2016. november 5., szombat

Köszöntünk Szent Szellem!-VÉDEKEZÉS ÉS TÁMADÁS

"Az üdvösség sisakját is fölvegyétek és a Léleknek kardját, amely az Isten beszéde." (Efézus 6:17)
A motorosoknak kötelező bukósisakot viselni! Ez a törvény! - hirdette egy hatalmas tábla öles betűkkel az oregoni autóút mentén. Évekkel ezelőtt éppen motoroztam, amikor egy autó hirtelen fékezett előttem. Tudtam, hogy ha az aktuális haladási sebességemmel beleütközöm, végzetes lesz, ezért eldobtam a motort egyik irányba, én pedig az autó másik oldalán értem földet - a bukósisakon csúszva. Amikor később szemügyre vettem a bukósisak külső borítását, igencsak örültem, hogy nem a fejem csúszott végig az aszfalton! Te viseled az üdvösség sisakját? Ez a lelki túlélés egyik alaptörvénye! Az elménket védő sisak nem más, mint az üdvbizonyosság, amivel a Lélek védi az újjászületett keresztények gondolatvilágát. Ha nem vagy biztos üdvösségedben, védtelen leszel, midőn Sátán a kétely vagy kísértés kemény aszfaltjába üti a fejed.
Bár a sisaknak a XXI. században is van szerepe, a kardok azonban már a múlt emlékei közé tartoznak. Legtöbben azonban láttunk illusztrációkat és mozifilmeket a modern fegyverek előtti időkből, ezért tudhatjuk, milyen fontos támadó fegyver volt őseink harcaiban a kard. A Lélek kardja visszavonulásra késztetheti az ellenséget, mert azt jelképezi, amikor a Szentlélek segítségével a hívő Isten szavait tudja alkalmazni. Mivel az Úr Igéje igazság, az ellenség támadásai pedig hazugságokon alapulnak, ezért a Lélek kardja mindig győzelmet arat.
A Biblia-kutatók megfigyelték, hogy Pál apostol a rhema szót használja a logosz helyett az Atya szavának ábrázolására. Bár e két kifejezés közötti különbséget nem hangsúlyozzuk ki annyira, mint némely karizmatikus közösségek tették, de fel kell ismernünk azt az üzenetet, amely a szóhasználatban rejlik. A kard nem annyira az írott [logosz], mint inkább a kimondott Ige [rhema]. Az Istentől származó, Szentlélektől ihletett Igét hangosan kiejtve a keresztény vereséget mér az ellenségre. A kimondott szavak tartalmazhatják az írott Biblia egyes részleteit, különösen az evangéliumból, amit korábban emlékezetünkbe véstünk.
Imádság a mai napra
"Uram, rejtsd el örömüzeneted szavait elmémbe, mint a gonosz elleni erős fegyvert!"

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése