2023. november 3., péntek

💥Reggeli dicséret🌹 Ezt hirdesd!

,,💞Mert megjelent Isten üdvözítő kegyelme minden embernek, és arra nevel minket, hogy megtagadva a hitetlenséget és a világi kívánságokat, józanul, igazságosan és kegyesen éljünk e világban, mivel várjuk a mi boldog reménységünket, a mi nagy Istenünk és üdvözítőnk,
Jézus Krisztus dicsőségének megjelenését, aki önmagát adta értünk, hogy megváltson minket minden gonoszságtól, és megtisztítson minket a maga népévé, amely jó cselekedetre törekszik.
Ezt hirdesd! Ints és feddj teljes határozottsággal: senki meg ne vessen téged!,,
Pál levele Tituszhoz 2:11-15

Hallottál már a "lekvár kísérletről"? 2000-ben az amerikai Columbia és Stanford egyetemek kutatói, Sheena Iyengar és Mark Lepper egy érdekes szociológiai kísérletet végeztek, amivel a kereslet és a kínálat összefüggését szerették volna jobban megismerni. 

Az ötlet a következő volt:
Egy termelői piacon felállítottak egy standot, amin különféle lekvárokat árultak: alapesetben huszonnégy különböző fajtát, – volt köztük eper és málna, barack és narancs – és várták a vevőket. 
Egy következő alkalommal ugyanennél a standnál már csak hatféle lekvárt ajánlottak a vevőknek – arra voltak kíváncsiak, hogy a választék mértéke (huszonnégy-, vagy hatféle lekvár) mennyire befolyásolja az ember érdeklődését. 
Más szóval a kínálat mértéke milyen összefüggésben van a vásárlási kedvvel.

Talán ennyire ismerjük már magunkat, és már úgy is képesek vagyunk megválaszolni két kérdést, hogy nem tudjuk, mi volt a kísérlet végkimenetele. Tippeld meg! 
Szerinted:
- melyik esetben (a huszonnégy, vagy a hat lekváros standnál) állt meg több nézelődő?
- melyik standról vásároltak többen?
Ha megvannak a tippek, itt a megoldás: a nagyobb választék jobban vonzotta a nézelődőket, a huszonnégy lekváros stand nagyobb népszerűségnek örvendett. 
A hat lekvárból többen vásároltak, mint a huszonnégyből.

Úgy tűnik, hogy a kisebb választék nagyobb vásárlási szándékot, míg a nagyobb választék érdeklődőket von magával. 
Ami azonban még ennél is izgalmasabb, hogy a kisebb választék nagyobb vásárlási megelégedést jelentett. Evangéliumból, "boldog reménységből" csak egy van.

Ez a legjobb. Ezt hirdesd!
(Ömböli Krisztián)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése