2016. október 7., péntek

Isten asztaláról-Varga László

"Nem mindenki megy be a mennyek országába, aki ezt mondja nekem: Uram, Uram, hanem csak az, aki cselekszi az én mennyei Atyám akaratát." Máté 7,21

Elég általános elképzelés, hogy az élet és a keresztyénség két külön dolog. Az életet élni kell, ahogy szokás, Istent pedig imádni kell, olyan formák betartásával, ahogy a vallás előírja. Ezt cáfolja meg Jézus e néhány mondatban. A vallás minden formasága, beleértve az ige hallgatását és tanulását, sőt magát az imádságot is, eszköz. Áldott eszközei a Krisztus szerinti életnek. Arra valók, hogy képessé tegyenek, erőt, útbaigazítást adjanak küldetésünk igazi betöltésére, Isten országának építésére. Ez pedig nem kiüresedett szavak ismételgetésével vagy vallási szertartásokkal, hanem hitből és szeretetből fakadó tettekkel valósítható meg. Keresztyén hitünknek eredményei kell, hogy legyenek. Imádságunkban ehhez kell segítséget kérni, hogy minden tettünk a hitünkről beszéljen. Ez a Krisztus követése.

Jó Istenem, én szeretlek Téged. Őszintén szeretlek. Szeretek templomba járni. Örömmel hallgatom igédet. Gyermekeimet imádkozni tanítom, s mikor teljes lélekkel tudok imádkozni, megnyugszom. De ha tetteimet nézed, nem vagyok biztos benne, hogy elnyerem tetszésedet. Segíts, hogy mindennapi munkámban, hivatásomban, emberekkel való bánásmódomban, segítőkészségemben, családi életem tisztaságában, tetteimben tudjon megmutatkozni az, hogy szeretlek. Tudom, nem ezekkel fogom kiérdemelni kegyelmedet. Nincs is arra szükség, Krisztus ezt elvégezte helyettem. De tettekkel szeretném meghálálni szeretetedet. Ebben kérem segítségedet. Ámen.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése