2023. szeptember 4., hétfő

💥Reggeli dicséret🌹Csak ésszel!

,,Egymás terhét hordozzátok, és így töltsétek be Krisztus törvényét.,,
Pál levele a galatákhoz 6:2

Próbáltatok már egy nagyméretű gardróbszekrényt, lapra szerelve felvinni a negyedik emeletre? 
Amikor beköltöztünk a mostani lakásunkba, én megtettem. 
A szekrényünk három négy 30-45 kg-os dobozban érkezett meg a boltba. 
Természetesen, mint minden rendes férfi, gondoltam, hogy mi az nekem. 
Nem olyan sok az a 45 kg. 
Nekiiramodtam, és az első még tényleg lendületesen felkerült a lakásba. 
A második már lassabban. 
A harmadiknál már egyszer meg kellett állnom. 
A negyediknél már azt hittem fel sem érek. Azóta élek a házhozszállítás adta lehetőségekkel. 
(A mosógépet a bekötésig vitettem.)

Mennyivel könnyebb az élet, amikor nem egyedül kell megküzdenünk egy teherrel. 
Mennyivel jobb, amikor van egy támasz. Amikor egy súly nem csak az én vállamat nyomja, hanem átvesznek belőle. 
Milyen jó, amikor egy pillanatra megtehetjük, hogy szusszanunk egyet, mert tudjuk, hogy nem csak a miénk a neheze.

Pál amikor ezt a fenti gondolatot fogalmazza meg, hasonló dolgokat akar kifejezni. 
Isten úgy tervezte a világot, hogy mindenki a másikat támogatja. 
Hogy senki sem kell megküzdjön egyedül egy nehézséggel, mert mindenki egyformán segíteni akar a másiknak.

Ez egy szép gondolat, de azért szeretném hozzátenni, hogy nem mindegy, hogy mennyire akarunk segíteni, és mit. Pál nem az ész nélküli támogatásra bíztat. 
Ha valakinek eltörik a lába, nem pénzre van szüksége, és ha éhes, nem ragtapaszra.

Néhány szabály, hogy mire figyelj, ha segíteni akarsz:
1. Imádkozz a személyért, és azért, hogy Isten adjon helyes látást! (Ehhez hatalmas bölcsesség kell!)
2. Járj utána, hogy mire van a másiknak valóban szüksége! (Sokan nem tudják még magukról sem, hogy mi kell nekik igazából.)
3. Vizsgáld meg, hogy megvan e hozzá a képzettséged, bölcsességed, háttered, hogy kezedbe vedd a feladatod!
4. Ismerd fel és fogadd el, ha túlmutat rajtad, és keressd fel azt akin nem!

Isten arra indít, hogy segíts, de ha ész nélkül teszed, azzal csak ártasz! Legyél bölcs, gondolkozz, és csak utána cselekedj!


(Ömböli Dávid)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése