2017. május 12., péntek

Varga László: Isten asztaláról

"Aki tehát tudna jót tenni, de nem teszi: bűne az annak."- Jakab 4,17


Hány őszinte, Istent kereső keresztyén ember él a földön, aki állandóan attól fél, nehogy rosszat tegyen, és inkább nem tesz semmit. Van erről egy szörnyű emlékem. A bombázások alatt Sopronban éltem. Egy időben naponta déli 11 és 2 óra között jöttek az amerikai gépek, nem lehetett tudni, hol fognak bombázni. A város határán kívül mély pincék voltak, többek közt egy olyan apácazárda alatt, ahol a legszigorúbb, meditáló apácák laktak, szinte légmentesen elzárva a külvilágtól, csak az imádságnak éltek. A pincékbe csak riadó alatt lehetett bemenni, hogy ne fogyasszuk el a levegőt. Tél volt, 11 órától a havas mező megtelt oda menekülőkkel, gyermekekkel, betegekkel is, akik alig várták, hogy szóljon a riadó, hogy bemehessünk a meleg pincékbe. A zárda épületébe egy ideig befogadták a gyermekeket, de azok bizony rendetlenkedtek, azért egy idő után nem engedték be többé, mert "zavarták az apácák imádságait". De az, hogy ott fagyoskodtak sírva a hóban, az nem zavarta. Vajon többé-kevésbé nem vagyunk mi is hasonlók? Ne mentegessük magunkat el nem követett vétkeinkkel! Megtettük azt, amit megtehettünk volna, ha nem lettünk volna restek, vagy nem találtunk volna valami jó kifogást, hogy elkerüljük kényelmetlen tennivalóinkat?

Jó Istenem, Te engem is arra rendeltél, hogy valódi tettekkel szolgáljam többi gyermekeidet. Hányszor éreztem, szinte hallottam utasításodat: itt van egy ember, rád van szorulva, segíts rajta! Hányszor kértek, mert hivatalomból adódóan lehetőségem volt rá, hogy tegyek valamit a közösségért. Volt, amikor tettem, s erre büszke is vagyok. De máskor, amikor kellemetlen volt, főnökeim rossz néven vették volna, amikor magamtól kellett volna elvonnom, amikor időt kellett volna szakítanom rá, amit pihenésre szántam, amikor olyan valaki kért, aki szerintem nem érdemelte volna meg, találtam valami kifogást, és nem tettem. Már késő, azok az alkalmak elmúltak. Bocsásd meg nekem, Uram, adj új lehetőségeket; és ezután kevesebbet vétkezzem mulasztással! Ámen.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése