2017. december 7., csütörtök

Csendes percek: AZ IGAZ KEGYELEM

,,Áldott a mi Urunk Jézus Krisztus Istene és Atyja, aki megáldott minket mennyei világának minden lelki áldásával a Krisztusban. Mert őbenne kiválasztott minket magának már a világ teremtése előtt, hogy szentek és feddhetetlenek legyünk előtte szeretetben. Előre el is határozta, hogy fiaivá fogad minket Jézus Krisztus által, akarata és tetszése szerint, hogy magasztaljuk dicsőséges kegyelmét, amellyel megajándékozott minket szeretett Fiában. Őbenne van - az ő vére által - a mi megváltásunk, bűneink bocsánata is; kegyelme gazdagságából.,, -Ef 1,3-7.

..Őbenne van - az ő vére által - a mi megváltásunk, bűneink bocsánata is; kegyelmének gazdagsága szerint.,, (Ef 1,7)

Közeledik a karácsony, és én újra a kegyelem jelentésével vívódok. Évek óta törekszem arra, hogy tisztán értsem a kegyelem fogalmát. Szeretem a hangzását - vágyódom a kegyelemre - de küszködöm a teljes megértésével. A kegyelem azt jelenti, nem csak bizonyos szabályok alapján kell élnünk, hanem az Úr Jézus Krisztus szeretetével és megbocsátásával is. Krisztus vére kiontatott értünk, és ha elfogadjuk Jézust Urunknak, akkor olyan, mintha sosem vétkeztünk volna. Ez túl jónak tűnik ahhoz, hogy igaz legyen.
Amikor keresztény lettem, azt reméltem, Istennek megfelelve tökéletes asszony leszek, mire elérem mostani koromat. Ehelyett azonban inkább gyengeségeim érzem, és jobban rászorulok Isten kegyelmére, mint valaha. Azon töprengek, vajon félreértelmeztem-e Isten keresztény életemmel kapcsolatos elvárását. Isten nem várja tőlem, hogy tökéletes legyek. Isten csak azt akarja, hogy teljes mértékben fogadjam be Krisztus szeretetét, és találjak benne megnyugvást.
Végül megbékélek a hiányosságaimmal. Rájöttem, senkinek sem sikerül mindig minden. Egyszerűen elég, ha emlékeztetjük magunkat, hogy őhozzá tartozunk, aki egyedül tökéletes. 
Ez az igazi kegyelem, ami karácsonykor született.

Imádság: Köszönjük, Atyánk, hogy megváltásod által felszabadítottál minket a veled való gazdag életre. Ámen.

A kegyelem azt jelenti, hogy Isten elfogad.
Belle Todd (Texas, USA)

IMÁDKOZZUNK AZ ÚJONNAN MEGTÉRTEKÉRT!

Napi remény: Isten gondoskodása bármelyik csapból folyhat

,,Hanem gondolj arra, hogy Istened, az ÚR ad neked erőt a gazdagság megszerzésére, hogy fenntartsa szövetségét, amelyre esküt tett atyáidnak. Így van ez ma is.,, (5 Mózes 8:18)


A Biblia azt tanítja, hogy Isten a forrása az anyagi javainknak. Ő az, aki a szükségleteinkről gondoskodik.
Ez mit jelent? Arról van szó, hogy ahelyett, hogy a munkaadómtól várnám az anyagi biztonságot, Istenre tekintek. És ahelyett, hogy a megtakarítási számlám kezelőjétől várnám az anyagi biztonságot, Istenre tekintek. Azt jelenti, hogy Istenen kívül senkitől és semmitől nem várom, hogy a szükségleteimről gondoskodjon.

Hadd illusztráljam egy példával: Amikor kinyitom a vízcsapot, tudom, hogy a víz nem magából a csapból jön. A csapon és a vezetékeken keresztül jön, valójában a víztározóból. A csővezetéken és a vízcsapon keresztül csak eljut hozzám. Ugyanígy, az a jövedelem, amit Isten adni akar neked, származhat egy állástól, de máshonnan vagy másvalakitől is. A forrás maga azonban mindig Isten.

Nem kell afelől aggódnunk, hogy Isten melyik csapot használja arra, hogy gondoskodjon rólunk. Érthetjük így a szavait: „Ha egy csapot elzárok, könnyedén ki tudok nyitni egy másikat. Ha elveszítesz egy állást, én tudok neked egy másikat adni. Én vagyok a forrásod, nem a munkád. Én vagyok a forrásod, nem a bankszámlád.”
Aggodalmaidból kiderül, hogy melyek azok a területek, ahol nem bízol Istenben. Kérd őt, hogy segítsen megérteni, mi az oka annak, hogy nem bízol benne, és kérd, hogy tanítson, hogyan kezdj el bízni benne. Keresd, hogyan teheti ezt. És aztán, amikor netán aggódni kezdesz, tárd fel Istennek a félelmeidet.

Rick Warren, 2011. november 2., Daily Hope

Joel Osteen: Isten akarata a gazdagság?


Erre utal Malakiás próféta is az Ószövetségben: „Hozzátok be a tizedet mind az én tárházamba... és ezzel próbáljatok meg engem, azt mondja a Seregeknek Ura, ha nem nyitom meg néktek az egek csatornáit, és ha nem árasztok reátok áldást bőségesen".

Ennek megfelelően a bővölködést hirdető gyülekezetek élenjárnak a tizedfizetésben és a jótékony célú adakozásban egyaránt. A texasi Lakewood gyülekezet például 1 millió dollárt gyűjtött össze a Katrina hurrikánt követően. Az anyagi jólét azonban ritkán áll a keresztény prédikációk középpontjában. Sőt mi több, a hívők generációkon át a kereszténység velejárójának tekintették azt, hogy anyagilag szerényebb körülmények között élnek.

Az elmúlt évtizedekben azonban a pünkösdi karizmatikus mozgalom forradalmian új megvilágításba helyezte a Biblia jólétről szóló tanításait. Nézetük szerint Isten nem akarja, hogy a hívők nélkülözzenek, ahogy ezt Jézus is kijelenti az Újszövetségben: „én azért jöttem, hogy életük legyen, és bővölködjenek". Isten célja tehát nem az, hogy az emberek szegénységet, nyomort és szenvedést követően kerüljenek a mennybe, hanem már itt a földön jó dolgokat készített el a számukra.

A teológusok és egyházi vezetők egy része kétkedve fogadja ezeket a nézeteket. Véleményük szerint hamis elképzelés az, hogy Isten mindenkit jómódúvá akar tenni. Az emberek nem attól válnak értékessé, ha sok pénzük van. Több millió ember él példás hívő életet szerény anyagi körülmények között. S felteszik a kérdést, hogy ha a pünkösdiek tanítása igaz, akkor miért nem milliomos minden egyes keresztény?

Kételyeiket azzal is alátámasztva látják, hogy Jézus földi szolgálata során ideje nagy részét nem a gazdagok, hanem a szegények között töltötte, s a hegyi beszédben a következőket mondta: „Ne gyűjtsetek magatoknak kincseket a földön... hanem gyűjtsetek magatoknak kincseket a mennyben". Emellett Jézus azt is kijelentette, hogy „könnyebb a tevének a tű fokán átmenni, hogynem a gazdagnak az Isten országába bejutni".

Azonban ha alaposabban tanulmányozzuk a fenti igéket, kiderül, hogy nem a gazdagság az, ami visszatarthat valakit az üdvösségtől, hanem az, ha az ember az anyagi javakat fontosabbnak tartja a mennyei kincseknél. Ugyanígy Pál apostol sem a pénzt, hanem a pénz szerelmét nevezi úgy, mint minden rossznak gyökere.

Ráadásul a gazdagság relatív fogalom. Joel Osteen pünkösdi pásztor úgy véli, hogy egy gazdag ember nem feltétlenül milliomos. Véleménye szerint Isten célja nem is ez, hanem az, hogy az emberek boldog életet élhessenek, és legyen elég pénzük ahhoz, hogy ki tudják fizetni a számláikat, hogy ne egyik napról a másikra éljenek, hogy ne kelljen mindenből a legolcsóbbat megvenniük, hogy be tudják iskolázni a gyerekeiket. Nem arról van szó, hogy minden hívő luxuskörülmények között élvezze az életet, hanem arról, hogy ne legyenek betöltetlen anyagi szükségeik.

Az anyagi jólét receptje persze nem csak annyiból áll, hogy az ember kíván valamit, Isten nevét háromszor kimondja, összecsapja a bokáit, és már meg is kapta, amit kért. Az Istent szorgalmasan kereső és követő hívőknek azonban mind van esélyük arra, hogy anyagilag egyre előbbre haladjanak. A számtalan példa közül egy John Adams amerikai férfi, akit Joel Osteen prédikációi inspirálták abban, hogy amikor 49 éves korában elvesztette az állását, egy sokkal jobbat találjon. Hitt abban, hogy Isten nem akarja azt, hogy családjával szűkösebb körülmények között éljenek, mint azelőtt, így eleve csak olyan állást pályázott meg, amely magasabb fizetést ígért, mint előző munkahelye. Az állást el is nyerte, és már az első héten magasabb jutalékot kapott, mint tapasztaltabb kollégái. Most végre megteheti, hogy új házat vásárol, gyerekeinek pedig lovakat vesz: „Nagyban gondolkodom, mert Isten is hatalmas. Egy hatalmas és mindenható Isten pedig nem akarja, hogy azok, akik benne hisznek, kevéssel is beérjék."

Képen Joel Osteen pásztor Lakewoodi Gyülekezet, Texas, USA
Lisa Sanyel-

Napi áhítat: Bölcs Salamonnak példabeszédei 8. fejezet


,,17 Én az engem szeretőket szeretem, és a kik engem szorgalmasan keresnek, megtalálnak.
18 Gazdagság és tisztesség van nálam, megmaradandó jó és igazság.
19 Jobb az én gyümölcsöm a tiszta aranynál és színaranynál, és az én hasznom a válogatott ezüstnél.
20 Az igazságnak útán járok, és az igazság ösvényének közepén.
21 Hogy az engem szeretőknek valami valóságost adjak örökségül, és erszényeiket megtöltsem.,,


Kedves Testvérem!

Én nagyon szeretem ezt az Igét, mert mindig bátorságot nyerek belőle amikor szükségben vagyok.Hatalmas ígéretek lakoznak e sorokban. 

A Mindenható Atyánk, aki teremtett mindent benne bennünket Ő maga a SZERETET, GONDVISELŐ ISTEN!! Ha megteremtett, gondoskodni is tud és fog rólunk!

Azt mondja az Úr szeret téged,  
,,Mert úgy szerette Isten e világot, hogy az õ egyszülött Fiát adta, hogy valaki hiszen õ benne, el ne vesszen, hanem örök élete legyen.,, János 3:16 
Gondolod, ha ennyire szeret téged, ne gondoskodna felőled?

,De keressétek először az ő országát és igazságát, és ezek is mind ráadásul megadatnak nektek.” -(Mt 6,33) „
ŐT keresed mindenben Ő legyen az első és meglásd betölti minden szükségedet!

NE a körülményeidre nézz! Hanem hittel valld meg az Igét!

Mi a hit? Az embernek az az „érzékszerve", amivel a lelki valóságot tudja felfogni.
A Biblia szerint a valóságnak két tartománya van: a láthatók és a láthatatlanok. 
A láthatókat megismerhetjük értelmünkkel és öt érzékszervünkkel, a láthatatlanokat Isten kijelentése alapján a hitünkkel
(1Kor 2,9 kk; 2Kor 4,18; 2Kir 6,16-17. stb...)

"A hit bizalom Istenben, mely által gyermeki kapcsolatot teremtünk vele. 
A hit pedig a remélt dolgokban való bizalom, és a nem látható dolgok létéről való meggyőződés." (Zsid 11,1).

Üres a pénztárcád, kezd el megvallani ezt az Igét, az Úr hű és igaz és meglátod megfog telni.
Üres a hűtöd, a ruhatárad, adjál hálákat és köszönd meg, hogy az Úr megfogja tölteni.
Soha sem szabad elcsüggednünk, mert az Úr tud rólunk, tudja a szükségeinket.
Meglátod jönni fog a segítség, csak bízd magad teljesen az Urra. De ne azt mondogasd mid nincs...
hanem valld meg az Igét ami ígéretekkel teli!

,, Így lesz az én beszédem, a mely számból kimegy, nem tér hozzám üresen, hanem megcselekszi, a mit akarok, és szerencsés lesz ott, a hová küldöttem.,, Ésaiás próféta könyve 55:11

Járuljunk hozzá bizodalommal minden gondunkba, mert Ő gondviselő Atyánk akinek gondja van ránk!

Lukács Evangyélioma 12. rész
,,29. Ti se kérdezzétek, mit egyetek vagy mit igyatok; és ne kételkedjetek.
30. Mert mind ezeket a világi pogányok kérdezik; a ti Atyátok pedig tudja, hogy néktek szükségetek van ezekre.
31. Csak keressétek az Isten országát, és ezek mind megadatnak néktek.
32. Ne félj te kicsiny nyáj; mert tetszett a ti Atyátoknak, hogy néktek adja az országot.,,

Ima: 
Mennyei Édesatyánk köszönöm, hogy Te gondviselőnk vagy és most imádkozom hozzád, hogy töltsd be mindenki szükségletét! Az Úr Jézus Krisztus nevében  Ámen💖

Szeretettel: Mónika

Márk Evangyélioma 11. rész 22.vers


1. És mikor Jeruzsálemhez közeledének, Bethfagé és Bethánia felé, az olajfák hegyénél, elkülde kettőt tanítványai közül,
2. És monda nékik: Eredjetek abba a faluba, a mely előttetek van; és a mikor abba bejuttok, azonnal találtok egy megkötött vemhet, a melyen ember nem ült még soha; azt oldjátok el és hozzátok ide.
3. És ha valaki azt mondja néktek: Miért teszitek ezt? mondjátok: Az Úrnak van szüksége reá. És azonnal elbocsátja azt ide.
4. Elmenének azért és megtalálák a megkötött vemhet, az ajtónál kívül a kettős útnál, és eloldák azt.
5. Az ott állók közül pedig némelyek mondának nékik: Mit míveltek, hogy eloldjátok a vemhet?
6. Ők pedig felelének nékik, úgy, a mint Jézus megparancsolta vala. És elbocsáták őket.
7. És oda vivék a vemhet Jézushoz, és ráveték felső ruháikat; ő pedig felüle reá.
8. Sokan pedig felső ruháikat az útra teríték, mások pedig ágakat szegdelnek vala a fákról és az útra hányják vala.
9. A kik pedig előtte menének, és a kik követék, kiáltának, mondván: Hozsánna! Áldott, a ki jő az Úrnak nevében!
10. Áldott a mi Atyánknak, Dávidnak országa, a mely jő az Úrnak nevében! Hozsánna a magasságban!
11. És beméne Jézus Jeruzsálembe, és a templomba; és mindent körülnézvén, mivelhogy az idő már késő vala, kiméne Bethániába a tizenkettővel.
12. És másnap, mikor Bethániából kimentek vala, megéhezék.
13. És meglátván messziről egy fügefát, a mely leveles vala, odaméne, ha talán találna valamit rajta: de odaérvén ahhoz, levélnél egyebet semmit sem talála; mert nem vala fügeérésnek ideje.
14. Akkor felelvén Jézus, monda a fügefának: Soha örökké ne egyék rólad gyümölcsöt senki. És hallák az ő tanítványai.
15. És Jeruzsálembe érkezének. És Jézus bemenvén a templomba, kezdé kiűzni azokat, a kik a templomban árulnak és vásárolnak vala; a pénzváltók asztalait, és a galambárúsok székeit pedig felforgatá;
16. És nem engedi vala, hogy valaki edényt vigyen a templomon keresztül.
17. És tanít vala, mondván nékik: Nincsen-é megírva: Az én házam imádság házának neveztetik minden nép között? Ti pedig rablók barlangjává tettétek azt.
18. És meghallák az írástudók és a főpapok, és tanakodnak vala, hogy mi módon veszíthetnék el őt. Mert félnek vala tőle, mivelhogy az egész sokaság álmélkodik vala az ő tanításán.
19. És mikor beestveledék, kiméne a városból.
20. Reggel pedig, a mikor mellette menének el, látják vala, hogy a fügefa gyökerestől kiszáradott.
21. És Péter visszaemlékezvén, monda néki: Mester nézd, a fügefa, a melyet megátkoztál, kiszáradott.
22. És Jézus felelvén, monda nékik: Legyen hitetek Istenben.
23. Mert bizony mondom néktek, ha valaki azt mondja ennek a hegynek: Kelj fel és ugorjál a tengerbe! és szívében nem kételkedik, hanem hiszi, hogy a mit mond, megtörténik, meg lesz néki, a mit mondott.
24. Azért mondom néktek: A mit könyörgéstekben kértek, higyjétek, hogy mindazt megnyeritek, és meglészen néktek.
25. És mikor imádkozva megállotok, bocsássátok meg, ha valaki ellen valami panaszotok van; hogy a ti mennyei Atyátok is megbocsássa néktek a ti vétkeiteket.
26. Ha pedig ti meg nem bocsátotok, a ti mennyei Atyátok sem bocsátja meg a ti vétkeiteket.
27. És ismét Jeruzsálembe menének. Mikor pedig ő a templomban körüljára, hozzámennek vala a főpapok és az írástudók és a vének.
28. És mondának néki: Micsoda hatalommal cselekszed ezeket? és ki adta néked a hatalmat, hogy ezeket cselekedd?
29. Jézus pedig felelvén, monda nékik: Én is kérdek egy dolgot tőletek, és feleljetek meg nékem, akkor megmondom néktek, hogy miféle hatalomnál fogva cselekszem ezeket:
30. A János keresztsége mennyből vala-é, vagy emberektől? feleljetek nékem.
31. Azok pedig tanakodnak vala maguk között, mondván: Ha azt mondjuk: Mennyből, azt fogja mondani: Miért nem hittetek tehát néki?
32. Ha pedig azt mondjuk: Emberektől, - félnek vala a néptől. Mert mindenki azt tartja vala Jánosról, hogy valóban próféta vala.
33. Felelvén tehát, mondának Jézusnak: Nem tudjuk. Jézus is felelvén, monda nékik: Én sem mondom meg néktek, miféle hatalomnál fogva cselekszem ezeket.

2017. december 6., szerda

Joel Osteen: "Ez az én Bibliám..."

"Ez az én Bibliám..." - Joel Osteen pásztor, Lakewood Gyülekezet
"Emeljétek fel a Bibliátokat és mondjátok hittel... Készen álltok?
Ez az én Bibliám, az vagyok, aminek mond engem, enyém amiről azt mondja, hogy az enyém. Meg tudom tenni, amiről azt mondja, hogy meg tudom tenni, ha Isten Igéjét tanítják nekem. Bátran megvallom, az elmém éber, a szívem befogadó. Meg fogok változni. Befogadom Isten Igéjének romolhatatlan, elpusztíthatatlan örökkévaló magvát. Nem maradok olyan mint eddig, soha, soha, soha nem maradok olyan, mint eddig, Jézus nevében.
Amen!"

REINHARD BONNKE


Csak akkor válunk igazán azzá, akivé Isten eltervezett minket, ha újjászületünk a Jézus Krisztusba vetett hit által. Jézus azt mondta: 
„Ha a Fiú megszabadít titeket, valóban szabadok lesztek” (János 8:36). 

A szabadságról valaha írt legnagyszerűbb könyv a Biblia. Magának a szabadságnak az eszménye a Bibliából származik, és nem Görögországból vagy a Római Birodalomból. Olvasd el, ha nem hiszed! Emlékezz, Isten hozta létre az első igazán szabad nemzetet a Földön - Izraelt, akiket az egyiptomi rabszolgalétből szabadított meg -, és a szabadság vágyát ő maga helyezte mindannyiunk szívébe.
Isten szembeszáll az elnyomókkal.
Az Evangélium szabadságra szül minket újjá, Isten szabad gyermekeivé.
Legyetek áldottak!

Abba, azaz szerelmes Atya

„És amilyen a mennyből való, olyanok a mennyeiek is.” (1Korithus 15,48)

A Fő és a tagok egy és ugyan azon természetnek részesei és nem hasonlítanak ahhoz a nagy és rettenetes képhez, melyet Nabukodonozor álmában látott.
Feje aranyból volt, mellkasa és karjai ezüstből, hasa és oldalai rézből, lábszárai rézből, lábai vasból és agyagból voltak vegyesen.
Krisztus teste nem ellentétes részeknek észnélküli összetétele, a tagok halandók voltak, s ezért Krisztusnak is meg kellett halnia, a megdicsőült Fő halhatatlan és ezért a test is halhatatlan, mert így van megírva: „Én élek, ti is éltek.”

Amilyen a mi szeretett Főnk, olyan a test is és minden tag külön-külön. Kiválasztott fej és kiválasztott tagok. Valamint a Fej tiszta aranyból van, úgy a test minden része szintén tiszta aranyból van.
Ekként a természetek kétszeres egyesülése képezi az összeköttetésben lévő benső közösség alapját. Állj meg itt olvasó és lásd, vajon vigasztalhatod-e elbájoló ámulat nélkül az Isten Fiának végtelen leereszkedését, ki a te alacsonyságodat és nyomorult voltodat egyesíti az Ő dicsőségével.

Te olyan megutált és lenézett vagy, hogy halandóságodra gondolva, azt kell mondanod a rothadásnak:
„Atyám vagy”, s a féregnek: „Testvérem vagy”, mindazáltal a Krisztusban oly nagyra vagy becsülve, hogy azt mondhatod a Mindenhatónak: „Abba, azaz szerelmes Atya”, s a testté lett Istennek: „Testvérem és Vőlegényem”.

Igazság szerint, ha a régi és nemes családokkal való rokonságra büszkék az emberek és azt nagy dolognak tartják, nekünk több okunk van a dicsekedésre az összes fejedelmeknél.

A legszegényebb és legmegvetettebb hívő is ragaszkodjon ezen kiváltsághoz, ne engedje magát félrevezetni érzéstelen bárgyúság által, hogy törzsfáját elhanyagolja és vigyázzon arra, hogy az élet hiúságaihoz való balgatag ragaszkodás foglyul ne ejtse gondolatát, nehogy kizárják majd e magasztos előnyből és a Krisztussal való egyesülés mennyei dicsőségéből.

REINHARD BONNKE



„KEDVELED a KARÁCSONYT?” - szokták tőlem ilyentájt kérdezni.

Hogy kedvelem-e?

Isten e miatt teremtette a világot!

Ez a nap az emberi történelem kulcsa, amely az összes napot érthetővé teszi.

Ha nem lett volna az a betlehemi este, a világ értelmetlen lenne...

Krisztus testet öltése Isten leghatalmasabb munkája volt. Karácsony!

Ez a nap RÓLA szól, nem a karácsonyfáról.

Teljesen felesleges azon rágódni, hogy december 25-e eredetileg egy pogány ünnepség volt, mert ennyi erővel azt is mondhatnánk, hogy a termőföldbe csak azért nem vethetünk gabonát, mert abban előtte gyomnövények nőttek.

„Valóban nagy a kegyesség titka: Isten megjelent testben...” (1Tim 3,16).

Áldott karácsonyi készülődést!

Horváth Ilona megosztása-

Chris pásztor :Siker a Szent Szellem által

,,És monda nékik: Ti vagytok, a kik az emberek előtt magatokat megigazítjátok; de az Isten ismeri a ti szíveteket: mert a mi az emberek közt magasztos, az Isten előtt útálatos ,,(Lukács 16:15).

Egy ember nem azért sikeres, mert mások azt mondják róla, hogy az. A tanulmányi, politikai és üzleti eredmények lényegében nem a siker meghatározásai. Az, hogy egy ember népszerű és ünnepelt az emberek által, nem jelenti, hogy Isten
előtt is sikeresnek számít. Egy Istennek tetsző sikeres élet eléri azokat a dolgokat, amelyek megtételére Isten az adott személyt elhívta.
Tehát először meg kell tudnod, hogy Isten mire hívott el. Vannak emberek, akiket dicsérnek itt a világban és sikeresnek ismernek el, de végül a pokolban végzik majd. Néhányan már ott is vannak. Nem számít, mások mit mondanak rólad, az egyetlen, aki számít, az az, Aki alkotott téged. Ő az egyetlen, Aki ismeri a rendeltetést, amiért megszülettél. Ne azért éld az életedet, hogy az emberek tapsoljanak! Jézus azt mondta: „Mert mit használ az embernek, ha az egész világot megnyeri, lelkében pedig kárt vall?” (Márk 8:36-37). 
Ezt is mondta: “...a mi az emberek közt magasztos, az Isten előtt útálatos” (Lukács 16:15).

Mit értékelsz az életedben? Milyen dolgok fontosak a számodra? Mi az, ami ösztönöz téged? Mi iránt lelkesedsz? Amíg és hacsak ezek nem egyeznek meg azzal, amit Isten tart fontosnak, a Királyság dolgait és az örökkévaló értékeket,
minden haszontalan. Ne rohanj hiába, ne fektesd az energiádat a nem megfelelő dolgokba! Ne keresd az embereknek való megfelelést, tegyél mindent egyetlen céllal az elmédben: hogy kedvében járj az Úr Jézusnak, és sikeres legyél az Ő számára!

Isten azt akarja, hogy az Ő sikermeghatározása szerint legyünk sikeresek, nem pedig emberi mércék alapján. Azt akarja, hogy nagyszerű életünk legyen; azt akarja, hogy kitűnően éljünk, hogy gyümölcshozó életünk legyen; hogy eredményeket érjünk el az Ő dicsőségére. És ezeket csakis az Ő Szellemének az ereje által tehetjük meg. A Szent Szellem nélkül nem számít, mit teszel, az üres lesz. Az igazi siker a Szent Szellem által van, és Isten elhívásának, tervének és céljának a betöltésében az életedre nézve. 

Ima
Drága Atyám, köszönöm a Szent Szellem erejét, amely
munkálkodik bennem és megnyilvánul mindenben,
amit teszek. Így a munkám itt a földön megszentelt Teelőtted,
és hatásos, hogy sokakat dicsőséges megváltásodba
vezessen Ezért a végtelen győzelem, siker bővölködés,
egészség és igazság életét élvezem Jézus nevében. Ámen.


További tanulmányok:


Róma 15:16; 
Hogy legyetek a Jézus Krisztus szolgája a pogányok között, munkálkodván az Isten evangyéliomában, hogy legyen a pogányoknak áldozata kedves és a Szent Lélek által megszentelt.

János 15:5; 
Ez a világosság a sötétségben fénylik, de a sötétség nem fogadta be azt.

Lukács 12:15;
Meglássátok, hogy eltávoztassátok a telhetetlenséget; mert nem a vagyonnal való bővölködésben van az embernek az ő élete.

Napi Ige, Napi Morzsák...Napi Gondolat

,,Amit szem nem látott, fül nem hallott, és ember szíve meg sem sejtett", azt készítette el az Isten az őt szeretőknek.,,- (1 Korinthus 2:9)


Morzsák...

,,A régiek íme beteltek, és most újakat hirdetek, mielőtt meglennének, tudatom veletek.,,
(Ésaiás42: 9)

Nem számít hogy milyen volt az életed eddig.
A mai nap egy "ÚJ KEZDET"
Isten irgalma, szeretete, jósága és gondviselése minden nap új!
Ne hátra nézz hanem előre!

A Jézus nevében!



Napi Gondolat:

Kolossé 3:1-2 Az odafelvalókat keressétek, a hol a Krisztus van, az Istennek jobbján ülvén. Az odafennvalokkal törődjetek, nem a földiekkel.

Vannak mulandó és vannak örökkévaló dolgok. Minden amit megélünk, megtapasztalunk, felépítünk ebben a fizikai világban mulandó. A láthatók ideig valók, a láthatatlanok pedig örökkévalók.


Merj Isten dolgaival törődni! Az amit Ő érte teszel mindig számon lesz tartva. Lehet hogy nem azonnal, lehet hogy nem úgy ahogy te elképzeled, de egy biztos Isten bőségesen megfizet, neked is, nekem is, mindenkinek.

Másrészt ha te Isten dolgait teszed az első helyre az életedben, lehetőség nyílik az Ő számára hogy Ő törődjön a te személyes gondjaiddal.

A képlet a lehető legegyszerűbb! Törődj Isten dolgaival, és Ő törődni fog veled!.

A Jézus nevében! Ámen!


2017. december 5., kedd

A kegyelem ajtaján

„Kérjetek, és adatik nektek.” (Máté 7,7)

Van valahol egy helység, ahol még manapság is minden átutazónak, ha azt kívánja, kenyeret ajándékoznak a szállóban. 
Így az Úr Jézus olyan szeretettel van a bűnösök iránt, hogy egy szállodát állított fel számukra a Golgotán, ahol minden éhező bűnösnek csak kopogtatni kell és minden szüksége kielégítésre kerül. Igen, még többet is tett, a szálloda mellé fürdőt is csatolt, s bármely bűnösnek, aki szennyes és piszkos, csak oda kell mennie és meg fog mosattatni és tisztulni minden bűnétől. A kút mindig tele van és mindenkor alkalmas a tisztításra. Még soha sem tapasztalta egy bűnös sem, aki odament, hogy ez a kút nem volna képes szennyeit lemosni. A vörös és rózsaszínű bűnök teljesen eltűntek és a bűnös fehérebb lett a hónál.

De, mintha mindez még nem volna elég, a golgotai szállodához még egy ruhatár is csatoltatott és az a bűnös, aki magát együgyűen bűnösnek vallja és jelentkezik, teljesen fel fog ott öltözni, és ha kedve van Krisztus harcosává lenni, akkor nemcsak közönséges használatra való ruhát kap, hanem azon felül teljes fegyveres felszerelést, mely tetőtől talpig befedezi. 
Ha szüksége van rá és kér egy kardot, azt is megkapja s hozzá egy pajzsot is. Ami csak szolgálatára lehet, nem lesz megtagadva tőle. 

Amíg él, kap zsebpénzt és az értékes kincsek örökké tartó öröksége el van készítve számára, melyet, mihelyt bemegy az ő Urának örömébe, azonnal átvesz. 

Ha mindezek a jók a kegyelem ajtaján való egyszerű kopogtatás által elérhetők, ó, akkor lelkem, kopogtass ma erősen és kérj nagy dolgokat a te nagylelkű Uradtól. 

Ne menj el a kegyelem trónjától, míg valamennyi kérelmedet az Úr elé nem hoztad és hit által bizonyossá nem lettél afelől, hogy azok megadatnak néked. 
Ne tartson vissza a balga szégyenlőség, ha az Úr Jézus meghív. A hitetlenség se hátráltasson téged, ha Megváltód valamit ígér neked. A lágymelegség se tegyen késedelmessé, amikor ilyen áldásokat sajátíthatsz el megadnak.

A megvallásod Főpapja!

,,Annakokért szent atyafiak, mennyei elhívásnak részesei, figyelmezzetek a hitvallásunk apostolára és főpapjára, Krisztus Jézusra.,,– Zsidó 3:1

Nagyon kevés hívő érti Jézus apostolságának és papságának titkát. Azt gondoljuk, hogy az apostol valamiféle szuperszent, pedig igazából azt jelenti, hogy „elküldött”. Vagyis Jézust Isten küldte, hogy megtegyen valamit értünk.

Azért küldetett, hogy a mi Főpapunkként szolgáljon. Sok hívőnek arról sincsen fogalma, mit tesz egy főpap. Úgy gondolják, hogy egy furcsa ruhában járkáló ember, aki vallásos rituálékat végez.

Valójában a főpap ennél sokkal több. Ő az, aki fel lett hatalmazva arra, hogy szolgáljon, hogy véghezvigyen, megvalósítson, teljesítsen valamit. Talán azon gondolkozol, minek a megvalósítására lett Jézus felhatalmazva. A Zsidó 3:1 szerint Jézus a megvallásunk Főpapja. Azért küldte Isten, hogy a kimondott szavaidat megvalósítsa, teljesítse.

De mi történik, ha azt mondod ki, amit érzel, és nem a hit szavát szólod? Például ha betegséget szólsz, mit fog azzal tenni Jézus? Ő nem Főpap a betegség fölött. Azt nem tudja megvalósítani. Ha azt mondod, „olyan gyenge és fáradt vagyok,” azt nem tudja megvalósítani. A Biblia így szól: „mondja a gyenge is: erős vagyok!” Amikor ezt mondod, Jézus ERŐT tud szolgálni feléd.

Jézus nem fog betegséget, szegénységet vagy bűnt szolgálni feléd. Ő ezeket már legyőzte. Jézus a szabadításunk, megigazultságunk és szabadságunk felett Főpap.

Erre tekints! És amikor Jézus elé mész, ne a legyőzöttség szavait szóld, hanem azokat, amiket meg tud valósítani – a győzelem szavait. Azért küldte Őt Isten, hogy ezeket elvégezze az életedben.

Igei olvasmány: Zsidó 7:20-28
20. És a mennyiben nem esküvés nélkül való, mert amazok esküvés nélkül lettek papokká,
21. De ez esküvéssel, az által, a ki azt mondá néki: Megesküdött az Úr, és nem bánja meg, te pap vagy örökké, Melkisédek rendje szerint:
22. Annyiban jobb szövetségnek lett kezesévé Jézus.
23. És amazok jóllehet többen lettek papokká, mert a halál miatt meg nem maradhattak:
24. De ennek, minthogy örökké megmarad, változhatatlan a papsága.
25. Ennekokáért ő mindenképen idvezítheti is azokat, a kik ő általa járulnak Istenhez, mert mindenha él, hogy esedezzék érettök.
26. Mert ilyen főpap illet vala minket, szent, ártatlan, szeplőtelen, a bűnösöktől elválasztott, és a ki az egeknél magasságosabb lőn,
27. A kinek nincs szüksége, mint a főpapoknak, hogy napról-napra előbb a saját bűneiért vigyen áldozatot, azután a népéiért, mert ezt egyszer megcselekedte, maga-magát megáldozván.
28. Mert a törvény gyarló embereket rendel főpapokká, de a törvény után való esküvés beszéde örök tökéletes Fiút.

Forrás: Győzedelmes Gyülekezet-

Kenneth E. Hagin: El Shaddai!

,,Mikor Ábrám kilencvenkilenc esztendős volt, megjelenék az Úr Ábrámnak, és monda néki: ÉN A MINDENHATÓ ISTEN VAGYOK, EL SHADDAI, járj énelőttem, és légy tökéletes.,, — 1MÓZES 17,1.


A héber eredeti szerint ebben az ószövetségi versben Isten azt mondta:
„Én El Shaddai vagyok.” Isten hét szövetségi néven nyilatkoztatta ki magát Izraelnek, ezek egyike volt az El Shaddai — szószerinti jelentése: ‘az Isten, aki több, mint elegendő’ vagy ‘az, aki teljességgel elegendő’.

Növeli a hitedet, ha úgy gondolsz Istenre, mint „aki több, mint elegendő!” Isten az ó szövetség egésze alatt megjelenítette és kinyilatkoztatta magát mint El Shaddai — az Isten, aki több, mint elegendő. Amikor például kihozta Izrael gyermekeit az egyiptomi rabszolgaságból, a fáraó katonái utánuk mentek, hogy elfogják, és újra rabszolgákká tegyék őket. Izrael gyermekeinek egyik oldalán a pusztaság volt, másik oldalon a hegyek, előttük meg a Vörös-tenger.

Látszólag reménytelen helyzet, de ők Istenre tekintettek — az Istenre, aki több, mint elegendő — és Ő kettéválasztotta a tengert! Megmerevítette a mélységes vizeket a tenger szívében! (2Móz. 15,8) Befagyasztotta a vizeket! A vizek fal módjára álltak mindkét oldalon, és Izrael gyalog kelt át a túlpartra. A mi Istenünk több, mint elegendő!

Megvallás: Az én Atyám El Shaddai, az Isten, aki több, mint elegendő. Ő több, mint bármekkora hegy a jobb oldalamon. Ő több, mit bármilyen ellenség mögöttem. Ő több, mit bármely akadály előttem. Ő az én tulajdon Atyám. 
És Ő az El Shaddai — az Isten, aki több, mint elegendő!

Köszöntünk Szent Szellem!: AZ EVANGÉLIUM HIRDETÉSE

"Ők azt a kijelentést kapták, hogy nem maguknak, hanem nektek szolgálnak azokkal, amikről most az evangélium hirdetői prédikálnak nektek a mennyből küldött Szentlélek által, és amikbe angyalok vágyakoznak beletekinteni." (1Pt 1:12; új protestáns fordítás)

"Honnan tudtad, hogy éppen erről a témáról kell beszélned ma, amire olyan nagy szükségem volt?" - sokszor hallotta már ezt a kérdést a lelkészek többsége, amint a szombat délelőtti Istentisztelet után kezet rázott a gyülekezetből kifelé tartó hívekkel. Különös eset az, ha a Szentlélek akkor készteti a téma megváltoztatására a prédikátort, amikor már a szószéken áll. Egy alkalommal a gyülekezetem presbiterei azzal a határozott kéréssel fordultak hozzám, hogy a ruházkodással kapcsolatos irányelvekről beszéljek. Az "irányelvek" vitathatóak voltak, némileg kultúrafüggők is, emellett pedig úgy éreztem, hogy az Istentisztelet órája nem megfelelő alkalom arra, hogy nyilvánosan megszégyenítsem a közösség "világias" tagjait.
Amikor a kisteremben összegyűltünk a presbiterekkel, hogy onnan a szószékre menjünk, egy gyülekezeti tag sietett be. "Lelkész testvér! - kezdte, mit sem tudván a délelőtti prédikáció témájáról. Elhoztam magammal egy csapat barátkozót. Néhányan közülük még templomban sem jártak ezelőtt! Ránéztem a vezető testvéreimre, és így szóltam: "Testvérek, a Szentlélek arra indít, hogy másról prédikáljak. Ezeknek a látogatóknak az evangélium egyszerű örömhírét kell ma hallaniuk." Vonakodva bár, de beleegyeztek, és a prédikáció után tapasztaltuk, hogy az Úr különlegesen munkálkodott. A látogatók különösebb megjegyzések nélkül távoztak, a gyülekezeti tagok közül viszont aznap sokan megtértek! 
Az ajtónál az egyik "problémás személy" sokak tapasztalatát összegezte: "
Lelkész testvér, én eddig fütyültem a világra, és az egyház elvei ellen is lázadtam, de ma átadtam életemet Jézusnak, és ezt észre is fogod venni, mert sok mindenen változtatok!
Igen, az evangéliumot a Szentlélek hirdette azon a szombaton, és ez nagy változásokat eredményezett. Nem csak a tagok életében, de a prédikátor tapasztalatában is! A ruhákról szóló beszédet soha nem mondtam el, de a Lélek többször is felhasznált arra, hogy az evangéliumot minden ez után következő igehirdetésembe beleszőjem!

Imádság a mai napra
"Az evangélium csodálatos, Uram! Az angyalok is vágyakoznak beletekinteni. Köszönöm, hogy a Lélek által teljesen egyszerűvé tetted azt a bűnösök számára!"


Garrie F. Williams írása alapján

2017. december 4., hétfő

Nem hűtlen az Isten...

„Mert nekem sok népem van ebben a városban” (Ap. csel. 18,10)


Keresztyéni tevékenységünkben buzdításul szolgáljon az, hogy a nyomorultak söpredéke, a legelvetemedettebbek, a legzüllöttebbek és a leggonoszabbak között is van Istennek kiválasztott népe, melynek megmentetni és üdvözülni kell. Ha ti az igét viszitek hozzájuk, azért teszitek, mivel Isten rendelt titeket arra, hogy lelküknek hirdessétek az örök életet és ők elfogadják azt, amint az Isten örök elhatározásában előre látta. 
Már most, valóságos megtérésük előtt, az örök szövetség vére által való kibékülésük befejeződött. 

Ők most már Krisztus tulajdonosai s talán ebben az órában még kocsmába járnak és megutálói mindannak, ami szentnek mondatik, de mivel az Úr Jézus megtérésüket előre látta és annál fogva egész szeretetével átfogta őket, nem veszhetnek el azok Ő rá nézve

Nem hűtlen az Isten, hogy az Ő Fia, általa letett váltságdíjáról megfeledkezzen
Nem tűri, hogy helyettesítése valahol hatástalan és gyümölcstelen maradjon. 
Ezerszer-ezer kiválasztott nem született még újjá, de újjászületésük bizonyos! 
S ez a mi vigasztalásunk, ha kimegyünk hozzájuk Isten életadó igéjének hirdetése végett. Sőt mi több, Krisztus imádkozik ezekért az istentiszteletekért a trón előtt. „Nemcsak ő értük könyörgök pedig ” – mondja a nagy Közbenjáró – „hanem azokért is, kik az ő beszédeik által hívők lesznek én bennem”. Szegény, tudatlan lelkek! Nem gondolnak arra, hogy magukért imádkozzanak, de Jézus imádkozik értük
Neveik fel vannak írva mellpajzsára s nemsokára meghajtják merevedett térdeiket és a bánat sóhajai szállnak fel ajkukról a kegyelem trónja elé. „Még nem jött el a fügeérésnek ideje”. 

Az előre látott óra még nem ütött, de ha elérkezik, akkor engedelmeskedni fognak, mert Isten bírni fogja az Övéit; akkor majd azzá kell lennünk, mert mikor szellemi erejének tejében jön, eltűnik minden ellenállás; az élő Isten készséges szolgáivá kell válniuk. 
„Győzelmed után készséggel fog a te néped áldozni Neked a szent hajlék ékességében”. Ő sokakat megigazít. „Az ő lelke fáradtságának meglátva hasznát, megelégszik”.
 „Annak okáért neki részt osztok a nagyokkal és a hatalmasokkal osztja meg a zsákmányt”.

Örömteli mindennapok: Mai bátorító Igénk :)


,,Kedveseim, Isten szeretetével kell szeretnünk egymást, mert ez a szeretet Istentől származik. Aki így szeret, az mind Istentől született, és ismeri Istent.,- 1 Jn.4,7

Istent még soha senki nem látta, de ha isteni szeretettel szeretjük egymást, Isten bennünk él, és ez a szeretet kiteljesedik bennünk.Ámen!
Kezdjük el gyakorolni a szeretetet.

Legyen örömteli napod :)

********************************

Mai bátorító Igénk :)

,,Ne félj,
mert veled vagyok!
Ne aggódj,
mert én vagyok Istened!
Megerősítelek,
sőt, megsegítelek!
Igazságos jobbommal felkarollak,
és megtartalak.,
-Ézsa.41,10

Nincs mitől félned! Isten megtartja az Ő ígéreteit
Legyen örömteli napod :)


Napi remény: Isten terhe könnyű

,,Mert az én igám boldogító, és az én terhem könnyű,, -Máté 11:30



Az elvárások tehert jelentenek. Néhányotok igát vett magára - nehéz terhet - a szüleitek, férjetek, feleségetek, gyermekeitek, főnökötök vagy tanáraitok elvárásait.

Legtöbben viszont olyan igát hordunk, amit mi magunk helyeztünk önmagunkra a megoldatlan bűntudat vagy az alaptalan elvárások miatt. Azt akarjuk bebizonyítani, hogy fontosak vagyunk.

Felveszünk magunkra nehéz terheket, amit Isten soha nem akart ránk helyezni, mindezt azért, hogy megmutassuk, hogy fontosak vagyunk, pedig Isten azt mondja, hogy mi enélkül is fontosak vagyunk. Azért teremtett minket, hogy vele legyünk, hogy betöltsünk egy egyedülálló küldetést az életünkben. Ez tesz minket fontossá, nem azok a dolgok amiket megteszünk (vagy nem teszünk meg).

Isten terhe az, hogy kövessük az ő tervét az életünkre nézve, és ha ezt megtesszük, a dolgok sokkal jobban fognak alakulni. Ha a saját utunkat akarjuk járni, faltól-falba ütközünk. Bizonyos értelemben, Isten azt mondja "Öltsd fel magadra az én céljaimat, tervemet az életeddel kapcsolatban."

Mennyire nehéz Isten terhe? Jézus azt mondja: "… és az én terhem könnyű." Te meg azt mondod: "De az én hívő életem nem könnyű. Az én hívő életem nehéz, olyan mint egy kötelesség, aminek meg kell felelnem."

Akkor lehet, hogy nem Isten akaratát követed az életedben. Lehet, hogy valami olyat csinálsz, amit Isten nem neked szánt. Nem tudom ennél egyszerűbben mondani: lehet, hogy van néhány dolog, amelyekről úgy gondolod, hogy Isten kért tőled, de valójában nem Ő kérte. A te öntudatod, maximalizmusod várja el ezeket.

Jézus nem azért jött, hogy nehézséget, hanem hogy áldást hozzon.

Azt mondom, hogy a keresztény életben nincsenek gondok? Nem, egyáltalán nem! Mindannyiunknak sok gondja lesz. A hívő élet tele van nehézségekkel. 
A lényeg a következő: Isten akarata szerint élni könnyebb teher, mint az Ő akaratán kívül élni. Ha Isten akarata szerint és terve szerint éled az életed, az könnyebb, sokkal inkább pihentetőbb, élvezhetőbb teher, mint az, hogy az életedet a saját akaratod alapján éled.

Joel Osteen: Az öröm reggel jön

… este bánat áll be hozzánk, reggelre öröm. (Zsoltár 30: 5)
(Az angolban ez így hangzik: … a sírás egész éjjel tarthat, de a reggellel jön az öröm.)


A Szentírás azt mondja a zsoltárban, hogy az öröm reggel jön. Amikor felébredsz reggel, Isten minden alkalommal küld neked egy különleges öröm-csomagot. Az öröm jön és kopogtat az ajtódon. Amikor hitben ébredsz, és megteszed a megvallást, hogy „ez egy jó nap lesz”, tudod, hogy akkor éppen mit tettél? Akkor éppen ajtót nyitni mentél. Akkor éppen átvetted az öröm- ajándékot, amit Isten küldött neked. 
A probléma az, hogy egyesek sosem mennek ajtót nyitni. Az öröm hónapokon, sőt éveken át ott kopogtat, és azt mondja: „Gyere már! Engedj be! Boldog lehetsz! Felvidulhatsz! Élvezheted az életed!”

Nem tudom, veled mi a helyzet, de én elhatároztam, hogy megyek és megnyitom az ajtót az örömnek. Minden reggel úgy fogok ébredni, hogy azt mondom: „Atyám, köszönöm Neked az újabb szép napot. Boldog leszek. Élvezni fogom ezt a napot. Derűsebbé fogom tenni valaki másnak az életét. Azt választom, hogy átveszem a Te öröm-ajándékodat, ma!”

Ima a mai napra:
Mennyei Atyám, köszönöm Neked az örömöt. Köszönöm a békességet. Köszönöm, hogy velem jársz a nehéz időkben. Ma elhatározom, hogy megyek és megnyitom az ajtót az örömnek minden egyes reggel, hogy abban az erőben és örömben járhassak, amit Te adtál nekem. Jézus nevében. Ámen.


Legyen örömteli napod :)

Máté Evangyélioma 5. rész 16.vers


1. Mikor pedig látta Jézus a sokaságot, felméne a hegyre, és a mint leül vala, hozzámenének az ő tanítványai.
2. És megnyitván száját, tanítja vala őket, mondván:
3. Boldogok a lelki szegények: mert övék a mennyeknek országa.
4. Boldogok, a kik sírnak: mert ők megvígasztaltatnak.
5. Boldogok a szelídek: mert ők örökségül bírják a földet.
6. Boldogok, a kik éhezik és szomjúhozzák az igazságot: mert ők megelégíttetnek.
7. Boldogok az irgalmasok: mert ők irgalmasságot nyernek.
8. Boldogok, a kiknek szívök tiszta: mert ők az Istent meglátják.
9. Boldogok a békességre igyekezők: mert ők az Isten fiainak mondatnak.
10. Boldogok, a kik háborúságot szenvednek az igazságért: mert övék a mennyeknek országa.
11. Boldogok vagytok, ha szidalmaznak és háborgatnak titeket és minden gonosz hazugságot mondanak ellenetek én érettem.
12. Örüljetek és örvendezzetek, mert a ti jutalmatok bőséges a mennyekben: mert így háborgatták a prófétákat is, a kik előttetek voltak.
13. Ti vagytok a földnek savai; ha pedig a só megízetlenül, mivel sózzák meg? nem jó azután semmire, hanem hogy kidobják és eltapossák az emberek.
14. Ti vagytok a világ világossága. Nem rejtethetik el a hegyen épített város.
15. Gyertyát sem azért gyújtanak, hogy a véka alá, hanem hogy a gyertyatartóba tegyék és fényljék mindazoknak, a kik a házban vannak.
16. Úgy fényljék a ti világosságtok az emberek előtt, hogy lássák a ti jó cselekedeteiteket, és dicsőítsék a ti mennyei Atyátokat.
17. Ne gondoljátok, hogy jöttem a törvénynek vagy a prófétáknak eltörlésére. Nem jöttem, hogy eltöröljem, hanem inkább, hogy betöltsem.
18. Mert bizony mondom néktek, míg az ég és a föld elmúlik, a törvényből egy jóta vagy egyetlen pontocska el nem múlik, a míg minden be nem teljesedik.
19. Valaki azért csak egyet is megront e legkisebb parancsolatok közül és úgy tanítja az embereket, a mennyeknek országában a legkisebb lészen; valaki pedig cselekszi és úgy tanít, az a mennyeknek országában nagy lészen.
20. Mert mondom néktek, hogy ha a ti igazságotok nem több az írástudók és farizeusok igazságánál, semmiképen sem mehettek be a mennyeknek országába.
21. Hallottátok, hogy megmondatott a régieknek: Ne ölj, mert a ki öl, méltó az ítéletre.
22. Én pedig azt mondom néktek, hogy mindaz, a ki haragszik az ő atyjafiára ok nélkül, méltó az ítéletre: a ki pedig azt mondja az ő atyjafiának: Ráka, méltó a főtörvényszékre: a ki pedig ezt mondja: Bolond, méltó a gyehenna tüzére.
23. Azért, ha a te ajándékodat az oltárra viszed és ott megemlékezel arról, hogy a te atyádfiának valami panasza van ellened:
24. Hagyd ott az oltár előtt a te ajándékodat, és menj el, elébb békélj meg a te atyádfiával, és azután eljövén, vidd fel a te ajándékodat.
25. Légy jóakarója a te ellenségednek hamar, a míg az úton vagy vele, hogy ellenséged valamiképen a bíró kezébe ne adjon, és a bíró oda ne adjon a poroszló kezébe, és tömlöczbe ne vessen téged.
26. Bizony mondom néked: ki nem jősz onnét, mígnem megfizetsz az utolsó fillérig.
27. Hallottátok, hogy megmondatott a régieknek: Ne paráználkodjál!
28. Én pedig azt mondom néktek, hogy valaki asszonyra tekint gonosz kivánságnak okáért, immár paráználkodott azzal az ő szívében.
29. Ha pedig a te jobb szemed megbotránkoztat téged, vájd ki azt és vesd el magadtól; mert jobb néked, hogy egy vesszen el a te tagjaid közül, semhogy egész tested a gyehennára vettessék.
30. És ha a te jobb kezed botránkoztat meg téged, vágd le azt és vesd el magadtól; mert jobb néked, hogy egy vesszen el a te tagjaid közül, semhogy egész tested a gyehennára vettessék.
31. Megmondatott továbbá: Valaki elbocsátja feleségét, adjon néki elválásról való levelet.
32. Én pedig azt mondom néktek: Valaki elbocsátja feleségét, paráznaság okán kívül, paráznává teszi azt; és a ki elbocsátott asszonyt veszen el, paráználkodik.
33. Ismét hallottátok, hogy megmondatott a régieknek: Hamisan ne esküdjél, hanem teljesítsd az Úrnak tett esküidet.
34. Én pedig azt mondom néktek: Teljességgel ne esküdjetek; se az égre, mert az az Istennek királyi széke;
35. Se a földre, mert az az ő lábainak zsámolya; se Jeruzsálemre, mert a nagy Királynak városa;
36. Se a te fejedre ne esküdjél, mert egyetlen hajszálat sem tehetsz fehérré vagy feketévé;
37. Hanem legyen a ti beszédetek: Úgy úgy; nem nem; a mi pedig ezeken felül vagyon, a gonosztól vagyon.
38. Hallottátok, hogy megmondatott: Szemet szemért és fogat fogért.
39. Én pedig azt mondom néktek: Ne álljatok ellene a gonosznak, hanem a ki arczul üt téged jobb felől, fordítsd felé a másik orczádat is.
40. És a ki törvénykezni akar veled és elvenni a te alsó ruhádat, engedd oda néki a felsőt is.
41. És a ki téged egy mértföldútra kényszerít, menj el vele kettőre.
42. A ki tőled kér, adj néki; és a ki tőled kölcsön akar kérni, el ne fordulj attól.
43. Hallottátok, hogy megmondatott: Szeresd felebarátodat és gyűlöld ellenségedet.
44. Én pedig azt mondom néktek: Szeressétek ellenségeiteket, áldjátok azokat, a kik titeket átkoznak, jót tegyetek azokkal, a kik titeket gyűlölnek, és imádkozzatok azokért, a kik háborgatnak és kergetnek titeket.
45. Hogy legyetek a ti mennyei Atyátoknak fiai, a ki felhozza az ő napját mind a gonoszokra, mind a jókra, és esőt ád mind az igazaknak, mind a hamisaknak.
46. Mert ha azokat szeretitek, a kik titeket szeretnek, micsoda jutalmát veszitek? Avagy a vámszedők is nem ugyanazt cselekeszik-é?
47. És ha csak a ti atyátokfiait köszöntitek, mit cselekesztek másoknál többet? Nemde a vámszedők is nem azonképen cselekesznek-é?
48. Legyetek azért ti tökéletesek, miként a ti mennyei Atyátok tökéletes.

2017. december 3., vasárnap

„Én szerelmesem”

„Semmi hibád sincsen” (Énekek éneke 4,7b)


Miután az Úr eljegyzett gyülekezetét magasztalta és szépségét bebizonyította, dicséretét még megerősíti egy minden hibától való dicső megóvás által: „ És semmi szeplő nincs benned”.

Mintha a Vőlegénynek azonnal eszébe ötlött volna, hogy a gonosz világ azzal gyanúsíthatja meg, hogy csak bájait ismertette, hibáit és fogyatékosságait pedig mind elhallgatta. Emiatt egybefoglalja az Ő elérhetetlen és kifogástalan szépségének dicsérgetésével a legcsekélyebb hibától való védekezést is. 

Egy szeplőt könnyen el lehet távolítani és valamennyi hiányosság között a legkevésbé zavarja a szépség teljes élvezetét, azonban e könnyű hibától is mentes a hívő az ő Ura szemei előtt. 

Ha azt mondta volna, hogy lényében nem található csúnya redő, sem elcsúfító torzalak vagy halálos kelés, már az elég lett volna legnagyobb csodálkozásunk előidézésére, de mivel azt erősíti, hogy még a legcsekélyebb szeplőtől is mentes, a kifogás durva okai ki vannak zárva és a csodálkozás nagysága ezzel még fokozódik. Ha azt ígérte volna, hogy apránként minden szeplőt eltávolít, úgy okunk lett volna örülni örökké, de mivel úgy beszél arról, mint ami már megtörtént, ki állhatna még ellene a gyönyörűség és a legteljesebb megelégedés eleven érzelmeinek? Ó, lelkem, kövérség van itt számodra, lakjál jól és üdítsd fel magadat e királyi csemegékkel. 

Jézus Krisztus nem verseng eljegyzett gyülekezetével. Az sokszor elbolyong Tőle és keserűséggel illeti Szentlelkét, de Ő nem engedi, hogy ennek hibája az Ő szeretetén csorbát ejtsen. 
Néha büntet, de mindig a legszeretetteljesebb módon és a legjobb szándékkal, még akkor is mindig így szólítja: „Én szerelmesem”. Balgatagságairól nem emlékszik meg soha, nem gondol felőle rosszat, hanem megbocsát és szeret a sértés után is éppen úgy, mint azelőtt. Milyen jó nekünk, hogy ez így van, mert ha az Úr Jézus olyan indulatos lenne minden megsértés alkalmával, mint mi, hogyan tudna még szeretni? Némelykor az élet nehézségei miatt kedvetlenség vesz erőt a hívőn, de a mi szeretett Urunk jobban ismeri balga szívünket, mintsem megharagudna illetlenségeink miatt.

ALAPVETŐ BIBLIAISMERET: ÉDEN, MINT AZ EMBERI ÉLET BÖLCSŐJE 3.rész

I. Teremtés vagy evolúció

1. Fontos-e azzal a kérdéssel foglalkozni, hogy miként jött létre a körülöttünk lévő világ, amelyben mi emberek is élünk?

  • Minden gondolkodó emberben felmerülnek a létezésünkkel kapcsolatos alapvető kérdések.
    • Honnan van világunk?
    • Mi az élet és hogyan keletkezett?
    • Mi az emberi lét értelme és rendeltetése?
  • Ezek a felmerülő kérdések különböző reakciót váltanak ki az emberekből.
    • Nagyon sokan vélekednek úgy, hogy mindez a tudósok és a papok dolga.
    • Vannak, akik a véletlenszerű keletkezés elvét képviselik:
      • Ősrobbanás, - Egyetlen sejtből fejlődtek szerves lények, - Esetleg mutációs fejlődéssel.
    • A keresztények a Biblia kinyilatkoztatásaira alapozzák meggyőződésüket ezekben a kérdésekben.
      • Sajnos elég nagy számban vannak közöttük olyanok is, akik megpróbálják egyesíteni a Biblia beszámolóját a hitetlen tudósok állításaival, és így létre hozták a maguk sajátos elméletét: “teremtés evolúcióval”.

2. A különböző elméleteket valló és mindent megmagyarázni akaró ember felé milyen kérdéseket vet fel Isten?

  • “Hol voltál, mikor a Földnek alapot vetettem? Mond meg, ha tudsz valami okosat!” Jób. 38,4.
    • “Aki pert kezd a Mindenhatóval, cáfolja meg, és aki az Istennel feddődik, feleljen néki!” Jób. 39,35.
  • Emberi ésszel, tapasztalatból fakadó ismerettel kijelenteni nem tudunk semmit, mivel senki nem volt ott.

3. Hogyan lehet megérteni és elfogadni azt, hogy a semmiből anyag és élet keletkezett?

  • A Biblia válasza erre az, hogy “Hit által értjük meg, hogy a világ Isten beszéde által teremtetett, hogy ami látható, az a láthatatlanból állott elő”Zsid. 11,3.
    • A véletlenszerű keletkezés elfogadásához is hitre van szükség, mivel a tudósok által képviselt elméletek kilencven százaléka csupán a fantázia szüleménye.
  • A Biblia szerinti hit azonban nem hiszékenységet jelent, hanem az Isten megismeréséből és a tőle származó dolgok megtapasztalásából kialakult bizalmat és meggyőződést jelent.
    • A bibliai hit azt jelenti, hogy bizalommal elfogadom Isten szavát olyan kérdésekben is, amelyekben nincs és nem is lehet tapasztalati ismeretem.

II. A teremtés csodája

1. Mit gondolsz, a Földünknek mint bolygónak a megteremtése is a hat napos teremtés alkalmával történt?

  • A Biblia első versei számolnak be arról, hogy a Földet már kezdetben megteremtette Isten, bizonyára más égitestekkel együtt, de élet még nem volt rajta. I. Móz. 1,1-2.
    • Ez a kezdet azonban nem a hat napos teremtés kezdetét jelenti, hanem Istennek az egész univerzumban végrehajtott teremtő munkájának a kezdetét.
  • A Biblia általános tanítása szerint az a pillanat és esemény értendő kezdet alatt, amikor az Istenség Tanácsában a megváltás terve megszületett, amiben az egyik isteni személy vállalta, hogy életét adja a azokért a bűnösökért, akik megbánták az elkövetett bűnt.
    • “Az Úr az ő útának kezdetéül szerzett engem; az ő munkái előtt régen. Örök időktől fogva felkenettem, kezdettől, a föld kezdetétől fogva.” Péld. 8,22-23.
    • Jézus ezért mutatkozik be többször is úgy, hogy “Én vagyok az Alfa és az Omega, a kezdet és a vég...”Jel. 1,8. Ésa. 44,6.
    • Ugyanerre gondolva Péter pedig azt mondja: “Aki eleve el volt rendelve, a világ megalapítása előtt”I. Pét. 1,20.
  • A kezdet szó által a Biblia összekapcsolja a teremtés eseményét az újjáteremtésről szóló evangéliumi üzenettel, mert ez a szó már az eljövendő Megváltóra mutat előre.
  • Ha a teremtés történetének beszámolóját figyeljük, abban is megfigyelhető, hogy a hatnapos teremtés első napján Isten csak a világosságot teremtette meg, illetve a sötétséget elválasztotta a világosságtól. I. Móz. 1,3-5.
    • Az előtte lévő rész csak arról számol be, hogy a Föld mint egy bolygó már korábban is létezett, de Isten most úgy döntött, hogy élővilágot teremt ezen a bolygón.

2. Milyen állapotban volt a Föld akkor, amikor Isten hozzáfogott az élővilág megteremtéséhez?

  • “A Föld pedig kietlen és puszta volt, és sötétség volt a mélység színén, és az Isten Lelke lebegett a mélység színén.”I. Móz. 1,2.
  • Ezen a sötét, kietlen és teljesen víz borította Földön fogott hozzá Isten, hogy élő világot teremtsen és hozzon létre.
    • De nem szabad azt gondolni, hogy a Földnek ez a kezdeti állapota egy kaotikus állapot volt, hiszen ezt is Isten teremtette, és Isten kezéből csak tökéletes dolgok kerülnek ki, és a Szentlélek által az Isten személyes jelenléte nyilatkozott meg és volt jelen a Föld felszínén.

3. Melyik isteni személy végezte el a Föld élővilágának a megteremtését?

  • A Szentháromság Isten mindegyik személye részt vett valamilyen módon a teremtés munkájában.
    • Ezt akarja kifejezni a Biblia azáltal, hogy az “Elohim”- az Isten szó többes száma - szót használja a teremtés történeti beszámolóban, majd utána pedig azt olvashatjuk, hogy Teremtsünk embert a miképünkre és hasonlatosságunkra”I. Móz. 1,26.
  • Jób pátriárka arról beszél, hogy “az Istennek Lelke teremtett engem...”. Jób. 33,4.
  • Mózes pedig az Atyáról beszél úgy, hogy ő a teremtőnk: “Nem atyád-é Ő, aki teremtett? Ő alkotott és erősített meg.”V. Móz. 32,6/b.
  • János apostol viszont arról emlékezik meg, hogy a teremtés művének gyakorlati megvalósítója és kivitelezője az Ige volt, aki később testté lett közöttünk, azaz Jézus Krisztus.
    • “Minden Ő általa lett, és Nála nélkül semmi sem lett, ami lett.” Ján. 1,3.

4. A Biblia beszámolója szerint milyen módon végezte el Isten a teremtés munkáját?

  • A körülöttünk látható élővilág az Isten szavának engedelmeskedve formálódtak ki olyanná, ahogyan Isten azt magában eltervezte.
    • “És mondá Isten: Legyen...” I. Móz. 1,3. 6. 14.
    • “Az Úr szavára lettek az egek, és szájának leheletére minden seregük... Mert Ő szólt és meglett, Ő parancsolt és előállott.” Zsolt. 33,6. 9.
    • “Aki hatalma szavával fenntartja a mindenséget...”Zsid. 1,3.
  • Jézus csodatetteinél is ezzel a jelenséggel találkozunk, mindig a szavának erejével végezte el csodáit, csak szólt a tengernek, a betegnek, a halottnak vagy a démonoknak, és mindenek engedelmeskedtek. Márk. 4,37-41. Mát. 8,5-13. Ján. 11,43-44. Luk. 4,33-35.

5. Mennyi idő alatt végezte el Isten a Föld élővilágának megteremtését, van-e jelentősége annak, hogy ennyi ideig végezte a teremtés munkáját?

  • Sokak számára azonban problémát jelent, hogy a hat napot huszonnégy órás napnak kell tekinteni, vagy jelképes értelemben, és akkor egy korszakot jelent, akár ezer évet is.
    • Akik ezt a jelképes változatot képviselik, azok kimondatlanul is azt állítják, hogy Ádám a hatodik nap estélyén már közel ezer éves volt, így már a következő napot sem élhette végig, ha elfogadjuk a Biblia állítását, miszerint “Lőn Ádám egész életének ideje kilencszázharminc esztendő, és meghala”I. Móz. 5,5.
  • Isten hosszú korszakokon és évmilliókon keresztül is elvégezhette volna a teremtést, vagy éppen egy pillanat alatt is, mivel Ő nem függ az időtől. II. Pét. 3,8.
    • A hat napon keresztül végzett munkával azonban a most teremtett ember életritmusát akarta meghatározni, az ember számára akart mintát és példát adni ezzel az időrenddel. II. Móz. 20,8-11.

6. Mi a jelentősége annak, hogy Isten elkülönítette a hetedik napot a többitől?

  • “És megáldá Isten a hetedik napot, és megszentelte azt.”I. Móz. 2,3.
    • Isten különleges áldása nyugszik ezen a napon, amit azok tapasztalhatnak meg, akik Istenhez hasonlóan megszentelik ezt a napot, vagyis elkülönítik életükben a többi munkás naptól.
  • A hetedik nap nyugalma által a teremtő Istentől való származásunkra emlékeztet.
    • A különböző evolúciós elméletekkel szemben, ez a nap a teremtő Istent hirdeti.
  • Isten annyira fontosnak tartja ezt, hogy a Tízparancsolat által is emlékeztetni akar rá, ezért a teremtés örök jeleként a törvény középpontjába helyezte el.

7. Miben különbözött az ember a körülötte lévő teremtményektől?

  • Az ember Isten képére és hasonlatosságára lett teremtve, ami több féle vonatkozásban is jelentőséggel bír. I. Móz. 1,26.
  • Ebben az isteni kijelentésben rejlik az ember igazi értéke, mert ennek az ismerete nem enged helyt önmagunk leértékelésére.
  • Isten ezzel a kijelentésével a bűn világában élő embereknek egy képet ad önmagáról, és egy kapaszkodót, hogy Akit nem láthatunk a bűn miatt, azt bizonyos határok között mégis el tudjuk képzelni.
    • Jézus messiási küldetésének is ez volt többek között a célja: bemutatni az Atyát, a láthatatlan Istent. Ján. 1,18. 14,9.
  • Miként a Szentháromság Isten, úgy az ember is egy hármas egységből áll: test, lélek és szellem. I. Thess. 5,23.
    • Az élő emberi szervezetnek ez a három egymástól elválaszthatatlan képessége és funkciója teszi az embert egy érző, gondolkodó és cselekedni képes lénnyé.
  • A teremtett lények közül egyedül az ember képes értelmes módon kifejezni érzelmeit, mérlegelni dolgokat és szabadon választani a lehetőségek között.
  • Az Isten képére és hasonlatosságára teremtett embernek adta Isten az egész Földet, és minden rajta lévő teremtmény fölötti uralmat. I. Móz. 1,28.
    • Ez azt is jelenti, hogy Istentől kapott felelősségünk és kötelességünk védeni azt a környezetet, amit Isten a gondjainra bízott.

8. Milyen következmények adódtak abból a körülményből, hogy “nem jó az embernek egyedül lenni”? I. Móz. 2,18/a.

  • “Szerzek néki segítő társat, hozzá illőt”, mondta Isten, és ezután teremtette meg Ádám társaként Évát. I. Móz. 2,18-23.
  • Majd később az emberi család gyermekeiről is kijelenti, hogy mindenkinek az életében bekövetkezik az a pillanat, amikor felismeri, hogy egyedül van.
    • Ezért elindul, hogy megkeresse azt, akit Isten szerzett neki. Én.Én. 3,2.
    • Ettől kezdve pedig ragaszkodik hozzá és lesznek ketten egy testté. I. Móz. 2,24.

9. A teremtéstörténet beszámolója miért említi esetenként egyes számban az embert, holott két személy lett teremtve emberként, Ádám és Éva? I. Móz. 1,26/a. 27.

  • A férfi és az asszony csak együtt rendelkezik az “Ember”-nek adott minden képességgel és tulajdonsággal, bizonyos vonatkozásban éppen ezért lesznek ők eggyé a házasságban.
    • Mivel Isten szétosztotta a két emberi lény között a képességeket és tulajdonságokat, ezért beszélhetünk sajátos női és férfi tulajdonságokról és képességekről, úgy testi, mint lelki és szellemi vonatkozásban.
  • Ezért minden olyan törekvés, amik szeretnék összemosni a két nem közötti különbségeket, azok az Isten teremtői rendelkezése ellen próbálnak valamit tenni.

III. Az első család otthona

1. Mit jelent az “Éden” szó, és tudhatjuk-e, hogy a Föld melyik részén helyezkedett el?

  • Héberül “Éden” = görögül “Paradicsom” = magyarul “Kert”-et jelent.
  • Pontos behatárolására ma már több szempontból nincs lehetőség.
    • Már nem minden földrajzi név ismert azok közül, amiket a Biblia megnevez Édennel kapcsolatban.
    • A vízözön ítélete is teljesen átformálta a Föld felszínét, nagyon megváltoztak a körülmények.
  • A figyelembe vehető információk szerint a mai közel-keletnek egy bizonyos területére helyezi a Biblia az Éden egykori helyét.
“Kús földje”    I. Móz. 2,13.Egyiptomtól délre, a mai Etiópia vidékét jelenti
“Asszíria”          I. Móz. 2,14.Egykor a mai Szíria, Irak és Irán vidékén létezett
“Eufrátesz”       I. Móz. 2,14.A régi Asszírián végigvonuló hatalmas folyó, ma is így nevezik.

2. Mi volt a célja Istennek azzal, hogy az Édent ilyen különös gonddal teremtette, megkülönböztetve a Föld többi részétől?

  • Lakásul adta az embernek, olyan környezetbe akarta helyezni, ahol jól érzi magát, naponta gyönyörködhet otthona szépségében, egyben minta is lehet a többi család számára.
  • Művelje azt”mondta Isten, vagyis teret akart biztosítani az embernek, hogy Teremtőjéhez hasonlóan ismerje meg a munka és az alkotás örömét és szépségét.
  • “Őrizze azt”mondta Isten, és ez elsősorban az emberre bízott kert feletti gondoskodást és törődést jelentette.
    • Bár ez az őrködés azt is jelentette, hogy a bűn ne tudjon betörni az otthonukba, Isten ugyanis figyelmeztette őket a Kísértő szándékáról, és elmondta, mi történik, ha nem vigyáznak.

3. Mi volt az a két isteni ajándék, amit az emberért hozott létre, és az embernek adta?

  • Éva megteremtése után a házasság intézményét hozta létre az ember boldogsága érdekében. Mát. 19,4-6.
  • Másik ajándéka pedig a szombat volt, amit kimondottan az ember érdekében hozott létre. Márk. 2,27-28.

4. Mit állapított meg Isten az általa teremtett dolgokról, amikor bevégezte munkáját?

  • “És látá Isten, hogy minden amit teremtett, ímé igen jó.” I. Móz. 1,31.

5. A hetedik nap nyugalmával befejezödött-e Isten teremtői tevékenysége?

  • Ma is hatalma szavával tartja fenn az egész világmindenséget. Zsid. 1,3.
    • “Ha csak ő magára volna gondja, lelkét és lehelését magához vonná. Elhervadna együtt minden test, és az ember visszatérne a porba.” Jób. 34,14-15.
  • Testünk minden sejtjének és atomjának a működése a teremtő Isten törődését és gondoskodását bizonyítja, mert “Őbenne élünk, mozgunk és vagyunk”Csel. 17,28.
  • Isten teremtői hatalma nemcsak az élet megteremtésében működik, hanem a megváltásban és az emberi szív újjáteremtésében is. II. Kor. 5,17. Zsolt. 51,12.
    • Ilyen módon Krisztusban találkozik a teremtés és a megváltás.

2017. december 2., szombat

Mózes II. könyve 20. rész 6.vers


1. És szólá Isten mindezeket az igéket, mondván:
2. Én, az Úr, vagyok a te Istened, a ki kihoztalak téged Égyiptomnak földéről, a szolgálat házából.
3. Ne legyenek néked idegen isteneid én előttem.
4. Ne csinálj magadnak faragott képet, és semmi hasonlót azokhoz, a melyek fenn az égben, vagy a melyek alant a földön, vagy a melyek a vizekben a föld alatt vannak.
5. Ne imádd és ne tiszteld azokat; mert én, az Úr a te Istened, féltőn-szerető Isten vagyok, a ki megbüntetem az atyák vétkét a fiakban, harmad és negyediziglen, a kik engem gyűlölnek.
6. De irgalmasságot cselekszem ezeriziglen azokkal, a kik engem szeretnek, és az én parancsolatimat megtartják.
7. Az Úrnak a te Istenednek nevét hiába fel ne vedd; mert nem hagyja azt az Úr büntetés nélkül, a ki az ő nevét hiába felveszi.
8. Megemlékezzél a szombatnapról, hogy megszenteljed azt.
9. Hat napon át munkálkodjál, és végezd minden dolgodat;
10. De a hetedik nap az Úrnak a te Istenednek szombatja: semmi dolgot se tégy azon se magad, se fiad, se leányod, se szolgád, se szolgálóleányod, se barmod, se jövevényed, a ki a te kapuidon belől van;
11. Mert hat napon teremté az Úr az eget és a földet, a tengert és mindent, a mi azokban van, a hetedik napon pedig megnyugovék. Azért megáldá az Úr a szombat napját, és megszentelé azt.
12. Tiszteld atyádat és anyádat, hogy hosszú ideig élj azon a földön, a melyet az Úr a te Istened ád te néked.
13. Ne ölj.
14. Ne paráználkodjál.
15. Ne lopj.
16. Ne tégy a te felebarátod ellen hamis tanúbizonyságot.
17. Ne kívánd a te felebarátodnak házát. Ne kívánd a te felebarátodnak feleségét, se szolgáját, se szolgálóleányát, se ökrét, se szamarát, és semmit, a mi a te felebarátodé.
18. Az egész nép pedig látja vala a mennydörgéseket, a villámlásokat, a kürt zengését és a hegy füstölgését. És látja vala a nép, és megrémüle, és hátrább álla.
19. És mondának Mózesnek: Te beszélj velünk, és mi hallgatunk; de az Isten ne beszéljen velünk, hogy meg ne haljunk.
20. Mózes pedig monda a népnek: Ne féljetek; mert azért jött az Isten, hogy titeket megkísértsen, és hogy az ő félelme legyen előttetek, hogy ne vétkezzetek.
21. Távol álla azért a nép, Mózes pedig közelebb méne a felhőhöz, melyben az Isten vala.
22. És monda az Úr Mózesnek: Ezt mondd az Izráel fiainak: Magatok láttátok, hogy az égből beszéltem veletek.
23. Ne csináljatok én mellém ezüst isteneket, és arany isteneket se csináljatok magatoknak.
24. Földből csinálj nékem oltárt, és azon áldozd a te égő- és hálaáldozatodat, juhaidat és ökreidet. Valamely helyen akarom, hogy az én nevemről megemlékezzetek, elmegyek tehozzád és megáldalak téged.
25. Ha pedig kövekből csinálsz nékem oltárt, ne építsd azt faragott kőből: mert a mint faragó vasadat rávetetted, megfertőztetted azt.
26. Lépcsőkön se menj fel az én oltáromhoz, hogy a te szemérmed fel ne fedeztessék azon.