2017. június 15., csütörtök

Isten asztaláról-Varga László

"Aki jobban szereti apját vagy anyját, mint engem, az nem méltó hozzám; aki jobban szereti fiát vagy leányát, mint engem, az nem méltó hozzám; és aki nem veszi fel keresztjét, és nem követ engem, nem méltó hozzám. Aki megtalálja életét, az elveszti azt, aki pedig elveszti életét énértem, az megtalálja azt."      Máté 10,37-39




Az ilyen kemény igék azok, melyek miatt sok ember visszahúzódik a keresztyénségtől. Ezek okozzák azt is, ami miatt annyit vádolják a keresztyénséget, hogy keresztyén ember soha nem lehet magával megelégedve. De a Jézus tanítása nem tudna évezredeken át eszményt adni, ha megalkudna, ha hozzánk szabná igényét. Ha méltó akarok lenni az Ő nevéhez, arra kell törekednem, hogy megközelítsem igényét. Amennyire sikerül, annyi az életem értéke. Nem azt mondja Jézus, hogy ne szeressem a hozzám tartozókat. De ha jobban szeretem őket, mint Őt, az Ő tanítását, azokat teszem tönkre. Hány szülő rontja meg gyermeke életét azzal, hogy nem tanítja meg a Jézus megkövetelte szolgálatra, és tehetetlen bábbá neveli, mert jobban szereti, mint Jézust! Hány ember marad értéktelen szolga, mert szülei zsarnoki igényének engedelmeskedve elhanyagolja igazi küldetését! Gyakorlatban, a konkrét esetekben mindig beigazolódik Jézus túl keménynek tűnő igazsága. Elprédálni önző, magamnak hasznot hajtó lehetőségeimet a szolgálat kedvéért: ez a megtalált értékes élet útja. Magamnak őrizni meg magamat: mindennapi tapasztalat, ez az élet értékének biztos elvesztése. 


Uram, megrémülök, mikor szavaidat olvasom. Szeretem magamat, szeretem az enyéimet, minél több jót szeretnék szerezni magamnak is, nekik is. Ehhez szoktam kérni a segítségedet, Atyám. Rossz úton járok? Taníts, hogy értsem meg igazságodat: Csak az boldog, aki Téged szolgál, és ez érvényes rám is, de a gyermekeimre is. Csak a Te irányításod vezet értékes emberi életre.
Ehhez érdemes feladni önző céljaimat, ha szükséges. Taníts meg erre, nehogy elvesszen magam és szeretteim élete! Ámen.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése