2023. június 3., szombat

Az Úr irgalma végtelen /Amazing grace/ Láncom lehullt/

Csodálatos kegyelem, hogy az Úr irgalma végtelen

Éppen 250 éves az Amazing Grace című egyházi ének, amelynek szövegét John Newton szerezte 1773-ban.
A Budapestifi Worship pedig éppen tíz évvel ezelőtt osztotta meg ennek a gyönyörű éneknek egy új magyar nyelvű változatát (refrénnel kiegészítve: Láncom lehullt).
Ezen az éneken az Istenhez forduló ember alázata és hite süt át, amelyet érdemes egészen a szívünkig engedni. Newton személyes tapasztalatból írta a dalát. 1748-ban heves vihar sújtotta hajóját az írországi Donegal megye partjainál.
Akkora volt a veszély, hogy végül Isten irgalmáért kiáltott a bajban.
Megtért és felhagyott a rabszolga-kereskedelemmel.
Isten megváltoztatta az életét gyökeresen.
Maga a dal 1773-ban született egy újévi prédikációhoz.
Az egyik legismertebb istendicséretté vált az angol nyelvterületen.
Azt üzeni, hogy nem lehet akkora bűn, amelyből ne emelne ki Isten megszabadító irgalma.
A „sors” különlegessége, hogy a korábban rabszolgákat nyomorult sorba kényszerítő John Newton éneke idővel a feketék híres spirituáléja lett, és a folk-zene is sajátjának ismeri.
Ez utóbbi miatt az Amazing Grace híd lett a világi és a kifejezetten egyházi énekek között.

****************************
Az Úr irgalma végtelen /Láncom lehullt/-

Az Úr irgalma végtelen,
Ezt folyton érzem én;
Habár nincs semmi érdemem,
Ő mégis hord kezén.

Nincs arra szó, sem gondolat,
Mi jóval áld az Úr;
Ha lankadok, ő szárnyat ad,
És terhem mind lehull.

//Láncom lehullt, szabad vagyok
Mert az ÚR veszni nem hagyott
Kegyelme tartja meg életem
Az ÚR irgalma oly végtelen.//

Sok itt a bűn és küzdelem,
Az orkán zúgva dúl,
De minden vészben, tengeren
Megtart, megvéd az Úr.

//Láncom lehullt, szabad vagyok
Mert az ÚR veszni nem hagyott
Kegyelme tartja meg életem
Az ÚR irgalma oly végtelen.//

Ha véget ér az életem,
Új otthont nyújt az ég,
Ott még szebb hangon zenghetem
A Bárány énekét.

*************************************

Láncom lehullt - BUDAPESTIFI WORSHIP -
https://www.youtube.com/watch?v=q84OlMeYXFE

A szabadság himnusza 2006. Teljes film magyarul -

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése