2017. november 28., kedd

A lélek elrejtett titkai

„Nagyon örültem, amikor testvérek jöttek, és bizonyságot tettek a te igazságodról, minthogy te igazságban jársz.”- (3 János 3)


Az igazság Gájusban volt, Gájus pedig az igazságban járt. Ha az előbbi nem történt volna, a másik sem lett volna lehetséges; s ha nem lehetett volna ezt felőle bebizonyítani, úgy az is alaptalan állítás lett volna. Az igazságnak be kell hatolni a lélekbe, meg kell azt tölteni és átfűszerezni, különben nincs értéke rá nézve.
Az üdvösség azon tanai, melyeket csak az ész fog fel, hasonlók a kézben tartott, de a test táplálására fel nem használt kenyérhez; de a szívbe fogadott tan, megemésztett táplálék, mely tápanyaggá való alakulása és a vérbe való felvétele által a testet táplálja és növeli. 

Az igazságnak élő erővé, valóságos tevékenységgé, bennünk lakozó valósággá és lényünk mozgásának és életének egy részévé kell bennünk válni. Ha egyszer bennünk van az igazság, akkor nem tudunk többé nélküle élni. Egy keresztyén meghal inkább, de az igazságot nem képes megtagadni.
Most az egy általános természeti törvény, hogy az, ami bennünk van, külső tevékenység által nyilatkozzon meg, miként a fény az ő sugarait átlövelli a lámpa üvegén; ha tehát az igazság fénye meggyújtatott a belső emberben, úgy mihamar kitör annak fénye a külső eljárásban és beszédben. 
Azt állítják, hogy bizonyos hernyók tápláléka megfesti azt a selyemgubót, amelybe magukat beszövik; éppen így az a táplálék, mellyel az ember belső természete táplálkozik, minden szónak és tettnek, mely tőle származik, valamiféle színt ad. 
Ha igazságban járunk, úgy annak fejleménye lesz igazságban, szentségben, hűségben és együgyűségben folytatott élet, mint az igazság annak az alapelvének természetes következménye, melyet az evangélium tanít, és amelynek elfogadására az Istennek lelke képesít. 
A lélek elrejtett titkaira abból következtethetünk, amiképpen az az ember eljárásában és magatartásában megnyilvánul. 
Ajándékozzál meg minket ma azzal, ó Szentlélek Isten, hogy isteni akaratod szerint engedjük magunkat vezettetni és kormányozni, hogy így semmi hamisság és bűn ne uralkodjon szívünkben.

Reggeli dicséret: KÉSZÜLJ!

"Virrasszatok, és imádkozzatok, hogy kísértésbe ne essetek: a lélek ugyan kész, de a test erőtlen." (Máté 26,41)

Az1 élet - mindenki tudja - nem csak szép dolgokból, jó napokból áll. 

Az élet sokszor nehéz, tele van megpróbáltatásokkal, ami próbára teszi az erőinket testi és lelki értelemben egyaránt. Azért, hogy felkészültek legyünk, azért, hogy helyt tudjunk állni sok mindent teszünk. Például gyermekkorunk és ifjúságunk másról sem szól, mint arról, hogy készülünk a nagybetűs Életre. Ez a folyamat tele van tanulással és telve van éppen ezért iskolákkal. Az élet iskoláit azonban, ha a többit már be is fejeztük, nem lehet kijárni. Az élethosszig való tanulás elve nem egy politikai húzás, hanem maga a valóság. Megszerezzük kézhez kapjuk a bizonyítványainkat, megkapjuk a jogosítványainkat, amik újabbak megszerzésére sarkallnak bennünket. Mert ki az, aki ne akarná még jobban tenni azt amit csinál.
Mindannyian fejlődni akarunk, hogy jobb emberek legyünk, hogy betudjuk végezni azt a feladatot, ami a miénk.

Ebben a rövid szövegben Jézus tanácsa olvasható, amit tanítványainak adott, akik még nem voltak készen. Úgy fogalmazott, hogy bár lelkileg - szívük szerint, vágyaikban, elképzeléseikben készek lettek volna megtenni, amit kell; testileg mégsem voltak képesek rá. Erőtelenségeik, azaz gyengeségeik akadályozták őket.

Ezért ez az első lecke: Ne értékeld túl magad!
Vagyis, légy tisztában képességeiddel, légy tisztában önmagaddal. Az önvizsgálathoz mindig józanság, alázat és tisztánlátás szükségeltetik.
Nem akarok még egyszer úgy járni, mint gyermekként. Csodáltam Magyar Zoltán 10 pontos lólengés-gyakorlatát, és ahogy kirohantam az udvarra, az ott fűben fekvő beton kútgyűrűn akartam utánozni őt. Csak arra emlékszem, hogy a fűben ocsúdtam fel és a szemeim elől eltűnő sötétségből nagymamám aggódó arca bontakozott ki előttem: "Jól vagy fiam?" - kérdezte.
Tisztában kell lennünk önmagunkkal!

A második lecke, amit meg kell értenünk: Hozz áldozatot!
Jézus úgy mondta ezt: "Virrasszatok!" Aki virraszt, az éjjel fel van. Míg a többiek alszanak, ő ébren, tevékenyen tölti a csendes perceket. Bár neki is szüksége van a pihenésre a regenerálódásra, most nem a kényelmével törődik. Célja érdekében meghozza a kellő áldozatot.
E nélkül nincs előrehaladás. Aki el akar érni valamit, annak le kell mondania sok más dologról.
A sportolók, a tudósok, és még több híres ember komoly áldozatot fizetett azért, hogy ott tart, ahol tart.
Nekünk is meg kell tanulnunk lemondani.

Nagyon fontos a harmadik lecke is: Hívd segítségül Istent!
Egyszerűen vannak dolgok, amik meghaladják a képességeinket és legyőzik akaratunkat, akár mennyit készültünk is, akármiről is mondtunk le célunk érdekében.
Örülök annak, hogy vannak ilyen dolgok, amire nem vagyok képes, mert így látom meg az Isten hatalmát.
Nem történhet attól rosszabb az életemben, mint az, hogy elhiggyem, tudok Isten nélkül élni.
Pál prédikálta a görögöknek: "őbenne élünk, mozgunk és vagyunk..." (ApCsel 17,28)
A kereszténység ereje, a hit ereje ebben az Istenre-utaltságban rejlik.
Bár sokan, istentagadóként ezt gyengeségnek látják, mégsem az. Mert úgy van ez ma is, mint ahogy a Biblia szerint volt, hogy amikor az ember az Istennel összefog, ott megtörténik a csoda. A csoda pedig azért csoda, mert arra egy erős ember sem képes...
Emlékszem a "Tűzszekerek" című film legyőzhetetlen prédikátor-futójára, aki hite miatt lemondott a nagy versenyéről. Majd amikor esélytelenül elindult 400 méteren a párizsi olimpián, mindenki megdöbbenésére megnyerte azt. És ez nem mese, ez megtörtént, ez a valóság! Szóval: Imára fel, barátaim!

És végül az utolsó lecke, a negyedik: Ne feledkezz el az ellenségről!
Még azok közül is sokan, akik hisznek, úgy gondolják, hogy csak egy természetfeletti hatalom létezik: Isten; és elfelejtik, hogy az ördög nagyon is valóságos.
Sokan gondolják, hogy a rossz, ugyan úgy, mint a jó, szintén Istentől van. A Biblia nem ezt mondja. Jézus sem ezt tanítja. Az ellenség igenis létező valóság! Egy hívő embernek sohasem szabad úgy élnie az életét, hogy megfeledkezik arról, hogy egy ellenséges világba született. Gyermekkorunktól fogva magunkkal hozzuk a rosszat. Könnyebb nemet mondanunk, mint igent. Jobban szeretünk ellenkezni, mint engedelmeskedni; dacolni, mint engedni. Fontosabb az akaratunk, mint más akarata. Lassan rádöbbenünk arra, hogy sokkal önzőbbek vagyunk, mint gondolnánk. Igen, az ellenség már akkor csatát nyert felettünk, amikor mi még nem is tudtuk, hogy hadban állunk.
Mit tegyünk hát? Szerintem addig álljunk a jó oldalra, amíg nem késő...

szerző: Restás László

Örömteli mindennapok- Ne szóval szeressük egymást!

Az isteni szeretet abban mutatkozik meg, amit teszünk.

Így lehetünk biztosak abban, hogy az igazsághoz tartozunk.
Így nyugtathatjuk meg a szívünket Isten előtt még akkor is, ha vádol bennünket a lelkiismeretünk, hiszen Isten sokkal hatalmasabb, mint a lelkiismeretünk, és mindent jól lát.

Kedveseim, ha a szívünk nem vádol bennünket, akkor bizalommal mehetünk Istenhez.
Ő pedig megadja, amit kérünk, akármi legyen is az, mert engedelmeskedünk a parancsainak, és azt tesszük, amit ő szeret.
Isten pedig azt parancsolja, hogy a Fiában, Jézus Krisztusban higgyünk, és szeressük egymást. 

Ezt parancsolta nekünk maga Jézus is, amikor velünk volt. Aki engedelmeskedik Isten parancsainak, az Istenben él, és az Isten is él őbenne. 
Honnan tudjuk, hogy Isten bennünk él? 
Onnan, hogy a saját Szellemét adta nekünk!

-1 János 3,18-24-
18. Fiacskáim, ne szóval szeressünk, se nyelvvel; hanem cselekedettel és valósággal.
19. És erről ismerjük meg, hogy mi az igazságból vagyunk, és így tesszük bátorságosakká ő előtte a mi szíveinket.
20. Hogy ha vádol minket a szív, mivelhogy nagyobb az Isten a mi szívünknél, és mindent tud.
21. Szeretteim, ha szívünk nem vádol minket, bizodalmunk van az Istenhez;
22. És akármit kérjünk, megnyerjük tőle, mert megtartjuk az ő parancsolatait, és azokat cselekeszszük, a mik kedvesek előtte.
23. Ez pedig az ő parancsolata, hogy higyjünk az ő Fiának, a Jézus Krisztusnak nevében, és szeressük egymást, a mint megparancsolta nékünk.
24. És a ki az ő parancsolatait megtartja, az Ő benne marad és Ő is abban; és abból ismerjük meg, hogy bennünk marad, abból a Lélekből, a melyet nékünk adott.

ÁMEN!

Zsoltárok könyve 63. rész 2.vers


1. Dávid zsoltára, mikor a Júda pusztájában volt.
2. Isten! én Istenem vagy te, jó reggel kereslek téged; téged szomjúhoz lelkem, téged sóvárog testem a kiaszott, elepedt földön, a melynek nincs vize;
3. Hogy láthassalak téged a szent helyen, szemlélvén a te hatalmadat és dicsőségedet.
4. Hiszen a te kegyelmed jobb az életnél: az én ajakim hadd dicsérjenek téged.
5. Áldanálak ezért életem fogytáig; a te nevedben emelném fel kezeimet.
6. Mintha zsírral és kövérséggel telnék meg lelkem, mikor víg ajakkal dicsérhet téged az én szájam!
7. Ha reád gondolok ágyamban: őrváltásról őrváltásra rólad elmélkedem;
8. Mert segítségem voltál, és a te szárnyaidnak árnyékában örvendeztem.
9. Ragaszkodik hozzád az én lelkem; a te jobbod megtámogat engem.
10. Azok pedig, a kik veszedelemre keresik lelkemet, a föld mélységeibe jutnak.
11. Szablya martalékaiul esnek el, és a rókáknak lesznek eledelei.
12. A király pedig örvendezni fog Istenben; dicséri őt mindaz, a ki ő reá esküszik; mert bedugatik a hazugok szája.

Kenneth E. Hagin: Egy hatalmas terv

,,Krisztus váltott meg minket a törvény átkától, átokká tétetvén érettünk; mert meg van írva: Átkozott minden, aki fán függ.,, — Galata 3,13.

Örökségünk részeként, a Kolossé 1,12–14 szerint, hálát kellene adnunk az Atyának „…a mi váltságunkért az Ő vére által…” (14. vers)

Mitől vagyunk megváltva? A törvény átkától. És mi a törvény átka? Ezt csak úgy tudhatjuk meg, ha megnézzük a törvényben, hogyan határozza meg az átkot.
Az Újszövetségben “a törvény” a Biblia első öt könyvére, a Pentateukhoszra vonatkozik. Ott azt olvashatjuk, hogy az átok, azaz a büntetés, ami Isten törvényének a megszegéséért jár, háromszoros:
(1) szellemi halál (1Móz. 2,17)
(2) szegénység (5Móz. 28,15–68)
(3) betegség (5Móz. 28,15–68).
A Galata 3,13 kijelenti nekünk, hogy Krisztus már megváltott minket a törvény átkától, a Kolossé 1,12–14 pedig azt mondja, hogy adjunk hálát Istennek ezért! 

Hálát kell adnunk az Atyának ezért a hatalmas megváltási tervért, amelyet megalkotott, és elküldte az Úr Jézus Krisztust, hogy végrehajtsa!

2017. november 27., hétfő

Csendes percek Istennel- Az Atya válasza

"Nyomorúságomban az Úrhoz kiáltottam, segítségért kiáltottam Istenemhez. Meghallotta hangomat templomában, kiáltásom a fülébe jutott. Megrendült és rengett a föld, a hegyek alapjai megremegtek, megrendültek...Lehajtotta az eget és leszállt...lenyújtotta a kezét a magasból, és felemelt,kihúzott a rohanó, örvénylő vizekből!" (18. Zsoltár 6-7, 9, 16.)

A fájdalom mindig megrendíti az atyai szívet. Barátom, Jim, nagyon jól tudja miről beszélek. Jimnek gyakran el kell válnia három kisfiától amikor üzleti útra indul. Legutóbb, amikor a család az autóban ült, hogy az édesapát kikísérjék a repülőtérre, a hétéves nagyfiú boldogan meghallgatta a "hogyan segíts Anyának" utasításokat, az ötéves hősiesen felemelte az állát, és megfogadta, hogy elvégzi a rá bízott házimunkát, a kis kétéves, aki egyébként csupa mosoly és vidámság, épp meglátott egy repülőt a kifutón, és keserves sírásra fakadt. 
"A szívem majd megszakadt érte" -mondta Jim. "Közel álltam ahhoz, hogy lemondjam az utamat. Szorosan magamhoz öleltem kicsi fiamat." Miközben láttam könnyes szemét, amint a történetet mesélte nekem, arra gondoltam, hogy ha egy gyermek sírása így megrendíti Jim szívét, mennyivel inkább indul meg mennyei Atyánk könnyeinket látva.
Olvasd csak el a 18. Zsoltárban, hogy mi történt, amikor Dávid az Istenhez kiáltott segítségért: Isten megmozdult, a föld megremegett, a hegyek megrázkódtak, az ég kettényílt, és Isten lenyúlt, hogy segítsen.

Kérdéseink, kiáltásaink mindig megrendítik a Mindenható Istent. Ő megnyitja az eget, megmozgatja a földet, hogy válaszolhasson. Isten mindig lehajol hozzánk. Gondoskodik rólunk.
Jézusban Isten ölelése valósul meg, Ő Krisztus által ér el bennünket és Rajta keresztül munkálkodik értünk. 
Talán Jézus keresztről felszálló könyörgése süket fülekre talált az Atyánál? (Gondolj Jimre, ha ő megindult gyermekét látva, bizonyára Isten sem volt közömbös Jézust szemlélve.)
A választ három nappal később az üres sír visszhangozta: A föld megremegett, a hegyek megrázkódtak, Isten lehajolt, Jézus pedig feltámadt a halálból. Ebben van a mi reménységünk: mivel Jézus átélte az Atyától való elszakadást, mi megtapasztalhatjuk az Atya gondoskodó jelenlétét. Ő a mi mennyei Atyánk. Mindig meghallja kiáltásunkat.
Köszönöm Uram, hogy bizalommal fordulhatok Hozzád, mert tudom, hogy mindig meghallod hangomat. Köszönöm, hogy mindig készen állsz, hogy megments engem.

Forrás:(Joni and Friends, Daily Devotionals, The Father's Answer, fotó:pinterest.com)

A kárpiton keresztül a szentek-szentébe.

„Azután megmutatta nekem Jósua főpapot, aki az Úr angyala előtt állt” -(Zakariás 3,1)

Jósua főpapban, Isten gyermekei mindegyikének képmását látjuk, azokét, kik most közelvalókká lettek a Krisztus vére által, az oltár körül forgolódnak és bemennek a kárpiton keresztül a szentek-szentébe. 
Jézus papokká és királyokká tett minket Isten előtt és már itt e földön szent élet és az Istennek tetsző szolgálat papságához tartozunk. Da arról a főpapról az van mondva, „hogy áll az Úrnak angyala előtt”, mely azt jelenti, hogy papi hivatalát végezve állt ott. Így találják mindenkor azt, aki a hitben hűen kitart. Minden hely Istennek temploma és az Ő népe mindennapi hivatásában és üzleti munkája közben éppen olyan szolgálatot tesz Neki, mint az Ő házában. Ők mindig az oltár körül forgolódnak, a hála és ima áldozatával áldozzanak és önmagukat hozzák „élő áldozatul”.
De figyeljétek meg jól, hol állt Jósua, mikor főpapi hivatalát végezte: a Jehova angyala előtt. Csak egy közvetítő közbejövetele folytán válik lehetségessé, hogy mi szegény, beszennyezett emberek Isten papjaivá lehessünk. 
Amit áldozok, azt a Messiás, a szövetség Angyala, a megváltó Úr Jézus elé teszem, s Ő általa lesznek imáim, melyeket saját imájához csatol, Isten előtt kedvesekké és úgy hallgattatnak meg; dicsénekeim azért legyenek gyönyörűségesek és azért telnek meg kellemes illattal, mert egybekötődik a Krisztus fűszeres kertjéből való mirhával, aloéval és kásiával. 

Én nem hozhatok Neki egyebet könnyeimnél és Ő azokat saját könnyeivel hozza áldozatul az Ő edényében, mert Ő is sírt egykor; ha nem hozhatok Neki semmit, csupán sóhajaimat és vágyaimat, mégis kedves áldozat gyanánt fogadja azt, mert az Ő szívét is megtörte egykor a fájdalom s mély sóhaj szállt fel lelkéből. Ha Őbenne vagyok, akkor kedvessé lettem a Szerelmesben, s valamennyi szennyes cselekedetem, jóllehet magukban véve elvetendők Isten előtt és merő utálatosság szeme előtt, mégis úgy fogadtatnak, hogy tetszés édes illatává válnak Előtte. 
Ő meg van elégedve, s én dúsan meg vagyok áldva és boldog vagyok. Lássátok azért, milyen méltóság és szentség ajándékoztatik a hívőnek, hogy ő, mint „főpap állhat az Úrnak Angyala előtt”.

Igazságok Rapszódiája: A szellemed sikerre képzése

,,Mert a test gyakorlásának kevés haszna van; de a kegyesség mindenre hasznos, meglévén benne a jelenvaló és a jövő életnek ígérete,, (1 Timótheus 4:8).


Az 1 Tesszalonika 5:23-ban Pál apostol a Szent Szellem által leírt egy szép imát a szentekért. Amit érdemes megfigyelni, az a sorrend. Olvassuk csak: „Maga pedig a békességnek Istene
szenteljen meg titeket mindenestől; és a ti egész valótok, mind szellemetek, mind lelketek, mind testetek feddhetetlenül őriztessék meg a mi Urunk Jézus Krisztus eljövetelére” (Az angol fordítás alapján). A szellem az első, a lélek a második és a fizikai test a harmadik. Ez a Szent Szellem sorrendje,
és ez megmutatja nekünk, miért is kell első helyre
tennünk a szellemünk fejlesztését.

Sajnos, sok ember csak ezért aggódik, hogy mi történik a szervezetében vagy hogyan működik az elméje, szem elől tévesztve a legfontosabbat - a szellemét. Istent sokkal jobban érdekli a szellemed. A Példabeszédek 4:23 azt mondja: „Minden féltett dolognál jobban őrizd meg szívedet, mert abból
indul ki minden élet.” A „szív” szó rokon értelmű az ember szellemével, és ebből az igeversből megtudhatjuk, hogy az élet minden dolgai belőle indulnak ki.

A bővölködés, az egészség, a jólét, a békesség, a győzelem, az öröm és minden jó dolog, amit valaha is elképzeltél, a szellemedben lakozik. Látod már, miért kellene inkább több időt szentelned a szellemed fejlődésének? Jézus azt mondta a Lukács 6:45-ben: „A jó ember az ő szívének jó kincséből hoz elő jót; és a gonosz ember az ő szívének gonosz kincséből hoz elő gonoszt: mert a szívnek teljességéből szól az ő szája.”

