2017. május 3., szerda

Andrew Kuyvenhoven: Mindennap az Ige fényében-JÉZUS ELMENETELÉNEK HASZNA

 A mai napon olvasandó igeszakasz: Jn 16,1-11

1 Ezeket azért mondom nektek, hogy meg ne botránkozzatok.
2 A zsinagógákból kizárnak titeket, sőt eljön az óra, amikor mindaz, aki megöl titeket, azt hiszi, hogy Istennek tetsző szolgálatot végez;
3 és mindezt azért teszik, mert nem ismerték meg sem az Atyát, sem engem.
4 Ezeket pedig azért mondom nektek, hogy amikor eljön az órája, emlékezzetek rá: én megmondtam nektek." "Kezdettől fogva azért nem mondtam ezeket nektek, mert veletek voltam.
5 De most elmegyek ahhoz, aki elküldött engem, és közületek senki sem kérdezi tőlem: Hova mégy?
6 Mivel ezeket mondom nektek, szomorúság tölti el a szíveteket.
7 Én azonban az igazságot mondom nektek: jobb nektek, ha én elmegyek; mert ha nem megyek el, a Pártfogó nem jön el hozzátok, ha pedig elmegyek, elküldöm őt hozzátok.
8 És amikor eljön, leleplezi a világ előtt, hogy mi a bűn, mi az igazság és mi az ítélet. 9 A bűn az, hogy nem hisznek énbennem;
10 az igazság az, hogy én az Atyához megyek, és többé nem láttok engem;
11 az ítélet pedig az, hogy e világ fejedelme megítéltetett."
"Én azonban az igazságot mondom nektek: jobb nektek, ha én elmegyek."
(Jn 16,7)
Amikor Jézus így szólt: "...most elmegyek ahhoz, aki elküldött engem" (16,5), a tanítványok elszomorodtak. Mélységesen ragaszkodtak Mesterükhöz, de nem volt alapos betekintésük az ő munkájának természetébe és területére.
A tanítványok nagyon jó illusztrációját adják annak a ténynek, hogy mi mindig félreértjük Isten szándékát, hacsak nincs bennünk a Szentlélek. Csak akkor lesz Isten szándéka a mi célunkká. Pünkösd előtt a tanítványok csak újabb és újabb szenvedést okoztak Jézusnak. Pünkösd után Isten munkatársaivá váltak. Az ember nem tud Istenért munkálkodni, hacsak Isten Szent Lelke nincs benne.
Ezért volt olyan jó és szükséges, hogy Krisztus a földről a mennybe menjen, vagyis a harcmezőről a főhadiszállásra. Amint Isten jobbján hatalomra jutott, a Lélek ajándékában tudta részesíteni övéit. E nélkül az erő nélkül olyan céltalanok vagyunk, mint egy függetlenné vált kormánykerék. De a Szentlélek által Isten akarata a mi akaratunkká, az ő szándéka a mi szándékunkká válik.
Krisztusnak volt egy földi szolgálata, és van egy mennyei szolgálata is Urunknak. Amikor Jézus készült befejezni földi szolgálatát, felkészítette tanítványait a második szakaszra. Tudta, hogy hamarosan a királyi székbe kerül, és hogy Isten trónjáról el fogja küldeni azt a félelmetes erőt, melynek neve Szentlélek, Vigasztaló vagy Szószóló, aki megnyeri az embereket Isten ügyének. Az isteni rend szerint a Szentlélek csak azután jön el, hogy Jézus elment a mennybe.
Jézus mennybemenetele után Jézus megváltó munkájának egy új szakasza kezdődött el. Keresztyének, akik örökké epekednek az ő földi jelenléte után, akik romantikus hangnemben beszélnek Kapernaumról, a Galileai -tengerről, érzéketlenek Isten "előrelépése" iránt. Mi most jobb helyzetben vagyunk, továbbmentünk az úton. Jobb, hogy ő elment.
De a Lélek világossága nélkül, soha nem tudjuk meg, hogy mennyire jó nekünk és a világnak, hogy Jézus a mennyben van.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése