének előtte bizonyságképen (mert nem megy feledésbe az ő maradékának szájából), mert tudom az ő gondolatát, a mely szerint cselekszik már most is, minekelőtte bevinném őt arra a földre, a mely felől megesküdtem vala.
22. Megírá azért Mózes ezt az éneket azon a napon, és megtanítá arra Izráel fiait.
23. Azután parancsola az Úr Józsuénak, a Nún fiának, és monda: Légy erős és bátor, mert te viszed be Izráel fiait arra a földre, a mely felől megesküdtem nékik; és én veled leszek.
24. Mikor pedig teljesen és mind végig beírta Mózes e törvény ígéit könyvbe:
25. Parancsola Mózes a lévitáknak, a kik hordozzák vala az Úr szövetségének ládáját, mondván:
26. Vegyétek e törvénykönyvet, és tegyétek ezt az Úrnak, a ti Isteneteknek szövetségládája oldalához, és legyen ott ellened bizonyságul;
27. Mert én ismerem a te pártos voltodat, és kemény nyakadat. Ímé most is, holott még köztetek élek, pártot ütöttetek az Úr ellen; mennyivel inkább halálom után?
28. Gyűjtsétek én hozzám a ti törzseiteknek minden vénjét és a ti előljáróitokat, hadd mondjam el ez ígéket az ő füleik hallására, és hadd hívjam bizonyságul ellenök a mennyet és földet.
29. Mert tudom, hogy halálom után mind inkább-inkább megromoltok és eltértek az útról, a melyet parancsoltam néktek; és utólér majd titeket a veszedelem a későbbi időben, mivelhogy gonoszt cselekesztek az Úrnak szemei előtt, bosszantván őt kezeiteknek csinálmányával.
30. Azután elmondá Mózes Izráel egész gyülekezetének füle hallására ez éneknek ígéit, mind végig.

2017. szeptember 1., péntek

Áhítat morzsák: "...fölötted ott ragyog az ÚR, dicsősége meglátszik rajtad." Ézs 60,2




Az Isten hatalma nyilvánvaló... az Egyházban! A világban mindig áttételes, mert szabad akaratunk van. Az Isten hangjának engedelmeskedő Noét kinevették és Jézust hátbaverték, leköpték, ugyanígy sokan ma is így tesznek: az ember nem változott semmit. "Magától" nem is tud. Ha változik, az mindig Isten munkája.

Ha Isten hatalma közvetett, akkor dicsősége is áttételes. A nyíló virág csodájában Istent felfedezni nem mindenki számára "természetes".v Van, aki a természet véletlenszerűségből kifejlődött nagyszerűségét imádja. Akkor mit jelent mégis ez, "fölötted ott ragyog az ÚR?"
Elsősorban azt, hogy nem alattad, hanem fölötted. Ha lefelé nézel, a ragyogás soha nem nyilvánvaló, mert a Fény nem alattad van, hanem fölötted. Ezért mindig felnézzél és legyél mindig bizakodó. Aki az anyagvilágba gabalyodik, azt az anyag lehúzza, s nem a fény vezérli, hanem a félhomály. Ugyanakkor a fény ragyogása fölöttünk nem attól függ, hogy mi felnézünk rá vagy sem. Az Isten dicsősége akkor is dicsőség, ha mi nem veszünk róla tudomást! Ha rácsodálkozunk, ettől még nem lesz az nagyobb vagy "fényesebb". Sokan mégis "subickolják" az Isten dicsőségét a világban vagy a világot sározzák, hogy jobban fényeskedjék az Isten dicsősége... Istennek sem egyikre, sem másikra nincs szüksége. Csak az embernek van szüksége az Istenre, mert az ember ember. Istenteremtette ember. Azaz emberségét csak akkor tudja igazán megélni, ha Teremtőjére rátalál. Az ember léte ugyanis Istenbe "ágyazott", ez a természetes "közege." Ha máshol, másképpen akarja megélni önmagát, akkor természetellenes környezetbe téved. A természetellenes pedig pusztít, de a természetes az mindig növel, nevel, emel. 

Amiért ma imádkozunk:
Több fényért az emberek között...

Uram! Fénytelenségbe menekülő gyermekeiden könyörülj! Segíts meg mindannyiunkat, hogy észrevegyük életünkben hatalmadat, s engedelmeskedjünk szereteted hívásának! Ámen

Örömteli mindennapok: Az Ige fegyvere

Máté 4:1-11; Márk 1:12-13; Lukács 4:1-13.


Jézus így válaszolt neki: “Meg van írva, hogy nemcsak kenyérrel él az ember.” (Lukács 4:4)

Amikor a Szent Szellem elvezette Jézust a pusztába, a gonosz megkísértette. Hogy reagált Jézus erre? Minden kísértésre így válaszolt: meg van írva. Az Isten Igéje a Szellem kardja (Efézus 6:17.), ez az egyetlen támadó fegyver, amivel rendelkezünk. Jézus megmutatta, hogy miként használjuk azt.
Mivel Jézus az Isten Igéje (János 1:1), bármi, amit mondott, az Ige volt. Kísértése idején azt mondhatta volna: “Sicc innen!”, és az ördögnek el kellett volna mennie. Ennek ellenére Ő az írott Igét idézte minden alkalommal, ugyanazt az Igét, amit te és én idézünk ma.
Ez a tény hatalmas biztonságot ad nekünk abban, hogy Isten írott Igéje elegendő a számunkra. Jézusnak a Sátántól telhető legnagyobb kísértéssel szembenézve sem volt szüksége egyébre, mint a már feljegyzett Igére. Az Ige megtartotta Őt és képessé tette arra, hogy a bűnre vezető minden kísértést legyőzze. Valószínű, hogy amikor visszatér a földre, csupán a leírt Igét fogja szólni, hogy legyőzze az ellenségeit. Nem csoda, hogy Sátán megpróbál megakadályozni bennünket abban, hogy Isten Szavát ismerjük és tanulmányozzuk.
Isten odaadta Igéjének hatalmas fegyverét neked. Amikor hit által szólod az Igét, akkor reszket a pokol. Sátán és talpnyalói már megtapasztalták, hogy mit tud tenni az Ige. Ismerik az erejét. Szükséges, hogy ismerd és higgy is benne.

MERJ SZERETNI: 40 nap a szeretet iskolájában-32.nap

SZERETET ÉS SZEXUÁLIS IGÉNYEK.
Negyven nap, amely megváltoztatja a világot! Legalábbis a tiédet kedves olvasó! De ha te változol, változik a házasságod, változik a családod is. És változik a körülötted levő világ is. És gondolj csak bele, hogy mi minden történhet, ha ezeket a változásokat a szeretet szítja?
"A férjnek teljesítenie kell kötelességét felesége felé, és hasonlóan, a feleségnek is a férj felé." 
(1Korinthus 7:3, angol fordítás)
• A Bibliának a tévhittel ellentétben rengeteg mondanivalója van a szexről, mely a férj és feleség számára is áldás. Elvégre Isten teremtette ezt is. Az Énekek éneke többek között bemutatja, hogy a szexuális téren megélt őszinteség és összhang egy magabiztos szerelmi életet eredményez.
• A szerelem megnyilvánulásai közben "egy testté" lesztek. Azonban amikor valamilyen emberi okból nem elégül ki e vágyunk a házasságban, gyengeségünk miatt hajlamosak vagyunk máshol keresni e vágy kielégítését.
"A feleség nem ura a maga testének, hanem a férje;
hasonlóképpen a férj sem ura a maga testének, hanem a felesége."

(1Korinthus 7:4)
"Ne fosszátok meg magatokat egymástól, legfeljebb közös megegyezéssel egy időre..,
nehogy megkísértsen a Sátán titeket azáltal, hogy képtelenek vagytok magatokon uralkodni."

(1Korinthus 7:5)
• A szeretet az egyetlen módja, hogy ez a testi kapcsolat helyreálljon. Veszekedés, duzzogás nem vezet célhoz. Az eddig tanultak - mint például a türelem, és kedvesség - mind hozzá fognak járulni intimitásotok megújulásához.
"Mily szép vagy és mily kedves, gyönyörűséges szerelmem!" (Énekek éneke 7:6)

Jelenések könyve: A hétpecsétes titok

A hétpecsétes könyv
Jelenések 5. fejezete

Ahogy János apostol ott van a mennyei istentiszteleten, látta, hogy az Atya egy hétpecsétes tekercset tart a kezében. Ha valami nagyon bizalmas, arra azt szoktuk mondani, hogy hétpecsétes titok. Régen az emberek tekercsekre írtak. Ezeket összegöngyölték. Viaszból pecsétet is raktak rá, hogy el ne olvashassa illetéktelen. Amíg a pecsét sértetlen volt, addig biztosak lehettek benne, hogy senki sem olvasta még a levél tartalmát.

A szóban forgó levélen hét sértetlen pecsét is volt, tehát Isten egy olyan tekercset tartott a kezében, amit még senki nem olvasott el. Egy angyal megkérdezte: Vajon ki lenne méltó arra, hogy feltörje ezeket a pecséteket és elolvassa az írást? János lélegzet- visszafojtva figyelt, de senki sem jelentkezett. Emiatt nagyon elszomorodott, hisz tudta, hogy az emberiség számára fontos üzenet van a tekercsen, de ha nem nyitják ki, senki sem tudja meg, hogy mi van benne.

Ekkor megvigasztalták Jánost. Van valaki, aki méltó, hogy felnyissa a pecséteket és elolvassa az üzenetet. Jézus az, aki megteheti ezt. Ekkor fellélegzett, és vele örült a többi jelenlévő angyal is. Hálájukat imában fejezték ki.

Ebben az esetben is láthattuk, hogy vannak dolgok, amire az ember nem méltó, és nem képes. Mit tegyünk akkor a lehetetlennel? Forduljunk Jézushoz! Ő meg tud gyógyítani, el tud hárítani veszélyt, tud segíteni, és képes "feltörni a pecséteket"
De ne csak akkor imádkozzunk, amikor bajban vagyunk, hanem máskor is. És ne felejtsünk el soha, de soha hálát mondani!


Napi áhítat: Jézus a célmutatónk

Hét témája: Mindenki munkálkodik

Olvasmány: Zsid 12,1–4

Isten trónjának a jobbjára ült Jézus. Ott vár ránk. Ott fogunk találkozni legközelebb.
1.„Ezért tehát mi is, akiket a bizonyságtevőknek akkora fellege vesz körül, tegyünk le minden ránk nehezedő terhet, és a bennünket megkörnyékező bűnt, és állhatatossággal fussuk meg az előttünk levő pályát. 2.[Nézzünk fel Jézusra, a hit szerzőjére és beteljesítőjére, aki az előtte levő öröm helyett] – a gyalázattal nem törődve – [vállalta a keresztet, és az Isten trónjának a jobbjára ült.] 3.Gondoljatok rá, aki ilyen ellene irányuló támadást szenvedett el a bűnösöktől, hogy lelketekben megfáradva el ne csüggedjetek. 4.Mert a bűn ellen való harcban még nem álltatok ellen egészen a vérig.”


Magyarázat:
Vannak időszakok, amikor semmi másban nem találunk vigaszt, csak abban, hogy Krisztus hazavár bennünket.
Amikor igazságtalanságokat kell elszenvednünk, eszünkbe jut, hogy ő némán tűrte az igaztalan vádakat. Amikor nyomorúságok és tragédiák vesznek bennünket körül, látjuk őt magunk előtt a kereszten függve kiszolgáltatottan, azokkal az ember ütötte sebekkel, amelyekből öt még a feltámadt testen is látható maradt, s a mennyországba is vele ment, nem mint szégyenbélyeg, hanem mint hatalmának bizonyítéka. Egy fiatalon kettétört élet. Vajon így volt eredetileg az isteni terv is? Mindössze három év a tanításra? Vagy maradt volna még hosszabb ideig is (Jn 16,12), ha nem éri utol oly gyorsan a gonoszság, aminek utat engedtünk magunkban? Megtörtént, de az isteni cél mégis megvalósult, dicsőségesebben, mint bárki várta volna. Bennünket nem ér annyi támadás, kísértés, mint őt, erőnk feletti pedig nem is érhet (1Kor 10,13). Mégis elbukunk sokszor. De ha rátalálunk az alázat útjára a bűnfelismerésen, bűnbánaton keresztül, függetlenül attól, hogy mit gondolnak rólunk ezután az emberek, miénk lehet a biztos remény: Jézus előrement, és ezúttal mi megyünk el oda, ahol ő lakik, mert hivatalosak vagyunk hozzá.

(Szommer Hajnalka)

Charles H. Spurgeon: Harmatgyöngyök és aranysugarak

„Tanácsoddal igazgatsz engem, és azután dicsőségbe fogadsz be engem.” -(Zsoltár 73, 24)


A zsoltáríró érezte, hogy Isten vezérletére nagy szüksége van. Szívének balgatagságát már régen megismerte, s hogy azáltal újból és újból félre ne legyen vezetve, elhatározta magát arra, hogy ettől fogva Isten tanácsa fogja őt vezetni és kormányozni. 
Belátásunknak hiányos ismerete egy nagy lépés a bölcsesség felé, kiváltképpen, ha ez arra szolgáltat alkalmat, hogy egészen az Úr bölcsességére bízzuk magunkat. 
Mert tudjuk határozottan, hogyha bár nem is vagyunk képesek azt mindig belátni, hogy részünkre az a legjobb és legbiztosabb, ha a mindent látó Istenben bízunk. „Te igazgatsz engem.” Ez a legfeltétlenebb bizalom dicső kifejezése

Dávid bizonyos volt afelől, hogy az Úr leereszkedő szeretetteljes művét iránta nem hagyja abba. Ez neked való ige, hívő lélek, csak bízz meg benne. Biztos lehetsz abban, hogy a te Istened tanácsadód és barátod akar lenni, igazgatni akar és minden utadat elkészíteni. 
Megírt igéjében ez afelől való biztosítás számodra már részben beteljesedett, mert a Szentírásban az Ő tanácsa van veled közölve. 
Boldogok vagyunk, ha mindig az Isten igéje a mi irányadónk és vezetőnk! 

Mit érne a tengerész delejtűje nélkül? És mit érne a keresztyén bibliája nélkül? 
Az a csalhatatlan térkép, az a tengeri térkép, melyen minden sekélyes hely meg van jelölve, amelyen a romlás zátonyától az üdv égi kikötőjéig minden út meg van adva és fel van jegyezve azáltal, aki jártas az egész tengeri úton. 

Áldott légy, óh, Isten, hogy Benned bízhatunk, és hogy bennünket vezetsz és vezetni akarsz mindvégig! Istennek ez életben való vezérlete mellett megfigyeli a zsoltáros előrelátó tekintetével a végül bekövetkező isteni elfogadtatást: „hogy azután a dicsőségbe fogadj be engemet.” 

Minő gondolat, kedves hívő lélek! Isten maga fog téged dicsőségébe fogadni - igen, téged. Tévelyegsz, mellékutakon bolyongsz és kóborolsz ide-oda, mindazáltal végre a dicsőségbe fog téged bevenni! 
Lásd, ez a te örökséged; üdítsd ma ezzel magad, s vegyenek bár nehézségek körül, menj e igének erejében egyenesen a dicsőség trónjához.

Az Ige az élet kenyere- KI az én királyom?



Az én királyom egy fenséges király, semmihez sem hasonlítható a szeretetének határtalan nagysága!
Ereje nem múlk el, teljesen ôszinte; Soha meg nem rendül, halhatatlanul kegyelmes.
Eröteljes mint egy császár, mindenkivel irgalmas;
Ö a legnagyszerübb jelenség aki valaha megjelent ebben a világban.
Ô Isten fia! A bûnösök megmentôje! A civilizáció központi alakja.
Páratlan, példátlan! Ö az irodalom legmagasztosabb eszméje,
Ö a filizófia legnagyobb személyisége! Ö az igazi teológia alapvetö tanítása.
Egyedül Ö alakalmas a “tökéletes megváltó” címre;
Ô ad erôt a gyengének, a megpróbáltatásban és kísértésben elérhetö.
Együtt érez, és megment; megerôsít és megtart; megôriz és utat mutat!
Meggyógyítja a beteget, megtisztítja a leprást, megbocsát a bûnösöknek, az adósságot elengedi, kiszabadítja a foglyokat, megvédelmezi a gyengét. Megáldja a fiatalokat, szolgál a bajbajutottak felé.
Tiszteli az idôseket, megjutalmazza azt, aki szorgalmas. Megszabadítja az elnyomottakat.
Ö a kulcs az ismerethez, a bölcsesség kút-forrása!
A szabadítás kapuja! A békesség ösvénye, az igazságosság útja!
A szentség országútja, a dicsöség kapuja!
Az Ö élete egyedülálló! Jósága határtalan, irgalma örökké tart!
Szeretete soha nem változik. A szava elég!
Kegyelme elengendô, uralkodása igazságos, igája gyönyörüséges, és terhe könnyű!
Bárcsak leirhatnám ÖT, de leírhatatlan! Semmihez sem fogható, legyözhetetlen!
Ellenállhatatlan, nem tudod kiverni a fejedböl!
Nem tudsz elöle elrejtôzni, nem élheteted túl ÔT. Nem tudsz nélküle élni!
A farizeusok ki nem állhatták, de rájöttek hogy megsem állíthatják.
Pilátus semmi hibát nem talált benne. Heródes képtelen volt megölni ÔT.
A halál nem talált fogást rajta, és a sír nem tudta fogva tartani!!
Ô az igazságosság királya, a korszakok királya, a menny királya, a dicsöség királya és az uraknak Ura. Ö az én királyom!
Ismered ŐT? Hívd be és fogad be a szívedbe!  
Ámen💖

Heti imagondolatok: IMÁDKOZZ TELJES SZÍVBŐL!

"Akkor segítségül hívtok engem, elmentek, és imádtok engem, és én meghallgatlak titeket. Kerestek engem, és megtaláltok, mert teljes szívetekből kerestek engem." (Jeremiás próféta könyve 29. fejezetének 12-13. verse)

MIT JELENT A TISZTA SZÍVBŐL VALÓ IMA?
Küzdelem imában. "Szükség van az imára - komoly, buzgó, küzdő imára -, olyanra, mint amilyet Dávid küldött Istenhez, amikor ezt mondta. 'Mint a szarvas kívánkozik a folyóvízhez, úgy kívánkozik az én lelkem hozzád, Istenem!' 'Íme, kívánkozom a te határozatod után.' 'Vágyódom a te szabadításod után.' 'Kívánkozik, sőt, emésztődik a lelkem az Úr tornácai után.' 'Elfogy az én lelkem a te ítéleted után való szüntelen vágyódás miatt.'(A 42. zsoltár 2. verse; a 119. zsoltár 40. és 174. verse; a 84. zsoltár 3. verse; a 119. zsoltár 20. verse) Ez a küzdő ima lelkülete, ahogy az a királyi zsoltárokban megnyilatkozott."
Tanuljunk meg komolyan imádkozni! "Amikor buzgósággal és mélységes áhítattal Krisztus nevében imát rebegünk, ez az áhítat, amelyet Isten ébresztett, biztosítja a választ az imánkra, 'aki a kérésünk és gondolatunk mértékén felül is képes mindent bőségesen megtenni' (Eféz 3:20)."

Tanuljunk rendszerességet! "Isten minden lesz nekünk, aminek hagyjuk, hogy legyen. A langyos, félszívű imánk nem hoz nekünk áldást a Mennyből. Nyomatékosan kell feltárnunk a kérésünket. Kérjünk hittel, várjunk hittel, fogadjuk el hittel, örüljünk reménységben, mert aki keres, mind talál. Legyünk buzgók az ügyben. Keressük Istent teljes szívünkkel, teljes komolysággal sajátítsuk el azt a mesterséget, amely képessé tesz bennünket Isten megígért áldását keresni, s akkor a kitartó erőfeszítésünk eredményeként elnyeljük az Ő világosságát, igazságát és kegyelmének gazdagságát."
Hogyan szembesüljünk a kísértéssel és próbával? "Ha kísértés és próba jön ránk, járuljunk Istenhez, és küzdjünk Ővele imában. Isten nem enged minket üresen távozni, hanem kegyelmet és erőt ad, hogy győzhessünk, és az ellenség hatalmát megtörjük."
Hogyan vívhatjuk ki a legnagyobb győzelmet? "Krisztus egyházának és a keresztény embernek nem az a legnagyobb győzelme, amelyet tehetséggel vagy műveltséggel, gazdagsággal vagy az emberek jóindulatával elér, hanem amelyet Isten fogadótermében arat, amikor a komoly, küzdő hite belekapaszkodik Isten hatalmának erős karjába."
A rostálás ideje megmutatja, hogy ki az őszinte. "Megmutatták nekem Isten népét, láttam a tagjait a nagyon megrostált állapotukban. Szilárdság és komolyság nyilatkozott meg az arckifejezésükben, miközben súlyos izzadtságcseppek hullottak alá a homlokukról."
A nyomorúság ideje. "A ránk váró kín és gyötrelem olyan hitet igényel, amely elvisel fáradságot, késedelmet és éhséget; olyan hitet, amely a kemény próba idején sem lankad. Akik nem hajlandók önmagukat megtagadni, és Istennel küzdeni, akik nem imádkoznak az áldásáért buzgó kitartással, azok nem fognak áldást kapni."
ÖSSZEFOGLALÁS ÉS IMAGONDOLAT
Valóban tudjuk-e, mit jelent tiszta szívből imádkozni? Ima közben nem kalandozik-e el túl hamar a gondolatunk? Képesek vagyunk-e a figyelmünket úgy összpontosítani az imára, mintha az egész életünk ezen múlna? Mivel sokkal többről van szó, mint az erkölcsi életünkről, teljes szívből oda kell szentelnünk magunkat a Menny ügyének. 
Az üdvösség ingyen ajándék, de ha elfogadtuk, Sátán erőteljes támadásával szembesülünk. Egyre több gonosz angyalt küld ellenünk, akik mindent el fognak követni, hogy bűnre csábítsanak bennünket. Isten azért engedi meg a kísértést, hogy próbára tegyen, és megtanítson bennünket az ellenség feletti győzelemre.
A rövid, alkalomszerűen elmondott ima nem biztosítja a győzelmünket. Meg kell tanulnunk ellenállni, és legyőzni a kísértést a Szentléleknek az életünkben megnyilatkozó ereje által. Ezt a segítséget azonban csak akkor nyerhetjük el, ha állhatatosak és kitartók leszünk a hitben. 
A komolyságunk gyakran könny és verejték által nyilatkozik meg. 
Az a győzelem, amelyet így vívunk meg, felkészít bennünket a végső győzelemre.

Napi ima, napi gondolat



,,…és mindenki gyűlöl majd titeket az én nevemért; de aki mindvégig kitart, az üdvözül. ,,
(Márk 13:13)

Nagyon ragaszkodunk földi dolgainkhoz, berendezett kis életünkhöz, mindennapi rutinjainkhoz, szinte bízunk ezekben a dolgokban, amelyek körülvesznek bennünket. De jönnek, és mindig vannak megpróbáltatásaink, és maga Jézus is erre figyelmeztet, készít minket igéjén keresztül. Lesznek megtévesztő emberek, események, lesz háborús helyzet, nem csak országok között, hanem emberek, családok között is. Az ige alapján kijelenthetjük, hogy az élet egész területén megpróbáltatunk.
A kérdés az, hogy kitartunk-e ezek között? A próbák előtt, mindig azt mondja az ember, hogy igen, de mikor benne vagyunk, akkor hamar elbágyadunk, elerőtlenedünk, és akár meg is tagadjuk a hitünket. 
A kitartás hiánycikk ma, a türelemmel együtt. Sietünk, kapkodunk, aggodalmaskodunk, kevés a napi 24 óra, és bizony sokszor arra nincs időnk, amire kellene. 

Pedig Ézsaiás próféta könyvében azt olvassuk: aki hisz, az nem siet.
Hova, miért, kiért sietsz, mihez, kihez ragaszkodsz e földi életben? A hitedben kitartó vagy-e?

Törekedj erre minden viszontagság között tudva, hogy aki mindvégig kitart az üdvözül. 
Vegyük a példát Krisztustól, kit senki és semmi nem tudott eltántorítani az Atya által neki szánt küldetéstől a megváltástól. 

A nap gondolata:
Fontos, hogy minden nap imádkozzunk és olvassuk a Bibliát, hogy ne veszítsük el Istennel való kapcsolatunkat. Tanuljunk, olvassunk-hallgassunk tanításokat. Fejlődjünk, fejlesszük, erősítsük hitünket, tudás által is! Jézus arra figyelmeztetett bennünket, hogy tudás nélkül elveszünk! Amikor jönnek a problémák, az utolsó időkben nagy nyomorúságot ír az Ige, az a fontos, hogy ki tudjunk tartani!
Engedjük, hogy az Úr használjon minket! Milyen jó lenne, ha életünk, ahogy kopik, egyre fényesedne. Míg egyszer felkerülünk Isten országába, és ott örökké fénylünk. 

Mit ér a hosszú élet, ha az Úr nem használhat? 
Azt kívánom, hogy az utolsó lélegzetig a kezében legyünk, Ő tartson meg minket, amíg el nem jön értünk! Ámen!


2017. augusztus 31., csütörtök

MÁRIÁHOZ való imádkozásról:

Egy közbenjárónk van az Atyánál, az pedig Jézus, Ő a mi Főpapunk!

"Mert egy az Isten, egy a közbenjáró is Isten és emberek között, az ember Krisztus Jézus között." (1Timótheus 2:5)

„… ott ül a Mindenható Atya Istennek jobbján…”


Máriához való imádkozás, könyörgés, közbenjárás a hitetőtől van, hogy a közbenjárás erejét elvegye, letérítse!

CSAK és kizárólag Jézus aki által mi megtartatunk és aki közben jár értünk!
Senki nem mehet az Atyához csak Ő általa!
Amikor én kerestem, bennem felcsendült az Ő drága, gyönyörű hangja és mint egy belső hangszórón úgy hallottam, hogy ezt mondja: 

 “Én vagyok az út, az igazság és az élet; senki sem mehet az Atyához, csakis énáltalam.,,


Jézus az út az Atyához

14 “Ne nyugtalankodjék a ti szívetek: higgyetek Istenben, és higgyetek énbennem.

2 Az én Atyám házában sok hajlék van; ha nem így volna, vajon mondtam volna-e nektek, hogy elmegyek helyet készíteni a számotokra?

3 És ha majd elmentem, és helyet készítettem nektek, ismét eljövök, és magam mellé veszlek titeket, hogy ahol én vagyok, ott legyetek ti is.

4 Ahova pedig én megyek, oda tudjátok az utat.”

5 Tamás erre így szólt hozzá: “Uram, nem tudjuk, hova mégy: honnan tudnánk akkor az utat?”

6 Jézus így válaszolt: “Én vagyok az út, az igazság és az élet; senki sem mehet az Atyához, csakis énáltalam.

7 Ha ismernétek engem, ismernétek az én Atyámat is: mostantól fogva ismeritek őt, és látjátok őt.”

8 Fülöp így szólt hozzá: “Uram, mutasd meg nekünk az Atyát, és az elég nekünk!”

9 Jézus erre ezt mondta: “Annyi ideje veletek vagyok, és nem ismertél meg engem, Fülöp? Aki engem lát, látja az Atyát. Hogyan mondhatod te: Mutasd meg nekünk az Atyát?

10 Talán nem hiszed, hogy én az Atyában vagyok, és az Atya énbennem van? Azokat a beszédeket, amelyeket én mondok nektek, nem önmagamtól mondom; az Atya pedig bennem lakozva viszi végbe az ő cselekedeteit.

11 Higgyetek nekem, hogy én az Atyában vagyok, és az Atya énbennem van; ha pedig másért nem, magukért a cselekedetekért higgyetek.”

Még egy gondolat jött ehhez: 
A Mária jelenésekkor Mária sosem sem magára mutatott és nem mondta,hogy Ő lenne a közbenjáró,hogy ő hozzá imádkozzanak, hanem mindig Fia munkáját, megváltási tervét és visszajövetelét tanította! Nem tudom mikor és hol ferdült el ez, de a legrosszabb az, hogy az ős Egyház alszik és hagyja, mert nem a Szent Szellem vezetése alatt van már régóta, hanem emberi hatalmasságok által van irányítva! Ha nem így lenne, akkor ezt már rég a helyére tette volna és akkor nem lenne elzárva annyi ősi dokumentum a világtól Rómában...

Mindazonáltal NEM a papságra, nem gyülekezetekre -főleg, ha nem igei- kell hallgatni az embereknek, hanem az Igére és a Szent szellem vezetésére, aki elvezet minden igazságra! 
Tudta ezt már akkor Jézus, amikor ezt mondta a tanítványoknak és figyelmeztetett bennünket, hogy sok hitető lesz! 

ÉBREDJETEK FEL , ne tévelyegjetek és NE engedjétek magatokat bábuként vezetni, mert ez csak is a mi felelősségünk, mit kezdünk az életünkkel és a felajánlott örök élettel!
Amikor ott fogunk állni Jézus előtt nem mutogathatsz senki felé sem, hogy ő tette, ő hibás ezért, vagy azért...legyen az feleséged, férjed, lelkészed, vezetőd stb..
Két dolgot kaptunk: az élő Igét, ami maga Jézus és a Szent Szellemet, aki elvezet minket minden igazságra!

Olvasd a Bibliát, tanulj, olvass sok igei tanítást, amiit csak úgy tudsz kiszűrni, ha ismered az Igét! 
Ebben az értelemben is igaz, hogy 
„..sokan vannak a meghívottak, de kevesen a választottak” (Mt 22,14).
Legyél benne a választottakba! 

Ámen!

Csendes percek: A MEGÉRTÉSEN TÚL

Aki hiszi, hogy Jézus a Krisztus, Istentől született, és aki szereti azt, aki szülte, azt is szereti, aki attól született. Abból tudjuk meg, hogy szeretjük Isten gyermekeit, ha szeretjük Istent, és megtartjuk az ő parancsolatait. Mert az az Isten iránti szeretet, hogy parancsolatait megtartjuk, az ő parancsolatai pedig nem nehezek. Mert minden, ami Istentől született, legyőzi a világot, és az a győzelem, amely legyőzte a világot, a mi hitünk. Ki az, aki legyőzi a világot, ha nem az, aki hiszi, hogy Jézus az Isten Fia?
Ő az a Jézus Krisztus, aki eljött víz és vér által: nemcsak a víz által, hanem a víz és a vér által; a Lélek pedig bizonyságot tesz róla, mert a Lélek az Igazság. Mert hárman vannak, akik bizonyságot tesznek: a Lélek, a víz, a vér; és ez a három egy. Elfogadjuk ugyan az emberek bizonyságtételét, de Isten bizonyságtétele nagyobb; mert Isten bizonyságtétele az, amellyel Fiáról tesz bizonyságot. És aki hisz Isten Fiában, abban megvan ez a bizonyságtétel. Aki nem hisz Istennek, az hazuggá teszi őt, mert nem hisz abban a bizonyságtételben, amellyel Isten bizonyságot tesz Fiáról. Ez a bizonyságtétel pedig az, hogy Isten örök életet adott nekünk, és ez az élet az ő Fiában van. Akié a Fiú, azé az élet; akiben nincs meg Isten Fia, az élet sincs meg abban.
Ezt azért írtam nektek, akik hisztek Isten Fia nevében, hogy tudjátok: örök életetek van. 

Az iránta való bizalmunk pedig azt jelenti, hogy ha valamit az ő akarata szerint kérünk, meghallgat minket.- 1Jn 5,1-14.

A lányom évek óta súlyos migrénes fejfájástól szenved, amely csak gyógyszerekkel enyhíthető egy sötét, csendes szobában. 
Ezt látva tehetetlennek érzem magam, és azt kívánom, bárcsak én szenvedhetnék helyette. 

Három éve imádkozom a gyógyulásáért, buzgón, reménykedve, bizalommal, és oly sok hittel, amennyi csak telik tőlem. De a lányom mégis tovább szenved a fájdalomtól, amelyet én nem tudok megszüntetni. 

A Biblia beszél arról, hogy aki kér, az kap. De arról is tudósít, amint tanítványok két csoportja is könyörgött imában Isten két szolgájáért, börtönből való szabadulásukat kérve. 
Biztos vagyok abban, hogy mindkét csoport buzgón, reménykedve, bizalommal, és nagy hittel imádkozott. 
Mégis, Pétert megszabadította egy angyal, Keresztelő Jánost viszont kivégezték. A Péterért imádkozó csoport talán erőteljesebben könyörgött, mint János tanítványai? Ha nem, akkor miért tűnik úgy, hogy Isten egyes imádságokat meghallgat, másokat pedig nem?

Isten minden imádságunkat hallja, és válaszol is azokra. Néha azonnal megérkezik a válasz, máskor így szól Isten: nem most. És néha talán soha nem ismerjük meg a választ. 

Tovább folytatom a lányomért való imádságot, tudva, hogy Istennek iránta való szeretete sokkal nagyobb, mint az enyém. Hiszem, hogy Isten meghallgat minket, és reményünk felett válaszol.

Imádság: Urunk, segíts bízni, hogy válaszolni fogsz imáinkra, még ha nem is értjük az időzítést vagy a választ. Ámen.

Isten nagyobb távlatokban gondolkodik, mint én.

Tom Smith (Utah, USA)

IMÁDKOZZUNK A MIGRÉNTŐL SZENVEDŐKÉRT!