A szíved - a szellemed - jó dolgok tárháza. Az ötletek és gondolatok, melyek kreatívvá és kiválóvá tesznek mindenben, amit teszel, a szellemedben vannak. Az emberi természet
legmagasabb potenciálja a szellemében van. Ezért folyamatosan oktasd a szellemedet az Igével! Tedd ezt a Szentírás tudatos tanulmányozásán és az azon való elmélkedésen keresztül! A böjt, az ima és a szellemi utasítások gyors megcselekvése szintén annak a módjai, ahogyan a szellemedet képezheted és gyakorlatozhatod a siker és kiválóság érdekében.

Ima
Drága Atyám, köszönöm, hogy Szellemed vezet
mindenben, és megtölti szívemet világossággal, hogy
mindig ismerjem a tökéletes akaratodat, és abban járjak.
A hitem győzedelmeskedik a mai napon, amint alkalmazom
az Igédet. Az igazságod és az élet ereje felszabadul a
szellememben, és dicsőséged megnyilvánul rajtam keresztül.
Jézus nevében, Ámen.

Ingyen letölthető napi áhítatok a Rapszódiával a következő linken: http://bit.ly/2kxPnTE

További tanulmányok:

Józsué 1:8;
El ne távozzék e törvénynek könyve a te szádtól, hanem gondolkodjál arról éjjel és nappal, hogy vigyázz és mindent úgy cselekedjél, a mint írva van abban, mert akkor leszel jó szerencsés a te utaidon és akkor boldogulsz.

Példabeszédek 20:27;
Az Úrtól való szövétnek az embernek lelke, a ki megvizsgálja a szívnek minden rejtekét.

Példabeszédek 4:23;
Minden féltett dolognál jobban őrizd meg szívedet, mert abból indul ki minden élet.

Egy éves Biblia olvasási terv: 1 Péter 4, Ezékiel 33-34;
Két éves Biblia olvasási terv: János 14:22-31, 1 Krónikák 25;

Kenneth E. Hagin: Töltekezz be!

,,Mert aki nyelveken szól, nem embereknek szól, hanem az Istennek; mert senki sem érti, hiszen a Szellem által szól titkokat […] Mert ha nyelveken imádkozom, a szellemem imádkozik, de az értelmem gyümölcstelen. Hogy van hát? Imádkozom a szellemmel, de imádkozom az értelemmel is; énekelek a szellemmel, de énekelek az értelemmel is. Mert ha szellemmel mondasz áldást, az ott lévő avatatlan miképpen fog a te hálaadásodra áment mondani, mikor nem tudja, mit beszélsz? Mert jóllehet, te szépen mondasz áldást, de más nem épül abból.,, — 1KORINTHUS 14,2. 14–17

Isten adott a Gyülekezetnek egy isteni, természetfeletti módot arra, hogy beszélgessünk Ővele! Isten Szellem. Amikor nyelveken imádkozunk, közvetlen kapcsolatban vagyunk Istennel, aki Szellem! Beszélgetünk Ővele, isteni, természetfeletti módon. Ilyen módon vagyunk képesek „szellemmel mondani áldást”, és „szépen mondani áldást”.

Amikor Pál az ott lévő avatatlanról szólt, azokra gondolt, akik járatlanok a szellemi dolgokban. Ha vacsorára hívsz, és előtte azt mondod: „Kérlek, mondj áldást”, én pedig nyelveken beszélnék, nem tudhatnád, hogy mi hangzott el. Nem épülnél általa. Ezért mondta Pál, hogy ilyen helyzetben jobb értelemmel imádkozni. Jegyezzük meg azonban, hogy Isten Igéje kijelenti: a nyelveken való imádkozás egy tökéletes módja a hálaadásnak!

Megvallás: Én áldani fogom Istent a Szellemmel. Én szépen fogok áldást mondani.

Köszöntünk Szent Szellem!: AZ ELBUKOTT BOCSÁNATOT NYER

"Mert lehetetlen dolog, hogy akik egyszer megvilágosíttattak, megízlelvén a mennyei ajándékot, és részeseivé lettek a Szentléleknek. És elestek, ismét megújuljanak a megtérésre." (Zsidókhoz írt levél 6:4, 6)

A hitehagyók végzetének leírása - akik "elestek" (Zsidókhoz írt levél 6:6) - itt, a Zsidókhoz írt levélben sok keresztényben keltett már mély aggodalmat örökkévaló sorsa miatt. Nagyon fontos megértenünk, kikről beszél a levél írója, amikor azt magyarázza, hogy egyeseknek lehetetlen már megtérniük. Úgy tűnik, ezek a személyek egykor újjászületett hívek voltak, hiszen részeseivé lettek a Szentléleknek, s ez az esemény a megtéréskor következik be. Egyértelmű azonban, hogy nem visszaesőkről beszél vagy olyan keresztényekről, akik bűnbe esnek. Számukra ugyanis lehetséges a megtérés, sőt, a Lélek folyamatosan azért dolgozik, hogy Jézushoz vonzza mindazokat, akik elesnek. Ez biztos tény minden szent és minden bűnös életében. "Aki hozzám jő, semmiképpen ki nem vetem" - biztosít róla Krisztus.
A Zsidókhoz írt levelet elsősorban a zsidókból lett keresztényekhez címezték. Ők nem tudatos bűnökbe estek bele, ennek éppen az ellenkezője volt igaz. A törvényeskedéshez és a cselekedetek általi üdvösség judaista tanításához tértek vissza. Azzal, hogy így tettek, újra megfeszítették a Megváltót, hiszen azt tanították, hogy áldozata szükségtelen az üdvösségükhöz. Újra a juhok, bikák és kecskék vérében bíztak, és már eltűnt belőlük a vágy, hogy gondolkodásmódjukat megváltoztassák vagy megtérjenek.
Az angliai egyház egyik nagy mártírja Thomas Cranmer volt. Megindító tapasztalat az oxfordi emlékmű előtt megállni, ahol őt és a katolicizmus ellen protestálókat máglyán égették el 1556-ban. A börtönben először nagyon durva, majd - közvetlenül kivégzése előtt - elnézőbb bánásmódban részesítették, és egy alattomos módszerrel rávették arra, hogy énekben tagadja meg ellenállását a római eretnekségekkel szemben. Még Mária királynő is határozottan amellett foglalt állást, hogy Cranmernek meg kell halnia. Halála előtt elmondott beszédében könyörgött az Úrhoz, hogy bocsássa meg szörnyű tagadását. Azután kinyújtotta jobb kezét, hogy először azt égessék meg, de szívében ott volt a belső bizonyosság, vagyis hogy üdvössége van Jézus Krisztusban.
Imádság a mai napra
"Drága Szentlélek, köszönöm neked azt a bizonyosságot, hogy sohasem veted el egyetlen gyermekedet sem."

Isten csodálatos kegyelme: KRISZTUS VÁR

''És az Isten országának ez az evangéliuma hirdettetik majd az egész világon, bizonyságul minden népnek; és akkor jő el a vég.'' (Máté evangéliuma 24:14)

Krisztus evangéliuma az elejétől a végéig a megmentő kegyelem üzenete. Ez az üzenet világosan érthető, és hagyatkoznunk kell a vezetésére. Megsegíti a bajban levőt, megnyitja az igazság megértésére vak szemeket, és irányítja az igaz alapot kereső lelkek útját. A teljes értékű és örök érvényű szabadulás minden ember számára elérhető. Krisztus vár, és vágyakozik azután, hogy kimondhassa megbocsátó szavát, és ingyen felajánlott kegyelmében részesíthesse az embert. Miközben várva vár, elismétli a Jerikó kapujánál ülő vaknak mondott szavait.

''Mit cselekedjem veled?''
(Márk evangéliuma 10:51)

Elveszem a bűnödet, és megmoslak a saját véremben. Az élet minden területén megváltásra váró emberek járnak-kelnek. A vakok tapogatóznak a sötétségben. Adjatok nekik világosságot, és Isten meg fog áldani érte titeket, munkásait. Krisztus művében nagyobb elszántságra van szükségünk. Az igazság ünnepélyes üzenetét olyan hatékonysággal kellene hirdetnünk, hogy a hitetlenek is meglássák, Isten az, erőnk élő forrása, aki kiegészíti törekvéseinket.

Minden keresztény kiváltsága, hogy ne csak várja, de siettesse is az Úr Jézus Krisztus eljövetelét. Ha nevének minden hitvallója gyümölcsöt teremne az Ő dicsőségére, akkor az evangélium magvát rövid időn belül elvethetné a világban. Az utolsó aratnivaló is gyorsan beérne, és Krisztus eljönne az értékes gabona betakarítására. Elérkezett az idő, amikor Isten követei felnyitják a világ előtt a papírtekercset. A hármas angyali üzenet igazságát minden népnek, nemzetnek és népcsoportnak hirdetni kell; minden földrész sötétségét el kell oszlatni, és terjednie kell a tenger szigetein is. Nem halogathatjuk ezt a munkát. Legyen a jelszavunk:''Előre, mindig előre!''
A Menny angyalai járnak majd előttünk, hogy az utat előkészítsék a számunkra.
Ne hárítsuk el magunktól a külső területek terheit, míg az egész Föld nem fénylik az Úr dicsőségétől

Örömteli mindennapok: Mennyei helyekre ültetett!

,,Krisztussal együtt új életre keltett. Bizony, Isten kegyelme mentett meg minket!
Sőt, mivel Jézus Krisztus részei vagyunk, vele együtt feltámasztott a halálból, és vele együtt a mennyei helyekre ültetett bennünket. Isten így akarta megmutatni — még a jövendő korszakoknak is — kegyelmének határtalan gazdagságát irántunk, akik a Krisztus Jézushoz tartozunk.,, 
-Efézus.2,5-7


Mennyei helyekre ültetett,most ebben az időben!
Isten sokkal többet akar adni, mint amit magunk elérhetünk, látunk,vagy el tudunk képzelni.Ehhez isteni hitre van szükségünk ,csakis hit által tudjuk elfogadni mindazokat az áldásokat amiket Isten előre elkészitett számunkra Krisztusban.Hinni pedig azt jelenti, hogy bizonyosak vagyunk abban, amit remélünk.
Aki hisz valamiben, az meg van győződve arról, hogy az a dolog valóságosan létezik, annak ellenére, hogy nem látja.-Zsidó 11,1-
A hit szemével megláthatjuk a láthatatlant,a reménylett dolgok valóságát.
Minden lehetséges annak, aki hisz.- Márk 9:23-
Minél inkább hiszel és bízol Istenben, a lehetőségeid annál határtalanabbak lesznek az életedben
Isten ereje képes úgy megnyilvánulni az életedben, hogy soha többé nem leszel ugyanaz, ami korábban voltál; mert folyamatosan haladsz előre, győzelemről győzelemre, hiszen a hit - az Istenbe vetett hit - nem ismer vereséget.
Láss a hit szemeivel.
Legyen örömteli napod

Zsoltárok könyve 147. rész 11.vers


1. Dicsérjétek az Urat! Hiszen Istenünkről énekelni jó; hiszen őt dicsérni gyönyörűséges és illendő dolog!
2. Az Úr építi Jeruzsálemet, összegyűjti Izráelnek elűzötteit;
3. Meggyógyítja a megtört szívűeket, és bekötözi sebeiket.
4. Elrendeli a csillagok számát, és mindnyájokat nevéről nevezi.
5. Nagy a mi Urunk és igen hatalmas, s bölcseségének nincsen határa.
6. Megtartja az Úr a nyomorultakat; a gonoszokat földig megalázza.
7. Énekeljetek az Úrnak hálaadással, pengessetek hárfát a mi Istenünknek!
8. A ki beborítja az eget felhővel, esőt készít a föld számára, és füvet sarjaszt a hegyeken;
9. A ki megadja táplálékát a baromnak, a holló-fiaknak, a melyek kárognak.
10. Nem paripák erejében telik kedve, nem is a férfi lábszáraiban gyönyörködik;
11. Az őt félőkben gyönyörködik az Úr, a kik kegyelmében reménykednek.
12. Dicsőitsd Jeruzsálem az Urat! Dicsérd, oh Sion, a te Istenedet!
13. Mert erősekké teszi kapuid zárait, s megáldja benned a te fiaidat.
14. Békességet ád határaidnak, megelégít téged a legjobb búzával.
15. Leküldi parancsolatát a földre, nagy hirtelen lefut az ő rendelete!
16. Olyan havat ád, mint a gyapjú, és szórja a deret, mint a port.
17. Darabokban szórja le jegét: ki állhatna meg az ő fagya előtt?
18. Kibocsátja szavát s szétolvasztja őket; megindítja szelét s vizek folydogálnak.
19. Közli igéit Jákóbbal, törvényeit s végzéseit Izráellel.
20. Nem tesz így egyetlen néppel sem; végzéseit sem tudatja velök. Dicsérjétek az Urat!

2017. november 26., vasárnap

Igazságok Rapszódiája: Egy öngyógyító mechanizmus benned

,,De ha Annak a Szelleme lakik bennetek, aki feltámasztotta Jézust a halálból, ugyanaz, aki feltámasztotta Krisztus Jézust a halálból, megeleveníti a ti halandó testeiteket is az ő ti bennetek lakozó Szelleme által,, (Róma 8:11)


Az Ézsaiás 53:5 így szól:
„És ő megsebesíttetett bűneinkért, megrontatott a mi vétkeinkért, békességünknek büntetése rajta van, és az ő sebeivel gyógyulánk meg.” 
Ez az egyik olyan igevers, melyet világszerte használnak a keresztyének, hogy
gyógyulást nyerjenek. Valójában, Ézsaiás próféta itt a zsidókhoz beszélt, és nem a keresztyénekhez. Egy betekintést adott nekik az eljövendő Messiás kegyelméről, és ezt mondta nekik: „…az ő sebeivel gyógyulánk meg.”

Majd Pál apostol az ő levelében visszatekintett a keresztre, és ezt mondta: „…akinek sebeivel gyógyultatok meg” (1 Péter 2:24). A zsidókhoz szólt. Nem beszélt minden keresztyénhez. 
A zsidók voltak a szövetség alatt, a gyógyulás szövetsége a zsidó egyházat érintette, az ószövetségi egyházat. Ők voltak azok, akik az Ő sebeivel meggyógyultak.

Jézus Krisztus Egyházának, amely az Ő feltámadását követően született, valójában nincs szüksége gyógyulásra Istentől. Az Egyház rendelkezik egy öngyógyító mechanizmussal. Az Egyház örök életet kapott. Az örök életnek nincs szüksége gyógyulásra. Az örök élet az Isten fajta élet, az Istenség esszenciája. Élet, amely „megfertőzhetetlen”, betegség és gyengeség nélkül való. 
Ha örök életed van, akkor nem számít, hogy milyen problémád van a testedben, ha felgerjeszted Isten ajándékát – Isten életét a szellemedben – az egész tested megelevenül.

Alapigénk így szól: „De ha Annak a Szelleme lakik bennetek, aki feltámasztotta Jézust a halálból, ugyanaz, aki feltámasztotta Krisztus Jézust a halálból, megeleveníti a ti halandó testeiteket is…” 
A Szent Szellem benned életet generál. A Biblia azt mondja, hogy az első ember, Ádám lett élő lélekké, a második Ádám pedig megelevenítő (Az angol fordításban életadó) Szellemmé (1 Korinthus 15:45). Mi nem az első Ádámtól születtünk. A második Ádámtól, Jézus Krisztustól születtünk. Jézusnak soha nem volt szüksége gyógyulásra, és amint Ő van, úgy vagyunk mi is ezen a világon.

Életadó Szellem lakozik benned. Olyan életet kaptál, ami több a gyógyulásnál. Amíg csecsemő vagy Krisztusban, szükséged lesz gyógyulásra. A Biblia a gyógyulást a gyermekek kenyerének nevezi. Amikor éretté válsz, elhagyod a gyermekies
dolgokat. Nem keresed majd a gyógyulást. Ehelyett így szólsz: „Soha többé nem leszek beteg, mert Krisztus élete van bennem.” Halleluja!

Megvallás
Isten élete és természete van bennem. Ezért több vagyok
mint győztes. Diadalmas és győzedelmes életet élek
minden nap, a betegség, az ördög és e világ negatív
rendszere felett!


További tanulmányok:

1 János 5:13;
Ezeket írtam néktek, a kik hisztek az Isten Fiának nevében, hogy tudjátok meg, hogy örök életetek van, és hogy higyjetek az Isten Fiának nevében.

János 5:26;
Mert a miként az Atyának élete van önmagában, akként adta a Fiúnak is, hogy élete legyen önmagában:

Róma 8:10;
Hogyha pedig Krisztus ti bennetek van, jóllehet a test holt a bűn miatt, a lélek ellenben élet az igazságért.

Párkapcsolat: A LEGKEMÉNYEBB CSAPDÁK 2/2.

1.rész:
http://mennyeikincseslada.blogspot.de/2017/11/a-legkemenyebb-csapdak-12.html

2.rész:

A legtöbb fiatal sokszor álmodozik házasságról, de a boldog házassághoz vezető úton sokféle csapda szedi az áldozatait. A csapda általában egy jól álcázott verem. Látszólag ártalmatlan, de amikor rálépsz, mély gödörbe esel. Sátán szakértő a csapda felállításában. A gondosan álcázott csapdája ártalmatlannak tűnik, de halálos veszedelmet jelent. Néhány e közül megakadályozza, hogy valamikor is boldog házasságban és örömteljes otthonban élhess.

7. csapda. A házasság előtti szex
A nemi aktus kipróbálása a házasságkötés előtt sokak számára jól megindokolható tett. "Csak nem veszel cipőt anélkül, hogy felpróbálnád? Hát akkor hogyan házasodnátok össze egymás kipróbálása nélkül?" Sokféle oka van, miért nem helyes a "Próbáld ki először!" elmélet. A házasság nem hasonlítható a cipővásárláshoz.

Egy lányra nem szabad úgy gondolni, mint egy kipróbálandó árucikkre, hanem mint életre szóló társra, aki szeretetet és megbecsülést érdemel. Ő Isten előtt drága, mindenféle árat felülmúl. Tekintsd te is ugyanilyen értéknek! Ne feledd, egy élete szóló társat keresel, nem pedig szexpartnert. Továbbá, a házasság előtti nemi kapcsolat nem mutat rá hűen a házasságon belüli kapcsolat értékére.

Hogy kerülheted ki ezt a csapdát?
Utasítsd el az értelmetlen "Próbáljuk ki egymást" ötletet! Ha igazán szeretitek egymást, nem kell aggódnotok a nemi életetek minősége felől, mert sikeres lesz!

8. csapda. Együttélés
Igen elterjedt gyakorlat manapság. Különösen a férfiak kedvelik ezt a megoldást. Miért ne? Van valaki, aki kimossa a ruhájukat, megfőzi az ebédet, és kívánság szerint biztosítja a szexet. Mindez részükről szinte semmiféle felelősségvállalást nem igényel. Akkor hagyják ott a lányt, amikor akarják. Ha véglegesen odébb akarnak állni, semmi sem tartja vissza őket.

Ez a megoldás nem kielégítő a nő számára. A leggyakoribb panasz ez. "Sokszor úgy érzem, kihasznál." Nem csoda. Akkor viszont miért megy bele mégis az ilyen felemás kapcsolatba egy leány? A leggyakoribb válasz ez. "Azt reméltem, hogy hamarosan összeházasodunk!" Ez a remény azonban gyakran szertefoszlik. A férfiak általában így érvelnek. "Miért kötelezzem el magamat, amikor így kényelmes, s felelősséget sem kell vállalnom? Különben is, egy napon talán változtatni akarok, és így sokkal könnyebb lesz." Ezt hívják önzésnek. Ha a nő mégis rá tudná bírni a férfit, hogy összeházasodjanak, azzal sem nyerne sokat.

Azt a hamis beállítást, hogy a házasság akkor virágzik a legjobban, amikor az a kölcsönös szabadság elvén alapul, ismét egy dal fejezi ki nagyon hűen. Ebben a dalban a férfi azt énekli, "nem a házassági okirat tintafoltos aláírása" késztette arra, hogy a szerelméhez költözzön, hanem az a tudat, hogy akkor mehet, amikor akar. Ez a szabadság tartja ott. Micsoda ostobaság, és milyen önzés! Vajon mit érezhet az asszony annak tudatában,

hogy a párja akkor jön és megy, amikor akar?

A dal nem szól arról, hogy ki fizeti a számlákat, sem arról, hogy a kapcsolatból született gyerekek majd mindig azt kérdezik, "Hol van apa? Mikor jön haza?" A sikeres házasság és a boldog otthon a férj és féleség egymás iránti elkötelezettségén alapul. Soha nem lesz ilyen otthonod az "Akkor jövők vagy megyek, amikor tetszik" elv alapján.

Hogy kerülheted ki ezt a csapdát?
Ne fogadj el olcsó, erkölcstelen játékházasságot! Várj az igazira!

9. csapda. A keresztények nem keresztényekkel való házassága
Sok-sok keresztény vergődik keserű, boldogtalan házasságban, mert nem engedelmeskedett az Úr egyik egyszerű parancsának. Isten azt parancsolja a hívőknek, hogy ne házasodjanak nem hívőkkel.

"Ne legyetek a hitellenekkel felemás igában." (2Kor 6:14)

A hitetlennel házasságot fontolgató keresztények általában azt gondolják, hogy az ő esetük egyedi, és ez a parancs nem vonatkozik rájuk. Isten szava azonban egyértelmű. Az iga olyan eszköz, amivel két állatot egymáshoz kötöttek, például ekehúzásra. Így az iga a Biblia-versben a két személyt egybefogó sorsközösségére utal. Vésd jól az eszedbe! Soha nem Isten akarata, hogy egy meg nem tért lánnyal vagy fiúval házasodj össze! Istennek jó oka van erre. Ő arra teremtette a házasságot, hogy két személy eggyé váljon.

"Ezért hagyja el a férfi az apját és anyját, ragaszkodik a feleségéhez, és lesznek ketten egy testté." (Máté 19:5)

Isten azért mondja, hogy "Ne legyetek a hitetlenekkel felemás igában", mert lehetetlen, hogy egy hitetlennel teljesen eggyé válj. A házasság a legintimebb emberi kapcsolat. Egy hívő és egy hitetlen teljes és tökéletes egysége pedig lehetetlen. Ötféle okot találunk az Igében arra, miért ne házasodjon hívő hitetlennel.,, (2Kor 6:14-16)

1. "Mert mi köze egymáshoz az igazságnak és a gonoszságnak?"
A válasz: semmi. A hívőt Isten igaznak tekinti, mert elfogadta Krisztust Megváltójának, és Jézus igazságába öltözött. A hitetlen gonosz Isten szemében, mert visszautasította Krisztust. Ezért köztük nem jöhet létre egység.

2. "Mi köze van a világosságnak a sötétséghez?"
A válasz: egyáltalán semmi. A világosság és a sötétség soha nem válhat eggyé. Egykor a hívő is lelki sötétségben élt, de Isten csodálatos világosságára jutott el (1Pét 2:9). A hitetlen még lelki sötétségben van, és ha nem fordul Krisztushoz, a sorsa örök sötétség.

3. "Vagy mi azonosság van Krisztus és Beliál (Sátán) között?"
A válasz ismét: semmi. Krisztus és Sátán között nem jöhet létre egység. A hívő lelki Atyja Isten, a hitetlené Sátán (Ján 8:44). Így képtelenség, hogy eggyé váljanak.

4. "Vagy milyen közösség van hívő és hitetlen között?"
A válasz: semmi. A keresztényt Isten munkája érdekli, és a Mennyben rá váró dicsőséges jövő. A hitetlent ez a világ érdekli, és a világi kedvtelés.

5. "Hogyan fér össze Isten temploma a bálványokkal?"
A válasz: sehogy. A keresztény ember teste "Isten temploma", mert Isten benne lakik, és a keresztény ember Istent imádja. Ahogy nem lehet egység Isten és a bálványok között, nem lehet egység hívő és hitetlen közt sem.

Ha végiggondolod, nincs sok közös két emberben, ha közülük az egyik szereti Jézust, a másik nem. Talán jól érzitek magatokat együtt, találtok közös időtöltést is, de az igazán fontos témákban nem értetek egyet. Előfordul, hogy a lány kedvéért a fiú elkezd gyülekezetbe járni, talán be is merítkezik, és csatlakozik a gyülekezethez, de ha nem születik újjá őszintén, "az elkötelezettsége" majd nem tart sokáig.

Jézus azt mondta, úgy különböztethetjük meg az igazi keresztényeket a hamis keresztényektől, hogy megfigyeljük, milyen gyümölcsöt terem az életük. "A gyümölcséről ismeritek meg a fát" – mondta. Ez azt jelenti, hogy amennyiben valaki igazán újjászületik, annak a jelei láthatók abban, amit mond és tesz.

Hogy kerülheted ki ezt a csapdát?
Határozd el, hogy soha, semmilyen körülményben nem házasodsz össze egy nem kereszténnyel.



10. csapda. Kereszténynek nem kereszténnyel való együtt járása
Sok keresztény fiatal nem érti, miért nem randizhat nem kereszténnyel. Az ok az, hogy az együtt járás gyakran eljegyzéshez és házassághoz vezet. Talán nem vetted észre még, de Sátán nagy cselszövő. Szereti elrontani a fiatalok életét azzal, hogy a nem megfelelő személlyel házasítja össze őket.

Hogy kerülheted ki ezt a csapdát?

Ne járj nem keresztényekkel. Ha nem randizol velük, nem is házasodsz össze velük. Szakítsd meg most a rossz kapcsolatot! Ha Isten most megmutatta, hogy rossz kapcsolatban vagy, ne kérdezd körbe a barátaidat, mit kellene tenned. Nem kell elmenned a lelkészhez sem, hogy megkérdezd, mit tegyél. Még imádkoznod sem kell, hogy bölcsességet kérj Istentől. 
Csak engedelmeskedj Istennek, és szakítsd meg azt a kapcsolatot most.

Párkapcsolat: A LEGKEMÉNYEBB CSAPDÁK 1/2.

A legtöbb fiatal sokszor álmodozik házasságról, de a boldog házassághoz vezető úton sokféle csapda szedi az áldozatait. A csapda általában egy jól álcázott verem. Látszólag ártalmatlan, de amikor rálépsz, mély gödörbe esel. Sátán szakértő a csapda felállításában. A gondosan álcázott csapdája ártalmatlannak tűnik, de halálos veszedelmet jelent. Néhány e közül megakadályozza, hogy valamikor is boldog házasságban és örömteljes otthonban élhess.

1. csapda. Élj a mának!

Ezzel a bölcselettel lépten-nyomon találkozhatunk. Ezzel bombáznak minket.

"Csak egyszer élsz, ragadj meg hát mindenféle élvezetet!"

Ez a gondolkodásmód az emberiséggel egyidős. Régebben ezt mondogatták. "Együnk, igyunk, vigadjunk, holnap úgyis meghalunk." Ebben az a téves, hogy a legtöbben nem halnak meg holnap. Ehelyett viselnünk kell a mai hibánk következményét. Egyik-másik vétkünk következménye életre szóló, és szembe kell néznünk a halál utáni ítélettel is.

Sátán mindig az emberek elé tárta a mának élés gondolatát, mert így olyan dolgokra is készek, amiktől óvakodnának, ha gondolnának a jövőre. Egy tizenkilenc éves, két gyermekes leányanya így vélekedett. "Amíg fiatal vagy, csak a következő hétvégére gondolsz, de az élet több a hétvégénél. Ehhez tartozik az egész földi léted, és folytatódik az örökkévalóságban. Ha visszautasítod Krisztust, és nem nyersz örök életet, az nem egy hétvégére szól. Örök kihatású!"

Hogy kerülheted ki ezt a csapdát?
Vedd észre, hogy az élet komoly és szent. Amit most teszel, kihatással van mind a földi életedre, mind pedig az örök életedre.

2. csapda. Élj az örömnek!

"Ha örömet szerez, tedd meg!" Ez másikfajta filozófia jelszava, amely befolyásolja a mai társadalmat. A kábítószer élvezői e jelszót követik. "Érezd jól magadat most, nem számít, hogy mi történik később." Sokan helytelenül gondolják, hogy mindent szabad nekik, ami jó érzést kelt bennük. Még egy dal szövege is ezt hangsúlyozza. "Nem lehet rossz, ami ilyen jó érzés." Ne legyél olyan naiv, hogy elhidd ezt! Attól, hogy valami jó érzést kelt benned, nem biztos, hogy helyes is. Talán örömet szerez elkötni egy új autót, és száguldozni azzal, ennek ellenére ez nagyon helytelen.

Hogy kerülhetett ki ezt a csapdát?
Ne engedd, hogy az érzelmed irányítson.


3. csapda. Nemi erkölcstelenség

A fiatalok könnyen esnek a nemi erkölcstelenség csapdájába. Sokan követnek el nemi bűntettet, és

úgy tűnik, hogy negatív következmény nélkül.

Azonban senki sem lépheti át Isten erkölcsi korlátját anélkül, hogy előbb vagy utóbb ne fizetne azért nagy árat. Egyetlen erkölcstelen tettnek is lehet szörnyű következménye.

Hogy kerülheted ki ezt a csapdát?
Tartsd magadat tisztán. Az erkölcstelenség ára túl magas, nem éri meg azt, amit kapsz azért.

4. csapda. Házasság tizenéves korban

A tinédzser házasságból sokféle baj származik. Kétszer olyan valószínű a válás, mint a huszonévesek esetében. Legalább kétféle jelentős hátránya van a tizenévesek házasságkötésének. Először is, könnyen rossz döntést hoznak a párválasztásnál. Másodszor, a tizenévesek nem elég érettek a házasságra. Jó adag önzetlen és gondoskodó szeretetre van szükség ahhoz, hogy a házasság megfelelően működjön. Ahhoz pedig fel kell nőniük, hogy így tudjanak szeretni.

Hogy kerülheted ki ezt a csapdát?
Ne siesd el a házasságot!

5. csapda. Házasság az egyedüllét elkerülésére

A lányoknak el kell felejteniük azt, hogy az élet végső célja a házasság. Sok lány attól fél, hogy elszalasztja "a házasság örömét". Emiatt elveszíti a józan ítélőképességét, ezért végzetes házasságba ugrik. Talán sok figyelmeztető jelet lát, de azt gondolja,

"Lehet, hogy nem lesz a legjobb házasság,
de még mindig jobb, mint egyedül maradni."

Az igazság az, sokkal kínosabb a rossz házasság, mint az egyedüllét. Nők ezrei mondhatnák el neked, hogy a rossz házasság a földi lét legkeserűbb tapasztalatai közé sorolható. Tele van gyűlölettel, visszautasítással, nehezteléssel, sértett érzéssel, és gyakran a gyerekek az ártatlan áldozatok.

Hogy kerülheted ki ezt a csapdát?
Tanulj meg boldogan és megelégedetten élni, amíg egyedül vagy. Így nem nehezedik rád a nyomás, amely elhamarkodott házasságba ugrasztana.

6. csapda. Majd én meg változtatom a másikat!

Ennek körülbelül ugyanannyi az esélye, mint annak, ha ejtőernyő nélkül ugranál ki egy repülőről. A biztonságos földet érésre mindkettőnél csekély az esély. Mégis, sok lány megkockáztatja, hogy eljátssza a későbbi boldog házasságát. A lány így gondolkozik. "Tudom, hogy Patrick sokat iszik, és más lányok után jár, de biztosan megváltozik, ha összeházasodtunk." Ez a vágyálom teljesen alaptalan. Nem változtathatod meg valakinek az alapvető természetét azzal, hogy hozzá mész. Ha nehézség mutatkozik a házasságkötés előtt, az valószínűleg csak fokozódik a házasságban.

Hogy kerülheted ki ezt a csapdát? 

Ne reménykedj a társad megváltoztatásában a házasságkötés után! Amit most látsz, azzal kell beérned.

ALAPVETŐ BIBLIAISMERET: A VILÁGMINDENSÉG ISTENE-2.rész

I. Hit vagy hiszékenység

1. Mivel Istennel kapcsolatban legelőször a hit kerül megemlítésre, ezért az első kérdés is az, hogy mit nevezünk hitnek, azonos-e a hiszékenységgel?



  • A Biblia szerinti “hit” jelentése “bizalom”, vagyis az Isten megismeréséből támadt bizalmat jelenti.
    • Az Istenből megtapasztalható és megismerhető dolgok adják ezt bizalmat arra az esetre, ha már nincs lehetőségünk ellenőrizni a kijelentett dolgokat. Róm. 1,20.
  • A hit tulajdonképpen a megismerésből kialakult bizalomnak egy olyan magas szintű megnyilatkozása, amit a Biblia meggyőződésnek is mond. Zsid. 11,1.
    • Ha egy férj ismeri a felesége ragaszkodó szeretetét és hűségét, akkor bizalommal van iránta akkor is, ha nem látja őt.
    • A hívő ember így fogadja el Isten létezését is, annak ellenére, hogy most nem láthatja Őt.
  • A megtapasztalt tényeken alapuló hit számára hiába hangoznak el a tagadó kijelentések.
    • Mert a Biblia szerinti hit nem hiszékenységet jelent, hanem ismereten alapuló bizalmat és meggyőződést.

2. Miért alakult ki az Istenben való hitetlenség az emberek között?

  • Esetenként az Istenről való ismerethiány, és az ebből adódó meseszerű elképzelések tartanak vissza embereket attól, hogy higgyenek Istenben.
  • Másokat az tart vissza, hogy a kereszténység nem tud minden kérdést megválaszolni, de azt figyelmen kívül hagyják, hogy a világi tudomány még több kérdésre nem tud válaszolni
    • A feltevéseket és következtetéseket ugyanis nem lehet tudományos tényként elfogadni, különösen akkor, ha ezek a feltevések egymásnak ellentmondóak.
  • Vannak, akik csupán a kényelem és a közömbösség oldaláról közelítik a hit kérdését.
    • Úgy vélekednek, hogy mindez a tudósok és a papok dolga, ők egyezzenek meg egymással, ők döntsék el ezt a kérdést.

3. Milyen tényeket lehet felsorolni, amik egyértelműen bizonyítják az egész világmindenséget irányító és fenntartó Isten létezését?

  • A beteljesedett próféciák a történelmi tények alapján a legjobb bizonyítékok.
    • A világbirodalmak feltámadása és bukása
    • A Messiásra vonatkozó próféciák pontos beteljesedése.
  • A bennünket körülvevő természeti világ egy hatalmas tervező és teremtő Isten létezéséről tesz bizonyságot.
    • Az univerzumban létező bolygók és csillagok mozgásának szigorú rendje. Zsolt. 19,1-7.
    • A Föld életet biztosító jellege és körülményei:
      • A gravitáció, a légréteg összetétele és vastagsága, a Föld Naptól való távolsága, stb.
    • A természetben előforduló dolgok és jelenségek körforgása.
      • A víz, az évszakok, stb.
    • Az állatok és a növények szaporodási, fejlődési és cselekvési folyamatának genetikus rendje.
      • Isten egyedeket teremtett, amik a maguk nemében csodálatos dolgok cselekvésére képesek.
    • A természetben található élővilág egyedi szépsége is egy tervező Teremtőről tesz bizonyságot.
  • Az emberi test belső felépítése és csodálatosan működő szervezete, amely képes a különböző betegségekkel és külső sérüléssel szemben az öngyógyítás reakcióját és folyamatát elindítani és véghez vinni.
  • Tapasztalati tények alapján is meggyőződhetünk Isten létezéséről.
    • Az Istenre talált ember életében végbemenő változás
    • Az ima meghallgatások tapasztalata
    • A körülöttünk tapasztalható okkult jelenségek pedig közvetve tesznek bizonyságot.

4. Hogyan kerülhetünk kapcsolatba a világmindenséget teremtő Istennel?

  • Kezdetben, a bűneset előtt még közvetlen kapcsolat volt Isten és az ember között.
    • A bűn miatt ez a kapcsolat megszűnt, de Isten mégsem szakította meg kapcsolatát az emberrel, hiszen Istennek korlátlan a lehetősége. Zsid. 1,1.
  • A természet, mint Isten alkotása egy hatalmas könyv lehet számunkra, amiből nagyon sok ismeretet nyerhetünk Istenről. Róm. 1,20. Zsolt. 19,2-5.
  • A lelkiismeretünk által is Isten jelentkezik és szólal meg bennünk. Péld. 20,27. Róm. 2,14-15.
  • A legközvetlenebb és legérthetőbb kinyilatkoztatás Istenről a Biblia, ebből ismerhetjük meg Isten lényét és személyiségét a legbiztosabban.

5. Fontos-e az ember számára megismerni Istent, illetve milyen mértékben nyerhetünk ismeretet Róla?

  • Az örök életünk feltétele az Isten megismerése. Ján. 17,3.
  • Van egy határ, ahol Isten nem enged tovább bennünket. V. Móz. 29,29.
  • Az Isten által megszabott határon túl lévő dolgok meghaladják az értelmi képességünket. Róm. 11,33-35. Ésa. 55,8-9.

II. A Biblia Istene

1. Mit jelent a Bibliában az a meghatározás és kifejezés, hogy “egy Isten”?

  • Az “Isten” szó mint fogalom, egy több személyből álló egységnek, egy magas szintű hatalmi körnek a létezését ismerteti meg velünk. I. Móz. 1,26/a. Ésa. 6,8.
  • Bár a “Szentháromság” kifejezés csupán egy teológiai fogalom, de a három személyű Istenről úgy az Ó mint az Újszövetség is megemlékezik és bemutatja.
    • Míg az Ószövetség visszafogottan beszél az Istenség három személyéről, addig az Újszövetség nagyon határozottan megnevezi és külön választottan beszél Róluk. II. Sám 23,2-3. Ésa. 63,8-11. - I. Ján. 5,7. Mát. 3,16-17. 28,19.
  • Az “egy Isten” fogalom hangsúlyozása azért kerül előtérbe a Bibliában, mivel úgy az Ó, mint az Újtestamentum iratai olyan időben keletkeztek, amikor az Isten népével érintkező népek sok-istenben hívő emberek voltak.
    • Az emberek úgy hitték, hogy ezek az istenek egymással szembeállnak, hadakoznak és rivalizálnak, vagyis hatalmi küzdelem van közöttük.
    • Ezzel az általános felfogással szemben tett bizonyságot a zsidó nép és a kereszténység, hogy az egész világmindenségben csak “egy Isten” létezik. V. Móz. 6,4-5. Eféz. 4,5-6.
  • Bár ez az “egy Isten” három személyből áll, mégis elmondható róluk, hogy egy, mivel tökéletes összhang és egység van közöttük az egymás iránti szeretet jegyében.
    • A Bibliában az “egy” szónak speciális jelentése is van.
    • Ahogy a házasságban a férfi és a nő “lesznek ketten egy testté”, ahogy Krisztus tanítványainak is “egyeknek” kell lennie, akként tekinthető egynek a három személyű Istenség is. I. Móz. 2,24. Ján. 17,21.

2. A szeretet egységén kívül még milyen vonatkozásban állít nagyon határozott különbséget a “sok-isten” és az “egy Isten” között?

  • A “sok-isten”-ről azt mondja, hogy nem léteznek, csupán az emberi képzelet szüleményei, a hozzájuk kapcsolódó fizikai tapasztalatok és jelenségek mögött minden esetben Sátán, az őscsaló húzódik meg. Zsolt. 115,4-7. II. Kor. 11,14-15.
  • Az “egy Isten”-ről viszont azt állítja, hogy öröktől fogva egyedül létező Isten, Aki a hatalma szavával teremtett mindent és tart fenn mindeneket. Zsolt. 83,19. 33,6. 9. Zsid. 1,3.

III. A láthatatlan Isten

1. Mit tudhatunk arról a személyről, akit Atyaként ismerhetünk meg a Biblia kinyilatkoztatásaiból?

  • Az emberi család megváltásának megvalósítása közben mindenben Ő a fő, a vezető. I. Kor. 11,3.
  • Az emberek számára azonban láthatatlan marad, kegyelemből elrejti magát előlük. Ján. 1,18. Ésa. 45,15. I. Tim. 6,16.
  • Mindezt azért, mert a bűnös állapotunk miatt a megjelenése megemésztő tűz lenne. Ésa. 59,2. V. Móz. 4,24. Zsid. 12,29. II. Móz. 33,20.

2. Az a tény, hogy az Atya most láthatatlan számunkra, egyúttal azt is jelenti, hogy nincs alakja, a teremtett lények által is érzékelhető megnyilatkozási formája?

  • A teremtéskor az ember is Isten képére és hasonlatosságára lett teremtve. I. Móz. 1,26.
  • Az el nem bukott mennyei lények számára ma is látható, és naponta érintkeznek is Vele. Mát. 18,10.
  • A bűntől megtisztított újföldön mi a megváltott emberek is újra láthatjuk Őt. Jel.22,3-4. I. Ján. 3,2. Mát. 5,8.

3. A Szentháromság Isten személyei között mindig létezett ez az alá és fölé rendeltségi viszony?

  • Csak a megváltás tervében végzendő feladatok érdekében jött létre ez a viszony, eredetileg teljes egyenlőség volt az Istenség személyei között. Fil. 2,5-7. I. Kor. 15,24-28.

4. Melyik isteni személy az, Aki az Atyához hasonlóan szintén láthatatlan, és miért?

  • A Szentlélek is láthatatlan módon tevékenykedik itt a Földön az emberek között, ezért is hasonlította Jézus a szélhez a tevékenységét. Ján. 3,8.
  • Az emberi család érdekében történő munkája miatt kell láthatatlanságban maradnia.

5. Miért alakulhatott ki az a keresztények körében eléggé elterjedt szemlélet, hogy a Szentlélek nem az Istenség egyik személye, hanem csak az Istennek megnyilatkozó ereje?

  • Mivel a Szentírás esetenként egyszerűen csak isteni erőként beszél Róla. Csel. 1,8.
  • Ilyen kijelentések viszont csak azért vannak, mivel az Istenség személyei között a Szentlélek az, Aki az isteni erőt közvetíti és adja az emberek között, miként a lelki ajándékokat is. I. Kor. 12,11.
  • Azok a személyes tulajdonságok, amik megnyilatkoznak a Szentlélek tevékenysége közben egyértelművé teszik, hogy Ő egy önálló személyiség az Istenségen belül.
    • Ismer, tud, I. Kor. 2,11. - akarata van, I. Kor. 12,11. - Megszomorítható, Eféz. 4,30. - Közösséget hoz létre és tart fenn, I. Kor. 2,10. stb.

6. Mi a Szentlélek elleni bűn, és miért nem bocsátható meg? Mát. 12,31-32.

  • “A Szentlélek elleni bűn leggyakoribb formája az, amikor valaki kitartóan semmibe veszi a Menny bűnbánatra hívó szavát. Minden lépés, amellyel elutasítjuk Krisztust, egy lépés a megváltás elutasítására is, és a Szentlélek elleni bűn felé is.” (JÉ. 267,2.)
    • “...ha valaki elutasítja a Szentlélek munkáját, akkor oda kerül, ahol nincs számára megtérés... akkor azt a csatornát vágja el, amelyen át Isten kapcsolatba léphet vele... Ha egy lélek végleg visszautasítja a Szentlelket, akkor Isten már semmit sem tehet érte.” (JÉ 264-265.)
  • A Szentlélek elleni bűn állapotából pedig a Szentlélek elleni káromlás következhet, ahogyan a Jézus korabeli zsidó vezetők esetében is történt.
    • “Meggyőződtek a krisztust kísérő erő felől, de hogy ellenállhassanak az igazságnak, a Szentlélek munkáját Sátánnak tulajdonították. Ezzel tudatosan választották a csalást, alávetették magukat Sátánnak, és ettől fogva már az ő ereje befolyásolta őket.” (JÉ 265,2.)

IV. Az emberek által is látható Isten

1. Mit tudhatunk arról az isteni személyről, aki a történelem folyamán többször is megjelent a bűnös emberek által is látható formában.

  • Az emberi család megváltása érdekében az istenség egyik személye levetette az isteni létformáját és dicsőségét, és szolgai létformát vett fel, hogy a bűn világában élő ember is el tudja viselni a megjelenését. Fil. 2,5-8.
    • Ez az esemény sorozat az Édenben elkövetett bűn miatt lépett életbe, vagyis megkezdődött Isten megváltási tervének a végrehajtása.
  • Az emberiség érdekében történő megalázkodásának négy dimenzióját vagy állapotát ismerhetjük meg a Biblia alapján.
    • Az Úr Angyala, akin keresztül érintkezni tudott Isten a bűnös emberrel, a választott népével, és közvetlen szolgáival a prófétákkal. II. Móz. 23,20-21.
      • Ez az Angyal az Istenség minden nevét igényli magának. II. Móz. 6,3.
    • Az Isten Fia, aki “testté lett”, vagyis isteni természetére felvette az emberi család természetét és létformáját. Zsid. 10,5. Ján. 1,14.
      • Ezt az Isten-ember létformát megdicsőült állapotában az egész örökkévalóságon keresztül meg fog tartani, örökké az emberi család tagja marad. Dán. 7,13. Jel. 1,12-13.
    • Örökkévaló Főpap, aki mennybe-menetele óta a közbenjárás és az engesztelés munkáját végzi értünk. Zsid. 8,1-2. 4,14-16.
    • Királyok Királya és uraknak Ura-ként fog egyszer dicsőségben és hatalommal visszajönni ide a földre, hogy véget vessen a bűn uralmának. Jel 19,16. Mát. 25,31.

2. A Biblia tanítása alapján hogyan lehet összegezni legtömörebben azt a munkát, amit a Fiú Isten végzett az emberi család érdekében a történelmünk folyamán?

  • Ő a mi Teremtőnk - Törvényadónk - Megváltónk - Főpapunk - és Királyunk.

3. Jézus mint Isten, öröktől fogva létezik vagy az Ő létezésének is van kezdete?

  • Vannak olyan igei kijelentések, amik alapján arra lehetne következtetni, hogy Isten Fia úgy született valamikor az örökkévalóságban. Kol. 1,15. Zsid. 1,5/a. Ján. 5,26.
  • Más igeversek viszont látszólag teljesen az ellenkezőjét állítják az előbbieknek. Mik. 5,2/b. Éa. 9,6/b.
    • Amikor Isten Fia a Jehova nevet használja, akkor ezzel is azt akarja bizonyítani, hogy Ő örökké létező Isten. II. Móz. 6,3. Ésa. 48,17. I. Kor. 12,3/b.
  • Az egymásnak látszólag ellentmondó igeversek közötti feszültséget az a rejtett, de mégis alapvető bibliai tanítás oldja fel, hogy Jézus nem volt mindig Isten Fia. (vesd össze: II. Sám. 7,12-14. - Csel. 2,20. - Zsid. 1,5/b. - Mát. 3,17.)
    • Csak a Betlehemben való megszületés által vált Isten Fiává, mivel közvetlenül Istentől született. Luk. 1,35. Zsid. 10,5. - Luk. 3,23-38.

4. Az emberekhez való viszonyulásában különbséget találhatunk-e az Ószövetség Istene és az Újszövetség Krisztusa között?

  • A keresztény köztudat tévesen tulajdonítja az ószövetségi eseményeket, a szigorú ítéleteket az Atyának, miközben Jézust pedig csak az alázatos és szelíd Istenként tartják számon.
    • Az Ószövetségben is találunk olyan kijelentéseket, amik az Istenről olyan bemutatást adnak, hogy Ő kegyelmes és végtelen irgalmú. II. Móz. 34,6-7/a. Mik. 7,18. Jón. 4,2.
    • Másrészt viszont azt mondja el a Biblia, hogy Istenben csodálatos módon egyesül a kegyelem az igazságossággal, ez képezi a trónjának alapját. Zsolt. 89,15.
      • Ezért a bűn büntetésétől nem tekinthet el, legfeljebb átvállalja tőlünk, ha elfogadjuk Őt személyes Megváltóként. Róm. 6,23. II. Kor. 5,21.
  • Az ember megváltásában tökéletes egységben munkálkodik együtt mindhárom isteni személy, éppen ezért nem lehet az ítéletet és a szigort az Atyának tulajdonítani, a kegyelmet pedig a Fiúnak. Ján. 3,16.
    • Talán éppen azért, hogy az ilyen téves következtetések ne alakulhassanak ki, az “az Atya nem ítél senkit, hanem az ítéletet egészen a Fiúnak adta”Ján. 5,22.
    • Ezért nevezi a Biblia Jézust az “örökkévalóság Atyjának”, mivel örök életet csak Ő adhat nekünk, mert az Ő ítélőszéke előtt kell mindannyiónknak megállni. Ésa. 9,6. II. Kor. 5,10.
  • A Szentháromság Istennek az emberi családhoz való viszonyulása mindig ugyanaz marad, mivel Istennél “nincs változás, vagy változásnak árnyéka” sem. Jak. 1,17.
    • “Jézus Krisztus tegnap, ma és örökké ugyanaz”. Zsid. 13,8.

Napi Ige, Napi Gondolat

Napi Ige: Ő mondotta: 


"Nem maradok el tőled, sem el nem hagylak téged."
Ezért bizakodva mondjuk: "Velem van az Úr, nem félek, ember mit árthat nekem?"

(Zsidó 13:5-6)





Napi Gondolat:

A Biblia az élet könyve, egy könyv amely magában foglalja a jelenvaló és az eljövendő élet ígéreteit.
Egy könyv amely tűzként égeti ki a hamis istenképünket, kiégeti elpusztítja bűntudatunkat, megoldást ad életünk gondjaira, utat nyit Isten kegyelmében nyugodalmában.

Ez az út Jézus Krisztusban van elrejtve, mert Ő az út, igazság, élet. Őbenne és Őáltala nyilvánult meg Isten szeretete az elbukott teremtett ember számára.

A Biblia az egyedüli könyv amely megváltoztathatja az életed.
Keress, kutass, találj! Ragadd meg hittel Isten ígéreteit, légy kitartó és következetes, abszolút minden élethelyzetben ragaszkodj Istenedhez és megváltozik minden.

A Jézus nevében!
Ámen!                       

Rómabeliekhez írt levél 15. rész 13.vers


1. Tartozunk pedig mi az erősek, hogy az erőtelenek erőtlenségeit hordozzuk, és ne magunknak kedveskedjünk.
2. Mindenikünk tudniillik az ő felebarátjának kedveskedjék annak javára, épülésére.
3. Mert Krisztus sem önmagának kedveskedett, hanem a mint meg van írva: A te gyalázóidnak gyalázásai hullottak reám.
4. Mert a melyek régen megirattak, a mi tanulságunkra irattak meg: hogy békességes tűrés által és az írásoknak vígasztalása által reménységünk legyen.
5. A békességes tűrésnek és vígasztalásnak Istene pedig adja néktek, hogy ugyanazon indulat legyen bennetek egymás iránt Krisztus Jézus szerint:
6. Hogy egy szívvel, egy szájjal dicsőítsétek az Istent és a mi Urunk Jézus Krisztusnak Atyját.
7. Azért fogadjátok be egymást, miképen Krisztus is befogadott minket az Isten dicsőségére.
8. Mondom pedig, hogy Jézus Krisztus szolgája lett a körülmetélkedésnek az Isten igazságáért, hogy megerősítse az atyák ígéreteit;
9. A pogányok pedig irgalmasságáért dicsőítik Istent, a mint meg van írva: Annakokáért vallást teszek rólad a pogányok között, és dícséretet éneklek a te nevednek.
10. És ismét azt mondja: Örüljetek pogányok az ő népével együtt.
11. És ismét: Dícsérjétek az Urat minden pogányok, és magasztaljátok őt minden népek.
12. És viszont Ésaiás így szól: Lészen a Jessének gyökere, és a ki felkel, hogy uralkodjék a pogányokon; ő benne reménykednek a pogányok.
13. A reménységnek Istene pedig töltsön be titeket minden örömmel és békességgel a hivésben, hogy bővölködjetek a reménységben a Szent Lélek ereje által.
14. Meg vagyok pedig győződve atyámfiai én magam is ti felőletek, hogy teljesek vagytok minden jósággal, betöltve minden ismerettel, képesek lévén egymást is inteni.
15. Bátorságosabban írtam pedig néktek atyámfiai, részben, mintegy emlékeztetvén titeket az Istentől nékem adott kegyelem által,
16. Hogy legyek a Jézus Krisztus szolgája a pogányok között, munkálkodván az Isten evangyéliomában, hogy legyen a pogányoknak áldozata kedves és a Szent Lélek által megszentelt.
17. Van azért mivel dicsekedjem a Jézus Krisztusban, az Istenre tartozó dolgokban.
18. Mert nem merek szólni semmiről, a mit nem Krisztus cselekedett volna általam a pogányoknak engedelmességére, szóval és tettel.
19. Jelek és csodák ereje által, az Isten Lelkének ereje által; úgyannyira, hogy én Jeruzsálemtől és környékétől fogva Illyriáig betöltöttem a Krisztus evangyéliomát.
20. Ekképen pedig tisztességbeli dolog, hogy ne ott hirdessem az evangyéliomot, ahol neveztetett Krisztus, hogy ne más alapra építsek:
21. Hanem a mint meg van írva: A kiknek nem hirdettetett ő felőle, azok meglátják; és a kik nem hallották, megértik.
22. Annakokáért meg is akadályoztattam gyakran a hozzátok való menetelben.
23. Most pedig, mivelhogy nincs már helyem e tartományokban, vágyódván pedig sok esztendő óta, hogy elmenjek hozzátok:
24. Ha Hispániába megyek, elmegyek ti hozzátok. Mert remélem, hogy átutazóban meglátlak titeket, és ti elkísértek oda, ha előbb részben beteljesedem veletek.
25. Most pedig megyek Jeruzsálembe, szolgálván a szenteknek.
26. Mert tetszett Macedóniának és Akhájának, hogy a Jeruzsálembeli szentek szegényei részére némileg adakozzanak.
27. Mert tetszett nékik, és tartoznak is vele. Mert ha a pogányok azoknak a lelki javaiban részesültek, tartoznak nékik viszont szolgálni a testiekben.
28. Ezt azért ha majd elvégezem, és nékik e gyümölcsöt átadom, elmegyek közöttetek által Hispániába.
29. Tudom pedig, hogy mikor hozzátok megyek, a Krisztus evangyélioma áldásának teljességével megyek.
30. Kérlek pedig titeket atyámfiai a mi Urunk Jézus Krisztusra és a Lélek szerelmére, tusakodjatok velem együtt az imádkozásokban, én érettem Isten előtt,
31. Hogy szabaduljak meg azoktól, a kik engedetlenek Júdeában, és hogy az én Jeruzsálemben való szolgálatom legyen kedves a szentek előtt;
32. Hogy örömmel menjek hozzátok az Isten akaratából, és veletek együtt megújuljak.
33. A békességnek Istene pedig legyen mindnyájan ti veletek! Ámen.

2017. november 25., szombat

A szabadságot drágán vette meg, mégis ingyen adja azt

„Hogy a szabadulást hirdessem a foglyoknak” (Lukács 4, 18)

Senki más, egyedül az Úr Jézus hozhat a foglyoknak szabadulást.
Az igazi szabadságot egyedül Ő adja. Ez egy jogosan adott szabadság, mert a Fiúnak, ki mindenekkel bír, joga van az embereket megszabadítani. 
A szentek tisztelik és becsülik Isten igazságát, mely szabadulásukat állandóvá és bizonyossá teszi. 
Ez egy drágán szerzett szabadság. Krisztus tejhatalmának erejében mondja azt ki nekünk, de Ő azt vérével szerezte, megszabadít téged, de azért önmagát engedte megkötöztetni. 
Te szabaddá lettél, mivel terhedet Ő hordozta érted, te fel vagy mentve és szabad vagy, mivel Ő helyetted szenvedett. 
De habár ezt a szabadságot drágán vette meg, mégis ingyen adja azt. 

Jézus nem kíván tőlünk semmiféle előkészületet e szabadsághoz. Zsákban és hamuban talált minket és felszólít, hogy öltsük magunkra a szabadság dicső ruháját; amint vagyunk, éppen úgy tesz minket szabaddá és boldoggá és pedig egészen a mi segítségünk és érdemünk nélkül. Akit Jézus megszabadít, annak szabadsága örökre biztosítva van; azt nem lehet soha többé újra megbéklyózni. Ha a Mester azt mondja nekem: „Fogoly, én megszabadítottalak”, az érvényes mindörökre. 

A sátán előveheti minden cselét és hatalmát, hogy minket újból rabszolgává tegyen, de nem sikerül neki, mert velünk az Úr, s kitől féljünk? A világ kísértéseivel azon lehet, hogy minket félrevezessen, de hatalmasabb az, aki mi mellettünk van mindazoknál, akik mi ellenünk vannak. 

A mi csalárd szívünk cselszövése zavarba hozhat és veszélybe sodorhat bennünket, de aki a jó munkát elkezdte bennünk, véghez is viszi és befejezi azt. Istennek és az embereknek ellenségei összeszedhetik hadierejüket és tajtékzó dühvel törhetnek ránk, de ha Isten minket megigazít, kicsoda kárhoztatna? 
A sas, mely sziklán rakott fészkébe száll és majd ezután a felhőkön felül szárnyal, nem szabadabb annál a léleknél, kit Krisztus megszabadít. 
Ha nem vagyunk többé a törvény alatt, hanem mentesek vagyunk annak átkától, szabadságunk abban nyilvánul, hogy hálával és örömmel szolgálunk Istennek.
„Én kétség nélkül a Te szolgád vagyok, a Te szolgálóleányodnak fia, ki az én kötelemet elszaggattad. Mit akarsz, Uram, hogy cselekedjem?”

Csendes percek Istennel: Isten többre szánt

„Ekkor így szólt hozzá az ördög: ’Ha Isten Fia vagy, mondd ennek a kőnek, hogy váljék kenyérré!’” - Lk 4,3

„Szerintem nem bánja Isten” – mondta a barátnőm.
A sírás kerülgetett.
Meg akartam értetni vele, hogy Istennek bizonyára nem tetszik, ami potenciálisan bánatot okoz azoknak, akiket szeret.

Nem tudtam meggyőzni, összetört a szívem. Később aztán az ő szíve következett.
Barátnőm küzdelme egy kísértéssel kezdődött.
Eleinte csak eljátszadozott a gondolattal. Aztán összeszedte a mellette szóló érveket, de ami ellene szólt, azt nem vette számításba. Később a tettek mezejére lépett. Végül pedig összeomlott, mert nem úgy történtek a dolgok, ahogy gondolta.

Mind szembesülünk kísértésekkel. Talán nem azzal, amivel a barátnőm.
Fel akarjuk adni, amikor nehézségekbe ütközünk. Nem fogadunk el valami jó dolgot, mert úgy érezzük, méltatlanok vagyunk rá.
Küzdelmeinkben nem vagyunk egyedül. Jézus is megtapasztalta a kísértést.
A Lukács evangélium negyedik fejezetében Jézus szemtől szemben találja magát a Sátánnal a pusztaságban. Minden szinten kísértés éri, ugyanúgy, mint minket.

Az ellenség egy egyszerű csábítással indít.
„Ekkor így szólt hozzá az ördög: ’Ha Isten Fia vagy, mondd ennek a kőnek, hogy váljék kenyérré!’” (Lk 4,3).
Képzeld el magad a sivatagban minden élelem nélkül. Jézus gyomra már-már kilyukadhatott az éhségtől. Egyetlen szavától kenyérré válnának a kövek a lábai előtt. Jézus rendíthetetlen.
Tudja, mi  az ellenség terve. A Mennyei Atya azért küldte Jézust, hogy ezt a sebzett világot magához vonja. Ez nem a kenyérről szól.
Az ellenség nemcsak Jézust akarta tönkretenni, hanem Isten tervét Vele.

Jézus nem bonyolódik vitába. Nem időzik a kísértésnél, Isten igéjét szegezi neki.
Példája megmutatja nekünk, hogy a Mennyei Atyához való hűség fontosabb, mint a pillanatnyi éhség csillapítása. Jézus nem hagyja magát félrevezetni az által, aki bár úgy tesz, vele törődik, igazából a lelkét akarja elpusztítani.
Mind hallottuk már a csábítás hangját. Nem is egyszer.
A kísértés kompromisszumra hív, vagy arra, hogy elégítsük ki pillanatnyi vágyunkat, mely eltávolít Istentől. Hogy vegyük saját kezünkbe a dolgainkat, ragadjuk ki őket Isten kezéből. Amennyire lehetséges, el akar távolítani Istentől és az Ő rólunk szóló tökéletes tervétől.
Kísértéssel küzdő barátnőm a pillanatnyi éhségre fordította figyelmét, és így nem vette észre a valódi harcot, ami benne zajlott.
Ha kísértést érzel, tudd, Megváltód ismeri a mostani pillanaton túli szükségleteidet is. Tudja, milyen kísértést szenvedni. Ígéri, hogy segít küzdeni a kísértés ellen mindaddig, míg az ellenség fel nem adja.
Évek múltán a barátnőm megtalálta a visszautat. Hosszú szenvedéseken át Isten végül meggyógyította a szívét, és ő nem tágított Mellőle, mialatt igyekezett rendbehozni a tettével szétzilált kapcsolatait.
Amikor felkérik, hogy mondja el történetét, így foglalja össze a tanulságot:
 „Ha nem illeszthető be Isten legjobb tervébe rólad, fuss az ellenkező irányba”.
Bármi legyen a kísértés, pillanatnyi igényeink kielégítése sosem múlja fölül az igazság melletti döntésből fakadó tartós átalakulást.

Drága Jézus, segíts túllátnom az érzéseimen, hogy Rád találjak. Segíts legyőznöm a kísértést
igéddel, és kizárnom azt szívemből és gondolataimból. Jézus nevében, Ámen.