2016. szeptember 27., kedd

Isten asztaláról-Varga László

 "Mert ahová te mégy, odamegyek, ahol te megszállsz, ott szállok meg. Néped az én népem, és Istened az én Istenem... Úgy bánjék velem az Úr most és ezután is, hogy csak a halál választ el engem tőled!" (Ruth 1,16-18.)


Egy fiatal pogány özvegy szava istenfélő anyósa felé. Hogy viselkedhetett ez az anyós, hogy így magához tudta láncolni fiatal menyét a fia halála után? Nem volt ehhez elég az ő anyai szeretete. Az kellett, hogy Istenébe vetett hite az özvegységben, férje és fiai elvesztése után úgy ragyogjon, hogy idegen menye megérezze: csak ott van élet az ő számára is, ahol úgy tisztelik Istent, ahogy anyósától tanulta. Ez az örök eszménye a keresztyén egyháznak és a keresztyén embernek és családnak. Ne magunkhoz akarjuk láncolni az embereket, a kívülállókat és idegeneket, hanem hitünkhöz és annak gyümölcseihez. Istent szeressék meg a mi magatartásunkon keresztül. De ugyanaz a módja gyermekeink nevelésének, házastársunk megtartásának, munkatársaink megbecsülésének, gyülekezetünk missziójának is. Maga a szó, akármilyen szép és hatásos legyen, nem elég. Főleg akkor nem elég, ha tetteink nem felelnek meg a szépen mondott szavaknak. Igazi meggyőző ereje csak a tetteknek van. Úgy élj, hogy életeden Isten szeretete váljon felismerhetővé a többi ember számára!

Istenem, köszönöm, hogy engem is megajándékoztál olyan emberekkel, akik saját életük bizonyságtételén át a Te szereteteddel ismertettek meg. Jó volt látni rajtuk azt az erőt, ami nem belőlük, hanem belőled sugárzott - rajtuk keresztül. Segíts meg engem is, hogy a hitem tudja hozzád láncolni szeretteimet, s ha lehet, az idegeneket is. Tudom, hogy hozzám is akkor fognak ragaszkodni, én is akkor nyerhetek igazi testvéreket, ha együtt tudunk Téged szolgálni. A Te szereteted kapcsoljon egymáshoz minket, családom tagjait, felnövő gyermekeimet, munkatársaimat, barátaimat, hogy ebben a rohanó világban oázissá váljék az a közösség, melyben szereteted az úr, melynek én is alapító és építő tagja lehetek. Ámen.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése