2017. január 27., péntek

FIZETVE

Egy este amikor anya a vacsorát főzte, 11 éves fia megjelent a konyhaajtóban kezében egy cédulával. Furcsa, hivatalos arckifejezéssel nyújtotta át a cédulát az anyjának, aki megtörölte kezét a kötényében és elkezdte olvasni azt:
- a virágágyás kigyomlálásáért: 500 Ft - a szobám rendberakásáért: 1000 Ft - mert elmentem tejért: 100 Ft - mert 3 délutánon át vigyáztam a kishúgomra: 1500 Ft - mert kétszer ötöst kaptam az iskolában: 1000 Ft - mert mindennap kiviszem a szemetet: 700 Ft Összesen: 4800 Ft . Anyja kedvesen ráemelte fiára tekintetét. Rengeteg emlék tolult fel benne. Fogott egy tollat és egy másik cédulára ezeket írta: - mert 9 hónapig hordtalak a szívem alatt: 0 Ft - az összes átvirrasztott éjszakáért, amit a betegágyad mellett töltöttem: 0 Ft - a sok-sok ringatásért, vigasztalásért: 0Ft - könnycseppjeid felszárításáért: 0 Ft - mindenért, amit nap mint nap tanítottam neked: 0Ft - minden reggeliért, ebédért, uzsonnáért, zsemléért, amit készítettem neked: 0 Ft - az életemért, amit minden nap neked adok: 0 Ft. Összesen: 0 Ft Amikor befejezte, anya mosolyogva nyújtotta át a cetlit a fiúnak. A gyerek elolvasta és két nagy könnycsepp gördült ki a szeméből. Szívére szorította a papírost és a saját számlájára ezt írta: FIZETVE
Így van ezzel sok keresztény is. „Uram mennyi mindent megtettem neked!” És úgy érzik ezért jár nekik az imaválasz, és mindaz amit kérnek. De az Írás azt mondja, hogy annak aki munkálkodik a jutalom nem tulajdoníttatik kegyelemből, hanem tartozás szerint. Igen végezd a dolgodat, de ne „fizetségért”! Ő nem tartozik nekünk!
A te Atyád az Ő szeretetéből, adta érted az Ő egyszülött Fiát és Vele együtt neked ajándékozott mindent INGYEN KEGYELEMBŐL! Nem az érdemeink és a cselekedeteink szerint fizetett nekünk, hanem az Ő kegyelmének bőséges gazdagsága szerint!

Forrás: http://kszecegled.hu/


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése