2017. május 19., péntek

Varga László: Isten asztaláról

"De most így szól az Úr, a te teremtőd... Ne félj, mert megváltottalak, neveden szólítottalak, enyém vagy! Ha vízen kelsz át, én veled vagyok, és ha folyókon, azok nem sodornak el. Ha tűzben jársz, nem perzselődsz meg, a láng nem éget meg. Mert én, az Úr, vagyok a te Istened."- Ézsaiás 43,1-3


Mindig megdöbbent a sok száz évvel ezelőtti próféták verseinek a tökéletessége. Nem rímekben, hanem az ősi keleti gondolatritmus szabályai szerint fogalmazzák meg Isten üzenetét, olyan tökéletesen, amit mai költőink is megirigyelhetnek. Hogy árad ezekből a sorokból Isten szeretete! Ha egyszer megértettem, és aszerint olvasom ezeket az igéket, hogy nemcsak egy kétezer-ötszáz évvel ezelőtt élt idegen néphez szóltak, de a minden idők felett álló örök Isten ma éppen nekem küldi őket, akkor felmelegszik bennem a lélek, nyugalom és békesség árad el bennem: van, aki szeressen, soha nem leszek magamra hagyva! Különösen, ha nagyon el vagyok keseredve, ha veszélyben látom az életemet, a munkám eredményét, a családomat, ha börtönbe zártak, bíróság vagy sebészek elé kell állnom, elolvasom ezeket a sorokat, és erőt nyerek. Az Úr nekem is Istenem. Engem is Ő teremtett és Ő váltott meg. Többet tudok, mint Ézsaiás hallgatói: én már tudom, hogy Krisztusban maga Isten váltott meg végtelen szeretettel. Nem kell mást tennem: maradjak meg az Ő szeretetében. 

Jó Atyám, köszönöm ezeket a sorokat! Köszönöm, hogy más hasonló igékkel együtt úgy olvashatom őket, mint személy szerint nekem szóló örömüzenetedet. Köszönöm, hogy engem is úgy szeretsz. Bizony, gyakran kell átmennem mindent elsodró áradásokon, gyűlöletnek, megszégyenítésnek, elhagyatottságnak és más nyomorúságnak vizén, a szégyennek, csalódásoknak, szenvedélyeknek, saját bűneimnek perzselő tüzén. Nélküled nem tudok megállni, hogy el ne sodorjanak, hogy meg ne égessenek. Vigyázz rám! Bűneimet, kérlek, bocsásd meg, hogy megtisztult szívvel szolgálhassalak. Mások bűneitől oltalmazz meg, hogy benned bízva erős maradhassak. 
Hadd érezzem magam biztonságban a kezedben, Teremtőm, Megváltóm, Édesatyám. Ámen.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése