2017. október 3., kedd

Reggeli gyöngyszemek:A világ világosságának lenni

„Ismét szólt hozzájuk Jézus, és azt mondta: Én vagyok a világ világossága; aki engem követ, sosem jár sötétségben, hanem övé lesz az élet világossága.” (Jn 8:12)



Reggel, amikor a nap az Olajfák hegye fölé emelkedett, sugarai ragyogó fénybe vonták a márványpalotákat és megcsillogtatták a templom falainak aranyát – ekkor Jézus a nagy fényességre mutatva így szólt: „Én vagyok a világ világossága.” (Ján 8,12)

Valaki, aki hallotta e kijelentést, később ezekkel a dicsőítő mondatokkal visszhangozta: „Őbenne volt az élet, és az élet volt az emberek világossága.”(Ján 1,4–5. 9)

Akik megszenteltettek az igazság által, ragyogó világosságként árasztanak fényt mindenkire, aki a házban van. Isten dolgai minden igaz hívőben nyilvánvalóvá lesznek. Az Úr nem fogadhat el semmilyen jellembeli tökéletességet vagy fogyatkozást az iránta való elköteleződésben. Minden fél szívvel végzett szolgálat azt bizonyítja a menny értelmes lényei előtt, hogy nem követjük az elénk állított Példaképet.

Krisztus követőinek többre kell jutni egy fénysugárnál, mely az embereknek világít. Ők a világ világossága. Jézus minden róla nevezett tanítványának mondja: „Ti nekem adtátok magatokat, én meg a világnak adlak titeket, mint képviselőimet.” Amint az Atya elküldte Őt a világra, úgy küld Ő is bennünket a világba. … Bár Megváltónk a világosság fő forrása, mégse feledjétek el, ti keresztények, hogy Krisztus embereken át nyilatkozik meg. … A dicsőség angyalai várják, hogy általad juttassák el a menny világosságát és erejét a pusztulásra kész lelkeknek. … Ha Krisztus él szívben, lehetetlen eltitkolni jelenlétének fényét.
Ha a Világ Világossága elhalad mellettük, kiváltságok észlelhetők minden nehézségben, rend látszik a zűrzavarban és Isten bölcsessége és munkája abban, amit kudarcnak véltünk.
A világosság és élet ajándékaiban részesülünk. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése