2016. október 31., hétfő

Mindennap az Ige fényében- A FÖLDÖN ÉS A MENNYBEN


A mai napon olvasandó igeszakasz: Jel 22,6-13
És ezt mondta nekem: "Ezek az igék megbízhatók és igazak, mert az Úr, a próféták lelkének Istene küldte el angyalát, hogy közölje szolgáival mindezt, aminek hamarosan meg kell történnie. És íme, eljövök hamar: boldog, aki megtartja e könyv prófétai igéit."Én, János hallottam és láttam ezeket, és amikor hallottam és láttam, leborultam az angyal lába előtt, hogy imádjam őt, aki megmutatta nekem ezeket. De ő így szólt hozzám: "Vigyázz, ne tedd, mert szolgatársad vagyok neked és testvéreidnek, a prófétáknak, és azoknak, akik megtartják e könyv igéit: az Istent imádd!" 10 És így szólt hozzám: "Ne pecsételd le e könyv prófétai igéit, mert az idő közel van.11 Aki gonosz, legyen gonosz ezután is, és aki bűntől szennyes, legyen szennyes ezután is, aki pedig igaz, cselekedjék igazságot ezután is, és aki szent, legyen szent ezután is. 12 Íme, eljövök hamar, velem van az én jutalmam, és megfizetek mindenkinek a cselekedete szerint. 13 Én vagyok az Alfa és az Ómega, az első és az utolsó, a kezdet és a vég". 



"Leborultam az angyal lába előtt, ... de az így szólt hozzám: Vigyázz, ne tedd, mert szolgatársad vagyok neked és testvéreidnek, a prófétáknak, és azoknak, akik megtartják e könyv igéit: az Istent imádd!"
(Jel 22,8-9)


Az angyalok kiválóbbak, mint mi vagyunk, mivel ők tökéletesen engedelmeskednek Istennek.
Jézus azért tanított bennünket imádkozni, hogy cselekedhessük Isten akaratát a földön, mégpedig olyan tökéletesen, ahogy azt a mennyben az angyalok cselekszik.
Az angyalok kevesebbek is, mint az emberek. Mi jobban ismerjük Istent, mint ahogy ők valaha is ismerni fogják. Ők ismerik Isten trónjának ragyogását. Mi ismerjük Jézus keresztjének a jelentőségét.
Egy bizonyos családban az egyik gyermek sok éven át beteg volt. Ez a gyermek olyan szülői gyengédséget tapasztalt, amely gyakran rejtve marad a családnak azon gyermekei elől, akik egészségesek. Ugyanígy mi is mélyen beletekinthettünk Atyánk szívébe. Annyira mélyére hatoltunk, amennyire egyetlen egy angyal sem képes.
Az angyalok részesülnek az Atya gondoskodó szeretetéből, amellyel elveszett gyermekeit keresi. Jóllehet nem ismerik azt az árat, amelyet Isten kifizetet, és nem ismerik fájdalmát, amellyel minket engedelmességre vezérel, mégis élénken érdeklődnek aziránt, amit mi teszünk. Amikor megteremtettünk, együtt énekeltek. Mikor egy bűnös hazatér, örömmel éneklik: "Egyik gyermeked hazajött."
Mióta a Menny Fejedelme itt volt velünk, naponkénti imádságunk az, hogy Isten akarata legyen meg a Földön, ahogy a mennyben van. Mi nem tudjuk, hogy az angyalok velünk együtt imádkoznak-e. Azt azonban tudjuk, hogy nekik van feladatuk Isten munkatervében. Isten parancsára szolgálnak, hogy elhozzák nekünk a teljes és végleges megváltást (Zsid 1,14). Ha a Földön Isten akaratát valósítjuk meg, feltétlenül az emberek ellenállásába ütközünk, viszont az angyalok szolgálni fognak nekünk. Így volt ez a Fiú esetében, és így bánik velünk is Isten. Az angyalok természetesen velünk együtt engedelmeskednek, és vesznek részt az Isten előtti hódolatban. Jn apostol egyszer elvesztette arányérzékét, és térdre borult egy angyal előtt. Az angyal azonban azonnal így szólt: "Ha te le akarsz térdelni, akkor én közvetlenül melléd térdelek." A legnagyobb dolog Földön és Mennyben az Isten imádatának a szolgálata. Az Isten előtti hódolatban mindazok "akik megtartják e könyv igéit" - egy szinten az angyalokkal - Isten trónja előtt térdelnek.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése