2016. november 10., csütörtök

Isten asztaláról-Varga László

   "Én, az Úr, a te Istened, féltőn szerető Isten vagyok! Megbüntetem az atyák bűnéért a fiakat is harmad- és negyedízig, ha gyűlölnek engem. De irgalmasan bánok ezerízig azokkal, akik szeretnek engem, és megtartják parancsolataimat."

     2Mózes 20,5-6

A rossz lelkiismeret gyümölcse az, hogy ennek a parancsolatnak legtöbbször a büntetésre vonatkozó részét emlegetjük. Pedig az egész Ószövetségben itt mutatkozik meg legvilágosabban Isten végtelen szeretete. Nem büntetni akar, hanem áldani. Annyira megbecsüli a mi szeretetünket, hogy nemcsak magunkban, de még utódainkban is számon tartja, ezeríziglen, és irgalmas még azokhoz az utódokhoz is, akik erről elfeledkeznek. Talán azért tartja meg annyi időn át a zsidókat, mert népük hűséges atyáit látja bennük. Biztos, hogy mi is azért maradhattunk meg ezer éven át annyi veszedelem között, mert őseink hűek voltak hitükhöz; és ma is ez a reménységünk annyi hitetlenség, gyűlölködés és bűn között. Évszázadokon át minden református házban ott volt a Biblia, azt olvasgatták a családban, és még a mezőn is a zsoltárok éneke zengett. Az viszont biztos, hogy minden bűnünk visszaüt gyermekeinkben. A részeges apa gyermeke vagy szégyelli apját, és az nyomorítja meg a lelkét, vagy követi, s szomorúan látjuk lezülleni a fiút is. A parázna szülő gyermeke élő szülőkkel árván nő fel. Bűneink lenyomata ott él és hat leszármazottainkban, de Isten együtt érző, mindent felülmúló szeretete képes a megsebzett, elrontott életeket újjáteremteni.
Uram, félelmetes az igéd, még akkor is, amikor szeretetedről teszel bizonyságot. Én vajon mit hagyok hátra utódaimnak: áldásodat vagy bűneim terhét? Érzem, nem tudlak annyira szeretni, hogy az én szeretetem legyen utódaim áldásának biztosítéka. Így őket is Jézus hűségére bízom, és azt kérem, ha ígéreted szerint Őérte megbocsátod az én bűneimet, vedd le azok terhét utódaimról is. Ne kelljen gyermekeim életén látnom saját bűneim következményeit. Add, hogy parancsolatod ne félelmet, hanem örömöt keltsen bennem azzal, hogy Krisztus váltsága mellett atyáim hűsége miatt rólam és gyermekeimről is megemlékezel, szeretsz, és kegyelmedbe fogadsz! Ámen.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése