2018. május 26., szombat

Napi Gondolatok,: Az ÚR DICSŐÍTÉSE

Szokott szólni a Sz. Szellem bennetek, hogy áld az Urat??
Halgass rá, mert megakar áldani általa, Ámen💖

Méltó a megöletett Bárány, hogy vegyen erőt és gazdagságot és bölcsességet és hatalmasságot és tisztességet és dicsőséget és áldást.'' (Jelenések 5:12)


NE legyél langyos keresztény!!

Úr mindig fölakarja ébreszteni a langymelegben elszunnyadt lelkünket!
Ő mindig szól, kopogtat az ajtódon! Ha beengeded veled vacsorázik!! :)

De az Úr erős szavakat használ, amikor megszidja azokat akik nem égnek tüzben érte:
„Te sem hideg nem vagy, sem hév; vajha hideg volnál, vagy hév. Így mivel lágymeleg vagy, sem hideg, sem hév, kivetlek téged az én számból.”
Sátán azt akarja, hogy csak névleges keresztények legyetek, mert ez jobban megfelel szándékának, hisz ezáltal nem lesz erős sem a hited sem a bizonyságod az Úrról! A hit cseledetek nélkül halott!
Égjen benned az első szeretet tüze és ne csak egy-egy alkalomkor, hanem legyen ilyen lelkületed!!!!! Ámen!


Lelkem áldd az Urat-
HALLELUJA, ÁMEN URAM!!

https://www.youtube.com/watch?v=gCogJPxDG6k

2018. május 24., csütörtök

Napi Gondolatok: A heti megerősítésem

A heti megerősítésem:
TELJES HELYREÁLLÍTÁS van az életem minden területén a JÉZUS Krisztus nevében, ámen!



,,Felelének néki: Ábrahám magva vagyunk, és nem szolgáltunk soha senkinek: mi módon mondod te, hogy szabadokká lesztek?Felele nékik Jézus: Bizony, bizony mondom néktek, hogy mindaz, a ki bűnt cselekszik, szolgája a bűnnek. A szolga pedig nem marad mindörökké a házban: a Fiú marad ott mindörökké. Azért ha a Fiú megszabadít titeket, valósággal szabadok lesztek.”
(János evangéliuma 8. fejezet 33-36. vers)

Ha nyitottak vagyunk és beengedjük életünk minden gondjában, minden részébe a Megváltónkat, akkor megvált minket mindentől. 
Isten megláttatja velünk a bűneinket, rossz szokásunkat, rossz hozzáállásunkat, természetünket az kegyelem.
Ha nem csak felszínesen érint, ha megtudunk szomorodni miatta, megbánjuk tiszta szívből, akkor el is tudjuk hagyni azt. 

S ezáltal tisztul az életünk, ha felismerjük ezeket a látogatásokat amit az UR tesz az életünk minden területén...
Hisz Ő a Szabadító Istenünk, aki teljes helyre állást ad! Ámen!





Zsoltárok könyve 51. rész
1. Az éneklőmesternek; Dávid zsoltára;
2. Mikor ő hozzá ment Nátán, a próféta, minekutána Bethsabéval vétkezett.
3. Könyörülj rajtam én Istenem a te kegyelmességed szerint; irgalmasságodnak sokasága szerint töröld el az én bűneimet!
4. Egészen moss ki engemet az én álnokságomból, és az én vétkeimből tisztíts ki engemet;
5. Mert ismerem az én bűneimet, és az én vétkem szüntelen előttem forog.
6. Egyedül te ellened vétkeztem, és cselekedtem azt, a mi gonosz a te szemeid előtt; hogy igaz légy beszédedben, és tiszta ítéletedben.
7. Ímé én vétekben fogantattam, és bűnben melengetett engem az anyám.
8. Ímé te az igazságban gyönyörködöl, a mely a vesékben van, és bensőmben bölcseségre tanítasz engem.
9. Tisztíts meg engem izsóppal, és tiszta leszek; moss meg engemet, és fehérebb leszek a hónál.
10. Hallass örömet és vígasságot velem, hogy örvendezzenek csontjaim, a melyeket összetörtél.
11. Rejtsd el orczádat az én vétkeimtől, és töröld el minden álnokságomat.
12. Tiszta szívet teremts bennem, oh Isten, és az erős lelket újítsd meg bennem.
13. Ne vess el engem a te orczád elől, és a te szent lelkedet ne vedd el tőlem.
14. Add vissza nékem a te szabadításodnak örömét, és engedelmesség lelkével támogass engem.

15. Hadd tanítsam a bűnösöket a te útaidra, hogy a vétkezők megtérjenek hozzád.
16. Szabadíts meg engemet a vérontástól, oh Isten, szabadításomnak Istene! hogy harsogja nyelvem a te igazságodat.
17. Uram, nyisd meg az én ajakimat, hogy hirdesse szájam a te dicséretedet.
18. Mert nem kivánsz te véresáldozatot, hogy adnék azt, égőáldozatban sem gyönyörködöl.
19. Isten előtt kedves áldozatok: a töredelmes lélek; a töredelmes és bűnbánó szívet oh Isten nem veted te meg!
20. Tégy jól a te kegyelmedből a Sionnal; és építsd meg Jeruzsálem kőfalait.
21. Akkor kedvesek lesznek előtted az igazságnak áldozatai; az égő és egész áldozat: akkor a te oltárodon áldoznak néked tulkokkal.


2018. május 23., szerda

Csendes percek Istennel. Könnyebb a másikat hibáztatni

„Ahol a kevélység tanyáz, ott veszekedés van, az alázatosaknál bölcsesség lakik.” Péld 13,10


Tudjátok, melyik az a szó, amit legnehezebb kimondani? „Tévedtem”.
Olyan könnyű észrevenni, ha a másik hibázik. Olyan könnyű akarni, hogy valami az ő hibája legyen. Olyan könnyű bírálni, cinikusan reagálni, beszorulni saját perspektívánk korlátai közé.
És milyen nehéz, lányok, elismerni saját hibáinkat. Azt, hogy mi tévedtünk. Azt, amiért nekünk kell felelni.
Én sokat küzdök ezzel. Nemrég egyik gyermekemet kellett kiigazítanom, mikor másra próbálta hárítani a felelősséget. Könnyű volt meglátnom a büszkeséget, a bizonytalanságot, a félelmet ítélkező szavai mögött. Hogy miért?
Mert mindezt magamban is látom.
Nehéz elismerni, ugye?
Beszélgetésünkben el kellett magyaráznom valamit a gyermekemnek, amit én is csak most tanulok. Az ítélkezésről. A hiba áthárításáról. S arról a veszélyről, ahova ez vezet.
Legtöbb konfliktusban lehetőségem van választani:
A büszkeség útján haladok, azaz a másikat hibáztatom, az ő tévedéseire összpontosítok, nem ismerem el a magam szerepét az ügyben. Ha így teszek, táplálom büszkeségemet, s csökkentem az Úr áldásait az életemben.
Vagy választom az alázat útját: őszintén elismerem a magam szerepét a konfliktusban, belátom, hol hibáztam, és bocsánatot kérek. Ha így teszek, növelem alázatosságomat és az Úr kegyelmét az életemben.
A Bibliát át- meg átszövi ez az elv:
Jak 4,6: "Az Isten a kevélyeknek ellenáll, az alázatosaknak azonban kegyelmet ad".
Péld 29,23: „Az embert a gőgje (porig) megalázza, de az alázatost megbecsülés éri.”
Mt 23,12: „Aki magát felmagasztalja, azt megalázzák, aki megalázza magát, azt felmagasztalják.”
Tudom mindezt. Hiszem is. Akkor miért olyan nehéz mégis követni néha?
Az én agyam ilyen irányba szokott elindulni, mikor egy-egy konfliktust elemzek magamban: „Na de ha egyszer nem az én hibám? Az nem igazság, hogy magamra kell vegyem, mikor a másik tette/mondta ezt és ezt.”
Ez az irány téves. Nem arról van szó, hogy magadra kell venned a hibát. Csak ismerj el annyit, amivel te járultál hozzá a konfliktushoz. Ha alázatos szívvel gondolkodom egy konfliktusról, arra kell figyelnem, én mit tettem hozzá.
Ha a másik nem látja be a hibáját, az Úr majd intézkedik. Lásd a fenti igéket.
A konfliktus kemény dolog, de vannak rejtett ajándékai. Áldás és hála járhat vele. De ezeket az ajándékokat csak akkor veszem észre, ha abbahagyom a másik szidását, és a magam szerepét kezdem kivizsgálni.

Uram, szeretném ebben is tanításodat követni. De nagyon nehéz. Dühös vagyok, ideges, és szenvedek. Az utolsó dolog, amit szeretnék ebben az állapotban az, hogy a saját hibámat, tévedéseimet próbáljam megtalálni. Pedig tudom, hogy ezt kéne. Kérhetlek, hogy lágyítsd meg a szívemet? Hogy segíts a fájdalom mögé látni? Segítenél, hogy abbahagyjam a másik ócsárlását, az ítélkező gondolkodást? A te dicsőségedre szeretnék élni ebben a helyzetben is. Igazán ezt akarom. Jézus nevében, Ámen.

(Lysa TerKeurst: When It Feels Better to Blame Someone Else, Encouragement for today,2012.09.11., www.proverbs31.org/devotions, fordítás: eszmelkedesek.blogspot.hu, fotó:pinterest)

REINHARD BONNKE-Hogyan tudhatom biztosan, hogy Isten ereje bennem van?


Amikor betöltekeztem Szent Szellemmel és elkezdtem nyelveken szólni, tudtam, hogy Isten ereje bennem van, és ez az erő azóta is velem van. A nyelveken szólás ennek az erőnek a jele volt, Isten ilyen módon biztosított afelől, hogy a Szent Szellem ereje eljött az életembe. Soha többé nem volt szükségem rá, hogy újra erőt kérjek. Ha nem szóltam volna nyelveken, hogyan tudtam volna biztosan, hogy megkaptam az erőt? Az érzéseimből? Az érzéseink óráról órára ingadoznak, és nem bízhatunk bennük. Isten egy tárgyilagos jelet adott nekem, a nyelveken szólást, amelyből bizonyosságot nyertem. Ezért merek hitben előre menni, és nem várni arra, hogy érezzem az erőt. Az erős emberek nem érzik magukat különösebben erősnek, míg el nem kezdik használni az erejüket. A hívők sem érzik addig az erőt, amíg el nem kezdik végezni Krisztus munkáját. De ha tudjuk, hogy a Szent Szellem bennünk van, akkor tudjuk azt is, hogy van erőnk arra, hogy bármilyen helyzettel szembe tudjunk nézni.

Vannak, akik éveken át imádkoznak erőért, és soha nem biztosak abban, hogy elnyerték. Ezért csalódottakká és frusztráltakká válnak. Egész életüket végigimádkozzák. Végül arra jutnak, hogy az erő csak az ébredés idején jön el. Nem értik, hogy a Szent Szellem ereje maga az ébredés! Attól kezdve, hogy a Szent Szellem betöltött és nyelveken szóltam, soha nem kételkedtem abban, hogy Isten velem van. Bennem van az ébredés Szelleme. Amikor nagy tömegek előtt állok bárhol a világon, azzal a bizonyossággal teszem ezt, hogy a Szent Szellem ereje velem és bennem van.

A Szent Szellem mozgása minden idők leghatalmasabb evangélizációs előrenyomulását mutatja, amely tízmilliókat visz be az Isten országába. Ez akkor kezdődött, amikor emberek elkezdtek nyelveken szólni, és megértették, hogy Isten felruházta őket erővel. Egyszerűen kimentek ezzel a bizonyossággal, és lángba borították a világot! Ők tették a múlt századot és ezt a mostanit minden idők leghatalmasabb lélek-mentő századaivá. Azért imádkozom, hogy a Szent Szellem által te is megkaphasd ugyanezt a bizonyosságot, amely mind a mai napig az enyém is. Ámen?

REINHARD BONNKE-

2018. május 20., vasárnap

PÜNKÖSD-Most elmegyek ahhoz, aki elküldött engem

,,Jézus ezt mondta: Most elmegyek ahhoz, aki elküldött engem, és közületek senki sem kérdezi tőlem: Hova mégy? Mivel azonban ezeket mondom nektek, szomorúság tölti el a szíveteket. Én azonban az igazságot mondom nektek: jobb nektek, ha én elmegyek, mert ha nem megyek el, a Pártfogó nem jön el hozzátok, ha pedig elmegyek, elküldöm őt hozzátok. És amikor eljön, leleplezi a világ előtt, hogy mi a bűn, mi az igazság, és mi az ítélet. A bűn az, hogy nem hisznek énbennem; az igazság az, hogy én az Atyához megyek, és többé nem láttok engem; az ítélet pedig az, hogy e világ fejedelme megítéltetett.

Még sok mindent kellene mondanom nektek, de most nem tudjátok elviselni; amikor azonban eljön ő, az igazság Lelke, elvezet titeket a teljes igazságra; mert nem önmagától szól, hanem azokat mondja, amiket hall, és az eljövendő dolgokat is kijelenti nektek. Ő engem fog dicsőíteni, mert az enyémből merít, és azt jelenti ki nektek. Mindaz, ami az Atyáé, az enyém; ezért mondtam, hogy az enyémből merít, és azt jelenti ki nektek.,,- 
Jn 16,5-15.



Ünneplő Testvéreim az Úr Jézus Krisztusban!

Ismét egy olyan evangéliumi szakasz kerül elénk, amelyet megérteni nem egyszerű. De azt is mondhatjuk, hogy azért nem, mert Jézus nem infantilis hitet vár a tanítványaitól, hanem többre, felnőtt hitre, nagykorú hitre hívja, és készíti fel őket.
S ahogy olvassuk ezeket a szavakat, mi is ráébredhetünk, hogy Jézus nekünk sokkal többet akar adni. Így hallgassuk meg a mai vasárnap evangéliumát:

Jn 16,5-15. Jézus ezt mondta: Most elmegyek ahhoz, aki elküldött engem, és közületek senki sem kérdezi tőlem: Hova mégy? Mivel azonban ezeket mondom nektek, szomorúság tölti el a szíveteket. Én azonban az igazságot mondom nektek: jobb nektek, ha én elmegyek, mert ha nem megyek el, a Pártfogó nem jön el hozzátok, ha pedig elmegyek, elküldöm őt hozzátok. És amikor eljön, leleplezi a világ előtt, hogy mi a bűn, mi az igazság, és mi az ítélet. A bűn az, hogy nem hisznek énbennem; az igazság az, hogy én az Atyához megyek, és többé nem láttok engem; az ítélet pedig az, hogy e világ fejedelme megítéltetett. Még sok mindent kellene mondanom nektek, de most nem tudjátok elviselni; amikor azonban eljön ő, az igazság Lelke, elvezet titeket a teljes igazságra; mert nem önmagától szól, hanem azokat mondja, amiket hall, és az eljövendő dolgokat is kijelenti nektek. Ő engem fog dicsőíteni, mert az enyémből merít, és azt jelenti ki nektek. Mindaz, ami az Atyáé, az enyém; ezért mondtam, hogy az enyémből merít, és azt jelenti ki nektek.

Nem tudom, hogy ki lenne olyan bátor, hogy néhány szóban összefoglalná, hogy miről van ebben az igében szó? Azt hiszem, hogy ez tényleg nem egyszerű feladat. Ahogy pl. egy nyelvvizsgán van szövegértési feladat, úgy lehetne igei szövegértési gyakorlatokat végezni.

Az első amit megfigyelhettünk ebből a jézusi beszédből az az, hogy megint az elmeneteléről szól. Elmegyek ahhoz, aki elküldött engem...- mondja ki. Ezekkel a szavaival igazolja, és hangsúlyossá teszi Jézus, hogy Ő küldött, követ, mandátummal érkezett. S ahogy a követ nem a maga akaratát cselekszi, úgy Ő sem a maga akaratát cselekszi, a küldetésnek van kezdete, és ez karácsony csodájában valósult meg, és van vége. Ezt pedig a Feltámadott mennybemenetelével lehet meghatározni. És minden, ami a küldetés kezdő és a végpontja között zajlott, az az Isten akaratának, az elküldő akaratának teljesítésében ment végbe.

Értelem szerint ez az elmenetel a szomorúság forrása lehet. Ezt jól tudja Jézus - szomorúság tölti el szíveteket! Nem véletlen ez, mert – ha az élet egyéb területein igaz ez - tanítványi élet útján is lehet kapunyitási pánik. 
Hallhattunk sokat erről a jelenségről, amely azt jelenti, hogy a nagybetűs élet elején sokan nem merik meghozni azokat a döntéseket, és azokat a lépéseket, amelyekre szükség lenne. 

Ezért aztán a fiataloknál időben jócskán kitolódik a pályakezdés, a munkába lépés, és a családalapítás egyaránt. Vagy egy másik divatos kifejezés jutott eszembe: a „mama-hotel”.
A felnőtt férfiaknak azt a szokását nevezik így, hogy harmincon túl - esetleg jó munkahellyel is rendelkezve - az anyuka által készített reggeli, és az általa mosott és vasalt vasalt ing jelenti a biztonságot. Kilépni az önálló életbe olyan nehéz.

Kilépni az önálló tanítványi életbe semmivel sem könnyebb. Jézus árnyékában könnyebb meghúzódni, Jézus mama-hoteljében minden olyan kényelmes. Ott láthatók a csodák és a jelek, amelyek nélkül nehezebb hinni. Jézus mama-hoteljében lesz bor, még a vízből is, és lesz elegendő kenyér, hal, akár ötezer embernek is. Jézus mama-hoteljében kéznél van az orvos, és még ha a tanítványok tehetetlenek is, akkor is odalép Jézus, és meggyógyítja azt, akit a tanítványok nem voltak képesek. És Jézus mama-hoteljében kéznél van a segítség. Még ha süllyedni kezd is Péter a vízen, Jézus utánanyúl és megmenti...

De mi lesz velük Jézus nélkül. Szomorúság fogja el a szívüket, oda a kényelem, oda az egyszerű, és Jézus által kiszolgált élet. S ha a csüggedne a szívük, ki fogja azt mondani nekik, hogy mit féltek kicsinyhitűek?

Pedig Jézus rávilágít arra, hogy jobb nekik, ha Ő elmegy, mert elmenetele teret ad a Pártfogó eljöveteléhez. A görög paraklétosz szó nagyon gazdag tartalmat hordoz. Vigasztal, protezsál, közbenjár, a javunkat munkája. S ezzel utal Jézus arra, hogy az Ő elmenetele – a küldetésének vége - nem azt jelenti, hogy Isten elhagyná ezt a világot, és benne az életünket, sőt éppen az ellenkezőjét: Más, fizikailag nem kötött alakban mindenkinek a szívéhez elérhetően lesz köztünk az Isten.

Bár nagyon érdekes az a gondolatfűzés, amelyet Jézus - János evangélista lejegyzése szerint - használt. Mert nem egyszerűen azt mondja, hogy eljön majd a vigasztaló, aki megvigasztal, pártotokat fogja, közbenjár értetek,babusgat és mindent megold helyettetek! 
Hanem azt, hogy leleplezi a világot, - vagy a korábbi fordítás szerint, meggyőzi a világot a bűn, az igazság és az ítélet tekintetében. 
Azért legyünk egy kicsit konkrétabbak, úgy tűnik, hogy a magyar bibliafordítók kesztyűs kézzel akartak bánni az olvasóikkal: az eredeti szöveg alapján azonban nyugodtan azt is mondhatjuk: a Pártfogó megfeddi a világot a bűn miatt, és leleplezi a az igazságot és az ítéletet.

Hát valahogy itt kell kilépnünk a „mama-hotel” infantilis biztonságából a nagykorúságra.

Mert ez azt is jelenti, hogy a Pártfogó – azaz Isten Szentlelke – mindenek előtt meggyőz bennünket arról, hogy a bűneink miatt ítélet alatt vagyunk, az igazság az, hogy Ő Isten fia, és az ítélet pedig az, hogy Jézus a halálával és a feltámadásával legyőzte, elítélte a világ fejedelmét, (arhón – akár főnök is lehet!) tehát azt, aki Isten helyett a világon a főnököt akarja játszani. 
Legyen az szellemi erő, - a sátán ereje, - legyen az akár a világot uralni akaró hatalmasság, hegemónia. Ismerünk ilyen szellemi hatalmasságokat is, de akár embereket is, akik maguk akarnak főnökök lenni ott, ahol csakis az Istenbe vetett bizalomnak lenne helye.

Tehát a Pártfogó elsősorban azzal vigasztal és bátorít, hogy leleplezi az éltünk szerves részeként jelenlévő erőket, és odavonz, vezet, hajt bennünket Krisztushoz, aki a halála révén és feltámadása által a győzedelmeskedett. (Ő az enyémből merít!- mondja Jézus.)

Ezért a Pártfogó leleplező és feltáró, Krisztushoz hajtó ereje lesz majd annak az új éneknek az eredője, amelyről a mai nap zsoltára is zengett.
Mert ahol az élet megújul a Lélek által , ott az ének is megújul.

Ámen

PÜNKÖSDRŐL-

Mit ünneplünk pünkösdkor? Mi történt a Biblia szerint ekkor?  
Mi az ünnep eredete és mit jelent ma?

Pünkösd a Húsvét utáni 50. napon kezdődik és két napig tart. 
Mivel a Húsvét sem egy pontos dátum – vándorló ünnepnek nevezzük -, mindig máskor van az évben, ezért a Pünkösd is egy mobil ünnep, bár mindig vasárnapra és hétfőre esik – a Húsvét utáni 7. vasárnapra.

A pünkösd eredetileg zsidó ünnep: előbb a befejezett aratást, később pedig a Sínai-hegyi mózesi törvényhozást (ekkor kapta Mózes Istentől a törvényeket kőtáblákon) ünnepelték a Pészah szombatját (Sabouthkor) követő ötvenedik napon.

Nem csak a naptárban elfoglalt helyük kiszámolásában, de az ünnep lényegében is kapcsolódik a két ünnep egymáshoz. 
Ekkor történt, hogy „a Szentlélek tüzes nyelvei leszálltak az apostolokra”. 


De mit is jelent ez?
Krisztus mennybemenetele után, az ötvenedik napon az apostolok összegyűltek, majd hatalmas zúgás, szélvihar támadt, s a szentlélek lángnyelvek alakjában leszállt a tanítványokra és megszentelte őket. A próféták ekkor kapták meg az isteni igazságot, amivel ezután képesek voltak minden embernek elmondani-prófétálni, mi is történt valójában Krisztussal.

"És mikor a pünkösd napja eljött, mindnyájan egy akarattal együtt valának. És lőn nagy hirtelenséggel az égből mintegy sebesen zúgó szélnek zendülése, és eltelé az egész házat, ahol ülnek vala. És megjelentek előttük kettős tüzes nyelvek, és üle mindenikre azok közül. És megtelének mindnyájan Szent Szellemmel, és kezdének szólni más nyelveken, amint a Szellem adta nékik szólniuk."
(Csel 2:1–4)

Ekkor Péter prédikálni kezdett, beszédére sokan figyeltek, követték, megalakultak az első keresztény gyülekezetek. Pünkösd tehát az egyház születésnapja is.

******************************************************


Kulturpartban Bereczki Fodor Enikőa szerző friss bejegyzése

http://kulturpart.hu/2016/05/15/tomegek_tuzcsovak_es_extazis_punkosd


Apostolok Cselekedetei 1. rész 8.vers


1. Első könyvemet írtam, Theofilus, mindazokról, a miket kezdett Jézus cselekedni és tanítani,
2. Mind a napig, melyen fölviteték, minekutána parancsolatokat adott a Szent Lélek által az apostoloknak, kiket választott vala magának.
3. Kiknek az ő szenvedése után sok jel által meg is mutatta, hogy ő él, negyven napon át megjelenvén nékik, és szólván az Isten országára tartozó dolgokról.
4. És velök összejövén, meghagyá nékik, hogy el ne menjenek Jeruzsálemből, hanem várják be az Atyának ígéretét, melyet úgymond, hallottatok tőlem:
5. Hogy János ugyan vízzel keresztelt, ti azonban Szent Lélekkel fogtok megkereszteltetni nem sok nap mulva.
6. Mikor azért azok egybegyűltek, megkérdék őt, mondván: Uram, avagy nem ez időben állítod-é helyre az országot Izráelnek?
7. Monda pedig nékik: Nem a ti dolgotok tudni az időket vagy alkalmakat, melyeket az Atya a maga hatalmába helyheztetett.
8. Hanem vesztek erőt, minekutána a Szent Lélek eljő reátok: és lesztek nékem tanúim úgy Jeruzsálemben, mint az egész Júdeában és Samariában és a földnek mind végső határáig.
9. És mikor ezeket mondotta, az ő láttokra felemelteték, és felhő fogá el őt szemeik elől.
10. És a mint szemeiket az égre függesztették, mikor ő elméne, ímé két férfiú állott meg mellettük fehér ruhában,
11. Kik szóltak is: Galileabeli férfiak, mit állotok nézve a mennybe? Ez a Jézus, a ki felviteték tőletek a mennybe, akképen jő el, a miképen láttátok őt felmenni a mennybe.
12. Akkor megtérének Jeruzsálembe a hegyről, mely hívatik Olajfák hegyének, mely Jeruzsálem mellett van, egy szombatnapi járóföldre.
13. És mikor bementek, felmenének a felsőházba, a hol szállva valának: Péter és Jakab, János és András, Filep és Tamás, Bertalan és Máté, Jakab, az Alfeus fia, és Simon, a zelóta, és Júdás, a Jakab fia.
14. Ezek mindnyájan egy szívvel-lélekkel foglalatosak valának az imádkozásban és a könyörgésben, az asszonyokkal és Máriával, Jézusnak anyjával, és az ő atyjafiaival együtt.
15. És azokban a napokban felkelvén Péter a tanítványok között, monda (vala pedig ott együtt mintegy százhúsz főnyi sokaság):
16. Atyámfiai, férfiak, szükség volt betelni annak az írásnak, melyet megjövendölt a Szent Lélek Dávid szája által Júdás felől, ki vezetőjük lőn azoknak, a kik megfogták Jézust.
17. Mert mi közénk számláltatott, és elnyerte ennek a szolgálatnak az osztályrészét.
18. (Ez hát mezőt szerze hamisságának béréből; és alá zuhanván, elhasadt középen, és minden belső része kiomlott.
19. És ez tudtokra lőn mindazoknak, kik Jeruzsálemben lakoznak; úgy hogy az a mező tulajdon nyelvökön Akeldamának, azaz Vérmezőnek neveztetett el.)
20. Mert meg van írva a Zsoltárok könyvében: Legyen az ő lakóhelye puszta, és ne legyen lakó abban. És: Az ő püspökségét más vegye el.
21. Szükség azért, hogy azok közül a férfiak közül, a kik velünk együtt jártak minden időben, míg az Úr Jézus közöttünk járt-kelt,
22. A János keresztségétől kezdve mind a napig, melyen fölviteték tőlünk, azok közül egy az ő feltámadásának bizonysága legyen mivelünk egyetemben.
23. Állatának azért elő kettőt, Józsefet, ki hivatik Barsabásnak, kinek mellékneve Justus vala, és Mátyást.
24. És imádkozván, mondának: Te, Uram, ki mindeneknek szívét ismered, mutasd meg a kettő közül egyiket, a kit kiválasztottál,
25. Hogy elnyerje az osztályrészét e szolgálatnak és apostolságnak, melytől eltévelyedék Júdás, hogy az ő saját helyére jusson.
26. Sorsot vetének azért reájok, és esék a sors Mátyásra, és a tizenegy apostol közé számláltaték.