2016. december 18., vasárnap

Varga László: Isten asztaláról

   "Akkor Péter odament hozzá, és ezt kérdezte tőle: Uram, hányszor vétkezhet ellenem az én atyámfia úgy, hogy én megbocsássak neki? Még hétszer is? Jézus így válaszolt: Nem azt mondom neked, hogy hétszer, hanem még hetvenszer hétszer is. Ezért hasonló a mennyek országa egy királyhoz, aki számadást akart tartani szolgáival."

     Máté 18,21-23

A hosszú példázatot nem idézhetem, el kell olvasni. A király megkegyelmez szolgájának, aki adósa tízezer tálentummal, és adósságát is elengedi. Ezután a szolga elkapja egyik szolgatársát, aki jelentéktelen összeggel tartozik neki, az ugyanazokkal a szavakkal könyörög halasztásért, de a megkegyelmezett szolga börtönbe veti. Meghallva ezt a király, teljes büntetéssel sújtja kegyetlen szolgáját. Jézus így fejezi be: "Így tesz majd az én mennyei Atyám is veletek, ha meg nem bocsáttok mindnyájan atyátok fiának szív szerint." Felesleges a magyarázat, de fontos felfigyelnünk: aki rossznak tartja azt, hogy a hívő ember számon kell, hogy tartsa saját bűneit, az a megbocsátásról sem tudhat. Tudnunk kell, hogy mennyi bűnnel, mulasztással, mások iránti kegyetlenséggel és közömbösséggel vétettünk Istennek, és ha kérjük, ezt Ő mind a háta mögé veti, hogy szabad lelkiismerettel élhessünk és szolgálhassunk szép, áldott, szabad életben ahhoz, hogy megértsük ellenünk vétő embertársainkat, és elfelejtve sérelmeinket, testvérként tudjunk együtt élni. Különben se vége, se hossza a rossz lelkiismeretből származó bosszúállások sorozatának.
Jó Atyám, olyan nehéz elfelejteni, ha valaki akarattal, kegyetlenül, szeretetlenül megsért és megkárosít. Igazságosnak érzem haragomat, rosszul érzem magam, ha legalább néhány sértő szóval nem veszek elégtételt. Ez egyik bűnöm a sok közül, amiért bocsánatodat kérem. Ha én bántottam meg a másikat, azt könnyen elfelejtem, mentségem is mindig van rá, csodálkozom, ha a sértett visszaüt. Jó tudni, hogy megbocsátasz. Taníts, Uram, hogy ne vegyem ezt olyan könnyen! Nem szeretnék úgy járni, mint a példázat szerinti kegyetlen szolga. Állítsd szemem elé a Krisztus keresztjét, és azt, amikor Ő kínzóiért imádkozott! Ha nem is tudom úgy követni, legalább próbáljam. Ámen.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése