„Azon a napon fölállítom Dávid összedőlt sátorát, kijavítom réseit, helyreállítom romjait, fölépítem, és olyan lesz, mint hajdan. 12Birtokba veszik Edóm maradékát és mindazokat a népeket, amelyeket majd rólam neveznek el – így szól az ÚR, aki ezt véghezviszi. 13Eljön majd az idő – így szól az ÚR -, amikor nyomon követi a szántó az aratót, a szőlőtaposó a magvetőt. Must csurog a hegyekről, és ömlik a halmokról. 14Jóra fordítom népemnek, Izráelnek sorsát. Az elpusztult városokat fölépítik, és laknak bennük. Ültetnek szőlőket, és isszák azok borát, kerteket művelnek, és eszik azok gyümölcsét. 15Elültetem őket földjükbe, és többé nem tépik ki őket földjükből, amelyet nekik adtam. Ezt mondja az ÚR, a te Istened.”


Magyarázat:

„Kertes hetünk” – a mai áhítattal befejeződik. Az igeszakasz bibliai címe: „Boldog jövő ígérete”. Arany János egyik öregkori verséből idézek (Epilógus): „Az életet már megjártam; / Mit szivembe vágyva zártam, / Azt nem hozta. / Attól makacsul megfoszta. // Egy kis független nyugalmat, (…) Csöndes fészket zöld lomb árnyán, (…) Munkás, vidám öregséget, / Hol, mit kezdtem, abban véget… / Ennyi volt csak; / S hogy megint ültessek, oltsak.” Mi, maiak azonban arról is tudunk, hogy a boldog békekorszak előtt nehéz idők is jöhetnek, jönnek, s már itt is vannak! – Jézus szavai alapján mondhatjuk, hogy a „nagy megpróbáltatás” rémségei is előttünk vannak. Háborús feszültségek és katasztrófák, természeti csapások, üldöztetések, megromlott erkölcsök, hamis próféták, álkrisztusok… A szeretet sokakban meghidegül… Vajon talál-e hitet e földön? Sátáni erők tombolása körös-körül… Addig azonban munkálkodunk, megújult buzgósággal „műveljük” kertjeinket, gyülekezeteinket, a kényelmes kiútkeresések helyett szolgálatban állunk és igyekszünk hűségesen helyünkön maradni most és mindhalálig.

(Gerzsenyi Sándor)