2017. október 22., vasárnap

Charles H. Spurgeon: Harmatgyöngyök és aranysugarak

„Szeretem őket ingyen kegyelemből.” -(Hóseás 14,5)

Ez a mondás az isteni bölcsesség egész könyve kicsiben. Aki annak értelmét felfogja, az az Isten tanítványa, s aki jelentőségének teljességébe bemerülhet, az mester Izráelben. Ez az üdv felséges üzenetének összefoglalója, melyben a Krisztus Jézusban, a mi Megváltónkban való hit által részesültünk. Az értelem e szócskától függ: „ingyen”. Ez az a felséges, áldott isteni út, melyen a szeretet az égből a földre ömlik. Valami önkéntes szeretet, mely azokra ömlik, kik azt soha meg nem érdemelték, soha nem keresték és soha meg nem vásárolták. Tényleg ez az az egyetlen mód, ahogyan Isten olyan embereket, mint mi, szeretni tud. Ezen igénk halálos döfés az érdem és önválasztotta méltóság minden neme ellen. „Szeretem őket ingyen kegyelemből.” Lássátok, ha a mi részünkről valamely érdemre lenne szükség, akkor nem „ingyen” szeretne minket, legalább is a szeretet készségének meggyengülése és visszatartása volna az. De ezt mondja az Úr: „szeretem őket ingyen kegyelemből”. Mi panaszkodunk: „Uram az én szívem nagyon meg van keményedve”. „Szeretem őket ingyen kegyelemből.” „De azt, hogy Krisztusra szükségem van, nem érzem úgy, mint ahogy szeretném?” „Nem azért szeretlek, hogy szükségeidet érezzed, ingyen kegyelemmel szeretlek”. „De én nem érzem szívemet oly lágynak, lelkemet oly készségesnek és fogékonynak, mint amilyennek szeretném.” Gondolj arra, hogy a szív lágysága és fogékonysága nem feltétel, mert feltétel egyáltalán nem létezik. A kegyelem szövetsége semmiféle feltételtől nem függ. Úgy, hogy bármilyen érdem nélkül bátran számíthatunk Isten ígéretére, melyet nekünk a Krisztus Jézusban adott e szavakkal: „Aki Őbenne hisz, el nem kárhozik”. Oly boldog ismeret azt tudnunk, hogy Istennek kegyelme részünkre mindig szabad, minden előkészület és jóravalóságunk nélkül ingyen, és pénz nélkül! „Szeretem őket ingyen kegyelemből.” Ezek a szavak visszatérésre serkentik az elszakadt embert. Ez az ige éppen olyanok részére íratott: „Kigyógyítom őket hűtlenségükből; szeretem őket ingyen kegyelemből”. Hűtlen! Ezen ígéret nagylelkűsége valóban össze kell, hogy törje szívedet egy csapással. Megtérsz, és újból keresni fogod megsértett Atyádnak arcát.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése