2017. május 4., csütörtök

Andrew Kuyvenhoven: Mindennap az Ige fényében-FOLYTATÁSA KÖVETKEZIK

A mai napon olvasandó igeszakasz: Jn 20,11-18
11 Mária pedig a sírbolton kívül állt és sírt. Amint ott sírt, behajolt a sírboltba,
12 és látta, hogy két angyal ül ott fehérben, ahol előbb Jézus teste feküdt; az egyik fejtől, a másik meg lábtól. 13 Azok így szóltak hozzá: "Asszony, miért sírsz?" Ő ezt felelte nekik: "Mert elvitték az én Uramat, és nem tudom, hova tették." 
14 Amikor ezt mondta, hátrafordult, és látta, hogy Jézus ott áll, de nem ismerte fel, hogy Jézus az. 
15 Jézus így szólt hozzá: "Asszony, miért sírsz? Kit keresel?" Ő azt gondolta, hogy a kertész az, ezért így szólt hozzá: "Uram, ha te vitted el őt, mondd meg nekem, hova tetted, és én elhozom." 
16 Jézus nevén szólította: "Mária!" Az megfordult, és így szólt hozzá héberül: "Rabbuni!" - ami azt jelenti: Mester. 
17 Jézus ezt mondta neki: "Ne érints engem, mert még nem mentem fel az Atyához, hanem menj az én testvéreimhez, és mondd meg nekik: Felmegyek az én Atyámhoz, és a ti Atyátokhoz, az én Istenemhez, és a ti Istenetekhez." 
18 Elment a magdalai Mária, és hírül adta a tanítványoknak: "Láttam az Urat!", és hogy ezeket mondta neki.

"Ne tartóztass engem, mert még nem mentem fel az Atyához, de menj az én testvéreimhez, és mondd meg nekik: Felmegyek az én Atyámhoz és a ti Atyátokhoz, az én Istenemhez és a ti Istenetekhez." -(Jn 20,17)

Jézus olyan sokat tett Magdalai Máriáért (Lk 8,2). Nem csoda hát, hogy Mária a sírnál van kora reggel, hogy befejezze a balzsamozást. Most nyitva találja a sírboltot, és úgy találja, hogy nincs ott az Úr teste. Teljesen zavarban van.
Mária fizikailag vak, mert szemei tele vannak könnyel, és lelkileg is, mert még nem hiszi, hogy ő feltámadott. Ezért úgy beszél Jézussal, mintha az lenne a kertész. De amikor Jézus kiejti az asszony nevét, úgy, ahogy csak ő tudja, a fény áttör a felhőkön. Mária egy örömkiáltással az Úr lábaihoz hullik. Minden bizonnyal átkarolta az Úr térdeit és szorosan tartotta őt, mint amikor valaki egy értékes vagyontárgyat visszaszerez.
Akkor az Úr azt mondja, hogy nem szabad többé belekapaszkodnia. Mária még nem érti, de a dolgok nem úgy alakulnak majd, mint ahogyan eddig álltak. Jobb lesz, mint volt. Jézus most lép majd rá nagy megváltói munkájának második szakaszára. Felmegy az Atyához.
Máriának el kell engednie az Urat, de tehet valamit érte. És ez még csak az ő első kis teendője. 
Az Úr munkájának második szakaszában Krisztus sokféle módon és sok célra akarja felhasználni azokat, akik szeretik őt. Az üzenet, melyet rábíz Máriára, már jelzi, hogy mit is végzett el halálával és feltámadásával: a tanítványok az ő "testvérei". 
Istene az ő Istenük, Atyja az ő Atyjuk.
De az Úr jövőbeli munkájának egész célja, mennyei szolgálatának egésze aligha világos Mária előtt. Annyit tud, hogy Jézus él, és most már hallotta, hogy Urának folytatnia is kell munkáját.
Máriának tényleg nem kell aggódnia. 
Lehet, hogy kissé még csalódott, amiért most már nem ragadhatja meg őt, de Krisztus oda fog menni, ahonnan soha többé nem fogja elengedni Máriát és mindazokat, akik szeretik Jézust.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése