2017. április 27., csütörtök

Varga László: Isten asztaláról- Ezért tehát, testvéreim

"Ezért tehát, testvéreim, akiket szeretek, és akik után vágyódom, örömöm és koronám, így maradjatok meg az Úrban, szeretteim!"( Filippi 4,1)

Hogy is tud az apostol ilyen meghatóan szép, szinte túlzó szeretettel írni lelki gyermekeiről? Ti vagytok az én örömöm, sok nyomorúságomban az a vigasztalásom, hogy ti olyanok vagytok, amilyennek én megálmodtalak. Ti vagytok az én koronám, sok megaláztatás között az az én dicsőségem, hogy veletek dicsekedhetek. Mert ti megmaradtatok az Úrban, helytálltatok a hitben, példát mutattok az életben, és én boldog vagyok, hogy mindezt Isten Lelke az én beszédem szerint cselekedte bennetek. Tudunk mi így beszélni a saját gyermekeinkről? Hát másokról? Hány lélek él a földön, akikről te, testvérem, így tudnál beszélni? Ha nem, az nem az ő hibájuk. Tudtál másokkal, a saját családod tagjaival úgy beszélni, példát úgy mutatni, hogy ez legyen az eredménye? És képes vagy-e meglátni a bennük nélküled is meglévő jót és szépet? És akik téged szerettek és neveltek, tudnak-e így beszélni rólad? Milyen boldogság lenne így nézni egymásra, ilyen szeretetközösségben élni! Nem Pál alkotta meg ezt a közösséget, hanem maga Isten. 
De Pál megtette érte a magáét. Ha mi is megtesszük, Isten nekünk is megadja, legalább egy szűkebb körben, ugyanazt az áldást és eredményt.

Istenem, köszönöm, hogy családomban szeretni tudjuk egymást. Hogy gyermekeink továbbviszik a hitünket, hogy unokáinkat úgy tanítják imádkozni, ahogy mi tanítottuk őket. Ha pedig mégis viták, szeretetlenség, harag van közöttük, a Te segítségedet kérjük. Tudjuk, a mi bűneink eredményezik azokat. Nem tudtunk elég meggyőzően tenni bizonyságot, nem tudtunk olyan meggyőző példát adni életünk minden napján, hogy beleivódjék a lelkükbe, hogy ne is tudjanak másképp élni és gondolkozni, csak a Te gyermekeidként.
Szeretetet adj, Urunk, nekünk és a mieinknek, igazi krisztusi szeretetet, hogy az sugározzék tovább, egész környezetünk felé! Ámen.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése