2016. május 25., szerda

Biblia-Ige magyarázatok

Az Úr a te gyógyítód

…Ha a te Uradnak Istenednek szavára hűségesen hallgatsz, és azt cselekszed, ami kedves az Ő szemei előtt, és figyelmezel az Ő parancsolataira és megtartod minden rendelését: egyet sem bocsátok reád [az eredeti héber szöveg szerint: ‘engedek reád jönni’] ama betegségek közül, amelyeket Egyiptomra bocsátottam [‘megengedtem, hogy reájuk jöjjenek’], mert én vagyok az Úr, a te gyógyítód. — 2Mózes 15,26


 Amikor Izrael átkelt a Vörös tengeren és elindult az ígéret földjére, az Úr szólta ezeket a szavakat hozzájuk és kijelentette magát, mint Jehova Raffa, ami annyit jelent: “Én vagyok az Úr, a te Gyógyítód, vagy: Én vagyok az Úr, aki meggyógyít téged.” Isten nem helyezett betegséget sem Izraelre sem pedig az egyiptomiakra. E világ istene, a sátán az, aki megbetegíti az embereket.
Jehova kijelenti, hogy Ő a Gyógyító. 
F. F. Bosworth Krisztus a Gyógyító című könyvében azt írja: “Ez a név [Jehova Raffa] azért adatott, hogy kijelentse nekünk: a gyógyulás a mi megváltási előjogunk…
Tényként kell elfogadnunk, hogy a legelső szövetség, amit Isten megkötött a Vörös tengeren való átkelés után, amely annyira világos előképe a mi megváltásunknak, a gyógyítás szövetsége volt, és ekkor történt, hogy Isten úgy nyilatkoztatta ki magát, mint a mi Gyógyítónk, az első megváltói és szövetségi név, a Jehova Raffa által. 
Én vagyok az Úr, aki meggyógyít téged. Ez nemcsak egy ígéret, ez egy törvény és egy rendelés.” 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése