2023. december 3., vasárnap

ADVENT ELSŐ VASÁRNAPJA : A FELTÁMADÁS TANÚI✨🌲

Olvasmány: 1Kor 15,1–8

A feltámadás örömhíre olyan, mint a lámpa, amely bevilágít mindent maga körül.

1„Eszetekbe juttatom, testvéreim, az evangéliumot, amelyet hirdettem nektek, amelyet be is fogadtatok, amelyben meg is maradtatok.
2 Általa üdvözültök is, ha megtartjátok úgy, ahogy én hirdettem is nektek, hacsak nem elhamarkodottan lettetek hivőkké.
3 Mert én elsősorban azt adtam át nektek, amit én magam is kaptam; hogy tudniillik Krisztus meghalt a mi bűneinkért az Írások szerint.
4 Eltemették, és – ugyancsak az Írások szerint – feltámadt a harmadik napon,
5 és megjelent Kéfásnak, majd a tizenkettőnek.
6 Azután megjelent több, mint ötszáz testvérnek egyszerre, akik közül a legtöbben még mindig élnek, néhányan azonban elhunytak. 7 Azután megjelent Jakabnak, majd valamennyi apostolnak. 
8 Legutoljára pedig, mint egy torzszülöttnek, megjelent nekem is.” Adjunk hálát, hogy az úrvacsora Megváltónk visszatérésére is emlékeztet minket!
(1Kor 11,26 

Krisztus feltámadása élő reménységet adott az emberiség számára. 
Ez olyan felszabadító hír, amely békességet és örömet hoz a szívekbe félelem helyett. 
Ezzel igazolta a mennyei Atya Fia minden tanítását, tettét és áldozatát. 
A Mindenható támasztotta fel Urunkat, de nekünk embereknek jelent meg bizonyságul. 
Felfedte magát az első tanítványoknak, majd a többi testvérnek, mennybemenetele után Pálnak is. 
Ők a történelmi tanúi ennek a csodának. 
Mi pedig az evangélium örökösei és haszonélvezői lehetünk, ha befogadjuk életünkbe a feltámadt 
Megváltót. Ettől kezdve a halál nem az élet végét jelenti majd számunkra, hanem lehetőséget, hogy találkozzunk személyesen Jézussal, aki készíti nekünk is a helyet maga mellett. 
Születésünk és halálunk elkerülhetetlen kezdő- és végpont földi életünkben. 
Krisztus feltámadása által bizonyossá vált, hogy a halál csak egy vessző, és van folytatás. 
Az ószövetségi hithősök ezt még csak homályosan láthatták, de a tanítványok előtt kitárult Isten szeretetének titka. 
Eszetekbe juttatom, testvéreim, ma is ezt az evangéliumot, amely által üdvözültök. 
Ragyogjon az életünkben ez a fény, és világítsa be minden gondolatunkat, szavunkat és tettünket. Így mi leszünk Urunk feltámadásának mai hiteles tanúi.

(Paróczi Zsolt) 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése